Ik heb vandaag weer een 3-tal devices van ESPHome voorzien, waaronder mijn deursensor.
Alleen kan ik nergens vinden hoe de deursensor weet of de deur open of dicht is? Wat ik er over kan vinden is dat de reed switch een MCU schakelt die dan weer de ESP aan zet; maar hoe moet ik ESPHome configureren dat hij op dat moment de status van de deursensor doorstuurt?
Hier reageert de sensor in ieder geval niet op:
En mijn PIR / bewegingssensor is ook naar ESPHome
En natuurlijk weet ik daar ook niet welke pin ik uit moet lezen ...
Alleen kan ik nergens vinden hoe de deursensor weet of de deur open of dicht is? Wat ik er over kan vinden is dat de reed switch een MCU schakelt die dan weer de ESP aan zet; maar hoe moet ik ESPHome configureren dat hij op dat moment de status van de deursensor doorstuurt?
Hier reageert de sensor in ieder geval niet op:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| ########### Custom binary_sensor: - platform: gpio pin: number: 0 inverted: True name: "door0" device_class: door - platform: gpio pin: number: 4 inverted: True name: "door4" device_class: door - platform: gpio pin: number: 12 inverted: True name: "door12" device_class: door - platform: gpio pin: number: 13 inverted: True name: "door13" device_class: door - platform: gpio pin: number: 14 inverted: True name: "door14" device_class: door |
En mijn PIR / bewegingssensor is ook naar ESPHome

[ Voor 5% gewijzigd door haling op 29-09-2020 21:09 . Reden: Bewegingssensor toegevoegd. ]