wvkreg schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:36:
[...]
Het is niet gemeten of gestaafd, maar meer hear say van andere gamers die Apex en Fortnite e.d. spelen dat ze op VA meer ghosting ervaren. Niet wetenschappelijk onderbouwd dus.:)
Ik weet alleen dat de LG dit perfect doet, vandaar snap ik de keuze voor een andere optie niet.
Echt waar? Hear say....
Je hebt duidelijk geen idee waar je over praat.
Wellicht leuk voor anderen:
Ik heb nu beide schermen een week gebruikt (MAG271CQR en de 27GL850) en trek de volgende conclusie. Daarbij moet ik vermelden dat het op 2 systemen is gebeurt en de LG niet mijn scherm was.
LG
- Mooie kleuren, wel een beetje to much wanneer je foto's en dergelijke bekijkt maar voor games vind ik het erg mooi.
- Bouwkwaliteit not so much. Ding wiebelt erg.
- Gsync werkt feilloos.
- IPS glow was op de monitor die ik heb getest aanwezig maar niet heel storend en als ik dat zeg dan is het echt weinig. Ik ben een zeikerd namelijk
- Zwartwaarden zijn echt niet best als je beetje lichtoutput perst uit de monitor maar dat valt in verwachting.
- Geen ghosting of wat dan ook.
MSI
- Minder mooie kleuren. Hoewel de monitor door veel is getest als kleurrijk valt dit toch in het niet van de LG.
- Bouwkwaliteit is wat beter maar ook niet super fantastisch.
- Zwartwaarden zijn erg goed (voor mij het belangsrijkste punt)
- Gsync werkt feilloos. (officieel niet compatible maar werkt gewoon, zie statement MSI)
- Geen waarneembare ghosting (zoals veel reviews onderbouwen). Uiteraard is VA trager en is die niet zo snappy als de LG. Voor veel mensen is dit een deal breaker en ik snap dat.
- Black smearing, tearing, artefacts allemaal niet waargenomen.
- Let op! De MAG271CQR staat bekend om een zeer slechte backlight uniformity. Waar je mazzel moet hebben bij IPS met de glow is het bij dit scherm met de backlight. Ik heb gelukkig mazzel
- Stuk goedkoper
Voor de gemiddelde gamer (edit: slechte omschrijving, eerder voor een nieuwe game monitorzoeker) zou ik LG aanraden. IPS, 144hz, Gsync compatible, 10-bit (8bit+frc) maakt dit een erg mooi scherm. Als je een goed exemplaar hebt met weinig glow (en je bent er niet gevoelig voor) dan heb je echt een heel goed scherm.
Als je veel in het donker speelt en je bent niet gevoelig voor ghosting dan is de MSI een prima scherm
Leuke review over de MSI met een prima VA panel inclusief ghosting test etc:
YouTube: MSI Optix MAG271CQR Gaming Monitor Review
LG 27GL850 review:
https://www.tftcentral.co.uk/reviews/lg_27gl850.htmOMD wijzigde deze reactie 04-12-2019 10:21 (10%)
R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB