• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:24
Wispe schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:35:
[...]

Daarom moet je ook op 31 december 2028 handelen.
Beter op 30 december 2028, want dan ben je op tijd voordat de koersen dalen omdat iedereen op 31 december verkoopt.
Dag mag niet. Er is aan arbitrage periode van 3 maanden voor het einde van het jaar en 3 maanden aan het begin van het jaar.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

phantom09 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:22:
[...]

Dag mag niet. Er is aan arbitrage periode van 3 maanden voor het einde van het jaar en 3 maanden aan het begin van het jaar.
Weet je zeker dat dat nog relevant is? Als je belasting betaalt over je daadwerkelijke rendement, heb je het concept van spaartegoeden en overig vermogen met verschillende fictieve rendementen niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 13-02-2026 21:41 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:42
[...]

Onzin. Je mag het alleen niet verkopen en weer kopen puur als peildatum-arbitrage. Maar als je een oprecht doel heb of iets anders voor terug koop mag dat. Risicobeheer mag. Ik zou het alleen niet zo bont maken als alles dumpen op 30-12 en alles terugkopen op 2-1, dan krijg je geen gelijk bij de rechter.

[edit] Oh, 2028 ook nog, nee volgens mij geldt dit niet meer, die regel is alleen voor fictief rendement met tegenbewijsregeling. Aan de andere kant, wie weet is de volgende stelsel dan nog steeds niet ingevoerd.

[ Voor 16% gewijzigd door w00key op 13-02-2026 21:42 ]

• marcelbx
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:49
[...]
Je verwart 'nu' met WWR v.a. 2028.

Met de WWR valt er immers niets meer te arbitreren.

• nafofella
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 22:53
w00key schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:41:
[...]

Onzin. Je mag het alleen niet verkopen en weer kopen puur als peildatum-arbitrage. Maar als je een oprecht doel heb of iets anders voor terug koop mag dat. Risicobeheer mag. Ik zou het alleen niet zo bont maken als alles dumpen op 30-12 en alles terugkopen op 2-1, dan krijg je geen gelijk bij de rechter.

[edit] Oh, 2028 ook nog, nee volgens mij geldt dit niet meer, die regel is alleen voor fictief rendement met tegenbewijsregeling. Aan de andere kant, wie weet is de volgende stelsel dan nog steeds niet ingevoerd.
Dit zou ik toch ff bespreken met je fiscalist want die is daar niet dol op.
Ja ik opteerde ook om alles iets voor 1 januari te verkopen en daarna weer te kopen. Dat vinden ze niet zo leuk….

• Meester85
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23:36
Ik zit aan de volgende constructie te denken en schiet erop waar mogelijk.. zie ik iets over het hoofd?

Men (de coalitie) stelt dat het een overgangsregeling is en dat ze werken aan een VWB. In de tussentijd doe ik het volgende:
Ik heb, samen met partner, 3 ton belegd vermogen in aandelen. Vanaf 2028 ga ik mijn rendement in pensioenbeleggen investeren. Mijn partner en ik hebben beiden zo’n 70k vrije ruimte over de laatste 10 jaar. Dus gedurende 4 jaar lang stop ik jaarlijks zo’n 30k in Meesman pensioenbeleggen. De teruggave die ik krijg voor het inleggen in de pensioenpot stort ik op mijn reguliere box 3 Meesman account.

Die 3 ton blijft dus ongeveer 3 ton maar zal lichtjes stijgen. Met de vrijstelling en m’n rentekosten aftrek (aflossingsvrije hypotheek van 250k) in box 3 kan mijn box 3 zo’n 23k stijgen zonder dat ik belasting hierover hoef te betalen.

Ik kan dus zo vrij eenvoudig 4 a 5 jaar overbruggen in de nieuwe regeling zonder dat dit mij box 3 belasting zal gaan kosten. Elk jaar rond november kijk ik hoeveel ik ongeveer in moet leggen in de pensioenbeleggingspot om geen box 3 te moeten betalen.

Hopelijk is dit lang genoeg tot ze een nieuw systeem opgetuigd hebben.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Exirion schreef op maandag 9 februari 2026 @ 18:13:
[...]

Vooralsnog geen reactie, en daar reken ik ook niet op. Moet wel zeggen dat ik ooit Rita Verdonk heb gemaild en die reageerde wel.
Hier is haar reactie over de op ophef rondom box3.

• phantom09
BOX 3 2028 werkelijk rendement is slecht voor de schatkist op lange termijn. Het oude 1,2% levert de schatkist in het begin minder op, maar op lange termijn levert het de schatkist veel meer op dankzij compounding (rendement op rendement effect).

Polici moeten verplicht lessen in economie, wiskunde en investeren krijgen. Hierdoor krijgen ze makkelijker de financienen rond.
Wat politici nu doen is beleggers afremmen en dit zorgt voor minder opbrengsten voor de schatkist.
Politici moeten slimmer omgaan met geld, niet de makkelijk manier door geld weg te halen bij degene die het hebben.

In wat voor gekke wereld leven wij dat mensen die juist geld binnen halen worden afgestraft? Mensen die juist van de regering geld krijgen zouden verontwaardigd moeten zijn dat dankzij deze maatregel ze in de toekomst nog minder krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door phantom09 op 13-02-2026 23:05 ]

• tonas1886
  • Registratie: Februari 2026
  • Nu online
Ik ben Belg. En ik sta redelijk versteld over jullie nieuwe meerwaardebelasting, dat ze willen invoeren in 2028.

Er is redelijk wat ophef over onze eigen meerwaardebelasting dat vanaf 1 januari 2026 is ingegaan. Meerwaarde taks vanaf 10.000 euro winst op gerealiseerde winst
(bij effectief verkoop),

Maar bij jullie is winst op papier ook al belastbaar? Alle respect voor de Nederlanders, maar ik vind dat jullie wel een kut regering hebben die dit beslist heeft... zelf het bezit van Bitcoin is ook belastbaar? Ongeacht je winst of verlies hebt?

Ik vraag me af, hoe jullie Nederlanders uberhaubt iets van vermogen kunnen opbouwen? Dure ziekenzorg. Woningen kopen onbetaalbaar.Weinig jobs met vast contract... ect

• phantom09
tonas1886 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 23:10:
Ik ben Belg. En ik sta redelijk versteld over jullie nieuwe meerwaardebelasting, dat ze willen invoeren in 2028.

Er is redelijk wat ophef over onze eigen meerwaardebelasting dat vanaf 1 januari 2026 is ingegaan. Meerwaarde taks vanaf 10.000 euro winst op gerealiseerde winst
(bij effectief verkoop),

Maar bij jullie is winst op papier ook al belastbaar? Alle respect voor de Nederlanders, maar ik vind dat jullie wel een kut regering hebben die dit beslist heeft... zelf het bezit van Bitcoin is ook belastbaar? Ongeacht je winst of verlies hebt?

Ik vraag me af, hoe jullie Nederlanders uberhaubt iets van vermogen kunnen opbouwen? Dure ziekenzorg. Woningen kopen onbetaalbaar.Weinig jobs met vast contract... ect
Motto van de Nederlandse overheid:

-U betaald de hoogste belastingen in de wereld
-Voorzieningen worden soberder
-U mag langer werken

Raar land, de overheid wil dat je meer op je eigen benen gaat staan maar zaagt je benen af.... 8)7
Zijn we in de Twilight zone beland of zo? Reken er op dat hier lang slepende rechtzaken over komen.

[ Voor 7% gewijzigd door phantom09 op 13-02-2026 23:24 ]

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:34
Wolly schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 22:57:
[...]

Hier is haar reactie over de op ophef rondom box3.
[X]
Dat filmpje:
“Eelco”: We moeten het stap voor stap doen, en we hebben de belofte gemaakt dat we een nieuwe wet gaan optuigen zodat alleen het werkelijke rendement wordt belast. (Dat maak ik er uit op).

Ik weet het wel met die beloftes :X

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
elektriekert schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 23:31:
[...]

Dat filmpje:
“Eelco”: We moeten het stap voor stap doen, en we hebben de belofte gemaakt dat we een nieuwe wet gaan optuigen zodat alleen het werkelijke rendement wordt belast. (Dat maak ik er uit op).

Ik weet het wel met die beloftes :X
Precies. Zodra de huidige wet erdoorheen is gaat de aandacht voor een nieuwe wet direct de prullenbak in.

Tot ze zich over 5 jaar gaan afvragen waar de mensen met kapitaal zijn gebleven.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

phantom09 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 23:21:
[...]

Motto van de Nederlandse overheid:

-U betaald de hoogste belastingen in de wereld
-Voorzieningen worden soberder
-U mag langer werken

Raar land, de overheid wil dat je meer op je eigen benen gaat staan maar zaagt je benen af.... 8)7
Zijn we in de Twilight zone beland of zo? Reken er op dat hier lang slepende rechtzaken over komen.
Tja we stemmen collectief massaal op partijen die vooral multinationals enorm belangrijk vinden. Vervolgens vinden we het gek dat mensen die werken voor hun geld aan alle kanten gemolken worden? Goh!

Trieste grap is dat er nog meer stimulans is om maar een veel te dure hut te kopen, vlucht naar box 2 verhevigt en de overheid zijn eigen inkomsten nog wat meer aan de economische cyclus vastspijkert. Box3 opbrengsten zullen in tijden van economische neergang significant verminderen. Maargoed, anticyclisch begroten is al decennia een taboe. Belasting blijkt opnieuw vooral wat te zijn voor de domme met wat geld.

Treurige is ook; andere landen krijgen het al lang voor elkaar om op aandelen gerealiseerd rendement te belasten. Zo lastig is het niet...

[ Voor 29% gewijzigd door GoldenSample op 13-02-2026 23:42 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Pagina: 1 ... 103 104 Laatste