Op donderdag 09 augustus 2001 18:49 schreef Onno het volgende:
[..]
Zoals je al lang weet had kunnen weten gebruik ik Sybase, en kunnen jullie helemaal *niets* met een kale Sybase database. Dus zal ik het in een of ander formaat moeten exporteren. Geen probleem op zich. Maar jullie blijken keer op keer niet in staat op een fatsoenlijke manier te communiceren, en dus weet ik na ruim twee maanden nog niet in wat voor formaat dat moet zijn.
Dan zoek je het zelf verder maar uit hoor.
Ik weet dat je SyBase draait, ik heb ook begrepen dat het handig is als je dan een bepaald formaat hebt oid, ik weet niet hoe dat zit, dat mag jij ondertussen ook wel weten. Ik ben helemaal niet zo technisch als het om software gaat, van databases heb ik geen verstand, maar ik weet wel dat het een samenwerking moet zijn tussen partijen. Als die er niet is, dan gebeurt er niets en dat is wat jij aangeeft en waar jij geen zin meer in hebt. Dat begrijp ik heel goed. Ik zei in het private forum dit:
In principe vind ik wel dat Onno gelijk heeft, het is een stukje bereidheid van hem om ons te helpen, als er dan niks terugkomt, dan is dat niet zijn schuld maar de onze.
Je hebt overigens 31 juli voor het laatst contact gehad met AntonT hierover (voor zover ik kan nagaan). De log die ik daarvan heb gezien is niet volledig en ik weet dus ook niet of er toen afspraken zijn gemaakt of niet en in hoeverre er bepaalde dingen wel en niet zijn gelukt.
Ik heb me juist geprobeerd hier zo min mogelijk in te mengen omdat ik dus technisch niet zo denderend ben en omdat er mensen zijn die hier veel meer verstand van hebben. Ik denk dan ook dat die mensen samen met jou best wel wat hadden kunnen doen, maar omdat dit niet gebeurd is en het contact zo slecht was, kan ik me goed voorstellen dat jij er geen zin meer in hebt. Ik vind het jammer, maar kan het me wel voorstellen...