Action - LSC connect - beveiliging inrichten

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

De_Sint schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:53:
Het probleem van mijn eerdere posts is gevonden.
Mochten anderen dit zelf ook een keer tegenkomen en op deze pagina komen, dan hebben ze er wellicht wat aan.

Het feit dat beide laatste lampen niet goed reageerden lag aan het feit dat ze beiden hetzelfde MAC adres hadden. nl. 00:e0:4c:87:00:00. (realtek chipset)
Let, dat ik over twee filialen, over verschillende dagen met nieuwe aanvoer tussentijds in totaal 7 lampen heb omgeruild met hetzelfde MAC adres.
Een foutieve batch vanuit LSC, denk ik. Gezien een MAC altijd uniek moet zijn.

Nou, ja. Heeft me aardig wat tijd gekost. Ook omdat je niet snel naar MAC kijkt. Je vertrouwd er altijd op dat dat goed is.
WOW, what the hell... nee zoiets verwacht je natuurlijk niet. Zou niet moeten kunnen inderdaad!

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Iemand een idee om de hoeveel minuten de bewegingssensor van de Action scanned?

Heb nu 2 regels ingesteld:
1. Beweging -> licht keuken aan.
2. Licht keuken aan -> timer 10 minuten -> licht keuken uit.

Zit tijdens het eten/koken soms plots in het donker..
Heb de timer nj eens op 12minuten 30seconden gezet, maar nog niet kunnen testen.

[ Voor 21% gewijzigd door killerbie op 10-03-2020 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• debouttek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-10-2023
barrymossel schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:35:
[...]

Zijn dit commando's die je via de console geeft?
ja via console .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Heb je ook foto's van de behuizing?
Of zou je kunnen aangeven waar hij precies geklemd zitten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 11:45
Iemand bekend met deze tuya bewegingssensor? Ik krijg het niet voor elkaar om tasmota erop te flashen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBubi22Fwp1DHXa_gojyXNZo-Rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WZxua374uYE8Dp4eviAx2knG.jpg?f=fotoalbum_large

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-05 09:08
Welk merk is dat ? Heeft het een esp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:03
javaboon schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:37:
Iemand bekend met deze tuya bewegingssensor? Ik krijg het niet voor elkaar om tasmota erop te flashen

[Afbeelding]
Gaat je niet lukken via tuya-convert, maar zou wel moeten lukken door te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
ja, dat solderen heb ik geprobeerd. Heb al diverse esp's geflashed met een rs232/ttl converter maar deze vertikt het. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntCPhg99Ul7JZ3S4hBnK27COhgY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GhCJI4nWPG7sutKWajADbA6f.png?f=fotoalbum_large

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 09:54
Excuus. Niet meer nodig.....

[ Voor 95% gewijzigd door Basjuuh op 28-03-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WalibiWim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-03-2024
Vandaag een smart stekker geïnstalleerd, nu blijft de aangesloten ledstrip heel licht branden als ik deze heb uitgeschakeld. Ik ga ervan uit dat dit niet goed is, heeft iemand hier ervaring mee??

Andere lampen LED en spaarlampen gaan wel volledig uit.... Erg vreemd.

[ Voor 16% gewijzigd door WalibiWim op 17-04-2020 00:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
WalibiWim schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 00:17:
Vandaag een smart stekker geïnstalleerd, nu blijft de aangesloten ledstrip heel licht branden als ik deze heb uitgeschakeld. Ik ga ervan uit dat dit niet goed is, heeft iemand hier ervaring mee??

Andere lampen LED en spaarlampen gaan wel volledig uit.... Erg vreemd.
Dat komt wel vaker voor, is niet iets om je zorgen over te maken.
Zie: https://lamphq.com/led-lights-glow/ , en dan het stukje over Switched neutral conductor

Het kan helpen om de smart stekker andersom in het stopcontact te steken.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WalibiWim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-03-2024
u_nix_we_all schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:42:
[...]

Dat komt wel vaker voor, is niet iets om je zorgen over te maken.
Zie: https://lamphq.com/led-lights-glow/ , en dan het stukje over Switched neutral conductor

Het kan helpen om de smart stekker andersom in het stopcontact te steken.
Super dank je wel , ga het vanavond proberen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anders nog een aan en uit ;)
Ik heb de grote filamentlampen over de eettafel, en zo nu en dan gebeurt dan wel eens
Keer aan en uit via de app, en het is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 23:39
javaboon schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:56:
ja, dat solderen heb ik geprobeerd. Heb al diverse esp's geflashed met een rs232/ttl converter maar deze vertikt het. [Afbeelding]
Batterij er uit gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
Ja.

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jksukino
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-02 00:10
Ik heb de lsc stekker v2 geflashed via tuya-convert en gekoppeld aan hassio, alles ging prima. Hij maakt verbinding etc maar als ik iets van een command verstuur dan geeft hij alleen geen kik. Wat moet ik doen?

wat niet werkt:
- via hassio
- .cmnd/tasmota/POWER ON

Program Version 8.1.0.2(tasmota)
Build Date & Time 2019-12-30T19:07:34
Core/SDK Version 2_6_1/2.2.2-dev(38a443e)

Heb gebruik gemaakt van setoption19 1 om hem vindbaar te maken en de volgende template:
{"NAME":"LSC Smart Plug","GPIO":[0,0,0,0,56,0,0,0,21,17,0,0,0],"FLAG":0,"BASE":18}

[ Voor 10% gewijzigd door jksukino op 20-04-2020 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:04

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Via de webpage werkt dus wel correct? MQTT verbonden? Heb je hem zelf "tasmota" als topic name gegeven? Meen dat hij stadaard nog een deel van je MAC als suffix heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jksukino
Via de webpage ook niet aan gekregen, helaas toont die nu ook niet meer en hij laat zich ook niet meer zien op de modem. Denk dat hij gestorven is hoewel ik nog niks anders aan veranderd had.

Hij toont weer op het wifi netwerk deze ochtend weer :S, ben deze link op de voet gaan volgen en nu werkt hij gewoon: https://hack42.nl/wiki/Ho...rt_Connect_Slimme_Stekker
Septillion schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:52:
Heb je hem zelf "tasmota" als topic name gegeven?
Dit staat nu inderdaad op tasmota

:) kijken of het beestje nu wel een beetje betrouwbaar blijkt te zijn

[ Voor 59% gewijzigd door jksukino op 21-04-2020 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Hoop ik ook dan ja :) Maar die naam is wel beeeeeetje vragen om problemen hé ;) Dat ga je vergeten en voor je het weet heb je twee devices met dezelfde "unieke" naam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jksukino
Toch nog even iets toevoegen. Heb nu ook een e27 led lamp gehaald om ook ota te flashen (dacht dat dat bij deze mogelijk was?) Maar hij wil niet. Iemand anders de zelfde ervaring? Wordt een beetje lastig solderen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
jksukino schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 00:44:
Toch nog even iets toevoegen. Heb nu ook een e27 led lamp gehaald om ook ota te flashen (dacht dat dat bij deze mogelijk was?) Maar hij wil niet. Iemand anders de zelfde ervaring? Wordt een beetje lastig solderen namelijk.
francisp schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 06:21:
[...]

De gu10 en E14 zijn te flashen. De E27 naar verluid niet, de plaffoniere zeker niet (heeft een realtek ipv een esp8266)

[ Voor 42% gewijzigd door PerlinNoise op 28-04-2020 08:05 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
Als het de kleuren E27 is, deze heeft een realtek chip, dus niet te flashen.

https://templates.blakadd...art_connect_RGBW-E27.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Idd, alleen de filament E27 lampen zijn te flashen.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jksukino
Jammer.. Heeft iemand daarnaast een idee hoe je de v2 stekker netjes open krijgt? Wil graag een extra sensor op het board solderen maar ik wil de behuizing niet slopen. Heb zelf al van alles geprobeerd door er dingen tussen de rand te wrikken maar niks wil los klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 06:56
Hmm, ik wilde eigenlijk 2 van die led strips kopen, maar bij ons zijn ze niet meer te krijgen. Ook op de website staan ze eigenlijk niet meer. Zijn ze uit de handel genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
sorted.bits schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:22:
Hmm, ik wilde eigenlijk 2 van die led strips kopen, maar bij ons zijn ze niet meer te krijgen. Ook op de website staan ze eigenlijk niet meer. Zijn ze uit de handel genomen?
Ik vrees ervoor, was zelf net op de website aan het kijken maar zie het daar ook niet meer.

Indien je niet van plan was te flashen, kan je wel een andere led strip kopen met een slimme stekker om het zo een semi slimme strip te maken.

Heeft iemand een idee of de slimme stekkers en de deursensoren in de Google Home app verschijnen?

De PIR namelijk niet

[ Voor 10% gewijzigd door killerbie op 16-05-2020 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadX46
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-01 16:20
Ik wil achter in de tuin een aantal lampen plaatsen die ik dan 'smart' kan bedienen. Zigbee bouwt een mesh netwerk op. Doen de lampen van action dat ook? Ik ben bang dat ik anders niet tot achter in de tuin kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
@MadX46 Nee, deze lampen werken op wifi. Als je achter in de tuin wifi bereik hebt moet het werken.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
MadX46 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:40:
Ik wil achter in de tuin een aantal lampen plaatsen die ik dan 'smart' kan bedienen. Zigbee bouwt een mesh netwerk op. Doen de lampen van action dat ook? Ik ben bang dat ik anders niet tot achter in de tuin kom.
Wat je kan doen is de kring van de lampen onderbreken door een slim stopcontact, en die instellen zodat het stroom aan de lichten geeft onder bepaalde omstandigheden.
Voordeel: pak goedkoper
Nadeel: geen dimfunctie

EDIT: ik bedoel dus onderbreken voor de eerste lamp in de kring

[ Voor 6% gewijzigd door killerbie op 26-05-2020 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4gg3r1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-04 09:03
Adhv: https://hack42.nl/wiki/Ho...rt_Connect_Slimme_Stekker de slimme stekker geflasht.

Daarna kan ik 'm via de browser configureren en bedienen. In domoticz doet ie het ook, maar de fysieke aan/uit knop doet het niet meer. Opnieuw flashen lukt dus ook niet meer.
Ik heb zo ongeveer alle tasmato commando's bekeken en een hele berg geprobeerd: https://tasmota.github.io/docs/Commands/

Maar niets helpt. Google leverde ook al geen oplossing. Heeft iemand dat al eens meegemaakt? En/of een tip wat te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
@b4gg3r1 Als ik het zo zie staat op die hack42 site de configuratie van de eerste versie van die plug. Daarvan zat de button op gpio pin 14. Er is al geruime tijd een nieuwere versie in omloop, de button daarvan zit op pin gpio 13. Kun je nog bij de configuratie ? Dan is het waarschijnlijk makkelijk te fixen, gewoon de button bij gpio 14 weghalen en bij gpio 13 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4gg3r1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-04 09:03
...., gewoon de button bij gpio 14 weghalen en bij gpio 13 zetten.
Holy cr.. geweldig, bedankt voor de hulp, dit is inderdaad de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
ik heb na eerdere successen met de E14 Filament lampen van LSC nu een set gekocht die niet te flashen zijn met tuya-convert.

tuya-convert herkent ze gewoon niet dus ik vermoed dat er een nieuwe firmware inzit die het flashen onmogelijk maakt.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NietGiftig
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Proxx schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:02:
tuya-convert herkent ze gewoon niet dus ik vermoed dat er een nieuwe firmware inzit die het flashen onmogelijk maakt.
Bedankt, scheelt me de aankoop bij Action.
Als je op de digiblur, of tasmota channels op Discord leest is dit "de trend".
Bestellingen op Amazon, en rechtstreeks uit China (Ebay, Banggoods, Aliexpress) geven het zelfde beeld.
Ze zijn er wel mee bezig:
https://github.com/ct-Ope...83#issuecomment-577938924
Wordt dus weer zelf knutselen met de 8266 , wat niet zo'n mooie oplossing is met die filament lampen.
Want om een lamp aan/uit te doen vind ik een verplichte internet verbinding nog steeds ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Goed om te weten. Ik heb verleden week nog een smartplug gekocht, en gelukkig kon ik die nog wel flashen. Ook nog een Alecto smartplug20 bij de mediamarkt gekocht (dat is er een met stroomverbruik meting) en daarmee werkte het nog. Maar het risico wordt dus wel weer wat groter als die nieuwe firmware al sinds januari in omloop is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-04 10:57

n0ss

⭐⭐⭐

u_nix_we_all schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:20:
Goed om te weten. Ik heb verleden week nog een smartplug gekocht, en gelukkig kon ik die nog wel flashen. Ook nog een Alecto smartplug20 bij de mediamarkt gekocht (dat is er een met stroomverbruik meting) en daarmee werkte het nog. Maar het risico wordt dus wel weer wat groter als die nieuwe firmware al sinds januari in omloop is :(
Lijkt er inderdaad op, hier een 4tal E27 gekocht die nog niet open zijn geweest maar krijg deze niet geflashed.
Iemand nog een goed alternatief? voor een aantal E27 + E14 bulbs? wil van deze cloud rotzooi af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-04 16:45
Ik heb vandaag twee lampjes gekocht bij de Action. Nu wil ik deze installeren maar ik kom niet verder.

Omdat ik mijn WiFi gegevens liever niet deel, wil ik gebruik maken van het guest gedeelte van mijn Ziggo netwerk. Dat kan ik aanzetten in mijn router. Ik heb vorige week navraag gedaan bij Ziggo en ze gaven aan dat het gastennetwerk altijd op 2.4 GHz wordt uitgezonden. De lampen zijn enkel compatible met 2.4 en niet met 5. Dat zou dus moeten werken.

Ik maak met mijn telefoon verbinding met de gasten WiFi en vervolgens wil ik een lamp gaan toevoegen. Ik vul de netwerkgegevens in. Vervolgens gaat de app scannen, maar hij vindt geen lamp. Dit werkt voor beiden lampen die heb gekocht niet.

De lamp knippert snel en zou dus gevonden moeten kunnen worden.

Wat zou ik nog kunnen doen?

Edit 1: ik heb mijn 2.4 en 5 GHz netwerk gesplitst en het 2.4 gedeelte een tijdelijke SSID/wachtwoord gegeven. Nu werkt het wel. Het heeft dus toch te maken met de standaard guest functionaliteit van Ziggo. Ik ben benieuwd of iemand dat aan de praat heeft gekregen.
Edit 2: ik had al in de reviews gezien dat de lampen geluid maken. Niet veel, maar ik hoor het inderdaad ook. Ik heb een lamp pal naast de bank staan.

[ Voor 20% gewijzigd door djoelzz op 24-06-2020 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01 08:39
Denk dat op het guest netwerk geen connectivity tussen de guests is toegestaan.
Dat is veelvoorkomend op een guest netwerk.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-04 16:45
sjimmie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:28:
[...]

Denk dat op het guest netwerk geen connectivity tussen de guests is toegestaan.
Dat is veelvoorkomend op een guest netwerk.
Maar, waarom zou dat nodig zijn? Alles gaat via de cloud dus een internetverbinding zou genoeg moeten zijn. Daarnaast kunnen clients die op het gastennetwerk zitten elkaar wel zien, dat heb nog even getest voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01 08:39
djoelzz schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:34:
[...]

Maar, waarom zou dat nodig zijn? Alles gaat via de cloud dus een internetverbinding zou genoeg moeten zijn. Daarnaast kunnen clients die op het gastennetwerk zitten elkaar wel zien, dat heb nog even getest voor de zekerheid.
voor de eerste setup, het is maar een vermoeden.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
sorted.bits schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:22:
Deze week weer nieuw in voorraad gezien bij Action Deventer-west. Mogelijk is het een nieuwe versie? Kostte 19.95 dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 14:34
En: ze lijken niet meer geleverd te worden. Ik kwam vanmiddag van een koude kermis thuis toen ik er 2 wilde halen, niet meer in het schap, en geen leeg vakje ofzo waar ze hadden moeten liggen. Staan ook niet meer op de site, lijkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
koelkast schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:29:
[...]

Deze week weer nieuw in voorraad gezien bij Action Deventer-west. Mogelijk is het een nieuwe versie? Kostte 19.95 dacht ik...
Vandaag om geweest, de action bij ons leek echter leeggeroofd.. al heb ik er nergens een plaatsje voor gevonden in de schappen.

Staat wel opnieuw op de website (23,95EUR). Volgens mij is het opnieuw hetzelfde product, maar door de hoge vraag een nieuwe prijs.

[ Voor 15% gewijzigd door killerbie op 27-06-2020 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan121
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-04 15:45
Nu de eerste LSC Action lamp die kadoek is. Geeft plots helemaal geen sjoege meer.

9 maanden is niet echt lang.

Iemand soortgelijke ervaring?

Zou er nog garantie op zitten, bedoel, het is een lamp daarop meestal niet, maar ook een computertje, en daarop normaliter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustPhyte
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:58
Ik heb een kleine handleiding van mij weer up to date gebracht waarmee je PIR en Deursensoren van LSC kan flashen.

https://dendeze.github.io/LSC/

[ Voor 66% gewijzigd door DustPhyte op 07-07-2020 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@DustPhyte je verwijst nu twee keer naar een externe bron. Kan je je info ook hier posten? Tnx!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustPhyte
teacher schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:14:
@DustPhyte je verwijst nu twee keer naar een externe bron. Kan je je info ook hier posten? Tnx!
Ik had mijn code wat duidelijker gemaakt + leesbaarder. Het is te veel om even in een post op tweakers te posten vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Juist wel :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustPhyte
Misschien dat ik morgen wat moeite doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustPhyte
Zelf solderen en flashen via ttl, link staat hier boven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
DustPhyte schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:14:
[...]

Zelf solderen en flashen via ttl, link staat hier boven!
Ja bedankt voor je linkdrop. Sorry als ik wat cynisch overkom, maar ik had het daar over de smartplug v2 die a) lastig tot niet open te krijgen is b) nog met tuya convert te flashen is en c) waarvan ik de v1 al in september dmv solderen en flashen onder handen genomen had, en in september 2019 hier ook al beschreven had hoe je dat moet doen. Helaas voegt je linkdrop voor mij dus niet zoveel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustPhyte
u_nix_we_all schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:47:
[...]

Ja bedankt voor je linkdrop. Sorry als ik wat cynisch overkom, maar ik had het daar over de smartplug v2 die a) lastig tot niet open te krijgen is b) nog met tuya convert te flashen is en c) waarvan ik de v1 al in september dmv solderen en flashen onder handen genomen had, en in september 2019 hier ook al beschreven had hoe je dat moet doen. Helaas voegt je linkdrop voor mij dus niet zoveel toe.
Ik ga helaas niet heel dit forum door scrollen, maar succes met je dingen. En anders gewoon shelly devices kopen. Mqtt support etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.koppers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:32
n0ss schreef op zondag 21 juni 2020 @ 20:35:
[...]
Lijkt er inderdaad op, hier een 4tal E27 gekocht die nog niet open zijn geweest maar krijg deze niet geflashed.
Iemand nog een goed alternatief? voor een aantal E27 + E14 bulbs? wil van deze cloud rotzooi af.
RGB of filament/met gloeidraadjes?
(De (W)RGB- bevat geen ESP, maar een Realtek, en kun je niet flashen - filament wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-04 10:57

n0ss

⭐⭐⭐

bart.koppers schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:30:
[...]

RGB of filament/met gloeidraadjes?
(De (W)RGB- bevat geen ESP, maar een Realtek, en kun je niet flashen - filament wel)
Inderdaad de RGB, wist ik niet!

Heb ze inmiddels teruggebracht en gebruik ze nu gewoon via Home assistant inclusief een custom Tuya intergration. Als de lampen de geest geven ga ik wel voor Tradfri of iets dergelijks. Nu zonde om 150 euro uit te geven om alle lampen te vervangen, terwijl de LSC nog wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
Deze nieuwe werken ook niet met Tuya-convert

Afbeeldingslocatie: https://community-assets.home-assistant.io/original/3X/a/d/ad42bd4a80c2c6cf90279e94d405f4d406f0c291.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
In de Google home app kan je sinds kort de smart plugs toewijzen aan het apparaat waar ze voor dienen. Oa waterkoker, airco,...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IEvU9pTSUCVFm_nzQMoui5dXpCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3w5ZbEfXwiKGnihzIyEmRjYy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
francisp schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:44:
Deze nieuwe werken ook niet met Tuya-convert

[Afbeelding]
Heb hier de E27 lamp van 4,95 (Art. No. 970715 v1.0) en die is inderdaad niet te flashen.

Het is wel een ESP module aan het MAC adres te zien (vendor Espressif Inc.), maar er zit nieuwe software in met de eerder gelinkte New PSK format

In de tuya-convert psk log te herkennen aan het ID dat begint met 02:
code:
1
2
3
4
new client on port 443 from 10.42.42.14:55393
ID: 0242416f68626d6436614739314946523192bb96281ac748d36415dc2d9df031f69d87c90a8a3abc4d71e215e1ae07fdef
PSK: 4d0727110b51b386a76efe141c8b754cc4b1c06c66f187f47b5fa7c791bc358c
could not establish sslpsk socket: [SSL: DECRYPTION_FAILED_OR_BAD_RECORD_MAC] decryption failed or bad record mac (_ssl.c:1056)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Na zoveel action winkels bezocht te hebben eindelijk de led strip kunnen vinden 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 22:55
@killerbie Is die nog wel flashable?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Geen idee, misschien kan je wat met de afbeelding hieronder?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zK6ATE-p_qNdv-cmTdYhCp04JMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xafmDCqzh23XIk5nCEYYk1RS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bart.koppers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:32
Nope, andere chipset inmiddels, niet meer op ESP gebaseerd helaas. WB3S is een ander (eigen?) chip/ontwerp van Tuya.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tP-nomGQdKQZQAnbL1rp-cX9u4M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PnxFlGLj8OsjsW0Hv0XhMIP6.jpg?f=user_large
Ben wat aan het experimenteren om chip te vervangen door een ESP8266

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-05 21:50
Is de bewegingsensor nog wel flashable en zo ja is die dan te gebruiken in hass.io?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mroelandts
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-08-2020
Hallo,

Ik heb deze week een LSC smart power plug gekocht omdat ik gelezen had dat ik deze kon flashen met Tasmota.
https://hack42.nl/wiki/Ho...rt_Connect_Slimme_Stekker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VpOgSvPvBp0km71zU4nWZQtd6is=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YXnRMNB32Jkc2gtrqU2l2Ena.jpg?f=user_large

Maar tuya-convert blijft falen.
Er is mij op dat forum verteld dat volgens het MAC van mijn plug er geen ESP module meer inzit.
Dit zou wel heel spijtig zijn!

Kan iemand mij dit bevestigen?

Ik heb alvast de wiki van tuya-convert aangepast om mensen na mij te waarschuwen en heb ook een pull request gedaan voor de tasmota supported devices pagina

https://github.com/ct-Ope...-devices-(HTTPS-firmware)
https://templates.blakadd...t_connect_power_plug.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
mroelandts schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:24:
Hallo,

Ik heb deze week een LSC smart power plug gekocht omdat ik gelezen had dat ik deze kon flashen met Tasmota.
https://hack42.nl/wiki/Ho...rt_Connect_Slimme_Stekker
[Afbeelding]

Maar tuya-convert blijft falen.
Er is mij op dat forum verteld dat volgens het MAC van mijn plug er geen ESP module meer inzit.
Dit zou wel heel spijtig zijn!

Kan iemand mij dit bevestigen?

Ik heb alvast de wiki van tuya-convert aangepast om mensen na mij te waarschuwen en heb ook een pull request gedaan voor de tasmota supported devices pagina

https://github.com/ct-Ope...-devices-(HTTPS-firmware)
https://templates.blakadd...t_connect_power_plug.html
toon volledige bericht
De smartplugs die ik heb, en nog wel heb kunnen flashen, hebben inderdaad andere Art. nrs:
V1: Art. No. 970760 v1.0
V2: Art. No. 970760.1 v2.0

Maar er spelen op dit moment 2 dingen bij die tuya devices:
1. Nieuwere firmware op ESP gebaseerde devices
2. Vervanging van esp door tuya' s eigen chipset.

Maar het lijkt er dus op dat adhv het mac-adres het niet een ESP (Espressif Inc) is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 22:55
@mroelandts Welk MAC adres heb jij?

Ik heb zojuist de LED Strip gehaald bij de action, maar die is helaas niet meer te flashen. Ik heb als mac adres:

68:57:2d:a0:xx.xx

Volgens mij is dit een chip van Tuya zelf...

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• altorf
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-07-2024
Zal het mogelijk worden dat die WB3S chips wel flashbaar worden met tasmota. Of is dat wachten tot je een ons weegt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@altorf Volgens mij is die module überhaupt niet op basis van een ESP/Espressif chip. Ofwel, wachten tot je een ons weegt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-05 16:31

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Mijn strip met firmware 1.1.6

Kon ik wel flashen..
Maar de gu10 dus niet meer

Andere mensen met gu10 die wel geflasht hebben? [ welke firmware? ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
Ik zag dat er nu ook kleur plafondlampen in de action liggen. Iemand een idee of daar een esp in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 11:19
Ik heb net een LSC Smart Socket van ESPHome voorzien maar krijg de schakelaar niet aan de praat; weet er iemand op welke GPIO die zit? Ik heb 0, 3, en 14 geprobeerd maar hij reageert nergens op.

Het relais kan ik via Home Assistant wel gewoon schakelen en de LED doet het ook.

Ik heb hem helaas al weer in elkaar geklikt en hij is ontzettend lastig open te maken, anders had ik het wel even doorgemeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
@haling
Mijn esphome config voor de v2 ziet er zo uit: (relais op gpio 12 , button op 13 en led op 4)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
switch:
  - platform: gpio
    pin: 12
    name: "ESP switch 2"
    id: relay
    on_turn_on:
      - switch.turn_on: blue_led
    on_turn_off:
      - switch.turn_off: blue_led

pin: 
      number: GPIO04
      inverted: yes
    id: blue_led
    internal: yes

binary_sensor:
    pin:
      number: GPIO13
      inverted: True
    name: "ESP Switch Button"
    on_press: 
      then:
        - switch.toggle: relay
    internal: yes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 11:19
u_nix_we_all schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:59:
@haling
Mijn esphome config voor de v2 ziet er zo uit: (relais op gpio 12 , button op 13 en led op 4)
Tnx! Werkt perfect!

Nu eens kijken of ik met de andere devices nog wat kan; zag dat de remote niet flashbaar is omdat het een RTL8710BN-WR3 betreft. De deursensor en bewegingsmelders hebben wel ESP-chips er in zitten. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Gisteren besloten dat ik toch eens dit hele iot gebeuren wat serieuzer wil gaan nemen binnen mijn woning. Een aantal LSC Filament lampen gekocht bij de Action. Tasmota erop flashen ging eigenlijk vrij eenvoudig i.c.m. de Docker container en mijn Thinkpad. Daarna alles verbonden via mqtt op mijn Unraid server waar ik tevens Home Assistant op heb draaien.

Gezien het erg laat werd heb ik nog wat steken laten vallen op beveiliging wat ik vandaag in orde wil gaan maken. Ondertussen draait dit spul allemaal wel op een eigen vlan. Hebben jullie op elk Tasmota device een password geconfigureerd? Daarnaast is mqtt ook nog authenticatieloos dus dat ook maar meteen in orde maken.

Nu maar eens wat gaan rondneuzen in dit topic voor nieuwe ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Bij wijze van test via Ali expres een tuya camera gekocht voor 25euro, ding werkt beter dan verwacht!

Krijg het wel niet in de Home app van Google. Nog iemand dit probleem?

Voor de geïnteresseerden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/et0v2R7iMEGCY8k9XacW7CVlWko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yhwXsYIzOMXvoYTJ4vQ9fW5U.png?f=fotoalbum_large

Edit, vandaag ook een tuya rookmelder met wifi ontvangen, net ding voor de prijs!
Ook deze verschijnt niet in de Home app van Google.

Zijn er hier nog mensen met nogal wat tuya apparatuur in huis trouwens? Of ergens een appart tuya topic?

[ Voor 69% gewijzigd door killerbie op 07-09-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 14:16
Vandaag maar eens de ledstip gehaald. Ik weet dat ik m niet meer kan flashen met ESPHome/Tasmota, maar dan regel ik het wel via Tuya integration in Hass.

Ik heb m even snel getest; en ziet er goed uit. Maar wat niet werkt is de remote. Ik heb het plastic uit de remote gehaald, en in de app de remote functie aangezet (stond al aan, maar toch nog een keer uit en aan), maar ding reageert totaal niet op de remote.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Stiekem hoop ik dat er toch nog een ESP in zit, en de verkeerde pin is aangesloten. Maar dat zal het wel niet zijn ;)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibaro
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-05 10:16
Krypt schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:33:
Stiekem hoop ik dat er toch nog een ESP in zit, en de verkeerde pin is aangesloten.
Vandaag gekocht bij de action en de behuiziging opengemaakt. Er zit geen ESP in maar de Tunya chip.

• Krypt
digibaro schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:22:
[...]

Vandaag gekocht bij de action en de behuiziging opengemaakt. Er zit geen ESP in maar de Tunya chip.
Doet bij jou de remote het wel? Hier 2 strips waarbij die het niet doen; of ik weet niet of je die op een of andere manier moet pairen (zover ik zie nergens beschreven).
Overigens wel gelezen dat de wb3s chip pin-compatible is met de esp8266. Toch eens kijken of ie te replacen valt.

[ Voor 12% gewijzigd door Krypt op 10-09-2020 08:38 ]

Pvouput live

• driel24
  • Laatst online: 19:34
De_Sint schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:53:
Het probleem van mijn eerdere posts is gevonden.
Mochten anderen dit zelf ook een keer tegenkomen en op deze pagina komen, dan hebben ze er wellicht wat aan.

Het feit dat beide laatste lampen niet goed reageerden lag aan het feit dat ze beiden hetzelfde MAC adres hadden. nl. 00:e0:4c:87:00:00. (realtek chipset)
Let, dat ik over twee filialen, over verschillende dagen met nieuwe aanvoer tussentijds in totaal 7 lampen heb omgeruild met hetzelfde MAC adres.
Een foutieve batch vanuit LSC, denk ik. Gezien een MAC altijd uniek moet zijn.

Nou, ja. Heeft me aardig wat tijd gekost. Ook omdat je niet snel naar MAC kijkt. Je vertrouwd er altijd op dat dat goed is.
Hier heb ik dus ook last van. 9 rgb lampen gekocht. 4 geven conflict.
Is dit nog op te lossen ? Of is ruilen de enige optie ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• De_Sint
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09-2024

De_Sint

SRK/SRC 63 ZR-S | SE7K 6480Wp

Ruilen is wel het snelste.

Ik heb contact gehad van LSC dat deze lampen een aparte firmware update krijgen.
Bij mij loste dat het probleem op.
Je zou de conflicterende lampen eens handmatig naar een update laten zoeken en kijken of het probleem opgelost is.

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05 21:26
Kunnen de lampen ook geschakeld worden met schakelaars van Tuya (te vinden op de chinese sites), iemand hier ervaring mee?

Ik ben (al een tijdje) op zoek naar normale slimme schakelaars voor een leuke prijs (anders zou je gewoon het Hue spul kunnen kopen bijv.).. veelal zijn het touchpanelen en dat vind ik niet mooi.

• driel24
  • Laatst online: 19:34
De_Sint schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:31:
Ruilen is wel het snelste.

Ik heb contact gehad van LSC dat deze lampen een aparte firmware update krijgen.
Bij mij loste dat het probleem op.
Je zou de conflicterende lampen eens handmatig naar een update laten zoeken en kijken of het probleem opgelost is.
Handmatig laten zoeken heb ik idd gedaan.
Hij zegt dan dat de laatste firmware erop staat.
Bij drie lampen (werkende) lampen werd wel een update naar binnen gehaald.

Bij onze action waren de lampen gisteren op. Dus ruilen gaat nog wat worden.
Hoe heb je LSC zo ver gekregen om je lampen op afstand aan te passen ?
Is er ook een maximum aantal lampen in een kamer ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Krypt
Overigens is de E14 filament lamp (Art. No 970726 v1.0) nog wel te flashen (direct vanuit de doos)

Probeer ik net een E27 filament lamp (Art. Nl 970709 v1.0) te flashen; maar die werkt niet meer (wel een ESP chip maar ID die begint met 02; nieuwe PSK methode) met tuyaconvert.

Dus nog even wachten en hopen dat ie nog OTA te flashen valt.

Pvouput live

• De_Sint
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09-2024

De_Sint

SRK/SRC 63 ZR-S | SE7K 6480Wp

driel24 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:52:
[...]

Handmatig laten zoeken heb ik idd gedaan.
Hij zegt dan dat de laatste firmware erop staat.
Bij drie lampen (werkende) lampen werd wel een update naar binnen gehaald.

Bij onze action waren de lampen gisteren op. Dus ruilen gaat nog wat worden.
Hoe heb je LSC zo ver gekregen om je lampen op afstand aan te passen ?
Is er ook een maximum aantal lampen in een kamer ?
Bij Action helpdesk geklaagd en duidelijk omschreven dat dit om een bepaalde chipset ging die dezelfde MAC adressen hadden. Daarna op aanvraag deze lampen naar hun hoofdkantoor gestuurd. Hierdoor kon LSC vaststellen dat die specifieke Chips een upgrade nodig hadden.

Volgens mij heb je twee weken de tijd om zonder vragen om te ruilen bij Action. Weet niet of je met de bon naar een andere locatie mag omruilen, zou je ook kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 03-05 12:41
Zojuist een LSC lamp geflasht met tuya convert.
Dat leek goed te gaan, flashen was compleet, en ik kon verbinden met mijn lamp.
Daarna mijn wifi gegevens ingevuld, en gesaved.

Echter verbind hij niet met mijn router, en de lamp zelf doet ook niets meer. Als de stroom er af gaat en weer opgezet wordt gaat hij ook niet aan.. Kan ik er dan vanuit gaan dat hij stuk is, of kan ik nog iets proberen?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
7 keer kort na elkaar aan en uit zetten. Zou je weer een access point moeten zien.

https://tasmota.github.io/docs/Device-Recovery/

[ Voor 30% gewijzigd door francisp op 11-09-2020 20:10 . Reden: link toegevoegd ]

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:04

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Weet iemand of de plafondlamp te flashen is?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36

Puck

W32.Deadcode.A

sander817 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:18:
Weet iemand of de plafondlamp te flashen is?
Is niet te flashen. Je kunt geloof ik wel de chipset hardwarematig vervangen door een ESP.

Arrived anxious, left bored

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Ik heb nog een LSC Deursensor weten te bemachtigen, nu probeer ik deze OTA te flashen met Tasmota en na de edit met succes!

Voor de geïnteresseerden hierbij de werkwijze:

Om de LSC deursensor van nieuwe firmware te voorzien heb ik een aantal draaden op TYWE3S module gesoldeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1aJ9Rssz3iyegGkc7Xw-uiAEJVk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MqvhQXG2OSoFv7l56TbACBJ4.png?f=user_large

Hierbij maak je gebruik van de volgende aansluitingen:
  • rx
  • tx
  • io0
  • gnd
  • vcc
Met als resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9X-KR-0AAsRmQVQVYHRWwSpjv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTvcmjV5M7mQbe1dIX0ga0ir.jpg?f=fotoalbum_large
Foto: Bron

Om te kunnen flashen is er usb naar TTL converter nodig, ik heb hiervoor gebruik gemaakt van een CP2102.

Daarnaast merk ik op dat de TX van de adapter op RX wordt aangesloten en de RX naar TX van de TYWE3S module (kruislings dus aangezien je wilt flashen).

Maak vervolgens contact met io0 naar gnd om de module in flash modus te krijgen.
Houdt de reset knop aan de achterkant van de deursensor ingedrukt en stop vervolgens de TTL converter in de USB.

Controleer hierna apparaatbeheer om te kijken of de COM port wordt herkend. Wordt dit niet herkend zorg er dan voor dat je de juiste drivers installeert.

Het flashen kan nu beginnen!
Ik heb hiervoor gebruik gemaakt van Tasmotizer. Een handige tutorial is gemaakt door SuperHouseTV

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
SuperHouse #37: Installing Tasmota using Tasmotizer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGfSjZ4bGRhcssGaKICr9x7Gb3o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/INTu1KsxBxf1vaesUV7VTQ35.png?f=user_large
  1. Controleer of de juiste seriële poort (COM poort) is geselecteerd.
  2. Download de laatste versie van Tasmota
  3. Selecteer BIN-file en blader naar het Tasmota bestand dat je zojuist hebt gedownload.
  4. Selecteer Erase before flashing
  5. Klik op Tasmotize! en wacht tot het klaar is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZCqOnSpbAcnLJ48BQlA-oB087Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qjR40ItyN906Y1RXpwJfT19P.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8RjeMxarRL7YmJSdzqMWEiOupU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Dr3VFcAO4M76v7bQslaCFnzP.png?f=user_large

Haal nu de TTL converter uit de USB en verbreek vervolgens het contact met io0 naar gnd.

Je bent nu bijna klaar!

Nadat er Tasmota op staat kun je met je telefoon of laptop inloggen op tasmota-<nummer> en een wifi netwerk kiezen. Let op, dat de deursensor vrij snel wordt uitgeschakeld (om energie te besparen).
Tip: beweeg om de paar seconden de kleine blokje (de magneet) van de deursensor langs elkaar om deze actief te houden zodat je het kunt programmeren.

Nadat je het wifi netwerk heb geselecteerd open je Tasmota in de browser via het toegewezen IP-adres.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iOpq3UsbDz9IwZkszJbWOwdjIJQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EeEFaOSdhS3Z2uuaYDLSHsEO.png?f=user_large

Kies dan voor "console" en plak de volgende regel:
code:
1
module 54

Wacht even op de herstart en plak dan:
code:
1
2
3
 backlog TuyaMcu 11,1; TuyaMcu 51,51; TuyaMcu 12,3
 rule1 ON Wifi#Connected DO backlog serialsend5 55 AA 00 01 00 00 00; delay 10; serialsend5 55 AA 00 02 00 01 04 06; delay 3; serialsend5 55 AA 00 05 00 01 00 05; ENDON
 restart 1

Zodra de module is herstart is het klaar voor gebruik!

Nu moet ik alleen nog leuke toepassingen hiervoor bedenken :+ Iemand tips/ideeën voor Domoticz?

[ Voor 113% gewijzigd door freestyler2 op 26-09-2020 19:27 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-05 15:26
Wat ik mij herinner is dat de deursensor niet ota te flashen is, alleen hardware matig.

• TheFes
  • Laatst online: 03-05 12:41
Ik heb op een aantal LSC grote filament lampen nu Tasmota gezet via Tuya Convert.
Werkt op zicht goed, maar de helderheid is wel héééé laag op de lage niveaus.
Vanaf 60% ofzo is de lamp pas een beetje bruikbaar.

Is daar wat aan te doen? Had wel gekeken naar DimmerRange, maar dat lijkt weinig te doen..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlorisK-Delft
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:50
Beste Lezer(s),

Na uren pruts werk en eindeloos op het internet zoeken lukt het mij niet om de (nieuwe) GU10 warm and cool white ambiance van LSC Smart connect werkend te krijgen (GU10 CW/WW). (Het gaat hier dus niet om de RGB versie met de sm2135.)

Heb meerde spotjes gekocht, sommige geflasht met Tasmota en sommige met ESP-Home. (Ik heb dit gedaan door ze te deassambleren en vervolgens weer in elkaar te zetten.)

Zowel ESP-Home als Tasmota werkt, ik kan beide spotjes zien op het netwerk en beheren, maar ik krijg het niet voor elkaar om een lampje ook echt licht te laten geven....

Wat werkt niet?
Voor Tasmota PWM1 & PWM2 instellen:
code:
1
{"NAME":"GU10_LSC","GPIO":[0,0,0,0,0,0,0,0,38,0,37,0,0],"FLAG":0,"BASE":18}

Voor Tasmota SM2135 instellen:
code:
1
{"NAME":"LSC RGBCW GU10","GPIO":[0,0,0,0,0,0,0,0,181,0,180,0,0],"FLAG":0,"BASE":18}

Voor ESP home werkt ook beide niet (esp8266_PWM of werken met SM2135)

Wel heb ik de schematics achterhaald en ook de tekst afgelezen op de chip op de PCB, en zie ik dat het gaat om de BP5778. Helaas kan ik hier verder niks op internet over vinden. Ook word het bestuurd door een TUYA TYLC5 (ESP8285).

Heeft iemand enig idee hoe ik de spotjes werkend kan krijgen? Weet iemand de goede configuratie? (Voor Tasmota of ESP-Home?)

Mvg,

Floris

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qgpw3-m9PkwFlwjthyd9Hyu46sU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1oNSR6PINkvc0KMaSAaGolo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gVXobl_-COSOtMCcfbI3cP7VpiE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3PQv4Gmy5BN8qpbJwHA7KpMi.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcf6a8LdpoHESAYseXM1pJoV0Bo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JPr6Ve1d0QnQ7AcFEbwj8MSq.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTW1uBSdl6jlgcFBqO2765u83l8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fqjoIbfMl4BFg5JSMSt774eL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAAc5gJ-MQ_h-43gGslJ_6I7Qwc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCIJDrhkZnN7Gl8KiDbEFEd3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98AouUhHeYhyaHLtibt8jIAiLi0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/86HNcAnA8mvwEADD8iEFNFNe.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0uX28UuH-klpS_4OC-RUDc7sG0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c1fTNSuWs3GwxK5zDkc3GvRn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a74-4HF78WbgJZcbmPX6z3wooq8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RqijHGb2ckqdqHgszyez2Xp8.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
killerbie schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:21:
Bij wijze van test via Ali expres een tuya camera gekocht voor 25euro, ding werkt beter dan verwacht!

Krijg het wel niet in de Home app van Google. Nog iemand dit probleem?

Voor de geïnteresseerden:
[Afbeelding]

Edit, vandaag ook een tuya rookmelder met wifi ontvangen, net ding voor de prijs!
Ook deze verschijnt niet in de Home app van Google.

Zijn er hier nog mensen met nogal wat tuya apparatuur in huis trouwens? Of ergens een appart tuya topic?
De Duux ( slimme waaier ) werkt met hetzelfde protocol, ik gebruik de Smartlife app
De Nedis doorbell, kan ook gekoppeld worden ( maar valt regelmatig offline - ik vermoed dat mijn 8V beltrafo niet voldoende stroom levert )

Verder nog 3 sonoff-tuya enabled switches ( ali )
14 lampen ( plafonnieres en peertjes )
3 strips.

werkt allemaal prima, het zijn geen Hue of andere hypemerken, maar doen wat ze doen, tegen een leuke prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
FreshMaker schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:48:
[...]

De Duux ( slimme waaier ) werkt met hetzelfde protocol, ik gebruik de Smartlife app
De Nedis doorbell, kan ook gekoppeld worden ( maar valt regelmatig offline - ik vermoed dat mijn 8V beltrafo niet voldoende stroom levert )

Verder nog 3 sonoff-tuya enabled switches ( ali )
14 lampen ( plafonnieres en peertjes )
3 strips.

werkt allemaal prima, het zijn geen Hue of andere hypemerken, maar doen wat ze doen, tegen een leuke prijs
Kan je me via bericht een link van de schakel aars sturen? Ik zou namelijk de schakelaars beneden willen aanpassen naar tuya compatibele schakelaars, lijn vriendin zet die lamp en telkens offline...
De bel lag je ook sturen als je wil, staat op mijn aankooplijstje 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
killerbie schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:51:
[...]

Kan je me via bericht een link van de schakel aars sturen? Ik zou namelijk de schakelaars beneden willen aanpassen naar tuya compatibele schakelaars, lijn vriendin zet die lamp en telkens offline...
De bel lag je ook sturen als je wil, staat op mijn aankooplijstje 😄
Deurbel - https://www.cdromland.nl/...App-microSD-Sleuf-HD-720p

schakelaars - https://www.aliexpress.com/item/4000265781233.html

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 11:41

Rouwette

Rouwette.com

Hoe snel reageert de bel met de telefoon, een kennis heeft er een en de deur is al lang open voordat hij de melding krijgt.

https://www.rouwette.com/

• FreshMaker
  • Niet online
Bijna instant
Zelfs over 4G gaat dat prima, ik hoor van collega's dat het met vlag en wimpel wint van zijn Ring

Enige nadeel, ( kan exemplarisch zijn )
Zo nu en dan gewoon echt offline in de app
De bel gaat dan wel ( buiten ) maar komt niet op de telefoon aan
En dat geluid ( van de speaker buiten ) kan je niet dempen / stoppen

Ik vermoed dat dat inherent aan de prijs is ;)

• FransOvk
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:04
Op de nieuwste LSC Smart Power Plug (Art.no. 2578685 970761 v1.0 kan geen Tasmota meer worden geflashed. De plugs gebruiken een Tuya module WB2S en dat is een andere, niet met name genoemde, processor dan de ESP8266 of varianten daarvan :X

Zie ook https://developer.tuya.co...atasheet?id=K9ghecl7kc479Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bc1dOzg1_kXgewHl0xPYMv3A4lU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/saEK1RbonRLtGmgfXx8JC1b9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door FransOvk op 23-09-2020 16:35 . Reden: Afbeelding toegevoegd ]

• safu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 29-04 16:23
Ik heb deze dingen ook en gebruik gewoon de LSC app. Wat ik soms wel tegenkom is dat de lichten zichzelf resetten (snel geflicker) nadat ik ze geconfigureerd heb, iemand enig idee waarom ze dit doen?

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-05 14:00
Ik begrijp dat de Sirene (nog) niet te flashen is, maar kan ik hem wel gebruiken via http(s) zonder de app ? Dus http://x.x.x.x/aan oid ?

Pana WC12H9E8 / 1000L

• killerbie
Sinds vandaag zie ik mijn Tuya beveiligingscamera in de Google home app en kan het toevoegen aan een ruimte. De stream kan ik echter niet zien, krijg een melding dat ik de camera via de Nest app moet instellen.

In de nest app kunnen er echter alleen nest producten worden toegevoegd?!
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste