Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onno's backup

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:21

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 25 september 2001 12:48 schreef RickJansen het volgende:

[..]

Wat een onzin.. splits het bestand in meerdere bestanden van laten we zeggen, 50Mb elk, en voer elke nacht als het het minst druk is een bestandje in. Ben je na een week klaar.

Dat er zo lang over gedaan wordt is belachelijk, en een teken van onwilligheid van de crew.
Rick, ik kan je iig garanderen dat het geen onwil is. Zeer zeker niet. Ik denk meer dat het algemene onduidelijkheid binnen de crew is, omdat we zelf ook de status van alles niet weten.

Ik zal eens kijken of de communicatie van Kees en zijn werkzaamheden plus het melden daarvan, verbeterd kan worden.

Ik hoop het wel, want zo krijgen wij namelijk ook weinig feedback. Momenteel ligt in ieder geval het hele "restore de data" verhaal bij Kees en wij hebben niet echt een duidelijk beeld van zijn werkzaamheden en prioriteiten. Volgens mij is het iig zo dat het voor 85% klaar is.

Hoe dan ook, ik ga hier achteraan.

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 25 september 2001 15:29 schreef ecteinascidin het volgende:

Tja, is de rest van de crew dan achter de schermen ook steeds aan het bumpen.
Ja, idd, het topic wordt intern ook regelmatig gebumped.
Het resultaat is iig wat telt: nu is dat vooralsnog onzichtbaar.
Mja, helaas is dit waar.
* GaMeOvEr vind het overigens NIET leuk als een nieuw probleem de prioriteit van een oud MEGA-probleem onderuittrekt.
Het MEGAprobleem van voorheen is na 4 maanden iig gedecimeerd tot 'laat maar'.
Hangt van het probleem af. Servers die over de zeik gaan, krijgen een hogere prio dan de backup, niet fijn, wel logisch en begrijpelijk.
* GaMeOvEr is dan ook van mening dat het rond 7 juni al gedaan had moeten zijn.
Tja, inderdaad. Dit is helaas niet zo.

Het is iig niet zo dat we nu zoiets hebben van "laat ook maar".

Aannames zijn fataal.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

ik meende dat er nu toch twee sys-admins waren??

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 25 september 2001 16:07 schreef HGM het volgende:
ik meende dat er nu toch twee sys-admins waren??
Mja, dat meende ik ook, vandaar dat ik er ook eens achteraan ben gegaan waar die tweede dan in vredesnaam is.

Ik zie hem iig niet.

(Ook iets wat ik duidelijker wil hebben...)

Aannames zijn fataal.

• HGM
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 25 september 2001 16:09 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Mja, dat meende ik ook, vandaar dat ik er ook eens achteraan ben gegaan waar die tweede dan in vredesnaam is.

Ik zie hem iig niet.

(Ook iets wat ik duidelijker wil hebben...)
Mijn punt was dus eigenlijk dat het 'excuus' dat Kees niet te klonen viel, hier niet echt op z'n plaats is IMHO.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 25 september 2001 16:21 schreef HGM het volgende:

[..]

Mijn punt was dus eigenlijk dat het 'excuus' dat Kees niet te klonen viel, hier niet echt op z'n plaats is IMHO.
Mja, Kees is misschien te "klonen", maar dan moet die kloon er wel zijn, anders heb je er niks aan... ;)

(Als jij jezelf kloont om de werklast te verminderen, en je kloon is nowhere to be seen, schiet je er niet echt veel mee op....)

Aannames zijn fataal.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

antont@tweakers.net

Da's iig de plek waar je moet zijn.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 25 september 2001 16:33 schreef ecteinascidin het volgende:
antont@tweakers.net

Da's iig de plek waar je moet zijn.
Neenee, niet AntonT. Er is een nieuwe doed aangenomen, die mis ik.

Aannames zijn fataal.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

PS, ik weet welke topics er ooit in CF sronden, iets met dbrecovery en dbadmin-extra.

erg 'leuk' dat ik alsnog gelijk heb gekregen.

* Delerium had liever helemaal geen gelijk gekregen.

• HGM
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 25 september 2001 16:34 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

[topic=208217/1/256]

http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/1191

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op dinsdag 25 september 2001 16:38 schreef HGM het volgende:

[..]

[topic=208217/1/256]

http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/1191
that's the one..

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 25 september 2001 16:35 schreef ecteinascidin het volgende:
PS, ik weet welke topics er ooit in CF sronden, iets met dbrecovery en dbadmin-extra.

erg 'leuk' dat ik alsnog gelijk heb gekregen.

* GaMeOvEr had liever helemaal geen gelijk gekregen.
Deze volg ik niet helemaal ? Je bedoelt dat je het jammer vind dat jouw ideeën goed bleken ? Of dat je het jammer vind dat je voorspelt had dat het lang ging duren en dit blijkt zo te zijn ?

Aannames zijn fataal.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op dinsdag 25 september 2001 15:23 schreef Traag het volgende:

[..]

Waarom scheer jij nu alle crewleden over één kam :?

Juist jij zou wel moeten weten dat je wel eens wat langer bezig bent met problemen op de servers.... Denk de volgende keer even na voordat je je zo uitlaat...
Lieve schat, laten we nu ff geen flames gaan uitlokken, oke?

Als je 4 maanden de tijd hebt om een backup terug te zetten, en dat gebeurd niet, dan moeten die servers wel _heel_ erg in de problemen zitten. En jij weet net zo goed als ik dat dat wel meevalt.
Ook al zou Kees 8 uur per dag bezig zijn met problemen oplossen, dan zou dat nog ruim tijd overlaten om even een crontabje aan te maken waarin die backup geimporteerd wordt.
Op dinsdag 25 september 2001 15:47 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Rick, ik kan je iig garanderen dat het geen onwil is. Zeer zeker niet. Ik denk meer dat het algemene onduidelijkheid binnen de crew is, omdat we zelf ook de status van alles niet weten.
Waarom wordt daar dan nog steeds niets aan gedaan? Wat wij elke keer weer lezen is "er wordt aan gewerkt" of "ik ga erachteraan", maar het resultaat blijft maar uit.

Dat betekent dus of er wordt niet aan gewerkt/erachteraan gegaan, of het betekent dat er wel wat aan gedaan wordt, maar niet goed. Hoe dan ook, het gaat verkeerd.
[..]

Hoe kun jij je taken voldoen als je niet op de hoogte bent van nieuwe systeembeheerders, niet moderators, whatever?

Is het misschien geen idee om voor elk persoon in dat ene organogrammetje (MT, Sysadmins, bemiddelaars, HGA's etc, maar ook op tweakers.net) de verplichting te stellen te rapporteren aan hun "meerdere", zodat iedereen op de hoogte is van wat hun mensen doen? 't Is heel normaal in het bedrijfsleven, en het verbaasd me dat dat nog niet gebeurd.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 25 september 2001 16:43 schreef RickJansen het volgende:

Lieve schat, laten we nu ff geen flames gaan uitlokken, oke?

Als je 4 maanden de tijd hebt om een backup terug te zetten, en dat gebeurd niet, dan moeten die servers wel _heel_ erg in de problemen zitten. En jij weet net zo goed als ik dat dat wel meevalt.
Ook al zou Kees 8 uur per dag bezig zijn met problemen oplossen, dan zou dat nog ruim tijd overlaten om even een crontabje aan te maken waarin die backup geimporteerd wordt.
Helaas is een gedeelte van dat tijdsbestek er aan verspilt, omdat we er niet actief genoeg achteraan gingen en ook de bal te lang bij de verkeerde mensen hebben te laten liggen. Vervolgens zijn we er zelf mee aan de slag gegaan, dat ging een tijdje goed, totdat de Servers vreemd gingen doen. Ik ben het wel met je eens dat er behoorlijk wat effectiever gewerkt had kunnen worden in dat tijdsbestek, da's gewoon een feit. Het is echter niet zo dat we er al die tijd niets aan gedaan hebben, of hebben willen laten doen door anderen.
Waarom wordt daar dan nog steeds niets aan gedaan? Wat wij elke keer weer lezen is "er wordt aan gewerkt" of "ik ga erachteraan", maar het resultaat blijft maar uit.
Daar kom ik in beeld, dat is een onderdeel van mijn functie, vandaar dat mijn bemoeienis wat groter is de laatste tijd. Ik zie hetzelfde als wat jij meld, en wil er dus iets mee doen. De boel structureren zeg maar.
Dat betekent dus of er wordt niet aan gewerkt/erachteraan gegaan, of het betekent dat er wel wat aan gedaan wordt, maar niet goed. Hoe dan ook, het gaat verkeerd.
Er wordt wel aan gewerkt, of het niet goed gaat kan ik nog niet beoordelen, omdat ik probeer stuk voor stuk die aandachtspunten af te werken. Aangezien ik daar pas een maandje mee bezig ben, is het niet altijd even duidelijk dat er ergens verbetering in komt.
Hoe kun jij je taken voldoen als je niet op de hoogte bent van nieuwe systeembeheerders, niet moderators, whatever?
Dat kan ik niet. Vandaar dat ik er ook achteraan ga. Dat dit niet eerder is gebeurd, heeft zo zijn oorzaken in het aanpakken van andere problematiek en het ook niet 24/7 beschikbaar kunnen zijn. (Gewoon een baan ernaast, vandaar.)
Is het misschien geen idee om voor elk persoon in dat ene organogrammetje (MT, Sysadmins, bemiddelaars, HGA's etc, maar ook op tweakers.net) de verplichting te stellen te rapporteren aan hun "meerdere", zodat iedereen op de hoogte is van wat hun mensen doen? 't Is heel normaal in het bedrijfsleven, en het verbaasd me dat dat nog niet gebeurd.
Dat probeer ik nu ook met name voor de DB mensen voor elkaar te krijgen, met de mods en zo zit dat op zich wel goed.

Aannames zijn fataal.

• Kees
  • Laatst online: 16:11

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC

Als het zo simpel was dan zat hij er al in zodra ik de dbase binnen had :)
HET grote probleem is echter dat dat niet zomaar gaat, er zitten fouten in de backup, bijv mensen die hun posting met :\ afsluiten zijn daarvoor verantwoordelijk, daardoor wordt de laatste ' uitgeslashed waardoor ik in de textfile moet zoeken waardoor het komt. ook worden in de text zelf regelmatig \\' en \' fout geslashed, hierdoor stopt het importeren van de data en geeft hij een vage tot geen foutmelding, en soms zit hij er gewoon een paar 100 regels naast waar de fout echt zit.

Ik ben nu bezig met een aantal scripts die al die problemen daarmee onderschept, verder ben ik bezig met een aantal andere webservers te testen, verder bouw ik aan een LVS systeem (dat door brakke HW nog even op zich laat wachten..)

Deel 1 is nu klaar, ik heb de data uit de file in 31 tabellen gepropt, dit omdat het5 wat plezieriger werkt voor mij :) ik ben nu bezig met een script dat die rows 1 voor 1 eruit haalt. zodra dat klaar is moet ik een script schrijven die het in de echte dbase importeerd en meteen de postcount van de users ophoogt. het zijn dus 3 scripts waarin altijd fouten gevonden kunnen worden en worden gevonden ;)
Tuurlijk raporteer ik ook wel regelmatig wat ik doe, alleen ik heb dit een lange tijd laten liggen, deels tijdgebrek, deels andere dingen die imho belangrijker waren. en nee, ik vind deze backup niet het belangrijkste in mijn takenpakket, toen ik uiteindelijk de backup via via kreeg waren er al een paar maand overheen, en er staat niet zoveel belangrijke/nuttige info in de dbase dat men er geen week langer zonder kon.

conclusie, ik ben vandaag al de hele dag ermee bezig geweest, en ik hoop het binnenkort te kunnen afronden.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 25 september 2001 17:06 schreef Kees het volgende:

[..]

Als het zo simpel was dan zat hij er al in zodra ik de dbase binnen had :)
HET grote probleem is echter dat dat niet zomaar gaat, er zitten fouten in de backup, bijv mensen die hun posting met :\ afsluiten zijn daarvoor verantwoordelijk, daardoor wordt de laatste ' uitgeslashed waardoor ik in de textfile moet zoeken waardoor het komt. ook worden in de text zelf regelmatig \\' en \' fout geslashed, hierdoor stopt het importeren van de data en geeft hij een vage tot geen foutmelding, en soms zit hij er gewoon een paar 100 regels naast waar de fout echt zit.

Ik ben nu bezig met een aantal scripts die al die problemen daarmee onderschept, verder ben ik bezig met een aantal andere webservers te testen, verder bouw ik aan een LVS systeem (dat door brakke HW nog even op zich laat wachten..)

Deel 1 is nu klaar, ik heb de data uit de file in 31 tabellen gepropt, dit omdat mysql niet goed overweg kan met een tabel van 813k rows en 1 index, ik ben nu bezig met een script dat die rows 1 voor 1 eruit haalt. zodra dat klaar is moet ik een script schrijven die het in de echte dbase importeerd en meteen de postcount van de users ophoogt. het zijn dus 3 scripts waarin altijd fouten gevonden kunnen worden en worden gevonden ;)
Tuurlijk raporteer ik ook wel regelmatig wat ik doe, alleen ik heb dit een lange tijd laten liggen, deels tijdgebrek, deels andere dingen die imho belangrijker waren. en nee, ik vind deze backup niet het belangrijkste in mijn takenpakket, toen ik uiteindelijk de backup via via kreeg waren er al een paar maand overheen, en er staat niet zoveel belangrijke/nuttige info in de dbase dat men er geen week langer zonder kon.

conclusie, ik ben vandaag al de hele dag ermee bezig geweest, en ik hoop het binnenkort te kunnen afronden.
bravo :)

ook al duurt het lang, blijkbaar zijn ze er wel hard mee bezig... goed teken iig

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Zonder een complete discussie te willen beginnen:

Wat zit iedereen te zeuren over het terugzetten van de draadjes? Ik vond het 4 maanden geleden al niet nodig en nu al helemaal niet meer.

Waarom zouden we al die oude draadjes nu weer toe moeten gaan voegen? Als iedereen zo nodig nostalgisch wil zijn, kun je toch beter die draadjes in een aparte DB gooien zodat je via een andere site erbij kan? Dan hebben alle mensen die geen behoefte hebben aan 20000 oude threads die opeens aan GoT worden toegevoegd er tenminste geen last van.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 25 september 2001 18:14 schreef Moartn het volgende:

Wat zit iedereen te zeuren over het terugzetten van de draadjes? Ik vond het 4 maanden geleden al niet nodig en nu al helemaal niet meer.
Nah, ik heb een hoop tijd gestoken in die draadjes en velen met mij. Er zit een hoop kennis van zaken in die best terug in de DB mag... Echter zit er idd ook een hoop ouwe shit in.
Waarom zouden we al die oude draadjes nu weer toe moeten gaan voegen? Als iedereen zo nodig nostalgisch wil zijn, kun je toch beter die draadjes in een aparte DB gooien zodat je via een andere site erbij kan? Dan hebben alle mensen die geen behoefte hebben aan 20000 oude threads die opeens aan GoT worden toegevoegd er tenminste geen last van.
Da's niet bepaald handig. Ik denk dat er 2 groepen mensen zijn:

1. Mensen die niet graag zien dat hun input verloren gaat.
2. Mensen die hun postcount gehalveerd hebben zien worden en nu graag weer hun postcount willen opkrikken

Ik weet niet of die 2e groep ook geholpen wordt? Wordt de postcount opgekrikt?

Maar euhm, ik snap niet dat Kees zich zo zit te verweren, hij is 24/7 beschikbaar als er problemen zijn, is ook hard bezig met de backup en nu zie je dus dat er mensen commentaar leveren die duidelijk nergens verstand van hebben |:(

Owja, ik wil hierbij ook ff zeggen dat ik er ook verstand van heb, dus ik lever dan ook maar geen commentaar dat "het allemaal zo lang duurt". :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb idd ook erg veel input verloren. PMG, W&L en enorm veel Tnet Revisie voorstellen. Om 1500 replies met gemiddeld 1 A4 tekst te zien verdwijnen doet nogal pijn.

Ik snap[ best dat Kees het erg druk heeft, maar tot 15 Augustus heeft database-expert Onno zich beschikbaar gehouden om de backup in de juiste vorm aan te leveren. Hiervoor zou goed overleg nodig zijn geweest maar voor 15 Augustus bestond er blijkbaar niet zo'n behoefte aan (Onno had naar zijn eigen zeggen vrijwel geen contact).

Dus of je er verstand van hebt of niet, dat het 4 maanden duurt tot nu toe kan je best wel 'vreemd' vinden. Nu is goddank 1 man ermee bezig.

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik kan je hier helaas niets dan gelijk in geven, het heeft idd toen Onno er steeds om vroeg _veel_ te lang geduurd voor we het oppakten... Tsja, wat kan ik zeggen, we hebben er van geleerd? Nu is er in ieder geval iemand mee bezig en zoals je kon lezen heeft Kees het bijna af... Nog ff geduld dus, ik had ook liever dat het er 2 mnd geleden al stond, maar ja...

• Destruction
  • Laatst online: 22:14

Destruction

(ex-)Automonteur

Blij om te zien dat er echt schot in de zaak zit, jammer toch dat rick ( ok hij is pissed, lijkt me logish ) weer op de crew zeurt. ( om het ff netjes te verwoorden. )

En aan die 2e server admin heb je erg weinig, want die is nergens te bekennen. ( Dat zal hem wel bevallen, verdienen maar niks doen... :? ik vind het niet kloppen iig. )

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:01
Op dinsdag 25 september 2001 18:41 schreef Grrrrrene het volgende:
ik had ook liever dat het er 2 mnd geleden al stond, maar ja...
Mjah, want dat is de tijd geleden dat ik deze draad startte.
Op dinsdag 25 september 2001 18:14 schreef Moartn het volgende:
Dat doe je op deze manier dus wel |:(
Zoals Kees ook zelf al zei, hij haalt veel fouten eruit. Hij noemde zelf al een hoop dingen, maar hij zoekt o.a. ook dubbele 'dezelfde' users, van voor en na de backup, heb ik me laten vertellen door ACM.
Op dinsdag 25 september 2001 16:34 schreef GaMeOvEr het volgende:
Jij zou wel moeten weten UIT JE HOOFD wie dat is :(

voor al deze opmerkingen: no flame intended :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 25 september 2001 19:09 schreef dennisdotcom het volgende:

Jij zou wel moeten weten UIT JE HOOFD wie dat is :(

voor al deze opmerkingen: no flame intended :)
Ik weet ook wel wie het is hoor. (Jah, uit mijn hoofd jah... ;) )

None taken. :)

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 25 september 2001 19:01 schreef pier het volgende:

En aan die 2e server admin heb je erg weinig, want die is nergens te bekennen. ( Dat zal hem wel bevallen, verdienen maar niks doen... :? ik vind het niet kloppen iig. )
Nou, dat is maar de vraag. Het feit dat ik hem nergens vind, wil natuurlijk niet zeggen dat hij "niks" doet. Misschien dat dat zo is, (weet ik niet) maar daar kan ik niks over zeggen ondat _ik_ het niet zie. Misschien is hij in de achtergrond wel heel erg druk bezig, zonder om op het forum te komen. Sowieso verdient hij niks, maar doet hij het vrijwillig.

Aannames zijn fataal.

• Destruction
  • Laatst online: 22:14

Destruction

(ex-)Automonteur

Op dinsdag 25 september 2001 22:52 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Nou, dat is maar de vraag. Het feit dat ik hem nergens vind, wil natuurlijk niet zeggen dat hij "niks" doet. Misschien dat dat zo is, (weet ik niet) maar daar kan ik niks over zeggen ondat _ik_ het niet zie. Misschien is hij in de achtergrond wel heel erg druk bezig, zonder om op het forum te komen. Sowieso verdient hij niks, maar doet hij het vrijwillig.
ok hehe, ik las een tijdje terug in een topic dat de Serveradmins betaald worden (Femme zei dat geloof ik), vandaar die opmerking dr bij :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Onno
  • Niet online
Op dinsdag 25 september 2001 17:06 schreef Kees het volgende:
HET grote probleem is echter dat dat niet zomaar gaat, er zitten fouten in de backup, bijv mensen die hun posting met :\ afsluiten zijn daarvoor verantwoordelijk, daardoor wordt de laatste ' uitgeslashed waardoor ik in de textfile moet zoeken waardoor het komt. ook worden in de text zelf regelmatig \\' en \' fout geslashed,
Tja, MySQL vindt \' kennelijk hetzelfde als '', suf systeem...

Afbeeldingslocatie: http://onno.dhs.org/~onno/enzomoethetduswel.jpg

Maar dat had totaal geen 'groot probleem' hoeven zijn: s/\\/\\\\/ en het is opgelost. :Z

• Dennis
Op woensdag 26 september 2001 13:29 schreef Onno het volgende:
Maar dat had totaal geen 'groot probleem' hoeven zijn: s/\\/\\\\/ en het is opgelost. :Z
Hmmz...
Nu wil ik wel eens een reactie zien :+

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:53
Maareh hoever is het nu dan ongeveer gevorderd?

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vind het eigenlijk best wel jammer dat er enkele personen mee bezig zijn.

Indien er nu een terechte klacht wordt gedeponeerd over de delay, dan zeik je automatisch ook de persoon af die ermee bezig is. Terwijl je best blij met betreffende persoon is.
Keuze 2 is dat er niet wordt geklaagd over de delay, maar da's ook niet relevant omdat er best erg veel data weg is en een backup meestal wel snel teruggezet kan worden.

Persoonlijk ben ik 'not-amused' dat na 4 maanden de Backup nog niet terug is. Ik ben ook van mening dat de betrokkenen voor de delay zich dat best mogen aanrekenen (hierbij voorbijgaand aan bovenstaand dillema). De backup was er, de persoon die er verstand van had ook. De hardware was er en ook de tijd was er. Dat het niet gebeurt is...... :X

Verwijderd

verdiep je anders eerst in de technische fora's en evt. W&L laat de rest maar hangen, staat toch weinig nuttigs in, maarin ieder geval succes..

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Op woensdag 26 september 2001 16:32 schreef Sassie het volgende:
Maareh hoever is het nu dan ongeveer gevorderd?
over 20 minuten is het klaar..
zover ongeveer

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 04:18 schreef Kees het volgende:
over 20 minuten is het klaar..
zover ongeveer
/me aplaudiseert alvast voor Kees :) :)

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
[topic=277036/1/100]
alvast? ik ga niets meer doen hoor :P

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

:+ :+ :+

Kan maar een ding zeggen: dank aan alle betrokkenen. *D

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 04:37 schreef Kees het volgende:
[topic=277036/1/100]
alvast? ik ga niets meer doen hoor :P
Hmzz, ik liet even het script erop los, dat zorgt voor mijn signature updates.
www.nklomp.com/got/topics.php

Stopte er meer dan 200 nieuwe topics in :+
Meer dan 600 posts erbij. :)
Post waarvan ik blij ben dat ze weer terug zijn.

Kees, Onno en alle andere betrokkenen in ieder geval bedankt :)

• Grrrrrene
  • Niet online
BIJNA 10000 POSTS!!!

DAmn zeg, ik ben een nerd :D :+

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Op donderdag 27 september 2001 04:45 schreef Grrrrrene het volgende:
BIJNA 10000 POSTS!!!

Je BENT een nerd :P

Verwijderd

BIJNA 10000 POSTS!!!

/me ziet net dat HlpDsK niet meer de meeste posts heeft >:)

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Op donderdag 27 september 2001 04:46 schreef nelske het volgende:

[..]

* Kees ziet net dat HlpDsK niet meer de meeste posts heeft >:)
dat verander ik morgen weer even denk ik :)
denk niet dawt het veel nut heeft die user lang zoveel posts te geven :P

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met topics waarin na BC3 nog gereageeerd is?
Zijn daar de posts van teruggeplaatst?

Het eerste topic waarin ik keek (wat ik zelf redelijk interessant vond namelijk) is een post van mij waarin het gaat over bandbreedte controlle onder linux.
De verloren gegane posts (over borrowing bij CBQ) zijn daar in ieder geval niet in terug te vinden.

link: [topic=135762/1/50]

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op donderdag 27 september 2001 04:46 schreef Kees het volgende:

[..]

Je BENT een nerd :P
Om precies te zijn een nerrrrrd :P

de betaler vervuilt

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Op donderdag 27 september 2001 04:55 schreef nelske het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met topics waarin na BC3 nog gereageeerd is?
Zijn daar de posts van teruggeplaatst?

Het eerste topic waarin ik keek (wat ik zelf redelijk interessant vond namelijk) is een post van mij waarin het gaat over bandbreedte controlle onder linux.
De verloren gegane posts (over borrowing bij CBQ) zijn daar in ieder geval niet in terug te vinden.

link: [topic=135762/1/50]
Wat ik gedaan heb is:
Topics die gestart zijn na de BC3 zijn teruggezet en topics waarin de laatste reply zat van voor het einde van bc3, het kan idd zo zijn dat er nog wat fouten inzitten (zoals jij net noemde ;)) dus die ga ik proberen te herstellen morgen..

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 04:59 schreef Kees het volgende:

[..]

Wat ik gedaan heb is:
Topics die gestart zijn na de BC3 zijn teruggezet en topics waarin de laatste reply zat van voor het einde van bc3, het kan idd zo zijn dat er nog wat fouten inzitten (zoals jij net noemde ;)) dus die ga ik proberen te herstellen morgen..
Nah was ook meer m'n eigen fout eigenlijk.
Te snel geroepen. Ik searchte gewoon op inhoud. Even niet erbij nagedacht dat die indexen nog niet bijgewerkt zijn natuurlijk ;)

Na even [forum=32] goed bestudeerd te hebben, kwam ik tot de conclusie dat het een nieuwe topictitel moest hebben.
Ik heb hem gevonden met daarin wel de verloren gegane replies.
[topic=247350/1/50]

Nou zit je dus wel met 2 compleet verschillende draadjes.
De ene van voor de crash en de 2e die een compleet andere wending neemt, na de crash.

Maar goed een kniesoor die daar over valt. Het is al lang fantastisch dat het weer werkt.
Ik denk dat er iemand goed zal slapen vannacht ;)

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Op donderdag 27 september 2001 05:06 schreef nelske het volgende:

[..]

Nah was ook meer m'n eigen fout eigenlijk.
Te snel geroepen. Ik searchte gewoon op inhoud. Even niet erbij nagedacht dat die indexxen nog niet bijgewerkt zijn natuurlijk ;)

Na even [forum=32] goed bestudeerd te hebben, kwam ik tot de cconclusie dat het een nieuwe topictitel moest hebben.
Ik heb hem gevonden met daarin wel de verloren gegane replies.
[topic=247350/1/50]

Nou zit je dus wel met 2 compleet verschillende draadjes.
De ene van voor de crash en de 2e die een compleet andere wending neemt, na de crash.

Maar goed een kniesoor die daar over valt. Het is al lang fantastisch dat het weer werkt.
Ik denk dat er iemand goed zal slapen vanacht ;)
klopt, het is vrijwel onmogelijk om het "oude" topicid te achterhalen, simpel omdat die niet in de dump zat :) daarom heb ik er ook bc3 voor gezet ivm dit soort spul :)
het kan prima zijn dat er topics zijn dit dubbel zijn, nog posts missen, daar hoor ik graag van :o

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ik ging slapen geloof ik al 5x gezegt te hebben :o

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 05:09 schreef Kees het volgende:
Ghehehe. Welterusten bij deze dan.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 05:09 schreef Kees het volgende:
Ja, dat heb ik ook al 5 keer gezegd, maar dat werkt dus niet :(

Naja, nog ff volhouden en ik sla gewoon een nachtje over :+

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Damn, ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet mer verwacht had. Ik ben alsnog absoluut en desondanks niet minder onder de indruk :)

Dank en lof aan * Kees en uiteraard * KeX en de verdere betrokkenen.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:29
Kees en Onno heel erg bedankt, toch weer 400 posts terug.
Onno, je doet je naam eer aan de grote voetballen :+ das ook een held

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Mooi werk :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Yep perfect werk :)
Het heeft misschien wat te lang op zich laten wachten, maar het was het wachten waard :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

BIJNA 10000 POSTS!!!

Maar in hoeverre zijn die posts net zo nuttig als 1000 posts van een user die het merendeel in de tech-fora komt.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

* DR bedankt Kees en Onno voor dit goede werk :Y)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Allereerst: Kees & Onno, bedankt :)

Maarrr....ik snap toch iets niet helemaal. Ik had me ergens in maart/april 2001 geregd, en moest na BC3 opnieuw registreren. Ik stond dus weer op 0. Gezien het feit dat de oude database nu weer is teruggezet had ik verwacht dat mijn oude posts er weer bij zouden komen, dat is niet gebeurd --> komt dat omdat mijn userID niet meer dezelfde is?

Ow ja, toevallig dat ik het net checkte, maar ik zag gisteren bij mijn profile een totaal van 1243 posts, en ik kijk net, zijn het er 1238...(nu dus 1239 ;) ) hoe kan dat?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Kees en Onno: bedankt.

Alleen als ik kijk in mijn posts, zie ik alle [BC3] posts dubbel :?

en alle draadjes die eerst op slot zaten, zijn nu gewoon weer open.

Oke misschien gemierenneuk, maar ik dacht laat ik het ff melden ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Dennis
* Dennis voelt zich trots en blij :)
Kees > :*

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:54

RKD

Op donderdag 27 september 2001 10:05 schreef LuNaTiC het volgende:

Alleen als ik kijk in mijn posts, zie ik alle [BC3] posts dubbel :?
* RKD heeft dat ook gezien en snapt het ook niet :?

iRacing Profiel

Verwijderd

/me bedankt, Onno & Kees
Ik had werkelijk nooit gedacht dat het er nog eens van zou komen, maar nu opeens uit klaarheldere hemel :7

• D2k
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

* D2k wil ook Onno en Kees bedanken

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• IceStorm
  • Laatst online: 22:00

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Onno bedankt, onno bedankt, onno onno onno bedankt :+

Daar hadden we ook nog een smile voor: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/IceStorm/pics/worshippy.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/IceStorm/pics/worshippy.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/IceStorm/pics/worshippy.gif

edit:
Uhm Kees is natuurlijk ook een held maar dat wist ie al :*

• Nielsz
  • Niet online
Uh, klopt dat ik geen posts erbij heb? Want ik had 1200 posts toen ik mijn username kwijt raakte. Ben ik die kwijt?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:12

Arno

PF5A

Op donderdag 27 september 2001 11:00 schreef Nielsz het volgende:
Uh, klopt dat ik geen posts erbij heb? Want ik had 1200 posts toen ik mijn username kwijt raakte. Ben ik die kwijt?
Yup

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Nielsz
  • Niet online
Dat is dan mooi kut.
nu sta ik weer op 193 ipv 80.
Ja weet ik wel, maakt niet uit. Maar toch.

• Floor-is
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Op donderdag 27 september 2001 09:58 schreef kamstra het volgende:
Allereerst: Kees & Onno, bedankt :)

Maarrr....ik snap toch iets niet helemaal. Ik had me ergens in maart/april 2001 geregd, en moest na BC3 opnieuw registreren. Ik stond dus weer op 0. Gezien het feit dat de oude database nu weer is teruggezet had ik verwacht dat mijn oude posts er weer bij zouden komen, dat is niet gebeurd --> komt dat omdat mijn userID niet meer dezelfde is?
Jah het ligt aan je userID, door de crash zijn heel veel usergegevens verloren gegaan, waardoor er in de backup van Onno wel UserID's werden genoemd, maar wij die nergens aan konden koppelen. Jouw posts staan nu onder de username BC3_victim.
Ow ja, toevallig dat ik het net checkte, maar ik zag gisteren bij mijn profile een totaal van 1243 posts, en ik kijk net, zijn het er 1238...(nu dus 1239 ;) ) hoe kan dat?
Ik weet niet hoe dat zit, schijnbaar heb ik in die hele periode maar een paar posts gemaakt, want ik ben er volgens mij iig niet op vooruit gegaan. :?

Bericht hierboven

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, ik heb er weer iets van 1300 posts bij. Dat komt behoorlijk overeen met wat ik kwijt was. :)

Aannames zijn fataal.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op donderdag 27 september 2001 11:18 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Jah het ligt aan je userID, door de crash zijn heel veel usergegevens verloren gegaan, waardoor er in de backup van Onno wel UserID's werden genoemd, maar wij die nergens aan konden koppelen. Jouw posts staan nu onder de username BC3_victim.
[..]
Owkee...da's dan duidelijk, neem ik die 57000 posts er wel bij ;)

bedankt voor je reply :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Op donderdag 27 september 2001 09:05 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Maar in hoeverre zijn die posts net zo nuttig als 1000 posts van een user die het merendeel in de tech-fora komt.
Daar gaat het nu toch niet om? ;)

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Op donderdag 27 september 2001 11:18 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe dat zit, schijnbaar heb ik in die hele periode maar een paar posts gemaakt, want ik ben er volgens mij iig niet op vooruit gegaan. :?
Ik ben in /16 (TMF) al in een paar BC3 tnet rev. draden postings van jouw tegen gekomen die nu onder bc3_victim staan :)
het viel me op toen een paar reactie's gequote werden :)
daar stond namelijk wel de orignele postername bij :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• JvS
  • Laatst online: 20:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 27 september 2001 12:17 schreef gellie het volgende:

[..]

Ik ben in /16 (TMF) al in een paar BC3 tnet rev. draden postings van jouw tegen gekomen die nu onder bc3_victim staan :)
jah, ik heb ook al zoiets gevonden van floris. nja

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• McVirusS
  • Laatst online: 23-10 00:49
Misschien komt het door de spatie in Floris z'n 'nick'.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 27 september 2001 12:17 schreef gellie het volgende:
't Heeft met iets anders te maken (dat nogal omstreden was, maar daar gaat het verder hier niet om).
Voor de BC3 heette Floris 'Floris_Diemel' nu heet ie 'Floris Diemel' en de DB's is dat niet hetzelfde...

• witchdoc
  • Laatst online: 19-11 13:56
voor diegene die't niet nuttig vonden om deze topics weer in te voegen.. 'k heb nu al de eerste weer gebruikt.
Voor ik wist dat ze terug waren btw.. stond ineens [BC3] bij dus dacht effe LA checken..
thx onno! thx dennisdotcom! en thx crew en thx kees :)

• witchdoc
Kunnen we toevallig ergens die top 250 zien van net voor het herinvoeren van BC3 en net na dit?

• Sassie
* Sassie bedankt ook Onno, Kees en de rest van de mensen die zich hiermee bezig hebben gehouden Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/IceStorm/pics/worshippy.gif
Dat was wel snelle reactie op mijn vraag *D
Maar misschien volgende keer users beter informeren over vooorgang van zulke werkzaamheden?

* Sassie heeft er ook weer ruim 250 posts bij :)

[vraagje]
Zijn er nou ook veel mensen die opeens de HK binnen mogen?
[/vraagje]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 27 september 2001 12:28 schreef McVirusS het volgende:
Misschien komt het door de spatie in Floris z'n 'nick'.
Denk ut ook ja. Floris_Diemel bestond niet meer, werd dus allemaal BC3-victim :)

Professioneel Hyves-weigeraar

• Sassie
Ontdekking?:

Volgens mij staan er nu ook dubbele posts in de database:
[topic=62158/1/25]
[topic=244464/1/25]

Btw: hoe worden je posts eigenlijk geteld?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 27 september 2001 15:16 schreef poohbeer het volgende:
thx dennisdotcom!
Wat heeft hij ervoor gedaan dan?

• Arno

Arno

PF5A

Op donderdag 27 september 2001 17:18 schreef ACM het volgende:
idd :+

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Dennis
Op donderdag 27 september 2001 17:49 schreef Traag het volgende:
idd :+
Tssk, zonder mij was dit nooit gebeurd *D

Verwijderd

[..]

af en toe dit topic schoppen :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 27 september 2001 17:55 schreef BBQ-Man het volgende:
af en toe dit topic schoppen :)
Mja, 't is dat jullie niet konden zien dat wij intern kees ook al schopten (je wilt niet weten hoeveel blauwe plekken ie daar aan overgehouden heeft ;) )

• D2k
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

Op donderdag 27 september 2001 18:12 schreef ACM het volgende:

[..]

Mja, 't is dat jullie niet konden zien dat wij intern kees ook al schopten (je wilt niet weten hoeveel blauwe plekken ie daar aan overgehouden heeft ;) )
:P

maar ook de starter van deze draad is dennis.com
dus ook tnx naar hem
(en aan iedereen die er aan mee heeft geholpen)
heb ik nu iedereen genoemd?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Exirion
  • Laatst online: 22:31

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 27 september 2001 18:14 schreef D2k het volgende:
heb ik nu iedereen genoemd?
Applaus voor jezelluuuufff :P :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 17:07 schreef Sassie het volgende:
Ontdekking?:

Volgens mij staan er nu ook dubbele posts in de database:
[topic=62158/1/25]
[topic=244464/1/25]

Btw: hoe worden je posts eigenlijk geteld?
Nah niet echt een ontdekking.
Bestudeer de post in het mededelingen forum maar eens.
Gisternacht melde ik het ook al op de volgende plaats ;)
[topic=194197/9/50]

• witchdoc

[..]

Zonder "zagende" users had dit weer iets geworden voor de lange baan (lees: nooit). Daarom dank ik in de eerste plaats onno die't mogelijk maakt, en dennis die er voor heeft gezorgd dat'k ook gedaan is.

• Arno

Arno

PF5A

Op donderdag 27 september 2001 18:38 schreef poohbeer het volgende:
Zonder "zagende" users had dit weer iets geworden voor de lange baan (lees: nooit). Daarom dank ik in de eerste plaats onno die't mogelijk maakt, en dennis die er voor heeft gezorgd dat'k ook gedaan is.
Dennis.com is geen zagende user, niet meer als anderen iig ;)

Van jouw post heb ik IMO meer last :)

Jeremy Clarkson

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op donderdag 27 september 2001 19:19 schreef Traag het volgende:

[..]

Fijn trolletje. :)

* Delerium is laaiend enthousiast dat de Backup 'opeens' na 4 maanden zagen terug staat. Chapeau, maar voortaan geen crashes he :P.

• Daan
  • Laatst online: 22:07
Waar is Rick nou?

• Arno

Arno

PF5A

Op donderdag 27 september 2001 19:24 schreef ecteinascidin het volgende:
Fijn trolletje. :)
Dit was iig niet als dusdanig bedield :)

Meer om users een hart onder de riem te steken, ik troll niet in LA (ik probeer het iig niet te doen ;))

Jeremy Clarkson

• witchdoc
Op donderdag 27 september 2001 19:19 schreef Traag het volgende:

Sja, de waarheid kwetst.
Let op die " rond die 'zagende' btw.

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 19:29 schreef poohbeer het volgende:
Sja, de waarheid kwetst.
Niet van een mug een olifant maken alsjeblieft zeg.
Het is heel goed dat dennis dit onder de aandacht heeft gebracht, maar ga er niet vreemde verhalen aan vast zitten knopen.
Er is over het terugzetten en de vertraging daarbij al genoeg gezegd en bij het moddergooien dat nu langzaam opkomt is niemand gebaat.

• witchdoc
appleeseed: akkoord, maar als je verwacht dat je users erover ophouden moet je er zelf (Traag) ook over ophouden.
Kan natuurlijk ook zijn dat ik Traags opmerking verkeerd opvatte.. if so: scuseer! :)

• Arno

Arno

PF5A

Op donderdag 27 september 2001 19:39 schreef poohbeer het volgende:
if so: scuseer! :)
Accepted :)

Jeremy Clarkson

• Sassie
Op donderdag 27 september 2001 18:24 schreef nelske het volgende:

[..]

Nah niet echt een ontdekking.
Bestudeer de post in het mededelingen forum maar eens.
Gisternacht melde ik het ook al op de volgende plaats ;)
[topic=194197/9/50]
Er stond ook een vraagteken achter ;)
Voor mij was het nog wel een ontdekking :P
Maar goed het is ok hoor. :)

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op donderdag 27 september 2001 19:27 schreef Phreak het volgende:
Waar is Rick nou?
Hier schat, heb je me gemist? :*

Goed gedaan Kees en Onno.

• RKD
  • Laatst online: 19:54

RKD

maar de post's van bc3 tellen wel weer mee voor de HK ?
Want k kan er nog steeds niet in :'( (Hint,Hint :P )

iRacing Profiel

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 20:31 schreef cheesys het volgende:
maar de post's van bc3 tellen wel weer mee voor de HK ?
Yep
Want k kan er nog steeds niet in :'( (Hint,Hint :P )
Als je genoeg posts hebt zul je waarschijnlijk morgen toegang hebben (het script draait 's nachts) :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op donderdag 27 september 2001 20:27 schreef RickJansen het volgende:

[..]

Hier schat, heb je me gemist? :*
LOL :D

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op donderdag 27 september 2001 18:38 schreef poohbeer het volgende:

[..]

Dat vind ik niet eerlijk. Je stelt het nu zo, dat het ons als crew geen reet boeit of het nu wel of niet teruggekomen was.

Daarmee de indruk wekkende dat het puur door het "geklaag" van de users komt dat het alsnog gebeurd is.

Dat is dus absoluut niet zo. Tevens neem ik, die altijd een voorstander van de backup restoren is geweest, hier aanstoot aan.

Niet liev. :(

Aannames zijn fataal.

• Sassie
[opmerking]
BC3 topics die ervoor gesloten waren zijn nu weer open:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/244091

Niet dat het een heel erge ramp is, maar als er eens iemand zo'n topic opvist in de database...
(opllettende modjes zullen die dan wel weer snel dichtgooien, maar toch..)

Just 4 da record. :)
[/opmerking]
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste