Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 124 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTuMijWG9VZpG0OSy_2yJ_Fm9MM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vApj9cxomxIAi3HDDgO2q4x2.jpg?f=fotoalbum_large

Is deze golf 8 handmatig bij te werken of moet dit eerst door de dealer gedaan worden? Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Emrulez schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 21:54:
[Afbeelding]

Is deze golf 8 handmatig bij te werken of moet dit eerst door de dealer gedaan worden? Alvast bedankt
Kun je gewoon zelf doen idd middels een usb stick. @Rainesh of @Antera kunnen je wel meer vertellen.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Emrulez schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 21:54:
[Afbeelding]

Kun je zelf in 2 stappen updaten naar 1969

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
EvoII schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:13:
[...]

Kun je gewoon zelf doen idd middels een usb stick. @Rainesh of @Antera kunnen je wel meer vertellen.
Dankjewel
Rainesh schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:14:
[...]

Kun je zelf in 2 stappen updaten naar 1969
Ik zal je een DM sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
ronaldstultiens schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 20:23:
@Scrtz bedankt voor het delen maar dat is wel schrikken. Ik lease niet dus na november moet ik alle rekeningen zelf gaan betalen
Zorgen dat je snel nieuw stuur en evt regelapparaat krijgt. Wss ben je wel dichtbij een volledige oplossing..
SuperVeloce schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 21:53:
Iemand tip kwa all-risk autoverzekering? Zaterdag VW Golf kopen :)
independer.nl

[ Voor 21% gewijzigd door Scrtz op 25-03-2024 15:01 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Zaterdag VW Golf 7.5 ‘19 1.5 TSI 150PK full R-line ophalen :) heeft ook donker interieur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7WNQuBp1ZM7mrCx7lYjbT340Fs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nfByTm7aobcE3RRJgz7Ho9ht.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MI_9tmoPB-R4hQLYfCDjtv7JTOE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y2oGbsf1ouowZGJUhSG65Zqv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zwQoCP2t9PLqzZ1RNoQtjqCkPc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YrzCHt8iagmSCarpBkNCYV4U.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2eLCpRwxSwH1egI29Htoti2uPM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uC5v2PFwitiRCZ9ldBqMexU4.jpg?f=user_large

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
reed toevallig vandaag nog naast die kleur r-line, blijf die erg mooi vinden. de facelift heeft veel gave kleuren!
tune erop naar 180pk maakt m nog net ff leuker.. veel plezier alvast ;)

[ Voor 6% gewijzigd door giovanni2903 op 25-03-2024 22:57 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
giovanni2903 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:57:
reed toevallig vandaag nog naast die kleur r-line, blijf die erg mooi vinden. de facelift heeft veel gave kleuren!
tune erop naar 180pk maakt m nog net ff leuker.. veel plezier alvast ;)
Indium Grey Metallic. Zeker erg mooi kleurtje. Bij de bedrijfswagens wordt deze 9 op de 10 gekozen haast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Nu online
Scrtz schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:16:
[...]

Indium Grey Metallic. Zeker erg mooi kleurtje. Bij de bedrijfswagens wordt deze 9 op de 10 gekozen haast :P
Dit is ook Business R-line

Bedrijfswagens meestal wit toch

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
SuperVeloce schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:19:
[...]

Dit is ook Business R-line

Bedrijfswagens meestal wit toch
Nah, tegenwoordig zijn er veel bedrijven die qua uitstraling meer willen doen en ook vooral veel eenmanszaken/ZZP'ers die eigenlijk sinds corona ontiegelijk veel geld verdiend hebben en zichzelf dan nu ook willen belonen. Een van de populairste kleuren is dan ook Indium Grey Metallic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tabbo12
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-07 13:25
Indium is zeker de mooiste kleur!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePH408qPCzfTjjS8M0Pcji8Bsjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VP29nskCYQOSptJKkL4CZZ9U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjiQJkF7pSLBOEhY3n4Xs_c_mjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jr7opJml2TPGMgdSIbQYLe3U.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb toevallig een paar weken geleden mijn Golf gekocht. Na twee Golfen van de zaak is dit mijn eerste eigen auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvoII
Leuke kleur maar ik hou persoonlijk meer van echt opvallende kleuren. Dat vind ik dit niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
@EvoII Een grijze golf is zeker niet opvallend te noemen nee 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scrtz
@SuperVeloce
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aD3IJFtOAhOQUkYXpQ6H46a53wQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EkdGzyx4PIWK4VGYlsHigAxK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hF1G9WvZLlsivSPZqc6C0sgZqG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S7baSut43oXKmZN5tFEPXUob.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk deze maar eens bijvoorbeeld, afgelopen vrijdag afgeleverd. Nee een bedrijfswagen is al lang geen standaard wit busje meer :P

Full-option (leren verwarmbaar stuurwiel, geveerde stoel met massagefunctie, climatronic, ACC, navigatie met draadloos Carplay, stoelverwarming, verwarmbare voorruit, camera, pdc voor+achter+zijflanken, spiegels inklapbaar, dode hoek sensoren)
164pk automaat
lederen bekleding met suede zitvlak en MAN Leeuw in rugleuning
zwarte suede hemelbekleding met zwarte suede achterwand
20" hoogglans velgen zwart
alle bumpers in kleur + remklauwen rood
zonneklep
frontbar/lowbar en sidebars komen nog eronder (stonden in backorder)
achterspoiler
Tabbo12 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:56:
Indium is zeker de mooiste kleur!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb toevallig een paar weken geleden mijn Golf gekocht. Na twee Golfen van de zaak is dit mijn eerste eigen auto.
Eigenlijk moet je alleen die velgen keer hoogglans zwart spuiten of andere eronder leggen. Past dan net wat beter bij je zwarte VW logo's :P

Opvolger nu van Indium Grey Metallic is trouwens Delfin Grey Metallic. Heb ik op mijn Golf 8. Supergave kleur om te zien (als je auto schoon is en blinkt) alleen het enige nadeel vind ik dat er veel minder 'metallic shine' in zit waardoor het bij een geringe vuile auto al lijkt alsof je met een unilak rondrijdt.

[ Voor 76% gewijzigd door Scrtz op 26-03-2024 19:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Maar in de garage daar achter staan twee witte busjes, en in de spiegeling van de grijze bus zie ik naast een blauwe bus ook nog een hoop wit staan.

Dus volgens mij bevestig je stiekem het punt van @SuperVeloce wel een beetje :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
Ik heb gisteren in mijn Golf 7.5 een update van de kaarten gedaan met een SD kaart. Na de update geeft mijn Golf een SOS melding: "Noodroepfunctie beperkt. Een werplaats opzoeken."
Het lampje bij de SOS knop is wel gewoon groen. Wat zou dit kunnen zijn?
Software versie is 1161, zou updaten dit (kunnen) oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Tabbo12 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:18:
Ik heb gisteren in mijn Golf 7.5 een update van de kaarten gedaan met een SD kaart. Na de update geeft mijn Golf een SOS melding: "Noodroepfunctie beperkt. Een werplaats opzoeken."
belt de auto nu naar 911 ipv 112? dus dat het nog wel werkt maar verkeerd ingesteld voor het land.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
JJ Le Funk schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:24:
[...]

belt de auto nu naar 911 ipv 112? dus dat het nog wel werkt maar verkeerd ingesteld voor het land.
Geen idee, durf ook niet zomaar die knop in te drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
The Eagle schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:36:
Maar in de garage daar achter staan twee witte busjes, en in de spiegeling van de grijze bus zie ik naast een blauwe bus ook nog een hoop wit staan.

Dus volgens mij bevestig je stiekem het punt van @SuperVeloce wel een beetje :P
Verkoop ze zelf dus ken de verhoudingen, iig mijn verhoudingen dan. Bij MAN TGE zeer weinig witte bussen hoor. Bij VW is dat wel wat meer idd, meer massa. Maar dat vrijwel alles wit is zoals vroeger is zeker niet meer van de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
Ik heb wat dingen geprobeerd: een oproep gedaan en geannuleerd en de zekering (17) even eruit gehaald. De error bleef.
Ik heb nu met m’n OBD Eleven alle meldingen gecleared en nu is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldstultiens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-09 21:14
ronaldstultiens schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:49:
Gezien de problemen met onze Golf 8 eHybrid door het forum zitten lezen.

Misschien zijn er nog mensen die tips hebben (of mensen die ik kan waarschuwen voor het kopen van zo'n auto). Wij hebben gezien alle problemen de dealer verzocht de koop te ontbinden. Dit werd geweigerd, vandaar nu in gesprek met de rechtsbijstand.

Het betreft een Jahres-auto uit 2021, gereden door VW vertegenwoordiger in Duitsland en augustus 2023 door een grote VW dealer in de regio Eindhoven/Den Bosch geïmporteerd. Ondanks dat proefrit goed ging, hebben we vanaf de dag van uitlevering niets anders dan problemen gehad. Een ingekort overzicht beneden.

Aankoop auto op 30-9-2023. In totaal nu 6 keer in de garage geweest voor reparatie.

September 2023
15 minuten na aflevering, foutmeldingen van de rij-hulp systemen TravelAssist functie en SOSemergency. Bij expres service wordt geconstateerd dat het stuurwiel kapot is en vervangen moet worden. Wachttijd onbekend. De software blijkt ook achterstallig terwijl ik gevraagd heb bij koop deze te updaten naar meest recente versie, op dat moment 1941.

Oktober 2023
Software van het infotainment system ge-update n.a.v. de storingen in infotainment systeem en onvolledige afleverbeurt (versie 1803 naar 1899). Recentere versie 1941 is op dat moment al langer beschikbaar, echter service centrum durft het niet aan om deze te installeren.

november 2023
Stuurwiel vervangen n.a.v. de storingen in de rij-hulp systemen gemeld op 30-9.

december 2023
Infotainment systeem start niet meer na door de auto zelf aangeboden OTA SW update. Auto hiervoor aangeboden. Het infotainment systeem blijkt na een week in de werkplaats niet meer te herstellen en wordt volledig vervangen. Tevens nu wel softwareversie 1941 geïnstalleerd op het nieuwe systeem.

Januari 2024
Nieuwe infotainment systeem 2x vastgelopen. Instellingen zoals taal, radiostations en persoonlijke ordening van het menu helemaal verdwenen. Tijdens woon-werk verkeer op de snelweg nogmaals spontane reset van systeem

Februari 2024
Softwareversie 1941 is opnieuw geïnstalleerd, maar er kan niet duidelijk uitgelegd worden door de servicemedewerker waarom dit het probleem gaat oplossen (“probeer het maar weer even”). Ik krijg de auto terug zonder mijn account en moet alles zelf opnieuw aanmelden.
Klok spring spontaan op 0:00 tijdens het rijden en komt pas naar minuten weer terug
Problemen met het schakelen tussen hybride en benzine stand
Aan/uit knop van het infotainment systeem werkt vaak niet

Maart 2024
Opnieuw aangeboden bij dealer maar nu in een vestiging waar ze naar zeggen meer expertise hebben en de auto voor een langere proefrit willen. Er zijn tijdens de proefrit foutmeldingen met de Lane assist, die aangeeft dat de handen aan het stuur moeten worden gehouden terwijl de bestuurder dit al doet.
Bij verdere analyse blijkt de software van de “controle unit” van de auto achterstallig. Deze zou automatisch moeten updaten maar dit gebeurt om onbekende redenen niet. Is handmatig ge-update.
Systeem software wederom opnieuw geïnstalleerd, versie 1941

Na deze reparatie wederom foutmeldingen rij-hulp systemen lane assist, front assist en verkeerstekenherkenning. Lane-assist werkt daarna niet meer, en heb ik bij aankomen op mijn werk weer handmatig moeten aanzetten in het menu van de auto.
Afgelopen week wederom problemen gehad met infotainment systeem. Deze keer ging het volledig op zwart, en 10 minuten niet meer te bedienen. Daarna kwam het weer tot leven. De jurist van de RB heeft ook het verzoek gedaan de koop te ontbinden gezien er al 6 reparaties zijn geweest. Wederom geweigerd. Dealer doet 7e reparatie voorstel, waarbij ze stellen dat "de auto software dermate complex dat dit soms kan leiden tot een storing zonder dat er sprake is van een manco aan het softwaresysteem". 8)7
Wat mij betreft totale onzin. De software hoort bij de auto en ook gewoon te werken.
Mocht iemand nog een gouden tip hebben dan houd ik me aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:42
Hoezo geweigerd? 3x zelfde kwaal zonder oplossing moet je kunnen ontbinden toch?

Dealer heeft helemaal geen invloed op de software. Kunnen hooguit een keer de boel resetten.

Wat betreft dat de boel complex is en fouten kan geven zonder manco, geloof ik zeker. Heb allerlei fouten gehad met de 8. Meesten gingen wel weg als je de auto even liet staan.

Ben het overigens helemaal met je eens hoor. Had zelf ook een Golf 8. Een en al ellende mee gehad. Blij dat ik er vanaf ben. Had alleen het “geluk” dat de mijne van de werkgever was.

[ Voor 21% gewijzigd door Tim____ op 30-03-2024 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawauz
  • Laatst online: 06-02 12:56

dawauz

XboX live : DaWauZ

Ik heb pas een Tiguan 2018 gekocht, 2e hands bij een garagebedrijf.
Het geluid van de radio staat me niet meer zo aan, ik mis totaal de bass. Zit er standaard geen bass geluid in ofzo? Het is vrij flets geluid.
Ik heb er ook geen sub in liggen.
Kan het zijn dat er misschien een sub in lag, zon helix maar dat die eruit is gehaald en daardoor slecht geluid is? Misschien moet er iets geprogrammeerd worden?
Of toch maar gaan voor zon helix en laten inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
dawauz schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:40:
Het geluid van de radio staat me niet meer zo aan, ik mis totaal de bass. Zit er standaard geen bass geluid in ofzo? Het is vrij flets geluid.
Kan het zijn dat er misschien een sub in lag, zon helix maar dat die eruit is gehaald en daardoor slecht geluid is? Misschien moet er iets geprogrammeerd worden?
ik zou er een helix in laten zetten. als ie erin heeft gezeten, maar hij is eruit gehaald moet er idd eea geprogrammeerd worden. wellicht kun je in je infotainment de bass iets hoger zetten

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 15:25

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

dawauz schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:40:
Staat er op je speakers voor Dynaudio? Dan moet er achter, in het reservewiel of schuimhouder daarvoor, een subwoover (soort van) liggen. Die zou voor meer bass moeten zorgen. Wellicht is eruit gehaald?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:14
Heeft er iemand ervaring met het achteraf in (laten, en zo ja waar?) bouwen van de drive select knop?

https://www.amazon.nl/Vol...0054809%2Caps%2C81&sr=8-1

Ik heb een auto op het oog maar heeft dit niet en wil deze functie wel graag.

[ Voor 10% gewijzigd door Goldman op 30-03-2024 14:52 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Auto gewoon even op slot laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawauz
  • Laatst online: 06-02 12:56

dawauz

giovanni2903 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:13:
[...]

ik zou er een helix in laten zetten. als ie erin heeft gezeten, maar hij is eruit gehaald moet er idd eea geprogrammeerd worden. wellicht kun je in je infotainment de bass iets hoger zetten
Helaas dat geeft miniem maar dan ok
Ok miniem verschil
Ik weet niet of er 1 in heeft gelegen maar het geluid is slechter dan mijn oude standaard punto.
Kan ik dit na laten kijken of iets? De garage had zoiets van weten we verder niet, we zien geen storing en tja standaard audio is niet super maar het werkt...nou ik vind het echt slecht geluid, echt totaal geen klank

En nee helaas geen dynaudio, dat had mijn vorige wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
dawauz schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:01:
[...]

Helaas dat geeft miniem maar dan ok
Ok miniem verschil
Ik weet niet of er 1 in heeft gelegen maar het geluid is slechter dan mijn oude standaard punto.
Kan ik dit na laten kijken of iets? De garage had zoiets van weten we verder niet, we zien geen storing en tja standaard audio is niet super maar het werkt...nou ik vind het echt slecht geluid, echt totaal geen klank

En nee helaas geen dynaudio, dat had mijn vorige wel.
De standaard speakers in een Tiguan zijn absoluut niet verkeerd maar missen inderdaad het 'laag' .... Als je van een Dynaudio set af komt dan ga je dat verschil inderdaad wel goed merken :9

Dynaudio wordt tegenwoordig ook niet meer geleverd door VW. Het is Beats (af-fabriek) óf zo'n aftermarket Helix SUB.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:27

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Heeft hij nu 1161 dan zijn er al nieuwe updates voor. Sos is kwestie van auto even op slot laten staan.

Indien je nieuwe firmware wenst stuur me een pb

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Antera óf @Rainesh (In alfabetische volgorde :+ ).

Geeft het toegevoegde waarde om onderstaande (Tiguan 2019 / MY20) een update te geven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RajLuKWWdXQqMd1VvkWnBw8Remk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1P6raIJQ8ZWC26N7i2YnydWp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Will_M schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:32:
@Antera óf @Rainesh (In alfabetische volgorde :+ ).

Geeft het toegevoegde waarde om onderstaande (Tiguan 2019) een update te geven?

[Afbeelding]
Toevallig vandaag een Tiguan geupdate van 0876 naar 0883. Was een mooie snelheidsverbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Rainesh schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:33:
[...]

Toevallig vandaag een Tiguan geupdate van 0876 naar 0883. Was een mooie snelheidsverbetering
Dan zou ik die update graag ontvangen.... Kan niet snél genoeg gaan _/-\o_ :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Word idd een stukje vlotter rainesh zal hem delen met je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Nu online
Heb via obd11 mirror dip aan gezet, dit werkt.
Heb ook aangezet dat het op radio zichtbaar is, maar instelling niet zichtbaar. Wellicht software update nodig? (Golf ‘19)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Moet gelijk zichtbaar worden. Nog geen modellen gezien waarbij dit niet was dus ik verwacht foute codering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tabbo12
Antera schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:24:
[...]

Heeft hij nu 1161 dan zijn er al nieuwe updates voor. Sos is kwestie van auto even op slot laten staan.

Indien je nieuwe firmware wenst stuur me een pb
Ik heb je een pb gestuurd. Dankje.
Mijn Golf gaf de melding nog steeds na een nacht op slot. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcAJEIt2JuPVRD9XdSnoH4hGmpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDancM0o3yrcuZnOxbxFkoZa.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij is mn radio nog nooit geüpdate.
Kent bijvoorbeeld mijn huisnummer niet.

Zit WiFi op radio, maar hoezo kan je dan niet wireless carplay? Of moet ik iets instellen?

[ Voor 9% gewijzigd door SuperVeloce op 02-04-2024 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

SuperVeloce schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:33:
[Afbeelding]

Volgens mij is mn radio nog nooit geüpdate kwa software
Kent bijvoorbeeld mijn huisnummer niet.
Zit WiFi op radio, maar hoezo kan je dan niet wireless carplay? Of moet ik iets instellen?
We kunnen ervoor zorgen dat je nieuwe navi kaarten kan plaatsen door zelf te downloaden enz

Er is een ook systeem update voor stuur me een PB hiervoor.

Wireless kan niet omdat de juiste hardware en software op de mib2(,5) niet bestaat en kan alleen op de nieuwe mib zonder sd kaarthouders en met wifi

[ Voor 7% gewijzigd door Antera op 02-04-2024 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videomacpc123
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 16:36
Golf 8 ’21 occasion gekocht die binnenkort geleverd gaat worden. Zag tijdens proefrit dat deze software erop staat;

hardware: H56
Software: 1788

Moet ik deze laten updaten of kan ik dat zelf doen?

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:42
videomacpc123 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 23:03:
Golf 8 ’21 occasion gekocht die binnenkort geleverd gaat worden. Zag tijdens proefrit dat deze software erop staat;

Alvast dank
Die moet je laten updaten door de dealer. Als je hem bij een dealer koopt zou mijn advies zijn de levering niet te accepteren tot de laatste versie erop staat. Als je de auto zo meeneemt sta je onderaan de lijst en zit je weken te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
videomacpc123 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 23:03:

Alvast dank
eerst door de dealer laten updaten, anders kun je het zelf wel doen.

@SuperVeloce wireless carplay bestond toen nog niet toen deze radio ontwikkeld werd.

[ Voor 9% gewijzigd door Rainesh op 05-04-2024 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Nu online
Rainesh schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:44:
[...]

@SuperVeloce wireless carplay bestond toen nog niet toen deze radio ontwikkeld werd.
Je zou denken, omdat er wifi op zit, dat dit software matig met update toe te voegen is. Maar dat zal vast niet gebeuren, net als carplay in virtual dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 15-09 07:59
Heeft iemand hier ervaring met het kopen van een oud-lease auto?

De cataloguswaarde van mijn auto was in april 2021 EUR 44646
De dagwaarde nu, na exact 3 jaar, is EUR 25911
Het contract loopt nog 2 jaar. Lineair rekenend is de dagwaarde over 2 jaar EUR 13421.

Wat zal een leasemaatschappij ongeveer vragen voor een 5 jaar oude auto met een cataloguswaarde van EUR 44646? Ik verwacht ongeveer 80.000 KM op de teller te hebben dan.

Ik verwacht uiteraard geen exacte getallen, maar een ruwe schatting wordt op prijs gesteld. Moet ik meer denken aan 15.000? Of gaat zo'n ex-lease meer richting 20K of 25K?

Ik vind mijn auto nog steeds erg prettig, dus zou hem graag overnemen straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-09 16:45
HenkEisDS schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:30:

Het contract loopt nog 2 jaar. Lineair rekenend is de dagwaarde over 2 jaar EUR 13421.

Wat zal een leasemaatschappij ongeveer vragen voor een 5 jaar oude auto met een cataloguswaarde van EUR 44646? Ik verwacht ongeveer 80.000 KM op de teller te hebben dan.

Ik verwacht uiteraard geen exacte getallen, maar een ruwe schatting wordt op prijs gesteld. Moet ik meer denken aan 15.000? Of gaat zo'n ex-lease meer richting 20K of 25K?

Ik zou zelf schatten dat een 5 jaar oude auto met minder dan een ton op de teller nog wel een grove 25K als verkoopwaarde zou hebben (kijk bijvoorbeeld nu naar Passats uit 2019). Wat je leasemaatschappij ervoor zou willen krijgen is natuurlijk van zo gigantisch veel factoren afhankelijk dat daar IMO geen lijn voor te trekken is, maar ik schat 15K wel te optimistisch in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• videomacpc123
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 16:36
Bedankt. Zijn er ook release notes per software versie ergens te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
HenkEisDS schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:30:

De mijne heeft een cataloguswaarde van 43500,00.` Kocht hem toen hij 10 maanden oud was en 1000 km op de teller had voor 31500,00. Hij is ook van april 2021 trouwens. Volgens Finnik is de dagwaarde nu 27,415.
Inruilwaarde 24.915.
Best weinig afschrijving dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:38
Iemand enig idee hoe deze kap van het lichtfilter te verwijderen van een Tiguan 1.4 TSI AD1?

Ik kom allemaal filmpjes tegen waar hij geschroefd zit maar hier dus niet. Mensen suggereren dat je de luchtslangen los moet maken en dat je hem dan zo omhoog kan trekken maar ook dit lijkt muurvast te zitten. En tevens zou je het kleine rubberen slangetje aan de bovenkant los moeten maken maar die zit ook muur vast….

Ik dacht ik bespaar mij 55 euro bij de garage alleen kennelijk gaat het mij meer kosten omdat ik het filter dus al heb maar hem niet vervangen krijg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFTdQ0ybsTWDnaobDIkG7giR-vA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1c361VHe0iDIGGYQgX8N2JR4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Open maken en via binnenzijde zitten meen ik ook 2 boutjes in de bodem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Antera schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:31:
Open maken en via binnenzijde zitten meen ik ook 2 boutjes in de bodem
Ja en hoe maak je hem open is het grote raadsel dat ik nog niet heb weten op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-09 16:45
Dracula schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:11:
[...]

Ja en hoe maak je hem open is het grote raadsel dat ik nog niet heb weten op te lossen.
Is volgens mij hetzelfde als bij de A3; YouTube: Audi A3 8V TFSI / VW Golf 7 TSI MK7 l How to Change Air Filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Ik heb beide luchtslangen los gehad maar de box leek vast te zitten op het moterblok maar dat lijkt me stug.

Lekker dom ontworpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dracula op 06-04-2024 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:21

VW-Arjan

★★★★★

Dat zegt ie toch ook in die video.
Zit geklikt op een paar punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
VW-Arjan schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 20:18:
Dat zegt ie toch ook in die video.
Zit geklikt op een paar punten.
Hmz misschien moet ik dan maar even met geluid luisteren 🤔

Morgen nieuwe poging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Volgens mij een paar schroeven en kan de deksel eraf en filter eruit en dan onderin. Zo is hey normaal gezien als er geen klemmen zitten voor de deksel.

Let wel je kan niet zonder filter rijden. Ia niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Antera schreef op zondag 7 april 2024 @ 01:24:
Volgens mij een paar schroeven en kan de deksel eraf en filter eruit en dan onderin. Zo is hey normaal gezien als er geen klemmen zitten voor de deksel.

Let wel je kan niet zonder filter rijden. Ia niet goed.
Goed punt, ga zeker niet zonder rijden.

Filmpje nogmaals bekeken maar zo los leek de boel bij mij niet te zitten.

Helaas dan toch maar door garage laten doen :'(. Zo wordt goedkoop duurkoop |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Nu online
Iemand een idee of ik via obd11 beide DRL’s aan kan krijgen?(foto2)
Bij mij werken momenteel alleen buitenste DRL.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvivVqOpOcjvJeaXMw_iekZuHS8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z3nTvl2rcjugIMjmkSTl3scC.jpg?f=user_large
foto1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_6PryxaV51j76mt8RyL_i6Sx8I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z1aEZjdxyttLNy8ieaZ4UHTI.jpg?f=user_large
foto2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
SuperVeloce schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:04:
Iemand een idee of ik via obd11 beide DRL’s aan kan krijgen?(foto2)
Bij mij werken momenteel alleen buitenste DRL.

[Afbeelding]
foto1

[Afbeelding]
foto2
Niet, je mist hardware ervoor helaas (zijn andere koplampen)

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Nu online
Xrypta schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:06:
[...]

Niet, je mist hardware ervoor helaas (zijn andere koplampen)
Oke jammer.

Iets met LED pakket en LED Plus pakket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xrypta
  • Nu online
SuperVeloce schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:07:
[...]

Oke jammer.

Iets met LED pakket en LED Plus pakket?
Exactemundo!

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
iemand een goed product om de rails van mijn panorama dak mee te smeren? met open doen stuitert het raam open ipv glijden. ik weet dat de dealer het kan doen, maar doe dit soort simpele dingen liever zelf, maar wel met een goed product :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VW-Arjan

VW-Arjan

★★★★★

Op youtube is een goeie video te vinden over het schoonmaken van het panodak.
Volgens mij gebruikt die wit vet van griffioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 15:19
Hoi , Mijn vw passat b8.5 heeft de volgende navigatie en firmware versie. Welke versie moet ik hiervoor installeren?

Onderdeelnummer3G5035816
HardwareH12
Software 0156
navigatiedb21.7

MOI3_EU_VWMQB_P1560P
softwareversie 0156

Kan ik deze direct naar MOI3_EU_VWMQB_P32400P_3G0919360TN upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 07:59
giovanni2903 schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:30:
iemand een goed product om de rails van mijn panorama dak mee te smeren? met open doen stuitert het raam open ipv glijden. ik weet dat de dealer het kan doen, maar doe dit soort simpele dingen liever zelf, maar wel met een goed product :)
Destijds had de VW dealer (voor de Corrado) een speciale smeermiddel voor de schuifdak. Al bij de dealer geïnformeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
AE69 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:33:
[...]

Destijds had de VW dealer (voor de Corrado) een speciale smeermiddel voor de schuifdak. Al bij de dealer geïnformeerd?
kan opzich ook, het hoeft niet zo vaak, dus als ik zelf het VW vet koop van 50 euro gebruik ik t waarschijnlijk maar 1 a 2x. ga de dealer wel even informeren

EDIT:
kost 50 euro bij de dealer.
ik moet binnenkort voor een oliebeurtje, dus laat ik dat ook gelijk doen

[ Voor 12% gewijzigd door giovanni2903 op 10-04-2024 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen1985vag
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-08 17:53
Dracula schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:16:
Iemand enig idee hoe deze kap van het lichtfilter te verwijderen van een Tiguan 1.4 TSI AD1?

Ik kom allemaal filmpjes tegen waar hij geschroefd zit maar hier dus niet. Mensen suggereren dat je de luchtslangen los moet maken en dat je hem dan zo omhoog kan trekken maar ook dit lijkt muurvast te zitten. En tevens zou je het kleine rubberen slangetje aan de bovenkant los moeten maken maar die zit ook muur vast….

Ik dacht ik bespaar mij 55 euro bij de garage alleen kennelijk gaat het mij meer kosten omdat ik het filter dus al heb maar hem niet vervangen krijg.

[Afbeelding]
luchtslangen loskoppelen en de unit met twee handen eruit trekken. aan de onderzijde zitten twee kruiskop schroeven om de kap te openen waar de luchtfilter in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Jeronimusius schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:53:
Hoi , Mijn vw passat b8.5 heeft de volgende navigatie en firmware versie. Welke versie moet ik hiervoor installeren?

Onderdeelnummer3G5035816
HardwareH12
Software 0156
navigatiedb21.7

MOI3_EU_VWMQB_P1560P
softwareversie 0156

Kan ik deze direct naar MOI3_EU_VWMQB_P32400P_3G0919360TN upgraden?
Je moet langs de dealer anders ga je fecs verliezen. Je kan zelf updaten vanaf 2xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:36
Ga vanmiddag voor de vrouw een Golf 8 Life handgeschakeld uit 2023 bij de VW dealer ophalen.
Geen navigatie.

Wat is de laatste software voor deze auto?
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kwam vanmorgen nog een modelletje / uitvoering tegen waarvan ik het bestaan niet kende. VW T-Roc R.
https://www.pouw.nl/nieuw...jst-300-pk-sterke-t-roc-r

2.0 TSI @300pk, 4wd. In het zwart, en met een knappe blondine er in :9

Vanafprijs 54.515 (voor de auto, niet de blondine :P )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
The Eagle schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:31:
Kwam vanmorgen nog een modelletje / uitvoering tegen waarvan ik het bestaan niet kende. VW T-Roc R.

Je bent een vw kenner of je bent t niet (grapje natuurlijk) :p
Is gewoon de hoge versie van de golf en zie je idd niet veel als R variant. Leuk ding met akra enzo erop 👌🏼
Als ik het geld had zou ik zoiets wel rijden ipv een Tiguan (R) ofzo

[ Voor 5% gewijzigd door giovanni2903 op 12-04-2024 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

PKHS schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:13:
Ga vanmiddag voor de vrouw een Golf 8 Life handgeschakeld uit 2023 bij de VW dealer ophalen.
Geen navigatie.

Wat is de laatste software voor deze auto?
Bij voorbaat dank.
1969 mocht je die wensen dan kan je me een pb sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Oude R-Line logo, had wel het nieuwe logo verwacht.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Kwam toevallig vandaag voorbij bij de carwow dragrace

Maar wat een prijs joh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Slasher schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:25:
[...]

Oude R-Line logo, had wel het nieuwe logo verwacht.
De link was als voorbeeld, en dit was een echte R ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

The Eagle schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:53:
[...]

De link was als voorbeeld, en dit was een echte R ;)
Ben bang dat ik je niet snap, ik zei idd R- line (my bad) maarik zie op de plaatjes op de site waarop ze de auto aankondigen het oude R logo.

[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 12-04-2024 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik ken maar twee logos, R en R-line. Geen idee of daar ooit een vernieuwing in heeft gezeten :+

Maakt ook niet uit, als dat ding op snelheid is kun je het toch niet lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:34

GerCor

Zonder dallen geen pieken

The Eagle schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 21:43:
Ik ken maar twee logos, R en R-line. Geen idee of daar ooit een vernieuwing in heeft gezeten :+

Maakt ook niet uit, als dat ding op snelheid is kun je het toch niet lezen :+
Oud en nieuw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ac_wucNrvbzlKOzp7POIycpX88Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ti3uZF7FZqFXCgNoKNYQ5hX2.jpg?f=fotoalbum_large

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Nu online
Slasher schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 21:39:
[...]

Ben bang dat ik je niet snap, ik zei idd R- line (my bad) maarik zie op de plaatjes op de site waarop ze de auto aankondigen het oude R logo.
T-Roc R is er sinds 2020, vandaar nog oud R logo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

SuperVeloce schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 09:12:
[...]

T-Roc R is er sinds 2020, vandaar nog oud R logo ;)
Nu snap ik het, het is nu pas bestelbaar in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Nu online
Slasher schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 09:23:
[...]

Nu snap ik het, het is nu pas bestelbaar in NL.
Nee zijn al 2e hands te koop in NL, met oudste van 2020

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:31
Hopelijk binnenkort weer in een VW! 😃

Zoektocht naar een 8R is begonnen. Aanbod is wel erg laag, zelfs in Duitsland is er niet veel te vinden in de juiste samenstelling.

Achja, geen haast. Lekker op het gemakje een goed exemplaar op de kop zien te tikken. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Heb er een paar klanten mee rijden en die vertelde het ook. Full options konden ze niet vinden dus dan retrofitten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:36
Vrijdag een Golf 8 1.0 TSI 2023 handgeschakeld voor mevrouw PKHS opgehaald.
Voordien alle rijhulpen ingeschakeld.
Ze heeft vandaag netjes geparkeerd op de Passeerdersgracht 020.
Heb als bijrijder de handmatig bediende handrem niet gemist.-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oeRiz49Um5w8R95zhDn1cUnXYI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6IkQWIIyEQfr1Zt9WevB3fca.jpg?f=user_large

[ Voor 32% gewijzigd door PKHS op 14-04-2024 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@PKHS Hoezo, moest je die in een noodgreep aantrekken dan? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:49

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

PKHS schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:41:
Vrijdag een Golf 8 1.0 TSI 2023 handgeschakeld voor mevrouw PKHS opgehaald.
Voordien alle rijhulpen ingeschakeld.
Ze heeft vandaag netjes geparkeerd op de Passeerdersgracht 020.
Heb als bijrijder de handmatig bediende handrem niet gemist.-)
[Afbeelding]
Ietsjes naar achteren was mooier geweest ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 22:08
Sinds een paar weken ook eigenaar geworden van een Volkswagen.

Een Passat Variant 1.5TSI Business uit '21.

Met hulp van @Antera weer helemaal up to date qua software. Erg fijne auto en wát een ruimte!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmIot2t7B7PkC7qnC1C0hln-mgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIscZwcZgWvHvy4Mxf9YruNN.jpg?f=fotoalbum_large

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbvdh
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoi, heb een Polo uit 2023 en heb last van rijwind geluiden het is echt behoorlijk, mijn vorige Polo had dit niet of veel minder, ook hoor ik veel geluid uit de richting van de achterbak. Is hier wat aan te doen?

Dealer geeft aan dat dit nou eenmaal zo is en dat ik maar een duurdere auto had moeten kopen, maar deze is al 31k.

Dacht aan een tocht strip ergens en in de achterbak isolatie aanbrengen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan

VW-Arjan

★★★★★

hbvdh schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:08:
Dealer geeft aan dat dit nou eenmaal zo is en dat ik maar een duurdere auto had moeten kopen, maar deze is al 31k.
Ik zou daar iig nooit meer iets kopen.
Alle “gratis” service tot in de max gebruiken.
Elk klein dingetje mee terug gaan tot ze je kots en kots beu zijn.

Wat een leijer zeg.

OT geen idee mbt je probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nierbton
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 22:44
Ik had ergens gelezen dat er geen update meer zou komen voor de MIB2 navigatie,

De laatste datum was van nov 2022 (eind 2022 was de download 2010-V17 - ECE AS 23/24, vanaf midden vorig jaar werd een nieuwere versie gedownload 2110-V18 - ECE AS 2024, echter zonder dat de datum op de VW-site was veranderd).

Nu zie ik bij VW DiscoverMedia2_EU-AS_2210_V19 (ECE AS 24/25) staan met datum 2023/11/27.

Past natuurlijk ook weer niet op de oude 16GB SD kaart, dus wordt het weer wat wegstrepen.
Zie evt mijn post van 29dec 2023 voor hints (zoek op 16GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Er is idd een nieuwe gekomen 2024/2025 . Als je hem installeert zal je het zien in de data. Heb er al diverse gedaan

[ Voor 12% gewijzigd door Antera op 15-04-2024 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Laatst online: 10:57
Vraag over verbruik

Ik wil een 2e hands VW Golf kopen.
Ik kijk naar een Volkswagen Golf Station uit 2019, benzinemotor, automaat en 1.5 liter motor.
Verbruik is 17.9 km / l.

Kijk ik naar een andere Volkswagen Golf uit 2019, benzine, automaat, 1.5...
20.4 km per liter.

Deze gegevens komen van de site Autotrack.

Maar ik vind dit een behoorlijk verschil, 2.5km op elke liter voor de komende jaren... hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vorige week een nieuwe auto mogen bestellen in verband met een aflopend zakelijk leasecontract, de huidige Tiguan mag op 1 December al weer 5 kaarsje uit gaan blazen. Het is dus nog wel even wachten totdat ze 'm in Zwickau / Duitsland in elkaar gaan schroeven, maar......

https://configurator.volk...samenvatting?code=VWM1LEK

Ben benieuwd of er bij zo'n auto nog wat mogelijk is met VCDS, maar misschien dat @Antera of @Rainesh daar wat meer over kunnen roepen?

Of moet/mag ik me straks met die auto alléén nog maar in het VW ID.x topique roeren.... :o :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xrypta
  • Nu online
Tarquin schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:33:
Vraag over verbruik

Ik wil een 2e hands VW Golf kopen.
Ik kijk naar een Volkswagen Golf Station uit 2019, benzinemotor, automaat en 1.5 liter motor.
Verbruik is 17.9 km / l.

Kijk ik naar een andere Volkswagen Golf uit 2019, benzine, automaat, 1.5...
20.4 km per liter.

Deze gegevens komen van de site Autotrack.

Maar ik vind dit een behoorlijk verschil, 2.5km op elke liter voor de komende jaren... hoe kan dit?
Wellicht verschil 130pk VS 150pk versie?

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Laatst online: 10:57
Xrypta schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:52:
[...]

Wellicht verschil 130pk VS 150pk versie?
Dat is het!
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Will_M schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:06:
Vorige week een nieuwe auto mogen bestellen in verband met een aflopend zakelijk leasecontract, de huidige Tiguan mag op 1 December al weer 5 kaarsje uit gaan blazen. Het is dus nog wel even wachten totdat ze 'm in Zwickau / Duitsland in elkaar gaan schroeven, maar......

Ben benieuwd of er bij zo'n auto nog wat mogelijk is met VCDS, maar misschien dat @Antera of @Rainesh daar wat meer over kunnen roepen?

Of moet/mag ik me straks met die auto alléén nog maar in het VW ID.x topique roeren.... :o :+
Das het nieuwe systeem iirc, weinig meer aan te tweaken vziw. Wel on demand te betalen ;)

Obd11 heeft er iig geen apps voor, en dat zegt al vrij veel.

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 15-04-2024 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik zou even op werkelijkverbruik kijken naar 't praktijkverschil... Dat is vast een stuk kleiner.. Ik vermoed nihil..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 09:17
Will_M schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:06:

Mooie auto hoor, geweldige kleur. Maar 51k voor een id.3 is toch niet normaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
The Eagle schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:59:
[...]

Das het nieuwe systeem iirc, weinig meer aan te tweaken vziw. Wel on demand te betalen ;)

Obd11 heeft er iig geen apps voor, en dat zegt al vrij veel.
omdat het een facelift/nieuw model is. de "oude" id3 zijn wel apps voor. het duurde ook heel lang voordat de golf 8 gekraakt was. met de tijd zal dit op de nieuwe id3 ook wel kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
AutisticPinguin schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:37:
[...]

Mooie auto hoor, geweldige kleur. Maar 51k voor een id.3 is toch niet normaal meer.
Helaas kan en wil ik vanwege zakelijke lease (lees: bijtelling) niet langer wachten in verband met levertijden en dergelijken, maar:

Over een maand of 4 komt de éérste GTX versie van de ID.3 op de markt welke nog een paar Euro duurder gaat worden (210kW / 286PK ipv de 150kW/204PK welke er nu maximaal nog te bestellen is maar daarbij voor de rest wel de zelfde opties krijgt als de Pro-S Business). Later komt er ook nog een GTX Performance versie welke 240kW / 326PK 'onder de kap' gaat krijgen + een beter onderstel...

Wat dáár de (NL) prijzen van gaan worden.... ?? 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 15-04-2024 23:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14-09 23:50
En bij de R-line is het woordje line bij het nieuwe logo weggevallen. Het was subtiel op het oude logo, maar nu vind ik het toch wel erg pretentieus met 130 pk. Ook op het startscherm een grote R.

Over een paar dagen wissel ik de 130 pk R-line uit 2023 met enkel panoramadak als optie in voor een 150 pk Style 1st. In vermogen er op vooruit, in luxe ook en dat tegen 3k minder cataloguswaarde. Geeft te kennen hoe hard de prijzen in 3 jaar zijn gestegen.

Had al een lijstje VCDS tweaks bedacht. Afgelopen weekend ontdekt dat de Golf 8 net als de Polo 6 het dak niet volledig opent vanaf de sleutel, die is er bij gekomen. @Antera binnenkort neem ik even contact op. Lijstje so far: panoramadak volledig open vanaf sleutel, lane assist geheugen, IQ light standaard aan, geheugen stoelverwarming voorin en waarschijnlijk nog wel wat leuke nice to have opties (suggesties zijn welkom!).
Pagina: 1 ... 124 ... 140 Laatste