Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
[b]MetalSonic schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:55:

Over poetsen gesproken hoe onderhouden jullie je IPS scherm? Als je na een tijdje een keer een nichtje heb gehad die met haar vingers aan het scherm heeft gezeten hoe maak je 't scherm dan weer schoon?
hydrofiel doek van de baby (100%katoen) met een klein drupje afwasmiddel op een hoek. dan deze hoek onder de kraan met ruim water, en vervolgens de doek uitwringen totdat er geen "los vocht" meer in zit. zachtjes (doek ertegen maar niet duwen!) over de monitor met t natte deel van de doek, alleen rechte banen en geen ronddraaiende beweging. komt t vies niet los? dan nog een keer een baan (ipv wrijven op 1 plek).
als alles eraf is nog een keer met de droge kant van de doek.
werkt voor mij al ~20 jaar op alles wat een beeldscherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 22:31
dyrc schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:31:
[...]

hydrofiel doek van de baby (100%katoen) met een klein drupje afwasmiddel op een hoek. dan deze hoek onder de kraan met ruim water, en vervolgens de doek uitwringen totdat er geen "los vocht" meer in zit. zachtjes (doek ertegen maar niet duwen!) over de monitor met t natte deel van de doek, alleen rechte banen en geen ronddraaiende beweging. komt t vies niet los? dan nog een keer een baan (ipv wrijven op 1 plek).
als alles eraf is nog een keer met de droge kant van de doek.
werkt voor mij al ~20 jaar op alles wat een beeldscherm is.
Wat is dat precies voor doek?

Kan ik dit ook doen met een microvezel doek? maar eigenlijk dus met een vochtige doek die niet druppelt eroverheen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 11:49
MetalSonic schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:55:
In de hoeken linksbovenin en rechtsboven in zitten 2 puntjes. Weet iemand wat dat die doen? Ze zitten niet op het "display gedeelte" dus geen dode pixels. Ze zitten in de "schermrand"......

Nu ik ze heb gezien wil ik weten wat ze zijn. In eerste instantie dacht ik dat 't stofjes waren of iets anders maar ik kon ze niet weg poetsen.

Over poetsen gesproken hoe onderhouden jullie je IPS scherm? Als je na een tijdje een keer een nichtje heb gehad die met haar vingers aan het scherm heeft gezeten hoe maak je 't scherm dan weer schoon?
Ik heb echt EXACT op dezelfde plek deze puntjes zitten. Ook linksonder zit dit puntje net boven de onderrand van het scherm, dus hij zal rechtsonder ook wel zitten. Lijkt dus een 'standaard' iets te zijn wat ergens tijdens de productie ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Lord_Dain schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:52:
[...]

Ik heb echt EXACT op dezelfde plek deze puntjes zitten. Ook linksonder zit dit puntje net boven de onderrand van het scherm, dus hij zal rechtsonder ook wel zitten. Lijkt dus een 'standaard' iets te zijn wat ergens tijdens de productie ontstaat.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Je weet niet half hoe blij ik ben met deze post van jou. Ik heb gister flink wat lopen piekeren over die puntjes. Ik denk ook dat het een standaard iets is.

Gelukkig zitten ze niet in de display zelf dus 't kunnen al geen dode pixels zijn. Verder om deze reactie ook positief te eindigen. Wat een heerlijk scherm is dit toch. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:20
Zijn het niet misschien sensoren voor omgevingslicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MetalSonic schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:02:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Je weet niet half hoe blij ik ben met deze post van jou. Ik heb gister flink wat lopen piekeren over die puntjes. Ik denk ook dat het een standaard iets is.

Gelukkig zitten ze niet in de display zelf dus 't kunnen al geen dode pixels zijn. Verder om deze reactie ook positief te eindigen. Wat een heerlijk scherm is dit toch. O+
Ik heb dezelfde puntjes, maar niet daar. Wel rechtsboven. Dat bleek stof in het scherm en is schoongemaakt onder garantie. Ik zou zweren dat t (dode) pixels waren qua vorm etc., maar toch stof.

Schoonmaken doe ik gewoon met de stofdoek waar ik ook de rest vh huis mee doe, idd met water en wat schoonmaakmiddel, maar dan wel als 1e ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Aikon op 22-07-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 11:47
wimpie007 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:22:
Kunnen mensen met een 27GL83A eens naar hun rand links en rechts kijken? Op mijne lijkt het alsof ie zoals en samsung telefoon beetje curved aan de randen is en je ertussen kan kijken.
Ziet er normaal uit naar mijn ogen, mijn Eizo heeft het zelfde effect, naar ik denk loopt de coating laag verder onder de dunne randen voor de versteviging van het scherm. het randje van een scherm is doorgaans maar een klikrandje wat de voor en achterkant van de behuizing bij elkaar houd en geen gelijmde rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 11:47
In mijn geval gebruik ik Corporate Express Multi-Purpose Foam cleaner en een stuk keukenpapier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:35
MetalSonic schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:02:
[...]
Ik heb gister flink wat lopen piekeren over die puntjes. Ik denk ook dat het een standaard iets is.
Die van mij heeft dit toch niet hoor. Niet dat het kwaad kan, maar het hoort zo niet iig.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
ikbenben schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:37:
[...]

Die van mij heeft dit toch niet hoor. Niet dat het kwaad kan, maar het hoort zo niet iig.
Ligt eraan wat je 'zo hoort' noemt. Ik heb zes verschillende GL83A's in huis gehad (2 nog steeds in bezit). Alle zes de schermen hadden deze puntjes en op precies dezelfde plek. Bij de GL83 lijkt het mij een standaard iets. Misschien dat de puntjes tijdens het productieproces (kunnen) ontstaan en dat ze bij de één meer/duidelijker aanwezig zijn dan bij de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Cannoli schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:48:
[...]

Ligt eraan wat je 'zo hoort' noemt. Ik heb zes verschillende GL83A's in huis gehad (2 nog steeds in bezit). Alle zes de schermen hadden deze puntjes en op precies dezelfde plek. Bij de GL83 lijkt het mij een standaard iets. Misschien dat de puntjes tijdens het productieproces (kunnen) ontstaan en dat ze bij de één meer/duidelijker aanwezig zijn dan bij de ander.
Ik zie de puntjes ook niet altijd even duidelijk. Zo in het donker lichten ze bijvoorbeeld niet op. Ik zie ze overdag als er licht op schijnt en ik ze "op zoek".. Mijn foto's zijn uiteraard ook flinke "close ups"..

Even wat pluspunten en minpunten van mij over dit scherm tot nu toe:
+: 144hz, gsync (nog niet getest), 1440p (heerlijk) , 27"

-: scherm is licht wiebelig, vergeleken met de monitoren die ik gewend ben voelt de monitor vrij los. Dit zal wel de kanttekening zijn van een scherm dat je zo makkelijk kan draaien en dan ook nog makkelijk naar voren en achteren kan buigen.

Minpunt voor mijzelf opgelost door een ander monitor er tegen aan te zetten. Voor mijn werk gebruik ik 3 schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:58
Mijn derde LG 27GL850 wil niet aan de Gsync. Van alles al geprobeerd, power plan naar high performance gezet, driver firmware geüpdatet, Nvidia (rtx 2080 super) drivers geüpdatet, schone installatie van de drivers met DDU, niets helpt. Ik zet Gsync aan in control panel, lijkt in eerste instantie niks aan de hand, maar zodra ik een game opstart (Rocket League / Modern Warfare) gaat het scherm even op zwart en daarna weer aan (regelmatig ook met apparaat disconnect geluid van Windows). Check ik daarna Nvidia control panel dan staat Gsync weer uit. Dan kan ik hem vervolgens wel weer aanzetten, maar dat moet ik dan dus iedere keer doen als ik een game opstart. Heel vervelend. Had ik met mijn vorige twee 27GL850's geen last van. Wat zou het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
ArjenIsM3 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:55:
Mijn derde LG 27GL850 wil niet aan de Gsync. Van alles al geprobeerd, power plan naar high performance gezet, driver firmware geüpdatet, Nvidia (rtx 2080 super) drivers geüpdatet, schone installatie van de drivers met DDU, niets helpt. Ik zet Gsync aan in control panel, lijkt in eerste instantie niks aan de hand, maar zodra ik een game opstart (Rocket League / Modern Warfare) gaat het scherm even op zwart en daarna weer aan (regelmatig ook met apparaat disconnect geluid van Windows). Check ik daarna Nvidia control panel dan staat Gsync weer uit. Dan kan ik hem vervolgens wel weer aanzetten, maar dat moet ik dan dus iedere keer doen als ik een game opstart. Heel vervelend. Had ik met mijn vorige twee 27GL850's geen last van. Wat zou het kunnen zijn?
Andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:58
Jazeker, was ook niet de oplossing. Heb hem uiteindelijk zelfs omgeruild voor een nieuw scherm. Was ook niet de oplossing. Had al twee drivers geprobeerd, maar een nog oudere Nvidia driver gebruiken bleek uiteindelijk de oplossing te zijn. Desondanks is hier niets over te vinden :?

Edit: het probleem is terug en ik gebruik nog altijd de oude(re) driver waarbij ik het probleem gister (even) niet had. Zucht.

[ Voor 13% gewijzigd door ArjenIsM3 op 28-07-2020 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoTizzle
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik heb nu een maandje de UltraGear, ben er ontzettend blij mee. Ik snap alleen iets niet aan de USB poorten.

Omdat mijn PC iets verder weg staat en ik een draadloze headset heb, zou het fijn zijn als ik deze op kan laden via de USB poorten die achterop het scherm zitten. Alleen, wanneer ik de headset aan de USB hang laadt deze niet op.

Heeft er iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpitfireFrl
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik neem aan dat je de monitor met een USB kabel hebt verbonden met de PC, als je dan de bovenste USB poort gebruikt zou het moeten werken (ik heb zelf niet de 27GL850, heb even op een foto van de achterkant gekeken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoTizzle
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-05-2024
SpitfireFrl schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:49:
Ik neem aan dat je de monitor met een USB kabel hebt verbonden met de PC, als je dan de bovenste USB poort gebruikt zou het moeten werken (ik heb zelf niet de 27GL850, heb even op een foto van de achterkant gekeken).
Hier was ik me inderdaad niet bewust van. Nu werkt het, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Aschtra schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:52:
[...]

Mijne wiebel ook bij hevig typen, deed mijn vorige LG ook. Oplossing die ik gebruik is beide schermen tegen elkaar aan zetten, heb je sowieso minder last van de bezels en hij wiebelt niet meer
_/-\o_

Ik was al in de buurt. Mijn scherm wiebelde ook enorm. Mijn LG scherm staat helemaal links en rechts leunde hij dan op een andere monitor. Je voelt hem al aankomen, het stond even goed en dan ging hij weer los staan.

Na een tijdje een helder momentje en ik heb links een paar boeken tussen de linkerkant van het scherm gezet en de muur en nu staat het stevig.

Enige waar ik nog last van had is nu weg. Ondertussen ook Nvdia 10 colour gekozen ipv standard settings _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Okay ik heb jullie hulp even nodig mbt deze nieuwe monitor.

Toen deze monitor was verbonden met mijn "oude gamepc" had ik mooi 1440P beeld.. Technisch gezien werkte alles.

Nieuwe situatie:
In mijn nieuwe game pc (Future proof game & multimedia pc 1440P)

werkt het NIET
- zelfde videokaart is erop aangesloten, zelfde display kabel maar ik heb geen beeld op mijn LG monitor.

Dan zou je kunnen denken: videokaart niet goed geïnstalleerd? of wellicht je voeding ofzo? Maar op mijn oude TN monitor heb ik wel gewoon beeld.

Er is dus nu ineens iets aan de hand met mijn LG gaming monitor, hoe kan ik dit het beste aanpakken verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Helpt het als je DP1.4 in het menu van de monitor aan/uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
wagenveld schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:50:
Helpt het als je DP1.4 in het menu van de monitor aan/uit zet?
Wat bedoel je hiermee?

Ondertussen kan ik melden dat ik nu beeld heb op mijn LG gaming monitor.

Na het updaten van mijn nvidia drivers dacht ik "waarom niet nog eens proberen" terwijl hij via DVI ook nog was aangesloten op mijn Tn schermpje en ineens zie ik mijn LG monitor oplichten en een teken van leven weergeven _O_

Ofwel drivers update was de FIX, snap niet waarom dit niet nodig is voor mijn oude TN scherm maar wel voor mijn nieuwe scherm? en hoe moest je dit doen als je geen oude monitor meer had??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
ikbenben schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:37:
[...]

Mijn beide 2 GL83 hebben ook die putjes.
Wellicht zijn het dan jouw oogjes die niet helemaal zo horen
Niet dat het kwaad kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
MetalSonic schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:51:
[...]

Ik zie de puntjes ook niet altijd even duidelijk. Zo in het donker lichten ze bijvoorbeeld niet op. Ik zie ze overdag als er licht op schijnt en ik ze "op zoek".. Mijn foto's zijn uiteraard ook flinke "close ups"..

Even wat pluspunten en minpunten van mij over dit scherm tot nu toe:
+: 144hz, gsync (nog niet getest), 1440p (heerlijk) , 27"

-: scherm is licht wiebelig, vergeleken met de monitoren die ik gewend ben voelt de monitor vrij los. Dit zal wel de kanttekening zijn van een scherm dat je zo makkelijk kan draaien en dan ook nog makkelijk naar voren en achteren kan buigen.

Minpunt voor mijzelf opgelost door een ander monitor er tegen aan te zetten. Voor mijn werk gebruik ik 3 schermen.
Wiebelen kan je easy oplossen door ze aan een standaard te hangen ;-)
Gelijk meer plek op je bureau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
MetalSonic schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:58:
[...]

Wat bedoel je hiermee?

Ondertussen kan ik melden dat ik nu beeld heb op mijn LG gaming monitor.

Na het updaten van mijn nvidia drivers dacht ik "waarom niet nog eens proberen" terwijl hij via DVI ook nog was aangesloten op mijn Tn schermpje en ineens zie ik mijn LG monitor oplichten en een teken van leven weergeven _O_

Ofwel drivers update was de FIX, snap niet waarom dit niet nodig is voor mijn oude TN scherm maar wel voor mijn nieuwe scherm? en hoe moest je dit doen als je geen oude monitor meer had??
Vergeet niet 144Hz (windows instelling) en 10bit (nVidia control panel) in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
wimpie007 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 01:59:
[...]

Mijn beide 2 GL83 hebben ook die putjes.
Wellicht zijn het dan jouw oogjes die niet helemaal zo horen
Niet dat het kwaad kan :P
Maak er van wat je wil, die van mij heeft het niet ;)

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Aikon schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 08:50:
[...]

Vergeet niet 144Hz (windows instelling) en 10bit (nVidia control panel) in te schakelen.
Moest ik inderdaad opnieuw doen (die 10bit) 144 hz doet hij al uit zichzelf bij mij...

Heerlijk scherm en nu lekker de release van de 3000 serie in de gaten houden, mijn MSI GTX 980 mag wel vervangen worden voor een goede 1440p ervaring in nieuwe games of games van de afgelopen 2 jaar!

EDIT toch weer een minpunt gevonden bij dit scherm. De LG wil mijn BIOS niet weergeven van mijn moederbord. Als ik een zichtbaar bios wil hebben moet ik mijn computer via een DVI kabeltje aansluiten op mijn oude beeldscherm en dan kan ik alles gewoon aanpassen.

En dan te bedenken dat ik mijn oude monitor paar weken geleden aan mijn ouders wilde meegeven :o ik heb mijn oude monitor nog hard nodig voor vitale dingen :>

EDIT: Edit: Ik kan mijn computer nu ook via HDM verbinden met mijn beeldscherm, maar helaas heb ik ook via een werkende hdmi kabel geen beeld in bios op deze monitor ;w

[ Voor 38% gewijzigd door MetalSonic op 11-08-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
MetalSonic schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:01:
[...]

Moest ik inderdaad opnieuw doen (die 10bit) 144 hz doet hij al uit zichzelf bij mij...

Heerlijk scherm en nu lekker de release van de 3000 serie in de gaten houden, mijn MSI GTX 980 mag wel vervangen worden voor een goede 1440p ervaring in nieuwe games of games van de afgelopen 2 jaar!

EDIT toch weer een minpunt gevonden bij dit scherm. De LG wil mijn BIOS niet weergeven van mijn moederbord. Als ik een zichtbaar bios wil hebben moet ik mijn computer via een DVI kabeltje aansluiten op mijn oude beeldscherm en dan kan ik alles gewoon aanpassen.

En dan te bedenken dat ik mijn oude monitor paar weken geleden aan mijn ouders wilde meegeven :o ik heb mijn oude monitor nog hard nodig voor vitale dingen :>

EDIT: Edit: Ik kan mijn computer nu ook via HDM verbinden met mijn beeldscherm, maar helaas heb ik ook via een werkende hdmi kabel geen beeld in bios op deze monitor ;w
Dit kon volgens mij ook komen door een bios setting die eerst de ingebouwde vid kaart van je processor gebruikt en dan pas de dedicated dacht ik?
Of DVI>HDMI>DP

Anyway, to the point finally.
In the motherboard BIOS settings under the BOOT menu (on my board) there is an option called "CSM (Compatibility Support Module)". This is Enabled by default. Changing this to Disabled instantly fixed the issue. You may want to also try 'Auto' in case you have other non-UEFI devices connected but this may not work, it didn't for me.

Under your bios boot menu go to your "Boot from PCI-E/PCI Expansion Devices"

Select -> "UEFI Driver first" in the drop-down menu and you're done!

[ Voor 18% gewijzigd door wimpie007 op 17-08-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
wimpie007 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:48:
[...]

Dit kon volgens mij ook komen door een bios setting die eerst de ingebouwde vid kaart van je processor gebruikt en dan pas de dedicated dacht ik?
Of DVI>HDMI>DP

Anyway, to the point finally.
In the motherboard BIOS settings under the BOOT menu (on my board) there is an option called "CSM (Compatibility Support Module)". This is Enabled by default. Changing this to Disabled instantly fixed the issue. You may want to also try 'Auto' in case you have other non-UEFI devices connected but this may not work, it didn't for me.

Under your bios boot menu go to your "Boot from PCI-E/PCI Expansion Devices"

Select -> "UEFI Driver first" in the drop-down menu and you're done!
Bedankt Wimpie dit was de fix _/-\o_

Ik kan nu ook op mijn LG in de BIOS voelt als een klein wonder, echt blij mee. Mijn oude monitor kan weer lekker worden opgeborgen en het wordt weer wat schoner hier. Plus dat dit veel makkelijker is. Als ik nu even wat wil aanpassen aan de bios settings ben ik er zo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
MetalSonic schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:34:
[...]

Bedankt Wimpie dit was de fix _/-\o_

Ik kan nu ook op mijn LG in de BIOS voelt als een klein wonder, echt blij mee. Mijn oude monitor kan weer lekker worden opgeborgen en het wordt weer wat schoner hier. Plus dat dit veel makkelijker is. Als ik nu even wat wil aanpassen aan de bios settings ben ik er zo :9
Nice! Goedzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:26
Vandaag ook de LG 27GL850-B aangesloten op m'n 5700XT. Prachtig beeld, maar...

In Arma 3 lijkt Freesync/Adaptive Sync niet te werken. Het staat volgens de interface aan, maar blijft meestal op 60hz. Soms springt het naar 144hz, en soms ergens rond de 100, maar het komt nooit overeen met de echte FPS...

Iemand tips?

Update: opgelost. Reboot en/of check van de Steam files integrity heeft het opgelost ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MailMan op 19-08-2020 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Toch nog niet 100% opgelost. Ik moet Adaptive Sync uitzetten, Alt-Tabben naar windows en dan weer Arma in, en dan weer Adaptive Sync aanzetten. Elke keer als ik dan uit de game Alt-tab moet ik het herhalen. Beetje irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord_Dain
Voor diegenen die evt. nog twijfelen, op dit moment is de monitor voor 399€ op te halen bij de Mediamarkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:56
Lord_Dain schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:50:
Voor diegenen die evt. nog twijfelen, op dit moment is de monitor voor 399€ op te halen bij de Mediamarkt!
Thanks. Besteld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePimpShrimp
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 21:35
Nu niet meer beschikbaar bij de Mediamarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sui785
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-09 11:03
MailMan schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 05:19:
Toch nog niet 100% opgelost. Ik moet Adaptive Sync uitzetten, Alt-Tabben naar windows en dan weer Arma in, en dan weer Adaptive Sync aanzetten. Elke keer als ik dan uit de game Alt-tab moet ik het herhalen. Beetje irritant.
Probeer eens met de Radeon software, gewoon ALT+R en werkt ook ingame. Desnoods een custom profiel maken voor ARMA3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
wimpie007 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 02:00:
[...]

Wiebelen kan je easy oplossen door ze aan een standaard te hangen ;-)
Gelijk meer plek op je bureau
Kan je nog een standaard aanraden voor de LG27GL850 ik ga er nu toch eens serieus naar kijken. Ruimte besparing en ik zit niet dagelijks te kloten met 't scherm in de juiste houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:40

MazeWing

The plot thickens...

Voor de mensen met een LG 34GB850 of 38GN950 (en misschien nog wel meer modellen):
In de sRGB modes kun je normaliter geen aanpassingen doen qua RGB. Ik ben er echter achter gekomen dat de monitor gewoon DDC (dat het middels software rechtstreeks is aan te passen aan de monitor).

Ik heb een programmatje genaamd ClickMonitorDDC gebruikt en heb de RGB instellingen aangepast in de sRGB mode. Ik heb daar dus ook een (bijna) perfecte witbalans. (deze was 6012K) en is nu 6481K).

Doe er uw voordeel mee... ;)

edit: zie dat ik het in het verkeerde topic heb geplaatst... :F Gelukkig zou het bij de 27GL850 ook moeten werken.

[ Voor 10% gewijzigd door MazeWing op 30-08-2020 07:08 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
sui785 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:06:
[...]

Probeer eens met de Radeon software, gewoon ALT+R en werkt ook ingame. Desnoods een custom profiel maken voor ARMA3.
Hoe bedoel je dit precies?

Hij staat nu op AMD optimized in Adrenalin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sui785
  • Laatst online: 05-09 11:03
MailMan schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:38:
[...]

Hoe bedoel je dit precies?

Hij staat nu op AMD optimized in Adrenalin.
Ik bedoel dat je in de AMD Radeon software alle aanpassingen kan doen zonder het spel te verlaten. Druk op ALT+R in-game. Desnoods maak je een instellingsprofiel voor dat spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 19:33
Ik zit hier een beetje in een luxe positie, ik heb nu het volgende paneel van Samsung (VA, Curved, HDR en 144Hz). Daarnaast heb ik een Dell 24" 60HZ IPS panneel staan wat ik constant gebruik voor browsing en het bekijken van filmpjes omdat de kleuren beter zijn.

Nu, na een groot gedeelte van het topic doorgelezen te hebben, zit ik met de volgende 'maaren' en zou ik een ongezoute mening willen van de mensen die het scherm alweer een tijd gebruiken:

- Kan iemand me vertellen die toevallig een VA paneel heeft of het waard is om dit scherm ernaast te zetten?
- Heeft iemand deze tegen de muur gehangen? Hoeveel problemen heb je ondervonden om de kabels erin te pluggen met de gedachte dat ik geen 90 graden DP kabel heb?

Het uiteindelijke doel is om toch voor dit IPS paneel te gaan en dan de Dell eruit te gooien.

[ Voor 5% gewijzigd door Viper_4111 op 31-08-2020 12:34 ]

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 09:05
ThePimpShrimp schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:23:
Nu niet meer beschikbaar bij de Mediamarkt.
Momenteel 365 euro incl express levering 8 september bij https://www.amazon.fr/LG-...ile_desktop?ie=UTF8&psc=1

Betreft B variant, voor zover ik weet enige verschil ontbreken usb hub. Zelf geen ervaring met retourneringsbeleid amazon france, maar lijkt mij een prima deal.

• ikbenben
balarina schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:54:
[...]

Momenteel 365 euro incl express levering 8 september bij https://www.amazon.fr/LG-...ile_desktop?ie=UTF8&psc=1

Betreft B variant, voor zover ik weet enige verschil ontbreken usb hub. Zelf geen ervaring met retourneringsbeleid amazon france, maar lijkt mij een prima deal.
Dit is de GN850, de GL850 staat er 449€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Laatst online: 15-09 09:05
ikbenben schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:05:
[...]

Dit is de GN850, de GL850 staat er 449€.
Scherp.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1301182;1559756/

Ontbreken koptelefoonaansluiting, usb (hub) en lager verbruikt. Beeldkwaliteit lijkt mij identiek.

[ Voor 3% gewijzigd door balarina op 04-09-2020 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Laatst online: 16-09 19:33
Idd de bovengenoemde dingen ontbreken. De voet heeft een iets andere vorm maar de prijs was bij launch ongeveer 50 dollar lager. Paneel is verder exact hetzelfde en daarom deze gekocht. Zal me benieuwen!

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-09 19:18
Beste mensen,

Mijn LG gaat niet in sleep zoals ik in Windows ingesteld heb. Dus hij blijft alleen maar de screensaver doen maar niet in sleep. Ik vind dit erg vervelend weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Als Windows een screensaver laat zien ipv de slaapstand te activeren, gaat de LG niet in slaapstand nee. Lijkt me dus iets van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Gezien de mogelijkheid dat er hier straks een 3070 of 3080 Nvidia GPU in het systeem komt, vroeg ik me af hoe de ervaringen zijn van mensen met deze LG en een RTX (of GTX) kaart met Gsync compatible sync? Werkt dit een beetje? Lees hier en daar klachten dat er toch wat issues zijn, maar hoop eigenlijk dat ik de LG kan blijven gebruiken straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 08:34
Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Ik heb sinds ~2 weken dat ik telkens een vervelend piepgeluid hoor als ik achter de PC zit. In het begin was ik er niet echt bewust van, maar op een gegeven moment merkte ik dat ik vaak hoofdpijn kreeg en geïrriteerd raakte als ik een tijdje achter de computer zat. Inmiddels hoor ik het continu en word er knettergek van.

Het blijkt uit de monitor (27GL83A) te komen. Vooral aan de rechterkant hoor je het goed. Ik realiseerde mij ook dat mijn vrouw de laatste tijd klaagt over een plasticlucht in de werkkamer. Zelf rook ik deze alleen vaag als ik een tijdje uit de kamer geweest was. Vandaag de monitor afgekoppeld en zowel de piep als de geur zijn verdwenen. Zat opeens weer een stuk relaxter achter de computer.

Net de monitor ingepakt en aangemeld voor reparatie. Ben benieuwd of ze de tijd en moeite nemen om deze (relatief vage) klacht vast te stellen. Hebben jullie toevallig ook last van deze pieptoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 14:12
Voor de mensen in dit topic, welke monitor zouden jullie aanraden om nieuw aan te schaffen (ik ga ook een RTX3080/3070 aanschaffen)?

De 27GL83A, 27GL850 of 27GN850? De GL850 is momenteel de duurste, maar zoals ik het begrijp is de GN850 bijna identiek op een hub na, en momenteel wel "maar" even duur als de GL83A.
Sommigen klagen over te felle kleuren op de GN850, en vinden de meer natuurlijke kleuren van de GL83A beter? Zijn hier mensen die beiden getest hebben?

Zijn er mensen die al last ondervonden hebben van gewoon "compatible" te zijn ipv native Gsync? Van wat ik begrijp is het identiek tot aan 48 hz (benedengrens)?

Ik heb momenteel een Dell S2417DG TN, 1 ms, 144hz Gsync monitor, maar zou toch graag overstappen op een 27 inch en deze mogelijks verkopen (offtopic, maar als hier iemand een richtprijs voor weet, stuur me zeker een pm - momenteel 2j oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
27GL850 is de beste voor deze kaart omdat je vast gaat gamen. Gsync is dan nodig en USB handig.
De 83 is voor Office work beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 12:15
@predator0235

Qua reactietijden zijn de drie schermen gelijk (de opmerking van wvkreg kan ik niet plaatsen). De 27GL850 of 27GN850 kunnen meer kleuren weergeven maar hebben ook een profiel waardoor je dit kunt beperken tot SRGB - al lijken hierdoor een aantal instellingen te worden gelockt. Bij gelijke prijs krijg je met de 27GN850 dus wel meer waar voor je geld. De voet van de 27GN850 is volgens mij wel iets groter / dieper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
wvkreg schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:12:
27GL850 is de beste voor deze kaart omdat je vast gaat gamen. Gsync is dan nodig en USB handig.
De 83 is voor Office work beter.
Waarom is een USB hub op een monitor handig voor gaming?
Gsync zit ook op de 83A dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
predator0235 schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:14:
[...]

Waarom is een USB hub op een monitor handig voor gaming?
Gsync zit ook op de 83A dacht ik?
Apparatuur aansluiten mbt gaming? Gsync wel, voor de rest inderdaad identiek naast de voet en achterkant (beugel).

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1559756;1301182/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
wvkreg schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:17:
[...]

Apparatuur aansluiten mbt gaming? Gsync wel, voor de rest inderdaad identiek naast de voet en achterkant (beugel).

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1559756;1301182/
Momenteel zit alles van mijn gaming setup rechtstreeks in de desktop achteraan, inclusief headset dongle etc.
Zouden jullie het een goede overstap vinden van een Dell S2417DG of ga ik bedrogen uitkomen (behalve de extra 3" dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
predator0235 schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:20:
[...]

Momenteel zit alles van mijn gaming setup rechtstreeks in de desktop achteraan, inclusief headset dongle etc.
Zouden jullie het een goede overstap vinden van een Dell S2417DG of ga ik bedrogen uitkomen (behalve de extra 3" dan)?
Ja, want:

1. TN naar IPS
2. HDMI 1.4 naar 2.0, DP 1.2 naar DP 1.4
3. Die 3 inch is veel!
4. Freesync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
wvkreg schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:27:
[...]

Ja, want:

1. TN naar IPS
2. HDMI 1.4 naar 2.0, DP 1.2 naar DP 1.4
3. Die 3 inch is veel!
4. Freesync
Twijfel nog trouwens om een 3070 + deze monitor met opleg te kopen of een 3080 en even met deze monitor nog verder te gaan. Het heeft me al wat zweet en tranen gekost om deze upgrade van mijn 1080Ti aan het vrouwke te verkopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
Iemand trouwens ook al een ervaring met de Dell S2721DGF? Deze zou een nieuwe paneelversie bevatten van diegene in de LG 27GN850 (of GL850) en zou ook goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:46
Ben ook al een tijdje op zoek naar een 144hz + monitor en twijfel tussen deze LG of de GN850 en kwam nu ook de Dell variant tegen.
Deze lijkt mij nog interessanter dan de LG's.

+ Plaatsing aansluitingen
+ USB aansluiting ook aan onderzijde scherm
+ Stroomverbruik
- geen sRGB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Fuske schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:20:
Ben ook al een tijdje op zoek naar een 144hz + monitor en twijfel tussen deze LG of de GN850 en kwam nu ook de Dell variant tegen.
Deze lijkt mij nog interessanter dan de LG's.

+ Plaatsing aansluitingen
+ USB aansluiting ook aan onderzijde scherm
+ Stroomverbruik
- geen sRGB?
Wat bedoel je precies met geen sRGB? Het paneel zelf ondersteunt meer dan 100% van het sRGB gamut (dat doen alle panelen die voldoen aan DisplayHDR 400 of hoger) en gaat zelfs richting 100% DCI-P3.

Of bedoel je een sRGB modus in het OSD zelf?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:46
Blaat schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:57:
[...]

Wat bedoel je precies met geen sRGB? Het paneel zelf ondersteunt meer dan 100% van het sRGB gamut (dat doen alle panelen die voldoen aan DisplayHDR 400 of hoger) en gaat zelfs richting 100% DCI-P3.

Of bedoel je een sRGB modus in het OSD zelf?
Ik meende ergens te hebben gelezen dat het paneel van Dell een mindere kleurweergave had dan de LG. Maar bij nader inzien blijkt dat in deze Dell volgens mij hetzelfde paneel zit als in de LG 27GL850.

Dit minpuntje kan dus weg :)

Ik zie eigenlijk nog alleen maar pluspunten om voor de Dell te gaan tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
Fuske schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:04:
[...]

Ik meende ergens te hebben gelezen dat het paneel van Dell een mindere kleurweergave had dan de LG. Maar bij nader inzien blijkt dat in deze Dell volgens mij hetzelfde paneel zit als in de LG 27GL850.

Ik kan hem dan ook nog eens 80€ goedkoper krijgen dan de LG via het werk (adviesprijs LG vs mijn prijs Dell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Cannoli schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:15:
Ik heb sinds ~2 weken dat ik telkens een vervelend piepgeluid hoor als ik achter de PC zit. In het begin was ik er niet echt bewust van, maar op een gegeven moment merkte ik dat ik vaak hoofdpijn kreeg en geïrriteerd raakte als ik een tijdje achter de computer zat. Inmiddels hoor ik het continu en word er knettergek van.

Het blijkt uit de monitor (27GL83A) te komen. Vooral aan de rechterkant hoor je het goed. Ik realiseerde mij ook dat mijn vrouw de laatste tijd klaagt over een plasticlucht in de werkkamer. Zelf rook ik deze alleen vaag als ik een tijdje uit de kamer geweest was. Vandaag de monitor afgekoppeld en zowel de piep als de geur zijn verdwenen. Zat opeens weer een stuk relaxter achter de computer.

Net de monitor ingepakt en aangemeld voor reparatie. Ben benieuwd of ze de tijd en moeite nemen om deze (relatief vage) klacht vast te stellen. Hebben jullie toevallig ook last van deze pieptoon?
Update m.b.t. mijn eigen post (voor het geval iemand anders ooit tegen hetzelfde probleem aanloopt).

Monitor is retour gegaan naar de winkel. Winkel constateerde de klacht maar kon deze zelf niet verhelpen. Winkel heeft de monitor naar LG gestuurd. Na drie weken heeft de winkel mij op eigen initiatief een vervangende (nieuwe) monitor aangeboden omdat er vanuit LG geen updates kwamen m.b.t. de reparatie. Netjes opgelost dus (maar geen idee wat nu de oorzaak van mijn probleem was).

[ Voor 3% gewijzigd door Cannoli op 20-10-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.z
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 20:16

m.z

--

Welke ervaring hebben jullie met HDR met dit scherm? Ik heb er alleen maar problemen mee, zoals bij BFV en Breakpoint.

Iemand met het zelfde probleem:
(https://www.reddit.com/r/...ashed_colours_lg_27gl850/)

Het lijkt namelijk niet optimaal te werken. Ik begrijp dat je de Windows 10 native instelling voor HDR niet hoeft in te schakel, als de game zelf beschikt van een HDR-optie.

Als ik het inschakel in deze games, wordt het scherm grauw en is is een duidelijk waas over het HDR deel. Als ik geluid bijstel komt het HDR-deel naar voren en wordt overbelicht en te kleurrijk. Nadat de volume optie weggaat, verdwijnend het en wordt het dus weer grauw.

Ik kan HDR via Windows inschakelen bij deze games en het wordt iets beter, maar alsnog blijft die waas aanwezig en blijft minder kleuren zien tegenover SDR.

Ik wordt er een beetje melig van en denk dat ik er ook te veel energie in heb gestopt. Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd, maar ook de drivers van de RX5700XT en beeldscherm. Het scherm gereset. met CRU.exe geklooid en heb ik forums doorgenomen, waar niemand echt een oplossing heeft. Ja ik snap dat het geen perfecte HDR beleving is, gezien dat niet HDR400 is.

Het vervelende is dat het niet duidelijk is waar het aan kan liggen, alsnog de vraag, merkt iemand anders dit en is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 16:14
Misschien niet het antwoord wat je wilt horen, maar dit is geen scherm voor HDR. Volgens mij is het meer een gimmick ;)

Daarover staat overigens meer in de link die je stuurde, of de review van rtings: https://www.rtings.com/monitor/reviews/lg/27gl850-b

Antwoord op je vraag: ja, dit is normaal

[ Voor 7% gewijzigd door Milan93 op 01-11-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.z

m.z

--

Dat het een gimmick is had ik al door en heb er ook geen hoge verwachtingen, maar alsnog dit probleem doet zich ook voor bij TVs met een stuk betere HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:32

n2theb

Tweakers Abonnee

Ik speel eigenlijk mijn games nooit op HDR omdat ik er gewoon weg niet aan kan wennen. Beneden in de woonkamer een LG C9 tv staan en boven dan deze monitor. Maar HDR is niet waar ik nou enthousiast van word. Ik gebruik het dan ook gewoon niet en gebruik gewoon de game1 en game2 profielen tijdens het gamen.

Overigens ervaar ik niet wat jij aangeeft. Ik heb HDR wel aangezet en kon gewoon spelen zowel met PS4 als met mijn computer door HDR in Windows ook aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-04 18:00
Fuske schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:04:
[...]

Stond op het punt om de Dell te halen ipv de LG, totdat ik op reddit comments tegenkwam dat de ps4 pro en wsl dus ook de ps5 het scherm herkent als 1080p en niet als 4k (zoals die dat bij de 27GL850 wel doet). Bij de dell zal die dus upscalen vanuit 1080p en bij de LG een 4k signaal downscalen naar 1440p, wat een stuk beter beeld schijnt te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Ik ben sinds vandaag in het bezit van de Dell (komende van een LG 27GL83A). Wat meteen opvalt is de bouwkwaliteit. De Dell is heel degelijk gebouwd en heeft een kleine voet, de LG was erg wiebelig en die rare grote standaard daar ergerde ik mij mateloos aan. De uitstraling is zakelijk en strak. De Dell is dikker, maar oogt (door afwezigheid van een rode rand) kleiner op het bureau. De LG voelt echt als een stuk speelgoed in verhouding tot dit scherm.

Qua beeldkwaliteit merk ik weinig tot geen verschil. De IPS-glow op de Dell is meer aanwezig, maar het verloop van de glow is geleidelijker waardoor ik het minder storend vind. Maar kan mij voorstellen dat andere mensen de voorkeur geven aan de glow op de LG.

Al met al blij dat mijn 27GL83A binnen de garantie kapot is gegaan en dat ik daarom deze Dell aan heb kunnen schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.z

m.z

--

n2theb schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 07:59:
Ik speel eigenlijk mijn games nooit op HDR omdat ik er gewoon weg niet aan kan wennen. Beneden in de woonkamer een LG C9 tv staan en boven dan deze monitor. Maar HDR is niet waar ik nou enthousiast van word. Ik gebruik het dan ook gewoon niet en gebruik gewoon de game1 en game2 profielen tijdens het gamen.

Overigens ervaar ik niet wat jij aangeeft. Ik heb HDR wel aangezet en kon gewoon spelen zowel met PS4 als met mijn computer door HDR in Windows ook aan te zetten.
Het nadeel is dat ik geen PS4 heb, waarmee ik het kan testen, maar ga eens iemand vragen om het eens mee te nemen. Verder heeft is het lastig om oorzaak te achterhalen, gezien het ook aan het AMD of Windows kan liggen. Vooralsnog lijkt soms te werken, nadat ik 2x HDR inschakel, vanuit Windows en in-game.

Ik snap uiteraard dat het niet het meest geschikt scherm is, maar zie meerdere dit probleem hebben. Nadeel dat er weinig duidelijke antwoorden over terug te vinden is. Het lijkt erop namelijk op dat mode Reader wordt ingeschakeld, wordt zowat het zelfde vage/dim effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Weet iemand wat de minimale VRR Frequentie is? Ben 20 hz tegen gekomen maar dat lijkt me uitzonderlijk laag. (En ja ik heb breed en diep gezocht)

Gezien de lage prijs bij Amazon ben ik ineens geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiran
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 10:01
Helaas is de aanbieding bij Amazon al weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Cannoli schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:46:
Ik ben sinds vandaag in het bezit van de Dell (komende van een LG 27GL83A). Wat meteen opvalt is de bouwkwaliteit. De Dell is heel degelijk gebouwd en heeft een kleine voet, de LG was erg wiebelig en die rare grote standaard daar ergerde ik mij mateloos aan. De uitstraling is zakelijk en strak. De Dell is dikker, maar oogt (door afwezigheid van een rode rand) kleiner op het bureau. De LG voelt echt als een stuk speelgoed in verhouding tot dit scherm.

Qua beeldkwaliteit merk ik weinig tot geen verschil. De IPS-glow op de Dell is meer aanwezig, maar het verloop van de glow is geleidelijker waardoor ik het minder storend vind. Maar kan mij voorstellen dat andere mensen de voorkeur geven aan de glow op de LG.

Al met al blij dat mijn 27GL83A binnen de garantie kapot is gegaan en dat ik daarom deze Dell aan heb kunnen schaffen.
Het wiebelige beeldscherm van LG is iets waar mij flink over heb lopen opwinden. Bij mijn bureau als ik mijn armen erop legde om te gaan typen dan wiebelde hij al bijna meteen. En dit verpeste de beleving van een verder prachtig scherm (helemaal voor die prijs flink).

De oplossing was 80 euro uitgeven aan een goede monitor arm die hem echt vast klemde aan het bureau. Nu heb ik meer ruimte en het grootste voordeel, nu heb ik een scherm dat stil blijft.

Was een tip van een andere Teaker hier, volgens mij heb ik hem daar al eerder credits voor gegeven.

Ik geef dit wel als aandachtspunt aan mensen die hier kijken en overwegen om dit beeldscherm te kopen. Als je dus een standaard bureau hebt dan is er een grote kans dat je scherm wat wiebelig/ losjes is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 15:17
Op amazon.de staan er nog een paar sterk afgeprijsd in de warehouse voor net wat minder dan 300 euro... (lees de beschrijving goed mbt. beschadigingen etc.) https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B07T7K2V7L

[ Voor 14% gewijzigd door EyeWitness op 09-11-2020 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:19
EyeWitness schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:06:
Op amazon.de staan er nog een paar sterk afgeprijsd in de warehouse voor net wat minder dan 300 euro... (lees de beschrijving goed mbt. beschadigingen etc.) https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B07T7K2V7L
"Kleine Schönheitsfehler an der Unter- oder Rückseite des Artikels. Kleiner Schönheitsfehler im Inneren des Artikels. Zubehör weist ggf. optische Mängel auf. Der Artikel wird in der Originalverpackung zugestellt Die Verpackung wird beschädigt sein."

Door Google vertaald naar het Nederlands:

"Kleine vlekjes aan de onderkant of achterkant van het item. Kleine vlek in het artikel. Accessoires kunnen visuele gebreken hebben. Het artikel wordt in de originele verpakking verzonden, de verpakking is beschadigd."

Is maar net de vraag wat je dan kan verwachten. Kleine vlek in het artikel, dode pixel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpaceOdyssey
  • Nu online
Tip: 399,- bij CoolBlue en Bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abdus18
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-08 18:23
Inderdaad ja, was vorige week nog aan het kijken aangezien ik 2 nieuwe beeldschermen nodig had, maar ze waren nog 450.
Nu gelijk besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:19
Kan iemand mij vertellen hoe lang de bijgeleverde displayport kabel is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Niet echt een aanbieding helaas.. je kan beter even wachten tot hij weer voor 320 te krijgen is. Ik zou op z'n minst Black Friday even afwachten :D

Edit: hij is momenteel 364 bij Amazon DE.

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 24-11-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
De 27GN850 is nu voor €339 te koop bij Bol, zelfde paneel als de LG27GL850 maar mist de hub :)
En de LG27GL850 is bij bol €389.

[ Voor 15% gewijzigd door FabiandJ op 27-11-2020 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimakai
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-04-2021
FabiandJ schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 00:44:
De 27GN850 is nu voor €339 te koop bij Bol, zelfde paneel als de LG27GL850 maar mist de hub :)
En de LG27GL850 is bij bol €389.
HIj was 2 dagen geleden (met hub) voor 349 bij Amazon.de.

Edit: oops, blijkbaar was dat 364.

[ Voor 5% gewijzigd door Zimakai op 27-11-2020 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens362
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 21:40
Hub is niet nodig voor mij! Ik heb er iig 1 besteld! Ben wel beetje in dubio om er nog 1 te bestellen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Brabo schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:44:
[...]

"Kleine Schönheitsfehler an der Unter- oder Rückseite des Artikels. Kleiner Schönheitsfehler im Inneren des Artikels. Zubehör weist ggf. optische Mängel auf. Der Artikel wird in der Originalverpackung zugestellt Die Verpackung wird beschädigt sein."

Door Google vertaald naar het Nederlands:

"Kleine vlekjes aan de onderkant of achterkant van het item. Kleine vlek in het artikel. Accessoires kunnen visuele gebreken hebben. Het artikel wordt in de originele verpakking verzonden, de verpakking is beschadigd."

Is maar net de vraag wat je dan kan verwachten. Kleine vlek in het artikel, dode pixel?
Van die tweedekans monitoren zou ik nooit doen, grote kans dat iemand die besteld heeft, uit de doos heeft gehaald en gebrek heeft geconstateerd, ips glow, dode pixel etc en hem zonder opgaaf van reden heeft terug gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 09:34

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik heb de lg27gn850 nu voor 339 bij bol gekocht. Prima deal toch? Neem aan dat de schermen allemaal het zelfde zijn alleen deze geen geen usb Hub. Zover ik kan zien

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Brabo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:17:
Kan iemand mij vertellen hoe lang de bijgeleverde displayport kabel is? :)
Yes, high quality DP 1.4 cable, only 1m20 though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimakai
Dit is toch een zeer goede prijs. Zit te twijfelen of ik toch voor een Odyssey G7 zal gaan, of dat ik tevreden moet zijn met deze.

Enige laatste tips van jullie kant? Het scherm is snel, maar qua kleuren en stabiliteit een geval van net niet (geloof ik). Of doe ik nu te moeilijk? :D

EDIT: ik zie dat hij al weg is voor die prijs. Keuze is dus al voor mij gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Zimakai op 27-11-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Ik heb ook de 27GN850 bij bol besteld voor 339.
Voor 50 euro minder kan ik wel zonder usb hub. Ik houd wel de komende dagen mijn ogen nog even open voor een goede deal voor de 27GL850. Hij is ooit 322 geweest, als hij voor een mooie prijs voorbij komt stuur ik de GN wel weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimakai
Ik heb hem ook besteld. Het is gewoon een prima monitor, en een goede prijs. Kijk er naar uit om Shadowlands te spelen!

Heeft iemand nog een goede tip voor een monitor arm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
pposthoorn schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:49:
Ik heb ook de 27GN850 bij bol besteld voor 339.
Voor 50 euro minder kan ik wel zonder usb hub. Ik houd wel de komende dagen mijn ogen nog even open voor een goede deal voor de 27GL850. Hij is ooit 322 geweest, als hij voor een mooie prijs voorbij komt stuur ik de GN wel weer terug :)
60 euro verschil zelfs, als je de prijs neemt die het bijna de hele maand was (en volgende week ook wel weer zal zijn) van de GL. Kun je inderdaad best wat USB hubjes voor kopen.

Die 322 zag ik ook ja, alleen meen ik mij te herinneren dat het een prijs was bij een webwinkel die niet leverde op dat moment. Was ook maar 1 dag.

Zojuist dus ook maar de GN besteld bij Bol. Veel beter lijkt het niet te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgian_waffle
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-12-2024
hier ook de GN aangekocht , ik ben eens benieuwd naar het verschil met mijn 24" full hd scherm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpaceOdyssey
  • Nu online
stin00 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:01:
[...]

Niet echt een aanbieding helaas.. je kan beter even wachten tot hij weer voor 320 te krijgen is. Ik zou op z'n minst Black Friday even afwachten :D

Edit: hij is momenteel 364 bij Amazon DE.
Ik heb niks gezegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedenkelijk
  • Laatst online: 02-08-2023
Kan iemand mij helpen de knoop door te hakken met deze black friday deals? van wat ik gelezen heb is de beeldkwaliteit zelf identiek.

LG UltraGear 27GN850-B - Geen USB Hub, externe voeding
339.00 (Normaal 430) 2560x1440 144Hz Nano-IPS

DELL S SERIES S2721DGFA - 4 x 3.2Gen1 USB, ingebouwde voeding, betere standaard
403.00 2560 x 1440 165Hz Nano-IPS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RenoAZ4HdHGxnppJ-TVM3aG_MCk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2ShybbmuxbQGWc3PIxB3cfud.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTvRqdkBVSYLrlPaRuGVJyTeuog=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j17oGJGOUC3NB8vME7fqrKSH.jpg?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door Bedenkelijk op 27-11-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedenkelijk
Ik neig naar de Dell voor de bouwkwaliteit, maar anderzeids weet ik niet hoe lang ik tevreden zal zijn met een monitor zonder hdmi 2.1 waar waarschijnlijk een PS5 op word aangesloten in de toekomst dus dan is het logischer om nu niet de hoofdprijs te betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door Bedenkelijk op 27-11-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Bedenkelijk schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:48:
Kan iemand mij helpen de knoop door te hakken met deze black friday deals?

LG UltraGear 27GN850-B - Geen USB Hub, externe voeding
339.00 (Normaal 430) 2560x1440 144Hz Nano-IPS

DELL S SERIES S2721DGFA - 4 x 3.2Gen1 USB, ingebouwde voeding, betere standaard
403.00 2560 x 1440 165Hz Nano-IPS

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gebruik je 165Hz (af ga je gebruiken in de nabij toekomst)?
Is een USB hub een noodzakelijk iets voor je, of accepteer je er ook 1 van een paar tientjes (of minder).
Standaard is anders, maar over smaak valt te twisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimakai
Bedenkelijk schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:53:
Ik neig naar de Dell voor de bouwkwaliteit, maar anderzeids weet ik niet hoe lang ik tevreden zal zijn met een monitor zonder hdmi 2.1 waar waarschijnlijk een PS5 op word aangesloten in de toekomst dus dan is het logischer om nu niet de hoofdprijs te betalen.
De Dell is in alle opzichten net iets beter. Wel duurder. Hij stond als #1 op mijn lijst boven deze monitor, maar ik kon geen goede Black Friday deal vinden.

De Dell lijkt ook niet goed beschikbaar te zijn op het moment. Als je niet kunt wachten dan is deze LG een zeer goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedenkelijk
Postman schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:55:
[...]

Gebruik je 165Hz (af ga je gebruiken in de nabij toekomst)?
Is een USB hub een noodzakelijk iets voor je, of accepteer je er ook 1 van een paar tientjes (of minder).
Standaard is anders, maar over smaak valt te twisten.
Mijn huidige 2 monitoren hebben al een eigen USB hub (dat ik niet gebruik) dus voor mij heeft dat geen meerwaarde.

Momenteel werk ik nog met DELL U2312HM (in 2012 aangeschaft)
Ik heb persoonlijk nog nooit met een hoge refresh of sync monitor gewerkt dus ik heb geen idee wat het verschil zal zijn tussen 144 en 165. dit word dus mijn eerste "gaming" monitor.

Ik ben op dit moment een 5900x / 6800XT build aan het aanschaffen en dan kan ik niet achterblijven met enkel 1920x1080 monitoren

[ Voor 11% gewijzigd door Bedenkelijk op 27-11-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Bedenkelijk schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:05:
[...]

Mijn huidige 2 monitoren hebben al een eigen USB hub (dat ik niet gebruik) dus voor mij heeft dat geen meerwaarde.

Momenteel werk ik nog met DELL U2312HM (in 2012 aangeschaft)
Ik heb persoonlijk nog nooit met een hoge refresh of sync monitor gewerkt dus ik heb geen idee wat het verschil zal zijn tussen 144 en 165. dit word dus mijn eerste "gaming" monitor.

Ik ben op dit moment een 5900x / 6800XT build aan het aanschaffen en dan kan ik niet achterblijven met enkel 1920x1080 monitoren
Beetje vergelijkbaar met mijn situatie dan. Ik heb 2 24" FHD op een systeem uit 2012. Nu ook gekozen voor de LG27GN850 vanwege de Black Friday aanbieding (wel van 2 naar 1 scherm, want geld is weg :P).
Nieuw systeem word een 5900x met 6800XT. Voornamelijk de 144Hz vond ik een goed argument, sowieso zie je 165Hz maar weinig voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Postman schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:19:
[...]

Beetje vergelijkbaar met mijn situatie dan. Ik heb 2 24" FHD op een systeem uit 2012. Nu ook gekozen voor de LG27GN850 vanwege de Black Friday aanbieding (wel van 2 naar 1 scherm, want geld is weg :P).
Nieuw systeem word een 5900x met 6800XT. Voornamelijk de 144Hz vond ik een goed argument, sowieso zie je 165Hz maar weinig voorbij komen.
Zelfde hier dan... met zijn 3-en haha :)

Heb nog 2x 24 inch iiyama monitoren uit 2012. Toevallig net een RTX3070 op voorraad gezien en wilde al een tijdje langzaam naar 1440p gaan voor meer ruimte.

Ik twijfel alleen of ik er 1 of 2 moet kopen. Wat doen de meeste mensen? 2x een GN850 lijkt wat overkill, maar 1x 1080p monitor ziet er waarschijnlijk ook weer niet uit naast een 27 inch. Kopen de meeste mensen 2x hetzelfde scherm voor de stijl, of mixen/matchen jullie? (bv 1x 4k, 1x 1440p, of 1x "goede" 1440p en 1 budgetbak variant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Dantar schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:42:
[...]

Zelfde hier dan... met zijn 3-en haha :)

Heb nog 2x 24 inch iiyama monitoren uit 2012. Toevallig net een RTX3070 op voorraad gezien en wilde al een tijdje langzaam naar 1440p gaan voor meer ruimte.

Ik twijfel alleen of ik er 1 of 2 moet kopen. Wat doen de meeste mensen? 2x een GN850 lijkt wat overkill, maar 1x 1080p monitor ziet er waarschijnlijk ook weer niet uit naast een 27 inch. Kopen de meeste mensen 2x hetzelfde scherm voor de stijl, of mixen/matchen jullie? (bv 1x 4k, 1x 1440p, of 1x "goede" 1440p en 1 budgetbak variant).
Als ik weer voor 2 schermen ga, dan wel 2 dezelfde. Voorlopig dus van 2x 24" naar 1x 27". Misschien dat ik er een 24" bij hang, alleen geen idee hoe dat met sync enzo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedenkelijk
Zojuist toch maar de S2721DGFA besteld bij SIcomputers voor 403 euro

Ik heb bewust 2 monitoren gekocht in het verleden zodat ik een 3e "gaming" monitor kan toevoegen zonder de rest overtollig te maken. Waarschijnlijk ga ik er een of zelfs beide 90* kantelen voor het lezen van fora, anders word de setup wel heel breed

Ik heb standaard toch wel discord, internet en youtube op de zijschermen open staan dus ik zie geen reden om de oude monitoren weg te doen zolang ze nog functioneren.
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste