Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onno's backup

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 19:28
[topic=152234]

Dit is niet bij iedereen bekend waarschijnlijk, maar Onno heeft een geweldige backup van vòòr BC3, met daarin alle topics & posts.

Nu is dat heel lang vergeten etc, maar waarom is deze back nu _nog_ niet teruggezet? Leg maar uit...

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Er loopt een topic van 5 pagina's over in het crewforum. Komt erop neer dat wij niks te zeggen hebben; alles ligt in de handen van Arjen. Dus vraag 't 'm zelf: arjen@android.nl

Voordat mensen beginnen te blaten ;) : wij zijn geen klant van Android, we gebruiken het gratis en hebben weinig te eisen aldus.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Dennis
Ik weet niet in welke vorm die backup van Onno is, dus vertel eens...

• havana
Dat weet ik ook niet precies, en dat is ook helemaal niet mijn zaak. Je bent bij de adjes ook volledig aan het verkeerd adres vrees ik.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 20:52 schreef havana het volgende:
Dat weet ik ook niet precies, en dat is ook helemaal niet mijn zaak. Je bent bij de adjes ook volledig aan het verkeerd adres vrees ik.
Waarom moet persé Arjen die backup invoeren in de database? Kunnen jullie soms niet bij je eigen database? |:(

Of, zoals ik al vroeg, is die backup van Onno een heel raar formaat oid?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ehm... ik bewonder je goede bedoelingen, maar je bent bij ons helaas echt aan het verkeerde adres. Ik kan je net zoveel vertellen als jij zelf weet.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 20:54 schreef Jotti het volgende:
Ehm... ik bewonder je goede bedoelingen, maar je bent bij ons helaas echt aan het verkeerde adres. Ik kan je net zoveel vertellen als jij zelf weet.
Wordt ik nu in de maling genomen ofzo? Ik neem aan dat iemand van jullie wel weet wat voor formaat die backup is :?

Eigenlijk is dit gewoon te gek voor woorden...

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Nee je wordt niet in de maling genomen... en ik ben er even content mee als jij. Maar dit heeft vrij weinig zin als ik eerlijk ben.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 20:56 schreef Jotti het volgende:
Nee je wordt niet in de maling genomen... en ik ben er even content mee als jij. Maar dit heeft vrij weinig zin als ik eerlijk ben.
En havana: ik wil niet echt flamen hierzo, maar wat heeft Arjen hier mee te maken. Het is niet Arjen's forum, niet Arjen's database en Onno is ook niet van Arjen, laat staan Onno's backup.

Waarom gebeurt er dan niets? :?

• havana
Voor het formaat van Onno's backup kun je Onno mailen. Je moet Volkswagen niet mailen als je wilt weten weten hoeveel pk een Volvo heeft, zeg maar :)

Maar idd, het is niet normaal dat wij geen/weinig invloed hebben op deze gang van zaken, maar Arjen is de progger en niet de crew.

btw Dennis: wij kunnen niet zo maar in Arjens script gaan klussen.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 20:46 schreef havana het volgende:
Voordat mensen beginnen te blaten ;) : wij zijn geen klant van Android, we gebruiken het gratis en hebben weinig te eisen aldus.
Hmm...
Op donderdag 22 maart 2001 12:15 schreef Floris Diemel het volgende tegen Jorma:
Je hebt niet alleen meer te maken met Femme, maar ook met anderen die het dagelijks bestuur (en een groot gedeelte van het strategisch bestuur) op zich nemen. Hiertoe ben je verplicht door het contract dat je hebt afgesloten namens Android Dynamix Sites met WebMagix Digital Media.
Klinkt enigszins tegenstrijdig.
Op zondag 29 juli 2001 20:55 schreef dennisdotcom het volgende:
Eigenlijk is dit gewoon te gek voor woorden...
Dat is het ook.

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 20:57 schreef Onno een paar woordjes
Mooi dat jij er bent. Jij kunt vast meer vertellen.
Dus: welk formaat is je backup?

• havana
Onno: het "contract" is inmiddels onbetaald: dus niet hebben we helemaal niks meer te eisen ;(

Het komt erop neer dat we Topix gratis gebruiken en voor updates zijn we volledig afhankelijk van Arjen. Gelukkig kunnen Kees en AntonT simpele modificaties doorvoeren, zoals fora aanmaken.

Idealistisch gezien is het "idioot" idd, maar het probleem is: er niet zo snel iets anders voor handen. Er zijn weliswaar genoeg andere fora, maar dan moet de dbase ge-converd worden, moet voldoen aan onze specefieke eisen (en dat zijn er nogal wat). Natuurlijk is het e.e.a mogelijk dmv. modificeren, maar eerlijk is eerlijk: Topix draait nu redelijk. De bugfixes en updates zijn echter niet bepaald veelvuldig. Ik denk -helaas- dat we hier ons voorlopig bij zullen moeten neerleggen.

We blijven amateurs, helaas.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 20:57 schreef havana het volgende:
Voor het formaat van Onno's backup kun je Onno mailen. Je moet Volkswagen niet mailen als je wilt weten weten hoeveel pk een Volvo heeft, zeg maar :)

Maar idd, het is niet normaal dat wij geen/weinig invloed hebben op deze gang van zaken, maar Arjen is de progger en niet de crew.

btw Dennis: wij kunnen niet zo maar in Arjens script gaan klussen.
Yep, maar die database is niet van Arjen. En waarom draait GoT op een forumpakket dat ze niet eens zelf kunnen aanpassen?

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:01 schreef havana het volgende:
Onno: het "contract" is inmiddels onbetaald: dus niet hebben we helemaal niks meer te eisen ;(
Wie verandert dan ook het contract?
Het komt erop neer dat we Topix gratis gebruiken en voor updates zijn we volledig afhankelijk van Arjen. Gelukkig kunnen Kees en AntonT simpele modificaties doorvoeren, zoals fora aanmaken.
Dat lijkt me meer database werk hoor |:(
Idealistisch gezien is het "idioot" idd, maar het probleem is: er niet zo snel iets anders voor handen. Er zijn weliswaar genoeg andere fora, maar dan moet de dbase ge-converd worden, moet voldoen aan onze specefieke eisen (en dat zijn er nogal wat). Natuurlijk is het e.e.a mogelijk dmv. modificeren, maar eerlijk is eerlijk: Topix draait nu redelijk. De bugfixes en updates zijn echter niet bepaald veelvuldig. Ik denk -helaas- dat we hier ons voorlopig bij zullen moeten neerleggen.
Tssk, ik weet nu een al een pakket dat aan deze eisen zal voldoen.
Dat is niet waar natuurlijk ;)
BTW: no flame intended hoor :)

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 21:02 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Yep, maar die database is niet van Arjen. En waarom draait GoT op een forumpakket dat ze niet eens zelf kunnen aanpassen?
Het is ook niet toegestaan voor jou om bijvoorbeeld word aan te passen (ik geef maar een voorbeeld).

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 21:05 schreef Buzzman het volgende:
Het is ook niet toegestaan voor jou om bijvoorbeeld word aan te passen (ik geef maar een voorbeeld).
Maar hij mag wel een word-document aanpassen. Dat t.net dus van de DB af moet blijven is onzin.

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:05 schreef Buzzman het volgende:
Dus: waarom draait GoT op Topix?

Havana zegt dat het qua updates etc. slecht is, er zitten veel fouten in, sommige dingen zijn slecht geprogrammeerd en Arjen geeft niet thuis. Nou, lekker dan...

Er zijn zat mensen die een goed forumpakket kunnen maken, zoals Jotti...

• havana
Op de scripts van Topix zit copyright, simpel. Dus zo maar dingen toevoegen kan niet. Er is inmiddels gekeken naar mogelijkheiden Onno's backup toe te voegen, maar dat bleek toch moeilijker dan men aanvankelijk dacht.

En welke ander software had je in gedachten ? Ondersteunt dat ook private fora? Rechtenstructuur? Notes? HK/SG regelingen? etc etc ? Dan blijkt het inmiddels een stukkie lastiger...

DIT IS MIJN WEBSITE

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:06 schreef Chaos het volgende:
Maar hij mag wel een word-document aanpassen.
Precies!

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:07 schreef havana het volgende:
En welke ander software had je in gedachten ? Ondersteunt dat ook private fora? Rechtenstructuur? Notes? HK/SG regelingen? etc etc ? Dan blijkt het inmiddels een stukkie lastiger...
Het forum dat ik heb gemaakt ondersteunt dat allemaal ja!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-11 23:50

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het gaat er niet om dat het niet zou mogen van Android oid, maar dat Arjen heeft aangegeven het graag zelf te willen doen omdat er nogal wat in de code van Topix gerommeld moet worden.

(begin nu niet te roepen dat dat helemaal niet nodig is, ik ben slechts boodschapper :) )

Hij komt er alleen niet aan toe, vandaar dat we inmiddels zelf maar begonnen zijn...

• havana
Havana zegt dat het qua updates etc. slecht is, er zitten veel fouten in, sommige dingen zijn slecht geprogrammeerd en Arjen geeft niet thuis. Nou, lekker dan...

Er zijn zat mensen die een goed forumpakket kunnen maken, zoals Jotti...
Ik heb nooit gezegd dat er fouten inzitten enzo. Ik heb alleen gezegd dat ze niet frequent zijn. De updates DIE komen zijn over het algemeen best aardig.

Jotti's forum is idd een erg leuk forum, maar nog vrij simplistisch. Wellicht iets voor de toekomst, hoewel Jotti dat niet eens zou willen (heb het 'm ooit gevraagd).

DIT IS MIJN WEBSITE

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:09 schreef havana het volgende:
Ik heb nooit gezegd dat er fouten inzitten enzo. Ik heb alleen gezegd dat ze niet frequent zijn. De updates DIE komen zijn over het algemeen best aardig.
Yep, ik geef toe dat de laatste update zeer goed was. Maar die versie daarvoor was ZEER brak (klote eigenlijk) en daar moesten we heel lang op wachten :(
Jotti's forum is idd een erg leuk forum, maar nog vrij simplistisch. Wellicht iets voor de toekomst, hoewel Jotti dat niet eens zou willen (heb het 'm ooit gevraagd).
Jotti's forum is redelijk compleet en mijn forum is dat nog niet, maar zoals ik net al zei ondersteunt hij wel alle dingen die jij noemde.

Verder: zoals je weet zijn de profile en edit knop vandaag veranderd (gewisseld). Hoe kan het dat dat WEL kan worden veranderd :?

• havana
Op zondag 29 juli 2001 21:07 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Het forum dat ik heb gemaakt ondersteunt dat allemaal ja!
Dat je een forum maakt is erg leuk, maar no offence: heb je het getest met >25.000 users ? Hoe is het qua load ? Allemaal zaken die je niet moet onderschatten (hoe ik jou niet uit te leggen). Je begrijpt dat we eerst een forum zwaar op de proef willen stellen / gaan stellen voordat we overstappen. Want laten we eerlijk zijn: een ezel stoot zich geen tweede keer...

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 21:01 schreef havana het volgende:

Is er dan wel ooit goed nagedacht toen werd besloten over te gaan op Topix? Als ik dit zo lees zitten jullie nu met een forum waaraan jullie zelf niks mogen/kunnen veranderen en jullie kunnen ook niet eisen dat er iets wordt veranderd. In feite zou arjen dus zo kunnen besluiten geen bugfixes meer door te voeren. (dit is puur theoretisch en absoluut geen flame richting arjen)

Was het niet verstandiger geweest om naar de lange termijn te kijken en meerdere fora te bestuderen alvorens afscheid te nemen van het ubb-forum. (al geef ik toe dat het ubb monster in z'n laatste dagen wel erg actief was)

• havana
Verder: zoals je weet zijn de profile en edit knop vandaag veranderd (gewisseld). Hoe kan het dat dat WEL kan worden veranderd
Nogmaals: waar Arjen z'n proiriteiten legt, is zijn eigen zaak; daar heb ik helaas geen invloed op.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:03
dennis:
er zijn verschillen tussen het ene DB klusje en het andere klusje.

Het forum heeft waarschijnlijk een soort Admin backend waarin je bijvoorbeeld fora kunt aanmaken veranderen of wijzigen, maar de hele database mergen huidige database + database van onno is een stuk lastiger te maken en daarmee hebben de programmeurs van van dit forum ook geen rekening mee gehouden denk ik.

Dit bericht is onder voorbehoud.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:11 schreef havana het volgende:
Dat je een forum maakt is erg leuk, maar no offence: heb je het getest met >25.000 users ? Hoe is het qua load ? Allemaal zaken die je niet moet onderschatten (hoe ik jou niet uit te leggen). Je begrijpt dat we eerst een forum zwaar op de proef willen stellen / gaan stellen voordat we overstappen. Want laten we eerlijk zijn: een ezel stoot zich geen tweede keer...
100% mee eens :)
Maar er zijn miljoenen betere programmeurs dan ik, ook mensen uit de crew (ik denk aan ACM, McV, Tom) die zo iets beters kunnen proggen dan mijn forum en ook beter dan Topix. Of ze dat doen is natuurlijk een 2e, maar het kan iig wel.

Komt er dus op neer dat ik nog steeds niet snap dat we hier nog op Topix draaien...
Femme kan bijvoorbeeld ook zelf wel een forum schrijven, daar hebben we Arjen niet voor nodig.

En leg nou eens uit van die edit/profile knop :?

• Chaos
  • Niet online
Is dit een reactie van: ik heb er geen zin meer in, houd die zooi maar en doei, of is dit een tijdelijk iets totdat alle openstaande bugs gefixt zijn ofzo?

• havana
Op zondag 29 juli 2001 21:14 schreef diddel het volgende:

[..]

Is er dan wel ooit goed nagedacht toen werd besloten over te gaan op Topix? Als ik dit zo lees zitten jullie nu met een forum waaraan jullie zelf niks mogen/kunnen veranderen en jullie kunnen ook niet eisen dat er iets wordt veranderd. In feite zou arjen dus zo kunnen besluiten geen bugfixes meer door te voeren. (dit is puur theoretisch en absoluut geen flame richting arjen)

Was het niet verstandiger geweest om naar de lange termijn te kijken en meerdere fora te bestuderen alvorens afscheid te nemen van het ubb-forum. (al geef ik toe dat het ubb monster in z'n laatste dagen wel erg actief was)
Achteraf was het verstandiger geweest nog even te wachten met Topix. Daarmee zeg ik: Topix is best een goed / potentieel product, maar nog net iets te hobby-istisch voor twee superfora als Fokforum.nl én GoT (slechts twee developers) Wat dat betreft heb je volkomen gelijk. Maar wat hebben we daar nu aan? Juist, niks :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:15 schreef Tampie2000 het volgende:
Het forum heeft waarschijnlijk een soort Admin backend waarin je bijvoorbeeld fora kunt aanmaken veranderen of wijzigen, maar de hele database mergen huidige database + database van onno is een stuk lastiger te maken en daarmee hebben de programmeurs van van dit forum ook geen rekening mee gehouden denk ik.
Yep, maar dan nog hoe kan zo'n profile/edit knop worden omgedraaid. Vertel mij niet dat dit een admin DB optie is.

En twee databases mergen is niet zo moeilijk. Je gooit het forum 2 minuten dicht, telt het huidige aantal topics en telt dat voor de oude topics er bij op. Dat links niet zullen werken snap ik ook wel, maar das ook niet echt nodig. Als de kennis maar weer terug is.

• havana
Op zondag 29 juli 2001 21:15 schreef Chaos het volgende:
Is dit een reactie van: ik heb er geen zin meer in, houd die zooi maar en doei, of is dit een tijdelijk iets totdat alle openstaande bugs gefixt zijn ofzo?
Ik zal het nog eens herhalen: ik/wij weten helaas niet waar Arjen z'n prioteiten legt. Zodra ik het weet stuur ik je persoonlijk een SMSje.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:17 schreef havana het volgende:
Achteraf was het verstandiger geweest nog even te wachten met Topix. Daarmee zeg ik: Topix is best een goed / potentieel product, maar nog net iets te hobby-istisch voor twee superfora als Fokforum.nl én GoT (slechts twee developers) Wat dat betreft heb je volkomen gelijk. Maar wat hebben we daar nu aan? Juist, niks :)
Dit is precies wat ik bedoel. Er zijn zat professionele boards waarbij je eenmalig veel betaalt en dan een super board krijgt, dan kun je zelf wel bugs fixen etc omdat je de source erbij krijgt.

• Ramon
Op zondag 29 juli 2001 21:17 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Yep, maar dan nog hoe kan zo'n profile/edit knop worden omgedraaid. Vertel mij niet dat dit een admin DB optie is.

En twee databases mergen is niet zo moeilijk. Je gooit het forum 2 minuten dicht, telt het huidige aantal topics en telt dat voor de oude topics er bij op. Dat links niet zullen werken snap ik ook wel, maar das ook niet echt nodig. Als de kennis maar weer terug is.
:? Het lijkt me toch wel vrij lastig eigenlijk... Het lijkt me dat er dubbele Topic_ID's zijn en dubbele Post_ID's... of niet?

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:18 schreef havana het volgende:
Ik zal het nog eens herhalen: ik/wij weten helaas niet waar Arjen z'n prioteiten legt. Zodra ik het weet stuur ik je persoonlijk een SMSje.
Ow, nu wordt het nog gekker?? Arjen maakt een update en heeft FTP rechten dus hij kan opeens die update uploaden naar de GoT FTP en dan is de update een feit?

Dit is toch wel geregeld vandaag door Floris of Daniel of weet ik veel, of kan Arjen alles doen waar hij zin in heeft?

• Chaos
  • Niet online
:? Het lijkt me toch wel vrij lastig eigenlijk... Het lijkt me dat er dubbele Topic_ID's zijn en dubbele Post_ID's... of niet?
Alle post en topic ID's gewoon met een bepaald getal verhogen en klaar, niets moeilijks aan.

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:19 schreef Tampie2000 het volgende:
Zoals ik net al zei, leg het forum 2 minuten stil, tel het huidige topic ID en tel dat op bij het laatste topic nummer van Maart (tot waar de backup was). Dan kan een query het zo doen in 1/2 minuutjes. No problem.

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:21 schreef Chaos het volgende:
Alle post en topic ID's gewoon met een bepaald getal verhogen en klaar, niets moeilijks aan.
Precies! :)

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op zondag 29 juli 2001 21:14 schreef diddel het volgende:

Achteraf gezien waarschijnlijk wel, maar in de periode dat de overstap gemaakt moest worden was elke dag dat we eerder van UBB af konder winst. Verder was de mogelijkheid om een min of meer in eigen huis ontwikkeld database-driven forum te gebruiken erg aantrekkelijk.

De verhouding tussen T.net/GoT en Android/Topix is eigenlijk nogal simpel. Android maakt de software (Topix dus) die T.net/GoT mag gebruiken. Alle functies die er in zitten mogen we gebruiken zoals we zelf willen. Nieuwe features en bugfixes worden geimplementeerd zoals de developer dat wil. De gebruiker (wij dus) kan input leveren maar de beslissing over hoe en wanneer wordt door de developer genomen. Omdat we de mensen achter Android goed kennen en we samen met Fok! de enige klanten zijn komen we doorgaans samen wel tot overeenstemming (Topix wordt zo'n beetje op maat gemaakt) maar in sommige gevallen komen de prioriteiten van ons en van Android niet overeen.

Als je een open source forum pakt waarin je zelf kan gaan zitten devven kom je ook een heel eind, maar op dit moment is Topix voor ons de beste oplossing. Instant alternatieven zijn er nauwelijks.

• Ramon
Op zondag 29 juli 2001 21:21 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Precies! :)
oke. leuk! maar dan snap ik nog niet waar je onu zo moeilijk over doet... :)

het forum draait nu goed en snel. en om weer over te stappen op een ander forum kan weer allerlei problemen geven, en daar heb jij toch ook geen zin in of wel?

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:23 schreef Tampie2000 het volgende:
oke. leuk! maar dan snap ik nog niet waar je onu zo moeilijk over doet... :)

het forum draait nu goed en snel. en om weer over te stappen op een ander forum kan weer allerlei problemen geven, en daar heb jij toch ook geen zin in of wel?
Ehm? We hebben het nu over die backup hoor.

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:23 schreef Daniel Kegel het volgende:
Achteraf gezien waarschijnlijk wel, maar in de periode dat de overstap gemaakt moest worden was elke dag dat we eerder van UBB af konder winst. Verder was de mogelijkheid om een min of meer in eigen huis ontwikkeld database-driven forum te gebruiken erg aantrekkelijk.

De verhouding tussen T.net/GoT en Android/Topix is eigenlijk nogal simpel. Android maakt de software (Topix dus) die T.net/GoT mag gebruiken. Alle functies die er in zitten mogen we gebruiken zoals we zelf willen. Nieuwe features en bugfixes worden geimplementeerd zoals de developer dat wil. De gebruiker (wij dus) kan input leveren maar de beslissing over hoe en wanneer wordt door de developer genomen. Omdat we de mensen achter Android goed kennen en we samen met Fok! de enige klanten zijn komen we doorgaans samen wel tot overeenstemming (Topix wordt zo'n beetje op maat gemaakt) maar in sommige gevallen komen de prioriteiten van ons en van Android niet overeen.

Als je een open source forum pakt waarin je zelf kan gaan zitten devven kom je ook een heel eind, maar op dit moment is Topix voor ons de beste oplossing. Instant alternatieven zijn er nauwelijks.
Noem dit maar gewoon machtsmisbruik. Je krijgt nu Microsoft .NET principes. Arjen bepaalt nu wanneer er een upgrade komt :r

• Ramon
Op zondag 29 juli 2001 21:24 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Ehm? We hebben het nu over die backup hoor.
ehm... ik meen stukken gelezen te hebben in dit topic over andere fora... van verscheidene andere programmeurs...

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:25 schreef Tampie2000 het volgende:
ehm... ik meen stukken gelezen te hebben in dit topic over andere fora... van verscheidene andere programmeurs...
Ben je nou in de discussie of niet? Kijk dan naar de topictitel.

• Onno
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 21:07 schreef havana het volgende:
Op de scripts van Topix zit copyright, simpel. Dus zo maar dingen toevoegen kan niet.
Script != database.
maar dat bleek toch moeilijker dan men aanvankelijk dacht.
Spijt me dat te moeten zeggen, maar als je dat niet in een dagje voor elkaar kunt krijgen kun je je beter maar iets meer gaan verdiepen in databases.
Op zondag 29 juli 2001 21:09 schreef Daniel Kegel het volgende:
maar dat Arjen heeft aangegeven het graag zelf te willen doen omdat er nogal wat in de code van Topix gerommeld moet worden.

(begin nu niet te roepen dat dat helemaal niet nodig is, ik ben slechts boodschapper :) )
Maar het is wel zo... voor het wijzigen van content heb je die scripts niet nodig. :)

• Ramon
Op zondag 29 juli 2001 21:25 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Noem dit maar gewoon machtsmisbruik. Je krijgt nu Microsoft .NET principes. Arjen bepaalt nu wanneer er een upgrade komt :r
idee: het grote GoT forumproject. Maak gewoon met een groepje GoT PHP proggers een forum wat 1) lekker snel is 2) allemaal toffe functies heeft :)

dan is iedereen tevreden :)

=edit=

dan kan je daar natuurlijk ook allerlei dingen inbouwen die het beheren van de DB lekker makkelijk maken!!!

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:26 schreef Onno het volgende:
Script != database.
Precies. Want nu heeft nog steeds niemand verteld hoe die edit/profile knopjes kunnen zijn veranderd?

• havana

[..]

Beetje rustiger mag ook wel. En ik zal het nog éénmaal herhalen (nu echt de laatst keer): er zijn nauwelijks alternatieven. Als je iets beters weet mag je het zeggen.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701

[..]

Inderdaad. Microsoft bepaalt toch ook zelf wanneer ze een bepaalde patch uitbrengen. Natuurlijk doen ze dat z.s.m. om tevreden klanten te houden, maar je kunt bar weinig eisen. De enige manier waarop je aan kunt geven dat je er niet tevreden mee bent is door de software weg te flikkeren.
Op zondag 29 juli 2001 21:26 schreef Onno het volgende:

Maar het is wel zo... voor het wijzigen van content heb je die scripts niet nodig. :)
Hmmz...dat dacht ik al :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 29 juli 2001 21:28 schreef havana het volgende:

[..]

Beetje rustiger mag ook wel. En ik zal het nog éénmaal herhalen (nu echt de laatst keer): er zijn nauwelijks alternatieven. Als je iets beters weet mag je het zeggen.
FuseTalk, UBB (de nieuwe versies, niet de bejaarde van vroeger), ChaosForum (van Chaos)... vBulletin misschien, maar die is vrij traag...

Virussen? Scan ze hier!

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:28 schreef havana het volgende:
Jullie kunnen zelf niet eens bepalen als er een upgrade komt. Stel dat Arjen op een dag besluit dat er geen profielen meer komen. Dan kunnen jullie NIKS doen.

• [eNeRGy]
  • Laatst online: 24-04 09:29
* [eNeRGy] ]weet nog steeds een goed forum dat de meeste functies die hier gevraagd worden al bevat...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

dubbelpost...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 21:15 schreef Tampie2000 het volgende:
Het forum heeft waarschijnlijk een soort Admin backend waarin je bijvoorbeeld fora kunt aanmaken veranderen of wijzigen
Nope, alles wordt nog in phpMyAdmin gedaan las ik ergens :)

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:30 schreef Daniel Kegel het volgende:
Inderdaad. Microsoft bepaalt toch ook zelf wanneer ze een bepaalde patch uitbrengen. Natuurlijk doen ze dat z.s.m. om tevreden klanten te houden, maar je kunt bar weinig eisen. De enige manier waarop je aan kunt geven dat je er niet tevreden mee bent is door de software weg te flikkeren.
Jij begrijpt me nu ff niet :)
JULLIE kunnen NIET bepalen of een upgrade WEL of NIET wordt doorgevoerd. Je hebt er maar mee akkoord te gaan.

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 21:23 schreef Daniel Kegel het volgende:

[..]

Is het dan niet gewoon eens een goed plan om met android om de tafel te gaan zitten om overeenstemming te bereiken over de prioriteiten? Omdat er al goede contacten zijn tussen Tweakers en Android lijkt me dit niet al te moeilijk.

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:33 schreef diddel het volgende:
Omdat er al goede contacten zijn tussen Tweakers en Android lijkt me dit niet al te moeilijk.
Goede contacten *ahum*
Ik zeg er maar niks over, maar wat Daniel zegt geloof ik niet helemaal als ik het vergelijk met alles wat ik weet.

• Chaos
  • Niet online
Omdat er al goede contacten zijn tussen Tweakers en Android
Volgens mij heb je niet de hele geschiedenis gevolgd he? :)

• Tom
  • Niet online

Tom

Op zondag 29 juli 2001 21:31 schreef [nielsonline] het volgende:

[..]

Nope, alles wordt nog in phpMyAdmin gedaan las ik ergens :)
Yep, daar zijn Kees en AntonT voor (en eventueel Femme als die tijd/zin heeft). User-info en statussen kunnen we wel zelf editten.

Maarja, hoevaak moeten fora aangemaakt worden... vrijwel nooit, dus die ene keer dat we Anton/Kees moeten vragen maakt niet uit :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 29 juli 2001 21:33 schreef diddel het volgende:

[..]

Is het dan niet gewoon eens een goed plan om met android om de tafel te gaan zitten om overeenstemming te bereiken over de prioriteiten? Omdat er al goede contacten zijn tussen Tweakers en Android lijkt me dit niet al te moeilijk.
Niet op de hoogte? De crew-androidrelatie is net Goede Tijden, Slechte tijden, maar dan nóg gekker :)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ohja wel maar ik citeer gewoon daniel:

Omdat we de mensen achter Android goed kennen en we samen met Fok! de enige klanten zijn komen we doorgaans samen wel tot overeenstemming.

Hieruit maak ik niet op dat ze elkaar het liefste nooit weer zien.

Maar dan nog, Tweakers en Fok zijn de enige klanten. Android kan eigenlijk niet weigeren.

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:36 schreef wildhagen het volgende:
Niet op de hoogte? De crew-androidrelatie is net Goede Tijden, Slechte tijden, maar dan nóg gekker :)
Precies. En ik snap nu ook het beleid niet achter Topix. Waarom wordt dat nog gebruikt? OK er is geen alternatief, maar waarom wordt dat niet snel gemaakt? :?

• Buzzman
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 21:36 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Dus iedereen is al een keer met elkaar getrouwd geweest, vermoord, 5 buitenechtlijke kinderen gehad en ook nog eens 5 seizoenen weggebleven? ;)

• Chaos
  • Niet online
Dus iedereen is al een keer met elkaar getrouwd geweest, vermoord, 5 buitenechtlijke kinderen gehad en ook nog eens 5 seizoenen weggebleven? ;)
Tsja, als jij het zegt.. als crewmember zal je dat wel weten. :P

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:38 schreef Buzzman het volgende:
Er zullen ongetwijfeld veel complicaties al zijn geweest tussen Android en Fok/GoT. Dat móet haast wel!

Verwijderd

Ok de relatie is dus wel slecht. (dit topic gaat te hard)

Toch lijkt een overleg me geen slecht idee. Een slechte relatie met de enige die updates door mag voeren is niet echt bevorderlijk voor de updates denk ik. Als beide partijen een beetje zakelijk zijn moet een overeenkomst toch mogelijk zijn.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 29 juli 2001 21:37 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Precies. En ik snap nu ook het beleid niet achter Topix. Waarom wordt dat nog gebruikt? OK er is geen alternatief, maar waarom wordt dat niet snel gemaakt? :?
Welkom bij de Club van Mensen die Het Niet Snappen...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ok dus als ik het goed heb is de wijziging van de icoontjes "profiel" en "wijzig" niet door Got maar door de eigenaar van topix gemaakt?

Wisten de modjes dat? Want dat zou ik erg verdacht vinden indien niet zo (getuige de eerste reactie van HlpDsk in [topic=194114] denk ik namelijk van niet). Zet me wel aan het denken over wie de "macht" heeft ....

Als de modjes het wel wisten vind ik raar dat ik geen mededeling heb gezien (maar daar is mee te leven :) )

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:40 schreef diddel het volgende:
Ok de relatie is dus wel slecht. (dit topic gaat te hard)

Toch lijkt een overleg me geen slecht idee. Een slechte relatie met de enige die updates door mag voeren is niet echt bevorderlijk voor de updates denk ik. Als beide partijen een beetje zakelijk zijn moet een overeenkomst toch mogelijk zijn.
Now we're talking! Dat is precies wat ik ook vind. Desnoods maak je een contract dat jullie WEL de source mogen editten en niet verplicht zijn updates door te voeren.

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:41 schreef ItSnows het volgende:
Ok dus als ik het goed heb is de wijziging van de icoontjes "profiel" en "wijzig" niet door Got maar door de eigenaar van topix gemaakt?

Wisten de modjes dat? Want dat zou ik erg verdacht vinden indien niet zo (getuige de eerste reactie van HlpDsk in [topic=194114] denk ik namelijk van niet). Zet me wel aan het denken over wie de "macht" heeft ....

Als de modjes het wel wisten vind ik raar dat ik geen mededeling heb gezien (maar daar is mee te leven :) )
Ja, het lijkt wel of ze mijn vraag express ontwijken oid? :r

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 21:42 schreef dennisdotcom het volgende:
Ja, het lijkt wel of ze mijn vraag express ontwijken oid?
Heb net even gekeken maar als ik als crew member ben ingelogd is er niets verandert (gelukkig maar, zoals het was (voor mij nog steeds is ;)) is het moooier :P :)) En jah, ik wist dat het voor sommige verwarrend was, maar wist er totaal niets vanaf dat het zo plotseling veranderd zou gaan worden. Kan het zo snel ook niet op bugs.topix.nl vinden.

Edit: Ik denk dat er op dit moment niemand (behalve Android aka Topix) meer kan zeggen dan dat er tot nu toe over gezegd is. Ik weet er, als crew member zijnde, NIETS vanaf.

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 21:55 schreef Bulldog het volgende:
Heb net even gekeken maar als ik als crew member ben ingelogd is er niets verandert (gelukkig maar, zoals het was (voor mij nog steeds is ;)) is het moooier :P :)) En jah, ik wist dat het voor sommige verwarrend was, maar wist er totaal niets vanaf dat het zo plotseling veranderd zou gaan worden. Kan het zo snel ook niet op bugs.topix.nl vinden.
Precies, dat had HlpDsK ook al gezegd. Maar Daniel? Krijg ik nog antwoord?

Verwijderd

[..]

Bulldog vind je dat niet vreemd? Dat geeft toch te denken over hoe men bij topix over GoT denkt lijkt me? Kan best gevaarlijk zijn dit..

(overigens: vraag is als user2user niet user2mod ;) )

• Dennis
Edit: Ik denk dat er op dit moment niemand (behalve Android aka Topix) meer kan zeggen dan dat er tot nu toe over gezegd is. Ik weet er, als crew member zijnde, NIETS vanaf.
Dat vrees ik ook. De meeste dingen heb ik al via via mogen ontvangen. Echt rare dingen hoor ik dan opeens..

Verwijderd

Van de hele crew weet dus niemand hoe het nu met topix zit? :? :? :?

Dat is hetzelfde als een directeur van een autofabriek die niet weet hoe het met zijn machines staat.

Ik vind dit een zeer amateuristische situatie als ik eerlijk mag zijn.

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 22:05 schreef diddel het volgende:
Ik vind dit een zeer amateuristische situatie als ik eerlijk mag zijn.
Jij bent echt niet de enige. En dan bedoel ik niet alleen users. Niet voor niets zoals havana zei is er een ellenlange discussie in CF, en via IRC is er nu ook een discussie aan de gang hoorde ik. Waarom moet alles achter de rug van de users om?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 21:59 schreef ItSnows het volgende:
vind je dat niet vreemd?
Ja, dat is vreemd! Maar zo zijn er wel meer vreemde dingen waar ik mij soms zo druk om kan maken. Simpele dingen die niet werken (of even gefixed kunnen worden). Ik kan daar, evanals vele andere crew members, gewoon niet over uit. Soms heb ik echt dagen dat ik er helemaal geen zin meer in heb... en dat al maaaanden lang. Zie bijvoorbeeld mijn reactie hier ook iets simpels, maar het werkt dan gewoon niet. Daar kan ik toch zo van balen.... ;(

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 22:07 schreef Bulldog het volgende:
Ja, dat is vreemd! Maar zo zijn er wel meer vreemde dingen waar ik mij soms zo druk om kan maken. Simpele dingen die niet werken (of even gefixed kunnen worden). Ik kan daar, evanals vele andere crew members, gewoon niet over uit. Soms heb ik echt dagen dat ik er helemaal geen zin meer in heb... en dat al maaaanden lang. Zie bijvoorbeeld mijn reactie hier ook iets simpels, maar het werkt dan gewoon niet. Daar kan ik toch zo van balen.... ;(
Gewoon nog ff wachten totdat Arjen op een dag besluit dat hij weer gaat updaten, en diezelfde dag werkt het nog.

• havana
Onno: ik boodschap slechts wat mij verteld is in het CF o.a door Jorma. Van databases weet jij veeeeeel meer dan ik.

En verder ben ik eerste die toegeeft dat dit allemaal zeer amateuristisch is. Het is echt niet mijn taak om te kijken naar alternatieve fora.

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
Op zondag 29 juli 2001 22:09 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Gewoon nog ff wachten totdat Arjen op een dag besluit dat hij weer gaat updaten, en diezelfde dag werkt het nog.
Iets minder cynisch mag ook wel, maar daar komt het helaas voorlopig wel op neer.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Onno
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 22:12 schreef havana het volgende:
ik boodschap slechts wat mij verteld is in het CF o.a door Jorma.
Dan gaat wat ik zei zeker voor Jorma op ipv jou... :)

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 22:14 schreef havana het volgende:
Iets minder cynisch mag ook wel, maar daar komt het helaas voorlopig wel op neer.
Ik snap wel dat jij er niks aan kan doen nee, maar dit is gewoon de realiteit. Het is heel erg amateuristisch.

• Buzzman
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 22:16 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Ik snap wel dat jij er niks aan kan doen nee, maar dit is gewoon de realiteit. Het is heel erg amateuristisch.
Meer kunnen we er op het moment ook niet van maken... helaas

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

* Pizzaman heeft alles ff gelezen...pfff*

Nu is me ook duidelijk waarom in eerste instantie niemand wat af wist van het omwisselen van die knopjes :)

Verwijderd

Arjen mag blij zijn dat jullie nog zo lief voor hem zijn. Hij had een slechtere eerste klant kunnen treffen. Die heel wat minder coulant zou kunnen zijn.

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 22:18 schreef Buzzman het volgende:
Meer kunnen we er op het moment ook niet van maken... helaas
Daar ga ik niet mee akkoord. Want nu zijn we lekker off-topic gegaan, maar ben ik er nog steeds niet achter welk formaat die backup van Onno is en waarom wij niks in de database kunnen zetten ( :? )

Maar ik ga slapen, zie het morgenochtend wel :)

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 22:07 schreef Bulldog het volgende:

[..]

LOL bedankt voor die link.
Kom er net achter dak SG kan zien ROFL

• Dennis
Op zondag 29 juli 2001 22:20 schreef [BoerQ] het volgende:
Arjen mag blij zijn dat jullie nog zo lief voor hem zijn. Hij had een slechtere eerste klant kunnen treffen. Die heel wat minder coulant zou zijn.
Je kan die stelling ook precies omkeren.

• Chaos
  • Niet online
maar ben ik er nog steeds niet achter welk formaat die backup van Onno is
Opzich doet het formaat er ook niet zoveel toe. Zolang de backup maar compleet is en alle posts in hetzelfde formaat zijn opgeslagen. In dat geval kun je elke formaat met een redelijk eenvoudig scriptje parsen en in de database zetten.

• [eNeRGy]
  • Laatst online: 24-04 09:29
Ik denk als je Onno even lief aankijkt je al lang een gevulde DB had gehad...

Maarja, dan moet je ook eens durven 1 stap om Arjen heen te zetten.

Sterker nog! Als er nou eens 1 persoon zich ervoor zou willen inspannen, en gewoon eens duidelijk contact zou opnemen, en er ook aan zou willen werken... Dan zijn we zo klaar!

• havana
We hebben Arjen en Onno al meerdere malen gemaild, en Onno is welwillend. Ik kan me voorstellen dat Onno niet veel moeite wil doen zijn backup te converten, hij is tenslotten geen slaaf ofzo. Dat is Arjens taak. Die blijft voorlopig nog uit.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:25

Wokschotel

Op 6 wielen

Dit gaat dus weer helemaal nergens over. Met phpMyAdmin b.v. kun je prima data in een database zetten, dus ook ik vraag me af waarom dat in hemelsnaam nog niet gebeurd is. Ik snap niet dat 'men' zo moeilijk doet over iets wat in feite erg eenvoudig is. Het is toch geen onwil hoop ik?

De islam kan uw vrijheid schaden

• Onno
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 22:37 schreef rdgf het volgende:
Dit gaat dus weer helemaal nergens over. Met phpMyAdmin b.v. kun je prima data in een database zetten,
phpMyAdmin? :D:D:D

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
het was eerst zeker wel andersom zie ook GoT Forum veranderd....

echt irritant :r |:(

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 22:30 schreef [eNeRGy] het volgende:
Maarja, dan moet je ook eens durven 1 stap om Arjen heen te zetten.
*Idd*, t.net is de baas, niet Android. Is de crew soms bang voor Arjen ofzo?

• Chaos
  • Niet online
Je moet de data wel een beetje bewerken voordat het de DB in kan (ID's veranderen enzo), dus je moet zelf even wat schrijven. Dat neemt niet weg dat iedereen die een beetje kan programmeren daar hoogstens een paar uur voor nodig heeft.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik bespeur een beetje zeikende mensen in dit topic. *kuch*dennis*kuch*

Onno's backup bestaat waarschijnlijk gewoon uit HTML bestanden, aangezien hij geen access heeft tot de database (AFAIK). Deze terugzetten op het forum is dus een gigantisch karwei wat maar weinig oplevert (behalve een hoop oude koeien die omhooggeschopt worden).
Laat die crash toch lekker rusten.. we hebben inmiddels al genoeg nieuwe topics :)

Verwijderd

Die data van een maand, missen we die dan zo dat er zoveel moeite voor gedaan moet worden?

Wat maakt dat nou uit, dat we een paar duizend topics missen, geen enkel topic is onmisbaar en er is nog steeds ladingen kennis en history aanwezig op GoT.

Verwijderd

Svp niet steuken :)

...

Komt me wel een andere vraag op:
Er zouden natuurlijk nog andere dingen veranderd kunnen zijn die we zo 1 2 3 niet zien maar wel vragen zullen geven.
Enig idee of aangegeven kan worden wat er veranderd is? Anders stikt het dadelijk van topics als die over de 2 buttons ;)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste