Als ze allemaal kwijtgescholden worden/ongegrond worden verklaard, ja, dan is het niet veel. Ik ben nu bezig met een bezwaar hierop en onder normale omstandigheden win ik die gewoon (maar bepaalde kantonrechters volgens wel eens niet de wet), daar kan ik er ook 20 extra halen en allemaal winnen.RodeStabilo schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:38:
[...]
20 parkeerboetes en dat vind jij niet veel? Als ik er in 20 jaar eentje heb gehad is het veel denk ik. Je kan wettelijk gezien gelijk hebben met je WOB-verzoek maar voor mijn gevoel ga je bewust heel ruim om met je parkeermoraal omdat je toch wel weet dat je gelijk krijgt en dat vind ik persoonlijk laakbaar.
Een parkeerboete krijg je niet zomaar. dan heb je dus te weinig betaald of verkeerd geparkeerd.
Ik zal eerlijk zijn; als ik vooraf moet betalen doe ik dat meestal niet. Maar een boete die ik dan krijg zal ik zonder morren betalen. dat risico heb ik immers genomen.
Buren van ons bedrijfspand hebben er honderden gehad. 2 auto's, scanauto 5x per dag door de straat, gevecht met de gemeente van meerdere maanden. Geen enkele gegrond, want zij stonden steevast op eigen grond, maar daar dacht het scansysteem anders over.
Proest. Die scootertjes zie je nagenoeg niet. Bij ons pand ook, hoe vaak er mensen die staan te laden en lossen een prent hebben gehad (terwijl ze gewoon in de hal staan met de achterkant van de wagen. Ze hebben een leuk verhaaltje, maar zo werkt het niet. Die lui met scanauto's en scooters werken volgens vooruit uitgezette routes die worden bepaald aan de hand van een groot aantal factoren: soort wijk, kans op boetes, etc. Ze rijden letterlijk naar de hoogste kans op schrijven toe.Verwijderd schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:29:
Op de website van Amsterdam die jezelf linkt staat:
De gemeente gebruikt situatiescans om geparkeerde auto’s te controleren op het betalen van parkeergeld. Als er niet is betaald, beoordeelt een controleur op kantoor aan de hand van foto’s of er sprake is van een bijzondere situatie (laden of lossen, stilstaande auto’s voor een verkeerslicht). Bij twijfel gaat een parkeercontroleur per scooter de situatie ter plaatse bekijken. Als er geen sprake is van een bijzondere situatie, volgt een parkeerbon (naheffingsaanslag parkeerbelasting).
Fysieke controle is er dus slechts bij twijfel. Dit geldt in ieder geval voor de gemeente Amsterdam
[ Voor 33% gewijzigd door Pizza_Boom op 06-09-2019 14:35 ]