Op dinsdag 25 september 2001 16:43 schreef RickJansen het volgende:
Lieve schat, laten we nu ff geen flames gaan uitlokken, oke?
Als je 4 maanden de tijd hebt om een backup terug te zetten, en dat gebeurd niet, dan moeten die servers wel _heel_ erg in de problemen zitten. En jij weet net zo goed als ik dat dat wel meevalt.
Ook al zou Kees 8 uur per dag bezig zijn met problemen oplossen, dan zou dat nog ruim tijd overlaten om even een crontabje aan te maken waarin die backup geimporteerd wordt.
Helaas is een gedeelte van dat tijdsbestek er aan verspilt, omdat we er niet actief genoeg achteraan gingen en ook de bal te lang bij de verkeerde mensen hebben te laten liggen. Vervolgens zijn we er zelf mee aan de slag gegaan, dat ging een tijdje goed, totdat de Servers vreemd gingen doen. Ik ben het wel met je eens dat er behoorlijk wat effectiever gewerkt had kunnen worden in dat tijdsbestek, da's gewoon een feit. Het is echter niet zo dat we er al die tijd niets aan gedaan hebben, of hebben willen laten doen door anderen.
Waarom wordt daar dan nog steeds niets aan gedaan? Wat wij elke keer weer lezen is "er wordt aan gewerkt" of "ik ga erachteraan", maar het resultaat blijft maar uit.
Daar kom ik in beeld, dat is een onderdeel van mijn functie, vandaar dat mijn bemoeienis wat groter is de laatste tijd. Ik zie hetzelfde als wat jij meld, en wil er dus iets mee doen. De boel structureren zeg maar.
Dat betekent dus of er wordt niet aan gewerkt/erachteraan gegaan, of het betekent dat er wel wat aan gedaan wordt, maar niet goed. Hoe dan ook, het gaat verkeerd.
Er wordt wel aan gewerkt, of het niet goed gaat kan ik nog niet beoordelen, omdat ik probeer stuk voor stuk die aandachtspunten af te werken. Aangezien ik daar pas een maandje mee bezig ben, is het niet altijd even duidelijk dat er ergens verbetering in komt.
Hoe kun jij je taken voldoen als je niet op de hoogte bent van nieuwe systeembeheerders, niet moderators, whatever?
Dat kan ik niet. Vandaar dat ik er ook achteraan ga. Dat dit niet eerder is gebeurd, heeft zo zijn oorzaken in het aanpakken van andere problematiek en het ook niet 24/7 beschikbaar kunnen zijn. (Gewoon een baan ernaast, vandaar.)
Is het misschien geen idee om voor elk persoon in dat ene organogrammetje (MT, Sysadmins, bemiddelaars, HGA's etc, maar ook op tweakers.net) de verplichting te stellen te rapporteren aan hun "meerdere", zodat iedereen op de hoogte is van wat hun mensen doen? 't Is heel normaal in het bedrijfsleven, en het verbaasd me dat dat nog niet gebeurd.
Dat probeer ik nu ook met name voor de DB mensen voor elkaar te krijgen, met de mods en zo zit dat op zich wel goed.
Aannames zijn fataal.