Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phiemstra
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-08 19:53
Lord_Dain schreef op woensdag 4 december 2019 @ 18:58:
[...]

Dat is een persoonlijke kwestie. Als je zoekt naar een 1440p 144Hz scherm dan wil je dat dit aan een aantal eisen voldoet en dat kan van alles zijn en op basis van die kwalificaties kan je dan uitkomen op een VA of IPS paneel. Ik ben zelf al 2 jaar op zoek naar een IPS 1440p 144Hz paneel en heb de juiste nog steeds niet gevonden. Ik heb dan ook echt alle 3 de paneeltypes geprobeerd (AOC TN paneel, MSI VA paneel (c), Acer IPS paneel) en kwam hierna tot de conclusie dat er geen perfect scherm bestond, voor mij in ieder geval.

IPS paneel:
- - IPS glow
- - Backlight bleeding
+ Responstijd
+ Kleuren

VA paneel:
- - VA glow
- Slechte kijkhoeken
+ Contrast
+ Goede zwartwaarden

TN paneel:
- - - Slechte kijkhoeken
- Kleuren
++ Responstijd

Uiteindelijk ben ik voor een compromis gegaan en dat is een VA scherm geworden. Curved daar heb ik niet eens een afweging in gemaakt, (moet wel zeggen dat er minder non-curved dan curved VA schermen lijken te zijn). De Samsung VA die ik nu heb, daar moest ik even aan wennen, vooral de VA glow (als je in je omgeving lichtbronnen hebt, geeft dit een soort reflectie die de glow versterkt). De curved was niet eens een kwestie van wennen, maar dat kan persoonlijk zijn. Ik ben blijkbaar minder gevoelig voor crush en ghosting dan ik ben voor IPS glow, want ik zie het niet (of lijk het niet te registreren).

Ik denk dan ook dat als iemand op zoek is naar een monitor het vooral belangrijk is om te kijken wat iemand persoonlijk bevalt, en dat kan eigenlijk alleen maar door de monitoren uit te testen en zelf te vergelijken. Zodra er echt een top IPS is, waarbij IPS glow minimaal is en de zwartwaarden goed zijn, dan ga ik deze bestellen. Helaas lijkt de LG dat niet te zijn.
Ik denk dat het volgende scherm:

pricewatch: Asus ROG Swift PG35VQ Zwart

door full array local dimming veel van het contrast probleem oplost. Maar dan ben je wel 2500 plus kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 11:49
phiemstra schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:16:
[...]

Ik denk dat het volgende scherm:

pricewatch: Asus ROG Swift PG35VQ Zwart

door full array local dimming veel van het contrast probleem oplost. Maar dan ben je wel 2500 plus kwijt....
Check.. inmiddels ben ik er wel achter dat een degelijk 'perfect' scherm iets meer mag kosten. 2500€ is echter iets te veel van het goede.. heb bv. ook een tijd nagedacht over het aanschaffen van de pricewatch: Eizo Foris FS2735 Zwart , maar ook 1000€ vind ik te veel. Mijn bovengrens ligt gevoelsmatig rond de 700€..

Dat, of even wachten tot de straatprijs een keer valt >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 08:34
Lord_Dain schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:52:
[...]

Check.. inmiddels ben ik er wel achter dat een degelijk 'perfect' scherm iets meer mag kosten. 2500€ is echter iets te veel van het goede.. heb bv. ook een tijd nagedacht over het aanschaffen van de pricewatch: Eizo Foris FS2735 Zwart , maar ook 1000€ vind ik te veel. Mijn bovengrens ligt gevoelsmatig rond de 700€..

Dat, of even wachten tot de straatprijs een keer valt >:)
700 Euro: alsjeblieft: https://www.gigabyte.com/Monitor/AORUS-FI27Q-P#kf

pricewatch: Gigabyte Aorus FI27Q-P Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Had ik al getjekt, heeft helaas vaak last van BLB.. en dat is nog erger dan IPS glow imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi @Lord_Dain , welke Samsung had jij nu gekocht ?

Ik heb net de LG 32GK650F bij mij staan maar komende van een oud IPS scherm word ik een beetje gek van de slechte kijkhoek. De LG 32GK650F is ook VA maar als ik een beetje lees blijkt dit scherm echt wel slecht te scoren op het vlak van kijkhoeken.

Ik ben net zoals jou ook op zoek naar een mooi 1440p - 144Hz , misschien moet ik de Hz lat dan toch maar wat lager leggen :)

huh : ik zie net de specs van mijn oud scherm :https://tweakers.net/pricewatch/172732/samsung-syncmaster-2693hm-zwart/specificaties/

en dit zou zelfs een TN paneel zijn, dit had toch notoir slechte kijkhoeken ? Vreemd dat het bij de LG mij dan meteen zo dwars zit ? Ik zou denken dat een TN paneel van 2008(!) niet beter zou presteren op dat vlak :) **confused**
Lord_Dain schreef op woensdag 4 december 2019 @ 18:58:
[...]

Dat is een persoonlijke kwestie. Als je zoekt naar een 1440p 144Hz scherm dan wil je dat dit aan een aantal eisen voldoet en dat kan van alles zijn en op basis van die kwalificaties kan je dan uitkomen op een VA of IPS paneel. Ik ben zelf al 2 jaar op zoek naar een IPS 1440p 144Hz paneel en heb de juiste nog steeds niet gevonden. Ik heb dan ook echt alle 3 de paneeltypes geprobeerd (AOC TN paneel, MSI VA paneel (c), Acer IPS paneel) en kwam hierna tot de conclusie dat er geen perfect scherm bestond, voor mij in ieder geval.

IPS paneel:
- - IPS glow
- - Backlight bleeding
+ Responstijd
+ Kleuren

VA paneel:
- - VA glow
- Slechte kijkhoeken
+ Contrast
+ Goede zwartwaarden

TN paneel:
- - - Slechte kijkhoeken
- Kleuren
++ Responstijd

Uiteindelijk ben ik voor een compromis gegaan en dat is een VA scherm geworden. Curved daar heb ik niet eens een afweging in gemaakt, (moet wel zeggen dat er minder non-curved dan curved VA schermen lijken te zijn). De Samsung VA die ik nu heb, daar moest ik even aan wennen, vooral de VA glow (als je in je omgeving lichtbronnen hebt, geeft dit een soort reflectie die de glow versterkt). De curved was niet eens een kwestie van wennen, maar dat kan persoonlijk zijn. Ik ben blijkbaar minder gevoelig voor crush en ghosting dan ik ben voor IPS glow, want ik zie het niet (of lijk het niet te registreren).

Ik denk dan ook dat als iemand op zoek is naar een monitor het vooral belangrijk is om te kijken wat iemand persoonlijk bevalt, en dat kan eigenlijk alleen maar door de monitoren uit te testen en zelf te vergelijken. Zodra er echt een top IPS is, waarbij IPS glow minimaal is en de zwartwaarden goed zijn, dan ga ik deze bestellen. Helaas lijkt de LG dat niet te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2019 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:04:
Hoi @Lord_Dain , welke Samsung had jij nu gekocht ?

en dit zou zelfs een TN paneel zijn, dit had toch notoir slechte kijkhoeken ? Vreemd dat het bij de LG mij dan meteen zo dwars zit ? Ik zou denken dat een TN paneel van 2008(!) niet beter zou presteren op dat vlak :) **confused**
[...]
pricewatch: Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart

Je oude scherm was mogelijk 21-24"? Dan heb je hier veel minder last van dan bij de huidige 27" panelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een 25.5 incher (vreemd formaat ;)) .

Hoe lang gebruik je die Samsung nu ? Tevreden van ? Die is bij mij ook al bovengekomen maar de review op hardware.info was niet super positief ?

Ik ga vanavond nog wat testen met 650F met het scherm want gisteren was niet optimaal, 60hz via HDMI, vanavond meteen eens proberen met een DP kabel en hogere refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:41:

Hoe lang gebruik je die Samsung nu ? Tevreden van ? Die is bij mij ook al bovengekomen maar de review op hardware.info was niet super positief ?

Ik ga vanavond nog wat testen met 650F met het scherm want gisteren was niet optimaal, 60hz via HDMI, vanavond meteen eens proberen met een DP kabel en hogere refresh.
1800R VA, kom op mensen. We bespreken een game scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:41:

Ik zou zeggen, lees de gebruiker reviews, die zijn allemaal 4/5 sterren.

Woot. Dank u Sinterklaas:
pricewatch: ViewSonic Elite XG270QG Zwart

Helaas heb ik een AMD GPU.

[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Dain op 06-12-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:41:
[...]

Ik zou zeggen, lees de gebruiker reviews, die zijn allemaal 4/5 sterren.

Woot. Dank u Sinterklaas:
pricewatch: ViewSonic Elite XG270QG Zwart
Benieuwd of dit scherm wat stabieler staat dan de 850; zit niet te wachten op een scherm dat meewiebelt met het tikken op een mechanisch toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:16

OMD

wvkreg schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:13:
[...]

Nou, Leg maar uit, waarom kan dit geen gamescherm zijn? Doe is een gefundeerde mening voor de verandering, of is dit weer een eigen mening van je (of stiekem van iemand van apex legends ofzo)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Omdat mijn ervaring met VA (pricewatch: Iiyama X3272UHS-B1 Zilver, Zwart) super slecht is met games. Wel 60Hz, maar ik had enorm last van ghosting. Het scherm was perfect voor kantoorgebruik, maar niet voor games. De kijkhoek en instelbaarheid als ook kleuren waren niet prettig, op welke instelling dan ook (game of text). Daarnaast is 1800R gekromd zeer populair in Azië, en juist niet in Europa.Ik heb er een paar getest bij de MM (144Hz. Acers) en dat beviel zeer slecht. Persoonlijke ervaring dus.

Die Viewsonic is gaaf trouwens, afgezien van de rare zijpanelen.

[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 06-12-2019 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

wvkreg schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:45:
Omdat mijn ervaring met VA (pricewatch: Iiyama X3272UHS-B1 Zilver, Zwart) super slecht is met games. Wel 60Hz, maar ik had enorm last van ghosting. Het scherm was perfect voor kantoorgebruik, maar niet voor games. De kijkhoek en instelbaarheid als ook kleuren waren niet prettig, op welke instelling dan ook (game of text). Daarnaast is 1800R gekromd zeer populair in Azië, en juist niet in Europa.Ik heb er een paar getest bij de MM (144Hz. Acers) en dat beviel zeer slecht. Persoonlijke ervaring dus.

Dat is geen gaming scherm he, nogal een verschil. Ik heb 3x z24i van HP op mijn kantoor staan. Heb je daar wel is een spelletje op gespeeld :+ , dat gaat niet.

Is geen vergelijking. 144hz VA, laag ms is geen 60hz kantoorscherm ;)

Kromming merk je helemaal niets van. Is overrated en tegelijk underrated. Mijn Ultrawide was een kromming echt wel fijn. Bij de huidige msi voegt het niets toe.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1234567890
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-01 17:01
wvkreg schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:45:

Oftewel je had een slecht scherm, hoeft niet aan VA te liggen dus.
Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:11:
[...]

Benieuwd of dit scherm wat stabieler staat dan de 850; zit niet te wachten op een scherm dat meewiebelt met het tikken op een mechanisch toetsenbord.
Is het echt zo erg. Ik heb nu 2 weken de 850 en nog nooit heeft die gewiebelt. Als je aan het scherm gaat zitten beweegt die een beetje, maar verder wiebelt die echt helemaal niet bij mij. Ligt het niet aan het bureau dan ofzo dat die niet stabiel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Luuk1234567890 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:22:
[...]

Oftewel je had een slecht scherm, hoeft niet aan VA te liggen dus.

[...]

Is het echt zo erg. Ik heb nu 2 weken de 850 en nog nooit heeft die gewiebelt. Als je aan het scherm gaat zitten beweegt die een beetje, maar verder wiebelt die echt helemaal niet bij mij. Ligt het niet aan het bureau dan ofzo dat die niet stabiel is?
Bij mij wiebelt de LG ook niet, kwestie van schroef onderin goed vastdraaien of stabiel bureau, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:00
Wel jammer dat het in het " lg 27gl850 " topic al pagina's lang voornamelijk gaat over andere schermen.

Hier nogsteeds geen tijd gehad voor een review, maar wel extreem tevreden gebruiker van dit scherm. Ik merk bij geen enkel gebruik bleed of glow, geen rare artefacts, mijn voet was stabiel ( inmiddels wall mounted ),beste kleurweergave die ik ooit heb gezien in schermen, sublieme game ervaring. Ik heb eigenlijk geen enkel minpunt. Ik zou zelf niks anders willen van een scherm.

Ik kan allemaal wel reviewers gaan na praten over dat het eigenlijk niet echt 1 ms is en dat het contrast technisch gezien slecht is met niet goede zwartwaardes maar dan zou ik liegen als ik zeg dat ik er ook maar iets van merk in mijn usecase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thebackstab
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-09 15:25
iemand een idee wanneer deze weer verkrijgbaar zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibonacci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 08:49
Inmiddels is dit topic al weer 29 pagina's...

Dit scherm is gewoon echt niet te leveren in Nederland. Ik had verwacht dat de leveranciers wel zouden doorkomen met sinterklaas en aankomende kerst. Maar het ziet er niet naar uit.

Ik heb dit scherm voor het eerst bestelt bij Azerty op 10-08-2019! (ja augustus alweer, en hij stond daar op voorraad)

Max ICT geeft mij ook weer een vertraging naar 31-12-19. Ik weet natuurlijk al dat dat weer een random gekozen datum is zonder zekerheid.

Deze monitor is echt een droom die nooit werkelijkheid zal worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Vibonacci schreef op zondag 8 december 2019 @ 03:54:

Dit scherm is gewoon echt niet te leveren in Nederland. Ik had verwacht dat de leveranciers wel zouden doorkomen met sinterklaas en aankomende kerst. Maar het ziet er niet naar uit.

Ik heb dit scherm voor het eerst bestelt bij Azerty op 10-08-2019! (ja augustus alweer, en hij stond daar op voorraad)

Max ICT geeft mij ook weer een vertraging naar 31-12-19. Ik weet natuurlijk al dat dat weer een random gekozen datum is zonder zekerheid.

In de openingspost staan de Amazon links, dan heb je hem binnen 4 dagen binnen. Dat kan de reden dus niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:55
wvkreg schreef op zondag 8 december 2019 @ 07:39:
[...]

In de openingspost staan de Amazon links, dan heb je hem binnen 4 dagen binnen. Dat kan de reden dus niet zijn.
Als je een forse meerprijs wil betalen ja, maar dat is een beetje van de zotte. Voor de adviesprijs zijn ze niet leverbaar. (Of kijk ik verkeerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
kwdtje schreef op zondag 8 december 2019 @ 07:43:
[...]

Als je een forse meerprijs wil betalen ja, maar dat is een beetje van de zotte. Voor de adviesprijs zijn ze niet leverbaar. (Of kijk ik verkeerd?)
Een maand geleden heb ik op de .FR Amazon twee gekocht voor 508 EUR per stuk. Prijzen zijn nu sky high, wacht even tot half januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er is weer voorraad *O* Bij CentralPoint -O-

Helaas alleen zakelijk bestellen, en dus lastig(er) met retourneren. Ook uit ervaring en gezien de reviews is het een redelijk waardeloze zaak. Maar wellicht spoedig ook elders weer op voorraad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Vibonacci schreef op zondag 8 december 2019 @ 03:54:

Je hebt dan ook niet dit topic erg goed in de gaten gehouden. @wvkreg heeft denk ik wel 20x websites gelinked waarop de monitor gewoon bestelbaar was voor normale prijzen. Hij is zelfs gewoon bestelbaar geweest bij Bol.com.

Scherper in de gaten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Green Genes
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23:03
2 grote nadelen van mijn nieuwe LG 27gl850 scherm:
- Hij is inderdaad wiebelerig. Vooral als je het scherm links en rechts wiebelt. Dat speling zit bij de Vesa mount.
- De draad (die dunne) tussen het voedingsblok en het beeldscherm is belachelijk kort! Volgens mij niet eens 1 meter lang, waardoor ik verplicht ben om het blok op mijn bureau te zetten, ipv op de grond.

Verder ben ik wel tevreden met mijn scherm.
21 november besteld, 22 november binnen gekregen, via BOL.
Die IPS glow in de linker en rechter onderhoek is waarneembaar, maar voor mij niet storend. Ik game niet in pik donkere kamer, waardoor die glow reuze meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibonacci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 08:49
wvkreg schreef op zondag 8 december 2019 @ 07:39:
[...]

Thx voor de tip maar idd, 730 eur is een flinke prijsverhoging :/
OMD schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:20:
[...]

Je hebt dan ook niet dit topic erg goed in de gaten gehouden. @wvkreg heeft denk ik wel 20x websites gelinked waarop de monitor gewoon bestelbaar was voor normale prijzen. Hij is zelfs gewoon bestelbaar geweest bij Bol.com.

Scherper in de gaten houden ;)
Ik bekeek dit topic elke dag in september - oktober. Dat een bedrijf een voorraad ergens krijgt van 10 schermen kan gebeurd zijn. Maar 5 maanden na de launch van een product zou je toch denken dat er eindelijk fatsoenlijke voorraad is across the board.

[ Voor 51% gewijzigd door Vibonacci op 08-12-2019 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 14:56
https://www.acesdirect.nl...27gl850-baeu/27GL850-BAEU

Verwachte leverdatum: Dinsdag 10-12-2019
Op voorraad: 8 stuks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Aanvulling: Totaal incl. BTW € 470,58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1234567890
Mr. Green Genes schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:00:
- Hij is inderdaad wiebelerig. Vooral als je het scherm links en rechts wiebelt. Dat speling zit bij de Vesa mount.
- De draad (die dunne) tussen het voedingsblok en het beeldscherm is belachelijk kort! Volgens mij niet eens 1 meter lang, waardoor ik verplicht ben om het blok op mijn bureau te zetten, ipv op de grond.

Verder ben ik wel tevreden met mijn scherm.
21 november besteld, 22 november binnen gekregen, via BOL.
Die IPS glow in de linker en rechter onderhoek is waarneembaar, maar voor mij niet storend. Ik game niet in pik donkere kamer, waardoor die glow reuze meevalt.
Bij mij hangt het blok net boven de grond, waarom doe je dat niet gewoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
SOTD schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:54:
[...]

Aanvulling: Totaal incl. BTW € 470,58
Maar let op, dat is ook een zakelijke leverancier, zie ook de retourvoorwaarden:
https://www.acesdirect.nl...erbonden-aan-retourneren/

Ik zou het risico niet nemen. Wel lekker goedkoop.

@Mr. Green Genes aan de onderkant van je buro plakken met dubbelzijdig tape :)

[ Voor 9% gewijzigd door Aikon op 08-12-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik zou hem echt eens goed vastschroeven of stabiel plaatsen, hier staat de LG27GL850 enorm stabiel, er zit echt minimale beweging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
wvkreg schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:05:
[...]

Ik zou hem echt eens goed vastschroeven of stabiel plaatsen, hier staat de LG27GL850 enorm stabiel, er zit echt minimale beweging in.
Lijkt me ook aan het buro eronder liggen. Als je een degelijk (zwaar) buro hebt of je buro staat goed vast, dan geef je ook minder door aan je buro en dus je monitor stand. Ik heb de meest wiebelige monitoren gebruikt zonder dat er iets bewoog maar ik heb dan ook een lomp massief buro waar geen beweging in te krijgen is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 09-12-2019 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heruto
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-08 13:36
Ik had hem zondag besteld bij Central Point, vandaag achteraan gebeld maar is al niet meer op voorraad :(
Heel bijzonder hoe weinig voorraad er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind een voedingsblok op zich al een nadeel, liever een ingebouwde voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Heruto schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:01:
Ik had hem zondag besteld bij Central Point, vandaag achteraan gebeld maar is al niet meer op voorraad :(
Heel bijzonder hoe weinig voorraad er is.
CP is ook wel de meest slechte plek om te bestellen, Die houden de consument voor de gek,
Ik zou Bol.com gewoon proberen als je geen buitenlands avontuur wilt starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heruto
Heb hem ook geannuleerd, wacht wel op Bol.com of Coolblue, klanten service is ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Heruto schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:51:
Heb hem ook geannuleerd, wacht wel op Bol.com of Coolblue, klanten service is ook wat waard.
Eens. Daarom bestel ik ook niet meer op Azerty. Wel goede prijzen maar belabberde service. Op zich wel service, maar het duurt allemaal lang en de communicatie er omheen is slecht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Daarmee ben ik het niet eens. Azerty levert prima service en zeer goede prijzen. Met Azery is altijd te praten, reageren goed en binnen de afgesproken tijd. Azery en Centralpoint is net als deze LG met een VA monitor voor gaming vergelijken vrj belachelijk :)

Zie ook de shopreviews.

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 10-12-2019 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
wvkreg schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:06:
Daarmee ben ik het niet eens. Azerty levert prima service en zeer goede prijzen. Met Azery is altijd te praten, reageren goed en binnen de afgesproken tijd. Azery en Centralpoint is net als deze LG met een VA monitor voor gaming vergelijken vrj belachelijk :)

Zie ook de shopreviews.
Dan zou ik maar eens mijn shopreviews lezen ;) Meerdere keren slechte ervaring en lange wachttijden.

Daarnaast verkochten ze mij een duidelijke 2e hands/refurbished monitor als nieuw, voor 500€..

Coolblue/Bol > Azerty >> Centralpoint als het op service aankomt.

[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Dain op 10-12-2019 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1234567890
Voor de mensen die hem nog niet hebben bij CoolBlue is die nu op voorraad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD

OMD

wvkreg schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:06:
LG met een VA monitor voor gaming vergelijken vrj belachelijk :)

Zie ook de shopreviews.
Kap daar nou is mee. Je hebt echt onvoldoende kennis/ervaring om hier over mee te praten (gezien al je foute beweringen dit topic)

Je levert onjuiste informatie aan anderen die op zoek zijn naar een monitor. Uiteraard is het aan die persoon om je te geloven of niet maar je onderbouwt niets, levert verkeerde informatie, doet aanname's en bent niet in staat om objectief naar zaken te kijken. Ik ben niet de enige die hier over klaagt zoals je weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 14:08

joskuiper

PapaCooper

Luuk1234567890 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:59:
Voor de mensen die hem nog niet hebben bij CoolBlue is die nu op voorraad.
Bedankt, is besteld zojuist ;)

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Awesome, ook besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Nice! Veel plezier met deze monitor en laat even de ervaringen weten :)
Ik heb de monitor ook voorgedragen voor de tweakers award:
Tweakers Awards 2019/2020 - nominaties “Monitor”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 15:10
Ook besteld op coolblue!

Edit: Wel vreemd dat ik geen notificatie van Coolblue had ontvangen bij terug in voorraad. Had me nochtans ingeschreven.

[ Voor 72% gewijzigd door Waarez op 11-12-2019 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyvertje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-07 08:22
Na wat wikken en wegen ook maar besteld op Coolblue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek8
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-05 22:36
Ook zojuist besteld bij coolblue na maanden wikken en wegen. Benieuwd of dit mij van mijn 4k 60hz ips gaat houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thebackstab
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-09 15:25
Ook besteld bij coolblue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
En intussen weer uitverkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:43
Verkeerd

[ Voor 96% gewijzigd door Aggressor op 12-12-2019 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
OMD schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:11:
[...]

Kap daar nou is mee. Je hebt echt onvoldoende kennis/ervaring om hier over mee te praten (gezien al je foute beweringen dit topic)

Je levert onjuiste informatie aan anderen die op zoek zijn naar een monitor. Uiteraard is het aan die persoon om je te geloven of niet maar je onderbouwt niets, levert verkeerde informatie, doet aanname's en bent niet in staat om objectief naar zaken te kijken. Ik ben niet de enige die hier over klaagt zoals je weet.
Yup, ik zal het topic dichtgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

wvkreg schreef op woensdag 11 december 2019 @ 19:14:
[...]

Never mind. Ik doe het niet. O-)

[ Voor 59% gewijzigd door OMD op 11-12-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 14:16

Ves

A gadget addicted Bounty

MaxICT ruikt zijn kans en gooit de prijs omhoog.

https://maxict.nl/lg-lcd-...m=cpc&utm_source=tweakers

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Oplichters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 09:53
Ze zijn heel duidelijk over wat ze verkopen voor welke prijs. Beetje zure praat

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:55
Eek8 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:38:
Ook zojuist besteld bij coolblue na maanden wikken en wegen. Benieuwd of dit mij van mijn 4k 60hz ips gaat houden
Ben zeer benieuwd naar je ervaring, heb zelf op dit moment ook een 4k 60hz IPS monitor, van LG.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

wvkreg schreef op woensdag 11 december 2019 @ 19:14:
[...]

Dat kan jij helemaal niet, dus kletspraat.

Daarnaast ben ik het volledig eens met @OMD . Je doet al sinds de start van dit topic vele beweringen die als feiten neergezet worden, terwijl deze niets meer zijn dan meningen en vooroordelen. Je lijkt je niet te realiseren dat je mensen met minder kennis daarmee compleet op het verkeerde been zet.

Als iets een mening is, zet het dan ook als zodanig neer. Dan kan wat je zegt met gepaste terughoudendheid meegenomen worden in de overweging. Nu zaai je alleen maar verwarring en maak je jezelf uitermate ongeloofwaardig bij de mensen die er ook maar iets van weten.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ik ben ook beetje klaar met dit LG gepruts, ASUS TUF Gaming VG27AQ gaat mijn monitor worden nu vrees ik.

• wvkreg
Blaat schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:28:
[...]

Dat kan jij helemaal niet, dus kletspraat.

Daarnaast ben ik het volledig eens met @OMD . Je doet al sinds de start van dit topic vele beweringen die als feiten neergezet worden, terwijl deze niets meer zijn dan meningen en vooroordelen. Je lijkt je niet te realiseren dat je mensen met minder kennis daarmee compleet op het verkeerde been zet.

Als iets een mening is, zet het dan ook als zodanig neer. Dan kan wat je zegt met gepaste terughoudendheid meegenomen worden in de overweging. Nu zaai je alleen maar verwarring en maak je jezelf uitermate ongeloofwaardig bij de mensen die er ook maar iets van weten.
Ok.

• edklavertje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 21:38
k ben ook beetje klaar met dit LG gepruts, ASUS TUF Gaming VG27AQ gaat mijn monitor worden nu vrees ik.

0Henk 'm!

Ik heb nu topic doorgelezen. Lees heel veel over de LG maar niets overtuigend om juist niet voor de Asus Tuf gaming VG27AQ te kiezen. Juist volgens verschillende sites uitstekende ips gaming monitor. Ben zelf geen fanatieke tweaker maar wil upgraden met rx5700xt kaart en een goede game monitor. Zou graag willen lezen waarom er nu persé voor de LG zou moeten worden gekozen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Wat, je gelooft me niet? Speciaal voor jou vat ik dan even alle onzin die je hebt gepost samen in een reactie. Fun fact, bijna 1/3 van alle posts in dit topic zijn van jou, dus dit wordt nogal een lijstje.
wvkreg schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:42:
Ik ben toch al wat verder aan het kijken naar de opvolger van de AD27QD dus de https://nl.hardware.info/product/539377/gigabyte-aorus-fi27q

De ad27qd heeft displayport 1.2 en dat is toch de limiet voor 144hz op 2k. Soms er zelfs onder als ik de reviews lees. Ik wacht dus nog steeds op de pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart en hou een oogje open naar de releasedatum van de gigabyte-aorus-fi27q.

https://nl.hardware.info/...8089-537079-507015-539377
Zoals later vastgesteld, DP1.2 is geen beperking.
wvkreg schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:46:
[...]

Nee dat is toch echt de gigabyte ad27qd.
Ongefundeerde onliner. Naast het feit dat je dit niet staaft met reviews en specs, wordt compleet uit het oog verloren dat persoonlijke smaak een rol speelt.
wvkreg schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:54:
Bijvoorbeeld de reviews over ghosting en screen tearing. Deze kun je vinden op Youtube. Daarnaast is GB nieuw op de monitormarkt en nog onvolwassen naar mijn mening. De AD27QD heeft Displayport 1.2 en onnodige RGB. Daarnaast bevalt de menu en OSD me niet van de GB. De AD27QD wordt snel opgevolgd door Aorus-fi27q-p.
Hier zeg je tenminste dat het je mening is, maar je eerdere bewering over ghosting en tearing raakt kant noch wal. Eerst hameren op rtings en dat dat zo geweldig is, en daarna youtube als bron aanhalen? Daarnaast kan ik uit persoonlijke ervaring vertellen dat er simpelweg geen sprake is van tearing en ghosting.

Nog mooier, je spreekt je eerdere bewering dat de AD27QD het beste scherm is tegen.
wvkreg schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:56:
Inderdaad en dan zal deze pricewatch: Gigabyte Aorus FI27Q-P Zwart die beter is al wel uit zijn :-)
Hij is beter? Gebaseerd op wat.. specs? Wacht de reviews maar even af. Dit soort conclusies trekken op basis van... naja niks heeft niemand wat aan.
wvkreg schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:27:
[...]

Klopt, maar de Auss is een nogo, DP 1.2 en niet goed getest op andere websites. Zie: https://www.tftcentral.co...sus_tuf_gaming_vg27aq.htm

De FIQ27-P is inderdaad een betere dan de AD27QD, maar niet beter dan de LG 27GL850. Dat bedoelde ik.
Wat lees jij in die tftcentral review wat ik niet lees? De conclusie is dat het een prima scherm is.
wvkreg schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:12:
Amazon levert niet in Nederland. Ik heb een Rtx 2070 en wacht toch echt op dit scherm ondanks dit losse flodder comment.
Dat doen ze dus wel. Even later promoot je dit zelfs. En t.o.v. de losse flodder opmerking, kijk eens in de spiegel.
wvkreg schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:57:
Ja blijkbaar...1.2 kan, maar is wel de grens qua doorvoer. Ik snap niet dat fabrikanten daarop 'besparen'.
Wederom, DP1.2 is geen beperking en dus ook geen besparing.
wvkreg schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 08:17:
3 ms reactietijd, dp 1.2. geen gsync certificering.
Dat scherm is niet vergelijkbaar.
Ja dat is hij wel, want hij heeft exact hetzelfde paneel. Lees. Je. In.
wvkreg schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:49:
Dat is allemaal absoluut waar. VA en high FPS gaan niet samen.
Bullshit. VA is prima, mits de response time goed onder controle is. Alle VA panelen over 1 kam scheren is als zeggen dat alle Chinezen op elkaar lijken.
wvkreg schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:00:
BS 2.0 (Black stabilizer) en ruisonderdrukking. En DP 1.4 voegt wel iets toe op 2k. DP 1.2 is de limiet snel bereikt, zo is al gebleken uit testen van Rtings.com bij andere schermen zoals de Asus VG27AQ. Maar goed, als jij hem niet wil hebben prima. Dit is het levertijd topic voor de LG27GL850.
Weer hetzelfde op niets gebaseerde dogma t.a.v. DP1.2.
wvkreg schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:41:
[...]

Err: https://www.rtings.com/monitor/reviews/msi/optix-mag271cqr :-)

https://www.rtings.com/mo...i-optix-mag271cqr/912/928

Terrible black uniformity en geen Gsync, curved dus onvergelijkbaar. Met respect hoor, ieder zijn ding.
De curve zegt niets over de beeldkwaliteit.
wvkreg schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:54:
[...]

Hij is erg goed in actie hoewel ik wel erg de voorkeur voor displayport heb. Op 60Hz 1440p op de laptop zijn de letters toch niet superscherp door de refresh rate. Maar zeker beter dan de Iiyama 32 inch 4k die ik hiervoor had. Die heb ik nu aan mijn zoontje gegeven voor de X Box (lees Fortnite) :+
Refresh rate en scherpte hebben geen bal met elkaar te maken bij statische beelden, tenzij je scherm kapot is.
wvkreg schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:53:
[...]

Stop met twijfelen, de 27GL850 is top! Daar kan MSI bij lange na niet aan tippen.
Andere alternatieven zijn 750 euro of meer.
Oh ja? Wederom een overdreven gecontraheerde oneliner. Nuanceer dat soort meningen eens door aan te geven waarom...
wvkreg schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:03:
[...]

Jouw test slaat echt nergens op, Het is ook geen geldige retour reden.

Test eens hiermee: YouTube: IPS Glow and dead pixel fix for Monitor and TV (2 Hour treatment) IPS Glow and dead pixel fix for Monitor and TV (2 Hour treatment)[/URL]

Je kan toch niet met een camera een monitor gaan fotograferen, dat is lichtspiegeling all over.
Kijk bij de Youtube video even naar de zwart wit overgangen. In de hoeken een beetje IPS Glow (10%) is normaal. Als je het scherm hiervoor terug stuurt, moet je geen IPS meer nemen, maar TN of VA.
Zijn relatieve test is prima. Jouw youtube referentie slaat pas nergens op. IPS glow kan je niet zelf fixen. Met een camera een monitor fotograferen is de enige manier op IPS glow vast te leggen.
wvkreg schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:23:
[...]

Net als jij reageer ik op je negativiteit. IPS Glow op dit scherm (wat niet de mijne is, maar van Life is Good!) is minder erg en totaal niet storend imho. Alleen in een hele donkere kamer is het zichtbaar en dan ook nog minimaal. Vandaar dat ik je adviseer geen IPS te nemen, blijkbaar is de lichtopbrengst niet voor jou.

De Asus kun je links laten liggen trouwens, scherm heeft last van veel tearing en problemen zie https://www.tftcentral.co...sus_tuf_gaming_vg27aq.htm

Als je wilt foto bewerken moet je de LG ook niet nemen trouwens, neem dan zoiets: pricewatch: Eizo Flexscan EV3285 (met standaard) Wit, Zwart

Nog steeds wel IPS.
Ik zie op geen enkele moment het woord tearing langs komen in die review, zelfs met ctrl+f niet. Waar baseer je dit op?
wvkreg schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:56:
Die VA schermen zijn gewoon humor, niet voor games...simpel...
Deze blijft mooi: https://www.razer.com/gaming-monitors/razer-raptor-27

Iets duurder, dat wel en ''hard to get''

pricewatch: Razer Raptor 27 Zwart
Zoals eerder gezegd is je bewering over VA gewoon onzin...simpel...
wvkreg schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:06:
[...]

Je snapt dat Gsync en VA niet gaat werken (ghosting, screen tearing, artefacts) en dat ze daarom nauwelijks verkrijgbaar zijn? Maar goed, 1 optie: https://nl.hardware.info/.../aoc-agon-ag273qcx.509959

En anders: https://nl.hardware.info/...0QBunIExouJGTqqwf1TFTg-6_
Ghosting misschien, maar tearing en artifacts verzin je ter plekke, alsmede je opmerking over de verkrijgbaarheid.
wvkreg schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:13:
[...]

Enough already!

En dat brengt ons op het heden. Blijkbaar zijn alle discussies en correcties die je hebt veroorzaakt nog niet genoeg om in te zien dat je te stellig bent in je beweringen, dus bij deze herhaal ik ze nog even voor je.

Hopelijk komt het nu wel aan.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• wvkreg
Je hebt duidelijk teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

edklavertje schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:44:
k ben ook beetje klaar met dit LG gepruts, ASUS TUF Gaming VG27AQ gaat mijn monitor worden nu vrees ik.

0Henk 'm!

Ik heb nu topic doorgelezen. Lees heel veel over de LG maar niets overtuigend om juist niet voor de Asus Tuf gaming VG27AQ te kiezen. Juist volgens verschillende sites uitstekende ips gaming monitor. Ben zelf geen fanatieke tweaker maar wil upgraden met rx5700xt kaart en een goede game monitor. Zou graag willen lezen waarom er nu persé voor de LG zou moeten worden gekozen.
De enige pre die de LG heeft over de Asus TUF is dat deze een Nanoled display gebruikt t.o.v. de klassieke display van de Asus.

Wat houdt dit in?

Bij Nanoled (LG) en Quantum Dot (Samsung) is de backlight opgebouwd uit blauwe leds ipv witte leds. Dat blauwe licht wordt doormiddel van nano-formaat deeltjes omgezet naar rood en groen (blauw is er al). Het voordeel hiervan is dat deze fluorescentie licht uit straalt met een veel smallere bandbreedte dan wanneer je wit licht filtert met een klassiek kleurenfilter. In de praktijk kan je hier veel accuratere kleurschakeringen mee bereiken dan met een standaard witte backlight.

Je mag dus verwachten dat de kleuren van de LG iets beter zijn dan van de Asus. Anderzijds is nog maar de vraag of je dit zal opvallen als je niet beide schermen naast elkaar hebt staan.

Als je iets met foto en video doet zou ik dan ook voor de LG gaan, deze kan dan ook 10bpc ontvangen. Als het voor enkel gaming is de Asus TUF prima, games gaan toch niet voorbij de 8bpc.

• edklavertje
Blaat schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:35:
[...]

De enige pre die de LG heeft over de Asus TUF is dat deze een Nanoled display gebruikt t.o.v. de klassieke display van de Asus.

Wat houdt dit in?

Bij Nanoled (LG) en Quantum Dot (Samsung) is de backlight opgebouwd uit blauwe leds ipv witte leds. Dat blauwe licht wordt doormiddel van nano-formaat deeltjes omgezet naar rood en groen (blauw is er al). Het voordeel hiervan is dat deze fluorescentie licht uit straalt met een veel smallere bandbreedte dan wanneer je wit licht filtert met een klassiek kleurenfilter. In de praktijk kan je hier veel accuratere kleurschakeringen mee bereiken dan met een standaard witte backlight.

Je mag dus verwachten dat de kleuren van de LG iets beter zijn dan van de Asus. Anderzijds is nog maar de vraag of je dit zal opvallen als je niet beide schermen naast elkaar hebt staan.

Als je iets met foto en video doet zou ik dan ook voor de LG gaan, deze kan dan ook 10bpc ontvangen. Als het voor enkel gaming is de Asus TUF prima, games gaan toch niet voorbij de 8bpc.
Kijk dank voor dit perfecte antwoord. Kan ik wat mee. Monitor is te koop bij Bol.com met tijdelijke korting (cadeaubon van 50 euro) die je daar dan ook moet inwisselen. Dat dan weer wel ;)

• Waarez
De Asus heeft hogere response tijden als je framedips hebt onder de 100hz though. Daar heeft de LG geen last van. Reddit staat er vol van

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

edklavertje schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:40:
[...]

Kijk dank voor dit perfecte antwoord. Kan ik wat mee. Monitor is te koop bij Bol.com met tijdelijke korting (cadeaubon van 50 euro) die je daar dan ook moet inwisselen. Dat dan weer wel ;)
Top! Ik ben wel vergeten te noemen dat de Asus nog overclockbaar is en daarmee boven de 144Hz kan lopen (tot max 165Hz).

Je hebt echter geen garantie dat jouw exemplaar dat haalt en de verschillen tussen 144Hz en 165Hz zijn lastig te zien.
Waarez schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:43:
De Asus heeft hogere response tijden als je framedips hebt onder de 100hz though. Daar heeft de LG geen last van. Reddit staat er vol van
Correct, tot 20ms G2G op 60Hz als je tftcentral mag geloven, daar waar de LG op 6,5ms uitkomt. Dat is net iets langer dan 1 frame en dus redelijkerwijs zichtbaar.

Mea culpa, dit feit had ik even over het hoofd gezien.

[ Voor 29% gewijzigd door Blaat op 12-12-2019 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:26
Heb dit scherm nu voor de 2de keer besteld.
Nu maar hopen dat ik wel een goeie krijg!

Bij Megekko staat er dat ze volgende week zaterdag leveren, in de mail krijg ik net te horen dat het volgende week donderdag wordt, dus ben benieuwd.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-09 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

Ook een bestelling gedaan net bij Megekko, ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

Lijkt me sowieso fijn een scherm te hebben met een werkende aan/uit-knop, OSD, etc. wegens "het cola-incident" in 2016 moet ik het zonder doen :$

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Heruto
Gebruiken jullie software / tools om je monitor te testen? Zoja welke?
En hebben jullie calibratie / configuratie aanpassingen gedaan aan de LG 27GL850?

[ Voor 37% gewijzigd door Heruto op 12-12-2019 11:04 . Reden: extra vraag ]

• edklavertje
Blaat schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:44:
[...]

[...]

Correct, tot 20ms G2G op 60Hz als je tftcentral mag geloven, daar waar de LG op 6,5ms uitkomt. Dat is net iets langer dan 1 frame en dus redelijkerwijs zichtbaar.

Mea culpa, dit feit had ik even over het hoofd gezien.
Ik ben geen tweaker en qua gamer ook geen 24u fanatiek multiplayer >:) dus ga ik dit dan ook merken/zien als je veel solo player FPS games speelt :?

• OMD

OMD

Houd er ook rekening mee dat als je een graphics whore bent dat je een stevige GPU moet hebben om een beetje frames op je scherm te toveren. De 27GL850 heeft natuurlijk een sync bereik van 48-144hz maar als je games op ultra speelt kom je met een RTX2060 of zelfs een RTX2070 power te kort. Onder de 48hz wordt het een beetje een zooitje ( op elk freesync scherm die gsync compatible is )

Je zal bij sommige games al settings moeten terugschroeven, zeker als je een wat oudere GPU hebt. Dit is wel het meenemen waard aangezien het jammer is als je een scherm van 500 euro koopt en je kan er niet het volste gebruik van nemen.

Voorbeeld is Ghost Recon Breakpoint. Alles op maximaal tovert mijn systeem rond de 60fps op het scherm :|

[ Voor 8% gewijzigd door OMD op 12-12-2019 11:57 ]

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

edklavertje schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:49:
[...]

Ik ben geen tweaker en qua gamer ook geen 24u fanatiek multiplayer >:) dus ga ik dit dan ook merken/zien als je veel solo player FPS games speelt :?
Het is zeker zichbaar, maar dat hangt van een aantal factoren af:
- Hoe gevoelig je er zelf voor bent. Er zijn zat mensen die op panelen spelen met slechtere response times en die claimen het nog nooit gezien te hebben.
- Hoe vaak je richting die 60Hz komt, en dat hangt van de game af. De meeste games zullen er met een 5700xt wel flink boven zitten.
- Naar wat voor kleurovergangen je kijkt. Constrastrijke overgangen zal in alle situaties wel goed gaan, het zijn de donkere scene's waar je duidelijk bewegingsonscherpte kan gaan zien.
OMD schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:56:
Houd er ook rekening mee dat als je een graphics whore bent dat je een stevige GPU moet hebben om een beetje frames op je scherm te toveren. De 27GL850 heeft natuurlijk een sync bereik van 48-144hz maar als je games op ultra speelt kom je met een RTX2060 of zelfs een RTX2070 power te kort. Onder de 48hz wordt het een beetje een zooitje ( op elk freesync scherm die gsync compatible is )

Je zal bij sommige games al settings moeten terugschroeven, zeker als je een wat oudere GPU hebt. Dit is wel het meenemen waard aangezien het jammer is als je een scherm van 500 euro koopt en je kan er niet het volste gebruik van nemen.

Voorbeeld is Ghost Recon Breakpoint. Alles op maximaal tovert mijn systeem rond de 60fps op het scherm :|
Hij zegt een 5700XT te willen kopen. En sich moet hij daar best mee vooruit kunnen, maar het zal van de game afhangen.

Wat bedoel je precies met zooitje onder de 48Hz? Qua response tijd of qua sync? LFC werkt hier namelijk prima dus ik neem aan dat je de responsetijden bedoelt?

[ Voor 4% gewijzigd door Blaat op 12-12-2019 12:01 ]

• OMD

OMD

Excuus, ja ik doelde op de responsetijden.

• edklavertje
Blaat schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:00:
[...]

[...]

Hij zegt een 5700XT te willen kopen. En sich moet hij daar best mee vooruit kunnen, maar het zal van de game afhangen.
Klopt overweeg of Powercolor Red Devil of de Red Dragon rx5700xt of de Sapphire rx5700xt Pulse. Qua monitor heb ik momenteel Dell Utrasharp U2412M dus een redelijk oud scherm 1900 x 1200 60hz 8 ms wel IPS.
Zit inderdaad niet te wachten op het summum aan scherm dus geen onbeperkt budget maar wil wel een voor mij mooi scherm van max 500 :P

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

edklavertje schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:53:
[...]

Klopt overweeg of Powercolor Red Devil of de Red Dragon rx5700xt of de Sapphire rx5700xt Pulse. Qua monitor heb ik momenteel Dell Utrasharp U2412M dus een redelijk oud scherm 1900 x 1200 60hz 8 ms wel IPS.
Zit inderdaad niet te wachten op het summum aan scherm dus geen onbeperkt budget maar wil wel een voor mij mooi scherm van max 500 :P
Dan ga je er gegarandeerd op vooruit, ook met de Asus TUF. :)

• Lord_Dain
edklavertje schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:40:
[...]

Bijna een insta buy dus eigenlijk, bijna..want inderdaad, dat issue beneden de 100fps is wel een trap in de ballen.

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 12-12-2019 14:38 ]

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:26

Zit je me nu te vertellen dat ik eventjes de vrouw wijs moet maken dat ik ook nog 2 RTX2080 nodig heb? >:) >:) :+

• OMD

OMD

Rendiertje schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:58:
[...]

Zit je me nu te vertellen dat ik eventjes de vrouw wijs moet maken dat ik ook nog 2 RTX2080 nodig heb? >:) >:) :+
Haha. Het lukt vast ook wel met een enkele RTX2080TI :o

Het viel mij best tegen dat sommige titels zo demanding zijn. Sommige stukken van Breakpoint zit ik gewoon rond de 50fps. Dit is uiteraard wel op extreme settings maar toch. Kun je nagaan voor mensen die een 3440x1440p scherm hebben of een 4k scherm :'(

• Luuk1234567890
Rendiertje schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:58:
[...]

Ik heb een 2070 super, haalt opzich 80-120 fps in games verschillend per game op 144hz ultra. Mijn fps wordt wel gebottlenecked door mijn CPU (i5-6600k op 4,5 ghz), hij doet t nog steeds prima maar met een nieuwere/betere CPU haal je hogere fps. Misschien volgend jaar ook maar m'n CPU upgraden 8)7

• Waarez

Ik speel Overwatch op de pro settings (low medium) met een framecap op 300 fps met een GTX1070 Ti op deze LG. De esport games vereisen nu helemaal niet zoveel van je gpu :-).

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

4.5? Jemig, moet m'n 6700k ook maar eens harder kietelen dan (oh wacht da's i7, wellicht loopt dat anders). Kwam er laatst achter dat ik al jaren m'n geheugen aan het underclocken was. "1-click OC", mooi man...

Ga echt een nieuwe fase in qua gamebeleving straks met 1440p, hoop ik :+

[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 12-12-2019 19:58 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
even voor degenen die eer gisteren bij Coolblue het scherm voor 499 hebben gescoord. Maxict heeft wederom prijs verhoogd naar 599 . Niet normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joskuiper
  • Laatst online: 16-09 14:08

joskuiper

PapaCooper

Ik heb het scherm woensdag besteld bij CoolBlue en gisteren ontvangen.
Gisteravond alles netjes geplaatst en meteen de huidige setup even schoongemaakt en kabels weer geordend.

Heel even gestart en even CODMW gespeeld.
Scherm is qua kleuren nog weer een tandje mooier dan mijn Dell U2711 (welke overigens te koop is)
Nog geen G-sync ingesteld enzo, dat komt dit weekend wel.
Maar de eerste indruk is zeer goed!

Ook is de voet echt stabiel hoor in tegenstelling tot een eerdere post hier.
Ziet er mooi uit het scherm, niet TE gamer-look.

[ Voor 10% gewijzigd door joskuiper op 13-12-2019 10:49 ]

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMMM
  • Laatst online: 29-10-2024
Luitjes, even een paar vragen, hoe meet ik tijdens spellen de fps?

En ik lees hier en daar dat g-sync ingesteld moet worden, uit de doos staat deze toch al aan?
Via het menu staat "on" bij g-sync of moet ik nog iets doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waarez
ReneMMM schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:46:
Luitjes, even een paar vragen, hoe meet ik tijdens spellen de fps?

En ik lees hier en daar dat g-sync ingesteld moet worden, uit de doos staat deze toch al aan?
Via het menu staat "on" bij g-sync of moet ik nog iets doen?
Je kan de ingame opties aanzetten om je FPS te zien (vele games ondersteunen dit native).
Indien niet, heb je een aantal opties.
  • Indien het een Steam game is, kan je dit in de Steam client aanzetten
  • Indien je een Nvidia grafische kaart hebt, kan je dit via de geforce experience aanzetten bij instellen van overlays
  • Je kan zelf een overlay aanmaken via FRAPS om je FPS weer te geven (of MSI Afterburner, ...)
Om Gsync aan te zetten, moet je zien dat het;
1. Aanstaat op je scherm (bij deze LG staat dit default ON)
2. Aanstaat in je nvidia control panel:
  • Right click on your desktop.
  • Select NVIDIA Control Panel.
  • Expand the display item in the sidebar.
  • Click on set up G-Sync.
  • Check the box next to enable G-Sync.
  • Below this choose whether you want G-Sync enabled for only full screen or full screen and windowed modes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneMMM
  • Laatst online: 29-10-2024
super, dat is snel, en gevonden, zo eens kijken wat de fps doet!

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Megekko net per mail:

In ons magazijn verwacht: 31-12-2019

Da's jammer als het tóch niet donderdag a.s. blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

steveman schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 18:14:
Megekko net per mail:

In ons magazijn verwacht: 31-12-2019

Da's jammer als het tóch niet donderdag a.s. blijkt te zijn.
Was ook pre-order ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBakky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-08 14:48
Bij Azerty staat het vrachtwagentje ook op groen (levering verwacht binnen 3 dagen).

Maar als je kijkt op hun site staat er :

Meer dan 10 werkdagen

Raalte0 stuk(s) voorradig

Leverancier niet voorradig

Je reinste flesserij dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Hoe bevallen de monitoren die geleverd zijn?

Mijne is iets beter dan de vorige, maar damn, wat is die ips glow toch aanwezig linksonder, en ook rechts wel. Tis dat er geen goed alternatief is, maar overweeg hem toch weer retourneren... Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

MacBakky schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:03:
Bij Azerty staat het vrachtwagentje ook op groen (levering verwacht binnen 3 dagen).

Maar als je kijkt op hun site staat er :

Meer dan 10 werkdagen

Raalte0 stuk(s) voorradig

Leverancier niet voorradig

Je reinste flesserij dus!
Zou je eerst morgen even moeten kijken. De feed wordt meestal maar 1x per dag ververst. Wellicht was deze vamorgen nog wel binnen 3 dagen leverbaar en toen jij keer niet meer. Is geen live systeem. Om nou gelijk te zeggen dat het flesserij is, staan ze in ieder geval niet om bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBakky
OMD schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:04:
[...]

Zou je eerst morgen even moeten kijken. De feed wordt meestal maar 1x per dag ververst. Wellicht was deze vamorgen nog wel binnen 3 dagen leverbaar en toen jij keer niet meer. Is geen live systeem. Om nou gelijk te zeggen dat het flesserij is, staan ze in ieder geval niet om bekend.
Hij staat al zeker een week op binnen 3 dagen leverbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
MacBakky schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:21:
[...]

Hij staat al zeker een week op binnen 3 dagen leverbaar!
Klopt! Dus ligt het niet aan de website van Azerty maar op de een of andere manier denkt/leest de Tweakers pricewatch het uit als 3 dagen levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBakky
Lord_Dain schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:52:
[...]

Klopt! Dus ligt het niet aan de website van Azerty maar op de een of andere manier denkt/leest de Tweakers pricewatch het uit als 3 dagen levertijd?
Ik weet niet of het aan Tweakers.net ligt of aan Azerty, maar het is gewoon bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
Aikon schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:27:
Hoe bevallen de monitoren die geleverd zijn?

Mijne is iets beter dan de vorige, maar damn, wat is die ips glow toch aanwezig linksonder, en ook rechts wel. Tis dat er geen goed alternatief is, maar overweeg hem toch weer retourneren... Zonde.
Zelfde hier. Donkere scènes zijn echt een hel bij het kijken van een film of serie.. In gaming, browsing en Office exelereert hij wel. Misschien toch maar een tweede VA paneel kopen.. ofwel er mee leren leven. Ik heb het scherm wat hoger gezet en daarmee is het wel wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Waarez schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:51:
[...]

Zelfde hier. Donkere scènes zijn echt een hel bij het kijken van een film of serie.. In gaming, browsing en Office exelereert hij wel. Misschien toch maar een tweede VA paneel kopen.. ofwel er mee leren leven. Ik heb het scherm wat hoger gezet en daarmee is het wel wat beter.
Ja, en iets verder helpt ook wel.

Weet iemand die link nog met panelen die dit of volgend jaar uitkwamen?

Gevonden: https://www.displayninja.com/new-monitors/

[ Voor 5% gewijzigd door Aikon op 14-12-2019 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 20:21
Zo te zien moet ik het maar opgeven om deze scherm te bemachtigen. Maar mijn Dell U2410 is aan vervanging toe.

Zijn er andere schermen in aantocht met een nano IPS die in buurt komen van deze scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1234567890
Amazigh_N_Ariff schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:45:
Zo te zien moet ik het maar opgeven om deze scherm te bemachtigen. Maar mijn Dell U2410 is aan vervanging toe.

Zijn er andere schermen in aantocht met een nano IPS die in buurt komen van deze scherm?
pricewatch: Lenovo Legion Y27q-20 Zwart
Is al ergens in deze topic voorbijgekomen. Heeft zelfde scherm als de LG, zelfde specs ook (165hz zal niet echt bruikbaar zijn ook al staat er dat ie tot 165hz gaat). Heb nog geen review ervan gezien dus weet hoe goed die echt is, maar is wel nu al te koop voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 20:21
Luuk1234567890 schreef op zondag 15 december 2019 @ 17:33:
[...]

pricewatch: Lenovo Legion Y27q-20 Zwart
Is al ergens in deze topic voorbijgekomen. Heeft zelfde scherm als de LG, zelfde specs ook (165hz zal niet echt bruikbaar zijn ook al staat er dat ie tot 165hz gaat). Heb nog geen review ervan gezien dus weet hoe goed die echt is, maar is wel nu al te koop voor een redelijke prijs.
https://motherbear.home.b...vo-legion-y27q-20-review/

ik heb deze review gevonden, de vraag is hoe betrouwbaar die is.

Maar zo te zien geen HDMI 2.0 en DP 1.4, maar HDMI 1.4 en DP 1.2. De scherm moet lang meegaan dit is dus een dealbreaker.

Heeft iemand deze bij de Belgische All in One een LG27GL850 (gedurft) besteld?

[ Voor 20% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 15-12-2019 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
Men scherm van Coolblue, 3 dagen geleden toegekregen (REV02). Ik geraak toch niet over de ips glow :(.
Ips glow
Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste