Het is echt heel jammer dat wij niet gewoon een capabele en efficiënte overheid hebben die wel uitvoeringskracht heeft om een capital gains systeem in te voeren. Voor zowel burger als voor de staat levert dit systeem eindelijk veel meer op. Immers een groter bedrag wordt voor een langere periode belegd en dus is er gewoon meer te verdelen (zolang rendement groter is dan rente staatsschuld). Ik heb alleen niet het gevoel dat ook maar 1 politici is die dit snapt. Eeuwig zonde want meer opbrengsten voor zowel burger als staat lijkt mij makkelijk te verdedigen in de Tweede Kamer.
En nee, het argument wat door bestuurders wordt aangehaald dat je hiermee uitstel van belasting betaling voorkomt, accepteer ik niet. Het klopt wel dat je hierdoor eerder belasting ontvangt, maar als je de verhoogde belasting inkomsten (door compounding winst met capital gains systeem) die je later ontvangt, verdisconteert met rente staatsschuld dan is een capital gains systeem voor staat nog steeds vele malen beter.
Laten we hopen dat voor het zo ver is de bestuurders in dit land het licht gaan zien.
En nee, het argument wat door bestuurders wordt aangehaald dat je hiermee uitstel van belasting betaling voorkomt, accepteer ik niet. Het klopt wel dat je hierdoor eerder belasting ontvangt, maar als je de verhoogde belasting inkomsten (door compounding winst met capital gains systeem) die je later ontvangt, verdisconteert met rente staatsschuld dan is een capital gains systeem voor staat nog steeds vele malen beter.
Laten we hopen dat voor het zo ver is de bestuurders in dit land het licht gaan zien.