Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Amazigh_N_Ariff schreef op zondag 15 december 2019 @ 17:50:
[...]

https://motherbear.home.b...vo-legion-y27q-20-review/

ik heb deze review gevonden, de vraag is hoe betrouwbaar die is.

Maar zo te zien geen HDMI 2.0 en DP 1.4, maar HDMI 1.4 en DP 1.2. De scherm moet lang meegaan dit is dus een dealbreaker.
Een scherm gaat natuurlijk niet langer mee omdat er andere aansluitingen op zitten. 8)7 De aansluitingen die op een scherm zitten voldoen simpelweg voor dat scherm. Bij een videokaart is het wel handig om futureproof te zijn.

Ik heb vandaag Outlast gespeeld, het donkerste spel wat ik ken/heb, en ondanks de vrij heftige ips glow ga ik deze monitor toch maar houden. Een alternatief is er niet (wat aan mijn eisen voldoet), en terug naar m'n oude monitor heb ik geen trek in eigenlijk. Wellicht verkoop ik hem wel over 1-2 jaar als er goede alternatieven zijn. OLED bijv :9~ Voor mij bevalt 'ie prima verder, ook gelijk een nieuwe videokaart besteld dus ik kan weer even vooruit :)

[ Voor 27% gewijzigd door Aikon op 15-12-2019 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-06 23:28
HDMI 1.4 ondersteunt geen 144hz 10bit en geen hdcp2.2
Displaypoort 1.2 ondersteunt 144hz 10bit maar geen hdcp2.2

[ Voor 50% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 16-12-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-07 08:50
Standaard staat het scherm op 8bit, zet iedereen hem om naar 10bit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 22:34
Mensenkinderen, wat is er toch met de spellingscontrole aan de hand... :P
@Waarez kolere zeg, dat is echt wel een flinke glow. De Acer XF270HUA die ik 1,5 jaar een maandje heb mogen gebruiken had nog minder IPS glow en die heb ik ook geretourneerd. Als het eenmaal in je hoofd zit dan wordt het lastig om het te 'onzien'.
Wat je nog kan doen; brightness, heel laag zetten (tussen 0-10 vermoed ik), verder van je scherm gaan zitten en kijken wat meer omgevingslicht creëren in je kamer doet.
Zo niet, retourneren en veel succes/sterkte met het verwerken van dit verlies..

[ Voor 45% gewijzigd door Lord_Dain op 16-12-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-07 08:26
Prijsverlaging bij de concurrent: pricewatch: Gigabyte Aorus FI27Q-P Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
ouch! 150 euro om DP1.4 op de monitor te krijgen. FI27Q vs FI27Q-P. Gigabyte denkt grappig te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Amazigh_N_Ariff schreef op zondag 15 december 2019 @ 17:50:
[...]

https://motherbear.home.b...vo-legion-y27q-20-review/

ik heb deze review gevonden, de vraag is hoe betrouwbaar die is.

Maar zo te zien geen HDMI 2.0 en DP 1.4, maar HDMI 1.4 en DP 1.2. De scherm moet lang meegaan dit is dus een dealbreaker.

Heeft iemand deze bij de Belgische All in One een LG27GL850 (gedurft) besteld?
Die review is door mij geschreven, eerlijke ervaring (zelf aangeschaft). Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag. In het OSD is te kiezen voor DP 1.2 en DP 1.4, ik denk dat hij ook HDMI 2.0 ondersteund maar ik gebruik het zelf nooit meer.

[ Voor 8% gewijzigd door pauldegroot op 16-12-2019 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
pauldegroot schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:40:
[...]

Die review is door mij geschreven, eerlijke ervaring (zelf aangeschaft). Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag. In het OSD is te kiezen voor DP 1.2 en DP 1.4, ik denk dat hij ook HDMI 2.0 ondersteund maar ik gebruik het zelf nooit meer.
Mooi review, vroeg me alleen af of je iets meer kwijt wil over de IPS glow, lijkt erop dat de linkerkant hier mogelijk ook last van heeft? Uniformiteit linkerkant lijkt het meest afwijkend..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Als ik mijn best ga doen om het je te laten zien dan ga je schrikken net als in elke review van een IPS monitor. In mijn ogen is het niet meer merkbaar dan op alle andere IPS monitoren die ik gehad heb. Dit zijn dan de volgende:
  • Dell U2711
  • Dell U2712HM
  • Dell U2515H
  • Dell XPS 13 FHD (3 stuks)
  • Asus PG279Q
  • LG 27GL83A-B.
Als ik hierbij een keuze moet maken dan hebben de Asus en LG schermen het meeste last van glow. Bij deze een foto van de Lenovo met 5½ stops overbelichting (5½ zoveel licht als normaal) en extreem veel contrast.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FYTesk1.jpg

Dat vlekje rechtsonder is van mijn camerasensor. Verder heb ik ook nog een foto voor je gemaakt met mijn telefoon, die krengen overbelichten ook ontzettend als je de belichting niet vast zet dus zodoende krijg je de typische "Is this IPS glow normal or should I return it?" posts. In de werkelijkheid valt het ontzettend mee en lijkt alleen de linkeronderhoek wat grijs op een hele donkere achtergrond.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nK3XKKd.jpg

Zoals je ziet is deze foto nog "erger" dan die erboven dus dan moet je nagaan dat mijn telefoon het geheel nog een berg meer overbelicht dan 5 stops.

[ Voor 31% gewijzigd door pauldegroot op 16-12-2019 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:31
Jullie weten dat fotos maken van een scherm ( En vaak ook nog eens gedaan in een compleet donkere kamer met het scherm op 100% brightness, met een digitale camera die 9 van de 10 keer ook nog eens een auto adjust functie heeft voor het licht... serieus ? ) totaal niet de juiste manier is van het "vastleggen " van ips glow ? En dat ips glow inherent is aan de gebruikte techniek ?

Mooi :) Als ik dat namelijk met mijn LG doe heb ik precies dezelfde plaatjes als hier al 20 bladzijdes voorbij komen. Zie ik datzelfde effect in games ? nee.. in windows/browser? nee .. in een compleet zwarte scene in een film ? Maybe een klein beetje linksonder in de hoek maar dat verdwijnt als ik wat omgevingslicht creeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

:Y Ja wat hij zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik blijf het opmerkelijk vinden dat ips glow zo enorm anders wordt ervaren. Als ik een beetje m'n best doe zie ik overdag met een kleurrijke afbeelding de ips glow nog op deze monitor. En met een enigzins donker spel zie ik het echt continue, ook in vol licht. Maar zoals gezegd, niet storend genoeg gelukkig. Ik heb alleen ervaring met 1 andere ips monitor en die heeft het echt veeel minder. :)
Amazigh_N_Ariff schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:37:
HDMI 1.4 ondersteunt geen 144hz 10bit en geen hdcp2.2
Displaypoort 1.2 ondersteunt 144hz 10bit maar geen hdcp2.2
Ok. Wat wil je hier nou mee zeggen? Want de monitor waar we t over hebben heeft hdmi 2.0 en dp 1.4.

[ Voor 4% gewijzigd door Aikon op 16-12-2019 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Rsport40 schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:50:
Standaard staat het scherm op 8bit, zet iedereen hem om naar 10bit?
Waar doe je dit? Ik zie dit niet in het menu, welllicht omdat m'n videokaart het niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
In het Nvidia control panel bij resolutie onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Skybullet schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:01:
Mooi :) Als ik dat namelijk met mijn LG doe heb ik precies dezelfde plaatjes als hier al 20 bladzijdes voorbij komen. Zie ik datzelfde effect in games ? nee.. in windows/browser? nee .. in een compleet zwarte scene in een film ? Maybe een klein beetje linksonder in de hoek maar dat verdwijnt als ik wat omgevingslicht creeer.
Ja, ik zag het op mijn vorige IPS in games en op donkere scenes in games/films, zelfs als de kleur van de hoeken niet zwart maar bv groen (dan is de bushbush in die hoek opeens heel licht).. alles in die hoek van dat IPS scherm is een stuk lichter..en ik ben zo'n type die met zijn X-Rite zijn scherm op lage helderheid zet en zijn scherm zo veel mogelijk calibreert..

Kijk ik naar het IPS scherm van mijn Lenovo laptop, dan heeft deze BLB maar is de IPS glow minder opvallend dan bij die 27" monitor. Zelfde met de IPS schermen op mijn werk (Philips/HP). Het lijkt wel of deze typische gamer schermen minder aandacht krijgen op dit punt en een goedkoper zakelijk scherm wel..

Ik denk dat voor mij de 'acceptatie grens' is dat ik het in games niet of amper zie. Da's dan persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Het zal echt niet met minder aandacht te maken hebben, maar simpelweg door het feit dat gamerschermen hoge verversingsnelheden en lage response tijden nodig hebben. Blijkbaar is dat moeilijk dat te realiseren én IPS glow binnen de perken te houden met een acceptabele prijs. Uiteindelijk draait het altijd om compromissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
Dus ik heb toch maar een beslissing genomen. De LG 27GL850 is besteld bij Azerty. Als ik hopelijk begin volgende jaar de scherm heb, zal aangeven wat het is geworden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:55

steveman

Comfortabel ten onder

Kreeg net per mail 2 jan door als verwachte datum, voorlopig...

@joskuiper En hoe bevalt ie :?
Waarez schreef op zondag 15 december 2019 @ 20:11:
Men scherm van Coolblue, 3 dagen geleden toegekregen (REV02). Ik geraak toch niet over de ips glow :(.
[Afbeelding: Ips glow]
Oef ja, daar heb ik dus ook vrees voor.

Als deze LG het niet wordt tast ik wel gewoon dieper in de buidel, geen zin in lang zoeken :+

Linus raadt hem overigens aan...

[ Voor 102% gewijzigd door steveman op 17-12-2019 19:04 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 14:06
Inmiddels ook de mail ontvangen van Megekko dat de nieuwe leverdatum 01-01-2020 is. Ik vraag me echt af of dit niet weer een denkbeeldige wortel blijkt te zijn. Zit al sinds eind september te wachten en heb inmiddels al meer dan 25 'updates' ontvangen. Meest frustrerende wel de afgelopen weken waarin ik elke dag een nieuwe leverdatum van een dag later kreeg.

Ik begin het nu onderhand wel zat te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-07 21:49
steveman schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:55:
Kreeg net per mail 2 jan door als verwachte datum, voorlopig...

@joskuiper En hoe bevalt ie :?

[...]

Oef ja, daar heb ik dus ook vrees voor.

Als deze LG het niet wordt tast ik wel gewoon dieper in de buidel, geen zin in lang zoeken :+

Linus raadt hem overigens aan...
[YouTube: Gaming Monitor Buyer’s Guide - Late 2019]
Hey, ik heb geluisterd naar de mensen hier. Scherm wat hoger, beetje omgevingslicht erbij en het valt reuze mee zo. Het is nu een pak minder dan voorheen en als je op de perfect positie zit en ver genoeg, nagenoeg niet zichtbaar zelfs:

IPS glow 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Waarez schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:15:
[...]

Hey, ik heb geluisterd naar de mensen hier. Scherm wat hoger, beetje omgevingslicht erbij en het valt reuze mee zo. Het is nu een pak minder dan voorheen en als je op de perfect positie zit en ver genoeg, nagenoeg niet zichtbaar zelfs:

[Afbeelding: IPS glow 2]
Hier de mijne, ik speel meestal in een verlichte kamer. Nu eens zonder de Youtube IPS Glow (YouTube: Black screen for Backlight Bleeding - 1 hour 1080p) test gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q42FOi0tGBFFVCQ8hE9ImCfM/full.jpg

Wat is jullie mening?

[ Voor 8% gewijzigd door wvkreg op 17-12-2019 21:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Jouw test slaat echt nergens op. Je kan toch niet met een camera een monitor gaan fotograferen, dat is lichtspiegeling all over. :+

[ Voor 38% gewijzigd door Aikon op 17-12-2019 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
ips glow
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RCdZxHay6DGyMfYgbYMQc3da/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7daeRzvINyNKjvvghrzdCqHE/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FvYgQD9uOUc5npgGbblHbxLc/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AS0y5ynlaXXToQtosLVE6wmj/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3xUrKsi3HLPPnHbd7cE1ef69/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ojdJ7sxvLzIn2OtzRUxHgINY/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/voPTcAz9pf6LfP8g8ICWVRWS/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wtLhBqy4kXJWzzrUjXjfV8cy/thumb.jpg

Ik wist het niet, maar klaarblijkelijk heb ik ook last van IPS glow :+ Ik heb deze scherm al 5 jaar. foto 1 is goed ingezoomt. foto 2 is met minimale helderheid en dat is ik hoe ik deze scherm gebruik. Voor de grap heb ik Max helderheid en contrast gezet en wat photo gemaakt. dat zijn photo 3-4-5-6-7-8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
Amazigh_N_Ariff schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:29:
ips glow
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Ik wist het niet, maar klaarblijkelijk heb ik ook last van IPS glow :+ Ik heb deze scherm al 5 jaar. foto 1 is goed ingezoomt. foto 2 is met minimale helderheid en dat is ik hoe ik deze scherm gebruik. Voor de grap heb ik Max helderheid en contrast gezet en wat photo gemaakt. dat zijn photo 3-4-5-6-7-8.
Haha ja zo zie je maar :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
wvkreg schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:54:
[...]

Hier de mijne, ik speel meestal in een verlichte kamer. Nu eens zonder de Youtube IPS Glow (YouTube: Black screen for Backlight Bleeding - 1 hour 1080p) test gedaan:

[Afbeelding]

Wat is jullie mening?
Valt mee hoor.. ik denk dat dat de typical IPS monitor is van 27 inch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:50

OMD

Bij wvkreg is het zelfs minder dan gemiddeld. Foto is schuin genomen dus linksonder is daardoor erger.

Het is natuurlijk ook niet de bedoeling het op te zoeken. Als het er is, dan is het er. Heb je er last van, dan heb je er last van. Contrast en helderheid opschroeven om de glow te vinden gaat natuurlijk nergens over.

Elk scherm of het nu een monitor of een tv is heeft op max contrast/helderheid afwijkingen. Dat is enkel door een OLED scherm op te lossen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
OMD schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:37:
Bij wvkreg is het zelfs minder dan gemiddeld. Foto is schuin genomen dus linksonder is daardoor erger.

Het is natuurlijk ook niet de bedoeling het op te zoeken. Als het er is, dan is het er. Heb je er last van, dan heb je er last van. Contrast en helderheid opschroeven om de glow te vinden gaat natuurlijk nergens over.

Elk scherm of het nu een monitor of een tv is heeft op max contrast/helderheid afwijkingen. Dat is enkel door een OLED scherm op te lossen.
Gamer 1 instelling was vast ook niet behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Bij MaxICT 8 stuks op voorraad. Paar uur geleden nog €599, inmiddels verhoogd naar €629,70

Ik wacht wel tot de andere webshops het weer verkrijgbaar hebben voor de normale prijs en met de betere service. :+

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
FT Twisty schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:39:
Bij MaxICT 8 stuks op voorraad. Paar uur geleden nog €599, inmiddels verhoogd naar €629,70

Ik wacht wel tot de andere webshops het weer verkrijgbaar hebben voor de normale prijs en met de betere service. :+
Tja, ze kunnen hun winkel beter hernoemen naar MaxMarge, dat zou realisticher zijn 8)

@Waarez Mooi dat je het zo hebt weten op te lossen, probeer te genieten !

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 18-12-2019 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
Lord_Dain schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:06:
[...]

Tja, ze kunnen hun winkel beter hernoemen naar MaxMarge, dat zou realisticher zijn 8)

@Waarez Mooi dat je het zo hebt weten op te lossen, probeer te genieten !
Bedankt.Ja, doe ik! :-)

• wvkreg
Ook een topper en binnenkort beschikbaar: https://www.newegg.com/gl...70qg-27/p/N82E16824116908

• Aikon
  • Niet online
Is al benoemd en beschikbaar via Amazon. Zelfde paneel, maar waarschijnlijk idd nog beter dan de LG, Viewsonic kennende. Was mij te duur op dit moment maar komt wellicht rond de €600 uit als ie eenmaal goed beschikbaar is. Of bij Max voor €999 natuurlijk ;)

• Waarez
Aikon schreef op donderdag 19 december 2019 @ 08:28:
Is al benoemd en beschikbaar via Amazon. Zelfde paneel, maar waarschijnlijk idd nog beter dan de LG, Viewsonic kennende. Was mij te duur op dit moment maar komt wellicht rond de €600 uit als ie eenmaal goed beschikbaar is. Of bij Max voor €999 natuurlijk ;)
YouTube: ViewSonic XG270QG Review

Zo heb je een idee over deze Viewsonic. Voor zover ik zie is dit quasi dezelfde implementatie als de LG met alle voordelen en flaws die ook in de LG zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-07 23:35

Ves

A gadget addicted Bounty

Ben voor de 27GL83A-B gegaan. Kwa prijs en specs zitten ze belachelijk dicht bij elkaar op dit moment.
Moet zeggen dat de prijs voor de 850 heel laag ligt vergeleken met de landen om ons heen (Duitsland en Engeland).

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Shit, dode pixel. Hij staat gewoon uit en helemaal rechtsboven in de scrollbalk als het ware... Enig idee hoe coolblue hiermee omgaat? Wellicht omruilen als de monitor wel weer leverbaar is. Verder ben ik erg tevreden ermee. Icm nieuwe videokaart is het echt een genot om bijv. Doom te spelen met 150+ fps. :)

[edit] Nou ja! wel 5 dode pixels nu ik nogmaals goed kijk. Alemaal zwart en rechtsboven. Ik ga ze maar gelijk mailen.

[ Voor 16% gewijzigd door Aikon op 21-12-2019 15:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• niels j
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-07 21:12
Leverbaar bij Amazon.de op zaterdag 28-12 voor € 498.

En inmiddels ook bij Bol.com een levertijd en prijs:uiterlijk 27-12 in huis voor € 542,81

[ Voor 51% gewijzigd door niels j op 23-12-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
niels j schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:04:
Leverbaar bij Amazon.de op zaterdag 28-12 voor € 498.

En inmiddels ook bij Bol.com een levertijd en prijs:uiterlijk 27-12 in huis voor € 542,81
Verkoop via partner 'PlazaSale' dus let op, de voorwaarden kunnen afwijken van die van bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Megekko net: 9-jan

*update*

Centralpoint heeft ze met 1 werkdag levertijd voor 531

[ Voor 66% gewijzigd door steveman op 24-12-2019 10:53 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• endZORRRR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-03-2024
Ves schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 15:02:
Ben voor de 27GL83A-B gegaan. Kwa prijs en specs zitten ze belachelijk dicht bij elkaar op dit moment.
Moet zeggen dat de prijs voor de 850 heel laag ligt vergeleken met de landen om ons heen (Duitsland en Engeland).
Helemaal mee eens. Afgelopen vrijdag ook de 27GL83A aangeschaft gezien de specs nagenoeg hetzelfde zijn als zijn broertje en deze wel nog verkrijgbaar was op dat moment. Helaas zat een levering op zaterdag er niet in door de pre-kerst drukte, maar vandaag dan toch eindelijk het scherm in ontvangst mogen nemen.

Wat een genot! Wat mij nog het meeste opvalt t.o.v. van mijn oude 1080p/144hz scherm, is de crispyheid/details gezien de 1440p resolutie, maar daarnaast ook zeker de warmte van de kleuren.

Voor de mensen die twijfelen, niet doen. Het is echt een dijk van een scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-07 08:27
Heb hem zonet besteld bij Amazon.de Komt de 31ste binnen als het goed is, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-07 16:04
endZORRRR schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:52:
[...]

Helemaal mee eens. Afgelopen vrijdag ook de 27GL83A aangeschaft gezien de specs nagenoeg hetzelfde zijn als zijn broertje en deze wel nog verkrijgbaar was op dat moment. Helaas zat een levering op zaterdag er niet in door de pre-kerst drukte, maar vandaag dan toch eindelijk het scherm in ontvangst mogen nemen.

Wat een genot! Wat mij nog het meeste opvalt t.o.v. van mijn oude 1080p/144hz scherm, is de crispyheid/details gezien de 1440p resolutie, maar daarnaast ook zeker de warmte van de kleuren.

Voor de mensen die twijfelen, niet doen. Het is echt een dijk van een scherm.
Heb zelf ook die keuze gemaakt, de 27lg83a is eigenlijk net zo goed. Heb zelf geen extreem veel last van IPS glow met mijn monitor, weet niet hoe dat bij jou zit?

Ik zeg net als @endZORRRR dat je ook voor de lg83a kan gaan. Of je wilt echt een USB hub, samen met andere backlight. Het scherm doet zich niet ten onder

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endZORRRR
Emryte schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:24:
[...]

Heb zelf ook die keuze gemaakt, de 27lg83a is eigenlijk net zo goed. Heb zelf geen extreem veel last van IPS glow met mijn monitor, weet niet hoe dat bij jou zit?

Ik zeg net als @endZORRRR dat je ook voor de lg83a kan gaan. Of je wilt echt een USB hub, samen met andere backlight. Het scherm doet zich niet ten onder
Goede daad!

Zelf vind ik de IPS glow ook reuze meevallen. De foto's die in dit topic voorbij komen zijn niet representatief voor wat je daadwerkelijk met het oog waarneemt (is volgens mij ook al eerder benoemd in dit topic). Mijn paneel heeft een lichte glow linksonder.

Wellicht ten overvloede, maar test ook even jouw scherm op dead/stuck pixels middels een site zoals:

https://jasonfarrell.com/misc/deadpixeltest.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
endZORRRR schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:06:
[...]

Goede daad!

Zelf vind ik de IPS glow ook reuze meevallen. De foto's die in dit topic voorbij komen zijn niet representatief voor wat je daadwerkelijk met het oog waarneemt (is volgens mij ook al eerder benoemd in dit topic). Mijn paneel heeft een lichte glow linksonder.

Wellicht ten overvloede, maar test ook even jouw scherm op dead/stuck pixels middels een site zoals:

https://jasonfarrell.com/misc/deadpixeltest.php
Ik weet niet hoeveel jij er heb, maar bij mij valt het erg mee. Zie er zelf niet zoveel en ze vallen mij op een na niet op. Met zoveel bedoel ik minder als 10. Daarnaast zitten ze vrij verspreid van elkaar, ik heb ook een beetje last van ips glow links onderin. Maar met dagelijks gebruik valt het niet op.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endZORRRR
Emryte schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:43:
[...]

Ik weet niet hoeveel jij er heb, maar bij mij valt het erg mee. Zie er zelf niet zoveel en ze vallen mij op een na niet op. Met zoveel bedoel ik minder als 10. Daarnaast zitten ze vrij verspreid van elkaar, ik heb ook een beetje last van ips glow links onderin. Maar met dagelijks gebruik valt het niet op.
Ohhh, dan zou ik de monitor hebben teruggestuurd hoor. Valt gewoon onder de garantie. Ik heb gisteren uitvoerig gekeken maar heb hier geen dead/stuck pixel kunnen bekennen.Wat betreft de IPS glow, valt inderdaad niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
endZORRRR schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:42:
[...]

Ohhh, dan zou ik de monitor hebben teruggestuurd hoor. Valt gewoon onder de garantie. Ik heb gisteren uitvoerig gekeken maar heb hier geen dead/stuck pixel kunnen bekennen.Wat betreft de IPS glow, valt inderdaad niet op.
Hier ook 0 dode pixels met de test. IPS Glow acceptabel, geen last van. Blij met het 850 scherm via Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
endZORRRR schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:42:
[...]

Naar nog een keer goed te hebben gekeken, zijn het er maar 1 of 2. Zelf heb ik er geen last van en tijdens normaal en game gebruik zie ik ze niet. Worden het voor halverwege januari meer. Dan zal ik hem terugsturen denk ik

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels j
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-07 21:12
Emryte schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:48:
[...]

Naar nog een keer goed te hebben gekeken, zijn het er maar 1 of 2. Zelf heb ik er geen last van en tijdens normaal en game gebruik zie ik ze niet. Worden het voor halverwege januari meer. Dan zal ik hem terugsturen denk ik
Ik weet niet of je weet wat een stuck/dode pixel is, maar het is overduidelijk te zien als je er 1 hebt. Ik snap ook niet hoe je van 10 naar 1 a 2 bent gegaan. Ik snap eerlijk gezegd ook niet hoe je kan twijfelen tussen 1 of 2. Het is onmiddellijk en continu te zien als je er eentje hebt.

Een scherm met een (of meer) dode pixels zou ik meteen terugsturen. Meeste webshops hanteren een bedenktijd van 14 dagen waarbinnen je kosteloos kan retour sturen. Misschien heb je er zelf geen last van, maar als je het scherm ooit weer wilt doorverkopen, dan zal er weinig/geen belangstelling voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
niels j schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:01:
[...]

Ik weet niet of je weet wat een stuck/dode pixel is, maar het is overduidelijk te zien als je er 1 hebt. Ik snap ook niet hoe je van 10 naar 1 a 2 bent gegaan. Ik snap eerlijk gezegd ook niet hoe je kan twijfelen tussen 1 of 2. Het is onmiddellijk en continu te zien als je er eentje hebt.

Een scherm met een (of meer) dode pixels zou ik meteen terugsturen. Meeste webshops hanteren een bedenktijd van 14 dagen waarbinnen je kosteloos kan retour sturen. Misschien heb je er zelf geen last van, maar als je het scherm ooit weer wilt doorverkopen, dan zal er weinig/geen belangstelling voor zijn.
Ik dacht dat het er 10 waren, maar de meeste was viezigheid op het scherm dat vrij klein was en net stuk leek. En bij Coolblue heb ik 30 dagen, daarom wacht ik het nog ff af en kan ik het ook nog ff goed bekijken. Over dat doorverkopen heb je sws gelijk.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Dode pixels zijn gewoon een defect en die kan je dus ruim na die 14/30 dagen aanbieden ter reparatie. Dat doen ze in de praktijk niet, dus krijg je een nieuw scherm. Ik wacht even tot er weer voorraad is en zal dan het scherm omruilen, ehh, laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Aikon schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:14:
Dode pixels zijn gewoon een defect en die kan je dus ruim na die 14/30 dagen aanbieden ter reparatie. Dat doen ze in de praktijk niet, dus krijg je een nieuw scherm. Ik wacht even tot er weer voorraad is en zal dan het scherm omruilen, ehh, laten repareren.
Dat is ook een van de redenen, maar als ik ook nu kijk na het scherm goed schoon te maken. Zie ik ze niet meer, dus ik betwijfel of het dode pixels zijn of dat het minuscule viezigheid is. En ik weet niet of het mijn ogen zijn die mij voor de gek houden, maar het lijkt wel of er af en toe een pixel uit gaat en daarna weer aan.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
op amazon is hij al een tijdje op voorraad.

Wie heeft hem bij amazon de gekocht? en welke rev hebben jullie gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik een maand geleden op Amazon France, ik heb rev 02.

[ Voor 15% gewijzigd door wvkreg op 28-12-2019 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relloaded
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-06-2021
Hebben mensen die hem normaal gezien in januari zouden ontvange, al ontvangen gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Relloaded schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:31:
Hebben mensen die hem normaal gezien in januari zouden ontvange, al ontvangen gekregen?
Zal Michael J Fox eens vragen om in de tijdmachine te stappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-07 17:02
Ik raad mensen aan om een bestelling te plaatsen bij Bol.com (of jezelf aanmelden voor een email). Ik heb net een email binnengekregen dat deze week een nieuwe voorraad binnenkomt.

Edit: Nog een email gekregen. Hij komt morgen binnen.

[ Voor 13% gewijzigd door TheLastOttoman op 31-12-2019 17:54 ]

Steam ID: TheLastOttoman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
TheLastOttoman schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:47:
Ik raad mensen aan om een bestelling te plaatsen bij Bol.com (of jezelf aanmelden voor een email). Ik heb net een email binnengekregen dat deze week een nieuwe voorraad binnenkomt.

Edit: Nog een email gekregen. Hij komt morgen binnen.
Sterker nog, hij is op dit moment op voorraad!
https://www.bol.com/nl/p/...utm_term=9200000114625274

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:44
Wat is jullie reden om toch nog voor een 1440p scherm te kiezen ipv een 4K scherm?

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 12:56
SgtElPotato schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 02:52:
Wat is jullie reden om toch nog voor een 1440p scherm te kiezen ipv een 4K scherm?
Voor mij is het de beste balans tussen een scherm voor productiviteit (aanzienlijk meer screen real estate dan een 1080p scherm wat voor programmeerwerk erg fijn is) en kunnen gamen op native resolutie met hoge framerates.

Op 4K resolutie is voor gamen 60 fps nog altijd de main target en dan hebben we het over de super high end kaarten als de 1080 Ti en 2080 Ti. Voor competitive online games is dat een beetje meh qua framerates. Op 1440p kan ik met een GTX 1080 prima gamen en op 100+ fps mikken, wat ideaal is in combinatie met een G-Sync compatible high-refresh monitor als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-07 06:58
Ik wil graag boven de 100/120 Fps spelen.
4K schermen zijn er eigenlijk nog niet, en dan nog eens de gpu die je ervoor nodig hebt ;(

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Met name het formaat scherm dat ik prettig vind. 27" Dus en dan zie ik weinig meerwaarde in 4K. Begin bij het begin ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Goeie vraag en het antwoord is voor een deel al gegeven hierboven.
Voor mij is een 27" scherm qua formaat goed voor de afstand waarop ik zit vanaf mijn monitor. Een 32" scherm bv. is al weer een stap extra en dat leent zich niet voor mijn situatie omdat ik dan nog verder van mijn monitor zou willen zitten.
Dan kom ik bij het volgende punt en dat is dat 4K op een 27" gewoon een hele hoge dpi heeft, waardoor bij niet gamen alles een stuk kleiner wordt. Dat kan je dan wel oplossen door te scalen maar dan voegt die 4K niets meer toe eigenlijk behalve misschien in gamen.
Dan eindig ik ook op dat laatste punt, voor gamen heb je op 4K een monster GPU nodig om goede framerates te halen, ik wil niet meer betalen dan 400€ voor een GPU, dus dan vallen een RTX2080 en hoger af.

Het is natuurlijk wel bijzonder dat je IPS schermen op 27" met 4K goedkoper kan krijgen dan deze LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Gister was hij op voorraad bij bol.... Heeft iemand hem al binnen? Bevalt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperorr
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik zit nu te twijfelen welke ik moet hebben de lg of moet ik nog wachten voor een betere die uitkomt .
Ik wil gwn IPS 1440p 144-165hz G-Sync (geen g-sync compatible) heb zelf een i9-9900k met 2080TI.
(ben iemand die vaak css en csgo speelt en high end title games)

Ik kan zelf via werk exclusief btw prijs aanschaffen.
4k monitor heb ik zelf al de 27uk600, maar 60hz en geen g-sync ik zie veel tearing.
De 4k monitoren met 144hz zijn verschikkelijk duur.

Er zijn ook 2 monitoren met 1440p met 240hz maar ook nog niet perfect.

De 2 die mij aanspreken. zijn de:
-LG 27GL850-b
-ASUS PG279QZ.
-ViewSonic XG270QG
-Asus ROG SWIFT PG278QR

De asus & viewsonic is wel aan de dure kant budget is rond 500 maar wegens werk krijg ik hem ex btw.

Ik zit echt te twijfelen uren op youtube en rtings zitten kijken maar kom er niet uit.

Misschien dat iemand van jullie mij kunnen helpen ?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 17:23

ap3nr0ts

hoi

Misschien een suffe vraag, maar ik heb dit topic nu een beetje doorgelezen en vroeg me 2 dingen af. Als je mijn topic bekijkt (Bleed/glow Acer Nitro VG271UP acceptabel of juist niet?), is dit scherm dan een alternatief met waarschijnlijk minder glow? (En, ben nog sowieso benieuwd naar meer meningen over mijn vraag, of het überhaupt te veel is.)

De reden dat ik dit vraag, is dat ik misschien eerder dit scherm als alternatief probeer als de glow van mijn huidige monitor niet binnen acceptable marges valt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
Wat is er zo bijzonder aan Ver. 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
In het zakje zit ook een klein plastic pinnetje zie ik op video's.. Waar is deze voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
ap3nr0ts schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:47:
Misschien een suffe vraag, maar ik heb dit topic nu een beetje doorgelezen en vroeg me 2 dingen af. Als je mijn topic bekijkt (Bleed/glow Acer Nitro VG271UP acceptabel of juist niet?), is dit scherm dan een alternatief met waarschijnlijk minder glow? (En, ben nog sowieso benieuwd naar meer meningen over mijn vraag, of het überhaupt te veel is.)

De reden dat ik dit vraag, is dat ik misschien eerder dit scherm als alternatief probeer als de glow van mijn huidige monitor niet binnen acceptable marges valt. :)
Als ik de foto's zo zie, vind ik de bleed op je Acer niet eens zo schokkend. Op welke brightness setting haal je 120 cdm? Dat is voor mij namelijk de sweet spot voor gamen in een weinig verlichte ruimte. Ik vermoed dat die setting ergens tussen de 0-20 brightness ligt. Is het dan te overzien dan zou ik er mee kunnen leven.

Op je eerste vraag, je zal bij de LG ook IPS glow hebben, voornamelijk vanuit linksonder. Wellicht stoort deze je nog meer dan op de Acer. Bestel er anders een, dan kan je ze naast elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 17:23

ap3nr0ts

hoi

Thanks. Dat is een duidelijk antwoord. Ik kan die in de categorie 'het valt best mee, geen instant-RMA' plaatsen? ;) Ik vind het aan deze Acer-monitor fijn dat de glow in ieder geval goed verdeeld is. Bij mijn eerste exemplaar kwam hij heel duidelijk vooral van linksonder. Als jij zegt dat de LG van dit topic niet perse minder glow heeft, zie ik weinig reden de overstap te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-06 21:30
Hij staat nu bij Amazon aan 461,28 euro.
pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart

Ik kocht hem daar op 24/12 aan net geen 500 euro. Werd geleverd op 30/12. Heel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
ap3nr0ts schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:29:
Thanks. Dat is een duidelijk antwoord. Ik kan die in de categorie 'het valt best mee, geen instant-RMA' plaatsen? ;) Ik vind het aan deze Acer-monitor fijn dat de glow in ieder geval goed verdeeld is. Bij mijn eerste exemplaar kwam hij heel duidelijk vooral van linksonder. Als jij zegt dat de LG van dit topic niet perse minder glow heeft, zie ik weinig reden de overstap te maken.
Ik heb de LG niet maar de LG lijkt tot nu toe vooral linksonder IPS glow te hebben. Ik heb een Acer XF270HUA gehad welke ook heel sterke glow had in 2 hoeken waardoor het erg opviel. Bij jou vind ik het mee vallen maar het is natuurlijk een puur persoonlijke kwestie, ik kan het niet voor jou bepalen of het acceptabel is of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Aggressor schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:50:
In het zakje zit ook een klein plastic pinnetje zie ik op video's.. Waar is deze voor?
Wist het ook niet, maar kan je onderop bevestigen om je muiskabel doorheen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
@Aikon waar precies onder? Heb je misschien een foto?

En heeft iemand misschien ook calibrator instelling voor gaming?

Kan je hem het beste op srgb mode zetten?

[ Voor 50% gewijzigd door Aggressor op 04-01-2020 06:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-07 09:35
Ik heb de Asus TUF Gaming VG27AQ maar gekocht, dit duurde mij te lang allemaal, ik kan alleen zeggen WOW, scherpe IPS kleuren en geen lag bij games. Ik ben meeeeer dan tevreden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Wat is het verschil eigenlijk tussen rev 1.0 en rev 2.0?
En welk profiel gebruiken jullie of een calibratie instelling voor gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Vedrano schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:54:
Ik heb de Asus TUF Gaming VG27AQ maar gekocht, dit duurde mij te lang allemaal, ik kan alleen zeggen WOW, scherpe IPS kleuren en geen lag bij games. Ik ben meeeeer dan tevreden :D
Welke GPU heb jij? Merk je iets van latency onder de 100fps met ELMB aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
Ik ga die van mij dan toch na 4 dagen terug sturen. Links onder is gewoon niet acceptabel. Zelfs bij goed verlichte websites en films zie ik een paarse waas linksonder. Heb mijn scherm op 40 brightness en zit er 60 cm van af. Op mijn werk heb ik twee Dell IPS schermen met glow als ik er bijna met mijn neus erop zit.

Heb het nu op 23 brightness en zie het nog steeds bij normaal gebruik.. Belachelijk. Dit scherm is ook niet zo bijzonder sinds Gigabyte, Acer en Asus dezelfde specs hebben (IPS 1440p op 144hz voor 500 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
TheLastOttoman schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 03:20:
Ik ga die van mij dan toch na 4 dagen terug sturen. Links onder is gewoon niet acceptabel. Zelfs bij goed verlichte websites en films zie ik een paarse waas linksonder. Heb mijn scherm op 40 brightness en zit er 60 cm van af. Op mijn werk heb ik twee Dell IPS schermen met glow als ik er bijna met mijn neus erop zit.

Heb het nu op 23 brightness en zie het nog steeds bij normaal gebruik.. Belachelijk. Dit scherm is ook niet zo bijzonder sinds Gigabyte, Acer en Asus dezelfde specs hebben (IPS 1440p op 144hz voor 500 euro).
Ik heb ook heel veel ips glow in de linker onderhoek, maar geen sprake van paarse glow hier. Eerder storend bij donkere vlakken. Als ik game, merk ik er niets van en is het amper waarneembaar. Staat je scherm hoog genoeg? Kan vaak ook helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheLastOttoman
Waarez schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 07:25:
[...]

Ik heb ook heel veel ips glow in de linker onderhoek, maar geen sprake van paarse glow hier. Eerder storend bij donkere vlakken. Als ik game, merk ik er niets van en is het amper waarneembaar. Staat je scherm hoog genoeg? Kan vaak ook helpen.
Hoog zetten is geen optie. Ik wil niet halverwege een stijve nek aan overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Megekko be like: 7 februari :o

Ik wacht wel tot er gewone voorraad is... Wie wat wat voor monitor er tegen die tijd nog uitkomt.

[ Voor 28% gewijzigd door steveman op 07-01-2020 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
TheLastOttoman schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 03:20:

Heb je geen foto's ervan?
Kan de rest ook vergelijken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Is IPS glow een geldige retour reden of is het in dat geval gebruik maken van de afkoelingsperiode?

[ Voor 7% gewijzigd door wvkreg op 07-01-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
wvkreg schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:32:
Is IPS glow een geldige retour reden of is het in dat geval gebruik maken van de afkoelingsperiode?
Ik zou zeggen beide, alleen is de afkoelingsperiode het meest eenvoudig en voorkomt discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
3 stuks online op voorraad bij informatique

https://www.informatique.nl/199023/lg-27gl850-b.htm

[ Voor 5% gewijzigd door Aggressor op 07-01-2020 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
Aggressor schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:24:
[...]

Heb je geen foto's ervan?
Kan de rest ook vergelijken......
Foto wijkt niet af van hoe het echt eruit ziet:

https://imgur.com/a/4smBPg5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Gelukkig maar want ik zie geen glow.😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
wvkreg schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 07:07:
Gelukkig maar want ik zie geen glow.😂
Niet op mijn foto of jouw eigen scherm? Ik snap het even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
TheLastOttoman schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:30:
[...]

Niet op mijn foto of jouw eigen scherm? Ik snap het even niet.
Op je geposte screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
wvkreg schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:52:
[...]

Op je geposte screenshot.
Hier heb ik dus niet veel aan. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Wij al helemaal niet he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
je ziet toch links onder een blauw/paars achtige gloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Aggressor schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:00:
[...]

je ziet toch links onder een blauw/paars achtige gloed?
`
Nee, je achtergrond en Windows kleur instelling zijn daarvoor ook niet geschikt. Maak eens een screenshot in dark of light mode met aan neutrale achtergrond in 1 kleur, of doe de IPS Glow test op Youtube. Dan is het wellicht zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
wvkreg schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:06:
[...]

`
Nee, je achtergrond en Windows kleur instelling zijn daarvoor ook niet geschikt. Maak eens een screenshot in dark of light mode met aan neutrale achtergrond in 1 kleur, of doe de IPS Glow test op Youtube. Dan is het wellicht zichtbaar.
Ik heb 'm al ingepakt en als je al een paars/blauwe gloed ziet in mijn screenshot, moet je nagaan hoe erger het is bij een zwart achtergrond en taakbalk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:35

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

TheLastOttoman schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:08:
[...]

Ik heb 'm al ingepakt en als je al een paars/blauwe gloed ziet in mijn screenshot, moet je nagaan hoe erger het is bij een zwart achtergrond en taakbalk.
Hoe is het als je er loodrecht voor zit? Vanuit een schuine hoek heeft elk IPS paneel een vorm van glow, hetzij wittig of blauwig, afhankelijk van het backlight.

Als je er recht voor zit en het is weg, dan is het IPS glow. Als het blijft als je er recht voor zit is het backlight bleeding. Dat laatste is iets wat van exemplaar tot exemplaar kan verschillen. IPS glow zou tussen alle exemplaren hetzelfde moeten zijn.
wvkreg schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:06:
[...]

`
Begin je weer?

IPS kan zichtbaar zijn onder alle kleurinstellingen en achtergronden. Mijn paneel krijgt een grauwe zweem als ik er diagonaal in kijk, of ik nou naar mijn bureaublad staar of naar een zwarte achtergrond.

IPS glow test op youtube. :z

[ Voor 30% gewijzigd door Blaat op 08-01-2020 10:17 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
TheLastOttoman schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:08:
[...]

Ik zie de paarse gloed op je screenshot weldegelijk. Bij mij is deze gloed totaal afwezig. Op mijn LG zie ik enkel een iets lichtere gloed, met name bij donkere vlakken. Niet op mijn standaard bureuablad waar er veeral kleuren aanwezig zijn. Terugsturen die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
@Blaat Als ik recht ervoor zit zie ik linksonder een glow that loopt tot 1/3 van het scherm naar rechts en 1/2e hoog. In totaal neemt het 1/6e van het scherm in beslag. Ik moet een meter vanaf zitten zodat het verdwijnt. Er is gelukkig geen backlight bleed.

@Waarez Ik vind het ook zo bizar. Als ik een potje Pro Evolution Soccer speel dan zie ik een beetje paars linksonder op het gras. Het lijd af omdat onderin het scherm een radar zit waar ik op moet letten. Bij totaal zwarte schermen is het wel grijs. Snap niet waarom dit zo is.

@wvkreg (Zucht.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:35

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

TheLastOttoman schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:50:
@Blaat Als ik recht ervoor zit zie ik linksonder een glow that loopt tot 1/3 van het scherm naar rechts en 1/2e hoog. In totaal neemt het 1/6e van het scherm in beslag. Ik moet een meter vanaf zitten zodat het verdwijnt. Er is gelukkig geen backlight bleed.

@Waarez Ik vind het ook zo bizar. Als ik een potje Pro Evolution Soccer speel dan zie ik een beetje paars linksonder op het gras. Het lijd af omdat onderin het scherm een radar zit waar ik op moet letten. Bij totaal zwarte schermen is het wel grijs. Snap niet waarom dit zo is.

@wvkreg (Zucht.)
Dan is het een productiefout en volledig terecht dat je hem retourneert imo. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
TheLastOttoman schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:49:
[...]

Foto wijkt niet af van hoe het echt eruit ziet:

https://imgur.com/a/4smBPg5
Lijkt me duidelijk en zeer onacceptabel! Retour met dat ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
TheLastOttoman schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:50:

@wvkreg (Zucht.)
Modbreak:Kappen.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 08-01-2020 16:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Moose84
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-10-2023
wvkreg schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:18:
[...]

Je krijgt wat je verdiend, ik heb geen IPS glow...zucht
Ik lees al een tijd mee in dit topic, maar nooit de behoefte gehad om hier te reageren omdat andere vaak positieve en inhoudelijke berichten plaatsen waardoor ik mijn keus kan afwegen.
Maar die paarse gloed is vervelend en zou ik de monitor ook terug sturen, maar jouw reactie slaat toch werkelijk nergens op? Iedereen wil toch een goed functioneerde monitor. ook jij toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Modbreak:*knip* laat het modden maar aan ons over. Het feit dat jij dit topic hebt geopend betekend niet dat je de boel hoeft bepalen hier. Dat je positief bent over het scherm mag duidelijk zijn, maar stop aub met fanboy gedrag. Als andere problemen hebben, laat hen dus in hun waarde.

[ Voor 146% gewijzigd door br00ky op 08-01-2020 16:17 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste