Toon posts:

Het grote spoorwegentopic - deel 24 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 72 73 74 Laatste
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:57

sus

is druk :+

ArcticWolf schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:06:
[...]

Station Vlissingen is wel echt raar ja.

Middelburg vind ik wel een leuke stad verder.

Maar ik deel de mening van @EDIT dat het geen leuke lijn is om als machinist om overheen te rijden :P
Tsja... we hadden hier ooit een station Vlissingen Stad, beetje vergelijkbaar met het gebouw in Middelburg. Lag ook direct aan het kanaal en zou nu praktisch gezien veel beter liggen - zeker met de ontwikkeling van een gloednieuwe wijk daar vlakbij.

Nu ligt het aan de haven, dit was voorheen dan ook Vlissingen Haven. Aansluitingen op de mailboot naar Engeland, verbindingen vanuit Berlijn. Vanuit historie gegroeid, maar qua ligging echt in het buitengebied. Met de bus is het 10 minuten naar het centrum.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
In de categorie "WTF!" heb ik in de aanbieding het volgende:
Een schoonmaker van NS heeft zaterdag een boom gevonden in een treintoilet bij Eindhoven. De boom was door carnavalsvierders mee in de trein genomen en moest door meerdere schoonmakers uit de trein worden getild.

‘Ik werd al 21 jaar in de treinreiniging en heb dit nog nooit gezien met carnaval’, zei voorman Saïd Mussati hierover.

NS vervoerde tijdens carnaval ‘meer feestvierders dan ooit’. Op station 's-Hertogenbosch gingen afgelopen weekend een kwart meer reizigers het station in- en uit. Ook op de stations Maastricht, Tilburg en Eindhoven Centraal kwamen meer reizigers aan dan vergelijkingsjaar 2020.

De schoonmakers van NS kregen in het carnavalsweekend ‘veel meldingen voor urgente treinschoonmaak'. Daarbij ging het om zware vervuiling zoals drank- en voedselresten. Zondag hebben de schoonmakers van NS uit één dubbeldekker maar liefst vijftien vuilniszakken met afval gehaald. Normaal zijn dat er ongeveer twee of drie.

NS bracht in zes plaatsen de prins naar de carnavalsintochten, zoals prins Amadeiro XXVI naar station 's-Hertogenbosch. NS-personeel deelde op de stations carnavalsemblemen en chips uit.
Bron: Schoonmaker NS vindt boom in treintoilet tijdens carnaval

Wat moet je gesnoven en gespoten hebben om zoiets te verzinnen joh? :?

Virussen? Scan ze hier!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:44
wildhagen schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:19:
Wat moet je gesnoven en gespoten hebben om zoiets te verzinnen joh? :?
Men vergeet dat alcohol is van de hardste hard drugs is. Ik denk dat het antwoord op je vraag gewoon op de grond ligt in de foto.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
NS Voordeel, ik kende het niet. Komt er op neer dat je op bepaade momenten in naar verwachting rustige tijdstippen korting krijgt op de volle prijs. BV Assen - Utrecht in de avonduren 25% eraf. En dus ook voor incidentele reizgers

PV Output

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:16

franssie

Save the albatross

Is voor mij ook nieuw
https://www.ns.nl/uitgelicht/nsvoordeel
Met NS Voordeel koop je minimaal één dag voor je reis een e-ticket voor een enkele reis, met een korting van tot wel 60% op het reguliere tarief. Deze korting is beschikbaar op de trajecten die rustig genoeg zijn. De hoogte van de korting hangt af van de verwachte drukte in de trein.

Het doel van NS Voordeel? Drukte in de treinen beter spreiden en de trein nog beter betaalbaar maken. Zo dragen we allemaal bij aan de duurzame bereikbaarheid van Nederland.
.
Wel leuk om eens te kijken hoe dat werkt, korting tot 60% klinkt wel aardig, al werkt het maar op beperkte trajecten.

edit: Dit is dan weer een faal:
Afhankelijk van de gekozen rit en vertrektijd zie je of NS Voordeel beschikbaar is en hoeveel korting je krijgt.
Dat werkt verkeerd om, je zou juist moeten kunnen zien wanneer het goedkoper is wil je de drukte spreiden, nu moet je allerlei tijden gaan invullen in de planner ...

edit2: ah je krijgt wel alternatieven aangeboden in de planner, maar bijvoorbeel zaterdag van Utrecht Centraal naar Groningen, dan is de NS voordeel niet zo heel voordelig, je kan dan beter één maand flex nemen voor twee euro en dan de 40% korting pakken.

[Voor 30% gewijzigd door franssie op 22-02-2023 18:02]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
Ook in de categorie carnaval.

Gisteravond was het de laatste dag van Aalst-Carnaval. Dat gaat traditioneel gepaard met de stoet van "voil janetten", een popverbranding en eveneens de nodige liters bier. Op een gegeven moment moet het toch wat uit de hand zijn gelopen, want de politie had amokmakers aan de kant gezet. Na controle bleek dat ze niet van Aalst waren, en werden ze door de politie op de trein gezet richting huiswaarts. Gevolg, amokmakers zetten hun baldadigheden verder in de trein, zodat het treinpersoneel besliste om niet verder te rijden totdat de politie de amokmakers van de trein kwam halen.
Dan vraag ik me, had de politie dat niet zien aankomen?

En in de categorie "rijden met vaste schroefrem"
Vorige week nog een interventie gehad voor een vaste schroefrem. Trein was vertrokken in Gent met een vaste schroefrem in het midden van de trein. Toen de trein voorbij Mechelen was, kwam de melding binnen van vermoeden van vaste rem. Om 3u00 ter plaatse, het spoor was terug open voor ander treinverkeer om 15u00.
Eerst de trein rustig 700 meter laten opschuiven zodat we het wisselcomplex vrij hadden. Het was toen al duidelijk dat de hersporingsploeg moest langskomen, maar of dit per trein of per camionette ging gebeuren was nog niet geweten.
De technische diensten zijn nog het langst bezig geweest om de rails terug fatsoenlijk te krijgen.

[Voor 50% gewijzigd door Arator op 22-02-2023 18:39. Reden: Nog een verhaaltje bijgevoegd]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:35
franssie schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:46:
Is voor mij ook nieuw
https://www.ns.nl/uitgelicht/nsvoordeel

[...]

.
Wel leuk om eens te kijken hoe dat werkt, korting tot 60% klinkt wel aardig, al werkt het maar op beperkte trajecten.

edit: Dit is dan weer een faal:

[...]

Dat werkt verkeerd om, je zou juist moeten kunnen zien wanneer het goedkoper is wil je de drukte spreiden, nu moet je allerlei tijden gaan invullen in de planner ...

edit2: ah je krijgt wel alternatieven aangeboden in de planner, maar bijvoorbeel zaterdag van Utrecht Centraal naar Groningen, dan is de NS voordeel niet zo heel voordelig, je kan dan beter één maand flex nemen voor twee euro en dan de 40% korting pakken.
Daarom zou NS Flex net als de Transport for London met een price cap moeten werken. Afhankelijk van je gemaakte reizen, wordt het voordeligste abonnement voor je gekozen.
NS heeft vandaag het jaarverslag van 2022 gepresenteerd.
Tl;dr: 304 miljoen verlies, maar door enkele meevallers en overheidsbijdrage kon er toch boekhoudkundig nog winst gemaakt worden.

Nieuwsbericht: https://nieuws.ns.nl/ns-j...edrag-blijvend-veranderd/
De website met het gehele jaarverslag: https://www.nsjaarverslag.nl/

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:27

Get!em

Oh die ja!

handoff schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:46:
[...]

Daarom zou NS Flex net als de Transport for London met een price cap moeten werken. Afhankelijk van je gemaakte reizen, wordt het voordeligste abonnement voor je gekozen.
Inderdaad,

En dan ook niet de exacte incheck laten bepalen of je in dal of in spits hebt gereisd, maar zowel incheck + locatie + uitcheck+ locatie. Daaruit kun je prima afleiden dat iemand 99% in dal heeft gereisd. Mede ook omdat de dienstregeling slechts 1 trein per 30 minuten heeft in de gekozen richting (welke je dus kunt afleiden uit de uitcheck locatie)

Ik moest mijn ouders dus uitleggen dat als ze de trein van 9:02 pakken, dat ze dus niet direct kunnen inchecken als ze op het station aankomen, maar moeten wachten tot de klok op de incheckpaal 8:55 heeft. Gezien de trein ook wel eens een minuutje of wat eerder kan aan komen, krijgen mijn ouders daar dus de kriebels van....
https://www.ns.nl/reispla...abledTransportModalities=

[Voor 6% gewijzigd door Get!em op 23-02-2023 11:09]

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:56
@Arator Das zeg maar roestrijden voor gevorderden.... Hoe wordt dat opgelost met de spoorstaaf? Slijpen ze die dan weer netjes met een ronde kop?

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:03
EDIT schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:52:
NS heeft vandaag het jaarverslag van 2022 gepresenteerd.
Tl;dr: 304 miljoen verlies, maar door enkele meevallers en overheidsbijdrage kon er toch boekhoudkundig nog winst gemaakt worden.

Nieuwsbericht: https://nieuws.ns.nl/ns-j...edrag-blijvend-veranderd/
De website met het gehele jaarverslag: https://www.nsjaarverslag.nl/
Ja schitterend die koppen. NS heeft echt te lijden. En als je dan verder leest zie je dat ze alsnog 'gewoon' bijna 600 miljoen euro winst hebben gemaakt....
cordonbleu schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:26:
[...]

Ja schitterend die koppen. NS heeft echt te lijden. En als je dan verder leest zie je dat ze alsnog 'gewoon' bijna 600 miljoen euro winst hebben gemaakt....
Er is een groot verschil tussen eenmalig winst draaien door een eenmalige (boekhoudkundige) meevaller of ook werkelijk winst maken door een positief operationeel resultaat.
In 2023 krijgt NS geen beschikbaarheidsvergoeding meer van de overheid en worden er geen eenmalige meevallers meer verwacht. Dan tenzij het operationele resultaat onverwachts een stuk beter is dan afgelopen jaar gaat NS gewoon vele miljoenen verlies lijden.
Pas na 2024 verwacht NS weer een werkelijk positief resultaat te kunnen schrijven.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:01
Dan heeft de NS met de winst van dit jaar mooi een appeltje voor de dorst in de mindere jaren die komen gaan.

Of hebben ze de winst al uitgekeerd aan de aandeelhouders en gebruikt voor bonussen voor het management?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• cordonbleu
EDIT schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:59:
[...]

Er is een groot verschil tussen eenmalig winst draaien door een eenmalige (boekhoudkundige) meevaller of ook werkelijk winst maken door een positief operationeel resultaat.
In 2023 krijgt NS geen beschikbaarheidsvergoeding meer van de overheid en worden er geen eenmalige meevallers meer verwacht. Dan tenzij het operationele resultaat onverwachts een stuk beter is dan afgelopen jaar gaat NS gewoon vele miljoenen verlies lijden.
Pas na 2024 verwacht NS weer een werkelijk positief resultaat te kunnen schrijven.
600 miljoen winst is ongekend onterecht in een jaar waarin ze ontzettend veel steken hebben laten vallen. Verlies zou gezien de prestaties dus terecht geweest zijn.

• Speedy67
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:48
LordSinclair schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:01:
Dan heeft de NS met de winst van dit jaar mooi een appeltje voor de dorst in de mindere jaren die komen gaan.

Of hebben ze de winst al uitgekeerd aan de aandeelhouders en gebruikt voor bonussen voor het management?
Enig aandeelhouder van NS is de Nederlandse staat. En ook al heeft menig burger daar een haat/liefde verhouding mee, kan het een schrale troost zijn dat de winst niet naar puur commerciele partijen gaat. En ja, ik ben me ervan bewust dat velen *vinden* dat de Nederlandse staat een puur commerciele partij is.

Ryzen 7 2700X, RX580, Gigabyte B450M, Windows10 x64

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Arator schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:23:
Ook in de categorie carnaval.

Gisteravond was het de laatste dag van Aalst-Carnaval. Dat gaat traditioneel gepaard met de stoet van "voil janetten", een popverbranding en eveneens de nodige liters bier. Op een gegeven moment moet het toch wat uit de hand zijn gelopen, want de politie had amokmakers aan de kant gezet. Na controle bleek dat ze niet van Aalst waren, en werden ze door de politie op de trein gezet richting huiswaarts. Gevolg, amokmakers zetten hun baldadigheden verder in de trein, zodat het treinpersoneel besliste om niet verder te rijden totdat de politie de amokmakers van de trein kwam halen.
Dan vraag ik me, had de politie dat niet zien aankomen?

En in de categorie "rijden met vaste schroefrem"
Vorige week nog een interventie gehad voor een vaste schroefrem. Trein was vertrokken in Gent met een vaste schroefrem in het midden van de trein. Toen de trein voorbij Mechelen was, kwam de melding binnen van vermoeden van vaste rem. Om 3u00 ter plaatse, het spoor was terug open voor ander treinverkeer om 15u00.
Eerst de trein rustig 700 meter laten opschuiven zodat we het wisselcomplex vrij hadden. Het was toen al duidelijk dat de hersporingsploeg moest langskomen, maar of dit per trein of per camionette ging gebeuren was nog niet geweten.
De technische diensten zijn nog het langst bezig geweest om de rails terug fatsoenlijk te krijgen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor mij als niet enorm treinenkenner:
Die trein heeft op de rem gestaan en is een stuk doorgeschoven over het spoor, wat deze schade veroorzaakt heeft? Je ziet daar gewoon de bovenlaag van de rails afgeschraapt zijn door het wiel van de trein?

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• Arator
Boudewijn schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:39:
[...]
Voor mij als niet enorm treinenkenner:
Die trein heeft op de rem gestaan en is een stuk doorgeschoven over het spoor, wat deze schade veroorzaakt heeft? Je ziet daar gewoon de bovenlaag van de rails afgeschraapt zijn door het wiel van de trein?
Niet volledig. Die trein heeft een wagen met vaste (hand)rem een goeie 60-70 kilometer meegetrokken. Op die afstand is een deel van het wiel uitgesleten, en is er ijzerafzetting op wielband. Een treinwiel is normaalgezien ook conisch. Doordat het ene wiel vasthangt aan het andere wiel door middel van de as, blijft door de conische vorm een as mooi op de rails, ook in bochten. Hier was er nog weinig sprake van een conische vorm.

Dikwijls kan een mobiele ploeg nog wel wat slijpen aan het wiel, zodat de trein aan een verminderde snelheid toch verder kan. Dat was hier niet meer mogelijk, en moest het gehele draaistel op "wieltjes" gezet worden.
De mensen van Prorail hebben daar een mooi filmpje over

De bovenlaag van de rail is inderdaad afgeschraapt, maar dan onregelmatig.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:57

sus

is druk :+

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Arator schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:01:
[...]

Niet volledig. Die trein heeft een wagen met vaste (hand)rem een goeie 60-70 kilometer meegetrokken. Op die afstand is een deel van het wiel uitgesleten, en is er ijzerafzetting op wielband. Een treinwiel is normaalgezien ook conisch. Doordat het ene wiel vasthangt aan het andere wiel door middel van de as, blijft door de conische vorm een as mooi op de rails, ook in bochten. Hier was er nog weinig sprake van een conische vorm.

Dikwijls kan een mobiele ploeg nog wel wat slijpen aan het wiel, zodat de trein aan een verminderde snelheid toch verder kan. Dat was hier niet meer mogelijk, en moest het gehele draaistel op "wieltjes" gezet worden.
De mensen van Prorail hebben daar een mooi filmpje over [YouTube: Wagon met vastgelopen assen - Incidentenbestrijders #78]

De bovenlaag van de rail is inderdaad afgeschraapt, maar dan onregelmatig.
Dank voor de uitleg :)

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• LordSinclair
Zeker 32 mensen zijn om het leven gekomen en 85 anderen raakten gewond bij een groot treinongeluk dat even voor middernacht plaatsvond in Griekenland. Een passagierstrein botste bij de Griekse plaats Larissa op een goederentrein waarna brand uitbrak. Verschillende wagons ontspoorden, de voorste twee zijn 'bijna volledig verwoest'.

Niet best, je snapt niet hoe anno 2023 nog tweede treinen zo op 1 spoor kunnen belanden. Maar dat zal onderzoek moeten uitwijzen.

[Voor 7% gewijzigd door LordSinclair op 01-03-2023 08:58]

• cazzer22
Omdat volgens de NOS die beveiliging nog uit de vorige eeuw stamt:
'Alles handmatig'

"Niks werkt", stelt Kostas Genidounias, voorzitter van de machinistenvakbond, in een reactie op het ongeluk. "Anders hadden de machinisten het rode sein gezien en zouden de treinen op 500 meter van elkaar zijn gestopt."

Bij de publieke omroep ERT zegt Genidounias dat machinisten alles handmatig moeten doen en dat ze daar al herhaaldelijk over hebben geklaagd. "Net als vroeger rijden we van het ene deel van de route naar het andere via het radiosysteem. De informatie wordt van stationschef naar stationschef doorgegeven."
Doet een beetje denken aan die radio beveiliging in de jaren 70 in Groningen. Als je je dan vergist op welk station je bent kan het direct gevaarlijk zijn.

• Arator
Gazet Van Antwerpen schrijft, ook naar berichten van Ert, dat er ook dodelijke slachtoffers zouden zijn onder de medewerkers van OSE, de nationale spoorwegmaatschappij die ook het onderhoud van de infrastructuur uitvoert. Dat doet mij vermoeden dat er iets is misgelopen bij een werf.
Openbare omroep Ert meldt dat volgens onbevestigde berichten de passagierstrein verkeerdelijk naar hetzelfde spoor als de goederentrein was afgeslagen. De ploegleider van de nationale spoorwegmaatschappij OSE die verantwoordelijk was voor de regio wordt ondervraagd. Bij de dodelijke slachtoffers zouden 9 medewerkers van OSE zijn.
https://m.gva.be/cnt/dmf20230301_91881159

• wildhagen
  • Niet online
Kennelijk is de stationschef nu opgepakt, hij zou dit ongeval hebben veroorzaakt:
De stationschef van het Griekse Larissa is woensdag opgepakt. Hij wordt verantwoordelijk gehouden voor het grote ongeluk van dinsdagavond. Zeker 36 mensen kwamen om doordat twee treinen vlak buiten de stad op elkaar botsten.

De stationschef wordt dood door schuld en zwaar lichamelijk letsel door schuld verweten. Hij zou fouten hebben gemaakt bij het signaleren van de treinen. Daardoor kwamen ze op hetzelfde spoor terecht en botsten ze op elkaar.

De 59-jarige man ontkent schuldig te zijn en zegt dat het ongeluk een gevolg was van technische mankementen aan de treinen en het spoor. De politie onderzoekt nog of daar sprake van kan zijn.

Naast de 36 doden vielen er ook tientallen gewonden. Volgens Griekse media hebben twee ziekenhuizen in de buurt in totaal 72 gewonden opgenomen. Enkelen van hen zijn er ernstig aan toe en liggen op de intensive care.

Reddings- en zoekacties zijn nog bezig, maar de kans is klein dat er nog overlevenden worden gevonden. Door de botsing brak er ook een grote brand uit. Mogelijk liggen er nog slachtoffers in de uitgebrande rijtuigen. Het dodental kan daardoor nog oplopen, zegt de Griekse brandweer.

De botsing tussen een vrachttrein en een passagierstrein gebeurde dinsdag even voor middernacht buiten Larissa. Die stad ligt ruim 300 kilometer ten noorden van de hoofdstad Athene. De passagierstrein vervoerde zo'n 350 mensen naar de Noord-Griekse havenstad Thessaloniki. In de goederentrein zaten twee mensen.
Bron: Griekse stationschef wordt dood door schuld verweten na fatale treinbotsing

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Evest
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

wildhagen schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:54:
Kennelijk is de stationschef nu opgepakt, hij zou dit ongeval hebben veroorzaakt:

[...]

Bron: Griekse stationschef wordt dood door schuld verweten na fatale treinbotsing
Ik kan als outsider en leek op het gebied van de Griekse spoorwegen natuurlijk niks weten over wat deze man wel/niet gedaan heeft, maar het moge duidelijk zijn dat de acties van één persoon nooit zouden mogen leiden tot een dusdanig zwaar ongeval. Dit is hoe dan ook systeemfalen, een opstapeling van fouten, zeker als je de reacties van de machinistenbond hoort.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• wildhagen
  • Niet online
Evest schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:59:
[...]

Ik kan als outsider en leek op het gebied van de Griekse spoorwegen natuurlijk niks weten over wat deze man wel/niet gedaan heeft, maar het moge duidelijk zijn dat de acties van één persoon nooit zouden mogen leiden tot een dusdanig zwaar ongeval. Dit is hoe dan ook systeemfalen, een opstapeling van fouten, zeker als je de reacties van de machinistenbond hoort.
In theorie met je eens, en zo dachten we in Nederland vroeger ook. Tot de grootste treinramp uit de Nederlandse geschiedenis, op 8 januari 1962: Wikipedia: Treinramp bij Harmelen

Ook veroorzaakt door één machinist die één sein over het hoofd zag...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:46

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

cazzer22 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:40:
Omdat volgens de NOS die beveiliging nog uit de vorige eeuw stamt:

[...]

Doet een beetje denken aan die radio beveiliging in de jaren 70 in Groningen. Als je je dan vergist op welk station je bent kan het direct gevaarlijk zijn.
strict gezien stamt zelfs ETCS uit de vorige eeuw, maar ik snap je punt. :)

/autism

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

wildhagen schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:03:
[...]

In theorie met je eens, en zo dachten we in Nederland vroeger ook. Tot de grootste treinramp uit de Nederlandse geschiedenis, op 8 januari 1962: Wikipedia: Treinramp bij Harmelen

Ook veroorzaakt door één machinist die één sein over het hoofd zag...
Nou ja, daar kun je dus op meerdere manieren naar kijken. Sec is het waar dat het over het hoofd zien van het gele sein leidde tot het te laat remmen en passeren van het rode sein. Tegelijk is het waar dat het mistig was en het niet uit te sluiten was dat een andere machinist dezelfde fout had gemaakt. Er was er geen ATB om de fout van de machinist op te vangen. Het gevaarpunt lag gelijk na het rode sein; met meer afstand had de trein wellicht toch op tijd kunnen stoppen. De infrastructuur was zodanig dat de treinen elkaar gelijkvloers moesten kruisen, i.p.v. met een fly-over zoals nu het geval is.

Al dat soort factoren moet je meenemen in een analyse van risico - waaronder fouten zoals mogelijk van deze Griekse stationschef maar ook van de machinist van de intercity in de ramp bij Harmelen. Een goed voorbeeld van het gatenkaasmodel wat mij betreft.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:27

Get!em

Oh die ja!

Qua HSL Rotterdam Schiphol gaan we ook weer naar een nieuw dieptepunt: meer dan 14% van de treinen is uitgevallen in februari.
https://kpi.prorail.nl/ui...terdam+Centraal+%28900%29

En qua punctualiteit <5min is het voor Rotterdam Amsterdam en Rotterdam Breda voor de treinen die wel reden onder de 80% gedoken. (72% voor het laatste meetpunt op Rotterdam)
https://kpi.prorail.nl/re...otterdam+Centraal&traject

Iemand nog een sardientje?
Ik mijd de HSL treinen al sinds een paar maanden, het is niet leuk meer.

Ook vandaag weer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Je zou bijna zeggen dat de Traxx en de ICR aan het protesteren is, omdat de ICNG op korte termijn in dienst zal komen. Laten we hopen dat de ICNG de punctualiteit weer omhoog zal brengen.

[Voor 26% gewijzigd door AW_Bos op 01-03-2023 17:16]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:54:

[...]

Als ik de verhalen zo lees over de beveiligingstechnische staat van het spoor daar, denk ik niet dat je hem de volledige schuld in de schoenen kunt schuiven.

• franssie

franssie

Save the albatross

Commendatore schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:25:
[...]

Als ik de verhalen zo lees over de beveiligingstechnische staat van het spoor daar, denk ik niet dat je hem de volledige schuld in de schoenen kunt schuiven.
Daar denkt de Griekse bevolking ook zo over, maar ze proberen het wel natuurlijk en helaas.

Let op video alert https://www.nu.nl/298605/...rijf-na-treinongeluk.html
Een protest in Athene is woensdagavond uit de hand gelopen. Betogers gooiden stenen naar het hoofdkantoor van het Griekse spoorbedrijf Hellenic Train. De politie zette traangas en flitsgranaten in tegen de demonstranten.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +6Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Even een quiz-vraagje!

U parkeert uw trein als volgt. Mag dit? Ja/nee.

De ontsporing zelf is ook live gefilmd door een dashcam:

Nee, gaat lekker in de VS hoor op het spoor....
Rail accidents like this are actually relatively common in the US, although the consequences are seldom so dramatic.

The Bureau of Transportation Statistics records 54,539 train derailments between 1990 to 2021, an average of 1,704 per year.
Aldus https://www.independent.c...er-year-usa-b2294966.html

1704 per jaar.... dat is dus 4.66 ontsporingen per dag :X

[Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 06-03-2023 15:00]

Virussen? Scan ze hier!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:48
Commendatore schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:25:
[...]

Eigenlijk zegt de minister dat hier ook:
De Griekse transportminister Kostas Karamanlis diende woensdagmiddag zijn ontslag in. Dat was volgens Karamanlis "het minste wat ik kan doen ter nagedachtenis van de slachtoffers". De politicus laat in een verklaring weten dat hij verantwoordelijkheid neemt voor het "langdurig falen" van de staat.

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:59:

Nee, gaat lekker in de VS hoor op het spoor....
1704 per jaar.... dat is dus 4.66 ontsporingen per dag :X
Gezien de staat van de infrastructuur en (gebrekkige) regelgeving daar geen verrassing toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Skyaero schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:48:
[...]

Gezien de staat van de infrastructuur en (gebrekkige) regelgeving daar geen verrassing toch?
True. Op spoorgebied doen de meeste 3e wereldlanden (met spoorwegen) het aanzienlijk beter dan de VS. Is ook niet nieuw, is al decennia zo eigenlijk.

Virussen? Scan ze hier!

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Maar met hoe "nummer één" het land zichzelf altijd ziet is het buitengewoon lachwekkend en gezien het leed en de (financiële) mogelijkheden die er zouden moeten zijn buitengewoon tragisch.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arator
wildhagen schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:50:
[...]

True. Op spoorgebied doen de meeste 3e wereldlanden (met spoorwegen) het aanzienlijk beter dan de VS. Is ook niet nieuw, is al decennia zo eigenlijk.
Als je de lijnen grotendeels in eigendom geeft/laat van private spelers, die op alles besparen om vooral winst te kunnen maken...
De UK heeft dat pad ook een tijdje bewandeld, maar na het treinongeval nabij Hatfield zijn ze daar toch op teruggekomen.

• LordSinclair
NS introduceert Reisvergelijker om trein af te zetten tegen auto en fiets

Ga je op pad met het openbaar vervoer, de auto of de fiets? De Reisvergelijker van de Nederlandse Spoorwegen (NS) moet die keuze vereenvoudigen. Reizigers kunnen met dit hulpmiddel voor iedere reis per vervoersmiddel berekenen hoeveel CO2-uitstoot, reistijd en geld ermee gemoeid is en op basis daarvan een keuze maken. Ook worden parkeerkosten en verwachte files in beeld gebracht.

"We willen een reiziger meer inzicht geven in CO2-uitstoot en transparant zijn over de prijs. Afhankelijk van jouw reis is de ene keer de auto goedkoper en de andere keer de trein. Voor een retour Utrecht centrum naar Eindhoven centrum zie je bijvoorbeeld dat de trein 4,50 euro goedkoper en sneller is en veel minder CO2-uitstoot veroorzaakt dan de auto", zegt Ivo Steffens, directeur commercie bij NS. "Maar kijk je naar een retour van Utrecht centrum naar Lisse, dan zie je dat de CO2-uitstoot voor de trein het laagste is, maar dat de auto 4 euro goedkoper en iets sneller is."
Dat een trein van centrum naar centrum op een rechtstreekse lijn wint verbaast mij niks. Maar dat is zelden een verbinding die je zoekt. Merendeel van de mensen heeft het centrum niet als vertrekpunt of reisdoel.

Helaas kan ik de planner zelf op de website nog niet vinden. Echter alleen een verhaaltje hoe die werkt.

Hij de auto tellen ze voor het gemak wel 5 minuten op voor het parkeren. Maar de trein sluit natuurlijk altijd perfect aan. Je zou dan ook met de trein moeten rekenen met interval - 1 minuut extra als het net niet past in je schema.

En zou je ook in kunnen stellen wat voor auto je rijdt? Of je een enorme SUV rijdt of een klein Aygotje maakt wel redelijk uit voor de kilometerprijs.

[Voor 11% gewijzigd door LordSinclair op 08-03-2023 08:07]

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Nu online

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

LordSinclair schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 07:52:
[...]

Dat een trein van centrum naar centrum op een rechtstreekse lijn wint verbaast mij niks. Maar dat is zelden een verbinding die je zoekt. Merendeel van de mensen heeft het centrum niet als vertrekpunt of reisdoel.

Helaas kan ik de planner zelf op de website nog niet vinden. Echter alleen een verhaaltje hoe die werkt.
https://www.ns.nl/uitgelicht/reisvergelijker
Hij de auto tellen ze voor het gemak wel 5 minuten op voor het parkeren. Maar de trein sluit natuurlijk altijd perfect aan. Je zou dan ook met de trein moeten rekenen met interval - 1 minuut extra als het net niet past in je schema.

En zou je ook in kunnen stellen wat voor auto je rijdt? Of je een enorme SUV rijdt of een klein Aygotje maakt wel redelijk uit voor de kilometerprijs.
En niet te vergeten, het aantal personen in de auto.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordSinclair

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Nu online

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Op mijn telefoon deed die website het wel ten tijde van het schrijven van die post. Nu zie ik ook niets meer... Vreemd.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16:20

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bij mij doet hij het wel, maar ik kan alleen vergelijken tegen een benzineauto, geen elektrische auto of fiets.

Maar met een meer dan dubbele reistijd met het OV (en nu stakingen) is de keuze makkelijk.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • +2Henk 'm!
Is een iframe. Even alle adblockers uitzetten, dan zie je 'm wel.

• LordSinclair
EDIT schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:45:
[...]

Is een iframe. Even alle adblockers uitzetten, dan zie je 'm wel.
En pihole uit.. goede site :+

Woon-Werk, zelfs de fiets is sneller.

En die €300 euro die de auto meer kost (geen idee wat voor auto) levert je wel 138 uur op op jaarbasis. Dat is dus slecht €2,17 per uur extra vrije tijd. Dat zijn goedkope uren.

Bezoekje aan opa en oma aan de andere kant van het land

Dat moet volgens mij ook in 4,5 kunnen met het OV, maar ze zullen wel weten welke vertragingen ze allemaal veroorzaken onderweg. Maar ook op de lange afstand (300km) is de auto veel sneller en kost €38 aan benzine (ja, een auto kost meer per kilometer dan alleen benzine). Dus die €59 die ze rekenen voor de auto lijkt best redelijk als je naar de 21ct reiskostenvergoeding van de werkgever als voorbeeld neemt.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:19

Snow_King

Konijn is stoer!

LordSinclair schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 07:52:
[...]

Het zit hem echt in het traject en het station waar je bij woont. Ik woon zelf dicht bij station Venlo en moet 2x in de week of bij Utrecht CS of bij Amsterdam-Zuid zijn. Voor mij is het een no-brainer om met te de trein te gaan. Het is 1:30 of 2:00 en dan komt er nog 7 min OV-fiets bij. Zou ik met de auto gaan heb ik als eerste een onvoorspelbare reistijd en ten tweede kan ik niets doen. Nu reis ik 1e klas en kan ik rustig nog mijn e-mails doen of een beetje op GoT rond hangen :+

Binnenkort van Venlo naar Parijs, ook dat doe ik met de trein. Eerst naar Rotterdam, dan de Thalys naar Parijs. 4:30 terwijl de auto 5 a 7 uur zou zijn afhankelijk van het verkeer.

Maar ik moet ook wel eens naar Zwolle voor het werk, dat is met de trein vanuit Venlo gewoon geen optie.

We missen op diverse plekken echt goede aansluitingen zoals Breda <> Utrecht, Amersfoort <> Nijmegen, Nijmegen <> Venlo.

Dus ja, de trein is soms een goed alternatief en we vervoeren er al tienduizenden mensen per dag mee, maar het is echt niet altijd een betere route dan de auto.

Laat staan als je 's avonds laat nog naar huis zou willen.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
LordSinclair schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:59:
[...]

En pihole uit.. goede site :+

[Afbeelding]

Woon-Werk, zelfs de fiets is sneller.

En die €300 euro die de auto meer kost (geen idee wat voor auto) levert je wel 138 uur op op jaarbasis. Dat is dus slecht €2,17 per uur extra vrije tijd. Dat zijn goedkope uren.

Bezoekje aan opa en oma aan de andere kant van het land
[Afbeelding]

Dat moet volgens mij ook in 4,5 kunnen met het OV, maar ze zullen wel weten welke vertragingen ze allemaal veroorzaken onderweg. Maar ook op de lange afstand (300km) is de auto veel sneller en kost €38 aan benzine (ja, een auto kost meer per kilometer dan alleen benzine). Dus die €59 die ze rekenen voor de auto lijkt best redelijk als je naar de 21ct reiskostenvergoeding van de werkgever als voorbeeld neemt.
Ik reis niet meer voor werk maar deed altijd (paar keer per maand) Assen - Amsterdam (centrum). 2 uur 28 minuten met OV. Daar gaat nog 15 minuten vanaf want van huis naar station pak ik de fiets en dat tooltje gebruikt de bus.
Dus deur-tot-deur 2 uur 15 minuten.

Dan de auto. 2 uur en 17 minuten. Maar dan moet ik die auto nog kwijt. Dat kan niet waar ik moet zijn dus parkeergarage en dan wordt het RAI. Dus dan komen we op 2 uur en 10 minuten rijden + 20 minuten parkeren/lopen/metroritje/lopen en dan zit je op 2,5 uur.

Ik pakte wel eens de auto, met name als ik 's avonds nog wat had. of als we een bedrijfsactiviteit hadden op een plek in Amsterdam waar geen OV is. Maar normaal gesproken pakte ik de trein.

Met OV moet je soms gewoon wat meer nadenken. Op de wat langere afstand is het voor/natransport het meest tijdrovend en als je dan makkelijk met de fiets of auto naar een station kan en op de plek van bestemming een OV fiets kan nemen (of redelijk goed OV hebt zoals in Amsterdam) dan is de trein echt wel aantrekkelijk. En je kan werken in de trein, kon ik mooi om 15:30 weer naar huis.

PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordSinclair
Kalentum schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:25:
Op de wat langere afstand is het voor/natransport het meest tijdrovend
Niet mee eens, op de lange afstand valt het voor en natransport (vooral het voortransport is altijd dezelfde tijd) meer weg tegen de reistijd.

Voor een treinreis van 10 minuten is een kwartier naar het station fietsen een grote hap.
Op een reistijd van 4 uur is dat kwartier bijna verwaarloosbaar.

Echter weet de trein in Nederland niet echt tijdwinst te pakken op de lange afstand, als er veel files op de snelweg er parallel aan staan wel. Maar als beide vervoersmiddelen gewoon optimaal kunnen rijden zit er gewoon te veel tijd in stops en overstappen onderweg.

[Voor 21% gewijzigd door LordSinclair op 08-03-2023 09:38]

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14:28
Gisteren tijdens mijn nachtdienst kwam er een machinist bij ons binnen met de vraag of wij hem konden helpen met het uitzetten van één wagon uit z’n trein. Hij had namelijk op de één of andere manier niet gemerkt dat de remmen van deze wagon nog aangelegd waren….oeps. :D

Die is kapot. :P

Hello. Is it me you're looking for?

• Arator
@iamerwin Toch niet Lineas? >:)

• iamerwin
Nö, het was wel een "private" (als in: niet DB), maar volgens mij geen Lineas. :)

• wildhagen
  • Niet online
Kwam nog paar leuke filmpjes tegen met de gemiddelde kwaliteit van het Amerikaanse spoor :

En zich maar afvragen waar al die ontspoorde treinen vandaan komen...

En dan klagen sommigen over Prorail...

[Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 09-03-2023 18:23]

Virussen? Scan ze hier!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:22:
Kwam nog paar leuke filmpjes tegen met de gemiddelde kwaliteit van het Amerikaanse spoor :

[YouTube: Blasting down bad track Doubleheader on the ND&W Railway (Maumee and Western)]

[YouTube: World's Worst Railroad Track]

Het klopt alleen niet. Waar dit om gaat zijn stamlijnen. Zeer zeker niet op de doorgaande hoofdroutes.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Victoria Concordia Crescit

https://nos.nl/artikel/24...jding-met-trein-bij-maarn

Zeer heftig dit zeg. Sterkte voor collega's die eventueel op dit forum zitten ook. Vraag me wel echt af hoe dit heeft kunnen gebeuren..

Battlenet: Gold#21419

• iamerwin
London schreef op maandag 13 maart 2023 @ 07:08:

Zeer heftig dit zeg. Sterkte voor collega's die eventueel op dit forum zitten ook. Vraag me wel echt af hoe dit heeft kunnen gebeuren..
😔

• Arator
In Brussel wordt een "Bolle Neus"-loc omgebouwd tot een kunstwerk.
Op de rotonde nabij de Van Praet-brug, vlakbij het shoppingcentrum Dockx Bruxsel, zal tegen 2026 "Moby Train" (naar de roman "Moby Dick") verrijzen. Het werk in de vorm van een walvis, waarin de kuip van een oude diesellocomotief (5204 Gros Nez) is verwerkt, werd ontworpen door kunstenaar François Schuiten en de Franse beeldhouwer Pierre Matter. De walvis verwijst naar de nabijgelegen haven van Brussel, de trein naar het spoormuseum Train World.
Wikipedia weet dit over de loc
Locomotief 5204 behield de oorspronkelijke neus en werd in 1993 als museumlocomotief opgenomen door de TSP. Later werd door deze vereniging besloten om een Luxemburgse variant aan te schaffen en om te bouwen tot Belgische locomotief. Dit omdat de 5204 een grote restauratie vergde. Uiteindelijk zou de 5204 in 2005 verkocht worden aan een particulier.
Op Flickr staat er ook nog een korte beschrijving.
In het bij de vorige foto genoemde rijtje was ook de 5204 nog aanwezig. Indertijd de enige reeks 52/53 die geen vlottende cabine kreeg maar afgevoerd werd, inmiddels al zo'n 25 jaar geleden en zo'n 50 jaar (!!) na zijn laatste grote herziening. Het TSP kocht de machine, maar richtte daarna haar pijlen op de makkelijker op te knappen surrogaat 52-ers, een ex CFL Bolle Neus. De loc zou verkocht zijn aan een particulier voor uiterlijke tentoonstelling langs lijn 150, maar of dit gaat gebeuren is maar de vraag. Jarenlange verwaarlozing heeft de loc tot een wrak gedegradeerd.

https://www.vrt.be/vrtnws...bij-train-world-in-bruss/

• ArcticWolf
London schreef op maandag 13 maart 2023 @ 07:08:

Heftig, sterkte voor de nabestaanden en collega's.
Wel heel vreemd, NS heeft in principe niks te zoeken op het emplacement en Maarn is ook geen sprinter ontkoppelpunt.

[Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 13-03-2023 09:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brent
wildhagen schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:22:

[YouTube: Blasting down bad track Doubleheader on the ND&W Railway (Maumee and Western)]

[YouTube: World's Worst Railroad Track]

Amerikaanse spoorvervoerders zijn dan ook de voorbeeldcasus van de unintended consequences van efficientiedenken. Het is zo geoptimaliseerd dat ze in staat zijn hun capex terug te winnen. Maar je moet je maar niet te hard vragen waarover de treinen zullen rijden een paar kwartalen van nu ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• nascar28
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:12
ArcticWolf schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:01:
[...]

Heftig, sterkte voor de nabestaanden en collega's.
Wel heel vreemd, NS heeft in principe niks te zoeken op het emplacement en Maarn is ook geen sprinter ontkoppelpunt.
Een bijzonder treurig nieuws.
Er waren ongeveer op dat moment 2 treinen op dat stuk.
3069 ic Nijmegen.
7366 sprinter Breukelen.

- Was de machinist in dienst op 1 van deze treinen.
- Was hij in prive?

Er word nadruk gelegd dat het een aanrijding met een machinist betreft.
Wat het bijzonder maakt is dat machinisten/conducteurs zeer bewust zijn van de gevaren op er rond het spoor.

Maarn (goederen emplacement) is een ongewone plek voor zo'n situatie als.

Veel vragen en verslagenheid dat is wat er nu heerst rond de koffie tafel.

[Voor 6% gewijzigd door nascar28 op 13-03-2023 10:44]

• Maasluip
  • Laatst online: 16:20

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er wordt nergens gezegd dat de trein op het goederenemplacement stond. Hij stond "bij" het goederenemplacement, dat kan dus gewoon op de vrije baan ter hoogte van het emplacement geweest zijn.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• ArcticWolf
Maasluip schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:44:
Er wordt nergens gezegd dat de trein op het goederenemplacement stond. Hij stond "bij" het goederenemplacement, dat kan dus gewoon op de vrije baan ter hoogte van het emplacement geweest zijn.
Dat zeggen wij ook niet volgens mij, maar wat ik ook al zei... NS personeel heeft daar naar mijn weten niks te zoeken (Maarn GE is voor infra aannemers en goederen). Tenzij de machinist daar ingehuurd was om rangeerwerk te doen?
Maar goed, gissen heeft weinig zin op dit moment, even het onderzoek afwachten.

• nascar28
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:12
Daarom ook de aanhalingstekens.
Kan goederen zijn en of vrije baan rondom.

Vast staat dat het iedergeval thv Maarn is gebeurd.

Zoals ArticWolf zegt kunnen we beter het onderzoek afwachten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:01

Dit station staat hier straks niet meer.

spoiler:
We bouwen een verdiept gelegen station. Het historische stationsgebouw blijft behouden, maar wordt wel verplaatst. Het gebouw krijgt een centrale plaats in het nieuwe stationsgebied.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:31
ArcticWolf schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:47:
[...]

Dat zeggen wij ook niet volgens mij, maar wat ik ook al zei... NS personeel heeft daar naar mijn weten niks te zoeken (Maarn GE is voor infra aannemers en goederen). Tenzij de machinist daar ingehuurd was om rangeerwerk te doen?
Maar goed, gissen heeft weinig zin op dit moment, even het onderzoek afwachten.
Er worden regelmatig treinen heen gestuurd om te keren toch? Als Utrecht zelf te vol zit om een trein een paar minuten aan het perron te houden bijvoorbeeld.

De Nightjet naar Zwitserland heeft er volgens mij zelfs een planmatige haltering, omdat die met zn 100 km/h anders niet in de dienstregeling past. Daar hoeft het personeel alleen uit te stappen natuurlijk.

[Voor 15% gewijzigd door marcop23 op 13-03-2023 21:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iamerwin
Vandaag op kantoor. :)

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:46

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Oeh, een BR363! (of 365... lastig te zien).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• iamerwin
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 07:47:
[...]

Oeh, een BR363! (of 365... lastig te zien).
Nö, een 294 ;)

363/365 mag ik (nog) niet besturen.

• wardjj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:24
Er rijden al bijna 24 uur geen treinen (gisteravond heel sporadisch, als in 1 per 1 á 2 uur en slechts over 1 spoor) tussen Alkmaar en Uitgeest als gevolg van een defecte bovenleiding. De verwachte duur vanuit NS blijft maar opgeschoven worden (was eerst gistermiddag, toen 20:30, toen eind van de avond, toen 09:30 vanochtend, 12:30 vanochtend en nu 16:30).

Op station Castricum stond gisteravond ook een trein stil, zonder licht etc., op spoor 1 en bleven de overwegen rondom het station in storing dicht.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Moet een flinke schade zijn als het zo lang duurt om op te lossen.

Acties:
  • +4Henk 'm!
De wind maakte het onmogelijk om de werkzaamheden gisteren al aan te vangen en ook vannacht waren er nog problemen door het weer. Daardoor kon er niet veel gedaan worden tot vanmorgen.
Inmiddels kan men beginnen met het weghalen van de trein die er nog altijd gestrand staat en kunnen daarna de werkzaamheden aanvangen.

Aan de andere kant van het land zijn er ook problemen, maar deze keer door een storing bij de ProRail verkeersleiding in Zwolle: https://www.nu.nl/binnenl...t-door-grote-storing.html

Edit: update, het treinverkeer wordt langzaam weer hervat rondom Zwolle. De storing zou verholpen moeten zijn.

[Voor 37% gewijzigd door EDIT op 14-03-2023 12:07]

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Benieuwd hoe ze dit nu gaan oplossen ;

https://www.prorail.nl/ni...en-leeuwarden-en-stavoren
ProRail legt vanwege de veiligheid het treinverkeer bij Molkwerum per direct stil, omdat dassen daar onder het spoor een burcht hebben gegraven. Dat betekent dat er sinds vanmiddag 16:00 geen treinverkeer mogelijk is tussen Workum en Stavoren. Wij vinden dit vervelend voor reizigers en de vervoerder.

[..]
ProRail is in overleg met het bevoegde gezag om maatregelen te bespreken, maar dat is niet eenvoudig. De das is een beschermde diersoort en dassen bivakkeren in de winter veelal in hun burcht. Herstelwerk van het spoor kan alleen plaatsvinden als bevoegd gezag daar toestemming voor verleent.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• cazzer22
Met bussen denk ik zo... Toestemming zal nog wel even duren nu het bijna lente is en de dieren nu zeker met rust gelaten moeten worden.

Las net een stukje dat de RE18 (drielandentrein Maastricht - Aken) al sinds begin dit jaar maar tot Herzogenrath rijdt omdat de ETCS installatie van de Arriva trein niet goed samengaat met de sporen in Aachen Hbf waar ook de Belgische treinen op binnen mogen komen.

Oplossing zou kunnen zijn om die trein uit Heerlen op een niet-Belgisch toegankelijk spoor binnen te laten komen, of die bakens van nieuw software te voorzien die zowel de NMBS, als Arriva als DB ETCS apparatuur kan begrijpen. Weet iemand al hoever de eventuele oplossing al gevorderd is?

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

BazzH schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:51:
[...]

Dat vind ik ook wel raar. Moet eerlijk zeggen dat ik er nooit echt op let. Ik weet wat een reis mij ongeveer kost en als ik het overzicht bekijk dan klopt het eigenlijk altijd gewoon. En aangezien ze dus eigenlijk altijd netjes het correcte bedrag afschrijven, vind ik het wel best. Maar ik kijk nooit de volgende dag even in mijn NS ofzo. Zo nu en dan eens een keer. Ik reis niet meer zoveel tegenwoordig. Maar als ik reis, dan is het meestal wel ver.
Hier nog even op terugkomen. Toevallig heb ik deze week - zodra NS dat mogelijk maakt - een "geld terug bij vertraging". Maandag uren gestrand op Sloterdijk en via een omweg naar huis gereisd. Dus ik dacht gisterenmiddag: laat ik dat meteen maar even doen, kan ik meteen controleren of die klassewissel van maandagmiddag er goed in staat. En inderdaad, niets. De hele reis stond er nog niet in. Dus toen dacht ik net: doe ik het nu, anders vergeet ik het straks weer. Maar nee hoor, nog steeds niets.

Opvallend genoeg weten ze bij NS wel wat ze voor die reis gaan factureren, want het bedrag onder "kosten deze periode" is wel al geupdate. :)

Think smart........ Act stupid........

• franssie

franssie

Save the albatross

BazzH schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:22:
[...]

Hier nog even op terugkomen. Toevallig heb ik deze week - zodra NS dat mogelijk maakt - een "geld terug bij vertraging". Maandag uren gestrand op Sloterdijk en via een omweg naar huis gereisd. Dus ik dacht gisterenmiddag: laat ik dat meteen maar even doen, kan ik meteen controleren of die klassewissel van maandagmiddag er goed in staat. En inderdaad, niets. De hele reis stond er nog niet in. Dus toen dacht ik net: doe ik het nu, anders vergeet ik het straks weer. Maar nee hoor, nog steeds niets.

Opvallend genoeg weten ze bij NS wel wat ze voor die reis gaan factureren, want het bedrag onder "kosten deze periode" is wel al geupdate. :)
Ik heb 2 feb (!) een retourtje gedaan. De reizen staan in mijn overzicht, nu niet meer met 'in bewerking' maar mer EUR 0.00
De mijnNS omgeving ligt er weer eens uit, dus ik kan de factuur geeneens inzien. Wat een prutsers.
edit: lijkt nu wel weer te werken.

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

Heb de claim nu ook kunnen indienen. Voor mij gewoon een les: reminder in de agenda zetten na minimaal 48 uur en niet meer proberen de volgende dag al te doen. Klassewissel via Mijn NS is ook goed gegaan, alleen maakt dat met 60+ minuten vertraging qua kosten dus niet uit. Ga ik vanaf nu elke kantoordag doen, klassewissel naar 1e klas voor de terugweg. Ik reis zo goed als altijd met korting, dus dat kan makkelijk uit de reiskostenvergoeding. 's Ochtends ben ik altijd dermate vroeg, dat de 1e klas niet zoveel toevoegt voor mij.

Think smart........ Act stupid........

• AW_Bos
  • Laatst online: 17:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Intussen, tussen Workum en Stavoren..

:+

https://www.prorail.nl/ni...en-leeuwarden-en-stavoren
ProRail legt vanwege de veiligheid het treinverkeer bij Molkwerum per direct stil, omdat dassen daar onder het spoor een burcht hebben gegraven. Dat betekent dat er sinds vanmiddag 16:00 (was maandag dus) geen treinverkeer mogelijk is tussen Workum en Stavoren. Wij vinden dit vervelend voor reizigers en de vervoerder.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:55
cazzer22 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:07:
Las net een stukje dat de RE18 (drielandentrein Maastricht - Aken) al sinds begin dit jaar maar tot Herzogenrath rijdt omdat de ETCS installatie van de Arriva trein niet goed samengaat met de sporen in Aachen Hbf waar ook de Belgische treinen op binnen mogen komen.

Oplossing zou kunnen zijn om die trein uit Heerlen op een niet-Belgisch toegankelijk spoor binnen te laten komen, of die bakens van nieuw software te voorzien die zowel de NMBS, als Arriva als DB ETCS apparatuur kan begrijpen. Weet iemand al hoever de eventuele oplossing al gevorderd is?
Al opgelost!
Aken/ Heerlen/ Maastricht - Vanaf 27 maart rijdt de Drielandentrein weer rechtstreeks van Aken naar Heerlen. Wie vanuit Duitsland naar Maastricht wil, moet in Heerlen overstappen.

Met ingang van 27 maart rijdt de Drielandentrein (RE18) vanuit Heerlen weer rechtstreeks van en naar Aken. Vanwege technische problemen moeten passagiers tot die tijd nog overstappen in Herzogenrath. Oorzaak is het nieuwe Europese treinbeveiligingssysteem ERTMS op Aken Hauptbahnhof, dat de vertrekkende Drielandentrein van Arriva automatisch stilzet.

Andere vervoerders op station Aken passen hun plannen nu aan, zo meldt Arriva, waardoor een andere perronindeling mogelijk wordt. Op dat spoor ligt geen ERTMS-zender, en is er dus geen storing. Het gevolg vanaf maandag 27 maart: de treinen uit Herzogenrath en Aken rijden weer tot Heerlen en keren daar. Ook stoppen de treinen naar/van Aken weer op station Landgraaf en Eygelshoven Markt. De treinen van Heerlen naar Herzogenrath maken geen tussenstops.

Uiteindelijk moet de Drielandentrein een rechtstreekse verbinding worden tussen Luik en Aken, via Maastricht en Heerlen.

Cash is king.

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 13:48
Ik dacht eens even een NightJet te boeken om met een groepje een huittentocht in Ooostenrijk te doen, maar wat een drama. Na het boeken met creditcard heb ik geen enkele bevestiging gekregen, het geld is afgeboekt en ze zijn onbereikbaar om de nummers die er staan. Er wordt direct opgehangen. Heeft er iemand anders ervaringen hiermee?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:40
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:58:
Ik dacht eens even een NightJet te boeken om met een groepje een huittentocht in Ooostenrijk te doen, maar wat een drama. Na het boeken met creditcard heb ik geen enkele bevestiging gekregen, het geld is afgeboekt en ze zijn onbereikbaar om de nummers die er staan. Er wordt direct opgehangen. Heeft er iemand anders ervaringen hiermee?
Ik had hetzelfde. 's avonds geboekt, volgende ochtend pas de bevestiging. Wellicht tot morgen wachten..?

• cazzer22
Ik heb vorige maand een Nightjet ticket gekocht via de ÖBB site, in het weekend en kreeg direct een mail met tickets. Anders, al op de site ingelogd? https://shop.oebbtickets.at is waar je dan kan kijken.

Telefonisch zijn ze alleen bereikbaar tussen 6 en 21 uur, en de keer dat ik belde had ik na 20 minuten aan de lijn. Van dat bandje wordt je simpel overigens...

De site meldt trouwens outage:
Technical faults in the system throughout Austria
Please note that due to a technical malfunction in the system, there may currently be problems and outages in the ÖBB Ticketshop. We are trying to fix the current malfunction as soon as possible. We apologize for any inconvenience.

[Voor 31% gewijzigd door cazzer22 op 17-03-2023 10:36]

• armageddon_2k1
Nou er speelt wat meer. Op de website stond de technische storing nog niet toen ik boekte dus dat verklaart wel eea.

Wat betreft het nummer 004351717 ben ik erachter dat ik en m’n vrouw het niet kunnen bereiken maar iemand anders met een ander abonnement wel. Dus BEN ingelicht en die gaan het uitzoeken….

We gaan rustig afwachten

• LordSinclair
Drone filmt puinhoop na nieuwe treinontsporing in VS

In de Amerikaanse staat Washington is donderdag een trein ontspoord. Hierbij is zo’n 19.000 liter brandstof uit de trein gelekt.
A train that derailed in western Arizona Wednesday evening was carrying corn syrup, the railroad said, after the county sheriff’s office said it may have been carrying hazardous materials.

“BNSF Railway can confirm that a train carrying corn syrup derailed” around 7:40 p.m., company spokesperson Lena Kent told CNN in an email. “There were no injuries as a result of the derailment and preliminarily reports indicate there are no hazardous materials involved.”

The derailment happened in Mohave County, Arizona, near the state’s border with California.
Tellen we even mee.. 3x zover ik kan tellen..

• armageddon_2k1
cazzer22 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:35:

De site meldt trouwens outage:

[...]
Er is nog steeds outage… bizar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ze gaan een kunstmatige dassenburcht aanleggen, en hopen dat de dassen verkassen, en zo het probleem oplossen:
In Friesland is vandaag begonnen met de aanleg van een kunstburcht voor dassen. Bij Molkwerum, tussen Workum en Stavoren, hebben dassen het spoor ondergraven, waardoor het is verzakt. Door passerende treinen kan het spoor verder inzakken.

Met de aanleg van een kunstburcht naast het spoor hoopt ProRail de dassen te verleiden te verhuizen.

De spoorbeheerder laat weten heel voorzichtig te werk te moeten gaan om de dassen nu niet te verstoren en verdere verzakking te voorkomen. Bij de aanleg van de kunstburcht, die bestaat uit zand, is de hulp ingeroepen van ecologen.

Om de werkzaamheden te verrichten, rijden er graafmachines op het spoor en moet de beveiliging van het spoor tijdelijk worden uitgezet. Daardoor rijden er vandaag geen treinen tussen Sneek en Stavoren. Het treinverkeer tussen Workum en Stavoren ligt nog tot zeker eind april stil.

Pas als de dassen hun huidige burchten hebben verlaten en zeker is dat ze niet meer terugkomen, kan worden begonnen met de versterking van het spoor. ProRail heeft met deskundigen en ecologen een plan gemaakt. Daarvoor moet nog een vergunning worden afgegeven.
Zie Aanleg kunstburcht voor dassen moet spoorproblemen Friesland verhelpen.

Virussen? Scan ze hier!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:45
Toch een compliment aan de OV-infrastructuur geven, al realiseer ik mij dat dit net een lijn is waar men hoge frequentie ICs test (Eindhoven-Amsterdam). Ik kom terug van vrienden, loop op een willekeurige zondagmiddag het station van Eindhoven binnen, en kan kiezen tussen een sprinter die over 5 minuten vertrekt en een IC die over 4 minuten vertrekt. Weelde.

In België mag je blij zijn met een 1x per uur verbinding tussen Luik en Brussel op zondag...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:35
Maarten_E schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:09:
Toch een compliment aan de OV-infrastructuur geven, al realiseer ik mij dat dit net een lijn is waar men hoge frequentie ICs test (Eindhoven-Amsterdam). Ik kom terug van vrienden, loop op een willekeurige zondagmiddag het station van Eindhoven binnen, en kan kiezen tussen een sprinter die over 5 minuten vertrekt en een IC die over 4 minuten vertrekt. Weelde.

In België mag je blij zijn met een 1x per uur verbinding tussen Luik en Brussel op zondag...
Er wordt niet getest, de hoge frequentie bestaat al sinds 2017 volgens mij. België is vooral een groot lintdorp (vooral Vlaanderen) waardoor ov net is minder schaalbaar is dan in Nederland.

[Voor 8% gewijzigd door handoff op 19-03-2023 16:28]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:32
Lang weekeinde Praag met de trein, via Berlijn. Lange reis op zich (zo’n 12 uur incl royale overstap op Berlijn Hbf), maar goed te doen. Prima bevallen, eerlijk gezegd. Op de heenweg wat vertraging door een omleiding tussen Berlijn en Dresden, op de terugweg tot NL eigenlijk prima, alleen zitten we nu vast achter een ongeval. Netto: would do again.

Lang geleden dat ik voor het laatst internationaal met de trein heb gereisd. Als kind wel veel gedaan; via vrij reizen van mijn vader (NS medewerker), toen dat nog interessant was.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• franssie

franssie

Save the albatross

ijdod schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:02:
Lang weekeinde Praag met de trein, via Berlijn. Lange reis op zich (zo’n 12 uur incl royale overstap op Berlijn Hbf), maar goed te doen. Prima bevallen, eerlijk gezegd. Op de heenweg wat vertraging door een omleiding tussen Berlijn en Dresden, op de terugweg tot NL eigenlijk prima, alleen zitten we nu vast achter een ongeval. Netto: would do again.

Lang geleden dat ik voor het laatst internationaal met de trein heb gereisd. Als kind wel veel gedaan; via vrij reizen van mijn vader (NS medewerker), toen dat nog interessant was.
Leuk!. Vriendin en ik zijn een treinreis aan het plannen langs de noordkust van spanje en wellicht wat binnenland. Het is soms wat improviseren (en wellicht ontkomen we niet aan een flixbus omdat Spanje en Portugal nog steeds spoorwegruzie hebben) maar het is gewoon leuk om te doen. Vliegen is ook wel prima maar ik ben de vliegvelden helemaal zat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ijdod
@franssie het niet willen vliegen speelde bij ons ook een belangrijke rol. Verder zit ik liever 12 uur in een trein dan 5 uur in een vliegtuig.

• armageddon_2k1
Na 4 dagen nog steeds geen tickets van NightJet binnen. Wel bizar aan het worden.

• cordonbleu
ijdod schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:26:
@franssie het niet willen vliegen speelde bij ons ook een belangrijke rol. Verder zit ik liever 12 uur in een trein dan 5 uur in een vliegtuig.
Je vergelijkt nu een 12 uur durende treinreis naar Praag met een 5 uur durende vliegreis? Uh oké... Amsterdam-Praag is geen 5 uur durende vliegreis. Dat duurt 5 kwartier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

cordonbleu schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:05:
[...]

Je vergelijkt nu een 12 uur durende treinreis naar Praag met een 5 uur durende vliegreis? Uh oké... Amsterdam-Praag is geen 5 uur durende vliegreis. Dat duurt 5 kwartier.
Vliegen kost wat meer tijd van deur tot deur en dat weet jij ook wel. Van het vliegveld van Praag is het ook wel een busrit naar het centrum (vaak gedaan). Om Schiphol maar niet te noemen. Voor een zakenreis zou ik met tegenzin vliegen, op vakantie met plezier de trein.

• armageddon_2k1
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed moet doen. We vertrekken overmorgen met NightJet en ik heb nog steeds geen tickets, ik kan ze niet bereiken 004351717 wordt telkens opgehangen en er is wel 700 euro van mijn creditcard af….

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:50
[...]

Alhoewel de tijd die je daadwerkelijk in een vliegtuig zit idd geen 5 uur is snap ik z'n punt wel.

Het totale vliegen op deze route is ongeveer 1u25min maar de totale reis duurt wel een stuk langer dan dat.
Je wilt, zeker gegeven de toestand op Schiphol, met enige speling op de luchthaven aankomen. De gate sluit al 15 min voor vertrektijd, je wilt niet gokken op het laatste moment.
Als je met ruimbagage vliegt is het ook daarop wachten op je bestemming.
En dan idd het voor- en natransport.
Al met al is die 5 uur denk ik geen heel gekke tijdsduur om te vergelijken met de 12u in de trein.

Tuurlijk hangt het af van de herkomst en bestemmingslocatie. En scheelt het als je met alleen handbagage vliegt en je status hebt als veelvlieger en daardoor sneller door security kunt.

• ijdod
[...]

Het was ook niet specifiek gericht op deze reis, maar algemeen. En zoals Franssie ook al aangeeft komt daar een hoop tijd bij, maar 12 uur zal het idd niet zijn (bij lange na).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:50
armageddon_2k1 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:20:
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed moet doen. We vertrekken overmorgen met NightJet en ik heb nog steeds geen tickets, ik kan ze niet bereiken 004351717 wordt telkens opgehangen en er is wel 700 euro van mijn creditcard af….
NS International contacten? Zij werken nauw samen met Nightjet, wellicht kunnen zij iets betekenen of op z'n minst doorverbinden?

• cordonbleu
franssie schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:13:
[...]

Vliegen kost wat meer tijd van deur tot deur en dat weet jij ook wel. Van het vliegveld van Praag is het ook wel een busrit naar het centrum (vaak gedaan). Om Schiphol maar niet te noemen. Voor een zakenreis zou ik met tegenzin vliegen, op vakantie met plezier de trein.
Dat is wat anders dan wat hij zei en daar reageerde ik op. Naar Praag zit je geen 5 uur in het vliegtuig.

[Voor 6% gewijzigd door cordonbleu op 20-03-2023 20:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Laatst online: 15:54
armageddon_2k1 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:20:
ik kan ze niet bereiken 004351717 wordt telkens opgehangen
Alternatief nummer +43 1 93 000 0 al geprobeerd?

• franssie

franssie

Save the albatross

004351717 lijkt mij ook geen volledig telefoonnummer vanuit NL
wek nummer staat in de bevestiging van je boeking?
Er moet echt wel een landennummer voor denk ik

• franssie

franssie

Save the albatross

+4351717 werkt bij mij wel overigens. 00 is wel een beetje uit de draaischijftijd.

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:10
Op mijn Nightjet ticket van begin februari stond het volgende ‘premium’ 24/7 hulpnummer (zie ook screenshot voor de hele tekst). Ik denk wel met Oostenrijks netnummer, wellicht dat nog te proberen?

0800 80 88 08

• armageddon_2k1
franssie schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:43:
+4351717 werkt bij mij wel overigens. 00 is wel een beetje uit de draaischijftijd.
Dat maakt allemaal niet uit. BEN heeft toegegeven dit nummer geblokkeerd te hebben bij mij maar geven niet aan waarom en of ze het kunnen uitzetten.

Pagina: 1 ... 72 73 74 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee