Action - LSC connect - beveiliging inrichten

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
Ik heb vandaag weer een 3-tal devices van ESPHome voorzien, waaronder mijn deursensor.

Alleen kan ik nergens vinden hoe de deursensor weet of de deur open of dicht is? Wat ik er over kan vinden is dat de reed switch een MCU schakelt die dan weer de ESP aan zet; maar hoe moet ik ESPHome configureren dat hij op dat moment de status van de deursensor doorstuurt?

Hier reageert de sensor in ieder geval niet op:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
########### Custom
binary_sensor:
  - platform: gpio
    pin:
      number: 0
      inverted: True
    name: "door0"
    device_class: door
    pin:
      number: 4
    name: "door4"
    pin:
      number: 12
    name: "door12"
    pin:
      number: 13
    name: "door13"
    pin:
      number: 14
    name: "door14"

En mijn PIR / bewegingssensor is ook naar ESPHome ;) En natuurlijk weet ik daar ook niet welke pin ik uit moet lezen ... :/

[ Voor 5% gewijzigd door haling op 29-09-2020 21:09 . Reden: Bewegingssensor toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
Ik had het idee om de bewegingssensor en slimme lamp vd action te gebruiken om de verlichting in de bijkeuken te schakelen, maar dat is helaas niet zo'n succes, het duurt veel te lang voordat het licht dan aan gaat. Ik las wel in dit topic dat het sneller kan met andere firmware, maar vooralsnog is me dat dat te veel moeite. Zou het met een slimme muur schakelaar sneller gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-07 13:38
Hi All, toch maar eens even reageren alhier. Onlangs mezelf ingelezen in het hele LSC/Tuya verhaal, en eergisteren een aantal LSC Power Plugs gekocht, ter vervanging van zeer ouderwetse klikaan/uit dingen. Ik was van plan ze te gaan flashen naar tasmota en koppelen aan Domoticz, tot ik er na mislukte pogingen met google achter kwam dat ze niet meer OTA te flashen waren sinds een paar dagen. Klein beetje jammer, maar het is niet anders.

Dus optie 2 dan maar: Domoticz Tuya plugin proberen. Ik had inmiddels de LSC app geinstalleerd, en de lampen hier maar aan gekoppeld, maar kreeg de plugin niet aan de praat. Deze bleef maar zeuren dat er een foutieve login plaatsvond. Tot ik na uren googlen de "oplossing" tegenkwam: Installeer de originele TuyaSmart app en maak een account aan, koppel de LSC devices in die app, en vervolgens kun je met de tuya cloud plugin van Domoticz WEL inloggen.

Eureka! De plugin logt netjes in, alle Power Plugs worden zichtbaar, en ik kan ze nu ook vanuit Domoticz aansturen! Weliswaar via "de cloud" van/naar Tuya, maar het is in ieder geval een mooie tijdelijke tussenoplossing, tot deze devices weer geflashed kunnen worden met tasmota of iets vergelijkbaars.

Aangezien ik ze het liefst direct aan wil sturen zonder pottenkijkers in China, of zonder controle zit als mijn ISP wegvalt, zal ik hier regelmatig rondneuzen. Inmiddels staat er meer home automation in de planning, voor in onze nieuwbouw die in maart/april opgeleverd gaat worden. Of het definitief LSC blijft kan ik niet zeggen, maar tot nu toe vind ik het vrij goedkoop materiaal, vrij eenvoudig aan elkaar te knopen, als je de cloud oplossing voor lief neemt. Dat laatste hoop ik dan in de toekomst te kunnen tackelen als er weer geflashed kan worden, want helaas ben ik niet zo'n soldeer wonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
een beetje offtopic natuurlijk maar is erg geen vergelijkbare "aliexpress" merk wat wel volledig ESPHOME compatible is. lijkt me wel een markt voor te zijn.

(eerste wat ik nu gevonden krijg is "athom" zal eens wat verder induiken dit weekend

[ Voor 22% gewijzigd door Proxx op 02-10-2020 13:18 . Reden: update ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08 21:35
Ik heb al tijden een aantal lampen in huis hangen. Helaas verliezen ze met regelmaat hun configuratie. Is daar wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Byte_Me schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:42:
Ik had het idee om de bewegingssensor en slimme lamp vd action te gebruiken om de verlichting in de bijkeuken te schakelen, maar dat is helaas niet zo'n succes, het duurt veel te lang voordat het licht dan aan gaat. Ik las wel in dit topic dat het sneller kan met andere firmware, maar vooralsnog is me dat dat te veel moeite. Zou het met een slimme muur schakelaar sneller gaan?
Flashen valt mee hoor en tenslotte wr zitten hier op Tweakers...

Wat ik gedaan hebt werkt ook voor de bewegingssensor
freestyler2 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:25:
Ik heb nog een LSC Deursensor weten te bemachtigen, nu probeer ik deze OTA te flashen met Tasmota en na de edit met succes!

Voor de geïnteresseerden hierbij de werkwijze:

Om de LSC deursensor van nieuwe firmware te voorzien heb ik een aantal draaden op TYWE3S module gesoldeerd.

[Afbeelding]

Hierbij maak je gebruik van de volgende aansluitingen:
  • rx
  • tx
  • io0
  • gnd
  • vcc
Met als resultaat:
[Afbeelding]
Foto: Bron

Om te kunnen flashen is er usb naar TTL converter nodig, ik heb hiervoor gebruik gemaakt van een CP2102.

Daarnaast merk ik op dat de TX van de adapter op RX wordt aangesloten en de RX naar TX van de TYWE3S module (kruislings dus aangezien je wilt flashen).

Maak vervolgens contact met io0 naar gnd om de module in flash modus te krijgen.
Houdt de reset knop aan de achterkant van de deursensor ingedrukt en stop vervolgens de TTL converter in de USB.

Controleer hierna apparaatbeheer om te kijken of de COM port wordt herkend. Wordt dit niet herkend zorg er dan voor dat je de juiste drivers installeert.

Het flashen kan nu beginnen!
Ik heb hiervoor gebruik gemaakt van Tasmotizer. Een handige tutorial is gemaakt door SuperHouseTV

[YouTube: SuperHouse #37: Installing Tasmota using Tasmotizer]

[Afbeelding]
  1. Controleer of de juiste seriële poort (COM poort) is geselecteerd.
  2. Download de laatste versie van Tasmota
  3. Selecteer BIN-file en blader naar het Tasmota bestand dat je zojuist hebt gedownload.
  4. Selecteer Erase before flashing
  5. Klik op Tasmotize! en wacht tot het klaar is
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Haal nu de TTL converter uit de USB en verbreek vervolgens het contact met io0 naar gnd.

Je bent nu bijna klaar!

Nadat er Tasmota op staat kun je met je telefoon of laptop inloggen op tasmota-<nummer> en een wifi netwerk kiezen. Let op, dat de deursensor vrij snel wordt uitgeschakeld (om energie te besparen).
Tip: beweeg om de paar seconden de kleine blokje (de magneet) van de deursensor langs elkaar om deze actief te houden zodat je het kunt programmeren.

Nadat je het wifi netwerk heb geselecteerd open je Tasmota in de browser via het toegewezen IP-adres.

[Afbeelding]

Kies dan voor "console" en plak de volgende regel:
code:
1
module 54

Wacht even op de herstart en plak dan:
code:
1
2
3
 backlog TuyaMcu 11,1; TuyaMcu 51,51; TuyaMcu 12,3
 rule1 ON Wifi#Connected DO backlog serialsend5 55 AA 00 01 00 00 00; delay 10; serialsend5 55 AA 00 02 00 01 04 06; delay 3; serialsend5 55 AA 00 05 00 01 00 05; ENDON
 restart 1

Zodra de module is herstart is het klaar voor gebruik!

Nu moet ik alleen nog leuke toepassingen hiervoor bedenken :+ Iemand tips/ideeën voor Domoticz?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:14
Dakillerbean schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:14:
Hi All, toch maar eens even reageren alhier. Onlangs mezelf ingelezen in het hele LSC/Tuya verhaal, en eergisteren een aantal LSC Power Plugs gekocht, ter vervanging van zeer ouderwetse klikaan/uit dingen. Ik was van plan ze te gaan flashen naar tasmota en koppelen aan Domoticz, tot ik er na mislukte pogingen met google achter kwam dat ze niet meer OTA te flashen waren sinds een paar dagen. Klein beetje jammer, maar het is niet anders.

Dus optie 2 dan maar: Domoticz Tuya plugin proberen. Ik had inmiddels de LSC app geinstalleerd, en de lampen hier maar aan gekoppeld, maar kreeg de plugin niet aan de praat. Deze bleef maar zeuren dat er een foutieve login plaatsvond. Tot ik na uren googlen de "oplossing" tegenkwam: Installeer de originele TuyaSmart app en maak een account aan, koppel de LSC devices in die app, en vervolgens kun je met de tuya cloud plugin van Domoticz WEL inloggen.

Eureka! De plugin logt netjes in, alle Power Plugs worden zichtbaar, en ik kan ze nu ook vanuit Domoticz aansturen! Weliswaar via "de cloud" van/naar Tuya, maar het is in ieder geval een mooie tijdelijke tussenoplossing, tot deze devices weer geflashed kunnen worden met tasmota of iets vergelijkbaars.

Aangezien ik ze het liefst direct aan wil sturen zonder pottenkijkers in China, of zonder controle zit als mijn ISP wegvalt, zal ik hier regelmatig rondneuzen. Inmiddels staat er meer home automation in de planning, voor in onze nieuwbouw die in maart/april opgeleverd gaat worden. Of het definitief LSC blijft kan ik niet zeggen, maar tot nu toe vind ik het vrij goedkoop materiaal, vrij eenvoudig aan elkaar te knopen, als je de cloud oplossing voor lief neemt. Dat laatste hoop ik dan in de toekomst te kunnen tackelen als er weer geflashed kan worden, want helaas ben ik niet zo'n soldeer wonder!
Tuya is aan het overgaan naar een eigen gebakken chip, daarvoor is het maar de vraag of die ooit te flashen gaat zijn.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustPhyte
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:59
Ik heb nog een LSC Deursensor weten te bemachtigen, nu probeer ik deze OTA te flashen met Tasmota en na de edit met succes!

Om de LSC deursensor van nieuwe firmware te voorzien heb ik een aantal draaden op TYWE3S module gesoldeerd.

[Afbeelding]

• rx
  • tx
  • io0
  • gnd
  • vcc
Met als resultaat:
[Afbeelding]

Om te kunnen flashen is er usb naar TTL converter nodig, ik heb hiervoor gebruik gemaakt van een CP2102.

Daarnaast merk ik op dat de TX van de adapter op RX wordt aangesloten en de RX naar TX van de TYWE3S module (kruislings dus aangezien je wilt flashen).

Maak vervolgens contact met io0 naar gnd om de module in flash modus te krijgen.
Houdt de reset knop aan de achterkant van de deursensor ingedrukt en stop vervolgens de TTL converter in de USB.

Controleer hierna apparaatbeheer om te kijken of de COM port wordt herkend. Wordt dit niet herkend zorg er dan voor dat je de juiste drivers installeert.

Ik heb hiervoor gebruik gemaakt van Tasmotizer. Een handige tutorial is gemaakt door SuperHouseTV

[Afbeelding]
  3. Selecteer BIN-file en blader naar het Tasmota bestand dat je zojuist hebt gedownload.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Haal nu de TTL converter uit de USB en verbreek vervolgens het contact met io0 naar gnd.

Je bent nu bijna klaar!

Nadat er Tasmota op staat kun je met je telefoon of laptop inloggen op tasmota-<nummer> en een wifi netwerk kiezen. Let op, dat de deursensor vrij snel wordt uitgeschakeld (om energie te besparen).
Tip: beweeg om de paar seconden de kleine blokje (de magneet) van de deursensor langs elkaar om deze actief te houden zodat je het kunt programmeren.

Nadat je het wifi netwerk heb geselecteerd open je Tasmota in de browser via het toegewezen IP-adres.

[Afbeelding]

code:
1
module 54

code:
1
2
3
 rule1 ON Wifi#Connected DO backlog serialsend5 55 AA 00 01 00 00 00; delay 10; serialsend5 55 AA 00 02 00 01 04 06; delay 3; serialsend5 55 AA 00 05 00 01 00 05; ENDON
 restart 1

Nu moet ik alleen nog leuke toepassingen hiervoor bedenken :+ Iemand tips/ideeën voor Domoticz?
Leuk dat je mijn uitleg gebruikt :) 8)7

https://homehacker.nl/flashing-lsc-sensors/
https://dendeze.github.io/LSC/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustPhyte

[Afbeelding]

• rx
  • tx
  • io0
  • gnd
  • vcc
Met als resultaat:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je bent nu bijna klaar!

[Afbeelding]

code:
1
module 54

code:
1
2
3
 restart 1

Wat helpt is de 3.3 volt aangesloten laten tijdens het instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
DustPhyte schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:14:
[...]

Leuk dat je mijn uitleg gebruikt :) 8)7
Heb je misschien ook een idee hoe je de deur- en/of bewegingssensor met ESPHome aan de praat kunt krijgen? Ik snap die Tasmota rules niet echt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustPhyte
haling schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:47:
[...]

Heb je misschien ook een idee hoe je de deur- en/of bewegingssensor met ESPHome aan de praat kunt krijgen? Ik snap die Tasmota rules niet echt ...
https://esphome.io/components/tuya.html?highlight=tuya

er is een beschijving voor maar waar loop je tegen aan dan?

ben je bekend met MQTT?

anders even kijken op https://homehacker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
DustPhyte schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:22:
[...]

https://esphome.io/components/tuya.html?highlight=tuya

er is een beschijving voor maar waar loop je tegen aan dan?

ben je bekend met MQTT?

anders even kijken op https://homehacker.nl
Ik heb beiden geflasht met ESPHome, maar heb geen idee hoe ik de informatie van de sensor uit kan lezen. Ik heb niks op MQTT draaien, ik gebruik de Home Assistant API voor al mijn "Smart" dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootsnor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-08 14:22
Vast al gevraagd, maar heeft iemand een idee hoe je met de LSC app of een andere app evt wat mooiere overgangen maakt in de scènes? Als ik bij een lamp een scène aanzet is het net alsof ik een feestje thuis heb. Zet ik de snelheid lager, zit er nog steeds geen soepele overgang tussen de kleuren. Dan duurt het enkel langer tot hij van de ene naar de andere kleur overspringt.

Wat ook apart is trouwens, de ene keer gaan de lampen "subtiel" aan, de andere keer is het HOP, Aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustPhyte
Ga weg bij de tuya cloud, werkt niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
DustPhyte schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:05:
Ga weg bij de tuya cloud, werkt niet goed.
Dacht dat in het begin te doen, maar afgezien van de lichten in de gang die ietwat traag aan gaan icm de PIR werkt alles eigenlijk heel goed bij mij.
Ondertussen zijn alle lampen slim, meerdere PIR, 2 rookmelders,een slim stopcontact, een camera (nog 2 onderweg), ledstrips,...

Het volgende zullen 2 deursensoren, een sirene, 2 buiten cameras en een slimme deurbel worden en dan ben ik wel klaar.. voorlopig.

[ Voor 17% gewijzigd door killerbie op 19-10-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
killerbie schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:06:
[...]

Dacht dat in het begin te doen, maar afgezien van de lichten in de gang die ietwat traag aan gaan icm de PIR werkt alles eigenlijk heel goed bij mij.
Totdat de Chinezen (of andere hackers met toegang) je TV hacken via een peertje ;)

Vergezocht; maar het kan wel. Vandaar dat ik geen apparaten met Tuya meer op mijn (gast)netwerk wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
haling schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:35:
[...]

Totdat de Chinezen (of andere hackers met toegang) je TV hacken via een peertje ;)

Vergezocht; maar het kan wel. Vandaar dat ik geen apparaten met Tuya meer op mijn (gast)netwerk wil hebben.
Mijn tv hacken om wat te doen? Zit geen camera of micro op, staan geen persoonlijke gegevens op, ze doen maar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-09 14:11
Vraagje misschien weet iemand een oplossing, in mijn woning (uit 1973) zijn destijds wat verschillende aannemers bezig geweest, daardoor heb ik de ene keer alleen een spanningsdraad en een schakeldraad bij mijn lichtschakelaars (klassieke aansluiting maar 2 draden) en in andere schakelaars netjes 3 draden, spanning, schakel en neutraal.

Nu wil ik zonder extra kabels bij te hoeven trekken een wifi lichtschakelaar inbouwen op de plek waar alleen 2 draden zijn. Nu weet ik dat er lichtschakelaars zijn die geen neutrale lijn nodig hebben, maar dit werkt niet altijd even goed en je moet een weerstand over de lamp zetten om de schakelaar van stroom te voorzien.

Is er geen andere slimme oplossing (relay of zo) die ik tussen de schakelaar en de lamp kan zetten en dan toch de schakelaar kan gebruiken en via wifi (google home) de lamp bedienen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
TheOnlyJean schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:28:

Is er geen andere slimme oplossing (relay of zo) die ik tussen de schakelaar en de lamp kan zetten en dan toch de schakelaar kan gebruiken en via wifi (google home) de lamp bedienen ?
Ik vermoed van wel, denk dat je best een verkoper aanspreekt op Ali expres, er is trouwens een Tuya groep op facebook waar veel activiteit is, daar zal je normaal ook wel snel antwoord moeten krijgen.

Denk trouwens dat er op Ali express zulke schakelaars zijn met én zonder aarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

TheOnlyJean schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:28:
Vraagje misschien weet iemand een oplossing, in mijn woning (uit 1973) zijn destijds wat verschillende aannemers bezig geweest, daardoor heb ik de ene keer alleen een spanningsdraad en een schakeldraad bij mijn lichtschakelaars (klassieke aansluiting maar 2 draden) en in andere schakelaars netjes 3 draden, spanning, schakel en neutraal.

Nu wil ik zonder extra kabels bij te hoeven trekken een wifi lichtschakelaar inbouwen op de plek waar alleen 2 draden zijn. Nu weet ik dat er lichtschakelaars zijn die geen neutrale lijn nodig hebben, maar dit werkt niet altijd even goed en je moet een weerstand over de lamp zetten om de schakelaar van stroom te voorzien.

https://shelly.cloud - Topproducten en je hoeft hun cloud niet te gebruiken. Firmware kan en mag je zelfs vervangen met die van Tasmota o.i.d.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-07 14:04
Weet iemand toevallig of je via de app de beweging sensors zo kan instellen dat een lamp aan gaat, en uit gaat na bijv 10/20minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40
Skyrider schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:03:
Weet iemand toevallig of je via de app de beweging sensors zo kan instellen dat een lamp aan gaat, en uit gaat na bijv 10/20minuten?
Ja dat kan, daarvoor moet je een scène aanmaken met een vertraging en welke lampen je wil uitschakelen, en een automatisering waarmee je de lampen inschakelt op basis van je PIR, in deze automatisering moet je dan ff scène ook selecteren die je hebt aangemaakt voor uitschakelen met de vertraging er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
CrazyFool schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 23:30:
[...]
Ja dat kan, daarvoor moet je een scène aanmaken met een vertraging en welke lampen je wil uitschakelen, en een automatisering waarmee je de lampen inschakelt op basis van je PIR, in deze automatisering moet je dan ff scène ook selecteren die je hebt aangemaakt voor uitschakelen met de vertraging er in.
Laatste keer dat ik dat probeerde, schakelt de automatisering de lamp binnen de vertraging tijd uit. Alsof die de aan en uit automatisering elkaar negeert.

Bijv. Zet de Smart functie in om lamp aan te zetten bij beweging, met vertraging van 10 min om m uit te zetten. Maar als je 3 min later nog beweging ziet, schakelt die de lamp uit in 7 min. Ipv dat die reset naar 10 min.

Wil graag dat die na elke beweging, uitschakeling reset naar een bepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Skyrider schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 23:45:
[...]

Laatste keer dat ik dat probeerde, schakelt de automatisering de lamp binnen de vertraging tijd uit. Alsof die de aan en uit automatisering elkaar negeert.

Bijv. Zet de Smart functie in om lamp aan te zetten bij beweging, met vertraging van 10 min om m uit te zetten. Maar als je 3 min later nog beweging ziet, schakelt die de lamp uit in 7 min. Ipv dat die reset naar 10 min.

Wil graag dat die na elke beweging, uitschakeling reset naar een bepaalde tijd.
heb dat probleem dus ook, in de keuken... volg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyoost
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-11-2020
Misschien een behoorlijke noob vraag,

Maar ik krijg de bewegingsmelder niet gekoppeld aan de lamp (niet werkend).

Kan iemand mij dat misschien uitleggen? 🤭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrider
Dannyoost schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:43:
Misschien een behoorlijke noob vraag,

Maar ik krijg de bewegingsmelder niet gekoppeld aan de lamp (niet werkend).

Kan iemand mij dat misschien uitleggen? 🤭
Automatisme gebruiken, klik op "When device status changes" (Groene icoontje, onderste) (Mijn android staat in het Engels) selecteer sensor en klik op PIR status -> Alarm. Dan kun je "Run the device" -> Smart lamp selecteren (met switch on) om 'm aan te zetten wanneer de sensor iets detecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyoost
Ik kan het eerste gedeelte inderdaad doen, tot dat je de lamp moet kiezen.
Ik kies de lamp (in mijn geval gang) en dan kan ik kiezen tussen wit of kleur... En niet de optie met switch aan! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bs3N5qX-JfvWKewzzB4d1GsI46Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OX0Rp7FOSz4odlGliLd30RiC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbhNRiFPYvbBv48ZW3l2riUW28g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uh9RWoXTlQG2HdHafHLTcQii.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
Welke app gebruik je? Ik gebruik TuyaSmart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyoost
Eerst lsc smart connect daarna, Tuya en daarna smartlife geprobeerd.
Nu heb ik Lsc smart connect weer.
Beide apps (lijken mij) het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Dannyoost schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:36:
Ik vind smart life het best, vooral gevoelsmatig.
Kan je bij een andere Lamp wel aan/uit selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Iemand ervaring met het product om de foto, of een vergelijkbaar product?

Ik heb nu een engie boxx (Eneco toon), waarbij ik mijn abblnoment recent heb stopgezet. Ben mijn opties aan het verkennen om toch terug 'slim' te kunnen verwarmen in huis.
Was aan het twijfelen tussen de Boxx rooten of een nest thermostaat te kopen, maar dit lijkt me handiger om mijn woning eigenlijk in zones in te delen.

Ik vraag me enkel af hoe het dan zit met de huidige thermostaat. Denk niet dat het gezond is die in te stellen 30°c zodat er altijd druk is wanneer 1 van de radiatoren wordt opengedraaid
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGwyaXNtQAAFv2LElLPlYWPCEEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h8aDrVNRO2WaR4Z3gCLVmvWz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door killerbie op 05-11-2020 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard-e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-08 18:53
Vraagje over de lsc Stekker van de action, ik schakel mijn camper die in de stalling staat met deze stekker, alleen als de stroom op uit staat, pakt m'n display toch spanning op, zit er iets lekstroom op deze stekkers?

Ben hier dagelijks wel te vinden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:39

Rouwette

Rouwette.com

Ik ben nu een deursensor aan het flashen, proberen dan, want wanneer ik de gpio0 met grond verbind verdwijnt de com-poort...

Heb nog een Tywe3s deur en bewegingsmelder van de action
tuya converter werkte niet

[ Voor 26% gewijzigd door Rouwette op 07-11-2020 11:41 ]

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Damn, na een maand nog steeds aan het wachten op m'n esp12f. Ik wil de tuya chip vervangen door de pin compatible esp12f zodat ik er gewoon esphome op kan draaien op de ledstrip.

Iemand hier in dit topic die de chip zelf eens vervangen heeft?

En iemand die de led strip met nieuwe chip heeft en waar de ir afstandsbediening wel werkt? Ik heb hier 2 strips liggen (1 al omgeruild) die het allemaal niet doen.

Pvouput live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

Krypt schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:30:
Damn, na een maand nog steeds aan het wachten op m'n esp12f. Ik wil de tuya chip vervangen door de pin compatible esp12f zodat ik er gewoon esphome op kan draaien op de ledstrip.

En iemand die de led strip met nieuwe chip heeft en waar de ir afstandsbediening wel werkt? Ik heb hier 2 strips liggen (1 al omgeruild) die het allemaal niet doen.
Nog niet was toevallig wel aan het kijken hoe, wellicht heb je hier al iets aan.
https://www.huizebruin.nl...t-ombouwen-met-een-esp12/

• DustPhyte
Rouwette schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:40:
Ik ben nu een deursensor aan het flashen, proberen dan, want wanneer ik de gpio0 met grond verbind verdwijnt de com-poort...

Heb nog een Tywe3s deur en bewegingsmelder van de action
tuya converter werkte niet

lees deze is ;)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Krypt schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:30:

Ik heb geen ervaring met het ombouwen, ik heb zelf nog de oude ledstrip waar al een esp chip inzit.
Daar heb ik wel esphome op draaien, en een config gemaakt met ondersteuning voor de ir afstandbediening, zie u_nix_we_all in "Action - LSC connect - beveiliging inrichten"
Die is overigens niet zo mooi want werkt met de raw codes, dat zou wel beter kunnen, zie Verwijderd in "Action - LSC connect - beveiliging inrichten"

De vraag is natuurlijk wel of bij de nieuwe versie de codes van de afstandbediening niet zijn gewijzigd.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Iemand al ervaring met de nieuws: Action gaat slimme deurbel verkopen onder LSC Smart Connect-lijn deurbel? Aangezien al het recente LSC spul niet te flashen is met tuya-convert, heb ik hier ook weinig hoop voor. But a man can dream right?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

Het is me gelukt om een oude deursensor the flashen met Tasmota, echter reageert hij niet met de magneet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-ZBM2t-IIR5CSIdhXL5sMyV96E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9V2io64NrK6cV16vwJ2woIjY.png?f=user_large

De Toggle knoppen werken en zetten schakelaars om in Domoticz en omgedraaid maargoed geen magneet reactie. Wat zou ik fout hebben gedaan?

-edit- Ik had hem aan de gang, restart enzo. was m'n eerste Tasmota device :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rouwette op 13-11-2020 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
Vaenir schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:20:
Iemand al ervaring met de nieuws: Action gaat slimme deurbel verkopen onder LSC Smart Connect-lijn deurbel? Aangezien al het recente LSC spul niet te flashen is met tuya-convert, heb ik hier ook weinig hoop voor. But a man can dream right?
Ik ga morgen eens kijken of ik er eentje op de kop kan tikken. Zal het dan eens openen om te kijken wat er exact in zit.

PS, ik heb momenteel een TP link Archer c58. Merk net op dat ik max 20 wireless clients simultaan verbonden kan hebben. Zit momenteel al op 23 eigenlijk waarbij ik nog vanalles zal aanschaffen in de nabije toekomst die op het 2.4ghz wifi zouden moeten verbinden.

Iemand enige tips of dergelijke?

Ik dacht dat mijn storingen te maken hadden met het feit dat de router helemaal in een hoekje stond... Gisteren speciaal zitten kappen en slijpen om stroom en een netwerkkabel in de gang te krijgen 😅

Mis ik ergens een instelling? Of is het misschien interessant om een extender te gebruiken om zo nog 20 andere apparaten via dat aan mijn netwerk te koppelen?

[ Voor 16% gewijzigd door killerbie op 13-11-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
killerbie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:56:
[...]

Ik ga morgen eens kijken of ik er eentje op de kop kan tikken. Zal het dan eens openen om te kijken wat er exact in zit.

PS, ik heb momenteel een TP link Archer c58. Merk net op dat ik max 20 wireless clients simultaan verbonden kan hebben. Zit momenteel al op 23 eigenlijk waarbij ik nog vanalles zal aanschaffen in de nabije toekomst die op het 2.4ghz wifi zouden moeten verbinden.

Iemand enige tips of dergelijke?

Ik dacht dat mijn storingen te maken hadden met het feit dat de router helemaal in een hoekje stond... Gisteren speciaal zitten kappen en slijpen om stroom en een netwerkkabel in de gang te krijgen 😅

Mis ik ergens een instelling? Of is het misschien interessant om een extender te gebruiken om zo nog 20 andere apparaten via dat aan mijn netwerk te koppelen?
Ah nice mocht je iets meer komen te weten dan hoor ik het graag! Wat betreft je andere vraag daar durf ik niks zinnigs over te zeggen. Al mijn wireless spul komt binnen via een Ubiquiti Amplifi die in bridge modus staat verder handelt mijn Mikrotik Hex-S alles af. Ik heb nu 24 wifi apparaten daarop verbonden en ik ondervind geen problemen of gekke storingen.

edit: recent wel iets gepost over een andere storing maar dat had te maken met mijn server die besloot mijn netwerk zo nu en dan plat te gooien.. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Vaenir op 13-11-2020 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Vaenir schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:32:
[...]

Ah nice mocht je iets meer komen te weten dan hoor ik het graag! Wat betreft je andere vraag daar durf ik niks zinnigs over te zeggen. Al mijn wireless spul komt binnen via een Ubiquiti Amplifi die in bridge modus staat verder handelt mijn Mikrotik Hex-S alles af. Ik heb nu 24 wifi apparaten daarop verbonden en ik ondervind geen problemen of gekke storingen.

edit: recent wel iets gepost over een andere storing maar dat had te maken met mijn server die besloot mijn netwerk zo nu en dan plat te gooien.. 8)7
Heb toch maar een exntzder bovengehaald zodat een aantal zaken daarmee kunnen verbinden. Ondervind gelukkig geen problemen meer.

Voor de mensen die de tuya of smart life app gebruiken. Ik denk dat ik eindelijk een combinatie van licht en pir heb kunnen instellen zodat het licht niet uitgaat na het stoppen van de timer. Indien er hier zijn die meer info willen, dan plaats ik hier wel wat screenshots.

Je zit dan met 4 automatisations per lamp+pir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:02
killerbie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:56:
[...]

[...]
Keep us posted! Ben erg benieuwd naar een teardown review.

Voor het geld een interessant ding, maar zolang hij niet te flashen/rooten is komt zo’n Chinees spionageding er hier niet in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
ThinkPadd schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:45:
[...]

Keep us posted! Ben erg benieuwd naar een teardown review.

Voor het geld een interessant ding, maar zolang hij niet te flashen/rooten is komt zo’n Chinees spionageding er hier niet in :p
Bij ons spijtig genoeg nog niet binnen, ook de buitencameras waren nog niet geleverd.
Heb er wel camera's voor binnen gezien voor 25euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:38
Leuk speelgoed die deurbel... ik mis alleen wel een signaal/bel in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 11:02
M.b.t. de videodeurbel is het denk ik beter om verder te gaan in dit aparte topic er over: Action Video deurbel LSC

De deurbel zal niet op een ESP gebaseerd zijn, dus raakvlak met Tasmota en de slimme lampen is er sowieso niet verwacht ik. Ondertussen heb ik in dat topic nog wat interessante info gepost over hoe je mogelijk kan ‘inbreken’ op de firmware.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 15-11-2020 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:31
ThinkPadd schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:21:
M.b.t. de deurbel is het denk ik beter om verder te gaan in dit aparte topic er over: Action Video deurbel LSC

De deurbel zal niet op een ESP gebaseerd zijn, dus raakvlak met Tasmota en de slimme lampen is er sowieso niet verwacht ik. Ondertussen heb ik in dat topic nog wat interessante info gepost over hoe je mogelijk kan ‘inbreken’ op de firmware.
Leuk topic om te volgen! Bookmark er bij. Ik ben benieuwd wat er mogelijk is met de deurbel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DustPhyte
Rouwette schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:51:
Het is me gelukt om een oude deursensor the flashen met Tasmota, echter reageert hij niet met de magneet...

[Afbeelding]

De Toggle knoppen werken en zetten schakelaars om in Domoticz en omgedraaid maargoed geen magneet reactie. Wat zou ik fout hebben gedaan?

-edit- Ik had hem aan de gang, restart enzo. was m'n eerste Tasmota device :)
Leuk te zien dat mijn website handig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
DustPhyte schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:26:
[...]

Leuk te zien dat mijn website handig is!
Het is me alleen nog niet gelukt ze met ESPHome te laten werken; zowel de motion- als de deursensor reageren nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 21:53
killerbie schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:22:
[...]

Bij ons spijtig genoeg nog niet binnen, ook de buitencameras waren nog niet geleverd.
Heb er wel camera's voor binnen gezien voor 25euro.
Ze liggen vanaf gisteren in de winkels zowel binnen als buiten, die van mij gaat weer retour want nergens onvif te bekennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
torretje2012 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:35:
[...]

Ze liggen vanaf gisteren in de winkels zowel binnen als buiten, die van mij gaat weer retour want nergens onvif te bekennen
Had je op zich Wel kunnen verwachten, al denk ik dat er binnenkort mogelijks meer mogelijkheden zullen zijn. Zeker het apparte topic volgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-Granada
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-07 08:46
Dannyoost schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:36:
Heb je het ondertussen al gefixed? Bij mij was gek genoeg het probleem dat ik de RGB lamp niet kon schakelen met de sensor, maar de witte lamp wel.. Welke gebruikte jij? Ik gebruikte eerst de LSC app zelf, maar ik combineer nu ook met Homeylux producten, dus nu heb ik de Smart Life app in gebruik.

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 21:53
killerbie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:54:
[...]

Had je op zich Wel kunnen verwachten, al denk ik dat er binnenkort mogelijks meer mogelijkheden zullen zijn. Zeker het apparte topic volgen :-)
Hoezo had ik dit kunnen verwachten? Yousee (ook een tuya rebrand) heeft onvif en rtsp aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
torretje2012 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:45:
[...]

Hoezo had ik dit kunnen verwachten? Yousee (ook een tuya rebrand) heeft onvif en rtsp aan boord.
Dat wist ik dus niet, mijn excuses. Had het eerder in de geest van 'Tuya blokkeert zoveel mogelijk zaken die de cloudoplossingen van hen kunnenuitsluiten/omzeilen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamaster88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-09 07:48
Weet er iemand wat de verschillen zijn tussen de hackable en niet hackable versies van de smart plugs? Ik wil er nog 2 halen maar weet niet hoe ik het kan herkennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
thamaster88 schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:19:
Weet er iemand wat de verschillen zijn tussen de hackable en niet hackable versies van de smart plugs? Ik wil er nog 2 halen maar weet niet hoe ik het kan herkennen
vooral de chip die er in zit, de ESP kan je normaal gezien flashen, al worden die de laatste tijd amper verkocht.

ik zou specifiek op een ESP smartplug zoeken via één of andere bekende webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamaster88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-09 07:48
killerbie schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:01:
[...]

vooral de chip die er in zit, de ESP kan je normaal gezien flashen, al worden die de laatste tijd amper verkocht.

ik zou specifiek op een ESP smartplug zoeken via één of andere bekende webshop
Ja precies ik zat inderdaad te kijken. Ik heb een aantal van deze action versies dus dacht ik haal er nog een paar. Maar ik doelde dus meer op: is het aan de verpakking te zien of het nog een flashable versie is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
thamaster88 schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:37:
[...]

Ja precies ik zat inderdaad te kijken. Ik heb een aantal van deze action versies dus dacht ik haal er nog een paar. Maar ik doelde dus meer op: is het aan de verpakking te zien of het nog een flashable versie is of niet?
neen staat er niet op aangegeven, en zou de gok niet wagen. het is me opgevallen dat de LSC producten bij ons in de action om de beurt een tijdje uit het assortiment verdwijnen. ik denk niet dat er nog hardware met een ESP chip tussen zit. volgens mij kan je nog wel online naar ESP tuya producten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
thamaster88 schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:19:
voorheen waren bijna alle tuya producten hackable maar sinds januari 2020 heeft tuya een patch uitgebracht waardoor het "hacken" van nieuwe producten niet meer mogelijk was.
later zijn ze ook steeds vaker overgestapt naar andere chips ipv de ESP waardoor het flashen door te solderen ook niet meer mogelijk is.

Om je toch wat opties te geven: Shelly heeft producten die je kunt gebruiken.
zelf heb ik nu 2 powerplugs binnen gekregen van Athom-Global (te vinden op ali, etc) die leveren hun producten pre-flashed met tasmota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian81
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 16:51
Heeft er iemand ervaring met de LSC smart doorbell (tuya) ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPMRCSsiCsUDAinOOAkG5W6Gn7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2IohSQHYzjBzcXphDdgOgFc.jpg?f=fotoalbum_large

Is deze te programmeren dmv tasmota, of heeft iemand de mogelijkheid gevonden zijn meldingen in Home Assistant te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 10-09 18:22
Wij hebben nu 9 smart led lampen. Bevalt super.

Kan je met de smartplug van Action ook dimmen?
Ik zou mijn led-kerstverlichting er op aan willen sluiten en dimmen.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Helaas zijn de smartsockets niet dimbaar @driel24.

@Tyrian81 volgens mij staat er ergens in dit topic dat dat ding ook 433mhz signaal afgeeft zodra er op de bel gedrukt wordt. Hierdoor is het koppelen van een bepaald merk chime ook mogelijk.
Deze zou je dus met een 433mhz ontvanger op kunnen vangen (zoals rfxcom of een (flashed) sonoff RF bridge).

[Edit]
Dit topic dus: Action Video deurbel LSC

[ Voor 9% gewijzigd door Krypt op 09-12-2020 20:00 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Laatst online: 11:09
Wie heeft de (kleuren)spotjes van de action en hoe bevalt dit? Zelf twijfel ik en wil jullie ervaring weten. Ik wil gewoon knap spul en als dat van de action is, prima. Mocht het niet topspul zijn wat raden jullie aan?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
Bravertal schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:40:
Wie heeft de (kleuren)spotjes van de action en hoe bevalt dit? Zelf twijfel ik en wil jullie ervaring weten. Ik wil gewoon knap spul en als dat van de action is, prima. Mocht het niet topspul zijn wat raden jullie aan?
ik heb er 2 in de gang en 2 in de gang boven. mij bevallen ze prima. op zich maak ik voorlopig nog geen gebruik van de kleuren, de helderheid lijkt me iets minder dan mijn vorige 'domme' spotjes, al is het voor mij voldoende :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
killerbie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:31:
[...]

ik heb er 2 in de gang en 2 in de gang boven. mij bevallen ze prima. op zich maak ik voorlopig nog geen gebruik van de kleuren, de helderheid lijkt me iets minder dan mijn vorige 'domme' spotjes, al is het voor mij voldoende :-)
Zou je het aanbevelen voor de keuken (boven het keukenblad) en de woonkamer?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Bravertal schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:28:
[...]

Zou je het aanbevelen voor de keuken (boven het keukenblad) en de woonkamer?
afhankelijk van wat je exact Ik zou ik eerder aanraden normale spotjes te gebruiken in combinatie met een Tuya schakelaar. is goedkoper én min of meer hetzelfde in gebruiken :-)

kwa lichtsterkte zijn die naar mijn zin voldoende, dus zeker bruikbaar. ik zit momenteel met 30 -40 wifi apparaten en heb spijt dat ik niet gedaan gekozen heb voor slimme schakelaars.

indien je een PIR will gebruiken in combinatie met de spotjes, kies dan eentje met zigbee of een USB stroomvoorziening :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
killerbie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:39:
[...]

afhankelijk van wat je exact Ik zou ik eerder aanraden normale spotjes te gebruiken in combinatie met een Tuya schakelaar. is goedkoper én min of meer hetzelfde in gebruiken :-)

kwa lichtsterkte zijn die naar mijn zin voldoende, dus zeker bruikbaar. ik zit momenteel met 30 -40 wifi apparaten en heb spijt dat ik niet gedaan gekozen heb voor slimme schakelaars.

indien je een PIR will gebruiken in combinatie met de spotjes, kies dan eentje met zigbee of een USB stroomvoorziening :-)
Ik weet gewoon nog niet wat wij willen. In onze nieuwbouwwoning nemen we een verlaagd plafond voor spotjes. De electricien maakte het allemaal niets uit. Vandaar dat ik hier wat advies wil over wat goed is. We krijgen in ieder geval ruimte om 3 dimmers te plaatsen, of dat nodig is met slimme spotjes, geen flauw idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Bravertal schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:14:
[...]

Ik weet gewoon nog niet wat wij willen. In onze nieuwbouwwoning nemen we een verlaagd plafond voor spotjes. De electricien maakte het allemaal niets uit. Vandaar dat ik hier wat advies wil over wat goed is. We krijgen in ieder geval ruimte om 3 dimmers te plaatsen, of dat nodig is met slimme spotjes, geen flauw idee?
De slimme spotjes kan je dimmen zonder dimmer.
in een nieuwbouw zou ik klassieke spots met led plaatsen, met de dimmers. en de schakelaars slim maken, afhankelijk van uw budget.
ik weet uit ervaring dat Nikon zelf heel goed materiaal heeft inclusief dimmers etc, dat werkt naar mijn ervaring uitstekend.

misschien zou je beter eerst eens uitschrijven in welke ruimte je welke apparatuur wil en Wilk budget er voor beschikbaar is. er zijn namelijk ook interessante slimme radiatorkoppen etc beschikbaar.

het tuya spull is heel leuk, maar voor een nieuwbouw zou ik voor een merk zoals Nikon gaan, die zullen niet snel stoppen met een service, en die zaken draaien naar mijn weten lokaal.

[ Voor 8% gewijzigd door killerbie op 12-12-2020 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. Hamberg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-12-2020
In bezit van 2 binnen- en 1 buitencamera van LSC. Functioneren voldoende voor het geld. Soms wat problemen dat mijn Android telefoon die dan geen beveiligde verbinding kan opzetten. Met de IPad (iOS) nog geen problemen gehad. Inmiddels ook micro-sd kaart geplaatst. Camera registreert echter alleen maar bestanden met extensie .data, dus geen videobestanden lijkt het. Weet iemand hoe ik de videocontent van een kaartje krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
killerbie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:17:
[...]

De slimme spotjes kan je dimmen zonder dimmer.
in een nieuwbouw zou ik klassieke spots met led plaatsen, met de dimmers. en de schakelaars slim maken, afhankelijk van uw budget.
ik weet uit ervaring dat Nikon zelf heel goed materiaal heeft inclusief dimmers etc, dat werkt naar mijn ervaring uitstekend.

misschien zou je beter eerst eens uitschrijven in welke ruimte je welke apparatuur wil en Wilk budget er voor beschikbaar is. er zijn namelijk ook interessante slimme radiatorkoppen etc beschikbaar.

het tuya spull is heel leuk, maar voor een nieuwbouw zou ik voor een merk zoals Nikon gaan, die zullen niet snel stoppen met een service, en die zaken draaien naar mijn weten lokaal.
Ik wil de spotjes in de woonkamer + keuken, deze afmeting is 5,65 meter breed en 12,70 meter lang. Over budget, tja, ik wil iets hebben dat werkt en niet na een jaar de geest begeeft. Ik wil de spotjes per groep kunnen bedienen.

Wat wil je nog meer weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
Bravertal schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:02:
[...]

Ik wil de spotjes in de woonkamer + keuken, deze afmeting is 5,65 meter breed en 12,70 meter lang. Over budget, tja, ik wil iets hebben dat werkt en niet na een jaar de geest begeeft. Ik wil de spotjes per groep kunnen bedienen.

Wat wil je nog meer weten?
moeten de spotjes in bepaalde situaties zelf aangaan? wil je een PIR koppelen in de ruimte voor de spotjes? hieveel spotjes in iedere ruimte? is het noodzakelijk deze van de cloud aan te kunnen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
killerbie schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:17:
[...]

moeten de spotjes in bepaalde situaties zelf aangaan? wil je een PIR koppelen in de ruimte voor de spotjes? hieveel spotjes in iedere ruimte? is het noodzakelijk deze van de cloud aan te kunnen sturen?
Eigenlijk wil ik 5 zones hebben, keuken, looproute, woonkamer (dit is 1 ruimte), hal en wc. Ik wil deze kunnen aansturen via knoppen aan de muur. Ook wil ik via deze knop kunnen dimmen. Daarnaast wil ik kleuren aanpassen via mijn telefoon en/of tablet.

Meer is niet nodig, tenzij iemand mij kan overtuigen wat er nog meer kan/moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Bravertal schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:22:
[...]

Eigenlijk wil ik 5 zones hebben, keuken, looproute, woonkamer (dit is 1 ruimte), hal en wc. Ik wil deze kunnen aansturen via knoppen aan de muur. Ook wil ik via deze knop kunnen dimmen. Daarnaast wil ik kleuren aanpassen via mijn telefoon en/of tablet.

Meer is niet nodig, tenzij iemand mij kan overtuigen wat er nog meer kan/moet.
Goed, dan heb je dus 5 ruimten.
ik denk hierbij aan 2 opties,

optie 1, je gebruikt domme leds met een domme dimmer en koopt slimme schakelaars. dan kan je uw lichten dimmen en bedienen via de schakelaars én via uw telefoon.

optie 2, je koopt slimme verlichting welke je voornamelijk via uw mobiel zult bedienen en dimmen. je schakelaars in de muur worden om die manier buiten spel gezet en zitten er voor niets. (mijn vriendin heeft er bij mij thuis een hekel aan dat ze de schakelaars niet kan bedienen!!)

bij optie 2 zul je rekening moeten houden met uw netwerk. iedere lamp is 1 verbinding en een AP zal zover ik weet een maximaal aantal simultane verbindingen kunnen bedienen. indien je veel wifi apparatuur hebt (zoals ik) zal je eventueel nog een extra AP moeten voorzien in huis.

ik raadt optie 1 aan, lijkt me het goedkoopst en het meest duurzame. in de keuken kan je eventueel nog enkele wifi ledstrips hangen die je automatiseerd via uw telefoon. voor de elektricien veranderd hier dan ook niets. enkel de schakelaars voor die ruimte zul je zelf moeten instellen met de smart life app. de bedrading etc blijft hetzelfde (ook goedkoper in onderhoud).
hier mis je wel de kleuren, maar kan je garanderen dat je die amper zult gebruiken. in theorie is het leuk, maar in de praktijk...
indien je echt wat kleur in huis wil kan je altijd nog een staanlamp of dergelijke in huis halen met een slimme kleurlamp in die je dan exclusief met je gsm bedient.

Verder raad ik u echt sterk aan eens met je elektricien te overleggen, ik vermoed dat als het iemand met ervaring is die wel voldoende kennis zal hebben met het automatiseren van verlichting.

[ Voor 12% gewijzigd door killerbie op 13-12-2020 20:34 ]

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 17:10
killerbie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:39:
[...]
Op de foto te zien heeft deze LSC Smart Connect bewegingsmelder wel een USB stroomvoorziening. Dus in principe kan je hem hier permanent aansluiten. Iemand die dit kan bevestigen?

• killerbie
biglia schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:44:
[...]

Op de foto te zien heeft deze LSC Smart Connect bewegingsmelder wel een USB stroomvoorziening. Dus in principe kan je hem hier permanent aansluiten. Iemand die dit kan bevestigen?
foto? heb er ook eentje gezien ik Ali, zal deze na nieuwjaar bestellen was geloof ik rond de 18 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
Ik gebruik 1 van mijn smart lampen van action als een "normale" lamp (aan/uit schakelaar). Het viel mij op dat als je dit doet, de lamp zich wel snel reset (knipperende lamp). Ik doe bijv de licht aan/uit met een paar minuten van elkaar af, en dan reset ie al.

Denk niet dat dit de bedoeling is? Hoort pas te resetten naar snel aan/uit, niet als er nog tijd tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
  • Laatst online: 15-07 18:16
Iemand enig idee waarom ik geen vertraging kan instellen in een scène?
Ik zie twee Chinese tekenen staan en kan niet kiezen voor kleur en brightness. Bij geen van mijn lampen.
Eerder kon dit wel, wat doe ik fout?
Als ik een automatisering met een willekeurig lamp doe kan ik alleen maar aan of uit selecteren...
Kan alleen nog kiezen voor schakel meer niet :(
Meer mensen die dit eens kunnen checken?
Mijn eerder ingevoerde acties werken nog wel gewoo .

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/JhR2xd5L/926-DA1-D9-D934-4-B3-C-A21-F-23-A34-F369115.png

[ Voor 28% gewijzigd door debroei op 27-12-2020 16:33 . Reden: Aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
Ik heb al enige tijd een flink aantal LSC e27 filament lampen geflashed met Tasmota. Deze zijn via een MQTT broker gelinked aan mijn Home Assistant Core installatie. Nu wil ik graag een keer het esphome kamp gaan testen en kijken of de integratie mij beter bevalt binnen hass (je bent een tweaker, of je bent het niet.. :+).

Ik kom er echter niet helemaal uit of deze conversie mogelijk is en zo ja hoe? Ik lees wel het e.e.a. op: https://esphome.io/guides/migrate_sonoff_tasmota.html. Maar het is mij niet helemaal duidelijk of ik de huidige (tasmota) config kan pakken van mijn lamp en deze om kan zetten naar een die geschikt is voor esphome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
@Vaenir ESPHome werkt met een ander soort config files, meer zoals je home assistant gewend bent. Een config voor de e27 filament lamp ziet er dan uit zoals hier: PeeVv in "Action - LSC connect - beveiliging inrichten"
Met die config kun je dan een firmware bin file maken dmv de esphome software
Dat kan heel makkelijk als je Home Assistant (voorheen hassio) draait, met behulp van de esphome integration.
Maar die heb je bij Home Assistant Core natuurlijk niet... daarvoor zul je dus esphome apart moeten installeren: https://esphome.io/guides/getting_started_command_line.html
Als je dat dashboard gebruikt, kun je daarmee een device/project aanmaken, en een .bin file genereren.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
u_nix_we_all schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:35:
@Vaenir ESPHome werkt met een ander soort config files, meer zoals je home assistant gewend bent. Een config voor de e27 filament lamp ziet er dan uit zoals hier: PeeVv in "Action - LSC connect - beveiliging inrichten"
Met die config kun je dan een firmware bin file maken dmv de esphome software
Dat kan heel makkelijk als je Home Assistant (voorheen hassio) draait, met behulp van de esphome integration.
Maar die heb je bij Home Assistant Core natuurlijk niet... daarvoor zul je dus esphome apart moeten installeren: https://esphome.io/guides/getting_started_command_line.html
Als je dat dashboard gebruikt, kun je daarmee een device/project aanmaken, en een .bin file genereren.
Thanks! Ik was al aan het oefenen met een Gosund sp112 smartplug die ik momenteel niet gebruik. Ik had een template.yaml file gevonden en daar een firmware.bin mee gecompiled via de esphome binary. Ik krijg hem helaas alleen niet succesvol geupload op dat apparaat.

Ook al geprobeerd door hem op een webserver te zetten en aan te bieden als ota update. Dat ik geen foutmelding krijg, maakt het niet bepaald makkelijker.. Ik heb al SetOption 78 in de tasmota console geprobeerd maar dat werkt helaas ook niet.

Ik ga het eens proberen met een lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Vaenir schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:13:
[...]

Thanks! Ik was al aan het oefenen met een Gosund sp112 smartplug die ik momenteel niet gebruik. Ik had een template.yaml file gevonden en daar een firmware.bin mee gecompiled via de esphome binary. Ik krijg hem helaas alleen niet succesvol geupload op dat apparaat.

Ook al geprobeerd door hem op een webserver te zetten en aan te bieden als ota update. Dat ik geen foutmelding krijg, maakt het niet bepaald makkelijker.. Ik heb al SetOption 78 in de tasmota console geprobeerd maar dat werkt helaas ook niet.

Ik ga het eens proberen met een lamp.
waarschijnlijk is de tasmota versie te groot. als er al tastmota op staat moet je eerst tasmota minimal flashen (flash wel alleen de minimal versie als tasmota er al op geflashed is anders boot de lamp niet meer!)
als het de initiele flash is kun je de lite versie flashen. en via minimal of lite kun je de esphome firmware.bin flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
voor de mensen die het nog niet weten, de smart plugs van het Kruidvat kan je gewoon direct in de smart life app koppelen, en die leren ook het verbruik.

vandaag ondervonden doordat ik al weken op zoek ben naar een smart plug maar die telkens uitverkocht blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
Iemand enig idee welke board type ik moet invullen voor een lsc filament lamp? Ik heb het nog niet durven flashen maar ik ga nu uit van het volgende binnen ESPHome:

code:
1
2
3
4
esphome:
  name: ${device_id}
  platform: ESP8266
  board: esp01_1m

edit: mijn config werkt. Valt me wel op dat mijn Tasmota lampen toch net wat sneller reageren dan mijn lamp met ESPHome.

[ Voor 27% gewijzigd door Vaenir op 02-01-2021 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
@Vaenir Ja, esp01_1m werkt prima voor die esp8265 chip die erin zit.
Vaenir schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:18:

edit: mijn config werkt. Valt me wel op dat mijn Tasmota lampen toch net wat sneller reageren dan mijn lamp met ESPHome.
Dat komt misschien door de default_transition_length, die is standaard 1s voor light componenten, zie https://esphome.io/components/light/index.html

[ Voor 73% gewijzigd door u_nix_we_all op 02-01-2021 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
u_nix_we_all schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:05:
@Vaenir Ja, esp01_1m werkt prima voor die esp8265 chip die erin zit.

[...]

Dat komt misschien door de default_transition_length, die is standaard 1s voor light componenten, zie https://esphome.io/components/light/index.html
Ah dat zal het inderdaad wel zijn. Het is echt verwaarloosbaar maar ik heb nu toevallig lampen van zowel Tasmota via MQTT in Hass als ESPHome direct in Hass. Als ik dan alles aanzet is de ESPHome lamp net een seconde trager. Maar ik duik er even in thanks!

edit: De E27 lampen doen het nu perfect. Daarna overgestapt op de e14 filament lampen maar bij de eerste heb ik al een brick.. :+ Ik heb eerst een minimale esphome firmware geflashed met de webui beschikbaar. Bestaande uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
esphome:
  name: temp_flash
  platform: ESP8266
  board: esp01_1m

wifi:
  ssid: 
  password:

manual_ip:
    static_ip: 192.168.1.100
    gateway: 192.168.1.1
    subnet: 255.255.255.0

captive_portal:

# Enable logging
logger:

web_server:
  port: 80

De tijdelijke minimale firmware werkte perfect en ik kon de ui ook benaderen. Maar toen ik de complete firmware had geflashed had de lamp er geen zin meer in. Ik dacht dat de E14 ook een ESP8266 heeft? In Tasmota kwamen de pins ook overheen voor het schakelen van de lamp ten opzichte van de E27.

Ik zie in ieder geval geen activiteit in mijn router en de fallback hotspot lijkt ook niets te doen. Iemand enig idee hoe ik zo'n lamp kan openen zodat ik een usb-ttl kan aansluiten?

[ Voor 46% gewijzigd door Vaenir op 03-01-2021 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
@Vaenir Een e14 lamp openmaken om usb-ttl aan te sluiten lijkt me vrijwel niet te doen.
Maar ik vraag me sowieso af wat er dan mis kan zijn. Als hij wel goed werkte met een minimale config, zoals in je post, dan zou ik verwachten dat een config gelijk aan de e27 versie geen probleem zou moeten zijn. Het platform en board type zijn gelijk vziw.
Misschien een open deur intrappen, maar je hebt niet perongeluk hetzelfde ip-adres als 1 van je andere lampen gepakt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaenir
u_nix_we_all schreef op zondag 3 januari 2021 @ 02:07:
@Vaenir Een e14 lamp openmaken om usb-ttl aan te sluiten lijkt me vrijwel niet te doen.
Maar ik vraag me sowieso af wat er dan mis kan zijn. Als hij wel goed werkte met een minimale config, zoals in je post, dan zou ik verwachten dat een config gelijk aan de e27 versie geen probleem zou moeten zijn. Het platform en board type zijn gelijk vziw.
Misschien een open deur intrappen, maar je hebt niet perongeluk hetzelfde ip-adres als 1 van je andere lampen gepakt ?
Goede vraag! Maar ze hebben beide manueel een andere ip toegewezen gekregen binnen de config. Ben bang dat de flash niet goed is gegaan. Ik heb ooit ergens iets gelezen dat die OTA updates niet lekker gaan via een wifi mesh netwerk? Geen idee of dit klopt maar ik heb toevallig wel zo'n Ubiquiti mesh hier draaien.

Ik ga er maar vanuit dat deze lamp overleden is. Nu maar opzoek naar een alternatief. Helaas is de action dicht dus dan gaan we maar eens op Amazon zoeken.

de "learn from my mistakes" edit
LSC E14 filament is officieel dood verklaard maar nu de waarom vraag. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en toch nog maar een LSC E14 succesvol onder handen genomen.

Probleem 1: Wifi.
ESPHome en mijn Ubiquiti Amplifi setup zijn geen goede vrienden. Ik heb een veel stabielere verbinding weten te creeren voor OTA updates door de 40 MHZ kanalen te activeren van de 2,4 GHz lijn.

Probleem 2: Achter elkaar flashen.
Om te migreren van Tasmota naar ESPHome flash ik eerst een minimale ESPHome config. Wat ik fout deed bij doodverklaarde E14 lampje is dat ik zonder eerst te rebooten de volledige ESPHome firmware erop ging zetten. Wat blijkt (nu ik beschik over OTA updates en fatsoenlijke logs) is dat mijn volledige firmware te groot is omdat de cache niet leeg wordt gegooid na het flashen van de tijdelijke firmware. Dus restart eerst of anders een dood lampje.

Extra ondervinding:
Lampje is redelijk eenvoudig uit elkaar te halen door de fitting te verwarmen met bijvoorbeeld een hetelucht pistool. Je ziet binnenin de lijm zitten namelijk. Zodra dat verwarmd is gaat het glas er eenvoudig vanaf. Echter is in elkaar zetten teveel gedoe omdat de bedrading zoveel pruts/soldeer werk is, dat het de moeite niet waard is.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Pxc4Mw7/B74689-FE-0600-4756-814-C-F475-CA06-D00-E.jpg

@u_nix_we_all ik tag je even misschien vind je het interessant. :+

[ Voor 41% gewijzigd door Vaenir op 05-01-2021 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:47

DaRoot

Some say...

Ik heb deze week mijn LSC PIR die ik 1,5 jaar geleden ofzo gekocht heb, ook maar eens voorzien van Tasmota. Met een draadje 2 pinnetjes doorverbonden zodat de print (tijdelijk) permanent stroom heeft, via Tuya convert het ding voorzien van Tasmota. So far so good.
Ik heb deze manual gevolgd.
Nu werkt het in zoverre, dat zodra er beweging is gedetecteerd, de status op OFF vliegt, en bij geen beweging op ON, inverted dus. Het werkt verder wel, met vertraging: 5 a 6 seconden na de beweging wordt er daadwerkelijk een signaal doorgegeven. Ik begrijp dat dat gewoon een beperking is van hoe deze sensor is opgebouwd, en niet anders / beter kan. Ik had de moed vorig jaar al opgegeven, dus het feit dat ie het uberhaupt doet is al prima.
Echter het zou mooi zijn dat de status standaard OFF is, en bij beweging ON wordt.

Nu kwam ik in dit topic onderstaand tegen:
debouttek schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:20:
PIR Motion sensor settings.

Voor de Motion sensor van LSC heb ik wat op internet gevonden en samengepakt en deze werkt nu voor mij.

Misschien jullie bevindingen even geven aub.

LSC PIR sensor. (Tasmota.bin 8.1.0)

module 54

rule2 ON TuyaReceived#Data=55aa000200000155aa0005000501040001000f DO POWER ON; delay 1; DO POWER OFF ENDON

restart 1

Rule3 ON TuyaReceived#Data=55AA00050005030400010213 DO publish2 stat/%topic%/BATT high ENDON ON TuyaReceived#Data=55AA00050005030400010114 DO publish2 stat/%topic%/BATT medium ENDON ON TuyaReceived#Data=55AA00050005030400010015 DO publish2 stat/%topic%/BATT low ENDON

Rule3 1
Als ik dat gebruik, krijg ik 2 toggles, die helaas niet met beweging mee reageren.. Ik had de stille hoop dat deze code gebruik in de console, het misschien wel goed zou gaan.
Weet iemand toevallg of er toch iets mogelijk is om hem alleen op ON te laten schieten bij beweging?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Sinds een paar dagen worden in google home al mijn tuya apparaten uit de desbetreffende ruimten gegooid, iemand enig idee hoe dit te voorkomen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerxjac
  • Laatst online: 07-03 23:40
Ik heb een LSC Smart Filament Led lamp welke ik een tijd geleden met Tasmota geflashed heb,
Blijkbaar is daar iets niet goeg gegaan omdat het niet lukt deze te updaten met OTA naar een nieuwere versie.
Iets met te weinig ruimte.

Ik wil deze dus opnieuw flashen, maar ik krijg de lamp niet meer in Pairing mode. (4x aan/uit en dan aan)
Kan dat zijn omdat deze geflashed is met Tasmota?
en hoe krijg ik hem weer in pairing mode
https://www.action.com/nl...-slimme-filament-ledlamp4

Hopelijk kan iemand helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

jerxjac schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:05:
Ik heb een LSC Smart Filament Led lamp welke ik een tijd geleden met Tasmota geflashed heb,
Blijkbaar is daar iets niet goeg gegaan omdat het niet lukt deze te updaten met OTA naar een nieuwere versie.
Iets met te weinig ruimte.

Ik wil deze dus opnieuw flashen, maar ik krijg de lamp niet meer in Pairing mode. (4x aan/uit en dan aan)
Kan dat zijn omdat deze geflashed is met Tasmota?
en hoe krijg ik hem weer in pairing mode
https://www.action.com/nl...-slimme-filament-ledlamp4

Hopelijk kan iemand helpen
Je hoeft een lamp met Tasmote niet in pairing mode te zetten (kan niet eens). Je gaat simpelweg naar we interface van de lamp (IP adres invoeren in browser) en daar kun je een firmware uploaden. Als er te weinig ruimte is kun je eerst de tasmota-minimal firmware installeren welke het daarna mogelijk maakt de volledige (op dezelfde manier via browser) te flashen.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerxjac
Ik had begrepen dat je tasmota-minimal.bin niet moet gebruiken maar tasmota-lite.bin.
Maar als ik tasmota-lite.bin upload krijg ik de melding

Upload Failed
Upload buffer miscompare

Dus toch maar tasmota-minimal.bin en nu lukte het wel,

Bedankt! Puck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerxjac
de Tasmota.bin geprobeerd van Tasmota 9.2.0 maar ook daar krijg ik
Upload Failed
Upload buffer miscompare

kan de Tasmota.bin niet naar deze lamp geflashed worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
als er al tasmota op staat kun je veilig tasmota-minimal gebruiken... als je van een andere firmware komt (origineel of bijvoorbeeld ESPHOME) MAG je tasmota-minimal niet gebruiken want dan brick je de lamp
dan moet je dus wel de -lite variant gebruiken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Proxx op 04-02-2021 18:14 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
Proxx schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:38:
[...]
zelf heb ik nu 2 powerplugs binnen gekregen van Athom-Global (te vinden op ali, etc) die leveren hun producten pre-flashed met tasmota.
Beste Proxx,

Na bovenstaand bericht gelezen te hebben er gelijk maar een aangeschaft. (mooi doosje met powerplug en snel geleverd maar nergens een uitleg) Ik heb die nu binnen en zoek nu al een paar avonden hoe ik dat ding kan benaderen. Wat moet ik doen? Welk IP adres? Of ergens waar ik een uitleg kan vinden. Op Athom.tech kan ik niets vinden of ik kijk verkeerd. (Is mijn eerste powerplug, tasmota ook)
Zou je me alsjeblieft een beetje willen helpen?

Dank je wel!

Groet,
Humptydumpty

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proxx
humptydumpty schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:35:
[...]

Beste Proxx,

Na bovenstaand bericht gelezen te hebben er gelijk maar een aangeschaft. (mooi doosje met powerplug en snel geleverd maar nergens een uitleg) Ik heb die nu binnen en zoek nu al een paar avonden hoe ik dat ding kan benaderen. Wat moet ik doen? Welk IP adres? Of ergens waar ik een uitleg kan vinden. Op Athom.tech kan ik niets vinden of ik kijk verkeerd. (Is mijn eerste powerplug, tasmota ook)
Zou je me alsjeblieft een beetje willen helpen?

Dank je wel!

Groet,
Humptydumpty
in principe zou het makkelijk moeten zijn. inpluggen. op je laptop of telefoon zoeken naar een nieuw netwerk ssid Tasmota-XXXX als je daar verbinding mee maakt zit je powerplug op http://192.168.4.1/
op die webgui kun je een wifi netwerk toevoegen zodat hij bereikbaar word op je wifi netwerk.

als je meer hulp nodig hebt DM mij maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Iemand die een goede router kan aanraden? Liefst eentje van tplink omdat ik er ook 2 APs van heb die makkelijk te beheren zijn via een app op android.

Heb momenteel nogal veel wifi apparaten, waarbij er nog een 5tal zullen bijkomen met een extra zigbee hub.

Had gedacht aan een budget rond de 200 a 250 euro.
Volgens mijn budget zijn er precies weinig verschillen tussen wat ik vind ik het internet, kan zelden info vinden ivm het max aantal simultaan verbinden apparaten, vandaar de vraag hier.

Ik dacht zelf aan de TP-Link Archer AX50. mijn internetsnelheid is 150mbps, om aan 1gpbs te zitten zal ik wel een jaar of 10 verder zijn en een nieuwe router met de standaarden van dan aanschaffen

[ Voor 16% gewijzigd door killerbie op 19-02-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustPhyte
Ga voor een mesh netwerk deco m9
killerbie schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:42:
Iemand die een goede router kan aanraden? Liefst eentje van tplink omdat ik er ook 2 APs van heb die makkelijk te beheren zijn via een app op android.

Heb momenteel nogal veel wifi apparaten, waarbij er nog een 5tal zullen bijkomen met een extra zigbee hub.

Had gedacht aan een budget rond de 200 a 250 euro.
Volgens mijn budget zijn er precies weinig verschillen tussen wat ik vind ik het internet, kan zelden info vinden ivm het max aantal simultaan verbinden apparaten, vandaar de vraag hier.

Ik dacht zelf aan de TP-Link Archer AX50. mijn internetsnelheid is 150mbps, om aan 1gpbs te zitten zal ik wel een jaar of 10 verder zijn en een nieuwe router met de standaarden van dan aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
DustPhyte schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:03:
Ga voor een mesh netwerk deco m9

[...]
Ik heb niet meteen behoefte aan een mesh, denk ik.
Bij de renovatie is de router netjes centraal geplaatst, een goede 50cm onder het plafond. Ik heb 1 muur van Gyproc over heel het huis, en dat is die waar de router op gemonteerd is. Om het eerste verdiep heb ik een bedrade AP. Voor mij zou het gebruiken van een router + x aantal nodes volgens mij enkel voor een hoger verbruik zorgen.
Of ben ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustPhyte
killerbie schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:56:
[...]

Ik heb niet meteen behoefte aan een mesh, denk ik.
Bij de renovatie is de router netjes centraal geplaatst, een goede 50cm onder het plafond. Ik heb 1 muur van Gyproc over heel het huis, en dat is die waar de router op gemonteerd is. Om het eerste verdiep heb ik een bedrade AP. Voor mij zou het gebruiken van een router + x aantal nodes volgens mij enkel voor een hoger verbruik zorgen.
Of ben ik mis?
Een mesh gaat vooral zorgen dat de load verdeeld gaat verdeeld worden onder de "access points" en dat er een naadloos netwerk ontstaat. De tplink deco dingen verbruiken niet heel veel. ipv de access point plaatst je dan een deco satelliet. Het is maar net hoe gek je het zelf maakt.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste