Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23
Deels waar:

If you don’t see tearing with G-SYNC + V-SYNC “Off” within the G-SYNC range, you don’t have to enable V-SYNC. If you do see tearing in that scenario, and want to eliminate it, use G-SYNC + V-SYNC.

In de games die ik speel haal ik op 1440P zelden 144FPS met mijn MSI Armor RTX 2070 8 GB.

[ Voor 8% gewijzigd door wvkreg op 22-11-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-09 07:44
Uit dit artikel: if V-SYNC is “On,” G-SYNC will revert to V-SYNC behavior above its range, if V-SYNC is “Off,” G-SYNC will disable above its range, and tearing will begin display wide.

Within its range, G-SYNC is the only syncing method active, no matter the V-SYNC “On” or “Off” setting.

Dus om tearing boven 144hz te voorkomen Vsync aan! Onder 144hz is het gewoon Gsync, daarboven is Vsync.

Wel een goede optie is framerate limiteren in game engine.

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 00:44
wvkreg schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:07:
[...]

Deels waar:

If you don’t see tearing with G-SYNC + V-SYNC “Off” within the G-SYNC range, you don’t have to enable V-SYNC. If you do see tearing in that scenario, and want to eliminate it, use G-SYNC + V-SYNC.

In de games die ik speel haal ik op 1440P zelden 144FPS met mijn MSI Armor RTX 2070 8 GB.
Ik weet niet precies hoe het zit met monitors die meer dan 144hz kunnen laten zien, maar wat ik altijd doe;

Vsync ON in NVCP
GSYNC ON in NVCP
Framelimiter (ingame) op 141. Als dit niet mogelijk is gebruik ik RTSS.

Dit is eigenlijke de enige juiste manier om GSync te gebruiken, nogmaals op 240Hz monitoren zou ik niet weten of dit uitmaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:48
418O2 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:05:
En meer dan 144fps kan op 144hz wel een voordeel leveren, niet limiteren dus
Niet voor G-sync. G-sync disabled zichzelf namelijk als de fps hoger komt dan de max hz van een monitor. omdat je dan buiten de range gaat van G-sync.
Desiler schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:08:

Vsync ON in NVCP
GSYNC ON in NVCP
Framelimiter (ingame) op 141. Als dit niet mogelijk is gebruik ik RTSS.

Dit is eigenlijke de enige juiste manier om GSync te gebruiken, nogmaals op 240Hz monitoren zou ik niet weten of dit uitmaakt.
Dit dus precies. Wanneer een game een ingebouwde manier heeft om de FPS vast te zetten op een bepaalde waarde is dat altijd beter dan een externe software tool te gebruiken. In gevallen dat een game niet die optie in zich heeft dan is RTSS een hele goede optie.

[ Voor 47% gewijzigd door Skybullet op 22-11-2019 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:18
Waar kan je precies zien welke Rev je precies hebt? Een briefje in de doos zegt Rev.01. Maar op achterkant scherm weer Rev00 volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Iemand had rev 01 en 02 ontvangen, zou nog een vergelijking maken, ben ook benieuwd

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:06

OMD

Maar als je vsync aan zet in een game ramt de game hem toch op de refreshrate van je monitor? In dit geval 144hz. Wat @wvkreg zegt dat je niet zomaar 144 haalt, zelfs met een krachtige GPU. Ikzelf gebruik een 3700x en een RTX2080 en zit meestal in bijvoorbeeld COD wel wat lager dan 144 op sommige stukken na. En vsync is ook poep qua inputlag. Dat is juist het voordeel van gsync dacht ik?

[ Voor 11% gewijzigd door OMD op 22-11-2019 16:20 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skybullet
An1mA schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:16:
Iemand had rev 01 en 02 ontvangen, zou nog een vergelijking maken, ben ook benieuwd
Heeft de beste man al gedaan ;)
Source90 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:23:
[...]
Heb geen verschil gezien. De rev01 had een dode pixel, deze terug gestuurd naar coolblue.
OMD schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:19:
Maar als je vsync aan zet in een game ramt de game hem toch op de refreshrate van je monitor? In dit geval 144hz. Wat @wvkreg zegt dat je niet zomaar 144 haalt, zelfs met een krachtige GPU. Ikzelf gebruik een 3700x en een RTX2080 en zit meestal in bijvoorbeeld COD wel wat lager dan 144 op sommige stukken na. En vsync is ook poep qua inputlag. Dat is juist het voordeel van gsync dacht ik?
Binnen de range van G-sync past hij de hz van je monitor aan aan de fps die je op dat moment haalt ja. Schiet je fps tegen de max aan ( 144hz nu dus) of gaat daar voorbij dan schakelt g-sync weer uit. Val je onder de laagste marge weg ( 48 uit mijn hoofd voor deze lg ) dan heb je er ook niks aan. Dus zorg je dat je hoger dan 48 en lager dan 144 wil halen in game. Altijd hoger dan 48 probeer je met instellingen verlagen eventueel en optimalisatie te bereiken. Niet hoger dan 140-142 ongeveer doe je met een framerate cap ( ingame liefst of een tool als riva statistic tuner )

Alsnog wil je niet heen en weer springen tussen 60 en 140 constant. want een hogere fps is meer responsive ondanks gsync aan of uit, is een hogere fps op zichzelf ook al beter indien haalbaar.

[ Voor 58% gewijzigd door Skybullet op 22-11-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-09 07:44
Gamen jullie trouwens met response setting op 'normal' of 'fast'?

TFT central houd een er een rare conclusie op na m.b.t. dit onderwerp. Zoals ik de cijfers interpreteer is 'normal' de beste setting: https://www.tftcentral.co...7gl850.htm#response_times

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
TrainedFTW schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:24:
Gamen jullie trouwens met response setting op 'normal' of 'fast'?

TFT central houd een er een rare conclusie op na m.b.t. dit onderwerp. Zoals ik de cijfers interpreteer is 'normal' de beste setting: https://www.tftcentral.co...7gl850.htm#response_times
Fast

In het artikel staat:

'Fast' mode is optimal, especially for higher refresh rates and for VRR

May want to switch to 'normal' mode for 60Hz inputs

[ Voor 16% gewijzigd door wvkreg op 22-11-2019 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Urben schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:56:
Ik lees op reddit dat er zijn wel meer mensen die met de 850 last hebben van de IPS glow in de linker onderhoek ...
Ben bang dat dit bij bijna elk exemplaar het zelfde zal zijn en dat het aan gevoeligheid ligt of je dit ziet en je het ook storend vind. Tot zover mijn hoop in de panel lottery.
Ik heb m'n monitor vanmiddag binnen gehad en een paar uurtjes achter gezeten inmiddels. Inderdaad is linksonder het ergste, maar ik vind het niet storend. Ik kom van een 10 jaar oude Dell IPS 1650x1080, en die had eigenlijk ook flinke IPS glow. Het verschil is - uiteraard - enorm, alleen de resolutie is al erg fijn.

Ik game nu nog met een 6970, die kan max 120Hz aan zo lijkt het, en geeft ook geen freesync oid. Al zegt het scherm dat adapative sync aan staan, ik geloof niet dat de videokaart het ondersteund. 120 fps is alvast wel een stuk smoother dan 60 iig :)

Kleuren zijn behoorlijk anders tov m'n Dell, feller, verzadigder, maar wel mooi. Binnenkort eens de colorimeter erbij pakken en ook kijken of ik 144Hz werkend krijg. Of gewoon een 1070 oid halen binnenkort :P

Dus zeker tevreden, en het wordt alleen nog maar beter met een nieuwe videokaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
Nou ik ben ook maar overstag gegaan. CD-ROM-LAND kan nog helemaal niks zeggen over een leverdatum. dus maar geannuleerd en bij de grote bol.com besteld. Morgen in huis. Heel benieuwd hoe die vergelijkt met mijn TN scherm !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:18
Vanmiddag binnen gekregen en al een paar uur aan het gamen met dit scherm.
Wat een kanon in vergelijk met mijn oude BenQ 144hz TN panel.
Ben alleen bang dat dit heel snel gaat wennen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Rsport40 op 22-11-2019 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:54
Bijzonder, nu staat er bij de monitor:
Reserveer nu: beschikbaar op 21-11-2019! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Ikzelf twijfel nog want zwartwaarden zijn best belangrijk voor mij. In de kamer waar ik game is niet veel buitenlicht. Maar misschien zie ik de IPS glow beter dan jullie? En ik dacht dat deze monitor mogelijk goedkoper zou zijn met Black Friday maar blijkbaar blijft de prijs ongeveer gelijk?

Heb momenteel een 6 jaar oude scherm met max 60hz en 24 inch TN scherm, heb nogal veel last van tearing met mijn 1060GTX en vsync aanzetten helpt vaak niet (genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
SOTD schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:16:
En ik dacht dat deze monitor mogelijk goedkoper zou zijn met Black Friday maar blijkbaar blijft de prijs ongeveer gelijk?
Voor een scherm dat net uit is en nog vrijwel nergens goed leverbaar verwacht ik niet dat volgende week er al aanzienlijke kortingen gaan plaatsvinden nee.
Lord_Dain schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:13:
Bijzonder, nu staat er bij de monitor:
Reserveer nu: beschikbaar op 21-11-2019! |:(
Was te verwachten, ook de voorraad die bol.com heeft binnengekregen zal beperkt zijn. Ik heb hem een paar uur geleden besteld en heb net al de bevestiging gehad van postnl dat hij verzonden is. Het verbaasd me niks als ook bol.com zonder zit vanaf morgen of overmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phiemstra
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-08 19:53
Ik heb mijn ervaringen van de afgelopen twee dagen in een review gezet:

productreview: LG UltraGear 27GL850 Zwart review door phiemstra

Het scherm maakt de hype waar voor mij, inclusief het nadeel van het relatief lage contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
phiemstra schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 23:05:
Ik heb mijn ervaringen van de afgelopen twee dagen in een review gezet:

productreview: LG UltraGear 27GL850 Zwart review door phiemstra

Het scherm maakt de hype waar voor mij, inclusief het nadeel van het relatief lage contrast.
Gelezen, bedankt voor de review. Je moet hem wel ff op taalfouten checken. De 1e zin klopt meteen al niet en verder wat dubbele woorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phiemstra
SOTD schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 02:29:
[...]

Gelezen, bedankt voor de review. Je moet hem wel ff op taalfouten checken. De 1e zin klopt meteen al niet en verder wat dubbele woorden.
Jeetje, inderdaad veel spelfouten. Bedankt voor de heads up. Ik heb de tekst nog even nagelopen, en wat dingen eruit gehaald. Beetje te snel getikt voor het slapen gaan :).

[ Voor 3% gewijzigd door phiemstra op 23-11-2019 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phiemstra
Doom 2016 draait wel echt super smooth op dit scherm tussen de 90 en 100 fps. Echt een aanrader om het beeldscherm te testen, helemaal omdat hier framerates via Vulkan (ipv opengl) goed gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• An1mA
Zojuist het scherm binnen gekregen en even kunnen testen, zoals uit de reviews blijkt, contrast bij het monitor is niet zo best vergeleken met soortgelijke monitors.
Dat merkte ik bij csgo bv het meest, kan er wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:05
kunnen jullie eens een foto maken de back light bleed?
jaxter schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:19:
Hij is netjes vandaag binnen gekomen de rev 0.2 en werkt uitstekend vrijwel geen bleed en glow \o/
kan jij er ook 1 maken?

YouTube: blackbleed test

[ Voor 76% gewijzigd door Aggressor op 23-11-2019 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 14:56
Aggressor schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:02:
kunnen jullie eens een foto maken de back light bleed?

[...]

kan jij er ook 1 maken?

YouTube: blackbleed test
Als het einde dag donker is kan ik een foto voor je maken nu is het in deze kamer te licht.

Dit is btw makkelijker dan een YT link.

En waar zien jullie die rev versie in de doos? Het enigste wat ik tegen kom met REV is op het "Display Quality Assurance Report" papiertje in de doos?

[ Voor 30% gewijzigd door DeEindbaas op 23-11-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Dreamwire schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:23:
[...]

Als het einde dag donker is kan ik een foto voor je maken nu is het in deze kamer te licht.

Dit is btw makkelijker dan een YT link.
top.. ik ga nu 1 uploaden.. ik ben niet heel tevreden
kan je die van mij eens beoordelen?

@Dreamwire staat aan de binnekant van de flap van de doos ...

en dit is mijn monitor... wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sFSFehTufAkJHZPprEiaUZkd/medium.jpg

blackstabilizer staat gewoon standaard op 50

[ Voor 27% gewijzigd door Aggressor op 23-11-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
Aggressor schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:29:
[...]

top.. ik ga nu 1 uploaden.. ik ben niet heel tevreden ... :(

[Afbeelding]
Die is bij mij gewoon karton? Ik heb geen flap?

En als ik de doos leeg maak de onderkant is precies hetzelfde gewoon karton.

[ Voor 5% gewijzigd door DeEindbaas op 23-11-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
@Dreamwire staat aan de bovenkant van de flap .. op het zwarte gedeelte.. (kleine flap)
En wat vind jij van mijn blacklight bleed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
[...]

[Afbeelding]

Het lijkt best veel. Gister avond heb ik zitten game en surfen maar bij mij zelf heb ik het eigenlijk niet opgemerkt. Zoals ik zei ik zal einde dag/vanavond voor je even een foto maken.

En op de kleine flapjes staat bij mij alleen een barcode thats it geen REV te vinden? Of ik zie iets totaal over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Dreamwire schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:42:
[...]

Het lijkt best veel. Gister avond heb ik zitten game en surfen maar bij mij zelf heb ik het eigenlijk niet opgemerkt. Zoals ik zei ik zal einde dag/vanavond voor je even een foto maken.

En op de kleine flapjes staat bij mij alleen een barcode thats it geen REV te vinden? Of ik zie iets totaal over het hoofd?
daar moet het opstaan ... of misschien heb je rev 1? dan staat het er niet op?
En met gamen heb ik er ook geen last van... alleen met zwarte achtergrond zie je het wel..
ik ben benieuwd naar andere reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Aggressor schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:43:
[...]

daar moet het opstaan ... of misschien heb je rev 1? dan staat het er niet op?
En met gamen heb ik er ook geen last van... alleen met zwarte achtergrond zie je het wel..
ik ben benieuwd naar andere reacties
Ik zie ook niks staan, wel manufacturing date op de achterkant v/d monitor: 09-2019.

Waar is eigenlijk dat kleine haakje voor (in een los zakje)?

[ Voor 3% gewijzigd door Aikon op 23-11-2019 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeEindbaas
Aikon schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 12:03:
[...]

Ik zie ook niks staan, wel manufacturing date: 09-2019.

Waar is eigenlijk dat kleine haakje voor (in een los zakje)?
Voor je muisdraadje te geleiden, kan je rechts onder ergens vastklikken mocht je dat willen.

@Aggressor en iedereen die wilt weten welke REV ze hebben en de doos wel "juist" hebben opgemaakt (er zit een tekstje op de doos "Open here") dan zal je het niet zien.

De REV kan je zien aan de andere kant van de doos op 1 van de kleine flapjes en ik zelf heb Rev 0.2

[ Voor 30% gewijzigd door DeEindbaas op 23-11-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
[...]

[Afbeelding]

ik ga hem maar retourneren .. blacklight bleeding is mij wat te veel voor een monitor van 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
Beschikbaarheid op bol.com is nu weer gezet op 30-12-2019 :+

Die van mij komt vandaag als het goed is binnen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

[...]

[Afbeelding]

Dreamwire schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:42:
[...]

Ik zie dit niet in deze mate bij mijn scherm. Mijn digitale camera dan weer wel. Net een foto gemaakt in verduisterde kamer, met een zwart beeld, en zie dan ongeveer hetzelfde. Foto zegt dus niet zoveel.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
Murk schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:17:
[...]

[...]

Ik zie dit niet in deze mate bij mijn scherm. Mijn digitale camera dan weer wel. Net een foto gemaakt in verduisterde kamer, met een zwart beeld, en zie dan ongeveer hetzelfde. Foto zegt dus niet zoveel.
Ik zal vanavond ook wel wat zien maar zolang ik het niet zie bij het gamen of het normale werken op de pc is er denk ik niks aan de hand? Of @Aggressor zit jij de hele dag naar een zwart scherm te kijken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan
  • Laatst online: 07-09 23:39

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Ik heb de UltraGear monitor LG 27GL850 sinds gisteravond binnen. [via Bol REV01 op het stickertje wat linksonder op het scherm zat]
Hier mijn eerst ervaringen sinds een avondje. Ook wil ik aangeven dat als referentie een oudere monitor heb; LG 23ET83V (Touch en ook IPS)
  • Hij is sneller, goh :D
  • Jazeker; backlight bleed midden-linksonder als je dit in het donker gaat bekijken. Jammer. Ik heb heel voorzichtig geïnstalleerd. Maargoed, gelijk zichtbaar als je op onderzoek gaat. Zachtjes drukken op de onderrand kan het aantonen in mijn geval. Dit punt is verwaarloosbaar bij gamen of werken maar wel een kwaliteitscontrole dingetje. Ik kijk niet veel films op de monitor.
  • IPS glow zie ik ook duidelijk met zwart beeld, maar over hele monitor het zelfde effect. LG 23ET83V heeft hier suk minder last van maar heeft weer een (harde) plasticglaslaag dus spiegeleffect zit wat in de weg om het te kunnen zien.
  • Natuurlijke/mooie kleuren met IPS? Ik vind rood echt wel té rood. Ik heb niet veel andere IPS 'gaming' monitor ervaring wat dit betreft. Dit is wel aan te passen maar dit is niet wat ik had verwacht. Ik speel/probeer nu met Hue +5 in NVIDIA Control Panel maar dit lijkt invloed te hebben op de kleur geel?
    Of komt dit door wat ik gewend ben qua rood op een monitor. Ik denk het niet persoonlijk want RL-beeldmateriaal is dit ook zeker
  • HDR in Windows 10 wordt enorm donkergeel. Eerder iets over gelezen maar ziet er niet uit. punt.
Ik twijfel heel erg of ik hem ga terugsturen. Want ik was wel op zoek naar een 144hz monitor of sneller..
De ultieme monitor is het voor mij zeker niet gebleken. Ik had (te) hoge verwachtingen.

Jullie feedback is erg welkom.
Mijn tweede keus was Asus ROG Swift PG279Q. Maar te oud.

System specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Cmdr_Satan schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:11:

• Natuurlijke/mooie kleuren met IPS? Ik vind rood echt wel té rood. Ik heb niet veel andere IPS 'gaming' monitor ervaring wat dit betreft. Dit is wel aan te passen maar dit is niet wat ik had verwacht. Ik speel/probeer nu met Hue +5 in NVIDIA Control Panel maar dit lijkt invloed te hebben op de kleur geel?
Of komt dit door wat ik gewend ben qua rood op een monitor. Ik denk het niet persoonlijk want RL-beeldmateriaal is dit ook zeker
Heb je geprobeerd in het OSD de game mode op 'sRGB' te zetten? De standaard 'Gamer 1' mode heeft standaard waardes en is ook bij mij erg kleurrijk. De sRGB preset bevat de volgens LG "optimale" kleurinstellingen voor jouw individuele paneel. (dat is in ieder geval de conclusie die tftcentral trekt uit het bijgeleverde calibratie formulier)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

@Cmdr_Satan ik heb vandaag mijn 27gl83a terug gestuurd, het klopt wel dat de 27gl850 een stuk felles is qua kleuren, maar heb er zelf niet zo een last van. De 83 is dus wel een stukje natuurlijker qua kleuren op het eerste gezicht.

Ik draai windows niet in HDR want dat vind ik wel een beetje lelijk, heb voor het gamen wel een programma gevonden om makkelijk HDR aan te zetten.

https://github.com/bradgearon/hdr-switch

Deze gepinned aan mijn taakbalk om het gemakkelijk te maken :)

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
Cmdr_Satan schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:11:
Ik heb de UltraGear monitor LG 27GL850 sinds gisteravond binnen. [via Bol REV01 op het stickertje wat linksonder op het scherm zat]
Hier mijn eerst ervaringen sinds een avondje. Ook wil ik aangeven dat als referentie een oudere monitor heb; LG 23ET83V (Touch en ook IPS)
  • Hij is sneller, goh :D
  • Jazeker; backlight bleed midden-linksonder als je dit in het donker gaat bekijken. Jammer. Ik heb heel voorzichtig geïnstalleerd. Maargoed, gelijk zichtbaar als je op onderzoek gaat. Zachtjes drukken op de onderrand kan het aantonen in mijn geval. Dit punt is verwaarloosbaar bij gamen of werken maar wel een kwaliteitscontrole dingetje. Ik kijk niet veel films op de monitor.
  • IPS glow zie ik ook duidelijk met zwart beeld, maar over hele monitor het zelfde effect. LG 23ET83V heeft hier suk minder last van maar heeft weer een (harde) plasticglaslaag dus spiegeleffect zit wat in de weg om het te kunnen zien.
  • HDR in Windows 10 wordt enorm donkergeel. Eerder iets over gelezen maar ziet er niet uit. punt.
Ik twijfel heel erg of ik hem ga terugsturen. Want ik was wel op zoek naar een 144hz monitor of sneller..
De ultieme monitor is het voor mij zeker niet gebleken. Ik had (te) hoge verwachtingen.

Jullie feedback is erg welkom.
Mijn tweede keus was Asus ROG Swift PG279Q. Maar te oud.
Ik zelf gebruik dit kleurenprofiel en heb de stand wat @Murk zegt op sRGB gezet met een helderheid van 75 (misschien dat ik deze nog iets lager zet)

Kleurenprofiel laden:
- Windows zoek naar Kleurbeheer
- Tabblad apparaten
- Vink aan "Mijn instellingen voor dit apparaat gebruiken"
- Klik op de knop toevoegen en klik op blasderen en zoek naar "27GL850.icm" (staat in zip bestand)
- Selecteer het kleurprofiel wat je net ingeladen hebt en zeg ok.
- Stel hem als standaard in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan
  • Laatst online: 07-09 23:39

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

sRGB inderdaad een stuk beter! Daar had ik nog niet veel naar gekeken. Bedankt voor de snelle tip.
In eerste instantie nog nét weer wat onverzadigde kleuren. Maar ga eerst even wennen en vergelijken weer natuurlijk.
Deze mode kan ik zeker niet in het Game Mode quick menu krijgen?

Snap de Gamer 1 mode met kleurrijkheid wel, als ik Overwatch speel bijvoorbeeld :)
Ik kan op het moment nog wel beter de letters op het forum lezen op mijn oude scherm. Kan komen door felheid wit en/of ook weer gewenning.

System specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@cmr_Satan misschien moet je eens naar een Gigabyte Aorus fi27-q-p kijken : pricewatch: Gigabyte Aorus FI27Q-P Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeEindbaas
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 15:47:
@cmr_Satan misschien moet je eens naar een Gigabyte Aorus fi27-q-p kijken : pricewatch: Gigabyte Aorus FI27Q-P Zwart
Dat is bijna de helft meer als wat dit scherm kost...

[ Voor 7% gewijzigd door DeEindbaas op 23-11-2019 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eventueel pak je de ad27qd, vergelijkbaar geprijsd met de lg-850, 144Hz (trager) maar wel beter contrast en meer features.

pricewatch: Gigabyte Aorus AD27QD Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phiemstra
Cmdr_Satan schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 15:44:
sRGB inderdaad een stuk beter! Daar had ik nog niet veel naar gekeken. Bedankt voor de snelle tip.
In eerste instantie nog nét weer wat onverzadigde kleuren. Maar ga eerst even wennen en vergelijken weer natuurlijk.
Deze mode kan ik zeker niet in het Game Mode quick menu krijgen?

Snap de Gamer 1 mode met kleurrijkheid wel, als ik Overwatch speel bijvoorbeeld :)
Ik kan op het moment nog wel beter de letters op het forum lezen op mijn oude scherm. Kan komen door felheid wit en/of ook weer gewenning.
Ik gebruik ook srgb, stuk natuurlijker. Destiny 2 was echt een kerstboom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Gamer 1 en helderheid op 75 is prima voor mij. Ben al oud en heb een bril voor dichtbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
[...]

[Afbeelding]

Joh, als ik een foto in het echt pikkendonker maak (zonder flits etc) ziet het er zo uit op de foto:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pReaZlD.jpg

Maar als ik gewoon met mijn eigen ogen kijk dan ziet het er echt niet zo uit als op de foto maar dan heb ik een bijna donker beeld alleen links onder is het dan ietsie lichter. (witte stipje is van de camera focus lampje).

En ik denk dat iedereen hetzelfde zal hebben want een camera probeert al het licht op te vangen wat er is.

[ Voor 9% gewijzigd door DeEindbaas op 23-11-2019 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1234567890
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-01 17:01
Dreamwire schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:45:
[...]

Joh, als ik een foto in het echt pikkendonker maak (zonder flits etc) ziet het er zo uit op de foto:
[Afbeelding]

Maar als ik gewoon met mijn eigen ogen kijk dan ziet het er echt niet zo uit als op de foto maar dan heb ik een bijna donker beeld alleen links onder is het dan ietsie lichter. (witte stipje is van de camera focus lampje).

En ik denk dat iedereen hetzelfde zal hebben want een camera probeert al het licht op te vangen wat er is.
Die van mij ziet er ongeveer hetzelfde uit, ik heb alleen niet zoveel glow in de rechter bovenhoek, maar dat kan heel erg liggen aan de angle van de gemaakte foto. Tijdens gebruik valt alleen links (en soms rechts ook) onder een beetje op. Hiervoor had ik een Aorus AD27QD en die had iets minder bleed/glow, maar wel weer andere problemen bij mij. Dus ik kijk het nog even een paar weken aan voordat ik beslis of ik de LG terug stuur of niet. Verder een topscherm namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Foto met smartphone camera in donker geeft altijd zwaar overdreven glow weer en dat komt volgens mij omdat de sluitertijd te kort staat waardoor het zo overdreven overkomt vergeleken met wat je eigen ogen zien. Ik heb dergelijke foto's ook gemaakt indertijd van de Acer XF270hua en daar was dit vergelijkbaar mee, echter had deze monitor bleeding in de 2 onderste hoeken (internet stond er vol mee) en was het nog een tikkie erger. Het vervelende is wel, als je het eenmaal ziet, dan blijf je het zien. Dat was in ieder geval bij mij zo en ik vermoed dat het zo doorwerkt in onze hersenen. Tijdens spelen Witcher3 bleef ik maar in die rechter onderhoek kijken waar het scherm een stuk lichter was :o Dus uiteindelijk gerouterneerd.

Wel balen overigens, dat het blijkbaar ook bij deze monitor niet gelukt is om de QC op hoog nivo te krijgen, zal ongetwijfeld te maken hebben met de wijze/volgorde van het in elkaar zetten van de monitor dat ze allemaal links onder dezelfde glow hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Dain op 23-11-2019 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeEindbaas
Lord_Dain schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:23:
Foto met smartphone camera in donker geeft altijd zwaar overdreven glow weer en dat komt volgens mij omdat de sluitertijd te kort staat waardoor het zo overdreven overkomt vergeleken met wat je eigen ogen zien. Ik heb dergelijke foto's ook gemaakt indertijd van de Acer XF270hua en daar was dit vergelijkbaar mee, echter had deze monitor bleeding in de 2 onderste hoeken (internet stond er vol mee) en was het nog een tikkie erger. Het vervelende is wel, als je het eenmaal ziet, dan blijf je het zien. Dat was in ieder geval bij mij zo en ik vermoed dat het zo doorwerkt in onze hersenen. Tijdens spelen Witcher3 bleef ik maar in die rechter onderhoek kijken waar het scherm een stuk lichter was :o Dus uiteindelijk gerouterneerd.

Wel balen overigens, dat het blijkbaar ook bij deze monitor niet gelukt is om de QC op hoog nivo te krijgen, zal ongetwijfeld te maken hebben met de wijze/volgorde van het in elkaar zetten van de monitor dat ze allemaal links onder dezelfde glow hebben.
Maar dan kan je bijna elk IPS monitor terugsturen? Ik heb nog nooit een groot IPS scherm gezien die volledig zwart is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dreamwire schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:27:
[...]

Maar dan kan je bijna elk IPS monitor terugsturen? Ik heb nog nooit een groot IPS scherm gezien die volledig zwart is.
Dat klopt inderdaad voor elke freesync/low latency/high fps monitor die ik tot nu toe getest heb.

De IPS schermen op mijn werk daarentegen hebben er over het algemeen een stuk minder last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
Lord_Dain schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:31:
[...]

Dat klopt inderdaad voor elke freesync/low latency/high fps monitor die ik tot nu toe getest heb.

De IPS schermen op mijn werk daarentegen hebben er over het algemeen een stuk minder last van..
Net een foto gemaakt die wat beter weergeeft zoals ik het zie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QIxThS9.jpg

Linksboven/linksonder is het wat blauwig maar dat is de angle dit is ook dezelfde kleur net als de rest van het scherm. Dus met het blote oog is het bij mij gelukkig niet waar te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Dreamwire schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:27:
[...]

ik heb het ook met een andere IPS monitor getest 144hz .. en hier zit je hiet veel minder. (zelfde foto toestel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Aggressor schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 22:54:
[...]

ik heb het ook met een andere IPS monitor getest 144hz .. en hier zit je hiet veel minder. (zelfde foto toestel)
Ik heb er totaal geen last van. Ben super tevreden met dit top scherm. Als de monitor niet jouw ding is, dan koop je een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urben
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06-2022
Dreamwire schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:49:
[...]

Net een foto gemaakt die wat beter weergeeft zoals ik het zie:
[Afbeelding]

Linksboven/linksonder is het wat blauwig maar dat is de angle dit is ook dezelfde kleur net als de rest van het scherm. Dus met het blote oog is het bij mij gelukkig niet waar te nemen.
Goede foto dit, de meeste anderen zijn nogal over exposed. Als je een foto maakt probeer dan zo veel mogelijk de werkelijkheid te benaderen anders heeft zo'n foto geen zin.

Maar om terug te komen op je foto. Volgens mij heb jij echt een pareltje! Heb er nu twee getest, die hebben duidelijk meer glow met correcte zithouding.

Ik heb nog een derde in doos liggen die zal ik dezer dagen ook eens testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Hmm... zit toch wel te overwegen nu om het scherm te retourneren. Linksonder is toch net te erg naar mijn smaak. Zonde zeg, want hij is niet meer leverbaar nu.

Voor nu maar even terug naar m'n oude scherm - wat een verschrikking qua resolutie en formaat - en vanavond eens goed vergelijken en de keuze maken. :/

[ Voor 34% gewijzigd door Aikon op 24-11-2019 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Dreamwire schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:51:
[...]

Ik zelf gebruik dit kleurenprofiel en heb de stand wat @Murk zegt op sRGB gezet met een helderheid van 75 (misschien dat ik deze nog iets lager zet)

Kleurenprofiel laden:
- Windows zoek naar Kleurbeheer
- Tabblad apparaten
- Vink aan "Mijn instellingen voor dit apparaat gebruiken"
- Klik op de knop toevoegen en klik op blasderen en zoek naar "27GL850.icm" (staat in zip bestand)
- Selecteer het kleurprofiel wat je net ingeladen hebt en zeg ok.
- Stel hem als standaard in
Deze is wel van belang inderdaad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hy0wVvPLp7digWjh8X4Dq1id/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
Nu ik 2 dagen achter deze monitor zit begint het wel meer gewenning te worden zo'n groot scherm. De kleuren heb ik netjes naar mijn smaak en goed af kunnen stellen met de uitleg die ik hier boven ook al gaf.

Ik moet nog wel wennen dat ik mijn browser niet meer fullscreen gebruik maar windowed gecentreerd omdat het anders voor mij veel te groot word om alles overzichtelijk te houden. Qua gamen is het grote scherm wel weer heel erg fijn en ziet er super lekker uit! Ik heb namelijk meer het idee dat ik echt in de game zit.

Al met al zal het nog wel een beetje wennen zijn qua grote maar ik denk wel dat ik bij dit scherm blijf en niet terug ga naar een 24inch waar ik vanaf kom. Het is best veel geld voor een monitor maar mocht je een goed exemplaar hebben en de juiste kleuren hebben ingesteld is het echt een pracht van een monitor die je voor gamen en het werken kan gebruiken!

[ Voor 36% gewijzigd door DeEindbaas op 24-11-2019 10:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybullet
Zo ook ik kan een first impression achterlaten eindelijk ( nadat postnl hem 8 uur te laat en ook nog eens op het verkeerde adres wilde bezorgen :X ) maargoed in het kort dan na 2 uur in gebruik. Ik maak de overstap vanaf een 24 inch 1440p 165hz full Gsync TN scherm.

+ Grootste upgrade die ik ooit aan mijn game ervaring heb gedaan !
+ 1440p op 27 inch voelt veeeel natuurlijker dan op 24 inch
+ Groen is groen, Rood is rood, Blauw is blauw... Kortom de kleuren spatten van mijn scherm, TN voelde
altijd verkeerd, heel flets, heel grauw. Er zat geen leven in zeg maar.
+ Gsync compatabile werkt tot dusver na een korte gamesessie vergelijkbaar met mijn vorige scherm met
volledige Gsync module erin.
+ Zeer makkelijk bedienbaar on screen settings menu. Mijn vorige scherm had 6 knopjes aan de onderkant
die allemaal iets anders deden..
+ 0 dode pixels, in een donkere kamer met zwart scherm vrijwel niet waarneembare bleed/glow ( ln de
linker onderhoek iets maar niet noemenswaardig )

- Er is duidelijk niet nagedacht over mensen zoals ik die hun scherm wall mounten met de kabels die zo
haaks aan de achterkant er uit komen, plet je ze vol tegen de muur.. Het gaat maar dan ook maar net en
niet comfortabel. liever gezien dat ze er aan de onderkant uit kwamen.
- Ik moet nog instellingen aanpassen naar wens maar damn wat is het schem fel !

Al met al dus zwaar onder de indruk van beeldkwaliteit, bouwkwaliteit, gebrek aan mankementen als bleed en glow waar ik heel bang voor was en overall prijs/performance. Ik ga er nog wat meer mee spelen voor ik een echte review plaats.

Ik heb trouwens de Rev.02 gekregen van bol.com ( besteld op 22 nov)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Skybullet zou je eens een mooie (actie) foto willen maken met een mooi screenshot op de monitor?

En een algemeen vraagje; hoever kunnen eigenaren van deze monitor de monitor van de muur af zetten? Ik heb nu de Samsung VA en die heeft als euvel dat hij heel ver (40cm) naar voren moet op mijn buro en dus de helft van mijn buro in beslag neemt qua diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Lord_Dain schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:24:
@Skybullet zou je eens een mooie (actie) foto willen maken met een mooi screenshot op de monitor?

En een algemeen vraagje; hoever kunnen eigenaren van deze monitor de monitor van de muur af zetten? Ik heb nu de Samsung VA en die heeft als euvel dat hij heel ver (40cm) naar voren moet op mijn buro en dus de helft van mijn buro in beslag neemt qua diepte.
Rond de 20cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phiemstra
Skybullet schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:47:
Zo ook ik kan een first impression achterlaten eindelijk ( nadat postnl hem 8 uur te laat en ook nog eens op het verkeerde adres wilde bezorgen :X ) maargoed in het kort dan na 2 uur in gebruik. Ik maak de overstap vanaf een 24 inch 1440p 165hz full Gsync TN scherm.

+ Grootste upgrade die ik ooit aan mijn game ervaring heb gedaan !
+ 1440p op 27 inch voelt veeeel natuurlijker dan op 24 inch
+ Groen is groen, Rood is rood, Blauw is blauw... Kortom de kleuren spatten van mijn scherm, TN voelde
altijd verkeerd, heel flets, heel grauw. Er zat geen leven in zeg maar.
+ Gsync compatabile werkt tot dusver na een korte gamesessie vergelijkbaar met mijn vorige scherm met
volledige Gsync module erin.
+ Zeer makkelijk bedienbaar on screen settings menu. Mijn vorige scherm had 6 knopjes aan de onderkant
die allemaal iets anders deden..
+ 0 dode pixels, in een donkere kamer met zwart scherm vrijwel niet waarneembare bleed/glow ( ln de
linker onderhoek iets maar niet noemenswaardig )

- Er is duidelijk niet nagedacht over mensen zoals ik die hun scherm wall mounten met de kabels die zo
haaks aan de achterkant er uit komen, plet je ze vol tegen de muur.. Het gaat maar dan ook maar net en
niet comfortabel. liever gezien dat ze er aan de onderkant uit kwamen.
- Ik moet nog instellingen aanpassen naar wens maar damn wat is het schem fel !

Al met al dus zwaar onder de indruk van beeldkwaliteit, bouwkwaliteit, gebrek aan mankementen als bleed en glow waar ik heel bang voor was en overall prijs/performance. Ik ga er nog wat meer mee spelen voor ik een echte review plaats.

Als je van een TN afkomt dan is dit wel een gave upgrade. Over een paar jaar krijgen full array local dimming die betaalbaar is en hebben we ook mooie diepe zwartwaardes en HDR. Helaas kost dat nu 2500 euro :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenki
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-06 18:37
De LG monitor bevalt goed, echter ik kom iets vreemds tegen...
Toevallig met de domotica bezig geweest in Domoticz, en ik zag tijdens het bewerken vaag een flakkerende streep ontstaan in het menu. (Ik zie het verder in geen andere applicaties)

Dit ontstaat bij het met de muis selecteren en bewegen van een specifiek stukje tekst "Badkamerlamp Uit", naast en onder het woord "Uit".
Slecht zichtbaar op de film maar met het blote oog een stuk beter waarneembaar.
Komt ook bij andere regels voor maar deze is het beste zichtbaar op film.

Dit gebeurt ook op andere locaties in het beeldscherm als ik het venster van domoticz op andere plekken neerzet, en dezelfde tekst selecteer of er met de muis overheen beweeg.
Op mijn "oude" monitor geen last van, nog nooit gezien.

Ter indicatie hier is het filmpje:

Bij het doen van een monitor test d.m.v. https://www.eizo.nl/monitor-test/
Zie ik geen vreemde zaken, ook geen dode pixels.

Iemand hetzelfde ervaren?
Zou dit kwaad kunnen?
Softwarefout van het display?

[ Voor 3% gewijzigd door frenki op 01-12-2019 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:18
wvkreg schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:41:
Gamer 1 en helderheid op 75 is prima voor mij. Ben al oud en heb een bril voor dichtbij :)
Damn 75 helderheid. Heb mijne op 20 of 30 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
phiemstra schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:42:
[...]

Als je van een TN afkomt dan is dit wel een gave upgrade. Over een paar jaar krijgen full array local dimming die betaalbaar is en hebben we ook mooie diepe zwartwaardes en HDR. Helaas kost dat nu 2500 euro :).
Ja toen ik voor mijn oude scherm ging was ips met fatsoenlijke repsonse tijd en hoge Hz nog 1000-1500 euro. Dus ben stiekem al jaren aan het wachten op rond de 500 euro prijs voor een dergelijke gaming grade ips scherm. en dit is hem dus geworden en kan niet meer tevreden zijn :D
Lord_Dain schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:24:
Nou ik heb het geprobeerd net en het lukt niet.. Misschien dat iemand weet waarom maar ik speel battlefield, maak een print screen en plak het in paint en tada... super oververzadigd teletubby land op de screenshot :? terwijl dat er in game echt niet zo uit zag ? betekend dat dat windows een ander kleurenprofiel heeft dan in game ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Skybullet schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:07:
[...]

Ja toen ik voor mijn oude scherm ging was ips met fatsoenlijke repsonse tijd en hoge Hz nog 1000-1500 euro. Dus ben stiekem al jaren aan het wachten op rond de 500 euro prijs voor een dergelijke gaming grade ips scherm. en dit is hem dus geworden en kan niet meer tevreden zijn :D

[...]

Nou ik heb het geprobeerd net en het lukt niet.. Misschien dat iemand weet waarom maar ik speel battlefield, maak een print screen en plak het in paint en tada... super oververzadigd teletubby land op de screenshot :? terwijl dat er in game echt niet zo uit zag ? betekend dat dat windows een ander kleurenprofiel heeft dan in game ?
Ik heb een poging gewaagd. Battlefield 1, HDR uit op 1440P, graphic settings op high, sync aan. LG op Gamer 1 Default settings. Sorry voor beetje scheef fotograferen 8)7

Camera: Oneplus 6 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XBLjDEx5q5DQQrNTrpTWUpnb/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 24-11-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:05
Skybullet schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:47:

Dan heb meer geluk dan mij met bol.com: ik heb hem ook besteld op vrijdag maar de monitor is zelfs nog niet verzonden. Wel via bpost ipv postnl. De tracking geeft zelfs nog 'Je pakje wordt momenteel klaargemaakt door de afzender' aan. Dus het zal ook niet voor maandag zijn, dinsdag hopelijk dan maar? Ik hoop dat ze hem überhaupt opsturen, want nu is ie terug out of stock met levertijd eind december...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
Even voorop stellen zo ziet het er bij mij in game NIET uit, echter als ik dus een printscreen maak en in paint plak krijg ik dit haha.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fXbpkGn/battlefield.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Skybullet schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:30:
Even voorop stellen zo ziet het er bij mij in game NIET uit, echter als ik dus een printscreen maak en in paint plak krijg ik dit haha.

[Afbeelding]
Hoe maak je deze, alt printscreen of met schermknipsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
wvkreg schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:31:
[...]

Hoe maak je deze, alt printscreen of met schermknipsel?
de PrtScn knop op mijn toetsenbord en dan rechtermuisknop plakken in paint
logion schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:29:
[...]

Dan heb meer geluk dan mij met bol.com: ik heb hem ook besteld op vrijdag maar de monitor is zelfs nog niet verzonden. Wel via bpost ipv postnl. De tracking geeft zelfs nog 'Je pakje wordt momenteel klaargemaakt door de afzender' aan. Dus het zal ook niet voor maandag zijn, dinsdag hopelijk dan maar? Ik hoop dat ze hem überhaupt opsturen, want nu is ie terug out of stock met levertijd eind december...
ik heb hem vrijdag om 15:45 lt besteld toen er stond "Beschikbaar, voor 23:59 besteld is morgen in huis " en een uur of 2 later stond er reservering voor 30-12-2019 haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Skybullet schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:33:
[...]

de PrtScn knop op mijn toetsenbord en dan rechtermuisknop plakken in paint

[...]

ik heb hem vrijdag om 15:45 lt besteld toen er stond "Beschikbaar, voor 23:59 besteld is morgen in huis " en een uur of 2 later stond er reservering voor 30-12-2019 haha.
BF5, HDR off! Zelfde settings. Met prt-sceen :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rKZ2fQlzxMHo2v9K8IKiGTCE/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 24-11-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
wvkreg schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:39:
[...]

BF5, HDR off! Zelfde settings. Met prt-sceen :-)

[Afbeelding]
Oke bij mij zijn dus duidelijk verschillende kleurinstellingen aanwezig. in game en in windows verschilt veel. Ik gebruik de gamer 1 setting maar verder nog niet veel lopen veranderen. In game is het trouwens prima maar als ik dus een screenshot maak en die in een windows omgeving plaats dan oververzadigd hij enorm. :?

Vreemd. ik ben inmiddels onderweg naar de gym, maar straks nog eens kijken wat ik kan doen of kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik bedoelde eigenlijk een mooi screenshot, d.w.z. een mooie achtergrond oid :) had het nergens over printscreen volgens mij :P Ik zou gewoon graag een foto zien van de monitor in actie !

@wvkreg dat ziet er niet verkeerd uit, zoiets bedoel ik inderdaad
frenki schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:45:
Zou dit kwaad kunnen?
Het lijkt op een soort lokale 'banding' van de schaduw van de muispointer.
Je zou even moeten kijken of het ook buiten de app gebeurt, als je bij de rand van de app bezig bent.
Zo niet, dan zou ik me er niet druk over maken, lijkt dan iets applicatie specifiek te zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door Lord_Dain op 24-11-2019 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ja, hij gaat terug helaas...

Uiteraard zijn onderstaande foto's niet hoe het er echt uit ziet, maar je ziet wel de verhouding tussen beide monitoren.

Dit was m'n oude Dell:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UfuWzYn06c0ZxDZ4xrzETF0J/medium.jpg

En de LG:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3K7cbSeuu4YFrf00VVawmUxA/medium.jpg

Bij de Dell is het ook wel zichtbaar in donkere scenes, maar simpelweg een stuk minder en storend als bij de LG. Linksonder is gewoon net alsof je nog een reflectie van een licht hebt. Rechtsonder is nog wel ok. Ga je op een 2 meter afstand zitten dan is het beeld perfect, maar ja, dat is natuurlijk geen optie. Dus toch maar retour, en hopen op een volgende levering binnenkort. Het ding is mij te duur om dit te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
Ik vraag me dan ook af hoeveel het uitmaakt als je er echt specifiek naar op zoek gaat. Als je het eenmaal gezien hebt en er bewust van bent geworden kun je het denk ik ook niet meer "ontzien". Dat zal met elke ips dan gebeuren voor jou.

Ik heb er pas een uur of 2-3 achter gezeten. Na eerste aansluiting even een korte dead-pixel test gedaan just to be sure. Gsync even goed ingesteld en in game geprobeerd. En toen daarna even de kamer donker gemaakt en een zwart filmpje op youtube gekeken. Met blote oog amper iets merkbaar op de linkeronderhoek iets na. Maar zodra ik dan mijn telefoon pak en een foto maak ziet het er inderdaad zo uit als op jouw plaatjes. Maargoed zo zie ik het zelf natuurlijk nooit.

Ik ben bang dat een volgende levering best nog eens weken kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Skybullet schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:04:
[...]

Ik vraag me dan ook af hoeveel het uitmaakt als je er echt specifiek naar op zoek gaat. Als je het eenmaal gezien hebt en er bewust van bent geworden kun je het denk ik ook niet meer "ontzien".
Klopt helemaal. Maar feit blijft dat ik me er nu aan stoor, en ik heb het echt nog de tijd gegeven en verwacht geen perfect scherm, maar dit is wel degelijk storend imo.
Maar zodra ik dan mijn telefoon pak en een foto maak ziet het er inderdaad zo uit als op jouw plaatjes. Maargoed zo zie ik het zelf natuurlijk nooit.
Nogmaals, is puur te vergelijking. In het echt ziet het er heel anders uit idd.
Ik ben bang dat een volgende levering best nog eens weken kan duren.
Jup, en met een beetje pech met hetzelfde resultaat. Ik ga het zien. Anders is het wachten op het volgende nano-ips of whatever ze het gaan noemen scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZasX
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 16:02
logion schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:29:
[...]

Ik heb hem zelfs donderdag besteld, rond 19:00 uur. Een uurtje later kreeg ik een mail dat de bezorger hem vrijdag de 22e zou bezorgen. Maar PostNL heeft het pakket nog niet binnen, volgens de Track & Trace. Nu nog steeds niet.

Ik had dit een half jaar geleden ook al met een andere bestelling bij hen. Erg frustrerend, zeker als ik nu lees dat iemand die hem een dag later heeft besteld, hem wel de volgende dag binnen heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-08 18:20
Aikon schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:10:
[...]

Klopt helemaal. Maar feit blijft dat ik me er nu aan stoor, en ik heb het echt nog de tijd gegeven en verwacht geen perfect scherm, maar dit is wel degelijk storend imo.

[...]

Nogmaals, is puur te vergelijking. In het echt ziet het er heel anders uit idd.

[...]

Jup, en met een beetje pech met hetzelfde resultaat. Ik ga het zien. Anders is het wachten op het volgende nano-ips of whatever ze het gaan noemen scherm. :)
What about the VG27AQ van Asus?
Is een beetje onderbelicht, maar de reviews zijn tot zover wel echt prima. Kan in overdrive mode 165 hz halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Aikon schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:37:
Ja, hij gaat terug helaas...

Uiteraard zijn onderstaande foto's niet hoe het er echt uit ziet, maar je ziet wel de verhouding tussen beide monitoren.

Dit was m'n oude Dell:
[Afbeelding]

En de LG:
[Afbeelding]

Bij de Dell is het ook wel zichtbaar in donkere scenes, maar simpelweg een stuk minder en storend als bij de LG. Linksonder is gewoon net alsof je nog een reflectie van een licht hebt. Rechtsonder is nog wel ok. Ga je op een 2 meter afstand zitten dan is het beeld perfect, maar ja, dat is natuurlijk geen optie. Dus toch maar retour, en hopen op een volgende levering binnenkort. Het ding is mij te duur om dit te accepteren.
Jouw test slaat echt nergens op, Het is ook geen geldige retour reden.

Test eens hiermee: YouTube: IPS Glow and dead pixel fix for Monitor and TV (2 Hour treatment) IPS Glow and dead pixel fix for Monitor and TV (2 Hour treatment)[/URL]

Je kan toch niet met een camera een monitor gaan fotograferen, dat is lichtspiegeling all over.
Kijk bij de Youtube video even naar de zwart wit overgangen. In de hoeken een beetje IPS Glow (10%) is normaal. Als je het scherm hiervoor terug stuurt, moet je geen IPS meer nemen, maar TN of VA.

[ Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 24-11-2019 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
wvkreg schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:03:
[...]

Joue test slaat echt nergens op, Test eens hiermee: YouTube: IPS Glow and dead pixel fix for Monitor and TV (2 Hour treatment) IPS Glow and dead pixel fix for Monitor and TV (2 Hour treatment)[/URL]

Je kan toch niet met een camera een monitor gaan fotograferen, dat is lichtspiegeling all over.
Kijk bij de Youtube video even naar de zwart wit overgangen. In de hoeken een beetje IPS Glow (10%) is normaal. Als je het scherm hiervoor terug stuurt, moet je geen IPS meer nemen, maar TN of VA.
Kan je ook ooit ook maar enigszins positief ergens op reageren als er iets van kritiek op 'jouw' monitor is?

Er was geen licht, en geen flits, dus wat moet er precies reflecteren? En, voor de 3e x, het is puur ter vergelijking met m'n oude monitor. Geen test. En nadat ik had besloten dat ik er tijdens normaal gebruik teveel last van had om mezelf niet gek te maken zoals hierboven ook terecht opgemerkt.
ri0ta schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:55:
[...]

What about the VG27AQ van Asus?
Is een beetje onderbelicht, maar de reviews zijn tot zover wel echt prima. Kan in overdrive mode 165 hz halen.
Ik zal die ook eens bekijken. Maar juist de combi van gaming (100-120hz zou ik al zat vinden overigens) en geschikt voor fotobewerking is voor mij belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Aikon schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:15:
[...]

Kan je ook ooit ook maar enigszins positief ergens op reageren als er iets van kritiek op 'jouw' monitor is?

Er was geen licht, en geen flits, dus wat moet er precies reflecteren? En, voor de 3e x, het is puur ter vergelijking met m'n oude monitor. Geen test. En nadat ik had besloten dat ik er tijdens normaal gebruik teveel last van had om mezelf niet gek te maken zoals hierboven ook terecht opgemerkt.

[...]

Ik zal die ook eens bekijken. Maar juist de combi van gaming (100-120hz zou ik al zat vinden overigens) en geschikt voor fotobewerking is voor mij belangrijk.
Net als jij reageer ik op je negativiteit. IPS Glow op dit scherm (wat niet de mijne is, maar van Life is Good!) is minder erg en totaal niet storend imho. Alleen in een hele donkere kamer is het zichtbaar en dan ook nog minimaal. Vandaar dat ik je adviseer geen IPS te nemen, blijkbaar is de lichtopbrengst niet voor jou.

De Asus kun je links laten liggen trouwens, scherm heeft last van veel tearing en problemen zie https://www.tftcentral.co...sus_tuf_gaming_vg27aq.htm

Als je wilt foto bewerken moet je de LG ook niet nemen trouwens, neem dan zoiets: pricewatch: Eizo Flexscan EV3285 (met standaard) Wit, Zwart

Nog steeds wel IPS.

[ Voor 20% gewijzigd door wvkreg op 24-11-2019 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:06

OMD

Ik heb het vaker gezegd, als je het eenmaal kan zien en je stoort je eraan dan ga je het altijd zien. Enige optie is om de IPS schermen te ditchen en te blijven bij VA of TN. Zodra je naar IPS glow gaat zoeken dan zal je het ALTIJD vinden.

Het is en blijft een nadeel van IPS schermen, net als VA schermen en TN schermen weer hun nadelen hebben. Sommige hebben bijna geen tot geen last van IPS glow maar dat is uiterst zeldzaam.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Weet iemand of je de knopopties op het knuppeltje (onderaan de monitor) kan wijzigen? Bij mijn vorige kon ik door een tikje naar me toe te halen het scherm snel uitzetten.

Ander vraag, weet iemand of de voet te vervangen is? Ik vind dat rood toch wel lelijk en je ziet het toch beter dan ik dacht.

Ik heb mijn GL850 nu zo'n 5 uur in gebruik en de eerste indruk is goed, BB en/of glow is mij nog niet opgevallen, wellicht zit het er maar geen ''last'' van. Ik heb mijn oude LG https://tweakers.net/pric...3/lg-27ud59p-b-zwart.html ernaast staan, dat is al geen slecht scherm maar ik kan wel merken dat deze nieuwe net wat fijner is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• An1mA
Bij mij ook in mate aanwezig en bij mijn oude dell 25 inch ips scherm ook, ik stoor mij er totaal niet.
Zoek en gij zult vinden ;)
Als je TIJDENS het gebruik het merkt en er aan stoort heb je naar mijn mening een legitieme reden.
Anders blijf je bezig of je moet gewoon geen ips paneel nemen, keuzes genoeg in ieder geval.

Ik persoonlijk ben zeer tevreden over het scherm naast het lagere contrast, maar daar kan ik mee leven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PqDvDwkPjOUnV1HK1pTLXT0o/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o6WVfg5Lyz1I1oicdCN0ItEK/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:42
schumi1986 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:08:
als je niet weet wat ips glow is zou ik er vooral niet naar gaan zoeken, maar gewoon genieten van je scherm.
zodra je weet wat ips glow is en jou beeldscherm heeft er last van dan zou het zo maar kunnen zijn dat je er niet veel plezier meer van gaat hebben.

dus de mogelijke defecten lekker zelf ontdekken bij normaal gebruik en niet het beeldscherm aan allerlei tests gaan onderwerpen die je gevonden hebt op internet.
Ik had het nog zo gezegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunamous
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:24
Skybullet schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:43:
[...]

Oke bij mij zijn dus duidelijk verschillende kleurinstellingen aanwezig. in game en in windows verschilt veel. Ik gebruik de gamer 1 setting maar verder nog niet veel lopen veranderen. In game is het trouwens prima maar als ik dus een screenshot maak en die in een windows omgeving plaats dan oververzadigd hij enorm. :?

Vreemd. ik ben inmiddels onderweg naar de gym, maar straks nog eens kijken wat ik kan doen of kan vinden.
Sommige games passen hun eigen kleurenprofiel toe, die schrijft die van Windows over. Kan het niets zoiets zijn? De screenshot in de Windows omgeving ziet er dan zo uit zoals Windows de kleuren wilt weergeven, die zijn dan anders dan ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
ZasX schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:22:
[...]

Ik heb hem zelfs donderdag besteld, rond 19:00 uur. Een uurtje later kreeg ik een mail dat de bezorger hem vrijdag de 22e zou bezorgen. Maar PostNL heeft het pakket nog niet binnen, volgens de Track & Trace. Nu nog steeds niet.

Ik had dit een half jaar geleden ook al met een andere bestelling bij hen. Erg frustrerend, zeker als ik nu lees dat iemand die hem een dag later heeft besteld, hem wel de volgende dag binnen heeft gekregen.
Vervelend inderdaad, hopelijk hebben ze toch een exemplaar gereserveerd en zitten ze niet zonder stock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Laatst online: 10-09 11:47

Belgar

Archmaster ranzige code..

frenki schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:45:
De LG monitor bevalt goed, echter ik kom iets vreemds tegen...

Zou dit kwaad kunnen?
Kan natuurlijk ook aan de applicatie liggen. Ziet eruit als een refresh/redraw probleem. Alsof de URL helper-box tijdelijk probeert te verschijnen en vervolgens wordt overschreven.

Ik heb zulke dingen wel vaker gezien op andere schermen met resoluties anders dan native e.d..

Zelf ben ik nog aan het overwegen dit scherm aan te schaffen. Geen echte haast mee, want i heb een goed Dell IPS scherm. Alleen is die ondertussen erg oud

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Aschtra schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:05:
[...]

Damn 75 helderheid. Heb mijne op 20 of 30 staan.
Daarvoor kun je beter Reader of sRGB gebruiken, lijkt me. Dan heb je die brightness.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

wvkreg schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:57:
[...]

Daarvoor kun je beter Reader of sRGB gebruiken, lijkt me. Dan heb je die brightness.
Waarom? Die settings doen ook direct iets met de kleurbalans. Als je de standaard kleuren wil met een lagere brightness zie ik niet waarom je van profiel zou moeten wisselen. ;)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenki
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-06 18:37
Belgar schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:45:
[...]

Kan natuurlijk ook aan de applicatie liggen. Ziet eruit als een refresh/redraw probleem. Alsof de URL helper-box tijdelijk probeert te verschijnen en vervolgens wordt overschreven.

Ik heb zulke dingen wel vaker gezien op andere schermen met resoluties anders dan native e.d..

Zelf ben ik nog aan het overwegen dit scherm aan te schaffen. Geen echte haast mee, want i heb een goed Dell IPS scherm. Alleen is die ondertussen erg oud
Daar lijkt het idd wel op, ben nog even verder gaan testen en kom het nergens anders tegen. Het is welliswaar gewoon firefox met de webinterface van Domoticz.
Ik heb het op geen enkele andere website kunnen ontdekken verder.
Zal wel aan domoticz liggen dan?!?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
ZasX schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:22:
[...]

De bol.com klantendienst gaat intern eens rondvragen wat er met mijn bestelling gebeurd is, al vrees ik dat mijn exemplaar naar iemand anders gegaan is en het wachten zou zijn tot eind december (gezien de monitor buiten stock is). Toch onprofessioneel van bol.com, zeker omdat een forumlid, die later bestelde, hem wel nog binnenkreeg. Ik heb m'n bestelling vrijdag om 10u geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hishlubsjoo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik heb nog niks gelezen over de monitor die best wel wiebelt. Heeft iemand hier ook last van?

Ik had hiervoor een AOC ag271qx en die zat muurvast. Maar deze LG kan best wiebelen, alsof de stand niet goed is...

Of is dit de kwaliteit van LG met betrekking tot de stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Hishlubsjoo schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:56:
Ik heb nog niks gelezen over de monitor die best wel wiebelt. Heeft iemand hier ook last van?

Ik had hiervoor een AOC ag271qx en die zat muurvast. Maar deze LG kan best wiebelen, alsof de stand niet goed is...

Of is dit de kwaliteit van LG met betrekking tot de stand?
Je moet de voet goed vastschroeven, dan zit deze prima vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hishlubsjoo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-06-2024
wvkreg schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:59:
[...]

Je moet de voet goed vastschroeven, dan zit deze prima vast.
Bedankt voor de tip, maar dat heb ik reeds gedaan.

Het gaat met name om het scherm, hij zit niet los maar het kan nog best een beetje wiebelen. Ik vroeg me af of anderen dit ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Voor achter (kantel functie) wiebelt een beetje, links rechts niet.

[ Voor 14% gewijzigd door wvkreg op 25-11-2019 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
logion schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:48:
Toch onprofessioneel van bol.com, zeker omdat een forumlid, die later bestelde, hem wel nog binnenkreeg. Ik heb m'n bestelling vrijdag om 10u geplaatst.
Dat was ik ja, vrijdag rond 4 uur smiddags besteld, zaterdag binnen. Bedankt voor je monitor ! :D Maar alle gekheid op een stokje, slechte service zo van bol.com ! Hopelijk heb je hem alsnog snel al ben ik er bang voor.
Lunamous schreef op zondag 24 november 2019 @ 23:47:
Sommige games passen hun eigen kleurenprofiel toe, die schrijft die van Windows over. Kan het niets zoiets zijn? De screenshot in de Windows omgeving ziet er dan zo uit zoals Windows de kleuren wilt weergeven, die zijn dan anders dan ingame.
Hmm dat lijkt er wel op ja, niet eens zo over nagedacht ! Ik moet zeggen dat windowe, websites en youtube ook echt duidelijk andere kleuren hebben dan als ik in battlefied zelf zit. Dus zal wel vanuit de game komen.

Achja prima zo. ik ben zeer tevreden over mijn monitor tot nu toe ! zeer blij dat ik niet gewacht heb op black friday en dat ik dus net op tijd was voor de beperkte levering van bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
logion schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:48:
[...]

De bol.com klantendienst gaat intern eens rondvragen wat er met mijn bestelling gebeurd is, al vrees ik dat mijn exemplaar naar iemand anders gegaan is en het wachten zou zijn tot eind december (gezien de monitor buiten stock is). Toch onprofessioneel van bol.com, zeker omdat een forumlid, die later bestelde, hem wel nog binnenkreeg. Ik heb m'n bestelling vrijdag om 10u geplaatst.
I stand corrected: de monitor is alsnog onderweg oOo . Volgens de bol KL is er iets misgelopen bij hun afdeling logistiek waardoor het langer duurde. Maar bpost geeft nu aan dat ie morgen zal geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZasX
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 16:02
logion schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:43:
[...]

I stand corrected: de monitor is alsnog onderweg oOo . Volgens de bol KL is er iets misgelopen bij hun afdeling logistiek waardoor het langer duurde. Maar bpost geeft nu aan dat ie morgen zal geleverd worden.
Ik hoop dat dit dan ook voor 'mijn' monitor geldt. Heb je hen gebeld?

Ik heb net maar even gebeld. De dame aan de lijn zei dat de monitor in het distributiecentrum is blijven hangen, en dat ze 'een vervangend artikel' voor me laat leveren. Ik hoop dat hij daarmee alsnog wordt verzonden.

Ze bellen me over 2 dagen als de monitor dan nog niet is bezorgd. Dan gaan ze me vragen of ik mijn geld terug wil of dat ik wil wachten tot 30 december. Hopelijk is het niet nodig.

Ik blijf het echter gek vinden dat dit kan gebeuren. Ik weet natuurlijk niet wat de processen zijn die doorlopen worden om de producten bij de klanten te krijgen, maar er gaat duidelijk ergens iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
ZasX schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:41:
[...]

Ik hoop dat dit dan ook voor 'mijn' monitor geldt. Heb je hen gebeld?

Ik heb net maar even gebeld. De dame aan de lijn zei dat de monitor in het distributiecentrum is blijven hangen, en dat ze 'een vervangend artikel' voor me laat leveren. Ik hoop dat hij daarmee alsnog wordt verzonden.

Ze bellen me over 2 dagen als de monitor dan nog niet is bezorgd. Dan gaan ze me vragen of ik mijn geld terug wil of dat ik wil wachten tot 30 december. Hopelijk is het niet nodig.

Ik blijf het echter gek vinden dat dit kan gebeuren. Ik weet natuurlijk niet wat de processen zijn die doorlopen worden om de producten bij de klanten te krijgen, maar er gaat duidelijk ergens iets fout.
Waar mensen werken, worden fouten gemaakt.
Hopelijk krijg je monitor gewoon later, ipv dat ze bv geen voorraad meer hebben, dan zal ik ook enigszins pissig zijn. Fingers crossed X

Iemand had over dat zijn monitor een beetje beweegde, ik heb daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:18
Dit van mij wiebelt ook (links - rechts) , maar als je niet tegen het bureau aanloopt is er weinig aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:26
Heb afgelopen zaterdag dit mooie scherm mogen ontvangen. Helaas gaf mijne een ontzettend witte flikkering weer. Dit was in post scherm, in Windows en ingame. Kwam totaal random op en stopte ook weer na ongeveer 1/2 minuten.

Net contact gehad en het scherm mag geretourneerd worden, helaas duurt het weer een maand voordat er nieuwe geleverd kunnen worden dus dat is flink balen.
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste