Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:40
Ik heb trouwens afgelopen maandag 11 mei de monitor besteld bij Amazon.nl en gisteren 14 mei gekregen. Ze hebben ze nog steeds op voorraad.

Gisteren getest en ziet er allemaal prima uit. Alleen verbaasd dat er geen screen protector/folie op zat, maar met een zacht microvezel doekje alle vlekken wel kunnen verwijderen. Voor de rest top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:55

PoweRoy

funky!

Hij is weer op voorraad bij verschillende winkels. Bv MediaMarkt en KameraExpress. MediaMarkt ga ik sowieso niet bestellen.

KameraExpress ff gebeld, er is een levering naar hun onderweg (op tweakers staat 7 dagen). Dus morgen/maandag levering :)

Ben benieuwd, heb nu een 22 antieke Samsung 225BW

[ Voor 4% gewijzigd door PoweRoy op 15-05-2020 09:24 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
De mijne heeft na een kleine twee weken een hot pixel ontwikkeld, midden op het scherm. Gelukkig doos bewaard en is het binnen de 30-dagen termijn van de leverancier.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Brubs schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:46:
Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen, prachtig scherm. Klein beetje glow enkel linker onderhoek.

Klein vraagje voor de kenners, welke tool gebruiken jullie om te calibreren?
Ik heb de monitor wel, maar de computer nog niet. Dus heb het nog niet getest, maar ...

Ik heb begrepen dat LG de ‘True Color Pro Calibration’ software heeft. Deze is nodig als je de LUT hardwarematig wilt aanpassen. Dit is het beste en meest precies. Als alternatief kun je het softwarematig doen. Dan maak je een correctie profiel, maar is 8-bits (versus 10-bits).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Lord_Dain schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:39:
[...]

Ik kom uit op zo'n 23,5 cm, zojuist ff gemeten.
(Net ook even de kabel'goot' / het kabeloog gemeten,deze is +- 4cm diep.)
Hier ben ik ook benieuwd naar. Kan die "kabelgoot" er ook af? Zo ja, wat is dan de afstand van achterkant voet tot voorkant scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
C00KW4US schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:29:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. Kan die "kabelgoot" er ook af? Zo ja, wat is dan de afstand van achterkant voet tot voorkant scherm?
17-18 cm. Kabelgoot kan er af.

[ Voor 3% gewijzigd door honey op 15-05-2020 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.KeffieKeffer
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 23:08
GastonGastro schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 00:04:
[...]

Ik heb hem vandaag binnen gekregen nadat ik hem ook bij Megekko heb besteld. Het duurde alleen wel een week langer dan ze via hun webshop beloofde. Maar goeie kans dat je niet zo lang hoeft te wachten nu de voorraad in Nederland weer enigszins is aangevuld. Tenzij je bij Max ICT besteld zou hebben.
Mail gehad van Megekko dat de leverdatum verplaatst is naar de 19de en ze de 18de verwachten dat er een nieuwr levering is.

Sorry hoor, maar zet dan niet op je webshop "Uit eigen voorraad leverbaar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 11:49
C00KW4US schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:29:
[...]

Je hebt ook nog dat de standaard verder naar voren komt dan het scherm, dus de diepte is zoals vermeld 23,5cm. Dat is al zonder de 'kabelgoot' wat een soort veredelde ring is die vast geklikt zit aan de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:33
honey schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 07:44:
Ik heb trouwens afgelopen maandag 11 mei de monitor besteld bij Amazon.nl en gisteren 14 mei gekregen. Ze hebben ze nog steeds op voorraad.
De voorraad die amazon.nl heeft blijkt uit Duitsland te komen volgens de tracking informatie van mijn bestelling. Monitor is met DHL onderweg vanuit Ottendorf-Okrilla en is nu aangeland in Dorsten.

Maar goed, Amazon had bezorging beloofd op 20 mei dus dat gaan ze wel halen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Mr Magic schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:18:
[...]

De voorraad die amazon.nl heeft blijkt uit Duitsland te komen volgens de tracking informatie van mijn bestelling. Monitor is met DHL onderweg vanuit Ottendorf-Okrilla en is nu aangeland in Dorsten.

Maar goed, Amazon had bezorging beloofd op 20 mei dus dat gaan ze wel halen lijkt me.
Ik kon het niet goed zien in mijn tracking information waar het vandaan kwam, behalve Dit: VEFE - LG Electronics Vendorflex (N

Ik zou het pas na 8 dagen moeten ontvangen, maar het was er al na 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:03

Joostk

Barkrukprofeet

Afgelopen donderdag de monitor ontvangen, besteld bij bol als retourdeal. Niks mis met het product zoals verwacht.
Maar ik heb in mijn Nvidia instellingen geen Nvidia G-Sync optie staan.
De driver heb ik al opnieuw geïnstalleerd.
Ik heb een GTX 980 deze moet prima werken met G-Sync.
De monitor is aangesloten via DisplayPort.
Iemand ideeën hoe dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:44

Fab1Man

Live life to the fullest

Joostk schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:30:
Afgelopen donderdag de monitor ontvangen, besteld bij bol als retourdeal. Niks mis met het product zoals verwacht.
Zelfde probleem als mijn stokoude GTX 780, je hebt een nieuwe generatie nodig. De monitor is G-Sync Compatible, dus ik vrees dat je minimaal een 10xx kaart nodig zult hebben.
Ik heb met een workaround in ieder geval geen last van tearing meer, dus soort van G-Sync, door games in borderless window mode te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Joostk schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:30:
Blurbusters heeft een klein overzicht. Zoals @Fab1Man al aangaf is jouw kaart inderdaad niet Freesync Compatible (en werkt dus niet met een G-SYNC compatible monitor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Maar de kaart is G-Sync en de monitor is G-Sync compatibel dus zou het moeten werken.
Wat heeft Freesync er mee te maken. Dat is toch van AMD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Joostk schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:55:
Maar de kaart is G-Sync en de monitor is G-Sync compatibel dus zou het moeten werken.
Wat heeft Freesync er mee te maken. Dat is toch van AMD?
https://nvidia.custhelp.c...ble-display-technology%3F

Je kaart ondersteunt alleen G-sync, niet G-sync compatible.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Lekker onduidelijke marketing praat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Joostk schreef op zondag 17 mei 2020 @ 00:30:
Voor sommigen misschien.

G-Sync = schermen met G-Sync hebben een fysieke module van Nvidia voor die functionaliteit.

G-Sync compatible = schermen met Freesync (AMD) technologie die door Nvidia goedgekeurd zijn zodat je G-Sync kunt gebruiken zonder de noodzaak van een fysieke module van Nvidia zelf.

Overigens je kan ook niet door Nvidia goedgekeurde Freesync schermen gebruiken voor G-Sync, echter soms wil dat weleens niet werken (terwijl als een scherm door Nvidia goedgekeurd is dat wel zo is)

Maar internet staat vol met welke schermen wel of niet zullen werken die niet op die lijst van Nvidia staan.

in ieder geval g-sync compatible schermen werken vanaf de 1xxx serie, native G-Sync schermen werken ook met de oudere 9xx serie

[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 17-05-2020 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Joostk schreef op zondag 17 mei 2020 @ 00:30:
Ik ben het met je eens dat het een onduidelijke benaming is (of in ieder geval verwarrend), maar het is zeker geen marketingpraat.

Voorheen had je niets (extra) aan een Freesync monitor i.c.m. een Nvidia-kaart. Sinds de komst van 'G-Sync compatible' zijn er opeens veel meer monitoren die goed samenwerken met de G-Sync functionaliteit van veel Nvidia-kaarten. Daardoor hoef je geen dure G-Sync gecertificeerde monitor meer te kopen.

Ik begrijp je teleurstelling maar 'G-Sync compatible' biedt bijna alleen maar voordelen voor de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Gisteren mijn exemplaar ontvangen, ik kom van een Dell U2719D. Die van mij gaat retour, kan niet wennen aan het feit dat er een verschil in kleur tint zichtbaar is wanneer je gewoon in Windows aan het werk bent (browser, apps, etc).

Overdreven zie ik van links naar rechts de rood tint toenemen. Mijn Dell heeft daar geen last van, die is over het hele oppervlak gelijk en heeft zelfs minder last van de IPS glow in de hoeken waarbij je ook een tint verschuiving kan waarnemen.

Jammer, maar voor 500 euro verwacht ik deze tekortkomingen niet. Een eenvoudig Dell Ultrasharp scherm (ook IPS) heeft hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:03
Gister besteld bij Alternate, vandaag ontvangen. Nog even wachten op usb-c naar displayport kabel of dock, dus nu op HDMI. Out of the box al een prachtig beeld wat mij betreft.

Ben niet echt een graadmeter want kom van een 2009 iMac...:)

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 08:34
C00KW4US schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:53:
Gisteren mijn exemplaar ontvangen, ik kom van een Dell U2719D. Die van mij gaat retour, kan niet wennen aan het feit dat er een verschil in kleur tint zichtbaar is wanneer je gewoon in Windows aan het werk bent (browser, apps, etc).

Overdreven zie ik van links naar rechts de rood tint toenemen. Mijn Dell heeft daar geen last van, die is over het hele oppervlak gelijk en heeft zelfs minder last van de IPS glow in de hoeken waarbij je ook een tint verschuiving kan waarnemen.

Jammer, maar voor 500 euro verwacht ik deze tekortkomingen niet. Een eenvoudig Dell Ultrasharp scherm (ook IPS) heeft hier geen last van.
Display Port aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
wvkreg schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:52:
[...]

Display Port aangesloten?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipkluif
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 31-05 18:49
Het neefje van dit scherm (Lenovo y27q-20) is op dit moment in de aanbieding bij de Media Markt.

Scherm gebruikt hetzelfde paneel maar met 165hz.

Heb hem gehaald, zeer goed scherm en zeker een alternatief voor deze LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 14:05
Kipkluif schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:55:
Het neefje van dit scherm (Lenovo y27q-20) is op dit moment in de aanbieding bij de Media Markt.

Scherm gebruikt hetzelfde paneel maar met 165hz.

Heb hem gehaald, zeer goed scherm en zeker een alternatief voor deze LG.
Ik ben heel erg benieuwd hoe hij verder bevalt!

Ik had deze ook al op het oog samen met de LG 27GL850, LG GL83A-B en de HP Omen 27i (volgens mij ook een neefje van de GL850).

Op dit moment gebruik ik Apple Thunderbolt Display voor m'n werk (UX Design) en een Acer 24" 1080p 144hz TN-scherm om op te gamen (voornamelijk snelle shooters zoals Quake Champions). Vooral in deze tijd van veel thuiswerken zou ik graag één monitor hebben waar ik zowel m'n Macbook Pro 2019 16" als mijn game PC aan kan hangen.

Deze snelle QHD IPS monitoren lijken me daarom een ideale vervanger voor m'n huidige schermen. Ik ben alleen een beetje allergisch voor de gamer-achtige accenten die veel van de monitoren hebben. Weet iemand nog meer vergelijkbare schermen voor m'n lijstje of andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProGamerIII
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-06 19:51
SICK schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:50:
[...]

Ik had deze ook al op het oog samen met de LG 27GL850, LG GL83A-B en de HP Omen 27i (volgens mij ook een neefje van de GL850).

Op dit moment gebruik ik Apple Thunderbolt Display voor m'n werk (UX Design) en een Acer 24" 1080p 144hz TN-scherm om op te gamen (voornamelijk snelle shooters zoals Quake Champions). Vooral in deze tijd van veel thuiswerken zou ik graag één monitor hebben waar ik zowel m'n Macbook Pro 2019 16" als mijn game PC aan kan hangen.

Deze snelle QHD IPS monitoren lijken me daarom een ideale vervanger voor m'n huidige schermen. Ik ben alleen een beetje allergisch voor de gamer-achtige accenten die veel van de monitoren hebben. Weet iemand nog meer vergelijkbare schermen voor m'n lijstje of andere tips?
Nog even een heads up: Dat ze hetzelfde paneel hebben, betekent niet per se dat ze dezelfde performance leveren. Dit is deels afhankelijk van de software en ook de overdrive settings. Kijk bijvoorbeeld naar de ViewSonic Elite XG270QG (zelfde paneel, wel 165Hz) maar toch flink minder snel. Vooralsnog lijkt de GL850 wel degelijk de beste software erbij te hebben. LG paneel + LG software _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

[...]

Ik kom van een Cinema Display af en heb geen moment spijt gehad. Tevens opgehangen met een muursteun waardoor ie heel neutraal overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
ProGamerIII schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:34:
[...]

Nog even een heads up: Dat ze hetzelfde paneel hebben, betekent niet per se dat ze dezelfde performance leveren. Dit is deels afhankelijk van de software en ook de overdrive settings. Kijk bijvoorbeeld naar de ViewSonic Elite XG270QG (zelfde paneel, wel 165Hz) maar toch flink minder snel. Vooralsnog lijkt de GL850 wel degelijk de beste software erbij te hebben. LG paneel + LG software _/-\o_
Ja bedankt voor de headsup. Mee eens dat eenzelfde paneel niet altijd voor dezelfde kwaliteit staat. Ik vind het wel jammer dat er van de andere monitoren (de HP en Lenovo) weinig tot geen kwalitatief goede reviews te vinden zijn waarmee ik ze kan vergelijken met de LG's op zowel beeldkwaliteit als snelheid.
Fab1Man schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:44:
[...]

Ik kom van een Cinema Display af en heb geen moment spijt gehad. Tevens opgehangen met een muursteun waardoor ie heel neutraal overkomt.
Ja daar zat ik ook nog aan te denken, ik heb nog een VESA monitor arm die ik i.p.v. de voet zou kunnen gebruiken. Wel fijn om te horen dat hij bij iemand die van een Apple scherm afkomt ook bevalt. Gebruik je hem ook voor designwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

SICK schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:31:
[...]

Ja bedankt voor de headsup. Mee eens dat eenzelfde paneel niet altijd voor dezelfde kwaliteit staat. Ik vind het wel jammer dat er van de andere monitoren (de HP en Lenovo) weinig tot geen kwalitatief goede reviews te vinden zijn waarmee ik ze kan vergelijken met de LG's op zowel beeldkwaliteit als snelheid.

[...]

Ja daar zat ik ook nog aan te denken, ik heb nog een VESA monitor arm die ik i.p.v. de voet zou kunnen gebruiken. Wel fijn om te horen dat hij bij iemand die van een Apple scherm afkomt ook bevalt. Gebruik je hem ook voor designwerk?
Nope, ik heb er zelfs 2 maar eigenlijk puur voor development (eentje verticaal) en voor in de vrije tijd op high refreshrate te gamen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Ik heb ongeveer nu een week dit scherm.
En 2 dingen die mij opvallen.
Het scherm gaat niet aan als ik mijn PC op start, dus ik zie het boot scherm niet waardoor ik niet in de BIOS kan komen. Als ik het beeldscherm aansluit via HDMI op mijn GTX 980 werkt dat wel.
Dit heeft mogelijk te maken met mijn videokaart, maar kan ik daar iets aanpassen zodat dit wel werkt?
En af en toe valt het scherm even uit en een halve seconde ongeveer daarna gaat ie weer aan. Dat is volledig random wanneer dat gebeurd.
Heeft iemand dezelfde ervaring dat het scherm heel af en toe even kort uit en dan weer aan gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Nee en nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Joostk, Nee, maar dit lijkt me iets in de kabel of wellicht de driver?

Als ik mijn PC uitdoe, gaat de monitor in sleep mode, ledje knippert dan. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 19:58
Hij is weer leverbaar bij Coolblue! :)

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Lord_Dain schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:02:
@Joostk, Nee, maar dit lijkt me iets in de kabel of wellicht de driver?

Als ik mijn PC uitdoe, gaat de monitor in sleep mode, ledje knippert dan. Werkt prima.
Hoe kan het een driver instelling zijn als dit gebeurd voordat Windows geboot is.
Het zou aan de kabel kunnen liggen maar die doet het ook prima als Windows opgestart is.
Ik zal eens zoeken naar een andere displayport kabel maar denk niet dat ik die heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar je hebt natuurlijk geen beeld nodig om in je BIOS te komen, gewoon de juiste toets indrukken bij opstarten (F10 of del meestal). Krijg je dan wel beeld eenmaal in de BIOS?

Even los daarvan, als ik de usb-c driver niet installeer van nVidia dan is m'n monitor veel sneller wakker als deze in slaap gaat, en de pc aanblijft. Wellicht een goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.KeffieKeffer
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 23:08
Sinds afgelopen dinsdag dit scherm binnen, er is mij amper IPS glow opgevallen. Wel heb ik in de bovenste rand zichtbare BLB.

Verder geen problemen mee en glijd ik lekker van me stoel af wanneer ik Breakpoint speel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalD
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:32
Enige wat me op dit moment nog tegenhoudt van deze monitor te kopen, is het contrast. Ik zit nogal vaak savonds in een donkere kamer en uit testen blijkt het contrast van deze monitor toch echt niet zo interessant te zijn.. Toch naar een ander IPS scherm kijken (Gigabyte) of toch naar een VA scherm met dan weer ghosting en dergelijke... Moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Makkelijk, deze is in donkere ruimte echt prima. Ik heb er inmiddels twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalD
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:32
Hm ok.. Ik had wat schrik dat het lage contrast (komt toch zeer slecht uit in reviews) in combinatie met ips glow misschien wat voor problemen zou zorgen in een donkere kamer/savonds. Gebruik momenteel een stokoude Samsung BX2450 dus zou er toch goed op vooruit moeten gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Als ik de DEL toets indruk zou ik mijn BIOS moeten komen, toch werkt dat niet.
Vreemde vind ik wel dat het allemaal wel werkt als ik de HDMI kabel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
MetalD schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:55:
Hm ok.. Ik had wat schrik dat het lage contrast (komt toch zeer slecht uit in reviews) in combinatie met ips glow misschien wat voor problemen zou zorgen in een donkere kamer/savonds. Gebruik momenteel een stokoude Samsung BX2450 dus zou er toch goed op vooruit moeten gaan :)
Geen last van, mijn kamer is best donker, ik heb een lamp in mijn kamer en die zit op een dimmer en het licht van mijn 2e (VA) monitor. Ik zou zeggen, laat je niet te veel afschrikken door die technische metingen maar aanschouw het met je eigen ogen, denk dat je het zelf ook niet ziet. Zo wel. heb je altijd nog recht om de monitor te retourneren.
Joostk schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:02:
Vreemd verhaal, de monitor input/output heeft niets te maken met het indrukken van de DEL toets op jouw toetsenbord. Kan het zijn dat voor je toetsenbord de USB output van je monitor gebruikt? In de BIOS kan je wellicht ook de instelling opzoeken waarin voor jouw moederbord staat ingesteld of er een delay op je BIOS POST zit, wellicht staat je BIOS of fast ingesteld en heb je maar 1-2 seconden de tijd om te drukken.

[ Voor 31% gewijzigd door Lord_Dain op 24-05-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Joostk schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:02:
Heb je misschien meerdere (ongebruikte) kabels aangesloten op de videokaart? Als je naast de DP-kabel bijvoorbeeld ook een HDMI-kabel aangesloten hebt dan kan het zijn dat de PC denkt dat daar een monitor op aangesloten is en dan stuurt 'ie het signaal naar die kabel.

Of als je een geïntegreerde videokaart hebt dan zou het kunnen dat de PC de monitor via DP niet (snel genoeg) herkent en denkt dat je een monitor aangesloten hebt op het moederbord.

In beide gevallen krijg je in een later stadium, na het opstarten van Windows, wel beeld omdat dan gedetecteerd wordt waar de monitor aangesloten is (en wat de primaire monitor zou moeten zijn), maar heb je tijdens het opstarten geen beeld.

edit: In deze gevallen zou je overigens wel gewoon in het BIOS moeten kunnen komen. Maar zonder beeld mis je misschien het moment waarop je moet drukken en/of zie je niet dat je in het BIOS zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Cannoli op 24-05-2020 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Ik heb niks anders aangesloten op mijn videokaart behalve de DisplayPort kabel naar de monitor.
Mijn toetsenbord zit aangesloten achterin de PC via USB.

Ik druk al op de DEl toets op het moment dat ik de knop van de behuizing indruk.
Ja mijn BIOS staat ingesteld op Fast boot.
Ik zie gewoon de verlichting van het toetsenbord aangaan dus dan zou de DEL toets gedetecteerd moeten worden.
Er zit geen geïntegreerde videokaart op mijn moederbord dus dat kan het ook niet zijn. En mijn CPU heeft ook geen geïntegreerde videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPep
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-08 18:08
Ik heb inmiddels mijn 2e LG scherm binnen. De eerste moest ik retourneren gezien de te erge IPS Glow (en blb, maar dat stoort mij niet zo). Dit viel mij te veel op, in COD Warzone kreeg ik een oranje gloed rechtsonder.

Inmiddels heb ik een tweede scherm binnen, maar ook hier heb ik last van glow en BLB. Is dit onvermijdelijk of moeten er ' schone' schermen te vinden zijn?

Scherm 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRItGCIZv2HcVFLcpJHCEk-4NnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7FPofY0u3UidVcexgJu2ToCS.jpg?f=fotoalbum_large

Scherm 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvQJN5STcbJX9BZnHzuxRCSotCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PtdsyFY1ADSSN6rTpeWlNi8g.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens op beide schermen geen last van dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
SamPep schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:42:
Inmiddels heb ik een tweede scherm binnen, maar ook hier heb ik last van glow en BLB. Is dit onvermijdelijk of moeten er ' schone' schermen te vinden zijn?
Het patroon wat jouw schermen vertonen zie ik eigenlijk continu bij foto's van dit scherm. Witte waas linksonderin (en een kleinere witte vlek linksboven) en gele vlekken rechts boven- en onderin. Alle drie mijn 27GL83A-B's hadden het ook.

Een 'schoon' scherm van dit type bestaat niet. Maar het ene scherm heeft er meer last van dan het andere. De kans dat je een scherm gaat vinden waarbij alle vier de hoeken op hun (binnen hun mogelijkheden) best zijn, is heel erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:40
SamPep schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:42:
Ik heb inmiddels mijn 2e LG scherm binnen. De eerste moest ik retourneren gezien de te erge IPS Glow (en blb, maar dat stoort mij niet zo). Dit viel mij te veel op, in COD Warzone kreeg ik een oranje gloed rechtsonder.

Overigens op beide schermen geen last van dode pixels.
Foto's van een ips-scherm maken op korte afstand is ook wel echt vragen om problemen. Ga eens een meter of 3 van je scherm staan (wel recht tegenover), en beoordeel het scherm dan nog eens. Als het goed is is de ips-glow dan weg en zie je alleen nog de blb. Bij een 'goed' scherm is die niet overdreven aanwezig, maar nogmaals, alle ips-schermen zullen ook hier in mindere of grotere mate last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Fijn dat eens iemand anders hierover iets zegt😀.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPep
Giel1 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:37:
[...]

Foto's van een ips-scherm maken op korte afstand is ook wel echt vragen om problemen. Ga eens een meter of 3 van je scherm staan (wel recht tegenover), en beoordeel het scherm dan nog eens. Als het goed is is de ips-glow dan weg en zie je alleen nog de blb. Bij een 'goed' scherm is die niet overdreven aanwezig, maar nogmaals, alle ips-schermen zullen ook hier in mindere of grotere mate last van hebben.
De foto is gemaakt op kijkafstand. De kijkhoek vanaf mijn zitplaats naar met name de rechter onderhoek zorgt voor de glow. Dit terwijl ik niet bizar dicht met mijn neus op het scherm zit. Hoe verder ik de foto neem, des te minder het opvalt. Zolang is mijn bureau echter niet.

Daarnaast staan beide schermen op 50% brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Stuur maar terug en koop een TN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
SamPep schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:45:
[...]

De foto is gemaakt op kijkafstand. De kijkhoek vanaf mijn zitplaats naar met name de rechter onderhoek zorgt voor de glow. Dit terwijl ik niet bizar dicht met mijn neus op het scherm zit. Hoe verder ik de foto neem, des te minder het opvalt. Zolang is mijn bureau echter niet.

Daarnaast staan beide schermen op 50% brightness.
Wat betreft IPS-glow zijn foto's een lastig verhaal. Het is sowieso geen goede weergave van hoe iemand de glow ervaart. Dit is o.a. afhankelijk van het gebruik, omgeving(slicht) en iemands gevoeligheid voor dit fenomeen.

Ik denk dat je na 2-3 monitoren moet beslissen of je:

a) Blijft omruilen in de hoop dat je een, naar jouw maatstaven, acceptabel exemplaar vindt. (Gaat de webshop niet erg leuk vinden.)
b) Met het fenomeen probeert te leren leven.
c) Accepteert dat deze monitor niet geschikt voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Ik snap niet hoe jullie zulke foto's kunnen maken.
Als ik een foto maak van mijn scherm ziet dat er echt niet zo uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamPep
Inmiddels heb ik ook mijn LG 27UL650 binnen. Ook een IPS scherm, maar het verschil in glow is enorm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6x5Ny6rYCk9zvTCIQugMwGk65PU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VAGPHBdudR9lWXFq8AorAoVJ.jpg?f=fotoalbum_large

Beide op het SRGB profiel met 55 helderheid. Dit ligt toch echt aan het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 16:23

Pindamann

Human

DaniëlWW2 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:16:
[...]

Ik denk dat het enige echte alternatief de pricewatch: Gigabyte Aorus FI27Q (DisplayPort 1.2) Zwart is. Ik heb er zelf enkele weken over getwijfeld en heel wat vergeleken, maar eigenlijk valt de rest af en gaat het denk ik echt tussen de LG en de Gigabyte. Perfecte pixel response zit er niet in. In principe gebruik je de speed setting en die is net iets te langzaam voor 165Hz waar je een beetje ghosting krijgt en bij de 85Hz krijg je overshoot.

Zie: YouTube: Gigabyte FI27Q-P Review, High-End 1440p 165Hz IPS for Gaming
https://www.tftcentral.co...gigabyte_aorus_ad27qd.htm

Ik heb met mijn oude 144Hz scherm eens lopen testen en ik kan 1 frame aan ghosting, overshoot/underschoot hebben. Ik zie het wel als het echt zwart tot wit is, maar het doet me weinig. Je krijgt met de Gigabyte alleen wel betere contrast en de meldingen van IPS glow zijn veel minder. Ik heb het zelf meteen getest toen ik deze binnen kreeg, nou een beetje rechtsonder en een plekje links boven. Niks bijzonders en zeker niet storend.

Wat je ook kan doen is gebruik maken van de OSD software. Je kan zeer makkelijk wisselen tussen drie zelf in te stellen profielen en dan is er nog een sRGB mode. Die van mij lijkt daar behoorlijk goed te zijn, maar dat kan kennelijk verschillen. Die is alleen helemaal vergrendeld en niet erg bruikbaar voor de meeste games. Gelukkig is de wide gamut ook vrij goed out of the box. Ik hoef niet eens iets aan te passen qua kleur. Het zal niet perfect zijn, maar het is goed genoeg.

Maar je kan dus makkelijk twee identieke profielen maken waar je een de speed overdrive geeft voor 100Hz+ en de ander op balance zet voor 60-90Hz. Je trekt gewoon de hardware joystick naar je toe, wisselt en klaar. Kan je doen terwijl je game opstart. Heb je er nog een derde over voor low brightness of iets dergelijks. Gebruik je de software van Gigabyte, tja volgens mij zit daar niet eens echt een limiet op het aantal profielen. Je moet daarvoor wel de software opstarten. Hardware met de joystick gaat veel makkelijker.

Nadelen heeft deze ook. Behalve de overdrive die niet helemaal perfect is, blijft het reserveren van DP1.4 voor de F127Q-P belachelijk. Verder heeft die ook nog wat software features die beter uitgewerkt zijn. De monitor is alleen behoorlijk overpriced en dus niet erg relevant. Het is alleen niet dat ik het idee heb dat ik veel mis.
Ik wil nog even reageren op je oudere comment.

Ik heb de AD27QD gehad, maar dat is inderdaad een vrij slome monitor qua pixel response waardoor je flinke blurring krijgt. De overdrive doet het tevens erg slecht bij bijna alles lager dan 144hz. Echt jammer, want ik vond het een ontzettende mooie monitor qua afwerking, looks, scherm coating etc. Heb het 2 weken aangegeken en wilde em echt houden, maar ik kon er niet mee leven :D

Ben uiteindelijk zelf voor de veilige TN gegaan weer (AOC AG271QX), omdat ik zelf blijkbaar de snelheid het belangrijkste punt vond. Een monitor uitzoeken is helaas nog erg lastig en het komt vaak toch neer op een bepaalde consessie moeten doen ondanks je budget

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Pindamann schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:02:
[...]

Ik wil nog even reageren op je oudere comment.

Ik heb de AD27QD gehad, maar dat is inderdaad een vrij slome monitor qua pixel response waardoor je flinke blurring krijgt. De overdrive doet het tevens erg slecht bij bijna alles lager dan 144hz. Echt jammer, want ik vond het een ontzettende mooie monitor qua afwerking, looks, scherm coating etc. Heb het 2 weken aangegeken en wilde em echt houden, maar ik kon er niet mee leven :D

Ben uiteindelijk zelf voor de veilige TN gegaan weer (AOC AG271QX), omdat ik zelf blijkbaar de snelheid het belangrijkste punt vond. Een monitor uitzoeken is helaas nog erg lastig en het komt vaak toch neer op een bepaalde consessie moeten doen ondanks je budget
Ik zou de AD27QD of de F127Q niet typeren als langzaam. Weinig 1440p IPS panelen die sneller zijn. Ja, de LG27GL850 is sneller, maar dat is het eigenlijk ook wel. Weet je zeker dat je de correcte overdrive setting had? Verder lijkt er heel wat firmware verbeteringen voor de AD27QD te zijn doorgevoerd in de paar maanden voordat die vervangen werd. Ik heb in ieder geval geen last van problemen met de juiste overdrive setting. Ik heb dan ook geen enkele game waar ik rond de 85 fps zit. Het is beduidend hoger of lager en daar heb ik gewoon twee profielen voor. Games die rond de 85fps blijven steken zijn eigenlijk vrij zeldzaam. Meestal is het 60fps of zo over de 100fps. Paar settings van ultra naar high doet vaak ook enorm veel voor weinig visuele winst.

Maar we zitten in een overgangsfase. TN lijkt langzaam uitgefaseerd te gaan worden voor alles dat niet spotgoedkoop of 240Hz is. IPS is er nog net niet qua snelheden, maar zoveel beter HDR laat lang op zich wachten, zeker voor IPS en VA heeft ook zo haar plaats in de markt. :)
SamPep schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 00:39:
Inmiddels heb ik ook mijn LG 27UL650 binnen. Ook een IPS scherm, maar het verschil in glow is enorm:

[Afbeelding]

Dat ligt het ook. Het is echt de zwakte van de LG27GL850. Waardoor het precies komt kan ik je moeilijk zeggen, maar er klagen simpelweg te veel mensen over te extreme IPS glow en ze komen vaak ook met bewijzen. Die foto's overdrijven het effect, maar als het goed merkbaar is dan is de ervaring gewoon minder. Die LG27UL650 is ook veel meer te vergelijken wat ik met mijn F127Q heb. Ik heb rechtsonder en links niet helemaal in hoek wat, maar je ziet het alleen net als het helemaal donker is en je beeldscherm ook donker is. Voor de LG27GL850 lijkt het enigszins willekeur te zijn of je een goede krijgt of meermaals aan het retourneren kan omdat een €500 kostende monitor simpelweg een goede ervaring moet opleveren.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-05-2020 18:51 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 16:23

Pindamann

Human

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:49:
[...]

Ik zou de AD27QD of de F127Q niet typeren als langzaam. Weinig 1440p IPS panelen die sneller zijn. Ja, de LG27GL850 is sneller, maar dat is het eigenlijk ook wel. Weet je zeker dat je de correcte overdrive setting had? Verder lijkt er heel wat firmware verbeteringen voor de AD27QD te zijn doorgevoerd in de paar maanden voordat die vervangen werd. Ik heb in ieder geval geen last van problemen met de juiste overdrive setting. Ik heb dan ook geen enkele game waar ik rond de 85 fps zit. Het is beduidend hoger of lager en daar heb ik gewoon twee profielen voor. Games die rond de 85fps blijven steken zijn eigenlijk vrij zeldzaam. Meestal is het 60fps of zo over de 100fps. Paar settings van ultra naar high doet vaak ook enorm veel voor weinig visuele winst.

Maar we zitten in een overgangsfase. TN lijkt langzaam uitgefaseerd te gaan worden voor alles dat niet spotgoedkoop of 240Hz is. IPS is er nog net niet qua snelheden, maar zoveel beter HDR laat lang op zich wachten, zeker voor IPS en VA heeft ook zo haar plaats in de markt. :)
Hm ik heb met de 'medium' en 'fast(est?)' settings gespeeld met verschillende framerates dmv framerate caps in verschillende spellen. Heb niet getest zonder freesync trouwens. Maar ik kon persoonlijk niets anders dan concluderen dat die aanzienlijk langzamer is dan mn huidige TN (die AG271QX).

De snelste overshoot setting van de AD27QD is iniedergeval zwaar onbruikbaar. Extreem veel ghosting en smearing, vooral van donker naar lichtere tinten. De middelste/'medium' setting is dus degene die ik vooral heb geprobeerd.

Als ik voor het gemak even de cijfers van HWI pak (https://nl.hardware.info/...producten/358659-507015):

MetingAOC AG271QXAorus AD271QD
Reactietijd OD opt. (0%-100%)2,7 ms7,2 ms
Reactietijd OD opt. (100%-0%)1,1 ms6,7 ms
Reactietijd OD opt. (0%-100%-0%)3,8 ms13,9 ms
Reactietijd OD opt. (20%-80%)4,4 ms3,4 ms
Reactietijd OD opt. (80%-20%)1,5 ms5,1 ms
Reactietijd OD opt. (20%-80%-20%)5,9 ms8,5 ms
Overshoot OD opt.6 %20 %
Undershoot OD opt.3 %2 %

Daar zitten een aantal overgangen in die wel 3-6x langzamer zijn en dat strookt ook wel met mijn bevinden eigenlijk. Deze TN heeft trouwens voor mij geen zichtbare overshoot op de snelste overdrive instelling, dus daar draai ik em tegenwoordig op

Maar los van of we het wel of niet eens zijn, het gaat er om dat je er tevreden mee bent! Een monitor is toch ook wel een persoonlijke voorkeur/keuze denk ik.

Zelf denk ik dat IPS niet perse beter is (ookal wordt het altijd geroepen), maar een andere tradeoff (die ook nog duurder is). Maar ik wil dr liever geen flamewar van maken :D Vond het belangrijk om mn eigen ervaring te delen na er veel mee bezig te zijn geweest een poosje geleden. En het blijft een interessant onderwerp, waar ik geen genoeg van krijg :D

[ Voor 5% gewijzigd door Pindamann op 29-05-2020 20:00 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
Gisteren de monitor gekalibreerd/geprofileerd met X-Rite i1Display Pro en i1Profiler (versie: 3.2.0) software.
Voor de geïnteresseerden, deze settings: W-RGB, D65, 2.2 gamma, Max luminance: 150 cd/m). Note: vergeet niet om extra een usb-kabel tussen je monitor en computer aan te sluiten (naast DisplayPort) voor Automatic Display Control (ADC).

Prachtige waarden. Mooi contrast: ~ 850:1. Tevreden? Op zich wel, maar bovenstaande maakt denk ik gebruik van software calibration. Ik weet het niet zeker. Ik heb ook met moeite LG’s calibration software gevonden True Color Pro Calibration, waar je hardware-matige kalibratie kunt doen. Veel preciezer. Volgens de review van Tom’s Hardware moet het ook werken.

Na installeren van True Color Pro Calibration 4.2.2 (waarbij ik ook vaak melding kreeg dat het niet kan starten) krijg ik de melding dat de monitor niet ondersteund wordt.

Vraag: heeft iemand hardwarematige kalibratie gedaan van de monitor en waarmee? Lukte het goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is ADC echt iets icm X-Rite danwel puur tijdens calibratie? Ik heb nog een Spyder colorimeter liggen, maar eigenlijk nog steeds niet gebruikt. Ik ben niet zo intensief meer bezig met fotobewerking, en het blijft altijd wat gedoe imo. Kleurprofielen, omgevingslicht, etc.

Hierboven werkt gesproken over firmware update voor een andere monitor, voor de LG is nog niks beschikbaar als ik het zo zie. Wel een driver, deze maar geïnstalleerd, geen idee of het echt iets toevoegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:35
Aikon schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:27:
Is ADC echt iets icm X-Rite danwel puur tijdens calibratie?
Dat wil ook wel weten. Ik heb de usb kabel niet aangesloten want ik dacht dat deze enkel dient om de usb poorten van de monitor te voeden.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
ikbenben schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:54:
[...]

Dat wil ook wel weten. Ik heb de usb kabel niet aangesloten want ik dacht dat deze enkel dient om de usb poorten van de monitor te voeden.
En @Aikon
Je hoeft de USB-kabel alleen aan te sluiten als je gebruik wilt maken van ADC of hardwarematige kalibratie. Je computer kan direct communiceren met de monitor. Ik denk trouwens ook dat het nodig is als je een firmware wilt updaten.

ADC is reuze handig als je automatisch aanpassingen wilt laten maken door de software wat betreft instellingen. Normaal moet je bijvoorbeeld handmatig helderheid instellen. Nu vul je gewoon 150cd/m in de voorkeuren van bijv, i1Profiler en de programma zorgt dat de helderheid 150cd/m wordt.

USB-kabel heb ik nu ook weer verwijderd totdat ik weer wil kalibreren.

[ Voor 4% gewijzigd door honey op 30-05-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
SamPep schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 00:39:

[Afbeelding]

Dat is appels met peren vergelijken, de schermen zijn volledig anders qua specificaties:
reactietijd: 1ms : 5ms
refreshrate: 144hz : 60hz
backlight: nanoips : edgelit

Er zit dus een heel ander paneel in de GL850 dan in bovengenoemde 4K scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-09 21:16
Ik heb deze monitor met pixel garantie bij Azerty besteld een maand geleden en heb deze net ontvangen! IPS Glow en bleeding zijn in het donker bijna niet zichtbaar op mijn unit, ik heb hier heel veel slechte verhalen over gehoord en was daardoor erg sceptisch. Maar dit is voor bij een behoorlijke meevaller.

Ook vond ik de contrast ratio een beetje bijzonder laag op specs en tests, maar in het echt vind ik het nog behoorlijk meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:35
RemyB schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:56:
Ik heb deze monitor met pixel garantie bij Azerty besteld een maand geleden en heb deze net ontvangen! IPS Glow en bleeding zijn in het donker bijna niet zichtbaar op mijn unit, ik heb hier heel veel slechte verhalen over gehoord en was daardoor erg sceptisch. Maar dit is voor bij een behoorlijke meevaller.

Ook vond ik de contrast ratio een beetje bijzonder laag op specs en tests, maar in het echt vind ik het nog behoorlijk meevallen.
In het echt valt het meestal beter mee dan je op verscheidene foto's ziet.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:58
Mijn eerste 27GL850 dacht na een week ineens dat het een LG ultrawide was. Resolutie, beeldverhouding, niks klopte meer. Nieuwe gekregen van Amazon. Nu, drie weken later, ineens een zwarte plek. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MRWwx_w9w8iVgUpkhcvvwt9dQvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qC3lSwDCSWA6FwdpaL3M0wDn.jpg?f=fotoalbum_large

Lijken wel twee dode pixels. Amazon stuurt weer een nieuwe op. Hopelijk is drie keer scheepsrecht. Heb er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pocket
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 09:58
Ik zit te denken om deze monitor aan te schaffen. Is hij vandaag de dag nog relevant of zijn er betere modellen beschikbaar/op komst? Ik ben bereid om wat te wachten of meer te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggney
  • Laatst online: 16-09 13:06

Soggney

Zeekomkommer

pocket schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:33:
Ik zit te denken om deze monitor aan te schaffen. Is hij vandaag de dag nog relevant of zijn er betere modellen beschikbaar/op komst? Ik ben bereid om wat te wachten of meer te betalen.
sinds vandaag beschikbaar een prijs en datum beschikbaar:
lg-ultragear-27gn950-rood-zwart
vanaf 10 augustus.

[ Voor 6% gewijzigd door Soggney op 10-06-2020 09:34 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Soggney schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:31:
[...]

vanaf 10 augustus.
4k op 27" lijkt mij zo doodzonde omdat je dan alles moet schalen buiten de meeste games om, had liever gezien dat er ook een grotere variant van uit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels j
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-08 11:37
Mizgala28 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:04:
[...]

4k op 27" lijkt mij zo doodzonde omdat je dan alles moet schalen buiten de meeste games om, had liever gezien dat er ook een grotere variant van uit kwam.
Er is ook een 21:9-variant op basis van 3440x1440: https://tweakers.net/pricewatch/1551362/lg-ultragear-34gn850.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Soggney schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:31:
[...]

vanaf 10 augustus.
Dit is natuurlijk geen vergelijkbaar model, het enige wat overeenkomt is de paneelgrootte (27").

Het is een 4k scherm met wat ik kan zien een andere led technologie (direct-led), daar moet ik me nog ff over inlezen en ook local dimming :*) ook wel aanzienlijk duurder en je hebt er een monster graka voor nodig, 160Hz @4K

Huh, direct-led en local dimming, zal wel een foutje zijn in de specs
De goedkoopste manier om een led-achtergrondverlichting te creëren is ‘Direct led’. Het gebruikt dezelfde opstelling als full array, maar met een zeer beperkt aantal leds. Omdat er zo weinig leds zijn, gebruiken ze nooit local dimming. Sommige modellen gebruiken wel global dimming.

Deze schermen hebben over het algemeen ook een veel dikker profiel. En uniformiteitsproblemen (clouding) kunnen makkelijker voorkomen.

[ Voor 34% gewijzigd door Lord_Dain op 11-06-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Laatst online: 16-09 13:06

Soggney

Zeekomkommer

@Lord_Dain het was vooral bedoeld om een antwoord te kunnen geven op pocket.
Naast de paneelgrootte is ook het (nano)IPS paneel vergelijkbaar. Een GL950 ben ik niet in mijn zoektoch tegengekomen. Maar ik ben wel nieuwsgierig hoe dit paneel zich plaatst t.o.v. de GL850

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
[...]

Ik ben uiteindelijk voor de LG 27GL83A-B gegaan, het goedkopere broertje van de gl850. De sRGB-kleuren waren voor mij eigenlijk meer een pluspunt omdat ik voornamelijk websites ontwerp en daarbij wordt (nog steeds) sRGB gebruikt. De USB-hub ga ik waarschijnlijk ook niet missen.

In eerste instantie bij Amazon.nl bestelt, maar de levertijd werd opeens met meer dan een maand vertraagd 8)7. Daarna kwam ik bij Coolblue een tweedekans tegen. Ik vreesde het ergste (dode pixels en/of een veel backlight bleeding) maar ik heb de gok toch maar gewaagd.

Ik heb nu de monitor drie dagen in gebruik en ik ben nog geen dode pixels tegengekomen. De backlight bleeding vind ik (voor een IPS) ook minimaal. In de linkerhoek onderin zie je het een klein beetje maar het is niet hinderlijk.

Qua kleuren zit het heel dicht in de buurt van de Apple Thunderbolt display die ik voorheen gebruikte voor ontwerpen. En de snelheid in games is vergelijkbaar met m'n vorige gamemonitor Acer KG251Q. Precies wat ik zocht.

De voet vond ik in het echt iets minder lelijk dan op de foto's, omdat het rood meestal niet zichtbaar is omdat het aan de achterkant zit. Hij is wel vrij lomp. ik heb hem dus toch maar aan een VESA mount gehangen.

Tot nu toe ben ik erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

ArjenIsM3 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:44:
Mijn eerste 27GL850 dacht na een week ineens dat het een LG ultrawide was. Resolutie, beeldverhouding, niks klopte meer. Nieuwe gekregen van Amazon. Nu, drie weken later, ineens een zwarte plek. [Afbeelding]

Lijken wel twee dode pixels. Amazon stuurt weer een nieuwe op. Hopelijk is drie keer scheepsrecht. Heb er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen meer in.
De mijne heeft dit nu ook te pakken(ik heb hem nu een kleine maand), het beeldscherm wordt overal herkend als "LG Ultrawide". Hoogste resolutie die ik in kan stellen is 2560x1080.
144hz niet meer beschikbaar. In de OSD geen opties meer voor HDR en DP1.4.
HDR opties in windows zijn ook weg.

Met custom resolutie aanmaken lukt het wel om hem weer op 2560x1440 144hz te krijgen, maar dat kan niet de bedoeling zijn.

Dit komt er uit DXDiag(de enige reden dat de name goed staat komt door het handmatig toevoegen van de drivers aan device manager):
Monitor Name: LG 27GL850(DisplayPort)
Monitor Model: LG ULTRAWIDE
Monitor Id: GSM76FA
Native Mode: 2560 x 1080(p) (59.978Hz)
Output Type: Displayport External
Monitor Capabilities: HDR Not Supported

Het volgende inmiddels allemaal geprobeerd:
Nieuwe Nvidia drivers(ook met DDU)
LG drivers van de website af gehaald
LG Onscreen control geupdate(deze ziet hem ook als LG Ultrawide).
Met laptop en HDMI geprobeerd(zit geen DP op), eigenlijk beetje zelfde verhaal.
Andere DP port gebruikt, zelfde verhaal.
Windows geupdate, dat heeft ook niet geholpen

Ik ben bang dat het terugsturen/RMA/Garantie claimen wordt. Echt op een top moment, ben net 2 dagen gestopt met roken. :(

hier nog vergelijkbare gevallen:
https://www.reddit.com/r/...cognized_as_lg_ultrawide/
https://www.reddit.com/r/..._stuck_in_ultrawide_mode/

Hier lijkt het ook wel deels op: https://www.lg.com/ca_en/...CT20098114-20150115713642 Windows lijkt het 1 en ander niet goed te herkennen. Maar dan blijft het wel vaag dat de OSD opeens van plek veranderd is en bepaalde opties mist :+

[ Voor 12% gewijzigd door garriej op 15-06-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
garriej schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:54:
[...]

De mijne heeft dit nu ook te pakken(ik heb hem nu een kleine maand), het beeldscherm wordt overal herkend als "LG Ultrawide". Hoogste resolutie die ik in kan stellen is 2560x1080.
144hz niet meer beschikbaar. In de OSD geen opties meer voor HDR en DP1.4.
HDR opties in windows zijn ook weg.

Met custom resolutie aanmaken lukt het wel om hem weer op 2560x1440 144hz te krijgen, maar dat kan niet de bedoeling zijn.

Dit komt er uit DXDiag(de enige reden dat de name goed staat komt door het handmatig toevoegen van de drivers aan device manager):
Monitor Name: LG 27GL850(DisplayPort)
Monitor Model: LG ULTRAWIDE
Monitor Id: GSM76FA
Native Mode: 2560 x 1080(p) (59.978Hz)
Output Type: Displayport External
Monitor Capabilities: HDR Not Supported

Het volgende inmiddels allemaal geprobeerd:
Nieuwe Nvidia drivers(ook met DDU)
LG drivers van de website af gehaald
LG Onscreen control geupdate(deze ziet hem ook als LG Ultrawide).
Met laptop en HDMI geprobeerd(zit geen DP op), eigenlijk beetje zelfde verhaal.
Andere DP port gebruikt, zelfde verhaal.
Windows geupdate, dat heeft ook niet geholpen

Ik ben bang dat het terugsturen/RMA/Garantie claimen wordt. Echt op een top moment, ben net 2 dagen gestopt met roken. :(

hier nog vergelijkbare gevallen:
https://www.reddit.com/r/...cognized_as_lg_ultrawide/
https://www.reddit.com/r/..._stuck_in_ultrawide_mode/

Hier lijkt het ook wel deels op: https://www.lg.com/ca_en/...CT20098114-20150115713642 Windows lijkt het 1 en ander niet goed te herkennen. Maar dan blijft het wel vaag dat de OSD opeens van plek veranderd is en bepaalde opties mist :+
Dit valt niet op te lossen en is geen Windows probleem. Ook mijn Macbook Pro herkende mijn scherm als LG Ultrawide. Zit hem vermoedelijk ergens in de firmware. Die kun je echter niet zelf opnieuw flashen. Dat kan enkel als er een update beschikbaar is.

Gebeurde bij mij nadat ik het LG programma had geinstalleerd. Die eerste Reddit link is overigens van mij ;). Al jouw stappen heb ik destijds ook geprobeerd, allen zonder succes. Uiteindelijk een nieuwe opgestuurd gekregen van Amazon en het probleem was direct verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

ArjenIsM3 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:10:
[...]

Dit valt niet op te lossen en is geen Windows probleem. Ook mijn Macbook Pro herkende mijn scherm als LG Ultrawide. Zit hem vermoedelijk ergens in de firmware. Die kun je echter niet zelf opnieuw flashen. Dat kan enkel als er een update beschikbaar is.

Gebeurde bij mij nadat ik het LG programma had geinstalleerd. Die eerste Reddit link is overigens van mij ;). Al jouw stappen heb ik destijds ook geprobeerd, allen zonder succes. Uiteindelijk een nieuwe opgestuurd gekregen van Amazon en het probleem was direct verholpen.
Ja verder is er niet veel over te vinden, gister sloot ik de computer af en bij het uitzetten van het scherm zag ik opeens dat de OSD was verplaatst..

Ik ga wel is contact opnemen met Coolblue, hopelijk zijn die net zo coulant als Amazon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
garriej schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:14:
[...]

Ja verder is er niet veel over te vinden, gister sloot ik de computer af en bij het uitzetten van het scherm zag ik opeens dat de OSD was verplaatst..

Ik ga wel is contact opnemen met Coolblue, hopelijk zijn die net zo coulant als Amazon...
Zo ging het bij mij ook. 's Ochtends het LG programma geïnstalleerd, paar uur zonder problemen gewerkt, toen even 30-40 minuten AFK geweest en toen ik terugkwam ineens die problemen. Hoop voor je dat Coolblue snel een nieuwe opstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:00
Na 2 weken tevreden gebruik te hebben gemaakt van deze monitor heb ik helaas een dode/vaste subpixel gevonden :( Deze was op de eerste dagen nog niet aanwezig aangezien ik dit meerdere dagen heb gecontroleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHzZoCMGvzjIZVKdX7oO5mgQjV8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UEJ0iQY4Z9jBD9RIR6KLDk4Q.png?f=user_large

Zoals je kan zien, is de pixel roze bij een witte achtergrond. Het valt gelukkig mee, maar goed het stoort me wel omdat ik nu weet dat er één zit.

Gelukkig heb ik de monitor bewust bij Coolblue besteld omdat ik weet dat ik deze binnen 30 dagen kan omruilen met dit soort issues. Ik heb ze zojuist ook gebeld, ik mag de mijne omruilen en ze verwachten 17 juni weer nieuwe voorraad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
ArjenIsM3 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:27:
[...]

Zo ging het bij mij ook. 's Ochtends het LG programma geïnstalleerd, paar uur zonder problemen gewerkt, toen even 30-40 minuten AFK geweest en toen ik terugkwam ineens die problemen. Hoop voor je dat Coolblue snel een nieuwe opstuurt.
Welk LG programma bedoelen jullie? De monitor werkt toch gewoon plug and play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Lord_Dain schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:15:
[...]

Bij mij is het probleem niet ontstaan na het installeren van het programma, maar ik had het wel draaien(een kleine week). LG onscreen control.

Kun je eigenlijk alles wat normaal via OSD gaat via een programma doen. Daarnaast kun je je beeldscherm "verdelen" of PiP gebruiken. Voor dat laatste heb ik het geïnstalleerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Lord_Dain schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:15:
[...]

Dat klopt, maar je kan een programma van LG (OnScreen Control) installeren waarmee je o.a. de instellingen van het scherm kan aanpassen en de firmware kunt updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:29
Misschien een aparte, stomme vraag :).

Ik heb deze monitor besteld maar helaas een groen scherm, vorige koper had hier ook last van. Deze heb ik retour gestuurd en krijg dan een nieuwe. Het viel mij wel op dat het scherm (of Vesa aansluiting) zelf erg wankel is. Als ik ligt tegen mijn bureau stoot wiebelt deze (misschien moelijk uit teleggen). Mijn oude monitor is een Dell Ultrasharp U2515H. Deze heeft naar mijn mening een stuk mooiere voet en is wat kleiner. Nu lees ik dat beide monitoren een Vesa 100 aansluiting hebben.

Stel dat het past en ik mijn Dell voet aan de LG koppel is dat verstandig? De LG monitor weegt natuurlijk een stukje meer (van 25 Inch naar 27 Inch). Zou natuurlijk jammer zijn als mijn nieuw scherm valt. Of misschien toch maar de orginele voet gebruiken en iets fixen op het wiebelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-09 21:16
luxzenburcht schreef op zondag 21 juni 2020 @ 15:49:
Als ik ligt tegen mijn bureau stoot wiebelt deze (misschien moelijk uit teleggen). Mijn oude monitor is een Dell Ultrasharp U2515H. Deze heeft naar mijn mening een stuk mooiere voet en is wat kleiner. Nu lees ik dat beide monitoren een Vesa 100 aansluiting hebben.

Stel dat het past en ik mijn Dell voet aan de LG koppel is dat verstandig? De LG monitor weegt natuurlijk een stukje meer (van 25 Inch naar 27 Inch). Zou natuurlijk jammer zijn als mijn nieuw scherm valt. Of misschien toch maar de orginele voet gebruiken en iets fixen op het wiebelen?
Ik weet niet wat voor Dell voet je hebt, maar meestal hebben die een andere aansluiting en maken deze voeten geen gebruik van Vesa maar hun eigen manier om deze vast te maken, bij LG is dit bijvoorbeeld een kliksysteem, bij Dell is dat volgens mij weer anders, als de Dell standaard een VESA mount heeft is het inderdaad mogelijk, anders vrees ik van niet.
garriej schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:21:
[...]

Bij mij is het probleem niet ontstaan na het installeren van het programma, maar ik had het wel draaien(een kleine week). LG onscreen control.

Kun je eigenlijk alles wat normaal via OSD gaat via een programma doen. Daarnaast kun je je beeldscherm "verdelen" of PiP gebruiken. Voor dat laatste heb ik het geïnstalleerd staan.
Als ik jou was zou ik Microsoft's Powertoys gebruiken voor die laatste functie, ik vind deze persoonlijk een stuk fijner werken dan de software van LG, deze is namelijk erg beperkt en niet goed instelbaar :)

Ik heb recent mijn tweede LG 27GL850 binnen en heb hier ook geen problemen mee, de eerste heb ik besteld bij Azerty en maand(en) op gewacht, de tweede bij Megekko en binnen een paar dagen geleverd :D, backlight bleeding en IPS glow zijn bij deze ook nauwelijks aanwezig en ik stoor me er ook absoluut niet aan, kleuren nog niet gecalibreerd van de 2e monitor overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door RemyB op 23-06-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 11:47
honey schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:10:
Vraag: heeft iemand hardwarematige kalibratie gedaan van de monitor en waarmee? Lukte het goed?
Ik heb de monitor gekalibeerd met mijn Datacolor spider X en displaycall, wat daar uit is gekomen staat eerder in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Tirinium schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:02:
[...]

Ik heb de monitor gekalibeerd met mijn Datacolor spider X en displaycall, wat daar uit is gekomen staat eerder in dit topic.
Dank voor je reactie. Als ik hier zo naar kijk, doe je een software matige kalibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
honey schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:43:
[...]

Dank voor je reactie. Als ik hier zo naar kijk, doe je een software matige kalibratie.
juist meten met colorimeter en aanpassen in de software van de monitor. Als je een monitor wilt hebben waar je die correctie op hardware niveau kan doen, dan denk ik dat je naar een Eizo moet uitwijken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
honey schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:43:
[...]

Dat is deels waar. Je stelt wel zelf de RGB op de monitor in, evt. ook de brightness. Daarna genereert de software een kleurprofiel op basis hiervan, en dit profiel wordt dan geladen.

[ Voor 4% gewijzigd door Lord_Dain op 24-06-2020 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Lord_Dain schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:38:
[...]

Dat is deels waar. Je stelt wel zelf de RGB op de monitor in, evt. ook de brightness. Daarna genereert de software een kleurprofiel op basis hiervan, en dit profiel wordt dan geladen.
Het nadeel van eigen aanpassingen via de instellingen van de monitor is dat de stapjes heel grof zijn. Bij echte hardwarematige calibrate gaat dat veel fijner waardoor er minder kans is op banding artefacten. Het profiel hoeft minder grote aanpassingen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Tirinium schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:34:
[...]

juist meten met colorimeter en aanpassen in de software van de monitor. Als je een monitor wilt hebben waar je die correctie op hardware niveau kan doen, dan denk ik dat je naar een Eizo moet uitwijken,
Deze monitor zou het ook kunnen. Mijn andere monitor van Dell kan het ook en kalibreer ik ook hardwarematig. Dus, Eizo is zeker niet de enige monitor waarbij dat kan. Je hebt alleen geschikte software nodig. Dell levert dat gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:26
Ik overweeg deze monitor om zowel op mijn PS4 (slim, dus 1080p), als toekomstig mogelijk PS5 en nieuwe gaming PC ready te zijn. Over 1080 op een 1440 monitor lees ik dat het niet ideaal is. Maar wat is jullie ervaring met deze monitor op 1080?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Mocht er toevallig nog iemand op zoek zijn naar de LG 27GL83A-B: Nu €359 bij Coolblue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:21
Cannoli schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:36:
Mocht er toevallig nog iemand op zoek zijn naar de LG 27GL83A-B: Nu €359 bij Coolblue.
Goedkoop! Ik heb echter reviews gelezen dat deze nog wel een stukje minder is dan de 850? Het is mogelijk een snelle beslisser, dus ik heb geen tijd om hier nu uitgebreid onderzoek naar te doen. Iemand die hier meer licht op kan schijnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Santee schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:59:
[...]

Goedkoop! Ik heb echter reviews gelezen dat deze nog wel een stukje minder is dan de 850? Het is mogelijk een snelle beslisser, dus ik heb geen tijd om hier nu uitgebreid onderzoek naar te doen. Iemand die hier meer licht op kan schijnen?
Snel dan. Het is hetzelfde IPS paneel, maar de nano laag mist. Hierdoor zijn kleuren beperkt tot het sRGB spectrum i.p.v een deel van DCI-P3. Voor deze prijs is het wel een mooie deal. Er zijn toch nauwelijks games die voorbij sRGB gaan en als je sRGB bent gewend, dan weet je eigenlijk niet wat je mist. Die extra kleuren zie je wel, maar voor deze prijs is dit wel erg aantrekkelijk. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
DaniëlWW2 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:35:
[...]

Snel dan. Het is hetzelfde IPS paneel, maar de nano laag mist. Hierdoor zijn kleuren beperkt tot het sRGB spectrum i.p.v een deel van DCI-P3. Voor deze prijs is het wel een mooie deal. Er zijn toch nauwelijks games die voorbij sRGB gaan en als je sRGB bent gewend, dan weet je eigenlijk niet wat je mist. Die extra kleuren zie je wel, maar voor deze prijs is dit wel erg aantrekkelijk. :)
Top, ik zie momenteel op een PG348Q op 95Hz. Leuk scherm met ultrawide, maar ik heb in best wat games problemen dat ze geen ultrawide ondersteunen of cutscenes die toch niet ultrawide zijn. Verder zou ik graag op 120Hz+ kunnen spelen en de ultrawides in die prijsrange zijn ~€900 en dat vind ik toch te gortig. Dit is echt goedkoop voor een degelijk IPS scherm. Besteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Santee schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:59:
[...]

Hij is niet zozeer minder, maar anders.

De GL850 heeft een DCI-P3 kleurbereik, deze monitor is beperkt tot sRGB. Windows en de meeste games ondersteunen DCI-P3 echter niet (goed) waardoor de kleuren er soms overgesatureerd en onnatuurlijk uit kunnen zien.

De GL850 heeft verder 2 USB poorten, de GL83A niet.

Wil je meer 'pop' qua kleuren (of gebruik je programma's die DCI-P3 ondersteunen) dan is de GL850 misschien interessanter. Zo niet, dan zou ik voor deze gaan.

Als je het geld tijdelijk kunt missen dan zou je deze monitor alvast kunnen bestellen en de leverdatum over 1 of 2 weken inplannen. Kun je er even rustig over nadenken. Mocht je hem dan toch niet willen dan annuleer je de bestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Cannoli schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:38:
[...]

Hij is niet zozeer minder, maar anders.

De GL850 heeft een DCI-P3 kleurbereik, deze monitor is beperkt tot sRGB. Windows en de meeste games ondersteunen DCI-P3 echter niet (goed) waardoor de kleuren er soms overgesatureerd en onnatuurlijk uit kunnen zien.

De GL850 heeft verder 2 USB poorten, de GL83A niet.

Wil je meer 'pop' qua kleuren (of gebruik je programma's die DCI-P3 ondersteunen) dan is de GL850 misschien interessanter. Zo niet, dan zou ik voor deze gaan.

Als je het geld tijdelijk kunt missen dan zou je deze monitor alvast kunnen bestellen en de leverdatum over 1 of 2 weken inplannen. Kun je er even rustig over nadenken. Mocht je hem dan toch niet willen dan annuleer je de bestelling.
Ik heb al besteld voor levering morgen :) Mocht het echt tegenvallen dan kan je altijd retourneren, maar ik verwacht dat het wel gaat voldoen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Monitor staat! Nu moet ik het nog kalibreren want de kleuren zijn echt extreem vol/fel en bijna pijnlijk aan de ogen.
Tirinium schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:56:
Hallo Allemaal,

Ik heb toch nogmaal advies nodig, ik heb nog altijd niet kunnen besluiten welke monitor ik houd, de GL850 of de GL83A, tidj begint te dringen want ik moet aankomende zaterdag de GL83A terugsturen als ik deze niet wil houden.
Waar heb jij voor gekozen, en waar heb jij mee gekalibreerd? Hoe kan ik de RGB settings instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Santee schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:58:
Monitor staat! Nu moet ik het nog kalibreren want de kleuren zijn echt extreem vol/fel en bijna pijnlijk aan de ogen.
Volgens mij is de 83 ook vanuit de fabriek al redelijk gekalibreerd. Als het goed is zit er volgens mij een rapport in de doos. Ik denk dat je eerder de helderheid flink moet verlagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:40:
[...]

Volgens mij is de 83 ook vanuit de fabriek al redelijk gekalibreerd. Als het goed is zit er volgens mij een rapport in de doos. Ik denk dat je eerder de helderheid flink moet verlagen. :)
Ik heb via de OSB het scherm een reset gedaan en dat deed wonderen! Er vaag maar zo ziet het er goed uit. 1e reactie: Ik mis ultrawide wel, 144Hz is rete smooth (ivm 100Hz) en ik ben zo dom geweest om te vergeten dat g-sync compatible alleen met de 10xx+ serie werkt en niet met een 980ti |:(

Wilde upgraden naar de 3xxx serie dus moet maar paar maandjes zo. Ik twijfel wel een beetje of ik de PG348Q niet gewoon terugzet, want zoveel meer desktop space :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tirinium
Santee schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:58:
[...]

Waar heb jij voor gekozen, en waar heb jij mee gekalibreerd? Hoe kan ik de RGB settings instellen?
De GL83A, heb ik uiteindelijk terug gestuurd, meer blb de GL850 heb ik gehouden. Ik heb uiteindelijk gekalibeerd met een datacolor spyderX en displaycal. Als je die niet hebt dan kan ik Calibrize + lagom aanbevelen:

https://www.calibrize.com/
http://www.lagom.nl/lcd-test/

De RGB settings stel je in onder het gamer profiel, door de kleuren / helderheid en contrast aan te passen. wanneer je RGB modus gebruikt kan je alleen de helderheid aanpassen.

Ter referentie, dit zijn mijn instellingen, maar dit is natuurlijk bij elke panneel anders:

Brightness: 19
Contrast 61
Sharpness: 70
Gamma: Mode 2
Color temp: Custom
red:63
Green: 51
Blue: 45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Nou jongens nadat ik veel te veel jaren een Syncmaster 60 hz schermmpje heb gebruikt nu de stap gemaakt naar LG IPS. Deze dus...

Wie kan mij op weg helpen?

Wat kan ik 't beste allemaal doen qua instellingen stap voor stap? wat kan ik 't beste zsm controleren ivm mogelijke inruil?

Eerste indruk is uiteraard zeer goed, heerlijk groot scherm _O_

EDIT: Ik heb het aangesloten via de display port, in Nvidia configuratie scherm wordt ook bevestigd dat hij nu op 1440P staat en 144hz verversing. Tijdens het opstarten van C&C natuurlijk gekeken of zwart echt zwart was en dat was gelukkig zo. Wit is hier ook echt wit..

*duimt dat er nauwelijks backlighbleeding is, op dode pixels zit ik natuurlijk ook niet te wachten *

[ Voor 34% gewijzigd door MetalSonic op 10-07-2020 21:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Het irriteert mij al een tijdje aan deze monitor dat hij niet detecteert welke input actief is. Ik heb 2 systemen aan dit scherm aangesloten (mijn game desktop en mijn werk laptop) en ik moet elke dag door het menu om te switchen. Best jammer dat deze functionaliteit er niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Kunnen mensen met een 27GL83A eens naar hun rand links en rechts kijken? Op mijne lijkt het alsof ie zoals en samsung telefoon beetje curved aan de randen is en je ertussen kan kijken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SpwxdPDOLKB5INa0sxqDsCM7c4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mqvy3DvG7TWkFn3Lqm6bGtCa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YRP9rrgSA2URiS60_cialRLlWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NpsoZqwf4DfWKibXYBNyqHcx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDJtZXQoB89UmoXOvV8p-q6im1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/49uuba3IlfRRswjRMUJ4804I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yB8A9FVpthevtrHqJOTFl6V7POI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBMeipAoPyRgqdy2eB8ST7Mj.jpg?f=fotoalbum_large

In de hoeken linksbovenin en rechtsboven in zitten 2 puntjes. Weet iemand wat dat die doen? Ze zitten niet op het "display gedeelte" dus geen dode pixels. Ze zitten in de "schermrand"......

Nu ik ze heb gezien wil ik weten wat ze zijn. In eerste instantie dacht ik dat 't stofjes waren of iets anders maar ik kon ze niet weg poetsen.

Over poetsen gesproken hoe onderhouden jullie je IPS scherm? Als je na een tijdje een keer een nichtje heb gehad die met haar vingers aan het scherm heeft gezeten hoe maak je 't scherm dan weer schoon?
Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste