Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 07:14
Met de op handen zijnde lockdown toch gezwicht en de game (Sword) gekocht. Eerste versie sinds Gold die ik speel. Ben op zoek naar een overzicht van do´s/dont´s voor beginners, zonder dat er al te veel gespoiled wordt - iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
Kijk in elk hoekje en gaatje. Er liggen vaak balletjes/glinster met items op de grond.
En pas op dat je niet te lang op het begin in de Wild area rond hangt, anders lvlen je Pokemon te hoog en luisteren ze niet meer. Je kan op je league card zien tot welk lvl ze luisteren. Na elk verslagen gym gaat dit omhoog, ook het lvl dat je kan vangen.

En de beste tip: als je het spel uitgespeeld hebt en je legendary gevangen hebt heen en weer ruilen met mijn legendary om je dex compleet te krijgen. ;)

Ik moet zeggen dat je niet veel verkeerd kan doen in dit spel wat niet meer te fixen is achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:33
@FastPinguin daar moet je zeker Nintendo Online voor hebben? Dat vind ik wel echt jammer bij een spel als Pokemon, en om het nou alleen daarvoor te nemen...

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aimless
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 06:55
iemand hier die een zacian zamazenta trade wil doen? gewoon heen en terug. laatste entry die ik nodig heb. we zetten gewoon samen even een link code op en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
aimless schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 23:20:
iemand hier die een zacian zamazenta trade wil doen? gewoon heen en terug. laatste entry die ik nodig heb. we zetten gewoon samen even een link code op en klaar.
@aimless Ja ik heb zamazenta. Heb jij zacian?

@Arjan90 Ja tenzij je lokaal verbinding met elkaar kan maken. Maar op afstand heb je een online abonnement nodig. Ik heb uiteindelijk besloten om 1 jaar voor 20 euro te nemen, ook vanwege andere spellen. Ik vind de kosten dan wel meevallen.

[ Voor 28% gewijzigd door FastPinguin op 28-03-2020 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aimless
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 06:55
FastPinguin schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 23:32:
[...]

@aimless Ja ik heb zamazenta. Heb jij zacian?

@Arjan90 Ja tenzij je lokaal verbinding met elkaar kan maken. Maar op afstand heb je een online abonnement nodig. Ik heb uiteindelijk besloten om 1 jaar voor 20 euro te nemen, ook vanwege andere spellen. Ik vind de kosten dan wel meevallen.
klopt ik heb sword (en dus zacian)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
aimless schreef op zondag 29 maart 2020 @ 08:32:
[...]

klopt ik heb sword (en dus zacian)
@aimless Oke mooi. :) Ik stuur anders wel mijn 06 nummer in privé bericht. Kunnen we via WhatsApp afspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmlk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-07 23:21
Ook maar eens begonnen aan dit nieuwe pokemon avontuur. Meteen een vraag hier, weten jullie een goede plek om pokemon te ruilen? Ben op zoek naar een Sobble voor mijn scorbunny, maar de GTS is een gekke plek atm. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
rmlk schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:02:
Ook maar eens begonnen aan dit nieuwe pokemon avontuur. Meteen een vraag hier, weten jullie een goede plek om pokemon te ruilen? Ben op zoek naar een Sobble voor mijn scorbunny, maar de GTS is een gekke plek atm. :P
Ik heb geen Switch Online dus heb in Shield nog niet geruild, maar voorheen kon je een overbodige pokemon op de GTS depositen en had je eigenlijk binnen een aantal uur altijd wel je gewenste pokemon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmlk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-07 23:21
mr.JamesBond schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:08:
[...]

Ik heb geen Switch Online dus heb in Shield nog niet geruild, maar voorheen kon je een overbodige pokemon op de GTS depositen en had je eigenlijk binnen een aantal uur altijd wel je gewenste pokemon.
Ja, zo ken ik het ook. Huidige GTS staat vol met onlogische trades. Pidgeys voor hoogste legendary pokemon en dergelijke. Niet echt nuttig. Vandaar aan het kijken of mensen hier nog goede tips hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Long shot maar heeft er iemand een Mareanie of Toxapex met de hidden ability Regenerator en zin om die te traden of breeden voor mij? :)

Op Sword heb je 15% (4*) en 20% (5*) kans, dacht ik, terwijl maar 5% op Shield :/ Soms vraag ik me af waarom ik ook niet gewoon voor Sword ben gegaan :P

*edit* OK, ik was twee minuten lucky en heb GTS eens kunnen gebruiken voor een redelijke trade :D

[ Voor 49% gewijzigd door RangedNeedles op 09-04-2020 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik ben toch wat in verwarring over die Max Raids. Ik krijg alleen maar Snorlaxes, Gengars, etc. en wat andere varianten. Ik zie wel eens berichten voorbij komen van Charizards, Daraludon, etc. maar die ben ik nog nooit tegengekomen. Hoe kom je die "extra bijzondere" Max Raid pokémon tegen? Zijn die heel zeldzaam en moet ik dus gewoon héél veel dens verslaan? Met NPC's? :D

Zie bijvoorbeeld: https://www.pokemon.com/u...more-in-max-raid-battles/. Ik zou nu dus een Tyranitar moeten kunnen vangen (terwijl die Shield exclusive is), dus die wil ik graag _/-\o_

Iemand enig idee? Je hebt toch geen Nintendo Online nodig voor deze "speciale" pokémon via Max Raid? Er staat wel datje verbinding moet hebben met internet, maar dat heb ik wel. Als je ook echt Nintendo Online hiervoor nodig hebt zou dat echt lame zijn :/

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Arjan90 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:42:
Ik ben toch wat in verwarring over die Max Raids. Ik krijg alleen maar Snorlaxes, Gengars, etc. en wat andere varianten. Ik zie wel eens berichten voorbij komen van Charizards, Daraludon, etc. maar die ben ik nog nooit tegengekomen. Hoe kom je die "extra bijzondere" Max Raid pokémon tegen? Zijn die heel zeldzaam en moet ik dus gewoon héél veel dens verslaan? Met NPC's? :D

Zie bijvoorbeeld: https://www.pokemon.com/u...more-in-max-raid-battles/. Ik zou nu dus een Tyranitar moeten kunnen vangen (terwijl die Shield exclusive is), dus die wil ik graag _/-\o_

Iemand enig idee? Je hebt toch geen Nintendo Online nodig voor deze "speciale" pokémon via Max Raid? Er staat wel datje verbinding moet hebben met internet, maar dat heb ik wel. Als je ook echt Nintendo Online hiervoor nodig hebt zou dat echt lame zijn :/
Heb je al eens de Wild Area news geupdate? Dat staat bij de Mystery Gift als ik het goed heb. Dan trek je de nieuwste update naar binnen. Een beetje krom systeem maar dat zou moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@Remmetje dat ga ik vanavond even proberen. Moet je dat elke keer doen? Pfff... Lekker handig!

Dat was inderdaad de tip, ik vind eindelijk andere pokémon! Aan de andere kant in ieder geval genoeg kans gehad om Snorlax en Gengar Gigantamax te vangen.

[ Voor 45% gewijzigd door Arjan90 op 01-05-2020 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmetje
Yup iedere keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Met kerst gekregen, 3 dagen veel gespeeld en toen weer weggelegd.
Sinds deze week weer actief, en wat blijft het een heerlijk spel. Vind het leuk om te spelen.

Heb nog maar 51 pokemon's, maar heb wel wat vragen.

- Hoe kan je in je box de pokemon's selecteren op volgorde van naam? Dit kon bij Let's go wel, zodat je makkelijk kunt zien hoeveel van de zelfde pokemon in je collectie zitten.

- Gisteren met mijn zwager 1x een raid kunnen spelen, Echter het zoeken naar elkaar blijft erg lastig, iemand tips? in de wild zone had hij een raid aangemaakt, maar door te zoeken op raids kwam ik hem niet tegen.
Het was 1x gelukt door allebei een bestaande raid te joinen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 17:32
It has been confirmed that the next bit of Pokémon Sword & Shield Expansion Pass news will be revealed on Tuesday June 2nd at 13:00 UTC/14:00 BST/15:00 CEST/09:00 EDT/06:00 PDT/22:00 JST. It is currently unclear what topics this presentation will include but we'll provide full coverage as it happens for be sure to keep checking back
Aldus serebii.net

Ben benieuwd wat we te zien krijgen.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:05
Ik crosspost even uit het algemene Switch topic:

Features van Isle of Armor zijn o.a.:
  • De legendary pokémon Kubfu en een storyline waarin je Kubfu in Pokémon Dojo's traint.
  • Cran-o-matic: recyclet items waar je dan een ander item voor terugkrijgt
  • Move tutors
  • Nieuwe aanvallen zoals Burning Jealousy en Grassy Glide
  • Max Soup - de manier om sommige Pokémon met het juiste potentieel een Gigantamax pokémon te maken
  • Nieuwe Regional Forms, kleding, items
  • Terugkerende Pokémon zoals Lycanroc, Kingdra, Magnezone, Blissey, ...
  • Restricted Sparring:
De Isle of Armor introduceert ook een manier om jezelf uit te dagen tot nieuwe gevechten! Met Restricted Sparring ben je beperkt in de typen Pokémon die je kunt gebruiken. Je wordt hiermee gedwongen onder vastgestelde voorwaarden te vechten! Probeer het gewoon uit en geef enkele van je Pokémon die normaliter over het hoofd gezien worden, de kans om te schitteren!
Op de officiële website vind je een hoop artwork voor de nieuwe legendaries, regionale varianten, gigantamax vormen etc. Hier is bvb Gigantamax Blastoise:
Afbeeldingslocatie: https://swordshield.pokemon.com/assets/img/articles/ex/pokemon_gblastoise_2x.png

Ook interessant:

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 03-06-2020 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ik zal in mjn geval wachten met de DLC tot ik de main story uitgespeeld heb.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Heeft er iemand een Ditto over? Las dat een Ditto goed is om eieren mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
Aimless heeft helaas niet meer op mijn privé bericht gereageerd.

Is er iemand (of misschien toch nog Aimless) met Pokemon Sword die Zacian heen en weer wil ruilen met mijn Zamazenta? Ik mis als enige nog Zacian en wil deze nog voordat de uitbreiding live gaat in mijn dex hebben.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
https://gamer.nl/artikele...en-glimp-van-de-toekomst/

Positieve review over de uitbreiding The Isle of Armor.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24
Dus eigenlijk is Isle of armor gewoon een grote wild area waar geen nieuwe steden in zijn? Dat zou ik juist jammer vinden. Zo leuk ziet die wild area er niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Morgen meer Pokémon nieuws om 15:00:

Volgens een preview van IGN zal het niet nodig zijn om Sw/Sh afgewerkt te hebben om de Isle of Armor content te spelen. In de uitbreiding wordt namelijk (deels?) level scaling toegepast.

Edit: IGN was deels fout. Het is inderdaad mogelijk om het eiland te bezoeken (vanaf je naar de Wild Area kan), maar er is geen level scaling. De Pokémon in IoA zullen wel level zestig worden op hetzelfde moment als die van de Wild Area uit het gewone spel.

[ Voor 24% gewijzigd door JackAvery op 18-06-2020 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Waar ik het meest interessant vind is de Galarian Articuno, Zapdos en Moltres en de nieuwe Regi's. Ik ben nu bezig in de oude DS games (nu gen 4) om uiteindelijk een living dex te bouwen en dan zal ik op den duur ook de DLC nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 21:39
Ben heel benieuwd wat de DLC gaat toevoegen en voor hoe lang.. ik vind de games echt heel leuk, maar mis wel een beetje lore en voldoening.. voornamelijk de exp candy voelt enorm als cheaten en hoewel je het natuurlijk gewoon in je bag kan laten, doe je dat uiteindelijk toch niet..

Ook de standaard exp.share vind ik enorm zonde.. hoewel het echt niet altijd leuk was om te grinden voor high levels, had het daardoor wel waarde. Nu kun je je hele party in 1 dag naar lvl100 brengen.

Nu gaat dit niet veranderen in deze DLC natuurlijk.. en sowieso niet meer in Sw/Sh, maar hoop doet leven.. meer lore zou iig leuk zijn.

Ik mis echt beleving in de wereld, geen bijzondere tunnels of bossen, de 'slumbering weald' heeft iets mysterieus, maar is zo ontiegelijk klein dat het niet heeft.. helaas.

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 07:54

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Weet iemand hoelaat de DLC vandaag speelbaar is? Kan er vrij weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
SpeedfreakR schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:09:
Weet iemand hoelaat de DLC vandaag speelbaar is? Kan er vrij weinig over vinden.
Inderdaad, en hoe ga ik precies weten dat het speelbaar is? Komt er een soort van notificatie in-game of zo? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 17:00
dat zal direct beschikbaar zijn na de pokemon presentatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 17:16
Van wat ik begreep zou het niet alleen DLC nieuws zijn vandaag maar ook ander nieuws.
Wat ik ook heb begrepen is zodra je toegang tot de Wild Area hebt dat je al naar de DLC gebieden kan + de level scaling ja.

Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ben benieuwd wat jullie van de DLC vinden, ik speel eerst het verhaal uit, moet nog 3 gyms verslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDjo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 10:23
de presentatie zal om 15:00 live gaan:

YouTube: Get ready to tune in to Pokémon Presents!

en zoals Akaendra aangeeft, word er waarschijnlijk ook een nieuwe Pokemon game aangekondigd.. ik verwacht (en hoop) de remakes van Diamond.Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
DonDjo schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:57:
en zoals Akaendra aangeeft, word er waarschijnlijk ook een nieuwe Pokemon game aangekondigd.. ik verwacht (en hoop) de remakes van Diamond.Pearl
Ik zou de lat niet te hoog leggen. De stream duurt slechts 11 minuten. Buiten Isle of Armor verwacht ik eigenlijk non-gaming nieuws of korte trailers van spin-off games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
Damn droppen ze gewoon even Pokemon Snap als aankondiging... dikke nostalgie. Zeer benieuwd hoe die gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:30
Free Shiny Zeraora als 1 miljoen spelers m verslaan in max raid battles
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0b1dEvP6e0IgujErjTaB3E1aD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Cl7Q5O9EUz2slYA4rLj2dAq.jpg?f=fotoalbum_large

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Zo, Armor of Isle is aan het downloaden voor Pokémon Sword. Ik ben erg benieuwd! Pokémon Sword kan mij toch erg vermaken en zoonlief vindt het ook leuk! Hij is vooral heel blij dat Rockruff erbij komt, omdat hij Lycanroc zo tof vindt :-)

Downloaden gaat trouwens vrij vlot, die is zo wel binnen. Voor degenen die het niet weten: via je Switch op het hoofdscherm naar Pokémon Sword/Shield navigeren, op het Plusje drukken voor de opties en dan via "Software-update" de software update binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
Net naar AoI gegaan maar ligt het aan mij of loopt je poppetje een stuk sneller? :?
Edit: Lijkt wel of de hele game wat soepeler speelt. Laadschermen/animaties zijn ook sneller/korter.

[ Voor 37% gewijzigd door DutchCrownNL op 17-06-2020 15:45 ]

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Isle of Armor is gedatamined:

- 105 terugkerende pokémon toegevoegd (lijst op ResetERA)
- 31 Pokémon die via Max Soup hun Gigantamax form kunnen leren (lijst op Twitter)
- Kubfu is shiny-locked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 14:31
Let wel op met kopen in de eshop. Drukte gelijk op de knop en kocht sword ipv shield......

Gelukkig hebben m'n zoontje en ik beide en gingen we beide opnieuw beginnen. Games geruild zodat het geen weggegooid geld was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Gisteren ook begonnen aan Isle of Armor.

Beter begin kon ik niet wensen. Eerste pokemon die ik vang was gelijk een shiny.
Voor de rest, ze hadden wel een lvl lock erin mogen zetten.
spoiler:
Die digletts zoeken is best wel grappig, ga het gebied niet uit tot ik ze allemaal heb gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste indruk van de Pokémon Sword & Shield DLC is goed. De open wereld is een stuk sterker neergezet dan in het origineel. Dit gaat weer een paar leuke raid avonden opleveren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Die Digletts zoeken vind ik erg leuk, de reward bij 100 Digletts is vooral erg leuk: dan krijg je nl. een Litten (als je Scorbunny hebt gekozen), een Rowlet of een Popplio. Ik heb maar een extra save gestart zodat ik straks ook de andere evolutie van Kubfu krijg, ik ben er van de week met mijn zoon achter gekomen dat je met Pokémon Home ook andere saves kan benaderen, zodat ik op die manier toch Pokémon kan delen met mijn zoon (bijv. een Squirtle, die ik al had, zijn lievelings). Dus ik heb een extra save gemaakt waar ik voor Grookey kies en dan ga ik daar lekker het spel nog een keer doorspelen en ook Kubfu naar de andere vorm laten evolueren.

Ik vind de DLC verder erg geslaagd, ondanks dat de story wat kort is natuurlijk. Fijn dat alles in dezelfde stijl als Wild Area is qua om je heen kunnen kijken en tegelijkertijd zijn de gebieden véél diverser. Dit is wat de Wild Area had moeten zijn, top! Ook weer veel nieuwe en leuke Pokémon, vooral zoonlief is erg blij dat hij straks Rockruff bijv. kan vangen (Lycanroc is zijn favoriet van de Ultra Sun/Moon generatie, die hij via Netflix kijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24
Arjan90 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:07:
Die Digletts zoeken vind ik erg leuk, de reward bij 100 Digletts is vooral erg leuk: dan krijg je nl. een Litten (als je Scorbunny hebt gekozen), een Rowlet of een Popplio. Ik heb maar een extra save gestart zodat ik straks ook de andere evolutie van Kubfu krijg, ik ben er van de week met mijn zoon achter gekomen dat je met Pokémon Home ook andere saves kan benaderen, zodat ik op die manier toch Pokémon kan delen met mijn zoon (bijv. een Squirtle, die ik al had, zijn lievelings). Dus ik heb een extra save gemaakt waar ik voor Grookey kies en dan ga ik daar lekker het spel nog een keer doorspelen en ook Kubfu naar de andere vorm laten evolueren.

Ik vind de DLC verder erg geslaagd, ondanks dat de story wat kort is natuurlijk. Fijn dat alles in dezelfde stijl als Wild Area is qua om je heen kunnen kijken en tegelijkertijd zijn de gebieden véél diverser. Dit is wat de Wild Area had moeten zijn, top! Ook weer veel nieuwe en leuke Pokémon, vooral zoonlief is erg blij dat hij straks Rockruff bijv. kan vangen (Lycanroc is zijn favoriet van de Ultra Sun/Moon generatie, die hij via Netflix kijkt).
Spoiler tags?

Zijn er steden in de nieuwe DLC? of is het gewoon een grotere wild area"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
Het is gewoon 1 groot wild area eiland en je Pokedex krijgt een update die een extra dex toevoegt, waardoor je 2 Pokedexen onder elkaar hebt staan. Dus mocht je de eerste Pokedex nog niet compleet hebben van 400 dan is dat nog steeds mogelijk. De lijst blijft apart staan en is niet samengevoegd met de nieuwe Pokemon.

[ Voor 13% gewijzigd door FastPinguin op 21-06-2020 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 16:55
Heerlijk om te lezen hoe enorme Pokemon noob ik ben als ik door deze laatste pagina blader en de helft snap van wat er allemaal gezegd wordt... Ik heb vroeger pokemon blue/red, yellow gespeeld. Daarna gold/silver en paar andere maar daarna nooit meer. Ik speel ook geen Pokemon Go en Let's go weet ik niet eens wat het nu precies is.

Gisteren pokemon sword van een vriend geleend. Wel weer enorm leuk hoor, blijf t vermakelijke games vinden en hoewel ik meer op mijn PS4 game, zowel SP als MP game, is dit weer even heerlijk vrolijk en relaxende game. Alleen, ik snap gewoonweg niet alles... Zo kom ik wat NPC's tegen die over Pokemon Let's go beginnen. Dan google ik t maar ff, blijkt dat ik een Pikachu en Eevee had kunnen krijgen van hen, maar dan had ik wel een andere game moeten spelen? Dus nu kan ik bijvoorbeeld nooit die pokemon krijgen, zit t zo?

Ook het hele stuk met de Y knop om een soort van trading te openen. Ik heb geen Nintendo Online abbo, vooral omdat ik PSN op de playstation al heb en dus vooral daarop game. Betekent dat dus dat ik niet kan traden met andere mensen (en dus al die dingen die ik in dit forum lees over ik zoek X, niet kan doen?).

Vind t allemaal niet zo erg hoor, maar snap gewoon niet zo goed wat ik nu mis, wel/niet kan etc. Ben nu aangekomen in de wild area, beetje beestjes vangen daar. Ik speel echt vooral met mijn 1 main, begint nu af en toe te wijzigen (Rainy area, water pokemon en ik heb dat vuur konijn gekozen) maar hoop dat het later wel meer nodig is met meerdere pokemon te spelen.

Het helpt ook niet dat ik na de originele eerste pakweg 200-300 pokemon de beestjes niet meer ken. Oh een weedl! Oh nee toch niet, een bugsplut ofzoiets... {Edit: Blipbug, even opgezocht} Juistem... A pidgey! Oh nee, een XXX. Kom ik eindelijk bekenden tegen (Onyx, Haunter) zijn deze uiteraard veel te sterk voor mij :P

Jeetje, ik voelde me al oud maar nu ik dit typ voel ik me nog een oudere zak... Helpt niet dat de eerste kleine er ook aankomt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@Sjoerdje131 je kan Pikachu en Eevee wel vangen hoor, geen zorgen :+ Zonder Nintendo Online kun je inderdaad niet regulier ruilen, maar met Pokemon Home kun je wel vrienden toevoegen en ruilen, dus dat is inmiddels opgelost. Pokemon Home kun je op je telefoon installeren, je moet hem dan ook op de Switch installeren zodat je pokémon naar je Pokemon Home box kan verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Klopt het dat je alleen op de switch Pokémon naar Home kan zetten, maar weer alleen via de app kan ruilen?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
wackmaniac schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:30:
Klopt het dat je alleen op de switch Pokémon naar Home kan zetten, maar weer alleen via de app kan ruilen?
Jep. Best dom, maar goed. Beide apps starten wel snel dus het is te overzien.

Als je dus 'n Magikarp in je Sword of Shield hebt zitten die je wil ruilen, moet je op je Switch Pokemon HOME openen, verbinden met je save file, daar je Magikarp naar "the cloud" overzetten en opslaan. Dan, op je gsm, moet je de Pokemon HOME app openen en dan zie je je Magikarp terug. Daar kan je dan ruilen via het GTS, surprise trade enz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-09 17:35
Desutoroiya schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:10:
Gisteren ook begonnen aan Isle of Armor.

Beter begin kon ik niet wensen. Eerste pokemon die ik vang was gelijk een shiny.
Voor de rest, ze hadden wel een lvl lock erin mogen zetten.
spoiler:
Die digletts zoeken is best wel grappig, ga het gebied niet uit tot ik ze allemaal heb gevonden.
spoiler:
Ik hoop dat er ooit een counter komt per map... Jammer genoeg dat dus niet gedaan in het begin. Zit nu nog met 14 digletts... Een ramp om te zoeken in welke map ze zitten -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Boermansjo schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:53:
[...]

spoiler:
Ik hoop dat er ooit een counter komt per map... Jammer genoeg dat dus niet gedaan in het begin. Zit nu nog met 14 digletts... Een ramp om te zoeken in welke map ze zitten -O-
spoiler:
Naast die vent met de diglett staat een bord. Kan je precies zien welke map je ze nog moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-09 17:35
Desutoroiya schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:59:
[...]

spoiler:
Naast die vent met de diglett staat een bord. Kan je precies zien welke map je ze nog moet
Oh serieus ??Die heb ik totaal niet opgemerkt... Ik ga straks eens kijken. Ik weet wel een paar maps die niet volledig zijn. Hopelijk vang ik ze toch allemaal :D

Blijft wel een leuke DLC.

[ Voor 5% gewijzigd door Boermansjo op 23-06-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Klopt vind alleen die Event raids (zeraora) irritant. Zijn niet solo te doen (5 sterren).
En Y comm is niet echt een super systeem. Ondervind veel problemen met raids joinen of mensen die mijn raid joinen.

Maar met al de rest is leuk. Ben nog wel op zoek naar een 5/6 IV ditto liefst geen engelse versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Desutoroiya schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:33:
Klopt vind alleen die Event raids (zeraora) irritant. Zijn niet solo te doen (5 sterren).
En Y comm is niet echt een super systeem. Ondervind veel problemen met raids joinen of mensen die mijn raid joinen.

Maar met al de rest is leuk. Ben nog wel op zoek naar een 5/6 IV ditto liefst geen engelse versie.
Ik heb gisteren nog een Japanse 5IV Ditto kunnen ruilen. Ga in de Y-comm naar ruilen en vul in als linkcode 4448 4448. Verwacht wordt wel dat je enkel Ditto ruilt en liefst geen random kut Ditto :P

Is er trouwens ergens een "teller" beschikbaar zodat we weten aan hoeveel verslagen Zeraora we zitten? We moesten gezamenlijk 1 miljoen halen maar... zijn we goed bezig eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
SanderL schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:25:
[...]

Ik heb gisteren nog een Japanse 5IV Ditto kunnen ruilen. Ga in de Y-comm naar ruilen en vul in als linkcode 4448 4448. Verwacht wordt wel dat je enkel Ditto ruilt en liefst geen random kut Ditto :P

Is er trouwens ergens een "teller" beschikbaar zodat we weten aan hoeveel verslagen Zeraora we zitten? We moesten gezamenlijk 1 miljoen halen maar... zijn we goed bezig eigenlijk?
Wat is een kut ditto? lager dan 4 IV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Desutoroiya schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:43:
[...]

Wat is een kut ditto? lager dan 4 IV?
Ik neem aan van wel :) Heb het zelf ook nog maar één keer gedaan nadat ik deze linkcodes (of beter genoemd, hotlines) op Reddit/Twitter zag verschijnen. Er zijn ook nog linkcodes die primair gebruikt worden om Pokemon te ruilen die pas evolueren na een trade of voor alle startpokemon bv.

Wel zou ik dat persoonlijk niet doen, die double trades. Je kent de andere persoon totaal niet en weet dus niet of je je originele Pokemon wel terugkrijgt. Niet erg als die niet speciaal is, maar als je nu net je 6IV shiny Seadra (ik zeg maar wat) wil evolueren en de andere persoon kapt ermee, best zuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Hahah dat klopt, zal ik dan zeker ook niet doen. Maar ditto voor ditto moet goed komen lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLxh9t3zxpohFj4x7LLVh5yJzQI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VZQuYrz6K2VrQXevZsXLa7w9.jpg?f=user_large

De 1 miljoen defeats van Zeraora is behaald. Je moet hem volgens mij wel minimaal 1x hebben verslagen om te kunnen krijgen en pokemon home hebben

[ Voor 16% gewijzigd door Tjona100 op 24-06-2020 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Deze actie zou tot en met zondag lopen (https://swordshield.pokem...ionpass/mythical-zeraora/), dus ik neem aan dat als je nu Zeraora nog verslaat je gegarandeerd een shiny krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Oeh nice! Ik vraag me wel af of het "echt" is aangezien er velen problemen hadden met Y-comm en je 'n 5-sterren Zeraora niet in je eentje kan verslaan. (Nu ja, je kan 'm in principe wel in je eentje verslaan maar niet met Martin's Solrock en die andere twee die met 'n Magikarp en 'n Poliwag komen aanzetten bij een electric type Pokemon nota bene 8)7)

Ik stoor me verder ook aan het feit dat dat GTS echt weer compleet waardeloos is. Het was altijd al waardeloos vond ik (:P) maar vóór de DLC kon je nog redelijke trades maken. Een Pokemon die exclusief is voor Sword kon je traden voor eentje die exclusief is voor Shield. Maar nu vraagt iedereen een Kubfu (as if :')) en blijft mijn "order" van een Heracross voor een Pinsir staan terwijl die wel gewoon elkaars tegenpolen zijn. En zo zijn er helaas wel nog wat Pokemon die ik op deze manier hoopte te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
SanderL schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:49:
Oeh nice! Ik vraag me wel af of het "echt" is aangezien er velen problemen hadden met Y-comm en je 'n 5-sterren Zeraora niet in je eentje kan verslaan. (Nu ja, je kan 'm in principe wel in je eentje verslaan maar niet met Martin's Solrock en die andere twee die met 'n Magikarp en 'n Poliwag komen aanzetten bij een electric type Pokemon nota bene 8)7)
Heb eigenlijk weinig problemen gehad met online max raid battles. Ong de helft van de tijd is de party al vol, maar verder kom ik er vrij aardig door. En als je met drie andere "echte" spelers bent dan is Zeraora goed te doen.

Edit: En je zoekt een Pinsir? Want dan zal ik vanavond die trade wel even zoeken op de GTS.

[ Voor 6% gewijzigd door wackmaniac op 24-06-2020 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
wackmaniac schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:51:
[...]

Heb eigenlijk weinig problemen gehad met online max raid battles. Ong de helft van de tijd is de party al vol, maar verder kom ik er vrij aardig door. En als je met drie andere "echte" spelers bent dan is Zeraora goed te doen.
Hoe dan? Je bent de eerste van wie ik hoor dat Y-comm goed werkt :P Het updatet veel te traag en als je aan het zoeken bent naar andere spelers voor een online raid, krijg je nagenoeg altijd de melding dat het al niet meer gaat. Waarschijnlijk omdat de drie minuten om zijn, de speler ermee gekapt is of weet ik veel.

Als ik zelf iets host, gaat het nog redelijk maar heb m'n party nooit voller dan twee man gekregen. Daarmee lukte het wel, maar goed.
Edit: En je zoekt een Pinsir? Want dan zal ik vanavond die trade wel even zoeken op de GTS.
Graag! :9

[ Voor 6% gewijzigd door RangedNeedles op 24-06-2020 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Ik heb het zelfde als Sander. Ik kom er bij niemand in of er joined bij mij 1 in de raid. Meestal moet ik dan 6 keer aanvragen voordat ik uberhaubt 1 persoon erbij heb.

Pinsir voor Heracross ben ik ook wel voor in.

Je moet trouwens wel om die shiny zeraora te krijgen, wel een pokemon vanuit home naar sword/shield halen of anders om en minstens 1 x verslagen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Hmm vanavond eens opzoek naar een Zeraora
Ik moet deze nog verslaan anders krijg ik dus na afloop geen shiny als ik het goed begrijp.
Gisteren ook al eens opzoek geweest maar nergens kunnen vinden.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Als ik de bewoording mag geloven is het niet alleen voor mensen die Zeraora verslagen hebben maar voor alle spelers.
Enige wat je hoeft te doen is een pokemon van swsh naar home to sturen en klaar is kees. Denk niet dat Gamefreak van de praktijk is om alleen naar winnaars van het gevecht te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Oké, ik kon me niet bedwingen en nu we (bijna) allemaal thuis werken heb ik even snel een Pinsir naar Home gezet. De GTS is inderdaad volledig overspoeld met Kubfu. MAAR, als je de level van de pokemon die je wilt instelt op 51-60 dan zie ik ineens een hele bult met "normale" trades, inclusief een bak met Heracross die een Pinsir zoeken.

Een andere vraag; friend trades, is dat vergelijkbaar met een GTS voor alleen vrienden of moet je daarvoor allebei tegelijk online zijn?

Edit: Nee, voor een Friend Trade moet je allebei tegelijk online zijn. Weer wat geleerd :)

[ Voor 8% gewijzigd door wackmaniac op 24-06-2020 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjona100
Voor diegene die geïnteresseerd zijn.

spoiler: Diglett hunt locaties op IOA
 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8r7OmuW5U1Ac2OTGmOY5HIKnsE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4pvfn2Kc1yKZhJmJBCVaEGAq.jpg?f=user_large

spoiler: en de rewards voor het vinden na x aantal digletts
 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ufiTJQiCvgHtkV8DeMLOeOdexMc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MLy75W7w28ppXtx4S7UB4MOk.jpg?f=user_large

Edit: Shiny Zeraora kan je nu claimen, tot 6 juli! Wees er optijd bij 😂

[ Voor 6% gewijzigd door Tjona100 op 30-06-2020 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Je kan je shiny Zeraora nu ophalen in de Pokemon HOME app bij Mystery Gifts :) Je krijgt enerzijds de Zeraora en anderzijds wat Armorite Ore.

Ik moet 'm nog overzetten naar Shield maar ben benieuwd naar z'n IVs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Hoe delen jullie je living dex in in Sword en Shield? Ik ben flink op weg om de living dex voor Galar te completeren, maar met Isle of Armor is er een tweede pokedex bijgekomen, maar er is nu geen national dex dit keurig doorloopt. Hoe structureren jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
wackmaniac schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:31:
Hoe delen jullie je living dex in in Sword en Shield? Ik ben flink op weg om de living dex voor Galar te completeren, maar met Isle of Armor is er een tweede pokedex bijgekomen, maar er is nu geen national dex dit keurig doorloopt. Hoe structureren jullie dit?
Ik herken het probleem. Ik heb na mijn laatste box van de Galardex gewoon vier extra boxen specifiek voor IoA gemaakt. Daarin zitten ook enkel de IoA-specifieke Pokemon. Pokemon die je al eerder in Galar kon vinden, heb ik overgeslagen (want waarom zou je ze dubbel willen) maar ze zitten verder wel op "nummer" zoals aangegeven in de dex van Isle of Armor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 14:31
moet je lid zijn van HOME of kan dit ook met de gratis variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Ik heb het puur over SwSh. Zolang je in HOME niet eens iets basic kan doen zoals alle Pokemon registreren die je ook in SwSh hebt (in bulk), boeit dat hele HOME me niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
jaydenjarno schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:25:
moet je lid zijn van HOME of kan dit ook met de gratis variant?
In de gratis variant van Home heb je een box. Maar net als met PokeBank gebruik ik het persoonlijk vooral voor het heen en weer schuiven van Pokémon. Mijn living dex houd ik bij "gewoon" in mijn spel. Tot nu toe heb ik nog geen missende Pokémon van mijn 3DS naar mijn Switch gebracht, omdat je dan een subscription of PokeBank nodig hebt èn een subscription voor Home naar het schijnt. Ik weet niet of het me dat waard is. Maar gezien hoe bizar onbruikbaar de GTS momenteel is in vergelijking met de GTS in de 3DS-generatie zal ik daar misschien nog wel toe overgaan ...

Ik ben erg benieuwd hoever we naar een complete national dex gaan met de The Crown Tundra uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Ik ben er net achter gekomen dat ik net te laat ben voor de shiny Zeraora :( Ik dacht dat vandaag de laatste dag was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Ik heb Shield in 2019 uitgespeeld en Sword deze week via marktplaats gekocht. Ik wil Sword icm de DLC spelen maar wat raden jullie aan, wachten tot DLC2 of nu spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
mr.JamesBond schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 00:50:
Ik heb Shield in 2019 uitgespeeld en Sword deze week via marktplaats gekocht. Ik wil Sword icm de DLC spelen maar wat raden jullie aan, wachten tot DLC2 of nu spelen?
Waarom zou je nu al niet spelen? Dan mis je mogelijk ook geen Zeraora meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
SanderL schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:02:
[...]

Waarom zou je nu al niet spelen? Dan mis je mogelijk ook geen Zeraora meer :+
Tsja heb de shiny gemist en volgens mij (maar weet niet zeker) heb ik wel een gewone in Ultra Sun. Aangezien er geleveld wordt dacht ik dat het misschien fijn is als ik beide DLC's geleveld kan doen ;) Het wordt hem sowieso niet op korte termijn, ga over een week op vakantie dus pas als ik terug ben van vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ik zou gewoon lekker nu gaan spelen. Als je de expansion pass koopt krijg je in het najaar ook toegang tot Crown Tundra. En tot nu toe is het niet echt een doorlopende verhaallijn, dus dat is ook niet echt een reden naar mijn idee.

Let er wel op dat je expansion pass volgens mij maar voor 1 spel geldt! Dus als je expansion koopt voor Sword, kan je de uitbreidingen niet spelen in Shield en andersom. Zie ook https://swordshield.pokem...sionpass/how-to-purchase/

Edit; gewoon Switch meenemen op vakantie. Daar is het een portable voor ;)

[ Voor 7% gewijzigd door wackmaniac op 12-07-2020 10:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:07

g0tanks

Moderator CSA
Na ruim een half jaar niet gespeeld te hebben, heb ik laatst de DLC gekocht en Pokemon Sword weer opgepakt. En na ruim 100 uur eindelijk de Pokedex compleet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddm9OfjGZ052TCi4kuX-ctvZocM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A5flEuALwPAB55cyH9TXb817.jpg?f=user_large

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Nice! Ik heb de beide dexes ook compleet nu - beide in living dex vorm - en dat heeft er een beetje voor gezorgd dat de lol er nu weer een beetje af is. Ik heb met eerdere spellen wel aan breeding gedaan, maar ik kan me er niet zo goed toe brengen om (weer) heel veel tijd te investeren in competitief battlen. Ik wacht tot Crown Tundra uitkomt en dan ga ik weer verder met de living dex.

Dat is trouwens een (klein) voordeel van het wegsnijden van 50% van de pokedex in Sword en Shield; het is wel wat minder gedoe om je pokedex weer te completeren. Als ik mijn Pokémon van mijn 3DS wil transferen naar de Switch heb ik betaalde abonnementen nodig voor zowel Bank als Home en dat vind ik tot nu niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:01

Shiro

Serenity

wackmaniac schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:54:
Nice! Ik heb de beide dexes ook compleet nu - beide in living dex vorm - en dat heeft er een beetje voor gezorgd dat de lol er nu weer een beetje af is. Ik heb met eerdere spellen wel aan breeding gedaan, maar ik kan me er niet zo goed toe brengen om (weer) heel veel tijd te investeren in competitief battlen. Ik wacht tot Crown Tundra uitkomt en dan ga ik weer verder met de living dex.

Dat is trouwens een (klein) voordeel van het wegsnijden van 50% van de pokedex in Sword en Shield; het is wel wat minder gedoe om je pokedex weer te completeren. Als ik mijn Pokémon van mijn 3DS wil transferen naar de Switch heb ik betaalde abonnementen nodig voor zowel Bank als Home en dat vind ik tot nu niet nodig.
Ook beide dex completed, 140 uur gespeeld bij elkaar. Ik heb dan wel wat breeding gedaan zodat ik in (solo) ranked battle mee kon komen, maar na het behalen van (solo) Master Ball Tier, is de lol er echt wel af... Met de rewards ervan 600bp, is er ook weinig motivatie meer om battle tree te doen.

Als ik het vergelijk met SM/USUM, waar ik bij elkaar 300+ uren in heb zitten dan is Sword/Shield best wel kort. Ik hoop dat Crown Thundra het nog een mooie boost kan geven qua replay value.

Ik vind het tegenwoordig allemaal best wel duur trouwens.. voorheen betaalde je 5€ ofzo voor de pokebank op 3DS en dat was het. Tegenwoordig heb je als je niet waardeloze NPC's wil tijdens max raid of ranked wil spelen ook nog een NSO subscription nodig, plus ook nog een pokemon home subscription als je pokemon wilt overzetten van je Pokebank... bij elkaar op jaarbasis nog eens 37€ ofzo...

[ Voor 13% gewijzigd door Shiro op 02-09-2020 14:00 ]

SR+ MiC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackAvery
FYI: vanmiddag om 15:00 meer informatie over de Crown Tundra expansie in een nieuwe video.

Update mbt de expansion pass:
  • Release 23 oktober. Game+DLC op één cartridge releast 6 november.
  • Ontdek de Pokémon Den in de Frozen Tundra
  • Galarian Star Tournament - singleplayer toernooi in een team met een NPC uit Sword/Shield naar keuze
  • In co-op mode Dynamax Adventures ga je met tot vier spelers een reeks battles aan met rental pokémon. Wanneer je een battle wint, ruilt één van de spelers zijn Pokémon in voor de gevangen raid pokémon. Zo bouwen de spelers samen een team op om uiteindelijk tegen een legendary pokémon te vechten. Er is ook een 'Endless Dynamax Adventure' mode die doorgaat tot je verliest.
  • Elke legendary Pokémon uit de mainline games zit in het spel.
  • Ability Patch item laat toe om de hidden ability van een Pokémon te krijgen.
Key Art voor Frozen Tundra:

Afbeeldingslocatie: https://swordshield.pokemon.com/assets/img/articles/ex/illust_crown_2x.jpg

Tenslotte werd er ook nog gesproken over het linken van Pokémon Go en Home. Ook gaan er gratis pikachu weggegeven worden met de verschillende petten van Ash door middel van mystery gift codes. De eerste code: P1KACHUGET :)

[ Voor 75% gewijzigd door JackAvery op 29-09-2020 15:34 . Reden: updated met info :) ]

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
JackAvery schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:37:
Tenslotte werd er ook nog gesproken over het linken van Pokémon Go en Home. Ook gaan er gratis pikachu weggegeven worden met de verschillende petten van Ash door middel van mystery gift codes. De eerste code: P1KACHUGET :)
En een tweede code: 1CH00SEY0U

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• de Foarsitter
JackAvery schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:37:
  • Ability Patch item laat toe om de hidden ability van een Pokémon te krijgen.
Nice :)

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 15:03
Zouden we dan toch ook de hatchu's uit pokemon go naar sword/shield over kunnen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
En weer een nieuwe code voor de Hoenn Hat Pikachu: P1KAADVANCE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Morgen is het zover, dan mogen we op "reis" in de nieuwe DLC. Is iedereen er al klaar voor? Teams afgestoft? Ik heb mooi van de gelegenheid gebruik gemaakt om een team met oa Alola starters klaar te hebben en wil er zeker een paar uit de nieuwe regio toevoegen. Nidoking is toch wel een klassieker voor mij die ik in mijn team wil hebben.

De eerste previews zijn wat mij betreft al veelbelovend! Het lijkt erop dat alle Legendaries te vangen zijn maar dit nog een beste uitdaging vormt, ik ben benieuwd of dat dan bijv. ook geldt voor de Kanto regio Zapdos, Articuno en Moltres.
spoiler:
Zapdos, Articuno en Moltres moet je straks gaan opjagen in de Galar regio, een beetje vergelijkbaar met o.a. Raikou en zijn maatjes in Silver/Gold, maar ook als Thundorus e.d., maar nu zijn de pokemon wel gewoon in-game zichtbaar).

Al met al zou er weer meer endgame content moeten zijn en is deze DLC weer een stuk uitgebreider dan de Armor of Isle DLC, waar ik me toch goed mee vermaakt hebt met o.a. het zoeken van alle Digletts. Zoonlief was vooral blij dat zijn favoriete pokémon Lycanroc in zijn team kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Ik kijk er ook al naar uit! Laatste tijd heb ik het spel wat meer links laten liggen maar dat zal morgen wel weer veranderen :) Ik hoop dat het heel wat extra uren toe gaat voegen aan het spel. Eens je je beide dexes hebt voltooid en wat aan het breeden bent geweest voor competitive mee te spelen (wat uiteindelijk toch nog erg pittig blijkt), blijft er niet super veel over.

@Arjan90:
spoiler:
Je bedoelt zoals ook in de derde gen (Ruby/Sapphire/Emerald, dat je Latios/Latias random kan tegenkomen in gras als ze zich in jouw regio bevinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@SanderL Ja, dat bedoel ik inderdaad! Maar dan zie je ze nog niet in de wereld zelf gaan, dat is nu wel zo als ik de previews lezen.

De Switch is inmiddels aan het downloaden, ik ben erg benieuwd!

Edit: Eerste indruk is goed, grote wereld om doorheen te lopen, als ik het zo moet schatten denk ik zo'n 2x groter dan Armor of Isle. Het ziet er goed verzorgd uit en ik heb al wat oude bekenden (en nieuwe Pokémon, maar dat komt omdat ik Kalos en Alola nooit heb gespeeld) gezien. Ik heb de eerste Legendary in ieder geval al gevangen _/-\o_

[ Voor 66% gewijzigd door Arjan90 op 23-10-2020 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Competitive is op zich niet zo heel erg moeilijk, zijn genoeg resources die een heleboel kunnen bijhouden en wat er populair is enzo :)

Moet Crown Tundra nog beginnen, maar dat komt wel volgende week als ik een weekje vrij ben. Van wat ik tot nu toe zie en hoor is het best wel goed gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Ik zal volgende week ook beginnen! Maar, zal ik dat doen met mijn gewone Sword team of is het beter om een nieuw team te beginnen ivm levels van de Crown Tundra pokemon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Zojuist even geprobeerd om erachter te komen dat je direct een gevecht met een trainer mag doen. Ik was alleen even vergeten dat ik alleen een underleveled Pikachu bij me had ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 14:53
Klopt het dat je in deze DLC de andere box legendary kan vangen? (Zamazenta / Zacian).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@mr.JamesBond Kan prima met je gewone Sword team, maar als dat allemaal Lv.100 Pokémon zul je weinig uitdaging hebben. Ik zou een team van rond de Lv.70 aan te houden, dat komt overeen met de trainer die je in het begin tegenkomt en in de Wild Area kom je ook Pokémon tegen tussen de 60 en 70 voor zover ik nu heb gezien. De levels lijken iets hoger te liggen.
spoiler:
Zapdos, Moltres en Articuno zijn Lv.70, ik heb de eerste twee al kunnen vangen :*)

@PuddingNL Dat weet ik nog niet, ik ga daar eigenlijk niet vanuit. Ik heb Zamazenta verkregen door een extra Kubfu te vangen (daar heb je weinig tijd voor nodig door een New Game te beginnen), die kon ik ruilen via Pokémon Home met iemand die op zoek was naar een Kubfu.

Er lijkt in ieder geval meer content in te zitten dan bij Isle of Armor. De NPC's zijn ook veel beter in de Max Lair, waardoor je minder frustratie hebt om je NPC's waarmee je gaat raiden (ik heb geen internet abonnement voor de Switch, dus dat is nog wel eens een irritatiepunt geweest bij een vijf sterren raid :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 17:29
Voor de geïnteresseerden... ik heb nog een code voor een gigantimax centiskorch (Intertoys code) beschikbaar!

PM voor de code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:08

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Weer klaar met de story van Pokemon Lets Go, denk eroverna om Pokemon Sword te verkopen. Vind het een grote tegenvaller, veel te snel uitgespeeld en teveel gebasseerd op online van tegenwoordig! Hoop serieus dat de nieuwe pokemom voor Nintendo Switch weer wat meer als lets go word of nog beter zoals de oude games..

Heb getwijfeld over de season pass te halen, maar nadat de base game al zo voor mij tegenviel durf ik hem niet te halen voor 30 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNxvrv8g57NJeSmCaXNF-k2Q-mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4qXIjCjbxyjDndEx9OTmWtu.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
Je vind Let's Go een tegenvaller? Dat ben ik deels wel met je eens. Mijn eerste Pokémon game was Blue, dus mijn nostalgisch hart deed nog een hoop verbloemen. Het is denk ik een game die moet worden gezien als een poging Pokémon Go-spelers naar de Switch te trekken. En dat lijkt gelukt, want mijn kinderen spelen liever Let's Go dan dat ze Sword & Shield spelen. Voor de wat meer ervaren spelers is het echter veel te makkelijk. Nu vind ik alle games na Black & White eigenlijk veel te makkelijk, maar dat is misschien meer een persoonlijk dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:08

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
wackmaniac schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:30:
Je vind Let's Go een tegenvaller? Dat ben ik deels wel met je eens. Mijn eerste Pokémon game was Blue, dus mijn nostalgisch hart deed nog een hoop verbloemen. Het is denk ik een game die moet worden gezien als een poging Pokémon Go-spelers naar de Switch te trekken. En dat lijkt gelukt, want mijn kinderen spelen liever Let's Go dan dat ze Sword & Shield spelen. Voor de wat meer ervaren spelers is het echter veel te makkelijk. Nu vind ik alle games na Black & White eigenlijk veel te makkelijk, maar dat is misschien meer een persoonlijk dingetje :)
Nee ik vind lets go juist veel beter dan Sword en Shield :).
Vind dat Sword en Shield erg tegenvallen, de games houden je niet zo bezig als de voorgangers en de focus ligt erg op die online raids.
Was erg snel door de game heen en de story had veel beter gekund.
Ik heb nu al 2 keer zoveel uur in lets go of oudere Pokemon games zitten en ik in Sword heb.
Hopelijk krijgen we volgend jaar weer andere Pokemon games :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ah, op die fiets. Ik vind zelf Sword & Shield meer uitdaging geven dan Let's Go. Oa met de Battle Tower en wel kunnen breeden. Heb ook een online pass en ik heb de uitbreiding gekocht. Die brachten wel weer wat extra's met zich mee. Ben nu bezig met Crown Tundra en ik heb het idee dat het een beetje een experiment is om te kijken of Pokémon de toch wel redelijk lineaire gameplay een beetje moet laten varen. Ik kan nu meerdere "missies" doen en dat hoeft niet in een bepaalde volgorde volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 14:53
The Crown Tundra is de reden waarom ik de DLC gekocht heb. Isle of Armor is geinig.

De Max Raid Lairs vind ik echt wel lache om te doen. Ze zijn niet moeilijk en je krijgt de legendary's van vroeger. Weet niet echt of het legendary waardig is gezien ze niet moeilijk zijn. Het verhaal en de vrijheid in The Crown Tundra is heerlijk. Je krijgt een set van opdrachten/missies en zie maar hoe en wanneer je die uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
PuddingNL schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:55:
Het verhaal en de vrijheid in The Crown Tundra is heerlijk. Je krijgt een set van opdrachten/missies en zie maar hoe en wanneer je die uitvoert.
Nou ja, het is (toch met die Calyrex) van de ene cutscene naar de andere cutscene. Ga naar plaats X, praat misschien eens met alle villagers om Y gedaan te krijgen, de mayor die wat random tussen het dorp en wat velden wandelt en waar je gewoon tegen moet praten. Je "zie maar HOE je het uitvoert" vind ik in dat opzicht niet echt een uitdaging, het wordt allemaal wederom gewoon voor je uitgelegd.
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Let op:
Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.