Action - LSC connect - beveiliging inrichten

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:39
Mmm is het moeilijk om dit te doen?
Welke link is er om te volgen die heel duidelijk is? (stap voor stap). Ik heb een raspberry pi nodig om dit te doen?

Indien ik het niet doe.. is het veilig via die app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:53
@skank

Het is niet moeilijk en ik vind zelf een raspberry pi fijn werken.

Hier is een link voor de plug:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60325786

Hier is een link voor een E14 RGB lamp
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60357708

Verder staan er instructies over de LED strip, maar dat kan je zo vinden.

De app zal wel veilig zijn en het is maar wat je zelf wil delen aan machtigingen.
Zie mijn start post.

[ Voor 13% gewijzigd door rem_hopster op 20-11-2019 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoePe
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-01 23:33
Ik heb de E27 filament LED, het peertje, succesvol geflashed.

Volgens de info die ik kan vinden zijn de deur sensor en bewegings sensor beide ook esp82xx devices waardoor je ze zou kunnen flashen.
Kan iemand bevestigen dat dit kan en zo ja ook OTA? (solderen zit niet in mijn bagage)

Dit is een heel actief onderwerp, het zou interessant zijn als alle info in 1 post zou staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:58
Volgensmij is het al genoemd maar ik krijg de witte leds in de ledstrip niet aan de gang,
Iemand dit wel al voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@Baseje

Volgens mij heeft iedereen de witte leds aan de gang. Gebruik je de juiste template?

https://blakadder.github....c_smart_connect_rgbw.html

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:58
rem_hopster schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:53:
@Baseje

Volgens mij heeft iedereen de witte leds aan de gang. Gebruik je de juiste template?

https://blakadder.github....c_smart_connect_rgbw.html

Ik ben benieuwd.
Heb deze inderdaad zo staan, alleen krijg vanuit HA de witte leds niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
RoePe schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:55:
Ik heb de E27 filament LED, het peertje, succesvol geflashed.

Volgens de info die ik kan vinden zijn de deur sensor en bewegings sensor beide ook esp82xx devices waardoor je ze zou kunnen flashen.
Kan iemand bevestigen dat dit kan en zo ja ook OTA? (solderen zit niet in mijn bagage)

Dit is een heel actief onderwerp, het zou interessant zijn als alle info in 1 post zou staan...
Wel, ik moet nog beginnen met een raspberry pi.
Maar wel goed om weten.
Is het veilig genoeg om nu even te starten met die app en daarna over te schakelen en te flashen?

[ Voor 7% gewijzigd door skank op 20-11-2019 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vircos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-07 18:32
skank schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:26:
De kleuren zijn voor mij niet belangrijk. Ik wil enkel warmwit licht.

Je moet de lampen dus flashen ?
Wat en hoe? Kun je ze dan nog gebruiken met de lsc smart connect app?
@Vircos welke aanbieding dan? is dit in België ook zo? Zou de action meedoen aan black friday?
Afgelopen week had de Action in NL de LSC Smart spullen in de aanbieding. Helaas is dat dus inmiddels voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Lees ook net dit

Helaas is er nog een flinke tekortkoming bij deze lampen die jammer genoeg in het artikel niet wordt vermeld. Bij spanningsherstel na stroomuitval gaan deze lampen automatisch aan, wat zeker tijdens een vakantie totaal onnodig is en bij een groter aantal lampen in huis nog een redelijk verbruik kan genereren.
Een aanrader is dus om deze lampen voor lange afwezigheid uit de fittingen te draaien of hardwarematig uit te schakelen met een fysieke schakelaar om sluipverbruik na een spanningsdip te voorkomen.

Das wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@skank

Welk artikel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

skank schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:56:
Lees ook net dit

Helaas is er nog een flinke tekortkoming bij deze lampen die jammer genoeg in het artikel niet wordt vermeld. Bij spanningsherstel na stroomuitval gaan deze lampen automatisch aan, wat zeker tijdens een vakantie totaal onnodig is en bij een groter aantal lampen in huis nog een redelijk verbruik kan genereren.
Een aanrader is dus om deze lampen voor lange afwezigheid uit de fittingen te draaien of hardwarematig uit te schakelen met een fysieke schakelaar om sluipverbruik na een spanningsdip te voorkomen.

Das wel jammer
Volgens mij geldt dat voor veel smart lampen. Anyways, hoe vaak komt zoiets voor en dat je dan ook nog eens op vakantie bent? Zou me er niet zo druk om maken. Buiten dat kun je op vakantie nog weleens op je mobiel kijken wat er thuis gebeurt toch.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Lees ook net dit

Das wel jammer
Dan maak je in de app toch een action Scène aan dat een lamp na 24 uur wordt uitgezet oid?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Sinds gisteren heb ik ook spullen van lsc, 2 bewegings melders en een plafond lamp. Nu lees ik hier dat ik gebruik kan/moet maken van de tuya app in google home. Dat lukt me wel.
Maar...er wordt hier ook gemeld dat het veiliger is om de apparaten te flashen en een raspberry pi te gebruiken. Een pi heb ik (nog) niet en solderen ben ik niet goed in (heb ook geen soldeerbout).
Wat is wijsheid? Zou ik een pi kopen, dan kan ik daar ook nog pi hole opdraaien natuurlijk. Zit ik nog met het flashen. En daar ben ik een noob in.
De vrouw moet het ook kunnen gebruiken.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 18:21
Alternative schreef op donderdag 21 november 2019 @ 05:13:
Sinds gisteren heb ik ook spullen van lsc, 2 bewegings melders en een plafond lamp. Nu lees ik hier dat ik gebruik kan/moet maken van de tuya app in google home. Dat lukt me wel.
Maar...er wordt hier ook gemeld dat het veiliger is om de apparaten te flashen en een raspberry pi te gebruiken. Een pi heb ik (nog) niet en solderen ben ik niet goed in (heb ook geen soldeerbout).
Wat is wijsheid? Zou ik een pi kopen, dan kan ik daar ook nog pi hole opdraaien natuurlijk. Zit ik nog met het flashen. En daar ben ik een noob in.
Die motion sensors zijn alleen te flashen via solderen toch? En zelfs dan moet het ding helemaal uit elkaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rem_hopster
@Alternative

Hier is een lijstje met LSC Smart Connect devices die OTA te flashen zijn:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60599254

Flashen is echt een fluitje van een cent:

Hier is een link voor de plug:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60325786

Hier is een link voor een E14 RGB lamp

Ik heb niet zo een twee drie de link voor de filiament lamp, maar het flash proces werkt hetzelfde als de E14 RGB lamp, alleen dan is een van de stappen dat er een andere template gebruikt moet worden.

Alle templates kan je hier vinden:
https://blakadder.github.io/templates/eu.html
en dan zoek je LSC

De beweging en motion sensor: om te flashen -> moet er gesoldeerd worden.

Home Assistant is ook beschikbaar als app voor Apple IOS en Android, daarmee kan je ook makkelijk lampen aan en uitzetten, Dus misschien handig voor de vrouw.
Ik gebruik deze zelf niet en heb met de App dus geen ervaring.

Succes en hoop dat je zo verder kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:48
Lees ook net dit

Das wel jammer
Als ze voorzien worden van Tasmota moet je denk ik met PowerOnState dit wel kunnen oplossen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-07 09:16
een plafond lamp.
Maar...er wordt hier ook gemeld dat het veiliger is om de apparaten te flashen
De plafondlamp kan je niet flashen. Heeft geen esp8266 maar een realtek chip.

• Alternative
Bedankt voor de antwoorden. (y) Ik ga er mee bezig

[ Voor 4% gewijzigd door Alternative op 21-11-2019 09:17 ]

• skank
Ik zit net in hetzelfde geval.
Ik was van plan een pi 3b+ te kopen voor ook pihole, ubiquiti controller en home assistant
Nu heb ik die bestelling van de pi moeten annuleren wegens niet op voorraad.
Versie 4 is nog te nieuw blijkbaar, dus ik zit was vast...
En nu komt het flashen van deze lampen erbij..
help

Wachten tot black friday om een pi te kopen?

En de lampen tijdelijk met de app doen?
Ik heb er precies toch redelijk schrik van

• RoePe
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-01 23:33
Ik heb deze template gebruikt voor de E27 LSC filament bulb en werkt prima: https://blakadder.github....art_connect_filament.html

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:54

Snuffel

Vroem!

skank schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:43:
[...]

Ik zit net in hetzelfde geval.
Ik was van plan een pi 3b+ te kopen voor ook pihole, ubiquiti controller en home assistant
Nu heb ik die bestelling van de pi moeten annuleren wegens niet op voorraad.
Versie 4 is nog te nieuw blijkbaar, dus ik zit was vast...
En nu komt het flashen van deze lampen erbij..
help

Wachten tot black friday om een pi te kopen?

En de lampen tijdelijk met de app doen?
Ik heb er precies toch redelijk schrik van
Koop een Rapsberry 3 en je probleem is opgelost.Waarom perse een 4?
Draait bij mij ook prima op een 3 :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• skank
Snuffel schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:04:
[...]

Koop een Rapsberry 3 en je probleem is opgelost.Waarom perse een 4?
Draait bij mij ook prima op een 3 :)
Ik had eigenlijk een pi 3b+ besteld maar wegens niet op stock moeten annuleren.
Ik heb net een winkel gevonden raspberrystore.nl en die hebben ze wel op stock..
Net besteld ;) en onderweg.

Ik heb ook mn 2 lampen toch ingeplugd en voorlopig de smart app gebruikt
Ik kon perfect registreren zonder mn locatie te delen.

De 2 lampen staan er mooi in. Ik heb deze proberen toe te voegen aan mn google home maar daar loopt het mis.
Ik heb de service "smart life" toegevoegd en dan stelt hij voor om de 2 lampen te koppen en in een ruimte te steken.
Zodra ik de ruimte selecteer en verder wil krijg ik foutmelding:

Er is een communicatieprobleem met google
Wacht enkele ogenblikken en probeer opnieuw, helaas lukt dat niet.

Iemand een idee of zijn er problemen bij google?

Eens ik die lampen flash, kan ik die dan zowel met HA als google home bedienen?

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:54

Snuffel

Vroem!

skank schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:24:
[...]

....

Iemand een idee of zijn er problemen bij google?

Eens ik die lampen flash, kan ik die dan zowel met HA als google home bedienen?
Google heeft wel vaker problemen, kwestie van wachten en hij doet het ineens weer, soms pas na een dag of wat.

Ik kan de zut met beide bedienen ja :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 00:22
Goed nieuws *O* . de LSC/PIR sensor kan je heel simpel met solderen flashen.
TL;DR: soldeer de gebruikelijke rs232 draden op de piggyback print en flash met whatever, je Tasmota (of Espeasy) binary.

Mij lukte het overigens niet :'( met Tuya convert (al of niet bedraad), gaf (te) veel gedoe en ook software "ruzie" omdat ik eerst niet in de juiste HostAP modus kon komen. Het "secret" Wifi-SSID "vtrust-flash" werd uiteindelijk wel actief maar reageerde nergens op. Kortom, ik sla extreem tijdverslindend zg. truuk-gedoe definitief over als onwerkbaar voor iig de PIR. Ik sluit niet uit dat Tuya dat zo heeft ingeregeld. De TuyaConvert methode is gebaseerd op een software-authorisatie gat van/via de Tuya-Cloud. Ik stap dus weer terug/over naar de hete soldeerbout.

De eerste PIR flashte ik eerder in dit topic tamelijk ingewikkeld (8> door die helemaal uit elkaar te halen etc.etc. Wel leuk om te doen en te weten hoe het in elkaar steekt. Het meeste daarvan blijkt dus niet nodig.
De(eze) tweede PIR doe ik :9 in ca 5-10minuten via flashdraden solderen op de esp8285-opsteekprint.
Hierna kan je conform/normaal met "esptools" of (zoals ik, via) met Arduino/Tasmota de PIR flashen. Natuurlijk de batterij eruit laten en/om tijdens upload.compilatie voeden via/met de rs2342/3.3v USB kabel. De aparte MCU op de hoofdprint, blijft hierbij totaal buiten beeld.
Sp33dFr34k schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:44:
[...]
Wow damn wat een gedoe, hetelucht station heb ik niet, wel een desoldeerstation maar zal wel niet afdoende zijn? Als je een kleine tut kunt schrijven als je de volgende doet, dan ben ik wel benieuwd of het "haalbaar" is voor mij. Thanks!
Kortom, etije 8) mits je wat kunt solderen. Het maken van een zg. PIG/JIG kost meer tijd/moeite dan FF met een standaard soldeerboutje, een paar draadjes te solderen en die weer los te halen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bSNV3Fpv/0-esp8285-lscpir2-overview-Screenshot-from-2019-11-21-16-32-21.png Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DmBM8FP4/1-esp8285-lscpir2-sensor-Screenshot-from-2019-11-21-15-42-51.png Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DSbjjGk1/2-ano-esp8285-lscpir2-hardware-pinschema-Screenshot-from-2019-1.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ppScJZ72/3-ano-esp8285-lscpir2-hardware-tywe3s-Screenshot-from-2019-11-2.png Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/gw87JZgG/4-ano-esp8285-lscpir2-hardware-draden-Screenshot-from-2019-11-2.png Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GTpCtTbg/5-ano-esp8285-pir-tweakers-Screenshot-from-2019-11-21-15-16-34.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pmg7RZY0/6-ano-esp8285-lsc-pir2-1st-boot-Screenshot-from-2019-11-21-15-2.png Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DSWD9DsJ/7-esp8285-lscpir2-sonoff-config-Tuya-Device54-Screenshot-from-20.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dkhx72zf/8-esp8285-lscpir2-Tuya-Device54-Screenshot-from-2019-11-21-17-56.png
Samenvattend stappenplan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 * TUT PtrO@Tweakers flash notities PIR/LSC sensor:
 * 0) Haal Tasmota source op, ik zet mijn Wifi&Device/Instellingen in "my_usercnfig.h"  zodat ik stap 7(+8) niet hoef te doen.
 * 1) soldeer "Tywe3S" draden 3.3v-EN, GND-IO0, RX, TX en losse contactdraad-RST, verbindt  die 3.3v/GNS/TX/RX @RS232/USB.
 * 2) Start Arduino, koppel USB/rs232, activeer serial monitor 
 * 3) Controleer werking: kijk (met SerialMonitor) of er iets gebeurd wanneer je even (2sec) de ReSeT-draad met GND verbindt. 
 * 4) Compileer Tasmota 6.7.1 met esp82xx platformhardware 2.6.0 (esp8285/DOUT/1MB/LWiPV2-lower/
 * 5) Upload en indien die staat te "wachten" (op Connecting ..._...) maakt dan even weer een 2sec-ReSeT contact met GND. 
 * 6) Upload start hierna vanzelf, gaat in stukjes van 4% en duurt ca 1 minuut
 * 7) Onttoppel USB, haal de "EN"-pin en de "io0" pindraad los, en verbindt met USB-voeding om te kijken of het gelukt is.
 * 8) NB: om op/in Tasmota-level te resetten verbindt je de io0 pindraad met GND
 * 9) Zoek in je Wifi/AP/Router/Dhcp op welk IP de PIR heeft waarna je de rest kunt instellen Tuyadevice, Mqtt etc.etc.
 * 10) Wanneer klaar, haal de draden los en de PIR is klaar voor gebruik

NB: Nogmaals: stap 3 en 5 zijn belangrijk waarmee je kunt zien of er een seriële rs232 verbinding is met de (chinese/onleesbare) bootstrap. Als er maar op de seriële poort wat tekst uitkomt, nadat je ReSet; is het goed.

Je kunt mijn tasmota/arduino source compilatie ook overslaan, door gelijk een kant en klaar gecompileerde Tasmota/binary met esptool te flashen.
Zelf/doe ik dat niet noch geprobeerd omdat ik graag knutsel in sources en ..... ik dan niet vooraf je al mijn gewenste Wifi/WPA/Mqtt instellingen kunt mee kan inladen.

Lees voor esptool etc.etc. https://github.com/arendst/Tasmota/wiki/Esptool
Nadat de hardware conform standaard/plaatje is aangesloten en de esp82xx "in flasmodus" is gereset, doe je dan zoiets als
code:
1
esptool.py --port COM5 write_flash -fs 1MB -fm dout 0x0 tasmota.bin

NB: Kant en klare "tasmota.bin" versies kan je in allerlei smaken en vormen, downloaden van/bij
http://thehackbox.org/tasmota/

Nadat de PIR met Tasmota is geflashed en (belangrijk) de PIR gelijk op/in Tuya-Device wordt geconfigureerd terwlijl die via rs232 wordt gevoed.. Later kan je ventueel met OTA upgraden. Zelf zie ik daarvoor niet 1,2,3 een zinnige reden want de PIR doet op MQTT/Domoticz alleen PIR poweron.

Let op >:) : De Tuya device (54) modus is relatief belangrijk omdat Tasmota dan de ESP8285 bij het triggeren dan gedurtende een minuut wakker houdt via een (tuya-mcu) heartbeat.
Je kunt ook teruggaan naar "Basic" modus waarmee de PIR maar 10seconden per keer aangaat (en je zijn om/bij het herconfiguratie via webscherm of mqtt). Die 10seconden ipv minuten, spaart natuurlijk op termijn, wel weer de batterij. Ik overweeg zelf om een microvoeding in de bouwen zodat ik de PIR via 220 naar/op 6Volt kan voeden.

Ik hoop dat dit wat toevoegt en benieuwd naar verdere interactie. Grtz.

}) NB: zoals met alles wat wij zelf tweaken.... het kan ook goed stuk gaan en doe diet niet wanneer je dat niet wilt beheersen.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• jelle2503
  • Laatst online: 26-06 16:53
Ik heb de action lampen geflashed middels deze tutorial:

http://www.thesmarthomeho...lk-through-february-2019/

Veel makkelijker dan het gebruik van tasmota compiler, je bent alleen een pi nodig met wifi adapter en een tweede apparaat bijvoorbeeld een android telefoon.

• PtrO
jelle2503 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:35:

Veel makkelijker dan het gebruik van tasmota compiler, je bent alleen een pi nodig met wifi adapter en een tweede apparaat bijvoorbeeld een android telefoon.
Dat lukte mij dus niet met de PIR sensor. Na een uur of 6 heb ik O-) het opgegeven. De PIR kwam simpelweg niet in het kunstmatig opgebouwde Wifi-netwerk. Alles werkt(e) uiteindelijk maar, netwerktoegang .... ho maar.Los daarvan: worden ook niet alle (externe Wifi-adapters ondersteund. zo bleek met mijn (weliswaar en mogelijk te oude) PI of daarvoor gebruikte Android.

Onder water wordt er in de Tuya procedure wat vaag "rondgegrut" in/met allerlei (onduidelijke) instellingen die weer niet altijd werken, diverse services en (imho) met curl, wordt vage software naar binnen gehengeld.
Ik raad aan dat dus sws niet te doen op je dagelijks "werkend" apparaat of "telefoon". Voor jethet weet krijg je wat extra's. Wat makkelijker is of zogenaamd lijkt, is verder zeer relatief met wat je gebruikt, kunt en werkelijk daarvan begrijpt. "Google is makkelijk" wanneer je niet weet wat die allemaal doet en dat weet ik met het van de grond af aan compileren wel beter.

Maar goed, zo lang de zon schijnt moet je gebruik maken van het licht.

• skank
jelle2503 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:35:

Ik heb dit gebookmarked
Kan dit ook vanaf een openmediavault build?
Vanaf welke stap volg ik dan?

Btw koppelen van de lampen met google home lukt nog steeds niet...

Het moet toch via de service "smart life" he?
Telkens bij het toevoegen aan een ruimte gaat het mis.
Andere apparaten kan ik wel probleemloos toevoegen dus vraag me af of het wel aan google ligt

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Vandaag ook een 'LSC Smart Connect Power Plug' opgehaald bij de plaatselijke Action en de firmware aangepast middels de tutorial van Hack42.

Alles gelukt en Tasmota geinstalleerd (schakelaar werkt naar behoren), maar krijg niet de 'config optie' voor Domoticz.

Doe ik zelf wat fout of dien ik dit op een bepaalde manier te activeren, of zit dit uberhaupt niet in deze versie van Tasmota?

Afbeeldingslocatie: https://images2.imgbox.com/9a/74/NZRzdtTw_o.png

[ Voor 11% gewijzigd door mdrop op 21-11-2019 21:02 ]

• rem_hopster
@mdrop

Je doet niets fout volgens mij. Je kan nu toch vanuit domoticz de power plug toevoegen?

Ik ken helaas domoticz niet. Anders had ik je daar graag verder mee geholpen.

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
Maak a.u.b. een apart topic over het flashen...

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
mdrop schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:57:
Vandaag ook een 'LSC Smart Connect Power Plug' opgehaald bij de plaatselijke Action en de firmware aangepast middels de tutorial van Hack42.

Alles gelukt en Tasmota geinstalleerd (schakelaar werkt naar behoren), maar krijg niet de 'config optie' voor Domoticz.

Doe ik zelf wat fout of dien ik dit op een bepaalde manier te activeren, of zit dit uberhaupt niet in deze versie van Tasmota?

[Afbeelding]
Dit had ik ook, heb daarom gewoon even de laatste versie van tasmota van de github gedownload en die geïnstalleerd. Daar zit wel domoticz support in. Maar ik gebruik niet de IDX methode die jij bedoelt.. Ik gebruik mqtt icm domoticz.

• mdrop
  • Niet online
Dacuuu schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:17:
[...]

Dit had ik ook, heb daarom gewoon even de laatste versie van tasmota van de github gedownload en die geïnstalleerd. Daar zit wel domoticz support in. Maar ik gebruik niet de IDX methode die jij bedoelt.. Ik gebruik mqtt icm domoticz.
Dankje, gaan we dat morgen maar eens proberen. Klopt het dat de interne upgrade-functie niet met een update kwam?

• skank
Bah probeer al ganse dag die lampen met google home te koppelen zonder succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
mdrop schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:26:
[...]
Dankje, gaan we dat morgen maar eens proberen. Klopt het dat de interne upgrade-functie niet met een update kwam?
Klopt ja, ik heb eerst de basic tasmota grflasht, om vervoglens de normale versie weer er op te zetten.

• PtrO
ranjo schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:38:
[...]Doe je bij het aan gaan van de ESP nog iets uitlezen uit de ingebouwde mcu? Of wordt het inschakelen van de ESP voor jou al gezien als beweging? Ik dacht begrepen te hebben dat de mcu de ESP ook "wakker" maakt om andere redenen (om de zoveel tijd even verbinden enzo). Maar het kan zijn dat ik er naast zit.
Het ding gaat aan bij beweging, de MCU zet dan feitelijk spanning op de VCC pin van de esp8285.
De esp8285 met Tasmota start op wat je in MQTT o.a. ziet als "{"RestartReason":"Power on"} een eventuele (virtuele ald of niet mqtt-retained) POWER ON zie je ook terug.
Deze laatste status kan je aan/of uit zetten wat vooral handig is om de status van de PIR - wanneer die uit en door beweging weer aan gaat - te onthouden.

Vervolgens houd Tasmota/Tuya54 de ESP82xx chip een tijdje wakker dmv heartbeat-commando's te sturen naar de MCU die deze (via MQTT) akcknowleded met {"TuyaMcuReceived":"55AA000000010101"}.
Die HeartBeat is 60-70 sec actief en (vaak) langer tot wel 16 keer = 3 minuten indien er kennelijk beweging/activiteit blijft of wanneer er comamndo's worden uitgevoerd.
Hiermee kan je vrij makkelijk in je domotica-logica vaststellen of het een eenmalige of voortdurende beweging is.

Ik ben er nog niet achter of en hoe de MCU van de PIR precies werkt. Een paar commano's heb ik nu uitgevlooid (heartbeat, status, Tuya MCU modus en DeviceKeySerial) maar daar houdt het nu mee op.
De MCU zelf heeft onboard een aantal timers die inderdaad kunnen worden ingesteld om wakker te worden of langer te slapen etc.etc.. Of en hoe precies op Tuya niveau werkt, is mij nog onbekend.
Maagdelijk uit de doos is/lijkt er in elk geval geen timer of timeout die iets doet. Tasmota doet daar ook (nog) niets mee omdat die nog uitgezocht (reversend engineering) en geïmplementeerd moet worden.

NB: Het Tuya devicetype (54) van Tasmota is momenteel primair gericht op de TuyaDimmer en we zijn nog bezig uit te zoeken of/hoe dat opereert voor a) de sirene b) afstandbediening, c) PIR en d) Deursensor. Hierbij ook opgemerkt dat de "licentie houder" die de LSC - van Action - op de markt brengt iets anders in de MCU heeft laten zetten. MCU kan ook orden geflashed wat verder een heel ander verhaal is.

Ter info: Zelf heb ik in de PIR een DS18B20 temperatuursensor geplaatst wat ook keurig werkt.

• PtrO
mdrop schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:57:

[Afbeelding]
Welke versie van Tasmota heb je geïnstalleerd (zie info scherm) ?
Het kan verder zijn dat in jouw flashversie versie, Domoticz/IDX niet in is meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Niet online
PtrO schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:48:
[...]

Welke versie van Tasmota heb je geïnstalleerd (zie info scherm) ?
Het kan verder zijn dat in jouw flashversie versie, Domoticz/IDX niet in is meegenomen.
"Gewoon" de standaard versie die meekomt via het github-script;

Afbeeldingslocatie: https://images2.imgbox.com/10/ba/831QrIGe_o.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vircos
@PtrO dat is goed nieuws. Dank voor de beschrijving, dat zal ik binnenkort ook eens gaan proberen. Trouwens had je je mobiel ook verbonden met het virtual trust netwerk? Die stap is essentieel anders werkt inderdaad het flashen op de OTA manier niet. Staat ook in de instructies binnen je SSH sessie.

Nog een opmerking, ik merk dat mijn Filament lampen bij het verliezen van spanning vaak de config kwijt raken. Daarmee komen ze dus terug in de status na het flashen. Die is wat vervelend zeg maar. Overigens blijven de lampen dan wel uit. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@Vircos

Daar had @Sp33dFr34k last van. Vanaf deze link staat er wat info over.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60633134

Wat belangrijk is bij aan en uit is, dat deze het ipadres vasthoudt.

Als je lamp weer aan en uitzet, zie je in de router dan een nieuw ip adres voor de lamp ten opzichte van de vorige keer?

Zo ja, dan moet je het ip voor de lamp vastzetten.
Gebruik je ook de laatse configuratie?

Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik had het 1x vlak na het flashen en configureren, waardoor ik het weer opnieuw moest doen. Daarna eigenlijk nooit meer last van gehad. Ik heb overigens wel maar 1 filament lamp, de rest zijn RGB. Ik merk dat die filament lamp ook een pieptoon levert, waardoor de waf er niet meer is en ik hem heb moeten vervangen door een normale bulb. Iemand anders ook last van? De RGB lampen piepen niet.

@PtrO Nice, thnx voor het stappenplan! Ik heb de Sonoffs ook altijd gedaan middels een paar draden te solderen, wellicht dat ik dat bij deze ook eens ga proberen :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle2503
Iemand toevallig de
LSC Smart Connect slimme multicolor ledlamp
9 watt | 806 lumen

Al geprobeerd ota te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@jelle2503

Dat is de E14. Die is al te flashen OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle2503
https://www.action.com/nl...mme-multicolor-ledlamp-3/

Deze is toch echt e27.

@Sp33dFr34k klopt ik hoorde vanochtend een lichte zoem, maar niet storend op 3 meter afstand, ik heb er 1 op de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@jelle2503

Te snel gelezen.
Deze heeft een andere chip voor zover ik weet en is tot op heden niet geflashed. Net zoals de plafondlamp niet geflashed kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkleingu2
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-07 16:49
Zelf wil ik ook aan de gang met het flashen van LSC Smart Connect producten en heb daarvoor en Raspberry 4b besteld met Flirc koel behuizing. Maar begrijp ik het nu goed dat dit een probleem is, of kan dit zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:45:
Ik merk dat die filament lamp ook een pieptoon levert, waardoor de waf er niet meer is en ik hem heb moeten vervangen door een normale bulb. Iemand anders ook last van? De RGB lampen piepen niet.
Dat is balen, ik heb er vier en vrouw die flink gevoelig is voor geluid, maar wij hebben nergens last van. Blijkbaar kan het verschillen per batch, voor de volledigheid het gaat bij ons om deze:
https://www.action.com/nl...-slimme-filament-ledlamp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

llevering schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:00:
[...]

Dat is balen, ik heb er vier en vrouw die flink gevoelig is voor geluid, maar wij hebben nergens last van. Blijkbaar kan het verschillen per batch, voor de volledigheid het gaat bij ons om deze:
https://www.action.com/nl...-slimme-filament-ledlamp/
Bij mij gaat het om die dikke bol. Ik hoor het zelf niet, maar zij dus wel, is een hoog geluid zegt ze.

Deze: https://www.action.com/nl...lament-ledlamp--4aa9c59d/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:36:
[...]

Bij mij gaat het om die dikke bol. Ik hoor het zelf niet, maar zij dus wel, is een hoog geluid zegt ze.

Deze: https://www.action.com/nl...lament-ledlamp--4aa9c59d/
Goed om te weten... Die overweeg ik nog voor in de hal als die geluid maakt hoort mijn vrouw het gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vircos
rem_hopster schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:32:
@Vircos

Daar had @Sp33dFr34k last van. Vanaf deze link staat er wat info over.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60633134

Wat belangrijk is bij aan en uit is, dat deze het ipadres vasthoudt.

Als je lamp weer aan en uitzet, zie je in de router dan een nieuw ip adres voor de lamp ten opzichte van de vorige keer?

Zo ja, dan moet je het ip voor de lamp vastzetten.
Gebruik je ook de laatse configuratie?

Ben benieuwd.
Die link heb ik gemist blijkbaar. Ik gebruik de laatste configuratie, maar had de IP's niet vast staan. Dat heb ik nu wel gedaan. Ben benieuwd of dit het oplost.

EDIT: Nee, helaas blijft het probleem bestaan. Zit nu eraan te denken om dan zelf een versie te compilen met alle paramters voorgevuld. Kan alleen niet achterhalen hoe ik de template kan definiëren. Weet iemand dit toevallig? Het voorbeeld laat namelijk minder parameters zien dan er mogelijk zijn na een zoektocht op internet.

Zie voor meer info https://github.com/arends..._config_override_sample.h

en

https://github.com/arends.../tasmota/my_user_config.h

[ Voor 26% gewijzigd door Vircos op 22-11-2019 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PtrO
mdrop schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 06:19:
[...]
"Gewoon" de standaard versie die meekomt via het github-script;
[Afbeelding]
Helder, gewoon is niet gewoon, dan heb je sws een ontwikkelings test/versie (7.0.0.3) te pakken.
Dat de developers van het script-trucs iets pakken is verder natuurlijk hun zaak.
Momenteel is 6.7.1. volgens mij de formele productie release van tasmota, die gebruikt ook nog "sonoff" als naam.

De vraag is verder of in die ontwikkelingsversie, wat en hoeveel van Domoticz door de scripters is meegenomen. Check dat eens.

1) Roep het web/console scherm 's op van je device en geef commando "DomoticzIdx".
Er moet dan iets van "domoticz" als antwoord terug komen. Zo niet, dan heeft jouw tasmota-versie simpelweg geen Domoticz support.

2) Controleer ook of je niet per ongeluk een minimale versie hebt. Hiervoor op het console, command "status 2". Wanneer in het antwoord ergens "minimal" staat, weet je hoe laat het is.

Terzijde: Ook de genoemde "core 2.2.2" lijkt mij erg vaag (of het moet de SDK zijn) omdat het platform normaliter uitgaat van (unstaged) core 2.6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:45:
@PtrO Nice, thnx voor het stappenplan! Ik heb de Sonoffs ook altijd gedaan middels een paar draden te solderen, wellicht dat ik dat bij deze ook eens ga proberen :)
(y) urwelcome.

Onthoud hierbij dat er één extra afwijking is met standaard "esp82xx". Je moet voor(af) het flashen een extra draadje bijsolderen om op de piggy-back chip om in ENable modus actief te houden/zetten (3.3v naar de EN pin, zie mijn post).
Verder als tip, io0 mag tijdens het flashen op LAAG blijven en zelf reset is de esp82xx nata ik die onder power heb gezet door 1 of 2 seconde even de RST pin laag te maken.

NB: Wil je voor je electronicagevoel 100% veilig zijn, ook handig in geval van eigen foutjes , kan je overwegen pullup/down weerstandjes voor de EN, io0 en RST-pin gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Vircos schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 06:46:
@PtrO dat is goed nieuws. Dank voor de beschrijving, dat zal ik binnenkort ook eens gaan proberen. Trouwens had je je mobiel ook verbonden met het virtual trust netwerk? Die stap is essentieel anders werkt inderdaad het flashen op de OTA manier niet. Staat ook in de instructies binnen je SSH sessie.
TL;DR: Kan zijn dat het "beter" gaat wanneer je schoon uit doos een maagdelijke Raspberry gebruikt etc. Ik ben er iig wel klaar mee.

Mijn (oude, rooted, test mobiel Android 4.1 voor dit doel) zag uiteindelijk wel het vtrust WLAN ssid , maar kreeg buiten een IP adres, daarmee geen zinnige connectie voor/in het dummy Tuya-cloud-10.42.x.x netwerk.
Kan zijn dat de WPA/key support onvoldoende was/is of mijn firewall te dicht (afgesloten) stond. Waarom je mobiel contact moet maken in dat netwerk, is mij sws ook vaag. De hele hack/truc is dat er een "Tuya cloud" wordt gesimuleerd waar je mobiel onderdeel van moet zijn.

Na een paar uur ben ik maar mee gestopt met frutten (die ook m'n "netwerkinstelling@linux overhoop haalde). Ik had ik al "ruzie" omdat de scripts erg selectief waren welke WLAN hardware en HostApd software er precies werd gebruikt. Mijn Intel Centrino en Realtek deden het bv. niet (goed) en uiteindelijk met een el-Cheapo Sweex-stick ging het wel in AP modus. Toegeven dat mijn "testomgeving" dichtgetimmerd zit en verre van standaard, ook qua drivers, is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Bij google home is mijn tuya smart niet meer gelinkt. Als ik het weer wil toevoegen, kan ik inloggen en krijg account linken, maar er gebeurt verder niks :?
Ik heb al met machtigingen lopen spelen, de lsc app opnieuw geïnstalleerd...niks. Tuya app geprobeerd, maar die pakt me inlog niet. Iemand een oplossing hiervoor?

[ Voor 8% gewijzigd door Alternative op 23-11-2019 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@Alternative

Krijg je helemaal geen melding?
Dat is raar.
En de app werkt wel los van Google home?
Want als de app ook niet werkt, dan ligt het daaraan.

Wel raar.

Ik las in een post op dit forum dat iemand een melding kreeg van Google home dat service niet beschikbaar was.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60681014

Keep us posted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdrop
  • Niet online
PtrO schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:11:
[...]

Helder, gewoon is niet gewoon, <knip>
De binary-file was inderdaad dermate uitgekleed dat er geen ondersteuning voor Domoticz aanwezig is/was. Inmiddels geupgrade door eerst "sonoff-minimal.bin" te flashen, gevolgd door de gehele versie (sonoff.bin). In combinatie met MQTT werkt het geheel nu perfect :D!

Natuurlijk ook dank aan @Dacuuu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien offtopic, maar aangezien het om dezelfde (al dan rebranded) hardware lijkt te gaan... Ik heb laatst een niet-Action smart plug met Tuya voorzien van Tasmota en dat werkt na het opnieuw kalibreren met een 60W gloeilamp als load en Voltcraft Energy Logger 4000 als referentie prima, op een klein dingetje na.

Zowel met de oorspronkelijke als met Tasmota firmware laat een netwerk scan programma geen mac en hostnaam zien, alleen het ip. Weet iemand of er een instelling is waarmee ik die info wel in netwerk scan programma's kan zien?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santiago512
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-07 12:43
https://github.com/RavenSystem/esp-homekit-devices

De Action smart plugs direct in Homekit zonder China of Hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-07 19:55

Toppe

Oké ✅

Iemand dit al getest met de LED strip?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santiago512
Toppe schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:33:
[...]

Iemand dit al getest met de LED strip?
Als daar een 8266 of 8285 in zit zou het met de goede template moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santiago512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santiago512
{"c":{"o":1,"l":4},"a":[{"t":2,"0":{"r":[{"g":12}]},"1":{"r":[{"g":12,"v":1}]},"b":[{"g":14}]}]}

deze is wel goed

[ Voor 28% gewijzigd door Santiago512 op 23-11-2019 18:27 . Reden: herstel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santiago512
RavenSystem template voor LSC Smartplug

{"c":{"o":1,"l":4},"a":[{"t":2,"0":{"r":[{"g":12}]},"1":{"r":[{"g":12,"v":1}]},"b":[{"g":14}]}]}

[ Voor 4% gewijzigd door Santiago512 op 23-11-2019 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Raven schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:21:
Misschien offtopic, ....
Zowel met de oorspronkelijke als met Tasmota firmware laat een netwerk scan programma geen mac en hostnaam zien, alleen het ip. Weet iemand of er een instelling is waarmee ik die info wel in netwerk scan programma's kan zien?
Met "nmap x.x.x.x" (en/of "ping x.x.x.x") (x.x.x.x = het ip adress) en daarna "arp -a" kun je veelal het MAC-adres achterhalen dat gekoppeld is aan een (actief/bereikbaar) IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
En anders gebruik je fing op je telefoon of tablet. Of kijk je in je router naar de dhcp-assignments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Bij de action in Emmen mogen ze de slimme stekker niet meer verkopen. De rede is niet helemaal duidelijk, maar ze zijn terug geroepen. Stond voor jan drie letter bij de kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Alternative schreef op zondag 24 november 2019 @ 07:08:
Bij de action in Emmen mogen ze de slimme stekker niet meer verkopen. De rede is niet helemaal duidelijk, maar ze zijn terug geroepen. Stond voor jan drie letter bij de kassa.
Ben benieuwd hoe en waarom ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
@Dacuuu geen idee. Stond bij de kassa en die gaf aan dat het product niet meer verkocht mocht worden. Hoger personeelslid er bij, rede gevraagd...kon niet meer zeggen dan mag niet, zijn terug geroepen. Toen ik vroeg waarom het schap dan vol lag, ging ze gelijk het schap leeghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
Toen ik vorige week (toen ze in promotie waren) er wou gaan kopen waren ze uitverkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
Op de site van action wordt niets aangegeven over de smart plug. Onder het menu belangrijke product informatie staan alleen twee andere producten beschreven, die onveilig zijn.

Als er een reden zou zijn om deze stekkers niet meer te verkopen, zou dat volgens mij een veiligheidsreden moeten zijn en dat zou ook meteen gecommuniceerd moeten worden.

Alle lsc smart producten zijn nog op de site aanwezig en te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
@rem_hopster de winkel gaf het toch echt niet mee. Misschien passen ze de site nog aan

[ Voor 11% gewijzigd door Alternative op 24-11-2019 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

Harrie

NederVlaming

Hmm, lijkt mij inderdaad belangrijk om te weten, als er inderdaad een gevaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
Ik heb even mijn plugs uit de HA gehaald en ga morgen eens kijken of ik wat info kan krijgen en vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
@rem_hopster ik ben benieuwd. In de winkel konden ze me niks vertellen. Misschien een slechte batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

PtrO schreef op zondag 24 november 2019 @ 01:31:
[...]

Met "nmap x.x.x.x" (en/of "ping x.x.x.x") (x.x.x.x = het ip adress) en daarna "arp -a" kun je veelal het MAC-adres achterhalen dat gekoppeld is aan een (actief/bereikbaar) IP adres.
Nmap wordt niet herkend, ping geeft geen hostnaam en arp -a heeft geen entries gevonden.
francisp schreef op zondag 24 november 2019 @ 06:58:
En anders gebruik je fing op je telefoon of tablet. Of kijk je in je router naar de dhcp-assignments.
Fing geeft wel de mac (zodat ik in ieder geval het merk kan zien), echter geen hostnaam. Dat laatste kan nu niet, router-pc accepteert op het moment geen logins.

Maar het blijft wel raar, elk ander netwerkapparaat geeft de hostnaam wel door :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Voor de mensen die Tasmota hebben draaien op de LED strip, hierbij een begin om de afstandsbediening ook weer werkend te krijgen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Rule1 
ON IrReceived#Data=0x00F7C03F DO Power On ENDON
ON IrReceived#Data=0x00F740BF DO Power Off ENDON
ON IrReceived#Data=0x00F7E01F DO Color1 FF8866 ENDON
ON IrReceived#Data=0x00F7E817 DO Scheme 2 ENDON
ON IrReceived#Data=0x00F7F00F DO Scheme 4 ENDON
ON IrReceived#Data=0x00F7807F DO Dimmer - ENDON
ON IrReceived#Data=0x00F700FF DO Dimmer + ENDON
ON IrReceived#Data=0x00F7609F DO Color 0000F0 ENDON
ON IrReceived#Data=0x00F7A05F DO Color 00F000 ENDON
ON IrReceived#Data=0x00F720DF DO Color F00000 ENDON

Bovenstaande code even in kladblok zetten en dan over kopiëren naar je console (in één script!), even op enter drukken en veel plezier er mee.

Knoppen die het doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Dimmen + (*)
Dimmen - (*)
Power Off
Power On
R
G
B
W
Flash (HEFTIG!!!)
Smooth

Mocht je willen dan kan je in het console ook nog een Fade bepalen, hiermee wordt een verandering langzaam doorgevoerd. Qua snelheid vindt ik Speed 5 het netst.

Succes op Flash :+

* Er zit een bug in Tasmota die slecht één keer een dim actie toelaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:07
Was net bij de Action in Almere Buiten en daar liggen de plugs gewoon nog in het vak. Geen idee wat ze doen als je er mee naar de kassa gaat maar ze zijn dus niet actief uit de winkel gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bancker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-05 23:06
Ik heb lampen en stopcontactschakelaars van LSC gekocht.
Dacht aan flashen maar was niet nodig. Heb de Tuya app geinstalleerd en de lampen en schakelaars daarin gewoon kunnen toevoegen. Daarna in configuration.yaml gezet:
tuya:
username: mijnemailbijtuya@gmail.com
password: Mijnww
country_code: "31"

Werkt dus prima out of the box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
bancker schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:57:
Dacht aan flashen maar was niet nodig. Heb de Tuya app geinstalleerd en de lampen en schakelaars daarin gewoon kunnen toevoegen. Daarna in configuration.yaml gezet:
tuya:

Klopt, alleen de ledstrip werkt niet out of the box met HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:07
bancker schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:57:
tuya:

Klopt helemaal maar alles gaat nu altijd via de servers van Tuya en een ieder moet voor zichzelf bepalen of dat wenselijk is. Ik vond dat niet wenselijk en wil niet afhankelijk zijn van externe servers waarbij ik ook niet weet wat ze met mijn data doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 21:31

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb 3 e14 lampen gehaald bij action, 2 ervan heb ik zonder probleem kunnen flashen naar tasmota met tuya convert, een derde lamp lukt niet. Toevoegen in de tuya app gaat wel, maar dan zie ik alleen maar de kleurtemp, geen rgb. Is dit een rgb of cwww lamp?

En welke template gebruik ikna het flashen?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@sander817

Ik heb deze stappen uitgevoerd voor het flashen van de e14 lamp.

Hoop dat je hiermee verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

is de LSC pir nou ook te flashen via the OTA manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@sander817
Niet over ota, maar @PtrO heeft een recente beschrijving gemaakt.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60684526

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Zojuist m’n strip van de trap getrokken. Wat een bagger kwaliteit! 1x een hoek om en meteen breekt dat ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Zojuist een poging gedaan, tot en met output op de seriële poort lukt het, maar flashen lukt niet. Geen response.
Ik heb het vermoeden dat de ESP niet in bootloader mode start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@sander817

Ik heb een link ingevoegd van u_nix_we_all. Deze heeft met esp o.a. de ledstrip geflashed. Hij beschrijft wat hij heeft gedaan. Misschien zit er nog iets tussen wat je verder kan helpen.

u_nix_we_all in "Action - LSC connect - beveiliging inrichten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
sander817 schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:04:
[...]

Zojuist een poging gedaan, tot en met output op de seriële poort lukt het, maar flashen lukt niet. Geen response.
Ik heb het vermoeden dat de ESP niet in bootloader mode start
Zie mail.TL:DR: Kan zijn dat je een extra schop op RST moet geven om het gestarte flashen daadwerkelijk door te laten gaan/lopen. Krijg/zie je ergens de boodschap "connecting ...---...---" ?

Ter info hier mijn succesvolle sessie (tasmota 6.7.1 van mijn fork op https://github.com/ptrooms/Sonoff-Tasmota ):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
Executable segment sizes:
BSS    : 43936 )         - zeroed variables      (global, static) in RAM/HEAP 
RODATA : 4768  ) / 81920 - constants             (global, static) in RAM/HEAP 
DATA   : 1756  )         - initialized variables (global, static) in RAM/HEAP 
IROM   : 563816          - code in flash         (default or ICACHE_FLASH_ATTR) 
IRAM   : 31188   / 32768 - code in IRAM          (ICACHE_RAM_ATTR, ISRs...) 
Sketch uses 601528 bytes (62%) of program storage space. Maximum is 958448 bytes.
Global variables use 50460 bytes (61%) of dynamic memory, leaving 31460 bytes for local variables. Maximum is 81920 bytes.
esptool.py v2.7
Serial port /dev/ttyUSB1
Connecting....
Chip is ESP8266EX
Features: WiFi
Crystal is 26MHz
MAC: xx:xx:xx:xx:xx:xx
Uploading stub...
Running stub...
Stub running...
Manufacturer: c8
Device: 4015
Detected flash size: 2MB
Hard resetting via RTS pin...
esptool.py v2.7
Serial port /dev/ttyUSB1
Connecting........_____.....
Chip is ESP8266EX
Features: WiFi
Crystal is 26MHz
MAC: xx:xx:xx:xx:xx:xx
Uploading stub...
Running stub...
Stub running...
Configuring flash size...
Auto-detected Flash size: 2MB
Flash params set to 0x0330
Compressed 605680 bytes to 418246...

Writing at 0x00000000... (3 %)
Writing at 0x00004000... (7 %)
Writing at 0x00008000... (11 %)
Writing at 0x0000c000... (15 %)
Writing at 0x00010000... (19 %)
Writing at 0x00014000... (23 %)
Writing at 0x00018000... (26 %)
Writing at 0x0001c000... (30 %)
Writing at 0x00020000... (34 %)
Writing at 0x00024000... (38 %)
Writing at 0x00028000... (42 %)
Writing at 0x0002c000... (46 %)
Writing at 0x00030000... (50 %)
Writing at 0x00034000... (53 %)
Writing at 0x00038000... (57 %)
Writing at 0x0003c000... (61 %)
Writing at 0x00040000... (65 %)
Writing at 0x00044000... (69 %)
Writing at 0x00048000... (73 %)
Writing at 0x0004c000... (76 %)
Writing at 0x00050000... (80 %)
Writing at 0x00054000... (84 %)
Writing at 0x00058000... (88 %)
Writing at 0x0005c000... (92 %)
Writing at 0x00060000... (96 %)
Writing at 0x00064000... (100 %)
Wrote 605680 bytes (418246 compressed) at 0x00000000 in 36.9 seconds (effective 131.2 kbit/s)...
Hash of data verified.

Leaving...
Hard resetting via RTS pin...

NB: Ik heb en ben bezig mijn Tasmota vwb Tuya-support ietsjes aan te passen. Tasmota is momntele nog gebasseerd op de Dimmer en snapt PIR/DOOR nog niet helemaal. De specifieke DpId en FnId's zijn anders.

Ik heb nu 2 PIRś en één Deursensor zo gedaan. Zelf flash ik met Arduino/esp8266 die onder water esptool gebruikt waar de statusverloop boodschappen staan.
NB: de "smart-contact" en reguliere esp82xx chips volstonden met met één aanvangsReSeT (wat meestal gebeurd als je de usb inplugt terwijl io0 - voor flashmodus - op GND hangt.)

[ Voor 79% gewijzigd door PtrO op 25-11-2019 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Waarom gebruik je niet alleen 3V, gnd, tx en rx, en de gpio om in de bootloader te starten

Waar zijn die andere voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
@sander817. Zie mail. tl;dr: draden zijn hier nodig omdat het anders niet werkt.

Kan maar wil geen al te diepgaand verhaal houden. De Tywe3s lijkt (mij) niet de standaard (secondary) bootloader te hebben, zoals je ook al kunt afleiden aan de chinese spuugtekst (seriële leesstart).

"Normaal" is inderdaad, dat de esp8266 keurig in flashmodus gaat wanneer tijdens opstart via aansluiten voeding vanuit USB, de io0 naar GND hangt. Echter. . normaal is niet normaal . . de "Tywe3s" print (waarin zich de esp8266 bevindt) lijkt (mij) een afwijkend opstartcircuit te hebben die te kort is voor de flashmodus.
Door nu zelf expliciet een hard-ReSeT te doen met io0 op Laag, weet je zeker dat de flashmodus, primary bootloader, wel bereikt wordt. Zelf doe ik dat ondertussen bij alle ESP's die ik binnenkrijg. Geen zin meer om uit te zoeken of die wel/niet goed met knopjesgedoe in flashmodus komt.

[ Voor 15% gewijzigd door PtrO op 26-11-2019 17:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W F S
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Alternative schreef op zondag 24 november 2019 @ 07:08:
Net bij een Action in Den Haag de slimme stekkers ook nog volop in het schap. Twee gepakt en bij de kassa met eentje inderdaad een probleem. Mocht/kon niet worden afgerekend. Wat bleek, had niet goed opgelet en eentje met randaarde en een zonder randaarde gepakt.

De variant zonder randaarde mag dus niet meer verkocht worden en moest tot "verbazing" van de bedrijfsleider ook uit het schap gehaald worden.

Dus er schijnt inderdaad iets aan de hand te zijn, in elk geval met de interne communicatie bij de Action |:(

De cassiere kon mij uiteraard ook niet verder vertellen hoe en wat precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

W F S schreef op woensdag 27 november 2019 @ 17:05:
[...]

Net bij een Action in Den Haag de slimme stekkers ook nog volop in het schap. Twee gepakt en bij de kassa met eentje inderdaad een probleem. Mocht/kon niet worden afgerekend. Wat bleek, had niet goed opgelet en eentje met randaarde en een zonder randaarde gepakt.

De variant zonder randaarde mag dus niet meer verkocht worden en moest tot "verbazing" van de bedrijfsleider ook uit het schap gehaald worden.

Dus er schijnt inderdaad iets aan de hand te zijn, in elk geval met de interne communicatie bij de Action |:(

Je zou toch verwachten dat ze directer handelen dan wat er nu gebeurt? En dat er geen waarschuwing gaat richting de klant dat de huidige modellen niet goed zijn?

Of zullen ze problemen ervaren met klanten die wél die dingen flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
Action mag zeker wat directer handelen dan. Ik heb een mail gestuurd met de vraag over de stopcontacten en geen reactie gehad en nu net van @W F S wat meer info.

Verder ook nog geen info op de site.

Is er te controleren of er een randaarde aanwezig is of juist niet aanwezig is?

Al mijn plugs zien er hetzelfde uit.

Als het een verkeerde batch zou zijn geweest, dan verwacht je ook op de site een melding met nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W F S
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
rem_hopster schreef op woensdag 27 november 2019 @ 17:57:
Action mag zeker wat directer handelen dan. Ik heb een mail gestuurd met de vraag over de stopcontacten en geen reactie gehad en nu net van @W F S wat meer info.

Verder ook nog geen info op de site.

Is er te controleren of er een randaarde aanwezig is of juist niet aanwezig is?

Al mijn plugs zien er hetzelfde uit.

Als het een verkeerde batch zou zijn geweest, dan verwacht je ook op de site een melding met nummers.
De plugs met randaarde hebben van die koperkleurige metalen klemmetjes aan de binnenkant.

Als je in de LSC app kijkt onder plug toevoegen is de smart plug EU standard met randaarde en de smart plug BE/FR standard zonder randaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-07 08:04

dnzm

Knorrig

Zo, gisteren eindelijk de e14 RGB-lamp aan de gang gekregen, dat was nog best een gedoe. Lamp doet nu wat-ie moet doen, en wordt keurig gezien in HomeAssistant. Het enige dat ik wat apart vind, is dat als ik de configuratie aanpas en de lamp zegt te moeten herstarten, hij daarna nergens meer op reageert, geen ping, niks. Lamp uit en weer aan lost dat op en de configuratie is dan bewaard, maar het lijkt me niet helemaal de bedoeling. Iemand anders dat al eens gezien? Voor de volledigheid: er draait nu Tasmota 7.0.0.6.

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

• PtrO
W F S schreef op woensdag 27 november 2019 @ 17:05:
[...]

Helder en wiedes, wat dus de reden is voor het terughalen. Zelf heb ik - ook niet zo - toevallig, alleen maar plugs met randaarde. In mijn "Action" hadden ze trouwens geen andere.

De LSC "stopcontacten" hebben intern geen gescheiden voeding, zeg maar trafootje en tappen rechtstreeks de voeding voor de elektronica af uit het lichtnet. Bij vocht, etc, kan je dan elektrocutie en brandproblemen krijgen. Ik heb ook diverse andere "smartplugs" waar wel een gescheiden voeding in zit en je die dus confirm CE mag/kunt gebruiken in een ongeaard stopcontact.

NB: dat mensen de stopcontacten met randaarde weer niet gebruiken in een geaard stopcontact is dan een "eigen"risicokeuze.

• francisp
W F S schreef op woensdag 27 november 2019 @ 18:13:
[...]

De plugs met randaarde hebben van die koperkleurige metalen klemmetjes aan de binnenkant.

Als je in de LSC app kijkt onder plug toevoegen is de smart plug EU standard met randaarde en de smart plug BE/FR standard zonder randaarde.
Inbouw/opbouwstopcontacten met randaarde zijn explicitiet verboden door het AREI, maar over insteekmodules zegt het AREI dan weer niets. Maar voor zover ik zie hebben de schakelaars in 'onze' Actions wel een pen-aarde.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

PtrO schreef op donderdag 28 november 2019 @ 02:36:
[...]

Helder en wiedes, wat dus de reden is voor het terughalen. Zelf heb ik - ook niet zo - toevallig, alleen maar plugs met randaarde. In mijn "Action" hadden ze trouwens geen andere.

De LSC "stopcontacten" hebben intern geen gescheiden voeding, zeg maar trafootje en tappen rechtstreeks de voeding voor de elektronica af uit het lichtnet. Bij vocht, etc, kan je dan elektrocutie en brandproblemen krijgen. Ik heb ook diverse andere "smartplugs" waar wel een gescheiden voeding in zit en je die dus confirm CE mag/kunt gebruiken in een ongeaard stopcontact.

NB: dat mensen de stopcontacten met randaarde weer niet gebruiken in een geaard stopcontact is dan een "eigen"risicokeuze.
Dus ze zijn onveilig in een ongeaard stopcontact? Dan is het voor mij ook geen oplossing (de meeste stopcontacten hier zijn ongeaard). Hoe kun je dat weten als klant? Staat er geen CE keurmerk op?

Is een geaard stopcontact/stekkerdoos in een ongeaard stopcontact altijd gevaarlijk dan? Het blijft toch gewoon ongeaard? Er zit bij niet smart stekkerdozen ook vaak een knop met een lampje in dat zijn stroom ergens vandaan moet krijgen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• PtrO
Marzman schreef op donderdag 28 november 2019 @ 07:11:
[...]

Dus ze zijn onveilig in een ongeaard stopcontact? Dan is het voor mij ook geen oplossing (de meeste stopcontacten hier zijn ongeaard). Hoe kun je dat weten als klant? Staat er geen CE keurmerk op?

Is een geaard stopcontact/stekkerdoos in een ongeaard stopcontact altijd gevaarlijk dan? Het blijft toch gewoon ongeaard? Er zit bij niet smart stekkerdozen ook vaak een knop met een lampje in dat zijn stroom ergens vandaan moet krijgen.
tl;dr, wanneer je het veilig wilt hebben moet je gekochte spullen ook niet flashen of met tweaken op andere wijze (kunnen) gebruiken.

Geaard zijn spullen NIET onveiliger dan whatever. Zie het zo, wanneer je je koelkast of wasmachine (per definitie voorzien van geaarde stekker) op een ongeaard stopcontact gebruikt, kan dat gevaar opleveren. Veder de bekende discussie of een mes (on)veilig is.

Kern is, wat je als gebruiker wel wordt geacht te kunnen weten, dat je je gekocht spul juiste wijze gebruikt en zo aansluit. Voor onwetenden, zijn er CE-normen eisen opleggen onnadenkend gebruik, voor te zijn. Denk afbeveiliging van stekkergaatjes of in jouw voorbeeld dat die (mechanische) bediende (contactdoos)schakelaar (mits met lampje, wat bij geaard weer de norm is) dubbelpolig moet zijn uitgevoerd. Lampje uit is dan ook echt apparaat uit.

Ik vermoed hier, dat de Action O+ per ongeluk CE 'spullen' verkocht die technisch gezien, onnadenkend gebruikt konden worden met/door dikke geaarde stekkers. Je mag best ongeaarde electrospullen verkopen maar dan mogen er alleen "dunne"/"smalle" stekker(pootjes) in passen van zeg een schemerlampje of radio. Dat bij de Gamma wandcontactdozen kunt kopen om zelf te monteren in de badkamer of hier zaken kunt flashen (met een handige "truc" vanwege een onbedoelde onvolkomenheid) valt weer onder onder het gekwalificeerd cq. "deskundig" gebruik ter eigen verantwoording.

Wanneer je gekochte spullen 100% veilig wil gebruiken, moeten die ook niet (willen) flashen of met een Tuya convert actie, verbouwen. Als voorbeeld, die smartplug kan je na het hacken bv. zodanig herprogrammeren dat het lampje ervan uit is, terwijl is nog keurig stroom op de polen staat en die lampen kun je in de fik laten vliegen. Net zoals je een mes voor iets anders kunt gebruiken dan snijden. Ik laat de rest maar aan je verbeelding over...... "ik had nog zo gezegd, blijf er van af :P ".

• Troetelbeer
De plugs zijn in ieder geval niet meer te vinden op de Belgische Action website. Op de Nederlandse wel. In de winkel zijn ze er ook niet meer(ben in 3 verschillende filialen geweest in België).

Had er gelukkig enkele weken geleden eentje gekocht, maar wilde nog een tweede. Binnenkort maar in NL meenemen, wanneer ik bij familie ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanwillemsen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-11-2024
ben op zoek naar goede en betaalbare bewegingssensor die werk met deze lampen, iemand suggesties?
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste