dutchnltweaker schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:50:
[...]
Dankjewel voor je antwoord!
1. Voeding
Reden dat ik dacht om de hoger voeding te nemen is dat de prijs toch hetzelfde is en beetje overpower nooit kwaad kan (in de topic van de 5700 gaf zelfs iemand aan dat 550 w te weinig kan zijn omdat de kaart soms kan trekken tot 4 a 500 wat).
2. Koeling
Dat dacht ik zelf ook al, alleen is er misschien een andere koeler die je zou kunnen aanraden?
3. De moederbord
Ik denk dat de mortar toch wat moderner is met usb c (ja dat ga ik straks wel gebruiken)., is er een andere die je zou kunnen aanraden? heeft de mATX bord niet minder aansluitingen? paar jaar terug (jaar of 5) was de mATX altijd minder aangekleed dan een ATX bord.
4. Behuizing
Zit er inderdaad leuk uit! Is er ook een met usb c aan de voorkant? (handig om gelijk een usb c device er in te steken).
5. GPU
Hier iemand die in het artikel van vandaag over de amd 5700 kaart dit schreef:
orvintax in 'reviews: 5700 (XT)-videokaarten - Welke Navi is de beste?' Refragmental in 'reviews: 5700 (XT)-videokaarten - Welke Navi is de beste?'
Er zijn ook mensen die aangeven dat het nu wel wat beter is geworden, helaas brengt dit mij wel aan het twijfelen. Wil namelijk een stabiel systeem en niet eentje die er om de haverklap eens reboot (dit heb ik met mijn oude systeem en het werkt voor geen meter prettig

).
6. Opslag
Ja ik had hiervoor zelf de m2 van kingston gevonden. qua levensduur naar jaren overleven beide modellen mij zeker (intel 170 jaar en kingston 220

). ik dacht eraan om kingston schijfje te nemen van 250 of 500 en de opslag voor windows/wat programmas en de intel voor documenten/programmas/downloads/games.
Zou jij m2 ssd of iemand anders verkiezen boven sata? in iedergeval snellere schijven en zelfde prijs tegenwoordig als sata. Zijn er nog mensen die echte harde schijven verkiezen boven ssd? zo ja waarom?
@
Lappieboy Tnx voor het meedenken trouwens!
1. Is echt niet nodig, 'overpower' heb je niks aan.
550w lijkt mij meer dan voldoende, het draait waarschijnlijk zelfs al met 450w... (maar als je perse wil.... dan neem je de 650w)
Dat de 5700 400-500w neemt is volgens mij alleen in de gevallen dat mensen de bios flashen van de 5700xt.
Daarmee word de kaart redelijk geoverclocked wat dit verbruik veroorzaakt.
YouTube: JonnyGuru debunks old power supply myths | Ask a PC expert
Voeding advies en informatie topic - Deel 34
2. Heb zelf de Dark rock 4, ziet er erg slick uit en doet het ook super.
Zie de reviews maar op tweakers en elders.
pricewatch: be quiet! Dark Rock 4
3. Nogmaals is redelijk persoonlijk, wat je wilt en wat je nodig hebt verschilt per persoon.
Kijk zelf eens naar de uitrusting en foto's van de achterkant van de moederborden en dan zie je vanzelf of er 1 van de 2 enorm te kort schiet.
Als er maar aanwezig is wat jij zelf wilt hebben.
Naar mijn idee schieten ze beide niet te kort en doen ze niet echt voor elkaar onder.
De A-pro Max heeft trouwens maar 1 M.2 slot.
4. Ja die is er zeker, alleen wel redelijk wat groter.
pricewatch: Fractal Design Define R6 USB-C Zwart
pricewatch: Fractal Design Define S2 Black
De C serie heeft geen 'loze' ruimte voorin, dus is compacter voor een ATX behuizing.
De keuze welke is natuurlijk aan jezelf.
Je hebt natuurlijk altijd de C aansluiting aan de achterzijde van je pc.
5. Ik snap je zorgen, als je de gok niet wil wagen zou ik zeggen.... zoek een goede 2060 Super, of andere kaart.
Want we kunnen hier over heen en weer blijven gaan maar als je gevoel nee zegt... dan moet je het wellicht niet doen.
Maar vergeet niet, ondanks dat de release van de 5700 niet vlekkeloos gaat;
Je hoort bijna altijd de mensen waarbij het niet werkt en bijna nooit de mensen waar het wel goed werkt.
Wellicht dit een idee? Bij hardware.info kwam hij als beste uit de bus:
pricewatch: MSI GeForce RTX 2060 Super Gaming X
6. Voordeel van de m.2 is dat hij gewoon sneller is op alle vlakken en de prijzen momenteel erg dicht bij elkaar liggen, zou bijna zeggen sla je kans.
Het scheelt ook dat je hiervoor geen kabels nodig hebt, makkelijk inbouwen.
Of je het snelheid verschil echt merkt... dat is maar net de vraag.
Maar vooral voor je OS is een m.2 nvme SSD geen gek idee als je nieuw bouwt.
Omdat de 660p zo goed geprijsd is zou ik niet weten waarom je er een andere naast moet zetten als opslag.
En ja er zijn zeker nog mensen die normale HDD's gebruiken.
Vooral als je meer dan 1TB opslag nodig hebt wat niet zozeer snel hoeft te zijn, waarom niet?
Als jij 4TB aan films hebt hoeft de opslag niet razend snel te zijn en ben je toch veel goedkoper uit met een HDD.
Truth is, the game was rigged from the start.