mike30 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 06:07:
Gaat mij meer om het feit dat ik voor m'n huidige abbo meer mag betalen dan de aanbieding die ik nu krijg met een 11 pro of max. Dat is wat me meer tegenstaat. Ik vroeg nog naar een eventuele aanbieding ivm komst van de 11 maar daar wisten ze niets van en dat geloof ik dus niet. Ben nu al 15 jaar klant van vodafone of langer. Sinds libertel al. De iPhone 11 pro of zo hoef ik niet. De XS voldoet prima maar gaat me meer om het feit dat er zgn niets mogelijk was terwijl me dat nu zeer sterk lijkt
Mobiele abonnementen hebben ook gewoon bedenktijd zover ik weet. 14 dagen oid.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
Donstil schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 07:47:
[...]

Mobiele abonnementen hebben ook gewoon bedenktijd zover ik weet. 14 dagen oid.
Maar ik heb nu al wel de telefoon ongeveer een week in gebruik. Maakt dat niet uit verder? Ik ga ze vanmiddag na werk iig even bellen. Nee heb ik en ja kan ik krijgen. Hoef niet perse de 11 pro maar als m'n abbo gelijk getrokken zou kunnen worden zou ik wel waarderen
mike30 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 07:51:
Maar ik heb nu al wel de telefoon ongeveer een week in gebruik. Maakt dat niet uit verder? Ik ga ze vanmiddag na werk iig even bellen. Nee heb ik en ja kan ik krijgen. Hoef niet perse de 11 pro maar als m'n abbo gelijk getrokken zou kunnen worden zou ik wel waarderen
Google even op Mobiele abonnementen bedenktijd. Dan vind je wel het een en ander, heb je wat munitie als je gaat bellen :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
aex351 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 01:27:
[...]

Objectief is dat gewoon niet het geval. Als je alleen al het OLED scherm vergelijkt dan heeft de 11 pro een mindere scherm dan een S10. De 11 pro heeft een scherm in de categorie van een S10e. Ik vergelijk het nu met Samsung omdat Apple Samsung OLED schermen gebruikt.
  • 11 pro = 458 ppi (super retine xdr display - budget Samsung OLED scherm)
  • S10e = 438 ppi
  • S10 = 550 ppi
Kortom, wil je de beste mobile OLED scherm, wat dus geproduceerd wordt door Samsung, dan kies je voor een Samsung telefoon. Apple doet niet eens meer de moeite om high-end componenten in hun telefoons te stoppen. Zie ook het gebruik van de antieke LCD scherm in hun 'budget' telefoon de iPhone 11 a 809 euro. Dat kan je toch geen premium meer noemen. Dan draait het puur om het merkje en het nu niet meer bestaande status symbool wat het ooit was.
het valt mij op dat jij vrijwel elk jaar met de release van de nieuwe iPhones dit soort berichten plaatst.

Heb je een bepaalde reden om hier (vrijwel) elk jaar rond dit tijdstip te komen om álleen maar pro-Samsung specs te melden en dan weer met de Noorderzon te vertrekken??

En vooral met welk doel?

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Objectief is dat gewoon niet het geval. Als je alleen al het OLED scherm vergelijkt dan heeft de 11 pro een mindere scherm dan een S10. De 11 pro heeft een scherm in de categorie van een S10e. Ik vergelijk het nu met Samsung omdat Apple Samsung OLED schermen gebruikt.
  • S10e = 438 ppi
  • S10 = 550 ppi
Kortom, wil je de beste mobile OLED scherm, wat dus geproduceerd wordt door Samsung, dan kies je voor een Samsung telefoon. Apple doet niet eens meer de moeite om high-end componenten in hun telefoons te stoppen. Zie ook het gebruik van de antieke LCD scherm in hun 'budget' telefoon de iPhone 11 a 809 euro. Dat kan je toch geen premium meer noemen. Dan draait het puur om het merkje en het nu niet meer bestaande status symbool wat het ooit was.
Hoe weet je dat de S10 een hogere ppi heeft ? Laat maar heb het gevonden ...

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Geert1976 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 08:05:
[...]

het valt mij op dat jij vrijwel elk jaar met de release van de nieuwe iPhones dit soort berichten plaatst.

Heb je een bepaalde reden om hier (vrijwel) elk jaar rond dit tijdstip te komen om álleen maar pro-Samsung specs te melden en dan weer met de Noorderzon te vertrekken??

En vooral met welk doel?
Ooh Geert pas nou op. Voor je het weet wordt de fanboy kaart getrokken en is de “Disscussie” afgelopen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:59

pdavie2311

Live life to the fullest..

Inderdaad...Don't feed the trol......

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Haters gonna hate....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:35
Geert1976 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 08:05:
[...]

En vooral met welk doel?
Tja ze proberen natuurlijk op papier hun Samsung beter uit te laten komen terwijl ze beter weten.

Zucht...

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
bram1984 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 07:46:
@PhilipsFan Je mankeert dan denk ik iets aan je ogen. Zet maar een HDR of Dolby Vision video op, of open en app als Nu.nl en dan doe je hetzelfde op een model met LCD die je ernaast legt. Vrij duidelijk verschil.
Precies als je een lcd model er naast legt zie je het wel ja, maar goed ik heb maar 1 telefoon dus ga ik het niet zien.

Specs gewijs vind ik nou de upgrade van de Xs naar een Pro nou niet echt iets dat ik daar in de praktijk van ga merken. Ja accuduur misschien maar goed dat moet nog blijken

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:44
SpoekGTi schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 09:28:
[...]

Ja accuduur misschien maar goed dat moet nog blijken
De accu is (volgens geruchten) wel circa 500 mAh groter dan bij de Xs Max, dus dat zal ook een groot deel van de 5 extra uren verklaren. Overigens ben ik nog dik tevreden met mijn Xs Max 64 GB en red ik het einde van de dag prima met de accu die daar in zit (met na een jaar nog 99% capaciteit). Ik ga dus niet upgraden.

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 12:17

Fjeze

AllesPerfect!

aex351 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 06:41:
[...]

Natuurlijk merk je betere specificaties wel. Dit is echt de meest onzinnige argument ooit. Ook Apple ging voor OLED omdat dit simpelweg beter is. Ze noemen het alleen geen OLED, nee Apple's marketing afdeling noemt de ingekochte Samsung OLED schermen Super Retina Display. Hetzelfde geldt voor de LCD schermen, Liquid Retina. Nee, met een andere naam is het ineens super goed.

Dus wie probeert nou wie voor de gek te houden? Samsung die de OLED schermen zelf ontwikkeld of Apple die de OLED schermen bij Samsung inkoopt. Ik denk eerder dat de iPhone koper degene is, die in het marketing praatje geloofd, die voor de gek wordt gehouden. Het enige wat Samsung doet is doorontwikkelen en deze innovaties in zijn laatste toestellen te gebruiken.
Haha als er 1 merk bekend staat om alles stoppen in marketing is het Samsung wel...

Fly or Die

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 11:05
Wat denken jullie dat verstandiger is, nu een losse 11 pro kopen of wachten tot 1 november en dan een 11 pro bij mijn verlening doen? Want vanaf 1 november mag ik verlengen en dat is maar 1,5 maand wachten.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:06
j.f.otten schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:27:
Wat denken jullie dat verstandiger is, nu een losse 11 pro kopen of wachten tot 1 november en dan een 11 pro bij mijn verlening doen? Want vanaf 1 november mag ik verlengen en dat is maar 1,5 maand wachten.
Hoezo moeten wij daar in beslissen?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
SpoekGTi schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 09:28:
[...]

Precies als je een lcd model er naast legt zie je het wel ja, maar goed ik heb maar 1 telefoon dus ga ik het niet zien.

Specs gewijs vind ik nou de upgrade van de Xs naar een Pro nou niet echt iets dat ik daar in de praktijk van ga merken. Ja accuduur misschien maar goed dat moet nog blijken
Tja is dat niet met vrijwel alles zo? TV's, auto's, laptops. Daarom heet het ook "verschil".

Verder met je eens. Als ik een Xs zou hebben zou ik nooit overstappen. Dat had er bijvoorbeeld echt een hogere resolutie/refresh rate in moeten zitten.

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Ik overweeg om de IPhone 11 Pro Max i.c.m. Abonnement aan te schaffen en ik dacht ergens gelezen te hebben dat je dan een jaarabonnement van Disney+ er gratis bij krijg. Ik kan dat nu nergens meer vinden.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Nick25 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:16:
[...]

Ik kan prima met 64 weg icloud erbij en dikke prima :)
Ik heb ook iCloud maar Photos uit staan. Ik moet me daar echt even in verdiepen. Ik leeg nu bij ieder nieuw toestel mijn filmrol. De leukste foto's bewaar ik in een mapje op mijn laptop. Dus die wordt bij ieder nieuw toestel aangevuld met de leukste foto's van het laatste toestel enz. Echter werkt dat niet met iCloud foto's. Maken jullie daar dan ook handmatig gewoon mappen in aan per gebeurtenis ofzo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:33
wimbre schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:37:
Ik overweeg om de IPhone 11 Pro Max i.c.m. Abonnement aan te schaffen en ik dacht ergens gelezen te hebben dat je dan een jaarabonnement van Disney+ er gratis bij krijg. Ik kan dat nu nergens meer vinden.
Het is apple tv+ die je krijgt en niet disney+

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

• j.f.otten
Rivanov schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:29:
[...]

Hoezo moeten wij daar in beslissen?
jullie hoeven daar niet in te beslissen, maar ik vroeg gewoon advies. Wordt een 11 pro goedkoper in combi met het verlengen van je contract of maakt dat niets uit. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 08:55
Zijn er mensen die hun iPhone niet alleen naked gebruiken, maar ook nog eens zonder screenprotector?
j.f.otten schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:43:
[...]

jullie hoeven daar niet in te beslissen, maar ik vroeg gewoon advies. Wordt een 11 pro goedkoper in combi met het verlengen van je contract of maakt dat niets uit. Vandaar mijn vraag.
Ik weet natuurlijk niet bij welke provider je wilt verlengen, maar de simpelste actie die je kunt ondernemen is naar hun website gaan en kijken wat de mobiel kost.

Zo kost de 11 pro 64GB:

Bij vodafone €1056,- (bron: https://www.vodafone.nl/s...r/red61-red/2-jaar/false/)

Bij tele2 €1068,- (bron: https://www.tele2.nl/mobi...olor=space_gray&voice=200)

Zo simpel is het!

[ Voor 5% gewijzigd door de Foarsitter op 14-09-2019 10:51 ]

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 21:48
j.f.otten schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:43:
[...]

Als je iemand kent die bij Vodafone werkt, kun je een friends & family code aanvragen. Dat heb ik ook gedaan en een simonly afgesloten icm de iPhone 11 Pro Max. De telefoon werd daardoor niet alleen €106,- goedkoper. Maar ik kreeg er ook nog een accessoire voucher bij van €60,- (hier maar airpods 2 van gekocht voor €99,-)

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Of je stuurt mij een Prive Bericht :)

• j.f.otten
mr.JamesBond schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:49:
Zijn er mensen die hun iPhone niet alleen naked gebruiken, maar ook nog eens zonder screenprotector?

[...]

Ik weet natuurlijk niet bij welke provider je wilt verlengen, maar de simpelste actie die je kunt ondernemen is naar hun website gaan en kijken wat de mobiel kost.

Zo kost de 11 pro 64GB:

Bij vodafone €1056,- (bron: https://www.vodafone.nl/s...r/red61-red/2-jaar/false/)

Bij tele2 €1068,- (bron: https://www.tele2.nl/mobi...olor=space_gray&voice=200)

Zo simpel is het!
oke duidelijk ik zit bij T-mobile en daar kost hij €1065,- en bij Apple kost hij €1159,- dus ja ik heb het antwoord :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DVDB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05-2024
[...]

• S10e = 438 ppi
  • S10 = 550 ppi
Je bent typisch iemand die puur naar de specs kijkt blijkbaar. Wedden dat die “inferieure” iPhone 11 langer zal meegaan dan die note 10+
Verder denk ik niet dat jij het verschil tussen 458ppi en 550ppi zonder een vergrootglas te gebruiken. De meeste mensen zetten vaak niet de max resolutie van de note aan puur om batterij te besparen.
En geen high end componenten? Zelfs de A12 is door geen enkele Android geëvenaard, laat staan de A13. Scherm, camera, bouwkwaliteit, gezichtsherkenning horen gewoon bij de absolute top.
En dan hebben we het dus nog niet over de diensten, support, doorverkoopwaarde die Apple geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVDB
aex351 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 06:41:
[...]

Natuurlijk merk je betere specificaties wel. Dit is echt de meest onzinnige argument ooit. Ook Apple ging voor OLED omdat dit simpelweg beter is. Ze noemen het alleen geen OLED, nee Apple's marketing afdeling noemt de ingekochte Samsung OLED schermen Super Retina Display. Hetzelfde geldt voor de LCD schermen, Liquid Retina. Nee, met een andere naam is het ineens super goed.

Dus wie probeert nou wie voor de gek te houden? Samsung die de OLED schermen zelf ontwikkeld of Apple die de OLED schermen bij Samsung inkoopt. Ik denk eerder dat de iPhone koper degene is, die in het marketing praatje geloofd, die voor de gek wordt gehouden. Het enige wat Samsung doet is doorontwikkelen en deze innovaties in zijn laatste toestellen te gebruiken.
Betere specs merk je enkel als het os geoptimaliseerd is daarvoor. Je mag dan een snelle auto hebben, als de chauffeur niet goed is gaat een auto met mindere specs maar met een betere chauffeur het minstens evengoed doen. Het verschil tussen 458ppi en 550ppi zie je trouwens enkel met een vergrootglas of als je letterlijk met je neus op je scherm zit. En alsof de iPhone inferieure specs heeft verder. De A13 blaast elke Android weg.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:35
j.f.otten schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 11:23:
[...]

oke duidelijk ik zit bij T-mobile en daar kost hij €1065,- en bij Apple kost hij €1159,- dus ja ik heb het antwoord :)
Het is hier ook een ervaringen topic, geen abonnementen topic.. Doe dan ook op zijn minst een beetje zelf onderzoek want als ik je post lees heb je volgens mij nog geen provider site open gehad, anders wist je zelf al een aantal prijzen/indicaties.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:56

aex351

I am the one

De CPU is prima van een iPhone. Maar het scherm blijft flink achterlopen. Apple heeft dit jaar niet eens de moeite genomen om het scherm met dikke bezels uit het jaar 0 te upgraden. Zelfs budget Androids telefoons hebben betere schermen. Dus ja, daar zit je dan met je snellere processor terwijl 99% van de mensen het toestel alleen gebruikt om wat te bellen, appen en internetten. Dan kan je liever tegen een mooier scherm aan kijken lijkt me.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

aex351 heeft m.i. gewoon gelijk dat je voor de apple prijzen de beste onderdelen mag verwachten.

Punt alleen is dat we volgensmij niet weten waarom Apple niet dezelfde schermen gebruikt.

Wellicht:
  • kan Samsung er (nog) niet genoeg produceren om ook aan de Apple vraag te voldoen
  • houdt Samsung de beste schermen eerst exclusief voor haar eigen telefoons.
  • zijn er nadelen bijv. op energieverbruik die niet opwegen tegen de op papier betere specs.
  • Apple is cheap ass bezig en wil op deze manier haar marges op peil houden zonder prijzen te hoeven verhogen
Ben benieuwd wat er uit vergelijkende reviews komt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
aex351 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:05:
De CPU is prima van een iPhone. Maar het scherm blijft flink achterlopen. Apple heeft dit jaar niet eens de moeite genomen om het scherm met dikke bezels uit het jaar 0 te upgraden. Zelfs budget Androids telefoons hebben betere schermen. Dus ja, daar zit je dan met je snellere processor terwijl 99% van de mensen het toestel alleen gebruikt om wat te bellen, appen en internetten. Dan kan je liever tegen een mooier scherm aan kijken lijkt me.
ah, je gaat gewoon door waar je mee bezig was... :F :F :F

• DVDB
aex351 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:05:
Je hebt het scherm ten eerste al nog niet gezien. Verder is het OLED paneel hetzelfde als in de note 10+ met het enige verschil dat de ppi lager is welke je dus niet eens gaat merken. Hoezo dan achterlopen?
Die “bezels” waar jij het over hebt zijn gebruiksvriendelijker dan een curved scherm waar je in principe niets aan hebt en dat content enkel vervormt.
Dan zit je daar met een volgens jou “beter scherm” dat je content vervormt. En nogmaals, het scherm van de pro is net hetzelfde als de note 10+. https://9to5mac.com/2019/...REV1hNUDQ4U2JsYmJvX2RFUWU.

Als je wil trollen, doe het dan goed.

• DVDB
Help!!!! schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:16:
aex351 heeft m.i. gewoon gelijk dat je voor de apple prijzen de beste onderdelen mag verwachten.

Punt alleen is dat we volgensmij niet weten waarom Apple niet dezelfde schermen gebruikt.

Wellicht:
  • kan Samsung er (nog) niet genoeg produceren om ook aan de Apple vraag te voldoen
  • houdt Samsung de beste schermen eerst exclusief voor haar eigen telefoons.
  • zijn er nadelen bijv. op energieverbruik die niet opwegen tegen de op papier betere specs.
  • Apple is cheap ass bezig en wil op deze manier haar marges op peil houden zonder prijzen te hoeven verhogen
Ben benieuwd wat er uit vergelijkende reviews komt.
https://9to5mac.com/2019/...REV1hNUDQ4U2JsYmJvX2RFUWU.
Apple gebruikt voor de pro iPhones dus dezelfde schermen. Het enige verschil is 458ppi en 550ppi. Standaard staat de note 10+ op een lagere resolutie trouwens. Je ziet het verschil niet tussen 458ppi en 550ppi, behalve meer batterijverbruik. Samsung weet dit ook wel, wat ook de reden is dat ze de telefoon in default een lagere resolutie geven. Toont enkel maar weer aan dat sommige mensen enkel naar specs kijken.

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Yep, ik.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wel met (leren, Apple) hoesje, maar al sinds de iPhone 3 zonder screenprotector. Nog nooit krassen (of erger: barsten) gehad. Krijg altijd kriebels van mensen die zonder blikken of blozen zo'n gebarsten afgetrapte telefoon uit hun zak halen; vraag me dan altijd af: hoe krijg je 't voor elkaar? :X

De 11 Pro Max die onderweg is heb ik nu voor het eerst ook zonder hoesje besteld. Eens kijken of dat bevalt.

[ Voor 57% gewijzigd door RobIII op 14-09-2019 12:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:56

aex351

I am the one

DVDB schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:20:
[...]

Je hebt het scherm ten eerste al nog niet gezien. Verder is het OLED paneel hetzelfde als in de note 10+ met het enige verschil dat de ppi lager is welke je dus niet eens gaat merken. Hoezo dan achterlopen?
Die “bezels” waar jij het over hebt zijn gebruiksvriendelijker dan een curved scherm waar je in principe niets aan hebt en dat content enkel vervormt.
Dan zit je daar met een volgens jou “beter scherm” dat je content vervormt. En nogmaals, het scherm van de pro is net hetzelfde als de note 10+. https://9to5mac.com/2019/...REV1hNUDQ4U2JsYmJvX2RFUWU.

Als je wil trollen, doe het dan goed.
Je snapt dus niet wat ppi betekend. Je kan niet hetzelfde scherm hebben en een lagere ppi. Het geproduceerde OLED paneel heeft een vaste ppi. Hoe hoger hoe beter. En als consument zou je dit moeten willen. Je betaald toch een behoorlijk bedrag voor zo'n toestel. En dat krijg je inderdaad dus een scherm uit het jaar 0 ervoor terug. Dat het allemaal prima werkt en eruit ziet doet daar niets aan af. Maar ze hadden eigenlijk net zo goed een LCD scherm erin kunnen stoppen dan toch, immers het is Apple dus het is goed.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:52:
[...]

Je snapt dus niet wat ppi betekend. Je kan niet hetzelfde scherm hebben en een lagere ppi. Het geproduceerde OLED paneel heeft een vaste ppi. Hoe hoger hoe beter. En als consument zou je dit moeten willen. Je betaald toch een behoorlijk bedrag voor zo'n toestel. En dat krijg je inderdaad dus een scherm uit het jaar 0 ervoor terug. Dat het allemaal prima werkt en eruit ziet doet daar niets aan af. Maar ze hadden eigenlijk net zo goed een LCD scherm erin kunnen stoppen dan toch, immers het is Apple dus het is goed.
Denk dat jij het helemaal niet snapt en een beetje rond loopt te trollen of wat dingen die je denkt te weten hier stoer zit te posten. AMOLED PPI heeft Diamond Pixel sub pixel design waardoor de opgegeven DPI lager is die 441 of 550 whatsoever. Dan is het nog prima maar zo 1 op 1 op dpi level vergelijken met LCD is onzinning.

Anyways je hoeft het niet te kopen, jouw keuze is mijn keuze niet, en mijn keuze is jouw keuze niet. Enig verschil is dat ik jou niet mijn keuze ga opdwingen aan jou met onzin.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2019 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:49
[...]

Afgezien van het feit dat ik niet zo goed snap wat je hier in het ervaringen topic doet (je bent immers klaarblijkelijk bezig met een rant), raakt je verhaal ook nog eens kant noch wal.
De 1200 peak OLED panelen in de iPhones zijn custom tailored. Dat waren de panelen in de xs ook. Overigens een van de best reviewde panelen die er bestaan (door oa displaymate). Scoren vergelijkbaar, soms beter, soms iets minder dan Samsungs eigen panelen. Oa op uniformiteit, helderheid, reflecties, contrast, kleurechtheid etc. Resolutie is echter zelden een meet kwaliteit voor het scherm (eigenlijk niet). Apple bashen is natuurlijk ontzettend leuk, en op vele fronten is dat ook mogelijk. Jouw verhaal is echter zwak en komt een beetje sneu over. Het zijn zeker geen jaren 0 OLED panelen.

En voordat de Apple fanboy kaart wordt getrokken: ik wissel een op een tussen beide systemen, en ook Samsung maakt mooie telefoons die ik vaak in mijn bezit heb (s10, s10+, s9+ , Edge 7).

• DVDB
[...]

Hier laat je net blijken dat je het zelf niet snapt. Je kan (zoals het artikel laat zien) exact hetzelfde scherm hebben maar dan een iets lagere resolutie. De iPhone 7 had bijvoorbeeld hetzelfde scherm als de 7plus maar met een lagere resolutie.
Verder ziende het verschil eigenlijk niet tussen de schermen tenzij je onder een vergrootglas zit. Scherm uit het jaar 0? De galaxy note 10+ heeft volgens jou toch het beste scherm. Lees gewoon mijn link. Maar daar durf je inhoudelijk niet op reageren denk ik.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Zullen we dit topic houden voor het posten van ervaringen met en discussie over de iPhone 11 Pro & Pro Max? Discussies over iPhone vs Samsung Galaxy schermen passen beter in een eigen topic.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-09 09:39
colorsone schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:57:
[...]

Als je iemand kent die bij Vodafone werkt, kun je een friends & family code aanvragen. Dat heb ik ook gedaan en een simonly afgesloten icm de iPhone 11 Pro Max. De telefoon werd daardoor niet alleen €106,- goedkoper. Maar ik kreeg er ook nog een accessoire voucher bij van €60,- (hier maar airpods 2 van gekocht voor €99,-)
Nee hoor heb gewoon van medewerker gekregen op de chat :) zeer behulpzaam

A person who never made a mistake never tried anything new.

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 21:48
Nick25 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:21:
[...]

Nee hoor heb gewoon van medewerker gekregen op de chat :) zeer behulpzaam
Dan heb je het toch verkregen via iemand die bij Vodafone werkt. :+

• SgtElPotato
De modbreak staat twee posts boven je reactie. #dontfeedthetroll

[ Voor 94% gewijzigd door Hoedje op 15-09-2019 20:57 ]

Zucht...

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DVDB schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:25:
[...]

https://9to5mac.com/2019/...REV1hNUDQ4U2JsYmJvX2RFUWU.
Apple gebruikt voor de pro iPhones dus dezelfde schermen. Het enige verschil is 458ppi en 550ppi.
Thx. Dat artikel zegt volgensmij niet dat ze dezelfde schermen gebruiken, alleen hetzelfde materiaal. Volgens de Apple en Samsung sites zit er een verschil in resolutie in de schermen van de Apple 11pro en de 10s.

Ik denk dat de schermen hardwarematig dus niet hetzelfde zijn. Maar indien wel dan draait de Apple juist op een lagere resolutie. Who knows.
Standaard staat de note 10+ op een lagere resolutie trouwens. Je ziet het verschil niet tussen 458ppi en 550ppi, behalve meer batterijverbruik. Samsung weet dit ook wel, wat ook de reden is dat ze de telefoon in default een lagere resolutie geven. Toont enkel maar weer aan dat sommige mensen enkel naar specs kijken.
Het punt is ook niet of je het verschil ziet maar dat je m.i. het beste mag verwachten in een telefoon als de Apple 11pro.

Stel nu uit reviews blijkt dat het scherm van Samsung optisch wel degelijk merkbaar beter is en net zo zuinig en verder alles ceteris paribus en er is beschikbaarheid dan zou ik zo'n scherm/zelfde resolutie voor de Apple prijs gewoon wel in die Apple verwachten.

Echter als reviews uitwijzen dat er qua scherpte en andere relevante optische elementen weinig tot geen verschil in zit maar bijv het scherm vd apple tot significant langere battery life leidt kun je ook beargumenteren dat de Apple keuze de betere keuze is. Persoonlijk heb ik in dit geval dan liever betere battery life.

En zoals ik al schreef is dit voor ons zonder reviews en kennis van de overwegingen bij Apple vanaf hier wat lastig te bepalen.

Maar goed uiteindelijk zijn de prijzen van een S10 en 11pro volgensmij redelijk vergelijkbaar en kiezen mensen dan toch vooral obv het ecosysteem. Wil je Android of IOS. Daar draait het dan om.

PC Specs

• DVDB
Help!!!! schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:33:
[...]

Thx. Dat artikel zegt volgensmij niet dat ze dezelfde schermen gebruiken, alleen hetzelfde materiaal. Volgens de Apple en Samsung sites zit er een verschil in resolutie in de schermen van de Apple 11pro en de 10s.

Ik denk dat de schermen hardwarematig dus niet hetzelfde zijn. Maar indien wel dan draait de Apple juist op een lagere resolutie. Who knows.

[...]

Het punt is ook niet of je het verschil ziet maar dat je m.i. het beste mag verwachten in een telefoon als de Apple 11pro.

Stel nu uit reviews blijkt dat het scherm van Samsung optisch wel degelijk merkbaar beter is en net zo zuinig en verder alles ceteris paribus en er is beschikbaarheid dan zou ik zo'n scherm/zelfde resolutie voor de Apple prijs gewoon wel in die Apple verwachten.

Echter als reviews uitwijzen dat er qua scherpte en andere relevante optische elementen weinig tot geen verschil in zit maar bijv het scherm vd apple tot significant langere battery life leidt kun je ook beargumenteren dat de Apple keuze de betere keuze is. Persoonlijk heb ik in dit geval dan liever betere battery life.

En zoals ik al schreef is dit voor ons zonder reviews en kennis van de overwegingen bij Apple vanaf hier wat lastig te bepalen.

Maar goed uiteindelijk zijn de prijzen van een S10 en 11pro volgensmij redelijk vergelijkbaar en kiezen mensen dan toch vooral obv het ecosysteem. Wil je Android of IOS. Daar draait het dan om.
Als je resoluties gaat vergelijken zijn het idd niet “dezelfde” schermen nee. Maar ik hoop dat je verder kan zien dan dat. De rest van het scherm bestaat dus uit dezelfde “hardware”.
Ik begrijp de redenatie ook niet dat je het beste moet hebben ook al kan je het niet zien of merken. Wat is dan het nut? Meer batterijverbruik (bewezen, en ook de reden dat de note + standaard een lagere resolutie heeft ingesteld) terwijl de resolutie (behalve bij VR) niet zichtbaar hoger ligt. Ik merk dat in mijn omgeving ook. Vriend van mij heeft de note 10+ en ik de xs max. Volgens hem was het scherm beter omdat het een hogere resolutie is. We hebben dan de randen van de telefoon bestopt en dezelfde afbeelding gedownload. We konden beiden niet zien welk scherm van welke telefoon was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nick25
Hoeveel warnings moeten er nog volgen?? zeg damn |:(

Ga ergens anders samsung gezwam topic aanmaken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:25
Nick25 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:50:
Hoeveel warnings moeten er nog volgen?? zeg damn |:(

Ga ergens anders samsung gezwam topic aanmaken :)
Idd een beetje jammer dat de warnings worden genegeerd..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• SgtElPotato
Is de achterkant van de 11 Pro dit jaar wel helemaal clean in Nederland / EU? Zonder opdruk of CE keurmerk?

Ik zie het op al het promotiemateriaal niet staan, maar dat was bij de XS ook en uiteindelijk was het verplicht dat dit erop stond..

Zucht...

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

MazeWing

The plot thickens...

RobIII schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:45:
[...]

Wel met (leren, Apple) hoesje, maar al sinds de iPhone 3 zonder screenprotector. Nog nooit krassen (of erger: barsten) gehad. Krijg altijd kriebels van mensen die zonder blikken of blozen zo'n gebarsten afgetrapte telefoon uit hun zak halen; vraag me dan altijd af: hoe krijg je 't voor elkaar? :X

De 11 Pro Max die onderweg is heb ik nu voor het eerst ook zonder hoesje besteld. Eens kijken of dat bevalt.
Ik verbaas me eerder aan die mensen die een nieuwe (dure) telefoon hebben en daar een screenprotector vol bubbeltjes op hebben zitten... 8)7 |:(

Zelf ook alleen een hoesje, voornamelijk voor de grip en bescherming van de achterkant. Ben fel tegenstander van screenprotectors!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

DVDB schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 11:46:
[...]

Je bent typisch iemand die puur naar de specs kijkt blijkbaar. Wedden dat die “inferieure” iPhone
...
En geen high end componenten? Zelfs de A12 is door geen enkele Android geëvenaard, laat staan de A13.
...
Ehm, je doet nu precies hetzelfde.
En niet geëvenaard? Eh...
http://somegadgetguy.com/...g-with-people-on-twitter/

Motor-Forum.nl

• DVDB
SgtElPotato schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:06:
Is de achterkant van de 11 Pro dit jaar wel helemaal clean in Nederland / EU? Zonder opdruk of CE keurmerk?

Ik zie het op al het promotiemateriaal niet staan, maar dat was bij de XS ook en uiteindelijk was het verplicht dat dit erop stond..
Ik weet dat er bij Europa in ieder geval een voorstel op tafel lag dat het CE keurmerk in de instellingen mocht staan. Ik heb wel geen idee of dat voorstel er al door was gekomen. Ik hoop het in ieder geval. Is veel netter 🙂

• DVDB
Ik geef gewoon aan dat zijn uitspraak over “inferieure hardware” niet klopt. Over je link: dat gaat over het verwerken van video’s en niet over andere dingen. Ik had ook ergens een artikel gezien dat hier een uitleg aan gaf. Zal het eens zoeken straks.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

En ik geef alleen maar aan dat theoretische specs (Bionic wint) niet zoveel zeggen over real life performance (winnaar is niet zomaar aan te wijzen, ligt aan soort benchmark).

Motor-Forum.nl

• de Foarsitter
Heb je (kleine) (haar)krasjes op het scherm?
RobIII schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:45:
[...]

Nice! Ik twijfel, want ik heb nu ook een kleine barst op de screenprotector van mijn iPhone, toen hij in de trein uit mijn broekzak gleed. Ik probeer sws zo veel mogelijk mijn iPhone in de binnenzak van mijn jas te doen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
mr.JamesBond schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:28:
Nice! Ik twijfel, want ik heb nu ook een kleine barst op de screenprotector van mijn iPhone, toen hij in de trein uit mijn broekzak gleed. Ik probeer sws zo veel mogelijk mijn iPhone in de binnenzak van mijn jas te doen.
Ik draag 'm altijd in m'n rechter broekzak (voor, niet achter 8)7 ) en stop 'm altijd heel bewust met 't glas naar binnen gericht in m'n broekzak. Als ik dan ergens tegenaan zou lopen (zoals ik met m'n 2 dagen oude iPhone 7 (of was het 6?) deed indertijd; tegen de hoek van een tafel :X klein deukje in de achterkant aan overgehouden...) dan heb ik m'n scherm niet stuk. En geen sleutels of andere zaken erbij in die broekzak natuurlijk.

Anyway; de schermen kunnen écht wel wat hebben in mijn ervaring en ik zal zeker niet ontkennen dat er misschien wel eens een piepklein haar-krasje op heeft gezeten maar nooit 'in your face' zichtbaar; alleen als 't scherm uit staat en je er in vol zonlicht goed langs kijkt. Ook een goeie gewoonte; je telefoon niet op 't scherm leggen; er hoeft maar een zandkorrel op het oppervlak te liggen en een kleine schuif met je telefoon en je hebt een (potentiële) kras. Die leren hoesjes geven je scherm in dat geval overigens wel net de benodigde "clearance" door hun dikte.

Maar ik ben ook gewoon zuinig op 't ding. Ik heb om de 2 jaar een nieuwe en de mijne gaat naar vrouwlief en die gaat weer door naar zoonlief en zo hebben iPhones bij ons een leven van 6+ jaar. Zonder problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 14-09-2019 14:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Fijne scam site link 8)7

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:35
MazeWing schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:14:
[...]

Ik verbaas me eerder aan die mensen die een nieuwe (dure) telefoon hebben en daar een screenprotector vol bubbeltjes op hebben zitten... 8)7 |:(

Zelf ook alleen een hoesje, voornamelijk voor de grip en bescherming van de achterkant. Ben fel tegenstander van screenprotectors!
Ben ook tegenstander van hoesjes :-) altijd naked gebruikt en *afkloppen* nog nooit een barst gehad. Ik zorg er wel voor dat ik de iPhone altijd op iets van papier oid leg, zodat er geen krassen op komen door de tafel.

Echter was de X de eerste waar ik wel een hoesje voor gebruik omdat ie anders altijd van de bank glijdt en omdat ik met 2 iPhones in mijn zak loop vanwege werk..

Mooiste vind ik nog de mensen die een specifieke kleur willen en vervolgens altijd de iPhone in een hoesje hebben waardoor je geeneens ziet welke kleur het is ^^

• DVDB
Ik denk niet dat het een scam link is. Dat is Juan Bagnell die actief is voor pocketnow. En ik heb al wel gemerkt dat ze bij pocketnow vaker strenger zijn voor iPhones dan naar de concurrentie.
Maar zoals je in de commentaar zou zien op die site, is het de video processing unit verantwoordelijk voor het mindere resultaat tov andere toestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nick25
Dit is een ervaring topic over de 11 pro :) is het nu zo moeilijk?

Gewoon ontopic blijven

[ Voor 19% gewijzigd door Nick25 op 14-09-2019 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
mr.JamesBond schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:28:
Heb je (kleine) (haar)krasjes op het scherm?
Ja, ongeveer 88.000

Context: normaal ga ik altijd heel voorzichtig met iPhones om, omdat ik ze 9 van de 10 keer na 1 jaar verkoop om de nieuwe te nemen. Dit keer heb ik na een x periode besloten mijn iPhone X te gebruiken zoals ie bedoeld is; zonder hoesje en zonder na te denken over dat ie nog verkocht moet worden. Dit voelde als een totale bevrijding en sindsdien genoot ik meer van mijn iPhone dan ik ooit deed. Overal neerleggen/gooien zonder zorgen. Gewoon als een gebruiksvoorwerp. Gevolg: een minder goed verkoopbare iPhone met zo’n 88.000 micro krasjes en zelfs een paar serieuzere krasjes. Daar heb ik in praktijk letterlijk 0,0 last van. Maar vanzelfsprekend is ie daardoor een stuk minder waard.

[ Voor 65% gewijzigd door joblamie op 14-09-2019 16:13 ]

• de Foarsitter
joblamie schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:09:
[...]

Ja, ongeveer 88.000

Context: normaal ga ik altijd heel voorzichtig met iPhones om, omdat ik ze 9 van de 10 keer na 1 jaar verkoop om de nieuwe te nemen. Dit keer heb ik na een x periode besloten mijn iPhone X te gebruiken zoals ie bedoeld is; zonder hoesje en zonder na te denken over dat ie nog verkocht moet worden. Dit voelde als een totale bevrijding en sindsdien genoot ik meer van mijn iPhone dan ik ooit deed. Overal neerleggen/gooien zonder zorgen. Gewoon als een gebruiksvoorwerp. Gevolg: een minder goed verkoopbare iPhone met zo’n 88.000 micro krasjes en zelfs een paar serieuzere krasjes. Daar heb ik in praktijk letterlijk 0,0 last van. Maar vanzelfsprekend is ie daardoor een stuk minder waard.
Misschien niet helemaal on-topic, maar doorverkopen kan nog steeds. Voor 100 euro kan je bij de Apple Store het scherm vervangen. Als je hem dan verkoopt, zijn de kosten die je hebt gemaakt over een jaar de afschrijving + 100 euro voor het scherm. Dus als het echt een verademing was, is het het waard voor 100 euro, toch?

• fruitsla2800
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-09 15:31

fruitsla2800

PSN : Fruitsla379

Zonet ook een iphone 11 pro max besteld. Zal een groot verschil zijn tegenover mijn iphone 6s plus.
100 euro korting gekregen als telenet klant, actie loopt nog tot 22 september. Misschien interessant voor de Belgische tweakers onder ons.

PSN : Fruitsla379

mr.JamesBond schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:42:
[...]

Misschien niet helemaal on-topic, maar doorverkopen kan nog steeds. Voor 100 euro kan je bij de Apple Store het scherm vervangen. Als je hem dan verkoopt, zijn de kosten die je hebt gemaakt over een jaar de afschrijving + 100 euro voor het scherm. Dus als het echt een verademing was, is het het waard voor 100 euro, toch?
Kost een X scherm maar €100,- bij een Apple store? Dacht altijd dat dit richting de €350,- ging ofz.

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:30
Donstil schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:02:
[...]

Kost een X scherm maar €100,- bij een Apple store? Dacht altijd dat dit richting de €350,- ging ofz.
https://support.apple.com...ervice/screen-replacement
311,10 voor een Xs of 11 - 361,10 voor een Max

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06
Hm, sta nog steeds in dubio. Met de verbeterde foto prestaties zou hij mijn Huawei wel kunnen vervangen, maar ik gebruik de burst mode van de camera nogal veel, en de aanpassing die Apple daar gedaan heeft staat me niet aan. Ik weet dat als je de shutter knop ingedruk houdt, je niet langer de burst mode krijgt. Ik weet ook dat door de shutterknop naar links te swipen je nog wel de burst mode krijgt voor je foto's. Maar ik weet niet hoe het ingedrukt houden van de volumeknop nu bij de camera functioneert. Krijg je dan nog burst mode (instant sale) of gaat hij dan ook video opnemen (dealbreaker). Ik vrees het laatste.

• joblamie
  • Niet online
mr.JamesBond schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:42:
[...]

Ik begrijp je, maar het vervangen gaat wel iets meer kosten dan die 100 (zie hierboven) en dan heb je de achterkant nog. Daar zitten 90.000 krasjes op ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aah ja. Dat dacht ik al.

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:31

MEJ

DVDB schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:16:
[...]

Ik weet dat er bij Europa in ieder geval een voorstel op tafel lag dat het CE keurmerk in de instellingen mocht staan. Ik heb wel geen idee of dat voorstel er al door was gekomen. Ik hoop het in ieder geval. Is veel netter 🙂
Mensen die hier meer over weten?

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/pjkw148tbjm31.jpg?width=640&height=654&crop=smart&auto=webp&s=72874724b0938c26894ceb3005ee4371cc6811cd

Samsung phone case op een apple telefoon..... _O-

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

icegodd schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:45:
[Afbeelding]

Samsung phone case op een apple telefoon..... _O-
Goed verhaal wel..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• r_v_94
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 06:21
MEJ schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:41:
[...]

Mensen die hier meer over weten?
Jammer genoeg zit het er nog op.

https://www.apple.com/nl/shop/buy-iphone/iphone-11-pro

• DVDB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_v_94
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 06:21
Als je inzoomt op de foto.

Afbeeldingslocatie: https://store.storeimages.cdn-apple.com/4668/as-images.apple.com/is/iphone-11-pro-max-gold-select-2019_GEO_EMEA?wid=940&hei=1112&fmt=png-alpha&qlt=80&.v=1567808544078

[ Voor 100% gewijzigd door r_v_94 op 14-09-2019 19:12 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ontzettend jammer. En zonde.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Kwam online nog op deze foto.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/l04akjqy5ujn.png

Camera bump is een stuk kleiner dan ik dacht. Misschien zelfs wel vlakker als mijn Xs.

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-09 14:01
Donstil schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:17:

[Afbeelding]

Camera bump is een stuk kleiner dan ik dacht. Misschien zelfs wel vlakker als mijn Xs.
Donstil schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:17:

[Afbeelding]

• Ruud0012
Dat ging niet lekker. Wat ik wilde zeggen is dat de iPhone pro iets dikker is dan de Xs Max. Vandaar dat de camera bump kleiner is/lijkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Thank god dat ze ‘m eindelijk dikker hebben gemaakt zodat er een betere accu inzit. Liever paar millimeter dikker wat 4 uur extra batterijduur oplevert!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• danield
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:27
Ik vind het altijd zo jammer dat apple niet alle specificatie's laat zien. Intern geheugen, grote van de batterij van de nieuwe iphone 11 / pro. Je moet dan altijd afwachten als mensen deze hebben en via een app deze informatie prijsgeven.

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rivanov
En wat zeggen de tech specs verder? Het gaat om de optimalisatie tussen software en hardware, en daar is Apple altijd de beste in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Ik wil onopgemerkt hebben dat ik deze achtergrond prachtig vind. _O_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

danield schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 23:30:
Ik vind het altijd zo jammer dat apple niet alle specificatie's laat zien. Intern geheugen, grote van de batterij van de nieuwe iphone 11 / pro. Je moet dan altijd afwachten als mensen deze hebben en via een app deze informatie prijsgeven.
Je kunt een Ferrari motor in een Mercedes leggen. Dan rijdt de mercedes nog voor geen meter. Je kunt de Mercedes ook helemaal zelf ontwikkelen en perfect op elkaar afstemmen voor een optimale gebruikservaring.

Om niet in de spec-oorlog te belanden met andere fabrikanten (die zelf de hardware maken en de software van een andere partij kopen) doet Apple dit gelukkig niet.

Hierdoor heb je bij elke aankoop (Android/Apple) ook wat je wilt, en word je behoed voor een miskoop puur op basis van specsheets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:49:
Thank god dat ze ‘m eindelijk dikker hebben gemaakt zodat er een betere accu inzit. Liever paar millimeter dikker wat 4 uur extra batterijduur oplevert!
Top afweging idd! Mede hierdoor voor de pro gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 08:44
Rivanov schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:49:
Hij is 0.4 millimeter dikker geworden :P
Niet een paar

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud0012
R-utger schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:09:
[...]

Hij is 0.4 millimeter dikker geworden :P
Niet een paar
Alle kleine beetjes helpen. 5 uur voor de pro Max is best veel. *O*
Als Apple hem 1,0 mm dikker hadden gemaakt had je zomaar 12,5 uur extra gehad. 😂

[ Voor 14% gewijzigd door Daedalus op 15-09-2019 09:43 . Reden: reacties samengevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:22
Ruud0012 schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:32:
[...]

Als Apple hem 1,0 mm dikker hadden gemaakt had je zomaar 12,5 uur extra gehad. 😂
Genoeg voor dat ene moment als je ineens op een onbewoond eiland belandt en geen stopcontacten in de bomen aanwezig zijn en je pas na 5 uur gevonden wordt (doen ze het nog snel), zeg maar..
Kortom, een welkome aanvulling ;) d:)b

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:45
Ruud0012 schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:32:
[...]

En gelijk die lelijke uitstekende camera weggewerkt. 2 vliegen in 1 klap :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
iPhone 11 Pro heeft dus 4 uur extra batterijduur t.o.v. iPhone XS. Wat was het exacte "real-life" verschil tussen de iPhone X en XS? Want ik ga van de X naar de 11 Pro, dus ben benieuwd wat de batterijduur verlenging wordt t.o.v. mijn huidige X. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:01
Rivanov schreef op zondag 15 september 2019 @ 11:58:
iPhone 11 Pro heeft dus 4 uur extra batterijduur t.o.v. iPhone XS. Wat was het exacte "real-life" verschil tussen de iPhone X en XS? Want ik ga van de X naar de 11 Pro, dus ben benieuwd wat de batterijduur verlenging wordt t.o.v. mijn huidige X. :)
Same hier, ben ik ook wel benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:22
@Rivanov @Inhumanous
Ik meende op internet te lezen dat van x->xs ongeveer 45min extra was. (Ga zelf van x naar 11pro max). Ik verwacht dus mede door de nieuwe accu straks 4-6 uur extra accu te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
[quote]Verwijderd schreef op zondag 15 september 2019 @ 08:45:
[...]
Je kunt een Ferrari motor in een Mercedes leggen. Dan rijdt de mercedes nog voor geen meter. Je kunt de Mercedes ook helemaal zelf ontwikkelen en perfect op elkaar afstemmen voor een optimale gebruikservaring.
Dit wordt al met andere merken en auto's gedaan en werkt gewoon goed...
Om niet in de spec-oorlog te belanden met andere fabrikanten (die zelf de hardware maken en de software van een andere partij kopen) doet Apple dit gelukkig niet.
Daar zit je al in...
Dus de:

- Toshiba TSB3243V85691CHNA1 64 GB flash storage
- Cypress CPD2 USB power delivery IC
- NXP CBTL1612 display port multiplexor
- Broadcom 59355A210646 wireless charging module

Is allemaal door Apple gemaakt? Dacht het even niet.
Hierdoor heb je bij elke aankoop (Android/Apple) ook wat je wilt, en word je behoed voor een miskoop puur op basis van specsheets.
En als nog kan het een miskoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:22
juliusyoup schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:01:
@Rivanov @Inhumanous
Ik meende op internet te lezen dat van x->xs ongeveer 45min extra was. (Ga zelf van x naar 11pro max). Ik verwacht dus mede door de nieuwe accu straks 4-6 uur extra accu te hebben.
Dat ga je zeker merken

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

MazeWing

The plot thickens...

Berlinetta schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:03:
[...]

[...]

[...]

Daar zit je al in...
Dus de:

[...]

Natuurlijk maakt Apple het meeste van de onderdelen niet zelf. Het grootste verschil is echter dat ze zelf de SoC (+ co-processoren) en software maken en dit zeer goed op elkaar af kunnen stemmen.
Daarom blijft het altijd lastig 1 op 1 te vergelijken. In verhouding weet Apple namelijk per mAh er een stuk meer uit te persen.

Het zal de meeste kopers van de iPhone echter geen zak uitmaken of de hardware op papier sneller of langzamer is. Het gaat ze om de ervaring. Een ervaring die al jaar na jaar voor het gros van de mensen uitstekend is. We moeten niet vergeten dat Android tot een jaar of 3 terug moeite had om helemaal vloeiend te zijn (en blijven). Zelfs op telefoons die qua specs een stuk krachtiger waren. Het is dan leuk dat ie benchmarks wint, maar qua gevoel gewoon trager en minder gerafineerd voelt.

Ik zelf ben zeer tevreden met mijn OnePlus 7 Pro en dan voornamelijk vanwege het 90hz scherm. Dit bevorderd mijn gevoel van "smoothness" zo enorm dat ik niet meer terug wil naar een 60hz scherm. Alhoewel ik weet dat de A13 chip gehakt maakt van de Snapdragon 855 en de iPhone 11 (pro) feitelijk een veel krachtigere telefoon is. Voor mij de belangrijkste reden om volgend jaar weer eens naar de iPhones te kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door MazeWing op 15-09-2019 13:08 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
[quote]MazeWing schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:06:
[...]
Natuurlijk maakt Apple het meeste van de onderdelen niet zelf. Het grootste verschil is echter dat ze zelf de SoC (+ co-processoren) en software maken en dit zeer goed op elkaar af kunnen stemmen.
Daarom blijft het altijd lastig 1 op 1 te vergelijken. In verhouding weet Apple namelijk per mAh er een stuk meer uit te persen.
Dat is precies mijn punt...
Het zal de meeste kopers van de iPhone echter geen zak uitmaken of de hardware op papier sneller of langzamer is. Het gaat ze om de ervaring. Een ervaring die al jaar na jaar voor het gros van de mensen uitstekend is. We moeten niet vergeten dat Android tot een jaar of 3 terug moeite had om helemaal vloeiend te zijn (en blijven). Zelfs op telefoons die qua specs een stuk krachtiger waren. Het is dan leuk dat ie benchmarks wint, maar qua gevoel gewoon trager en minder gerafineerd voelt.
Geldt denk ik voor meerdere mensen?
Geen idee waar je dit vandaan haalt.
Ik zelf ben zeer tevreden met mijn OnePlus 7 Pro en dan voornamelijk vanwege het 90hz scherm. Dit bevorderd mijn gevoel van "smoothness" zo enorm dat ik niet meer terug wil naar een 60hz scherm. Alhoewel ik weet dat de A13 chip gehakt maakt van de Snapdragon 855 en de iPhone 11 (pro) feitelijk een veel krachtigere telefoon is. Voor mij de belangrijkste reden om volgend jaar weer eens naar de iPhones te kijken.
Ervaring is denk ik wat je bedoeld.
Maar je kijkt nu ook naar iPhone of niet?
Dus de 90hz is geen deal-breaker?

Geen idee of je aan trollen bent, maar dit is dus niks. Laten we het maar over de ervaringen hebben van iPhone 11 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berlinetta schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:03:
[...]

[...]

[...]

Daar zit je al in...
Dus de:

[...]

Klopt hetgeen je hierboven aangeeft wel? Gebaseerd op welke feiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Graag ontopic blijven.

[ Voor 104% gewijzigd door Hoedje op 15-09-2019 21:04 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• de Foarsitter
Ik wilde iets over de nieuwe iPhone posten, maar blijkbaar zit ik in een forum over auto’s 🤷‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:37
j.f.otten schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:27:
Wachten tot verlening;):) zolang je huidige phone nog werkt geen haast toch? ;):)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Laatst online: 11-09 06:42
CarolV schreef op zondag 15 september 2019 @ 14:29:
[...]

Wachten tot verlening;):) zolang je huidige phone nog werkt geen haast toch? ;):)
Voor de prijs maakt het niet uit, die blijft voorlopig bij de providers en sowieso bij Apple het gehele jaar dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:37
yukhalilsel schreef op zondag 15 september 2019 @ 14:31:
[...]

Voor de prijs maakt het niet, die blijft voorlopig bij de providers en sowieso bij Apple het gehele jaar dezelfde.
Daarom ;):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
yukhalilsel schreef op zondag 15 september 2019 @ 14:31:
[...]

Voor de prijs maakt het niet uit, die blijft voorlopig bij de providers en sowieso bij Apple het gehele jaar dezelfde.
Maar toestellen zijn wel 100 euro goedkoper via een provider/abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Laatst online: 11-09 06:42
zynex schreef op zondag 15 september 2019 @ 16:21:
[...]

Maar toestellen zijn wel 100 euro goedkoper via een provider/abonnement.
Mij zie je dan ook niet anders beweren. Ik had het puur over de prijs van nu en over anderhalve maand. Die verandert bij zowel Apple als providers niet in de tussentijd.
Pagina: 1 ... 7 ... 36 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6