Update: de garage zegt dat de communicatie module defect is en vervangen moet worden. Deze staat alleen in backorder en er is geen zicht op wanneer deze geleverd kan worden.i-dj schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:53:
Ik zoek help. Mijn Volkswagen dealer zegt geen oplossing te weten.
Mijn golf 8 station van eind 2021 gaf aan dat er een update was (ik was een paar dagen in Duitsland). De huidige versie die ik had was 1899 (volgens mij). De update was ruim 800 mb groot. Ik heb de update aangezet maar na een half uur terugkomen was er niets gebeurd. Ook rijdend gebeurde er eerst niets en leek de update in een loop te zitten. Het entertainment scherm toonde het “welcome to Volkswagenscherm” en werd toen weer zwart. Meerdere hulpsystemen gingen uit en weer aan en weer uit en weer aan.
Bij de dealer geven ze aan dat ze niets kunnen doen, anders dan de auto stroomloos maken in de hoop dat hij dan alles resetten. Helaas heeft dit niet het gewenste effect gehad. Nu hebben ze een DIM melding gemaakt(?). Maar het is wachten op Volkswagen.
Heeft iemand een idee hoe mijn dealer dit kan oplossen? Of is er een andere manier om de software te herstellen?
PSN: IS_DJ