Tja heb wel aangegeven welke hardware ik had, maar moest volgens hem toch maar de 750 watt toe..Hackus schreef op woensdag 11 december 2019 @ 00:28:
Meeste winkels gaan uit van advies van videokaart fabrikant. men lijkt zelf niet te weten wat hedendaagse hardware verbruikt. waar Sapphire voor de 5700XT Nitro SE, 650w adviseert. maar men weet niet of jij een 65w 3700x gebruikt of een 200w i9-9900k OC.
Ik zou meteen niet meer daar bestellen. Geen verstand van zakendutchnltweaker schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:23:
[...]
Tja heb wel aangegeven welke hardware ik had, maar moest volgens hem toch maar de 750 watt toe..
Waar zou ik dan moeten bestellen volgens jou?br00ky schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:55:
[...]
Ik zou meteen niet meer daar bestellen. Geen verstand van zaken.
Niet helemaal serieus bedoeld hoor (vandaar de smiley), maar het advies dat je 750W nodig hebt, is gewoon onzin. Wat mij (en andere tweakers hier betreft) hoef je daar niet naar de luisteren. Zolang de kwaliteit van de voeding maar goed is (en dat is bij de RMx zo), dan hoef je alleen maar te kijken naar het werkelijke verbruik van de pc. Leesvoer.
ahzo, Alleen heb ik dus issues met die RMx (coilwhine wanneer hij uitstaat of in standby staat), dus kwalitatief niet super in mijn geval.br00ky schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:22:
Niet helemaal serieus bedoeld hoor (vandaar de smiley), maar het advies dat je 750W nodig hebt, is gewoon onzin. Wat mij (en andere tweakers hier betreft) hoef je daar niet naar de luisteren. Zolang de kwaliteit van de voeding maar goed is (en dat is bij de RMx zo), dan hoef je alleen maar te kijken naar het werkelijke verbruik van de pc. Leesvoer.
Je kunt uiteraard net een maandagmorgenmodel hebben gekregen. Ik heb ook wel eens een voeding geruild ivm coilwhine. Omgeruild en precies dezelfde doet het nu al jaren zonder problemen.
Lol, je bent nu geïnformeerd omtrent(ook vanuit voeding topic). hoor wel hier wat het wordt eo je probleem dan verholpen is.dutchnltweaker schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:23:
[...]
Tja heb wel aangegeven welke hardware ik had, maar moest volgens hem toch maar de 750 watt toe..
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Alleen is dit het 2e model waar ik hetzelfde mee hebbr00ky schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:38:
Je kunt uiteraard net een maandagmorgenmodel hebben gekregen. Ik heb ook wel eens een voeding geruild ivm coilwhine. Omgeruild en precies dezelfde doet het nu al jaren zonder problemen.
Is dit wat? pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W goede reviews, bij de 550 watt kan ik helaas niks vinden.
Ik zou vooral je advies op 1 plek halen. Of ga je straks ook weer verder in Voeding advies en informatie topic - Deel 34?
uit voeding topic
Mooi zodutchnltweaker schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:43:
Update:
Alles in de behuizing geplaatst en getest met de opstelling waar hij komt te staan.
Nergens meer last van!
Tnx voor de adviezen hier.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.