Action - LSC connect - beveiliging inrichten

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
DustPhyte schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:01:
[...]

Een mesh gaat vooral zorgen dat de load verdeeld gaat verdeeld worden onder de "access points" en dat er een naadloos netwerk ontstaat. De tplink deco dingen verbruiken niet heel veel. ipv de access point plaatst je dan een deco satelliet. Het is maar net hoe gek je het zelf maakt.
Heb het net eens bekeken, toch maar de Archer besteld.
De deco heeft geen wifi6, heb mijn huidige router destijds gekocht door de wifi ac standaard, en zou deze graagoplnieuw toch minimaal een 5j gebruiken.
Jammer, want de deco heeft dan wel weer ondersteuning voor zigbee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickVo
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 04-06 20:21
Vaenir schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:25:
[...]

Goede vraag! Maar ze hebben beide manueel een andere ip toegewezen gekregen binnen de config. Ben bang dat de flash niet goed is gegaan. Ik heb ooit ergens iets gelezen dat die OTA updates niet lekker gaan via een wifi mesh netwerk? Geen idee of dit klopt maar ik heb toevallig wel zo'n Ubiquiti mesh hier draaien.

Ik ga er maar vanuit dat deze lamp overleden is. Nu maar opzoek naar een alternatief. Helaas is de action dicht dus dan gaan we maar eens op Amazon zoeken.

de "learn from my mistakes" edit
LSC E14 filament is officieel dood verklaard maar nu de waarom vraag. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en toch nog maar een LSC E14 succesvol onder handen genomen.

Probleem 1: Wifi.
ESPHome en mijn Ubiquiti Amplifi setup zijn geen goede vrienden. Ik heb een veel stabielere verbinding weten te creeren voor OTA updates door de 40 MHZ kanalen te activeren van de 2,4 GHz lijn.

Probleem 2: Achter elkaar flashen.
Om te migreren van Tasmota naar ESPHome flash ik eerst een minimale ESPHome config. Wat ik fout deed bij doodverklaarde E14 lampje is dat ik zonder eerst te rebooten de volledige ESPHome firmware erop ging zetten. Wat blijkt (nu ik beschik over OTA updates en fatsoenlijke logs) is dat mijn volledige firmware te groot is omdat de cache niet leeg wordt gegooid na het flashen van de tijdelijke firmware. Dus restart eerst of anders een dood lampje.

Extra ondervinding:
Lampje is redelijk eenvoudig uit elkaar te halen door de fitting te verwarmen met bijvoorbeeld een hetelucht pistool. Je ziet binnenin de lijm zitten namelijk. Zodra dat verwarmd is gaat het glas er eenvoudig vanaf. Echter is in elkaar zetten teveel gedoe omdat de bedrading zoveel pruts/soldeer werk is, dat het de moeite niet waard is.

[Afbeelding]

@u_nix_we_all ik tag je even misschien vind je het interessant. :+
@Vaenir ik heb recent meerdere LSC filament peertjes E14 gekocht. Ik twijfel of hier al de nieuwe firmware / chip inzit. Heb jij toevallig nog de verpakking? Zie jij welke versie jij hebt?

Mijn peertjes hebben code "970727 v1.0"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
PatrickVo schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:12:
[...]

@Vaenir ik heb recent meerdere LSC filament peertjes E14 gekocht. Ik twijfel of hier al de nieuwe firmware / chip inzit. Heb jij toevallig nog de verpakking? Zie jij welke versie jij hebt?

Mijn peertjes hebben code "970727 v1.0"
Helaas geen verpakkingen meer. Ik heb een tijd geleden nog wel de e14 tuya filament varianten bij Kruidvat gehaald welke volgens mij duplicaten zijn van de lsc varianten. Helaas draait daar een nieuwe firmware op en waren deze niet te flashen. Kon ze gelukkig probleemloos retourneren.

Ik ben ondertussen overgestapt naar Zigbee2MQTT omdat de zoektocht naar flashbare tuya-convert lampen bijna onmogelijk is geworden naar mijn idee. Ik heb daarnaast ook genoeg spullen om ze eventueel direct via de esp te flashen maar dat wordt 9/10 tegengehouden door allerlei vreemde verlijmde constructies (zoals in mijn post Vaenir in "Action - LSC connect - beveiliging inrichten").

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
Ik heb vandaag mijn eerste slimme schakelaar binnen en geïnstalleerd. Her betreft een drukschakelaar, gezien ik touch nogal onhandig vind voor een muurschakelaar.

Het mooie hiervan is dat je een normale ledlamp op deze manier slim kunt maken en combineren met randapparatuur of scènes terwijl andere bewoners wel nog steeds de schakelaar kunnen gebruiken.

Het nadeel is hierbij wel dat je niet meer kunt dimmen of van kleur veranderen.

Het betreft trouwens een schakelaar met een ESP chip voor de geïnteresseerden

Indien er info willen over de werking of installatie of dergelijke... :-) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HAdgW4bODYxl-ft73sXqw7AJ-o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tNQJugqBPdtkuk1mNHf3JwIL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdq7EGS9X5a1hTnsOZk5_rXJE44=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0hvt2ATffa7BzGdjirL7IARX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door killerbie op 16-03-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@killerbie Ziet er goed uit. Draaien die met tuya firmware of zijn ze te flashen ? Heb je een merk / type ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Hierbij de link https://a.aliexpress.com/_mPchyXd

Dit weekend ga ik het definitiefinteren, zal een foto van de binnenzijde nemen.
Meen me wel te herinneren dat mqtt mogelijk was én dat sommige sellers die kunnen flashen alvorens te verzenden.

Moet ze wel bij melden dat de afmetingen iets ruimer zijn dan wat wij in de Benelux gewoon zijn. Doetij een beetje denken aan een rusthuis, maar de klik die je voelt is echt aangenaam en het werkt bij mij zonder enige vertraging op wifi 2.4ghz

[ Voor 32% gewijzigd door killerbie op 17-03-2021 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustPhyte
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-06 18:13
killerbie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:24:
Hierbij de link https://a.aliexpress.com/_mPchyXd

Dit weekend ga ik het definitiefinteren, zal een foto van de binnenzijde nemen.
Meen me wel te herinneren dat mqtt mogelijk was én dat sommige sellers die kunnen flashen alvorens te verzenden.

Moet ze wel bij melden dat de afmetingen iets ruimer zijn dan wat wij in de Benelux gewoon zijn. Doetij een beetje denken aan een rusthuis, maar de klik die je voelt is echt aangenaam en het werkt bij mij zonder enige vertraging op wifi 2.4ghz
shelly producten zijn veiliger en veelzijdiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Hierbij alvast een foto van de voorzijde.kikk vooral links bovenaan naar de 4 pin contactpunten (esp8266)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xi9ZIA99anqZKGb8Oj4-1gBQHCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VghtSlw6OKW66ih65PdBLuyW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmileX
  • Laatst online: 26-03 08:15
FlorisK-Delft schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:52:
Beste Lezer(s),

Na uren pruts werk en eindeloos op het internet zoeken lukt het mij niet om de (nieuwe) GU10 warm and cool white ambiance van LSC Smart connect werkend te krijgen (GU10 CW/WW). (Het gaat hier dus niet om de RGB versie met de sm2135.)

Heb meerde spotjes gekocht, sommige geflasht met Tasmota en sommige met ESP-Home. (Ik heb dit gedaan door ze te deassambleren en vervolgens weer in elkaar te zetten.)

Zowel ESP-Home als Tasmota werkt, ik kan beide spotjes zien op het netwerk en beheren, maar ik krijg het niet voor elkaar om een lampje ook echt licht te laten geven....

Wat werkt niet?
Voor Tasmota PWM1 & PWM2 instellen:
code:
1
{"NAME":"GU10_LSC","GPIO":[0,0,0,0,0,0,0,0,38,0,37,0,0],"FLAG":0,"BASE":18}

Voor Tasmota SM2135 instellen:
code:
1
{"NAME":"LSC RGBCW GU10","GPIO":[0,0,0,0,0,0,0,0,181,0,180,0,0],"FLAG":0,"BASE":18}

Voor ESP home werkt ook beide niet (esp8266_PWM of werken met SM2135)

Wel heb ik de schematics achterhaald en ook de tekst afgelezen op de chip op de PCB, en zie ik dat het gaat om de BP5778. Helaas kan ik hier verder niks op internet over vinden. Ook word het bestuurd door een TUYA TYLC5 (ESP8285).

Heeft iemand enig idee hoe ik de spotjes werkend kan krijgen? Weet iemand de goede configuratie? (Voor Tasmota of ESP-Home?)

Mvg,

Floris

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Heb zelf al wat dingen kunnen flashen alleen deze lamp blijft..... anders wordt het gewoon prullenbak :P
Maar zou wel fijn zijn als iemand weet wat de pins zijn om deze lamp goed te flashen. OTA werkt helaas niet ivm firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Is het iemand al gelukt om de afstandsbediening van de Kruidvat te koppelen aan een Kruidvat smart plug? De handleiding vermeld dat je een smart plug kan koppelen, maar er staat niet hoe.

De afstandsbediening is op basis van Bluetooth en kan ook gebruikt worden met de Kruidvat lampen die voorzien zijn van BLE. Deze koppeling is mij al gelukt.

Ik heb de afstandsbediening al eens helemaal ontkoppeld en daarna geprobeerd te koppelen aan de smart plug maar het lijkt niet te lukken.

Toch zijn er mensen waarbij het wel gelukt is:
https://fwd.nl/smarthome/...slimme-lampen-van-action/

Maar die manier die ze beschrijven lijkt niet te werken.

Bij de lampen zie je in de TuyaSmart een mogelijkheid tot de afstandsbediening in/uit te schakelen (dat werkt) maar bij de Smart Plug zie je die mogelijkheid niet.
Vraag me ernstig af of de Smart Plug voorzien is van BLE. De Kruidvat smarthomehelpdesk heeft nog niet geantwoord op mijn vraag.

Update:
Bedankt voor het sturen van uw email.
In tegenstelling tot wat op de verpakking staat vermeld, werkt de afstandsbediening helaas niet met uw smartplug (wel met alle lampen uit het assortiment). Dit is ontstaan doordat wij van leverancier hebben moeten wisselen; binnenkort staat het juist op de verpakkingen.

[ Voor 13% gewijzigd door CPM op 24-03-2021 21:28 . Reden: Reactie Kruidvat toegevoegd ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustPhyte
DJSmileX schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:18:
[...]

Ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Heb zelf al wat dingen kunnen flashen alleen deze lamp blijft..... anders wordt het gewoon prullenbak :P
Maar zou wel fijn zijn als iemand weet wat de pins zijn om deze lamp goed te flashen. OTA werkt helaas niet ivm firmware.
Heb je een foto van de chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmileX
  • Laatst online: 26-03 08:15
Heb ik, het gaat hierbij om de Esp8266
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cceeDSYU1O9EOExVBm21f_ejUYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vl6L248GU1hHd1bls05pylSk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Als er iemand interesse heeft in een aantal wifi pir van lsc, stuur maar berichtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.koppers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:29
Vraag: zijn de laatste versies van LSC Action E27 Filament lampen nog OTA te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
bart.koppers schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:20:
Vraag: zijn de laatste versies van LSC Action E27 Filament lampen nog OTA te flashen?
Niet meer nodig, je kan ze offline krijgen in home assistant met de plugin 'localtuya'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.koppers
killerbie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 00:03:
[...]

Niet meer nodig, je kan ze offline krijgen in home assistant met de plugin 'localtuya'
Heb je er zelf ervaring mee?

https://community.home-assistant.io/t/tuya-local/237963/59 lezende : nogal wat gepuzzel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Op YouTube staat ergens een goed filmpje. Heel duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-06 09:19
CPM schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:37:
Is het iemand al gelukt om de afstandsbediening van de Kruidvat te koppelen aan een Kruidvat smart plug? De handleiding vermeld dat je een smart plug kan koppelen, maar er staat niet hoe.

De afstandsbediening is op basis van Bluetooth en kan ook gebruikt worden met de Kruidvat lampen die voorzien zijn van BLE. Deze koppeling is mij al gelukt.

Ik heb de afstandsbediening al eens helemaal ontkoppeld en daarna geprobeerd te koppelen aan de smart plug maar het lijkt niet te lukken.

Toch zijn er mensen waarbij het wel gelukt is:
https://fwd.nl/smarthome/...slimme-lampen-van-action/

Maar die manier die ze beschrijven lijkt niet te werken.

Bij de lampen zie je in de TuyaSmart een mogelijkheid tot de afstandsbediening in/uit te schakelen (dat werkt) maar bij de Smart Plug zie je die mogelijkheid niet.
Vraag me ernstig af of de Smart Plug voorzien is van BLE. De Kruidvat smarthomehelpdesk heeft nog niet geantwoord op mijn vraag.

Update:
Bedankt voor het sturen van uw email.
In tegenstelling tot wat op de verpakking staat vermeld, werkt de afstandsbediening helaas niet met uw smartplug (wel met alle lampen uit het assortiment). Dit is ontstaan doordat wij van leverancier hebben moeten wisselen; binnenkort staat het juist op de verpakkingen.
Werkt deze AB van kruidvat op de lampen van Action?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik heb de outdoor stopcontact van de action gekocht en meteen opengeschroeft .. zonder aan de power te hangen

Afbeeldingslocatie: https://www.action.com/globalassets/cmsarticleimages/89/70/3004200_8718964105045-111_01.png?preset=mediaSliderImageZoomed

Na het verwijderen van de dopjes die de (1 toer) schroeven verbergen en die losdraaien (ze zaten niet zo erg vast)

foto is 2 delen (onder = binnenwerk en boven is ..;) )
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Zejjq4W.jpg

Maaruh de vraag die WB3S niet te flashen ? als ik het zo lees dus een esp8266 oid chip compatible maar zitten er wel wat verschillen tussen de pinnen ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustPhyte
Lijkt verdacht veel op dit https://homehacker.nl/flashing-lsc-sensors/
vso schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:02:
ik heb de outdoor stopcontact van de action gekocht en meteen opengeschroeft .. zonder aan de power te hangen

[Afbeelding]

Na het verwijderen van de dopjes die de (1 toer) schroeven verbergen en die losdraaien (ze zaten niet zo erg vast)

foto is 2 delen (onder = binnenwerk en boven is ..;) )
[Afbeelding]

Maaruh de vraag die WB3S niet te flashen ? als ik het zo lees dus een esp8266 oid chip compatible maar zitten er wel wat verschillen tussen de pinnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustPhyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

het lijkt erop alsof de wb3s niet geflasht kan worden ... dan maar een andere esp erop

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:58

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Heeft iemand deze lampen al opengemaakt?
https://www.action.com/nl...art-connect-led-tuinlamp/
Om er tasmota op te Flashen eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Ik heb zo'n vermoeden van hier nu ook tuya chips in zitten die niet ESP gebaseerd zijn.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-06 21:48

roelbb

knorretje

Krypt schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:10:
Ik heb zo'n vermoeden van hier nu ook tuya chips in zitten die niet ESP gebaseerd zijn.
is mij niet gelukt. de lamp wil een bluethooth verbinding opzetten met de tuya app. en niet via wifi.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Indien je kennis genoeg hebt om te flashen, zal het instellen van de localtuya plugin in home assistent ook wel lukken. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.koppers
Pinout WB3S is exact hetzelfde als Esp8266 platform. Maar dus niet te flashen.

( Localtuya is in mijn ogen “a fine mess” ;) @killerbie )

Vraag is of het loont om te vervangen door een esp (wb3s uitsolderen).
Mss als je handig bent in het priegelwerk.
Al kun je imho beter een relaismodule in een bestaande - en/of hoogwaardiger - sockel monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

bart.koppers schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:01:
[...]

Pinout WB3S is exact hetzelfde als Esp8266 platform. Maar dus niet te flashen.

( Localtuya is in mijn ogen “a fine mess” ;) @killerbie )

Vraag is of het loont om te vervangen door een esp (wb3s uitsolderen).
Mss als je handig bent in het priegelwerk.
Al kun je imho beter een relaismodule in een bestaande - en/of hoogwaardiger - sockel monteren.
relais module(s) zijn vaak wat minder CEE / veiligheids geschikt .. ik weet niet of ik dat wel in een houten omgeving wil gebruiken ..

De wb3s vervangen door een esp8266 lijkt me iets "veiliger" in dit geval .. ;)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
wat verontrustende berichten over de Tuya devices.
https://www.cnx-software....it-unencrypted-passwords/

Met als één van de belangrijkste outtakes, segregeer je wifi voor dit soort devices.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
FreshMaker schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 05:24:
wat verontrustende berichten over de Tuya devices.
https://www.cnx-software....it-unencrypted-passwords/

Met als één van de belangrijkste outtakes, segregeer je wifi voor dit soort devices.
Het is natuurlijk een gegeven dat je best een gescheiden netwerk maakt voor zulke devices, maar ik lees: "So an attacker within range of your router could ", dus op zich zit je wel relatief veilig afhankelijk van waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:14
Hmm de motion sensor doet het niet echt lekker hier. Hij doet het één keer en daarna lijkt er wel een cooldown te zijn van minimaal 5 minuten.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Als de data bij Tuya nog over http ging dan had je de 2e release van tuyaconvert volgens mij niet eens nodig gehad.
Heb zo'n idee dat het oud nieuws is; Tuya gebruikt nu wel https, waardoor de apikey en decryptie sleutel niet zomaar te achterhalen is.

Pvouput live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arathonk
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-05 01:01
Is er wellicht iemand die mij kan helpen met het flashen van LSC/Tuya lampen van de Action?
Het liefst rond Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-06 22:11
Piep?

Ik heb vier lampjes in mijn studio. Zit te kijken naar de LED meerkleurige smart lampen van de Action. Nou lees ik dat ze geluid maken? Paar video's gevonden op youtube waar ze het laten horen, maar ik hoor niks. Al kan dat ook aan mijn PC speakers liggen lijkt mij (sony mini stereotorentje van een jaartje of 20).
Is die piep er? En hoe hinderlijk is het? Ik ben vrij gevoelig voor geluid, dus een constante piep is niet te doen. Maar heb niet de beste oren. Liep een tijdje terug regelmatig langs zo'n anti hangjongere piep en hoorde die eigenlijk niet, behalve als ik er direct naast stond en actief probeerde het te horen.
code:
1
2
3
4
Artikel 2:47A Mosquito op openbare plaatsen:
1.  De burgemeester kan besluiten tot plaatsing van een apparaat, dat een hoge zoemtoon voortbrengt die alleen jongeren tot circa 26 jaar kunnen horen, op een door hem aangewezen openbare plaats waar structurele overlast door jongeren wordt veroorzaakt, voor een periode van zes maanden, indien dit in het belang van het handhaven van de openbare orde en het woon- en leefklimaat  noodzakelijk is.
2.  Verlenging van de in het eerste lid bepaalde termijn is steeds mogelijk indien uit een evaluatie blijkt dat de inzet van het apparaat gelet op de handhaving van de openbare orde en het woon- en leefklimaat noodzakelijk is.
3.  De aanwezigheid van een apparaat als bedoeld in het eerste lid is op duidelijke wijze kenbaar voor een ieder die de desbetreffende openbare plaats betreedt

Veiligheid?

Ik lees wat dat de passwords makkelijk te hacken zijn gelekt worden naar China. Ik wil geen apart netwerk maken voor de lampen. Ik neem aan dat ik dan op mijn telefoon moet wisselen van Wifi netwerk. Dat lijkt mij teveel gedoe. Al ben ik ook niet heel bang dat mijn buren mijn lampje gaan hacken ofzo. Of tapt het het hele netwerk af en stuurt alles naar terug naar de fabrikant?

Flahsen?

Las in dit topic wat over het flashen van de lampen. Kan die via WiFi? Ik zie mijzelf ze niet openmaken om er iets op solderen. Of zijn ze makkelijk open te maken? Een normaal modern peertje moet je kapot maken om erin te komen lijkt mij. (een ouderwets gloei peertje is sowieso einde verhaal als je het glas breekt natuurlijk)

Telefoon en/of PC?

Ik heb een android telefoon, een Linux desktop en een Windows laptop. Zijn de lampen enkel vanaf de telefoon te besturen? Of ook via de computers?

Achterliggen merk?

Het achterliggende merk schijnt Tuya te zijn. Kun je dan ook hun apps gebruiken met het spul van de Action?

[ Voor 7% gewijzigd door borbit op 06-09-2021 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-06 15:47
Is er misschien iemand die de afmetingen van de color GU10 lamp weet?
Dan ben ik erg geholpen, alvast mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intrix
  • Laatst online: 04-12-2023

intrix

Intrix

Jan121 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:35:
Ook de lampen zouden veilig op de LAN (zonder cloud) te bedienen zijn via de tuyapi-api (dus zonder dat ze geflashed zijn)
https://github.com/codetheweb/tuyapi

Voor de Action lampen is de reverse engineering nog niet compleet:
https://github.com/codetheweb/tuyapi/issues/246

Dus wie kan helpen...
Is iemand hier nog mee aan de slag gegaan?
Dat flashen lijkt mij complex met alle soldeer verhalen die ik las?
Weet niet of iemand een foto verslag heeft er van?

EDIT: nvm zie net de over the air flash YouTube: Tuya Convert 2.3 Flash Tuya Smartlife Devices | No Soldering! | Remo...
Daar deze week eens mee aan de slag

[ Voor 21% gewijzigd door intrix op 22-12-2021 12:39 ]

welcome my son, welcome to the machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intrix
  • Laatst online: 04-12-2023

intrix

Intrix

Krypt schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:11:
Als de data bij Tuya nog over http ging dan had je de 2e release van tuyaconvert volgens mij niet eens nodig gehad.
Heb zo'n idee dat het oud nieuws is; Tuya gebruikt nu wel https, waardoor de apikey en decryptie sleutel niet zomaar te achterhalen is.
Bedoel je dat YouTube: Tuya Convert 2.3 Flash Tuya Smartlife Devices | No Soldering! | Remo... dit nu niet meer gaat werken?

welcome my son, welcome to the machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan121
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-04 15:45
intrix schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:22:
[...]

Is iemand hier nog mee aan de slag gegaan?
Dat flashen lijkt mij complex met alle soldeer verhalen die ik las?
Weet niet of iemand een foto verslag heeft er van?

EDIT: nvm zie net de over the air flash YouTube: Tuya Convert 2.3 Flash Tuya Smartlife Devices | No Soldering! | Remo...
Daar deze week eens mee aan de slag
Ja, in het verleden (2020). Dat ging prima. Niks gesoldeerd.

Naar mijn weten werkt het niet meer bij de laatste modellen die in de winkel liggen, omdat er geen esp8266 meer in zit.

Zie:
https://templates.blakadder.com/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:11

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Is er iemand die de lampen van de Action gebruikt als ambient light bij een pc/laptop?
Zo ja, hoe doe je dat dan?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47
Bravertal schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:02:
[...]

Ik wil de spotjes in de woonkamer + keuken, deze afmeting is 5,65 meter breed en 12,70 meter lang. Over budget, tja, ik wil iets hebben dat werkt en niet na een jaar de geest begeeft. Ik wil de spotjes per groep kunnen bedienen.

Wat wil je nog meer weten?
Ik heb hier een stuk of 20 spotjes van Philips Hue geplaatst (ambiance) bij een verbouwing. Maakt groepen heel gemakkelijk, maar belangrijkste argument: Je kan de lichttemperatuur instellen, dat kun je nooit met een muurdimmer voor elkaar krijgen. Aangezien het er veel zijn zou ik persoonlijk hier niet kiezen voor een wifi systeem, maar liever zigbee. Voor de verbouwing had ik 8 spots en had daar de iets goedkopere ikea versie. Werkte ook prima, maar gaf iets vaker het probleem dat een lamp niet meer reageerde (1 keer in 2 maand), dus dan haal je even de stroom eraf en dan werkt het weer.

https://www.action.com/nl...onnect-afstandsbediening/

[ Voor 3% gewijzigd door arjandijk162 op 16-01-2022 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Iemand ervaring met de LSC dimmer/smart afstandsbediening? Ik heb 4 tuya wandlampen, die werden alle vier tegelijk gekoppeld na het inhouden van de knop. Nu is het in en uitschakelen een beetje hit-or-miss, soms in een keer, soms meerdere keren drukken, soms niet. Hoe werken deze dingen? Via wifi? is zie ze niet in mn app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:37
arjandijk162 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:34:
[...]

Ik heb hier een stuk of 20 spotjes van Philips Hue geplaatst (ambiance) bij een verbouwing. Maakt groepen heel gemakkelijk, maar belangrijkste argument: Je kan de lichttemperatuur instellen, dat kun je nooit met een muurdimmer voor elkaar krijgen. Aangezien het er veel zijn zou ik persoonlijk hier niet kiezen voor een wifi systeem, maar liever zigbee. Voor de verbouwing had ik 8 spots en had daar de iets goedkopere ikea versie. Werkte ook prima, maar gaf iets vaker het probleem dat een lamp niet meer reageerde (1 keer in 2 maand), dus dan haal je even de stroom eraf en dan werkt het weer.

https://www.action.com/nl...onnect-afstandsbediening/
Bedankt voor je reactie. Het is inmiddels ruim een jaar later en de hele verbouwing is reeds klaar :).

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ahh, dacht dat het een bericht van afgelopen december was. En wat is het geworden qua spots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel56
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01-06 12:13
..

[ Voor 98% gewijzigd door Michiel56 op 24-01-2022 16:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SAVAGE3
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-12-2022
Mocht iemand zijn LSC/Tuya apparaat omgezet willen hebben van een Tuya chip naar een ESP chip met Tasmota erop, drop even een DM. Ik heb er nu aardig de handigheid in gevonden met het omsolderen van de Chip en het programmeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-06 21:51
Van de week smart "up & down light" bij de Action gekocht...

Nu wil ik dit dus in HA kunnen bedienen, of ik doe iets verkeerds of de localtuya methode werkt niet.

Ding dus open geschroefd want dacht, dan ga ik em flashen :).

Alleen zit hier volgens mij geen ESP chip in? Dan is het einde zoek als ik goed heb gelezen?

Foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jxyO4Id8Woh6Dwul1NEXpNXqjk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hHpx9meEkUMDbhjEkb2qIZVK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OM4YmelUt2hqdSnASFw6Cdt2uwI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVOCqSu1jrnUrppageqrjCvi.jpg?f=fotoalbum_tile

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-06 00:02
Is het ook mogelijk om de ledstrip (outdoor) te gebruiken zonder app of account? Dus alleen met de afstandsbediening.

Out of the box knippert de led alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:07

Antonio di

a mi me dijeron que si

zie Action aanbieding tussenstekker voor de liefhebber:
https://www.action.com/nl...t-connect-slimme-stekker/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchblade
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Die heb ik gekocht, er zit een BK7231T controller in. eraf gesoldeerd, geflashed met openbeken maar helaas CRC error -> gebricked :(

2 weken geleden had ik er 1 gekocht toen ze nog niet in de aanbieding waren, die had een BK7231N. Daarmee ging het flashen wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Jan121 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:03:
[...]

Ja, in het verleden (2020). Dat ging prima. Niks gesoldeerd.

Naar mijn weten werkt het niet meer bij de laatste modellen die in de winkel liggen, omdat er geen esp8266 meer in zit.

Zie:
https://templates.blakadder.com/index.html
Welke alternatieven zijn er nu lsc van de action niet meer wordt verkocht met esp8266?

Of heeft iemand nog deze oude modelen liggen welke hij/zij niet meer gebruikt?

Deze type nummers dus om precies te zijn:

V1: Art. No. 970760 v1.0
V2: Art. No. 970760.1 v2.0

[ Voor 16% gewijzigd door freestyler2 op 04-11-2022 19:33 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:58

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Ik heb hier een 3tal e14 lsc lampen die ik een tijd terug met tasmota geflashed heb en dus prima werkten
Nu wil ik ze opnieuw gebruiken, maar ik kan ze niet terugvinden in de router en de wifi van de lamp zelf vond ik ook niet meer.
Resetten was toch 6keer aan en uit en dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
freestyler2 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 19:29:
[...]

Welke alternatieven zijn er nu lsc van de action niet meer wordt verkocht met esp8266?

Of heeft iemand nog deze oude modelen liggen welke hij/zij niet meer gebruikt?

Deze type nummers dus om precies te zijn:

V1: Art. No. 970760 v1.0
V2: Art. No. 970760.1 v2.0
Op zich kan je gewoon tuya zigbee lampen kopen en offline krijgen met localtuya in HASSIO, dus flashen of een esp chip zou in sé niet perse nodig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-06 22:31

CR1992

Thor

Hallo,

Ik heb me ook zo een camera aangeschaft.
ik wou nog een 2de aanschaffen maar dan zou ik de voeding willen verlengen.
iemand een idee wat voor voedingskabel hier op past?
https://www.action.com/nl...onnect-outdoor-ip-camera/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpelweg
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb mij sinds vrijdag 29/11/2024 de nieuwste LSC Smart Connect videodeurbel van de Action aangeschaft. Zaterdag 30/11/2024 geïnstalleerd. Eerst de bijgeleverde accu's volledig opgeladen voor gebruik en zondagavond waren die al plat! In die korte periode hadden slechts 2 personen aangebeld. Wat loopt er hier verkeerd of moet er iets gedaan worden in de LSC app op mijn Iphone? Blijft de camera steeds aanstaan en loopt daardoor het verbruik op? Dacht dat de camera pas registreert van zodra iemand op 5 meter nadert of aanbelt. Wie helpt mij? Thanks
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste