Ik doel op de bestemming: Eindhoven. Op het tijdstip en over de hsl.ArcticWolf schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:43:
[...]
Alle Trax combinaties gaan eruit en worden vervangen door ICNG.
En daarna stapsgewijs de ICM ()
Dat deze combinatie van ICNG, over HSL op dit tijdstip begin deze maand nog niet naar Eindhoven reed, maar naar Rotterdam en daar keerde.
Schiphol is op x.53 en x.23 naar Breda over hsl.
Schiphol is op x.07 of x.10 en x.37 of x.40 naar Rotterdam over hsl.
Nu is deze naar Eindhoven via Breda over hsl.
[ Voor 23% gewijzigd door Get!em op 24-10-2023 17:49 ]
Er zijn werkzaamheden tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal. Ik gok dat het daarmee te maken heeft, dan wordt de dienst Eindhoven - Rtd wel vaker gekoppeld aan Asd - Rtd.Get!em schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:46:
[...]
Ik doel op de bestemming: Eindhoven. Op het tijdstip en over de hsl.
Zag ik nou afgelopen zaterdag een Eurostar of TGV in 's-Hertogenbosch langskomen...?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
De IC Eindhoven - Den Haag rijdt vanwege die werkzaamheden inderdaad een aantal weken (tot 13-11 aldus NS-app) niet tussen Rotterdam en Den Haag.Andreas01 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:50:
[...]
Er zijn werkzaamheden tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal. Ik gok dat het daarmee te maken heeft, dan wordt de dienst Eindhoven - Rtd wel vaker gekoppeld aan Asd - Rtd.
Be yourself, no matter what they say ...
Dat gebeurt soms, dus het zou best kunnen. Van de zomer zag ik een omgeleide Thalys en een omgeleide ICE elkaar kruizen net onder 's-Hertogenbosch.Fiber schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:49:
Zag ik nou afgelopen zaterdag een Eurostar of TGV in 's-Hertogenbosch langskomen...?
Eurostar heeft sinds begin deze maand inderdaad TGV-treinstellen - de stellen die voorheen onder de naam Thalys reden.Fiber schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:49:
Eurostar en Thalys zijn namelijk gefuseerd, waardoor de naam Thalys is verdwenen en die diensten nu onder de Eurostar-naam worden uitgevoerd.
De TGV-stellen van Eurostar mogen niet door de kanaaltunnel, dus op die route kom je ze niet tegen. Ook blijven ze voorlopig hun rood/zilveren kleur houden en worden ze niet geel/blauw gespoten. Wel is het Eurostar logo prominent aangebracht op de motorwagens.
Dat je ze in Den Bosch tegenkwam, is dan wel weer apart. Je zou verwachten dat de dienst Parijs - Keulen niet door Nederland wordt gerouteerd, en de dienst Amsterdam - Parijs niet een zo oosterlijk gelegen grensovergang naar België pakt.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Daar is niks vreemds aan ? Als de route door het westen er uit ligt, gaan ze oostelijk door de randstad. Dus Amsterdam - Utrecht - Den Bosch - Tilburg - Breda en dan de HSL op.Heroic_Nonsense schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:59:
[...]
Dat je ze in Den Bosch tegenkwam, is dan wel weer apart. Je zou verwachten dat de dienst Parijs - Keulen niet door Nederland wordt gerouteerd, en de dienst Amsterdam - Parijs niet een zo oosterlijk gelegen grensovergang naar België pakt.
Ze rijden ook wel eens Amsterdam - Breukelen - Woerden - Gouda - Rotterdam.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Paar maanden terug was de omgeleide Nightjet (over Venlo ipv Zevenaar door werkzaamheden in Duitsland) nog verder omgeleid omdat Utrecht - 's-Hertogenbosch eruit lag. Hij reedt om via Rotterdam, en had een extra stop in Eindhoven Centraal.Heroic_Nonsense schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:59:
[...]
Zulke internationale treinen lijken niet ingekort te mogen worden (qua route), en moeten dan omgeleid worden.
Ja duidelijk, kan ik mooi een stoel in de stiltecoupe kiezen.EDIT schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:46:
Je kan elke trein nemen waarmee je het snelste op je bestemming komt als de 'Zugbindung' is opgeheven.
Stoelreservering zou ik echt altijd doen. Het komt zovaak voor dat trein vol zitten (al dan niet door uitval van de voorgaande trein), en zeker op deze afstanden is staan geen pretje.
EDIT schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:04:
Ja, maar op het moment dat de verbinding via Emmerich eruit ligt (en dus de volgende treinen ook niet gaan en er ook geen vervangend vervoer geregeld is), dan denk ik niet dat daar een conducteur moeilijk over gaat doen.
Nog sterker: het gebeurt vaak genoeg dat de ICE zelf in zo'n geval via Venlo wordt gestuurd.
cazzer22 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:09:
Dat klopt, ik bedoelde meer op als de ICE vertraagd is (maar wel rijdt) dat je dan niet eigenhandig een andere grensovergang moet gaan pakken.
Je heb in geval van ernstige problemen natuurlijk verschillende opties. Mocht je niet bij Emmerich de grens over kunnen omdat daar een defect aan het spoor is en dus alle treinen de komende paar uur eruit liggen.vrilly schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:41:
Wat DB betreft mag het al vanaf 20min vertraging(niet dat je dan al sneller bent opeens via Venlo)
Het is meer de vraag hoe de NS controleurs hiermee omgaan
Mocht de ICE omgeleid worden via 's Hertogenbosch is dat een logische route. Kost me een extra overstap, maar verder waarschijnlijk geen punt. Ik ga er dan ook vanuit dat de conducteur niet moeilijk doet over het kaartje, ook al zit je eerder in de trein dan verwacht omdat je die ICE wil halen.
Een andere optie is dat de hele ICE niet rijdt en de grensovergang eruit ligt. Dan helpt het misschien, afhankelijk van de verwachting om naar Venlo te gaan, daar op een RE te stappen en dan in Düsseldorf een ICE te zoeken. Je reist dan met Arriva en verder is er weinig meer over van je oorspronkelijke reis. Zou er dan iemand moeilijk doen?
Of om wat voor reden rijdt de ICE niet, ik neem de eerste RE19 vanaf Arnhem en zoek in Duitsland een ICE die me verder brengt. In de praktijk kom je wel aan de twintig minuten vertraging, dus ook dat zou geen probleem moeten zijn.
Ik ben een paar jaar geleden naar Zwitserland gegaan met de trein, heenreis ging inderdaad niet zo soepel. Van een vervangende bus om de grens over te komen tot wisselstoringen en omleidingen in het zuiden/oosten. Maar uiteindelijk kom je er wel. Op de terugweg met de NJ en perfect op tijd in Arnhem zodanig dat het ontbijtje/de thee nog niet eens bij de couchette was. Vorig jaar overigens een rondje Ruhrgebied gedaan en dat dan weer zonder problemen. Dus ja, ik weet hoe het kan gaan (positief en negatief).Autonoesis schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:38:
Reizen met Deutsche Bahn je moet wel sadomasochistisch zijn aangelegd om dit jezelf aan te doen. Pak de bingokaart er maar vast bij! Als eerst moet je geluk hebben als je trein überhaupt komt opdagen. Vanuit Nederland is de kans aanzienlijk dat de trein in Emmerich stil komt te staan omdat de trein besloot allergisch te zijn voor 15kV . Dan volgt een kleine urbex trip door het verpauperde Ruhrgebiet met misschien wel een Signalsteuerung of Verspätung eines vorausfahrenden Zuges. In Köln Deutz moet zonodig half Köln met de trein naar Frankfurt incl. oneindig veel bagage dat ook weer een vertraging veroorzaakt van meerdere minuten. HSL tussen Bonn en Frankfurt Flughafen gaat meestal probleemloos alleen valt de trein langzaam uit elkaar zodat de trein in Frankfurt Flughafen uit dienst wordt genomen omdat alle plees kapot zijn of dat de Klimaanlage is uitgevallen (wel heerlijk leedvermaak als een zwaar obese Duitser aan het andere kant van het gangpad zit). En met een beetje pech gebeurt het allemaal in één reis. Dat klinkt als de wet van Murphy maar dit is "senk ju vor träwelling with Deutsche Bahn".
Uitiendelijk besloten om ICE 105 van 09:07 te nemen en als alles goed gaat, heb ik nog een hele middag in Frankfurt of Mainz en anders kan ik zodanig veel vertraging oplopen dat er andere dingen belangrijker worden.Arator schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:53:
Ik heb 2 reizen gedaan met een vertrek vanop een, voor mij, buitenlandse luchthaven waarbij ik zelf het vervoer naar die luchthaven moest regelen. Beide keren gekozen voor de trein, en beide keren gekozen om een dagje vroeger met de trein te vertrekken. Dat gaf mij heel wat gemoedsrust.
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Op Nederlandse treinen zitten er geen restricties, je mag de Nederlandse deel op elk manier doen zolang het op je route ligt, ook 8 uur eerder vertrekken met Nederlandse IC's en een dagje uit op Arnhem voordat je verder reist kan je doen bijvoorbeeld.T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:57:
[...]
Ja duidelijk, kan ik mooi een stoel in de stiltecoupe kiezen.
[...]
[...]
[...]
Je heb in geval van ernstige problemen natuurlijk verschillende opties. Mocht je niet bij Emmerich de grens over kunnen omdat daar een defect aan het spoor is en dus alle treinen de komende paar uur eruit liggen.
Mocht de ICE omgeleid worden via 's Hertogenbosch is dat een logische route. Kost me een extra overstap, maar verder waarschijnlijk geen punt. Ik ga er dan ook vanuit dat de conducteur niet moeilijk doet over het kaartje, ook al zit je eerder in de trein dan verwacht omdat je die ICE wil halen.
De Duitse treinconducteurs vinden dat helemaal prima bij een verstoring, ik weet alleen niet hoe Arriva controleurs erop reageren. Ik heb wel vaak genoeg met ice ticket toch de IC genomen naar Venlo vanaf Utrecht omdat er iets misging, en het.lijkt erop dat NS conducteurs het niet.veel boeit hoe je in Nederland reist met een buitenlandse ticketEen andere optie is dat de hele ICE niet rijdt en de grensovergang eruit ligt. Dan helpt het misschien, afhankelijk van de verwachting om naar Venlo te gaan, daar op een RE te stappen en dan in Düsseldorf een ICE te zoeken. Je reist dan met Arriva en verder is er weinig meer over van je oorspronkelijke reis. Zou er dan iemand moeilijk doen?
Dat is geen probleem, in deze situatie zit de RE19 wel altijd zo vol dat een conducteur nooit door de trein kan lopenOf om wat voor reden rijdt de ICE niet, ik neem de eerste RE19 vanaf Arnhem en zoek in Duitsland een ICE die me verder brengt. In de praktijk kom je wel aan de twintig minuten vertraging, dus ook dat zou geen probleem moeten zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door vrilly op 25-10-2023 16:33 ]
Het is zo dat ik in Arnhem woon, dus in principe is het geheel zonder overstap of binnenlandse trein.vrilly schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:33:
[...]
Op Nederlandse treinen zitten er geen restricties, je mag de Nederlandse deel op elk manier doen zolang het op je route ligt, ook 8 uur eerder vertrekken met Nederlandse IC's en een dagje uit op Arnhem voordat je verder reist kan je doen bijvoorbeeld.
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Het Maaslijn project gaat eindelijk uitgevoerd worden, maar wat ik mis in het stuk van prorail hoe men dit precies met Venlo wil gaan doen: https://www.prorail.nl/ni...dering-maaslijn-uitvoerenArcticWolf schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:35:
[...]
Het probleem is dat we hier niks aan hebben als je het volledige eisen en wensen pakket bekijkt (en vanuit Ten-T). Als je zaken gaat ombouwen in het bestaande emplacement komt het volgende probleem weer naar voren (ook mbt B&O).
Het idee om zaken naar Blerick en Gekkengraaf uit te plaatsen heb ik 4 jaar geleden al voorgesteld en ook onderzocht en kan niet meer omdat de Gemeente Venlo allemaal windmolens naast de spoorzone heeft geplaatst. Ook heb je een vrijekruising bij Blerick nodig en een 3e spoor over de Maasbrug (dus een nieuwe spoorbrug erbij) als je goederen bv uit gaat plaatsen en Blerick zelf is te kort vanuit Ten-T.
En ja dat is ook al bekeken. De ene "goedkope" optie sluit het ander weer uit etc.. Er ligt een totaal plan die overal rekening mee houdt, maar het ministerie wil daar niet aan. Er is gewoon geen geld om iets aan het reizigers deel te doen.
Even cru gezegd, de reizigers vervoerswaarde van Venlo is insignificant om er iets mee te doen. Er zijn haltes die meer reizigers per dag vervoeren (en gaan vervoeren).
Spanningssluis blijft een ding, de helling bij Venlo heeft adhesie problemen, omschakelen op de kruising (voor de Vierpaardjes) of bij de perronsporen veroorzaakt nu al problemen met opvolging. Laatst hebben ze live simulaties gedaan met een treinstel en die kwam tot stilstand door de wisselfrictie. De sluis verplaatsen naar Kaldenkirchen is ook al onderzocht samen met de Duitsers, maar daarmee krijg je adhesie problemen en ook weer opvolging uiteindelijk.
Het eindplan wat wij hebben gemaakt maakt dat allemaal een stuk beter, voor zowel reizigers als goederen. Maar het huidige probleem is in mindere mate aanwezig voor goederen, dus voor het ministerie geen punt om extra geld toe te steken.
Heeft dit nog gevolgen voor de uiteindelijke planning en wat er in Venlo gaat gebeuren?
Net bij Bijlmer Arena: een posttrein met een 2200/2400 (kon ik zo gauw niet zien) en treinstel 466 op sleep.
Richting spoorwegmuseum of zo?
op weg naar Simpelveld denk ik https://miljoenenlijn.nl/evenement/stoomtreindagen-2023/bvk schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:01:
Net bij Bijlmer Arena: een posttrein met een 2200/2400 (kon ik zo gauw niet zien) en treinstel 466 op sleep.
Bron: Net als in de film: nostalgische stoomtrein in Den Bosch (waar ook een filmpje staat).Treinreizigers in Den Bosch konden zaterdagochtend even terug in de tijd. Ter ere van het vijfjarig bestaan van Het Stoomgenootschap reed er een stoomtrein met twee locomotieven van het centraal station naar
Het is net als in een oude film: een coupé met pluche banken, de geur van stoom en mensen verkleed in Victoriaanse stijl. Om 9.15 uur kwam de stoomtrein aan op spoor 6A van station Den Bosch en dat zorgde voor veel enthousiasme onder de fans op het perron. “De stoomtrein is heel leuk, het heeft een stukje romantiek”, zegt een van de reizigers op het perron. “Het is al de vierde keer dat ik mee ga. Ik heb lekker eten en wijn bij me. Hoe goed kun je het hebben, hè?
De stoomtrein bestaat uit twee grote locomotieven, een uit 1925 en een Duitse uit 1960. De wielen hebben een doorsnede van twee meter. De trein vertrok om 07.00 uur van Rotterdam, via Gouda en Utrecht naar Den Bosch. Na de stop in Den Bosch reed de stoomtrein om 09.40 uur door naar Zuid-Limburg. De rit met deze trein is georganiseerd door Het Stoomgenootschap uit Den Bosch. Dit genootschap bestaat vijf jaar en dat werd gevierd met deze bijzondere treinrit.
De locomotieven van dienst zijn de 01.1075 en de 23.023 van de Stoom Stichting Nederland die in dubbeltractie rijden.

Virussen? Scan ze hier!
Ik was gisteren zoals wel vaker de laatste jaren mee met deze rit en in het bezit van een 1ste klas kaart en dit was weer goed georganiseerd.wildhagen schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:54:
[...]
Bron: Net als in de film: nostalgische stoomtrein in Den Bosch (waar ook een filmpje staat).
De locomotieven van dienst zijn de 01.1075 en de 23.023 van de Stoom Stichting Nederland die in dubbeltractie rijden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
1ste klas zoals 1ste klas hoort te zijn, met heerlijke zittingen.
Vlaai omdat we naar Limburg gingen.
Elk uur kwam de catering langs en het eerste kopje koffie was gratis.
Lange rit: 7:35 vertrokken aankomst om 13:30
Terug 18:15 vertrokken aankomst om 23:15.
Aanrader voor een ieder die hier fan van is.
Naast een aantal stoomtreinen van de SSN reed er gisteren ook een oude gediende van de NS door Nederland. Het was de Materieel '64 met nummer 904 van de Stichting 2454 CREW die zijn 50e verjaardag vierde.
De rit met liefhebbers die zich ervoor hadden ingeschreven ging vanuit Amersfoort via Zwolle naar Emmen en weer terug naar Amersfoort. Daarvandaan werd er naar Hilversum gereden en werd er koers gemaakt naar het stadion-station van het Johan Cruyff ArenA. Daarvandaan werd er via Maarssen naar Utrecht gereden met Amersfoort weer als eindbestemming.
De rit met liefhebbers die zich ervoor hadden ingeschreven ging vanuit Amersfoort via Zwolle naar Emmen en weer terug naar Amersfoort. Daarvandaan werd er naar Hilversum gereden en werd er koers gemaakt naar het stadion-station van het Johan Cruyff ArenA. Daarvandaan werd er via Maarssen naar Utrecht gereden met Amersfoort weer als eindbestemming.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 80% gewijzigd door AW_Bos op 29-10-2023 15:18 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ben benieuwd naar eind november want dan bestaat Plan U 151 van Crew ook 60 jaar.AW_Bos schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:16:
Naast een aantal stoomtreinen van de SSN reed er gisteren ook een oude gediende van de NS door Nederland. Het was de Materieel '64 met nummer 904 van de Stichting 2454 CREW die zijn 50e verjaardag vierde.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Treinstel 151 Afleverdata 26 november 1963
Ik reed gisteren op de A67 van Eindhoven richting Venlo en reed daar over het spoor van Eindhoven naar Weert.AW_Bos schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:16:
Precies terwijl ik er overheen reed kwam er een stoomtrein onder de brug door. Mijn vrouw en ik schrokken ons kapot, de witte rook vloog ineens onder de brug vandaan over de snelweg heen. Kleine hartverzakking voor ons beiden
1s later zagen we dat het een stoomtrein was, maar toch schrik je even.
Verwijderd
In Noord Holland is het klantje pesten door NS weer een tandje opgevoerd. Er moeten echt meer mensen in de auto. 
https://www.nhnieuws.nl/n...-ns-brief-naar-vervoerder
https://www.nhnieuws.nl/n...tregeling-regio-in-verzet
https://www.spoorpro.nl/p...enstregeling/?gdpr=accept
https://www.binnenlandsbe...d-verzet-tegen-plannen-ns
En bij de NS zagen ze dit - surprise surprise - echt totaal niet aankomen, zulke felle reacties. Zegt meer over NS dan over de reacties natuurlijk. Wouter Koolmees......
Gelukkig is het eerste plan al van tafel geloof ik, via een motie in de Tweede Kamer. One down... more to go.
Deze aanslag is "verijdeld":
https://www.spoorpro.nl/d...eling-alkmaar-den-helder/
Toch knap om in "nauw overleg" een halve provincie tegen je in het harnas te jagen. Als je gesprekspartners dat overleg en de "uitkomsten" dan ook nog eens als "uiterst teleurstellend" bestempelen.... Daar moet je echt je best voor doen.
Zelfs de wel maatschappelijk betrokken organisaties (ziekenhuis, scholen, Marine.... ) verbinden hun naam aan het tegengeluid. Knap.
https://www.nhnieuws.nl/n...-ns-brief-naar-vervoerder
https://www.nhnieuws.nl/n...tregeling-regio-in-verzet
https://www.spoorpro.nl/p...enstregeling/?gdpr=accept
https://www.binnenlandsbe...d-verzet-tegen-plannen-ns
En bij de NS zagen ze dit - surprise surprise - echt totaal niet aankomen, zulke felle reacties. Zegt meer over NS dan over de reacties natuurlijk. Wouter Koolmees......
Gelukkig is het eerste plan al van tafel geloof ik, via een motie in de Tweede Kamer. One down... more to go.
Deze aanslag is "verijdeld":
https://www.spoorpro.nl/d...eling-alkmaar-den-helder/
Toch knap om in "nauw overleg" een halve provincie tegen je in het harnas te jagen. Als je gesprekspartners dat overleg en de "uitkomsten" dan ook nog eens als "uiterst teleurstellend" bestempelen.... Daar moet je echt je best voor doen.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2023 08:46 ]
Afbeelding drie is voor mij een trip naar memory-lane! Dat is lang geleden dat hier een Mat64 was! Mooie foto's!AW_Bos schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:16:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Vet hé. Ik woon dus op 2 minuten rijden van station Schin op Geul. Prachtig als stoomtreinliefhebber natuurlijk. Waren heel wat mensen aan het ‘spotten’.wildhagen schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:54:
[...]
Bron: Net als in de film: nostalgische stoomtrein in Den Bosch (waar ook een filmpje staat).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/bxuK9eX3vnn5gFiBqLVlajxm.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren om 18:15 nog de laatste passagierstrein vertrokken, richting Simpelveld. Die originele koplampen gaven zo weinig licht dat ze maar besloten hadden een LED adaptatie te monteren
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Op zoek naar vertrektijden bij de NS.nl website.. lijkt nergens in het menu te zitten.
Gelukkig kunnen we wel onze eigen informatie maken op onze NS website..... erg leuk!
Zie api regel hieronder, inclusief wel actuele vertrektijden.
https://www.ns.nl/reisinf...ogo=true&footerLogo=false
/f/image/VqTnUiipu8EEYGbebutpsLdb.png?f=fotoalbum_large)
----
/f/image/BWwnW3k2jGiC4Tdopt6VyDeY.png?f=fotoalbum_large)
En vertrektijden in normaal webpagina formaat staan dus niet in het menu van reisinformatie, maar zijn te vinden via voorzieningen --> stationsinformatie --> vertrektijden
https://www.ns.nl/stationsinformatie/rtd/rotterdam-centraal
Gelukkig kunnen we wel onze eigen informatie maken op onze NS website..... erg leuk!
/f/image/VqTnUiipu8EEYGbebutpsLdb.png?f=fotoalbum_large)
----
/f/image/BWwnW3k2jGiC4Tdopt6VyDeY.png?f=fotoalbum_large)
En vertrektijden in normaal webpagina formaat staan dus niet in het menu van reisinformatie, maar zijn te vinden via voorzieningen --> stationsinformatie --> vertrektijden
[ Voor 26% gewijzigd door Get!em op 30-10-2023 13:59 ]
Volgens mij wordt deze website gebruikt door winkels op stations zoals Stationswoonkamer en in Utrecht in de food courts.
[ Voor 7% gewijzigd door handoff op 30-10-2023 14:14 ]
Geinig! Dit is voor ParijsGet!em schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:54:
Op zoek naar vertrektijden bij de NS.nl website.. lijkt nergens in het menu te zitten.
[Afbeelding]
----
[Afbeelding]
En vertrektijden in normaal webpagina formaat staan dus niet in het menu van reisinformatie, maar zijn te vinden via voorzieningen --> stationsinformatie --> vertrektijden![]()
:fill(white):strip_exif()/f/image/XpEL9HFzzLdNLBcwHK85iZWM.png?f=user_large)
De NMBS heeft de RER overgenomen
https://www.ns.nl/reisinf...go=false&footerLogo=false
https://nos.nl/artikel/24...door-kapotte-bovenleiding
Het traject ten zuiden van Rotterdam is ook wel echt een single point of failure voor internationale treinen naar België, Frankrijk en Londen en voor het zuidwesten van Nederland. Wel jammer dat dit weer geen goede marketing is voor de trein.
Het traject ten zuiden van Rotterdam is ook wel echt een single point of failure voor internationale treinen naar België, Frankrijk en Londen en voor het zuidwesten van Nederland. Wel jammer dat dit weer geen goede marketing is voor de trein.
En volgend jaar de Mat'24 Blokkendoos die dan 100 jaar is... 🥳🎉ed1703 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:51:
[...]
Ben benieuwd naar eind november want dan bestaat Plan U 151 van Crew ook 60 jaar.
[...]
Dit is wel gaaf. Blijkbaar hebben ze nu ook een connectie gevonden met de Franse spoorwegen i.p.v. dat ze enkel hun eigen bekende internationale ritten vertoonden.Kalentum schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:19:
[...]
Geinig! Dit is voor Parijs
[Afbeelding]
De NMBS heeft de RER overgenomen
https://www.ns.nl/reisinf...go=false&footerLogo=false
En Berlijn Hbf werkt ook, evenals Engeland, België, Zwitserland, Oostenrijk, Italië en Frankrijk
De herkenning van de types gaat niet altijd even goed, maar dat je nu ook vertrektijden van internationale treinen op landelijk niveau ziet, dat is voor mij nieuw.
Ik ga eens kijken wat de NS API ermee doet
Update: Staat ook in de API!
[ Voor 25% gewijzigd door AW_Bos op 30-10-2023 19:22 ]
Hoe bepalen jullie het station id? Ik krijg hem bij buitenlandse niet.
https://www.ns.nl/reisinf...rmen/treinen/configuratieI_IBlackI_I schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 23:23:
Hoe bepalen jullie het station id? Ik krijg hem bij buitenlandse niet.
Door alle Get request stukken weg te halen kwam ik op deze pagina uit. Daar kan je stations kiezen.
Wel leuk dat zoiets gewoon openbaar toegankelijk is.
Op Nm werd ook net omgeroepen en stond er op de borden dat er een technische storing is (was?) m.b.t. de digitale informatieborden.
Dat kwam natuurlijk doordat alle Tweakers hier het systeem hadden overbelast door met de API te spelen
Spitsheffing van de baan:
Verwacht dat 'de overheid' dit een mindere vorm van financiering vindt...NS schrapt plannen voor spitsheffing vanwege gebrek aan draagvlak
De spitsheffing is wat Koolmees betreft van de baan, zei hij donderdag op Radio 1. Eerder was al in het nieuwe contract van de NS opgenomen dat de organisatie eerst naar alternatieven moet kijken voordat ze de treinkaartjes in de spits duurder maken.
Koolmees zegt dat de NS met het bedenken van de spitsheffing een verkeerde inschatting heeft gemaakt. "We hadden een systeem bedacht waarbij 80 procent van de kaartjes goedkoper zou worden in de daluren. Om dat te financieren hadden we de spitsheffing bedacht."
De NS-topman blijft spreiding van reizigers belangrijk vinden, maar de NS zal dat niet meer proberen te bereiken via een heffing in de spits. "We hebben geconstateerd dat daarvoor geen draagvlak is."
Als mogelijk alternatief kan hij zich goed vinden in een klimaatticket, zoals dat in verkiezingsprogramma's van GroenLinks-PvdA en D66 staat. Dit is een ticket waarmee je goedkoper kunt reizen buiten de spits, zodat de trein dan een duurzamer en goedkoper vervoermiddel wordt dan de auto. Kosten daarvoor worden dan betaald door de overheid, niet door de spitsreiziger.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Spoorloper bij Utrecht Centraal, daardoor gele treinverkeer plat:
Zie https://nos.nl/artikel/24...over-persoon-op-het-spoorEr rijden bijna geen treinen meer van en naar Utrecht Centraal. De NS is momenteel bezig het treinverkeer weer op te starten.
In de late avond kwam er een melding binnen over een persoon die op het spoor liep rond Utrecht Centraal. Uit voorzorg is daarom het hele treinverkeer stopgezet, meldt een woordvoerder aan de NOS. Het is niet bekend of er daadwerkelijk iemand op het spoor is aangetroffen.
"Helaas hebben we te maken met de gevolgen daarvan. De treinen konden niet binnenkomen en zijn dus weer teruggegaan naar het station waar ze vandaan kwamen", aldus een woordvoerder.
Dat betekent dat het personeel dat op Utrecht Centraal op een volgende trein moest stappen er niet was. "Het is een ingewikkelde puzzel die we nu aan het oplossen zijn."
Het vertrektijdenbord op het station kleurt grotendeels rood en in de hal van het station staan veel gestrande reizigers. "De conducteurs zijn in lichte paniek omdat ze er ook niets van snappen", zegt een gedupeerde.
Volgens de laatste update van de NS is de storing naar verwachting om 00.30 uur verholpen. Het spoorbedrijf adviseert reizigers de reisplanner goed in de gaten te houden.
Virussen? Scan ze hier!
Ben even ergens geweest; en ja, je kan tegenwoordig het terrein op, en de Maglev in die buiten staat. Elk weekend open. Probeer morgen meer foto`s te plaatsen.
:strip_exif()/f/image/XNxn1qmS8F0vhIX5NxnSJJZp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jURXJ5YOl6yUXty8QlfuWPiX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yDN4FdPXQZm38BrD9hbxa7Je.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3KAziwJM5MpFLQaGQ4uiguou.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0AseuRmt6IC4U6pSxlx91dYb.jpg?f=fotoalbum_large)
https://fv-transrapid.de/
Niet veel, maar als je in de buurt bent in een weekend ene bezoekje waard; ze hebben iets van €20.000 euro nodig om in iedergeval de TR07 (als ik het goed hebt_ op te knappen.)
:strip_exif()/f/image/yDN4FdPXQZm38BrD9hbxa7Je.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3KAziwJM5MpFLQaGQ4uiguou.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0AseuRmt6IC4U6pSxlx91dYb.jpg?f=fotoalbum_large)
https://fv-transrapid.de/
Niet veel, maar als je in de buurt bent in een weekend ene bezoekje waard; ze hebben iets van €20.000 euro nodig om in iedergeval de TR07 (als ik het goed hebt_ op te knappen.)
[ Voor 10% gewijzigd door Illegal_Alien op 04-11-2023 22:34 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik kwam een artikel tegen over rangeerlocs op batterijen.
De CCO van het bedrijf dat dergelijke locs verhuurt, een Nederlander, beklaagt zich dat zijn locs in Nederland niet van de privé-aansluitingen mogen rijden omdat de locs niet zijn uitgerust met ETCS. "Gebruiken we niet", is zijn visie, "oude locs moeten dit ook niet hebben."
In België is dit echter wel van doen. Trainworld, het museum van NMBS, wou graag terug ritten doen met een stoomtrein op de hoofdlijnen. Omdat ze echter geen ETCS krijgt ingebouwd in de stoomloc, komt die loc het net niet op. NMBS heeft haar plannen dan ook opgegeven.
Verder worden de aansluitingen tussen privé-spoor en de hoofdlijnen bij ons ook uitgerust met ETCS.
Ik denk dat die man beter zijn gevecht tegen ETCS, en een aanpassing van de wetgeving opgeeft, en zijn energie steekt in het aanpassen van zijn locs.
https://www.spoorpro.nl/i...risch-rangeren-in-de-weg/
https://www.bruzz.be/mobi...world-begraven-2023-05-14
De CCO van het bedrijf dat dergelijke locs verhuurt, een Nederlander, beklaagt zich dat zijn locs in Nederland niet van de privé-aansluitingen mogen rijden omdat de locs niet zijn uitgerust met ETCS. "Gebruiken we niet", is zijn visie, "oude locs moeten dit ook niet hebben."
In België is dit echter wel van doen. Trainworld, het museum van NMBS, wou graag terug ritten doen met een stoomtrein op de hoofdlijnen. Omdat ze echter geen ETCS krijgt ingebouwd in de stoomloc, komt die loc het net niet op. NMBS heeft haar plannen dan ook opgegeven.
Verder worden de aansluitingen tussen privé-spoor en de hoofdlijnen bij ons ook uitgerust met ETCS.
Ik denk dat die man beter zijn gevecht tegen ETCS, en een aanpassing van de wetgeving opgeeft, en zijn energie steekt in het aanpassen van zijn locs.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
toch bijzonder want in nederland gebruiken we bijna nergens ETCS... Je zou zeggen dat dat dan niet uitmaakt?Arator schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:11:
Ik snap niet goed wat ze nou bedoelen met 'stamlijn' en 'het spoor tussen rangeerterreinen'. Strukton heeft volgens mij alleen de bedrijfsaansluitingen zelf. In bijvoorbeeld Delfzijl heb je vervolgens een boel spoor van het station tot aan de bedrijfsaansluitingen. Daar ligt geen treindetectie, geen seinen, geen bovenleiding, niets. Het lijkt me een redelijke eis om daar te mogen met je simpele locje. Maar dan moet je je wagens ook afzetten op station Delfzijl. Daar ligt wél treindetectie en treinbeveiliging, wat je zou kunnen verstoren. Laden aan de bovenleiding is ook wel een dingetje: dan ga je retourstromen in de spoorstaven laten lopen, en dan móet je echt testen dat die stromen de beveiliging niet verstoren.Arator schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:11:
Ik snap z'n punt ook wel: zo'n industrielocje kan heel goedkoop gemaakt worden, ook door bijvoorbeeld Oost-Europese leveranciers. Een 'echte' loc, die voldoet aan de TSI et cetera, is een stuk ingewikkelder. Niet voor niets dat alle locs in West-Europa tegenwoordig gemaakt worden door Siemens, Stadler en Alstom, hoewel die laatste ook bijzonder veel moeite heeft om locs toegelaten te krijgen tegenwoordig. Buitenstaanders komen er amper tussen. Ondanks dat de Siemensen en Stadlers echt niet goedkoop zijn.
Het gaat neem ik aan niet om de huidige situatie, maar de invoering van ETCS in de toekomst.Haribo112 schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:10:
[...]
toch bijzonder want in nederland gebruiken we bijna nergens ETCS... Je zou zeggen dat dat dan niet uitmaakt?
Het lijkt me redelijk dat die eis gesteld wordt bij toelating, anders blijf je met een kip-ei zitten.
Ben je niet in de war met Infrabel? Daar was het "je mag het net niet op want je hebt geen ETCS" (Arriva FLIRT).Arator schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:11:
In Nederland ligt alleen ETCS op de HSL en op de Betuweroute (en een beetje dual signalling op wat andere lijntjes) en het transitieschema is zeer zeer zeer ruim. Ik kan me niet indenken dat een loc zonder ETCS in Nederland geweigerd wordt.
Daarbij ligt er op aansluitingen en rangeerterrein meestal helemaal niks. Geen detectie, geen treingebonden beveiliging.
Signatures zijn voor boomers.
In het artikel wordt door het Luxemburgse bedrijf gemeld dat ze niet op sporen in beheer bij ProRail mogen komen. ProRail schijnt, om toegelaten te mogen worden, te eisen dat de loc is voorzien van ETCS. Dit schijnt een eis te zijn die opgelegd wordt door het ministerie.Maasluip schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:56:
[...]
Daarbij ligt er op aansluitingen en rangeerterrein meestal helemaal niks. Geen detectie, geen treingebonden beveiliging.
Ik neem maar even aan dat deze info klopt, alhoewel het artikel niet aan wederhoor bij ProRail of het ministerie heeft gedaan.
De vraag is waarom die eis wordt gesteld.
Meest waarschijnlijke verklaring is dat het ministerie een kip-ei situatie wil voorkomen dat ETCS niet of pas veel later dan gepland op andere delen kan invoeren, omdat er te weinig locs zijn die over ETCS beschikken. Op zich een logische reden, je moet ergens een grens stellen, ook rekening houdend met levensduur van materieel.
Ik ben verder geen deskundige op dit gebied en kan niet goed inschatten of deze eis redelijk is in verhouding tot de geplande invoeringsdatum, het beoogde (beperkte) gebruik van het hoofdspoor en de kosten voor het ETCS-geschikt maken.
Al het nieuwe materieel dient sinds een aantal jaar voorzien te zijn van ETCS.
Bijzonder verhaal van Nexrail. Eerst zeggen ze... we zijn super goed bezig want we hebben goedkope locs zonder treinbeveiliging. Vervolgens gaan klagen dat ze het ProRail netwerk niet op mogen? Bijzonder dat ze daar pas achter komen nadat ze de treinen hebben gekocht en rond laten rijden.Arator schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:11:
Treinbeveiliging is gewoon duur punt.
Gebruik de locs in de gebieden zonder treinbeveiliging waarvoor ze bedoeld waren en als je locs wilt gebruiken op spoor van ProRail moet je ze laten certificeren. Teruggrijpen naar de grandfather rights is niet van toepassing want dan gaat geen enkele treinfabrikant meer ETCS inbouwen => want duur, ATB werkt ook. Maargoed ATB inbouwen is ook niet gratis
Tja, dat is leuk natuurlijk, maar een rangeerloc die van de houtrakpolder naar de westhavens in Amsterdam op en neer rijdt om te gaan rangeren en uithalen heeft weinig nut om die uit te gaan voeren met ETCS van 70k per unit (meen ik dat het zoveel kost) terwijl de baten daarvan zo goed als nul zijn, want tijdens het rangeren is dat vrij nutteloos.Wally2002 schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:18:
[...]
De vraag is waarom die eis wordt gesteld.
Meest waarschijnlijke verklaring is dat het ministerie een kip-ei situatie wil voorkomen dat ETCS niet of pas veel later dan gepland op andere delen kan invoeren, omdat er te weinig locs zijn die over ETCS beschikken. Op zich een logische reden, je moet ergens een grens stellen, ook rekening houdend met levensduur van materieel.
Dat zou heel goed kunnen, vandaar dat ik ook schreef:ed1703 schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:45:
[...]
Tja, dat is leuk natuurlijk, maar een rangeerloc die van de houtrakpolder naar de westhavens in Amsterdam op en neer rijdt om te gaan rangeren en uithalen heeft weinig nut om die uit te gaan voeren met ETCS van 70k per unit (meen ik dat het zoveel kost) terwijl de baten daarvan zo goed als nul zijn, want tijdens het rangeren is dat vrij nutteloos.
Als het zo klip en klaar is, zou men dus succesvol de eis kunnen aanvechten.Ik ben verder geen deskundige op dit gebied en kan niet goed inschatten of deze eis redelijk is in verhouding tot de geplande invoeringsdatum, het beoogde (beperkte) gebruik van het hoofdspoor en de kosten voor het ETCS-geschikt maken.
Tuurlijk, zolang die loc niet op de hoofdsporen komt. Zie je bijvoorbeeld ook in Duitsland. ThyssenKrupp heeft zijn eigen spoorwegbedrijfje en een lokaal netwerkje, zou toch een 500km spoor zijn, in het Ruhrgebied waarmee ze hun eigen bedrijven en de buren bedienen. Ze zouden een 90-tal locs hebben, waarvan enkelen zijn goedgekeurd om op het Duitse net te rijden, die ze dus gebruiken om hun wagens ergens op het hoofdnet te brengen.ed1703 schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:45:
[...]
Tja, dat is leuk natuurlijk, maar een rangeerloc die van de houtrakpolder naar de westhavens in Amsterdam op en neer rijdt om te gaan rangeren en uithalen heeft weinig nut om die uit te gaan voeren met ETCS van 70k per unit (meen ik dat het zoveel kost) terwijl de baten daarvan zo goed als nul zijn, want tijdens het rangeren is dat vrij nutteloos.
ThyssenKrupp is natuurlijk groot genoeg om er meerdere locs op na te houden, de lokale houtmarchand is blij dat die 1 loc kan huren, en dan liefst eentje waarmee die ook een wagen hout tot bijvoorbeeld Rotterdam kan brengen. En daar wringt voor Nexrail het schoentje. Zij willen meer locs verkopen/verhuren maar geen kat heeft interesse in hun product wegens die beperking.
Arriva had dit op voorhand kunnen weten dat ze zonder ETCS niet op het net mochten. Er is/was een overgangsmaatregel om oud materieel de tijd te gunnen om ETCS te kunnen inbouwen. Lukt dat niet, mag die trein het net niet meer op (zie die stoomtrein).Maasluip schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:56:
[...]
Ben je niet in de war met Infrabel? Daar was het "je mag het net niet op want je hebt geen ETCS" (Arriva FLIRT).
TBL was ook maar een overgangsfase, versneld ingevoerd na het treinongeluk in Buizingen. Men koos voor dat systeem omdat het compatibel was met alle seinsturingssystemen die op dat moment gebruikt werden, delen hergebruikt konden worden bij de ombouw naar ETCS, en dat er niet direct grote ombouwkosten nodig waren, die wel nodig zijn voor ETCS.
Hoe doet men dat eigenlijk met stoomtreinen icm ETCS?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Die moeten ETCS apparatuur aan boord krijgen, daar is een fonds voor maar volgens mij is het nog helemaal niet duidelijk hoe en wat...Maarten_E schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:16:
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
In het begin wil elk land zijn museumtreinen ombouwen. Vaak komt er dan een concept om het in de locomotief in te bouwen of om een extra wagon toe te voegen waarin de ETCS zit.Maarten_E schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:16:
Echter wanneer de kosten duidelijk worden, is het te duur en gaan de meeste plannen de prullenbak in. Wanneer de trein verplaatst moet worden, zal deze gekoppeld moeten worden aan een trein met ETCS aan boord.
België heeft een aantal museumlijnen. Aangezien die lijnen niet behoren tot het hoofdnet, mogen ze daar wel rijden met treinen zonder ETCS.Maarten_E schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:16:
https://www.treinenweb.nl...definitief-geschrapt.htmlLiefhebbers van Belgische stoomtreinen zullen zich voortaan moeten vergapen aan de stoomtreinen die op speciale museumspoorlijnen rijden. Een aantal bekende hiervan zijn: Stoomcentrum Maldegem (SCM) op het traject Maldegem-Eeklo, Chemins de Fer à Vapeur des 3 Vallées (CFV3V) actief op de spoorlijn Mariembourg-Treignes, Stoomtrein Dendermonde-Puurs (SDP) op het traject Dendermonde-Puurs, waar ook vereniging Tubize actief is. En tot slot is er ook de Toerisme en Spoorpatrimonium (TSP) welke actief is op de Bocqlijn tussen Ciney en Yvoir.
Ik denk dat dezelfde overwegingen spelen bij ATB. Ik vind dit wel een mooie uitleg, over het conserveren van de 3737. Het gaat over geld maar ook andere aspecten spelen een rol.Maarten_E schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:16:
Deel 2 van mij bezoek aan Lathen/Dörpen Transrapid.
Regen + Wind gooide wat roet in het eten, dus helaas minder met de drone kunnen doen dan ik wilde.
:strip_exif()/f/image/kIfaMflQLmr3Kl3E2dYd6YId.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WLphukIe5JV0RCY1FKcpxmQS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qMESSPMoMtsBBmgLOcCxBFjE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NMcCf2BazTNIM6TVN6xRhYDi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OaMq4zefOXpAgYYSDqfsKNvf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3I53yZfoeSUtTQGBEkgylMLo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VHisic3a4OHnU5EfF3znXNRu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5OjacDUCCBxLqrAMbEsbTBtI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m9TpfYlksBQZksPqYPKwbjue.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UIPxdyBc3xz5LdXgJzEUcxYQ.jpg?f=fotoalbum_large)
En een voor de rest onbewerkte drone video:
(Op moment van posten nog aan het uploaden.)
Regen + Wind gooide wat roet in het eten, dus helaas minder met de drone kunnen doen dan ik wilde.
:strip_exif()/f/image/kIfaMflQLmr3Kl3E2dYd6YId.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WLphukIe5JV0RCY1FKcpxmQS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qMESSPMoMtsBBmgLOcCxBFjE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NMcCf2BazTNIM6TVN6xRhYDi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OaMq4zefOXpAgYYSDqfsKNvf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3I53yZfoeSUtTQGBEkgylMLo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VHisic3a4OHnU5EfF3znXNRu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5OjacDUCCBxLqrAMbEsbTBtI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m9TpfYlksBQZksPqYPKwbjue.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UIPxdyBc3xz5LdXgJzEUcxYQ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 178% gewijzigd door Illegal_Alien op 06-11-2023 23:37 ]
Een losse ETCS-installatie voor een toegelaten trein zal ongetwijfeld zoiets kosten. Maar als je het hebt over een kleine, nieuw te bouwen rangeerlocserie, dan gaat het een stuk meer kosten. Als de keus is uit 1) TSI gecertificeerde loc met alle treinbeveiligingssystemen en toelatingen, en 2) een industrielocje, zonder dat alles. Dan heb je het over een verschil van miljoenen per loc. Dat is echt iets wat de businesscase kan breken.ed1703 schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:45:
[...]
Ik heb ook niet het idee dat ze ermee over de hoofdbaan willen, maar wel op de "stamlijnen". Bijvoorbeeld de lijn van industrieterrein Moerijk naar station Lage Zwaluwe. Of het voorbeeld wat ik al noemde: van de industrie in Delfzijl /Farmsum naar station Delfzijl. Lijnen die van ProRail zijn en grotendeels niet voorzien zijn van treinbeveiliging / treindetectie.
Als ze over de hoofdbaan willen, lijkt het me logisch dat ze alle toelatingen moeten hebben.
Treinkaartjes houden volgend jaar dezelfde prijs als in 2023
Treinkaartjes en abonnementen van NS behouden in 2024 dezelfde prijs als in 2023. Het kabinet heeft op verzoek van de Tweede Kamer een bedrag van 120 miljoen euro vrijgemaakt waardoor NS een voorgenomen tariefsverhoging van 8,67% kan uitstellen.
nieuws.ns.nl
Treinkaartjes en abonnementen van NS behouden in 2024 dezelfde prijs als in 2023. Het kabinet heeft op verzoek van de Tweede Kamer een bedrag van 120 miljoen euro vrijgemaakt waardoor NS een voorgenomen tariefsverhoging van 8,67% kan uitstellen.
nieuws.ns.nl
Voor diegenen die een treinrit plannen naar/door België, deze avond om 22u begint er een 48-uren staking van het Belgische spoorwegpersoneel.
https://www.vrt.be/vrtnws...oneel-legt-het-werk-neer/
https://www.vrt.be/vrtnws...oneel-legt-het-werk-neer/
Vroegâh reed hier in de Rotterdamse haven met de wereldhavendagen een stoomtrein op en neer tussen Rtd en Maasvlakte west. Over de brug uiteraard want tunnel niet geschikt voor reizigers, maar daar stond een 6400 van DB voor als ETCS installatie. :-)Maarten_E schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:16:
Daar zit de crux in dit verhaal.. en ik snap de frustratie van Nexrail ergens ook.. usecase voor dit soort loccen hier in de haven is vooral uithalen en plaatsen van treinen bij de bedrijven, dus vanaf het emplacement de stamlijn op naar het bedrijf en retour.EDIT schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:36:
Al het nieuwe materieel dient sinds een aantal jaar voorzien te zijn van ETCS.
Dat gebeurd nu vaak met museum waardig materieel (staat nu een 600 uit het jaar kruik op de Botlek…) zonder ETCS aan boord. En dat mag, alleen mag de loc niet de hoofdbaan op. Maar die hebben de toelating al natuurlijk
Vorige week was ik een weekendje naar Antwerpen met mijn vrouw. Nadat we weer dik een uur op de ring Antwerpen hadden vast gestaan vanaf richting Eindhoven vroeg ik mij af waarom we niet met de trein waren gegaan (woon in Venlo).
Nu rijd er geen trein vanaf Eindhoven naar Antwerpen en moet je via Breda, een route die best om is.
Kijkende op openrailwaymap.org is er wel een potentiele route via de 'Ijzeren Rijn', maar die trein bestaat niet via Weert.
Het mooie zou zijn als er bij Weert/Budel nog een aftakking zou komen dat je direct vanaf Eindhoven naar Antwerpen kan rijden en dan dat kleine stukje spoor ook nog voorziet van een bovenleiding. Hamont <> Weert hebben we het dan over. Dit zou eventueel 150 miljoen kosten: https://www.treinenweb.nl...oorlijn-weert-hamont.html
Wat mij betreft peanuts. Je kan ook kiezen voor Roermond <> Antwerpen en reizigers vanaf Eindhoven kunnen dan in Weert overstappen.
Nu komen er verkiezingen aan en ik ben mij eens aan het verdiepen in de politiek. Zijn er nu echt partijen die meer spoor ook echt op de agenda hebben staan?
De Lelylijn trekt nu alle aandacht, maar we hebben zo veel spoor wat nog beter kan. Gewoon even wat ik kan verzinnen:
- Lelylijn
- Maaslijn
- Ijzeren Rijn (Hamont <> Weert)
- Venlo <> Kaldenkirchen
Soms vraag ik mij wel eens af of we niet een 'Partij voor de Infrastructuur' moeten hebben die zich los van politieke kleur inzet voor betere infrastructuur. Fysiek en Digitaal. Weg, Spoor, Bus, OV, Glasvezel, etc, etc.
Kan iemand hier iets meer licht op schijnen? Welke partij zou hier meer in willen investeren?
Nu rijd er geen trein vanaf Eindhoven naar Antwerpen en moet je via Breda, een route die best om is.
Kijkende op openrailwaymap.org is er wel een potentiele route via de 'Ijzeren Rijn', maar die trein bestaat niet via Weert.
Het mooie zou zijn als er bij Weert/Budel nog een aftakking zou komen dat je direct vanaf Eindhoven naar Antwerpen kan rijden en dan dat kleine stukje spoor ook nog voorziet van een bovenleiding. Hamont <> Weert hebben we het dan over. Dit zou eventueel 150 miljoen kosten: https://www.treinenweb.nl...oorlijn-weert-hamont.html
Wat mij betreft peanuts. Je kan ook kiezen voor Roermond <> Antwerpen en reizigers vanaf Eindhoven kunnen dan in Weert overstappen.
Nu komen er verkiezingen aan en ik ben mij eens aan het verdiepen in de politiek. Zijn er nu echt partijen die meer spoor ook echt op de agenda hebben staan?
De Lelylijn trekt nu alle aandacht, maar we hebben zo veel spoor wat nog beter kan. Gewoon even wat ik kan verzinnen:
- Lelylijn
- Maaslijn
- Venlo <> Kaldenkirchen
Soms vraag ik mij wel eens af of we niet een 'Partij voor de Infrastructuur' moeten hebben die zich los van politieke kleur inzet voor betere infrastructuur. Fysiek en Digitaal. Weg, Spoor, Bus, OV, Glasvezel, etc, etc.
Kan iemand hier iets meer licht op schijnen? Welke partij zou hier meer in willen investeren?
[ Voor 9% gewijzigd door Snow_King op 10-11-2023 21:37 ]
Vergeet het. Belgie wil die lijn al jaren heropenen, om een (goederen)verbinding van de Antwerpse haven naar het Ruhrgebied te hebben. Daarvoor zou er dubbelspoor en elektrificatie moeten komen. Nederland wil dat niet, want het loopt hier door de Meinweg, een natura2000-gebied.Snow_King schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:34:
Vorige week was ik een weekendje naar Antwerpen met mijn vrouw. Nadat we weer dik een uur op de ring Antwerpen hadden vast gestaan vanaf richting Eindhoven vroeg ik mij af waarom we niet met de trein waren gegaan (woon in Venlo).
Het mooie zou zijn als er bij Weert/Budel nog een aftakking zou komen dat je direct vanaf Eindhoven naar Antwerpen kan rijden en dan dat kleine stukje spoor ook nog voorziet van een bovenleiding. Hamont <> Weert hebben we het dan over.
- Lelylijn
- Maaslijn
- Venlo <> Kaldenkirchen
AD schrijft dat er iig onderzoek gedaan wordt: https://www.ad.nl/cranend...oed-onderzoeken~a8252322/Oekiejoekie schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:38:
[...]
Vergeet het. Belgie wil die lijn al jaren heropenen, om een (goederen)verbinding van de Antwerpse haven naar het Ruhrgebied te hebben. Daarvoor zou er dubbelspoor en elektrificatie moeten komen. Nederland wil dat niet, want het loopt hier door de Meinweg, een natura2000-gebied.
Mijn post was niet zo zeer dat ik een politieke partij zoek die voor dit stukje spoor is, maar meer in het algemeen: Welke politieke partij heeft meer/beter spoor wel hoog op de agenda staan?
Ik hoor altijd files bestrijden en meer asfalt aanleggen, maar extra/beter spoor haalt het vaak niet in de koppen.
(Neemt niet weg dat ik vind dat de Hamont<>Weert gewoon weer tot leven moeten brengen. Maandag graag beginnen met de aanleg)
Da's natuurlijk quatsch met hoofdletter Q wat je stelt: er rijden een paar emmers G1206'en, G2000'en, V100'en en 6400'en rond op de havenlijn, dan maakt 1 600'tje het nog niet "vaak museumwaardig materieel".ExiZTeNcE schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 23:52:
[...]
Daar zit de crux in dit verhaal.. en ik snap de frustratie van Nexrail ergens ook.. usecase voor dit soort loccen hier in de haven is vooral uithalen en plaatsen van treinen bij de bedrijven, dus vanaf het emplacement de stamlijn op naar het bedrijf en retour.
Dat gebeurd nu vaak met museum waardig materieel (staat nu een 600 uit het jaar kruik op de Botlek…) zonder ETCS aan boord. En dat mag, alleen mag de loc niet de hoofdbaan op. Maar die hebben de toelating al natuurlijk
Wat een droevig zooitje.Illegal_Alien schreef op maandag 6 november 2023 @ 23:33:
...
Heb jaren geleden daar een rondje gereden. Dat was echt fenomenaal. Stil, snel, soepel
Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed
Gave foto's! Jammer dat het allemaal vervallen en verlaten is.Illegal_Alien schreef op maandag 6 november 2023 @ 23:33:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[YouTube: Transrapid Test Track Lathen Germany]
Ja dat terrein erachter wel, maar het station en oorspronkelijke bezoekerscentrum word nu door vrijwilligers opgeknapt. (Inclusief de TR07 die buiten staat.).AW_Bos schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:49:
[...]
Gave foto's! Jammer dat het allemaal vervallen en verlaten is.
Dan ga ik binnenkort eens kijken. Het is zo te zien niet ver rijden als ik weer eens mij mijn moeder ben.Illegal_Alien schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:55:
[...]
Ja dat terrein erachter wel, maar het station en oorspronkelijke bezoekerscentrum word nu door vrijwillegers opgeknapt. (Inclusief de TR07 die buiten staat.).
Alleen in het weekend open, kost niks, denk wel dat je binnen een uurtje weer klaar ben. (inclusief de "tour". naar de TR07.)AW_Bos schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 00:01:
[...]
Dan ga ik binnenkort eens kijken. Het is zo te zien niet ver rijden als ik weer eens mij mijn moeder ben.
Website: https://fv-transrapid.de/
Wilde wel wat doneren, alleen was helaas niet duidelijk hoe.. Opknappen van de TR07 is van wat ik begrepen heb €20.000.
[ Voor 18% gewijzigd door Illegal_Alien op 11-11-2023 00:11 ]
Nja ok museumwaardig is wellicht wat overdreven.. maar een 600, ouwe rommel van bt trains, van Alstom is ook niet alles voorzien van ects.. en die v100’en zouden ook niet misstaan in t museum.Luke! schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:09:
[...]
Da's natuurlijk quatsch met hoofdletter Q wat je stelt: er rijden een paar emmers G1206'en, G2000'en, V100'en en 6400'en rond op de havenlijn, dan maakt 1 600'tje het nog niet "vaak museumwaardig materieel".
Vergeet ook niet dat er links en rechts bij een aantal bedrijven ook nog wat rond knort op eigen terrein en soms ook buiten de poort mag (Koole Pernis bijvoorbeeld).
En dan is dat alleen de haven in Rotterdam. Maar ff ter verduidelijking, t gaat hier met name om de rangeerlocjes die niet de haven spoorlijn zelf opgaan.. maar vanaf emplacement naar de terminals
HSL is nog duurder van wat ik begreep, al heeft HSL het "voordeel" dat de treinen over non-HSL spoor kunnen rijden. Voordeel tussen haakjes, want dat is IMO juist de bron van de onbetrouwbaarheid van de Duitse snelle treinen...FireWood schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:41:
[...]
Wat een droevig zooitje.![]()
Heb jaren geleden daar een rondje gereden. Dat was echt fenomenaal. Stil, snel, soepel. Jammer dat het zo gigantisch duur is.
Het bezoekerscentrum wordt sinds ruim een jaar door vrijwilligers weer gerund na jaren een spookterrein te zijn geweest. Ze zijn ook bezig de TR07 die er staat optisch te renoveren. Mooi werk!
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Na de her-indienststelling in Italie van de Fyra V250 naar de ETR 700 zijn er drie V250 stellen aan de kant gezet als plukstel. Deze zien er inmiddels behoorlijk desolaat uit, maar wel de moeite om eens in beeld te zien.
Deze video kwam ik toevallig tegen:
Plukstel ? De onderdelen vielen er toch al vanzelf af ? Dan heet het raapstelAW_Bos schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 22:51:
Na de her-indienststelling in Italie van de Fyra V250 naar de ETR 700 zijn er drie V250 stellen aan de kant gezet als plukstel. Deze zien er inmiddels behoorlijk desolaat uit, maar wel de moeite om eens in beeld te zien.
[YouTube: FYRA V250 ABBANDONATO…]
Bljft een lelijk ding, maar toch altijd zonde om een treinstel zo weg te zien roesten.AW_Bos schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 22:51:
Zwitserland zet eens iets anders in dan een bus bij een totale lijnonderbreking
Had men niet gewoon een wagon onder de helikopter kunnen binden?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Nou ja, desolaat, het is vooral graffiti aan de buitenkant. Het interieur ziet er eigenlijk nog verbazend goed uit.AW_Bos schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 22:51:
Maarten_E schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 23:46:
Had men niet gewoon een wagon onder de helikopter kunnen binden?
Thunderbird 2 to the rescue...
:fill(white):strip_exif()/f/image/rlWDVkmQk4KKyNvxcUXcQZV8.png?f=user_large)
Aflevering Brink of Disaster waarbij de familie Tracy zich in een monorail bevindt, die tot stilstand is gekomen op een wankele spoorbrug die op instorten staat.
[ Voor 28% gewijzigd door AW_Bos op 12-11-2023 01:04 ]
Gisteren heb ik even een ritje gemaakt in de 8746, één van de laatste VIRM-3 treinstellen die nog niet gemoderniseerd is. Enkel de 8740 en de 8746 rijden nog rond met de bekende zachte paarse stoeltjes met het blokjes-motief, de blauwe zachte eersteklas stoelen met de vliegende streepjes, de mooie abstracte lijnen op het scheidingsglas die allemaal ontworpen zijn door kunstenares Marijke de Goey. In de VIRM-4 zijn delen van haar kunst overgenomen, zoals de golvende bagagerekken en de jashaakjes. Maar de motiefjes op de stoelen en het abstracte lijnenspel op de glazen scheidingswanden keerden daar niet meer terug.
Even een ode aan Marijke de Goey, en een blik werpen op dit interieur wat over een paar weken (op de VIRM-4) na verleden tijd is. En op TreinPosities heb ik even een eigen radar aangemaakt met waar deze twee stellen rijden: https://treinposities.nl/filter/custom/521
Even een ode aan Marijke de Goey, en een blik werpen op dit interieur wat over een paar weken (op de VIRM-4) na verleden tijd is. En op TreinPosities heb ik even een eigen radar aangemaakt met waar deze twee stellen rijden: https://treinposities.nl/filter/custom/521
| VIRM 3/4 interieur Een mapje met foto's van het VIRM 3/4 interieur. | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
De defect sticker op 4:52 maakt dit filmpje al helemaal af.AW_Bos schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 22:51:
Blijkbaar zijn er een hoop stickers afgepulkt...Wertha schreef op zondag 12 november 2023 @ 11:19:
[...]
De defect sticker op 4:52 maakt dit filmpje al helemaal af.
Ik had verwacht dat alles onder de stickers zou zitten.
[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 12-11-2023 11:55 ]
Bron: Komende weken aangepaste dienstregeling rond Schiphol vanwege werkzaamhedenDe komende drie weken rijden treinen van, via en naar Schiphol vanwege werkzaamheden volgens een aangepaste dienstregeling. Volgens NS kunnen de aanpassingen in de dienstregeling straks per dag verschillen.
Vanaf morgen tot en met 3 december is ProRail bezig met werkzaamheden op de perrons van station Schiphol Airport. Reizigers die in deze weken via de luchthaven moeten reizen, wordt geadviseerd om kort van tevoren de reisplanner te checken.
Op bepaalde momenten wordt het treinverkeer op sommige trajecten helemaal stilgelegd. Zo rijden er vannacht tussen 01.30 uur en 05.30 uur geen treinen tussen Leiden Centraal en Schiphol. De NS zet dan snelbussen in.
In het weekend van 18 en 19 november rijden er ook geen directe intercity's tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal. Normaal gesproken stopt die trein op de luchthaven, maar in dat weekend zijn reizigers tussen de twee steden aangewezen op reguliere intercity's, meldt NH Nieuws.
Op zondag 3 december wordt het treinverkeer tussen Leiden Centraal en Schiphol de hele dag stilgelegd en zijn reizigers nogmaals aangewezen op bussen.
De werkzaamheden op station Schiphol Airport zijn onderdeel van een grote opknapbeurt, waar ProRail tot 2028 mee bezig is. Zo wordt in de komende weken het spoor een beetje verhoogd, zodat er geen hoogteverschil meer is tussen de treindeuren en het perron. Ook worden delen van de bovenleiding vervangen.
Volgens ProRail kunnen passagiers vanwege de werkzaamheden straks last hebben van stof en geluidsoverlast.
Virussen? Scan ze hier!
Dank voor het maken en publiceren van de foto's, met dit interieur toch een tijdperk wat zijn einde nadert.(VIRM-4 mag branden in de hel)AW_Bos schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:42:
Gisteren heb ik even een ritje gemaakt in de 8746, één van de laatste VIRM-3 treinstellen die nog niet gemoderniseerd is. Enkel de 8740 en de 8746 rijden nog rond met de bekende zachte paarse stoeltjes met het blokjes-motief, de blauwe zachte eersteklas stoelen met de vliegende streepjes, de mooie abstracte lijnen op het scheidingsglas die allemaal ontworpen zijn door kunstenares Marijke de Goey. In de VIRM-4 zijn delen van haar kunst overgenomen, zoals de golvende bagagerekken en de jashaakjes. Maar de motiefjes op de stoelen en het abstracte lijnenspel op de glazen scheidingswanden keerden daar niet meer terug.
Ik wil tüteren, tüteren grote blij.
Ik ga waarschijnlijk ook even kijken bij de werkzaamheden as. vrijdag. Ze gaan ook weer het blokjes spoor veranderen.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Waarschijnlijk is deze video al vaker in het topic langsgekomen, maar herhalen kan geen kwaad: er is uit 1994 een video over het ontwerpproces van de VIRM, inclusief Marijke de Goey die het eea over het ontwerp uitlegt (6:40-9:15, 11:35-12:50)AW_Bos schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:42:
[YouTube: Nieuw type trein bij de NS (1994)]
[ Voor 3% gewijzigd door ValHallASW op 12-11-2023 17:37 . Reden: fix embed? maybe? ]
Gisteren bezocht (dankzij hier) klein maar interessant. Er stond een donatiebusje waar ik wat in heb gedaan.Illegal_Alien schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 00:05:
[...]
Alleen in het weekend open, kost niks, denk wel dat je binnen een uurtje weer klaar ben. (inclusief de "tour". naar de TR07.)
Website: https://fv-transrapid.de/
Wilde wel wat doneren, alleen was helaas niet duidelijk hoe.. Opknappen van de TR07 is van wat ik begrepen heb €20.000.
Over maglev gesproken.. Iemand die hier wel eens met de Shanghai Maglev heeft gereisd? Klopt het dat je ter plekke gewoon een kaartje kan kopen en kan instappen? Online is er verrassend weinig te vinden, buiten dat de prijs van een kaartje die bijzonder laag is..
Vind wel dit filmpje over de Shanghai Maglev:
Ja, kon gewoon ter plekke een kaartje kopen. Heb hem alleen van Pudong richting centrum genomen (terugreis moest ik met de metro want ik vloog helaas te vroeg voor de eerste Transrapid die dag). Weet niet meer of ik op Pudong het kaartje kocht of dat ik eerst met de Transrapid naar Longyang Road ging en daar de rit moest afrekenen.Hoiz schreef op zondag 12 november 2023 @ 18:28:
Over maglev gesproken.. Iemand die hier wel eens met de Shanghai Maglev heeft gereisd? Klopt het dat je ter plekke gewoon een kaartje kan kopen en kan instappen? Online is er verrassend weinig te vinden, buiten dat de prijs van een kaartje die bijzonder laag is..
Ik had op de heenreis een buiten-de-spits rit die 300km/u gaat, in de spits gaan ze 430km/u wat nog even wat indrukwekkender zal zijn
Ja dat kan, 't werkt net als de metro die ernaast ligt, kaartje kopen en gaan. Die 50RMB lijkt cheap voor ons, maar in vergelijking met de ~3RMB die de metro kost is het toch, zeker voor de locals, aardig aan de prijs.Hoiz schreef op zondag 12 november 2023 @ 18:28:
Wel een toffe ervaring, maar toen ik hem laatst deed, zag alles er wel al verouderd uit (gele gordijntjes, veel kleine schade binnen etc). 2 weken terug daarom toch maar de Metro gepakt.
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Ik heb 10 jaar geleden ook die Maglev richting het centrum gehad (helaas eindigd die al een heel stuk voor het centrum), en het kaartje moest voor het instappen gekocht worden.coyote1980 schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:17:
[...]
Ja, kon gewoon ter plekke een kaartje kopen. Heb hem alleen van Pudong richting centrum genomen (terugreis moest ik met de metro want ik vloog helaas te vroeg voor de eerste Transrapid die dag). Weet niet meer of ik op Pudong het kaartje kocht of dat ik eerst met de Transrapid naar Longyang Road ging en daar de rit moest afrekenen.
Ik had op de heenreis een buiten-de-spits rit die 300km/u gaat, in de spits gaan ze 430km/u wat nog even wat indrukwekkender zal zijn
Toendertijd reed hij ook in het weekend 300, en doordeweeks 430 km/h.
Ik volg deze gast al een tijdje op youtube. Dit is wel heel mooi.
Ik was er in 1999 en heb toen ook meegereden. Ik heb de foto's eens opgezocht, helaas geen foto's van tijdens de rit. Allemaal nog analoog en ingescand.Illegal_Alien schreef op maandag 6 november 2023 @ 23:33:
| Transrapid | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ||
Dat is een Nederlands sprekende Belg. Heeft ook wel eens een oranje hesje aan gehad van ( B ) (geen idee hoe het heet, logo was een omcirkelde B ). en gedaan alsof ie schoonmaker was, op een rangeerterrein. Rugzak in de vuilniszak en hup zo in een goederentrein geklommen. Ik vraag me af of dat in Nederland, bijvoorbeeld Kijfhoek ook zou werken...Maasluip schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:12:
Ik volg deze gast al een tijdje op youtube. Dit is wel heel mooi.
[YouTube: Steam trains and Landmines]
[ Voor 4% gewijzigd door spnw op 13-11-2023 15:32 ]
spnw schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:32:
[...]
Dat is een Nederlands sprekende Belg. Heeft ook wel eens een oranje hesje aan gehad van ( B ) (geen idee hoe het heet, logo was een omcirkelde B ). en gedaan alsof ie schoonmaker was, op een rangeerterrein. Rugzak in de vuilniszak en hup zo in een goederentrein geklommen. Ik vraag me af of dat in Nederland, bijvoorbeeld Kijfhoek ook zou werken...
/f/image/uZEsESVQnLKTLht3m6oMYtyI.png?f=fotoalbum_large)
Als je dit logo bedoelt, het is het logo van NMBS.
Als dat logo op een oranje fluo hesje staat, zou ik zeggen dat het een fake is. Althans een dergelijk hesje heeft niets in het spoor te zoeken.
Persoonlijk heb ik het niet op dergelijke video's. Stel dat een bestuurder die kerel opmerkt, wordt er alarm geslagen, moeten treinen voorzichtig gaan rijden, of wordt het verkeer helemaal gesperd. Of het loopt ergens mis bij het trainsurfen, vinden we weer ergens een lichaam in de sporen, en geen trein die een melding heeft gemaakt van een aanrijding.
Reizigers maar klagen over vertragingen, maar ondertussen dergelijke video's toejuichen
Man man man wat een prachtige foto's!Maasluip schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:15:
[...]
Ik was er in 1999 en heb toen ook meegereden. Ik heb de foto's eens opgezocht, helaas geen foto's van tijdens de rit. Allemaal nog analoog en ingescand.
Die Belg is eens gesnapt toen hij met een goederentrein onderweg was van Italië naar Oostenrijk bij station Brennero. Niet bijster snugger ook want alles wordt daar gecontroleerd.
Hij heeft het op een lopen gezet richting Brennero en is uiteindelijk de bergen in gevlucht. In het filmpje hoorde je ook dat ze met helikopters aan het zoeken waren naar hem. Zal de staat meer gekost hebben dan een standaard kaartje met de Eurocity Bologna-München.
Hij heeft het op een lopen gezet richting Brennero en is uiteindelijk de bergen in gevlucht. In het filmpje hoorde je ook dat ze met helikopters aan het zoeken waren naar hem. Zal de staat meer gekost hebben dan een standaard kaartje met de Eurocity Bologna-München.
QBuzz wil met Italiaanse hogesnelheidstreinen 6x per dag naar Frankfurt.
https://www.acm.nl/nl/pub...aject-amsterdam-frankfurt
De nieuwe speler Heurotrain wil 15x per dag Amsterdam - Londen v.v. en 16x Amsterdam - Parijs waarvan 2x vanuit/naar Groningen.
https://www.acm.nl/nl/pub...arijs-en-amsterdam-londen
Ben benieuwd naar deze plannen, hopelijk schudt het Eurostar, NS International en DB wakker en gaan ze ambitieuzere frequenties voeren.
https://www.acm.nl/nl/pub...aject-amsterdam-frankfurt
De nieuwe speler Heurotrain wil 15x per dag Amsterdam - Londen v.v. en 16x Amsterdam - Parijs waarvan 2x vanuit/naar Groningen.
https://www.acm.nl/nl/pub...arijs-en-amsterdam-londen
Ben benieuwd naar deze plannen, hopelijk schudt het Eurostar, NS International en DB wakker en gaan ze ambitieuzere frequenties voeren.
Is daarmee ook het laatste treinstel in Nederland waar niet 2e klas blauwe stoelen en 1e klas rode stoelen heeft denk ik. Toch?GwnLars_ schreef op zondag 12 november 2023 @ 14:14:
Dank voor het maken en publiceren van de foto's, met dit interieur toch een tijdperk wat zijn einde nadert.(VIRM-4 mag branden in de hel)
Aanrijding tussen een vrachtwagen en passagierstrein in Aardooie (B ).
Vrachtwagenbestuurder zwaargewond. Treinbestuurder en 5 passagiers lichtgewond.
/f/image/JEwTHbnH7dD5pXCb5AJlBuHg.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/QaeZTJd8PpT4v97MF2VD6uow.webp?f=fotoalbum_large)
https://m.gva.be/cnt/dmf20231114_94020075
https://www.vrt.be/vrtnws...n-vrachtwagen-in-ardooie/
Vrachtwagenbestuurder zwaargewond. Treinbestuurder en 5 passagiers lichtgewond.
/f/image/JEwTHbnH7dD5pXCb5AJlBuHg.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/QaeZTJd8PpT4v97MF2VD6uow.webp?f=fotoalbum_large)
https://m.gva.be/cnt/dmf20231114_94020075
https://www.vrt.be/vrtnws...n-vrachtwagen-in-ardooie/
:strip_exif()/f/image/eNsF5L8ryrgAHtYbjWyAtsO4.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/JNkEKTjM0JOsd9YzWe5wL2hN.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Xtjx8tihfcpBGrUCn5s9boqs.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ONSmdQm7I5KXzGtXvCsHYJbg.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/N0j5hecLI4TwUfbzrzxbIBQw.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/84otZpPiTuUMVS9Y9VMErO9d.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/zeqYVO9WitCDcK6E8vnFcLxM.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/svuOLcBpxPEwuOahoTV5ZZbZ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/iSE6N5bcwdBC5UXGTHJYO5RX.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/yLdtWyirGNcKyW1d3DKW9cIJ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/AZydzpAOuNNwDlKd0kGpmd5p.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/5QasPfVaBU8g3zZ6Yg6B9nSv.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/MnmAyp2hq8FqZ2hXQdTiCoGQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EknLWYvkQLYw80OlCKR2MZKb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MPdprPDHSE3UnEx2sg6QIKUM.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/sSCdWr83aPnE4Nk822oICxMF.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/SM5x8rLRUVfC8tv9kuMxhU7p.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/3MhcHyPdlEBt5YN01IDhVwKh.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/E4y9pnzxwRXfrs3pEW15Lr3w.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/906baSIO7xBMm1xX0xKFUWlf.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/PwvMVIus8VFhQAElSpHjjb3I.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/saSd9lWWkr5hFOYO7IIupodI.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/3BPLAsl3gI1eUal39ScNCOdK.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/7muW2KhAvMTaHD9E2jmocn58.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/mVUF7kAHoMcGzupKXHqCxm2k.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/aZPpSxt0bjPSmrmbwoDmBoEQ.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/Hj2sQkOXaZOVzUVf0hRt6rrk.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/CcTq1YPrU4LcH9zDKlYFSkTp.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/btx4w4dYJoq5J1UuCfzOHtWb.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/LjqHZHI8tFCR0WSjZqENsqJP.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/sf57yBllagA7zvo5OiSxn9iK.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/jSfn0wiDYknrAySELd2anZ2G.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/JpozSrr2ujHuN6Yq6YNZYjJU.jpg?f=fotoalbum_small)