Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
:strip_exif()/f/image/B9ex00g71pFYSDeUUt47SKK7.jpg?f=fotoalbum_large)
folie op mn achterlichten begon los te laten, gister van iemand échte golf 7 r achterlichten overgenomen. ziet er gaaf uit vind ik
(nu nog een manier vinden om de folie van mn oude lampen af te krijgen...)
[ Voor 6% gewijzigd door giovanni2903 op 22-07-2024 21:03 ]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Kijk dat zijn de betere upgrades. Ziet er netjes uit die achterkant. Ik hou er van dat je het VW logo met rust hebt gelaten. Ik zie ze vaker wel dan niet zwart of rood bestickerd rond rijden, maar mooi vind ik het niet.giovanni2903 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 18:59:
[Afbeelding]
folie op mn achterlichten begon los te laten, gister van iemand écht golf 7 r achterlichten overgenomen. ziet er gaaf uit vind ik
(nu nog een manier vinden om de folie van mn oude lampen af te krijgen...)
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
nouja... op mijn vorige golf had ik ze zwart met de binnenkant wit. die heb ik ook weer voor de gti liggen, maar nog geen zin gehad om te "monteren":ZesBarkiePK schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:09:
[...]
Kijk dat zijn de betere upgrades. Ziet er netjes uit die achterkant. Ik hou er van dat je het VW logo met rust hebt gelaten. Ik zie ze vaker wel dan niet zwart of rood bestickerd rond rijden, maar mooi vind ik het niet.
/f/image/mA3bxPQVImvGSNoMmUxUWfQD.png?f=fotoalbum_large)
dat volledig zwart vind ik ook niks
[ Voor 3% gewijzigd door giovanni2903 op 22-07-2024 19:57 ]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Onderdeelnummer is beschikbaar, vaak een 5WA035284 nummer.EvoII schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:07:
[...]
Mijn stuur staat er natuurlijk weer niet tussen. Ik heb er 1 nodig met stuurverwarming en travelassist, met normale drukknoppen. Geen touch dus.
Die sos module, is daar toevallig ook een onderdeelnummer van beschikbaar? Het enige wat ik kan vinden is een meer algemene module voor de online communicatie. Daar zou dan de sos module in verwerkt zitten als ik het goed begreep...
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Maar… 2 weken geleden de auto grote beurt gehad en sindsdien zo’n 10 x die irritante meldimgem weer gehad 🤨🤨
Zijn er meer die dit weer hebben na stuurvervanging?
Bij mij hebben ze toen in 2022 ofzo keer stuur vervangen, daarna kwamen meldingen ook terug. Nu vorig jaar ergens nog keer vervangen en sindsdien nooit meer teruggekomen.DrDelete schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:31:
Ik heb tijdje terug mij stuur laten vervangen omdat deze storingen gaf mbt travel assist en emergency assist meldingen op mij Golf8 R line. Na vervangen waren de meldingen weg.
Maar… 2 weken geleden de auto grote beurt gehad en sindsdien zo’n 10 x die irritante meldimgem weer gehad 🤨🤨
Zijn er meer die dit weer hebben na stuurvervanging?
De sensormelding was wel gelogd maar was van categorie sporadisch, dus kon de VW garage er niks mee; software was de laatste officiele versie, 1941, hogere kon niet want 1941 was door PON goedgekeurde laatste versie), en zelf updaten durf ik niet aan omdat dit een leasebak is…Antera schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:18:
Laat alle software updaten. Toch vreemd trouwens dat je na vervanging er geen last van had en sinds dealer bezoek wel
Als ik tijdens het rijden wissel naar de onboard navigatie, dan lijkt ook deze ook niet goed de locatie te kunnen vinden. Dus ik vermoed dat het probleem niet perse in mijn telefoon zit (zoals destijds men dacht). De houder waarin de telefoon zit, zit dicht bij de voorruit dus er zo voldoende zicht moeten zijn op de satellieten.
Zou het kunnen dat ik enorm achterloop met mijn software versies en daardoor problemen krijg met de GPS? Het lijkt erop dat mijn dealer de software niet echt heeft bijgewerkt de afgelopen jaren. Hierbij foto's van de huidige versies. Ik heb geprobeerd om erachter te komen wat nu precies de laatste versie is en of er in de tussenliggende versies mogelijk sprake is van een GPS fix. Volkswagen blinkt niet echt uit in duidelijkheid m.b.t. versies en release notes. Mogelijk zijn er mensen op dit forum die er meer verstand van hebben dan ik.
:strip_exif()/f/image/2Ww4tEmit4Y17xd98BLbIHQt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oN21iQyATm2QlxeV6xZVjAnp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oLV2NehJeyAjaTDT00rFOLpo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hiD3AMwGdJil3vAFVA09lH8Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UVi1ya0UdVZdme84HTZ2lohh.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door giovanni2903 op 31-07-2024 11:42 ]
Ik vraag mij af of er in die release notes (of tussenliggende versies) iets gemeld is over een GPS fix. Kan zelf niets hierover vinden.giovanni2903 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:42:
965 (ipv 867) is de laatste versie volgens mij. dus inderdaad verouderd. antera of rainesh kunnen je hiermee helpen
Is "MST2_EU_VW_P0883D" niet de laatste voor die SW Train? Hoogste nummer is niet altijd de laatste versie is me opgevallengiovanni2903 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:42:
965 (ipv 867) is de laatste versie volgens mij. dus inderdaad verouderd. antera of rainesh kunnen je hiermee helpen
Wat er exact verandert is (e.g release notes) durf ik niet te zeggen.
Firmware is te downloaden via https://mibsolution.one/
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Via mib-helper kon ik die software train niet vinden. Wist t dus niet zekerMK_ schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:58:
[...]
Is "MST2_EU_VW_P0883D" niet de laatste voor die SW Train? Hoogste nummer is niet altijd de laatste versie is me opgevallen![]()
Thanks! De website lijkt nu down, zal het morgen een keer opnieuw proberen.MK_ schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:58:
[...]
Is "MST2_EU_VW_P0883D" niet de laatste voor die SW Train? Hoogste nummer is niet altijd de laatste versie is me opgevallen![]()
https://mib-helper.com/index.php?train=MST2_EU_VW_P0867Dgiovanni2903 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:48:
[...]
Via mib-helper kon ik die software train niet vinden. Wist t dus niet zeker
Werkt voor mij
Dat gebeurt soms wel eens ja.. en later is hij weer online. Waarom, geen ideeMuncher schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:55:
[...]
Thanks! De website lijkt nu down, zal het morgen een keer opnieuw proberen.
Update vervolgens via hetzelfde Service Menu als hierboven waar je de software train vond. Motor uit, contact uitgeschakeld, 12V accu aan de lader.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
ik typte precies dat in en toen was het ongeldigMK_ schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:29:
[...]
https://mib-helper.com/index.php?train=MST2_EU_VW_P0867D
Werkt voor mij
[...]
Dat gebeurt soms wel eens ja.. en later is hij weer online. Waarom, geen idee
Update vervolgens via hetzelfde Service Menu als hierboven waar je de software train vond. Motor uit, contact uitgeschakeld, 12V accu aan de lader.
maar dus niet de laatste versie idd
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Dank voor de tip. Ik heb geen 12V lader voor mijn accu, dus ik denk dat het toch een tripje naar de garage word.MK_ schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:29:
[...]
https://mib-helper.com/index.php?train=MST2_EU_VW_P0867D
Werkt voor mij
[...]
Dat gebeurt soms wel eens ja.. en later is hij weer online. Waarom, geen idee
Als ik mib-helper.com mag geloven, zijn er wel meer dan een "paar" updates nodig (GPS, kaarten, firmware, radiolijst, etc). Denk het dan toch handiger is om de garage in te schakelen (al was het maar dat ik mijn auto niet 4+ uur onbeheerd kan achterlaten met eventueel de startsleutel er in. Geen oprit oid hier).
Word toch een overstap naar Android :-)
PS de update kan ik je van voorzien
Kan prima zijn er al vele gedaan zonder problemen maar de keus is zeker aan jouw. VW loopt altijd achter :-)DrDelete schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 06:42:
[...]
De sensormelding was wel gelogd maar was van categorie sporadisch, dus kon de VW garage er niks mee; software was de laatste officiele versie, 1941, hogere kon niet want 1941 was door PON goedgekeurde laatste versie), en zelf updaten durf ik niet aan omdat dit een leasebak is…
[ Voor 3% gewijzigd door Antera op 01-08-2024 19:09 ]
En natuurlijk de fabriek zelf bezocht. Was de korte tour van een uur. Het is allemaal gigantisch. Wat me opviel was de permanente geur van metaal in de fabriekshallen. Daar waar wij geweest zijn in elk geval.
Op de terugreis de golf nog uit kunnen testen op de autobahn. Hij gaat precies 230 op de teller. Geen km harder. Volgens mij is hij begrensd.
De seat ibiza met 1.5 heb ik een keer op de 233 gehad op de teller, en die was niet gechipt. Die had 163 pk standaard. Koppel was daar 263 Nm van.
Mijn passagier die voorin zit heeft het gefilmd, en flitsmeister stond aan in carplay (eigenlijk verboden in Dld, ik weet het), en op de video viel me op dat de gps snelheid in FM nogal op en neer schiet. Toen ik 230 op te teller reed zwabberde de snelheid van FM tussen de 210 en 225. Dat doet FM steeds is me opgevallen afgelopen week.
Nu weet ik dus de gps snelheid niet. Vermoed van 225. Vw geeft 224 op als top.
Een gewone 1.5 mag natuurlijk niet zo'n hoge topsnelheid hebben als een standaard gti. Daarom zal hij wel begrensd zijn. Hij is trouwens wel gechipt bij TVS en heeft 190 pk en 362 Nm. Heb daar een uitdraai van ook. Hij zit wel vrij snel aan de topsnelheid als de omstandigheden geschikt zijn tenminste.
Vind wel dat het onderstel en remmerij eigenlijk niet geschikt zijn voor dit soort snelheden. Met name de remmen niet. Denk dat een R line met instelbaar onderstel beter geschikt is voor deze snelheiden. Qua remmerij nog steeds niet natuurlijk.
Vrijwel een volle tank op de autobahn leeg gereden, superplus 98, en toch nog 1 op 15 gemeten aan de pomp. Dat vind ik echt netjes.
2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb
Update duurt circa 20-30min en kan met draaiende motor (zelfs tijdens het rijden).Muncher schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:49:
[...]
Dank voor de tip. Ik heb geen 12V lader voor mijn accu, dus ik denk dat het toch een tripje naar de garage word.
Als ik mib-helper.com mag geloven, zijn er wel meer dan een "paar" updates nodig (GPS, kaarten, firmware, radiolijst, etc). Denk het dan toch handiger is om de garage in te schakelen (al was het maar dat ik mijn auto niet 4+ uur onbeheerd kan achterlaten met eventueel de startsleutel er in. Geen oprit oid hier).
Edit: Inmiddels de informatie in bezit.
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 05-08-2024 19:21 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Alleen de volgende twee stappen begrijp ik niet, de update moet op de achtergrond zijn werk doen. Maar er lijkt weinig te gebeuren. Is er ergens een mogelijkheid in de instellingen om te bekijken hoever de update is gerealiseerd? want mijn navigatiedatabase blijft maar staan op 21.11..
• The update starts automatically and takes place in the background.
• The successful update can be traced via the version information under “Navigation database”.
Hoelang duurt zoiets? aangezien het een forse .tar bestand was van 29GB..
Ik neig naar het herstofferen van de auto (naar leder), of het gebruik van stoelhoezen. Maar bij stoelhoezen ben ik dan bang dat het uiteindelijk alsnog een slechte oplossing is doordat e.e.a. niet lekker past of kwaliteit matig is bijvoorbeeld. Iemand ervaring mee?
Maar waarom zou je geen 2e hands leder setje kopen?
Zoek even naar een Bissel Spotclean. Apparaat kost ca 100-150 euro, maar is portable tapijtreiniger / diep reiniger. Doet wonderen.ImpulseW schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:46:
Ik rij sinds 2 maanden in een VW Tiguan Allspace uit 2020, echter is de bekleding (met name de achterbank) redelijk gehavend door de vorige eigenaar die wat wilde kinderen had. (Veel vegen, vlekken en andere zaken die je niet meer uit stof gepoetst krijgt)
Ik neig naar het herstofferen van de auto (naar leder), of het gebruik van stoelhoezen. Maar bij stoelhoezen ben ik dan bang dat het uiteindelijk alsnog een slechte oplossing is doordat e.e.a. niet lekker past of kwaliteit matig is bijvoorbeeld. Iemand ervaring mee?
En anders even naar de poetser. Krijg je er echt wel uit, muv echt beschadigde stof.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
In de eerste instantie had ik ook dat idee, maar heb de Golf anderhalf uur op contact laten staan en op magische wijze heeft het zichzelf geïnstalleerd en laat nu de correcte navigatiedatabase 23.11 zien!Antera schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:47:
Je hebt een model 2020/2021 die wille helaas vaak die update niet doen
Nu nog ff radiodatabase bijwerken en de software..
[ Voor 6% gewijzigd door R2-D2 op 06-08-2024 11:53 ]
Zal eens kijken naar dat apparaat, thanks. Misschien ook wel te huren?The Eagle schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:30:
[...]
Zoek even naar een Bissel Spotclean. Apparaat kost ca 100-150 euro, maar is portable tapijtreiniger / diep reiniger. Doet wonderen.
En anders even naar de poetser. Krijg je er echt wel uit, muv echt beschadigde stof.
Het zijn gewoon veel vegen. De auto komt recent van de poetser toen ik 'm kocht, dus ga er even vanuit dat ze hun best hadden gedaan. Maar vooral in zonlicht als ik de portier open doe ben ik nou niet echt blij als ik naar de bank kijk. Het zint me gewoon niet in een auto waar ik verder super trots op ben.
Tips voor een tweedehands? Ik ben nog tamelijk onbekend op die markt dus elke tip is welkom.procaliber schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:02:
Wat is er allemaal gedaan om het schoon te maken?
Maar waarom zou je geen 2e hands leder setje kopen?
Via marktplaats, Google of ebayImpulseW schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:38:
[...]
Tips voor een tweedehands? Ik ben nog tamelijk onbekend op die markt dus elke tip is welkom.
https://fznparts.nl/vw-ti...eer-leder-leren-compleet/
Is geen 7 zits, weet niet of je dat nodig hebt?
Wel opletten of er wel of geen airbags erbij zitten.
https://www.marktplaats.n...tarraco-7-persoons-uitvoe
Dit is een 7 persoons
laatst zelf zo een ding gehuurd bij Karwei voor de auto van mijn vriendin, zelf een fles hg tapijtreiniger gekocht wat je aanlengt met warm water in dat apparaat en een borstel om eventueel de hardnekkige vlekken eerst in te borstelen met dat spul. werkt erg goed moet ik zeggen.The Eagle schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:30:
[...]
Zoek even naar een Bissel Spotclean. Apparaat kost ca 100-150 euro, maar is portable tapijtreiniger / diep reiniger. Doet wonderen.
https://www.karwei.nl/assortiment/tapijtreiniger/r/B018109
+
https://www.karwei.nl/ass...-tapijtreiniger/r/B018115
+
https://www.karwei.nl/ass...treiniger-500ml/p/B391372
/f/image/Yn4jh6OhdpLz2kdHA4FPH3IV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/imt9dmYoIDxBa9u8nxtDAQvb.png?f=fotoalbum_large)
zou dit eerst even proberen voordat je veel geld gaat uitgeven aan herstofferen oid @ImpulseW
[ Voor 7% gewijzigd door giovanni2903 op 06-08-2024 16:57 ]
Volgens MIB-Helper moet de laatste firmware MU: 1941 zijn maar als ik online op diverse fora verder zoek moeten er al recentere updates zijn.
Iemand een idee?
Alhoewel 115pk prima is, zit er aan te denken om hem wat te (laten) kietelen. Ik lees verschillende dingen als stage 1 tuning (naar 135pk) en mogelijkheden om de DSG bak te tunen (naar wat ik lees, een stand tussen D en S in). ZIjn hier mensen met een 3 cillinder 1.0 blok die dit hebben laten doen? Ik ben er niet zo happig op om het maximale uit dat blok te halen namelijk.
Ook wil ik, wellicht door iemand hier (?) laten checken of ik lane assist kan activeren. Ik lees online dat ik daar het lichtpakket voor zou moeten hebben, i.v.m. camera achter de voorruit. Ik heb geen flauw idee of dit model het lichtpakket heeft, dat weet ik woensdag - dan is ie definitief van mij ;-).
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
qua chiptuning: ik heb hier een Ibiza met de 1.0 TSI staan die naar de 120-130pk gekieteld is. Blok kan het prima aan. Pak een gerenommeerde tuner die je garantie geeft en ik zou het prima aandurven.
DSG is even afhankelijk welke DSG bak er in zit en naar hoeveel Nm je gaat tunen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Kan ik dit ook zelf met obd11?
ACT/COD (cilinderuitschakeling) uitschakelen is mogelijk de kosten hiervan i.c.m. motortuning zijn € 50,- Dit voeren we uit omdat met de 1.5ltr motor deze onrustig gaat lopen op 2 cilinders een soort vibratie.
Katalysator opwarming uitschakelen (geluidsvermindering koude start) 1.5 TSI de kosten hiervan i.c.m. motortuning zijn € 50,- Dit voeren we uit omdat de 1.5ltr motor onrustig loopt bij de koude start en vrij hoog stationair.
[ Voor 56% gewijzigd door SuperVeloce op 11-08-2024 15:49 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
En goed lezen, dat zijn de kosten die ze bij een motor tuning rekenen. Los zal ongetwijfeld duurder zijn.
Maar waarom zou je het willen?
[ Voor 72% gewijzigd door The Eagle op 11-08-2024 18:18 ]
[ Voor 4% gewijzigd door jop33 op 12-08-2024 20:09 ]
Als je artikelnummer opzoekt. 5na864725
[ Voor 58% gewijzigd door SuperVeloce op 12-08-2024 20:09 ]
Had ik geprobeerd nummer maar kon niks vinden,Neem aan dat niks bijzonders is?SuperVeloce schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:08:
Geluids demping
Als je artikelnummer opzoekt. 5na864725
Zou even naar de dealer teruggaan zodat ze het op de juiste plek kunnen zetten, dit hoort zo niet (en is zo zelfs brandgevaarlijk). Neem aan dat een dealer dit wel wil weten, moet een monteur beter leren kijken
Parts nummer staat er op btw, haal dat 5NA nummer maar door Google.
Ik zou ze morgen gewoon even bellen en uitleggen. Kan me niet voorstellen dat ze dat niet even snel kunnen fixen en je er zo langs voor kunt komen.jop33 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:21:
Bedankt voor de reactie ga volgende week bij Huiskes langs en vragen hoe dit kan want het lag er zo in met plastic omheen
Mag de monteur die het zo neergezet heeft zijn fout herstellen
Maar nu komt het: ik had me er bij neergelegd dat ik dan maar de kosten betaal (a circa €350 uit mijn hoofd) bij de VW-dealer. Maar die zegt nu dat dit niet kan op de auto, terwijl de ondersteunde code (00060900) er wel tussen staat.
De SW-train versie is MST_EU_VW_P0891D (SW MU versie: 0891, onderdeelnummer 3Q0035874C)
Dus voor alles wat ik kan vinden moet het gewoon mogelijk zijn. Wat is nu wijsheid? Sowieso vind ik dit een gebrek van de BOVAG-dealer, dus daar wil ik sowieso achteraan. Maar ik vraag me dus überhaupt af of de VW-dealer zelf ook niet een fout heeft gemaakt..?
Volgens het ETKA systeem (ik heb een screenshot van de VW-dealer) is het artikelnummer (van App-Connect) niet toegewezen aan het actieve verkooptype
De laatste onderhoudsbeurt (jaar geleden) omvatte het oplossen van de volgende problemen:
- Een losse pijp in de middendemper
- Een defecte of losse beugel aan de connector in het motorcompartiment (voor links)
Al het onderhoud is uitgevoerd door VW of een erkende dealer, en de verkoper heeft de servicegeschiedenis verstrekt. Heeft vorige maand een nieuwe apk gehad waar niks raars uitgekomen is.
De auto is verlaagd met sportveren (H&R), weet niet met hoeveel mm maar had liever wel de originele veren.
Hoewel de auto van binnen en buiten er goed uit ziet, maak ik me beetje zorgen over hoe “hard” de auto gereden is. Auto is afkomstig van 1e eigenaar, betrof een vrouw die het nu verkoopt wegens nakomelingen. Wat ik wel frappant is dat deze vrouw wel sportsveren en een aftermarket diffiuser en spoiler heeft geinstalleerd…
Wat denken jullie? Zou graag jullie adviezen willen horren. Alvast bedankt iedereen!
Zie foto’s hier benden ter referentie.
![]() | ![]() | ![]() |
M3P 24'
Die veren zullen voor een paar cm verlaging zorgen, H&R is verder geen goedkope zooi oid., kans is overigens groot dat de vorige eigenaar de originele veren nog heeft liggen.A. Ben schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:06:
Ik ben geïnteresseerd in het kopen van een Golf 7.5 GTI TCR. De auto is van duitsland van een garage dus ben van plan om hem te importeren. De auto is van 2019 en heeft 77.000 kilometer op de teller. Hij heeft geen Akrapovic uitlaat, zelfparkeersysteem of Dynaudio geluidssysteem, maar is verder wel volledig uitgerust.
De laatste onderhoudsbeurt (jaar geleden) omvatte het oplossen van de volgende problemen:
- Een defecte of losse beugel aan de connector in het motorcompartiment (voor links)
Al het onderhoud is uitgevoerd door VW of een erkende dealer, en de verkoper heeft de servicegeschiedenis verstrekt. Heeft vorige maand een nieuwe apk gehad waar niks raars uitgekomen is.
De auto is verlaagd met sportveren (H&R), weet niet met hoeveel mm maar had liever wel de originele veren.
Hoewel de auto van binnen en buiten er goed uit ziet, maak ik me beetje zorgen over hoe “hard” de auto gereden is. Auto is afkomstig van 1e eigenaar, betrof een vrouw die het nu verkoopt wegens nakomelingen. Wat ik wel frappant is dat deze vrouw wel sportsveren en een aftermarket diffiuser en spoiler heeft geinstalleerd…
Wat denken jullie? Zou graag jullie adviezen willen horren. Alvast bedankt iedereen!
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ik denk dat die lipjes en dergelijk van Maxton Design zijn, afgaand op wat er op het parkeerterrein stond bij GTIFanFest is dat bijna eerder regel dan uitzondering (helaas, m.i.).
(ken de TCR niet goed maar zou zeggen het hele rondje; lip voor, sideskirts, extra lipje op de spoiler en "diffuser" opplakdelen.)
Mijn inschatting zou zijn dat er voor de looks gekozen is en dat 'ie vooral voor de dagelijkse ritjes is gebruikt. Ik ga niet beweren dat ik verstand heb van gebruikte auto's, maar hoe de banden zijn gesleten en wat er onder de motorkap is gedaan zou ik het meest op letten.
Ga er maar van uit dat met een snelle auto ook wel snel gereden wordt ;-)
allemaal onzin wat ze zeggen, het kan er doodsimpel op. ff software update, vrijschakelen en klaar.Xhomas schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:44:
Ik heb afgelopen juni dus een e-golf (2019) gekocht. Geadverteerd stond dat het met spraakbediening en Android Auto/Apple carplay (Mirror-Link) was. Nu bleek dat er niet op te zitten, en doet de BOVAG-dealer (waar ik hem gekocht had) moeilijk over die kosten laten betalen bij een VW-dealer. Wel zouden ze de calibratie (voor ACC) nog betalen door een VW-dealer, en dat is zojuist dan ook gedaan.
Maar nu komt het: ik had me er bij neergelegd dat ik dan maar de kosten betaal (a circa €350 uit mijn hoofd) bij de VW-dealer. Maar die zegt nu dat dit niet kan op de auto, terwijl de ondersteunde code (00060900) er wel tussen staat.
De SW-train versie is MST_EU_VW_P0891D (SW MU versie: 0891, onderdeelnummer 3Q0035874C)
Dus voor alles wat ik kan vinden moet het gewoon mogelijk zijn. Wat is nu wijsheid? Sowieso vind ik dit een gebrek van de BOVAG-dealer, dus daar wil ik sowieso achteraan. Maar ik vraag me dus überhaupt af of de VW-dealer zelf ook niet een fout heeft gemaakt..?
Volgens het ETKA systeem (ik heb een screenshot van de VW-dealer) is het artikelnummer (van App-Connect) niet toegewezen aan het actieve verkooptype
Dit idd, een TCR is al opvallend/agressief genoeg affabriek. En een volledig originele verkoopt altijd het beste. Een GTI zonder originele velgen en met extra front/side/rearspoilers zou ik sowieso altijd laten staan.Vissa66 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:20:
Gezien het een verre van origineel exemplaar is zou ik er al van wegblijven.
veel duitsers geven geen moer om die geen snelheidslimiet die daar geldt en als zou er hard in gereden zijn, daar is die motor toch geschikt voor? Ik heb ook geen GTI gekocht om er max 130km/u mee te rijden.
Veren lijken mij geen probleem, tenzij origineel fijner rijdt.
Er zal vast hier en daar snel mee gereden zijn, alleen voor de looks koop je geen 2L met 245pk.
Maar als onderhoud altijd goed gedaan is zoals je zei en met apk niks te zien is, zou de auto nog wel in goede staat zijn.
In Duitsland kun je worden, maar eerder, word je ingehaald door een Opel Corsa uit 2000 als je 180 km p/u rijdt. Dus dat hoe snel ermee gereden is, dan kun je beter geen auto uit Duitsland halen. Je koopt geen GTI in Duitsland om alleen maar 120 te gaan rijden. En ja, van een vrouw geweest. Maar reed zij er ook in? Het zal allemaal wel. Nietszeggend.A. Ben schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:06:
Ik ben geïnteresseerd in het kopen van een Golf 7.5 GTI TCR. De auto is van duitsland van een garage dus ben van plan om hem te importeren. De auto is van 2019 en heeft 77.000 kilometer op de teller. Hij heeft geen Akrapovic uitlaat, zelfparkeersysteem of Dynaudio geluidssysteem, maar is verder wel volledig uitgerust.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Zeker. Ik dacht zelf gelijk aan, en ik weet niet waarom, aan dames die een LKW besturen. Liefhebbers van de weg. Maar je hebt vrouwen in veel beroepen die dagelijks op de weg zitten. Daarom, van een vrouw geweest. Zegt allemaal niks.SuperVeloce schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:19:
Zijn ook genoeg (jonge) vrouwen die van auto’s en gas geven houden
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Thanks voor je commenr. Auto heeft 290pk btwSuperVeloce schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 19:49:
Als jij met die extra delen en velgen erop het mooi vind, waarom niet (ik vind em mooi zo, standaard ook mooi). (Tenzij je perse standaard wilt).
Veren lijken mij geen probleem, tenzij origineel fijner rijdt.
Er zal vast hier en daar snel mee gereden zijn, alleen voor de looks koop je geen 2L met 245pk.
Maar als onderhoud altijd goed gedaan is zoals je zei en met apk niks te zien is, zou de auto nog wel in goede staat zijn.
In Duitsland van een garage en dus geen originele dealer, laatste onderhoud een jaar geleden wel bij een officiële dealer?, de prijs is volgens mij €27990,00 en wel marktconform in Duitsland. Toch zouden de eerste twee een reden zijn a.d.h.v. de VIN wat extra onderzoek te doen. Een APK zegt niets over de staat van de motor, alleen dat alle veiligheidselementen goed bevonden zijn.A. Ben schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:06:
Ben er denk ik achter waarom je de opwarming van de cat uit zou willen schakelen: Master51 in "Audi A1 - Ratel 2 sec na start"
Maar daar los je die ratel niet mee op, dan moet je dat klemmetje hebben
Overigens kennelijk een issue bij vrijwel alle TSI motoren, dus waard om even te checken
Zou zeggen dat het zou moeten werken want de B versie, maar hoe krijg ik daar bevestiging van?
000051419A: is het systeem met subwoofer voor in de kofferruimte
000051419: subwoofer op plaats reservewiel
000051419B: voor de nieuwste wagens zoals de B8 (excl. GTE)
Die zal zeker werken.
Een Helix subwoofer komt simpelweg tussen je bestaande aansluitingen op je mediasysteem. Je moet alleen wel een dongle hebben om hem af te stellen voor jouw auto.
Let wel je moet geen Dynaudio hebben want dan kan het niet
[ Voor 27% gewijzigd door Antera op 16-08-2024 20:16 ]
Die spoilers zijn naar mijn idee dan nog een kwestie van smaak. Maar het ontbreken van de originele TCR velgen is echt een gemis. Die velgen zijn zeldzaam en erg duur als je ze er ooit weer onder wilt monteren.Scrtz schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:49:
[...]
Dit idd, een TCR is al opvallend/agressief genoeg affabriek. En een volledig originele verkoopt altijd het beste. Een GTI zonder originele velgen en met extra front/side/rearspoilers zou ik sowieso altijd laten staan.
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
YouTube: Volkswagen 2.0T TSI Wastegate Actuator Rod Rattle Fix (CCTA & CBFA)The Eagle schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:29:
@SuperVeloce @giovanni2903
Ben er denk ik achter waarom je de opwarming van de cat uit zou willen schakelen: Master51 in "Audi A1 - Ratel 2 sec na start"
Maar daar los je die ratel niet mee op, dan moet je dat klemmetje hebben
Overigens kennelijk een issue bij vrijwel alle TSI motoren, dus waard om even te checken
Hier zie je dat clipje, net als van Ali link
[ Voor 3% gewijzigd door SuperVeloce op 16-08-2024 22:52 ]
Thanks. En die A is voor de GTE's dus.Antera schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:14:
@The Eagle
000051419A: is het systeem met subwoofer voor in de kofferruimte
000051419: subwoofer op plaats reservewiel
000051419B: voor de nieuwste wagens zoals de B8 (excl. GTE)
Die zal zeker werken.
Een Helix subwoofer komt simpelweg tussen je bestaande aansluitingen op je mediasysteem. Je moet alleen wel een dongle hebben om hem af te stellen voor jouw auto.
Let wel je moet geen Dynaudio hebben want dan kan het niet
Weet hoe het werkt etc, wilde alleen even een onafhankelijke bevestiging
Prijs van die dingen in DLD is behoorlijk gekelderd zag ik, was ~ 800, nu ~500. Zag hem zelfs bij een hier al bekend adres voor 439 op eBay, maar die leveren niet naar NL
https://shop.ahw-shop.de/...eserveradmulde-6c0035621aThe Eagle schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 00:11:
[...]
Thanks. En die A is voor de GTE's dus.
Weet hoe het werkt etc, wilde alleen even een onafhankelijke bevestiging
Prijs van die dingen in DLD is behoorlijk gekelderd zag ik, was ~ 800, nu ~500. Zag hem zelfs bij een hier al bekend adres voor 439 op eBay, maar die leveren niet naar NL
zoiets?
https://www.ebay.nl/itm/182630706500
Die jij linkt is passief. Ik moet de actieve met DSP hebben. De ingebouwde versterker neemt dan ook de taak van de headunit over.
En word het dus een kist in de kofferbak
[ Voor 32% gewijzigd door Antera op 17-08-2024 10:00 ]
Al vraag ik me sterk af of dat ding ook niet gewoon in een niet-GTE zou werken. De amp, DSP en bekabeling zal ongetwijfeld de zelfde zijn, alleen de vorm factor is anders. En zal misschien een andere DSP codering voor zijn.
[ Voor 111% gewijzigd door We Are Borg op 19-08-2024 13:04 ]
Ik ben in de markt voor een Golf 8 GTE 2021> en vroeg mij af of er nog specifieke aandachtspunten zijn voor deze modellen? Zijn er hier 'ervaringsdeskundige' met dit model?
Ik zie redelijk wat problemen met het multimedia- en boordcomputersysteem, maar met de huidige updates zijn ze verder best wel goed?
Alvast bedankt!
Bedankt voor de snelle reactie.Antera schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:43:
Check of het mediasysteem geupdate is naar de laatste versie 1969 en tevens of de andere software dit ook is en of travel assist geen issues geeft want sturen zijn ook een probleem in dat bouwjaar
Ik zie inderdaad veel verschillen op het stuur met ACC of Travel Assist knoppen. Eigenlijk is het dus "beter/veiliger" om gewoon de ACC variant te nemen? Of, indien de travel assist wel werkt, dit toch wel een aangename optie? Kom er online niet helemaal uit wat nou de effectieve verschillen zijn onderling.
Maar toch 1 klacht: de travelassist begon op de terugweg onregelmatig uit te vallen. Hier op het forum lees ik dat het een bekende klacht is die veroorzaakt wordt door het stuurwiel. Auto is van 10/2021. Vrijdag een afspraak bij Pon om diagnose te stellen.
Misschien logisch, maar als je tijdens het rijden het stuur ontgrendeld om te verstellen, dat krijg ik direct de foutmelding “TA momenteel niet beschikbaar”. Bij het vastzetten van het stuur gaat de foutmelding weer weg.
Ik zou PON bellen, die zouden dat moeten weten.kidh0tsh0t schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:39:
Weet iemand toevallig al of er ergens in Nederland een Golf staat met de nieuwe Crystal ice Blue kleur. Ben al bij meerdere dealers geweest en telefonisch gesproken, maar niemand lijkt hem nog te hebben. Heb wel een staaltje van de kleur onder ogen gezien, maar het op een auto zien is toch net even wat fijner.
Staat volgens mij bij Pouw Zwolle: https://www.pouw.nl/p/vol...rid-272pk-gte-39054359-36.
[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 21-08-2024 10:47 ]
Die van Pouw Zwolle is een model die "verwacht" wordt en staat er dus nog niet. Zo ben ik gister ook een andere dealer binnengelopen, met de bedenkingen dat ie er staat ><Jumpman schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:44:
[...]
Ik zou PON bellen, die zouden dat moeten weten.
Staat volgens mij bij Pouw Zwolle: https://www.pouw.nl/p/vol...rid-272pk-gte-39054359-36.
Volkswagen/Pon(A-point) geven aan nog niks te hebben in Nederland met die kleur en ze weten nog niet wanneer de eerste binnenkomt in die kleur.
Volgens mij heeft Ames Sliedrecht er een; https://www.ames.nl/volks...ls/volkswagen-golf-215395kidh0tsh0t schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:39:
Weet iemand toevallig al of er ergens in Nederland een Golf staat met de nieuwe Crystal ice Blue kleur. Ben al bij meerdere dealers geweest en telefonisch gesproken, maar niemand lijkt hem nog te hebben. Heb wel een staaltje van de kleur onder ogen gezien, maar het op een auto zien is toch net even wat fijner.
Ik moet/mag overigens vanaf januari een nieuwe auto uitzoeken, GTE alweer 4 jaar oud dan. Gaat snel maar weet de opvolger nog niet zo goed, A3 sedan, 8.5 GTE, 8 GTI, A4 station of Tiguan. Hebben gezinsuitbreiding gehad dus eigenlijk is een A3 of Golf niet meer zo heel handig 🙈 wel leuk en sportief..
Ik heb hem in de fabriek gezien. Vind het een hele leuke kleur!kidh0tsh0t schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:39:
Q3 Sportback S-Line misschien ook leuk.. hogere auto denk ik fijn ivm kinderzitjesScrtz schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 17:36:
Die kleur is denk ik best gaaf op een gti/clubsport/gte, maar alles daaronder afschuwelijk..
Ik moet/mag overigens vanaf januari een nieuwe auto uitzoeken, GTE alweer 4 jaar oud dan. Gaat snel maar weet de opvolger nog niet zo goed, A3 sedan, 8.5 GTE, 8 GTI, A4 station of Tiguan. Hebben gezinsuitbreiding gehad dus eigenlijk is een A3 of Golf niet meer zo heel handig 🙈 wel leuk en sportief..
edit, vandaag nog één:

[ Voor 44% gewijzigd door giovanni2903 op 22-08-2024 21:04 ]