Het grote spoorwegentopic - deel 24 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 158 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
marcop23 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:29:
[...]

Oneens, of misschien wel maar dan is het tempo veel te laag. De Thalys is ook niet echt privaat, het is van de NMBS, SNCF en DB.
Volgens mij is DB geen aandeelhouder meer van Thalys
Arator schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:43:
[...]

De aandeelhouders van Thalys zijn misschien wel klassieke SO's, maar op zich is het een private maatschappij. Zij rijden onder eigen licentie, en niet meer onder de licentie van de klassieke SO's. Daar waar vroeger (het personeel van) NMBS nog tussenkwam bij incidenten, is dit ook gedaan.
Thalys rijd op NS-net nog altijd onder NS licentie

Het grote adblocking topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Er zijn vrijdagmiddag problemen op het spoor bij Deurne. Mensen in een trein klaagden rond kwart voor twaalf over ademhalingsproblemen. "Zij zijn uit de trein gehaald", laat een politiewoordvoerster weten.

Iemand zou onwel zijn geworden, maar die is wel bij kennis.

Er is een traumaheli opgeroepen. Ook de brandweer en een ambulance zijn aanwezig.

Vanwege de commotie rijden er minder intercity's tussen Helmond en Venlo. "De extra reistijd kan oplopen tot dertig minuten", laat een woordvoerder van de NS weten. De NS houdt er rekening mee dat het treinverkeer tot een uur vrijdagmiddag problemen hiervan zal ondervinden.
Bron: Mensen onwel in trein op station Deurne

Afbeeldingslocatie: https://img-brabant.rgcdn.nl/49726cf279ad434ba0e80b963a7deb57/opener/De-passagiers-werden-uit-de-trein-bij-Deurne-gehaald-Foto-Harrie-Grijseels.jpg?v=xI3-b49epzw-Nfg6M8TUNQ2

Wat ik begreep elders is dat het zou gaan om stoffen uit een chemisch toilet die vrijgekomen waren.

Weet even niet welk treinstel het specifiek is.

Langeafstandsvervoerder FlixBus heeft minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) een brandbrief over de aanbesteding van de nachttrein tussen Amsterdam en Wenen gestuurd. Het Duitse busbedrijf beschuldigt de minister van concurrentievervalsing, marktverstoring en onrechtmatige staatssteun.

De internationale lijn tussen Amsterdam en Wenen is aan de NS toegekend. Volgens het Duitse bedrijf is deze beslissing echter "in achterkamertjes" tot stand gekomen, waardoor FlixBus en andere concurrenten buitenspel zouden zijn gezet.

Daarmee heeft de voorganger van Van Nieuwenhuizen volgens het bedrijf de internationale markt verstoord en de concurrentie vervalst. FlixBus noemt het een "flagrante schending van de marktordening".

De subsidie die de NS voor de internationale treinverbinding ontvangt, noemt het busbedrijf onrechtmatig, omdat het bedrijf daarmee een oneerlijk voordeel zou hebben gehad. FlixBus kondigt aan naar de Europese Commissie te stappen.

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zegt nog niet te kunnen reageren op de aantijgingen uit de brief. Wel zegt de woordvoerder dat verschillende keren naar FlixBus is gecommuniceerd dat er interesse is in het terugbrengen van de nachttrein naar Nederland.
Bron: FlixBus noemt aanbesteding nachttrein 'frauduleus' en 'illegaal'

[ Voor 39% gewijzigd door wildhagen op 13-12-2019 12:41 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

wildhagen schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:25:
Weet even niet welk treinstel het specifiek is.
Korte zoektocht: het is de 8637, staat momenteel nog op Deurne. Was de IC 3542 van Venlo naar Schiphol.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Migrator schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:57:
[...]

Korte zoektocht: het is de 8637, staat momenteel nog op Deurne. Was de IC 3542 van Venlo naar Schiphol.
Top :)

Blijkt na nader onderzoek inderdaad te zijn veroorzaakt door dampen van een chemisch toilet. Verwachting is dat de treinen rond 13:30 weer zullen gaan rijden :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

trolleystad schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 07:44:

- Metrostellen zijn heel licht. Wat doet dit met de detectie? DM'90 treinstellen werden vaak al slecht gedetecteerd, een stukje zwaarder dan een metro. (Nu is een metro elektrisch aangedreven, dan komt het al minder snel voor)
Een Amsterdamse M5 metro weegt 190 ton, 2x zo zwaar als een DM '90 dus. Of bedoel je de aslast die bij de M5 wel een stuk minder is?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:40
Wilde Flixbus hier dan een Flixtrein laten rijden? Waarom is dit precies hun probleem?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Brent schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:14:
[...]

Wilde Flixbus hier dan een Flixtrein laten rijden? Waarom is dit precies hun probleem?
Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Volgens mij doet Flixbus alleen in Duitsland iets met treinen, niet in andere landen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
wildhagen schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:18:
[...]

Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Volgens mij doet Flixbus alleen in Duitsland iets met treinen, niet in andere landen.
Effekes gespit: volgend jaar gaat Flixtrein internationaal:
FlixTrain will expand its railway services in Sweden, France and Germany, starting 2020. In Sweden, the trains will run on Stockholm – Malmö and Stockholm – Gothenburg routes from the first half of 2020 onwards.
In France, the operator will evaluate the possibilities to enter the market as the. The French market will be liberalized from 2021 and next year an official application is expected to be issued. “This liberalization is a unique chance for us to create an even better mobility offer to French customers,” Yvan Lefranc-Morin, Managing Director of FlixBus France, said.
This Spring, FlixTrain revealed its preliminary plans for the French train market. The national regulator, ARAFER, asked parties interested in entering the soon-to-be liberalized train market to share their plans 18 months before the start of operations. Upon request ARAFER is now running economic-balance tests for selected routes.
FlixTrain will also expand its operation area in 2020, when will launch a transport service between Stuttgart and Hamburg. In addition, from December, the company will serve seven new cities such as Aachen, Leipzig, Halle (Saale) and Erfurt which are added to Berlin – Cologne or the Berlin – Stuttgart route.
In 2018, FlixTrain started transport services between Berlin and Stuttgart (via Frankfurt) and Hamburg and Cologne, and in 2019, Berlin – Cologne route was added.
To provide extended transport services, the operator will deploy fully refurbishing coaches and brand-new trains. Ongoing negotiations are taking place with rolling stock manufacturers which should provide trains powered by 100% renewable energy, according to operator’s requests.
In Germany, the company is currently operating refurbished cars procured from Deutsche Bahn.
After a very successful first one and a half year in Germany, FlixMobility will launch its FlixTrain brand abroad next year.
Deze lijn had hun netwerk in Duitsland ook kunnen verbinden, vandaar wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-07 21:01
bvk schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:02:
[...]

Een Amsterdamse M5 metro weegt 190 ton, 2x zo zwaar als een DM '90 dus. Of bedoel je de aslast die bij de M5 wel een stuk minder is?
Uiteraard. Want een M5 is een stukje langer, geen wonder dat het totaalgewicht hoger is. Maar goed, ik noem maar een paar van de problemen die op zouden kunnen treden. Mijn punt is: men doet dat niet even 'gewoon'. Er komt heel veel bij kijken om zoiets veilig te laten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:25
Maasluip schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:47:
Ik ken er eentje. En die is vrij systematisch weggepest door Prorail en NS (ook weggepest door die bedrijven bij overheden) omdat hij te veel te goede ideeën had die Prorail en NS gewoon niet wilden.
Of zijn ideeën worden eerst weggezet als onrealistisch/onwenselijk/niet haalbaar om ze een paar jaar later dan als eigen idee toch naar voren te schuiven.

De spoorwereld is een heel gesloten wereldje met veel "not invented here" syndromen en vaak te weinig kennis van moderne systemen.
Het gaat niet alleen om ideeën hebben, maar ook om ze uit te kunnen dragen, en het gevoel dat ik bij die "stuurlui aan wal" krijg is dat ze verwachten dat de rode loper voor ze wordt uitgerold en dat de hele organisatie alles laat vallen voor dat idee. Maar zo werkt het niet, er is maar beperkte ruimte voor verandering omdat de treinen wel moeten blijven rijden en mensen hebben nou eenmaal een bepaalde weerstand tegen verandering. Als iemand dan met teveel ideeën komt en niet accepteert dat niet alles uitgevoerd gaat worden, gaat dat op een gegeven moment schuren.

Dat is niet alleen binnen de spoorwereld zo, maar binnen heel veel bedrijven waar continuïteit veel belangrijker is dan innovatie. Ik heb een tijd bij een verzekeraar gewerkt, en daar heb ik hetzelfde zien gebeuren met een collega, tientallen goede ideeën, maar uiteindelijk weggegaan omdat er simpelweg geen ruimte was om die tientallen goede ideeën ook te realiseren (omdat ze te vooruitstrevend waren voor de organisatie op dat moment of omdat er simpelweg geen capaciteit was naast het reguliere werk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

leekers schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 06:37:
[...]

Misschien moeten de NS en Prorail eens gaan luisteren naar die "stuurlui" ipv op hun gewone routine het geld met bakken in de sloot te gooien .
Het merendeel van die stuurlui kan nog geen modeltreintje laten rijden.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:42

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Vandaag was er weer een bijzonder ritje op het spoor. De afscheidsrit van het DDM-1 materieel (oude rode bankjes). Na twee keer opnieuw in dienst te zijn gekomen is het nu echt over en uit..... (op twee rijtuigen na).

Verder is er ook nog in Zwolle een samenkomst met het nieuwere DD-AR materieel (groene bankjes) geweest.

De rit met de 7208 ('de Olifant'), welke van vier rijtuigen en een 1700-loc is voorzien, ging van Amersfoort Centraal naar Amsterdam Centraal, Alkmaar, Uitgeest, Beverwijk, Haarlem, Zandvoort, Haarlem, Amsterdam Centraal, Almere, Lelystad, Zwolle, Amersfoort Schothorst en kwam ongeveer omstreeks 16:58 weer aan in Amersfoort Centraal. Daar werd de trein symbolisch werd overgedragen aan het Spoorwegmuseum, hoewel deze al eerder overgedragen was.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7jVj0bS/IMG-3687.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/w00FTMf/IMG-3690.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/60PMfxW/IMG-3717.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8bGynwx/IMG-3733.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/NLtTz3Z/IMG-3753.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4sSv3VR/IMG-3777.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ryKph4x/IMG-3788.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7g3Qj9P/IMG-3803.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HHfRKkK/IMG-3899.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tJJb3DN/IMG-3961.jpg

Op naar de SGMm rit ergens in 2020, en de ICRmh rit in vermoedelijk 2023 ofzo.. :P

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 15-12-2019 21:08 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crossfire1987
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-03 23:35
@AW_Bos Ziet er leuk uit.

Vandaag nog wel even wezen kijken o het station van koog aan de Zaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 17:00
Good riddance. Ik heb dat spul altijd akelig materieel gevonden. Krap, laag, voelde goedkoop allemaal.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:59
ijdod schreef op maandag 16 december 2019 @ 06:53:
Good riddance. Ik heb dat spul altijd akelig materieel gevonden. Krap, laag, voelde goedkoop allemaal.
Het meubilair was niet je-van-het. De roosters bovenin maakte een hoop herrie. Maar ze lagen wel lekker stabiel op de rails en beneden waren ze lekker stil (in ieder geval in de winter met dichte raampjes).

De graffiti spuiters hebben wel eer aan hun werk. Het is lekker rond geshowd aan alle fotografen :X

Edit: nog vergeten, ze hadden een zee van ruimte voor als je met de fiets op pad ging.

[ Voor 7% gewijzigd door LordSinclair op 17-12-2019 08:08 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Vrijdag laatste ritje met de DDM(DD-AR) gemaakt. Kwam ik vanmorgen achter haha.
Vanaf vandaag weer terug in de SGM... niet echt een verbetering qua zitplekken en ruimte.
Hopelijk snel een keer nieuw materiaal op mijn traject (Apeldoorn-Enschede)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Spoorwegendienst NS wil de treinverbinding tussen Amsterdam en Londen uitbreiden, schrijft de NS dinsdag. Momenteel gaan er dagelijks drie Eurostar-treinen vanuit Amsterdam en Rotterdam naar de hoofdstad van het Verenigd Koninkrijk. In 2020 moeten dat er vier worden en als het aan NS ligt het jaar erop vijf.

De treinen hebben allen een capaciteit van negenhonderd passagiers. De totale stoelcapaciteit wordt hiermee vergelijkbaar met dagelijks twintig tot 25 vliegtuigen, schrijft de NS.

"In een periode waarin het veel gaat over de Brexit, voelt het extra bijzonder om meer rechtstreekse treinen naar Londen aan te kunnen kondigen. Internationale treinen zijn bovendien onmisbaar voor het verduurzamen van mobiliteit, een andere belangrijke opgave waarvoor Europa staat", schrijft Heike Luiten, directeur van NS International.
Bron: NS wil naar vijf dagelijkse treinen tussen Amsterdam en Londen in 2021

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:43

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:25:
[...]

Dan hopelijk zonder overstap in Brussel.
Dat stond al langer gepland, vanaf 2020 is dat niet meer nodig. Zie https://www.travelpro.nl/...stap-en-paspoortcontrole/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik zit weer eens in een ic defect.... bij HSL overgang Blijdorp had ik al het gevoel dat het mis zou gaan. Uiteindelijk de noodrem bij Hoofddorp, hsl overgang. Voorste loc in storing. 3 resets hebben niet geholpen. Achterste loc gaat nu aangezet worden en gereset. Maar kans is dat we nu geëvacueerd worden. Of, als de achterste loc het slechts 1 kant op doet, terug naar Rotterdam.

Was de 7.41 van Rotterdam naar Schiphol.

Update: 8.48
Reset achterste loc bijna gelukt maar toch niet helemaal: Remmen zijn nu ook stuk....

Update 2 9.10
We hebben 200m gereden, nu uit de HSL
Weer alles stuk en stilgevallen....

Update 9.18
Stapvoets naar Schiphol. Sleeploc waarschijnlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Get!em op 17-12-2019 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Get!em schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:40:
Ik zit weer eens in een ic defect.... bij HSL overgang Blijdorp had ik al het gevoel dat het mis zou gaan. Uiteindelijk de noodrem bij Hoofddorp, hsl overgang. Voorste loc in storing. 3 resets hebben niet geholpen. Achterste loc gaat nu aangezet worden en gereset. Maar kans is dat we nu geëvacueerd worden. Of, als de achterste loc het slechts 1 kant op doet, terug naar Rotterdam.

Was de 7.41 van Rotterdam naar Schiphol.

Update:
Reset achterste loc bijna gelukt maar toch niet helemaal: Remmen zijn nu ook stuk....
:o

Lekker dan... :/

@EDIT ben jij toevallig de mcn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Nee, ik was niet de mcn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het was gisteravond weer een lekker avondje, met een aantal types met gewelddadige trekjes:
De politie heeft vrijdagavond twee personen aangehouden in de Noord-Hollandse plaatsen Castricum en Haarlem, omdat zij allebei een treinconducteur hadden mishandeld.

Op het station van Castricum werd een 23-jarige vrouw uit Alkmaar rond 19.30 uur aangehouden. Zij kon geen geldig vervoersbewijs laten zien bij een controle, waarop zij werd beboet.

Tijdens het uitschrijven van de boete schopte de vrouw de conducteur in het gezicht en sloeg hij hem meerdere keren. De politie werd ingeschakeld, die haar op het eerstvolgende station, Castricum, konden arresteren.

Rond 20.50 uur kreeg de politie melding van een mishandeling op het station van Haarlem. Daar werd een 23-jarige man uit Rozenburg aangehouden, omdat hij ook een conducteur had mishandeld.

Een getuige had samen met NS-medewerkers de verdachte vastgehouden totdat agenten ter plaats kwamen.
Bron: Twee aanhoudingen na mishandelingen van conducteurs in Noord-Holland

Wat een tuig weer. Goed gehandeld door het personeel en (in het 2e geval) de getuige.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

Rustig hier zeg ;)

Bij Amersfoort CS staan regelmatig oude treinen opgesteld. De vorige keer dat ik er was een Plan V, een 1200 en die Duitse diesel loc (6705).

Die 6705 stond er vandaag ook, maar nu vergezeld van de 1304, 2454 en wat 1600's. Wat doen die treinen daar, is dit een tijdelijk opstel spoor voor spul wat rijvaardig is maar even geparkeerd moet worden voor ze naar een nieuwe eigenaar gaan? De 1600's worden toch nog gewoon voor goederenvervoer gebruikt?

Wel leuk om ze weer eens "in levende lijve" te zien :)

Edit: Even foto's toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UqMOpYbh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/biA14B9h.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door bvk op 27-12-2019 20:28 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 08:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

bvk schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:41:

Bij Amersfoort CS staan regelmatig oude treinen opgesteld. De vorige keer dat ik er was een Plan V, een 1200 en die Duitse Belgische diesel loc (6705).
NMBS HLD 62 ;)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
bvk schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:41:
Rustig hier zeg ;)

Bij Amersfoort CS staan regelmatig oude treinen opgesteld. De vorige keer dat ik er was een Plan V, een 1200 en die Duitse diesel loc (6705).

Die 6705 stond er vandaag ook, maar nu vergezeld van de 1304, 2454 en wat 1600's. Wat doen die treinen daar, is dit een tijdelijk opstel spoor voor spul wat rijvaardig is maar even geparkeerd moet worden voor ze naar een nieuwe eigenaar gaan? De 1600's worden toch nog gewoon voor goederenvervoer gebruikt?

Wel leuk om ze weer eens "in levende lijve" te zien :)
Van de 1251+2454 weet ik dat die recent nog gebruikt zijn voor roestrijden :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/75636046_1461270457370576_8963015852425216000_o.jpg?_nc_cat=103&_nc_ohc=xYZ09LGiVvIAQnXruSH0HaG6zwm2AVjKdfognmlB6ghT6JDuC4DA5fwiA&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=756ca6ed2c38db03c88d4a2ef1c41e06&oe=5EA912C9

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ort2-2.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/e35/76874053_804873873309736_6391390598768030665_n.jpg?_nc_ht=scontent-ort2-2.cdninstagram.com&_nc_cat=104&_nc_ohc=JRV4L6vtn9gAX8tHOU_&oh=c722b54cbe8ca35880de1c7251e7836d&oe=5E9EF63E

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ort2-2.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/e35/s1080x1080/74602335_154853832522575_859072661744663092_n.jpg?_nc_ht=scontent-ort2-2.cdninstagram.com&_nc_cat=111&_nc_ohc=NOWSxgIgIoUAX8-Abp_&oh=69f331525c494c476cda38c75c798be8&oe=5EA7D1C3

Van de andere locs is me niks bekend :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

Ik zie het nu, ik dacht dat het een DB Baureihe V200 was.....
wildhagen schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:58:
[...]

Van de 1251+2454 weet ik dat die recent nog gebruikt zijn voor roestrijden :)
Toch wel apart dat daar locomotieven van AOW gerechtigde leeftijd voor gebruikt worden. Alsof je bejaarden uit het verzorgingstehuis haalt om straten te vegen terwijl je een heel leger aan werklozen (DM '90 bijvoorbeeld) ter beschikking hebt.
Van de andere locs is me niks bekend :)
Ik ben nog wel benieuwd wat er met de 1304 gebeurt, kan alleen dit vinden:
Inzet bij Fairtrains

Eind juli 2019 wordt bekend dat de 1304 gehuurd zal gaan worden door Rail Force One. Op 3 augustus rijdt de locomotief samen met de 1251 een excursietrein door Noord-Holland.
https://www.railwiki.nl/i...e_locomotieven_serie_1300

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:59
bvk schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:58:
Toch wel apart dat daar locomotieven van AOW gerechtigde leeftijd voor gebruikt worden. Alsof je bejaarden uit het verzorgingstehuis haalt om straten te vegen terwijl je een heel leger aan werklozen (DM '90 bijvoorbeeld) ter beschikking hebt.
Voor de DM90 zijn juist assentellers geïntroduceerd. Blijkbaar rijden die treinen de rails niet goed genoeg schoon om gedetecteerd te worden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
bvk schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:58:
[...]

Juist niet, voor musea is het handig om dit soort ritten te doen, want dan wordt hun materieel in lopende conditie gehouden. Aka conditie-ritten.

Zie bijvoorbeeld http://www.roestrijden.nl/

Is ook een speciale facebook site voor: https://www.facebook.com/roestrijden.puntnl

Zo reed er 9 juni dit jaar nog een Plan-V over de HSL, ook geen alledaags gezicht:
Zo,
Deze kan ook van de bucket list:
Plan V op de HSL(-aansluitingen)
Barendrecht Dive-under en Zevenbergschenhoek-aansluiting, 9 juni 201
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/62417336_1321094094721547_3076257591181967360_o.jpg?_nc_cat=109&_nc_ohc=YpT5ADEz_nQAQkbGqnOg7Twf4srlIN_lAhmRna7l0PaiYR2ZC7UMl7Tvw&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=1657b20ff24a2f910baa019174ba9adf&oe=5E6DF77D

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/62234141_1321094358054854_5368217127201275904_o.jpg?_nc_cat=101&_nc_ohc=SCfefPXr3u4AQn0CgqA_vLQoE4ELQJ5W5iIcv_fTN91RZMJNEiVSdwkWg&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=8a7fe774cd929dd15de0bb146ca2a7c6&oe=5E6A9807

En in mei dit jaar werd de Hondekop 766 nog ingezet als roestrijden-stel:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/60011954_1299245366906420_1370745980818817024_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_ohc=_vWogYF4_x0AQlvdbpM4lHJ2yYBxbvjRuaLoxnYvUzjP12xanl8PoVe6w&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=8106ae26606745768e0dc1e449ade2e8&oe=5E68CC26

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 27-12-2019 16:08 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Gewoon een klein vraagje.

Ik zit op dit moment in de IC Venlo-Den Haag Centraal die over de HSL lijn gaat.

Op de HSL valt het mij op dat bovenop een kunstwerk, het voelt alsof de trein even geen aandrijving heeft. Geen enkele trilling of geschud, en ook geen gevoel van acceleratie. Maar waar komt dat door? Komt dat doordat de loc op dat moment even niet duwt of trekt en er daardoor geen gevoel van beweging is?
Zit in de voorste coupé en zit tegen de rijrichting in, maakt dat nog verschil?

Ben benieuwd wat het kan zijn. :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EDIT
Ik gok dat je de IC Eindhoven - Den Haag bedoelt (het ding rijdt niet meer door naar Venlo), maar dat zal de spanningssluis en fasescheiding op de HSL zijn.

Vanaf 42 minuten en 50 seconden kan je zien wat er gebeurd (of wordt er uitleg gegeven). Eerst gaat de trein door een spanningssluis om te wisselen van 1.5 kV gelijkspanning naar 25 kV wisselstroom, en vrijwel direct er achteraan komt ook nog eens het spanningsloze gedeelte van de fasescheiding. Hierdoor heeft het geen zin om tussendoor nog in te schakelen: tegen de tijd dat de trein alle apparatuur heeft ingeschakeld, moet het weer opnieuw uitgeschakeld worden, dus laten de machinisten de trein het hele stuk gewoon rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:47

NMH

Moderator General Chat
Ik kwam vanochtend toevallig dit artikel tegen, over een nieuwe manier om met het probleem van bladeren op de rails om te gaan:
As the busiest commuter railway in the United States, the LIRR can't afford delays or service interruptions and has adopted a novel solution to its traction problems: Burn the rails clean with powerful lasers. The LIRR partnered with Netherlands-based company Laser Precision Solutions, which operates a single laser-equipped vehicle on LIRR's most-trafficked lines.
Wel een innovatieve oplossing en leuk om te zien dat het ontwikkeld is door een Nederlands bedrijf. :) Het deed me een beetje denken aan zo'n laser om roest te verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ooit gehoord van Izy? (Wikipedia: IZY)
Sinds 12 juni 2017 zijn stel 4521/4551 (ex-Réseau) en TMST-stel 3224/3213 (ex-Eurostar) als IZY-stel actief.
Blijkbaar een "Budget" HSL van Brussel naar Parijs.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fa/Izy_3213_-_Bruxelles-Midi_-_voie_6_-_2019-05-03.jpg/1280px-Izy_3213_-_Bruxelles-Midi_-_voie_6_-_2019-05-03.jpg
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/60/Izy_rame_4551_longueau.jpg/1280px-Izy_rame_4551_longueau.jpg

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:22
NMH schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:39:
Ik kwam vanochtend toevallig dit artikel tegen, over een nieuwe manier om met het probleem van bladeren op de rails om te gaan:

[...]

Wel een innovatieve oplossing en leuk om te zien dat het ontwikkeld is door een Nederlands bedrijf. :) Het deed me een beetje denken aan zo'n laser om roest te verwijderen.
Ik dacht dat dit ongeveer 5 jaar geleden ook in Nederland geprobeerd was, waarbij een Buffel ingezet is als platform. Toen was het geen succes, maar blijkbaar gaat dit nu beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Illegal_Alien schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:27:
Ooit gehoord van Izy? (Wikipedia: IZY)

[...]

Blijkbaar een "Budget" HSL van Brussel naar Parijs.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Yup, onderdeel van Thalys. Ze rijden met oud TGV-materieel (de bovenste foto is een ex EuroStar-treinstel zelfs).

EDIT: ik zie nu dat je dat zelf ook al schrijft in je post 8)7 Sorry!

[ Voor 5% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 30-12-2019 13:09 . Reden: 8)7 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Er was al een budget TGV, Ouigo. Hoe is Izy anders? Het feit dat die itt Ouigo wel naar het buitenland rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Laatst online: 05:03
Izy rijdt meer over het 'gewone' spoor, minder over de HSL trajecten. Dit drukt het tarief. Maar het is ook een merk van Thalys, en niet de SNCF. En ik dacht dat in die Izy treinen ook geen restaurant of barrijtuig hadden.

Ouigo gaat wel waar het kan over de LGV's en rijdt met Duplex treinstellen maar verder is het vergelijkbaar.

Qbuzz start proef met NS-sprinters op MerwedeLingelijn
Las dat QBuzz problemen heeft met de merwede-linge lijn, en nu wilt experimenteren met het inzetten van NS SGMm's op die lijn. Ze kunnen op papier de rijtijden niet halen maar dat wordt nu dus uitgeprobeerd in de praktijk. Er is te weinig eigen materieel dat ingezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ProRail heeft aangifte gedaan bij de politie nadat schrijver en presentator Geert Mak (73) in zijn programma In Europa lopend op het treinspoor te zien was. Ook wil de spoorinfrastructuurbeheerder dat de online variant van de betreffende uitzending wordt aangepast, zodat de scène geen copycatgedrag kan veroorzaken.

"VPRO-presentator Mak loopt niet alleen In Europa, maar ook op het spoor", schrijft ProRail maandag op Twitter.

"Dat is verboden. ProRail doet aangifte en vraagt VPRO de uitzending online aan te passen om copycatgedrag verder te voorkomen. Spoorlopen is hinderlijk voor het treinverkeer en bovenal levensgevaarlijk."

"Als makers van deze serie hebben wij ons te laat gerealiseerd dat spoorlopen niet mag zonder toestemming", laat de VPRO als reactie op de aangifte weten.

De betreffende scène is te zien in de proloog van de eerste aflevering van In Europa de geschiedenis op heterdaad betrapt. "Het doel was de serie van In Europa in te leiden, dit shot leek passend."

De VPRO heeft inmiddels excuses gemaakt. "We zullen bij de online uitzending een tekst plaatsen waarin we mensen zullen waarschuwen voor dit beeld en waarin we benadrukken dat spoorlopen verboden is."

Voor spoorlopen wordt in Nederland een boete van 140 euro gegeven.

In het programma In Europa trekt Mak door Europa om verhalen uit de geschiedenis te herontdekken. De serie wordt wekelijks op zondagavond uitgezonden.
Bron: ProRail doet aangifte wegens spoorlopende Geert Mak, VPRO zegt sorry

Beetje domme actie van de VPRO :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:49

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dom ja, maar ook van ProRail, laat ze eerst maar eens bewijzen, dat dat stukje in Nederlands is opgenomen ;) En daarna is er ook nog zoiets als het Streisand-effect >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Freee!! schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:39:
[...]

Dom ja, maar ook van ProRail, laat ze eerst maar eens bewijzen, dat dat stukje in Nederlands is opgenomen ;) En daarna is er ook nog zoiets als het Streisand-effect >:)
Elders is te lezen dat dit gefilmd is bij Dronrijp, dus gewoon in Nederland. Vlak bij de woning van Mak zelf.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:49

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

wildhagen schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:40:
[...]
Elders is te lezen dat dit gefilmd is bij Dronrijp, dus gewoon in Nederland. Vlak bij de woning van Mak zelf.
OK, dat had ik nog niet gezien. Ik neem aan, dat dat stuk spoor ook nog actief gebruikt wordt, in welk geval het echt dom is.
Slimste actie van Geert Mak/VPRO is direct die boete betalen en het met ProRail op een akkoordje gooien, dat het verder stil gehouden wordt, zodat zo min mogelijk anderen op ideeën komen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Het is toch wat met ProRail en de NPO.... het lijkt elk jaar wel weer een keer raak tussen die twee. Eerst was er gedoe over spoorlopen in Hunted in 2017, toen deed Boer Zoekt Vrouw het in 2018 nog eens dunnetjes over en dit jaar dus Geert Mak.

Alsof de NPO het maar niet wil leren ;)

Overigens hoort een MaK wel een beetje op het spoor thuis...

[ Voor 8% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 30-12-2019 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Kinderen hebben op het traject Groningen-Assen vuurwerk gegooid op rijdende treinen. Spoorbeheerder ProRail roept ouders op om hun kinderen in de gaten te houden.

Volgens ProRail zou het vuurwerk ter hoogte van de Oude Boerenweg in Glimmen op de treinen zijn gegooid. Dat gebeurde vanaf het viaduct waar de treinen onderdoor rijden, meldt RTV Drenthe.

ProRail noemt de situatie 'uiterst onwenselijk' en 'levensgevaarlijk'. 'Je zult als machinist jongeren op een viaduct zien staan en niet weten wat ze gaan doen. Dat soort stress en druk wil je voor het treinpersoneel niet hebben', zegt woordvoerder Aldert Baas van ProRail.

'Dit kan bovendien consequenties hebben voor het treinverkeer. Vuurwerk is leuk, maar niet in combinatie met treinen.'

ProRail doet op Twitter een beroep op de ouders van de kinderen die met vuurwerk gooiden. 'Houd uw kinderen in de gaten a.u.b.!'
Bron: Kinderen gooien vuurwerk op rijdende treinen in Glimmen

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Dat is helaas slechts één van de vele incidenten in deze periode met vuurwerk. Ik heb vandaag alleen al bij één rit twee keer vuurwerk naar mijn trein gegooid gegekregen. Maar ja, zodra dan politie ter plaatse komt is er uiteraard niemand meer te bekennen.

[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 30-12-2019 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Freee!! schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:45:
OK, dat had ik nog niet gezien. Ik neem aan, dat dat stuk spoor ook nog actief gebruikt wordt, in welk geval het echt dom is.
Als dat het spoor bij Dronrijp is, dan wordt het nog actief gebruikt, dat is de spoorverbinding Harlingen - Leeuwarden. Daar gaan overdag twee tot vier treinen per uur over, afhankelijk van het tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cazzer22 schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:03:
Izy rijdt meer over het 'gewone' spoor, minder over de HSL trajecten. Dit drukt het tarief. Maar het is ook een merk van Thalys, en niet de SNCF. En ik dacht dat in die Izy treinen ook geen restaurant of barrijtuig hadden.

Ouigo gaat wel waar het kan over de LGV's en rijdt met Duplex treinstellen maar verder is het vergelijkbaar.

Qbuzz start proef met NS-sprinters op MerwedeLingelijn
Las dat QBuzz problemen heeft met de merwede-linge lijn, en nu wilt experimenteren met het inzetten van NS SGMm's op die lijn. Ze kunnen op papier de rijtijden niet halen maar dat wordt nu dus uitgeprobeerd in de praktijk. Er is te weinig eigen materieel dat ingezet kan worden.
Grappig, ik dacht dat dat stuk spoor NG had, maar zit toch EG.

Als ze praktijk testen gaan doen dan zal de buffertijd toereikend moeten zijn voor de overkruistijd. Sowieso is 15km/u meestal wel verwaarloosbaar op die afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-07 18:59
^^ Dat stukje spoor (Dordrecht - Gor) is 1 bonte bedoeling aan spullen geworden, nadat het verbouwd is om de kwartierdienst te kunnen uitvoeren.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
ArcticWolf schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:31:
[...]

Grappig, ik dacht dat dat stuk spoor NG had, maar zit toch EG.

Als ze praktijk testen gaan doen dan zal de buffertijd toereikend moeten zijn voor de overkruistijd. Sowieso is 15km/u meestal wel verwaarloosbaar op die afstanden.
Dacht ik eerst ook maar toen dacht ik aan plan V wat er ook reed eerder.

Baanvaksnelheid is overigens 130 naar Sliedrecht, daarna 100 km/h tot Geldermalsen. Dus denk dat het optrekken belangrijker is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
EDIT schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:28:
Ik gok dat je de IC Eindhoven - Den Haag bedoelt (het ding rijdt niet meer door naar Venlo), maar dat zal de spanningssluis en fasescheiding op de HSL zijn.

[YouTube: Cabinerit Eindhoven - Den Haag Centraal over de HSL]

Vanaf 42 minuten en 50 seconden kan je zien wat er gebeurd (of wordt er uitleg gegeven). Eerst gaat de trein door een spanningssluis om te wisselen van 1.5 kV gelijkspanning naar 25 kV wisselstroom, en vrijwel direct er achteraan komt ook nog eens het spanningsloze gedeelte van de fasescheiding. Hierdoor heeft het geen zin om tussendoor nog in te schakelen: tegen de tijd dat de trein alle apparatuur heeft ingeschakeld, moet het weer opnieuw uitgeschakeld worden, dus laten de machinisten de trein het hele stuk gewoon rollen.
Misschien eens een hele gekke gedachte, maar waarom richten we de 3 fasen niet gelijk tot 25 kV= en dan via een inverter weer terug naar 25 kV~ en die houden we over heel de lijn(dus Rotterdam-NL Grens 1 constante fase hetzelfde voor Hoofddorp - Rotterdam) en kan je de fasescheidingen in normale toestand uit bedrijf nemen want de gehele bovenleiding heeft dezelfde fase. Mocht er keer een storing optreden schakelt de fasescheiding in en kan je de bovenleiding weer rechtstreeks voeden vanaf het net. Ben je voorgoed af van de problemen met fasescheidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SRich schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 00:07:
[...]

Misschien eens een hele gekke gedachte, maar waarom richten we de 3 fasen niet gelijk tot 25 kV= en dan via een inverter weer terug naar 25 kV~ en die houden we over heel de lijn(dus Rotterdam-NL Grens 1 constante fase hetzelfde voor Hoofddorp - Rotterdam) en kan je de fasescheidingen in normale toestand uit bedrijf nemen want de gehele bovenleiding heeft dezelfde fase. Mocht er keer een storing optreden schakelt de fasescheiding in en kan je de bovenleiding weer rechtstreeks voeden vanaf het net. Ben je voorgoed af van de problemen met fasescheidingen.
Dan moet je weer een hoogvermogen gelijkrichter gaan installeren op verschillende plekken (waar nu alleen een transformator voldoende is) en in de trein weer omvormen naar wisselspanning.
En omdat hoog voltage gelijkspanning nergens gebruikt wordt denk ik dat het wel wat nadelen heeft.

Het is eerder een ontwerpfout dat de fasescheiding na de aantakking van de 1.5 kV zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
@SRich De fasescheiding zit er vooral om de verliezen te beperken en de belasting evenredig te verdelen.
Een enkele keer komt er wel eens een trein stil te staan in de fasescheiding, dan worden de fases aan beide zijden gewoon gelijk geschakeld en daarmee ook het spanningsloze deel onder spanning gezet zodat de trein weer kan rijden.
De spanning dondert dan echter direct naar beneden als je een beetje stroom probeert af te tappen, laat staan als een dubbele Thalys, een Eurostar en 4 ICD treinen tegelijk dat proberen (en ja, die situatie gebeurt volgens planning). Zelfs in de normale situatie geeft dat al een behoorlijke dip, maar met fases 'doorgetrokken' is dat gewoon niet te doen en kan eigenlijk geen van de treinen snelheid maken.

En inderdaad: de plek is onhandig. Het zou fijn zijn als die net even verschoven wordt, maar aan de andere kant komt het nou ook niet echt dagelijks voor dat een trein er echt problemen mee heeft en daar stil komt te staan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Cabinerit uit begin jaren 90. Motorpost, Hondekop, 1100, 1200, Franse rijtuigen, Rijswijk bovengronds, Delft uiteraard bovengronds, het luchtspoor, de Hef. Nostalgie puur <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 08-07 22:36

mambo No5

Bad Apple?

Bizar: trein deels ontspoord tussen Den Haag en Voorburg:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ENRp8JcX0AUffKf?format=jpg&name=large

Ligt ook niet echt een wissel in de buurt zo te zien; ben dus wel benieuwd wat hier de oorzaak van is.

/edit: kennelijk dus wel een wissel in de buurt:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/0i9v68.jpeg
foto op Somda gevonden overigens

[ Voor 39% gewijzigd door mambo No5 op 02-01-2020 14:01 ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mambo No5 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:56:
Bizar: trein deels ontspoord tussen Den Haag en Voorburg:
[Twitter]

[Afbeelding]

Ligt ook niet echt een wissel in de buurt zo te zien; ben dus wel benieuwd wat hier de oorzaak van is.

/edit: kennelijk dus wel een wissel in de buurt:
[Afbeelding]
foto op Somda gevonden overigens
Heb het even opgezocht, er liggen 4 wissels voor zo te zien. Maar als hij op een wissel ontspoort dan volgt de rest meestal ook, dus ben wel benieuwd wat er uit het onderzoek komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
@mambo No5 Als je naar de bovenleiding kijkt, zie je inderdaad dat er sprake moet zijn van een wissel. Ik zag het eerst ook niet... ;)

Ik ben benieuwd naar de oorzaak. Het doet mij denken aan de ontsporing bij Hilversum, zo'n 5 jaar geleden:

Een breekring die er geen zin meer in had, verschoof toen de wisseltong. Als ik die beelden zo ziet moet je er niet aan denken als je rustig in die trein zit, en opeens door een kapotte wissel opeens door het ballast rijdt en alle kanten op wordt geslingerd in je stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
ArcticWolf schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:19:
[...]

Heb het even opgezocht, er liggen 4 wissels voor zo te zien. Maar als hij op een wissel ontspoort dan volgt de rest meestal ook, dus ben wel benieuwd wat er uit het onderzoek komt.
De snelheid daar is relatief laag, dus het kan goed zijn dat door een snelle reactie erger is voorkomen.
Maar het blijft op dit moment natuurlijk gissen naar de oorzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Laatst online: 09:50
ArcticWolf schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:19:
[...]

Het valt mij wel op dat er, ter hoogte van de persoon met oranje jas, een 'boggel' in de rails zit. Lijkt mij ook niet de bedoeling... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

^ Dat kan ook het gevolg van de ontsporing zijn door de zijwaardse krachten van het ontspoorde stel en hoeft niet per definitie de oorzaak te zijn. Ben wel benieuwd wat de oorzaak is geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
St00mwals schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:02:
[...]

Het valt mij wel op dat er, ter hoogte van de persoon met oranje jas, een 'boggel' in de rails zit. Lijkt mij ook niet de bedoeling... :?
Komt omdat de wielen de snijding heeft omgetrokken, hele wissel is letterlijk krom getrokken.
EDIT schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:31:
[...]

De snelheid daar is relatief laag, dus het kan goed zijn dat door een snelle reactie erger is voorkomen.
Maar het blijft op dit moment natuurlijk gissen naar de oorzaak.
Kan idd. wissel 435B (die op de foto ligt rechtdoor) dus wissel 435A moet dan ook rechtdoor liggen, het is een NSE2 (HL) dus geen EBI switch zoals bij Hilversum toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Treinreizen in Duitsland wordt flink goedkoper: reizigers die meer dan 50 kilometer afleggen met de Intercity Express-treinen van Deutsche Bahn, kunnen rekenen op een tariefdaling van 10 procent.

De tarieven voor treinreizen in Duitsland zijn voor het eerst in 17 jaar gedaald. Het bedrijf verlaagt ook de prijzen extra services, zoals het vervoeren van fietsen.

De goedkopere tickets zijn het gevolg een belastingverlaging op de op reizen per trein: van 19 naar 7 procent. Die verlaging is onderdeel van het Duitse pakket aan klimaatbeschermingsmaatregelen. Deutsche Bahn verwacht dat de prijsdaling vijf miljoen extra passagiers per jaar oplevert.

Deutsche Bahn is de belangrijkste aanbieder van spoorwegdiensten in Duitsland, en is een particuliere onderneming met als enige aandeelhouder de staat.

Niet alle forenzen in Duitsland zijn goedkoper uit in het nieuwe jaar: de tarieven voor korteafstandsreizen en openbaar vervoer in Berlijn, Hamburg, Bremen, Brandenburg en het Rijnland zullen met ingang van 2020 stijgen, meldde persbureau DPA deze week.

In Nederland gebeurde het omgekeerde: de Nederlandse Spoorwegen verhoogde de prijzen voor vervoersbewijzen per 1 januari met circa 1,5 procent
Bron: Duitsland denkt aan klimaat en verlaagt prijzen van treinkaartjes

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Blijft wel apart dat er maar een rijtuig ontspoort is, de rest erachter is wel weer in het spoor gebleven lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Schadeherstel van die ontsporing duurt *iets* langer dan gedacht :X
Tussen station Den Haag Centraal en Utrecht Centraal rijden tot maandagochtend 6 januari geen treinen in verband met herstelwerkzaamheden, zo meldt de NS vrijdag. Donderdag ontspoorde een trein bij station Voorburg, waardoor al het treinverkeer tussen Den Haag Ypenburg en Den Haag Centraal werd geschrapt.

Eerder werd gemeld dat de treinen niet zouden rijden tot en met vrijdagmiddag, maar de NS meldt vrijdagochtend dat deze verstoring verlengd is tot maandag 5.30 uur. De NS raadt reizigers aan om in de omgeving van Den Haag als alternatief de tram te pakken.

Treinreizigers tussen Den Haag en Utrecht en Amersfoort wordt geadviseerd om te reizen via Schiphol Airport. Mensen die tussen Den Haag Centraal en Gouda met de trein gaan, kunnen het beste via Rotterdam Centraal. De extra reistijd kan oplopen tot 45 minuten.

Donderdag raakte rond 13.00 uur een trein nabij station Voorburg van het spoor. Hoe dat kon gebeuren, wordt nog onderzocht door Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Niemand raakte gewond bij het ontsporen van de trein.
Bron: Tot maandagochtend geen directe treinen tussen Den Haag en Utrecht

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
wildhagen schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:02:

[...]

Mijn boeren verstand vond het ook al knap dat ze dat hele spoor recht konden trekken/vervangen in die korte tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
St00mwals schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:11:
[...]

Mijn boeren verstand vond het ook al knap dat ze dat hele spoor recht konden trekken/vervangen in die korte tijd...
Waarschijnlijk moet de hele wisseloverloop vernieuwd worden idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

wildhagen schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:02:

[...]

Volgens mij waren er sowieso werkzaamheden gepland daar op de zondag tussen Ypenburg en Centraal, dat zal het qua planning zo ook handiger maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dat ligt er best slordig bij, zeker voor een wisselstraat (bron: https://www.prorail.nl/ni...-den-haag-centraal-update)

Afbeeldingslocatie: https://www.prorail.nl/sites/default/files/web_20200103-043900_sv3033.jpg

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het zal waarschijnlijk nog maanden duren voordat de NS weer reclame kan laten zien op de reclameborden op NS-stations. Het spoorwegbedrijf gaat in hoger beroep tegen een eerdere uitspraak van het gerechtshof, vertelt een woordvoerder aan NU.nl.

Het zal eerder maanden dan weken duren voordat de zaak dient en tot die tijd wordt er geen reclame getoond. Wat voor bedrag de NS aan reclame-inkomsten misloopt, kan de voorlichter niet zeggen.

In de tussentijd denkt de NS eraan om reizigersinformatie op de borden te tonen.

Begin vorige maand werd duidelijk dat de NS bij vijfduizend reclameborden en -posters de reclameboodschappen had weggehaald.

Het bedrijf moest dat doen na een uitspraak van het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden, in een zaak die was aangespannen door JCDecaux, een Franse exploitant van abri's.

Volgens JCDecaux had het contract van de NS voor de reclameborden, dat naar het Nederlandse Exterion Media en Ngage Media ging, moeten worden aanbesteed volgens Europese regels. Het gerechtshof gaf JCDecaux daarin gelijk.

NS moest hierdoor binnen twee maanden de reclameboodschappen weghalen. Ook hangt het bedrijf een miljoenenstrop boven het hoofd.

Het spoorbedrijf zou JCDecaux een schadevergoeding op basis van de contractwaarde moeten betalen. Die is volgens Exterion media 50 tot 100 miljoen euro waard, hoewel het contract, dat van 2011 tot 2027 loopt, volgens het Franse bedrijf een waarde van 155 miljoen euro heeft.

Hoewel de NS in hoger beroep gaat, bereidt het concern ook een Europese aanbesteding voor, zoals de rechter NS opdroeg bij de uitspraak van 1 oktober
Bron: Waarschijnlijk nog maanden geen reclame op borden NS

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
Op de digitale schermen zie ik dat ze nu filmpjes afspelen over de stations zelf, bijvoorbeeld over hoeveel watertappunten NS al geplaatst heeft.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De trein heeft alles ontwricht... dat is een foto na de hersporing zonder herstelwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

ArcticWolf schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:44:
[...]

De trein heeft alles ontwricht... dat is een foto na de hersporing zonder herstelwerk.
Ja, dat weet ik. Was meer als opmerking dat het allemaal best stuk is. Nou was de snelheid niet hoog, maar massa doet in dit geval het werk.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

De trein die donderdagmiddag van het spoor raakte bij Den Haag Centraal is waarschijnlijk ontspoord doordat twee wielen kapot gingen. Dat blijkt volgens NS uit de eerste resultaten van het onderzoek naar de ontsporing.

"Zo'n ernstige beschadiging van de wielen is zeldzaam", zegt NS-directeur Techniek Rob Luyten. Hij noemt het essentieel om te achterhalen hoe dit heeft kunnen gebeuren, ook omdat de ontspoorde trein onlangs nog was onderhouden. NS laat alle 49 treinstellen van hetzelfde type uit voorzorg extra controleren op defecten.

De rails werd door het ongeluk flink beschadigd. Spoorbeheerder ProRail is nog het hele weekend bezig met herstelwerkzaamheden. Tot maandag zijn er daarom geen rechtstreekse treinen tussen Den Haag Centraal en Utrecht.
Kennelijk toch een defect aan de wielen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Ik ben heel erg benieuwd naar de exacte beschadigingen, dat is helaas niet duidelijk uit de berichtgeving (het nieuwsbericht is een iets uitgebreidere versie van het bericht dat het personeel gisteren ontving). We zullen het uiteindelijke rapport af moeten wachten voor meer details, gok ik zo.
Ook ben ik dan uiteraard erg benieuwd naar hoe de schade is ontstaan.

[ Voor 18% gewijzigd door EDIT op 04-01-2020 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Brrr, ontsporingen door defecte wielen, dan moet ik meteen weer aan de treinramp bij Eschede denken. Gelukkig was het hier heel wat minder dramatisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het treinverkeer tussen Den Haag en Utrecht komt zondag weer langzaam op gang nadat donderdag bij station Den Haag Voorburg een trein is ontspoort. Vanaf 10.30 op zondag rijden er weer twee intercity's per uur tussen Den Haag en Gouda, aldus de NS.

De Nederlandse Spoorwegen gingen er eerst nog van uit dat de stremming tot maandagochtend zou duren, maar de herstelwerkzaamheden van ProRail verlopen voorspoedig.

De dienstregeling op het traject is nog niet op volle sterkte, maar dat komt door werkzaamheden die sowieso dit weekend gepland stonden en niets te maken hebben met de ontsporing. De planning is dat die vanaf maandagochtend 5.00 uur ook voorbij zijn en dan rijden er vier intercity's en twee sprinters per uur tussen Den Haag en Gouda.

De NS adviseert reizigers om de reisplanner te checken voor de laatste informatie.
Bron: https://www.nu.nl/binnenl...agochtend-al-treinen.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
NMH schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 19:30:
Brrr, ontsporingen door defecte wielen, dan moet ik meteen weer aan de treinramp bij Eschede denken. Gelukkig was het hier heel wat minder dramatisch. :)
Dat is puur geluk.

Wat wel opvalt is dat het geluid eerder opgevallen was en dat er niet direct is ingegrepen. Hopelijk is er nu een werkinstructie voor personeel dat dit type treinstel bij "gek geluid" direct stilgezet moet worden en zijn alle wielen getest op vermoeidheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Over welk geluid heb je het? Het enige dat bekend is gemaakt, is het feit dat de ontsporing waarschijnlijk kwam door beschadiging van twee wielen. Er is verder niks gezegd over de aard van de beschadigingen of 'een geluid' dat opgevallen zou moeten zijn of dat het zou gaan om metaalmoeheid.
Daar zullen we het volledige onderzoek voor moeten afwachten.

Edit: oh sorry, je hebt het specifiek over de treinramp bij Eschede, niet over de ontsporing bij Den Haag :$

[ Voor 22% gewijzigd door EDIT op 05-01-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
EDIT schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:00:
Over welk geluid heb je het? Het enige dat bekend is gemaakt, is het feit dat de ontsporing waarschijnlijk kwam door beschadiging van twee wielen. Er is verder niks gezegd over de aard van de beschadigingen of 'een geluid' dat opgevallen zou moeten zijn of dat het zou gaan om metaalmoeheid.
Daar zullen we het volledige onderzoek voor moeten afwachten.
Mijn opmerking over metaalmoeheid was speculatie. Ik ga er vanuit dat de NS hier rekening mee houdt.

Wat ik wel las over gemelde problemen (AD):
NS-medewerkers waarschuwden de Spoorwegen voorafgaand aan het ongeluk voor de kuren. Zo zou de dubbeldekker bij het rijden ernstig hebben getrild. De NS bevestigt dat er in de dagen voor het incident twee meldingen zijn gedaan van een storing. Die zouden binnen de daarvoor geldende termijn worden afgehandeld. ,,De trein zou de avond van het incident worden nagekeken’’, vertelde een woordvoerder.
offtopic:
Inderdaad trillingen in plaats van geluid, ik had het even moeten opzoeken voor mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Ik had dat artikel nog niet gezien, dank.
Die trillingen (maar dat is een gok van mij uiteraard, ook op basis van het artikel: "Het onderzoek naar het incident laat vooralsnog geen verband zien tussen de meldingen en de ontsporing van de trein, meldt de NS ook") klinken jammer genoeg als normaal gedrag van de DDZ dubbeldekkers: deze hebben geen zijwaartse rotatiedempers, waardoor de draaistellen in een extreem snelle sinusloop/vetergang terecht kunnen komen. Dat gebeurt met enige regelmaat op rechte stukken spoor. Dat hoort helaas gewoon bij de rijeigenschappen van de trein en is al zo sinds die dingen op het spoor rijden.
Het kan uiteraard zijn dat het nu wel degelijk een probleem blijkt te zijn, maar dat zal dan uit het onderzoek moeten blijken.

[ Voor 26% gewijzigd door EDIT op 05-01-2020 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Op Dumpert staat een timelaps van het weer op de rails zetten van die trein.

Ontspoorde trein weer terug http://www.dumpert.nl/mediabase/7820807/ca13ee88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:14
Ik weet niet met met wat voor soort wielen die ontspoorde trein in NL is uitgerust. Over die treinramp met die ICE heb ik ooit een Seconds from Disaster gezien, en als ik het me nog goed kan herinneren, was die trein nog uitgerust met wielen met wielbanden. En was het een wielband die brak, gedeeltelijk door de treinvloer ging, en in een wissel dat treingedeelte uit het spoor lichtte. Het is tot een dergelijke ramp gekomen wegens die brugpijlers.
In België verplichtte NMBS al het gebruik van monoblockwielen (dus zonder omgekrompen wielband) bij nieuw materieel sinds 1995.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
DDZ gebruikt nog wielbanden, volgens mij heeft dat echter an sich niet direct meegespeeld (maar wellicht dat uit het rapport uiteindelijk blijkt dat het wel degelijk meegespeeld heeft).
NS is overigens ook al het andere materieel langzaamaan bezig om van wielbanden naar volwielen om te bouwen. Zodra de wielbanden nu versleten zijn, worden ze omgewisseld voor volwielen. Je ziet dan momenteel ook veel treinen rondrijden met zowel wielbanden als volwielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
EDIT schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:46:
Die trillingen (maar dat is een gok van mij uiteraard, ook op basis van het artikel: "Het onderzoek naar het incident laat vooralsnog geen verband zien tussen de meldingen en de ontsporing van de trein, meldt de NS ook")
Dat zie ik niet terug in dat artikel (en ik had ook liever een betere bron gehad dan dit). Het NS persbericht slaat dit helemaal over.
klinken jammer genoeg als normaal gedrag van de DDZ dubbeldekkers: deze hebben geen zijwaartse rotatiedempers, waardoor de draaistellen in een extreem snelle sinusloop/vetergang terecht kunnen komen. Dat gebeurt met enige regelmaat op rechte stukken spoor. Dat hoort helaas gewoon bij de rijeigenschappen van de trein en is al zo sinds die dingen op het spoor rijden.
offtopic:
Vind het als passagier waardeloze treinen – helemaal als je bovenin zit. Bij VIRM is dat geen probleem (maar zit ik vaker beneden ivm coach-opstelling… toch?), bij deze dingen is het matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
ANdrode schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:28:
[...]
Dat zie ik niet terug in dat artikel (en ik had ook liever een betere bron gehad dan dit). Het NS persbericht slaat dit helemaal over.

[...]
Ik heb die zin uit het AD artikel dat gelinkt is in het artikel waar jij naar linkte (volg je 'm nog? :P): https://www.ad.nl/binnenl...-al-mankementen~ac8c9472/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
EDIT schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:36:
[...]

Ik heb die zin uit het AD artikel dat gelinkt is in het artikel waar jij naar linkte (volg je 'm nog? :P): https://www.ad.nl/binnenl...-al-mankementen~ac8c9472/
Nét een andere link 8)7 : In de ene staat die zin, in de andere niet. Niet mijn krant, verwarrende website.

Nu begin ik benieuwd te worden hoe vaak NS personeel meldingen over materieel doet en hoe die gegroepeerd worden. Er kan zoveel defect dat er bijna altijd wat defect kan zijn zonder dat het in de praktijk gevolgen heeft :+

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 05-01-2020 20:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EDIT
Meldingen worden bij onze materieelhelpdesk gemeld, telefonisch of in een speciale app.
Daar wordt de melding beoordeeld en zijn er voor elke melding vastgestelde termijnen om het op te lossen. Bij problemen die de veiligheid in gevaar brengen, mag uiteraard niet meer gereden worden en wordt de trein niet-inzetbaar verklaard.
Bij andere problemen wordt gekeken of een monteur op locatie het zou kunnen repareren, en zo ja, dan wordt die aangestuurd. Het kan ook zijn dat er een specialist bij moet komen, maar dat het geen directe impact heeft op de prestaties van de trein of de veiligheid. Dan zal een trein nog ingezet worden, tot er een plek vrij is in de werkplaats of de onderdelen bijvoorbeeld geleverd zijn.
Er komen elke dag behoorlijk wat meldingen binnen. Hoeveel precies zou ik niet weten, maar NS heeft natuurlijk een behoorlijke materieelvloot, dus het loopt dan al snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:14
"Verwarming stuurpost" is bij ons al een reden om het stel aan de kant zetten. Treinbestuurders zijn dan ook van suikergoed gemaakt 😉

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Over defecten gesproken. Bij Arriva was het ook een keer behoorlijk raak :P.
NMH schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:50:
Soms stap je in de trein, werp je een blik in de bestuurderscabine en denk je: "Deze trein heeft betere tijden gekend" :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bIk5WtgRrZo8QvSkFBIbkQ0C/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Opmerkelijk: vanwege een aanrijding tussen Amersfoort en Apeldoorn werd IC 1753 van Den Haag naar Enschede via Zwolle gestuurd.

Heb die grap eigenlijk alleen uitgehaald zien worden met de IC Berlijn, weet iemand waarom dat ook gedaan is met deze trein in plaats van hem in Amersfoort op te heffen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
Ik vermoed om het materieel zo weer op de goede plek te krijgen voor morgenochtend.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Apart dat hij niet in Zwolle stopte maar wel in Olst. Mocht die trein via Raalte gereden zijn, hoeveel minuten zou dat gescheeld hebben in vertraging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

cazzer22 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:53:
Apart dat hij niet in Zwolle stopte maar wel in Olst. Mocht die trein via Raalte gereden zijn, hoeveel minuten zou dat gescheeld hebben in vertraging?
Hij stopte niet daadwerkelijk in Olst, maar is er gewoon doorheengereden. Ik vermoed dat het daar in het overzicht staat vanwege het wachten op de tegentrein. IC Berlijn 241 had hetzelfde: https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2020-01-06/241

Via Raalte zou je Deventer hebben overgeslagen, waar veel mensen naartoe moeten of overstappen. Dus als het qua tijd voor de trein beter zou zijn is het dat absoluut niet in mensen die vertraging hebben. Dan nog terzijde of het qua dienstregeling en spoorlengte past om 10 bakken DDZ over veel enkelspoor te leiden tussen Zwolle en Almelo ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Migrator op 07-01-2020 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
+ een klein technisch probleempje genaamd ATB-NG :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Ah ja, off course.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:09
@EDIT Weet jij soms waarom de sprinter Arnhem->Dordrecht sinds de nieuwe dienstregeling op puur willekeurige plaatsen stopt op eindstation Dordrecht? Voorheen stopte de voorkant v/d trein altijd ten hoogte van trappen. Nu is het een willekeur. Gisterochtend aan einde v/h perron, vanochtend aan het begin v/h perron. Andere keer weer halverwege. Je kunt er geen peil optrekken en gevolg is dat ik al 2x een aansluitende bus heb gemist :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Daar valt weinig zinnigs over te zeggen. Het kan zo gepland zijn, maar het kan net zo goed zijn dat er iets aan de hand is waardoor de verkeersleiding besluit om de trein op een ander deel of een ander spoor neer te laten zetten, of juist dat de machinist de opdracht heeft gekregen om de trein helemaal aan het einde neer te zetten omdat er bijvoorbeeld nog een andere trein achter moet komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
@EDIT Okay, dan wacht ik even de reactie af van de NS. Ik hoop dat ze begrijpen dat reizigers graag op dezelfde plek uitstappen. Het vreemde is dat voor de wijziging v/d dienstregeling het altijd op dezelfde manier gebeurde. En nu bijna elke dag op een andere manier. (hetzelfde tijdstip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Om welk tijdstip gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
@EDIT Aankomst in Dordrecht om 8:32u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Aankomstspoor is een aantal keer volgens planning spoor 4 geweest, waar 4a eerder het geval was. Als het aankomstspoor 4 is, dan staat het sein in het midden van het perron ook veilig en zal de trein dus doorrijden. Je kan het aankomstspoor in de reisplanner zien als je de reis opzoekt.
Pagina: 1 ... 9 ... 158 Laatste