Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 123 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-09 15:44
AutisticPinguin schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:26:
Thanks, ik heb je net een bericht gestuurd. Software is 0156, volgens mij is deze wagen nog nooit van een update voorzien. 😂

[Afbeelding]
Dit moet via de dealer. Vraag aan ze om tpi nummer 2063903/8 uit te voeren. Dan ga je van 156 naar 324 inc update van OCU en herstel vrijgave van navigatie licentie (die verdwijnt tijdens de update)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 18:27
nadim schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:57:
Ik ga een vw golf mk7 gti kopen alleen vind ik de stoelen echt verschikkelijk.. (foto als voorbeeld) [Afbeelding]

Weet iemand waar ik een stoelhoes oid kan kopen voor dit type auto? eventueel ervaringen
een stoelhoes over het befaamde GTI ruitje..? zonde man. Ik vind het prachtig juist.
Maar zoals hier boven wordt gezegd, dan voor een leren variant. Zn stoelhoes ziet er 9/10x echt niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:02
als je er eenmaal in rijdt stoor je je er niet aan en ga je ervan houden. prachtig 😍
verschil is wel dat bij een golf 7 de boel van alcantara is en bij de facelift van stof (dus de wangen van de stoelen en de hoofdsteunen). die met alcantara vind ik er wat luxer uitzien, maar smaken verschillen. een hoes vind ik er altijd maar armoedig uitzien en verpest echt de uitstraling van je interieur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mD30JWYJuxfDeLOwyOf_ynE_gv4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwDfFE1c9VkzyQPXeKyahR1Z.jpg?f=fotoalbum_large

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:06
stijn1995 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:21:
[...]

Ik heb nu inderdaad die puddle lights al, maar ze zijn zoals op de foto helemaal gebarsten? Ik had er zelf geen foto van daarom van google maar is hetzelfde probleem.

Edit: heb toch een foto ergens in de diepte van mn iphone gevonden 🥹[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wait wut! Is dat te programmeren? Die van mij is stuk. Als ik de dealer voorzie van een PNGtje dan kunnen ze die erin zetten? 😃 Dat lijkt me echt super geestig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tabbo12
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-07 13:25
HenkEisDS schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 23:57:
[...]

Wait wut! Is dat te programmeren? Die van mij is stuk. Als ik de dealer voorzie van een PNGtje dan kunnen ze die erin zetten? 😃 Dat lijkt me echt super geestig.
Nee, er zit een glazen lensje met de afbeelding als een soort dia in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 13:06
Thanks. Jammer, zoiets verwachte ik al. Misschien maar beter, alle ideeen die ik gister had waren allemaal intens kinderachtig. 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Nou hij is thuis. Bedankt voor de tips!

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/gkPLKDFG/IMG-5827.jpg

Nu wil ik een carplay radio inbouwen en een achteruitrijd camera. Het mooiste is natuurlijk dat die aangaat als ik hem in z'n achteruit zet. Nu schijnt dat met een kabel achter het dashboard te kunnen. Weet iemand hier het fijne van?

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

barktus schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:07:
Nou hij is thuis. Bedankt voor de tips!

[Afbeelding]

Nu wil ik een carplay radio inbouwen en een achteruitrijd camera. Het mooiste is natuurlijk dat die aangaat als ik hem in z'n achteruit zet. Nu schijnt dat met een kabel achter het dashboard te kunnen. Weet iemand hier het fijne van?
Kijk in het Android autoradio topic zou ik zeggen, staat zat info :)
Maar je snapt dat er kabels van de cam achter naar voren getrokken moeten worden. Verder wordt zoiets vaak met het achterlicht geschakeld. Maar je auto is canbus, dus daar moet je ook rekening mee houden / ondersteuning voor hebben. Zit er vaak al in.

Wil je OEM: heb ik geen verstand van, maar sommigen in dit topic (the usual suspects :P ) ongetwijfeld !)

[ Voor 25% gewijzigd door The Eagle op 07-03-2024 20:15 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Bij mij zat er al een android radio in met achteruitrijcamera. De camera zelf zit gewoon in de achterbumper.
Als er een deur open is zie ik dat ook in het display van de radio. Zelfs als de schuifdeur open is.
Zag dat er ook allerlei betaalde apps opstonden om de status van de auto te checken. Maar dat waren apps waarvoor je een account nodig hebt.
De camera gaat trouwens aan als ik hem in zijn achteruit zet, en de radio of wat er dan ook aan staat mute het geluid ook gelijk.
Veel plezier met de caddy trouwens.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-06-2024
HenkEisDS schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 23:57:
[...]

Zoals iemand zei is het inderdaad gewoon een soort beamer met een R plaatje ervoor. Op ali zie ik wel ‘custom’ puddle lights, als je toch je innerlijke kind even wil aanwakkeren. O+
AutisticPinguin schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:16:
Ik heb sinds deze week een Passat uit 2020. Ik probeer nu de hoofdgebruiker te worden maar het scherm blijft op laden staan. Oude hoofdgebruiker is verwijderd.

Ik kan trouwens wel aanmelden met mijn eigen VW account en daarmee zie ik de auto nu ook in de VW app. Dus de esim werkt.

Iemand ideeën?
Al gelukt? Bij mijn golf moest ik speciaal we connect nummer bellen, dat nummer kwam via via de website pas tevoorschijn

[ Voor 36% gewijzigd door stijn1995 op 08-03-2024 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:46
Nog niet, ik zal er toch een afspraak bij de dealer voor moeten maken, om de software te laten upgraden. Binnenkort even regelen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Het was wat werk, maar de radio zit erin. Volgende week de camera even doen, als de draadloze adapter voor carplay ook binnen is. Kan ik ook gelijk de microfoon netjes wegwerken.

Radio inbouwen duurde langer dan verwacht. Kwam door de bedrading van de parrot die er al inzat en doordat er geen handleiding was voor de manier waarop de frontjes en radio houder in elkaar moesten. Maar het is gelukt. 8)

Daarna nog even door de wasstraat, aangezien de auto te grazen was genomen door een stel vogels. :P

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CxvrnYfx/IMG-5944.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9XGxtyqS/IMG-5948.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nzm3WDSX/IMG-5962.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Rainesh schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:13:
...
Zou dit wel even laten updaten naar 369,
...
Hier in het huishouden is een VW gekocht met dezelfde unit & softwareversie 363, is ergens te vinden wat het verschil is tussen 363 en 369?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
barktus schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:43:
Het was wat werk, maar de radio zit erin. Volgende week de camera even doen, als de draadloze adapter voor carplay ook binnen is. Kan ik ook gelijk de microfoon netjes wegwerken.

Radio inbouwen duurde langer dan verwacht. Kwam door de bedrading van de parrot die er al inzat en doordat er geen handleiding was voor de manier waarop de frontjes en radio houder in elkaar moesten. Maar het is gelukt. 8)

Daarna nog even door de wasstraat, aangezien de auto te grazen was genomen door een stel vogels. :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! En mooi carplay. Je hebt ook airco zie ik. Heeft de mijne niet eens. Die is zo kaal als een neet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

EvoII schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:30:
[...]

Ziet er goed uit! En mooi carplay. Je hebt ook airco zie ik. Heeft de mijne niet eens. Die is zo kaal als een neet.
Ja, dat was mijn enige voorwaarde; airco. Uiteindelijk zit er meer op/aan: licht metalen velgen, meegespoten bumpers en spiegels, airco, armsteun, de inmiddels verwijderde parrot, cruisecontrol en de originele radio had navigatie. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1995
AutisticPinguin schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:08:
Nog niet, ik zal er toch een afspraak bij de dealer voor moeten maken, om de software te laten upgraden. Binnenkort even regelen.
Heb je het speciale we connect nummer al gebeld ? Als je namelijk vw (volgens mij gewoon pon) zelf belt hebben ze geen idee waar je het over hebt. Met de we connect lijn was het in 2 min opgelost, alleen vin nummer doorgeven en klaar.

Het gaat om dit nummer: (0800) 0200 453

[ Voor 6% gewijzigd door stijn1995 op 10-03-2024 18:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:05

DropjesLover

Dit dus ->

Net bericht, vrijdag kunnen we onze nieuwe auto ophalen.
Een 2020 VW Passat Variant GTE *O*
Wel met veel kilometers (157.xxx), maar ook voor een goede prijs en nagenoeg full option (ACC, stoel+stuurverwarming, wegklapbare trekhaak, etc). Een flinke upgrade ten opzichte van de 2011 Megane diesel :P
We zochten een ruime, comfortabele gezinsbak voor ~15k km/jaar en met name snelwegkilometers naar vrienden/familie/vakantie. We werken tegenwoordig allebei op fietsafstand van werk, en doen dat ook het liefste.

Vanaf 2019 zijn de kinderziektes er wel uit.

Zijn er tips met noodzaak voor software-updates?
En wat voor telefoonhouders of tablet-houders voor achterin (kinderen)?
Andere tips&tricks?

Waar zit bijv. de speed limiter? Ik kreeg tijdens de testrit alleen de cruise-control aan. De limiter gebruik ik zelf veel, ook op binnenwegen.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:25
DropjesLover schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:45:
Net bericht, vrijdag kunnen we onze nieuwe auto ophalen.
Een 2020 VW Passat Variant GTE *O*
Wel met veel kilometers (157.xxx), maar ook voor een goede prijs en nagenoeg full option (ACC, stoel+stuurverwarming, wegklapbare trekhaak, etc). Een flinke upgrade ten opzichte van de 2011 Megane diesel :P
We zochten een ruime, comfortabele gezinsbak voor ~15k km/jaar en met name snelwegkilometers naar vrienden/familie/vakantie. We werken tegenwoordig allebei op fietsafstand van werk, en doen dat ook het liefste.

Vanaf 2019 zijn de kinderziektes er wel uit.

Zijn er tips met noodzaak voor software-updates?
En wat voor telefoonhouders of tablet-houders voor achterin (kinderen)?
Andere tips&tricks?

Waar zit bijv. de speed limiter? Ik kreeg tijdens de testrit alleen de cruise-control aan. De limiter gebruik ik zelf veel, ook op binnenwegen.
Wat!? Bijna 160k km op pakweg net 3,5 jaar tijd? Ik snap echt niet hoe mensen zoveel km's op een jaar kunnen rijden... Ik heb dat misschien net gehaald op 11 jaar tijd met mijn vorige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:04
Robinho96 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:50:
[...]

Wat!? Bijna 160k km op misschien net 3 jaar tijd? Ik snap echt niet hoe mensen zoveel km op een jaar kunnen rijden... Ik heb dat misschien net gehaald op 11 jaar tijd met mijn vorige auto.
Als je een baan hebt waardoor je heel het land moet doorrijden gaat dat heel makkelijk en snel. Ik hoef zelf vrijwel alleen in Noord Limburg te zijn en maak er al 25-30k per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

[...]

Wat!? Bijna 160k km op misschien net 3 jaar tijd? Ik snap echt niet hoe mensen zoveel km op een jaar kunnen rijden... Ik heb dat misschien net gehaald op 11 jaar tijd met mijn vorige auto.
Hij is van februari, dus wel 4 volle jaren.
Tjsa, ex-leasewagen en taxi of sales buitendienst functie.

Ik heb in 6 jaar (90km woon/werkverkeer per dag) op de Megane 155k km er bij gezet, waarbij ook totaal 4 maanden corona lockdown en ik al bijna een jaar bij mn nieuwe werkgever op fietsafstand zit.

Reden tot aankoop ondanks hoge kilometerstand is net de hoge kilometerstand. Gegarandeerd dat alles altijd met warme motor gereden heeft en eigenlijk voornamelijk snelwegkilometers (tenzij locale taxi).
Daar heb ik minder moeite mee dan met een auto die < 10k km/jaar gereden heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door DropjesLover op 12-03-2024 11:06 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
Scrtz schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:55:
[...]

Als je een baan hebt waardoor je heel het land moet doorrijden gaat dat heel makkelijk en snel. Ik hoef zelf vrijwel alleen in Noord Limburg te zijn en maak er al 25-30k per jaar.
Dan moet dit toch al bijna een bedrijfswagen geweest zijn, ik zou niet voor al dat verbruik (benzine en elektriciteit) zelf willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
DropjesLover schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:57:
[...]

Hij is van februari, dus wel 4 volle jaren.
Tjsa, ex-leasewagen en taxi of sales buitendienst functie.

Ik heb in 6 jaar (90km woon/werkverkeer per dag) op de Megane 155k km er bij gezet, waarbij ook totaal 4 maanden corona lockdown en ik al bijna een jaar bij mn nieuwe werkgever op fietsafstand zit.
Bij mij kan misschien ook wel het grootste deel van de km's erbij gekomen zijn in de periode dat ik nog verder studeerde (4 jaar lang 50km enkele rit) en dat voor die periode deze auto nog heel weinig km's had. Tijdens mijn werkloopbaan heb ik nooit een job gehad waarvoor ik veel woon-werkverkeer had. Naar mijn eerste job ging ik zelfs altijd met de trein omdat dat bedrijf op wandelafstand van het station lag waar ik afstapte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:55
[...]

Wat!? Bijna 160k km op pakweg net 3,5 jaar tijd? Ik snap echt niet hoe mensen zoveel km's op een jaar kunnen rijden... Ik heb dat misschien net gehaald op 11 jaar tijd met mijn vorige auto.
In 2017 heb ik een Leon 1.2TSI DSG gekocht, vier jaar oud, ex-lease, 165dkm, ding zag er top uit....Auto's die zoveel kilometers maken bevinden zich vooral op de snelweg.

Liever een ton op de snelweg dan een halve ton in de stad ;)

Ben nooit zo bang voor een jonge auto met veel kilometers. Als je zelf niet zoveel kilometers maakt middelt het zich vanzelf weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Robinho96 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:03:
[...]

Bij mij kan misschien ook wel het grootste deel van de km's erbij gekomen zijn in de periode dat ik nog verder studeerde (4 jaar lang 50km enkele rit) en dat voor die periode deze auto nog heel weinig km's had. Tijdens mijn werkloopbaan heb ik nooit een job gehad waarvoor ik veel woon-werkverkeer had. Naar mijn eerste job ging ik zelfs altijd met de trein omdat dat bedrijf op wandelafstand van het station lag waar ik afstapte.
Ik had eens een 6 maanden detachering-opdracht op het TU Eindhoven terrein. Zelf woonde ik 10 10 minuten fietsen van Utrecht Centraal.
Ik had een (short) lease autootje van m'n detacheerder. Die had ik snel teruggegeven voor die tijd, 1u rijden excl file en opvreten en alles, en bijtelling terwijl ik hem nauwelijks prive gebruikte.
Maar na dat half jaar zonder auto gezeten te hebben, wil ik nooit meer onder auto zitten. Gewoon het gedoe van een kerstboom kopen, even wat halen bij de IKEA (en mee naar huis nemen), etc.

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 14:50

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

@DropjesLover speed limiter zit er niet altijd standaard op en indien wel staat deze in het menu van je AID.

Software va m'n het mediasysteem moet je even laten zien kan ik kijken of er ee update voor is.

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@DropjesLover Sinds een maandje deze telefoonhouder in gebruik: https://www.amazon.nl/-/en/dp/B0BRJB2SQF
Aanrader. Telefoon gaat echt geen kant in. Haakt zich achter je ventilatierooster, komt dus ook niet naar beneden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stijn1995
Net zelf de golf R succesvol naar 1969 geupdate _/-\o_ Bij de dealer 350 euro voor betaald :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28gedO8ljowkHXz0R-AAgU4KNrA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZRnD5Wu43ROsfUBAbVoR5IP9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vROmK2f57W0g3c-2fllk-cbu8aE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kskRkwEZN63rDwmi1PUkkfGU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hhs3Q8Oz9GILMkE5QIWpq4CdqVU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKPIY2nQe5zhBcmnu09MX1je.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Robinho96 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:57:
[...]

Dan moet dit toch al bijna een bedrijfswagen geweest zijn, ik zou niet voor al dat verbruik (benzine en elektriciteit) zelf willen betalen.
Ja tuurlijk. Denk niet dat er veel mensen zijn die uberhaupt de 10k/jaar+ enkel prive halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ik rij 11-12k per jaar privé (en dat met bijna alleen maar weekenden), kost wel aardig wat benzine :p
als ik eenmaal op mezelf woon zal ie de deur wel uitgaan/bijna niet meer rijden..

[ Voor 13% gewijzigd door giovanni2903 op 12-03-2024 23:47 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

De Passat GTE heeft een CCS stekker.
Het Volkswagen ID platform is geschikt voor V2H toepassingen, maar moet vrijgegeven worden middels ene software-update.

Weet iemand of zoiets ook naar de andere VW hybrides zoals de GTE's gaat komen?
De 13kWh van onze Passat zou behoorlijk geschikt zijn om slim te laden met onze zonnepanelen en de rest van de avond het huis op te draaien :)
Ik vind het prima om de accu met 3,6kW te belasten en te laten schommelen tussen 20 en 80%.
@Antera, weet jij hier iets van?

[ Voor 3% gewijzigd door DropjesLover op 13-03-2024 10:57 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Het zal met de tijd wel komen dat slim laden en terug leveren naar het huis toe maar zover is het nog niet helemaal daarnaast zal je een laadpaal moeten hebben die dat ondersteund. Alfen en Evbox hebben het wel weet ik uit betrouwbare bron maar nog nog niet vrijgegeven zoals ook dit joet vrijgegeven en is op de VAG modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:33
stijn1995 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:56:
Snelle update over de golf 8 R. Na het vervangen van het stuur, geen enkel probleem meer gehad met de software. Geen irritante travel assist of dergelijke meldingen meer, ook niet met stuurverwarming aan.
Heb jij het touch stuur?
Bij mn Polo GTI FL met hetzelfde stuurwiel als in de Golf 8, sinds kort ook de foutmelding "Travel Assist momenteel niet beschikbaar". Ik kan pas over 5 weken terecht voor een diagnose.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGQqu951NJGRUhJfhB2cZy6d2Ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ajxPvTQo55tUcx8lusxgNF9q.jpg?f=fotoalbum_large

Nu geloof ik best dat het stuur vervangen iets oplost, maar mijn gevoel zegt dat dit tijdelijk is, en het probleem dan buiten de garantie termijn terugkomt. Tenzij er iets aan het ontwerp gewijzigd is

Aanname: Als de capacitieve touch bediening interferentie met andere signalen geeft, dan heb ik liever de drukknoppen in mn stuur.

Zijn bij de anderen die vorig jaar over dit probleem hebben gepost inmiddels van een nieuw stuurwiel voorzien, en hielp dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

giovanni2903 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 23:46:
ik rij 11-12k per jaar privé (en dat met bijna alleen maar weekenden), kost wel aardig wat benzine :p
als ik eenmaal op mezelf woon zal ie de deur wel uitgaan/bijna niet meer rijden..
Same here. Zelfs tijdens corona haalde ik dat :+
Gelukkig lease waarvan ik geen administratie bij hoef te houden. Blijf alsnog onder de 35k per jaar waar ie voor is afgesloten :+

Toch maar eens naar de software van de Passat kijken. Als @stijn1995 dat kan kan ik dat ook.
Mag de Ibiza van Mrs Eagle ook meteen mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18:28
naizzen schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:18:
[...]

Heb jij het touch stuur?
Bij mn Polo GTI FL met hetzelfde stuurwiel als in de Golf 8, sinds kort ook de foutmelding "Travel Assist momenteel niet beschikbaar". Ik kan pas over 5 weken terecht voor een diagnose.
[Afbeelding]

Nu geloof ik best dat het stuur vervangen iets oplost, maar mijn gevoel zegt dat dit tijdelijk is, en het probleem dan buiten de garantie termijn terugkomt. Tenzij er iets aan het ontwerp gewijzigd is

Aanname: Als de capacitieve touch bediening interferentie met andere signalen geeft, dan heb ik liever de drukknoppen in mn stuur.

Zijn bij de anderen die vorig jaar over dit probleem hebben gepost inmiddels van een nieuw stuurwiel voorzien, en hielp dit?
Ik heb een golf 8 met drukknoppen ook die is kapot geweest en vervangen. Laatst leek het probleem weer terug te komen. Vooral in de ochtend kreeg ik de melding weer. Nu ineens weer opgelost.

Het probleem zit in de sensor die voelt of je je handen aan het stuur hebt niet in de knoppen zelf. Diagnose duurt 15 minuten. Ze hangen hem tijdens het rijden aan de computer en als er een x aantal foutmeldingen van de sensor komt krijg je onder garantie een nieuw stuur.

Als je pech hebt moeten ze daarna de auto ook uitlijnen. Goed op letten of het stuur wel netjes in het midden staat als je hem terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
Tim____ schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:00:
[...]

Ik heb een golf 8 met drukknoppen ook die is kapot geweest en vervangen. Laatst leek het probleem weer terug te komen. Vooral in de ochtend kreeg ik de melding weer. Nu ineens weer opgelost.

Het probleem zit in de sensor die voelt of je je handen aan het stuur hebt niet in de knoppen zelf. Diagnose duurt 15 minuten. Ze hangen hem tijdens het rijden aan de computer en als er een x aantal foutmeldingen van de sensor komt krijg je onder garantie een nieuw stuur.

Als je pech hebt moeten ze daarna de auto ook uitlijnen. Goed op letten of het stuur wel netjes in het midden staat als je hem terugkrijgt.
Dankjewel voor je duidelijke uitleg. Ik ga er heel scherp op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Er zijn in beginperiode sturen geproduceerd met dir probleem. Dit is later opgelost. Ergens rond 2022/2023

Je kan ook zelf een nieuw stuur kopen bij 4yourdrive.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
DropjesLover schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:56:
De Passat GTE heeft een CCS stekker.
Het Volkswagen ID platform is geschikt voor V2H toepassingen, maar moet vrijgegeven worden middels ene software-update.

Weet iemand of zoiets ook naar de andere VW hybrides zoals de GTE's gaat komen?
De 13kWh van onze Passat zou behoorlijk geschikt zijn om slim te laden met onze zonnepanelen en de rest van de avond het huis op te draaien :)
Ik vind het prima om de accu met 3,6kW te belasten en te laten schommelen tussen 20 en 80%.
@Antera, weet jij hier iets van?
Dat kun je vergeten. Miss de nieuwere generatie met 272pk en groter accupakket maar ook daar is nog niks van bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
Antera schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:21:
Er zijn in beginperiode sturen geproduceerd met dir probleem. Dit is later opgelost. Ergens rond 2022/2023

Je kan ook zelf een nieuw stuur kopen bij 4yourdrive.de
Dat is goed om te lezen! Waar heb je deze info vandaan? (Puur uit interesse naar mogelijke site met goede info)
Zelf bestellen doe ik niet, ik heb er 4 jaar garantie op. ;)
Maar wel een geruststellende gedachte dat dit niet een periodiek terugkerend probleem wordt als de garantie voorbij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Dit is puur ervaring en al 30 jaar in het vag wereldje rond zwerven 😀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
Voor de mensen met MIB3 basis, versie 0330 is uitgekomen. Carplay problemen zou hiermee opgelost moeten zijn.

Stuur mij of @Antera een berichtje voor een update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
naizzen schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:18:
[...]

Heb jij het touch stuur?
[Afbeelding]

Ik heb inderdaad de touch knoppen. Het stuur is vervangen onder garantie van de verkoper, 70% korting van volkswagen. Er zit een sensor in het stuur dat registreert hoeveel het stuur links en rechts draait zodat het systeem weet op welke positie het stuur zich bevind, dit icm de stuurverwarming zou dit probleem veroorzaken. Het stuur is na (wat huiskes mij vertelde) een stuk of 15x gereviseerd te zijn eindelijk werkend.

Ik heb na het nieuwe stuur nooit meer deze problemen gehad. Ik kreeg ook continu travel assist meldingen, gek werd je er van.

Mag hopen dat die diagnose gratis is?
The Eagle schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:25:
[...]

Same here. Zelfs tijdens corona haalde ik dat :+
Gelukkig lease waarvan ik geen administratie bij hoef te houden. Blijf alsnog onder de 35k per jaar waar ie voor is afgesloten :+

Toch maar eens naar de software van de Passat kijken. Als @stijn1995 dat kan kan ik dat ook.
Mag de Ibiza van Mrs Eagle ook meteen mee :P
Pff :o misschien zit ik wel bij PON :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
stijn1995 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:33:
[...]

Ik heb inderdaad de touch knoppen. Het stuur is vervangen onder garantie van de verkoper, 70% korting van volkswagen. Er zit een sensor in het stuur dat registreert hoeveel het stuur links en rechts draait zodat het systeem weet op welke positie het stuur zich bevind, dit icm de stuurverwarming zou dit problemen veroorzaken. Het stuur is na (wat huiskes mij vertelde) een stuk of 15x gereviseerd te zijn eindelijk werkend.

Ik heb na het nieuwe stuur nooit meer deze problemen gehad. Ik kreeg ook continu travel assist meldingen, gek werd je er van.

Mag hopen dat die diagnose gratis is?

[...]

Pff :o misschien zit ik wel bij PON :+
Dat verklaart mijn vermoeden dat probleem tijdens een stuur beweging sneller optreedt.

Ja, de diagnose is gratis. Ik had de dealer een mailtje gestuurd met een uitgebreide probleem omschrijving, en hij antwoordde al meteen dat ze vanwege de garantie eerst een diagnose uitvoeren.
(Zelfs VW doet tegenwoordig aan 4j garantie bleek op de koopovereenkomst)
Hopelijk zijn de levertijden voor nieuwe stuurtjes inmiddels wat korter dan ik in posts van een half jaar geleden voorbij zag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
naizzen schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:43:
[...]

Dat verklaart mijn vermoeden dat probleem tijdens een stuur beweging sneller optreedt.

Ja, de diagnose is gratis. Ik had de dealer een mailtje gestuurd met een uitgebreide probleem omschrijving, en hij antwoordde al meteen dat ze vanwege de garantie eerst een diagnose uitvoeren.
(Zelfs VW doet tegenwoordig aan 4j garantie bleek op de koopovereenkomst)
Hopelijk zijn de levertijden voor nieuwe stuurtjes inmiddels wat korter dan ik in posts van een half jaar geleden voorbij zag komen.
Al die dealers weten denk ik inmiddels ook wel hoe het zit. Het was namelijk vag breed, niet alleen vw of golf. Die diagnose is bij mij ook gedaan, maar kwam alleen naar voren dat alles werkte en dus indd het stuur vervangen moest worden, zal wel een vw eis zijn. Gelukkig heb je garantie. Buiten garantie geeft vw je een ‘coulante’ korting van 70% op het stuur. :+

Ik heb denk ik een maand of 4 gewacht op het stuur. De moterafdekplaat korter, maar weet niet of die bij jou ook een recall had of dat dat alleen de golf 8 betrof. Huiskes zei dat het beter was om zo min mogelijk de stuurverwarming te gebruiken, maar weet niet of jij dit hebt. Dit zou namelijk het probleem vaker doen laten voorkomen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
stijn1995 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:06:
[...]

Al die dealers weten denk ik inmiddels ook wel hoe het zit. Het was namelijk vag breed, niet alleen vw of golf. Die diagnose is bij mij ook gedaan, maar kwam alleen naar voren dat alles werkte en dus indd het stuur vervangen moest worden, zal wel een vw eis zijn. Gelukkig heb je garantie. Buiten garantie geeft vw je een ‘coulante’ korting van 70% op het stuur. :+

Ik heb denk ik een maand of 4 gewacht op het stuur. De moterafdekplaat korter, maar weet niet of die bij jou ook een recall had of dat dat alleen de golf 8 betrof. Huiskes zei dat het beter was om zo min mogelijk de stuurverwarming te gebruiken, maar weet niet of jij dit hebt. Dit zou namelijk het probleem vaker doen laten voorkomen…
Coulant haha.

Ik heb wel gelezen over een issue met de motor afdekplaat (dat schuimrubber ding bovenop een motor die bloedheet wordt) maar was volgens mij al opgelost toen ik de mijne geleverd kreeg. Ik was er in het begin wel alert op, zeker bij de 1e trap-sessies toen ie was ingereden.

Stuur verwarming heb ik niet, maar al met al zit er evengoed aardig wat technisch vernuft in dat stuurtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1995
naizzen schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:56:
[...]

Coulant haha.

Ik heb wel gelezen over een issue met de motor afdekplaat (dat schuimrubber ding bovenop een motor die bloedheet wordt) maar was volgens mij al opgelost toen ik de mijne geleverd kreeg. Ik was er in het begin wel alert op, zeker bij de 1e trap-sessies toen ie was ingereden.

Stuur verwarming heb ik niet, maar al met al zit er evengoed aardig wat technisch vernuft in dat stuurtje.
Vw wilde absoluut geen schuld erkennen, en kwamen daarom met een coulance regeling van 70%. Ik heb het toen bij de dealer gedaan waar de auto vandaan kwam, omdat de grote dealer hier (huiskes) met allemaal aanvullende eisen kwam voor de coulance. De auto moest opnieuw worden uitgelezen en er mocht 0,0 aan het licht komen, en nog meer regelingen die ik zo niet meer weet.

Maar via de verkoper toen gewoon stuur gekregen en door lokale vw dealer daar in de buurt laten inbouwen met vw garantie. Mijn auto komt uit Duitsland dus dan is de garantie 2 jaar, maar gelukkig draaide de verkoper op voor die kosten aangezien ik een overeenkomst had getekend met 1 jaar garantie na aankoop. Ook voor de diagnose kosten.

Ja die afdekplaat is zo dom. Kon smelten en dan in de motor lopen en in de brand vliegen. De nieuwe is iets aangepast en de bevestigingsknoppen zijn verbeterd, maar wat het materiaal verschil nu is geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 09:37
Rainesh schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:08:
Voor de mensen met MIB3 basis, versie 0330 is uitgekomen. Carplay problemen zou hiermee opgelost moeten zijn.

Flinke update zo te zien? Wat zijn precies de issues met carplay? Want ik heb soms dat hij gewoon niet connect inderdaad, en dan sta ik 20 min aan de kant om alles te herstarten en weer door te kunnen.

By any chance dat hij ook travel assist issues oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Connecten en weg vallen ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
oxyle schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:32:
[...]

Flinke update zo te zien? Wat zijn precies de issues met carplay? Want ik heb soms dat hij gewoon niet connect inderdaad, en dan sta ik 20 min aan de kant om alles te herstarten en weer door te kunnen.

By any chance dat hij ook travel assist issues oplost?
Ja verbindingsproblemen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Eerste 350km snelweg met de Passat GTE zitten er op.
Het verschil tussen alle rijhulpen (lane assist, acc, blind spots) aan en dan nog Travel Assist is mij wat onduidelijk, behalve groeperen op het dashboard.

De lane assist en blind spot zien soms nog een auto terwijl die er echt niet is. Wel met vangrails dicht langs de weg en in de regen.

De lane assist weet ik nog niet wat ik er van vind. Als je je handen los laat is het heerlijk soepel, maar met handen vast voel je hem de hele tijd een beetje schokken/sturen. Logisch, maar niet comfortabel rustig.

De Android Auto verliest vaak verbinding met mijn Fairphone 4. En wanneer hij de verbinding verliest, gaat het dashboard (tussen de klokken) naar de kaart, ipv vasthouden waar hij op stond (acc, vind ik rustiger).

De witte binnenverlichting boven het middenconsole/spiegel is behoorlijk fel 's nachts. Ik kan wel de helderheid van de gekleurde sfeerverlichting instellen en staat al op minimaal. Tips?

De spiegels klappen niet naar beneden bij achteruit rijden, terwijl de optie wel geselecteerd is in het menu. Het spiegel-besturing knopje staat op 0 / in het midden.

1x ging ik in de auto zitten, drukte op de startknop, auto in versnelling, maar geen beweging. Nog een keer startknop zette de auto uit. Weer aan, zelfde.
Nog een keertje uit, deur open, deur dicht, start, toen ging de motor wel aan (EV accu bijna leeg) en kon ik wel wegrijden.

Het is nog even zoeken naar de perfecte stoel instelling, maar verder een perfecte reis auto :D
De lende-steun als halve massage-stoel is echt wel fijn!

Wel even een Nederlandse handleiding fixen voor in de auto. Mijn Frans is niet goed genoeg.

En zomerbanden.
De auto weegt 1760kg. Er zitten nu winterbanden 235/45R18 98V (4x750kg) onder.
Volgens mij zou ik ook toe kunnen met 94V? Scheelt fors in prijs...

[ Voor 12% gewijzigd door DropjesLover op 16-03-2024 19:12 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 12:19
DropjesLover schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:53:
Eerste 350km snelweg met de Passat GTE zitten er op.
Het verschil tussen alle rijhulpen (lane assist, acc, blind spots) aan en dan nog Travel Assist is mij wat onduidelijk, behalve groeperen op het dashboard.

De lane assist en blind spot zien soms nog een auto terwijl die er echt niet is. Wel met vangrails dicht langs de weg en in de regen.

De lane assist weet ik nog niet wat ik er van vind. Als je je handen los laat is het heerlijk soepel, maar met handen vast voel je hem de hele tijd een beetje schokken/sturen. Logisch, maar niet comfortabel rustig.

De Android Auto verliest vaak verbinding met mijn Fairphone 4. En wanneer hij de verbinding verliest, gaat het dashboard (tussen de klokken) naar de kaart, ipv vasthouden waar hij op stond (acc, vind ik rustiger).

De witte binnenverlichting boven het middenconsole/spiegel is behoorlijk fel 's nachts. Ik kan wel de helderheid van de gekleurde sfeerverlichting instellen en staat al op minimaal. Tips?

De spiegels klappen niet naar beneden bij achteruit rijden, terwijl de optie wel geselecteerd is in het menu. Het spiegel-besturing knopje staat op 0 / in het midden.

1x ging ik in de auto zitten, drukte op de startknop, auto in versnelling, maar geen beweging. Nog een keer startknop zette de auto uit. Weer aan, zelfde.
Nog een keertje uit, deur open, deur dicht, start, toen ging de motor wel aan (EV accu bijna leeg) en kon ik wel wegrijden.
Spiegel moet op R staan en dan zakt je rechter spiegel wèl. Op 0 doet hij inderdaad niets :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Binnenverlichting boven middenconsole / spiegel: zit gewoon een knopje, dat ding hoort standaard uit en alleen aan als de deuren open staan :D

Lane Assist staat bij mij standaard uit (permanent laatste stand onthouden via OBD11 tweak). Anders gewoon uitzetten bij start via knopje op de kop van je linkse stengel :)

lane assist houdt je binnen de lijnen, stuurt een beetje bij.
Travel assist is dat, plus acc, plus zelf sturen. Gewoon hand lichtjes op stuur houden en hij regelt het op de snelweg zelf.

Met regen heb je sowieso een ding met al die assistenten, werkt deels met camera die de lijnen willen zien, dat zie je met regen minder.

Android auto: wireless of bedraad maakt uit. Verder heb jij een relatief onbekend type foon, zal niet mee getest zijn, dus daar kun je issues mee verwachten. Ligt eerder aan je foon dat aan AA, je foon krijgt vaker updates. Zie je bij heel Android en iPhone :)

Starten: altijd rempedaal intrappen als je start, anders heb je geen motorisering beschikbaar. Das standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

LuPo schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:08:
[...]

Spiegel moet op R staan en dan zakt je rechter spiegel wèl. Op 0 doet hij inderdaad niets :)
Ik wil beide laten zakken :p
Dadelijk eens proberen

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:35

GerCor

Zonder dallen geen pieken

DropjesLover schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:45:
[...]

Ik wil beide laten zakken :p
Dadelijk eens proberen
Bestaat niet. Heeft ook nooit bestaan.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

GerCor schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:46:
[...]

Bestaat niet. Heeft ook nooit bestaan.
Niet ingelezen :p
Een andere huurauto die ik had had wel beiden.
Rechts werkt, maar op links niet.

An sich ook niet nodig met de 360° camera, maar ben er zo aan gewend om werkelijk iets te zien :p

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Lane assist = actief vanaf 65km/h en beweegt tussen de lijnen in. Indien in het menu adaptieve rijstrookgeleiding aan zet in je Hulpsystemen menu bij lane assist gaat hij in het midden rijden. Misschien dat je oorzaak van je klachten met lane assist

ACC = actief vanaf 0 km/h

Travel assist = ACC en Adaptieve Lane assist aan vanaf 0 km/h en is dan ook tevens file assistent.

Problemen met app connect kan software issue zijn laat even weten welke software versie erop staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DropjesLover schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 20:16:
[...]

Niet ingelezen :p
Een andere huurauto die ik had had wel beiden.
Rechts werkt, maar op links niet.

An sich ook niet nodig met de 360° camera, maar ben er zo aan gewend om werkelijk iets te zien :p
Dat was dan geen VAG auto. Ik weet dat het bij een Volvo V60 wel kan, maar daar heb je niks aan :+
Passat kan het iig niet. Wees blij dat je hebt hebt, vroeger kon je het standaard via OBD11 activeren, kan niet meer :(
* The Eagle mist het dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

The Eagle schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:21:
Binnenverlichting boven middenconsole / spiegel: zit gewoon een knopje, dat ding hoort standaard uit en alleen aan als de deuren open staan :D

Lane Assist staat bij mij standaard uit (permanent laatste stand onthouden via OBD11 tweak). Anders gewoon uitzetten bij start via knopje op de kop van je linkse stengel :)

lane assist houdt je binnen de lijnen, stuurt een beetje bij.
Travel assist is dat, plus acc, plus zelf sturen. Gewoon hand lichtjes op stuur houden en hij regelt het op de snelweg zelf.

Met regen heb je sowieso een ding met al die assistenten, werkt deels met camera die de lijnen willen zien, dat zie je met regen minder.

Android auto: wireless of bedraad maakt uit. Verder heb jij een relatief onbekend type foon, zal niet mee getest zijn, dus daar kun je issues mee verwachten. Ligt eerder aan je foon dat aan AA, je foon krijgt vaker updates. Zie je bij heel Android en iPhone :)

Starten: altijd rempedaal intrappen als je start, anders heb je geen motorisering beschikbaar. Das standaard.
Ik zal een een paar fotos maken van de verschillende verlichting standen.

Zou ook wel fijn zijn om de keuze acc of limiter te onthouden. In de bebouwde kom vind ik de limiter veel fijner rijden dan acc

Voor de Android Auto (en laden in de auto) moet ik ff een usbC-usbC kabel kopen.

Via via ken ik iemand die ook de laatste software er in kan zetten, even vragen voor die obd11 tweaks dat settings gewoon onthouden worden.

[ Voor 4% gewijzigd door DropjesLover op 16-03-2024 22:06 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alive11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:21
Ik zou graag mijn Golf 8 ook willen updaten naar versie 1941/1969, maar geen idee hoe dat werkt of welke bestanden ik precies nodig heb. Kan mij voorstellen dat er meerdere .zip bestanden online te vinden zijn en ik weet niet precies welke ik moet gebruiken. Zelf had ik al een beetje instructies gevonden op het golfmk8.com site en die stuurt je door naar een website met login: guest.

Kan iemand mij hiermee helpen? Dit zijn mijn huidige versies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8h1AI90-mZUWSr1LxE_2f60TiA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2ybRuDEFx60hAuRnMjWQI3v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Alive11 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 07:33:
Ik zou graag mijn Golf 8 ook willen updaten naar versie 1941/1969, maar geen idee hoe dat werkt of welke bestanden ik precies nodig heb. Kan mij voorstellen dat er meerdere .zip bestanden online te vinden zijn en ik weet niet precies welke ik moet gebruiken. Zelf had ik al een beetje instructies gevonden op het golfmk8.com site en die stuurt je door naar een website met login: guest.

Kan iemand mij hiermee helpen? Dit zijn mijn huidige versies.

[Afbeelding]
stuur maar een pb, dan stuur ik je de files.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Even wennen, ik hou altijd de autosleutel in mn broekzak... Ongemerkt gisteravond de achterklep knopje ingedrukt, hele nacht auto open :F

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Ik heb het gevoel dat het systeem na de 1969 update een stuk trager opstart dan met de 1941 software. Hebben dat er meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

The Eagle schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:21:
Hier in de settings
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hc2t80tEHCxuQoRas2J-9pJE-m4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bSya8XsZv0YNCaIEW9sMl2am.jpg?f=fotoalbum_large
Staat al op minimaal, maar is nog steeds net wat hinderlijk in de echt donkere nacht met regen.
Nog eens met de sliders gespeeld, dak uit kunnen zetten *O*

We reden een paar maanden geleden een Grandland in de nacht en die had het meer verborgen zitten, maar verlichtte wel net genoeg het middenconsole en je hand, echt perfect slechts de contouren. Heel charmant uitgevoerd.

Software versie 3.1.7 volgens mij, of staat er ergens anders ook nog welke versie je hebt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bR_zqEnz63wYb5PaxnLAxkcO-vM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FaIN4NwMtVzpU38HhrKesnCf.jpg?f=fotoalbum_large

Edit
Ah, 5 seconden menu indrukken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0VbU2Q5uiLqR5ZqORd96ZK8qdc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RFlUvCQxb2t9mgdga5iZMlLP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vY_m0zzDgb5nL7jF2DLYEQuEXkE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZGlZLFurEx6nvWBit4ud4yM.jpg?f=fotoalbum_tile

En is WeConnect het waard?
€149, maar staat geen tijdsduur of dat het per jaar ofzo is bij.
Kaart updates, verkeersinformatie, etc. Maar ik zie niet of er ook mobiel internet bij zit.

[ Voor 47% gewijzigd door DropjesLover op 17-03-2024 19:26 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1995
EvoII schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:28:
Ik heb het gevoel dat het systeem na de 1969 update een stuk trager opstart dan met de 1941 software. Hebben dat er meer?
Nee hier een stuk sneller, eigenlijk meteen responsive, weet alleen niet welke auto je hebt. Het enige is dat als het systeem start en carplay verbonden moet worden, het systeem meer moeite heeft voor 1 sec.
DropjesLover schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:45:
[...]

En is WeConnect het waard?
€149, maar staat geen tijdsduur of dat het per jaar ofzo is bij.
Kaart updates, verkeersinformatie, etc. Maar ik zie niet of er ook mobiel internet bij zit.
Het is 149 euro voor 1 jaar, en 250 voor 2. Eigenlijk te absurd voor woorden. Of dat het waard is? Dat is persoonlijk. Maar als je carplay gebruikt heb je altijd de laatste maps en verkeersupdates. Bij mijn golf moet je een aparte data bundel bij cube afsluiten, maar zou niet weten waarom je dat zou doen? Je hebt toch in de hele eu ‘gratis’ internet of in ieder geval dezelfde hoeveelheid data als in NL.

[ Voor 45% gewijzigd door stijn1995 op 17-03-2024 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Ik heb WeConnect puur verlengd vanwege de standkachel functionaliteit op afstand. Anders had ik het niet gedaan persoonlijk.
EvoII schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:28:
Nee juist tikkeltje beter weer voor mijn gevoel. Maar kan tussen de oren zitten. Iig niet slechter dan voorheen.

@DropjesLover heb je ook foto’s van je Passat GTE? Of heb ik deze overzien?

Wil de UP van de vrouw eigenlijk ook vervangen voor iets groters, dacht ook al aan golf gte, passat gte of miss toch mijn langdurige wens een golf gti.
Maar vooral de gte’s worden wel erg gortig aan wegenbelasting vanaf 2026.. rijdt wel heerlijk de techniek, rij zakelijk een golf 8 gte.

Afijn, om nog aan te vullen aan je vragen:
- lane assist stuurt enkel als je tegen/op/over de witte lijnen rijdt.
- travel assist houdt je actief in het midden van de rijbaan icm ACC, semi autonoom rijden dus praktisch zolang je ontspannen het stuur vasthoudt. Bijkomend voordeel is dat je auto niet continu gaat liggen piepen dat je in het midden van de rijbaan moet blijven rijden, dat regelt je auto dan zelf.

[ Voor 103% gewijzigd door Scrtz op 17-03-2024 21:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

stijn1995 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:45:
[...]

Nee hier een stuk sneller, eigenlijk meteen responsive, weet alleen niet welke auto je hebt. Het enige is dat als het systeem start en carplay verbonden moet worden, het systeem meer moeite heeft voor 1 sec.

[...]

Het is 149 euro voor 1 jaar, en 250 voor 2. Eigenlijk te absurd voor woorden. Of dat het waard is? Dat is persoonlijk. Maar als je carplay gebruikt heb je altijd de laatste maps en verkeersupdates. Bij mijn golf moet je een aparte data bundel bij cube afsluiten, maar zou niet weten waarom je dat zou doen? Je hebt toch in de hele eu ‘gratis’ internet of in ieder geval dezelfde hoeveelheid data als in NL.
Mja, €10 of 12,50 per maand, voor best wat diensten, iig in onze GTE (zoals interieur voorverwarmen, maar dat kan ik ook activeren met het extra sleuteltje/zendertje wat we er bij gekregen hebben). Waar je ook prima zonder kan, en eens in de paar jaar à €70 een kaart-update kan kopen.
Scrtz schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:04:
Ik heb WeConnect puur verlengd vanwege de standkachel functionaliteit op afstand. Anders had ik het niet gedaan persoonlijk.

[...]

Nee juist tikkeltje beter weer voor mijn gevoel. Maar kan tussen de oren zitten. Iig niet slechter dan voorheen.

@DropjesLover heb je ook foto’s van je Passat GTE? Of heb ik deze overzien?
Nog niet, alleen een snelle van op de oprit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDaD5l4Rqzh-25za_yRyYT0pKbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26W73svaAvWQKQKcNsWaqBy6.jpg?f=fotoalbum_large

Even kijkend in een optie-lijst van 2020, het lijkt een GTE Advance te zijn.
Met volgens de optielijst slotbouten op de wielen, maar volgens de verkoper waren het slechts een soort dopjes (met een grote torx er in).
Wil de UP van de vrouw eigenlijk ook vervangen voor iets groters, dacht ook al aan golf gte, passat gte of miss toch mijn langdurige wens een golf gti.
Maar vooral de gte’s worden wel erg gortig aan wegenbelasting vanaf 2026.. rijdt wel heerlijk de techniek, rij zakelijk een golf 8 gte.
Van een Up naar een Passat, da's nogal van het ene naar het andere uiterste :D
Wat gaat de wegenbelasting doen dan? Ze vielen sowieso al onder de normale benzine-tabel toch?
Afijn, om nog aan te vullen aan je vragen:
- lane assist stuurt enkel als je tegen/op/over de witte lijnen rijdt.
- travel assist houdt je actief in het midden van de rijbaan icm ACC, semi autonoom rijden dus praktisch zolang je ontspannen het stuur vasthoudt. Bijkomend voordeel is dat je auto niet continu gaat liggen piepen dat je in het midden van de rijbaan moet blijven rijden, dat regelt je auto dan zelf.
Dank voor de verduidelijking :)

[ Voor 49% gewijzigd door DropjesLover op 17-03-2024 21:29 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
DropjesLover schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:23:
[...]

Mja, €10 of 12,50 per maand, voor best wat diensten, iig in onze GTE (zoals interieur voorverwarmen, maar dat kan ik ook activeren met het extra sleuteltje/zendertje wat we er bij gekregen hebben). Waar je ook prima zonder kan, en eens in de paar jaar à €70 een kaart-update kan kopen.

[...]
Ik heb die functie met voorverwarmen nog nooit gebruikt, dat is inderdaad echt iets persoonlijks en hecht ik zelf geen waarde aan. De golf is zo snel warm of koud, zeker tegenover mijn vorige golf 7 tcr. Mijn airco’s kunnen thuis ook op afstand bediend worden, maar eigenlijk nog nooit gedaan. Misschien is dat ook een kwestie van wat je gewend bent ?

Weet alleen niet waar die 70 euro vandaan komt? Waar moet je een kaart update voor kopen?

Moet wel zeggen dat we ook een klasse 5 alarm systeem hebben, en dus ook voor het uitpijlen van de locatie van de auto we aan we connect niets hebben.

Ik gebruik we connect alleen om te checken of ik echt de auto op slot heb gedaan 8)7 maar in juni of juli verloopt het contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

We connect nog nooit gebruikt voor speciale diensten, al zit het er bij mij bij. Ja leuk, het ding geeft een melding en mailt als het alarm af gaat. Superhandig als de auto voor de deur staat, 3x herrie :+
Standkachel of voorverwarmen echt niet nodig. Gewoon kachel aan, is zo warm, verwarmde stoel is ook snel warm.
Kaartupdates boeien niet als je Android gebruikt zoals @DropjesLover en daarbij zijn die ook prima zelf te updaten.

Neuh, is het totaal niet waard imho.

Enne, die slotbouten zijn idd een soort grote torx, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
The Eagle schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:24:
We connect nog nooit gebruikt voor speciale diensten, al zit het er bij mij bij. Ja leuk, het ding geeft een melding en mailt als het alarm af gaat. Superhandig als de auto voor de deur staat, 3x herrie :+
Stel dat de auto gestolen word, en je hebt geen we connect. Zou vw dan echt zo moeilijk doen mochten ze kunnen tracken waar de auto zich bevindt? In mijn geval dus niet nodig, maar vraag het me dat ineens af. Je kan met we connect ook niet tracken als de auto in beweging is dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

stijn1995 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:45:
[...]

Stel dat de auto gestolen word, en je hebt geen we connect. Zou vw dan echt zo moeilijk doen mochten ze kunnen tracken waar de auto zich bevindt? In mijn geval dus niet nodig, maar vraag het me dat ineens af. Je kan met we connect ook niet tracken als de auto in beweging is dacht ik.
Geen idee. Theoretisch zal het kunnen, maar ze zullen het niet snel toen tenzij door opsporingsdienst opgedragen want privacy.
Maar de kans dat een Passat gejat wordt is vrij klein, eerder opengebroken en leeggehaald. Rij je het zelfde formaat rs4 of RS6 loop je meer kans. Wie kat er nou een saaie burgerbak? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:36

DvE

ORA-00000

Euh, hebben we het hier over de gratis we connect variant. Want daar zie ik ook gewoon de locatie van m’n polo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mijn zoon heeft een Airtag in de auto. Dus.....

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

GerCor schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:29:
Mijn zoon heeft een Airtag in de auto. Dus.....
Dus wordt vermoedelijk zijn airtag dan gejat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
stijn1995 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:57:
[...]

Ik heb die functie met voorverwarmen nog nooit gebruikt, dat is inderdaad echt iets persoonlijks en hecht ik zelf geen waarde aan. De golf is zo snel warm of koud, zeker tegenover mijn vorige golf 7 tcr. Mijn airco’s kunnen thuis ook op afstand bediend worden, maar eigenlijk nog nooit gedaan. Misschien is dat ook een kwestie van wat je gewend bent ?

Weet alleen niet waar die 70 euro vandaan komt? Waar moet je een kaart update voor kopen?

Moet wel zeggen dat we ook een klasse 5 alarm systeem hebben, en dus ook voor het uitpijlen van de locatie van de auto we aan we connect niets hebben.

Ik gebruik we connect alleen om te checken of ik echt de auto op slot heb gedaan 8)7 maar in juni of juli verloopt het contract.
Voorverwarmen doe ik ook niet omdat ik zo’n koukleum ben ofzo, maar zodat ik de ruiten niet hoef te krabben. Zou niet meer anders willen in de winter.
DropjesLover schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:23:
[...]

[...]

Nog niet, alleen een snelle van op de oprit.
[Afbeelding]

Even kijkend in een optie-lijst van 2020, het lijkt een GTE Advance te zijn.
Met volgens de optielijst slotbouten op de wielen, maar volgens de verkoper waren het slechts een soort dopjes (met een grote torx er in).

[...]
Van een Up naar een Passat, da's nogal van het ene naar het andere uiterste :D
Wat gaat de wegenbelasting doen dan? Ze vielen sowieso al onder de normale benzine-tabel toch?

[...]

Dank voor de verduidelijking :)
Hybride is in 2024 nog 50% van het normale tarief, in 2025 75% en vanaf 2026 het volle tarief. Oftewel het dubbele van wat je nu betaald..

Die dopjes met torx er in zijn kunststof en voor de sier, als je slotbouten hebt zitten die onder een van die dopjes verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:30:
[...]

Maar je hoeft niemand te vragen waar jouw auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:52
Rainesh schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:08:

Is dit ook voor Audi A1 uit 2020? Ik heb ook carplay problemen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
hotymoty schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:46:
[...]

Is dit ook voor Audi A1 uit 2020? Ik heb ook carplay problemen…
Die update ik ook regelmatig. Stuur me een berichtje met je huidige softwareversie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18:28
Ik had hier laatst al de vraag gesteld over mijn (toekomstige auto) een Polo 6C met de volgende radio:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZx1ZLASr7hE_7KUlVXXDAZl3Hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UOEAL1KqL5OZG7A4IeFyp0Cj.jpg?f=fotoalbum_large

Toen kreeg ik al de tip van iemand dat er een rcd 330/360 in kan. Overal lees ik dat deze auto al MQB heeft en dus een 360 nodig heeft. Via reddit kwam ik het volgende lijstje tegen:

Een 360 met trim:
https://a.aliexpress.com/_vbmVjs
https://a.aliexpress.com/_vkV3zM

En nog een achteruitrij camera wat de auto nu niet heeft.
https://a.aliexpress.com/_vrLv54

Alleen informatie is schaars over deze radio en hoe makkelijk/moeilijk de achteruitrijcamera in te bouwen is. Kan iemand bij bevestigen dat dit inderdaad is wat past op deze auto? En heeft er iemand ervaring met deze camera's inbouwen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Scrtz schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:37:
[...]

Hybride is in 2024 nog 50% van het normale tarief, in 2025 75% en vanaf 2026 het volle tarief. Oftewel het dubbele van wat je nu betaald..

Die dopjes met torx er in zijn kunststof en voor de sier, als je slotbouten hebt zitten die onder een van die dopjes verstopt.
Ik ben in mn overzicht/selectie sowieso uitgegaan van volledig benzine, niet hybride.
Ik zie nu wel dat de GTE vanwege zn gewicht (1760kg) 110/mnd zou kosten, terwijl de diesel Megane (1450kg) 125/mnd was. Scheelt ook niks dan.
Nu nog een tijdje dat half tarief, prima meevaller :D

Even plaatjes geschoten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LD_WdOb25dD9s4-P81HY9vy8nYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GFpoRsFSfsniroWIC5ZU2Om3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vduoxb8UWjYETZ-ASOk3IkPbFaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mlLSm6uD6pgRfIALOWKjC7qL.jpg?f=fotoalbum_large

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:31
The Eagle schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:30:
[...]

Je kan speakertje uit airtag halen (zie youtube) en je hebt zwarte ronde behuizing met magneetje, plaats ergens in auto en succes met zoeken ;)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
gister van iemand een IS38 turbo overgenomen (dus een turbo van een golf 7 R/GTI clubsport). nu in de komende maanden de brandstofpomp vervangen, turbo inbouwen en stage 3 tunen. Goed voor richting de 400pk/500nm.
overbodig? ja. erg leuk? ja :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SyZ9tYSqbdm88wvNup1na0fCAbA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y4X3BmfeCg9u5uQ0G8TlOxjU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door giovanni2903 op 18-03-2024 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-09 14:43
Na 3 jaar autoloos te zijn geweest ben ik nu de eigenaar geworden van een Polo 95pk TSI handbak 2021 (wel het facelift model) :-). Ik moet weer even wennen aan de vrijheid wat dit geeft en het is een fijne auto! Echter:
Nu zat er geen papieren onderhoudsboekje bij. Kan je de onderhoudshistorie ergens digitaal/online bekijken?

In het mediasysteem van de Polo kan ik wel vinden wanneer het volgende onderhoud moet plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

noslen schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 07:55:
Na 3 jaar autoloos te zijn geweest ben ik nu de eigenaar geworden van een Polo 95pk TSI handbak 2021 (wel het facelift model) :-). Ik moet weer even wennen aan de vrijheid wat dit geeft en het is een fijne auto! Echter:
Nu zat er geen papieren onderhoudsboekje bij. Kan je de onderhoudshistorie ergens digitaal/online bekijken?

In het mediasysteem van de Polo kan ik wel vinden wanneer het volgende onderhoud moet plaatsvinden.
De dealer moet je de historie wel kunnen zeggen. Tenzij hij niet dealer onderhouden is geweest.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

noslen schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 07:55:

Ah, da's een 1.0 blokje. Die krijg je met een chipje moeiteloos naar de 130PK, blok kan dat prima hebben namelijk :9
Er zijn ook mensen die met dat zelfde blok met 180pk rondrijden in een Up! heb ik me laten vertellen. Dan heb je wel een bommetje op wielen (en hopelijk een goede beschermengel :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
The Eagle schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:07:
[...]

Geen idee. Theoretisch zal het kunnen, maar ze zullen het niet snel toen tenzij door opsporingsdienst opgedragen want privacy.
Maar de kans dat een Passat gejat wordt is vrij klein, eerder opengebroken en leeggehaald. Rij je het zelfde formaat rs4 of RS6 loop je meer kans. Wie kat er nou een saaie burgerbak? :+
Nouja, ik sta nergens meer van te kijken wat ze stelen. Nee inderdaad, de politie zou vw toch moeten dwingen we connect te gebruiken om de locatie te achterhalen ook al heb je geen lopend abonnement.

Bij die rs4 en 6 zit denk ik al standaard klasse5? Ik mocht namelijk geen verzekering afsluiten zonder klasse 5 ivm de catalogus prijs en dat ik 100% van de prijs terug wil bij diefstal of total loss.

We hadden het over wel of geen we connect afsluiten, maar alleen locatie bepaling zou voor mij een overweging zijn. Maar omdat dit nu via de alarm centrale loopt, ga ik denk ik we connect laten vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

stijn1995 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 16:18:
[...] Maar omdat dit nu via de alarm centrale loopt, ga ik denk ik we connect laten vervallen.
heb je daar nog smaken in of is het merk alarm bepalend voor de alarmcentrale (en bijbehorende maandabonnement)?
het voelt een beetje dubbelop als de auto zelf e-sim+gps heeft ingebouwd, dat het alarm dat dan ook nog eens moet hebben.

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldstultiens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:19
Gezien de problemen met onze Golf 8 eHybrid door het forum zitten lezen.

Misschien zijn er nog mensen die tips hebben (of mensen die ik kan waarschuwen voor het kopen van zo'n auto). Wij hebben gezien alle problemen de dealer verzocht de koop te ontbinden. Dit werd geweigerd, vandaar nu in gesprek met de rechtsbijstand.

Het betreft een Jahres-auto uit 2021, gereden door VW vertegenwoordiger in Duitsland en augustus 2023 door een grote VW dealer in de regio Eindhoven/Den Bosch geïmporteerd. Ondanks dat proefrit goed ging, hebben we vanaf de dag van uitlevering niets anders dan problemen gehad. Een ingekort overzicht beneden.

Aankoop auto op 30-9-2023. In totaal nu 6 keer in de garage geweest voor reparatie.

September 2023
15 minuten na aflevering, foutmeldingen van de rij-hulp systemen TravelAssist functie en SOSemergency. Bij expres service wordt geconstateerd dat het stuurwiel kapot is en vervangen moet worden. Wachttijd onbekend. De software blijkt ook achterstallig terwijl ik gevraagd heb bij koop deze te updaten naar meest recente versie, op dat moment 1941.

Oktober 2023
Software van het infotainment system ge-update n.a.v. de storingen in infotainment systeem en onvolledige afleverbeurt (versie 1803 naar 1899). Recentere versie 1941 is op dat moment al langer beschikbaar, echter service centrum durft het niet aan om deze te installeren.

november 2023
Stuurwiel vervangen n.a.v. de storingen in de rij-hulp systemen gemeld op 30-9.

december 2023
Infotainment systeem start niet meer na door de auto zelf aangeboden OTA SW update. Auto hiervoor aangeboden. Het infotainment systeem blijkt na een week in de werkplaats niet meer te herstellen en wordt volledig vervangen. Tevens nu wel softwareversie 1941 geïnstalleerd op het nieuwe systeem.

Januari 2024
Nieuwe infotainment systeem 2x vastgelopen. Instellingen zoals taal, radiostations en persoonlijke ordening van het menu helemaal verdwenen. Tijdens woon-werk verkeer op de snelweg nogmaals spontane reset van systeem

Februari 2024
Softwareversie 1941 is opnieuw geïnstalleerd, maar er kan niet duidelijk uitgelegd worden door de servicemedewerker waarom dit het probleem gaat oplossen (“probeer het maar weer even”). Ik krijg de auto terug zonder mijn account en moet alles zelf opnieuw aanmelden.
Klok spring spontaan op 0:00 tijdens het rijden en komt pas naar minuten weer terug
Problemen met het schakelen tussen hybride en benzine stand
Aan/uit knop van het infotainment systeem werkt vaak niet

Maart 2024
Opnieuw aangeboden bij dealer maar nu in een vestiging waar ze naar zeggen meer expertise hebben en de auto voor een langere proefrit willen. Er zijn tijdens de proefrit foutmeldingen met de Lane assist, die aangeeft dat de handen aan het stuur moeten worden gehouden terwijl de bestuurder dit al doet.
Bij verdere analyse blijkt de software van de “controle unit” van de auto achterstallig. Deze zou automatisch moeten updaten maar dit gebeurt om onbekende redenen niet. Is handmatig ge-update.
Systeem software wederom opnieuw geïnstalleerd, versie 1941

Na deze reparatie wederom foutmeldingen rij-hulp systemen lane assist, front assist en verkeerstekenherkenning. Lane-assist werkt daarna niet meer, en heb ik bij aankomen op mijn werk weer handmatig moeten aanzetten in het menu van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

@ronaldstultiens ik vraag me af of het stuur echt stuk was of dat dat ook softwarematig verholpen had kunnen worden. in ieder geval veel bugs waar je knettergek van wordt met al die alarmbellen die telkens onterecht afgaan. je eerste infotainment-systeem: lijkt haast of dat gebrick'd is geraakt (dus ook software als oorzaak).

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ronaldstultiens schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:49:

Misschien zijn er nog mensen die tips hebben (of mensen die ik kan waarschuwen voor het kopen van zo'n auto). Wij hebben gezien alle problemen de dealer verzocht de koop te ontbinden. Dit werd geweigerd, vandaar nu in gesprek met de rechtsbijstand.

Het betreft een Jahres-auto uit 2021, gereden door VW vertegenwoordiger in Duitsland en augustus 2023 door een grote VW dealer in de regio Eindhoven/Den Bosch geïmporteerd. Ondanks dat proefrit goed ging, hebben we vanaf de dag van uitlevering niets anders dan problemen gehad. Een ingekort overzicht beneden.

Aankoop auto op 30-9-2024. In totaal nu 6 keer in de garage geweest voor reparatie.

September 2023
15 minuten na aflevering, foutmeldingen van de rij-hulp systemen TravelAssist functie en SOSemergency. Bij expres service wordt geconstateerd dat het stuurwiel kapot is en vervangen moet worden. Wachttijd onbekend. De software blijkt ook achterstallig terwijl ik gevraagd heb bij koop deze te updaten naar meest recente versie, op dat moment 1941.

Oktober 2023
Software van het infotainment system ge-update n.a.v. de storingen in infotainment systeem en onvolledige afleverbeurt (versie 1803 naar 1899). Recentere versie 1941 is op dat moment al langer beschikbaar, echter service centrum durft het niet aan om deze te installeren.

november 2023

december 2023
Infotainment systeem start niet meer na door de auto zelf aangeboden OTA SW update. Auto hiervoor aangeboden. Het infotainment systeem blijkt na een week in de werkplaats niet meer te herstellen en wordt volledig vervangen. Tevens nu wel softwareversie 1941 geïnstalleerd op het nieuwe systeem.

Januari 2024
Nieuwe infotainment systeem 2x vastgelopen. Instellingen zoals taal, radiostations en persoonlijke ordening van het menu helemaal verdwenen. Tijdens woon-werk verkeer op de snelweg nogmaals spontane reset van systeem

Februari 2024
Softwareversie 1941 is opnieuw geïnstalleerd, maar er kan niet duidelijk uitgelegd worden door de servicemedewerker waarom dit het probleem gaat oplossen (“probeer het maar weer even”). Ik krijg de auto terug zonder mijn account en moet alles zelf opnieuw aanmelden.
Klok spring spontaan op 0:00 tijdens het rijden en komt pas naar minuten weer terug

Maart 2024
Opnieuw aangeboden bij dealer maar nu in een vestiging waar ze naar zeggen meer expertise hebben en de auto voor een langere proefrit willen. Er zijn tijdens de proefrit foutmeldingen met de Lane assist, die aangeeft dat de handen aan het stuur moeten worden gehouden terwijl de bestuurder dit al doet.
Bij verdere analyse blijkt de software van de “controle unit” van de auto achterstallig. Deze zou automatisch moeten updaten maar dit gebeurt om onbekende redenen niet. Is handmatig ge-update.

Na deze reparatie wederom foutmeldingen rij-hulp systemen lane assist, front assist en verkeerstekenherkenning. Lane-assist werkt daarna niet meer, en heb ik bij aankomen op mijn werk weer handmatig moeten aanzetten in het menu van de auto.
Uit welk regio kom je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldstultiens
@JJ Le Funk Geen idee. Als ik de auto weer ophaal in de service centers van de dealer krijg ik niet echt het idee dat ze weten wat ze aan het doen zijn. Ze proberen iets (software re-install) en hopen dan dat het goed komt. Zit zelf ook in de techniek, dus heb redelijk snel door als mensen BS verkopen.

@Rainesh Ik kom uit Noord-Brabant. Tussen Eindhoven en Den Bosch.

Nog toe te voegen: Vanochtend ging de infotainment unit tijdens het rijden op zwart. Aan/uit knop reageerde ook niet meer. We zijn moeten stoppen, de hele auto paar keer aan/uit gezet en toen was er weer beeld :(

[ Voor 22% gewijzigd door ronaldstultiens op 23-03-2024 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 19:23

Toppe

Oké ✅

Aankoop auto op 30-9-2024. In totaal nu 6 keer in de garage geweest voor reparatie.

September 2023

Oktober 2023

november 2023

december 2023

Januari 2024

Februari 2024

Maart 2024

Had dan wel geen hybride maar komt mij bekend voor. Ik had standaard paar wegen waar het gebeurde, met de dealer er heen en plop: fouten.

Als ik vanaf de A6 richting Grunn reed had ik het nooit, 1x een bepaalde afslag en je kon er gif op innemen.

Auto is extreem gevoelig voor de omgeving.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ronaldstultiens schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 11:16:
@JJ Le Funk Geen idee. Als ik de auto weer ophaal in de service centers van de dealer krijg ik niet echt het idee dat ze weten wat ze aan het doen zijn. Ze proberen iets (software re-install) en hopen dan dat het goed komt. Zit zelf ook in de techniek, dus heb redelijk snel door als mensen BS verkopen.

@Rainesh Ik kom uit Noord-Brabant. Tussen Eindhoven en Den Bosch.

Nog toe te voegen: Vanochtend ging de infotainment unit tijdens het rijden op zwart. Aan/uit knop reageerde ook niet meer. We zijn moeten stoppen, de hele auto paar keer aan/uit gezet en toen was er weer beeld :(
Update eens je systeem naar 1969.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldstultiens
@Rainesh Heb ik gevraagd bij de dealer. Ze kennen deze versie nog niet. Nu ik in gesprek ben met de rechtsbijstand en de BOVAG ga ik er niet zelf aan zitten rommelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:56
Wij hebben een Tiguan uit 2021. Op zich prima auto met weinig problemen (slot stuk van de achterklep) maar ik krijg wel zo nu en dan (paar keer per maand) bij het starten de melding dat de rijhulpsystemen niet werken. Ik dacht eerst dat dit wellicht vocht op een sensor oid was en heb er verder weinig aandacht aan geschonken, maar nu ik in het laatste jaar van de garantie raak, is het dan wellicht verstandig om het bij de dealer na te laten kijken, gezien alle berichten hier met een zelfde strekking (storing rijhulpsystemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-09 14:33

Aankoop auto op 30-9-2023. In totaal nu 6 keer in de garage geweest voor reparatie.

September 2023

Oktober 2023

november 2023

december 2023

Januari 2024

Februari 2024

Maart 2024

Het lane assist en front assist probleem en de foutmeldingen komen me erg bekend voor, die meldingen heb ik met OBD 11 uit kunnen zetten zodat ik niet iedere paar minuten die piep en melding op het scherm kreeg, dealer kon dat niet doen vertelden ze me. 8)7
Nieuw stuur gekregen en toen was het een paar weken goed maar even later weer de front assist melding. :X

Ondertussen ook nog het soms een aantal minuten moeten wachten voordat het infotainment opstart en ik er minstens 1x per week uitgegooid word als hoofdgebruiker en soms nog andere meldingen dat dingen niet beschikbaar waren.

Ik heb maar besloten om hem na een half jaar weer weg te doen vlak voor einde garantie ook al was het een heerlijke auto om te rijden, ik hoop dat het voor jou beter af loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldstultiens
Idanue schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 15:26:
[...]

Het lane assist en front assist probleem en de foutmeldingen komen me erg bekend voor, die meldingen heb ik met OBD 11 uit kunnen zetten zodat ik niet iedere paar minuten die piep en melding op het scherm kreeg, dealer kon dat niet doen vertelden ze me. 8)7
Nieuw stuur gekregen en toen was het een paar weken goed maar even later weer de front assist melding. :X

Ondertussen ook nog het soms een aantal minuten moeten wachten voordat het infotainment opstart en ik er minstens 1x per week uitgegooid word als hoofdgebruiker en soms nog andere meldingen dat dingen niet beschikbaar waren.

Ik heb maar besloten om hem na een half jaar weer weg te doen vlak voor einde garantie ook al was het een heerlijke auto om te rijden, ik hoop dat het voor jou beter af loopt.
Bedankt voor je reactie. Welk type had jij precies als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-09 14:33
ronaldstultiens schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 15:37:
[...]

Bedankt voor je reactie. Welk type had jij precies als ik vragen mag?
Golf 8 GTE van december 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ronaldstultiens schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 14:20:
@Rainesh Heb ik gevraagd bij de dealer. Ze kennen deze versie nog niet. Nu ik in gesprek ben met de rechtsbijstand en de BOVAG ga ik er niet zelf aan zitten rommelen
Ze moeten in de TPI's / SD Creator zoeken naar onderdeelnummer 3G8919360P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz

September 2023

Oktober 2023

november 2023

december 2023

Januari 2024

Februari 2024

Maart 2024

Golf 8 GTE hier, productie okt/nov 2020 en geleverd op 4 jan 2021. Toen na enkele maanden nieuw stuurwiel gekregen. Problemen bleven bestaan. Ook regelapparaat vervangen volgens mij maar probleem bleef.

Lang verhaal en hoop dealer bezoeken en software updates door dealer verder en uiteindelijk heb ik eind vorig jaar wederom een nieuw stuurwiel en regelapparaat gekregen en sindsdien volledig storingsvrij. Bijna 3 jaar rondgereden met problemen dus, vd in totaal 4 jaar durende lease.

Update 1941 heb ik overigens zelf gedaan en de laatste update 1968 ook. Duurt mij te lang bij de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldstultiens
@Scrtz bedankt voor het delen maar dat is wel schrikken. Ik lease niet dus na november moet ik alle rekeningen zelf gaan betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:31
Iemand tip kwa all-risk autoverzekering? Zaterdag VW Golf kopen :)

[ Voor 4% gewijzigd door SuperVeloce op 23-03-2024 21:53 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Pagina: 1 ... 123 ... 140 Laatste