Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ReneMMM
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 15:36
Ik lees al een tijdje mee hier................

Met Alternate dus helemaal klaar, monitor besteld op 8 september en gebeld of de levering die vermeld staat op de website ook in september zal plaatsvinden.
Geen probleem hoor dus betaald.

september werd ineens november, vorige week gebeld n.a.v. alle berichten via Bol dat hij eindelijk leverbaar is.
Geen probleem, volgende week is hij er hoor, en dan vandaag staat er ineens levering december, dus even bellen, en weten ze het ineens niet meer. "de leverancier" kan het niet vertellen.

Voor mij nooit meer Alternate, had er altijd goede ervaringen mee tot vandaag!
Ik blijf er ver vandaan.

Ik ga hem via amazon bestellen!

• Waarez
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 06:55
Staat nu ook op Amazon.de voor 479 in voorraad

Edit: gaat om 27GL83A model.

Waarez wijzigde deze reactie 26-11-2019 13:37 (25%)

• Aschtra
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15:45
Rsport40 schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:25:
Dit van mij wiebelt ook (links - rechts) , maar als je niet tegen het bureau aanloopt is er weinig aan de hand.
Mijne wiebel ook bij hevig typen, deed mijn vorige LG ook. Oplossing die ik gebruik is beide schermen tegen elkaar aan zetten, heb je sowieso minder last van de bezels en hij wiebelt niet meer

• Lord_Dain
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:35
Waarez schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:48:
Staat nu ook op Amazon.de voor 479 in voorraad
Neen, dat is het 27GL83A model.

• Luuk1234567890
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 12-12 20:18
ReneMMM schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:44:
Ik lees al een tijdje mee hier................

Met Alternate dus helemaal klaar, monitor besteld op 8 september en gebeld of de levering die vermeld staat op de website ook in september zal plaatsvinden.
Geen probleem hoor dus betaald.

september werd ineens november, vorige week gebeld n.a.v. alle berichten via Bol dat hij eindelijk leverbaar is.
Geen probleem, volgende week is hij er hoor, en dan vandaag staat er ineens levering december, dus even bellen, en weten ze het ineens niet meer. "de leverancier" kan het niet vertellen.

Voor mij nooit meer Alternate, had er altijd goede ervaringen mee tot vandaag!
Ik blijf er ver vandaan.

Ik ga hem via amazon bestellen!
Ik snap je punt maar dit is grotendeels ook de schuld van LG. Het feit dat de levering steeds een beetje wordt opgeschoven laat mij denken dat LG steeds zegt ''over 2 weken komt die'', en dan 2 weken later zeggen ''hij komt toch 2 weken later'' enz. tegen de winke;s. Want zelfs als je LG zelf contacteerd willen ze niks zeggen over de leveringsdatum. Dus ook al vind ik dat Alternate hier wel iets opener over mag zijn ligt de schuld toch grotendeels bij LG denk ik.
Lord_Dain schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:08:
[...]

Neen, dat is het 27GL83A model.
EUR 529 op Amazon.de

https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NL

Anders op Amazon FR of ES bestellen, zie openingspost!

• ReneMMM
Luuk1234567890 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:35:
[...]

Ik snap je punt maar dit is grotendeels ook de schuld van LG. Het feit dat de levering steeds een beetje wordt opgeschoven laat mij denken dat LG steeds zegt ''over 2 weken komt die'', en dan 2 weken later zeggen ''hij komt toch 2 weken later'' enz. tegen de winke;s. Want zelfs als je LG zelf contacteerd willen ze niks zeggen over de leveringsdatum. Dus ook al vind ik dat Alternate hier wel iets opener over mag zijn ligt de schuld toch grotendeels bij LG denk ik.
Snap je punt, alleen bij de eerste bestelling is mij verzekerd dat hij in september al geleverd zou worden, waarom weet je dat zo zeker vroeg ik toen, omdat wij niet niet met tussenpersonen werken was het antwoord.
Had Alternate eerlijk gezegd dat ze het niet zouden weten had ik de betaling ook niet gedaan en wss net als vele anderen besteld via bol toen hij beschikbaar was.
Vorige week alternate nog aan de lijn toen de schermen beschikbaar waren bij Bol, "moet ik nu annuleren en bestellen via bol of weet je het zeker dat hij geleverd wordt?
We weten het zeker, volgende week komt jouw monitor!

De rest weten we nu, ben echt pissig.

• Skybullet
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15:47

Skybullet

It's go season

ReneMMM schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:10:
[...]

Snap je punt, alleen bij de eerste bestelling is mij verzekerd dat hij in september al geleverd zou worden, waarom weet je dat zo zeker vroeg ik toen, omdat wij niet niet met tussenpersonen werken was het antwoord.
Had Alternate eerlijk gezegd dat ze het niet zouden weten had ik de betaling ook niet gedaan en wss net als vele anderen besteld via bol toen hij beschikbaar was.
Vorige week alternate nog aan de lijn toen de schermen beschikbaar waren bij Bol, "moet ik nu annuleren en bestellen via bol of weet je het zeker dat hij geleverd wordt?
We weten het zeker, volgende week komt jouw monitor!

De rest weten we nu, ben echt pissig.
Dat is dan inderdaad niet netjes van ze. Hadden nooit die uitspraak moeten durven maken met "nee zeker weten, volgende week hebben we hem." Zeg dan gewoon dat je geen idee hebt, dat het vooral aan LG ligt maar dat je daardoor dus geen zekerheid kan bieden. Ik zat ook al een tijd zonder updates van CD-rom-land, een belletje later bleek dat ze iook gewoon echt niks wisten en er zelf ook goed van baalde. en dat het voor mij inderdaad slimmer was naar bol.com te gaan en nog geen 18 uur later stond hij bij me thuis, :D

i7 9700k | z390 aorus pro | asus rtx 2080 dual oc | 32gb 3600mhz | 970evo 1tb | 860evo 1tb | corsair rm650x | Define S2 vision blackout | celsius s36 blackout aio | sennheiser pc37x | lg 27gl850-b

• ReneMMM
Skybullet schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:19:
[...]

Dat is dan inderdaad niet netjes van ze. Hadden nooit die uitspraak moeten durven maken met "nee zeker weten, volgende week hebben we hem." Zeg dan gewoon dat je geen idee hebt, dat het vooral aan LG ligt maar dat je daardoor dus geen zekerheid kan bieden. Ik zat ook al een tijd zonder updates van CD-rom-land, een belletje later bleek dat ze iook gewoon echt niks wisten en er zelf ook goed van baalde. en dat het voor mij inderdaad slimmer was naar bol.com te gaan en nog geen 18 uur later stond hij bij me thuis, :D
Super......volgens Amazon heb ik hem over een week, benieuwd.
Kom van een TN 24 inch, zal een sprong in de toekomst zijn.

Heb wel een klacht bij alternate neergelegd, niet dat het iets uithaalt maar moest het even kwijt.

• Lord_Dain
ReneMMM schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:40:
[...]

Super......volgens Amazon heb ik hem over een week, benieuwd.
Kom van een TN 24 inch, zal een sprong in de toekomst zijn.

Heb wel een klacht bij alternate neergelegd, niet dat het iets uithaalt maar moest het even kwijt.
Shop review zou ik ook zeker doen met je ervaringen. Ik heb eenzelfde voorgehad met Azerty waarbij ik aan het lijntje gehouden werd na Black Friday, bleek dat ze weken lang zaten te wachten tot ze een vervangende monitor zo goedkoop mogelijk konden inkopen, totdat ik dreigde dan maar mijn geld terug te eisen. Toen was het binnen 1 dag geregeld.

• endZORRRR
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13-12 21:17
Verwachten jullie dat deze monitor nog mee gaat goed met kortingen deze week?
endZORRRR schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:23:
Logischerwijs niet ivm de voorraden ofwel het gebrek eraan. Wil je een koopje, dan moet je verder kijken.

• Lord_Dain
endZORRRR schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:23:
Het zou kunnen. Vorig jaar waren er ook een aantal nieuwe 2K monitoren in de aanbieding, ook modellen die minder goed leverbaar waren. Als je nog een paar dagen kan wachten, zou ik het doen. Is er geen leuke actie, jammer dan toch?

Iemand dit alternatief al gespot?

pricewatch: Lenovo Legion Y27q-20 Zwart

Lord_Dain wijzigde deze reactie 27-11-2019 08:49 (16%)

• Skybullet
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15:47

Skybullet

It's go season

Nog steeds op en top aan het genieten hier van het scherm ! De twee grootste vooruitgangen ten opzichte van mijn 24 inch 1440p tn scherm zijn toch wel de veel betere kleurweergave en de vergroting en daardoor betere beleving van het spel op een 27 inch scherm. Nog nooit zo blij geweest met een upgrade haha. Ik was een beetje angstig om mijn g-sync module in te ruilen voor g-sync compatible, maar ik merk letterlijk 0 verschil. Nog een weekje aankloten en dan eens een review schrijven

i7 9700k | z390 aorus pro | asus rtx 2080 dual oc | 32gb 3600mhz | 970evo 1tb | 860evo 1tb | corsair rm650x | Define S2 vision blackout | celsius s36 blackout aio | sennheiser pc37x | lg 27gl850-b

• Visgek82
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 13-12 19:48
Hoi,

Ik wil ook dit scherm gaan kopen , maar nu zie ik ook een 27GL83A die mij zo op papier exact hetzelfde lijkt, en is wel vrij goed verkrijgbaar. Wat is nu het verschil tussen de twee? hij is doorgaans ook wel iets minder duur.

Ik stap over van een 24" 60 Hz TN Samsung. Heb eigenlijk nooit zelf een scherm gekocht, behalve in de crt tijd. Al mijn lcd's waren of budget schermen of krijgertjes, dus ik ga er denk ik sowieso op vooruit :)

MSI B350M PC Mate / Ryzen 5 1600 / 16gb DDR4 / Nvidia GeForce GTX 1070-TI

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:50
Visgek82 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:13:
Hoi,

Ik wil ook dit scherm gaan kopen , maar nu zie ik ook een 27GL83A die mij zo op papier exact hetzelfde lijkt, en is wel vrij goed verkrijgbaar. Wat is nu het verschil tussen de twee? hij is doorgaans ook wel iets minder duur.

Ik stap over van een 24" 60 Hz TN Samsung. Heb eigenlijk nooit zelf een scherm gekocht, behalve in de crt tijd. Al mijn lcd's waren of budget schermen of krijgertjes, dus ik ga er denk ik sowieso op vooruit :)
Dan heb je waarschijnlijk helemaal niets gelezen in dit topic. Het is pas 20x voorbij gekomen.

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• ReneMMM
Goh, Alternate heeft de pre-order veranderd naar "levering in 2020"

• logion
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 10-12 17:05
ZasX schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:41:
[...]

Ik hoop dat dit dan ook voor 'mijn' monitor geldt. Heb je hen gebeld?

Ik heb net maar even gebeld. De dame aan de lijn zei dat de monitor in het distributiecentrum is blijven hangen, en dat ze 'een vervangend artikel' voor me laat leveren. Ik hoop dat hij daarmee alsnog wordt verzonden.

Ze bellen me over 2 dagen als de monitor dan nog niet is bezorgd. Dan gaan ze me vragen of ik mijn geld terug wil of dat ik wil wachten tot 30 december. Hopelijk is het niet nodig.

Ik blijf het echter gek vinden dat dit kan gebeuren. Ik weet natuurlijk niet wat de processen zijn die doorlopen worden om de producten bij de klanten te krijgen, maar er gaat duidelijk ergens iets fout.
Ze hebben het maandag alsnog opgestuurd en hij werd gisteren geleverd. #luckyme
Eerste indruk is alvast positief. 144Hz vind ik nu wel niet zo'n groot verschil tov. 60fps, maar moet nog eens een shooter opstarten.

• Rsport40
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 13-12 11:06
logion schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:05:
[...]

Eerste indruk is alvast positief. 144Hz vind ik nu wel niet zo'n groot verschil tov. 60fps, maar moet nog eens een shooter opstarten.
Staat het scherm in Windows bij je beeldscherminstellingen wel ingesteld op 144hz?
Zelf in Windows merk ik het verschil al enorm.
Rsport40 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:31:
[...]

Staat het scherm in Windows bij je beeldscherminstellingen wel ingesteld op 144hz?
Displayport helpt ook 😆

• Luuk1234567890
Rsport40 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:31:
[...]

Ja ik kreeg pas 144hz toen ik de settings in het nvidia configuratie toepaste, ook gelijk 10bit kleur geselecteerd ipv de standaard 8. Merkte gelijk de veranding in hz.

• Rsport40
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 13-12 11:06
Luuk1234567890 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:01:
[...]

Ja ik kreeg pas 144hz toen ik de settings in het nvidia configuratie toepaste, ook gelijk 10bit kleur geselecteerd ipv de standaard 8. Merkte gelijk de veranding in hz.
Is het handig om dit aan te passen van 8bit naar 10bit in het nvidia configscherm?

• logion
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 10-12 17:05
Als de monitor 144Hz aangeeft in het menu, is het correct geconfigureerd, toch? Waaraan merken jullie dan een verschil met 144Hz in windows? De stap van 30Hz naar 60Hz (ander scherm wat slechts 4k@30Hz kan over hdmi 1) vind ik een veel groter verschil dan van 60 naar 144Hz.

• Luuk1234567890
Rsport40 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:38:
[...]

Is het handig om dit aan te passen van 8bit naar 10bit in het nvidia configscherm?
Het is niet perse een punt van handigheid, maar 10bit zou er beter uit moeten zien dan 8bit en zorgt voor betere en accuratere kleuren. Als je displayport gebruikt kan je 144hz en 10bit gebruiken, dus als het mogelijk is waarom niet :)
logion schreef op woensdag 27 november 2019 @ 23:04:
Als de monitor 144Hz aangeeft in het menu, is het correct geconfigureerd, toch? Waaraan merken jullie dan een verschil met 144Hz in windows? De stap van 30Hz naar 60Hz (ander scherm wat slechts 4k@30Hz kan over hdmi 1) vind ik een veel groter verschil dan van 60 naar 144Hz.
Is persoonlijk natuurlijk maar voor mij en waarschijnlijk veel andere is het verschil erg merkbaar. De beweging van de muis, tabbladen scrollen, alle bewegingen eigenlijk. Je moet eigenlijk na een paar dagen op 144hz even terug switchen naar 60fps, ik denk dat je dan wel het verschil merkt. Als je echt niks qua verschil ziet staat je scherm waarschijnlijk niet correct op 144hz.

(bij mij vond ik aan het begin dat de 144hz niet merkbaar was, had gelijk even in het nvidia config scherm gekeken en daar stond wel 144hz. Maar toen ik op toepassen klikte toen pas zag ik de echte 144hz, maar dat kan ook specifiek voor mij kunnen zijn.)

• Lord_Dain
Helaas, geen aanbiedingen zover lijkt het. Wel zie ik deze voorbijkomen;
pricewatch: BenQ EX2780Q Grijs voor 439€
1440p, 144hz freesync, IPS, DP 1.4 en krijgt ook redelijk goede reviews.

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 12-12 23:35
Lord_Dain schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:28:
Helaas, geen aanbiedingen zover lijkt het. Wel zie ik deze voorbijkomen;
pricewatch: BenQ EX2780Q Grijs voor 439€
1440p, 144hz freesync, IPS, DP 1.4 en krijgt ook redelijk goede reviews.
Is echter maar 5 ms.

Wat een verschrikkelijk design trouwens, elk zijn mening natuurlijk :D

Ikzelf ga voor deze (wel iets duurder):

pricewatch: Asus TUF Gaming VG27AQ Zwart

• Waarez
https://maxict.nl/lg-lcd-...d27gl850-b-p12192198.html

Geen idee, maar deze site lijkt gebugged. Zogezegd in voorraad en meteen leverbaar voor 475 euro.

• Lord_Dain
SanderH_ schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:48:
[...]

Is echter maar 5 ms.

Hij is wel een 'beetje' retro ja.. alleen die 5ms, is realistischer dan de marketing technische beweren van 1 ms, wat natuurlijk onzin is en ook uit reviews blijkt :P maar klinkt wel goed natuurlijk en ziet er leuk uit zo'n sticker op je monitor :P

Die Asus TUF is volgens mij ook een goede keuze. Ben heel erg benieuwd wat je er van vindt!

Lord_Dain wijzigde deze reactie 29-11-2019 15:09 (6%)

• Waarez
SanderH_ schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:48:
[...]

Is echter maar 5 ms.

De Asus heeft helaas geen DCI-P3 wide gamut.
Waarez schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:15:
[...]

De Asus heeft helaas geen DCI-P3 wide gamut.
En het design is minstens zo "mooi" als de Benq.

• kdekker16
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 12-12 16:39
Is de LG 27GL83A-B UltraGear niet zeer vergelijkbaar? Of verschilt het panel dermate dat t de 50 eur meer waard is?
Heb nu de A-B besteld via Coolblue.. ben benieuwd

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 17:45
Waarez schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:02:
https://maxict.nl/lg-lcd-...d27gl850-b-p12192198.html

Geen idee, maar deze site lijkt gebugged. Zogezegd in voorraad en meteen leverbaar voor 475 euro.
staat nog een LG 850 op.. en levertijd is langer.
Max ICT zegt al genoeg ;)

• Aikon
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Apart, want dit is de link vanuit de pricewatch, en daar issie duurder en uitverkocht op 1 stuks na:

https://maxict.nl/lg-27gl...m=cpc&utm_source=tweakers

Wellicht zijn die goedkopere teruggestuurde exemplaren, maar zie het er niet bij staan.
In dit topic is dit meermaals besproken, blader even terug. De 83a is meer DTP en de 850 meer gaming gericht.

• Lord_Dain
Hier een mooie roundup, vooral interessant de tabel genaamd "IPS-type panel options summary". hier kan je precies vinden welke monitor welk paneel heeft!
https://www.tftcentral.co.uk/articles/high_refresh_rate.htm

Hier ook het review van de door jou genoemde Asus TUF:
https://www.tftcentral.co...sus_tuf_gaming_vg27aq.htm

Conclusie in 't kort, mooie monitor, ELMB-sync(!) en zeer lage input lag. Helaas heeft de monitor net zoals de LG27GL850 niet zulke mooie zwartwaarden en de brightness minimum ligt rond de 114 cd/m2.. Net op het randje voor wat ik zelf acceptabel zou vinden in het donker.

Lord_Dain wijzigde deze reactie 30-11-2019 13:30 (37%)

• Waarez
Lord_Dain schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:26:
[...]

Hier een mooie roundup, vooral interessant de tabel genaamd "IPS-type panel options summary". hier kan je precies vinden welke monitor welk paneel heeft!
https://www.tftcentral.co.uk/articles/high_refresh_rate.htm

Hier ook het review van de door jou genoemde Asus TUF:
https://www.tftcentral.co...sus_tuf_gaming_vg27aq.htm

Conclusie in 't kort, mooie monitor, ELMB-sync(!) en zeer lage input lag. Helaas heeft de monitor net zoals de LG27GL850 niet zulke mooie zwartwaarden en de brightness minimum ligt rond de 114 cd/m2.. Net op het randje voor wat ik zelf acceptabel zou vinden in het donker.
En niet te vergeten! De monitor heeft slechte response tijden als je rond de 100 hz haalt of eronder. Iets wat rtings dient toe te voegen aan hun methodologie (dat hebben ze ook bevestigd). Reddit staat er vol van. Eveneens is de monitor geen wide gamut monitor (dci-p3). Best niet in de buurt komen van deze Asus.

• Lord_Dain
Waarez schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:36:
[...]

En niet te vergeten! De monitor heeft slechte response tijden als je rond de 100 hz haalt of eronder. Iets wat rtings dient toe te voegen aan hun methodologie (dat hebben ze ook bevestigd). Reddit staat er vol van. Eveneens is de monitor geen wide gamut monitor (dci-p3). Best niet in de buurt komen van deze Asus.
Klopt, maar is dit niet alleen als je ELMB-sync enabled hebt? Lijkt op een kinderziekte van deze nieuwe 'variable' ELMB implementatie. Gebeurt alleen bij Nvidia GPU's ook?
With adaptive-sync turned on, you could actually use the ELMB feature at 60Hz as well, although we wouldn't advise it really. We had this working on an AMD FreeSync system (Radeon RTX590) without issue, but oddly it didn't seem to work from an NVIDIA G-sync system (GeForce GTX1080). Results may vary.

You get the same double strobing at 60Hz with adaptive-sync on, but it is not in sync with the refresh rate properly. There are actually 2.5 of the "big strobes" per refresh rate cycle, so every 16.66ms. In practice the image looks pretty blurry at 60Hz, even with ELMB turned on. You could also seem some noticeable overshoot and pale trails behind moving objects at 60Hz, which weren't visible at the higher refresh rates.

Lord_Dain wijzigde deze reactie 30-11-2019 13:43 (50%)

• Waarez
Lord_Dain schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:39:
[...]

Klopt, maar is dit niet alleen als je ELMB-sync enabled hebt? Lijkt op een kinderziekte van deze nieuwe 'variable' ELMB implementatie. Gebeurt alleen bij Nvidia GPU's ook?

[...]
Klopt enkel met ELMB die tevens je brightness naar 150 nits forced.
Overigens, denk ik dat dit bij beide AMD en NVIDIA is, zolang Freesync / Gsync OOK enabled is, maar kan het niet met 100% zekerheid bevestigen.

• jesse111
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-12 15:47
Hoi allemaal, zouden jullie ook deze monitor aanraden als je veel films & series kijkt?
Ik game regelmatig, maar kijk ook extreem veel films en series, ik zie door alle marketing niet meer welk scherm nou goed bij mij zou passen.

• SOTD
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 08-12 19:27
jesse111 schreef op zondag 1 december 2019 @ 01:45:
Hoi allemaal, zouden jullie ook deze monitor aanraden als je veel films & series kijkt?
Ik game regelmatig, maar kijk ook extreem veel films en series, ik zie door alle marketing niet meer welk scherm nou goed bij mij zou passen.
Deze scherm heeft slechte zwartwaarden, dus niet echt een cinema scherm. Welke je dan wel moet hebben kan ik je niet zeggen.

• Lord_Dain
Je kan best een filmpje kijken op IPS. Liever nog op een IPS dan op een TN i.v.m. kijkhoeken. Tenzij je recht achter je monitor zit maar bij een 27" TN heb je al gauw last van color shifting in het verticale zelfs als je er recht achter zit. Je zou daarom het beste voor een IPS kunnen gaan, of een VA overwegen. Als je veel donkere films kijkt zal zwart er niet zo mooi uit zien als op een VA scherm, imo.

• Murk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 12:39

Murk

Is this thing on?

Wat SOTD zegt.

Ik kijk af en toe films/series op dit scherm, onlangs eindelijk eens aan eerste seizoen Narcos begonnen. De kleuren vind ik echt geweldig, komen erg realistich over, en bewegende beelden zien er piekfijn uit. Alleen bij scenes met veel zwart/donker merk ik wel wat van de IPS glow (en/of de niet geweldige zwartwaardes, weet niet zo goed wat wat is). Als je denkt dat dit je teveel gaat storen, kun je beter naar een monitor met VA paneel kijken die betere contrast ratios hebben, maar iets minder goede response time en minder "perfecte" kleuren. Voor heeeeeel veel informatie over alle soorten technologiën, zie https://www.tftcentral.co.uk/articles/panel_technologies.htm (ik had genoeg aan de "summary" :+ )

Ben zelf nog steeds erg blij met dit IPS scherm, in games presteert 'ie geweldig, en ook in dagelijks gebruik bevalt de scherpte en kleurechtheid. Zit eraan te denken om over een tijdje als tweede scherm een mooie VA aan te schaffen, voor alles behalve games. Best of both worlds :)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• jesse111
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-12 15:47
Bedankt allemaal, dan zal ik toch maar gaan zoeken naar een mooi VA scherm gezien ik ook veel donkere spelletjes speel! :)

• Lord_Dain
jesse111 schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:08:
Bedankt allemaal, dan zal ik toch maar gaan zoeken naar een mooi VA scherm gezien ik ook veel donkere spelletjes speel! :)
Ik heb deze monitor; pricewatch: Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart
Kan ik je aanbevelen, mits je wel een beetje mazzel hebt in de loterij.
Hij is volgens mij nu ook nog eens 5 tientjes goedkoper ivm Black Friday.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Lord_Dain schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:44:
[...]

Ik heb deze monitor; pricewatch: Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart
Kan ik je aanbevelen, mits je wel een beetje mazzel hebt in de loterij.
Hij is volgens mij nu ook nog eens 5 tientjes goedkoper ivm Black Friday.
Wachten op AOC CQ27G2 is ook nog een optie, als je een curve scherm wilt ;)
Ik heb liever plat scherm als je geen UW gebruikt

Hackus wijzigde deze reactie 01-12-2019 19:53 (6%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Lord_Dain
Hackus schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:51:
[...]

Wachten op AOC CQ27G2 is ook nog een optie, als je een curve scherm wilt ;)
Ik heb al 1,5 jaar gewacht op een goede 1440p IPS FS monitor :P na 1 jaar wachten de VA gekocht. Ik had nog steeds aan het wachten kunnen zijn maar dan had ik al die tijd niet op 1440p gegamed :P Het is natuurlijk zo dat er altijd weer een nieuw model aan zit te komen dus in principe kan je eindeloos wachten >:)
Hackus schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:51:
[...]
Helemaal mee eens, jaar geleden.. nu zie ik niet eens meer dat mijn monitor gecurved is, zo makkelijk went het.

Lord_Dain wijzigde deze reactie 01-12-2019 22:09 (20%)

• frenki
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:54
Ik heb de LG retour gestuurd.
Vond de zwartwaarden niet bijzonder, en de ips glow in vooral de linker onderhoek begon me te irriteren. Was in elke hoek van t scherm waarneembaar, maar linksonder het meest)
Zeker voor een scherm dat 500 euro kost.

Heb vrijdag deze kunnen scoren "OPTIX MAG322CQRV" voor 369 bij Bol. Doet ook gsync, of andersom, mijn nvidia gtx 1070 ondersteunt de freesync op deze monitor.

Heel mooi scherm, prachtig beeld, kleuren etc.
1 ms, 144 mhz, VA paneel, 32 inch, curved, 1440p en 130 euro minder dan de LG..... en geen Glow!!
Je vindt echter bijna geen recenties/testen van dit scherm. Het scherm is uit van augustus 2019.

Ik wens iedereen succes en veel plezier met alle keuzes die men maakt, is toch heel persoonlijk hoe men alle specs die gesteld worden voor een monitor zelf in de praktijk ervaart.

frenki wijzigde deze reactie 01-12-2019 22:47 (12%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Lord_Dain oh, je hebt hem al tijdje.
@frenki
32 inch VA curve kun je hier niet mee vergelijken

• Emryte
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 13-12 22:13
Ik zie nu net dat de beeldscherm beschikbaar is op 4launch (linkje) Kost alleen wel 578 euro :o

game pc

• SOTD
Hackus schreef op maandag 2 december 2019 @ 18:55:
@frenki
32 inch VA curve kun je hier niet mee vergelijken
Dat doet hij toch ook niet? Tenminste alleen de prijs en dat er geen glow is, meer vergelijkingen doet ie niet.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

SOTD schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:18:
[...]

Dat doet hij toch ook niet? Tenminste alleen de prijs en dat er geen glow is, meer vergelijkingen doet ie niet.
pricewatch: Acer Nitro VG271UP Zwart komt meer overeen met monitor uit OP.
'rare' keuze om 32" VA curved te kiezen, als je deze LG27GL850 wilt. @Emryte voor dat geld kun je ook pricewatch: Gigabyte Aorus AD27QD Zwart kopen, of bovengenoemde

Hackus wijzigde deze reactie 02-12-2019 20:55 (16%)

• ReneMMM
Nou, bijna drie maanden wachten op Alternate, via Amazon na 6 dagen binnen.

Wat een vooruitgang, geen dode pixels of andere vreemde zaken, gewoon een super scherm!!
Die VA schermen zijn gewoon humor, niet voor games...simpel...
Deze blijft mooi: https://www.razer.com/gaming-monitors/razer-raptor-27

Iets duurder, dat wel en ''hard to get''

pricewatch: Razer Raptor 27 Zwart

wvkreg wijzigde deze reactie 02-12-2019 20:58 (30%)

• Emryte
Hackus schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:51:
[...]

'rare' keuze om 32" VA curved te kiezen, als je deze LG27GL850 wilt. @Emryte voor dat geld kun je ook pricewatch: Gigabyte Aorus AD27QD Zwart kopen, of bovengenoemde
En zijn die monitoren dan gelijkwaardig met de LG?

game pc

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Emryte schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:05:
[...]

En zijn die monitoren dan gelijkwaardig met de LG?
Gigabyte zeker, Acer iets minder. (geen VA curve :P )

• Emryte
Hackus schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:10:
[...]

Gigabyte zeker, Acer iets minder. (geen VA curve :P )
Dan is dat ook een keuze.

game pc

• SOTD
Hackus schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:51:
[...]

'rare' keuze om 32" VA curved te kiezen, als je deze LG27GL850 wilt.
Hij schrijft juist dat IPS niks voor hem gebleken is, de glow en zwartwaarden bevielen hem niet. Dat mag ie vinden toch? Het lijkt bijna alsof je zijn onvrede mbt dit scherm als een persoonlijke aanval ziet.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

SOTD schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:21:
[...]

Hij schrijft juist dat IPS niks voor hem gebleken is, de glow en zwartwaarden bevielen hem niet. Dat mag ie vinden toch? Het lijkt bijna alsof je zijn onvrede mbt dit scherm als een persoonlijke aanval ziet.
tuurlijk mag iemand dat vinden, maar er zijn meer gelijkende schermen ipv heel wat anders als 32" VA curve.
(snap ook niet dat jij hier over door blijft zeuren)
Modbreak:Laat dit soort flamebait aub achterwege.

dion_b wijzigde deze reactie 02-12-2019 23:12 (12%)

Hackus schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:33:
[...]

tuurlijk mag iemand dat vinden, maar er zijn meer gelijkende schermen ipv heel wat anders als 32" VA curve.
Mee eens, wij spreken over 27 inch gaming non curved. Dat is totaal iets anders.

• SOTD
Hackus schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:33:
[...]

Je snapt duidelijk wel meer dingen niet. Jammer.
Modbreak:Pot - ketel... niet op de man spelen.

dion_b wijzigde deze reactie 02-12-2019 23:13 (6%)

• SOTD
wvkreg schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:16:
[...]

Mee eens, wij spreken over 27 inch gaming non curved. Dat is totaal iets anders.
Nogmaals, hij vergelijkt zijn keuze niet met jullie scherm. Hij is niet tevreden met IPS en is voor VA (curved) gegaan. Moet ie zelf weten. Jij en Hackus zijn blijkbaar wel tevreden met IPS. Moeten jullie zelf weten. Wat is het probleem nu precies?
Modbreak:Aub niet dubbelposten.

dion_b wijzigde deze reactie 02-12-2019 23:14 (3%)

• Waarez
De Lenovo Y27q-20, die exact hetzelfde paneel gebruikt als de LG is alreeds leverbaar bij megekko. Deze gaat tot 165hz en heeft een iets minder agressieve overdrive op hoogste setting (daarom zogezegd 3ms ipv 1ms). Voor de rest zou die prima presteren volgens een Chinese review die de 2 vergelijkt. Sommige op reddit klagen wel over een high buzzing sound als de monitor uit staat.. ben wel benieuwd naar ervaringen. Linkje: pricewatch: Lenovo Legion Y27q-20 Zwart

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Nu online

steveman

"Be curious"

Net upgrade gedaan naar 2080S met het idee om van 1080p naar 1440 te gaan, daar hoort dus nog een scherm bij.

En nu dacht ik dat ik twijfelde tussen de LG27GL850 of misschien een VA-paneel met dezelfde afmetingen en resolutie. Maar ik hoef niet langer te twijfelen lijkt het:

Gat in de markt zeg ik :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Luuk1234567890
steveman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:56:
Net upgrade gedaan naar 2080S met het idee om van 1080p naar 1440 te gaan, daar hoort dus nog een scherm bij.

En nu dacht ik dat ik twijfelde tussen de LG27GL850 of misschien een VA-paneel met dezelfde afmetingen en resolutie. Maar ik hoef niet langer te twijfelen lijkt het:

[Afbeelding]

Hmm, raar. Ik denk dat dan sommige specificaties niet kloppen, want ik was vrij zeker dat de MSI VA schermen G-Sync compatible waren.

Edit: Ik heb even gekeken en alle MSI Optix schermen zijn G-Sync compatible, het staat dus niet goed in de pricewatch

Luuk1234567890 wijzigde deze reactie 03-12-2019 12:27 (8%)

[Afbeelding]

Je snapt dat Gsync en VA niet gaat werken (ghosting, screen tearing, artefacts) en dat ze daarom nauwelijks verkrijgbaar zijn? Maar goed, 1 optie: https://nl.hardware.info/.../aoc-agon-ag273qcx.509959

En anders: https://nl.hardware.info/...0QBunIExouJGTqqwf1TFTg-6_

wvkreg wijzigde deze reactie 03-12-2019 12:07 (17%)

• steveman
  • Nu online

steveman

"Be curious"

Hmm, ik heb dus nog iets te lezen over VA zo te zien!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• SOTD
1 ding snap ik niet zo goed, de LG OLED tv (C9 bijv) heeft geweldige zwartwaarden, waarom heeft een LG OLED monitor dit niet? Misschien iemand die dit weet? Ik ben 1 en al oor.

Meer koffie nodig.

SOTD wijzigde deze reactie 03-12-2019 12:27 (7%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

[Afbeelding]

Er zijn ook schermen met ondersteuning vanaf RTX2080 nieuws: Nvidia brengt driver uit voor ondersteuning van FreeSync-monitoren

• Luuk1234567890
SOTD schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:10:
1 ding snap ik niet zo goed, de LG OLED tv (C9 bijv) heeft geweldige zwartwaarden, waarom heeft een LG OLED monitor dit niet? Misschien iemand die dit weet? Ik ben 1 en al oor.
Omdat er nog geen LG OLED monitor is? De 27GL850 is IPS niet OLED

• SOTD
Luuk1234567890 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:26:
[...]

Omdat er nog geen LG OLED monitor is? De 27GL850 is IPS niet OLED
Ben nog niet wakker blijkbaar... 8)7

• steveman
  • Nu online

steveman

"Be curious"

Hmm, m'n gamehokje is juist erg donker (heb 1 zwak lampje achter het beeldscherm staan ter verlichtng)

Dan zou een IPS-paneel weer niet voor de hand liggen... Toch nog maar eens m'n laptop eens daar neerzetten, die heeft ook een IPS-paneel, dat zou dan een indicatie moeten geven, een beetje.

Grr, dacht dat ik klaar was met zoeken :+

steveman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:11:
Hmm, m'n gamehokje is juist erg donker (heb 1 zwak lampje achter het beeldscherm staan ter verlichtng)

Dan zou een IPS-paneel weer niet voor de hand liggen... Toch nog maar eens m'n laptop eens daar neerzetten, die heeft ook een IPS-paneel, dat zou dan een indicatie moeten geven, een beetje.

Grr, dacht dat ik klaar was met zoeken :+
In een donkere ruimte werkt het prima, ik heb ook 's avond geen problemen met de LG27GL850.

• joskuiper
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17:03
Waarez schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:15:
De Lenovo Y27q-20, die exact hetzelfde paneel gebruikt als de LG is alreeds leverbaar bij megekko. Deze gaat tot 165hz en heeft een iets minder agressieve overdrive op hoogste setting (daarom zogezegd 3ms ipv 1ms). Voor de rest zou die prima presteren volgens een Chinese review die de 2 vergelijkt. Sommige op reddit klagen wel over een high buzzing sound als de monitor uit staat.. ben wel benieuwd naar ervaringen. Linkje: pricewatch: Lenovo Legion Y27q-20 Zwart
Bedankt voor deze tip.
Mocht iemand een fatsoenlijke review tegenkomen dan houd ik me aanbevolen.

Ligt het aan mij of is dit zelf nog een beter keus dan de LG27GL850?
Heeft 3ms (t.o.v. LG 1.6 effectief) maar verder hetzelfde en 21hz meer?

Game-PC: Fractal Define R6 || i5-9600k || Scythe Mugen 5 PCGH edition || MSI Z370 Tomahawk || MSI RTX2080 Gaming Trio || 16GB DDR4 Corair Vengeance || Corsair RM650x || LG UltraGear 27GL850 144hz 1440p

• Aikon
  • Niet online
Waarez schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:15:
Deze is echter wel 8 bit, maar zeker een interessant model.

• Waarez
Aikon schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:41:
[...]

Deze is echter wel 8 bit, maar zeker een interessant model.
Ze hebben allebei 8bit+FRC voor 10bit simulatie. Zelfde paneel.

• OMD
wvkreg schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:06:
[...]

Je snapt dat Gsync en VA niet gaat werken (ghosting, screen tearing, artefacts) en dat ze daarom nauwelijks verkrijgbaar zijn? Maar goed, 1 optie: https://nl.hardware.info/.../aoc-agon-ag273qcx.509959

Onzin. Eerst goed uitzoeken wat je schrijft. VA panels hebben last van black smearing en KUNNEN ghosting laten zien maar niet alle schermen hebben dit. Ik ben echt super benieuwd waar jij mij (en iedereen die dit topic leest) dit gaat laten zien:
Gsync en VA niet gaat werken (ghosting, screen tearing, artefacts)
Je schijnt het namelijk beter te weten dan Nvidia dus ik ben benieuwd :) . Oftewel, als jij dat kan onderbouwen dan heb je correcte info gegeven en heb ik iets geleerd. Ik kan het namelijk niet vinden en ik heb er toch een review of 9 op nageslagen.

@Luuk1234567890

Het staat wel degelijk correct in de pricewatch. MSI Optix schermen zijn inderdaad Gsync compatible maar dit is niet officieel. Je vindt ze dan ook niet terug in de officiele ondersteuninglijst van Nvidia:
https://www.nvidia.com/en...ts/g-sync-monitors/specs/

Nog niet alle Optix schermen zijn overigens getest of gereviewed waardoor je niet 100% zeker weet dat het werkt bij sommige modellen. De meest standaard modellen zoals de MAG271CQR, MAG271CQP MPG27CQ werkt het gewoon tussen 48-144hz een aangezien ik de MAG271CQR heb en tijdelijk een 27GL850 kan ik het beamen :)

OMD wijzigde deze reactie 03-12-2019 17:06 (47%)

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:47

Blaat

Hardware Fanaat

wvkreg schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:06:
[...]

Wat een kul. 8)7

Er zijn genoeg schermen met een VA paneel die prima werken met g-sync.

Custom water loops zijn als pannenkoeken, je eerste mislukt altijd.

• Aikon
  • Niet online
Waarez schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:49:
[...]

Ze hebben allebei 8bit+FRC voor 10bit simulatie. Zelfde paneel.
Ik kijk op https://www.displayspecifications.com/, meestal is dat wel de meest betrouwbare bron. Op https://psref.lenovo.com/...egion_Y27q20?M=65F0GAC1IS zag ik uberhaupt niks erover. Heb jij een betere bron? Als het exact hetzelfde scherm is ga ik zeker verder kijken.

Dit is trouwens (ook) hetzelfde paneel: pricewatch: ViewSonic Elite XG270QG Zwart

• Luuk1234567890
joskuiper schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:15:
[...]

Bedankt voor deze tip.
Mocht iemand een fatsoenlijke review tegenkomen dan houd ik me aanbevolen.

Ligt het aan mij of is dit zelf nog een beter keus dan de LG27GL850?
Heeft 3ms (t.o.v. LG 1.6 effectief) maar verder hetzelfde en 21hz meer?
Ik denk dat je daar niet naar moet kijken. Net zoals de LG niet 1ms haalt zonder hele zware overshoot zal de Lenovo ook niet 165hz halen zonder daar iets op in te leveren. Volgens mij is dat bij de Aorus FI27Q ook het geval, die kan theoretisch op 165hz maar dat zorgt voor veel overshoot dacht ik waardoor het eigenlijk niet echt goed te gebruiken is. Sowieso maakt 165 of 144hz niet echt uit in mijn mening. Als je van 60hz of 75hz komt is de upgrade al heel groot. En net zoals dat je 240hz ook niet heel erg merkt vergeleken met 144hz, zal je 165hz ook niet echt merken. Dus ik zou vooral kijken naar reviews over de Lenovo en kijken hoe die verder presteert tegenover de LG, denk dat het vrij gelijk zal zijn gezien ze hetzelfde scherm gebruiken.

• Waarez
Aikon schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:59:
[...]

Ik kijk op https://www.displayspecifications.com/, meestal is dat wel de meest betrouwbare bron. Op https://psref.lenovo.com/...egion_Y27q20?M=65F0GAC1IS zag ik uberhaupt niks erover. Heb jij een betere bron? Als het exact hetzelfde scherm is ga ik zeker verder kijken.

Dit is trouwens (ook) hetzelfde paneel: pricewatch: ViewSonic Elite XG270QG Zwart
Op reddit zijn er veel discussies.. maar de meesten die het hebben claimen dat het 10bit ondersteund en zelfs op 165hz. Een mede-Belg heeft beide de LG en de lenovo en zag er eigenlijk geen grote verschillen in;
https://www.reddit.com/r/...content=comments_view_all

• Aikon
  • Niet online
Tja, claimen... Moet toch gewoon ergens in de specificaties staan lijkt me.

Die LG is denk de 4K als ik die voet zo zie. [edit] hij gebruikt de voet van een andere monitor lees ik.

Trouwens, de voet vd Lenovo is dan weer zo lelijk in mijn ogen dat ik die eigenlijk niet meer overweeg.

Aikon wijzigde deze reactie 03-12-2019 22:16 (13%)

• Aggressor
Blaat schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:33:
[...]

Wat een kul. 8)7

inderdaad. en @OMD Gsync werkt ook op de MSI Optix MPG27CQ2
https://linustechtips.com...g27cq2-g-sync-compatible/

De lg is ook een mooie monitor, maar ik ben bang dat de levertijden alleen maar erger gaan worden

Aggressor wijzigde deze reactie 03-12-2019 23:55 (24%)

Blaat schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:33:
[...]

Wat een kul. 8)7

Het is niet gemeten of gestaafd, maar meer hear say van andere gamers die Apex en Fortnite e.d. spelen dat ze op VA meer ghosting ervaren. Niet wetenschappelijk onderbouwd dus.:)
Ik weet alleen dat de LG dit perfect doet, vandaar snap ik de keuze voor een andere optie niet.

• Aggressor
voor wie hem snel wilt hebben, en liever iets meer betaald

https://www.4launch.nl/pr...1ms-2x-HDMI--DP--matzwart

586 euro

• Aikon
  • Niet online
En als je liever iets minder betaald, maar alsnog net te veel, dan bij Bol.com ;)

• endZORRRR
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13-12 21:17
Aikon schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:56:
En als je liever iets minder betaald, maar alsnog net te veel, dan bij Bol.com ;)
zal waarschijnlijk gaan om een of meerdere teruggestuurde exemplaren. nieuwe voorraad zou pas rond eind december binnenkomen als ik mij niet vergis.

• OMD
wvkreg schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:36:
[...]

Het is niet gemeten of gestaafd, maar meer hear say van andere gamers die Apex en Fortnite e.d. spelen dat ze op VA meer ghosting ervaren. Niet wetenschappelijk onderbouwd dus.:)
Ik weet alleen dat de LG dit perfect doet, vandaar snap ik de keuze voor een andere optie niet.
Echt waar? Hear say.... 8)7

Je hebt duidelijk geen idee waar je over praat.

Wellicht leuk voor anderen:

Ik heb nu beide schermen een week gebruikt (MAG271CQR en de 27GL850) en trek de volgende conclusie. Daarbij moet ik vermelden dat het op 2 systemen is gebeurt en de LG niet mijn scherm was.

LG
- Mooie kleuren, wel een beetje to much wanneer je foto's en dergelijke bekijkt maar voor games vind ik het erg mooi.
- Bouwkwaliteit not so much. Ding wiebelt erg.
- Gsync werkt feilloos.
- IPS glow was op de monitor die ik heb getest aanwezig maar niet heel storend en als ik dat zeg dan is het echt weinig. Ik ben een zeikerd namelijk :+
- Zwartwaarden zijn echt niet best als je beetje lichtoutput perst uit de monitor maar dat valt in verwachting.
- Geen ghosting of wat dan ook.

MSI
- Minder mooie kleuren. Hoewel de monitor door veel is getest als kleurrijk valt dit toch in het niet van de LG.
- Bouwkwaliteit is wat beter maar ook niet super fantastisch.
- Zwartwaarden zijn erg goed (voor mij het belangsrijkste punt)
- Gsync werkt feilloos. (officieel niet compatible maar werkt gewoon, zie statement MSI)
- Geen waarneembare ghosting (zoals veel reviews onderbouwen). Uiteraard is VA trager en is die niet zo snappy als de LG. Voor veel mensen is dit een deal breaker en ik snap dat.
- Black smearing, tearing, artefacts allemaal niet waargenomen.
- Let op! De MAG271CQR staat bekend om een zeer slechte backlight uniformity. Waar je mazzel moet hebben bij IPS met de glow is het bij dit scherm met de backlight. Ik heb gelukkig mazzel :+
- Stuk goedkoper :)

Voor de gemiddelde gamer (edit: slechte omschrijving, eerder voor een nieuwe game monitorzoeker) zou ik LG aanraden. IPS, 144hz, Gsync compatible, 10-bit (8bit+frc) maakt dit een erg mooi scherm. Als je een goed exemplaar hebt met weinig glow (en je bent er niet gevoelig voor) dan heb je echt een heel goed scherm.

Als je veel in het donker speelt en je bent niet gevoelig voor ghosting dan is de MSI een prima scherm :)

Leuke review over de MSI met een prima VA panel inclusief ghosting test etc:
YouTube: MSI Optix MAG271CQR Gaming Monitor Review

LG 27GL850 review:
https://www.tftcentral.co.uk/reviews/lg_27gl850.htm

OMD wijzigde deze reactie 04-12-2019 10:21 (10%)

• joskuiper
Bij DirectSale

25+ voorradig voor €480.00
endZORRRR schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:09:
[...]

zal waarschijnlijk gaan om een of meerdere teruggestuurde exemplaren. nieuwe voorraad zou pas rond eind december binnenkomen als ik mij niet vergis.
Zie hierboven. Bij directsale ook teruggestuurde exemplaren denk je?
Want dan zijn er volgens de site 25+...
Als ze teruggestuurd zijn door anderen wacht ik liever want dat zal niet in zoveel gevallen voor niets zijn.

joskuiper wijzigde deze reactie 04-12-2019 13:49 (33%)

Game-PC: Fractal Define R6 || i5-9600k || Scythe Mugen 5 PCGH edition || MSI Z370 Tomahawk || MSI RTX2080 Gaming Trio || 16GB DDR4 Corair Vengeance || Corsair RM650x || LG UltraGear 27GL850 144hz 1440p

• Waarez
Ik vraag me ook af of je makkelijk kan retourneren bij directsale?

• joskuiper
Ter info, DirectSale even gemaild:

Goedemiddag,

Ik ben van plan de volgende monitor bij u te bestellen:
https://directsale.nl/com...e=tweakers&utm_medium=cpc

Ik lees echter op o.a. www.tweakers.net een aantal reviews waaruit blijkt dat u na bestelling meld dat de prijs niet correct was of dat het niet voorradig blijkt te zijn.
Kunt u mij bevestigen dat het product daadwerkelijk voorradig is en bij bestelling vandaag nog kan worden verzonden voor een totaalprijs van €480.00?
Tevens neem ik aan dat dit om een nieuw ‘af-fabriek’ product gaat en niet bijvoorbeeld een terugzending van een andere klant?

Ik hoor het graag en bij positief bericht bestel ik graag bij u.

PS. Mocht ik het product na ontvangst niet accepteren, hoe is de retourzending bij u geregeld?

Met vriendelijke groet,

Jos Kuiper

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@OMD Het is een keuze voor iemand om een curve VA scherm te kiezen tov vlak IPS scherm. verder apart om dit hier te vergelijken, omdat het niet gelijkwaardig is. de eerder benoemde Gigabyte, AOC, Viewsonic en Lenovo zijn wel gelijkende schermen die je kunt vergelijken. Curve schermen zijn allemaal goedkoper, en VA ook tov IPS. iemand die 27inch vlak IPS scherm wilt/zoekt, kijkt niet naar VA Curved.

• OMD
Hackus schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:00:
@OMD Het is een keuze voor iemand om een curve VA scherm te kiezen tov vlak IPS scherm. verder apart om dit hier te vergelijken, omdat het niet gelijkwaardig is. de eerder benoemde Gigabyte, AOC, Viewsonic en Lenovo zijn wel gelijkende schermen die je kunt vergelijken. Curve schermen zijn allemaal goedkoper, en VA ook tov IPS. iemand die 27inch vlak IPS scherm wilt/zoekt, kijkt niet naar VA Curved.
que? Ik neem curved en flat expres niet mee. Ik vergelijk in dit geval VA en IPS met elkaar. Curved en flat is geen toegevoegde waarde hier en neem ik ook niet mee in de vergelijking? Dat is voor iemand om dat zelf te bepalen. Ik vergelijk de technieken met elkaar en daar kan mijn beknopte review best mee helpen.

Verder is het besproken MSI (of VA vs IPS algemeen) scherm al een geruime tijd in dit topic een discussiepuntje dus leek het mij handig om een vergelijk mede te delen voor als iemand twijfelt tussen een VA panel en IPS panel. Het is een aanname dat iemand niet kijkt naar een ander scherm. Je kan ook gewoon op zoek zijn naar een nieuwe game monitor en dan zijn vergelijkingen gewoon makkelijk.

OMD wijzigde deze reactie 04-12-2019 14:06 (10%)

• Aikon
  • Niet online
@joskuiper Tja.. als het te mooi klinkt om waar te zijn, is het dat meestal ook... Maar ben benieuwd naar hun reactie.

• Rendiertje
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13-12 15:22
joskuiper schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:48:
[...]

Bij DirectSale

25+ voorradig voor €480.00

[...]

Zie hierboven. Bij directsale ook teruggestuurde exemplaren denk je?
Want dan zijn er volgens de site 25+...
Als ze teruggestuurd zijn door anderen wacht ik liever want dat zal niet in zoveel gevallen voor niets zijn.
excuses: kan weg.
Thx @Waarez

Rendiertje wijzigde deze reactie 04-12-2019 14:42 (19%)
Reden: Foutje

• Aikon
  • Niet online
Dus ze bieden gewoon het verkeerde product aan en nu opeens is het niet meer verkrijgbaar. Tja, ik zou er wegblijven.

• OMD
Product is niet langer verkrijgbaar volgens de site. DirectSale is volgens mij een dropshipper en dan ben je afhankelijk van een feed van de leverancier.

• Waarez
Rendiertje schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:08:
[...]

Het betreft bij de Directsale hier wel de -B variant.

Zit een verschil in beeldschermcoating.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1301182;1491426/
Jij vergelijkt 2 verschillende monitoren.
Alle LG GL850 zijn de -B variant hier. Wijst gewoon op de kleur 'Black'. Er is momenteel nog geen andere.

• Lord_Dain
Hackus schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:00:
Dat is een persoonlijke kwestie. Als je zoekt naar een 1440p 144Hz scherm dan wil je dat dit aan een aantal eisen voldoet en dat kan van alles zijn en op basis van die kwalificaties kan je dan uitkomen op een VA of IPS paneel. Ik ben zelf al 2 jaar op zoek naar een IPS 1440p 144Hz paneel en heb de juiste nog steeds niet gevonden. Ik heb dan ook echt alle 3 de paneeltypes geprobeerd (AOC TN paneel, MSI VA paneel (c), Acer IPS paneel) en kwam hierna tot de conclusie dat er geen perfect scherm bestond, voor mij in ieder geval.

IPS paneel:
- - IPS glow
- - Backlight bleeding
+ Responstijd
+ Kleuren

VA paneel:
- - VA glow
- Slechte kijkhoeken
+ Contrast
+ Goede zwartwaarden

TN paneel:
- - - Slechte kijkhoeken
- Kleuren
++ Responstijd

Uiteindelijk ben ik voor een compromis gegaan en dat is een VA scherm geworden. Curved daar heb ik niet eens een afweging in gemaakt, (moet wel zeggen dat er minder non-curved dan curved VA schermen lijken te zijn). De Samsung VA die ik nu heb, daar moest ik even aan wennen, vooral de VA glow (als je in je omgeving lichtbronnen hebt, geeft dit een soort reflectie die de glow versterkt). De curved was niet eens een kwestie van wennen, maar dat kan persoonlijk zijn. Ik ben blijkbaar minder gevoelig voor crush en ghosting dan ik ben voor IPS glow, want ik zie het niet (of lijk het niet te registreren).

Ik denk dan ook dat als iemand op zoek is naar een monitor het vooral belangrijk is om te kijken wat iemand persoonlijk bevalt, en dat kan eigenlijk alleen maar door de monitoren uit te testen en zelf te vergelijken. Zodra er echt een top IPS is, waarbij IPS glow minimaal is en de zwartwaarden goed zijn, dan ga ik deze bestellen. Helaas lijkt de LG dat niet te zijn.

• phiemstra
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 12-12 22:32
wvkreg schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:36:
[...]

Voor wat het waard is.

Ik was op zoek naar een 144hz of hoger scherm en had een VA paneel gekocht. Deze had helaas waanzinnig last van ghosting, vooral in donkere gebieden. Vooral in een donkere game had ik dan wel mooie zwarte kleuren, maar de hoeveelheid ghosting was echt onacceptabel.

Met dit scherm heb ik geen last van ghosting en mooie kleuren. Daarvoor betaal ik met vrij matige zwartwaarden. Ik moffel het een beetje weg door een lampje aan te hebben tijdens het gamen :). Helaas is een compromisloos scherm nog een beetje buiten mijn budget (~2500 voor IPS scherm met local dimming), maar dit is een goed compromis voor mij.
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True