Zeker een serie met geweldige sfeer, alleen meer dan jammer dat we inmiddels al 3.5 jaar op het tweede seizoen wachten (waarvan volgens mij nog steeds gezegd wordt dát het er gaat komen).MikeVM schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:05:
[...]
Taboo misschien, niet echt brits, maar ik vind het wel het vermelden waard
Ik heb dit weekend Bäckström tv series, erg leuke serie. Ik ben op zoek naar nieuwe series om te kijken omdat er niet veel nieuws uitkomt.
Het is inderdaad een afkorting, maar afaik is het wel KITT zonder puntjes.xoniq schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:31:
[...]
K.I.T.T: wat ook uiteraard een afkorting is (geen naam) van: Knight Industries Two Thousand.
Dat stukje zag ik ook, en ergerde ik me ook behoorlijk aan het continu gebruiken van de 'naam' "Kit".
Later had je ook nog het 'evil broertje':
K.A.R.R (Knight Automated Roving Robot)
[ Voor 72% gewijzigd door dreamscape op 17-08-2020 17:15 ]
Punctuality is the politeness of kings
Die laten we in het midden. Beide wordt gebruikt. In Knight Rider zelf had je een aflevering die letterijk heette: “K.I.T.T. vs. K.A.R.R.” en elders wordt weer zonder puntjes schreven. Denk dat de echte afkorting met puntjes is, maar KITT de ‘roepnaam’dreamscape schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:14:
[...]
Het is inderdaad een afkorting, maar afaik is het wel KITT zonder puntjes.
Sowieso heb ik ze destijds voornamelijk via RTL+ gekeken, dus in mijn herinnering is het vooral "Kumpel, Kumpel, ich brauch' dich!".xoniq schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:40:
[...]
Die laten we in het midden. Beide wordt gebruikt. In Knight Rider zelf had je een aflevering die letterijk heette: “K.I.T.T. vs. K.A.R.R.” en elders wordt weer zonder puntjes schreven. Denk dat de echte afkorting met puntjes is, maar KITT de ‘roepnaam’dus die laten we in het midden.
Punctuality is the politeness of kings
Ik vond Backstrom (dus die uit 2015) zelf wel vermakelijkalienfruit schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:28:
Ik heb dit weekend Bäckström tv series, erg leuke serie. Ik ben op zoek naar nieuwe series om te kijken omdat er niet veel nieuws uitkomt.
Ik dacht dus even dat je die bedoelde
* Raven ookdragon2 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:13:
[...]
Ik vond Backstrom (dus die uit 2015) zelf wel vermakelijk![]()
Ik dacht dus even dat je die bedoelde

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Het is een Zweedse versie niet de Amerikaanse!
There are no secrets, only information you do not yet have
Warrior Nun krijgt een 2e seizoen
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ook net mee begonnen.... Toevallig ook net hiervoor Banshee weer eens helemaal gekeken... moet zeggen dat het even duurde voordat ik Homelander herkende, daar was mijn vrouw sneller mee ;-)038Zwolle schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 01:45:
Vandaag the boys afgekeken. Ik moest er even inkomen maar vond het toch lekker wegkijken. Goede acteurs, prima kwaliteit , leuke / sterke teksten, een mooi seizoenseind en ook wel.eens leuk om superhelden op een andere manier te zien ipv het Marvel geweld. Ik moest wel even wennen aan Antony Starr als Homelander. Toch wel een ander gezicht dan in Banshee
Zit nu bij ep4, maar vind het tot nu toe de beste nieuwe serie van de afgelopen tijd (voor mij), dus een dikke aanrader (vandaar mijn post hier).
S2 komt er met een paar weken aan (amazon), en ik begrijp dat er al vernieuwd is voor s3.
Yellowstone seizoen 4 is gelukkig al aangekondigd, wat een seizoen afsluiter!!!
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Mooi zo, ben toevallig gisteren begonnen met seizoen 1 en nu bij aflevering 5. Prachtige serie inderdaad!Greatsword schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:02:
Wat vinden jullie van seizoen 4 van Wynonna Earp? Ik ben het gaan kijken omdat ik een tijdje geleden veel fans hier zag.
De eerste 3 seizoenen heb ik vrij makkelijk weg gekeken maar seizoen 4 voelt gewoon als meer van hetzelfde. Kom er ook wat lastiger doorheen nu merk ik.
De eerste 3 seizoenen heb ik vrij makkelijk weg gekeken maar seizoen 4 voelt gewoon als meer van hetzelfde. Kom er ook wat lastiger doorheen nu merk ik.
Aangezien de eerste trailer veel bijval kreeg is hier de tweede (3 sept)
[YouTube: Raised by Wolves | New Trailer | HBO Max]
[YouTube: Raised by Wolves | New Trailer | HBO Max]
Yeah damnGreatsword schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:02:
Krijg er een beetje een Santa Clarita Diet gevoel bijzeroday schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 23:13:
Voor de echt flauw humor: Medical Police
[YouTube: Medical Police | Official Trailer | Netflix]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Kun je wel vergelijken ja. Over de top maar net niet te.Tijntje schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:34:
[...]
Krijg er een beetje een Santa Clarita Diet gevoel bij
Net eerste aflevering gezien. Ik vond het tof.zeroday schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:50:
ja ja .. lovecraft country ..
[YouTube: Lovecraft Country: Official Trailer | HBO]
Wel jammer was dat het voor Lovecraftiaanse begrippen té expliciet was. Maar ach, ik vind het veelbelovend.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Zojuist Perry Mason afgekeken. Nog niet in dit topic gezien. Geweldige HBO serie over een misdaad die opgelost moet worden. Speelt zich (net als de boeken) in de jaren '30 af. Sfeer klopt wat mij betreft helemaal. S2 is ook al aangekondigd, de vraag is alleen wanneer.
[YouTube: Perry Mason: Official Trailer | HBO]
[ Voor 15% gewijzigd door coelho op 27-08-2020 19:57 ]
Ik ben nu bezig met Seizoen 3, en heb een vraagje daarover.zeroday schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:43:
Good Girls is weer begonnen ..
Erg leuke serie over 3 huisvrouwen die in de 'onderwereld' geraken ..
Note to self: morgen nieuwe traler Ozark zoeken ;-)
spoiler:
de dames zijn weer bezig met geld maken, maar in aflevering 3 zie je dat ze geld in een zwembadje doen, om daar vervolgens weer geld van maken. Wat is daar het nut van of snap ik het niet?
Elect a clown, expect a circus.
Slasher schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:56:
[...]
Ik ben nu bezig met Seizoen 3, en heb een vraagje daarover.
spoiler:de dames zijn weer bezig met geld maken, maar in aflevering 3 zie je dat ze geld in een zwembadje doen, om daar vervolgens weer geld van maken. Wat is daar het nut van of snap ik het niet?
spoiler:
ze lossen de originele inkt op van een 1 dollar biljet, om er vervolgens bv 100dollar op te printen, zodoende heb je dus wel origineel geld papier.
@slasher wat @mvrhrln schrijft. Eigenlijk kom je er zelf wel achter op het moment dat je verder kijkt.
Op zich had ik die vraag indertijd ook, maar kwam er later zelf achter via zo'n aha erlebniss moment
Op zich had ik die vraag indertijd ook, maar kwam er later zelf achter via zo'n aha erlebniss moment
mvrhrln schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:13:
[...]
spoiler:ze lossen de originele inkt op van een 1 dollar biljet, om er vervolgens bv 100dollar op te printen, zodoende heb je dus wel origineel geld papier.
spoiler:
ik dacht dat ze 1 dollar biljetten aan het maken waren omdat ze het daar over hadden.
nope ..Slasher schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:28:
[...]
spoiler:ik dacht dat ze 1 dollar biljetten aan het maken waren omdat ze het daar over hadden.
spoiler:
want waarom zou je die maken, als je veel geld moet maken voor onze ' gangster '
en je ziet dat ze allemaal met klein geld lopen te knoeien ..
Ja dat vond ik ook al vreemd.zeroday schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:31:
[...]
nope ..spoiler:want waarom zou je die maken, als je veel geld moet maken voor onze ' gangster '
Dan heb ik het punt gemist dat ze van 1 naar 100 gingen denk ik.
mooi, nog 4 weekjes wachten op Get Shorty S4
https://releasedate.me/get-shorty/
https://www.imdb.com/title/tt5761496/?ref_=ttep_ep_tt
https://releasedate.me/get-shorty/
https://www.imdb.com/title/tt5761496/?ref_=ttep_ep_tt
[ Voor 26% gewijzigd door mvrhrln op 30-08-2020 23:22 ]
'Komische animatieserie gebaseerd op The X-Files in de maak'
Mediabedrijf Fox is bezig met de productie van een komische animatieserie gebaseerd op sciencefictionserie The X-Files, meldt TV Line.
In The X-Files: Albuquerque zouden een aantal excentrieke FBI-agenten zaken onderzoeken die te belachelijk waren voor de hoofdpersonen uit The X-Files.
Er is nog geen verschijningsdatum bekend voor de animatiecomedy. Ook is niet bekend wie de stemmen van de personages zullen inspreken.
The X-Files werd tussen 1993 en 2002 en van 2016 tot 2018 uitgezonden, met David Duchovny en Gillian Anderson in de hoofdrollen. De serie kreeg ook twee films, in 1998 en 2008.
Oscar Wilde
Op zich in navolging van Star Trek: Lower Decks een prima idee. Die is best aardig, het is veel meer komedie dan een gewone Star Trek aflevering, maar het is duidelijke liefde voor de oudere series gemaakt, met hier en daar een knipoog naar die 'originelen'.
Hopelijk kan dit voor X-files ook dan.
Voor liefhebbers van de film Super Troopers en algemeen ietwat flauwe workplacecomedy: Tacoma F.D., over de brandweer in een klein northwestern stadje die zich regelmatig vervelen.
Voor de mensen die nu Medical Police kijken, jullie zullen Childrens Hospital waarschijnlijk wel kunnen waarderen, maar die is wel flink oud inmiddels en ik weet niet waar je hem nog kan kijken. MP is daar een spin off van.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Bezig met Vis a Vis seizoen 5, maar wat een raar seizoen. Ik vind eigenlijk al dat ze na de vorige hadden moeten stoppen maar toch maar eens opgezet.
Chronologische volgorde erg raar, bizar veel bloed, lijkt wel alsof er een andere director op zit ofzo.
Chronologische volgorde erg raar, bizar veel bloed, lijkt wel alsof er een andere director op zit ofzo.

Leuke serie: FLACK .. niet verwacht !! .. S1 en S2 inmiddels
Eerder vandaag aflevering 3 gezien van Lovecraft County en het is een zeer onderhoudende serie. Ben alleen benieuwd waar het verhaal nu heen gaat het gaat van hot naar her.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Dank voor de tip. Dankzij deze post vanavond de eerste aflevering gekeken, smaakt naar meer!coelho schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:56:
Zojuist Perry Mason afgekeken. Nog niet in dit topic gezien. Geweldige HBO serie over een misdaad die opgelost moet worden. Speelt zich (net als de boeken) in de jaren '30 af. Sfeer klopt wat mij betreft helemaal. S2 is ook al aangekondigd, de vraag is alleen wanneer.
Nomen nescio
Aflevering 1 vond ik nog leuk, maar daarna gaat het inderdaad alle kanten uit, en krijg ik een American Horror Story-gevoel; dat werd ook steeds karikaturaler en slechter. Ik volg het nog, maar ik ben met 1 been uitgestapt.The_Worst schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:35:
Eerder vandaag aflevering 3 gezien van Lovecraft County en het is een zeer onderhoudende serie. Ben alleen benieuwd waar het verhaal nu heen gaat het gaat van hot naar her.
Weet nog niet wat ik er van moet vinden. Het is in ieder geval niet zo dat ik tegen mezelf zeg .. kijken ..mrwolf schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:53:
[...]
Aflevering 1 vond ik nog leuk, maar daarna gaat het inderdaad alle kanten uit, en krijg ik een American Horror Story-gevoel; dat werd ook steeds karikaturaler en slechter. Ik volg het nog, maar ik ben met 1 been uitgestapt.
Castle Rock seizoen 3 gaat er ook niet meer komen? Zie op thetvdb dat hij ended is.
Iemand Ted Lasso al gezien? Is een serie waarvan de eerste 5 afleveringen te zien zijn op Apple tv+ en bevalt mij erg goed. Grappige serie over een Engelse voetbalclub die expres een Amerikaanse coach zonder ervaring in het voetbal aanneemt in de hoop dat ze het slecht gaan doen. Echter krijgt iedereen sympathie voor de coach door zijn leuke plattelandse uitspraken.
Het tweede seizoen van The Mandalorian begint vrijdag 30 oktober op Disney+
This is the day. New episodes start streaming Oct. 30 on #DisneyPlus. #TheMandalorian pic.twitter.com/8oruZ3oedx
— The Mandalorian (@themandalorian) 2 september 2020
ja, ik vind hem ook erg leuk, niks speciaals maar prima vermaak met een toprol van Jason Sudeikis.Starbucks schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:51:
Iemand Ted Lasso al gezien? Is een serie waarvan de eerste 5 afleveringen te zien zijn op Apple tv+ en bevalt mij erg goed. Grappige serie over een Engelse voetbalclub die expres een Amerikaanse coach zonder ervaring in het voetbal aanneemt in de hoop dat ze het slecht gaan doen. Echter krijgt iedereen sympathie voor de coach door zijn leuke plattelandse uitspraken.
Ik kan zelf niet wachten tot het morgen is: The Boys seizoen 2 gaat dan beginnen. Voor mij is The Boys een van de beste series ever, hoop dat het 2e seizoen mijn verwachtingen waar kan maken
Net de eerste episode van Raised by Wolves gezien en dat was erg veelbelovend. Dit lijkt eindelijk weer eens een goede sci-fi thriller/horror te zijn.
Het deed me erg denken aan Prometheus en toen ik zag dat de eerste episode geregisseerd was door Ridley Scott begreep ik ook meteen waarom
Het deed me erg denken aan Prometheus en toen ik zag dat de eerste episode geregisseerd was door Ridley Scott begreep ik ook meteen waarom
Verwijderd
Ik ben ook benieuwd, zeker met Travis Fimmel. Hij maakte toch wel Vikings het kijken waard.kazuka schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:47:
Net de eerste episode van Raised by Wolves gezien en dat was erg veelbelovend. Dit lijkt eindelijk weer eens een goede sci-fi thriller/horror te zijn.
waar kun je die zien dan?kazuka schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:47:
Raised by Wolves is de beste serie in jaren. Geweldige productiewaarde en effecten, fantastisch acteerwerk, originele plot en wendingen. Ik was even bang halverwege de eerste episode dat het de verkeerde kant op ging, maar na twee afleveringen ben ik verslaafd. De derde zelfs bewust laten staan om het kijkgenot uit te stellen.
*knip*drfruit schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 06:47:
Raised by Wolves is de beste serie in jaren. Geweldige productiewaarde en effecten, fantastisch acteerwerk, originele plot en wendingen. Ik was even bang halverwege de eerste episode dat het de verkeerde kant op ging, maar na twee afleveringen ben ik verslaafd. De derde zelfs bewust laten staan om het kijkgenot uit te stellen.
Zie de Topic warning aub, geen spoilers ook niet in een spoiler tag
[ Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 04-09-2020 12:08 ]
Dat hoeft geen probleem te zijnGrindtegel schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:05:
[...]
hbo max in de vs ja maar niet bij ziggo
Oscar Wilde
Graag geen spoilers meer posten. Als jullie verder willen discussiëren over de betreffende serie, maak dan een nieuw topic aan aub
[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 04-09-2020 12:14 ]
Bedankt voor de tip!coelho schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:56:
Na bijna 4 seizoenen The Magicians gezien te hebben in een paar weken tijd, wilde ik even wat anders. Afgelopen week begonnen met The Umbrella Academy; over een groep mensen met speciale krachten die als kind zijn "geadopteerd" door een markante miljardair, maar later hun eigen weg zijn gegaan. De dood van de miljardair brengt hun weer bij elkaar. Het is een leuke serie die bloed niet schuwt in de actiescènes. Maar de opbouw van de eerste paar afleveringen (de rest nog niet gezien), valt wel in herhaling; eerste 80% vooral verhaal, om aan het eind wat actie toe te voegen waardoor je volgende aflevering ook wil zien. Het leuke vind ik ook de nevenkarakters met hun eigenaardigheden.
Power The Book II
eerste aflevering verveelde niet.
de gozer die Tariq speelt heeft ook zijn acteer kwaliteiten opgehaald.
Mooie verhaal lijnen, kan alle kanten op .. leuk !
eerste aflevering verveelde niet.
de gozer die Tariq speelt heeft ook zijn acteer kwaliteiten opgehaald.
Mooie verhaal lijnen, kan alle kanten op .. leuk !
Goede tip, gelijk eens kijken.
Oscar Wilde
Vraagje: Ik zoek de naam van een serie die gaat over een klein meisje wat op onderzoek uit gaat in een stadje. Volgens mij zijn ze net verhuisd en haar vader speelt een grote rol in de serie. Serie die volgens mij eind vorig jaar uit is gekomen. Ik heb een tijd terug hele goeie reviews gehoord maar kan hem nu niet meer terugvinden. Help!
Home before dark?Mypos schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:41:
Vraagje: Ik zoek de naam van een serie die gaat over een klein meisje wat op onderzoek uit gaat in een stadje. Volgens mij zijn ze net verhuisd en haar vader speelt een grote rol in de serie. Serie die volgens mij eind vorig jaar uit is gekomen. Ik heb een tijd terug hele goeie reviews gehoord maar kan hem nu niet meer terugvinden. Help!
Nee, staat nog steeds in mijn shortlist (die inmiddels veel te lang is

Zojuist The 100 S07E13 gezien en het enige dat ik over het einde kan zeggen is: WTF?
Dit gaat zeker weten een gigantische backlash opleveren....
Zelfs na de lockdown nog?coelho schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:12:
[...]
Nee, staat nog steeds in mijn shortlist (die inmiddels veel te lang is)
Verwijderd
Na ep 4 en 5 van Raised by Wolves kan ik wel zeggen dat dit (voor mij) wel echt de beste serie sinds jaren is.
@Verwijderd ik heb dat met la casa de papel, vond die echt goed in elkaar gestoken! Ben zelf ook wel fan van goochelprogramma's, waarbij Penn&Teller fool us (VS) me zeker kon smaken
.
Zelfde reactie. Op Facebook en Twitter zijn de fans niet heel blij.AcidBurn schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:25:
Zojuist The 100 S07E13 gezien en het enige dat ik over het einde kan zeggen is: WTF?
Idem, de eerste seizoenen waren echt goed, maar na seizoen 3-4 heb je het wel een beetje gehad. De opbouw is quasi altijd hetzelfde, jammer. Maar met arrow is dat nog erger... De personnages vind ik wel goed spelen.Bearmun schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:32:
[...]
Zelfde reactie. Op Facebook en Twitter zijn de fans niet heel blij.
Tenzij ik iets gemist heb, bedoelt hij de reacties op wat er in de meest recente aflevering gebeurd is.Flipking94 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:59:
[...]
Idem, de eerste seizoenen waren echt goed, maar na seizoen 3-4 heb je het wel een beetje gehad. De opbouw is quasi altijd hetzelfde, jammer. Maar met arrow is dat nog erger... De personnages vind ik wel goed spelen.
Iets dat totaal nergens op slaat en een aantal belangrijke gebeurtenissen in het vorige seizoen compleet verwaarloosbaar maakt en naar mijn idee gewoonweg karaktermoord is.
Zelf ben ik van mening dat S5 goed was, en ook S6 een aantal sterke afleveringen had.
S7 maakt er een potje van en lijkt op totale chaos uit te draaien. Zou me op dit punt niet meer verbazen als niemand het overleefd.....
Ah ok, ja, ik ben het laatste seizoen net beginnen te kijken, dus dat heb ik gemist..Tenzij ik iets gemist heb, bedoelt hij de reacties op wat er in de meest recente aflevering gebeurd is.
Iets dat totaal nergens op slaat en een aantal belangrijke gebeurtenissen in het vorige seizoen compleet verwaarloosbaar maakt en naar mijn idee gewoonweg karaktermoord is.
Er waren beslist wat goede afleveringen tussen, maar ook beslist wat afleveringen die gewoon repeat waren van de vorige seizoenen.
Wij hebben hem een tijd geleden wel gezien en de eerste 3 a 4 afleveringen is het wel interessant en spannend.
Daarna voelt het allemaal wel erg ver gezocht en begin je je af te vragen hoe bepaalde karakters zulke domme of rare beslissingen kunnen nemen.
De acteerprestaties van de kleine meid zijn prima zolang ze de scrappy kid speelt, bij de emotionele scènes valt ze wel door de mand.
Uiteindelijk helemaal afgekeken en het is de moeite waard. Geloof dat ik het een 6.5 heb gegeven in dit topic.
EDIT:
ik zie net dat ik het een 8 heb gegeven maar dat was na de eerste paar afleveringen
[ Voor 6% gewijzigd door Tijntje op 12-09-2020 10:20 ]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Oscar Wilde
Het uitzendschema van Raised By Wolves is wel merkwaardig, eerst 3 afleveringen, dan 2 weken 2 afleveringen, en dan als laatste nog een keer 3 afleveringen.
Ik moet zeggen dat dat eigenlijk wel fijn is, kun je toch een aantal keer soort van bingewatchen, zonder dat je in een keer door alles heen bent.
Iemand een idee waarom ze hier afwijken van de normale aflevering per week, of alles in een keer?
Ik moet zeggen dat dat eigenlijk wel fijn is, kun je toch een aantal keer soort van bingewatchen, zonder dat je in een keer door alles heen bent.
Iemand een idee waarom ze hier afwijken van de normale aflevering per week, of alles in een keer?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Heb je bij Amazon ook niet iets gelijkaards met The Boys seizoen 2? Proberen ze de afleveringen niet wat meer te spreiden zodat je niet meer snel een proefaccountje kunt aanmaken om alles te bingewatchen en dan op te zeggen?Woy schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:57:
Het uitzendschema van Raised By Wolves is wel merkwaardig, eerst 3 afleveringen, dan 2 weken 2 afleveringen, en dan als laatste nog een keer 3 afleveringen.
The Boys had inderdaad de eerste dag meteen 3 afleveringen, maar de rest is wel een enkele aflevering per week.Tweakmans schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:57:
[...]
Heb je bij Amazon ook niet iets gelijkaards met The Boys seizoen 2? Proberen ze de afleveringen niet wat meer te spreiden zodat je niet meer snel een proefaccountje kunt aanmaken om alles te bingewatchen en dan op te zeggen?
Ik moet zeggen dat de pace van 2 a 3 afleveringen per week wel lekker is.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Oscar Wilde
Net gepost in de Disney+ topic hier op GoT, maar ook even hier.
De eerste trailer van The Mandalorian S2 is een paar dagen geleden uitgebracht:
De eerste trailer van The Mandalorian S2 is een paar dagen geleden uitgebracht:
Long Way Up is er eindelijk
Heeft maar 13 jaar geduurd dat er weer een motorserie was van Ewan McGregor en Charlie Boorman

Heeft maar 13 jaar geduurd dat er weer een motorserie was van Ewan McGregor en Charlie Boorman
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
De eerdere series in dezelfde reeks (Long Way Down en Long Way Round) zijn nu ook beschikbaar op Apple TV+wontcachme schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:39:
Long Way Up is er eindelijk![]()
![]()
Eindelijk geupscaled naar hd? Als ik nu terugkijk naar the Long Way Round doen mijn ogen bijna pijn van de kwaliteit toenVirinR schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:21:
[...]
De eerdere series in dezelfde reeks (Long Way Down en Long Way Round) zijn nu ook beschikbaar op Apple TV+
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Een bekende kloon gaat (mogelijk) She-Hulk spelen 
Marvel Studios vindt nu al 'She-Hulk'-actrice
Marvel Studios vindt nu al 'She-Hulk'-actrice
Het MCU wordt de komende jaren op twee vlakken uitgebouwd: op televisie en in de bioscoop. Disney+ mag voortaan via miniseries nieuwe personages introduceren, waaronder Kate Bishop, Moon Knight, Ms. Marvel en ook She-Hulk.
Na die series moeten de personages de oversteek naar de Marvel-films maken. En nu is She-Hulk dan eindelijk gecast. De rol zal volgens bronnen van het doorgaans zeer betrouwbare Deadline gespeeld worden door Tatiana Maslany. Zij is vooral bekend met haar werk in de serie Orphan Black van de BBC, maar speelt zo nu en dan ook in grote films. Denk daarbij aan Destroyer, maar ook Woman in Gold.
Wie is She-Hulk
She-Hulk is het laatste grote personage waar Marvel-held Stan Lee aan mee werkte. She-Hulk heet eigenlijk Jennifer Walters en is een advocaat. Maar belangrijker nog: ze is ook het nichtje van Bruce Banner, ofwel de Hulk.
Als ze met spoed een bloedtransfusie van haar neef krijgt, dan krijgt Walters superkrachten. Maar in tegenstelling tot de Hulk, kan ze haar intellect en persoonlijkheid houden na de Hulk-transformatie. Haar serie debuteert in 2022.
Oscar Wilde
Ik snapte je opmerking niet helemaal totdat ik die actrice even door google heen haaldeRaven schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:04:
Een bekende kloon gaat (mogelijk) She-Hulk spelen
Beide series zijn nu in 4K Dolby Vision te bekijken. Of dat terug te zien is, is een tweede vraagwontcachme schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:24:
[...]
Eindelijk geupscaled naar hd? Als ik nu terugkijk naar the Long Way Round doen mijn ogen bijna pijn van de kwaliteit toen
Dat gaat natuurlijk alleen maar op voor diegene die alles op de eerste dag willen kijken.Tweakmans schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:57:
[...]
Heb je bij Amazon ook niet iets gelijkaards met The Boys seizoen 2? Proberen ze de afleveringen niet wat meer te spreiden zodat je niet meer snel een proefaccountje kunt aanmaken om alles te bingewatchen en dan op te zeggen?
Als je dat al van plan bent, kan je net zo goed 2 of 3 weken wachten, en het alsnog 'gratis' zien
Voor liefhebbers van space opera en animatie kan ik Final Space aanraden! Misschien ietsje flauw af en toe maar ik vond dat helemaal niet erg.
Trailer voor s1
En een raar Amerikaans accent van David Tennant als Bad Guy om t af te maken.
Trailer voor s1
En een raar Amerikaans accent van David Tennant als Bad Guy om t af te maken.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Het begin (anderhalve aflevering) is vooral een long way to logistics, ik zou dat overslaan. Daarna wordt een kwart van de tijd ook besteed aan het vinden van laadstations. De weinige landschapspanorama's zijn wel spectaculair maar denk dat de reeks toch een gemiste kans is.
De beeldkwaliteit van de oude series is opgepoetst maar de VHS gloed zit er nog wel over, ik vind het niet zo aangenaam om lang naar te kijken zoals @wontcachme opmerkt. Vooral muren van gebouwen worden een pixelbrij. De upscaling lijkt me gedaan op de bewerkte tv cut ipv de originele banden. Dit kon toch beter. De meerwaarde van Dolby Vision lijkt me gering op zulk bronmateriaal.
[ Voor 31% gewijzigd door algalid op 20-09-2020 16:05 ]
Eerste episode van IMDB: The Third Day (TV Mini-Series 2020– ) gezien.
Niet verkeerd, beetje chaotisch en lekker mysterieus.
Ben benieuwd waar het naar toe gaat, doet me tot nu toe denken aan IMDB: Memento (2000), IMDB: Shutter Island (2010) en IMDB: The Sinner (TV Series 2017– )
Niet verkeerd, beetje chaotisch en lekker mysterieus.
Ben benieuwd waar het naar toe gaat, doet me tot nu toe denken aan IMDB: Memento (2000), IMDB: Shutter Island (2010) en IMDB: The Sinner (TV Series 2017– )
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ratched .. stelt me tot nu toe (zit in aflevering 3) nog niet teleur ..
De Primetime Emmy Awards zijn afgelopen nacht uitgereikt waarmee er een einde is gekomen aan het televisieseizoen van 2019-2020. Er waren ook een aantal verrassingen:
Schitt's Creek was de grote winnaar van de avond: elke categorie waarvoor de serie genomineerd was, werd gewonnen door Schitt's Creek. Alle vier acteerawards voor een comedy zijn dan ook gewonnen door acteurs van Schitt's Creek. Dan Levy won naast zijn acteeraward ook awards voor produceren, schrijven en regisseren van een comedy. Het is nog niet eerder gebeurd dat één persoon in één jaar wint in alle vier verschillende disciplines.
Daarnaast won Zendaya een Emmy voor haar rol in Euphoria, Billy Crudup won een Emmy voor zijn rol in The Morning Show. Watchmen en Succession hebben elk vier awards gewonnen waardoor HBO de grote winnaar is van de avond.
Overigens vond ik het niet meer dan logisch dat Billy Crudup won voor zijn rol in The Morning Show. Zijn rol in deze serie is simpelweg geweldig.
Aan de ene kant vind ik het wel jammer dat Jennifer Aniston niet heeft gewonnen voor haar rol in The Morning Show, maar net als Jennifer Aniston gaf Zendaya een geweldig optreden.
Schitt's Creek was de grote winnaar van de avond: elke categorie waarvoor de serie genomineerd was, werd gewonnen door Schitt's Creek. Alle vier acteerawards voor een comedy zijn dan ook gewonnen door acteurs van Schitt's Creek. Dan Levy won naast zijn acteeraward ook awards voor produceren, schrijven en regisseren van een comedy. Het is nog niet eerder gebeurd dat één persoon in één jaar wint in alle vier verschillende disciplines.
Daarnaast won Zendaya een Emmy voor haar rol in Euphoria, Billy Crudup won een Emmy voor zijn rol in The Morning Show. Watchmen en Succession hebben elk vier awards gewonnen waardoor HBO de grote winnaar is van de avond.
Overigens vond ik het niet meer dan logisch dat Billy Crudup won voor zijn rol in The Morning Show. Zijn rol in deze serie is simpelweg geweldig.
[ Voor 3% gewijzigd door VirinR op 21-09-2020 08:24 ]
Stripverfilming Supergirl stopt na zes seizoenen 

De stripverfilming Supergirl stopt na zes seizoenen, bevestigt hoofdrolspeelster Melissa Benoist op Instagram. De serie kampt volgens verschillende media met dalende kijkcijfers.
"Het was een eer om de titelrol te spelen", aldus Benoist over de rol van Kara Zor-El, het nichtje van Superman. "Ik beloof dat we er een geweldig laatste seizoen van gaan maken."
Supergirl is in Nederland te zien via streamingdienst Netflix. Het laatste seizoen staat gepland voor 2021.
Volgens Deadline beginnen de opnames van het zesde en laatste seizoen van Supergirl eind september in het Canadese Vancouver. De productie begon later omdat Benoist zwanger is.
Oscar Wilde
Ik vond het juist mooi dat Succession een belangrijke prijs won. Dat is voor mij toch echt wel de meest vermakelijke en best geschreven serie van dit jaar, samen met Better Call Saul. Zou niet kunnen kiezen tussen die 2.
Schitss Creek was ik toevallig vorige week mee begonnen en ben nu bijna bij seizoen 3. Was even wennen, maar vind de karakters nu weg leuk en kan er daarom smakelijk om lachen. Helemaal leuk is dat enkele acteurs in het echt familie van elkaar is en nu hier bijvoorbeeld ook vader en zoon spelen. Kun je aan de wenkbrauwen wel zien
.
Schitss Creek was ik toevallig vorige week mee begonnen en ben nu bijna bij seizoen 3. Was even wennen, maar vind de karakters nu weg leuk en kan er daarom smakelijk om lachen. Helemaal leuk is dat enkele acteurs in het echt familie van elkaar is en nu hier bijvoorbeeld ook vader en zoon spelen. Kun je aan de wenkbrauwen wel zien
En de dochter speelt ook in de serie als de serveerster. Die heeft andere wenkbrauwenStarbucks schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:43:
Ik vond het juist mooi dat Succession een belangrijke prijs won. Dat is voor mij toch echt wel de meest vermakelijke en best geschreven serie van dit jaar, samen met Better Call Saul. Zou niet kunnen kiezen tussen die 2.
Schitss Creek was ik toevallig vorige week mee begonnen en ben nu bijna bij seizoen 3. Was even wennen, maar vind de karakters nu weg leuk en kan er daarom smakelijk om lachen. Helemaal leuk is dat enkele acteurs in het echt familie van elkaar is en nu hier bijvoorbeeld ook vader en zoon spelen. Kun je aan de wenkbrauwen wel zien.
Euphoria was echt een hele toffe serie ja, blij dat er een 2e seizoen komt. En we gaan Zendaya ook terug zien in de nieuwe Dune film.VirinR schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:23:
De Primetime Emmy Awards zijn afgelopen nacht uitgereikt waarmee er een einde is gekomen aan het televisieseizoen van 2019-2020. Er waren ook een aantal verrassingen:
Overigens vond ik het niet meer dan logisch dat Billy Crudup won voor zijn rol in The Morning Show. Zijn rol in deze serie is simpelweg geweldig.Aan de ene kant vind ik het wel jammer dat Jennifer Aniston niet heeft gewonnen voor haar rol in The Morning Show, maar net als Jennifer Aniston gaf Zendaya een geweldig optreden.
Wel jammer dat Watchmen maar 1 seizoen heeft. Ben er net aan begonnen, hoop dat het einde niet te open is...
Ja klopt haha, maar aan haar kun je het ook wel zien. Meer de vorm van haar gezicht en haar mond. Bij haar moest ik het wel even opzoeken, aangezien zij inderdaad niet van die donkere wenkbrauwen heeft.Aramiss schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:44:
[...]
En de dochter speelt ook in de serie als de serveerster. Die heeft andere wenkbrauwen
Echt een aanrader voor mensen die leuke korte afleveringen zoeken zoals een Friends of Two and a Half men. 20 a 25 min per aflevering dus.
* Raven doet seizoen 2 van Rebecka Martinsson kijken
Blijkt dat ze de actrice van het hoofdpersonage hebben verandert...
Blijkt dat ze de actrice van het hoofdpersonage hebben verandert...
Oscar Wilde
Family Guy en Bob's Burgers zijn verlengd met twee seizoenen!
Voor Family Guy wordt dit S20 en S21. Voor Bob's Burgers wordt dit S12 en S13.
Dit staat los van de seizoenen die vanaf deze herfst worden uitgezonden; dat zijn S19 van Family Guy en S11 van Bob's Burgers.
Dit staat los van de seizoenen die vanaf deze herfst worden uitgezonden; dat zijn S19 van Family Guy en S11 van Bob's Burgers.
Raised by wolves ook een S2VirinR schreef op donderdag 24 september 2020 @ 07:41:
Family Guy en Bob's Burgers zijn verlengd met twee seizoenen!
Daar was i weer eens, lang niet gepost.
Ik heb weer een serie gevonden van Amazon,
IMDB: Tehran (TV Series 2020– )
Trailer zag er er goed uit in de trend van fauda Israëlische serie.
Groet Plet.
Groet Plet.
Amazon heeft niks met deze serie te maken.pletter schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:09:
Daar was i weer eens, lang niet gepost.
Groet Plet.
Het is een TV+ (voor degenen die de Apple icon niet zien, AppleTV+) original.
Ik ga hem zeker een kans geven.
Helemaal mee eens! Ben erg benieuwd naar de laatste aflevering.drfruit schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 06:47:
En mooi om te lezen dat er sowieso een 2e seizoen komt
van het weekend Utopia gezien .. wow ..
van zulke series hou ik wel. En ja er is veel over op te merken. Maar als je daar wat over schrijft krijg je meteen weer een tik over je vingers omdat je iets zou gaan verklappen..
Enige wat ik niet snap is waarom John Cusack zijn haar moet verven
van zulke series hou ik wel. En ja er is veel over op te merken. Maar als je daar wat over schrijft krijg je meteen weer een tik over je vingers omdat je iets zou gaan verklappen..
Enige wat ik niet snap is waarom John Cusack zijn haar moet verven
Dit topic is gesloten.
Let op:
POST GEEN SPOILERS!
In dit topic wordt over veel verschillende series gepraat, en er zijn altijd lezers die de serie waarover je post nog niet gezien hebben. Post daarom in dit topic dus geen spoilers, ook niet als je ze "netjes" in spoilertags zet.
Als je dieper op een serie wil ingaan en ook discussiëren over zaken die spoilers zijn voor mensen die de serie nog niet gezien hebben, doe dat dan in het topic specifiek voor die serie - en als die er nog niet is, dan kan je die natuurlijk maken.
POST GEEN SPOILERS!
In dit topic wordt over veel verschillende series gepraat, en er zijn altijd lezers die de serie waarover je post nog niet gezien hebben. Post daarom in dit topic dus geen spoilers, ook niet als je ze "netjes" in spoilertags zet.
Als je dieper op een serie wil ingaan en ook discussiëren over zaken die spoilers zijn voor mensen die de serie nog niet gezien hebben, doe dat dan in het topic specifiek voor die serie - en als die er nog niet is, dan kan je die natuurlijk maken.