Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 128 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-09 19:53
la_fusion schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:06:
Ik zoek in principe de volledige lijst van verschillen. Ik snap dat er onder water nog meer exacte verschillen zijn en dat die helemaal lastig terug te vinden zijn maar alleen al uberhaupt de verschillen tussen de 280 en 320 varianten zou mooi zijn. Vandaar ook hier mijn vraag.
Wikipedia is alvast een begin :) https://en.wikipedia.org/...etrol_engines?wprov=sfti1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 21:46
VW-Arjan schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:57:
[...]

Heb ze inmiddels besteld. Weet jij toevallig ook het type van de achteruitrij lichten? Dat is een hele kleine bajonet lijkt het.

Edit: is BA9S het juiste type?
huh, over welke lampjes heb je t als je led achterlichten hebt?
https://www.procartuning....hterlichten-origineel.jpg
deze heb ik namelijk, dus hoef er niks van te vervangen, hooguit de achteruitrij lamp

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Jumpman schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:14:
[...]

Het Bruto BPM bedrag kan je gewoon bij de RDW zien, het echte betaalde bedrag kan je opvragen bij de verkoper of met de VIN bij een dealer. Maar als het bruto BPM bedrag te laag is moet je al extra goed onderzoek gaan doen.
extreem laag moet je idd links laten liggen, maar er is niets slechts aan import-auto's.. bijv een t-roc R is in nederland nooit geleverd, als je die dus wilt moet ie uit het buitenland komen. ook zijn nederlanders gierig met opties bestellen, dus als je alle/veel opties wil kom je weer bij een duitser uit in de meeste gevallen. sommige opties zijn zelfs helemaal niet in nederland geleverd, dus ook dan ga je naar de buren

--
ik vraag me ook af wat buiten de turbo de verschillen zijn tussen een golf 7 gti en R, genoeg golf gti's gehoord met een is38 turbo. maar toch klinken ze heel anders

[ Voor 22% gewijzigd door giovanni2903 op 27-06-2024 21:05 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:42
giovanni2903 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:05:
[...]

extreem laag moet je idd links laten liggen, maar er is niets slechts aan import-auto's.. bijv een t-roc R is in nederland nooit geleverd, als je die dus wilt moet ie uit het buitenland komen. ook zijn nederlanders gierig met opties bestellen, dus als je alle/veel opties wil kom je weer bij een duitser uit in de meeste gevallen. sommige opties zijn zelfs helemaal niet in nederland geleverd, dus ook dan ga je naar de buren

--
ik vraag me ook af wat buiten de turbo de verschillen zijn tussen een golf 7 gti en R, genoeg golf gti's gehoord met een is38 turbo. maar toch klinken ze heel anders
Klopt, dit is ook de reden dat ik telkens op import kom met zoeken. De Nederlands geleverde auto’s hebben zelden de uitvoering en opties die ik zoek.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@giovanni2903 T-roc R is vziw wel in NL geleverd hoor. Zie ook https://www.pouw.nl/nieuw...jst-300-pk-sterke-t-roc-r
Rijdt er hier in de buurt eentje rond. Inclusief knappe blonde dame :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Software 883 voor MIB3 is ook inmiddels binnen en getest.

Stuur mij of @Antera een pb voor de firmware. Ik verwacht overigens best wat bugfixes tov 841.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:26

VW-Arjan

★★★★★

giovanni2903 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 20:58:
[...]

huh, over welke lampjes heb je t als je led achterlichten hebt?
https://www.procartuning....hterlichten-origineel.jpg
deze heb ik namelijk, dus hoef er niks van te vervangen, hooguit de achteruitrij lamp
Heb dezelfde units. Ik bedoel idd de achteruitrij lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
VW-Arjan schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 23:09:
[...]

Heb dezelfde units. Ik bedoel idd de achteruitrij lampen.
geen idee wat voor lampjes daar in gaan, zijn standaard al best fel, je kunt ze met obd11 ook nog feller zetten. sws zijn die lampjes op ali toch maar 2 eu per stuk ofzo, dus als het de verkeerde zijn is t geen ramp :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
The Eagle schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:11:
@giovanni2903 T-roc R is vziw wel in NL geleverd hoor. Zie ook https://www.pouw.nl/nieuw...jst-300-pk-sterke-t-roc-r
Rijdt er hier in de buurt eentje rond. Inclusief knappe blonde dame :P
ben vast in de war met een ander model, iig niet elke R is/was in Nederland te krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 19:54
Op basis van die lijst en wat algemeen bekend is, is de 280 variant waarschijnlijk de EA888 evo2/gen3 met motorcode CJXA/CJXB en is de 320 variant mogelijk de EA888 evo4 variant maar of dat ook zo is is nog niet 100% zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
la_fusion schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:06:
[...]

Op basis van die lijst en wat algemeen bekend is, is de 280 variant waarschijnlijk de EA888 evo2/gen3 met motorcode CJXA/CJXB en is de 320 variant mogelijk de EA888 evo4 variant maar of dat ook zo is is nog niet 100% zeker.
Volgens mij is de 320 variant sowieso een gen4, gezien het vermogen en de hogere toelaatbare EGTs van de gen4 turbo (Continental).
https://www.vdveer-engine...engines/viewdocument/1339
https://media.vw.com/en-us/releases/1615

Dus voornamelijk turbo, en brandstof gerelateerde wijzigingen zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:42

s3.

Na 10 jaar weer eens op zoek naar een (tijdelijke) vervanger van mijn Golf 7 GTD. Ik wil dit keer graag een benzine/hybride occasion.
Het valt mij op dat een Golf 8 GTE veelal goedkoper is dan een eTSI R-line. Is de GTE een probleemauto of heeft dat met de veranderende wegenbelasting te maken? Indien het eerste; is dat inherent aan de GTE of hebben de Audi’s (45) hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-09 18:12
Die GTE is behoorlijk zwaar inderdaad. Dat in combinatie met de onduidelijkheid over de wegenbelasting die nog wel eens richting de 100 euro per maand kan gaan kan je ze voor een habbekrats kopen. Je moet ook goed opletten of er wel ACC op zit dat is bij de GTE niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
@Jumpman Ik had eigenlijk ook liever een R line gehad ipv een style. Maar wilde wel de ergo active stoel. En die heeft de R line nooit. Mijne is Poolse import. Die had gewoon een normaal bpm bedrag en er stond krap 1000 km op toen ik hem kreeg. Geimporteerd toen hij 2 maanden oud was ofzo. Dat durfde ik wel aan toen.

Inmiddels 65k mee gereden. Enige wat ik er nu aan heb is een kapotte sos module en stuur met foutmeldingen zoals ongeveer alle golf 8's. Naar garantie kun je dan fluiten uiteraard. Terwijl het gewoon productiefouten zijn.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
s3. schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:13:
Na 10 jaar weer eens op zoek naar een (tijdelijke) vervanger van mijn Golf 7 GTD. Ik wil dit keer graag een benzine/hybride occasion.
Het valt mij op dat een Golf 8 GTE veelal goedkoper is dan een eTSI R-line. Is de GTE een probleemauto of heeft dat met de veranderende wegenbelasting te maken? Indien het eerste; is dat inherent aan de GTE of hebben de Audi’s (45) hier ook last van?
Komt omdat er heel weinig BPM zit op de hybrides. Daarom is het verschil zo klein.

Zover ik weet geen probleemauto.

Wss ook deels al door de wegenbelasting, die is dit jaar nog 50% en volgend jaar dus voltarief, dan wordt een plugin hybride eigenlijk niet echt meer interessant en is een normale benzine wss goedkoper om maandelijks te rijden. Ook de waarde van een hybride zal volgend jaar zakken.
Tim____ schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:04:
Die GTE is behoorlijk zwaar inderdaad. Dat in combinatie met de onduidelijkheid over de wegenbelasting die nog wel eens richting de 100 euro per maand kan gaan kan je ze voor een habbekrats kopen. Je moet ook goed opletten of er wel ACC op zit dat is bij de GTE niet standaard.
Dat is niet onduidelijk, is al beklonken, zie bovenstaand.

In NL is/was ACC standaard, denk dat jij import GTE's hebt gezien uit het buitenland. Daarvan is de standaarduitrusting inderdaad afwijkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:10
Scrtz schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:26:
[...]

Dat is niet onduidelijk, is al beklonken, zie bovenstaand.
.
Heb je toevallig ook iets van een bron, want het nieuwe kabinet heeft over de hybride wegenbelasting nog geen besluit genomen, toch? Of heb ik het gemist...?

Volgens mij is tot die tijd dit de wet;

https://www.rijksoverheid...d%20tot%20en%20met%202024.
Het kabinet heeft dit belastingvoordeel verlengd tot en met 2024. Vanaf 1 januari 2025 wordt het kortingspercentage voor plug-in hybride personenauto’s verlaagd naar 25%. Je betaalt dus 75% van het reguliere tarief. Vanaf 1 januari 2026 wordt het kortingspercentage voor plug-in hybride personenauto’s verlaagd naar 0%. Je betaalt dus 100% van het reguliere tarief. Het voordeel vervalt dan.

[ Voor 52% gewijzigd door verguldebarman op 01-07-2024 12:01 ]

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 10:39

Toppe

Oké ✅

Ik ga een dashcam inbouwen voor onze rit naar Frankrijk. Zojuist een 70mai A810 besteld, schijnen goed te zijn.

Hier ook een hardwire 4G set voor besteld, maar waar kan ik deze het beste op aansluiten? Ik heb niet zoveel kaas gegeten van auto’s en zekeringen dus geen zin dat ik straks met een lege accu sta :D

Vooral, welke zekering is het best geschikt?

Betreft 2018 T-Roc

[ Voor 9% gewijzigd door Toppe op 01-07-2024 13:09 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Toppe schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:03:
Ik ga een dashcam inbouwen voor onze rit naar Frankrijk. Zojuist een 70mai A810 besteld, schijnen goed te zijn.

Hier ook een hardwire 4G set voor besteld, maar waar kan ik deze het beste op aansluiten? Ik heb niet zoveel kaas gegeten van auto’s en zekeringen dus geen zin dat ik straks met een lege accu sta :D

Vooral, welke zekering is het best geschikt?

Betreft 2018 T-Roc
Puur even afhankelijk van welke hardwire je hebt, eentje met of zonder parkeermodus. Zonder parkeermodus heb je vaak enkel de kabel ACC (Accessory) en een - kabel (aansluiten op een aarde schroef op het chassis). Met parkeermodus heb je ook nog een continu 12V.

De kabel met ACC/accessory moet je aftappen van iets wat geschakeld is (e.g met het contact aan stroom, met contact uit geen stroom). Dat kan je checken met een multimeter of iets soortgelijks. In onze Karoq heb ik daarvoor de achterruitenwisser afgetapt. In onze Karoq was ik van plan af te tappen van de achterruitenwisser, maar dit ging niet i.v.m zekering elektrische stoelverstelling die in de weg zat. Uiteindelijk afgetapt van de dodehoeksensor. Zorg dat je het aftapt van iets niet cruciaals, dus geen airbag of ABS system etc :P

Continu 12V had ik nog open plekken in de zekeringkast zitten. Hier heb ik er eentje van gebruikt.

De "sigarettenaansteker" zekering is NIET geschakeld volgens mij bij MQB auto's, dus gebruik die niet voor de ACC kabel.

[ Voor 7% gewijzigd door MK_ op 01-07-2024 13:18 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

MK_ schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:16:
[...]

Puur even afhankelijk van welke hardwire je hebt, eentje met of zonder parkeermodus. Zonder parkeermodus heb je vaak enkel de kabel ACC (Accessory) en een - kabel (aansluiten op een aarde schroef op het chassis). Met parkeermodus heb je ook nog een continu 12V.

De kabel met ACC/accessory moet je aftappen van iets wat geschakeld is (e.g met het contact aan stroom, met contact uit geen stroom). Dat kan je checken met een multimeter of iets soortgelijks. In onze Karoq heb ik daarvoor de achterruitenwisser afgetapt. In onze Karoq was ik van plan af te tappen van de achterruitenwisser, maar dit ging niet i.v.m zekering elektrische stoelverstelling die in de weg zat. Uiteindelijk afgetapt van de dodehoeksensor. Zorg dat je het aftapt van iets niet cruciaals, dus geen airbag of ABS system etc :P

Continu 12V had ik nog open plekken in de zekeringkast zitten. Hier heb ik er eentje van gebruikt.

De "sigarettenaansteker" zekering is NIET geschakeld volgens mij bij MQB auto's, dus gebruik die niet voor de ACC kabel.
Met parkeermodus. Heb een zwarte, rode en geel. Volgens mij is geel dan de geschakelde.

Maar hier kan ik al wel wat verder mee. Zal van de week eens kijken als het spul binnen is.

Ze leveren alleen dan niet, zoals bijvoorbeeld bij nextbase, kant en klare ‘druk’ kabeltjes mee, nee dit zijn gewoon vertinde uiteinden 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
verguldebarman schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:57:
[...]

Heb je toevallig ook iets van een bron, want het nieuwe kabinet heeft over de hybride wegenbelasting nog geen besluit genomen, toch? Of heb ik het gemist...?

Volgens mij is tot die tijd dit de wet;

https://www.rijksoverheid...d%20tot%20en%20met%202024.

[...]
Nog niet 100% maar wel 95%:

https://www.rtl.nl/nieuws...che-auto-kabinet-verlengt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Voor de geinteresseerden:

Navi 2024/2025 voor MIB2 High (Discover Pro/Columbus):
https://infotainment-cdn..../HIGH2_P370_EU_202425.zip
P370, CW25 2024.

MIB1 support lijkt hiermee te zijn gedropped...

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 09:27

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Die staat al een paar keer in dit topic :-)

Maar dank je wel

MIB1 is inderdaad gestopt met ondersteunen

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MK_ schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 23:29:

P370, CW25 2024.

Past deze op een 16Gb kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:12
Sinds april rijd ik in een nieuwe T-Roc.

Ik merk sinds een paar dagen dat wanneer ik de maximum snelheid overschrijdt (met zo'n 7-8 km/u) ik een heel zacht notificatiegeluidje hoor. Het is een soort dubbele "bong" met bijna dezelfde klank als wanneer Google Maps een andere route calculeert omdat je verkeerd bent gereden, het is alleen erg zacht dus lastig te plaatsen hoe het nou precies klinkt.

Mijn T-Roc is niet uitgerust met navigatie, dus er zit geen verkeerstekenherkenning in.

Ik moet nog even dubbelchecken maar volgens mij is het alleen wanneer mijn telefoon is aangesloten met Android Auto. Google Maps wordt gebruikt voor navigatie maar zover ik weet kan Google Maps geen notificaties sturen wanneer je de maximum snelheid overschrijdt, daarnaast is geluid hoorbaar wanneer er geen route is ingesteld en is het ook hoorbaar wanneer de infotainment niet op Android Auto staat.

Herkent iemand dit? Het is op zich niet storend maar ik ben ontzettend benieuwd waar het ineens vandaan komt en of ik het volume dan toch zou kunnen aanpassen aangezien het nu wel heel zacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dorest0rm schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 12:40:

Ik merk sinds een paar dagen dat wanneer ik de maximum snelheid overschrijdt (met zo'n 7-8 km/u) ik een heel zacht notificatiegeluidje hoor. Het is een soort dubbele "bong" met bijna dezelfde klank als wanneer Google Maps een andere route calculeert omdat je verkeerd bent gereden, het is alleen erg zacht dus lastig te plaatsen hoe het nou precies klinkt.

Mijn T-Roc is niet uitgerust met navigatie, dus er zit geen verkeerstekenherkenning in.

Ik moet nog even dubbelchecken maar volgens mij is het alleen wanneer mijn telefoon is aangesloten met Android Auto. Google Maps wordt gebruikt voor navigatie maar zover ik weet kan Google Maps geen notificaties sturen wanneer je de maximum snelheid overschrijdt, daarnaast is geluid hoorbaar wanneer er geen route is ingesteld en is het ook hoorbaar wanneer de infotainment niet op Android Auto staat.

Herkent iemand dit? Het is op zich niet storend maar ik ben ontzettend benieuwd waar het ineens vandaan komt en of ik het volume dan toch zou kunnen aanpassen aangezien het nu wel heel zacht is.
Kan dit toevallig google maps speed warning zijn?

Kan je checken in je google maps profiel instellingen, navigatie instellingen > rijopties maximum snelheid.
Hier staat het iig aan, heb alleen spraak uitstaan behalve meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Viper® schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:45:
[...]

De Discover Pro serie navigeert niet middels een SD kaartje van welke grote dan ook, de Discover Media heeft een geheel andere navigatie database / set.

:9

https://app-connect.volks...pupdates/nl/car/#download

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 03-07-2024 13:31 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Antera schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 07:57:
Die staat al een paar keer in dit topic :-)

Maar dank je wel

MIB1 is inderdaad gestopt met ondersteunen
Dan heb ik fout gezocht 8)7 Ik had het al in de gaten gehouden, en gezocht op MIB2 en P370 maar ik vond het niet :p

Njah goed, beter een keer teveel dan te weinig :)
Viper® schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:45:
[...]

17.8GB uncompressed, vrees van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

MK_ schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 23:29:

P370, CW25 2024.

Is de update van 27/11/23 de meest recente voor de MIB2 weet jij dat toevallig?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:10
Dorest0rm schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 12:40:

Zouden ze in jouw auto al voortijdig Intelligent Speed Assistance (ISA) hebben aangezet? Dit wordt namelijk vanaf 7 juli verplicht voor alle nieuwe autos.

Zie https://www.autoweek.nl/a...stance-dit-moet-je-weten/

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Slasher schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:56:
[...]

Is de update van 27/11/23 de meest recente voor de MIB2 weet jij dat toevallig?
MIB2 als in Discover Media 2/Amundsen?

https://navigation-maps.v...rMedia2_EU-AS_2210_V19.7z
https://infotainment-cdn....TD2_2210_EU_A1_202425.zip

Da's nieuwer dan 27/11/23...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Dat is wat ik kon vinden via de volkswagen site.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vlbNxEajt6ihNRx4Eur4IeLIiM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V0PRuv1g6zaHNtfNpNb2KlFm.png?f=fotoalbum_large

FFFUUU ik heb blijkbaar een origineel SD kaartje van VW van 14gig, daar past die die V19 niet op.
Natuurlijk geen backup gemaakt van het SD kaartje, heb nog wel wat staan op de harde schijf, maar dat is een heel oude versie.

[ Voor 43% gewijzigd door Slasher op 03-07-2024 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
verguldebarman schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:13:
[...]

Zouden ze in jouw auto al voortijdig Intelligent Speed Assistance (ISA) hebben aangezet? Dit wordt namelijk vanaf 7 juli verplicht voor alle nieuwe autos.

Zie https://www.autoweek.nl/a...stance-dit-moet-je-weten/
Goh daar zeg je me wat. Volgens mij kwam het wel na de software update van deze week.

Net getest zonder dat Android Auto aan stond en toen hoorde ik het geluid ook dus het lijkt wel uit de auto zelf te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Slasher schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:20:
[...]

Dat is wat ik kon vinden via de volkswagen site.

[Afbeelding]

FFFUUU ik heb blijkbaar een origineel SD kaartje van VW van 14gig, daar past die die V19 niet op.
Natuurlijk geen backup gemaakt van het SD kaartje, heb nog wel wat staan op de harde schijf, maar dat is een heel oude versie.
Beetje laat, maar blijkbaar is het dus te groot? V18 kan je dan wel nog terug downloaden via je VIN, althans ik neem aan dat die 2023/11/27 versie V18 is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
MK_ schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:05:
[...]

Beetje laat, maar blijkbaar is het dus te groot? V18 kan je dan wel nog terug downloaden via je VIN, althans ik neem aan dat die 2023/11/27 versie V18 is...
En anders bepaal je even welke download (bundel) je écht nodig hebt. Op de VW site zijn per versie / releasenummer meerdere downloads beschikbaar waarbij het enige verschil het aantal volledig opgenomen landen is. Als je in Nederland of Belgïe woont dan zijn de Iberische landen (Spanje & Portugal) vaak niet opgenomen in je dagelijkse routes en zou je die dus ook gewoon achterwege kunnen laten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

MK_ schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:05:
[...]

Ik ben deze tip: nierbton in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5" aan het volgen en heb wat mappen gewist. Ben benieuwd :)

Ik heb alleen Benelux, Frankrijk en Duitsland nodig, de rest gebruik ik toch niet en heb ook Carplay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Will_M schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:18:
[...]

En anders bepaal je even welke download (bundel) je écht nodig hebt. Op de VW site zijn per versie / releasenummer meerdere downloads beschikbaar waarbij het enige verschil het aantal volledig opgenomen landen is. Als je in Nederland of Belgïe woont dan zijn de Iberische landen (Spanje & Portugal) vaak niet opgenomen in je dagelijkse routes en zou je die dus ook gewoon achterwegen kunnen laten 8)
ECE4/5/6 zouden bijvoorbeeld snel kunnen voldoen. Inderdaad :) Kan ik ook de linkjes van geven indien nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Slasher schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:20:
[...]

Ik ben deze tip: nierbton in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5" aan het volgen en heb wat mappen gewist. Ben benieuwd :)

Ik heb alleen Benelux, Frankrijk en Duitsland nodig, de rest gebruik ik toch niet en heb ook Carplay
Voor als het niet werkt:

ECE 4
Andorra, Austria, Belgium, Croatia, Czech Republic, France, Germany, Hungary, Italy, Liechtenstein, Luxembourg, Malta, Monaco, Netherlands, Poland, San Marino, Slovakia, Slovenia, Switzerland, Vatican City State

https://navigation-maps.v...Media2_EU-DL1_2210_V19.7z

ECE 5
Andorra, Austria, Belgium, Croatia, Czech Republic, Faroe Islands (land-use only), France, Germany, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Liechtenstein, Luxembourg, Malta, Monaco, Netherlands, Poland, San Marino, Slovakia, Slovenia, Switzerland, United Kingdom (incl. Isle of Man), Vatican City State

https://navigation-maps.v...Media2_EU-DL2_2210_V19.7z

ECE 6
Andorra, Belgium, Denmark, Faroe Islands (land-use only), Finland, France, Germany, Iceland, Ireland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Norway, Sweden, United Kingdom (incl. Isle of Man)

https://navigation-maps.v...Media2_EU-DL3_2210_V19.7z

[ Voor 11% gewijzigd door MK_ op 03-07-2024 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
MK_ schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:23:
[...]

ECE4/5/6/7 zouden bijvoorbeeld snel kunnen voldoen. Inderdaad :) Kan ik ook de linkjes van geven indien nodig.
Die linkjes kan een ieder ook voor zichzelf zoeken door even zelf bij VW te kijken en vervolgens zelf te gaan bekijken welke mogelijkheden er standaard al aanwezig zijn op basis van de eigen auto, toch?

>:)

Bundel 6 is AFAIK de meest praktische voor de meeste mensen hier....

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 03-07-2024 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Will_M schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:27:
[...]

Die linkjes kan een ieder ook voor zich zoeken door even zelf bij VW te kijken en vervolgens zelf te gaan bekijken welke mogelijkheden er standaard al aanwezig zijn op basis van de eigen auto, toch?

Bundel 6 is AFAIK de meest praktische voor de meeste mensen....
Ik had even geen VIN bij de hand van een MIB2L auto :p

En da's nog V18 als ik de eerste screenshot mag geloven?

Hoe dan ook, meerdere wegen leiden naar Rome :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Will_M schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:27:
[...]

Die linkjes kan een ieder ook voor zich zoeken door even zelf bij VW te kijken en vervolgens zelf te gaan bekijken welke mogelijkheden er standaard al aanwezig zijn op basis van de eigen auto, toch?

Bundel 6 is AFAIK de meest praktische voor de meeste mensen hier....
Hmm, ik had gewoon beter zelf moeten kijken bundel 6 is inderdaad diegene die ik zoek.
MK_ schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:30:

Hoe dan ook, meerdere wegen leiden naar Rome :+
Niet als je de verkeerde bundel op je SD kaart hebt staan :P

Toch veel dank voor je reactie en moeite (y)

[ Voor 19% gewijzigd door Slasher op 03-07-2024 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Slasher schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:30:
[...]
Hmm, ik had gewoon beter zelf moeten kijken bundel 6 is inderdaad diegene die ik zoek.
[...]
Niet als je de verkeerde bundel op je SD kaart hebt staan :P

Toch veel dank voor je reactie en moeite (y)
Als de portal nog V18 geeft: ECE 6 V19 is hier:
https://navigation-maps.v...Media2_EU-DL3_2210_V19.7z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Meteen even "Check - Check - DubbelCheck" ..... Via de 'normale' VW site komt ook de .V19 versie binnen :P

_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Het is gelukt, en zeer stom van mij ik had gewoon beter moeten kijken op de site, ik heb bundel 6 gedownload op de originele 16GB kaart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iQ3Ik_n8u_wUTgpH1xl4lmFzQY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xts7smMgQV4HelQhUsP8U5gf.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:10
Slasher schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:44:
Het is gelukt, en zeer stom van mij ik had gewoon beter moeten kijken op de site, ik heb bundel 6 gedownload op de originele 16GB kaart

[Afbeelding]
Gewoon copy paste?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Yes, ik heb voor de zekerheid de oude map op de SD kaart eerst verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

MK_ schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:16:
[...]

Ik gebruik de telefoonzekering. Maar nu nog een vaste 12v. Zie genoeg plekken waar van de zekering maar één kant is aangesloten, zou op 1 van die 12v vast kunnen zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Toppe schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 10:48:
[...]

Ik gebruik de telefoonzekering. Maar nu nog een vaste 12v. Zie genoeg plekken waar van de zekering maar één kant is aangesloten, zou op 1 van die 12v vast kunnen zitten?
'Vroagah' (in o.a. m'n Scirocco III en Golf VII) kon je de zekering voor de accessoires / aansteker een halve positie omhoog zetten zodat dat ding van een geschakelde naar continue spanning ging. Misschien werkt dat nog steeds zo?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Will_M schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:25:
[...]

'Vroagah' (in o.a. m'n Scirocco III en Golf VII) kon je de zekering voor de accessoires / aansteker een halve positie omhoog zetten zodat dat ding van een geschakelde naar continue spanning ging. Misschien werkt dat nog steeds zo?

:+
Ik heb wat gevonden nu. Alleen nu gaat de kofferbak niet meer open terwijl de camera wel werkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Toppe schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:31:
[...]

Ik heb wat gevonden nu. Alleen nu gaat de kofferbak niet meer open terwijl de camera wel werkt :?
Mooi spul hé, dat CAN-BUS. Maar ik bedoelde eigenlijk onderstaande 'truukje'.... :+

https://www.golfmk7.com/f...ter-12v-always-on.322308/

De rede dat je geen stroom moet gaan zoeken aan bijvoorbeeld je achterklep is overigens doordat daar ook een controlesysteem achter hangt (waardoor je o.a. ook die meldingen op je dashboard / MFD krijgt als die klep niet goed gesloten is).

[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 06-07-2024 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Will_M schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:38:
[...]

Mooi spul hé, dat CAN-BUS. Maar ik bedoelde eigenlijk onderstaande 'truukje'.... :+

https://www.golfmk7.com/f...ter-12v-always-on.322308/

De rede dat je geen stroom moet gaan zoeken aan bijvoorbeeld je achterklep is overigens doordat daar ook een controlesysteem achter hangt (waardoor je o.a. ook die meldingen op je dashboard / MFD krijgt als die klep niet goed gesloten is).
Daar zit hij ook niet op, dat is het gekke.

Maar de boel werkt nu. Contact uit, zoeken naar een vaste 12v. Ook geschakelde spanning zoeken door eerst te meten zónder contact en daarna mét contact.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbgSWqsG2ab7q7RGOGseVXchAFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XoGDBZdOZfOoLA1VWWR93QRe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Is dit het loopvlak of schouder van een band?

M.a.w. zou dit nog te maken zijn of is dit helaas pindakaas nieuwe band worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j02fvSaj3zxKI4xMrV-QNUfr6sI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJh68TxMEQhvZpsQd6VCiAxv.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast heb ik alleen zo een reparatie setje en geen reserve wiel. Als je dat setje gebruikt kan dan uberhaupt de band nog gefixt worden?
Anders wordt het VW assistance bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Op deze plek mag een band niet meer gerepareerd worden helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Antera schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:27:
Op deze plek mag een band niet meer gerepareerd worden helaas
Ging er al beetje vanuit dat dit niet het loopvlak is.

Lekker balen want er zat nog 7mm profiel op….

Dan gaan we maar kloten met dat repratiespul.

Neem aan met 7.2mm (de nog hele band op de achterband) dat een nieuwe band ernaast op de achteras geen probleem moet zijn, anders wordt het wel hele dure grap.

[ Voor 27% gewijzigd door Dracula op 07-07-2024 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alive11
  • Laatst online: 16-09 07:38
Hoorde dat er een nieuwe software versie voor de golf 8 aanwezig was? Kan iemand die naar mij sturen? Dit is mijn huidige versie:

Hardware: H56
Software: 1969
Abt: H45
Abt: 2088
Nav: 23.10

Zit er noemenswaardig verschil tussen mijn versie en de nieuwe 1983? Ik vind 1969 namelijk prima werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:10
Vervelend zo’n lekker band.

Ik had ook een lekke band, laten maken, maar na werk weer melding controleer band rechtsachter.
Heb alle 4 op zelfde spanning gezet en tpms gereset, hopen dat het nu wel goed is, anders terug. Hopelijk ook geen nieuwe band nodig.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Alive11 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:56:
Hoorde dat er een nieuwe software versie voor de golf 8 aanwezig was? Kan iemand die naar mij sturen? Dit is mijn huidige versie:

Hardware: H56
Software: 1969
Abt: H45
Abt: 2088
Nav: 23.10

Zit er noemenswaardig verschil tussen mijn versie en de nieuwe 1983? Ik vind 1969 namelijk prima werken ;)
Hij is weer wat vlotter en soepeler voornamelijk

Meer info stuur me een pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Antera schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:24:
[...]

Hij is weer wat vlotter en soepeler voornamelijk

Meer info stuur me een pb
Is er weer een nieuwere versie dan 1969?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
EvoII schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:27:
[...]

Heb ik al tijdje terug gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

EvoII schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:27:
[...]

Yep 1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Dracula schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:33:
[...]

Dan gaan we maar kloten met dat repratiespul.

Neem aan met 7.2mm (de nog hele band op de achterband) dat een nieuwe band ernaast op de achteras geen probleem moet zijn, anders wordt het wel hele dure grap.
Waarom reparatiespul verbruiken als je toch de band gaat vervangen? (Tenzij je niet op korte termijn/afstand je band niet kan vervangen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:11
Heeft iemand tips voor me? Wij hebben een VW Up uit 2014 met het Maps + More systeem, maar je merkt dat dit systeem ondertussen erg achterhaalt is, we ervaren vooral veel problemen met een haperende BT verbinding met een iPhone 13 Pro.

Ik zou niet weten wat ik zou kunnen doen om dit probleem op te lossen, dus ik ben aan het kijken voor een losse Apple Carplay achtige oplossing, op Ali en Amazon heb je de wereld aan keuze op dit gebied, alleen heb ik een hekel aan losse kabels over het dashboard, dus het zou mooi zijn als ik b.v. voor de voeding de orginele aansluiting van de Maps + More kan gebruiken.

Heeft iemand hier ervaring mee of de gouden tip? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:09

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Danielson schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:01:
Heeft iemand tips voor me? Wij hebben een VW Up uit 2014 met het Maps + More systeem, maar je merkt dat dit systeem ondertussen erg achterhaalt is, we ervaren vooral veel problemen met een haperende BT verbinding met een iPhone 13 Pro.

Ik zou niet weten wat ik zou kunnen doen om dit probleem op te lossen, dus ik ben aan het kijken voor een losse Apple Carplay achtige oplossing, op Ali en Amazon heb je de wereld aan keuze op dit gebied, alleen heb ik een hekel aan losse kabels over het dashboard, dus het zou mooi zijn als ik b.v. voor de voeding de orginele aansluiting van de Maps + More kan gebruiken.

Iets van Avison? Vervangt je radio volledig en ondersteunt draadloos Carplay, dus geen snoeren meer. Uiterlijk is gelijk aan de duurdere Volkswagen navi-units, maar de Avison's draaien Android.

https://avison.shop

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:26:
[...]

Iets van Avison? Vervangt je radio volledig en ondersteunt draadloos Carplay, dus geen snoeren meer. Uiterlijk is gelijk aan de duurdere Volkswagen navi-units, maar de Avison's draaien Android.

https://avison.shop
Dat wordt lastig met ons dashboard ben ik bang:

Afbeeldingslocatie: https://www.volkswagen.nl/-/media/vwpkw/images/over-volkswagen/technieken-en-innovaties/infotainment/volkswagen-infotainment-navigatie_315x177.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:09

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Danielson schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:31:
[...]

Dat wordt lastig met ons dashboard ben ik bang:

[Afbeelding]
Nee, hoor, dat kan gewoon. Alleen het scherm bovenop vervalt dan.

Je hebt eerst een ombouwkit naar 2-DIN nodig (zoals deze) - daarna kan iedere 2-DIN module er in (zoals die Avison's, maar ook Pioneer of iets anders past dan). EDIT: ah nee, sorry, jij hebt de uitgebreide airco - dan past deze ombouwkit niet. Sorry!

Je kunt ook een 1-DIN adapter inbouwen en er dan een unit inzetten met een uitklapbaar scherm. Ook dan vervalt je ingebouwde schermpje, maar is wel eenvoudiger.

[ Voor 11% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 10-07-2024 10:44 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 08:12
Mijn VW Polo Highline van bouwjaar 2018 (km stand 49000) krijgt steeds meer last van storingen.
In augustus 2023 ging het gasklephuis kapot en in december begaf de ruitenwissermotor het op de snelweg. Deze reparaties waren ruim €1100.
Een nieuwe storing dient zich al weer aan. Als de auto op een parkeerplaats in de volle zon staat, geeft de digitale cockpit een storing, die later weer verdwijnt als de auto weer in de parkeergarage staat onder ons appartement (de auto staat dus nooit buiten als die bij huis staat). Ik vermoed dat als de digitale cockpit stuk gaat dat dit een dure reparatie gaat worden.

Ik heb de auto in 2018 gekocht als demo met 5000 km op de teller, de auto krijgt alle voorgeschreven onderhoudsbeurten bij de VW dealer en de ritten zijn voornamelijk 2 keer per week woon werk verkeer naast vakanties. Ik rijd sinds 2011 VW Polo, ik heb echter nog nooit zoveel storingen met een auto gehad, ook niet met andere merken.

Mijn vraag is nu of andere forumleden met wat oudere VW's deze storingsgevoeligheid herkennen, mijn vertrouwen in het product is in ieder geval niet meer wat het is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Fonsz schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:42:
Mijn VW Polo Highline van bouwjaar 2018 (km stand 49000) krijgt steeds meer last van storingen.
In augustus 2023 ging het gasklephuis kapot en in december begaf de ruitenwissermotor het op de snelweg. Deze reparaties waren ruim €1100.
Een nieuwe storing dient zich al weer aan. Als de auto op een parkeerplaats in de volle zon staat, geeft de digitale cockpit een storing, die later weer verdwijnt als de auto weer in de parkeergarage staat onder ons appartement (de auto staat dus nooit buiten als die bij huis staat). Ik vermoed dat als de digitale cockpit stuk gaat dat dit een dure reparatie gaat worden.

Ik heb de auto in 2018 gekocht als demo met 5000 km op de teller, de auto krijgt alle voorgeschreven onderhoudsbeurten bij de VW dealer en de ritten zijn voornamelijk 2 keer per week woon werk verkeer naast vakanties. Ik rijd sinds 2011 VW Polo, ik heb echter nog nooit zoveel storingen met een auto gehad, ook niet met andere merken.

Mijn vraag is nu of andere forumleden met wat oudere VW's deze storingsgevoeligheid herkennen, mijn vertrouwen in het product is in ieder geval niet meer wat het is geweest
Ik wil niet zeggen dat je pech hebt gehad, maar mijn Volkswagen Golf, ook uit 2018 en met 90.000KM heeft nooit een probleem gehad.

Ik heb in het begin wel last gehad van bepaalde rubbers in het onderstel die begonnen te kraken wanneer je over een drempel reed. Dit heeft de dealer in het begin een paar keer opgelost door ze in te smeren met een speciaal soort vet. Maar het kraken kwam telkens weer terug. Toen ben ik naar een andere garage gegaan en daar hebben ze deze rubbers vervangen voor PowerFlex rubbers en dat heeft het kraken definitief opgelost.

Maar dat was geen noodzakelijke reparatie, en het schijnt een bekend probleem te zijn geweest bij dit model Golf.

En ik heb daarnaast nog best veel versleuteld aan mijn auto, de auto is verlaagd, getuned en er zit een Helix subwoofer in.

Hij is nog altijd even betrouwbaar.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Fonsz schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:42:

klinkt alsof je veel updates niet gehad hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
Rainesh schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:44:
[...]

klinkt alsof je veel updates niet gehad hebt.
Ik wil geen domme vragen stellen, maar wat voor updates bedoel je precies? Deze updates worden niet door de dealer gedaan net zoals regulier onderhoud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Fonsz schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:56:
[...]

Ik wil geen domme vragen stellen, maar wat voor updates bedoel je precies? Deze updates worden niet door de dealer gedaan net zoals regulier onderhoud?
Dealer doet nagenoeg geen enkel update bij regulier onderhoud, soms doen ze nog recalls uitvoeren als ze daar "tijd" voor hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dorest0rm
Dorest0rm schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 18:00:
[...]

Goh daar zeg je me wat. Volgens mij kwam het wel na de software update van deze week.

Net getest zonder dat Android Auto aan stond en toen hoorde ik het geluid ook dus het lijkt wel uit de auto zelf te komen.
Weekje verder en ik heb inmiddels gemerkt dat het geluid uit het navigatiesysteem komt, ook al is deze niet geactiveerd.

Wanneer het geluidje hoorbaar was kon ik deze harder/zachter zetten via het stuur, naast de volumebalk staat dan het navigatie-icoontje.

Geen idee of het uit kan en of ik de snelheid wanneer die piept kan aanpassen maar ik vind het wel best zo. Het mysterie is in ieder geval opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonsz
Rainesh schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 07:48:
[...]

Dealer doet nagenoeg geen enkel update bij regulier onderhoud, soms doen ze nog recalls uitvoeren als ze daar "tijd" voor hebben.
Dank voor je reactie. Je had het volledig bij het rechte eind. Het probleem is met een update verholpen. Ik ben vanmiddag naar de dealer geweest, want het dashboard werkte nu helemaal niet meer. Ook de richtingaanwijzers deden het niet meer. De garage is ongeveer een uur bezig geweest om de update te installeren. Ik moest voor deze update € 100 betalen.
Ik vroeg aan de receptionist of wij van deze update op de hoogte hadden kunnen zijn. Dit is niet het geval, als de auto uit de garantie is doen ze geen updates als dat naar hun idee niet nodig is. Ik vind dat toch vreemd, stel je voor dat onder het rijden je dashboard uitvalt, daar word je toch niet blij van. Waarom niet actief de eigenaren benaderen dat er een mogelijkheid bestaat om te updaten, desnoods betaald?
Daarnaast snap ik niet goed dat dit probleem zich pas nu voordoet en niet eerder. De auto is niet anders dan twee weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Dat ze dat niet doen is heel simpel

1. Die kosten kunnen ze niet berekenen onder de garantietermijn en kost hun dus geld
2. Updates zijn niet altijd feilloos te installeren waardoor ze daar niet aan beginnen bij geen klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Weet iemand wat de meest recente offline maps update is voor MIB3? Ik heb momenteel 23.6, maar zie de download links ook niet meer op de site waar ik ze vroeger haalde :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Danielson
Danielson schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:01:

Het projectje is afgerond! Erg tevreden met het resultaat! :)

Ik heb zelf een adapter ontworpen om hem te kunnen bevestigen op de standaard houder en uitgezocht welke pinnen ik nodig had om er 5V vanaf te trekken!

Het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-x8YhHOE8vQE48hDNbDouSNaiY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjnEKxDpebqrNBOFQclBKOjG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ndINEhtC3jtKoIgdC4vRji1fuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qy2oEmyB849vA08zgwKsUsZC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
beetje off-topic, maar heeft iemand toevallig een indicatie van hoelang het duurt voordat je je franse milieusticker in huis hebt? 10 dagen geleden besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-09 18:12
Heb er de afgelopen tijd drie besteld, twee a drie weken duurt het wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Tim____ op 16-07-2024 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ah top. ik ga pas 24 augustus, dus ben blij dat ik zo vroeg heb besteld als het zo "lang" duurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alive11
  • Laatst online: 16-09 07:38
giovanni2903 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:56:
ah top. ik ga pas 24 augustus, dus ben blij dat ik zo vroeg heb besteld als het zo "lang" duurt :)
Ik heb hem 3 juli besteld en hij was afgelopen vrijdag in huis. Tenminste als je de Crit'Air bedoeld. Ik heb hem besteld op: https://certificat-air.gouv.fr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:37
giovanni2903 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:35:
beetje off-topic, maar heeft iemand toevallig een indicatie van hoelang het duurt voordat je je franse milieusticker in huis hebt? 10 dagen geleden besteld
De ANWB heeft het over 14 dagen.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

https://www.vignet.online/bestellen/milieusticker-frankrijk/ zegt ook ca twee weken :)

Geven ook aan dat de coupon op de factuur als tijdelijk bewijs kan gelden. Maar uiteraard wil je in Frankrijk niet gepakt worden, want ga maar eens in het Frans bewijzen en juridisch doen :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Alive11 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:11:
[...]

Ik heb hem 3 juli besteld en hij was afgelopen vrijdag in huis. Tenminste als je de Crit'Air bedoeld. Ik heb hem besteld op: https://certificat-air.gouv.fr/
ik heb m ook daar besteld, op 7 juli. ik wacht het nog even af, zal wel goedkomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Toppe schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 10:48:
[...]
Sorry, ik zie je reactie nu pas! (Ik krijg geen meldingen van quotes...)

Maar het is al opgelost/werkend als ik het zo lees? :)
Recent er 2 besteld, die waren er binnen 2 weken. Dus ik vermoed dat hij in de loop van de week binnen komt voor je :)

Mocht je trouwens net als mij een hekel hebben om zo'n lelijke sticker het hele jaar door aan je voorruit te hebben:
https://amzn.eu/d/ct8e5k4
Ik plak alle milieustickers op zo'n schijfje. Kan je ze op de voorruit doen wanneer het nodig is, en ze daarna weer er af halen en later gebruiken :) Zowel met de Duitse als Franse zo gedaan :9 Schijfje blijft antistatisch aan je voorruit zitten, en zit dan echt stevig op zijn plek, maar heb je ook zo weer er af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZZiMW1aSTpbCri5yy28WcWxoE0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yj3u28C6tRYKdiijFmRlMwFX.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
heb die inderdaad ook al liggen, maar bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dank voor de trigger trouwens, kwam er door deze discussie achter dat ik totaal een tolvignet voor Oostenrijk vergeten was :X
Vandaag even achteraan dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
The Eagle schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:08:
Dank voor de trigger trouwens, kwam er door deze discussie achter dat ik totaal een tolvignet voor Oostenrijk vergeten was :X
Vandaag even achteraan dus :+
Oostenrijk kan ook digitaal, moet je wel tijdig aanvragen (meen 1-2 weken vantevoren minimaal). Scheelt weer een sticker :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:47
Scrtz schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:25:
[...]

Oostenrijk kan ook digitaal, moet je wel tijdig aanvragen (meen 1-2 weken vantevoren minimaal). Scheelt weer een sticker :P
Hoeft niet meer 1 a 2 weken,
Kan tegenwoordig direct, digitaal op kenteken. Dit jaar voor het eerst🎉

Maak hier al jaren gebruik van (tolvignet en groene lijn voor toptunnels) zo fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Fwiw: vignet Oostenrijk is fixed, digitaal, meteen geldig. Balie van de anwb winkel :)

En nu weer ontopic :)

Mijn dakrails (geborsteld alu) is aan een kant het en der wat wit uitgeslagen. Dealer zegt invloed van buitenaf. Krijg er spul voor, maar wat kan de oorzaak zijn?
Vreemde is namelijk dat links er last van heeft, rechts niet. Dus wasstraat meen ik uit te mogen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06:21
The Eagle schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:47:
Vreemde is namelijk dat links er last van heeft, rechts niet. Dus wasstraat meen ik uit te mogen sluiten.
Staat de linkerkant veel in de zon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

procaliber schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:31:
[...]

Staat de linkerkant veel in de zon?
Heb ik ook nog aan zitten denken, maar nee. Niet meer dan de rechterkant. Voor het huis staat ie met zijn kont naar het noorden, daar zou ik zelfs verwachten dat rechts meer zon pakt, en op de zaak staat ie overdekt.
Bovendien zou ik als het zonval zou zijn, het zelfde effect ook op de binnenkant van de rechter dakrail verwachten. En dat is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:47:
Fwiw: vignet Oostenrijk is fixed, digitaal, meteen geldig. Balie van de anwb winkel :)

En nu weer ontopic :)

Mijn dakrails (geborsteld alu) is aan een kant het en der wat wit uitgeslagen. Dealer zegt invloed van buitenaf. Krijg er spul voor, maar wat kan de oorzaak zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQ4Y8Z-xqJ-TxCGgiKAh69D_0wY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7EJQo1uobAtuev4OPpXMHWQC.jpg?f=user_large

Zoiets? Dit is weliswaar een sierstrip langs het raam maar grofweg hetzelfde spul.

[ Voor 4% gewijzigd door J0YR1D3R op 17-07-2024 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
MK_ schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:12:
[...]
Mocht je trouwens net als mij een hekel hebben om zo'n lelijke sticker het hele jaar door aan je voorruit te hebben:
https://amzn.eu/d/ct8e5k4
Ik plak alle milieustickers op zo'n schijfje. Kan je ze op de voorruit doen wanneer het nodig is, en ze daarna weer er af halen en later gebruiken :) Zowel met de Duitse als Franse zo gedaan :9 Schijfje blijft antistatisch aan je voorruit zitten, en zit dan echt stevig op zijn plek, maar heb je ook zo weer er af.
Ik doe die stickers in een lamineervel en haal het door de lamineermachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
vandaag binnen gekregen, duurde dus 12 dagen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Ben erachter dat er een tijdelijke oplossing voor een stuur met foutmeldingen is. Naast de kapotte sos module heb ik last van veel foutmeldingen door het stuur.

Kwam erachter dat wanneer er een aantal gele icoontjes staan en ik met mijn linkerbeen tegen het stuurwiel druk, heel kort maar, dat ze verdwijnen.

Blijkbaar zit daar iets in het stuur wat de storing veroorzaakt. Als de foutmeldingen er zijn kan ik ook geen travelassist gebruiken en dat gebruik ik heel vaak, dus ben wel blij met deze oplossing.

Kwam er door puur toeval achter. Soms komen ze snel weer terug, maar 1x drukken en ze zijn weer verdwenen.

Misschien hebben mensen hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Dit is al een jarenlang bekend probleem. Stuur vervangen en opgelost. En wat jij doet is lang niet bij alle sturen een tijdelijke oplossing helaas

[ Voor 36% gewijzigd door Antera op 20-07-2024 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 09:37
Antera schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 13:32:
Dit is al een jarenlang bekend probleem. Stuur vervangen en opgelost. En wat jij doet is lang niet bij alle sturen een tijdelijke oplossing helaas
Is dat iets onder garantie o.i.d? Vermoedelijk op eigen kosten, want heb een soortgelijke situatie als hierboven beschreven wordt. Niet altijd, en als je druk op sommige plekken kan het ook voor weken weg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Garantie dat bepaald de dealer. Maar meestal niet.

Je kan zelf het beste dan een nieuw stuur kopen via www.4yourdrive.de vele malen goedkoper dan de dealer.

Stuur omwisselen en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Antera schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 23:38:
Garantie dat bepaald de dealer. Maar meestal niet.

Je kan zelf het beste dan een nieuw stuur kopen via www.4yourdrive.de vele malen goedkoper dan de dealer.

Stuur omwisselen en klaar
Mijn stuur staat er natuurlijk weer niet tussen. Ik heb er 1 nodig met stuurverwarming en travelassist, met normale drukknoppen. Geen touch dus.

Die sos module, is daar toevallig ook een onderdeelnummer van beschikbaar? Het enige wat ik kan vinden is een meer algemene module voor de online communicatie. Daar zou dan de sos module in verwerkt zitten als ik het goed begreep...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Sos module kan je zelf niet vervangen

En volgens mij is dit je stuur

https://www.4yourdrive.de...d-mit-schaltwippen_236909

[ Voor 73% gewijzigd door Antera op 21-07-2024 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocket23
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-09 20:43
Is dat echt zelf te doen een stuur vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Antera schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:57:
Sos module kan je zelf niet vervangen

En volgens mij is dit je stuur

https://www.4yourdrive.de...d-mit-schaltwippen_236909
Verhip inderdaad. Vreemd dat ik er niet kwam via dat zoekveld aan de linkerkant...

Kan die sos module alleen vervangen worden door de dealer ofzo? Wil het eigenlijk bij een dorpsgarage laten doen hier namelijk...

Pagina: 1 ... 128 ... 140 Laatste