Action - LSC connect - beveiliging inrichten

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 21:57
@PtrO

Ik bedoelde de config/settings van de PIR sensor in Tasmota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 14:01
vandaag tasmota weten te flashen op mijn pir sensor, ook mqqt werkt met domoticz,echter krijg ik alleen maar een status off terug. Enig idee wat de instellingen van sonof moeten zijn zodat er ook een on verstuurd wordt en ik er een lamp mee aan kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 16:26
ninjazx9r98 schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:01:
@PtrO
Aangezien je het hebt over as we speak, wat is er de afgelopen dagen/weken aangepast dat het nu (weer) niet werkt? Voor zover mij bekend werkt het namelijk gewoon op dit moment. Met de software is wat mij betreft stukken eenvoudiger dan draadjes solderen, voor de draadjes eraan zitten zijn die dingen al geflashed ota.
In de nieuwe Tuya heeft de maker - imho overigens zeer terecht - de OTA bug/fout opgelost.
Ook omdat het anders te makkelijk kan worden misbruikt door allerlei onverlatenen die dan esp8266 devices heimelijk via OTA kan wijzigen.
NB: dit is primair geen maatregelen om jou of mij buiten de soldeer deur te houden maar vooral dat normale gebruikers die via het Tuya-Cloud platform werken, gehackt kunnen worden door figuren zoals ik en mogelijk jij.

Dat eenvoudiger snap ik ook wat zeer relatief is voor iemand die - nofi - wel kan micro/solderen. Meevliegen is natuurlijk makkelijker dan zelf vliegen wanneer je dat niet beheerst.

Wat veel anderen doen doe bang zijn van een soldeerbout, kijken of de Tuya werkt en pas dan gaan solderen. Nogmaals ik ben geen tegenstander van Tuya-truc maar er zijn zoveel toevallige "gimmicks" (die Tuya is niet de enige) waar ik geen "zin" in heb dat uit te vlooien. de hardware oplossing, werkt altijd, ook als dat ding gebricked is - wat een hobbymuts beslist wel 's zal gebeuren - in software.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Maar even apart gequoted omdat het anders voor mij door elkaar gaat lopen.
Ierlandfan schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:08:
@PtrO
Ik bedoelde de config/settings van de PIR sensor in Tasmota
Er is geen template noodizakelijk. De PIR zelf heeft geen nurbare GPIO/pinnen in gebruik. De "aan/power on/uit" slatus boodschap via MQTT is voldoende info dat de PIR kennelijk door iets is aan gegaan.
Hierna (een seconde of 5) gaat PIR weer uit voor iets van 30-40sec. Voor realtime beetje ongeschikt maar voor de rest, prima te doen.

NB: Ik wil, met en als tertijd, nog ś gaan spelen om in Tasmota de wel aangesloten RX/TX pin te benaderen. Hiervoor zet je dan GPIO0/GPIO3 op het gewenste protocol (zoals Tuya RX nummer 107 en Tuya TX nummer 108). De rest van de logic/link kan je hier zelf dan ook wel bedenken. Tasmota kent een deel van het Tuya-MCU protocol. Ik heb zelf nog geen tijd gemaakt - of zinnigheid gevonden - dat verder uit te vlooien.

Zie ook: de volgende reactie:
RaceKabouter schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:12:
vandaag tasmota weten te flashen op mijn pir sensor, ook mqqt werkt met domoticz,echter krijg ik alleen maar een status off terug. Enig idee wat de instellingen van sonof moeten zijn zodat er ook een on verstuurd wordt en ik er een lamp mee aan kan sturen.
Cool!!!!
De PIR sensor kan alleen die status afgeven en zal daarna weer - zonder actieve Wifi - gaan slapen. Je bent dus waar je zijn wilt. Normaliter wordt die whatever "status" via OpenHab/Hass/whatever/Domticz opgepikt die dan een schakelaar elders bediend.

Je kunt ook een on-the-fly TasmotaRule maken die in de PIR wordt gezet waarmee die doelschakelaar via een directe MQTT boodschap aan/uit gaat. Probleem hiermee is echter dat die regel alleen kan ingebracht worden wanneer de PIR dus (zeer tijdelijk) eventjes aan is. Het is dan wat fröbelen en frutten. Zelf prefereer ik het te doen via een Domotica platform. De PIR is dan een simpel sensor die aangaat bij beweging waarn aik in mijn Domitica bepaal hoe/lang ik wat daarmee doe.

[ Voor 33% gewijzigd door PtrO op 10-11-2019 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:27
@PtrO
En dat is de afgelopen dagen/weken geweest dat die bug opgelost is? Vooralsnog kan ik daar helemaal niets over vinden en ben eigenlijk wel nieuwsgierig.
Overigens ben ik prima in staat om micro te solderen maar ben meer van waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Even tuya convert aanslingeren om binnen een paar minuten klaar te zijn verkies ik toch echt boven de soldeerbout. Wie weet moet ik ook aan de soldeerbout geloven in de toekomst maar vooralsnog werkt tuya convert hier probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 14:01
De PIR sensor kan alleen die status afgeven en zal daarna weer - zonder actieve Wifi - gaan slapen. Je bent dus waar je zijn wilt. Normaliter wordt die whatever "status" via OpenHab/Hass/whatever/Domticz opgepikt die dan een schakelaar elders bediend.
dank voor je antwoord, probleem is dat ik in domoticz niet zie dat de status van de pir is veranderd, dus ik kan er geen rule aan koppelen. Als er een on en direct daarna een off komt kan ik er in domoticz een actie aan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
@rem_hopster ninjazx9r98
Om de indruk te voorkomen dat ik alleen wil sodleren, dat is niet het geval. Zelf doe/wil ik veel meer dan flashen.
Ik soldeer in dezelfde tijd gelijk een DS18B20 of DHT11/22 in zodat het device gelijk ook temperatuurstatus gaat versturen of zet er een extra schakelaar of reedcontact bij.

Vwb de de bug.... de devices die nu zijn uitgeleverd of in de magzijnen liggen zullen best nog met de Tuya/truc kunnen werken. Lees ook dit ter illustratie. Nogmaals, een slimmerik heeft die OTA mogelijkheid als flashgat/bug uitgevonden, gedocumenteerd en verder uitgenut. Leuk voor jou en anderen.

De firma Tuya, wat echt een heel grote jongen is, heeft inmiddels dat als fout onderkend en haar Tuya OTA bootsofware aangepast. Grote kans dat Tuya apparaten zodra die contact maakt met de Tuya-cloud, die tzt gelijk als correctie krijgen ingegoten.
Het is natuurlijk sowieso ongewenst dat hobbybobbers zoals jij en ik, met wat "remote software" zomaar Tuya devices kunnen bewerken en die desoods (on/opzettelijk) vernaggelen. Of er heimelijk spionagespul van maakt... ik laat de rest maar aan de verbeelding over.

Dus mocht je "Tuya" spulletjes kopen, laat die onder geen beding, alvast contact maken met de Tuya-cloud, anders word het s/ws solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
RaceKabouter schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:47:
[...]dank voor je antwoord, probleem is dat ik in domoticz niet zie dat de status van de pir is veranderd, dus ik kan er geen rule aan koppelen. Als er een on en direct daarna een off komt kan ik er in domoticz een actie aan koppelen.
Snap ik niet. Je detecteert toch in Domticz dat het apparaat er ineens is ? Zo ja dan weet je dat dit alleen het geval is wanneer de PIR is aangegaan ? Of heeft Domoticz geen feedback status die een sensor/switch zonder verdere reactie, weer kan uitzetten ?

Ik zit zelf op het uitgebreidere openHAB waar dat ongeveer uit de box kan. Mogelijk kan je wat in elkaar vogelt dat je gewoon luistert naar de MQTT boodschappen ipv van die alleen voor/met Domoticz werkt. Ik ken iemand die dat doet met NodeRed om zo de boel te verbouwen voor Domoticz.

Ik maak gebruik van retainable MQTT die uit de doos , de LastWilTrigger ondersteund.
De PIR komt online met lastwill "Offline" en wanneer die MQTT de connectie verliest met met de esp8266, stuurt MQTT mij zelf (als Last Will) de offline boodschap. Wanneer de esp8266 weer online is krijg ik de "Online"status boodschap. Tesamen een prima bruikbare On/Off combinatie.

Wat ik zelf als extra doe in openHAB is dat wanneer ik een "Online" trigger ontvang, de sensor switch qua status aangaat, ik die na 5 seconden weer met een expliciete "expiry opdracht" weer uitzet. Immers de PIR is per keer hooguit seconden in de lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
@PtrO
Dan heb je het dus over oud nieuws dat al geruime tijd geen probleem meer is omdat men dit al opgelost heeft in tuya convert. Eén van de berichten op de pagina waar je naar linkt zegt dat ook
I did succeed in flashing a device with the new tuya sdk with tuya-convert.
Changes needed are in my own fork,...
En op de github van tuya convert
On January 28th, 2019, Tuya started distributing a patch that prevented older versions of tuya-convert from completing successfully. We have since developed a work around to enable OTA flashing once again, but there is always the possibility that Tuya will respond with yet another patch.
Zelf heb ik spul bij de Action gekocht en deze gebruikt met zowel de app van LSC als die van Tuya puur om te kijken of het uberhaupt wat is. Daarbij is ongetwijfeld de firmware geupdate maar deze zijn probleemloos geflashed met de huidige tuya convert.
Voor wat betreft spionagespul, ik zie het eerder als onklaar maken van spionagespul niet als het maken van ;)
Wordt het in de toekomst met nieuw spul weer anders dan zie ik het op dat moment wel weer of wacht tot het wel weer mogelijk is.

PS
Ook met solderen heb je geen zekerheid dat dat altijd blijft werken. Ook daartegen kan men maatregelen nemen, bijv (deels) volgieten/bedekken met hars of de constructie dusdanig maken dat de behuizing niet meer eenvoudig te openen of weer te sluiten is. Wat dat betreft denk ik dat het een wedloop blijft.

[ Voor 16% gewijzigd door ninjazx9r98 op 11-11-2019 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op maandag 11 november 2019 @ 07:31:
Zelf heb ik spul bij de Action gekocht en deze gebruikt met zowel de app van LSC als die van Tuya puur om te kijken of het uberhaupt wat is. Daarbij is ongetwijfeld de firmware geupdate maar deze zijn probleemloos geflashed met de huidige tuya convert.
Aanvulling:
De LSC spullen kwamen al uit de doos met de nieuwe versie van Tuya, die konden toen niet geflashed worden met tuya-convert. De huidige tuya-convert (2.0 aka new SKD) versie kwam vrij snel daarna en daarmee kan het weer wel.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Als tweaker, zoek je altijd naar een manier om iets naar je hand te zetten en de ene keer betekend dat solderen en voor de andere keer gebruik maken van software. Beide hebben voor- en nadelen en zoals iedereen ook aan geeft.. Het blijft een wedloop om steeds weer iets in je eigen 'cloud' te ontsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
u_nix_we_all schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:08:
[...]

Aanvulling:
De LSC spullen kwamen al uit de doos met de nieuwe versie van Tuya, die konden toen niet geflashed worden met tuya-convert. De huidige tuya-convert (2.0 aka new SKD) versie kwam vrij snel daarna en daarmee kan het weer wel.
Kortom, chasing the rabbit. Maar goed, zolang het kan, is het nutbaar. Ik zet wel mijn vraagtekens bij Tuya die dit gat - als security breach - niet fatsoenlijk weet te dichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransOvk
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-06 22:27
Het lukt me niet om de LSC led lampen van de Action te flashen met tuya-convert. Ik krijg de melding dat er geen esp82xx chip in zit. Toch lees ik dat er mensen zijn die het wel is gelukt. Ben benieuwd naar hun ervaringen. Heb de lamp wel eerst aan de LSC app gekoppeld om hem te proberen. Mogelijk is dat het probleem.

[ Voor 17% gewijzigd door FransOvk op 11-11-2019 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Laatst online: 08-06 21:57
Ik heb er in ieder geval een maand ofzo geleden twee geflashed met een PI. Ik moest de lampen regelmatig opnieuw aanzetten voordat ze pakte. De op hetzelfde moment gekochte PIR Deur en ledstrip heb ik gesoldeerd geflashed. Had ik meteen een goeie reden om de nieuwe TS100 Soldeerbout uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atriplex
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-04 14:37
Hallo,

Misschien een rare vraag is het mogelijk om ESPHome en Home Assistant op verschillende IP adressen te installeren. Ik kan daar eigenlijk niets van terugvinden op het web. Ik gebruik geen Hassio.

Probleem heeft zich al opgelost.Ik merk nu hoe netjes ESPHome geïntegreerd is met Home Assistant. Heel netjes gedaan. Alleen ik heb een andere setup.

Met vriendelijke groeten,

Peter

[ Voor 32% gewijzigd door Atriplex op 13-11-2019 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
PtrO schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:24:
[...]

Kortom, chasing the rabbit. Maar goed, zolang het kan, is het nutbaar. Ik zet wel mijn vraagtekens bij Tuya die dit gat - als security breach - niet fatsoenlijk weet te dichten.
Ik zet mijn vraagtekens bij de kreet security breach. Ik denk eerder dat men niet wil dat er andere firmware geflashed wordt waarmee het eigen platform omzeild wordt. Dit gat, als je het zo wilt noemen, is er immers alleen als een device nieuw uit de doos komt en gevonden moet worden om vervolgens toegevoegd te gaan worden aan een wifi netwerk. Na het toevoegen aan een netwerk kun je voor zover mij bekend niets meer met dit gat en moet je het device eerst weer als het ware resetten voor het weer luistert/zoekt naar het specifieke ssid waarmee geflashed wordt.
Uit de doos moet een en ander eenvoudig geconfigureerd kunnen worden en dat zal altijd botsen met de wens om dit zo geheim/veilig mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:25
FransOvk schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:42:
Het lukt me niet om de LSC led lampen van de Action te flashen met tuya-convert. Ik krijg de melding dat er geen esp82xx chip in zit. Toch lees ik dat er mensen zijn die het wel is gelukt. Ben benieuwd naar hun ervaringen. Heb de lamp wel eerst aan de LSC app gekoppeld om hem te proberen. Mogelijk is dat het probleem.
De gu10 en E14 zijn te flashen. De E27 naar verluid niet, de plaffoniere zeker niet (heeft een realtek ipv een esp8266)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:26
francisp schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 06:21:
[...]

De gu10 en E14 zijn te flashen. De E27 naar verluid niet, de plaffoniere zeker niet (heeft een realtek ipv een esp8266)
Deze (E27 lamp) was in ieder geval twee weken terug nog te flashen:
https://www.action.com/nl...-slimme-filament-ledlamp/

Heb er vier van en het werkt naar tevredenheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:25
OK, de filament lampen was ik vergeten, de E27 kleuren lamp naar verluidt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Laatst online: 02-06 10:49
Ik heb 2 dagen terug nog een E27 lamp gekocht en met tuya convert geflashed. Ook de lsc socket kon ik flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
whiner schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:46:
Ik heb 2 dagen terug nog een E27 lamp gekocht en met tuya convert geflashed. Ook de lsc socket kon ik flashen.
Ja, maar is het een filament lamp, of een RGBW lamp geweest?

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
--WaaZaa-- schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:50:
[...]

Ja, maar is het een filament lamp, of een RGBW lamp geweest?
De 'smart filament led' E27 lamp die geen kleuren heeft maar alleen in warmte aangepast kan worden.
Ik heb er vandaag nog een gekocht en geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Nu online
Volgende zaken kunnen geflashed worden met o.a. tuya convert:

- LSC Smart Connect (plug)
- LSC Smart Connect Multicolor Spot GU10 (lamp)
- LSC Smart Connect RGBW (ledstrip)
- LSC Smart Connect Smart Filament LED (lamp)
- LSC Smart E14 RGB (lamp)

Handmatig
PiR en deursensor

[ Voor 6% gewijzigd door rem_hopster op 13-11-2019 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-06 18:14
Vandaag wat LSC producten gekocht omdat ze in de aanbieding waren, mijn eerste ervaring t.o.v. Hue
- e27 RGB: lamp is wat langer dan de light and color van Hue. De uitput van gekleurd licht is minder, dan dat van de HUE. Ook geen blauwer witter licht in te stellen, wel bruiner orange licht. Kleuren zijn wel beter, accurater. Dimmen gaat tot 18% daaronder is een lichte flikkering merkbaar. Ook hoor ik dat de lamp iets geluid maakt, het klinkt als een rattelende ruis...
- LSC Smart Connect RGBW (ledstrip) led strip, goedkoop, licht output lijkt beperkt. Wit licht is erg koel wit.
- LSC Smart Connect Smart Filament LED (lamp) lamp geeft warm wit en erg warm wit licht. Wel goed dimbaar en de twee tweede paar filamenten branden als de lichtkleur veranderd wordt

Dat van de ruis van de RGB lamp, horen jullie je lamp ook? De mijne zit in een metalen bollamp (retro) die zal het wel versterken. Maar de Hue's zijn gewoon stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kunnen jullie met de e14 of e27 RGBW ook kleur met wit ‘mixen’. Mij lukt dat niet met het template dat ik heb geladen in Tasmota. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransOvk
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-06 22:27
Volgens https://github.com/ct-Ope...-devices-(HTTPS-firmware) is de RGBW E27 lamp niet te flashen, waarschijnlijk omdat er ook Realtek chip in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
FransOvk schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:20:
Volgens https://github.com/ct-Ope...-devices-(HTTPS-firmware) is de RGBW E27 lamp niet te flashen, waarschijnlijk omdat er ook Realtek chip in zit.
Espruna ondersteund volgens mij wel de realtec chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
Zijn er in Nederland naast lsc producten nog meer hardware die te flashen zijn?
Ik ben nog op zoek naar een goedkope ipcam met onvif / rtsp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:09
rem_hopster schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:01:
Volgende zaken kunnen geflashed worden met o.a. tuya convert:

- LSC Smart Connect (plug)
- LSC Smart Connect Multicolor Spot GU10 (lamp)
- LSC Smart Connect RGBW (ledstrip)
- LSC Smart Connect Smart Filament LED (lamp)
- LSC Smart E14 RGB (lamp)
De door sensor, pir en LED RGB(W?) dus niet. Dus dan betekent dat solderen (grrrr)?

Momenteel met de maker een collaborator van tuya-convert in een Github issue bezig en hij denkt dat het wel te flashen moet zijn, wat tot op heden helaas nog niet lukt...

---edit---
Hoe krijg ik die door sensors überhaupt open, zodat ik bij de ESP kan? Geweld dus...

[ Voor 8% gewijzigd door barrymossel op 13-11-2019 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Nu online
Ik lees hier op forum dat PIR wel te flashen is met tasmota. Dus die zal ik zo aan lijstje toevoegen voor het overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
rem_hopster schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:18:
Ik lees hier op forum dat PIR wel te flashen is met tasmota. Dus die zal ik zo aan lijstje toevoegen voor het overzicht
Alleen lukt dat (voorlopig?) helaas niet via tuya-convert. De door sensors zouden ook gewoon met de hand te flashen moeten zijn. Ik ben dus nu deze maar aan het printen: TYWE3S Programming Jig V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
rem_hopster schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:18:
Yep, prima te doen. (y)

Verder standaard operatie, Gpio0 naar Laag hangen, EN-voorzien van Vcc/3.3v, RST een seconde of twee op GND (ding komt dan in flashmodus) waarna je de firmware kunt flashen.

Het best is om zelf Tasmota FF te compileren zodat je gelijk het gewenste WifiSSID/MQTT-settings/Tuyadevice54 mee kunt inladen. Natuurlijk tijdens het flashen, de batterij eruit laten.

P.S. ik ben nog bezig geweest met Tuya convert maar die operatie vind ik zelf erg omslachtig, lukte mij niet en gebruik ik verder niet. Twee schroefjes los, gaat sneller. Goeie tip trouwens @barrymossel d:)b , met een POGO-pin-JIG als of niet geprint of gelijmd, ben je idd trouwens nog sneller klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door PtrO op 13-11-2019 22:56 ]

• whiner
De eerste keer tuya-convert is idd een ramp, daarna werkt het echt perfect. Het is letterlijk ,zet je device aan een druk op enter.

Esphome in home assistant werkt ook zo makkelijk.

• barrymossel
whiner schreef op donderdag 14 november 2019 @ 07:10:
De eerste keer tuya-convert is idd een ramp, daarna werkt het echt perfect. Het is letterlijk ,zet je device aan een druk op enter.

Esphome in home assistant werkt ook zo makkelijk.
Waarom is die eerste keer een ramp? Is er een bepaalde instelling die niet vermeld wordt, of een dependency die mist?
Want bij mij wil het niet werken. En m'n 3D print is ook mislukt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-04 10:57

n0ss

⭐⭐⭐

Troetelbeer schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:10:
[...]

Ik dacht alles, behalve de led strip...Dat is de reden waarom ik die led strip nog niet gekocht heb.

@n0ss Kun jij het eens uitproberen of de led strip zonder te flashen aan te sturen is via Hass.io en je bevindingen hier neer te zetten?
Ik heb inmiddels hass.io draaien op mijn Pi4. Wil van het weekend even uitvogelen hoe ik een device toevoeg.
To be continued!

• rem_hopster
  • Nu online
@n0ss

Heb je je pi4 aan het netwerk hangen of middels wifi?

Hou ons op de hoogte!

• whiner
barrymossel schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:38:
[...]

Waarom is die eerste keer een ramp? Is er een bepaalde instelling die niet vermeld wordt, of een dependency die mist?
Want bij mij wil het niet werken. En m'n 3D print is ook mislukt...
ik heb pi zero w, ik heb dus alleen een wireless connectie. Ik moest hierdoor een putty verbinding maken via USB, dat was even een gedoe om uitzoeken.

• barrymossel
whiner schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:53:
[...]
ik heb pi zero w, ik heb dus alleen een wireless connectie. Ik moest hierdoor een putty verbinding maken via USB, dat was even een gedoe om uitzoeken.
Haha, dat was de eerste fout die ik ook maakt. Zonder ethernetkabel proberen een AP op te starten. Ik vroeg me al af hoe hij dat zou doen... 8)7

Maar buiten dat werkt het allemaal nog niet. En ik heb echt zo weinig zin om te gaan solderen.

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 08:48

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Meer mensen die ruzie hbben met de timers in de app van LSC? Heb in de tuin 5 lampen die om 5 uur aan moeten gaan. 1 daarvan doet het meteen. De andere 4 staan op offline tot je de app opent en dan komen die stuk voor stuk weer online en kan je ze bedienen..... Telefoon is een s8 btw maar mijn tablet heeft hetzelfde euvel....

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

rem_hopster schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:21:
@n0ss

Heb je je pi4 aan het netwerk hangen of middels wifi?

Hou ons op de hoogte!
Op dit moment gewoon aan het netwerk gehangen, leek mij de meest stabiele optie.
Ik moet me nog even verder in verdiepen hoe hass.io werkt etc.
Als ik eruitgekomen ben en het draait of als ik meer info heb laat ik het weten.

Ondertussen zijn eventuele tips welkom :)

• rem_hopster
  • Nu online
@Duncan_R

Je bedient dus de lampen enkel met de app en zijn de lampen geflashed of niet?

Ik heb meerdere lampen in home assistent en deze springen netjes aan, wanneer dat moet.
Ik had wel een probleem met de versie van tasmota, waardoor deze lampen soms 'offline' gingen, maar dat is na de update van tasmota verhoplen.

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
Duncan_R schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:01:
Meer mensen die ruzie hbben met de timers in de app van LSC? Heb in de tuin 5 lampen die om 5 uur aan moeten gaan. 1 daarvan doet het meteen. De andere 4 staan op offline tot je de app opent en dan komen die stuk voor stuk weer online en kan je ze bedienen..... Telefoon is een s8 btw maar mijn tablet heeft hetzelfde euvel....
Gebruik de smart life app...

Believe. Imagine. Create.

• Duncan_R

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Smart life app staat al op mijn telefoon, zal de lampen morgen eens koppelen. Hopelijk helpt dat want het gedoe begon pas toen ik 2 lampen toegevoegd heb een week of 2 terug

• Duncan_R

Duncan_R

www.motor-forum.nl

rem_hopster schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:11:
@Duncan_R

Je bedient dus de lampen enkel met de app en zijn de lampen geflashed of niet?

Ik heb meerdere lampen in home assistent en deze springen netjes aan, wanneer dat moet.
Ik had wel een probleem met de versie van tasmota, waardoor deze lampen soms 'offline' gingen, maar dat is na de update van tasmota verhoplen.
Ze zijn geflashd door de app toen ik ze installeerden

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-06 19:48

Harrie

NederVlaming

woutervt schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 22:04:
[...]

Aangezien ik meestal alleen maar lees op dit forum, nu toch ook even iets toevoegen. Vandaag 2 LSC smart plugs aangeschaft en zojuist geflasht met de SONOFF firmware. De tweede was een stuk makkelijker dan de eerste, als je eenmaal weet wat je moet doen.

Stappen voor de LSC smart plug op een raspberry pi (4):
* knip*
Groet,
Wouter
Thanks voor je uitgebreide post! Ik heb gisteren ook met succes de smart plug geflasht met Tasmota. Ik heb nog de oude versie van Tuya Convert gebruikt.

Omdat ik geen raspberry pi heb, heb ik mijn pc opgestart met een live linux usb stick. Eerste poging met Linux Mint lukte niet, de netwerk kaart wou niet in AP mode.
Ik had bijna de handdoek in de ring gegooid, en dacht dat mijn netwerkkaart geen AP mode ondersteunde.
Daarna toch nog een poging gedaan me Kali Linux, omdat ik die ook als getest op de tuya-convert pagina staat (in Vmware weliswaar).
Hiermee, samen met jouw uitleg, is het gelukt *O*.

Dus voor mensen zonder raspberry pi beschikbaar, het gaat ook prima met een Kali Linux USB stick op de PC. (Natuurlijk moet je wireless kaart wel als AP kunnen fungeren, zoals ook op de github pagina staat:
"Any Linux with a Wifi adapter which can act as an Access Point should also work.")

• Troetelbeer
Duncan_R schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:24:
[...]

Ze zijn geflashd door de app toen ik ze installeerden
Geflashed door de app? Ik denk dat @rem_hopster een ander soort flashen bedoelt :)

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Troetelbeer schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:10:
[...]

Ik dacht alles, behalve de led strip...Dat is de reden waarom ik die led strip nog niet gekocht heb.

@n0ss Kun jij het eens uitproberen of de led strip zonder te flashen aan te sturen is via Hass.io en je bevindingen hier neer te zetten?
Ik heb de action ledstrip gekoppeld aan de Tuya app en vervolgens in de configuration.yaml het xonfiguratie stuk van volgende link toegepast : https://www.home-assistant.io/integrations/tuya/

Ik kan echter de strip niet in hass.io vinden; doe ik iets verkeerd of is dit simpelweg niet mogelijk?
Via de TUYA app is de ledstrip wel volledig functioneel.

• Troetelbeer
n0ss schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:28:
[...]

Ik heb de action ledstrip gekoppeld aan de Tuya app en vervolgens in de configuration.yaml het xonfiguratie stuk van volgende link toegepast : https://www.home-assistant.io/integrations/tuya/

Ik kan echter de strip niet in hass.io vinden; doe ik iets verkeerd of is dit simpelweg niet mogelijk?
Via de TUYA app is de ledstrip wel volledig functioneel.
Nee, je doet niks verkeerd. Iemand anders had dat ook, terwijl de andere lampen wel werden gevonden.

Blijkbaar krijgt de led strip niet de "light" device class mee vanuit tuya en is daardoor niet zichtbaar via HA.

Heel jammer wel, want daardoor moet die geflashed worden.

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Troetelbeer schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:47:
[...]

Nee, je doet niks verkeerd. Iemand anders had dat ook, terwijl de andere lampen wel werden gevonden.

Blijkbaar krijgt de led strip niet de "light" device class mee vanuit tuya en is daardoor niet zichtbaar via HA.

Heel jammer wel, want daardoor moet die geflashed worden.
Iemand al gelukt om deze eenvoudig te flashen of kan ik de strip beter terugbrengen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Nu online
@n0ss

Hier is een beknopte handleiding
https://cloud.klompen.biz/s/GBKFT8C5YsBBdrt#pdfviewer
Deze is van Jeroen Klompen.

en de lestrip.yaml van @u_nix_we_all

https://drive.google.com/...yjzth1Nni0yZVlDL03kexXm2k

Als je op ledstrip zoekt, dan kun je alles nalezen wat je nodig hebt om deze te flashen.

Succes en keep us posted.

[ Voor 48% gewijzigd door rem_hopster op 14-11-2019 22:08 ]

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Dan ga ik nog even verder zoeken en mijzelf hier in verdiepen.. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Nu online
@n0ss

Vergeet ik alsnog te vermelden dat de ledstrip ook te flashen is OTA met tuya convert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

rem_hopster schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:21:
@n0ss

Vergeet ik alsnog te vermelden dat de ledstrip ook te flashen is OTA met tuya convert.
Ik ga van het weekend een poging wagen, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Nu online
@n0ss

Bij deze ook een handig instructie met dank aan martinvdm :) .

https://www.martinvdm.nl/...-flash-with-tuya-convert/

[ Voor 4% gewijzigd door rem_hopster op 15-11-2019 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Is de LSC Smart Connect power plug ook te flashen zonder die Tuya convert? Sonoff's heb ik altijd gewoon soldeerd en geflashed met een USB programmer. Kan alleen voor die power plug nergens de punten vinden die ik moet hebben.

EDIT: Sorry toch gevonden: YouTube: Action LSC smart connect mit Tasmota flashen Steckdose & Bewegungsme... :)

[ Voor 38% gewijzigd door Sp33dFr34k op 15-11-2019 17:11 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mardox
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-06 18:45
Basvanderploeg heeft dat helemaal beschreven in het Domoticz forum:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59847872

Heb er zelf ook twee zo geflashed, dus zonder Tuya Convert, maar door de pinnetjes er tegenaan te houden. Werkt als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Troetelbeer schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:07:
[...]

Geflashed door de app? Ik denk dat @rem_hopster een ander soort flashen bedoelt :)
Weet ik 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Mardox schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:14:
Basvanderploeg heeft dat helemaal beschreven in het Domoticz forum:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59847872

Heb er zelf ook twee zo geflashed, dus zonder Tuya Convert, maar door de pinnetjes er tegenaan te houden. Werkt als een trein!
Thanks, Tuya convert net als eerste geprobeerd maar kan niet verbinden aan dat AP dus solderen it is :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:40
EDIT: Is goed, want de Active Userspace: user2 0x81000 was al "user2"..goed dus.

Ik heb voor het eerst Tuya convert gebruikt..en uiteindelijk direct stap 3 uitgevoerd, Tamota is up en running.. maar had ik niet eerst stap 2 moeten doen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dRGPkfo.png

[ Voor 16% gewijzigd door Dacuuu op 15-11-2019 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Nu online
@Dacuuu

Nee hoor dat hoeft niet. Altijd checken of er user2 staat. Dan kun je stap 3 veilig uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
rem_hopster schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:35:
@Dacuuu

Nee hoor dat hoeft niet. Altijd checken of er user2 staat. Dan kun je stap 3 veilig uitvoeren.
Top. Thanks.

Ik vraag me nog steeds wel af waarom je telefoon moet connecten met de raspberry pi wifi voor het flashen. Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb met succes een LSC Plug geflashed en toegevoegd in HA. Alles werkt prima, alleen snap ik het verbruik niet. Er staat een sensor tussen, maar die staat altijd vast op 100. Ik denk dat ik iets in de config mis ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 01:09:
Ik heb met succes een LSC Plug geflashed en toegevoegd in HA. Alles werkt prima, alleen snap ik het verbruik niet. Er staat een sensor tussen, maar die staat altijd vast op 100. Ik denk dat ik iets in de config mis ofzo?
Volgens mij is dat geen verbruik maar RSSI oftewel een indicator voor de sterkte van het WiFi signaal. Dat is de enige sensor met een getal die ik zie en bij de status blijkt dat RSSI te zijn. Verbruik zie ik nergens terug en het getal schommelt bij mij grofweg tussen de 60 en 70.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 01:09:
De LSC plugs meten geen verbruik, wat je ziet is het connectie niveau van je wifi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ah duh, ok dan heb ik ze verwisseld met andere plugs die ik heb gekocht, my bad.

Heb zojuist ook een smart bulb geflashed, de eerste die ik had heeft het al vrij snel opgegeven, deed niets meer. Net geruild tegen een andere en die kreeg ik meteen de eerste keer al geflashed zonder problemen :)

Iemand een idee wat de template is voor de LSC Smart LED? Deze staat hier niet tussen:

https://blakadder.github.io/templates/light.html

[ Voor 19% gewijzigd door Sp33dFr34k op 16-11-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:15
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:08:
Ah duh, ok dan heb ik ze verwisseld met andere plugs die ik heb gekocht, my bad.

Heb zojuist ook een smart bulb geflashed, de eerste die ik had heeft het al vrij snel opgegeven, deed niets meer. Net geruild tegen een andere en die kreeg ik meteen de eerste keer al geflashed zonder problemen :)

Iemand een idee wat de template is voor de LSC Smart LED? Deze staat hier niet tussen:

https://blakadder.github.io/templates/light.html
Bedoel je nou de E27 led lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

AlexFL schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:27:
[...]

Bedoel je nou de E27 led lamp?
Sorry, de E14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

In België zijn de LSC smart producten deze week in de weekactie, dus nog goedkoper.
https://www.action.com/nl-be/search/?q=lsc+smart

Ik ben echt net een dag te vroeg geweest :Y).
Let op de de smart plug in België een aatdingspin heeft. Maar de andere producten zullen identiek zijn aan NL.

Edit: ik zie dat de actie ook in NL is, dus zal al wel gepost zijn geweest :+

[ Voor 12% gewijzigd door Harrie op 16-11-2019 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

En de E14 RGB lamp is alweer dood, wil hem net aanzetten en doet niets meer. Ook niet benaderbaar via het vaste IP wat ik hem gegeven heb. Heb ik zo'n pech of zijn deze dingen gewoon niet zo super?? Dit is dus al de tweede, maar de flash was wel goed gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Nu online
@Sp33dFr34k

Ik denk niet dat deze 'dood' is.
Hoe zet je deze aan en uit. Dat is belangrijk om te weten.

Het kan zijn dat bij, hard aan en uitzetten met de knop, deze weer naar de wifi van sonff springt. Althans daar heb ik een keer ervaring mee gehad en twee, heb ik ook wel de ervaring (vaker) dat wanneer een van de Kids de lamp uitzet en weer aan, ik niet direct contact krijg op het ipadres van de lamp. Soms duurt dit even. Ik zet dan zelf de lamp uit en dan aan en wacht even en refresh een paar keer op het adres van de lamp.

Wat altijd goed is, is om ook te kijken in de router of het niet per ongeluk een ander ip is. Je moet de lamp als deze aan is, het bijbehorende ip adres kunnen terug vinden.

Ik heb hier 5 lampen en geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

rem_hopster schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:29:
@Sp33dFr34k

Ik denk niet dat deze 'dood' is.
Hoe zet je deze aan en uit. Dat is belangrijk om te weten.

Het kan zijn dat bij, hard aan en uitzetten met de knop, deze weer naar de wifi van sonff springt. Althans daar heb ik een keer ervaring mee gehad en twee, heb ik ook wel de ervaring (vaker) dat wanneer een van de Kids de lamp uitzet en weer aan, ik niet direct contact krijg op het ipadres van de lamp. Soms duurt dit even. Ik zet dan zelf de lamp uit en dan aan en wacht even en refresh een paar keer op het adres van de lamp.

Wat altijd goed is, is om ook te kijken in de router of het niet per ongeluk een ander ip is. Je moet de lamp als deze aan is, het bijbehorende ip adres kunnen terug vinden.

Ik heb hier 5 lampen en geen issues.
Thanks! Damn, je hebt gelijk, waarom heb ik daar niet aan gedacht. Hij maakt idd weer een Tasmota AP aan. Voel me nu wel een domme spammer in dit topic :+

Dus hij onthoudt de configuratie niet, dat is vreemd. Mag ik eigenlijk niet de stroom eraf halen? Ik heb hem gewoon in een simpel Ikea tafellampje zitten momenteel met een aan/uit schakelaar. Het IP heb ik in ieder geval goed vastgezet, na de lamp weer geconfigureerd te hebben, zie ik hem weer onder het juiste IP terugkomen.

EDIT: all done now, deze config gebruikt:

code:
1
{"NAME":"LSC RGBCW LED","GPIO":[0,0,0,0,0,0,0,0,181,0,180,0,0],"FLAG":0,"BASE":18}

[ Voor 5% gewijzigd door Sp33dFr34k op 16-11-2019 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Nu online
@Sp33dFr34k

Je kan zeker wel de stroom eraf halen. Als je je de lamp hebt gekoppeld aan je wifi netwerk zal de lamp echt wel weer UP komen en te bedienen zijn met tasmota of HA. Dus de configuratie moet hij wel onthouden, wanneer je deze wifi gegevens hebt ingevuld en opgeslagen. Zelf geen last gehad van wisselend ip adres.

Ik heb zelf tot op heden geen last gehad, bij aan en uitzetten dat ik een ander ip adres moest gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Vanmiddag twee GU10 spotjes meegenomen. De lichtsterkte van het witte licht is meer dan prima, maar de lichtsterkte van de kleuren vind ik tegenvallen. Voor mij verder geen probleem, omdat ze voor mijn user case net voldoende licht geven. Zelfde geldt voor de kleuren zelf. Het is maar dunnetjes qua kleuren die je kan instellen, ondanks een kleurenwiel. Echter, ook voor mijn user case geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

rem_hopster schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:18:
@Sp33dFr34k

Je kan zeker wel de stroom eraf halen. Als je je de lamp hebt gekoppeld aan je wifi netwerk zal de lamp echt wel weer UP komen en te bedienen zijn met tasmota of HA. Dus de configuratie moet hij wel onthouden, wanneer je deze wifi gegevens hebt ingevuld en opgeslagen. Zelf geen last gehad van wisselend ip adres.

Ik heb zelf tot op heden geen last gehad, bij aan en uitzetten dat ik een ander ip adres moest gebruiken.
IP blijft prima, die zet ik altijd vast in mijn router. Alleen vergat hij de config dus, raar. Maargoed, gisteravond nog verplaats naar zijn permanente plek en dus van de stroom gehaald, maar geen problemen meer gehad. Vandaag nog maar een aantal bijgehaald. Zoals vaker gezegd zijn de kleuren zwak, maar daar gebruik ik ze toch zelden voor dus geen probleem. Voor €6,50 per stuk zijn ze niet te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
Troetelbeer schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:19:
Zelfde geldt voor de kleuren zelf. Het is maar dunnetjes qua kleuren die je kan instellen, ondanks een kleurenwiel. Echter, ook voor mijn user case geen probleem.
Ik heb zelf het idee dat dit komt omdat het niet lukt om de RGB kleuren LEDs te mengen met WW of CW LEDs. Althans het lukt mij niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

BertusG schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:45:
[...]

Ik heb zelf het idee dat dit komt omdat het niet lukt om de RGB kleuren LEDs te mengen met WW of CW LEDs. Althans het lukt mij niet..
Heb je er al alternatieve firmware opgezet? Ik meen in dit topic gelezen te hebben dat ze daarmee wel gecombineerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:50

Toppe

Oké ✅

Ik heb een LED strip voorzien van Tasmota, maar als hij uit staat branden de LED’s alsnog. Zelfde geldt voor een Sonoff buiten...

Tevens kloppen de kleuren van de strip niet, aan het begin zijn ze blauw en aan het eind groen?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
Harrie schreef op maandag 18 november 2019 @ 07:16:
[...]

Heb je er al alternatieve firmware opgezet? Ik meen in dit topic gelezen te hebben dat ze daarmee wel gecombineerd kunnen worden.
Ik heb er Tasmota op staan. Meende ook gelezen te hebben dat het via de console van Tasmota wel kan, maar kan het niet terugvinden. Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Nu online
@Toppe

Welke versie van tasmota en heb je de template gebruikt van https://blakadder.github.io/templates/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Troetelbeer schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:19:
Vanmiddag twee GU10 spotjes meegenomen. De lichtsterkte van het witte licht is meer dan prima, maar de lichtsterkte van de kleuren vind ik tegenvallen. Voor mij verder geen probleem, omdat ze voor mijn user case net voldoende licht geven. Zelfde geldt voor de kleuren zelf. Het is maar dunnetjes qua kleuren die je kan instellen, ondanks een kleurenwiel. Echter, ook voor mijn user case geen probleem.
Ik ervaar dit ook, voor mij prima aangezien ik toch wit licht aanhoudt. Vind trouwens hetzelfde van de E14 lampjes. De E27 is wel weer prima maar die heeft ook meer lumen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
BertusG schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:45:
[...]

Klopt..Het is of RGB kiezen, of de witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
Troetelbeer schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:24:
[...]

Klopt..Het is of RGB kiezen, of de witte.
Is dit geen beperking die het huidige template van Tasmota biedt voor deze lamp? Ben geen expert, maar fysiek zijn er RGB, CW en WW leds aanwezig in de lamp dus zouden die niet gewoon gecombineerd kunnen worden in theorie. Weet iemand of de originele firmware wel deze optie biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

6.7.1

En deze template:
{"NAME":"LSC-RGBW-Strip","GPIO":[51,0,0,0,37,0,0,0,38,40,39,0,0],"FLAG":0,"BASE":18}
Volgens iemand op Discord komt dit vanwege de kwaliteit van de gebruikte modules. Maar dat zou gek zijn, want ik neem aan dat de standaard software dit ook niet toelaat?

[ Voor 40% gewijzigd door Toppe op 18-11-2019 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
BertusG schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:01:
[...]

Is dit geen beperking die het huidige template van Tasmota biedt voor deze lamp? Ben geen expert, maar fysiek zijn er RGB, CW en WW leds aanwezig in de lamp dus zouden die niet gewoon gecombineerd kunnen worden in theorie. Weet iemand of de originele firmware wel deze optie biedt?
Ik heb de lampen niet geflashed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yow
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:18

Yow

Ik heb een aantal van de LSC Smart Connect producten gekocht (multicolor ledlampen, stekkers, deursensors en bewegingssensors).

Dit is mijn eerste ervaring met domotica. Uiteraard kies ik er vooreerst voor om de bijbehorende (Tuya-)app te gebruiken.

Graag zou ik echter alles op mijn server willen aansluiten. Op het moment heb ik nog geen enkel 'smart device' (behalve mijn telefoon). Dus wat dat betreft kan ik alle kanten op.

Bij het installeren van Home Assistant kwam ik wat (van wat ik denk) port forwarding problemen tegen. Bij openHAB had ik dit probleem niet. Vandaar dat ik verder ben gaan lezen voor de werking met openHAB. Ik las dat ik dan de apparaten moet flashen (https://community.openhab...g-tuya-mqtt-js-by-agentk/) om het werkend te krijgen, maar voordat ik mijzelf in het 'diepe' gooi, zou ik graag willen weten of ik beter voor openHAB of HA kan gaan?
Het gaat mij dus met name om de ondersteuning van deze LSC apparaten en gebruiksgemak.

PS Mijn server draait op Windows 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Nu online
@Yow

Ik denk niet dat er een antwoord is of je beter voor openhab of home Assistant kan kiezen. Daar is wel ook een forum over dacht ik.
Ik kan alleen vanuit mijn eigen ervaring spreken, dat ik home Assistant gebruik voor alle lsc smart connect spullen. Deze zul je of moeten flashen (zodat je alles local draait en niet afhankelijk bent van de app en server in China) of gebruik maken van de api.
Verder gebruik ik een raspberry pi. Dat vind ik fijner dan een pc of server, maar heb ook wel eens nagedacht over nuc.

Er is ook veel informatie op het internet te vinden over tuya en openhab.

Hier een eerste link, die ik vond over tuya en openhab en integratie

https://www.smarthomeblog.net/openhab-tuya/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Heeft iemand de bewegingssensor met succes geflashed en aan de praat gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Nu online
@Sp33dFr34k

Ik heb deze zelf niet geflashed. Zag in dit forum dat er met esphome gewerkt is. Ook is er dit filmpje gepost

YouTube: Action LSC smart connect mit Tasmota flashen Steckdose & Bewegungsme...

Weet dus niet of dit met tuya convert gaat. Was iets met de chip dacht ik. Moet ik ook even induiken op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vircos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 14:51
Heeft iemand ook de filament ledlampen geflasht met Tasmota en goed werkend? Ik heb daarbij de RGB template toegepast, maar daar doet die natuurlijk niets mee. Ik zie wel dat er mensen zijn die het werkend krijgen, maar tot nu krijg ik het alleen werken met een relay op GPIO12. Zou graag ook de warmte willen instellen.

[ Voor 35% gewijzigd door Vircos op 19-11-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Nu online
@Vircos

Hier is het template te vinden.
https://blakadder.github....art_connect_filament.html

Heb je deze gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Vircos schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:35:
Heeft iemand ook de filament ledlampen geflasht met Tasmota en goed werkend? Ik heb daarbij de RGB template toegepast, maar daar doet die natuurlijk niets mee. Ik zie wel dat er mensen zijn die het werkend krijgen, maar tot nu krijg ik het alleen werken met een relay op GPIO12. Zou graag ook de warmte willen instellen.
En de laatste versie van Tasmota gebruiken. 6.7.1 werkte bij mij niet lekker, 7.0.0.5 wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:20:
Heeft iemand de bewegingssensor met succes geflashed en aan de praat gekregen?
Meldt. Geen "probleem", doe/deed dat met solderen.

Er zitten, net als waarschijnlijk met de deursensor, wel wat nare quirks in:

Ter memorie: Standaard actie voor esp82xx hardwareflash is de gpio0-pin naar gnd zetten, +3.3V & GND aansluiten en dan RST-pin voor 2 seconden naar GND; waarna het ding in flashmode gaat en je via de RX/TX pinnen je spul klan flashen met whatever (arduino/platformio of esptool etc.).

Echter, >:) de PIR en DOORsensor communiceren mogelijk zelf (onder water, actief) met de RX/TX pin die het flashen daarmee kan/zal verstoren. Je zult dus, de TX/RX printsporen "even" moeten onderbreken. Daarnaast moest ik de EN(nable)-pin van de TYWE3S opsteekprint met Hoog/3.3V verbinden.
Het alternarief is de MCU chip in disable-modus zetten zodat die de RX/TX, gebruikt met/voor het flashen, met rust laat. Moet nog even utizoeken welke pin de MCU in disable modus kan zetten.

Het vervelende van die RX/TX printsporen is dat die zich aan de onderzijde van de hoofdprint bevinden. Om erbij te komen moet je dus de zeer "strak" vastgemonteerde hoofdprint van batterijpennen losmaken.
Het hardware-alternatief is TYWE3S de piggy-backprint (met daarin de esp8285) loshalen van de hoofdprint; wat (mij) alleen lukte met een hete-lucht soldeerbout. Hierbij weer oppassen dat je niet - zoals ik - de fragiele printsporen meelift.

Deze of volgende week ga ik er weer één doen en zal proberen wat inzichtelijke fotootjes te schieten. Hierbij wil ik eerst proberen te flashen met door alleen de MCU te disablen. Je hoeft dan op wat verbindingsdraadjes na, niets te solderen. Zelfs dat hoeft mogelijk niet wanneer je een JIG gebruikt.

Ik heb de PIR nu met Tasmota 6.7 draaien in Tuya device modus en het werkt erg goed . De PIR-sentor meldt zich met MQTT in mijn openHAB.

[ Voor 8% gewijzigd door PtrO op 20-11-2019 02:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vircos
@Toppe en @rem_hopster]

Dank voor de reacties. Ik had de juist versie al draaien, maa duidelijk niet de juiste template. Ze doen het nu perfect, nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:24
Ik overweeg ook om enkele lampen te kopen
Ik heb nochtans wel al hue lampen.
Zijn deze werkelijk even goed? Als ik de review lees op smarthomemagazine wel.
En dit voor de helft van de prijs.

Voordeel bovenop is dat je geen hub nodig hebt.

Bedoeling is om in eerste instantie deze te gebruiken met de app/google home en in latere fase home assistant

Dat zal allemaal lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vircos
Ik heb zelf geen ervaring met Hue, maar al wel met Sonoff en Tasmota zodoende dat deze lampen (vooral met de aanbieding van afgelopen week) leuk zijn om eens te proberen. Met Tuya Concert is het flashen ervan een fluitje. In samenwerking met HomeAssolistant en MQTT werkt die naar mijn idee wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Wow damn wat een gedoe, hetelucht station heb ik niet, wel een desoldeerstation maar zal wel niet afdoende zijn? Als je een kleine tut kunt schrijven als je de volgende doet, dan ben ik wel benieuwd of het "haalbaar" is voor mij. Thanks!
skank schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:59:
Ik overweeg ook om enkele lampen te kopen
Ik heb nochtans wel al hue lampen.
Zijn deze werkelijk even goed? Als ik de review lees op smarthomemagazine wel.
En dit voor de helft van de prijs.

Voordeel bovenop is dat je geen hub nodig hebt.

Bedoeling is om in eerste instantie deze te gebruiken met de app/google home en in latere fase home assistant

Dat zal allemaal lukken?
Voor de prijs vind ik ze erg goed, zoals gezegd is flashen een fluitje van een cent en ze werken heel goed en snel i.c.m. Home Assistant/MQTT/Google Home. Zoals ook eerder gezegd zijn de kleuren wat aan de donkere kant, je kunt er amper een kamer mee verlichten, dus "normale" kleuren zijn een stuk beter.

[ Voor 6% gewijzigd door Sp33dFr34k op 20-11-2019 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
De kleuren zijn voor mij niet belangrijk. Ik wil enkel warmwit licht.

Je moet de lampen dus flashen ?
Wat en hoe? Kun je ze dan nog gebruiken met de lsc smart connect app?
@Vircos welke aanbieding dan? is dit in België ook zo? Zou de action meedoen aan black friday?

[ Voor 12% gewijzigd door skank op 20-11-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Nu online
@skank

Het flashen staat in dit forum uitgebreid beschreven. Zo is er een instructie te vinden voor de e14 lamp en de filiament lamp, de power plug en de Led strip.

Na het flashen kan je deze niet meer met de app gebruiken van tuya, maar wel met de app van tasmota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ok duidelijk. En wat is de reden dat jullie deze flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Nu online
@skank

Door te flashen ben je niet afhankelijk van een andere partij en zijn server, maar draait alles op je eigen netwerk (local).

Een beetje meer zekerheid (server down, app
werkt niet en privacy).
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste