Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• richard20
  • Registratie: April 2023
  • Nu online
Coffeeroam schreef op zondag 30 november 2025 @ 15:49:
[...]

Het belang van een wijzigingsverzoek van de VA (omlaag) is dat je niet te veel geld renteloos bij de belastingdienst aan het stallen bent, maar dat je er zelf over kunt beschikken.
Dus niet zo academisch in dat geval.
Ik schreef (vollediger): "Overigens zal voor de meeste vermogende belastingplichtigen de eerstkomende voorlopige aanslag worden opgelegd op basis van gegevens die veel ouder zijn en dus sowieso niet zullen kloppen. Deze discussie gaat dus pas spelen bij een wijzigingsverzoek. Maar niet bij voorbaat staat vast dat je enig belang hebt bij een wijzigingsverzoek. Dan is de discussie academisch."

Als jouw voorlopige aanslag voor 2026 jou begin 2026 wordt toegezonden, dan gaat die uit van de bij de belastingdienst dan bekende gegevens. Dat zijn gegevens over jouw vermogen op 1 januari 2024. Als zou vermogen sindsdien, met de index, zo'n 35% is gestegen en je forfait 6% van dat lagere vermogen is, dan heb jij geen enkel belang bij een wijzigingsverzoek. Dat maakt de discussie volstrekt academisch.

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
Coffeeroam schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:52:
De uitvoering heeft nog wat addertjes onder het gras. De onlangs afgeblazen nieuwe parameters (forfait, heffingsvrij vermogen) staan ondanks het amendement gewoon nog in de voorlopige aanslagen.
Volgens mij kun je nog geen VA over 2026 invullen. Dus kan iemand mij uitleggen waarom het onmogelijk is 2 parameters te veranderen in een stukje software de komende paar weken? Hoe moeilijk kan het zijn???

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
stefxx schreef op zondag 30 november 2025 @ 17:17:
[...]

Volgens mij kun je nog geen VA over 2026 invullen. Dus kan iemand mij uitleggen waarom het onmogelijk is 2 parameters te veranderen in een stukje software de komende paar weken? Hoe moeilijk kan het zijn???
We hebben het over de Belastingdienst.

• Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:57
stefxx schreef op zondag 30 november 2025 @ 17:17:
[...]

Vanaf morgen (1 december) kun je op de website van de Belastingdienst een voorlopige aanslag 2026 aanvragen.
Pagina: 1 ... 92 93 Laatste