Parkeerboete/naheffing, bezwaar kansrijk?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 09:32

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Vandaag ben ik naar een vriendin gegaan. Als je daar parkeert, moet je parkeerbelasting betalen. Mijn vriendin is daar inwoner, en ze heeft een digitaal visite-kaart/ding. Ze heeft me dan ook netjes aangemeld, van 10:00 tot 11:30. Ik wist dit echter niet, ik wist niet meer dan: het is geregeld, je bent aangemeld.

Toen ik echter om 11:40 bij m'n auto kwam, was de parkeerwacht net geweest, en had hij om 11:37 een parkeerboete/naheffingsaanslag uitgeschreven.

Ik vind het echt heel suf dat ik om een verschil van 7 (10) minuten een bon van bijna € 65 krijg.

Behalve de standaard "je moet het altijd aanvechten", heeft dit enige kans van slagen?

In de APV staat:

[q]Artikel 2. Belastbaar feit
Onder de naam “parkeerbelastingen” worden de volgende belastingen geheven:
a.
een belasting ter zake van het parkeren van een motorvoertuig op een bij, dan wel krachtens de bij deze verordening behorende en daarvan deel uitmakende tarieventabel in de daarin aangewezen gevallen door het college te bepalen plaats, tijdstip en wijze;
b.
een belasting ter zake van een van gemeentewege verleende vergunning voor het parkeren van een motorvoertuig op de in die vergunning aangegeven plaats en wijze.[/]
en
[q]Artikel 8. Termijnen van betaling
1.
De belasting bedoeld in artikel 2, onderdeel a, moet overeenkomstig de aangifte worden betaald bij de aanvang van het parkeren;
2.
In afwijking van het bepaalde in het eerste lid moet de belasting overeenkomstig de aangifte worden betaald binnen een maand na het einde van het parkeren, indien het bij de aanvang van het parkeren in werking stellen van de parkeerapparatuur geschiedt via een (mobiele) telefoon, computer of een apparaat waarvan de functies gelijkgesteld kunnen worden aan die van een (mobiele) telefoon of computer;
3.
De belasting bedoeld in artikel 2, onderdeel b, moet overeenkomstig de aangifte worden betaald op het tijdstip waarop de vergunning wordt verleend.
4.
Een naheffingsaanslag van de belasting bedoeld in artikel 2, onderdeel a en b, moet worden voldaan op de wijze en binnen de termijn zoals vermeld op de op het motorvoertuig achtergelaten aankondiging van beschikking of de toegezonden acceptgiro.[/]

Dan lijkt het me dat, gezien de aanmelding wél gedaan is via de computer, ik geen naheffing van € 65 moet betalen, maar slechts van € 1,80, aangezien dat kennelijk de prijs is van 7 minuten parkeren...
Reeds toelichting op gekregen, niet van toepassing.

Het is dus puur een vraag of een "uitlooptijd" reëel zou zijn.

[ Voor 63% gewijzigd door Ardana op 05-09-2019 10:30 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:58
Stel dat je het zou aanvechten, op welke grond zou je dat dan willen doen?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Feitelijk stond je daar dus 7 minuten onbetaald geparkeerd. In die tijd is er controle geweest en is bovenstaande geconstateerd en beboet.

Kun je lullig vinden maar ik zie weinig redenen om aan te vechten, het feit staat als een paal boven water. Volgende keer niet meer uitchecken voor je wegrijdt lijkt me een goed devies.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Er is niet uitgechecked, die vriendin heeft om kwart voor 10 gewoon opgegeven dat de parkeertijd van 10 tot 11:30 zou zijn.

En grond: gedoogen uitlooptijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:01

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Als je bezwaar wil maken gewoon doen heb je gewoon het recht voor, nee heb je ja kun je krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door 42dpi op 04-09-2019 20:48 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaPegasus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:29
Ik weet uit de tijd van de 'kaartjes' dat sommige gemeentes een 'uitlooptijd' hadden van ca 10 minuten. Ik weet niet in hoeverre ze dat altijd ook echt vastlegden als iets waar je beroep op kunt doen, maar je kan het altijd proberen. Misschien dat er iets in het AVP van die gemeente staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Mijn ouders kregen een parkeerboete volledig geautomatiseerd: daar was camera parkeren, zonder slagboom. Dus de camera registreert dat je de parkeerplaats oprijdt en wanneer je er weer afrijdt.

Dat is leuk voor oudere mensen, die snappen de ballen van zo'n parkeer systeem. Want als je naar de parkeerautomaat gaat en je tikt je kenteken in, dan krijg je geen kaartje.... je moet echt bij terugkomst je kenteken invoeren en dan betalen. Leuke van het verhaal is, dat het op mijn bruiloft was en mijn ouders hadden van een parkeervergunning gekregen: alleen ze stonden op de verkeerde plek, dus die parkeervergunning was niet mogelijk.

Ik zou de boete gewoon betalen, dan kan de gemeente tenminste die BOA's aan het werk houden: slaat nergens op die hoogte van de parkeerboetes, in Duitsland zou dat slechts € 15 zijn geweest. Zelf zou ik niet aanvechten omdat het vermoeiend is om tegen de overheid te vechten, maar als je denkt dat je in recht stond? Waarom dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou de gemeente direct even bellen. Bij ons zijn ze heel coulant naar bewoners en gasten daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:02
Ik heb het een keer in Amsterdam gehad.

Het was januari, 18:50 pik donker buiten en ik kom bij die paal aan toets mijn kenteken in en het ding vraagt aan mij: Wilt u een uur, dag of avond kaartje. Ik kies avond kaartje en betaal netjes 18 euro (!!!).

Kom ik bij mijn auto om 23.xx inderdaad een bon, 18:59 met de tekst: "Geen geldig kaartje gekocht"

Ik heb de boete toen betaald, en bezwaar aangetekend. Zonder enig tegenbericht heb ik het geld weer terug gestort gekregen.

TLDR: Gewoon bezwaar aantekenen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ThaPegasus schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:48:
Ik weet uit de tijd van de 'kaartjes' dat sommige gemeentes een 'uitlooptijd' hadden van ca 10 minuten. Ik weet niet in hoeverre ze dat altijd ook echt vastlegden als iets waar je beroep op kunt doen, maar je kan het altijd proberen. Misschien dat er iets in het AVP van die gemeente staat.
Zoiets kan ik mij ook herinneren.

Dit is in Amsterdam:
https://www.parool.nl/nie...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F
Pardontijd
Deze 'pardontijd' zal geen parate kennis zijn voor de de gemiddelde Amsterdamse automobilist: de regel stelt dat parkeerwachters voor het uitschrijven van een naheffingsaanslag tien minuten geduld moeten hebben voordat ze hun ding gaan doen.

Bij nader onderzoek blijkt de bewering van Rozendaal inderdaad te kloppen. In het Uitvoerings- en Aanwijzingsbesluit 2017 van 23 december 2016 van het Gemeenteblad: 'Geen naheffingsaanslag wordt opgelegd binnen 10 minuten na het verstrijken van de geldigheidsduur van het tijdgebonden parkeerrecht.
Overigens kreeg hij geen gelijk, maar de gemeente zegt eigenlijk dat hij wel gelijk had.
Mooi land is het ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Viper® op 04-09-2019 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:44
Als je niks wilt bijdragen hoef je ook niet te posten

[ Voor 74% gewijzigd door PWM op 04-09-2019 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Wat extra info aan TS toegevoegd, op basis van de APV van de gemeente waar dit gebeurd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:13

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Als het kalf verdronken is, dempt men de put. Je had misschien direct bij aankomst bij jouw auto ff een nieuw kaartje kunnen kopen, om vervolgens binnen de handelingstijd te komen. Ik hebt dit laatst ook verzuimd in Amsterdam, had mij ook 68 euro gescheeld. Dit is trouwens wel met scanauto gebeurd. Zag hem langs rijden terwijl ik op een feestje was.

Zal nog wat extra toevoegen asap.

[ Voor 5% gewijzigd door Pjottski op 04-09-2019 21:59 ]

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:13

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Aanvulling op de vorige post en een citaat van mijn brief uit Amsterdam:
U moet € 68.70 betalen. Dit bedrag bestaat uit de geconstateerde parkeertijd (met een minimum van een uur) vermenigvuldigd met het uurtarief plus € 62.70 voor het opleggen van de aanslag.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Het probleem ontstaat doordat mensen gewoon de regels overtreden en dan overwegen in beroep te gaan .
Wij betalen met zijn allen voor een goed rechtsysteem wat toch al overbelast is en om dan beroep aan te tekenen voor iets wat zo duidelijk jouw fout is gaat dus wel degelijk veel te ver !
Als iedere bewoner in Nederland zo zou denken terwijl men al weet dat ze in overtreding zijn dan raakt het systeem nog verder overbelast .

Gewoon in dit geval even je hersens gebruiken en gewoon de boete betalen en in het vervolg even wat beter op de tijd opletten zodat je er niet eens over hoeft te denken een systeem te misbruiken en te overbelasten voor niets !

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

leekers schreef op donderdag 5 september 2019 @ 05:44:
Het probleem ontstaat doordat mensen gewoon de regels overtreden en dan overwegen in beroep te gaan .
Wij betalen met zijn allen voor een goed rechtsysteem wat toch al overbelast is en om dan beroep aan te tekenen voor iets wat zo duidelijk jouw fout is gaat dus wel degelijk veel te ver !
Als iedere bewoner in Nederland zo zou denken terwijl men al weet dat ze in overtreding zijn dan raakt het systeem nog verder overbelast .

Gewoon in dit geval even je hersens gebruiken en gewoon de boete betalen en in het vervolg even wat beter op de tijd opletten zodat je er niet eens over hoeft te denken een systeem te misbruiken en te overbelasten voor niets !
Je zou natuurlijk ook als overheid soms wat toegeeflijk kunnen zijn naar je burgers toe. Dan voorkom je dat je meer kosten moet maken in de rechtsspraak dan je binnen haalt met verkeers- of parkeerboetes.

De overheid vergeet soms dat ze er zijn voor de burgers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
emnich schreef op donderdag 5 september 2019 @ 06:40:
[...]

Je zou natuurlijk ook als overheid soms wat toegeeflijk kunnen zijn naar je burgers toe. Dan voorkom je dat je meer kosten moet maken in de rechtsspraak dan je binnen haalt met verkeers- of parkeerboetes.

De overheid vergeet soms dat ze er zijn voor de burgers...
In dit geval is er geen twijfel er is een overtreding begaan en dus hoeven er geen extra kosten gemaakt te worden dat is behalve wanneer mensen ten onrecht beroep aantekenen .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

leekers schreef op donderdag 5 september 2019 @ 06:42:
[...]

In dit geval is er geen twijfel er is een overtreding begaan en dus hoeven er geen extra kosten gemaakt te worden dat is behalve wanneer mensen ten onrecht beroep aantekenen .
In dit geval heb je er als overheid voor gekozen om een systeem op te tuigen waarbij je bewoners verplicht om vooraf op te geven hoe lang een bezoeker bij je blijft. Daarbij kies je er voor om geen enkele ruimte te laten voor uitloop. Je roept het over jezelf af als je dit soort dingen gaat verzinnen.

Iemand is dan 7(!) minuten te laat en dan krijg je een boete van € 65. Die boete zou volledige terecht zijn als iemand helemaal niet is aangemeld maar dit is gewoon absurd. Geef een waarschuwing aan de bewoner, reken 2 uur extra af, etc. Bewoners die vaker over de scheef gaan mag je natuurlijk wel direct beboeten maar enige coulance om een leuke samenleving te houden zou van mij wel mogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik ben een keer een kwartier te laat geweest met de parkeerbelasting toen ik op weg was naar de parkeermeter. Hiervoor ben ik bij de rechter geweest en ik heb gewonnen. De rechtsvraag was "moet je betalen bij de parkeermeter die het dichtst bij de auto staat, of die het dichtst bij jou staat?" Ik was van mening dat je moest betalen bij de parkeermeter die het dichtst bij je auto staat en dat het tijd kost om daar te komen (lopend), de gemeente was van mening dat je moet betalen bij de parkeermeter die het dichtst bij jou staat.

Bezwaar bij de gemeente verloren. Bij de rechter gewonnen. In hoger beroep nogmaals gewonnen.

Ik was een kwartier te laat, het lijkt mij dat 7 minuten niet altijd genoeg is om bij de meter te komen die het dichtst bij de auto staat. Wellicht kun je hier iets mee. De rechter kijkt er in tegenstelling tot een gemeente wel onpartijdig naar.

Wat je ook kunt doen is de wobroute. Als het gemeente Amsterdam is, dan weet je 90% zeker dat een ingewikkelde wobroute niet binnen de termijnen wordt behandeld. Zo kun je een leuk zakcentje verdienen. Moet soms ook een rechter aan te pas komen. Rechters zijn altijd streng met termijnen: Te laat is betalen.

[ Voor 16% gewijzigd door Trommelrem op 05-09-2019 07:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:16

The Zep Man

🏴‍☠️

emnich schreef op donderdag 5 september 2019 @ 06:51:
[...]

In dit geval heb je er als overheid voor gekozen om een systeem op te tuigen waarbij je bewoners verplicht om vooraf op te geven hoe lang een bezoeker bij je blijft. Daarbij kies je er voor om geen enkele ruimte te laten voor uitloop.
De bewoners hebben geen enkele ruimte overgelaten voor uitloop, waar de bewoners voor hebben gekozen.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 05-09-2019 07:02 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34

St@m

@ Your Service

Je was willens en wetens te laat, wat mij betreft betaal je de boete en ga je niet onnodig tijd en geld verspillen van de betreffende instanties door in bezwaar te gaan.

Maar ik ben geen rechter, dus die denkt er wellicht anders over. Enige manier om daar achter te komen is door het aan te vechten.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trommelrem
St@m schreef op donderdag 5 september 2019 @ 07:04:
Je was willens en wetens te laat, wat mij betreft betaal je de boete en ga je niet onnodig tijd en geld verspillen van de betreffende instanties door in bezwaar te gaan.

Maar ik ben geen rechter, dus die denkt er wellicht anders over. Enige manier om daar achter te komen is door het aan te vechten.
Dan nog kan het zijn dat het systeem verkeerd is, ook al zat je zelf fout, en het ethisch gezien je burgerplicht is om bezwaar te maken. Omdat daarmee het systeem beter wordt. Vergeet niet dat wij als burgers de plicht hebben om overheidssystemen te toetsen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik heb geen aandelen :P maar ik heb voor m'n parkeerboete een keer bezwaar ingediend via https://www.appjection.nl/ . Je krijgt vrij snel te horen of zij denken dat je een kansrijke zaak hebt, waarna zij de sores overnemen. In mijn geval kreeg ik na drie maanden het geld gewoon teruggestort zonder er zelf al te veel moeite voor te hoeven doen :P

Gewoon de informatie uit je TS met hen delen, zij kunnen een prima inschatting maken of het kansrijk is of niet.

[ Voor 14% gewijzigd door naitsoezn op 05-09-2019 07:10 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Trommelrem schreef op donderdag 5 september 2019 @ 07:06:
[...]

Dan nog kan het zijn dat het systeem verkeerd is, ook al zat je zelf fout, en het ethisch gezien je burgerplicht is om bezwaar te maken. Omdat daarmee het systeem beter wordt. Vergeet niet dat wij als burgers de plicht hebben om overheidssystemen te toetsen.
Welk systeem? Kaartje kopen tot 11:30 en aan komen kakken om 11:40, heeft niets met een verkeerd systeem te maken. De meeste mensen krijgen geen boete hoor als je je netjes aan de afspraak houdt. Het parkeersysteem werkt prima in Nederland en hoeft niet meer getoetst te worden.

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 05-09-2019 07:14 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Trommelrem
St@m schreef op donderdag 5 september 2019 @ 07:12:
[...]

Welk systeem? Kaartje kopen tot 11:30 en aan komen kakken om 11:40, heeft niets met een verkeerd systeem te maken. De meeste mensen krijgen geen boete hoor als je je netjes aan de afspraak houdt. Het parkeersysteem werkt prima in Nederland en hoeft niet meer getoetst te worden.
Dat is een enorme misconcentie. Wel grappig dat je zo vertrouwt op het systeem.

Ik heb niet veel parkeerboetes gekregen in mijn rijdende leven. Wellicht zo'n stuk of 21. Waarvan ik er 20 heb gewonnen. Soms via de rechter, soms via een regulier bezwaar. Dat komt omdat de overheid zich ook aan het systeem moet houden en als burger moet je de overheid toetsen. Soms gooi ik er een wobroute overheen, omdat je er dan voor zorgt dat de gemeente ook eens wakker wordt.

Als wij stoppen met de overheid toetsen dan wordt het een gevaarlijk systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door Trommelrem op 05-09-2019 07:20 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:30

FreakNL

Well do ya punk?

Had de TS de mogelijkheid tot verlengen via dat digitaal visiteding? Of via yellowbrick\parkmobile? Iedereen heeft het over naar een paal lopen maar dat is hier wellicht helemaal niet van toepassing..

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Hou ook rekening met redelijkheid en billijkheid. OP heeft geen enkele overmacht omschreven. Hij was simpelweg te laat terug bij zijn auto na een familiebezoek.

Stel dat er een familie noodgeval was, of je zieke huisdier moest naar de dierenarts en dat bezoek duurde langer zonder dat je het beest alleen kon laten, of een agent hield je onverwacht staande waardoor zaken langer duurde dan verwacht... Als je dat hard kan aantonen, dan is er een goede reden om een uitzondering te maken zonder te erkennen dat er iets mis is met het systeem. Sterker nog, het zou laten zien dat het systeem werkt.
Trommelrem schreef op donderdag 5 september 2019 @ 07:19:
Ik heb niet veel parkeerboetes gekregen in mijn rijdende leven. Wellicht zo'n stuk of 21.
Ik heb er 0, en ik rij al best wel lang. Het is helemaal niet zo lastig om parkeerboetes te vermijden. Het begint met het besef dat je eigen tijd niet belangrijker is dan de tijd van een ander.
Waarvan ik er 20 heb gewonnen. Soms via de rechter, soms via een regulier bezwaar. Dat komt omdat de overheid zich ook aan het systeem moet houden en als burger moet je de overheid toetsen. Soms gooi ik er een wobroute overheen, omdat je er dan voor zorgt dat de gemeente ook eens wakker wordt.
Als het systeem zo fout was dat altijd 20/21 boetes onterecht waren dan zou er veel meer ophef zijn geweest. Het is waarschijnlijker dat het te duur wordt voor de overheid om achter de boetes aan te zitten door inefficiëntie van het systeem (wat iets anders is dan fouten). Je staat natuurlijk in je recht om dat allemaal te doen, maar je 'gewonnen' boetes zijn geen indicator dat het systeem niet werkt.
Als wij door blijven gaan met constant zonder legitieme reden de grenzen op te zoeken en eroverheen te gaan dan is het snel gedaan met de tolerantie in de maatschappij.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

[...]

Ik heb niet veel parkeerboetes gekregen in mijn rijdende leven. Wellicht zo'n stuk of 21. Waarvan ik er 20 heb gewonnen. Soms via de rechter, soms via een regulier bezwaar. Dat komt omdat de overheid zich ook aan het systeem moet houden en als burger moet je de overheid toetsen. Soms gooi ik er een wobroute overheen, omdat je er dan voor zorgt dat de gemeente ook eens wakker wordt.

Sorry, maar je bent best apart als je 20! Onterechte parkeerboetes krijgt. Sowieso dat je al 21 parkeerboetes krijgt.. Ik neem dit met een korreltje zout.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 21:37 ]

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:45
Even bellen voor een coulance optie en anders gewoon slikken lijkt me. Duidelijke fout, maar gemeente mag wel ietsje soepeler zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 11:35
St@m schreef op donderdag 5 september 2019 @ 07:26:
[...]

Sorry, maar je bent best apart als je 20! Onterechte parkeerboetes krijgt. Sowieso dat je al 21 parkeerboetes krijgt.. Ik neem dit met een korreltje zout.
Same, ik rijd nu een jaar of 18 auto en heb daadwerkelijk 0 parkeerboetes.

Al moet ik wel zeggen dat ik me erger aan de systemen waar je vantevoren moet bepalen hoe lang je ergens staat en parkeer dus ook liever op plekken waar ik achteraf kan afrekenen voor de tijd dat ik er geweest ben.

Het hele 'zal ik deze parkeerboete aanvechten' vind ik een beetje gek. Je zou in plaats van aanvechten, je verantwoordelijkheid kunnen nemen en denken : "De volgende keer let ik iets beter op". Als je nou om 11:30 aankwam en je had een boete, dan had ik het gesnapt.

Also, wat is coulant? Ze was 10 minuten te laat op een parkeertijd van 90 minuten. Dat is eigenlijk 11% te laat. Wil je dan dat je 20 minuten extra tijd krijgt? Of 30?

[ Voor 9% gewijzigd door sorted.bits op 05-09-2019 07:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb een keer meegemaakt dat de handhaving speciaal voor mijn auto was omgereden om een boete uit te schrijven. Het bleek dat ik in vergunningsgebied stond. Dat wist ik ook wel dus nam het risico maar het nam niet weg dat zowel Parkmobile als Yellowbrick op de kaart keurig aangaf dat het betaald parkeren gebied was en ik had keurig betaald. Ik was toevallig al bijna bij de auto. Dat heb ik ook tegen de handhaving gezegd en ze waren mee eens dat het gebied niet onder betaald parkeren had mogen vallen.
Ook heb ik mogen meemaken in het begin met digitaal parkeren dat ik in een duurder gebied stond dan de parkeerpaal die dichtbij stond welke in het tien cent gebied stond. Pas na één uur zag ik dat mijn parkeeractie gestopt werd maar ik wist alleen dat nummer van die paal maar niet van de andere palen. Deze straat stond haaks op de straat van 10 cent gebied en er was geen andere parkeerpaal in zicht. Ja sorry maar hoe moet je dan weten? Ik had naar de parkeerpaal moeten lopen, checken en dan eventueel naar een andere parkeerpaal moeten lopen. Ik stond midden in de straat en sorry ga niet heel Amsterdam aflopen opzoek naar een parkeerpaal. Dat was echt onbewust toen in het begin. Toen was het parkeersysteem heel erg ondoorzichtig en primitief.
Je weet dat je bewust risico neemt en als je door de mand valt, ja sorry dan zal je ook moeten betalen. Je weet wat je einde van je parkeertijd is en je had ook kunnen zeggen dat je looptijd erbij incalculeert en dat je dus vijf minuten voordat parkeertijd afloopt naar de auto gaat en vertrekt of kaartje koopt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 221425

I-King schreef op donderdag 5 september 2019 @ 07:30:
Even bellen voor een coulance optie en anders gewoon slikken lijkt me. Duidelijke fout, maar gemeente mag wel ietsje soepeler zijn.
Nou, de gemeente moet juist niet soepeler worden.
Stel je voor dat ze dat doen. Laten we zeggen: een overschrijding van de parkeertijd met 10%, daar doen we niet moeilijk over... Het gevolg daarvan is dat het parkeren 10% duurder zal worden.

Dan kunnen we toch beter afspreken dat iedereen gewoon betaald voor wat hij afneemt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

The Zep Man schreef op donderdag 5 september 2019 @ 06:59:
[...]
De bewoners hebben geen enkele ruimte overgelaten voor uitloop, waar de bewoners voor hebben gekozen.
Maar als ik een krat pils koop bij de appie krijg ik toch ook niet een sixpack uitloop mee? Even de knuppel in het hoenderhok gooiende... (ik ben het dus met the Zep man eens).
Kom op zeg. Ts (jij in dit geval) betaalt voor een dienst en besluit zonder reden van overmacht meer af te nemen dan die dienst. Bij controle is ze de pineut en dat erkent ze ook ridderlijk.

De overheid is al duur genoeg, door continu alleen maar procedures in te stellen maak je dat niet beter. Als dit nu een flagrante schending is van regels, normen en waarden of vrijheden zou ik haar volkomen gelijk geven. Hier echter geeft ze zelf aan dat ze gewoon fout zit. Ik vind het persoonlijk in dat geval ronduit asociaal om belastinggeld te verstoken puur om de boel te traineren.

( niet persoonlijk tegen ardana, maar meer tegen de sowieso-bezwaar-maken-cultuur)

[ Voor 10% gewijzigd door Boudewijn op 05-09-2019 08:29 ]

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Boudewijn schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:22:
[...]

Maar als ik een krat pils koop bij de appie krijg ik toch ook niet een sixpack uitloop mee?
Lees mijn reactie nog eens voorzichtig. Volgens mij zijn wij het met elkaar eens en hoeft er geen sprake van een 'maar' te zijn.

[edit]
Even in de aanname dat dit commentaar op mijn reactie was. Al was het algemeen commentaar op OP, eens. :+

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 05-09-2019 08:27 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

The Zep Man schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:26:
[...]
Lees mijn reactie nog eens voorzichtig. Volgens mij zijn wij het met elkaar eens en hoeft er geen sprake van een 'maar' te zijn.
offtopic:
Ik ben het met je eens, probeerde je voorbeeld zelfs wat sterker uit te werken. Beetje ongelukkig verwoord doordat ik direct op je reageer. Maar wij zijn het eens met elkaar O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Indien je het gevoel hebt dat jou onrecht is aangedaan, maak je bezwaar. Het ontvangen van parkeerboete resulteert bij mij in, dat ik liever een eurootje extra betaal, dan dat ik een boete krijg.

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 05-09-2019 08:34 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hackus schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:31:
Indien je het gevoel hebt dat jou onrecht is aangedaan, maak je bezwaar.
TS meldt dat e er na het aflopen van de termijn gewoon nog stond. Hoezo onrecht? :?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Even ter aanvulling: ik heb 1x eerder een parkeerboete gehad, voor gevaarlijk parkeren. Bezwaar hiertegen heb ik gewonnen omdat de gemeente niet op tijd mijn bezwaar kon behandelen, hoewel ik achteraf inzie dat ze gelijk hadden.

Bij deze parkeer-actie ben ik hooguit de fout in gegaan door op mijn vriendin te vertrouwen. Ik heb bij haar nagevraagd of ze me aangemeld had, en zij gaf aan dat ze dat gedaan had.

Ik vind het best bizar om te merken dat er zoveel mensen zo hard zijn. Ik werk(te) in de hulpverlening, en als ambtenaar heb je altijd een stuk discretionaire ruimte (al wordt deze steeds kleiner). Dat is de ruimte binnen de regels en wetten, waarin je vrij bent om keuzes te maken. Die ruimte kun je inzetten om de burger te helpen, of om het hem lastiger te maken. Ons wordt geleerd 'regel is regel' is geen goede manier van werken. En over het algemeen ben ik strenger voor mezelf dan voor anderen...

[ Voor 38% gewijzigd door Ardana op 05-09-2019 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Laatst online: 12-06 13:53
Een boete is altijd zuur om te betalen. Zeker als het zoveel geld is, maar eerlijk? Dit is gewoon eigen schuld.
Ik tracht altijd te parkeren op plekken waar je achteraf moet betalen, maar als dat niet mogelijk is zet ik het alarm van mijn gsm op, op 10 minuten voor het aflopen van de termijn.
Zo heb je nog netjes de tijd om een nieuw ticket te leggen of je auto te verzetten.
In de 23 jaar dat ik met de auto rijd heeft dit me nog maar 1 keer een boete opgeleverd. (die mijn werkgever over genomen heeft)

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:15
Ardana schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:41:
Even ter aanvulling: ik heb 1x eerder een parkeerboete gehad, voor gevaarlijk parkeren. Bezwaar hiertegen heb ik gewonnen omdat de gemeente niet op tijd mijn bezwaar kon behandelen, hoewel ik achteraf inzie dat ze gelijk hadden.

Bij deze parkeer-actie ben ik hooguit de fout in gegaan door op mijn vriendin te vertrouwen. Ik heb bij haar nagevraagd of ze me aangemeld had, en zij gaf aan dat ze dat gedaan had.

Ik vind het best bizar om te merken dat er zoveel mensen zo hard zijn. Ik werk(te) in de hulpverlening, en als ambtenaar heb je altijd een stuk discretionaire ruimte (al wordt deze steeds kleiner). Dat is de ruimte binnen de regels en wetten, waarin je vrij bent om keuzes te maken. Die ruimte kun je inzetten om de burger te helpen, of om het hem lastiger te maken. Ons wordt geleerd 'regel is regel' is geen goede manier van werken. En over het algemeen ben ik strenger voor mezelf dan voor anderen...
Even heel zwart wit,

wat gaf de gemeente aan toen je contact met ze opnam? Ik weet van zoetermeer (aangezien iedereen het hier over Amsterdam heeft als heilige stad :+ ) dat ze in dit soort situaties vrij coulant omgaan. "Hey kan gebeuren, let er volgende keer wel even op" en poof weg is de boete.
Hou er alleen wel rekening mee dat dit 1 of 2x werkt, daarna hebben ze wel zoiets van "Ja, genoeg waarschuwingen"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De Artikel 8 die je aanhaalt gaat plat gezegd over het voldoen van de factuur. Als je bij de automaat een kaartje koopt doe je dat direct, als je dat via een app doet moet de de factuur binnen een maand na einde parkeren worden voldaan. Dat betekent met nadruk niet dat je een maand de tijd krijgt om je parkeertijd achteraf te corrigeren.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 14:22
volgens mij al eerder genoemd, maar tip voor de volgende keer: als je binnen 10 minuten na controle aankomt bij je auto, even opnieuw inchecken op je parkeerapp of nieuw kaartje kopen. Je hebt officieel geloof ik iets van 10 of 15 minuten om een kaartje te kopen, als je bewijs hebt dat je binnen 10 minuten na de boete een geldig parkeerbewijs hebt, maak je goede kans met je bezwaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-06 12:44

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Boete neerleggen bij je gastvrouw, die had de parkeeractie toch geregeld? ;)

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Mortum schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:11:
Boete neerleggen bij je gastvrouw, die had de parkeeractie toch geregeld? ;)
Ik wil hem hooguit splitten, ook al wil zij hem idd betalen. Zowel omdat ze nooit zo ruim bij kas zitten, als omdat ik vind dat je, idd, zelf ook altijd verantwoordelijk blijft.

@corset, nog niet gebeld. Ga ik zo idd doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 05-09-2019 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Ardana schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:17:
[...]

Ik wil hem hooguit splitten, ook al wil zij hem idd betalen. Zowel omdat ze nooit zo ruim bij kas zitten, als omdat ik vind dat je, idd, zelf ook altijd verantwoordelijk blijft.
Heel zwart wit:

Wist je dat de parkeeractie tot 11:30 was aangemeld? jou schuld.
Wist je enkel dat de parkeeractie door de gastvrouw was geregeld? (want dit heb je gevraagd). Haar schuld

Feit blijft dat de parkeeractie was aangemeld tot een tijd, en je pas NA deze tijd je auto ging halen.
Ik vind een boete voor <10min. ook echt onwijs kinderachtig, bewijst ook maar weer hoeveel die gasten te doen hebben... maar je stond daar wel "illegaal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:33
Ik heb jaren geleden op een soortgelijke manier, mijn inziens nog twijfelachtiger, mijn enige parkeerboete gekregen. Ik verbleef een weekend bij vrienden in Zwolle. Bij hun in de straat (en omliggende straten) moet je een bezoekerspasje gebruiken om te parkeren, tussen 8.00 en 18.00u. Dit pasje moest je telefonisch activeren, maar dit kon ook alleen binnen dat opgegeven tijdvak.
Ik arriveerde daar op vrijdag rond 20u, hoefde dus geen pasje te gebruiken op dat moment. Volgende ochtend voor 8.00u opgestaan (na een lange avond stappen is dat best vroeg), nummer gebeld, naar buiten gelopen om 8.05u.... bon onder de ruit. Zucht.

Die parkeerwachter heeft letterlijk om klokslag 8.00u staan te wachten daar in de straat om bekeuringen te schrijven. Als je vanaf 8.00u met pasje daar moet staan wil ik best om 7.45u dit al doen, maar je kon pas vanaf 8.00u dat ding activeren. In de praktijk heb je dus, wanneer je de avond ervoor arriveert, geen mogelijkheid om het ding optijd te activeren, zonder dat je een paar minuten "illegaal" er staat.

Goed, gelukkig waren parkeerboetes toen maar iets van 50 euro (nog altijd zonde geld), maar ik heb het er bij laten zitten. Volgens de letter van de wet was ik in overtreding en door een overijverige parkeerwachter was ik dus 50 euro armer. Jammer, dom systeem, maar het zij zo.

Vergelijk ik mijn situatie destijds met die van TS nu, denk ik dat TS nog veel minder grond heeft om het aan te vechten. Neem je verlies, het is balen, volgende keer meer geluk.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 310408

emnich schreef op donderdag 5 september 2019 @ 06:40:
[...]

Dus altijd gratis tien minuten bij je parkeertijd? Zeg het maar.... Dat komt deze klager met dezelfde vraag als ie 16 minuten te laat is.

Ik snap niet waarom iemand hierover zou klagen en als overheid zou ik de kosten voor het afhandelen van een dergelijk overduidelijk ongegronde klacht gewoon berekenen. De overheid is er voor de burgers maar niet om flauwekul klachten af te handelen die we met zijn allen moeten betalen.

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:07

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

FreakNL schreef op donderdag 5 september 2019 @ 07:20:
Had de TS de mogelijkheid tot verlengen via dat digitaal visiteding? Of via yellowbrick\parkmobile? Iedereen heeft het over naar een paal lopen maar dat is hier wellicht helemaal niet van toepassing..
Ik heb zelf in een andere gemeente ook toegang tot een digitaal loket om bezoekers aan te melden, dit is letterlijk 1 minuut werk om de tijd te verlengen, maar je zult wel zelf op moeten letten op de tijd ja.

Ook zijn de kosten voor parkeren dan al voor een 50% gereduceerd tarief.

[ Voor 6% gewijzigd door Lawwie op 05-09-2019 09:35 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:36

Tens

let me drink about it

Moi_in_actie schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:21:
Volgens de letter van de wet was ik in overtreding en door een overijverige parkeerwachter was ik dus 50 euro armer. Jammer, dom systeem, maar het zij zo.

Neem je verlies, het is balen, volgende keer meer geluk.
kan mijn laatste parkeerboete nauwelijks herinneren, maar weet wel dat ik veel vaker recht gehad heb op een boete maar hem niet gekregen heb.... Jammer, dom systeem maar het zij zo >:)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Anoniem: 310408 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:24:
[...]

Dus altijd gratis tien minuten bij je parkeertijd? Zeg het maar.... Dat komt deze klager met dezelfde vraag als ie 16 minuten te laat is.

Ik snap niet waarom iemand hierover zou klagen en als overheid zou ik de kosten voor het afhandelen van een dergelijk overduidelijk ongegronde klacht gewoon berekenen. De overheid is er voor de burgers maar niet om flauwekul klachten af te handelen die we met zijn allen moeten betalen.
Welk maatschappelijk probleem lossen we op door NIET een marge te geven? Natuurlijk moet er ergens een grens gesteld worden en zal het altijd zijn dat je net over de grens zit. Maar waarom niet schappelijk zijn met zo'n bezoekersregeling. Ik zie werkelijk niet in wat we daar aan hebben als maatschappij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Mortum schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:20:
[...]
Heel zwart wit:

Wist je dat de parkeeractie tot 11:30 was aangemeld? jou schuld.
Wist je enkel dat de parkeeractie door de gastvrouw was geregeld? (want dit heb je gevraagd). Haar schuld

Feit blijft dat de parkeeractie was aangemeld tot een tijd, en je pas NA deze tijd je auto ging halen.
Ik vind een boete voor <10min. ook echt onwijs kinderachtig, bewijst ook maar weer hoeveel die gasten te doen hebben... maar je stond daar wel "illegaal"
Ik wist níet dat ik tot 11:30 was aangemeld. Ik wist niet eens hoe dat systeem werkte. Ik ben gewend aan systemen zoals Yellowbrick, waarbij je je aanmeld op het moment dat je gaat parkeren, en je je afmeld zodra je weg rijdt.

Ik heb trouwens nu net gebeld en kreeg een bandje. "Wij zijn nu gesloten. Onze openingstijden zijn van 08:30 tot 12:00 uur op maandag tot en met vrijdag." Ook lekker handig... Kon wel m'n telefoonnummer achterlaten.

Wat betreft redelijkheid: ik weet dat ik vaker teveel betaald heb, dan te weinig. Want ik neem àltijd een (ruime) marge, én vergeet me nog wel eens af te melden in de YellowBrick-app.

[ Voor 8% gewijzigd door Ardana op 05-09-2019 09:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Ardana schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:30:
[...]

Ik wist níet dat ik tot 11:30 was aangemeld. Ik wist niet eens hoe dat systeem werkte. Ik ben gewend aan systemen zoals Yellowbrick, waarbij je je aanmeld op het moment dat je gaat parkeren, en je je afmeld zodra je weg rijdt.
In dat geval is het dan toch de schuld van je gastvrouw?
jij heb geïnformeerd of de parkeeractie gedekt was, als je enkel "ja" te horen krijgt kan je moeilijk in je kristallen bol kijken voor alle mogelijkheden :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

emnich schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:29:
[...]

Welk maatschappelijk probleem lossen we op door NIET een marge te geven? Natuurlijk moet er ergens een grens gesteld worden en zal het altijd zijn dat je net over de grens zit. Maar waarom niet schappelijk zijn met zo'n bezoekersregeling. Ik zie werkelijk niet in wat we daar aan hebben als maatschappij.
Inderdaad, waar ik woon is dat een kwartiertje. Dat weet ook iedereen, dus na 16 minuten hoef je ook niet te klagen, je bent dan niet 1 minuut te laat maar 16 minuten. Het eerste kwartier is ook gratis en iets verder van het centrum het eerste half uur. Vind ik ook wel goed, anders jaag je de winkels uit het centrum als mensen daar niet kunnen komen.

Ik was zondag in Tilburg voor de Ten Miles maar op straat parkeren is daar helemaal belachelijk. Tot 12 uur is het gratis op zondag en ik moest daar tot 13.00 uur ofzo parkeren en dat kost dan 16,50 euro omdat je alleen een dagticket kunt kopen. En de parkeergarages daar kon ik niet komen omdat ze alle wegen afgezet hadden, op een gegeven moment maar aan iemand gevraagd die de blokkering bewaakte en die die stuurde mij tegen het verkeer in een eenrichtingstraat in, dat was de enige manier om bij de parkeergarage te komen. Overal kerende auto's met piepende bandjes van geiriteerde mensen.

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 05-09-2019 09:36 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Mortum schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:32:
[...]
In dat geval is het dan toch de schuld van je gastvrouw?
jij heb geïnformeerd of de parkeeractie gedekt was, als je enkel "ja" te horen krijgt kan je moeilijk in je kristallen bol kijken voor alle mogelijkheden :+
Mja, dat vind ik dus niet. Het is een gedeelde verantwoordelijkheid. Net zoals het de verantwoordelijkheid van de overheid is om een redelijk systeem op te tuigen. En daar zit ik dus nu mee: is het systeem redelijk? Amsterdam vind kennelijk al van niet.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 18:53

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik heb drie flauwe bekeuringen gehad in 20 jaar autorijden en de eerste voor laten komen. De persoon voor mij vertelde de rechter dat ie inderdaad 169 had gereden, maar de bon niet kon betalen en kreeg hem voorwaardelijk. Mijn bekeuring was voor het niet voor laten gaan van het overige verkeer, er zat een auto achter mij, beide op de linkerbaan die zijn richting aanwijzer naar rechts uit deed voor het versmallen van de weg, ik ging direct ook naar rechts om me niet klem te laten rijden. Dat je niet rechts in mag halen en ik niemand hinderde maakte niets uit, persoon achter mij had een seconde eerder zijn richtingaanwijzer aan, dus had ik me rechts in moeten laten halen en zelf op de vangrail rijden. Dankzij mijn briljante verdediging maakte de rechter er 200 ipv 201 euro van (officier van justitie wist ook niet waar de euro vandaan kwam).

Hoop irritatie, extra kosten (dag vrij, brandstof, parkeerkosten), etc. Sindsdien betaal ik gewoon alle bekeuringen en laat het zo snel mogelijk los.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:43
Dus 7 minuten te laat is voor jou geen boete waard, want is nog binnen de 10 minuten.
Wat word volgende?
11 minuten te laat ook geen boete want het is bijna 10 minuten?

Tijd is tijd, je hebt de gok genomen en verloren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-06 16:09

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

madbwr schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:35:
Dus 7 minuten te laat is voor jou geen boete waard, want is nog binnen de 10 minuten.
Wat word volgende?

Ik deel deze mening, ergens moet je grenzen stellen.
En natuurlijk is het flauw, maar de andere duizend keer dat je minuten te laat was heb je geen boete gehad. Oftewel nu een keertje pech.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
[...]

20 parkeerboetes en dat vind jij niet veel? Als ik er in 20 jaar eentje heb gehad is het veel denk ik. Je kan wettelijk gezien gelijk hebben met je WOB-verzoek maar voor mijn gevoel ga je bewust heel ruim om met je parkeermoraal omdat je toch wel weet dat je gelijk krijgt en dat vind ik persoonlijk laakbaar.

Een parkeerboete krijg je niet zomaar. dan heb je dus te weinig betaald of verkeerd geparkeerd.

Ik zal eerlijk zijn; als ik vooraf moet betalen doe ik dat meestal niet. Maar een boete die ik dan krijg zal ik zonder morren betalen. dat risico heb ik immers genomen.

[ Voor 12% gewijzigd door RodeStabilo op 05-09-2019 09:46 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:33
Tens schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:28:
[...]

kan mijn laatste parkeerboete nauwelijks herinneren, maar weet wel dat ik veel vaker recht gehad heb op een boete maar hem niet gekregen heb.... Jammer, dom systeem maar het zij zo >:)
Het was lange tijd mijn enige boete (deze was denk ik uit 2008 of iets dergelijks), anderhalf jaar geleden kwam er een snelheidsboete bij opgelopen in Aachen (stuk bergaf, eerst mag je 50, stuk verderop 70, ik reed gecorrigeerd 53, 15 euro boete). Verder hoef ik maar zelden ergens te parkeren waar je moet betalen en mocht het al zo zijn, zijn de tarieven daar zo laag dat het niet de moeite waard is "om de gok te nemen" (0.50 of 1 euro per uur ga je geen boete van 65 euro op riskeren).
Ik zal ook vast wel eens een boete niet gekregen hebben terwijl hij wel terecht zou zijn, ik ben geen heilige en rijd ook wel eens wat boven vMax op de snelweg. Maar ik rijd over het algemeen heel netjes en rustig en gelukkig verder geen bekeuringen gehad in de afgelopen 14 jaar (en hopelijk blijft dat nog lang zo :) )

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:17
Voor mijn gevoel is bijna alles al gezegd, dus alleen dit:
Ik vind het echt heel suf dat ik om een verschil van 7 (10) minuten een bon van bijna € 65 krijg.
Vind ik echt heel bijzonder.

Vind je het ook suf als je heel even door rood rijdt? En vind je het ook suf als je een bekeuring krijgt omdat je 3 kilometer te hard rijdt?

En andersom: vind je het ook suf als je moedwillig 10km te hard rijdt en géén bekeuring krijgt?

Begrijp best wel dat het oneerlijk voor je voelt maar je begaat toch gewoon een overtreding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Laatst online: 12-06 13:53
madbwr schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:35:
Wat word volgende?

Inderdaad.
Bij ons heb je naast de klassieke parkeervormen al enkele jaren "shop&Go".
Daar mag je een half uur staan en zitten er sensoren die je registreren.
Iedereen in de stad weet dat als je er 31 minuten staat er een parkeerwachter aan komt om je te bekeuren.
Niet leuk als je bekeurd wordt, maar dit maakt wel dat er voldoende roulatie is waardoor je quasi altijd een vrije plek vindt als je eentje nodig hebt.
't Is niet dat parkeren wordt uitgedrukt in een onhandige eenheid.
Alleen, €68 als retributie is wel behoorlijk veel. Daar volg ik je wel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

KaiseRRuby schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:42:

[...]

Vind je het ook suf als je heel even door rood rijdt? En vind je het ook suf als je een bekeuring krijgt omdat je 3 kilometer te hard rijdt?

En andersom: vind je het ook suf als je moedwillig 10km te hard rijdt en géén bekeuring krijgt?

Begrijp best wel dat het oneerlijk voor je voelt maar je begaat toch gewoon een overtreding?
Serieus? Als je door rood rijd, kan je iemand dood rijden. Als je te hard rijd, breng je ook andere verkeersdeelnemers in gevaar. Wil je dat serieus vergelijken met 7 minuten te lang een parkeerplaats bezet houden?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:41
emnich schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:44:
[...]

Serieus? Als je door rood rijd, kan je iemand dood rijden. Als je te hard rijd, breng je ook andere verkeersdeelnemers in gevaar. Wil je dat serieus vergelijken met 7 minuten te lang een parkeerplaats bezet houden?
Daarom zijn de boetes voor die overtredingen ook hoger dan onbetaald parkeren.

Wat betreft het originele vraagstuk; twee volwassen mensen hebben zitten slapen en ligt er een boete op de mat. Lekker onderling uitvogelen wie wat betaald en de overheid niet opzadelen met onzinnige bezwaarschriften. Je kan hoogstens stellen dat 68.- een beetje hoge "boete" is voor de actie, maar datzelfde kan je ook beweren voor niet opruimen van hondenpoep of het bouwen van een net iets te hoge schuur.

[ Voor 33% gewijzigd door jadjong op 05-09-2019 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:03
De vergelijking met even door rood rijden gaat gewoon mank; het is meer een boete voor 51 rijden op een weg waar je 50 mag; en toevallig geeft de overheid daar dan weer geen boetes voor.

Ik zou gewoon gaan aanvechten; nee heb je, ja kan je krijgen.

Ook wel eens een boete gehad van een fanatieke stadswacht; nadat ik verzet had aangetekent en de OvJ netjes om het dossier had gevraagd werd de boete ineens geseponeerd. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Gebanned op 05-09-2019 09:49 ]

• KaiseRRuby
emnich schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:44:
[...]

Maar daar gaat het toch helemaal niet om?

Als je een snoepje meeneemt uit de winkel dan gaat er ook niemand dood en ik denk ook niet dat er iemand slechter van wordt. Toch is dat diefstal en daar staan ook sancties op.

De zwaarte van de overtreding bepaalt de hoogte van de sanctie. Daarom is het hier ook 'maar' 65 euro en kreeg ik gisteren een cadeau van het CJIB omdat ik op zaterdagochtend 06.05u was vergeten dat de trajectcontrole op de A2 om 6u begint ipv 7u. Dat cadeau was een incasso van 425 euro. Schijnbaar een zwaardere overtreding dan het 7 minuten te lang parkeren.. We zouden best eens een losse discussie kunnen voeren over het feit welke overtreding zwaarder weegt dan de ander maar volgens mij is dat hier niet aan de orde.

Daarom staat er ook een sanctie op de overtreding die hier is gedaan. En het gaat om het feit dat er ergens een grens is gesteld, namelijk op de eindtijd die is ingegeven.

Edit: ik bedoelde de andere topics die hier zijn waar mensen zeggen: ik heb maar 0,04 seconden door rood gereden.

[ Voor 4% gewijzigd door KaiseRRuby op 05-09-2019 09:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:41
jadjong schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:45:
[...]

Daarom zijn de boetes voor die overtredingen ook hoger dan onbetaald parkeren.
Onbetaald parkeren is officieel überhaupt geen boete maar een naheffing van de parkeerkosten door de gemeente.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:17
Pff ga gewoon betalen. Je was te laat door een eigen fout. Waarom het rechtsysteem onnodig belasten?

Heb zelf het idee dat er op Tweakers steeds vaker mensen meteen naar de rechter willen voor situaties waar ze toch echt zelf de schuldige zijn (door rood rijden, parkeerbonnen, te dicht achter een auto rijden). Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:36

Tens

let me drink about it

Gebanned schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:47:
Ook wel eens een boete gehad van een fanatieke stadswacht; nadat ik verzet had aangetekent en de OvJ netjes om het dossier had gevraagd werd de boete ineens geseponeerd. :)
Dat is verstandig, de kosten van het verdedigen van de boete overstijgen de inkomsten ruim.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

KaiseRRuby schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:48:
[...]

Maar daar gaat het toch helemaal niet om?

Als je een snoepje meeneemt uit de winkel dan gaat er ook niemand dood en ik denk ook niet dat er iemand slechter van wordt. Toch is dat diefstal en daar staan ook sancties op.

De zwaarte van de overtreding bepaalt de hoogte van de sanctie. Daarom is het hier ook 'maar' 65 euro en kreeg ik gisteren een cadeau van het CJIB omdat ik op zaterdagochtend 06.05u was vergeten dat de trajectcontrole op de A2 om 6u begint ipv 7u. Dat cadeau was een incasso van 425 euro. Schijnbaar een zwaardere overtreding dan het 7 minuten te lang parkeren.. We zouden best eens een losse discussie kunnen voeren over het feit welke overtreding zwaarder weegt dan de ander maar volgens mij is dat hier niet aan de orde.

Daarom staat er ook een sanctie op de overtreding die hier is gedaan. En het gaat om het feit dat er ergens een grens is gesteld, namelijk op de eindtijd die is ingegeven.

Edit: ik bedoelde de andere topics die hier zijn waar mensen zeggen: ik heb maar 0,04 seconden door rood gereden.
Natuurlijk gaat het daar wel om. Als je een regel bedenkt, en zeker een met sancties, zal je moeten bepalen waarom je die regel bedenkt.

In dit geval heeft een ambtenaar bedacht dat als je iemand op bezoek krijgt, je vóóraf moet gaan bepalen wanneer iemand weer vertrekt. Dan is er blijkbaar niemand die bedacht heeft dat het heel soms, heel misschien kan gebeuren dat bezoek iets later weg gaat dan gepland. De sanctie daarvoor is dus direct een boete.

De gemeente wéét wie de bewoner is, weet dus ook hoe vaak dit voorkomt en zou (in mijn ideale maatschappij) daar dus ook wat flexibeler mee om kunnen gaan. Ze zouden óók een systeem kunnen maken waarbij het achteraf nog even te herstellen is (net als vergeten uit te checken bij het OV).

De regel=regel mentaliteit houdt totaal geen rekening met het echte leven. En natuurlijk moeten er regels gemaakt worden in het drukke land waarin we wonen maar enige mate van normaal om kunnen gaan met elkaar zou wel fijn zijn.

• Palo Alto
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ardana schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:42:
Uit je tekst maak ik,vooral op dat je het flauw vindt. Of spelen er zwaarwegende problemen zoals een schuldsanering? Wat mij betreft spelen vooral bij zulk soort zaken een eventuele discretionaire bevoegheid een rol.

Bekijk het eens vanuit de mogelijke zienswijze van de gemeente en inwoners:
- De burger van deze gemeente zouden moeite kunnen krijgen met de willekeur en coulance richting mensen die de naheffing met een telefoontje kunnen laten vervallen. Er zijn vermoedelijk zelfs mensen die van mening zijn dat een schuldsaneringstraject geen uitzondering mag vormen (“ga maar op de blaren zitten”)

- De gemeente heeft blijkbaar besloten om het parkeren te handhaven. Dat kan allerlei redenen hebben, maar meestal draait het om schaarste aan parkeerplaatsen (ik heb althans nog nooit een parkeermeter gezien op parkeerplaatsen langs de snelweg). Door coulance te tonen ondermijnt de gemeente het eigen handhavingsbeleid, waardoor de schaarste langer in stand blijft dan nodig is

- Wat zou er gebeuren als de zoon of dochter van de burgemeester dit overkomt en met een telefoontje de naheffing kan laten vervallen? Ik kan tenminste een krant bedenken die daar wel een artikel over wil schrijven. Je mag de zoon van de dochter ook vervangen door de vriend van de zoon, of de vader van de vriend van de zoon etc.

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:30
Ardana schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:42:
Vandaag ben ik naar een vriendin gegaan. Als je daar parkeert, moet je parkeerbelasting betalen. Mijn vriendin is daar inwoner, en ze heeft een digitaal visite-kaart/ding. Ze heeft me dan ook netjes aangemeld, van 10:00 tot 11:30

Toen ik echter om 11:40 bij m'n auto kwam, was de parkeerwacht net geweest, en had hij om 11:37 een parkeerboete/naheffingsaanslag uitgeschreven.

Behalve de standaard "je moet het altijd aanvechten", heeft dit enige kans van slagen?

In de APV staat:

[...]

en

[...]

Dan lijkt het me dat, gezien de aanmelding wél gedaan is via de computer, ik geen naheffing van € 65 moet betalen, maar slechts van € 1,80, aangezien dat kennelijk de prijs is van 7 minuten parkeren...
Je was gewoon te laat en dus gewoon een dikke pech dat er een controleur was in de buurt.
Les voor de volgende keer :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:58

[...]

Voor niet door groen rijden heb je een marge in de vorm van oranje licht, voor te snel rijden zit er een correctie op van X km/u. Waarom dan niet een paar minuten voor parkeertijd?
In Arnhem Centraal heb je nog 20 minuten na betalen om weg te rijden, dat is iets meer dan 7 minuten.

[ Voor 6% gewijzigd door Yukidaruma op 05-09-2019 10:02 ]

• Gebanned
Tens schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:52:
[...]

Dat is verstandig, de kosten van het verdedigen van de boete overstijgen de inkomsten ruim.
Je gaat mij nu toch niet vertellen dat dit soort boetes enkel wordt uitgedeeld om het gat in de lokale begroting te dichten? :?
Ik dacht altijd dat de handhaving er was om te voorkomen dat ons land veranderd in een anarchistische hel waarin mensen hun afvalcontainer al voor zonsondergang aan de straat zetten, fietsers zonder hun hand uit te steken rechtsaf zouden slaan en fietsers pas af zouden stappen ná dat ze van de fietsstrook de stoep op zijn gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Laatst online: 17:03
emnich schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:55:
[...]

Natuurlijk gaat het daar wel om. Als je een regel bedenkt, en zeker een met sancties, zal je moeten bepalen waarom je die regel bedenkt.

In dit geval heeft een ambtenaar bedacht dat als je iemand op bezoek krijgt, je vóóraf moet gaan bepalen wanneer iemand weer vertrekt. Dan is er blijkbaar niemand die bedacht heeft dat het heel soms, heel misschien kan gebeuren dat bezoek iets later weg gaat dan gepland. De sanctie daarvoor is dus direct een boete.

De gemeente wéét wie de bewoner is, weet dus ook hoe vaak dit voorkomt en zou (in mijn ideale maatschappij) daar dus ook wat flexibeler mee om kunnen gaan. Ze zouden óók een systeem kunnen maken waarbij het achteraf nog even te herstellen is (net als vergeten uit te checken bij het OV).

De regel=regel mentaliteit houdt totaal geen rekening met het echte leven. En natuurlijk moeten er regels gemaakt worden in het drukke land waarin we wonen maar enige mate van normaal om kunnen gaan met elkaar zou wel fijn zijn.
en de oplossing daarvoor in tijdig de app even weer openemen en binnen een minuut (zoals iemand hier opperde) netjes even te verlengen d:)b

Is toch niks moeilijks aan en een stukje verantwoordelijkheid van de gebruiker?

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:59
s0ulmaster schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:04:
[...]

en de oplossing daarvoor in tijdig de app even weer openemen en binnen een minuut (zoals iemand hier opperde) netjes even te verlengen d:)b

En het zou toch nog veel logischer zijn als je in de app aangeeft wanneer iemand komt en ook wanneer iemand weg gaat? Combineer dat met een melding in de app wanneer de volgende periode ingaat en je hebt gelijk je herinnering dat je niet vergeet de bezoeker weer af te melden.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gebanned
s0ulmaster schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:04:
[...]

Maar ergens gaat er binnen de overheid iets mis waardoor dit soort vormen van basale gebruiksvriendelijkheid niet kunnen. En waarna er geen enkele mogelijkheid is om zaken op een redelijke manier op te lossen zonder naar de rechter te stappen met als hoogtepunten het UWV dat uitkeringen begon te korten nadat de eigen systemen faalden, de belastingdienst die onterecht toeslagen stopt en het hele systeem van strafbeschikkingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:52

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Wat een heerlijke non-discussie dit :+

Er is vooraf (al dan niet bewust) gekozen voor "x" minuten parkeertijd. Of dat nou gaat om oma die bij jou op bezoek komt en waarvan jij van tevoren bedenkt dat ze een uur blijft, of jij gaat bij oma op bezoek en gooit zelf een eurootje in de automaat "want met een uurtje ben ik weg", dit probleem had - al dan niet 20 seconden voor het verstrijken van de parkeertijd - met een paar kwartjes opgelost kunnen worden. Dan had je 20 minuten langer kunnen blijven en was er niks aan de hand geweest.

Is het flauw om voor 6,7,8 minuten een naheffing van € 65,- te krijgen, ja. Zijn deze bedragen (evenals die van de "echte" verkeersovertredingen) volledig van de zotte, ja. Had je het kunnen voorkomen door van tevoren een íéts andere keuze te maken, wederom ja.

Je kunt met 54 km/h langs een flitspaal rijden omdat je weet dat er een wettelijke correctie is, je kunt 'm ook met 45 voorbij rijden en dan weet je zeker dat je geen bon thuiskrijgt. Verkeerslicht nét op oranje? I.p.v. gas bijgeven kun je ook gewoon remmen als je op normale snelheid aan komt rijden. Klapt er dan een bij jou achterop? Zijn probleem, had 'ie maar afstand moeten houden...

Of bezwaar enige kans maakt weet ik niet en of je er de moeite voor wilt nemen is uiteraard eigen keuze, maar ik zou 't hoe dan ook in ieder geval als leermoment beschouwen. Ga je nog eens ergens op bezoek, geef dan die knaak niet uit aan een flesje Spa bij 't tankstation, maar aan je gastheer/-vrouw, kun je daar mooi een extra glaasje fris drinken zonder dat 't je een smak geld kost :9

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

• s0ulmaster
redwing schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:09:
[...]

En het zou toch nog veel logischer zijn als je in de app aangeeft wanneer iemand komt en ook wanneer iemand weg gaat? Combineer dat met een melding in de app wanneer de volgende periode ingaat en je hebt gelijk je herinnering dat je niet vergeet de bezoeker weer af te melden.
Terecht :) Ik zou gelijk een feature request indienen bij de appmaker O-)

tijd voor wat klusjes!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:39
Ik zou gewoon bezwaar maken, 7 minuten te laat vind ik erg krap.
Ik kan je 2 voorbeelden geven waarin ik zelf bezwaar heb gemaakt.

1) bewoners kaart gekregen om te kunnen parkeren, straat was vol dus een straat verder geparkeerd. Deze straat viel buiten de zone, hoe kan ik dat weten, ik woon er niet. Naheffing, bezwaar gemaakt, afgewezen.
2) Gebruik gemaakt van parkmobile, die dag had ik een leenauto want mijn eigen auto stond bij de garage en vergeten het kenteken aan te passen, jahoor naheffing. Bezwaar gemaakt, toegewezen.

Zo gek kan het lopen, dus gewoon proberen, veel moeite kost niet meestal niet, kan vaak online.

[ Voor 4% gewijzigd door gielie op 05-09-2019 10:15 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-06 13:49
De boete is terecht, maar je kunt natuurlijk altijd in bezwaar gaan en hopen dat er iemand in een goede bui is.

In Den Haag geven de parkeerautomaten aan 'U heeft betaald' met een groen vinkje terwijl de betaling mislukt. Op basis daarvan heb ik bezwaar gemaakt en kon men zien dat ik inderdaad gewoon netjes betaalde (in ieder geval de intentie had..). Toen is 'uit coulance' (lees; ons systeem klopt voor geen reet) de boete vervallen.
Ardana schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:41:
Ik vind het best bizar om te merken dat er zoveel mensen zo hard zijn.
Tja, het hangt af van de situatie. Als het om foutparkeren, te hard rijden, of andere zaken in het verkeer gaat, lijkt het mij meer dan terecht. Het is immers een grote ergernis en ik neem aan dat ze het al vaak genoeg hebben meegemaakt, dan wordt er wel (terecht) harder opgetreden/gehandhaafd.

[ Voor 35% gewijzigd door Divak op 05-09-2019 10:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Kuusj schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:38:
[...]
En natuurlijk is het flauw, maar de andere duizend keer dat je minuten te laat was heb je geen boete gehad. Oftewel nu een keertje pech.
Lees eens wat ik schrijf? Ik ben geen 1000 minuten te laat geweest, ik betaal àltijd teveel. Die krijg ik ook niet terug. Tevens: dit was, strikt gezien, niet míjn schuld, hooguit is het mijn schuld dat ik mijn vriendin geloofde en vertrouwde.

[...]

Je beseft je dat in al die gevallen wél een 'gedoog'tijd geldt? Als je 2 km te hard rijdt, wordt je niet bekeurd. Als je 0,5 seconden door rood rijdt, krijg je geen bekeuring. En nogmaals, de 'overtreding' die ík begaan heb, is dat ik mijn vriendin vertrouwd en geloofd heb.

[ Voor 45% gewijzigd door Ardana op 05-09-2019 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Laatst online: 20:49
PsychoMantis_NL schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:10:
Is het flauw om voor 6,7,8 minuten een naheffing van € 65,- te krijgen, ja. Zijn deze bedragen (evenals die van de "echte" verkeersovertredingen) volledig van de zotte, ja.
Als als dit nu 9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23...60,90,120 minuten waren geweest?

• Palo Alto
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik heb het gevoel dat mensen het onderscheid tussen rijksoverheid, provinciale overheid en gemeentelijke overheid een beetje kwijt zijn. Om over de waterschappen maar niet te spreken, maar dat is een hele andere discussie :)
Yukidaruma schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:01:
Waarom dan niet een paar minuten voor parkeertijd?
In Arnhem Centraal heb je nog 20 minuten na betalen om weg te rijden, dat is iets meer dan 7 minuten.
Dat is blijkbaar iets dat de gemeente Arnhem zo heeft besloten binnen de mogelijkheden van de wet. Die wet stelt de kaders waarbinnen we in Nederland vinden dat gemeentes regels mogen maken. De gemeente “Strengindeleer” doet misschien niet aan een uitrijdtijd zoals Arnhem, omdat de gemeenteraad en B&W daar een andere groep vertegenwoordigt.
Gebanned schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:01:
Je gaat mij nu toch niet vertellen dat dit soort boetes enkel wordt uitgedeeld om het gat in de lokale begroting te dichten? :?
Het is strikt genomen geen boete maar een naheffing voor het niet tijdig betalen van je belasting. Maar de achterliggende reden van die handhaving verschilt van gemeente tot gemeente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ardana schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:20:
[...]

Lees eens wat ik schrijf? Ik ben geen 1000 minuten te laat geweest, ik betaal àltijd teveel. Die krijg ik ook niet terug. Tevens: dit was, strikt gezien, niet míjn schuld, hooguit is het mijn schuld dat ik mijn vriendin geloofde en vertrouwde.
Misschien moet je even je topicnaam veranderen in: het grote 'ik heb ook ooit eens een bekeuring gehad + deel hier je mening over hoe parkeerbeleid en sanctiebeleid in Nederland anders zou moeten' ervaringen topic.

Als ik zo vrij mag zijn en het antwoord op je vraag samen moet vatten:

1. Puur volgens de regels heb je een bekeuring gehad die geldig is. Jij hebt een fout gemaakt en je stond met jouw auto 7 minuten te lang geparkeerd. Of jij dit nou niet wist, je vriendin onterecht vertrouwde, dat er bij andere gemeenten wel een gedoogtijd geldt of dat je het oneerlijk vind doet wat dat betreft niet terzake.

2. Is het kansrijk om een bezwaar in te dienen? Ik denk het wel, als jij zou aangeven dat je net onderweg was naar een automaat of als je een bezwaar zou verzinnen wat een ruime mate van geloofwaardigheid inzit waardoor je uitlegt dat je echt niets kon doen aan die 7 minuten te laat dan heb je volgens mij best een kans dat de boete je kwijtgescholden wordt.

3. Het is geheel aan jou hoe je hier verder moralistisch mee om gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
Ardana schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:20:
[...]

[...]

Je beseft je dat in al die gevallen wél een 'gedoog'tijd geldt? Als je 2 km te hard rijdt, wordt je niet bekeurd. Als je 0,5 seconden door rood rijdt, krijg je geen bekeuring. En nogmaals, de 'overtreding' die ík begaan heb, is dat ik mijn vriendin vertrouwd en geloofd heb.
Als je 0.5 seconden door rood rijdt, krijg je wel degelijk een boete. Zie ook meerdere topics van mensen die 0.3 of 0.4 seconden door rood willen aanvechten (zonder succes trouwens).

Daarbij zijn de correcties die je krijgt voor te hard rijden vanwege meet onnauwkeurigheid.

Voor de tijd zijn we het er al een tijdje over eens dat we die toch vrij nauwkeurig kunnen meten en dan is 7 minuten gewoonweg te laat.

tijd voor wat klusjes!

• Divak
Overigens is het algemeen bekend dat men op de scooter stapt zodra een gebied betaald parkeren wordt. Als het vanaf 19.00 betaald parkeren is, weet je zeker dat er vanaf 19.00 scooters door de wijk rijden om dit te controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Divak schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:30:
Overigens is het algemeen bekend dat men op de scooter stapt zodra een gebied betaald parkeren wordt. Als het vanaf 19.00 betaald parkeren is, weet je zeker dat er vanaf 19.00 scooters door de wijk rijden om dit te controleren.
Dit heeft dus echt helemaal níets met dit topic te maken...

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:39
Divak schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:30:
Onzin,in Amsterdam rijden ze de hele dag met camera autos rond, bij niet betalen is de pakkans 99,9%.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Yukidaruma schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:01:
[...]

Dan heb je na 27 minuten alsnog een probleem, want dan ben je weer maar 7 minuten te laat om alsnog te betalen.

• Divak
Ardana schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:31:

Dit heeft dus echt helemaal níets met dit topic te maken...
Wel. Om aan te geven dat bekeuringen van <5 minuten te laat ook gebruikelijk zijn. Te laat is te laat.

Dat je ook vaak teveel hebt betaald is nou eenmaal zo. Daar is het tarief ook op gebaseerd. In een garage betaal je ook per uur of per 20 minuten. Als dat per minuut wordt gaan de tarieven gigantisch omhoog.
gielie schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:32:

Onzin,in Amsterdam rijden ze de hele dag met camera autos rond, bij niet betalen is de pakkans 99,9%.
Volgens mij snap je mijn punt niet. Waarom zouden ze rondrijden als het vrij parkeren is... ;)
In Amsterdam is het bijvoorbeeld op zaterdag vanaf 9.00 betaald parkeren. Dan stappen de controleurs dus vanaf 9.00 in de auto.

[ Voor 60% gewijzigd door Divak op 05-09-2019 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:00

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Mortum schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:20:
...bewijst ook maar weer hoeveel die gasten te doen hebben...
Vind ik altijd wel een mooie. Als men er vanuit kon gaan dat mensen zich gewoon aan de regels en afspraken houden, dan waren 'die gasten' helemaal niet nodig. Maar ja, schijnbaar is regeltjes volgen heel moeilijk voor mensen. Net zoiets als iemand een boete krijgt voor mobiel vasthouden tijdens het rijden: "Ga boeven vangen!". Dat hadden ze inderdaad kunnen doen als het niet nodig was om automobilisten op te voeden. Verder wel met je eens hoor :)

OT: gewoon te laat, dus betalen. Ik 'wist' het niet is natuurlijk geen legitieme reden, als bestuurder hoor je te weten of je ergens mag parkeren, hoe lang en hoeveel het kost. Zie het als leergeld.
Volgende keer even een alarm op je mobiel instellen, dan kan het bijna niet fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
SayWhatAgain! schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:37:
[...]
OT: gewoon te laat, dus betalen. Ik 'wist' het niet is natuurlijk geen legitieme reden, als bestuurder hoor je te weten of je ergens mag parkeren, hoe lang en hoeveel het kost. Zie het als leergeld.
Volgende keer even een alarm op je mobiel instellen, dan kan het bijna niet fout gaan.
Ook jij leest niet: ik wist dat ik moest betalen, en mijn vriendin zou dat geregeld hebben. Is het dan leergeld dat je niemand moet vertrouwen?

• s0ulmaster
Ardana schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:46:
[...]

Ook jij leest niet: ik wist dat ik moest betalen, en mijn vriendin zou dat geregeld hebben. Is het dan leergeld dat je niemand moet vertrouwen?
Nee, maar wellicht wel deze ene persoon? Ik snap je punt niet?

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 16:00
Gewoon bezwaar indienen, en als het nee blijft gewoon betalen. Bespreek het eens met je vriendin, en weer verder met je leven...

Wat hoop je met dit topic te bereiken? dit is het internet je krijgt toch geen gelijk of voldoening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
s0ulmaster schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:48:
[...]
Nee, maar wellicht wel deze ene persoon? Ik snap je punt niet?
Dat er steeds op gehamerd word dat ik fout zat door niet te betalen, maar dat díe fout dus niet bij mij lag. En dat irriteert.
caspar M schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:49:
Gewoon bezwaar indienen, en als het nee blijft gewoon betalen. Bespreek het eens met je vriendin, en weer verder met je leven...

Wat hoop je met dit topic te bereiken? dit is het internet je krijgt toch geen gelijk of voldoening.
Je hebt gelijk, klaar. Ik ga hier niet meer reageren, alles is al gezegd.

[ Voor 40% gewijzigd door Ardana op 05-09-2019 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
Ardana schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:50:
[...]

Dat er steeds op gehamerd word dat ik fout zat door niet te betalen, maar dat díe fout dus niet bij mij lag. En dat irriteert.
Het gaat toch ook om jouw auto?

tijd voor wat klusjes!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:11
Ardana schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:17:
[...]

@corset, nog niet gebeld. Ga ik zo idd doen.
Je geeft hier zelf al het antwoord.

Neem gewoon je verantwoordelijkheid dat je te laat was.
De volgende keer weet je wel dat je hier rekening mee moet houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Ardana schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:50:
[...]

Jij bent nog steeds verantwoordelijk voor de betaling van het parkeergeld, want jij hebt je auto daar geparkeerd. Dat jij de betaling dan weer uitbesteed aan een ander verandert daar niets aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
Ardana schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:46:
[...]

In feite wel ja , jij bent verantwoordelijk voor jouw eigen rij en parkeer gedrag en je was gewoon te laat dat je het nu afwend op dat je je vriendin vertrouwde of dat je normaal altijd teveel betaald is totaal irrelevant en doet helemaal niet ter zake .

De parkeer regels zijn duidelijk en je hebt gewoon niet opgelet zo in dit geval is het een goede leerschool dus betaal gewoon en ga niet kinderachtig doen met in beroep gaan oid voor een door jouw gemaakte fout !

"Beautiful Clean Coal"

Pagina: 1 2 3 Laatste