Euhh, juist, dat bedoel ik ook.Op zondag 29 juli 2001 22:43 schreef Bigs het volgende:
Ik bespeur een beetje zeikende mensen in dit topic. *kuch*dennis*kuch*
Onno's backup bestaat waarschijnlijk gewoon uit HTML bestanden, aangezien hij geen access heeft tot de database (AFAIK). Deze terugzetten op het forum is dus een gigantisch karwei wat maar weinig oplevert (behalve een hoop oude koeien die omhooggeschopt worden).
Laat die crash toch lekker rusten.. we hebben inmiddels al genoeg nieuwe topics
Ik bespeur iemand die niet weet waar hij het over heeft.
Die backup is door Onno al keurig netjes in een database gezet.. Arjen kan er zo mee aan de slag.
Ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat jij minder van de kwestie weet dan die 'zeikende mensen'.Op zondag 29 juli 2001 22:43 schreef Bigs het volgende:
Ik bespeur een beetje zeikende mensen in dit topic. *kuch*dennis*kuch*
Veder:
1. Ik had een dagje nodig om die html zut in een db te krijgen (waar het nu dus nog steeds in zit), dus gigantisch karwei? Je weet niet waar je over praat.Onno's backup bestaat waarschijnlijk gewoon uit HTML bestanden, aangezien hij geen access heeft tot de database (AFAIK). Deze terugzetten op het forum is dus een gigantisch karwei wat maar weinig oplevert
2. Het levert *wel* veel op... 3 maand nuttige posts.
Die HTLM bestanden kan je gewoon parsen. En weer in een DB donderen.Op zondag 29 juli 2001 22:43 schreef Bigs het volgende:
Onno's backup bestaat waarschijnlijk gewoon uit HTML bestanden, aangezien hij geen access heeft tot de database (AFAIK). Deze terugzetten op het forum is dus een gigantisch karwei wat maar weinig oplevert
Daar is niets moeilijks aan. Vervolgens kan je die DB met wat modificaties terugzetten in de GoT DB.
Eh, ik weet in ieder geval van nietsOp zondag 29 juli 2001 22:45 schreef ItSnows het volgende:
Enig idee of aangegeven kan worden wat er veranderd is?
Anders stikt het dadelijk van topics als die over de 2 buttons
Ik zeg ook niet dat dat nu zou moeten gebeuren, maar bedoelde meer dat het niet onmogelijk is om platte tekst in een DB te krijgen. Maargoed, ik weet niet hoe de DB van GoT eruit ziet en hoe jouw gegevens eruit zien, dus ik zeg maar niets meer voordat ik domme dingen zegOp zondag 29 juli 2001 22:40 schreef Onno het volgende:
[..]
phpMyAdmin? :D:D:D
De islam kan uw vrijheid schaden
De eerste keer was zeker UBB ?Op zondag 29 juli 2001 21:11 schreef havana het volgende:
[..]
Dat je een forum maakt is erg leuk, maar no offence: heb je het getest met >25.000 users ? Hoe is het qua load ? Allemaal zaken die je niet moet onderschatten (hoe ik jou niet uit te leggen). Je begrijpt dat we eerst een forum zwaar op de proef willen stellen / gaan stellen voordat we overstappen. Want laten we eerlijk zijn: een ezel stoot zich geen tweede keer...
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat is het net.. het is helemaal niet veel moeite!! Maar iemand moet hier eens een keertje de touwtjes in handen nemen en het logische doen.. orde uit chaos creëren.Op zondag 29 juli 2001 22:44 schreef Revolution het volgende:
Die data van een maand, missen we die dan zo dat er zoveel moeite voor gedaan moet worden?
Wat maakt dat nou uit, dat we een paar duizend topics missen, geen enkel topic is onmisbaar en er is nog steeds ladingen kennis en history aanwezig op GoT.
ps, ik wil motor kopen best nog wel een paar keer terug lezen hoor!
Volgens mij heeft tegenwoordig niemand meer de touwtjes in handen. Het DB van t.net zou eens moeten doen waarvoor het is: Leidinggeven, en beleid maken(De wat langere termijn dus. Iig > 1 week)Op zondag 29 juli 2001 23:18 schreef poohbeer het volgende:
[..]
Maar iemand moet hier eens een keertje de touwtjes in handen nemen en het logische doen.. orde uit chaos creëren.
[laat mode]Op zondag 29 juli 2001 21:15 schreef dennisdotcom het volgende:
100% mee eens
Maar er zijn miljoenen betere programmeurs dan ik, ook mensen uit de crew (ik denk aan ACM, McV, Tom) die zo iets beters kunnen proggen dan mijn forum en ook beter dan Topix. Of ze dat doen is natuurlijk een 2e, maar het kan iig wel.
Komt er dus op neer dat ik nog steeds niet snap dat we hier nog op Topix draaien...
Femme kan bijvoorbeeld ook zelf wel een forum schrijven, daar hebben we Arjen niet voor nodig.
Ik kan vast wel wat beters proggen en vele PW'ers met mij.
Maar hebben we de tijd ervoor? Om iets goeds (iig beters dan topix dus...) neer te zetten?
Zelfde geldt voor Femme, hij kan vast wel een forum proggen, maar als je het goed wilt hebben. Kost dat gewoon ongelofelijk veel tijd en inspanning.
Aanpassinkjes aan topix zullen ook niet makkelijk te doen zijn, maar een heel nieuw eigen forum bouwen is ook geen kleinigheid, "die we even doen".
[/laat mode]
Ik ken meerdere verhalen en personen van mensen die complete forums aan Tweakers.net hebben aangeboden die binnen zeer korte tijd gebouwt zijn, maar altijd is Topix de hand boven het hoofd gehouden ook al waren ze al maanden te laat met hun oplevering, en dat terwijl andere fora al kant en klaar lagen te wachten.
* pinball herhaalt zichzelf:
Lekker amateuristisch
In de categorie "Dingen die misschien wel een oplossing bieden" het volgende:
Als onno die zooi netjes in een db heeft staan lijkt het me voor de gevorderde scripter een koud kunstje om dat gewoon allemaal opnieuw te posten.
- 1 (nieuwe) post per (backup) topic
- topic wordt meteen gesloten (hulp nodig van iemand die in alle fora mag sluiten) --> liefst icm vorig punt:
-zo wordt alleen de userinfo+tijd van de orginele poster niet echt bewaard, maar de 'kennis' wel. Met een beetje geluk (afhankelijk van de search engine) worden het mooie search-topics.
Misschien niet de mooiste oplossing (helemaal niet
) maar wel 'een' manier om het te regelen. Als niemand van de _echte_ programmeurs cq scripters dit ziet zitten bied ik mezelf aan. Dan duurt het wat langer en gaat het iets vaker fout (
) maar het komt uiteindelijk goed
Lekker amateuristisch
In de categorie "Dingen die misschien wel een oplossing bieden" het volgende:
Als onno die zooi netjes in een db heeft staan lijkt het me voor de gevorderde scripter een koud kunstje om dat gewoon allemaal opnieuw te posten.
- 1 (nieuwe) post per (backup) topic
- topic wordt meteen gesloten (hulp nodig van iemand die in alle fora mag sluiten) --> liefst icm vorig punt:
code:
1
2
3
4
| -haal 1 topic uit 1 forum op uit onno's db -log in als admin (oid, iemand met rechten) -post dat topic als 1 post in 1 nieuw topic -sluit dat topic |
-zo wordt alleen de userinfo+tijd van de orginele poster niet echt bewaard, maar de 'kennis' wel. Met een beetje geluk (afhankelijk van de search engine) worden het mooie search-topics.
Misschien niet de mooiste oplossing (helemaal niet
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
Op database-niveau heb je sowieso niets te maken met rechten van users.- topic wordt meteen gesloten (hulp nodig van iemand die in alle fora mag sluiten)
Het probleem is volgens mij meer dat de crew die mensen niet zo ziet zitten.Als niemand van de _echte_ programmeurs cq scripters dit ziet zitten
Verder heb ik geen rekening gehouden met de maximale post-grootte. In dat geval zou iedere post afzonderlijk opnieuw gedaan moeten worden in een reeds gesloten topic.
(als ik het goed heb kan iemand met de juiste rechten wel posten in een gesloten topic?)
(als ik het goed heb kan iemand met de juiste rechten wel posten in een gesloten topic?)
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
Het hele idee is nogal bewerkelijk, gewoon even rechtstreeks de db inpompen gaat sneller, makkelijker, en je krijgt betere threads.Op maandag 30 juli 2001 00:31 schreef Pinball het volgende:
Verder heb ik geen rekening gehouden met de maximale post-grootte.
(maar ja, dan moet je wel iemand hebben met db access en tijd en zin, en die combinatie is redelijk schaars hier geloof ik)
Ehm, ik zou haast zeggen, geef Onno 100,- en DB rechten en heb 1 dag geduld.. of zoiets 
[edit]
Ik hoor net via-via dat de tarieven al zijn verhoogd tot een zak geld
[edit]
Ik hoor net via-via dat de tarieven al zijn verhoogd tot een zak geld
als je het hem (=Onno) vriendelijk vraagt kan het misschien ook nog wel geregeld worden. Maar dat is iets tussen Tweakers MT en Onno
We spend our years as a tale that is told
Je kan het niet gewoon even de db inpompen. Elke post dient voorzien te zijn van het juiste thread nummer. Aangezien de thread nummers in de backup nu inmiddels ingebruik zullen zijn, zullen ze iig allemaal verhoogt moeten worden. (Dat is nog maar een van de problemen die je tegen zult komen.)Op maandag 30 juli 2001 00:33 schreef Onno het volgende:
[..]
Het hele idee is nogal bewerkelijk, gewoon even rechtstreeks de db inpompen gaat sneller, makkelijker, en je krijgt betere threads.
Als mem de boel had willen terug zetten, dan had men dat moeten doen *voordat* got weer open ging. Nu, na meer dan 2 maanden, is het haast onmogelijk, en heeft het ook eigenlijk geen zin meer.
In principe heb je daar geen last van, omdat je als je een insert doet je niet perse het topicnummer hoeft in te voeren, want de db kies dan zelf een mooi nummer. Probleem is wel dat links tussen topics niet meer werken...Op maandag 30 juli 2001 01:07 schreef little_soundman het volgende:
[..]
Je kan het niet gewoon even de db inpompen. Elke post dient voorzien te zijn van het juiste thread nummer. Aangezien de thread nummers in de backup nu inmiddels ingebruik zullen zijn, zullen ze iig allemaal verhoogt moeten worden. (Dat is nog maar een van de problemen die je tegen zult komen.)
Mee eens.Als mem de boel had willen terug zetten, dan had men dat moeten doen *voordat* got weer open ging. Nu, na meer dan 2 maanden, is het haast onmogelijk, en heeft het ook eigenlijk geen zin meer.
Jawel hoor.Op maandag 30 juli 2001 01:07 schreef little_soundman het volgende:
Je kan het niet gewoon even de db inpompen.
Joh.Elke post dient voorzien te zijn van het juiste thread nummer.
Dat is een kwestie van nou... misschien wel 5 UPDATEs. Dat vind ik nog steeds onder 'even' vallen hoor.Aangezien de thread nummers in de backup nu inmiddels ingebruik zullen zijn, zullen ze iig allemaal verhoogd moeten worden.
Tuurlijk niet. (en op fok! is het al gebeurd trouwens... daar is de laatste backup geinsert nadat er al nieuwe posts waren)Nu, na meer dan 2 maanden, is het haast onmogelijk,
Dit geeft al helemaal het standpunt van GoT MT aan...Op maandag 30 juli 2001 01:12 schreef Onno het volgende:
Tuurlijk niet. (en op fok! is het al gebeurd trouwens... daar is de laatste backup geinsert nadat er al nieuwe posts waren)
Was bij FOK! niet het hele forum leeg ? ? Daar kan ik me vaag iets van herinneren namelijk.Op maandag 30 juli 2001 01:12 schreef Onno het volgende:
Tuurlijk niet. (en op fok! is het al gebeurd trouwens... daar is de laatste backup geinsert nadat er al nieuwe posts waren)
Ik zou niet weten waarom dat zo zou zijn.Op maandag 30 juli 2001 07:47 schreef Jaymz het volgende:
Was bij FOK! niet het hele forum leeg ? ? Daar kan ik me vaag iets van herinneren namelijk.
Bovendien als je die post van Onno goed leest zie je dat het niet zo is!
Verder: IK HEB NU NOG GEEN ENKEL GOED ARGUMENT GEHOORD WAAROM DIE DATABASE NIET IS TERUGGEZET
ik lust al jullie argumenten rauw
sorry voor het schreeuwen
Ik denk niet dat je de huidige threadnummers zomaar kan ophogen... Dan zijn gelijk alle links in alle postings corrupt, die nu naar een topic wijzen.Op maandag 30 juli 2001 01:12 schreef Onno het volgende:
Dat is een kwestie van nou... misschien wel 5 UPDATEs. Dat vind ik nog steeds onder 'even' vallen hoor.
En als je die met een updateje wilt vervangen, ben je wel even bezig...
Maar aangezien er toch gesorteerd wordt op datum, zou je net zo goed de topics "er achter" kunnen plaatsen toch??
Een goeie index heeft daar niet zoveel last van, lijkt me.
Ja, maar waarom moeten die links werken??? Alleen maar voor de SU postings? Dacht het niet... het gaat om de knowledge en interessante topics!Op maandag 30 juli 2001 07:56 schreef ACM het volgende:
Ik denk niet dat je de huidige threadnummers zomaar kan ophogen... Dan zijn gelijk alle links in alle postings corrupt, die nu naar een topic wijzen.
Maar aangezien er toch gesorteerd wordt op datum, zou je net zo goed de topics "er achter" kunnen plaatsen toch??
Een goeie index heeft daar niet zoveel last van, lijkt me.
Och, ik heb redelijk veel threads gezien waar een linkje naar een ander topic staat...Op maandag 30 juli 2001 07:57 schreef dennisdotcom het volgende:
Ja, maar waarom moeten die links werken??? Alleen maar voor de SU postings? Dacht het niet... het gaat om de knowledge en interessante topics!
Niet alleen in SU.
Maar ook SU is niet onbelangrijk, daarnaast hebben we in sommige notes een linkje naar een thread waar een waarschuwing stond, die allemaal goedzetten is ook wat rotwerk...
Ennuehm...
Op zondag 29 juli 2001 20:45 schreef dennisdotcom het volgende:
[topic=152234]
Een soort archief dan ? Niet terugplaatsen op het forum, maar een 'apart' stukje GoT van maken dat wel in de search opgenomen kan worden ofzo ?
Wat een onzin om nou weer die notes erbij te betrekken, wat maakt dat nou weer uit? Veel waarschuwingen zijn bovendien toch al teruggezet.Op maandag 30 juli 2001 07:59 schreef ACM het volgende:
Och, ik heb redelijk veel threads gezien waar een linkje naar een ander topic staat...
Niet alleen in SU.
Maar ook SU is niet onbelangrijk, daarnaast hebben we in sommige notes een linkje naar een thread waar een waarschuwing stond, die allemaal goedzetten is ook wat rotwerk...
Ik hoorde het gisteren van iemand dat dat topic is geweest over die Onno backup. Ik heb dat nooit eerder gehoord of wat dan ook, en dat geldt volgens mij voor meer mensen. De crew heeft mazzel gehad dat ze er zolang "niets over hebben gehoord".Ennuehm...
Hoe wil je dat in de search gaan opnemen? Leg maar uit...Op maandag 30 juli 2001 07:59 schreef Jaymz het volgende:
Een soort archief dan ? Niet terugplaatsen op het forum, maar een 'apart' stukje GoT van maken dat wel in de search opgenomen kan worden ofzo ?
Het was slechts een voorbeeld (in sommige gevallen erg belangrijk) die illustreerde op wat voor punten de integriteit wat in gevaar komt.Op maandag 30 juli 2001 08:01 schreef dennisdotcom het volgende:
Wat een onzin om nou weer die notes erbij te betrekken, wat maakt dat nou weer uit? Veel waarschuwingen zijn bovendien toch al teruggezet.
Ik zal het nog éénmaal herhalen.Verder: IK HEB NU NOG GEEN ENKEL GOED ARGUMENT GEHOORD WAAROM DIE DATABASE NIET IS TERUGGEZET
<font size=5>DAT MOET JE AAN ARJEN VRAGEN EN NIET AAN MIJ. ALS HET AAN DE CREW EN/OF ONNO LAG, WAS ER ALLANG IETS GEBEURD, BELIEVE ME</font>
Integriteit? Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Het gaat puur om de posts & topics, eventueel nog de users als dat problemen oplevert met usernames etc.Op maandag 30 juli 2001 08:04 schreef ACM het volgende:
Het was slechts een voorbeeld (in sommige gevallen erg belangrijk) die illustreerde op wat voor punten de integriteit wat in gevaar komt.
En waarom moet Arjen dat doen? Je kan toch zelf een database query uitvoeren?Op maandag 30 juli 2001 08:06 schreef havana het volgende:
Ik zal het nog éénmaal herhalen.
<font size=5>DAT MOET JE AAN ARJEN VRAGEN EN NIET AAN MIJ. ALS HET AAN DE CREW EN/OF ONNO LAG, WAS ER ALLANG IETS GEBEURD, BELIEVE ME</font>
Verder wil ik nog even reageren op Chaos. Het is voor een groot deel zeker waar dat Topix "de hand boven het hoofd gehouden is", maar toch ook weer niet helemaal. Natuurlijk zijn er regelmatig ellenlange gesprekken en discussies geweest tussen devvers en het MT. Maar zoals ik al eerder aangaf: overstappen op een ander forum is zo simpel nog niet. Ik begrijp dat je doelt op je eigen forum: heeft dat zich bewezen voor 25.000 users ?
Neem nou maar mij aan dat we ogen heus wel open houden. Je moet niet denken dat wij tevreden zijn met deze situatie. Het valt me op dat sommige lieden direct opduiken als het over Topix gaat. Die lieden hebben vervolgens niets dan kritiek. Dat is tot op zekere hoogte best terecht, maar nogmaals: wij/het MT doet heus zijn best. Het probleem is echter "nogal" gecompliceerd.
Ik denk dat we het verleden van Topix moeten vergeten en vooruit moeten kijken, dat geldt ook de backup. Ja ook ik erger me kapot dat het nog steeds niet gebeurd is. Ik heb er ook al over gedacht te gaan stoppen met modden totdat dit + nog een paar andere simpele zaken gefixed zijn. Ik denk echter niet dat dat veel zin heeft (Arjen heeft scheit aan havana), en ik weet dat het MT al vaak zat achter dit soort dingen aangezeten hebben.
Neem nou maar mij aan dat we ogen heus wel open houden. Je moet niet denken dat wij tevreden zijn met deze situatie. Het valt me op dat sommige lieden direct opduiken als het over Topix gaat. Die lieden hebben vervolgens niets dan kritiek. Dat is tot op zekere hoogte best terecht, maar nogmaals: wij/het MT doet heus zijn best. Het probleem is echter "nogal" gecompliceerd.
Ik denk dat we het verleden van Topix moeten vergeten en vooruit moeten kijken, dat geldt ook de backup. Ja ook ik erger me kapot dat het nog steeds niet gebeurd is. Ik heb er ook al over gedacht te gaan stoppen met modden totdat dit + nog een paar andere simpele zaken gefixed zijn. Ik denk echter niet dat dat veel zin heeft (Arjen heeft scheit aan havana), en ik weet dat het MT al vaak zat achter dit soort dingen aangezeten hebben.
Ik dacht dat je wat slimmer wasOp maandag 30 juli 2001 08:07 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
En waarom moet Arjen dat doen? Je kan toch zelf een database query uitvoeren?
Topix heeft zich ook nooit bewezen voor 25000 users, simpel om de reden dat het er destijds niet voor geschikt was.Op maandag 30 juli 2001 08:11 schreef havana het volgende:
Verder wil ik nog even reageren op Chaos. Het is voor een groot deel zeker waar dat Topix "de hand boven het hoofd gehouden is", maar toch ook weer niet helemaal. Natuurlijk zijn er regelmatig ellenlange gesprekken en discussies geweest tussen devvers en het MT. Maar zoals ik al eerder aangaf: overstappen op een ander forum is zo simpel nog niet. Ik begrijp dat je doelt op je eigen forum: heeft dat zich bewezen voor 25.000 users ?
Het probleem van Topix is niet alleen maar de updates, maar ook de manier van die updates. Alles wordt maar toegevoegd en toegevoegd, en niet goed erin gestopt.
Zie het als een fiets. Er gaat een onderdeel kapot: er komt een nieuw onderdeel op, maar op een gegeven moment zijn er zoveel dingen vervangen, dan kan beter de hele fiets worden vervangen.
Met die backup niet...Neem nou maar mij aan dat we ogen heus wel open houden. Je moet niet denken dat wij tevreden zijn met deze situatie. Het valt me op dat sommige lieden direct opduiken als het over Topix gaat. Die lieden hebben vervolgens niets dan kritiek. Dat is tot op zekere hoogte best terecht, maar nogmaals: wij/het MT doet heus zijn best. Het probleem is echter "nogal" gecompliceerd.
Arjen heeft scheit aan havana..... je zegt het zelf al. En jij zal niet de enige zijn aan wie hij scheit heeft, het zal wel de hele crew zijn.Ik denk dat we het verleden van Topix moeten vergeten en vooruit moeten kijken, dat geldt ook de backup. Ja ook ik erger me kapot dat het nog steeds niet gebeurd is. Ik heb er ook al over gedacht te gaan stoppen met modden totdat dit + nog een paar andere simpele zaken gefixed zijn. Ik denk echter niet dat dat veel zin heeft (Arjen heeft scheit aan havana), en ik weet dat het MT al vaak zat achter dit soort dingen aangezeten hebben.
Ja, maar nu is er dus nog iets raars. Op de huidige manier lijkt het wel of jullie als MT helemaal NIKS te zeggen hebben. Blijkbaar is de database ook van Arjen oid.Op maandag 30 juli 2001 08:13 schreef havana het volgende:
Ik dacht dat je wat slimmer wasKijk, wij hebben best de mensen in huis die iets met de database van Onno kunnen (ACM, Burat, Jotti) echter: Arjen heeft aangegeven dit liever zelf te willen. Dan kun je denken: "scheit we doen het tóch", maar hoef je ook geen steun meer te verwachten van de kant van Android (dat is goed mogelijk aangezien er geen contract meer is). Je moet dan zelf updates etc gaan klussen en dan schendt je het copyright. Dan zit je dus met een probleem. Duidelijk ?
Onno zei al dat zijn database normaal formaat was, dus iedereen zou dat kunnen, Arjen staat daar volledig buiten.
Dat je geen steun meer hoeft te verwachten maakt niet zoveel uit, want dat krijg je nu toch ook al niet. Als ik dit allemaal lees begrijp ik pas echt dat het een zootje is met de Topix regelingen ed.
Als jullie copyright hebben, waarom mag je dan geen updates doorvoeren? Blijkbaar klopt deze melding ook niet.©1998-2001 GoT
Dat is precies de reden waaom we eventuele nieuwe software uitgebreid willen testen alvorens we over zouden stappen. Verhaal van de ezel, zeg maar.Topix heeft zich ook nooit bewezen voor 25000 users, simpel om de reden dat het er destijds niet voor geschikt was.
Dat we nu geen steun krijgen van Arjen klopt niet helemaal, er komt binnenkort weer een update, maar op zich heb je gelijk. Maar stel dat we tóch zelf zouden gaan klussen, dan kan Android op grond van "negeren van geluiden van onze kant" knap vervelend gaan worden. Wij kunnen niks doen als ze Topix ineens downgraden of dratisch gaan vereenvoudigen, aangezien -en daar komt ie weer- er geen contract is. Een contract is dus ook heel erg belangrijk bij een forum, dat blijkt wel weer.
Ja hoor, nu krijgen we het. De eerste échte doorbraak in dit topic! Hoera!Op maandag 30 juli 2001 08:23 schreef havana het volgende:
Dat we nu geen steun krijgen van Arjen klopt niet helemaal, er komt binnenkort weer een update, maar op zich heb je gelijk. Maar stel dat we tóch zelf zouden gaan klussen, dan kan Android op grond van "negeren van geluiden van onze kant" knap vervelend gaan worden. Wij kunnen niks doen als ze Topix ineens downgraden of dratisch gaan vereenvoudigen, aangezien -en daar komt ie weer- er geen contract is. Een contract is dus ook heel erg belangrijk bij een forum, dat blijkt wel weer.
Nu hoop ik dat jullie als crew of persoonlijk het toch met mij eens zijn dat het BELACHELIJK is dat dat zomaar kan, oftewel dat die Android FTP rechten heeft voor de Tnet servers.
Er moet echt DRINGEND iets gebeuren, want Arjen kan ook morgen besluiten als hij dit topic leest dat hij ff de hele database trasht.
De database is weer een ander verhaal, die is gemaakt door de users en is dus ons bezit. Maar je hebt inderdaad gelijk: we hebben niks te eisen en Android kan in feiten doen wat ze willen, hoewel ze dat hopelijk niet 1-2-3 zullen doen.
Het enige wat we kunnen doen is de ogen open houden. Als je suggesties hebt kun je die mailen naar floris@tweakers.net en daniel@tweakers.net
Het enige wat we kunnen doen is de ogen open houden. Als je suggesties hebt kun je die mailen naar floris@tweakers.net en daniel@tweakers.net
Yep. Maar wat doe je als ze hem tóch trashen? Ja dan kun je aangifte doen, maar dan heb je niet je database terugOp maandag 30 juli 2001 08:35 schreef havana het volgende:
De database is weer een ander verhaal, die is gemaakt door de users en is dus ons bezit.
Dat hoop ik idd ook niet neeMaar je hebt inderdaad gelijk: we hebben niks te eisen en Android kan in feiten doen wat ze willen, hoewel ze dat hopelijk niet 1-2-3 zullen doen.
Als mn suggesties nu nog niet duidelijk zijnHet enige wat we kunnen doen is de ogen open houden. Als je suggesties hebt kun je die mailen naar floris@tweakers.net en daniel@tweakers.net
Als je bereid bent iets langer te doen over het terugzetten is het ook best mogelijk om een search-en-replace van threadIDs door de posts heen te halen hoor.
Dit is een leuk stukkieOp maandag 30 juli 2001 08:06 schreef havana het volgende:
[..]
Ik zal het nog éénmaal herhalen.
Hey, de crew is de link tussen users en Android, dus zal de crew toch echt degene zijn die contact moet opnemen.
En als de crew niet weet hoe en wat, dan lijkt het me een keer tijd dat de crew een keer een plan van aanpak maakt om een keer een goed stroomschema te maken, dat de crew zich met huid en haar overleverd is natuurlijk te gek voor woorden. Komt nog bij dat nu de standaardzondebok Arjen iedere keer van stal wordt gehaald voor fouten die hij niet eens heeft veroorzaakt.
Dus in plaats van users af te poeieren cq af te blaffen zou er een keer een totaaloplossing moeten komen.
Oh, en havana: ik ben niet degene die ChaosForum hier loopt te verkopen. Sterker nog, ik wil het niet eens meer aan jullie verkopen nu ik bij mijn vorige mailconversatie heb kunnen zien hoe jullie met dit soort dingen omgaan.
Ach ecteinascidin, je weet toch dat beslissingen nemen en deze tot het eind uitvoeren niet de sterkste kant is van de crew? Dus die totaaloplossing zal wel even op zich laten wachten denk ik.Op maandag 30 juli 2001 09:28 schreef ecteinascidin een stukje tekst
[..]
Point taken, alhoewel ik hieraan toevoeg dat ik hier niks mee te maken heb gehad. Neemt niet weg dat ik graag es een werkende demo zou willen zien, puur uit belangstelling. Op je homepage heb ik niks kunnen vinden.Op maandag 30 juli 2001 09:34 schreef Chaos het volgende:
Oh, en havana: ik ben niet degene die ChaosForum hier loopt te verkopen. Sterker nog, ik wil het niet eens meer aan jullie verkopen nu ik bij mijn vorige mailconversatie heb kunnen zien hoe jullie met dit soort dingen omgaan.
http://chaosproductions.dhs.org/Op maandag 30 juli 2001 10:00 schreef havana het volgende:
[..]
Point taken, alhoewel ik hieraan toevoeg dat ik hier niks mee te maken heb gehad. Neemt niet weg dat ik graag es een werkende demo zou willen zien, puur uit belangstelling. Op je homepage heb ik niks kunnen vinden.
mmm, door als crew te zegggen dat er geen alternatieven zijn en dan uit verwachte hoek alternatieven te zien, plaatst de crew zich toch vor het blok.
Ben benieuwd welk besluit nu gaat komen en welke notes worden uitgedeeld.
er zijn wel 50 verschillende fora gemaakt door /14-bezoekers... zelf heb ik er ook 1 gemaakt en die zou ik hier ook wel kunnen gaan profileren - echter dat doe ik niet.
25K gebruikers, dat zijn er VEEL. HEEL veel. Je zou (mijn inziens) moeten proberen op brute wijze de got-database over te pompen naar elk forum dat er serieus uitziet, en een benchmark er overheen pompen... zie je vanzelf wie het 'redt'
Een nieuw forum schrijven lijkt me een GIGANTISCHE tijdverspilling. Sure, een aantal /14-members zouden topix een pak slaag kunnen geven maar wie gaat er support, onderhoud, verantwoordelijkheid nemen/geven?
25K gebruikers, dat zijn er VEEL. HEEL veel. Je zou (mijn inziens) moeten proberen op brute wijze de got-database over te pompen naar elk forum dat er serieus uitziet, en een benchmark er overheen pompen... zie je vanzelf wie het 'redt'
Een nieuw forum schrijven lijkt me een GIGANTISCHE tijdverspilling. Sure, een aantal /14-members zouden topix een pak slaag kunnen geven maar wie gaat er support, onderhoud, verantwoordelijkheid nemen/geven?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
ligt het aan mij of zitten er nogal wat errors in je forum? zoals de post-count?Op maandag 30 juli 2001 10:15 schreef Chaos het volgende:
http://chaosproductions.dhs.org/devforum/
/off-topic
Door havana (H-G-A Net-wer-ken - 3942) - maandag 30 juli 2001 10:00
Nog geen notes uitgedeeld, er wordt druk rondgekeken.Op maandag 30 juli 2001 10:21 schreef ecteinascidin het volgende:
mmm, door als crew te zegggen dat er geen alternatieven zijn en dan uit verwachte hoek alternatieven te zien, plaatst de crew zich toch vor het blok.
Het is jammer dat Chaos geen zaken wil doen, want het forum ziet er erg goed uit, al weet ik natuurlijk niet het ook zaken als 150/50 regelingen/hidden fora/rechtenstructuur etc.
fora IN foraOp maandag 30 juli 2001 10:28 schreef Chaos het volgende:
Er zijn ook hidden fora hoor
maar dan klopt je post-count nog steeds niet
/off-topic-nu-echt
ik lees in dit topic (nog eens helemaal gelezen) alleen maar reacties van stugge users die NIET snappen dat got geen invloed heeft op topix, aangezien er niet betaald wordt. En als got zelf "in de database gaat harken" dan kun je de support van topix wel HELEMAAL op je rug schrijven.
die 150/50 regeling lijkt me geen 'issue', ook rechtenstructuur is vrij plat hier op got... paar levels enzo - nee, dat lijkt me een peice-of-cake om dat desnoods (heaven forbid) mister_x's forum te bouwen...Op maandag 30 juli 2001 10:34 schreef havana het volgende:
[..]
Nog geen notes uitgedeeld, er wordt druk rondgekeken.
Het is jammer dat Chaos geen zaken wil doen, want het forum ziet er erg goed uit, al weet ik natuurlijk niet het ook zaken als 150/50 regelingen/hidden fora/rechtenstructuur etc.
Misschien is het interessanter om naar phpBB 2 te kijken, en er zelf de benodigde edits in te maken?
Misschien dat je in de war bent nu iemand eens niet posts en replies door elkaar heeft gehaald.. maar het klopt echt hoor.maar dan klopt je post-count nog steeds niet
Android heeft jullie zodanig klem zitten dat je niet eens meer aan je eigen database mag komen??? Dat is toch belachelijk? (Doorgaans schrijven mensen dat soort dingen ook aan de andere kant op trouwensEn als got zelf "in de database gaat harken" dan kun je de support van topix wel HELEMAAL op je rug schrijven.
LOLOp maandag 30 juli 2001 10:46 schreef Chaos het volgende:
(Doorgaans schrijven mensen dat soort dingen ook aan de andere kant op trouwens)
om het volkswagen-verhaal maar eens aan te halen: ga jij maar ff zelf je auto aanpassen, en dan bij je dealer zeuren dat-ie het maar ff (kosteloos) moet fixen als het niet goed blijkt te werken...Op maandag 30 juli 2001 10:46 schreef Chaos het volgende:
[..]
Misschien dat je in de war bent nu iemand eens niet posts en replies door elkaar heeft gehaald.. maar het klopt echt hoor.
[..]
Android heeft jullie zodanig klem zitten dat je niet eens meer aan je eigen database mag komen??? Dat is toch belachelijk? (Doorgaans schrijven mensen dat soort dingen ook aan de andere kant op trouwens)
Arjen heeft inmiddels wel duidelijk gemaakt dat hij het niet wil en/of niet kan.. dan is het natuurlijk wel een beetje lame om te gaan zeuren over support als jullie het door iemand anders laten doen.
Afgezien daarvan moet iedereen met een beetje verstand van databases dit makkelijk kunnen zonder iets te slopen.
Om het volkswagen verhaal maar weer even door te trekken: als de motor het begeeft kan de dealer de garantie natuurlijk niet weigeren omdat je de stoelen opnieuw bekleed hebt.
Afgezien daarvan moet iedereen met een beetje verstand van databases dit makkelijk kunnen zonder iets te slopen.
Om het volkswagen verhaal maar weer even door te trekken: als de motor het begeeft kan de dealer de garantie natuurlijk niet weigeren omdat je de stoelen opnieuw bekleed hebt.
Ik snap niet dat jullie er nog zoveel moeite voor aan het doen zijn. Blijkt toch duidelijk dat het teveel moeite is om die backup te gebruiken. En of het nu komt omdat Arjen niet wil meewerken of dat ze er zelf geen zin in hebben. Het is nu gewoon verspilde moeite om erover door te blijven gaan. 
Het is lekker weer, steek daar dan je tijd in.
Schiet je veel meer mee op dan je gelijk proberen te krijgen van de crew hoor.
Het is lekker weer, steek daar dan je tijd in.
't wachten is dus op het moment dat de users weer iets mislopen doordat de crew iets aan Arjen doorspeelt wat niet gebeuren gaat.
ipv zelf rommelen of iets verzinnen dat een beperkende factor gebypassed wordt, wordt iedere keer dezelfde route genomen. (En ezel stoot zich iig niet vaak 2 keer aan dezelfde steen).
Zoals een aantal bugjes: Wist havana bv dat ex-crewleden gewoon notes kunnen lezen?
* Delerium is not amused
Backup kunnen we dus afschrijven, da's iig duidelijk.
ipv zelf rommelen of iets verzinnen dat een beperkende factor gebypassed wordt, wordt iedere keer dezelfde route genomen. (En ezel stoot zich iig niet vaak 2 keer aan dezelfde steen).
Zoals een aantal bugjes: Wist havana bv dat ex-crewleden gewoon notes kunnen lezen?
* Delerium is not amused
Zie je wel. Zo moeilijk te begrijpen is het helemaal niet.Op maandag 30 juli 2001 11:31 schreef ecteinascidin het volgende:
Dat is al bekend, bij mij tenminste wel.Op maandag 30 juli 2001 11:31 schreef ecteinascidin het volgende:
* Buzzman is not amused
Oh? Ik niet hoor, wie kan dat dan wel? Jij? Dan hebben ze jouw rechten gewoon nog niet terug gezet.Op maandag 30 juli 2001 11:31 schreef ecteinascidin het volgende:
ik ben benieuwd..
is arjen uberhaubt nog wel eens hier.. ?
is arjen uberhaubt nog wel eens hier.. ?
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Door ecteinascidin (Moderator PM - 3209) - maandag 30 juli 2001 11:31
Dat zegt NIETS!Op maandag 30 juli 2001 11:44 schreef [eNeRGy] het volgende:
[..]
Dat is wat anders. De status word handmatig toegevoegd aan je naam, dus dat heeft niets met rechten te maken. Iemand kan admin rechten hebben zonder dat er iets achter de naam staat.Op maandag 30 juli 2001 11:44 schreef [eNeRGy] het volgende:
[..]
Ik hoop het. Ik mag me natuurlijk niet over notes uitlaten, maar dat havana zegt dat er niets is uitgedeeld is IMHO niet helemaal waar......
De waarheid zoals ik iig nu makkelijk kan zien spreekt niet echt in het voordeel van de crew.
* Delerium gaat ICQ'en
De waarheid zoals ik iig nu makkelijk kan zien spreekt niet echt in het voordeel van de crew.
* Delerium gaat ICQ'en
Het notes kunnen lezen wordt geloof ik opgeslagen in je session, pas als je na het ontcrewen een keertje opnieuw inlogt kun je ze niet meer zien. Dat is al zeker een maand of 3 bekend. Een vrij lompe, maar effectieve, tijdelijke fix zou het deleten van alle sessions van die user zijn. Benodigde tijd: 15 minuten hooguit.Dan hebben ze jouw rechten gewoon nog niet terug gezet.
Dat viel mij ook op..Op maandag 30 juli 2001 11:44 schreef [eNeRGy] het volgende:
[..]
lijkt me een klein foutje..
Hmm, dus iemand staat hier gewoon keihard de users voor te liegen? Nice crew, guys!Ik hoop het. Ik mag me natuurlijk niet over notes uitlaten, maar dat havana zegt dat er niets is uitgedeeld is IMHO niet helemaal waar......
Virussen? Scan ze hier!
Ik snap nog iets niet, en misschien dat een van jullie mij dat uit kan leggen: GoT draait op Topix. Topix is een schil om een SQL database heen (ja toch?). Heb je dan perse Topix nodig om de database te kunnen veranderen?
Het is op fok! ook gebeurd... wat daar kan moet hier toch ook kunnen he. En idd, oude threads zouden ook nog nieuwe id's kunnen krijgen, mogelijkheden genoeg dus.Op maandag 30 juli 2001 07:56 schreef ACM het volgende:
Ik denk niet dat je de huidige threadnummers zomaar kan ophogen... Dan zijn gelijk alle links in alle postings corrupt, die nu naar een topic wijzen.
Volgens mijn database kennis hoeft dat niet.Op maandag 30 juli 2001 11:48 schreef Poltergeist het volgende:
Ik snap nog iets niet, en misschien dat een van jullie mij dat uit kan leggen: GoT draait op Topix. Topix is een schil om een SQL database heen (ja toch?). Heb je dan perse Topix nodig om de database te kunnen veranderen?
Die kennis van jou is wel in orde!Op maandag 30 juli 2001 11:50 schreef Buzzman het volgende:
Volgens mijn database kennis hoeft dat niet.
Inderdaad.. Ik ben nog altijd undercoverOp maandag 30 juli 2001 11:45 schreef dennisdotcom het volgende:
Dat zegt NIETS!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Net alsof de crew als geheel er IETS aan kan doen dat die backup nog niet terug is. Zo ongeveer de hele crew heeft aangeboden te gaan klooien met die DB, waaronder Jotti, Burat en ACM. We hebben Arjen gemaild/gebeld/ge-SMSt etc.
Wat nou niks doen? Sorry hoor, tuurlijk maakt de crew fouten, maar dit soort shit trek ik nogal slecht.
Tuurlijk de communicatie met Android is 3x RUK, maar de meeste crewmembers kunnen daar bar weinig aan doen; dat is hun taak ook helemaal niet. Dus als je iemand uitscheldt voor falen ivm. Android, pak dan we de goede.
Wat nou niks doen? Sorry hoor, tuurlijk maakt de crew fouten, maar dit soort shit trek ik nogal slecht.
Tuurlijk de communicatie met Android is 3x RUK, maar de meeste crewmembers kunnen daar bar weinig aan doen; dat is hun taak ook helemaal niet. Dus als je iemand uitscheldt voor falen ivm. Android, pak dan we de goede.
Ja. Absoluut.Op maandag 30 juli 2001 12:01 schreef havana het volgende:
Net alsof de crew als geheel er IETS aan kan doen dat die backup nog niet terug is.
Zielig doen over dat het van Arjen niet mag heeft totaal geen zin, jullie zijn de baas over jullie database, en niet Arjen. Als je als crew constateert dat er uit Arjen weinig productiefs zal komen, ga je maar op zoek naar andere oplossingen. En als je dat niet doet, is het je eigen domme schuld dat er niets gebeurt.
Alles op Arjen afschuiven is wel heeeeel erg makkelijk, maar niet juist.
Er zijn nog veel meer mensen die het nogal slecht trekken dat er nooit krachtig wordt opgetreden hier. Altijd een hoop geblaat, maar wat gebeurt er uiteindelijk? Bijna nooit wat. En ga daar geen anderen de schuld van geven, dat heb je helemaal in eigen hand.Wat nou niks doen? Sorry hoor, tuurlijk maakt de crew fouten, maar dit soort shit trek ik nogal slecht.
Op maandag 30 juli 2001 12:02 schreef havana het volgende:
[..]
Op maandag 30 juli 2001 10:34 schreef havana het volgende:
Nog geen notes uitgedeeld, er wordt druk rondgekeken.
Op maandag 30 juli 2001 11:46 schreef ecteinascidin het volgende:
Ik hoop het. Ik mag me natuurlijk niet over notes uitlaten, maar dat havana zegt dat er niets is uitgedeeld is IMHO niet helemaal waar......
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik ga er gewoon van uit dat tussen 10:34 en 11:46 een note is geschrevenOp maandag 30 juli 2001 12:05 schreef wildhagen het volgende:
[..]
[..]
[..]
Onno: daar heb je wel gelijk in. Maar wat jij niet weet is dat er achter de schermen heus wel iets gedaan wordt aan Topix (ik begrijp dat je weinig vertrouwen hebt in deze uitspraak, maar je moet me maar geloven op mijn woord). En zoals ik al tegen Dennis heb gezegd: een aantal crewleden staan letterlijk te springen om te gaan klussen met die database, maar in dat geval kan Android heel vervelende zaken gaan doen omdat dat niet de afspraak is.
Wildhagen: ik heb volgens mij nog geen notes gezet of ik moet vergeetachtig zijn
[edit] ik heb idd een note uitgedeeld, mijn excuses. Die note was voor Dennis.com
Ecteinacidin heb ik btw even uitgelogd op alle pc's. Die bug was me overigens bekend.
Wildhagen: ik heb volgens mij nog geen notes gezet of ik moet vergeetachtig zijn
[edit] ik heb idd een note uitgedeeld, mijn excuses. Die note was voor Dennis.com
Ecteinacidin heb ik btw even uitgelogd op alle pc's. Die bug was me overigens bekend.
1) Je sluit alle toegang af voor Android.Op maandag 30 juli 2001 12:11 schreef havana het volgende:
Onno: daar heb je wel gelijk in. Maar wat jij niet weet is dat er achter de schermen heus wel iets gedaan wordt aan Topix (ik begrijp dat je weinig vertrouwen hebt in deze uitspraak, maar je moet me maar geloven op mijn woord). En zoals ik al tegen Dennis heb gezegd: een aantal crewleden staan letterlijk te springen om te gaan klussen met die database, maar in dat geval kan Android heel vervelende zaken gaan doen omdat dat niet de afspraak is.
2) Jullie gaan die database invoeren
3) Het is gelukt
Wat kan Android doen? Er is tóch geen contract! Alleen moet je dan wel op zoek naar een nieuw forumpakket. SO WHAT
als vakantie-mod zijnde hoor ik geen notes te lezen (al kan jet wel)
Ik zie echter bij niemand in dit topic een hoger aantal notes dan eerder.
* chem edit: sowwy, dennis heeft er een note bij.
Verder denk ik dat er zich al het eea. afspeelt in het crew forum. Dat de crew een nieuwe oplossing/forum zoekt lijkt me op dit moment al een dusdanig rigoreuze opossing dat de backup op ZICH al niet meer speelt? De backup tzt transplanteren in de 'nieuwe' database lijkt me slechts een fractie van de totale hoeveelheid werk.
Ik zie echter bij niemand in dit topic een hoger aantal notes dan eerder.
* chem edit: sowwy, dennis heeft er een note bij.
Verder denk ik dat er zich al het eea. afspeelt in het crew forum. Dat de crew een nieuwe oplossing/forum zoekt lijkt me op dit moment al een dusdanig rigoreuze opossing dat de backup op ZICH al niet meer speelt? De backup tzt transplanteren in de 'nieuwe' database lijkt me slechts een fractie van de totale hoeveelheid werk.
En daarbij, gelijk roepen dat de crew keihard wordt voorgelogen is natuurlijk ook duf. Het is verder niet echt iets waar je recht op hebt, om te weten.Op maandag 30 juli 2001 12:11 schreef havana het volgende:
Dus dat "de crew liegt de users keihard voor" is wel weer heel erg bout gesteld.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
In het crewforum heb ik wat mij betreft groen licht gegeven voor het klussen aan de database, of Android het nou goed vindt of niet. Daniel en Floris moeten groen licht geven.
*APPLAUS*Op maandag 30 juli 2001 12:19 schreef havana het volgende:
In het crewforum heb ik wat mij betreft groen licht gegeven voor het klussen aan de database, of Android het nou goed vindt of niet.
Als je vindt dat users geen recht hebben om dat te weten moet je er ook niet steeds als crew zijnde weer over beginnen. Niemand vroeg er hier om, als je het dan toch zo nodig wilt gaan vertellen.. spreek dan iig de waarheid.Het is verder niet echt iets waar je recht op hebt, om te weten.
Denk dat dat even intern besproken moet wordenOp maandag 30 juli 2001 12:19 schreef dennisdotcom het volgende:
Hopelijk gaan Daniel & Floris dat ook vinden...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Daar heb je gelijk in Chaos, maar zoals ik al zei: die note van Dennis.com had ik niet bepaald bij stilgestaan. Fout van mij. Zand erover, ok?
Heej nu heb ik 6 notesOp maandag 30 juli 2001 12:22 schreef havana het volgende:
Daar heb je gelijk in Chaos, maar zoals ik al zei: die note van Dennis.com had ik niet bepaald bij stilgestaan. Fout van mij. Zand erover, ok?
Ja, maar daar ben je een crew voor: je treedt als een persoon naar buiten (als het goed is). Op het moment dat niet duidelijk is wie er zou moeten communiceren met Android, wordt de complete crew (of de meest bekenden daaruit) 'ter verantwoording geroepen'. Da's misschien niet altijd even eerlijk, maar inherent aan het hebben van een crew.Op maandag 30 juli 2001 12:01 schreef havana het volgende:
Net alsof de crew als geheel er IETS aan kan doen dat die backup nog niet terug is. Zo ongeveer de hele crew heeft aangeboden te gaan klooien met die DB, waaronder Jotti, Burat en ACM. We hebben Arjen gemaild/gebeld/ge-SMSt etc.
Communicatie met Arjan zou dus wat beter kunnen (eufemisme waarschijnlijk), maar het feit dat er geen contracten zijn voor onderhoud van Topix (en niet de DB) zegt eigenlijk al genoeg: GoT kan of wil niet voor Topix betalen. Dan kun je niet verwachten dat er regelmatig onderhoud gepleegd zal worden. Ook kun je dan van de leverancier van de schil verwachten dat hij onderhoud aan de database gaat plegen, behalve als hij ook de database heeft ingericht.
Ik neem aan dat crewmembers als Jotti, Burat en ACM genoeg kennis hebben om die database aan te vullen/uit te breiden/whatever. Nou, laat ze. Geef ze een kopie van de database, en laat ze daar lekker mee spelen/oefenen. Daar heb je Arjan (zoals uit het antwoord van Buzzman blijkt, en wat mijn vermoeden ook bevestigde) dus niet voor nodig. Het gaat immers alleen om de gegevens in de database (nog niet eens om de structuur), en dat moet de schil zonder problemen op kunnen vangen. Als die dat niet kan wordt het toch tijd om over te stappen op een andere schil
Wat er allemaal achter de schermen gebeurt is niet relevant. Het enige wat telt is het resultaat. En resultaat blijft keer op keer uit.Op maandag 30 juli 2001 12:11 schreef havana het volgende:
Maar wat jij niet weet is dat er achter de schermen heus wel iets gedaan wordt aan Topix (ik begrijp dat je weinig vertrouwen hebt in deze uitspraak, maar je moet me maar geloven op mijn woord).
Heel leuk, maar zoals je zelf al zo treffend aangaf:En zoals ik al tegen Dennis heb gezegd: een aantal crewleden staan letterlijk te springen om te gaan klussen met die database,
[...]
Op maandag 30 juli 2001 12:19 schreef havana het volgende:
In het crewforum heb ik wat mij betreft groen licht gegeven voor het klussen aan de database
Daar gaat het om. Niet om de individuele bereidwilligheid van crewmembers. Heb je niets aan.Op maandag 30 juli 2001 12:01 schreef havana het volgende:
de crew als geheel
Oh, als er iets belangrijkers is, telt de rest niet meer? Lekkere manier van werken is dat...Op maandag 30 juli 2001 12:16 schreef chem het volgende:
Dat de crew een nieuwe oplossing/forum zoekt lijkt me op dit moment al een dusdanig rigoreuze opossing dat de backup op ZICH al niet meer speelt?