Bleed/glow Acer Nitro VG271UP acceptabel of juist niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 11:30
Hallo allemaal! Mijn vraag is eigenlijk heel simpel. Ik heb nu mijn tweede pricewatch: Acer Nitro VG271UP Zwart en kan moeilijk inschatten of deze mate van IPS-glow acceptabel is voor een monitor van deze klasse of niet.

Daarnaast vraag ik me af of er ergens bleeding is dat ik niet zou moeten accepteren. Linksboven misschien? Ik vind het echt moeilijk inschatten, omdat mijn vorige een veel sterkere IPS-glow in de hoek linksonder had. Wat vinden mensen met meer expertise/ervaring op dit vlak acceptabel, is mijn vraag.

Hopelijk geeft dit album een goed beeld: https://imgur.com/a/PzA8qtI

Als de lichten trouwens aan zijn, is veel wat je ziet ook reflectie. Ik zie mezelf bijvoorbeeld zitten en mijn bureau is helemaal wit. Ik denk dus dat de foto's in het donker het eerlijkste beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:19
Met een camera zie je ipsglow heel erg...
Elke ips monitor heeft er last van.
Opzich vind ik het nog wel oké...

Kijk naar eens in dit topic... LG27GL850 - Ervaringen en levertijden
Hier staan ook voorbeelden met foto's erin.

[ Voor 47% gewijzigd door Aggressor op 02-01-2020 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
Thanks. Ik ga eens vergelijken. :) Ik ben vooral benieuwd naar meningen als 'dat ziet er best ok uit, niet zeuren' of 'poe, ik zou een derde variant proberen'. Ik heb namelijk ook naar de pixeltjes zitten turen, en ik heb nog steeds geen dode (sub)pixels gevonden, die me opvallen met compleet rood, groen, blauw of witte schermen dan.

(Dus de teller staat op 1 voor 'niet zeuren', als ik je begrijp? :P)

Edit: LG 27UK850 te retourneren? Ik had overigens al met dit topic zitten vergelijken. Vond ik ook mooie foto's.

[ Voor 23% gewijzigd door ap3nr0ts op 02-01-2020 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Op zich prima, echt 'last' heb je er pas van als je constant op high brightness naar donkere beelden moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
Ik speel en werk het liefst op 20% brightness inderdaad, en dan is de situatie dus rond de 25% foto met lichten aan (overdag nog licht door het raam ook). 2 prima's. Lekker. Bij drie ben ik wel klaar met stressen, denk ik. :+