Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:10
Postman schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:47:
[...]

Als ik weer voor 2 schermen ga, dan wel 2 dezelfde. Voorlopig dus van 2x 24" naar 1x 27". Misschien dat ik er een 24" bij hang, alleen geen idee hoe dat met sync enzo werkt.
Dat werkt prima. Ik heb een 27 inch 1440p en een 23 inch 1080p staan. Enige nadeel vind ik dat als je vensters sleept van de een naar de ander dat je ze ff moet remaxen. Tuurlijk staat het minder mooi, maar voor de kleinere portemonnee is het een prima stap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedenkelijk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-08-2023
abdus18 schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:58:
[...]

Inderdaad ja, was vorige week nog aan het kijken aangezien ik 2 nieuwe beeldschermen nodig had, maar ze waren nog 450.
Nu gelijk besteld :)
Koop dan de s2721dgf bij sicomputers voor 403, die is alle opzichten net een tandje beter.

Deze is zojuist nog voordeliger geworden?!?
https://www.bol.com/nl/p/...625274/?s2a=#productTitle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:00
Die Dell is toch helemaal niet leverbaar? Die wilde ik ook bestellen, maar ivm voorraad toch maar de LG genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedenkelijk
En weg is tie weer, was een paar minuten 300, zal wel maar een voorraad van 1 geweest zijn bij "VarrockCommerce"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedenkelijk
de Dell is niet direct leverbaar inderdaad maar zolang je de bestelling hebt geplaatst dan heeft de winkel leverplicht voor dat bedrag dus het zal mij een biet wezen als ik een maandje geduld moet hebben :)

Komt er tussendoor een betere deal langs dan anuleer je gewoon, klant is koning O-)
....daar bij heb ik met het huidige tempo mijn 5900x wellicht in januari pas. mijn handen jeuken maar zonder CPU kan je niet veel bouwen

[ Voor 36% gewijzigd door Bedenkelijk op 27-11-2020 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bedenkelijk
@jopie Ok voor wie er het eerste is...
https://www.bol.com/nl/p/...625274/?s2a=#productTitle
Even doorklikken naar "Bekijk en vergelijk alle verkopers" voor een leuke deal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

In de pricewatch staat hij nu voor 299 bij Bol.com Plaza, maar als ik op de link klik is hij gewoon 389. Was het zo'n kort aanbod of zie ik hem niet omdat ik in de bol app op m'n mobiel zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 22:22
pposthoorn schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:04:
Was het zo'n kort aanbod of zie ik hem niet omdat ik in de bol app op m'n mobiel zit?
Ik zie het ook niet vanuit mijn Desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedenkelijk
De aanbieding is opnieuw geplaatst, van 300 voor 330, het gaat om de verkoper VarrockCommerce die enkel zichtbaar is bij "Bekijk en vergelijk alle verkopers"
Er zijn 2 Nano IPS modellen, die met en zonder usb hub - overige settings zijn gelijk

@miranon @pposthoorn

Edit: inmiddels is de aanbieding wel weg, heeft er toch een uurtje gestaan - ik denk dat deze belgische verkoper maar een zeer beperkte voorraad had. Mooie prijs zo voor de 300-330 :)

[ Voor 25% gewijzigd door Bedenkelijk op 27-11-2020 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medabi3
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-08 14:37
Maar weer de aanbieding gemist. Op één of andere manier alt-tab ik nooit op 't juiste moment; kreeg wel de melding maar was al te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De GN is nu helemaal verdwenen en nergens meer te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 09:34

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik heb de lg 27Gn850 nu in huis. Wat een super scherp scherm zeg. een verademing tov mijn oude 1080p..

Alleen die voet.. :/ damn wat een joekel, ik zit onder een schuine kant van het dak.. maar dat past amper nu.

[ Voor 19% gewijzigd door Nickrsd op 29-11-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asmongold
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-12-2020
Nickrsd schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:23:
ik heb de lg 27Gn850 nu in huis. Wat een super scherp scherm zeg. een verademing tov mijn oude 1080p..

Alleen die voet.. :/ damn wat een joekel, ik zit onder een schuine kant van het dak.. maar dat past amper nu.
Oh minder om te lezen... mijne komt woensdag als het goed is. Maar zal dan tegen het zelfde probleem aanlopen.
Steekt de voet ook ver naar achteren zodat je dicht op het scherm zit zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ja Idd. De voet is met namen wat hoger dan mijn oude scherm.. dus moet hij doordat ik onder een schuine wand zit wat meer naar voren komen. En aan de voorkant steekt de voet links/rechts ook wat uit naar voren.. komt nu tegen toetsen bord/muis..

Als ik m’n bureau 10/15 cm naar voren trek, kan ik het scherm een stuk naar achter schuiven.. zodat het probleem weg is. Alleen staat m’n bureau dan een stuk van de kant haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Nu online
Veel mensen zullen het scherm hebben ontvangen van black friday.
Zijn jullie een beetje tevreden?
Mooi scherm, maar ik blijf me storen aan de IPS glow in de linker onderhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedenkelijk
Li1quid schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:31:
Als het echt ongelijk is dan gewoon retour aanmelden als defect. Ik lees online veel ervaringen van mensen die soms pas bij een 3e monitor een goede te pakken hadden.

Je betaalt er dik voor dan mogen ze ook gewoon een degelijk product leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ik heb zelf even snel gekeken of ik ips Glow heb. Heb maar weinig kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Li1quid schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:31:
IPS glow heeft elke IPS monitor last van, daar is niks aan te doen en is inherent aan de techniek verbonden. Backlight bleeding heeft te maken met de bouwkwaliteit van de fabrikant en zal sterk per monitor verschillen helaas, daar moet je geluk mee hebben. Eigenlijk absurd dat dit nog steeds een issue is bij vrijwel alle fabrikanten.

Ik merk op mijn GN850 vooral de IPS glow en een lichte mate aan BLB, maar moet er nog eens goed naar kijken. Als ik het niet zie in 90% van de gevallen heb ik er vrede mee. Het valt meestal vooral op bij een volledig zwart scherm. Maar als het je erg stoort zou ik hem zeker retour sturen! Heb je een foto ervan toevallig?

Ik heb wel direct die verschrikkelijke voet eraf gehaald, onhandig groot en lelijk ding.. m'n VESA bureaumount bevalt beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Nu online
Volgens mij ben ik zelf wat te gevoelig aan IPS glow (of ik let er gewoon te veel op).
Het is al mijn tweede LG monitor met net het zelfde `probleem`.

De gaming performance van het scherm is wel top! Geen ghosting, snel en mooie kleuren!
Maar langs de andere kant zijn de felle kleuren minder goed voor de films en youtube. Sommige kleuren zijn gewoonweg te fel en zien er onnatuurlijk uit, terwijl dit tijdens het gamen wel leuk is.

Al bij al: top voor snelle fps games. Minder goed voor donkere games (ips glow)
Voor surfen op het web vind ik de kleuren te fel, maar goed, daar is de monitor niet voor gemaakt.

Op de site van LG kan je drivers downloaden (als je de GL versie hebt). Die installeert een colorprofile waardoor de kleuren beter worden (minder fel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Een nadeel van de GN850 retour sturen is dat je alleen je geld terug krijgt. Er zijn simpelweg geen nieuwe meer op voorraad om jouw retour te vervangen. Kun je de GL gaan kopen, maar kost het je wel 60 euro meer en krijg je eigenlijk dezelfde loterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Nu online
Het is moeilijk om een correcte foto van ips glow te nemen. Maar je kan het hiermee vergelijken (niet mijn foto, het minder erg in het echt)

Als je wat verder weg zit van de monitor verdwijndt de glow volledig. Maar dan kan ik niet meer aan m`n toetsenbord :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sx9EAm_6tf0-Ox4D_ormwfU9YTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TneW22O92PrZxwcwigeqrrKS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Li1quid op 30-11-2020 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Li1quid schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:26:
Volgens mij ben ik zelf wat te gevoelig aan IPS glow (of ik let er gewoon te veel op).
Het is al mijn tweede LG monitor met net het zelfde `probleem`.

De gaming performance van het scherm is wel top! Geen ghosting, snel en mooie kleuren!
Maar langs de andere kant zijn de felle kleuren minder goed voor de films en youtube. Sommige kleuren zijn gewoonweg te fel en zien er onnatuurlijk uit, terwijl dit tijdens het gamen wel leuk is.

Al bij al: top voor snelle fps games. Minder goed voor donkere games (ips glow)
Voor surfen op het web vind ik de kleuren te fel, maar goed, daar is de monitor niet voor gemaakt.

Op de site van LG kan je drivers downloaden (als je de GL versie hebt). Die installeert een colorprofile waardoor de kleuren beter worden (minder fel).
Te felle kleuren ligt gewoon aan de calibratie, dat is altijd op te lossen!

Hier wat foto's van iemand die er 3 heeft gekocht en vooral wat IPS glow heeft met nauwelijks BLB: https://m.imgur.com/a/McPKlMb . Veel beter dan deze 3 kan je niet krijgen helaas, blijft een nadeel aan IPS..

Heb trouwens even de 'Faster' pixel response tijd geprobeerd maar deze is onbruikbaar vanwege overshoot en purple trailing. Ik raad gewoon 'Fast' aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Li1quid
  • Nu online
stin00 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:53:
[...]

Te felle kleuren ligt gewoon aan de calibratie, dat is altijd op te lossen!

Hier wat foto's van iemand die er 3 heeft gekocht en vooral wat IPS glow heeft met nauwelijks BLB: https://m.imgur.com/a/McPKlMb . Veel beter dan deze 3 kan je niet krijgen helaas, blijft een nadeel aan IPS..

Heb trouwens even de 'Faster' pixel response tijd geprobeerd maar deze is onbruikbaar vanwege overshoot en purple trailing. Ik raad gewoon 'Fast' aan.
De ICC file van de LG driver heeft al veel geholpen met de kleuren! Helaas past Windows een kleurenprofiel niet toe op de desktop zelf, enkel de applicaties maken er gebruik van. Alsook wordt het profiel niet toegepast op youtube video's. (mijn mac doet het wel uitstekend op dat vlak, die ondersteunt wide gamut out of the box)

Een monitor voor gaming performance + perfecte kleuren + geen ips glow bestaat volgens mij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedenkelijk
Die linker onder hoek op de foto is wel een defect te noemen. dat hoort echt niet. gewoon het serienummer noteren en retour sturen. zo kan je controleren dat ze niet gewoon dezelfde retour sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 15:04
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:18:
[...]

Van die tweedekans monitoren zou ik nooit doen, grote kans dat iemand die besteld heeft, uit de doos heeft gehaald en gebrek heeft geconstateerd, ips glow, dode pixel etc en hem zonder opgaaf van reden heeft terug gestuurd.
Ik heb voor €258 bij bol via hun BuyBay Retourkansjes Vrijdag een LG 27GN850 mogen ontvangen.
Gelukkig was het slechts vegen op het scherm en licht beschadigde doos. Ik kan er verder niks anders op aanmerken. Ja beetje ips glow maar daar doe je niks aan.
Alles compleet en zelfs het plastic zit er nog op en 0 h power on time in het information menu. Ja je neemt een gok maar bij bol kan het in ieder geval altijd terugsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bedenkelijk
Zojuist zonder aankondiging mijn S2721DGFA ontvangen van sicomputers,

403 betaald, nu staat de prijs op 499, levertijd was januari 2021, is nu "onbekend" geworden

Out of the box:
- IPS backlight geeft dusdanig veel licht dat mijn zwarte achtergrond haast wit lijkt - met mijn overige 2 IPS monitoren is dat niet het geval. (ik snap dat het geen OLED is maar dit is gewoon onbruikbaar XD)
- Kleuren: Alle kleuren zijn te bond, dit schijnt nano-ips eigen te zijn. ie huidskleuren hebben een rode gloed en een grauw blauwe bank lijkt vel blauw

Vanavond even spelen met de mogelijkheden om een eigen profiel te maken, op mijn oude IPS monitoren heb ik brightness standaard op 20% staan en dat staat op deze Dell vanuit de factory op 75%.

[ Voor 4% gewijzigd door Bedenkelijk op 18-12-2020 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 19:45
Bedenkelijk schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:55:
Zojuist zonder aankondiging mijn S2721DGFA ontvangen van sicomputers,

403 betaald, nu staat de prijs op 499, levertijd was januari 2021, is nu "onbekend" geworden

Out of the box:
- IPS backlight geeft dusdanig veel licht dat mijn zwarte achtergrond haast wit lijkt - met mijn overige 2 IPS monitoren is dat niet het geval. (ik snap dat het geen OLED is maar dit is gewoon onbruikbaar XD)
- Kleuren: Alle kleuren zijn te bond, dit schijnt nano-ips eigen te zijn. ie huidskleuren hebben een rode gloed en een grauw blauwe bank lijkt vel blauw

Vanavond even spelen met de mogelijkheden om een eigen profiel te maken, op mijn oude IPS monitoren heb ik brightness standaard op 20% staan en dat staat op deze Dell vanuit de factory op 75%.
Ik lees hier graag het resultaat van. Het is ene monitor die ik graag zou willen. Gamen en semi pro fotografie. Ik bezit nu een dell u2715h. Maar voor te gamen is deze niks meer waard. Maar wil niet inboeten op kleur echtheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bedenkelijk
Ok, het duurde even voordat ik begreep wat er gebeurde maar denk dat ik de quirks van deze monitor nu wel redelijk begrijp:

Om te beginnen baalde ik enorm want op diverse foto's kon ik details totaal niet meer terugvinden, het welbekende instagram filter effect waar bij de menselijke porien weg geplamuurd lijken, zo ook waren textures van de kleding niet meer terug te vinden etc. Na wat frustratie dat ik dit niet kon corrigeren ben ik door de presets heen gelopen om te zien of dit effect bij alle modes op het zelfde niveau bleef. Enkel bij profiel "RPG" zag ik een verschil, subtiel maar zeker aanwezig! Ok dus dat vertelt mij ergens in de instellingen een parameter zit die het effect groter en kleiner maakt. Manueel iedere optie nagelopen en uiteindelijk bij uiteraard de laatste optie in het menu.... Saturatie. Deze staat standaard op 50% voor R, G en B. Deze heb ik ik nu voor alle kleuren op 45 gezet en rood zelfs nog een extra stap naar benede met 40.
wat maakte dit een groot verschil zeg - nu is het weer wat ik mag verwachten van een monitor.

Vervolgens de standaard RGB selectie optieuw doorlopen naar wat voor mij natuurlijk oogt en met de saturatie terug geshroeft te hebben kan ik voorlopig uit de voeten met een setting van R96,G93,B100.

En dan blijft er nog de backlight over, Onder normaal gebruik kan ik hier geen opmerkingen over maken maar let wel dat als je het scherm zwart zou maken (ik heb bijvoorbeeld solide zwart als wallpaper) dat je geen zwart te zien zult krijgen. IPS heeft altijd de backlight aan staan en normaal gesproken om zwart te tonen draaien de pixels op zo'n manier dat ze een blokkade vormen. Nu is het net als met lamellen... kijk je er recht op dan werkt de blokkade maar kijk je vanaf een schuine hoek dan kan je hier alsnog tussendoor gluren. Omdat het hier om pixel formaat gaat is het effect lastig te herkennen. In de praktijk wat je kan verwachten is alsof je de zon in je rug hebt dat op je scherm reflecteert. Alles recht voor je ziet er nog OK uit maar alles dat niet recht tegenover je staat lijkt het alsof er een reflectie over het scherm valt.

Je kan dit mitigeren door niet met je neus op het scherm te gaan zitten, des te groter de afstand des te groter de verhouding van het scherm dat onder een acceptabele kijkhoek valt.

Ik denk dat een scherm met deze eigenschappen niet geschikt zal zijn voor fotobewerking op niveau. De kleurwaardes zijn goed (na calibratie) maar het gebrek aan contrast bij donkere kleuren lijkt mij in deze context een spelbreker. Voor gewoon computer gebruik, de backlight glow is even schrikken in het begin maar zie ik niet als storende factor zolang je niet afhankelijk bent van donkere films en horror spellen.

Gamen:
Tja dit is mijn eerste monitor boven de 60-75 Hz dus ga ik natuurlijk roepen: Fenomenaal :D hoe dit vergelijkt met andere gaming monitoring kan ik niet over oordelen.

@c4coupe Deze review vond ik zelf wel inhoudelijk solide: YouTube: Dell S2721DGF Review – One of the Fastest IPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Bedenkelijk schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:59:
Ok, het duurde even voordat ik begreep wat er gebeurde maar denk dat ik de quirks van deze monitor nu wel redelijk begrijp:

Om te beginnen baalde ik enorm want op diverse foto's kon ik details totaal niet meer terugvinden, het welbekende instagram filter effect waar bij de menselijke porien weg geplamuurd lijken, zo ook waren textures van de kleding niet meer terug te vinden etc. Na wat frustratie dat ik dit niet kon corrigeren ben ik door de presets heen gelopen om te zien of dit effect bij alle modes op het zelfde niveau bleef. Enkel bij profiel "RPG" zag ik een verschil, subtiel maar zeker aanwezig! Ok dus dat vertelt mij ergens in de instellingen een parameter zit die het effect groter en kleiner maakt. Manueel iedere optie nagelopen en uiteindelijk bij uiteraard de laatste optie in het menu.... Saturatie. Deze staat standaard op 50% voor R, G en B. Deze heb ik ik nu voor alle kleuren op 45 gezet en rood zelfs nog een extra stap naar benede met 40.
wat maakte dit een groot verschil zeg - nu is het weer wat ik mag verwachten van een monitor.

Vervolgens de standaard RGB selectie optieuw doorlopen naar wat voor mij natuurlijk oogt en met de saturatie terug geshroeft te hebben kan ik voorlopig uit de voeten met een setting van R96,G93,B100.

En dan blijft er nog de backlight over, Onder normaal gebruik kan ik hier geen opmerkingen over maken maar let wel dat als je het scherm zwart zou maken (ik heb bijvoorbeeld solide zwart als wallpaper) dat je geen zwart te zien zult krijgen. IPS heeft altijd de backlight aan staan en normaal gesproken om zwart te tonen draaien de pixels op zo'n manier dat ze een blokkade vormen. Nu is het net als met lamellen... kijk je er recht op dan werkt de blokkade maar kijk je vanaf een schuine hoek dan kan je hier alsnog tussendoor gluren. Omdat het hier om pixel formaat gaat is het effect lastig te herkennen. In de praktijk wat je kan verwachten is alsof je de zon in je rug hebt dat op je scherm reflecteert. Alles recht voor je ziet er nog OK uit maar alles dat niet recht tegenover je staat lijkt het alsof er een reflectie over het scherm valt.

Je kan dit mitigeren door niet met je neus op het scherm te gaan zitten, des te groter de afstand des te groter de verhouding van het scherm dat onder een acceptabele kijkhoek valt.

Ik denk dat een scherm met deze eigenschappen niet geschikt zal zijn voor fotobewerking op niveau. De kleurwaardes zijn goed (na calibratie) maar het gebrek aan contrast bij donkere kleuren lijkt mij in deze context een spelbreker. Voor gewoon computer gebruik, de backlight glow is even schrikken in het begin maar zie ik niet als storende factor zolang je niet afhankelijk bent van donkere films en horror spellen.

Gamen:
Tja dit is mijn eerste monitor boven de 60-75 Hz dus ga ik natuurlijk roepen: Fenomenaal :D hoe dit vergelijkt met andere gaming monitoring kan ik niet over oordelen.

@c4coupe Deze review vond ik zelf wel inhoudelijk solide: YouTube: Dell S2721DGF Review – One of the Fastest IPS
Thx! Mijn dell nu staat de helderheid op 20% na kalibratie waarmee ik nog een helderheid creëer van ik dacht 120cd. Dit is vrij donker, maar dit helpt natuurlijk ook tegen het ips glow denk ik.

Ik vraag me ook af, stel ik koop dit scherm en ik kalibreer dit met mijn spyder pro. Dan gebeurt de rgb etc wat jij aangepast hebt bij mij via software. Dat zou dus ook moeten volstaan om tot een goed beeld te komen. Ik zou in principe de monitor moeten resetten, de witbalans op 6500 zetten en dan de tool laten lopen. Zo doe ik het nu in ieder geval al 6 jaar, wat mij en men vriendin toch een goed resultaat geeft van kleurechtheid en afdrukken bij verschillende online drukkers.

Kan je bij dit nieuw model ergens de witbalans zelf instellen?(6500k)

Alvast bedankt voor je grondige feedback.

[ Voor 3% gewijzigd door c4coupe op 19-12-2020 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bedenkelijk
c4coupe schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 05:07:
[...]
Kan je bij dit nieuw model ergens de witbalans zelf instellen?(6500k)

Alvast bedankt voor je grondige feedback.
Sorry ik weet niet op welke instelling je doelt,

De volgende opties zijn er op de S2721DGFA aanwezig

Gain RGB
Offset RGB
Hue RGBCMY
Saturation RGBCMY

Brightness
Contrast
Dark Stabilizer

Input color Format RGB YPbPr
Sharpness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Bedenkelijk schreef op zondag 20 december 2020 @ 01:40:
[...]

Sorry ik weet niet op welke instelling je doelt,

De volgende opties zijn er op de S2721DGFA aanwezig

Gain RGB
Offset RGB
Hue RGBCMY
Saturation RGBCMY

Brightness
Contrast
Dark Stabilizer

Input color Format RGB YPbPr
Sharpness
ik heb op deze Dell de instellingen.
standard
multimedia
movie
game
paper
color temp ( deze is belangrijk voor mij ) hier kan ik kiezen voor verschillende witbalansen. Waaronder 6500K een goede is voor get scherm te kalibreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bedenkelijk
Deze monitoren zijn niet vanuit de fabriek gecalibreerd dus kan de monitor onmogelijk weten wanneer die op 6500k staat. Er zit geen instelling op om in 1x de temperatuur bij te stellen, dit zal altijd een beetje tweaken met de rgb opties zijn.

Als je 6500k wilt met deze monitor dan ben je afhankelijk van je eigen kalibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:50

Oekol

waka waka hey hey

Komend van een LG 38uc99 waar ik mijn laptop via usbc to usb c verbond en oplaadde heb ik nu een gl850. Er is geen usb c poort, maar kan ik mijn laptop opladen met een display port to usb c kabel of is die mogelijkheid er niet en moet ik de laptop altijd aan de oplader doen?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Oekol schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:07:
Komend van een LG 38uc99 waar ik mijn laptop via usbc to usb c verbond en oplaadde heb ik nu een gl850. Er is geen usb c poort, maar kan ik mijn laptop opladen met een display port to usb c kabel of is die mogelijkheid er niet en moet ik de laptop altijd aan de oplader doen?
Nee dat werkt niet :P Alleen een monitor met USB-C power delivery kan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

stin00 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:11:
[...]

Too bad. Kon er al heel weinig over vinden tot niks. Wel dat die kabels goed werkte, heb een dockingstation van werk echter laad die volgens mij ook niet op. Die op 't werk wel, maar dit is een ronde van Dell en die volgens mij niet.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Wat vreselijk om dit beeldscherm te updaten zeg. Heb nu al drie laptops geprobeerd en bij de ene zegt die een kabel er in doen. De ander zegt die er is een update beschikbaar en als je m draait is het ineens up to date on daarna weer de update melding te laten zien. Op de derde laptop zie je alleen op 't begin een mini seconde dat het de extra opties laat zien in OSC. Daarna kun je alleen 't scherm anders indelen en is verder niks aan te klikken. Wat... Een.. Gedoe!

Hoe kregen jullie dit voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Laatst online: 22:31
Heb het beeldscherm alweer een paar maanden :) vind 'm heerlijk en heb niks aan de grafische settings gedaan. Gewoon plug & play!

Had maar één groot minpunt en dat is dat de standaard/ houder van het scherm zeer wiebelig is. Dat op gelost door een aftermarket te kopen (+ 80 euro) maar was het waard voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:00
Oekol schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:32:
Wat vreselijk om dit beeldscherm te updaten zeg. Heb nu al drie laptops geprobeerd en bij de ene zegt die een kabel er in doen. De ander zegt die er is een update beschikbaar en als je m draait is het ineens up to date on daarna weer de update melding te laten zien. Op de derde laptop zie je alleen op 't begin een mini seconde dat het de extra opties laat zien in OSC. Daarna kun je alleen 't scherm anders indelen en is verder niks aan te klikken. Wat... Een.. Gedoe!

Hoe kregen jullie dit voor elkaar?
Niet ? Bij mij werkt hij al perfect zoals ik wil vanaf het moment dat ik hem aansloot. Wat was er nodig aan de update dan, extra functies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Skybullet schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:56:
[...]

Niet ? Bij mij werkt hij al perfect zoals ik wil vanaf het moment dat ik hem aansloot. Wat was er nodig aan de update dan, extra functies ?
Is denk ik niet nodig. Maar er is een update dus dacht ik ga hem updaten. Juist dat is dus een crime.

Iemand tips voor een goeie configuratie qua kleuren etc? Of houden jullie de settings van bv rtings aan? Weet dat elk scherm anders is maar als ik zo'n schema aanhoudt zal het bijna perfect zijn right... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:00
Oekol schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 18:40:
[...]

Is denk ik niet nodig. Maar er is een update dus dacht ik ga hem updaten. Juist dat is dus een crime.

Iemand tips voor een goeie configuratie qua kleuren etc? Of houden jullie de settings van bv rtings aan? Weet dat elk scherm anders is maar als ik zo'n schema aanhoudt zal het bijna perfect zijn right... ;)
Ik gebruik hem zoals hij uit de doos kwam. Ik heb enkel gecheckt of gsync goed werkt haha !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:35
Ik gebruik mij of meer deze instellingen : https://www.tftcentral.co.uk/reviews/lg_27gl850.htm

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zie geen update voor de monitor zelf beschikbaar hier:
https://www.lg.com/uk/sup...csSalesCode=27GL850-B.AEK

@Oekol Over welke update heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Welke instellingen, ik lees alleen dat ze calibratie hebben gedaan dmv tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Aikon schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:11:
Ik zie geen update voor de monitor zelf beschikbaar hier:
https://www.lg.com/uk/sup...csSalesCode=27GL850-B.AEK

@Oekol Over welke update heb je het?
Dat is het vervelende inderdaad. Als je gewoon kon downloaden en met usb stick kon doen is er niks aan de hand. Je hebt een usb upstream kabel gekregen in de doos. Als je de Onscreen control download op je computer en dan de kabel van je monitor naar je computer verbind krijg je de optie om je monitor te updaten. Zie onderstaande link, krijg hem niet korter want hij opent direct in de app bij mij.

https://www.google.com/ur...Vaw3Osk34FHLy7lVjkNpD1aXy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ah ok, maar geen changelog beschikbaar dus. Tja, dan ga ik er niet aan beginnen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
init6 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:35:
[...]

Welke instellingen, ik lees alleen dat ze calibratie hebben gedaan dmv tools.
Staat er nochtans bij hoor :
  • Preset Mode : Gamer 1
  • Brightness : 23
  • Contrast : 70
  • Gamma : Mode 2
  • Color Temperature : Custom
  • RGB : 58, 49, 48
Natuurlijk zoals bij alle kalibraties zijn niet alle schermen dezelfde en kan het zijn dat je hierbij zelf een beetje aanpassingen moet doen, maar je kan het gebruiken als uitgangspunt.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

stin00 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:11:
[...]

Heb iets gevonden op de krochten van het internet: display port PD to usb c. Die PD betekent dat je een usb er in kan stoppen die via adapter in stopcontact zit. Dan heb ik alsnog 1 usbc nodig die ik in m'n laptop kan drukken en dan oplaad. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marn1X
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-03-2024
Heb weer de monitor loterij mogen spelen.. :/
Net als bij mijn vorige aankoop het scherm twee keer om moeten ruilen voordat ik een exemplaar had waar ik tevreden mee was. De eerste had een stuck blauwe pixel in het midden van het scherm en de tweede had in de rechter helft van het scherm veel warmere kleuren.

Het huidige paneel is nog steeds niet perfect, opvallend is dat de oneffenheid van de backlight erger wordt als je de helderheid hoger zet.
Maar ik neem het voor lief omdat gamen op >60Hz, op deze resolutie, met wide color gamut genieten is! :D Komende van 1920x1080 is het fijn om eindelijk twee documenten 100% naast elkaar te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 17:16
Ik heb dit scherm recent gekocht en gelukkig geen problemen met pixels, bleeding etc. Wat mij wel opviel is dat er een royale "gap" is tussen de bezel en het scherm. Kan iemand mij zeggen of dit normaal is bij dit scherm. Ik wil liever niet ruilen omdat het scherm zelf prima is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcKnGGEg7mLmLsQ89n9Uj2lPnKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wd7rOj0Tyx39QqqN4lWFqWC3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whymeee
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-08 21:58
freak-ish schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:13:
Ik heb dit scherm recent gekocht en gelukkig geen problemen met pixels, bleeding etc. Wat mij wel opviel is dat er een royale "gap" is tussen de bezel en het scherm. Kan iemand mij zeggen of dit normaal is bij dit scherm. Ik wil liever niet ruilen omdat het scherm zelf prima is.[Afbeelding]
Bij mij is er totaal geen gap te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedenkelijk
Same, denk een kleine fabricage fout.

Het zal geen invloed hebben op de performance maar als je je hier snel aan stoort gewoon een keertje terugsturen voor eentje die wel nieuwstaat waardig is. Je hebt er tenslotte een aardig bedrag voor betaald dan hoef je ook geen genoegen te nemen met gebreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:41
Hi, ik hoop dat dit de juiste plek is voor deze vraag, anders hoor ik het graag!

Ik heb sinds december een LG27UL850 en was er erg blij mee. Maar sinds kort zijn ineens (van de een op de andere dag) de kleuren vertekent. Alles wordt feller weergegeven, met name keur oranje lijkt wel neon-oranje (Funda doet pijn aan de ogen). De modus op 'standaard' zetten (ipv vivid) helpt niet. Terugsturen kan uiteraard maar even voor de zekerheid: is er nog iets wat dit kan veroorzaken waar ik zelf debet aan kan zijn of iets aan kan doen? Alle stekkertjes zitten goed en invoerapparaat is een MacBook Pro. Tot voorkomt geen enkel probleem gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 16-09 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Valorian schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:53:
Hi, ik hoop dat dit de juiste plek is voor deze vraag, anders hoor ik het graag!

Ik heb sinds december een LG27UL850 en was er erg blij mee. Maar sinds kort zijn ineens (van de een op de andere dag) de kleuren vertekent. Alles wordt feller weergegeven, met name keur oranje lijkt wel neon-oranje (Funda doet pijn aan de ogen). De modus op 'standaard' zetten (ipv vivid) helpt niet. Terugsturen kan uiteraard maar even voor de zekerheid: is er nog iets wat dit kan veroorzaken waar ik zelf debet aan kan zijn of iets aan kan doen? Alle stekkertjes zitten goed en invoerapparaat is een MacBook Pro. Tot voorkomt geen enkel probleem gehad...
Misschien per ongeluk HDR aangezet? HDR is niet om aan te zien op IPS panelen zonder local dimming.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Blaat schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:18:
[...]

Misschien per ongeluk HDR aangezet? HDR is niet om aan te zien op IPS panelen zonder local dimming.
Ik zie dat niet terug in de settings. Waar zou :? ik die aan gezet kunnen hebben?

EDIT: De monitor zit gekoppeld via USB-C, daar zie ik in de settings geen HDR-opties... Ook de 'reset to initialen settings' verhelpt het probleem niet

[ Voor 20% gewijzigd door Valorian op 06-04-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Bijgaand voorbeeld van hoe de kleuren weergegeven worden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6NTRLkvU5Zwi-RbX6yhX1HBLL9U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QfN1kpOGibzwAi4k4BipAECF.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Valorian schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:31:
[...]

Ik zie dat niet terug in de settings. Waar zou :? ik die aan gezet kunnen hebben?

EDIT: De monitor zit gekoppeld via USB-C, daar zie ik in de settings geen HDR-opties... Ook de 'reset to initialen settings' verhelpt het probleem niet
Lijkt inderdaad alsof High Dynamic Range aan staat: https://support.apple.com/en-us/HT211153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
stin00 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:08:
[...]

Lijkt inderdaad alsof High Dynamic Range aan staat: https://support.apple.com/en-us/HT211153
Super! Dat was het inderdaad. Ik heb alle settings van de LG bekeken maar realiseerde mij niet dat het iets was wat de MacBook meegaf. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Nog steeds erg blij met dit scherm. Wel iets dat ik mij afvraag en benieuwd ben naar andere ervaringen.

Soms gaat het scherm even op zwart voor maximaal 2 seconden en daarna weer scherp beeld. Gebeurd wellicht maximaal twee keer op een dag maar dit heb ik niet met mijn andere beeldschermen, weet iemand wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedenkelijk
MetalSonic schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:31:
Nog steeds erg blij met dit scherm. Wel iets dat ik mij afvraag en benieuwd ben naar andere ervaringen.

Soms gaat het scherm even op zwart voor maximaal 2 seconden en daarna weer scherp beeld. Gebeurd wellicht maximaal twee keer op een dag maar dit heb ik niet met mijn andere beeldschermen, weet iemand wat dit is?
Dit kan een displaydriver crash zijn, gewoon je drivers updaten en dan zou het gefixed moeten zijn. Als het daarna blijft gebeuren dan eventvwr.msc openen en kijken wat er gebeurt tijdens de storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Bedenkelijk schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:47:
[...]

Dit kan een displaydriver crash zijn, gewoon je drivers updaten en dan zou het gefixed moeten zijn. Als het daarna blijft gebeuren dan eventvwr.msc openen en kijken wat er gebeurt tijdens de storing
Bedankt voor het meedenken, ik zal mijn GPU driver weer eens updaten via de geforce experience, hopelijk lost dat de crashes op. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
MetalSonic schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:31:

Bij mij veroorzaakte Gsync het (tenzij ik mijn 2de scherm los koppelde)

Maar ik heb sowieso alleen maar ellende gehad met gsync (mijn partner ook en dat met totaal andere scherm) dus ik heb weinig positiefs erover te zeggen.

andere drivers of schone Windows installatie hebben nooit geholpen, enige wat hielp was gsync aan maar alleen bij fullacreen (en dat wil ik niet) of mijn andere monitor loskoppelen, zelf denk ik dat dit meer een Nvidia probleem is dan een LG issue

Maar het zou inderdaad een display driver crash kunnen zijn, kijk eventueel de Windows logboek na want daar zal het over het algemeen wel staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 23-04-2021 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Mizgala28 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:05:
[...]

Bij mij veroorzaakte Gsync het (tenzij ik mijn 2de scherm los koppelde)

Maar ik heb sowieso alleen maar ellende gehad met gsync (mijn partner ook en dat met totaal andere scherm) dus ik heb weinig positiefs erover te zeggen.

andere drivers of schone Windows installatie hebben nooit geholpen, enige wat hielp was gsync aan maar alleen bij fullacreen (en dat wil ik niet) of mijn andere monitor loskoppelen, zelf denk ik dat dit meer een Nvidia probleem is dan een LG issue

Maar het zou inderdaad een display driver crash kunnen zijn, kijk eventueel de Windows logboek na want daar zal het over het algemeen wel staan.
Mijn GPU ondersteunt geen Gsync, wellicht dat het daar dan mee te maken heeft. Maar dit probleem is een kleinigheidje. Het is af en toe even heel kort en verder doet dit scherm voor mij wat hij moet doen.

Als het vaker terug komt zal ik eens bij de instellingen van de monitor kijken of het aan of uit zetten van Gsync nog invloed heeft. Voorlopig ben ik bang dat ik het nog ff moet doen met mijn MSI 980 gezien de schaarste van nieuwe gpu's ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 15:04
MetalSonic schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:26:
[...]

Mijn GPU ondersteunt geen Gsync, wellicht dat het daar dan mee te maken heeft. Maar dit probleem is een kleinigheidje. Het is af en toe even heel kort en verder doet dit scherm voor mij wat hij moet doen.

Als het vaker terug komt zal ik eens bij de instellingen van de monitor kijken of het aan of uit zetten van Gsync nog invloed heeft. Voorlopig ben ik bang dat ik het nog ff moet doen met mijn MSI 980 gezien de schaarste van nieuwe gpu's ;(
Ik heb gemerkt dat je FreeSync in het AMD control panel uit kan zetten en in de monitor gewoon nog aan kan staan. Misschien is dit het probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Jeroenske schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:14:
[...]

Ik heb gemerkt dat je FreeSync in het AMD control panel uit kan zetten en in de monitor gewoon nog aan kan staan. Misschien is dit het probleem ?
Vanochtend iets na het opstarten in Windows weer dat mijn scherm even uit ging en daarna weer uit. Nu maar eens Adaptive sync uitgezet in het control panel van mijn beeldscherm ben benieuwd of dit het oplost.

Ik heb G-sync ondersteuning vanuit mijn monitor maar mijn GPU (MSI GTX 980) heeft geen free sync of gsync dingen.

Zou leuk zijn als het niet meer gebeurt en anders moet ik er maar mee leven. Verder zoals al eerder aangegeven nog steeds erg blij met dit scherm. Zal nu denk ik wel bij IPS blijven O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
MetalSonic schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:10:
[...]
Zal nu denk ik wel bij IPS blijven O+
Ik ben er algemeen genomen wel vrij tevreden van, alleen vind ik de zwartwaardes bij IPS toch wel wat tegenvallen. Oh ja, ook de HDR is waardeloos.

Als er in de toekomst een 32" 4K 144Hz HDMI 2.1 met degelijke HDR en zwartwaardes uitkomt én betaalbaar is, ga ik wel overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabadabadoe1
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-12-2021
Heeft deze monitor ook een groter broertje en met 4k resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 16-09 08:34
Jabadabadoe1 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:52:
Heeft deze monitor ook een groter broertje en met 4k resolutie?
pricewatch: LG UltraGear 27GN950 Rood, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGDB
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-08 23:25
Mijn scherm doet alleen DisplayPort 1.2. Ik zie in de software van AMD maar 5.4 Gbps x 4 staan. Is dit problematisch of niet? Het schijnt dat nieuwere revisies wel 1.4 doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
329 euro bij Bol momenteel: https://www.bol.com/nl/nl...ch/9300000005468213/?s2a=

379 voor het origineel: https://www.bol.com/nl/nl...625274/?s2a=#productTitle

[ Voor 34% gewijzigd door wvkreg op 30-07-2021 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-09 16:26
Deze mooie monitor ook maar aangeschaft. Werkt perfect uit of the box met de HDMI kabel.

DisplayPort is een ander verhaal. Ik heb een GTX1060 6GB met DP poort. Wanneer ik de monitor aansluit met DP (bijgeleverde kabel bij de monitor) krijg ik wél de bootsequence van de computer te zien, maar een paar seconden na het blauw Windows 10 logo heb ik geen beeld meer en krijg ik de melding "No signal entering saving mode shortly". Het lijkt dus niet aan de kabel te liggen.

Ik heb van alles al geprobeerd:
- Nvidia drivers updaten
- Bios updaten
- deze Nvidia DisplayPort update geïnstalleerd.
- Alle DisplayPort versies via OSD menu geprobeerd.
- Met een tweede beeldscherm gecontroleerd of de LG27GL850 (als 1e of 2e monitor) wel wordt herkend in Windows. Dat is dus weer niet het geval. Hij wordt helemaal niet herkend wanneer hij is aangesloten met DP, ondanks dat ik bij het opstarten wel de boot sequence zie. :')

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Justinn1988 op 13-08-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Justinn1988 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:07:
Deze mooie monitor ook maar aangeschaft. Werkt perfect uit of the box met de HDMI kabel.

DisplayPort is een ander verhaal. Ik heb een GTX1060 6GB met DP poort. Wanneer ik de monitor aansluit met DP (bijgeleverde kabel bij de monitor) krijg ik wél de bootsequence van de computer te zien, maar een paar seconden na het blauw Windows 10 logo heb ik geen beeld meer en krijg ik de melding "No signal entering saving mode shortly". Het lijkt dus niet aan de kabel te liggen.

Ik heb van alles al geprobeerd:
- Nvidia drivers updaten
- Bios updaten
- deze Nvidia DisplayPort update geïnstalleerd.
- Alle DisplayPort versies via OSD menu geprobeerd.
- Met een tweede beeldscherm gecontroleerd of de LG27GL850 (als 1e of 2e monitor) wel wordt herkend in Windows. Dat is dus weer niet het geval. Hij wordt helemaal niet herkend wanneer hij is aangesloten met DP, ondanks dat ik bij het opstarten wel de boot sequence zie. :')

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? :'(
Freesync/Adaptive sync uitgezet in de menu van het scherm zelf geprobeerd? (zou apart zijn als dat de issue is maar toch)

Anders andere kabel proberen, mijn 27GL850 werkt prima met de bijgeleverde DP kabel, maar een vriend van mij had diezelfde issues als jij (met een AMD kaart) tot hij een andere kabel probeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Je wil ook geen HDMI met games gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 16:41
Sinds vanmorgen ervaar ik een vervelend probleem met mijn LG GL850, namelijk een verticale blauwe streep in beeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzMLPYBydpWbU7JnN7jTATfTKRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XetNofYWPtRnpTGF33vh16dJ.jpg?f=fotoalbum_large

Is hier zelf nog iets aan te doen, of gevalletje RMA? :|

EDIT:

RMA is geaccepteerd, dus hopelijk ben ik hem niet te lang kwijt..

[ Voor 6% gewijzigd door BTFD op 16-08-2021 09:57 ]

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik zie deze nu staan pricewatch: LG 27GN880 Zwart

Is dat de evloutie van de 27gl850?

Wat zijn de verschillen en voor- en nadelen ofwel heeft iemand ervaring met dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arpie88
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-08 09:53
wvkreg schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:52:
Ik zie deze nu staan pricewatch: LG 27GN880 Zwart

Is dat de evloutie van de 27gl850?

Wat zijn de verschillen en voor- en nadelen ofwel heeft iemand ervaring met dit scherm?
Dat scherm is een paar maanden later uitgebracht. Het paneel is identiek. De USB-hub ontbreekt en de stand is iets anders (vandaar lagere prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Inmiddels is de prijs hetzelfde :-)

pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
BTFD schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 07:31:
Sinds vanmorgen ervaar ik een vervelend probleem met mijn LG GL850, namelijk een verticale blauwe streep in beeld:

[Afbeelding]

Is hier zelf nog iets aan te doen, of gevalletje RMA? :|

EDIT:

RMA is geaccepteerd, dus hopelijk ben ik hem niet te lang kwijt..
Lijkt me inderdaad RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Arpie88 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:55:
[...]

Dat scherm is een paar maanden later uitgebracht. Het paneel is identiek. De USB-hub ontbreekt en de stand is iets anders (vandaar lagere prijs).
Ok, besteld als 2e LG. Ik zal deze als primair gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arpie88
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-08 09:53
Ik zie nu net dat het dus om de GN880 gaat. Ik keek verkeerd en dacht GN850 (wat dus het bekende 'broertje' is van de GL850). Mijn excuus.

Maar mijn opmerking klopt wel, de stand van een GN880 is significant anders dan de GL850. Het is namelijk een ergonomische stand die je aan je bureau klemt. En net als de GN850 heeft het geen usb-hub.
https://www.rtings.com/monitor/reviews/lg/27gn880-b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Arpie88 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:30:
Ik zie nu net dat het dus om de GN880 gaat. Ik keek verkeerd en dacht GN850 (wat dus het bekende 'broertje' is van de GL850). Mijn excuus.

Maar mijn opmerking klopt wel, de stand van een GN880 is significant anders dan de GL850. Het is namelijk een ergonomische stand die je aan je bureau klemt. En net als de GN850 heeft het geen usb-hub.
https://www.rtings.com/monitor/reviews/lg/27gn880-b
Klopt, voor de rest zelfde paneel / scherm / specs.
De voet en arm van de GN850 is echt vreselijk lomp groot en diep. Ik zie dat bij veel LG modellen, ergonomisch erg jammer (imho).

[ Voor 10% gewijzigd door wvkreg op 16-08-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Arpie88 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:55:
[...]

[ Voor 48% gewijzigd door wvkreg op 16-08-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
edit

[ Voor 97% gewijzigd door wvkreg op 16-08-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik heb een laptop met 1 HDMI aansluiting voor het werk, de pricewatch: HP EliteBook 840 G6 (6YP50AW)

Hoe sluit ik nu deze twee schermen het beste aan?

Schermen: pricewatch: LG 27GN880 Zwart
en pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart

Is dit dan overkill?: https://www.bol.com/nl/nl...xFRg.2_17.23.ProductTitle

Of: https://www.bol.com/be/nl...BJPA_0_34.35.ProductImage

Of: pricewatch: Dell USB 3.0 Ultra HD Triple Video Docking D3100

Of gewoon een usb-c naar HDMI kabel/adapter op de laptop aansluiten (zit thunderbolt 3 op) en de andere HDMI poort gewoon (blijven) gebruiken?

[ Voor 75% gewijzigd door wvkreg op 16-08-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedenkelijk
wvkreg schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:36:
Ik heb een laptop met 1 HDMI aansluiting voor het werk, de pricewatch: HP EliteBook 840 G6 (6YP50AW)

Hoe sluit ik nu deze twee schermen het beste aan?

Schermen: pricewatch: LG 27GN880 Zwart
en pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart

Is dit dan overkill?: https://www.bol.com/nl/nl...xFRg.2_17.23.ProductTitle

Of: https://www.bol.com/be/nl...BJPA_0_34.35.ProductImage

Of: pricewatch: Dell USB 3.0 Ultra HD Triple Video Docking D3100

Of gewoon een usb-c naar HDMI kabel/adapter op de laptop aansluiten (zit thunderbolt 3 op) en de andere HDMI poort gewoon (blijven) gebruiken?
Port replicators zijn niet bedoelt om te gamen, je verliest je freesync en hoge refresh rate. Het is vooral voor het gemak dat je met 1 usb kabel je laptop in een desktop met meerdere schermen transformeert.

Gebruik Display port of HDMI voor je primaire game scherm - daar naast kan je nogsteeds een port replicator gebruiken voor de overige opties.

Welke GPU heeft je laptop?

[ Voor 5% gewijzigd door Bedenkelijk op 20-08-2021 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Bedenkelijk schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 01:33:
[...]

Port replicators zijn niet bedoelt om te gamen, je verliest je freesync en hoge refresh rate. Het is vooral voor het gemak dat je met 1 usb kabel je laptop in een desktop met meerdere schermen transformeert.

Gebruik Display port of HDMI voor je primaire game scherm - daar naast kan je nogsteeds een port replicator gebruiken voor de overige opties.

Welke GPU heeft je laptop?
Intel 620. Ik heb nu een usbc to HDMI kabel in gebruik. Voor de game pc gewoon tweemaal Display Port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedenkelijk
wvkreg schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:42:
[...]

Intel 620. Ik heb nu een usbc to HDMI kabel in gebruik. Voor de game pc gewoon tweemaal Display Port.
Ok, dan verlies je dus niks met het gebruik van een port replicator. Zou er een kopen enkel al voor het gebruiksgemak.

• MysterionNL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-12-2024
Hoi allen,

Gisteren mijn GL850 binnen gekregen, zeer tevreden over het scherm! Thanks voor alle reviews alvast.

Ik kom pas net kijken als het gaat om technische instellingen van een monitor, dus loop wel tegen een probleem aan. Zodra ik een game start (in dit geval Rocket League) dan springt mijn scherm standaard richting 30hz. Ook springt het DAS system standaard uit. Ik zie ook nergens de mogelijkheid om dit zelf handmatig in te stellen.

Heeft iemand enig idee hoe ik de refresh rate op 60hz of hoger kan houden en hoe ik DAS aan van automatisch af kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Er is in dit topic niks genoemd over bias lighting. Maar zijn er mensen die een led strip op de achterkant hebben geplakt? Ben benieuwd hoe dat werkt met deze monitor omdat de USB poort zo raar is kan ik me herinneren (geeft geen stroom). Iemand ervaringen?

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste