Hier ook eindelijk mijn pokedex compleet! Time for more shinies.

Ik speel nog wel door, maar heb nu ook ff een pauze genomen. Ben nu aan het shiny hunten, maar na zo'n 1100 eieren zonder shiny (en met shiny sharm en Matsuda methode) bij poging 1 heb ik ff een pauze nodig.Raikkonen_WC schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:12:
Iemand die na het uitspelen van het verhaal ook druk blijft doorspelen? Moet zeggen dat ik 55 uur lekker erin hebt geduwd, en de verhaallijn heb uitgespeeld, maar ik nu een beetje in een dipje zit met "en nu"?
Zag al een tijdje die expension in het menu staan, dus ik dacht, mooi, koop ik die, las ik daarna pas dat dit een pre-order was.... Iets met domme actie
Dat had ik een jaar geleden in Ultra Sun ook. Met Mesuda, met Shiny Charm, maar uiteindelijk na 1000+ eieren een shiny Bulbasaur. Het scheelde dat ik in de restanten van de eieren na 12 eieren weer een Shiny hadAutofan1985 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:24:
[...]
Ik speel nog wel door, maar heb nu ook ff een pauze genomen. Ben nu aan het shiny hunten, maar na zo'n 1100 eieren zonder shiny (en met shiny sharm en Matsuda methode) bij poging 1 heb ik ff een pauze nodig.
Wel een handig overzicht inderdaad, heb ik nog wel een vraag hierover.JackAvery schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:47:
Misschien nuttig voor de raiders hier:
https://www.pokemondens.com/ biedt een interactieve kaart van de Wild area met alle dens en welke Pokémon je er kan vinden.
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Nintendo Switch versie | Mobile versie | |
---|---|---|
Pokémon overbrengen met Pokémon: Let’s Go, Pikachu! en Pokémon: Let’s Go, Eevee! | ✔ | |
Pokémon overbrengen met Pokémon Sword en Pokémon Shield | ✔ | |
Pokémon overbrengen met Pokémon Bank | ✔ | ✔ |
Pokémon beoordelen | ✔ | ✔ |
Pokémon ruilen | ✔ | |
Verrassingscadeaus ontvangen | ✔ | |
Gevechtsgegevens bekijken | ✔ | |
Nieuws lezen | ✔ | |
Pokémon HOME-punten inwisselen voor BP (Battle Points) | ✔ |
Basic | Premium | |
---|---|---|
Pokémon overbrengen van Pokémon Bank | Niet beschikbaar | Beschikbaar |
Aantal Pokémon dat geplaatst kan worden | 30 | 6000 |
Aantal Pokémon dat tegelijk geplaatst kan worden in de Wonder Box | 3 | 10 |
Aantal Pokémon dat tegelijk geplaatst kan worden in het GTS | 1 | 3 |
Room Trade | Deelnemen | Deelnemen en organiseren |
Beoordelingsfunctie | Niet beschikbaar | Beschikbaar |
[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 28-01-2020 17:10 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Overzetten van de NDS naar Home/Switch kan niet rechtstreeks. Dit zal via een 3DS met daarop de Pokémon Bank moeten gebeuren.SanderL schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:52:
Dus.. er is enkel een premiumabo dan? Ik heb geen 3DS dus heb ik ook geen Bank nodig, vermoed ik. Mijn laatste Pokémon game was nog op de Nintendo DS dus al deze termen zijn wat vaag voor mij
Trouwens, aangezien je wss ook Pokémon van een NDS kunt overzetten (on)rechtstreeks naar een Switch, is de kans dan niet veel groter dat er veel gecheate Pokémon in roulatie komen?
[ Voor 38% gewijzigd door Caayn op 29-01-2020 10:51 ]
Betekent dit dat je dankzij Home's mobile app zou kunnen traden zonder NSO abonnement?Ok so done some perusal
— Joe Merrick (@JoeMerrick) 28 januari 2020
You 100% do not need a Nintendo Switch Online account to use Pokémon HOME
Meer in dat Twitter thread o.a. over hoe het transferren van Bank naar Home werktAlso nothing indicates your Pokémon will be removed if the subscription lapses so I imagine it'd be there indefinitely, we just have to wait and see but it isn't mentioned at all
— Joe Merrick (@JoeMerrick) 28 januari 2020
Niet alles maar wel heel veelNyceNL schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 07:44:
Ik ben opweg naar mijn eerste gym battle :)! Al merk ik dat ik het ook heerlijk vind om door de wildlands te rennen op pokemons te zoeken die ik niet heb. Beetje gedachteloos proberen ze te vangen.
Nu vroeg ik mij af, komen alle pokemons van het spel in de wildlands voor, of maar een beperkt aantal?
Vet, dan kan ik daar nog wel wat tijd verdoen lijkt mij
ik ben daar aan het grinden geslagen, maar dan is het spel niks meer aan. Dan ben je zwaar overleveld.NyceNL schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:02:
[...]
Vet, dan kan ik daar nog wel wat tijd verdoen lijkt mijWat is trouwens aangeraden. Beetje grinden en pokemons levelen en daarna de gyms proberen ? Of gym's zo snel mogelijk proberen te completen.
Hmm, dilemma.. Mss nog beetje grinden en dan rustig aan naar eerste gym toe dan maarxeromorphic schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:05:
[...]
ik ben daar aan het grinden geslagen, maar dan is het spel niks meer aan. Dan ben je zwaar overleveld.
Je kan prima wat levelen en wat pokemon vangen in raids e.d. hoor.NyceNL schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:14:
[...]
Hmm, dilemma.. Mss nog beetje grinden en dan rustig aan naar eerste gym toe dan maar
Volgens mij is NL-taal niet een mogelijkheid bij Pokemon. Volgens mij niet eens om te lezen.Mash85 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:56:
Vraagje, ik kan het niet direct terugvinden in dit topic of elders. Ik zou graag Pokemon Shield op Amazon.de kopen. Bij de beschrijving staat dit:
ASIN: B07PBC9NR1
Zit hier dan de taal in die verkrijgbaar is in de Nederlandse versies?
Het is voor een neefje maar hij verstaat nog geen Engels noch Duits.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Raids zijn die rode stralen in de wildlands? Wou ik er gisteren 1 proberen maar niemand joindexeromorphic schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:16:
[...]
Je kan prima wat levelen en wat pokemon vangen in raids e.d. hoor.
Ik heb die raid candies gebruikt en was lvl 40 voor ik bij de gym aankwam... niet het beste idee.
Dat werkt echt zo verschrikkelijk brak; ik start zelf niet eens meer raids, ik join alleen nog maar anderen.NyceNL schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:21:
[...]
Raids zijn die rode stralen in de wildlands? Wou ik er gisteren 1 proberen maar niemand joindetoen ben ik maar gestopt en weer rond gaan rennen
Oke, vanavond dat maar is proberen dan. Zijn de levels van de raids random? Of wordt je op je eigen pokemon levels gematched?xeromorphic schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:24:
[...]
Dat werkt echt zo verschrikkelijk brak; ik start zelf niet eens meer raids, ik join alleen nog maar anderen.
(vergeet niet op + te drukken in het online menu (even uit mn hoofd Y) als je online wilt spelen).
Als je dat niet doet blijft hij standaard op local play staan
De raids hebben sterren, hoe meer sterren hoe sterker de pokemon. Maar de levels worden gecapt middels je behaalde badges. De sterren geven aan hoe "moeilijk" het gevecht is; Wat eigenlijk alleen van belang is als je met de CPU players speelt.NyceNL schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:25:
[...]
Oke, vanavond dat maar is proberen dan. Zijn de levels van de raids random? Of wordt je op je eigen pokemon levels gematched?
Alrighty, dat klinkt allemaal redelijk logisch. Vanavond maar is wat proberen danxeromorphic schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:28:
[...]
De raids hebben sterren, hoe meer sterren hoe sterker de pokemon. Maar de levels worden gecapt middels je behaalde badges. De sterren geven aan hoe "moeilijk" het gevecht is; Wat eigenlijk alleen van belang is als je met de CPU players speelt.
In het begin wel, later niet meer. Het beste kan je speciale ballen gebruiken. Zoals heavy ball voor zware pokemon, net ball voor bug pokemon etc.Remmetje schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:42:
Wat voor mij niet helemaal duidelijk is of het na zo'n raid iets uit maakt welke pokeball je gooit. Ik heb het idee dat een standaard pokeball vaak beter werkt dan een great/ultra. Klopt dit of juist niet?
Dens worden als dark place gezien. Heb je de mon al in je dex staan? Dan repeat ball, anders is dusk het beste in gebruik technisch gezien.Remmetje schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:42:
Wat voor mij niet helemaal duidelijk is of het na zo'n raid iets uit maakt welke pokeball je gooit. Ik heb het idee dat een standaard pokeball vaak beter werkt dan een great/ultra. Klopt dit of juist niet?
Ja dat had ik dus ookxeromorphic schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:16:
[...]
Je kan prima wat levelen en wat pokemon vangen in raids e.d. hoor.
Ik heb die raid candies gebruikt en was lvl 40 voor ik bij de gym aankwam... niet het beste idee.
tijd voor wat klusjes!
Ik snap dat je het leuk vindt om daar rond te lopen, maar ik heb ervoor gekozen om wel redelijk snel naar de eerste gym te gaan omdat ik wilde voorkomen dat de rest van de game veel te makkelijk is (nou vond ik die battle alsnog redelijk simpel, maar dat terzijde). Dat is dus de overweging die je voor jezelf moet maken.NyceNL schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:14:
[...]
Hmm, dilemma.. Mss nog beetje grinden en dan rustig aan naar eerste gym toe dan maar
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Dit is ook afhankelijk van het type raid. In sommige gevallen heb je gewoon 100% catch rate, check Serebii voor de detailsRemmetje schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:42:
[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 30-01-2020 11:52 ]
[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 01-02-2020 10:25 ]
Heb de bekende locaties al overhoop gezocht maar lukt maar niet. Schijnt met mist makkelijker te vinden te zijn, alleen is het bijna nooit mistigGeerrrt schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:47:
Kun je vangen in de wild area. Of natuurlijk een Feebas evolven
je kan ook even de datum op je switch veranderen naar een datum waarop het altijd mistig is (1 juni 2020)bierkwadraat schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:18:
[...]
Heb de bekende locaties al overhoop gezocht maar lukt maar niet. Schijnt met mist makkelijker te vinden te zijn, alleen is het bijna nooit mistig
Ja hoor, kwam 'm meteen tegen. Had ik meteen moeten doen. Nu op 340 gevangen Pokémon, straks mis ik alleen nog version exclusivesxeromorphic schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:40:
[...]
je kan ook even de datum op je switch veranderen naar een datum waarop het altijd mistig is (1 juni 2020)
Serebii Update: Gigantamax Toxtricity officially revealed. Runs in raids from February 7th through March 9th https://t.co/gDbXkHSvkT https://t.co/djNf0wlo1d
— Serebii.net (@SerebiiNet) 5 februari 2020
[ Voor 45% gewijzigd door JackAvery op 05-02-2020 17:31 ]
Domme vraag wellicht maar ik heb een Toxel zelf geëvolueerd in een Toxtricity. Blijkbaar ook met de nature die voor dat coole gele kapsel zorgtJackAvery schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:28:
Vanaf de 7de een nieuwe Gigantamax event: Toxtricity!
[Twitter]
[Afbeelding]
Meer hier.
PSN: McMillan0984
Een eigen Troxicity gaat geen gigantamax vorm hebben neen. Verder hebben raid-pokémon inderdaad een goede kans op hoge IV's/stats. Dit is vooral in de 'rare' dens (paars), waar ook de kans op hidden ability (en shiny?) groter is.SanderL schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 07:51:
[...]
Domme vraag wellicht maar ik heb een Toxel zelf geëvolueerd in een Toxtricity. Blijkbaar ook met de nature die voor dat coole gele kapsel zorgtWat is de meerwaarde van deze Toxtricity die uit een den komt? Gaat mijn Toxtricity geen gigantamax vorm krijgen? Of zit het verschil ‘m enkel in de stats die meer kans hebben om een goeie IV te hebben?
Voor zover ik weet niet. Het goede nieuws is dat alle 'events' (mystery gifts, raid events, ...) tot nu toe voor Sword en Shield wereldwijd zijn geweest. Enkel de preorder bonussen waren lokaal?PuddingNL schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:06:
Vraagje; kwam onlangs een filmpje tegen waar events in werden uitgelegd met de Pokemon Pass: https://www.pokemon.com/us/app/pokemon-pass/. Dit is tot nu toe US only wat erg jammer is.. Is er al iets bekend dat dit of iets dergelijks ook in Europa komt?
Gewoon vragen aan mensen hier of op reddit of er geruild kan wordenClavat schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:14:
Sinds gisteren ook Shield aangeschaft.
Alleen vraag ik mij af of het makkelijk is op een of andere manier de overige 2 starters te ruilen. Zodat ik het team met de starters kan gaan bouwen. Scorebunny was mijn starter..
Paarse straal met "meer golfjes" betekent dat het op dat moment een 'rare den' is. Zoals ik heirboven ook al zei, hebben Pokémon daarin vaak betere stats en hidden abilities. Ook is de spawn table gewoon anders, dus kunnen er andere Pokémon uitkomen :Echter bij sommige dynamax den's zie ik rara golfjes of hoe omschrijf je dat een andere rode straal dan anders daar ben ik nog niet achter wat dat betekend.
Serebii Update: Various Japanese media have released details from media previews of Pokémon HOME.
— Serebii.net (@SerebiiNet) 9 februari 2020
Some list release as "Mid February".
Various clarifications and new screenshots have been released and can be found @ https://t.co/gDbXkHSvkT pic.twitter.com/yISnsMdX1W
Beware! There's a bug in Sword/Shield that can crash your game if you receive a maliciously crafted Pokémon via Surprise Trade. It'll crash your game when you try to access online features (via Y-COM), preventing online interactions until a patch is released.
— Kurt (@Kaphotics) 12 februari 2020
Your save data won't be corrupted; the Pokémon you received from Surprise Trade is waiting to be received and will crash when the game tries to receive it. Can't launch any online features. It'll also crash if received via trade, but only once -- just release it afterwards.
— Kurt (@Kaphotics) 12 februari 2020
[ Voor 47% gewijzigd door JackAvery op 12-02-2020 10:05 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 13-02-2020 11:59 ]
Er is geen lijst. In principe kan iedere Pokémon gehackt zijn. Zolang de Pokémon een valide move set, stats en vang locatie heeft is het niet van een echte te onderscheiden, ook niet door Nintendo. Leuk weetje: er zijn vanaf week 1 al gehackte Pokémon in omloop via de surprise trade voor Sw/Sh.Clavat schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:00:
Is er een lijst van gehackte pokemons?
Ik heb een squirtle en bulbasaur die ik wil ik gaan overzetten van home naar Shield.
Als ik dan illigaal bezig ben en een ban kan riskeren ga ik het nog niet doen natuurlijk
[ Voor 12% gewijzigd door Caayn op 13-02-2020 12:12 . Reden: Wonder trade is uiteraard surprise trade in Sw/Sh ]
Ik moet eens kijken of ik ergens kan inloggen op Pokémon bank. Daar staan nog wat Pokémon op maar heb geen 3ds meer. Das wel minder.Akaendra schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:42:
Moet zeggen dat Home wel lekker makkelijk is via mobiel. Even GTS trade gedaan tijdens de lunch, kan ik gaan beginnen aan Intimidate Litten, want die zal hoe dan ook wel legaal gaan worden in VGC, of dat dit jaar is volgend jaar moeten we nog zien, maar wie weet. Moet alleen nog even XY en wellicht nog mijn oude DS games even napluizen en zien of daar nog wat instaat wat naar home kan. In het bijzonder wat Apricorn ball pokemon)
Alles wat op mijn Bank stond staat inmiddels op Home.
Persoonlijk ben ik ook niet bang voor een hack. Zolang alles in de perken is zul je letterlijk niet eens het verschil merken met wa wel en niet gehacked is, maar ik breed alles zelf dus echt problemen heb ik er niet mee sowieso.
Als je NNID gekoppeld is aan je Nintendo account, heb je de 3DS niet nodig om van Bank naar Home te transferren. Denk enkel dat je dat niet per box kan overzetten.Clavat schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:57:
[...]
Ik moet eens kijken of ik ergens kan inloggen op Pokémon bank. Daar staan nog wat Pokémon op maar heb geen 3ds meer. Das wel minder.
Die was op de 3ds gekoppeld. Maar waar kan ik dat zonder 3ds terug vinden?JackAvery schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:24:
[...]
Als je NNID gekoppeld is aan je Nintendo account, heb je de 3DS niet nodig om van Bank naar Home te transferren. Denk enkel dat je dat niet per box kan overzetten.
Misschien werkt https://id.nintendo.net/account/network-id-search ?Clavat schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:40:
[...]
Die was op de 3ds gekoppeld. Maar waar kan ik dat zonder 3ds terug vinden?
Ben bang dat ik daar een oplossing dan voor moet zoeken. Of een 3ds lenen.
[ Voor 48% gewijzigd door JackAvery op 14-02-2020 11:28 ]
Voor zover ik weet niet, wat ik meestal doe is met Ditto en de chinese pokemon een ei maken, die uitbroeden en de chinese pokemon weer weg traden.rwbk schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:43:
Is het mogelijk om na een suprise trade. De naam te veranderen? Die chinese tekens zijn een beetje vervelend namelijk.
psn-id: Jacman
Doet mij wel een beetje denken aan een Incineroar eerlijk gezegd.JackAvery schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:48:
Het Japanse magazine Corocoro heeft een silhouet gepubliceerd van de mythische Pokémon die op de 27ste zal te krijgen zijn in het Pokémon Day event.
[Afbeelding]
Bron
Een primaat-achtige electric of fighting pokémon?
Het kan wel. Het kan alleen niet als er een nickname is gegeven door een andere speler.Jacman schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:46:
[...]
Voor zover ik weet niet, wat ik meestal doe is met Ditto en de chinese pokemon een ei maken, die uitbroeden en de chinese pokemon weer weg traden.
JackAvery schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:48:
[...]
Misschien werkt https://id.nintendo.net/account/network-id-search ?
Het Japanse magazine Corocoro heeft een silhouet gepubliceerd van de mythische Pokémon die op de 27ste zal te krijgen zijn in het Pokémon Day event.
[Afbeelding]
Bron
Een primaat-achtige electric of fighting pokémon?
Nou maak je mij toch wel benieuwd waar de URL naar toe wijst.Inverted_World schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:00:
[...]
Het kan wel. Het kan alleen niet als er een nickname is gegeven door een andere speler.
Zo heb ik een Legendary Solgaleo doorgestuurd gekregen die een URL als naam heeft...Dat kan dus niet veranderd worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 18-02-2020 08:27 . Reden: Link gefixt ]
Het was een youtube account van iemand in een bit.ly url. Maar goed, ik ben hem inmiddels kwijtCaayn schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 07:39:
[...]
[Afbeelding]
![]()
![]()
[...]
Nou maak je mij toch wel benieuwd waar de URL naar toe wijst.
Anoniem: 328026
Ja, die is dus van Let's go, Gen 1 had geen abilities enzoAnoniem: 328026 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:44:
Ik krijg zojuist een Charmander zonder ability via een Pokemon Home trade...
Lekker useless.
Oh dat verklaart het haha, hadden ze die in home dan niet gewoon een standaard ability kunnen gevenAkaendra schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:58:
[...]
Ja, die is dus van Let's go, Gen 1 had geen abilities enzo
When a Pokémon has the Pokérus, it gains double the effort values from battling (e.g., fighting a Magikarp will give two Speed EVs, rather than one)rwbk schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:07:
Ik heb van de week een Pokémon gekregen uit een surprise trade. Malamar is shiny en heeft iets wat pokerush heet. Heb dit gegoogled maar wordt hier niet heel veel wijzer van. Iemand enig idee wat het doet?
Als de 2e Arcanine de IV die de 1e niet perfect heeft wel perfect heeft(en van het andere geslacht is uiteraard) en je geeft 1 van de 2 een Destiny Knot als hold item dan heb je een redelijke kans dat er een betere Growlithe uit komt, het idee is om mocht de 2e 4 perfecte iv's hebben dat je die dan omwisselt voor een 5 IV zodra je die krijgt zodat je nog maar 2 mogelijke foute IV's hebt. Destiny knot zorgt er voor dat er 5 IV's van de ouders overgenomen worden ipv 3 waardoor als je 2 6IV ouders zou hebben de kans op nog een 6 IV 1 op 32 zou zijn voor elke imperfecte IV op 1 van de ouders word de kans op een 6 IV kleiner uiteraard.SanderL schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:06:
Ik ben van plan om breeden eens serieus een kans te geven en als soort van test, zou ik graag een 6IV Arcanine willen breeden. Nu heb ik er eentje gevangen in 'n den met 5 perfecte IVs. Als ik nu nog een 5IV of 6IV Ditto vind, geraak ik er wellicht ook wel maar wat als ik nu gewoon nog een 4IV of 5IV Arcanine uit een den vang en hiermee breed? Zou dit veel langer duren, omslachtiger of minder makkelijk zijn aangezien ik dan moet letten op geslacht enz.?
Ik zie er namelijk nogal tegenop om telkens te liggen softresetten als de beruchte Ditto den geen purple beam uitstraalt wanneer ik er een wishing piece in knal en voor hetzelfde geld zijn die NPC nog achterlijker dan anders
Het feit dat je parents met IVs in verschillende stats moet hebben, heb ik ook vaak teruggevonden. Maar waarom net? Is dit omdat de 5 IVs van de parents die de Destiny knot je garandeert, geen dezelfde stat "twee keer" wordt gekozen? Want uiteindelijk zijn alle niet perfecte stats toch overgelaten aan het lot.protoss warrior schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:30:
[...]
Als de 2e Arcanine de IV die de 1e niet perfect heeft wel perfect heeft(en van het andere geslacht is uiteraard) en je geeft 1 van de 2 een Destiny Knot als hold item dan heb je een redelijke kans dat er een betere Growlithe uit komt, het idee is om mocht de 2e 4 perfecte iv's hebben dat je die dan omwisselt voor een 5 IV zodra je die krijgt zodat je nog maar 2 mogelijke foute IV's hebt. Destiny knot zorgt er voor dat er 5 IV's van de ouders overgenomen worden ipv 3 waardoor als je 2 6IV ouders zou hebben de kans op nog een 6 IV 1 op 32 zou zijn voor elke imperfecte IV op 1 van de ouders word de kans op een 6 IV kleiner uiteraard.
Hmm, inderdaad. Nu, gelukkig behoort Growlithe tot de egg group Field, die toch wel heel wat mons bevat. Met wat geluk kan ik hem hergebruiken voor een andere Pokemon. Maar misschien na m'n test toch eens kijken naar een hoge IV Dittoprotoss warrior schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:30:
[...]
In principe duurt dit niet langer als met een Ditto, het voordeel van een Ditto is om een aantal breed generaties over te slaan omdat je nog niet van die hoge iv's hebt op de ouders en Ditto dus met elke pokemon kan breeden.
Breeder/RNGer sinds gen 3 hier.SanderL schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:06:
Ik ben van plan om breeden eens serieus een kans te geven en als soort van test, zou ik graag een 6IV Arcanine willen breeden. Nu heb ik er eentje gevangen in 'n den met 5 perfecte IVs. Als ik nu nog een 5IV of 6IV Ditto vind, geraak ik er wellicht ook wel maar wat als ik nu gewoon nog een 4IV of 5IV Arcanine uit een den vang en hiermee breed? Zou dit veel langer duren, omslachtiger of minder makkelijk zijn aangezien ik dan moet letten op geslacht enz.?
Ik zie er namelijk nogal tegenop om telkens te liggen softresetten als de beruchte Ditto den geen purple beam uitstraalt wanneer ik er een wishing piece in knal en voor hetzelfde geld zijn die NPC nog achterlijker dan anders
[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 328026 op 21-02-2020 08:32 ]
De 5 verschillende IV's worden inderdaad allemaal random 1 maal gekozen van de ouders dus bijvoorbeeld HP, defense en speed van de vader en attack en special attack van de moeder, wat dan dus zou betekenen dat special defense dan random word.SanderL schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:35:
[...]
Het feit dat je parents met IVs in verschillende stats moet hebben, heb ik ook vaak teruggevonden. Maar waarom net? Is dit omdat de 5 IVs van de parents die de Destiny knot je garandeert, geen dezelfde stat "twee keer" wordt gekozen? Want uiteindelijk zijn alle niet perfecte stats toch overgelaten aan het lot.
Anyway, ik zal erop lettenEen Destiny knot had ik al gekocht, een Everstone had ik ook al, naar egg moves moet ik dacht ik ook niet te hard kijken want die werken nu anders in SwSh dus dan moet ik even nog eens zien hoe ik de gewenste Pokeball erin gebreed krijg. Die wordt van de female genomen (of male icm 'n Ditto) maar het wordt wel allemaal erg complex om gecoordineerd te krijgen zo
[...]
Hmm, inderdaad. Nu, gelukkig behoort Growlithe tot de egg group Field, die toch wel heel wat mons bevat. Met wat geluk kan ik hem hergebruiken voor een andere Pokemon. Maar misschien na m'n test toch eens kijken naar een hoge IV Ditto
Wondertrade in zowel home als sword en shield is vooral iets wat je moet doen omdat je het leuk vind, de posts op internet zijn alleen van degene die toevallig een keer iets leuks krijgen.Clavat schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:12:
Ik heb nog niet zoveel pokemon in Home staan.
Maar overal lees ik dat ze met wonder trades en voor een eevee al een raiquaza e.d. krijgen of shiny's
Het enige wat ik krijg is in de wonder trade een magikarp of zubat.
En in de GTS heb ik maar weg gehaald daar werd nooit op geruild.
Akaendra schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:01:
[...]
Breeder/RNGer sinds gen 3 hier.
Sowieso gebruik je Ditto's voornamelijk voor de nature en de IV's, wil je egg moves ook nog (en Arcanine heeft wel wat nuttige egg moves) dan zul je echt specifiek moeten gaan zijn, maar soit. Egg moves worden nu sowieso door het het mannetje en het vrouwtje doorgegeven dus super simpel ook.
4IV Arc en 5IV Arc kan wat langer duren, is een beetje rng, maar zolan je de IV's in de juiste plekken hebt zitten gaat het vanzelf een keer goed
Wat er gebeurt met de Destiny Knot is dat er over je 2 parents 5 IV's worden overgepakt
Dan heb je dus 5 van de 6 stats die overgenomen worden op het kind, en met 4IV en 5IV heb je kans dat je maar 3IV max hebt als kind, met 5IV parents wordt dat al een stukje makkelijker. Enige wat het je meer zal kosten uiteindelijk is tijd, meer niet.
Nog eens bedankt voor jullie opmerkingen en uitleg!protoss warrior schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:42:
[...]
De 5 verschillende IV's worden inderdaad allemaal random 1 maal gekozen van de ouders dus bijvoorbeeld HP, defense en speed van de vader en attack en special attack van de moeder, wat dan dus zou betekenen dat special defense dan random word.
De bal word trouwens bij 2 pokemon van dezelfde species en 2 verschillende ballen random in pokemon sword en shield, Het ei kan dan dus de ball van de vader of de moeder overnemen.
Als je een ditto gebruikt word de ball van de andere pokemon overgenomen, bij 2 verschillende soorten pokemon word de bal van de moeder gebruikt.
Masterball is een uitzondering, dat word bij de eieren een gewone Pokeball.
Egg moves kan je inderdaad vrij eenvoudig overzetten in Sword en Shield als je eenmaal de pokemon hebt met de iv's die je wilt door de pokemon in de daycare te zetten naast een pokemon die de egg move heeft,
zolang de pokemon die de move moet krijgen een move slot er voor vrij heeft.
Maar mocht je eventueel de overgebleven pokemon willen ruilen of wonder traden dan zijn de ontvangers blijer als de egg moves er al opzitten dus ik probeer toch nog de egg moves bij de eerste ouders er op te krijgen(ik gooi alles in de wondertrade wat ik niet zelf wil houden als ik aan het breeden ben voor shinies op perfect IV's na dan daarvan worden de meeste gerolen).
Ik weet trouwens niet 100% zeker of de egg moves ook zonder breeding in de daycare worden doorgegeven als het 2 vershillende soorten pokemon zijn(dus ipv dat Lapras 1 Freeze Dry doorgeeft aan Lapras 2 dat Eiscue dit doet naar Lapras zonder breeding).
Edit: volgens mij moest ik nog refreshen ofzoik had SanderL zijn reactie als laatste. Zal het verhaal wel laten staan.
Yes. Leon merkt het zelfs op als je 'm meeneemt naar het gevecht met hem. "It seems you've brought Eternatus with you" of zoietsPuddingNL schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:15:
Schijnt dat je Eternatus voor de league kunt vangen?
Voor abilities was het volgens mij zo dat je 70 of 80 % (hidden abilities hebben een lagere kans) kans hebt dat de ability van de moeder doorgegeven word aan het kind, daarnaast kunnen alleen ouders met een hidden ability de hidden ability doorgeven.SanderL schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:47:
[...]
[...]
Nog eens bedankt voor jullie opmerkingen en uitleg!Dit weekend heb ik niet veel tijd gehad maar met korte speelsessies tussendoor, gisterenavond toch eindelijk de gewenste Growlithe te pakken gekregen
Het heeft toch een kleine 4 boxen aan breedjects geduurd. De ene keer hadden ze maar 3 a 4 perfecte IV's, de andere keer hadden ze er wel 5 maar in de verkeerde stat, dan was de ability niet correct, dan was ik nog aan het knoeien met de ball en nature enz.. Nu moet ik wel zeggen dat ik ook wel wat fouten heb gemaakt waardoor 't wat langer heeft geduurd. Het was uiteindelijk ook maar een eerste experiment met breeden en ben er wel wat wijzer door geworden. Al bij al is het nog wel te doen met een goeie portie geduld maar abilities blijft wel iets waar je echt weinig (om niet te zeggen, geen?) invloed op hebt.
[...]
Yes. Leon merkt het zelfs op als je 'm meeneemt naar het gevecht met hem. "It seems you've brought Eternatus with you" of zoiets
Na de champion te verslaan heb je nog een story deelBarnagma schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:46:
Gisteren na een hoop slacken eindelijk de champion verslagen. Ben alleen nog een beetje in het donker wat nou de end game is. Breeden, shinies en Dynamax raids (die ik tourwens altijd alleen moet doen om dat er nooit iemand joined...)?
Ik heb wel nintendo online (i think) gaan we thuis even kijken. Bedankt!JasonVT schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:44:
[...]
Na de champion te verslaan heb je nog een story deel![]()
Betreft dat niemand joint, heb je Nintendo Online? Zo ja, dan moet je in game op Y drukken en dan op het + icoon. Hierna kan je mensen inviten bij de Dynamax raids of mensen zelf joinen via het Y scherm.
Moet wel zeggen dat die regelmatig (eigenlijk na 1 battle ofzo) bugged is waardoor je dus weer het + icoontje moet drukken om van online af te gaan, saven, en daarna weer online gaan wat vaak dit issue fixt.
Hoop dat ze hier snel een update voor uitbrengen
Maar dit is ook exact wat ik wil. Het is dus mogelijk? Ik heb al eens wat Pokémon naar en van mijn Shield verplaatst maar de HOME dex wordt maar niet geüpdatet. Ik had verwacht dat als ik in HOME mijn Shield save game selecteer, HOME slim genoeg is om onmiddellijk ook alle Pokémon van m'n Shield save te registreren.Caayn schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:59:
Als het hetzelfde werkt als met de bank dan kan je de dex maar één kant op synchroniseren. Game -> Bank/Home en niet andersom helaas. Dat zou het bijhouden binnen de games ook een stuk makkelijker maken.
En misschien ook enkele extra moves want bij sommige moves staat er een geel uitroepteken dat mij verhindert van deze Pokémon effectief te verplaatsen. Als je in HOME geen moves can "unlearnen" en je geen oudere games hebt, zit ie écht vast. Het spel moet wel ook nog gebalanceerd blijven natuurlijk als ze extra moves toevoegen en tegelijkertijd ook compatibel en leuk blijven voor de mensen die de DLC niet kopen. Moeilijk moeilijk..Caayn schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:59:
Grofweg de helft van alle Pokémon zal je inderdaad niet kunnen overzetten van Home naar Sword/Shield vanwege Dexit, helaas. Ook al heb je ze vanuit de Wonder Trade in Home gekregen. Met de aankomende DLC voor Sword/Shield wordt het aantal ondersteunde Pokémon vergroot.
Dat laatste is bijna geen issue bij de DLC want de pokemon worden ook "unlocked" voor mensen zonder de DLC, je zult ze dus vrij makkelijk kunnen krijgen via (wonder)trading of home, op de legendaries na dan maar dat kan je zien als event legendaries die je bent misgelopen en ook die zullen wel te ruil worden aangeboden.SanderL schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:01:
[...]
Maar dit is ook exact wat ik wil. Het is dus mogelijk? Ik heb al eens wat Pokémon naar en van mijn Shield verplaatst maar de HOME dex wordt maar niet geüpdatet. Ik had verwacht dat als ik in HOME mijn Shield save game selecteer, HOME slim genoeg is om onmiddellijk ook alle Pokémon van m'n Shield save te registreren.
Ik zou ze misschien per box "even" kunnen verplaatsen naar HOME en dan weer terug maar da's echt zo omslachtig en dom. Dat moet automatisch kunnen. Alleen gebeurt dat niet en vind ik niet zo'n optie terug
[...]
En misschien ook enkele extra moves want bij sommige moves staat er een geel uitroepteken dat mij verhindert van deze Pokémon effectief te verplaatsen. Als je in HOME geen moves can "unlearnen" en je geen oudere games hebt, zit ie écht vast. Het spel moet wel ook nog gebalanceerd blijven natuurlijk als ze extra moves toevoegen en tegelijkertijd ook compatibel en leuk blijven voor de mensen die de DLC niet kopen. Moeilijk moeilijk..
Mewtwo is lvl 100 en heeft een hoop healthThe Wild Area Event has shifted in conjunction with Pokémon Day. From now until March 1st at 23:59 UTC, across Pokémon's birthday, Mewtwo and the Kanto starters will be appearing in Max Raid Battles alongside Gigantamax Grimmsnarl, Kingler, Hatterene, Orbeetle and Toxtricity. Mewtwo cannot be captured but gives great rewards for beating
Edit @ 00:57: We have updated our section with full details of this Max Raid Battle Event, as well as updated our ItemDex for TR locations. It is worthy of note that the Kanto Starters have a chance of dropping the EV reducing berries, Toxic Orb, Flame Orb and Life Orb while Mewtwo drops Ability Capsules and PP Max
Om een post ergens anders te quoten:SanderL schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:46:
[...]
Dus ik ga het zeker niet redden als Martin's Solrock erbij zit, bedoel je
Dus yeah, klinkt pittig, zeker voor de mensen die solo spelen.- Lvl 100, probably EV trained
- Not an unique moveset but several (either physical/special or a mix)
- Speaking of movesets, Mewtwo knows 6 moves here (a series first)
- Attacks 3 (4?) times per turn and uses strategic plays (he can also boost his stats)
- Has 5 times its usual health, 6 shields per phase
Die mensen hebben hem dan via hun oude games via Home overgezet.tsjeck schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 08:14:
Gisteren mewtwo verslagen. Al dan niet omdat in mijn team iemand ook een mewtowo had..Heb ik iets gemist of is die ook te vangen/krijgen??
[ Voor 7% gewijzigd door PuddingNL op 02-03-2020 09:37 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq