Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 127 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
MrSweety66 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:47:
Hé hé! Eindelijk heb ik de We Connect Plus aan de praat!
(T duurde even voor ik het verschil tussen dienstenpakketten en datapakketten door had, en dat dit via de eSIM van de auto moet verlopen, en niet via WiFi, dat je profiel (privégegevens/locatie) zo open mogelijk moet staan, en dat de fabrikant updates in batches verstuurd waarbij er soms een paar dagen kan duren voordat het opnieuw wordt aangeboden 😳).

Al met al heb ik nu dus de volgend gegevens staan:
Hardware H56
Software 0809
N.a.v. Database 24.5
Mediacodec 3.1.4.
Radiodatabase 1.30.24

@Rainesh of andere Tweakers, ben ik nu volledig bij?
Software loopt achter, 841 is de laatste versie

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:53
MrSweety66 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:47:
Hé hé! Eindelijk heb ik de We Connect Plus aan de praat!
(T duurde even voor ik het verschil tussen dienstenpakketten en datapakketten door had, en dat dit via de eSIM van de auto moet verlopen, en niet via WiFi, dat je profiel (privégegevens/locatie) zo open mogelijk moet staan, en dat de fabrikant updates in batches verstuurd waarbij er soms een paar dagen kan duren voordat het opnieuw wordt aangeboden 😳).
Is het niet een kwestie van via de Volkswagen app op je smartphone de stappen in https://www.volkswagen.nl...nect/verbinden-en-gebruik volgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 13:50
Zojuist mijn golf 8 opgehaald van de 60k servicebeurt. Klopt het dat het gedeelte van het panoramadak wat de vliegen en zooi tegenhoudt tijdens het rijden niet schoon gemaakt wordt? Staat wel bij in de lijst dat ze naar de geleider hebben gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 09:27

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Nee dat klopt schoonmaken dakraam hoort er zeker niet bij net als autowassen niet.

Ook geen reden voor dat hun dit doen. Dat is eigen onderhoud

[ Voor 27% gewijzigd door Antera op 12-06-2024 18:11 ]

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-09 05:49
AE69 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:22:
[...]

Is het niet een kwestie van via de Volkswagen app op je smartphone de stappen in https://www.volkswagen.nl...nect/verbinden-en-gebruik volgen?
Tja, achteraf (nu het werkt) is het altijd duidelijk wat je aan de voorkant fout hebt gedaan. Mijn fout zat voornamelijk in de gedachte dat verbinding via een eigen wifi-netwerk veiliger is dan een eSIM. Het vooruitzicht om in je profiel vervolgens alle veiligheden uit te zetten terwijl er wel gevraagd werd om je VIN en veel privé gegevens in een app te zetten, klonk niet aanlokkelijk. Bovendien was ik in de veronderstelling dat ik eerst een datapakket moest aanschaffen om vervolgens de downloads van VW binnen te krijgen.

Afgelopen periode heb ik de VW dealer ook met vragen bestookt. Zij hebben ook geholpen met info en linkjes naar We Connect.

Enfin, nu ik deze “hordes heb overwonnen” word ik beloond met een werkende We Connect link en gratis updates.

Vandaag kwam er trouwens weer een update binnen. Ik ben nu bezig om de 0841 software te downloaden en installeren. Ik begreep van Rainesh (paar Posts terug) dat dit de laatste versie is. Dus het einde komt in zicht (denk ik).

Laatste stand is nu:
Hardware H56
Software 0841
NAV Database 24.5
Mediacodec 3.1.4.
Radio database 1.30.36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Laatst online: 16-09 13:50
Antera schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:11:
Nee dat klopt schoonmaken dakraam hoort er zeker niet bij net als autowassen niet.

Ook geen reden voor dat hun dit doen. Dat is eigen onderhoud
Ik bedoel het raam niet. Dat begrijp ik volledig maar dat fijne materiaal/stof wat omhoog gaat als het panoramadak open gaat en waar dus vliegen etc in terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:41
Hebben meer mensen het probleem dat via de VW App de locatie van de auto niet meer wordt meegegeven? Ik heb een Arteon Shooting Brake uit 2021 en tot vorige week werd de locatie van de auto netjes doorgestuurd naar de VW App en mijn VWFriends instance. Sinds vorige week werkt de App nog wel, maar de locatie is niet meer zichtbaar. Ik heb de gebruikerssettings al gecontroleerd en dit lijkt goed te staan. Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

theman36 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:41:
[...]

Ik bedoel het raam niet. Dat begrijp ik volledig maar dat fijne materiaal/stof wat omhoog gaat als het panoramadak open gaat en waar dus vliegen etc in terecht komen.
Je bedoelt de vliegenvanger? Nee naar mijn weten doen ze dat niet. Wel de afvoerpunten om verstoppingen tegen te gaan.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
ElCasa schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:31:
Hebben meer mensen het probleem dat via de VW App de locatie van de auto niet meer wordt meegegeven? Ik heb een Arteon Shooting Brake uit 2021 en tot vorige week werd de locatie van de auto netjes doorgestuurd naar de VW App en mijn VWFriends instance. Sinds vorige week werkt de App nog wel, maar de locatie is niet meer zichtbaar. Ik heb de gebruikerssettings al gecontroleerd en dit lijkt goed te staan. Iemand nog een idee?
Als het goed is heb je 2 dienstenpakketten bij je Arteon SB, nl. het standaard We Connect, en het tijdelijke/betaalde abonnement We Connect Plus.

Zou het kunnen zijn dat je laatste abonnement verlopen is?
Als het goed is vindt je deze info in de VW App onder:
Instellingen/Dienstenpakket/Contracten en Looptijden

Trouwens, gefeliciteerd met je mooie auto (ik heb er ook een uit 2021). Je ziet ze niet zo veel! :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

theman36 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:41:
[...]

Dat bedoel ik ook. Ze zijn geen schoonmaak bedrijf 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
MrSweety66 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:34:
[...]

Als het goed is heb je 2 dienstenpakketten bij je Arteon SB, nl. het standaard We Connect, en het tijdelijke/betaalde abonnement We Connect Plus.

Zou het kunnen zijn dat je laatste abonnement verlopen is?
Als het goed is vindt je deze info in de VW App onder:
Instellingen/Dienstenpakket/Contracten en Looptijden

Trouwens, gefeliciteerd met je mooie auto (ik heb er ook een uit 2021). Je ziet ze niet zo veel! :9~
Dank je wel! Dit is mijn eerste eigen auto in 25 jaar, daarvoor altijd Lease gereden. Na 3 jaar in een Arteon Lease gereden te hebben was de keuze voor deze SB niet moeilijk. Bevalt ook uitstekend. Ik heb alleen de eHybrid, de afgelopen twee maanden een mooi gemiddelde van 1 op 21. Dus dat in netjes voor zo'n auto.

Ik heb beide abbonementen nog actief op de auto dus dat lijkt het niet te zijn. Tevens krijg ik de onderstaande melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDoYbYRjjkjBCn_Z-sQuKi6XLPM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5YtCOHCXqE9vxLN3MbylE8ov.png?f=fotoalbum_large

Ik heb het gebruikersaccount in de auto ook al gechecked en daar staat gewoon de juiste setting.
@Antera of @Rainesh nog een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Is je sos lampje rood toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
Antera schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:29:
Nee, die brand gewoon netjes groen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
ElCasa schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:27:
[...]

Dank je wel! Dit is mijn eerste eigen auto in 25 jaar, daarvoor altijd Lease gereden. Na 3 jaar in een Arteon Lease gereden te hebben was de keuze voor deze SB niet moeilijk. Bevalt ook uitstekend. Ik heb alleen de eHybrid, de afgelopen twee maanden een mooi gemiddelde van 1 op 21. Dus dat in netjes voor zo'n auto.
…..
Ik heb het gebruikersaccount in de auto ook al gechecked en daar staat gewoon de juiste setting.
Dat is zeker een heel keurig verbruik! Ik rij met de 2.0 TSI en die doet afgelopen 2 weken met al die korte stukjes gemiddeld 9.1/100km. Zijn echt auto’s voor de lange afstand. 😁

Even voor de zekerheid; in je gebr.profiel staat “positie delen” (die poppetjes) aan en in de onderliggende details heb je deze ene optie niet geblokkeerd/uitgeschakeld?
Tja, als dit goed staat dan weet ik het niet meer. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Laatst online: 21:46
een 2.0 (in een golf 7 dan) is voor de korte afstanden echt drama hahah, 12-14l/100km. sinds een aantal maanden rij ik wat meer lange stukken snelweg en dat doet ie met zo'n 10-11l/100km. mn golf 7 1.4 deed op korte afstanden 10-11l/100k en snelweg 13-14l/100km. 2.0 is veel plezier, behalve het vaak tanken :p

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:29
giovanni2903 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 23:53:
een 2.0 (in een golf 7 dan) is voor de korte afstanden echt drama hahah, 12-14l/100km. sinds een aantal maanden rij ik wat meer lange stukken snelweg en dat doet ie met zo'n 10-11l/100km. mn golf 7 1.4 deed op korte afstanden 10-11l/100k en snelweg 13-14l/100km. 2.0 is veel plezier, behalve het vaak tanken :p
Zo hoog omdat je getuned bent? Mijn korte ritten zijn iets van 7km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2U5GuoWT-BMHJpORo_q-cU_eJII=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OraLoisk68fuqkCm53i3nyXE.jpg?f=fotoalbum_large

Negeer december volgens mij input fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Zal er wel mee te maken hebben ja 😅 Gelukkig rij ik alleen in t weekend voor de lol

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
ElCasa schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:38:
[...]

Nee, die brand gewoon netjes groen. :(
Ik dacht ik log een uit en weer in, maar ik kan ook helemaal niet meer inloggen in de auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9u8gTBEckKHTzCdwZ9lrXvSRHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fC1fdpRzYvQgG3UOyNjHghcc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
@giovanni2903 dat is een serieus verbruik. 😳 ik dacht dat de 2.0 wel zuiniger kon zijn. Tank je ook nog 98? Gelukkig is de tank van een Golf maar 55ltr groot. Dan valt de schade per keer enigszins mee 😇 Bij een Arteon gaat er 66ltr in …..
@Krus welk model rij jij? Ook 2.0 neem ik aan?

@ElCasa geen idee. Doet vermoeden dat de auto uitgelezen moet worden. Misschien een haperende module ergens?
Even nieuwsgierig: welke systeem informatie heb jij, en welke versie?
Dan weet ik of ik up-to-date ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krus
  • Laatst online: 18:29
MrSweety66 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:36:
Ja, 2014 Golf 7 GTI Perf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
@giovanni2903 dat is een serieus verbruik. 😳 ik dacht dat de 2.0 wel zuiniger kon zijn. Tank je ook nog 98? Gelukkig is de tank van een Golf maar 55ltr groot. Dan valt de schade per keer enigszins mee 😇 Bij een Arteon gaat er 66ltr in …..
mag alleen maar 98 in, daar is ie op getuned. dus 100-110 euro per tank. met alleen maar 100 op de snelweg is 500-550 voor mij wel de max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

@MrSweety66 zelf even je menuknop 6 sec vast houden en op software klikken en dan hier delen wat er zichtbaar is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCasa

@ElCasa geen idee. Doet vermoeden dat de auto uitgelezen moet worden. Misschien een haperende module ergens?
Even nieuwsgierig: welke systeem informatie heb jij, en welke versie?
Dan weet ik of ik up-to-date ben.
@MrSweety66 Volgens mij zelfde versies als jij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gljmTW4KOBAXTUiEmgQhV7N4Nk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vaGR5OgmdLtyYbpC95I6WSxf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
[...]

Ik heb beide abbonementen nog actief op de auto dus dat lijkt het niet te zijn. Tevens krijg ik de onderstaande melding:
…knip…
Dank @ElCasa . Ik heb dezelfde gegevens. Ik dacht dat de software voor media en radio nog achter liep maar is dus blijkbaar niet zo.

Ik heb even in mijn auto gekeken. Bij mij staan “parkeerpositie” en “wagenonderhoudstatus” als geblokkeerd in mijn privé instellingen. Deze blokkade komt vanaf de aanbieder en kan zelf niet worden aangepast.

Misschien een privacy dingetje waardoor VW het bij iedereen heeft uitgezet? :?

[ Voor 8% gewijzigd door MrSweety66 op 15-06-2024 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
Antera schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:24:
@MrSweety66 zelf even je menuknop 6 sec vast houden en op software klikken en dan hier delen wat er zichtbaar is
MO I 3_EU_VW_R8410L
En onder de info button heel veel regels beginnend met
MIB3O I_xxxx

Maar zoals je eerder schreef, is dit de laatste versie. Dank 🙏

[ Voor 6% gewijzigd door MrSweety66 op 15-06-2024 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
[...]

[Afbeelding]
Ik heb ook dezelfde melding in mijn Arteon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:07
Rainesh schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:53:
[...]

Probeer JB Autoservice in Dieverbrug, zij kunnen ook officieel sleutels inleren.
OK kleine update, van de week een rondje gemaakt:
Pouw Deventer 443 euro (inclusief koffie). Toch nog even met Kok gebeld in Zwolle, zij doen het voor 429.

Ook even bij https://autosleutels-salland.nl/ geweest. Door de auto uit te lezen gaf hij aan dat het een Johnson systeem betreft, dit betekent dat dit via de VW dealer moet. Wel verwees hij mij door naar https://autoprog.nl/ . Zij doen het dashboard verwijderen en de chip eraf solderen en deze volgens mij verwisselen. Dit doen zij voor 350 en zijn er 2 uurtjes mee bezig.

Vrees toch dat ik tzt via de officiële VW dealer laat doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Krus schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:41:
[...]

Zo hoog omdat je getuned bent? Mijn korte ritten zijn iets van 7km.

[Afbeelding]

Negeer december volgens mij input fout.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IN8O4BPhOZGcFwGh9kAh1wH_ASY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T32nLa68A1lOMefkh8DtXIUq.jpg?f=fotoalbum_large

😅😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
Afgelopen zaterdag even een rondje zuid-Nederland gedaan. Iets van 430km grotendeels snelweg. En de auto heeft daar toch maar 7,3ltr/100km gedaan. Oké is geen zuinigheidsrecord maar het viel mij niet tegen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
Stage 1 Polo GTI met 2.0TSI... In de stad en met korte stukjes gaat het erg hard... Dan haal ik nog geen 1 op 10...langere stukken valt het op zich mee...

Zaterdag 275km van Frankrijk naar Duitsland gereden met twee fietsen achterop... 1:17

In de mix doe ik zo'n 1:14, met veel langere stukken iets beter resultaat...

40 liter tank is wel echt frusterend klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 13:35
Ik heb sinds een paar weken een muffe geur in mijn VW Passat Variant B8.
Dit vooral wanneer ik instap, dus niet specifiek uit de verluchting. Geur van nat washandje.
Al gedaan:
- airco laten bijvullen
- airco gereinigd met zo een spuitbus
- auto leeggemaakt en helemaal schoongemaakt.
- Nieuwe interieurfilter
- Tapijt omhoog en kijken of er water is bij de afvoer airco: neen
- getest of water doorloopt van pano-dak, is ok.

Wat kan ik nog testen?
Ik heb wel de airco stationair laten draaien (20 min), echter kon ik geen plasje vinden onder de auto. (maar het werd ook niet nat binnenin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
MrSweety66 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 03:01:
[...]

Dank @ElCasa . Ik heb dezelfde gegevens. Ik dacht dat de software voor media en radio nog achter liep maar is dus blijkbaar niet zo.

Ik heb even in mijn auto gekeken. Bij mij staan “parkeerpositie” en “wagenonderhoudstatus” als geblokkeerd in mijn privé instellingen. Deze blokkade komt vanaf de aanbieder en kan zelf niet worden aangepast.

Misschien een privacy dingetje waardoor VW het bij iedereen heeft uitgezet? :?
Na een hoop heen er weer gebel met de VW helpdesk doet alles het hier weer, ook wordt de parkeer positie weer aangegeven in de app en in mijn VWsFriend instance. Kijken voor hoelang. Parkeerpositie en wagenonderhoudstatus is hier nu weer ingeschakeld.

Andere vraag, als ik het goed begreep is het niet mogelijk om handmatig de radiologo's aan te passen in een MIB3 Pro systeem toch? Bij QMusic Foute Uur wordt bijvoorbeeld het Veronica logo weergegeven, daar kan mijn autistische kant niet tegen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:42

martijn v o

Certified by Enphase.

Arend_Akelig schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:09:
[...]

Regio Zwolle.. was in de veronderstelling dat dit door vw dealer moest gebeuren
Neem anders even contact op met Matthijs van VAG Performance in Vorden die heeft Odis en kan de sleutel officieel bij de VW fabriek aanmelden voor je.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Laatst online: 18:30

VW-Arjan

★★★★★

Weet iemand een onderdeelnummer van de clips waarmee de lijst van het achtertaam aan de binnenkant vastzit bij een Golf 7?

Heb de afvoerslang van het logo vervangen en 2 clips verbogen bij het terug monteren.

Het gaat om het de bovenste lijst, binnenkant raam bij de spoiler.

Alvast bedankt.

Edit: gevonden (4A0867276B)

[ Voor 4% gewijzigd door VW-Arjan op 17-06-2024 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ElCasa schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:15:
[...]

Na een hoop heen er weer gebel met de VW helpdesk doet alles het hier weer, ook wordt de parkeer positie weer aangegeven in de app en in mijn VWsFriend instance. Kijken voor hoelang. Parkeerpositie en wagenonderhoudstatus is hier nu weer ingeschakeld.

Andere vraag, als ik het goed begreep is het niet mogelijk om handmatig de radiologo's aan te passen in een MIB3 Pro systeem toch? Bij QMusic Foute Uur wordt bijvoorbeeld het Veronica logo weergegeven, daar kan mijn autistische kant niet tegen :D
Dat laatste had ik ook. Opgelost door tijdens het luisteren de zender op het grote logo te zetten. Werd automatisch aangepast na verloop van tijd :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:07
martijn v o schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:30:
[...]

Neem anders even contact op met Matthijs van VAG Performance in Vorden die heeft Odis en kan de sleutel officieel bij de VW fabriek aanmelden voor je.
Heb hem gebeld, hij komt ook op een kleine 400 euro uit voor sleutel en handzender ingeleerd bij VW incl btw..
Ik ga toch maar bij Kok Zwolle bestellen, dat is iets dichter bij dan Vorden.

In ieder geval dank voor het meedenken. Ik was even in de veronderstelling dat ik met een klein beetje rondbellen wel iets goedkoper uit kon zijn, volgende keer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:31
Antera schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:29:
dat heb ik vaak, en na uitzetten, is het weg... naar de garage?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 14:19
Ik heb een korte vraag tweakers helden,

Mijn maat heeft een Golf 8 GTI gekocht en is helemaal tevreden over de auto. Wat hij alleen anders gedaan zou hebben, is een Golf 8 GTI vinden met dynamische knipperlichten op de achterlichten. Hij heeft nu een set originele achterlichten gekocht met dynamische knipperlichten, maar hij durft het zelf niet te vervangen. Is er iemand hier die de ervaring heeft of de achterlichten zou kunnen vervangen? Laat maar graag weten. Eeen DM kan natuurlijk ook. Hij zou er iig heel blij mee zijn!

Alvast bedankt toppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Dam heeft hij nu de standaard lampen. Dan moet er een andere kabelset in met stekkers aangezien die ook anders zijn en gecodeerd worden. Dit heb ik al een keer gedaan voor iemand.

Is een redelijk klusje van een paar uur 😀

Kan je ermee helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Martinus schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:33:
[...]

dat heb ik vaak, en na uitzetten, is het weg... naar de garage?
Als het lampje rood is en blijft moet de module vervangen worden idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A. Ben
Antera schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:45:
Dam heeft hij nu de standaard lampen. Dan moet er een andere kabelset in met stekkers aangezien die ook anders zijn en gecodeerd worden. Dit heb ik al een keer gedaan voor iemand.

Is een redelijk klusje van een paar uur 😀

Kan je ermee helpen
Check! Heb je een DM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
AE69 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 17:46:
[...]

Ik heb ook dezelfde melding in mijn Arteon.
Ik merkte dat de VW app een update heeft gehad en nu kan ik wel de locatie van mijn auto zien.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rainesh
Er komen 3 nieuwe versies aan voor de MIB3 systemen. Verwacht ze deze week binnen te hebben.

Golf 8: versie 1983

Andere modellen:

- Versie 0332 (huidige is 0330)
- Versie 883 (huidige is 841)

Zodra ik ze binnen heb en getest heb dan kunnen er PB's naar mij of @Antera

[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 19-06-2024 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:47
@Rainesh weet je ook welke bugfixes/vcerschillen er zijn tussen 1969 en 1983.
heb sinds update van 17xx naar 1969 echt grote goeie verschillen gemerkt, bijna geen uitval mer van de gebruikersprofiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Soppyscroll schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:20:
@Rainesh weet je ook welke bugfixes/vcerschillen er zijn tussen 1969 en 1983.
heb sinds update van 17xx naar 1969 echt grote goeie verschillen gemerkt, bijna geen uitval mer van de gebruikersprofiel.
TPI met daarin de wijzigingen komen pas veel later. Maar verwacht voornamelijk wat mini bugfixes en vooral soepeler/sneller etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Rainesh schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:07:
Er komen 3 nieuwe versies aan voor de MIB3 systemen. Verwacht ze deze week binnen te hebben.

Andere modellen:

Die komen in principe ook gewoon via een OTA update binnen toch?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 09:37
Rainesh schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:07:

Andere modellen:

Oh tof! Dus ook weer een patchronde (nu 0324) op de Arteon dan maar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

@The Eagle er komen tegenwoordig steeds minder OTA update's dit omdat ze daar toch wel problemen mee hebben zo nu en dan. Dus kans dat deze niet gaat komen OTA.

Ze willen het meer en meer alleen via de dealer doen en alleen bij echte klachten

[ Voor 21% gewijzigd door Antera op 20-06-2024 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:27
Op de MIB2 lopen de nieuwe versies omlaag? Dan kom je op gegeven moment in de -..

ik heb sinds 4 april 883 van Antera

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

@SuperVeloce dat is alleen op de 08xx generatie alle andere niet. Heb ook gee idee waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Ja is dan inderdaad apart.. maar Rainesh heeft erover dat er nieuwe versie 883 komt en huidig 841 is, maar ik heb 883 al sinds april.. dus vandaar de verwarring.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
SuperVeloce schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:22:
Ja is dan inderdaad apart.. maar Rainesh heeft erover dat er nieuwe versie 883 komt en huidig 841 is, maar ik heb 883 al sinds april.. dus vandaar de verwarring.
Voor mib3 ja. Vóór mib2 bestaat 883 al een lange tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 11:50
Antera schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:49:
@The Eagle er komen tegenwoordig steeds minder OTA update's dit omdat ze daar toch wel problemen mee hebben zo nu en dan. Dus kans dat deze niet gaat komen OTA.

Ze willen het meer en meer alleen via de dealer doen en alleen bij echte klachten
Ook voor MIB4? Ik mag toch hopen dat VW hier rekening mee gehouden heeft in de laatste modellen. Het is 2024…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

MyNameIs schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:32:
[...]

Ook voor MIB4? Ik mag toch hopen dat VW hier rekening mee gehouden heeft in de laatste modellen. Het is 2024…
Mib4 moet nog uitgevonden worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 11:50
Antera schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:47:
[...]

Mib4 moet nog uitgevonden worden
Ik dacht dat MIB4 in de Golf 8.5 zit maar daar hebben we natuurlijk nog geen updates voor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Golf 8.5 is mib3

Net als golf 7,5 mib2 heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Mib3 versie 0332 is binnen en al getest. Wat bugfixes en sneller.

Je kunt mij of Antera een pb sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan

VW-Arjan

★★★★★

Kan ik bij mijn golf 7 met led achterlichten en bi-xenon koplampen de voorste knipperlichten vervangen met led versies?

De knipperlichten voor zijn nog normale lampjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
VW-Arjan schreef op zondag 23 juni 2024 @ 12:08:
Kan ik bij mijn golf 7 met led achterlichten en bi-xenon koplampen de voorste knipperlichten vervangen met led versies?

De knipperlichten voor zijn nog normale lampjes.
ja hoor, zelf ook in de golf 7 (in de vorige ook gehad)
yellow, 120 degrees heb je nodig
https://nl.aliexpress.com...oxaY&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 15:14
Wizzu schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:11:

Ik had de auto voornamelijk gekozen omdat deze heel praktisch en veilig is. Paar keer moeiteloos veel grote spullen meegenomen voor de stort en met 5 volwassenen in de auto (inc bagage en mondkapje) was geen probleem. De veiligheidsfuncties vind ik erg ruim en op de EU NCAP crashtest scoort de T-Cross goed maar hoop het natuurlijk nooit in de praktijk te testen.

Al met al erg blij met de keuze en ik kan deze auto zeker aanbevelen als je op zoek bent naar een praktische kleine SUV :D
Afgelopen zaterdag bij de VW dealer langs geweest om te kijken bij een Taigo en T-Cross. Die passen namelijk in mijn zakelijke leasebudget. Helaas was er geen T-Cross beschikbaar voor een proefrit, wel de Taigo om even te voelen hoe het rijdt. Ik heb nooit eerder Duits gereden maar dat beviel me eigenlijk wel. Toch ben ik qua zit en ruimte meer geïnteresseerd in de T-Cross. Ik wacht de offerte en eigen bijdrage af om knoop door te hakken. Tuurlijk wil je altijd meer en groter maar leasebudget is beperkende factor. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
Hier voor de 3e keer de levering van nieuwe Tiguan uitgesteld helaas.. Weer 6 weken opgeschoven naar eind Juli nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
glydoscoop schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:24:
Hier voor de 3e keer de levering van nieuwe Tiguan uitgesteld helaas.. Weer 6 weken opgeschoven naar eind Juli nu
Dat is echt vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
Ben wel iets gewend, vorige 308 GT duurder meer als een jaar.. Maar ik wordt nu echt aan het lijntje gehouden denk ik.. Tijdens het bestellen een mooi verhaal dat het max 6 weken kon duren (productie, transport, kenteken etc etc) nu al aan aantal keer als de 5 weken voorbij waren een mailtje met helaas door omstandigheden schuiven we 6 weken veder... Volgens mij is er dus helemaal nog niks aan gedaan en geen vooruitzicht maar willen ze geen annulering.

Had ik maar naar mijn onderbuik gevoel geluisterd en een voorraad model genomen (die sowieso mooier zijn dan de nieuwe modellen imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
Ben nu aleen tijdje opzoek naar een 8 gti (clubsport) zoals sommige weten. Heb van een vriend een aanbieding gekregen. Gaat om een zwarte 2021 model, 8 gti clubsport, full options (hud display, pano, dcc etc). Km stand is ~65-66k.

Ik mag hem overnemen voor €34.000.

Hoe vinden jullie deze deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

A. Ben schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:52:
Ben nu aleen tijdje opzoek naar een 8 gti (clubsport) zoals sommige weten. Heb van een vriend een aanbieding gekregen. Gaat om een zwarte 2021 model, 8 gti clubsport, full options (hud display, pano, dcc etc). Km stand is ~65-66k.

Als je de prijzen van de Clubsport bekijkt lijkt me dat een mooie prijs. Prachtige auto trouwens.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
A. Ben schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:52:

ik zou t wel weten voor dat geld. die golfjes 8 zijn echt enorm gedaald in prijs, maar de CS en R zijn wel echt gaaf :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 16:46

Galois

1811 - 1832

Al een tijdje (ong. 3 maanden) deed mijn VW Golf Variant (uit 2009) raar: accu lampje ging opeens branden. Even later weer uit. Dan weer dagenlang niks aan de hand.

Sinds een paar weken ging het acculampje eigenlijk altijd vrij snel branden op de snelweg bij 100 km/h in z’n 6 en in de stad en op de provinciale wegen nooit.

Vandaag toch even bij de garage langsgegaan en blijkt dat de dynamo stuk is. Snap ik ook wel: het is de originele dynamo die dus 220.000 km (en 15 jaar oud) gereden heeft.

Op internet las ik “kosten: ongeveer 300 euro, maar afhankelijk van type auto zelfs tot 700 euro.”

Mijn garage rekent 650 euro (incl. nieuwe v-snaar omdat toch alles open ligt). Flink aan de prijs. De reden is omdat het 3 uur werk is en de dynamo zelf kost 300€ ex btw voor mijn auto…

Blijkbaar hoort een VW Golf tot de niet-gemiddelde auto’s waarbij het 300€ kost?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Mib3 versie 1983 is binnen. Wat bugfixes en sneller.

Je kunt mij of @Rainesh een pb sturen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
wat is nu het rare volgens jou? onderdeel kost 300 volgens internet zeg je en je garage rekent dat ook.

kosten: ongeveer 300 euro
dynamo zelf kost 300€ ex btw voor mijn auto

een garage rekent idd al gauw 70 tot 100 euro per uur arbeid. vind 650 totaal niet heel gek

overigens zijn de prijzen die garages betalen voor hun onderdelen hoger dan dat je het zelf koopt. Valeo dynamo kost 230 bijv op winparts

@Galois

[ Voor 23% gewijzigd door giovanni2903 op 24-06-2024 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

giovanni2903 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:23:
wat is nu het rare volgens jou? onderdeel kost 300 volgens internet zeg je en je garage rekent dat ook.

kosten: ongeveer 300 euro
dynamo zelf kost 300€ ex btw voor mijn auto

een garage rekent idd al gauw 70 tot 100 euro per uur arbeid. vind 650 totaal niet heel gek

overigens zijn de prijzen die garages betalen voor hun onderdelen hoger dan dat je het zelf koopt. Valeo dynamo kost 230 bijv op winparts

@Galois
Ik heb het niet duidelijk opgeschreven blijkbaar.
Internet zegt: “Gemiddeld 300 euro, incl. montage, maar kan meer zijn afhankelijk van type auto.”

Ik betaal 650 euro. Dus VW Golf niet gemiddeld :)
300 euro ex btw voor alleen de dynamo is wat de garagehouder zegt.

Ik heb er geen verstand van verder… en aangezien ik het niet zelf kan, betaal ik 650 euro.

Maar het verbaast mij dat een VW Golf zoveel duurder is dan een ‘gemiddelde’ auto. Dat is wat ik raar vind…

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Monteur kost 100 euro per uur en dan moet je geen audi monteur hebben die is nog duurder hahahh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 02:37

MLLL

Palm Treo 650

Antera schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:24:
Monteur kost 100 euro per uur en dan moet je geen audi monteur hebben die is nog duurder hahahh
In 2022 kostte een Audimonteur 163 euro per uur, ik hoorde dat dat tegenwoordig al 175 euro is.

https://www.autoweek.nl/a...aatstarieven-merkdealers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Nou… ik zie het al: een auto wordt net zoals een wasmachine: een wegwerpartikel!

Mijn wasmachine was paar maanden geleden stuk en de aluminium ophangkruis was gebarsten: 4 uur werk + onderdelen. Advies monteur: nieuwe kopen 😀

Ik snap het wel hoor, die 650 euro. Ik was alleen erg verbaasd dat bij een ‘gemiddelde auto’ het 300 euro kost. Ik had een Golf echt wel onder ‘gemiddeld’ geschaard. Dat was het enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19:02
Galois schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:17:
[...]

Ik heb het niet duidelijk opgeschreven blijkbaar.
Internet zegt: “Gemiddeld 300 euro, incl. montage, maar kan meer zijn afhankelijk van type auto.”

Ik betaal 650 euro. Dus VW Golf niet gemiddeld :)
300 euro ex btw voor alleen de dynamo is wat de garagehouder zegt.

Ik heb er geen verstand van verder… en aangezien ik het niet zelf kan, betaal ik 650 euro.

Maar het verbaast mij dat een VW Golf zoveel duurder is dan een ‘gemiddelde’ auto. Dat is wat ik raar vind…
Vind het zelf nog wel wat prijzig, maar bij een dealer moet je dan niet gek opkijken.
Maar wat vervangen ze nog meer omdat ze zeggen dat alles open ligt?
Volgens mij hoeft alles niet open voor een dynamo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Goedemiddag,

Ik ben sinds kort in het bezit van een VW Up uit 2019 (63pk) en de airco is toch wel erg matig.

Zeker vandaag met een buitentemperatuur van 30 graden moet die minimaal op stand 3 staan om enige verkoeling te kunnen geven.

Is dit normaal dat de Up geen krachtige Compressor heeft? Of zal deze in die 5 jaar toch leeg geraakt zijn?

Ik weet dat sommige auto’s (vooral A segment) geen goede koeling kan geven, maar mijn vorige auto (Toyota IQ) werd toch wel een stuk koeler dan de Up die ik nu heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 02:37

MLLL

Palm Treo 650

Knamix schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:03:
Goedemiddag,

Ik ben sinds kort in het bezit van een VW Up uit 2019 (63pk) en de airco is toch wel erg matig.

Zeker vandaag met een buitentemperatuur van 30 graden moet die minimaal op stand 3 staan om enige verkoeling te kunnen geven.

Is dit normaal dat de Up geen krachtige Compressor heeft? Of zal deze in die 5 jaar toch leeg geraakt zijn?

Ik weet dat sommige auto’s (vooral A segment) geen goede koeling kan geven, maar mijn vorige auto (Toyota IQ) werd toch wel een stuk koeler dan de Up die ik nu heb.
Bij een zwaardere compressor wordt de 0 naar 100 tijd 30 seconden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:32

DvE

ORA-00000

MLLL schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:27:
[...]

Bij een zwaardere compressor wordt de 0 naar 100 tijd 30 seconden :)
Dus 1 seconde langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Knamix schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:03:
Goedemiddag,

Onze 2015 Ibiza met 130k op de teller begon laatst een snerpend geluid te maken. Airco vloeistof was enigszins op begreep ik. Bijvullen en done. Was garantie, maar airco beurt kost je iets van 100 euro. Aanrader :)
Beetje afhankelijk van hoeveel de jouwe al heeft gelopen kan dat best relevant zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
The Eagle schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 20:07:
[...]

Onze 2015 Ibiza met 130k op de teller begon laatst een snerpend geluid te maken. Airco vloeistof was enigszins op begreep ik. Bijvullen en done. Was garantie, maar airco beurt kost je iets van 100 euro. Aanrader :)
Beetje afhankelijk van hoeveel de jouwe al heeft gelopen kan dat best relevant zijn :)
Heeft nu 106k km gelopen dus het valt enigszins mee..

Of de airco in de tussentijd bijgevuld is? Moet dan denk ik maar eens naar de airco boer om dit te laten checken.

Wellicht is het de auto zelf (slechte isolatie waardoor de kou snel weer ontsnapt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Knamix schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:58:
[...]

Heeft nu 106k km gelopen dus het valt enigszins mee..

Of de airco in de tussentijd bijgevuld is? Moet dan denk ik maar eens naar de airco boer om dit te laten checken.

Wellicht is het de auto zelf (slechte isolatie waardoor de kou snel weer ontsnapt)
Meestal gewoon airco beurt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

^^^ dat idd. Kost je zoals gezegd de wereld niet. En nee, kun je niet zelf, en ja, met de zomer een aanrader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:54
Zag van de week een Arteon Shooting Brake R voorbij komen en kwam er daarna achter dat die in Nederland met max 280 pk is geleverd maar bijv in Duitsland met max 320 pk. Nu is de 320 pk variant niet aanwezig bij AW.nl maar ben toch wel benieuwd naar de verschillen in specificaties tussen beide versies. Met name ook of dat voor een stage 1 tune nog uitmaakt bijv. Wat is wat dat betreft een betrouwbare website met informatie over VW modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Als ik kijk op vagtechniek is de fabrieksupdate van de 280pk versie, eentje naar 310pk. Zal dus wel iets zijn zoals een performance pakket op een golf gti ofzo. Denk geen tot minimale hardware verschillen, eerder softwarematig begrensd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zal idd het zelfde blok zijn, maar met ander motormanagement. Net zoals dat de 1.0 TSI in 95 en 110pk bestaat (en prima naar meer gechipt kan worden), en ze met de 1.9 TDI van 10 jaar terug naar 110pk terug gingen want minder uitstoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ja dat is mijn veronderstelling ook zoals bij de Seat Leon Cupra varianten van 280/290/300/310 maar zou dat graag ergens terug willen vinden wat de daadwerkelijke verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

De software 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:58
De nieuwe golf R is mooi geworden maar zal in Nederland vast wel weer onbetaalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Zal hier niet geleverd worden misschien wel vanwege te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Antera schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 19:26:
Zal hier niet geleverd worden misschien wel vanwege te duur
Wel. De variant niet.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Verwacht wel dat ie komt hoor, alleen speciale uitvoeringen zoals de clubsport 45 jahre of de R 20 jahre edities niet. Wel een mooie auto idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik vraag me af wat onbetaalbaar is. Ik reed van het weekend met mijn dochter in Groningen achter een splinternieuwe Lamborghini. Ik zeg tegen mijn dochter. Kijk even bij RDW wat die kost. Zij kijken op kenteken.

€ 673.000.

Nou, doe mij die Golf 8.5 R dan maar. Koopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 00:16

Toppe

Oké ✅

GerCor schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:19:
Ik vraag me af wat onbetaalbaar is. Ik reed van het weekend met mijn dochter in Groningen achter een splinternieuwe Lamborghini. Ik zeg tegen mijn dochter. Kijk even bij RDW wat die kost. Zij kijken op kenteken.

€ 673.000.

Nou, doe mij die Golf 8.5 R dan maar. Koopje.
Vind 673K best mee vallen voor een Lamborghini
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sP354MxBhmtKcwJIIy--HKaQ-c4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDNvayRumZnX16PqhM82R9jB.jpg?f=fotoalbum_large

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:52
Toppe schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:52:
[...]

Vind 673K best mee vallen voor een Lamborghini
[Afbeelding]
Ook Clarkson's Farm gezien? :)

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan

VW-Arjan

★★★★★

giovanni2903 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:56:
[...]

ja hoor, zelf ook in de golf 7 (in de vorige ook gehad)
yellow, 120 degrees heb je nodig
https://nl.aliexpress.com...oxaY&gatewayAdapt=glo2nld
Heb ze inmiddels besteld. Weet jij toevallig ook het type van de achteruitrij lichten? Dat is een hele kleine bajonet lijkt het.

Edit: is BA9S het juiste type?

[ Voor 3% gewijzigd door VW-Arjan op 27-06-2024 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 00:51
Al enkele weken opzoek naar een Volkswagen van een bepaald type. Vier exemplaren bekeken, allemaal nieuw op kenteken gezet afgelopen maanden. Waar er dus drie een extreem laag Bruto BPM hebben. Dit duidt vaak op met (veel) schade geïmporteerd en daarbij de KM stand teruggedraaid om er nog (flink) wat op te verdienen. Helaas zijn er maar weinig echt vol opties (R Line en complete uitrusting) auto's in Nederland origineel afgeleverd, waardoor de zoektocht lastig is. Ik neig er naar een persoon die ik kan vertrouwen in de hand te nemen om er maar één voor mij direct bij een buitenlandse dealer te importeren. De Nederlandse markt wordt echt overstroomd met i.i.g. VAG (enige merk waar ik onderzoek naar heb gedaan) ellende uit het buitenland.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
la_fusion schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:01:
Zag van de week een Arteon Shooting Brake R voorbij komen en kwam er daarna achter dat die in Nederland met max 280 pk is geleverd maar bijv in Duitsland met max 320 pk. Nu is de 320 pk variant niet aanwezig bij AW.nl maar ben toch wel benieuwd naar de verschillen in specificaties tussen beide versies. Met name ook of dat voor een stage 1 tune nog uitmaakt bijv. Wat is wat dat betreft een betrouwbare website met informatie over VW modellen?
Als ik me niet vergis was de 280pk versie van de Arteon (niet de R) ook in NL leverbaar tot 2019 (facelift) totdat het vanuit PON BPM technisch niet meer interessant werd ivm uitstoot waarden.

R (met 320pk) is nooit officieel leverbaar geweest in NL.
De (business) R-line is/was leverbaar in 150pk benzine&diesel t/m 240pk diesel en 272&280pk benzine versies.

Ik weet niet in welke VAG modellen de 320pk versie van de motor ook is gebruikt. Als je achter de motorcode kan komen en dan vergelijken met de 280pk versie.

Of zoek je naast de motorische verschillen ook naar de andere specs (remmen, ophanging e.d.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
la_fusion schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:53:
Ja dat is mijn veronderstelling ook zoals bij de Seat Leon Cupra varianten van 280/290/300/310 maar zou dat graag ergens terug willen vinden wat de daadwerkelijke verschillen zijn.
“2.0 liter TSi” motor zegt tegenwoordig niet veel. “Onder water” (in en buiten de motorblok, turbo, motor management) kunnen er verschillen zitten die voor extra 10..30pk zorgen. De VAG specialisten en monteurs kunnen je meer vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik zoek in principe de volledige lijst van verschillen. Ik snap dat er onder water nog meer exacte verschillen zijn en dat die helemaal lastig terug te vinden zijn maar alleen al uberhaupt de verschillen tussen de 280 en 320 varianten zou mooi zijn. Vandaar ook hier mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Jumpman schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:28:
Al enkele weken opzoek naar een Volkswagen van een bepaald type. Vier exemplaren bekeken, allemaal nieuw op kenteken gezet afgelopen maanden. Waar er dus drie een extreem laag Bruto BPM hebben. Dit duidt vaak op met (veel) schade geïmporteerd en daarbij de KM stand teruggedraaid om er nog (flink) wat op te verdienen.
Hoe zie je betaalde bruto BPM bedrag?
Uitrusting en uitvoering hebben ook invloed op BPM bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 00:51
AE69 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:07:
[...]

Hoe zie je betaalde bruto BPM bedrag?
Uitrusting en uitvoering hebben ook invloed op BPM bedrag.
Het Bruto BPM bedrag kan je gewoon bij de RDW zien, het echte betaalde bedrag kan je opvragen bij de verkoper of met de VIN bij een dealer. Maar als het bruto BPM bedrag te laag is moet je al extra goed onderzoek gaan doen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1 ... 127 ... 140 Laatste