Eerste 350km snelweg met de Passat GTE zitten er op.
Het verschil tussen alle rijhulpen (lane assist, acc, blind spots) aan en dan nog Travel Assist is mij wat onduidelijk, behalve groeperen op het dashboard.
De lane assist en blind spot zien soms nog een auto terwijl die er echt niet is. Wel met vangrails dicht langs de weg en in de regen.
De lane assist weet ik nog niet wat ik er van vind. Als je je handen los laat is het heerlijk soepel, maar met handen vast voel je hem de hele tijd een beetje schokken/sturen. Logisch, maar niet comfortabel rustig.
De Android Auto verliest vaak verbinding met mijn Fairphone 4. En wanneer hij de verbinding verliest, gaat het dashboard (tussen de klokken) naar de kaart, ipv vasthouden waar hij op stond (acc, vind ik rustiger).
De witte binnenverlichting boven het middenconsole/spiegel is behoorlijk fel 's nachts. Ik kan wel de helderheid van de gekleurde sfeerverlichting instellen en staat al op minimaal. Tips?
De spiegels klappen niet naar beneden bij achteruit rijden, terwijl de optie wel geselecteerd is in het menu. Het spiegel-besturing knopje staat op 0 / in het midden.
1x ging ik in de auto zitten, drukte op de startknop, auto in versnelling, maar geen beweging. Nog een keer startknop zette de auto uit. Weer aan, zelfde.
Nog een keertje uit, deur open, deur dicht, start, toen ging de motor wel aan (EV accu bijna leeg) en kon ik wel wegrijden.
Het is nog even zoeken naar de perfecte stoel instelling, maar verder een perfecte reis auto

De lende-steun als halve massage-stoel is echt wel fijn!
Wel even een Nederlandse handleiding fixen voor in de auto. Mijn Frans is niet goed genoeg.
En zomerbanden.
De auto weegt 1760kg. Er zitten nu winterbanden 235/45R18 98V (4x750kg) onder.
Volgens mij zou ik ook toe kunnen met 94V? Scheelt fors in prijs...
[
Voor 12% gewijzigd door
DropjesLover op 16-03-2024 19:12
]