Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JackAvery
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17:13
G_Dragon schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:55:
De game binnen 1 week uitgespeeld alsof het niks was, hopelijk worden ze in de toekomst weer wat moeilijker als de oudere games. Nu nog even verder om alle pokemons te vangen en de pokedex compleet te maken.
Wat was de laatste moeilijke Pokemon game dan? Ik herinner me eigenlijk geen enkele zo :)

Niet dat wat moeilijkere content niet welkom zou zijn btw...

• ye-roon
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07-02 10:53

ye-roon

knaak

X en Y hadden best pittge gym leader fights, vond ik toen wel welkome verandering.

Sword/Shield heeft ook wel pittige gym leader fights tbh. Tuurlijk als je overleveled ben is het nog steeds makkelijk, maar dat is in elke jrpg. Als seasoned speler was het nog steeds niet echt moeilijk, maar dat weet je denk voordat je de game koopt gezien de marketted audience toch wat jonger is dan de meeste mensen die het spelen.

Verder over Sword/Shield. Ik zit op 380/400 dex en dit gaat de eerste keer sinds Gold zijn dat ik de dex compleet maak en een competitive team ga maken. Ik heb in tijden niet zo veel plezier gehad met een pokemon game en ondanks dat breloom er niet in zit, zorgt de Dexit voor een nieuwe meta waar pokemon viable zijn die dat met een volle dex niet zijn, wat de variatie goed doet en het nog leuker maakt imho. Plus Toxtricity!

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• piertje1984
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 09:29
Zijn er meer mensen die het echt niet voor elkaar krijgen om tijdens g-max raids andere spelers te vinden die je joinen met het gevecht? ik laat de timer altijd aflopen vind nooit iemand en kom dus altijd met 3 npc's te spelen.

Zijn er trouwens mensen die me willen helpen met ditto/starter trade? Ik moet nog 1 gym verslaan en dan is Ditto in wild area niet te hoog meer en kan ik die eindelijk vangen.

Ik vind het trouwens een geweldige game, en wat het voor mij specialer maakt is dat onze dochter*6 jaar* het met zo een passie speelt. Ze gaat er zelfs extra vroeg voor uit bed om lekker een rondje te gamen. 1 nadeel ze maakt me vaak rond 0600 wakker omdat ze die "grote" pokemon gevangen heeft. Haha

• xeromorphic
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 18-02 08:24
piertje1984 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:40:
Zijn er meer mensen die het echt niet voor elkaar krijgen om tijdens g-max raids andere spelers te vinden die je joinen met het gevecht? ik laat de timer altijd aflopen vind nooit iemand en kom dus altijd met 3 npc's te spelen.

Zijn er trouwens mensen die me willen helpen met ditto/starter trade? Ik moet nog 1 gym verslaan en dan is Ditto in wild area niet te hoog meer en kan ik die eindelijk vangen.

Ik vind het trouwens een geweldige game, en wat het voor mij specialer maakt is dat onze dochter*6 jaar* het met zo een passie speelt. Ze gaat er zelfs extra vroeg voor uit bed om lekker een rondje te gamen. 1 nadeel ze maakt me vaak rond 0600 wakker omdat ze die "grote" pokemon gevangen heeft. Haha
Ik heb dezelfde problemen, ik vind het zo storend dat ik niet eens meer zoek naar mensen en alleen maar anderen join. Met het forceren van een refresh via random trade wil dat wel aardig (maar is ook niet geweldig).

Ik kan je met beide dingen wel helpen; ik heb alle starters en ook nog wel een ditto ergens liggen.

Maar ik ben aan het einde van de middag of vanavond pas online

• piertje1984
xeromorphic schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:51:
[...]

Ik heb dezelfde problemen, ik vind het zo storend dat ik niet eens meer zoek naar mensen en alleen maar anderen join. Met het forceren van een refresh via random trade wil dat wel aardig (maar is ook niet geweldig).

Ik kan je met beide dingen wel helpen; ik heb alle starters en ook nog wel een ditto ergens liggen.

Maar ik ben aan het einde van de middag of vanavond pas online
Als ik in wildarea loop dan zie ik ook niet eens verzoeken van andere. :S

Ow echt? Dat zou geweldig zijn!

• xeromorphic
piertje1984 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:55:
[...]

Als ik in wildarea loop dan zie ik ook niet eens verzoeken van andere. :S

Ow echt? Dat zou geweldig zijn!
Ben je wel online gegaan? door in het Y menu op + te drukken?
Als je dat niet doet, dan ga je niet online :)

• piertje1984
xeromorphic schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:00:
[...]

Ben je wel online gegaan? door in het Y menu op + te drukken?
Als je dat niet doet, dan ga je niet online :)
<---- looks confused zal ik vanavond ff proberen.

• Boermansjo
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 18-02 13:31
Ik heb ook alle starters, loop de laatste tijd rond met 4 eieren :)
Altijd welkom om te traden.

• piertje1984
Boermansjo schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:08:
Ik heb ook alle starters, loop de laatste tijd rond met 4 eieren :)
Altijd welkom om te traden.
Heb zelf niet veel bijzonders, ben maar casual player.

Mn dochter wil super graag ponyta. Maargoed hehe

• Boermansjo
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 18-02 13:31
piertje1984 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:39:
[...]

Heb zelf niet veel bijzonders, ben maar casual player.

Mn dochter wil super graag ponyta. Maargoed hehe
Ik zal deze avond kijken voor een paar extra's (y)

• Autofan1985
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 15:22
Anderen vinden wil nog wel eens lastig zijn idd, maar meestal lukt me dit uiteindelijk wel.

• piertje1984
Boermansjo schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:57:
[...]

Ik zal deze avond kijken voor een paar extra's (y)
Held!

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 13:29
Ik had meerdere wild area's verwacht, niet zoals ze nu hebben een groot gebied.
Vind dit een van de teleurstellingen in de game.

G_Dragon wijzigde deze reactie 10-12-2019 13:34 (6%)

• Tiando
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13:34
Heeft iemand enig idee waarom mijn vrouw problemen heeft met het gebruik van potions en revives?
Ze krijgt telkens de melding "... had no effect" en daarmee verliest ze weer een beurt. Heb het gister bij haar meerdere keren gezien in een gym battle. Bij mij is dit nog geen één keer gebeurd.

Online kan ik hier ook niks over vinden...

• Rick-Jan
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18:37

Rick-Jan

always connected

Tiando schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:20:
Heeft iemand enig idee waarom mijn vrouw problemen heeft met het gebruik van potions en revives?
Ze krijgt telkens de melding "... had no effect" en daarmee verliest ze weer een beurt. Heb het gister bij haar meerdere keren gezien in een gym battle. Bij mij is dit nog geen één keer gebeurd.

Online kan ik hier ook niks over vinden...
Als ze zeker weet dat het op de goede Pokémon gebruikt wordt, kan het wel eens de move embargo zijn:

https://m.bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Embargo_(move)

Kijk ook of ze de goede items gebruikt, full heal healt bijvoorbeeld geen HP, alleen status ailments.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Tiando
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13:34
Rick-Jan schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:38:
[...]

Als ze zeker weet dat het op de goede Pokémon gebruikt wordt, kan het wel eens de move embargo zijn:

https://m.bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Embargo_(move)

Kijk ook of ze de goede items gebruikt, full heal healt bijvoorbeeld geen HP, alleen status ailments.
Ik denk dat ze inderdaad de full heal probeert te gebruiken, dan is het logisch dat er geen effect is. Thanks, ik laat het vanavond gelijk zien.

• Redax
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 09-01 22:16
Hier op het forum zijn ook veel twijfels over de games zie ik. Ik moet zeggen dat ik zowel Sword als Shield enkele weken in de kast heb staan maar er totaal geen zin in heb. Voornamelijk door het missen van de National Dex. Daarnaast helpen de korte storyline en het kinderlijk makkelijke niveau ook niet erg mee. Erg jammer want tot X en Y heb ik naar ieder deel kunnen uitkijken. Sun en Moon waren ook niet zo bijzonder maar daar kon je jezelf in ieder geval nog vermaken met de Living Dex. Ik denk dat ik de volgende releases maar ga afwachten.

Redax wijzigde deze reactie 11-12-2019 12:54 (3%)

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18:43

Zeror

Ik Henk 'm!

Redax schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:53:
Voornamelijk door het missen van de National Dex.
Opzich vind ik persoonlijk het gemis ervan nog wel meevallen. Je hebt nu de helft van alle pokemon en dat is al best een hoop.
Daarnaast helpen de korte storyline en het kinderlijk makkelijke niveau ook niet erg mee. Erg jammer want tot X en Y heb ik naar ieder deel kunnen uitkijken. Sun en Moon waren ook niet zo bijzonder maar daar kon je jezelf in ieder geval nog vermaken met de Living Dex. Ik denk dat ik de volgende releases maar ga afwachten.
Verhaal heeft weinig uitdaging. Dat ik zelf ook wel. Nu is zo'n pokemon verhaal nooit echt diepgaand ofzo, maar in dit geval weinig bijzonders. Verhaal bied weinig spanning. Team Yell is een aanfluiting en het gevaar waar de game uiteindelijk naartoe gaat stelt ook weinig voor.

Route/caves zijn veel te kort. Wild Area, wat dan wel leuk om te doen, had veel groter mogen zijn of hadden er meerdere mogen zijn. Bijvoorbeeld hadden ze routes/wild area zo kunnen doen:

Dus de Route is het veilige pad van een Wild area.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• Redax
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 09-01 22:16
Zeror schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:08:
[...]
Opzich vind ik persoonlijk het gemis ervan nog wel meevallen. Je hebt nu de helft van alle pokemon en dat is al best een hoop.

[Afbeelding]
Dus de Route is het veilige pad van een Wild area.
Gezien jouw uitspraak ga ik er vanuit dat je op een vorig deel geen living dex hebt staan?
Ik heb momenteel alle 807 individuele Pokemon in Ultra Sun. Dat was zo'n 300 uur aan verzamelwerk. Daarnaast heb ik een stuk of 80 getrainde Pokemon. Dan is de National Dex in de nieuwe games wel een gemis want je kan ze alleen overbrengen naar Pokemon Home waar je er verder niets mee kan. In het verleden was het nooit een probleem want je kon ze altijd overzetten, zo kon je je collectie in de games compleet houden en steeds naar wens uitbreiden. Dat hebben ze nu de nek omgedraaid. Het is tenslotte ooit begonnen met 'Gotta Catch Em all'.
Maar ik begrijp best dat als je na iedere game deze weg legt of verkoopt en nooit iets overzet dat de ervaring prima kan zijn.

Redax wijzigde deze reactie 12-12-2019 10:46 (31%)

• xeromorphic
Ach heel eerlijk vind ik Sword & Shield een typische pokemon game.
Ik heb direct het handheld gevoel van de jaren ervoor te pakken *O* .

Het is ook precies wat ik verwacht van gamefreak en co (net niet wat ik wil);
Ze richten de Pokemon games altijd op kinderen, terwijl dat in mijn ogen niet de doelgroep is die het koopt.
Ook luisteren ze al jaren niet echt naar wat de community wil...

Maar ondanks dat vermaak ik mij sinds Pokemon Blue en Yellow al met alle Pokemon games en dat is nu niet anders. Het belangrijkste bij Pokemon games is misschien wel "niet te hoge verwachtingen hebben 8)7 ".

• Autofan1985
Redax schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:16:
[...]

Gezien jouw uitspraak ga ik er vanuit dat je momenteel geen living dex hebt op een vorig deel?
Ik heb momenteel alle 807 individuele Pokemon in Ultra Sun. Dat was zo'n 300 uur aan verzamelwerk. Daarnaast heb ik een stuk of 80 getrainde Pokemon. Dan is de National Dex in de nieuwe games wel een gemis want je kan ze alleen overbrengen naar Pokemon Home waar je er verder niets mee kan. In het verleden was het nooit een probleem want je kan ze altijd overzetten, zo kon je je collectie in de games compleet houden en steeds naar wens uitbreiden. Dat hebben ze nu de nek omgedraaid. Het is tenslotte ooit begonnen met 'Gotta Catch Em all'.
Maar ik begrijp best als je na ieder deel je game weg legt of verkoopt en nooit iets overzet dat de ervaring prima kan zijn.
Ik ben na Red/Blue gestopt, omdat ik buiten Pokémon niks met de Nintendo Handheld games had. En ga niet een device van een paar 100 euro aanschaffen voor hoofdzakelijk 1 game. Nu met de Switch hebben ze echter mijn interesse weer weten te wekken en zodoende heb ik nu dus zowel Let's Go Eevee als Sword in huis gehaald. Grote voordeel is idd dat het missen van de National Dex mij weinig doet. Verder zijn zelfs zaken als abilities nieuw voor mij, dus uitdaging genoeg! Maar ik kan me idd goed voorstellen dat het voor fanatieke Pokémonners een tegenvallend spel is.

• Skinnyice
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13:47
Vermaak me prima met het spel, heb hem nu een paar dagen.
De moeilijkheid valt inderdaad wel wat tegen, mede doordat het spel al aangeeft waar je heen moet. In het verleden heb ik daar soms wel eens flink mee zitten worstelen.

Waar ik me echter wel gigantisch aan stoor is de enorme lading aan cutscenes en momenten met Hop. Ik wil gewoon lekker m'n ding doen.
Heb nu de derde badge binnen, dus heb nog wel even te gaan

• xeromorphic
Skinnyice schreef op zondag 15 december 2019 @ 21:25:
De moeilijkheid valt inderdaad wel wat tegen, mede doordat het spel al aangeeft waar je heen moet. In het verleden heb ik daar soms wel eens flink mee zitten worstelen.

Waar ik me echter wel gigantisch aan stoor is de enorme lading aan cutscenes en momenten met Hop. Ik wil gewoon lekker m'n ding doen.
Je kan de filmpjes uitzetten in de opties, maar dan zet hij wel zo goed als alle cutscenes uit. Dat is misschien niet ideaal tijdens het doorlopen van het verhaal.

• belgian1
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 15:18
piertje1984 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:40:

Je moet eens naar je privacy settings gaan en zien hoe die staan. Als je ze hoog instelt zien andere gewoon niet dat je andere zoekt omdat je privacy settings het niet toe laten.
Voeg ook enkele personen toe op je vriendenlijst dat help ook wel.

• Skinnyice
xeromorphic schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:04:
[...]

Je kan de filmpjes uitzetten in de opties, maar dan zet hij wel zo goed als alle cutscenes uit. Dat is misschien niet ideaal tijdens het doorlopen van het verhaal.
Klopt, die had ik zien staan. Maar voor het verhaal is dat inderdaad niet verstandig (die waarschuwing geven ze dan ook)

Voor nu is het even niet anders, maar begint wel een irritatiepuntje te worden

• Tealiciouss
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10:04
Iemand toevallig online die starters kan ruilen? Ik heb genoeg sobble lvl 1 en wil de andere graag.

Mijn vriendcode is:

SW-7543-1498-4794

Ik ben nu online :)

• Autofan1985
Skinnyice schreef op zondag 15 december 2019 @ 21:25:

Dan heb je wat betreft de Cut scenes het ergste deel nu achter de rug volgens mij. Vanaf de derde gym vond ik het verhaal een stuk rapper gaan iig.

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 11:37
Ik heb nu acht gym badges en een team dat slechts uit nieuwe pokemon bestaat. Wel moet ik zeggen, om de game een beetje moeilijker te krijgen, heb ik amper met trainers en wilde pokemon gevochten (normaal sla ik geen enkels trainer over). Ik ben benieuwd hoe de league zal zijn

iPhone 11 Pro Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• JackAvery
Ball Guy heeft eergisteren de Japanse "Pokémon Times" twitter account een tijd overgenomen, waarbij hij mystery gift codes uitdeelde naarmate men zijn tweets meer retweette. Het resultaat? De volgende Mystery Gift codes:

K0UN1NMASC0T
1YAHAYA
0KUGAFUKA1B0RU

Deze werken 1x per game en geven diverse pokéballs. Geldig tot 15 januari.

JackAvery wijzigde deze reactie 21-12-2019 10:49 (12%)

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18:26

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Autofan1985 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:20:
[...]

Maar ik kan me idd goed voorstellen dat het voor fanatieke Pokémonners een tegenvallend spel is.
Niet alleen dan, er zijn genoeg dingen mis met het spel om ook als iemand die een paar generaties heeft overgeslagen teleurgesteld te zijn. Arlo heeft gisteren een review gepost waar ik me wel in kan vinden, en hij noemt de Dexit eigenlijk vrijwel helemaal niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• dvd-linden
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 10:38
Ik ga me binnenkort ook aansluiten hier, aangezien ik vorige week Pokémon Shield heb gekocht en deze voor mezelf onder de boom heb gelegd 8). Dus verwacht er na de kerst mee te gaan beginnen, alhoewel ik ook nog met Celeste bezig ben. Dus even kijken of ik die eerst af ga ronden of niet.

Ik heb eigenlijk nog nooit echt een Pokémon game gespeeld, op Pokémon Red of Blue na via een emulator vroeger op de PC. Maar dat is en erg lang geleden en ik heb die game destijds nooit uitgespeeld. Dus in principe wordt dit toch een soort van de eerste keer dat ik echt een Pokémon game ga spelen. Heb overigens een tijdje geleden al wel een stukje van Sword gespeeld bij een maat van mij en dat beviel erg goed. Dus ik ben benieuwd hoe het gaat zijn als ik langer in de game ga steken. Heb er in ieder geval wel zin in!

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• xeromorphic
dvd-linden schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:32:
Ik ga me binnenkort ook aansluiten hier, aangezien ik vorige week Pokémon Shield heb gekocht en deze voor mezelf onder de boom heb gelegd 8). Dus verwacht er na de kerst mee te gaan beginnen, alhoewel ik ook nog met Celeste bezig ben. Dus even kijken of ik die eerst af ga ronden of niet.

....
Welkom bij de club! Als er pokemon zijn die je graag wilt ruilen, dan zijn er hier genoeg mensen (waaronder ik) die je kunnen helpen.

• PuddingNL
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17-02 14:38
JackAvery schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 10:47:
Ball Guy heeft eergisteren de Japanse "Pokémon Times" twitter account een tijd overgenomen, waarbij hij mystery gift codes uitdeelde naarmate men zijn tweets meer retweette. Het resultaat? De volgende Mystery Gift codes:

K0UN1NMASC0T
1YAHAYA
0KUGAFUKA1B0RU

Deze werken 1x per game en geven diverse pokéballs. Geldig tot 15 januari.
Aanvulling: PRESENT, provides 10 Luxury Balls, expires on January 3oth, 2020

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

Zijn er hier meer gebruikers die last hebben van dat het spel stottert? Wanneer ik het spel opstart kan ik ~10 minuten normaal spelen. Hierna begint het spel te sorteren en hang het steeds even 1 seconden vast. Dit wordt steeds meer tot het gewoon elke 3 seconden even 1 seconden stil hangt.

Ik heb al een mail gestuurd naar Nintendo met aanbod een video ervan mee te sturen, maar ze reageren niet dus ik ben benieuwd of andere hier dit ook hebben voordat ik bij de verkoper ga kijken of ik een nieuwe gamecard kan krijgen om te testen of dat het oplost.

select * from Fish;

• Tealiciouss
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10:04
Zeehond schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:12:
Zijn er hier meer gebruikers die last hebben van dat het spel stottert? Wanneer ik het spel opstart kan ik ~10 minuten normaal spelen. Hierna begint het spel te sorteren en hang het steeds even 1 seconden vast. Dit wordt steeds meer tot het gewoon elke 3 seconden even 1 seconden stil hangt.

Ik heb al een mail gestuurd naar Nintendo met aanbod een video ervan mee te sturen, maar ze reageren niet dus ik ben benieuwd of andere hier dit ook hebben voordat ik bij de verkoper ga kijken of ik een nieuwe gamecard kan krijgen om te testen of dat het oplost.
Heb je hier overal last van? Of alleen in de Wild Area als je online bent? Vooral die combinatie lijkt bij sommige jou probleem te geven.. Ik heb er gelukkig geen last van.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Tealiciouss schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:34:
[...]

Heb je hier overal last van? Of alleen in de Wild Area als je online bent? Vooral die combinatie lijkt bij sommige jou probleem te geven.. Ik heb er gelukkig geen last van.
Nee overal in het spel eigenlijk. Het is wel pas begonnen nadat ik het stadje uit was welke je direct na de Wild Area bezoekt.

select * from Fish;

• Autofan1985
Tealiciouss schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:34:
[...]

Online in de wild area is soms drama idd.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Zeehond schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:12:

Wat betreft bovenstaande, wanneer ik het cache geheugen wis van mijn switch en deze vervolgens opnieuw opstart kan ik soepel spelen voor een drie kwartier. Wanneer ik niet op een tv speel werk maar in handheld modus, werkt het spel ook soepel. Hopen dat er een keer een patch komt wat het helemaal oplost maar dit is voor nu werkbaar :).

select * from Fish;

• JackAvery
Zeehond schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:42:
[...]

Wat betreft bovenstaande, wanneer ik het cache geheugen wis van mijn switch en deze vervolgens opnieuw opstart kan ik soepel spelen voor een drie kwartier. Wanneer ik niet op een tv speel werk maar in handheld modus, werkt het spel ook soepel. Hopen dat er een keer een patch komt wat het helemaal oplost maar dit is voor nu werkbaar :).
Klinkt apart. Zelf geen problemen mee in Pokemon, heb je er ook last van bij andere games? Hopelijk kan Nintendo iets voor je betekenen...

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
PuddingNL schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:51:
[...]

Aanvulling: PRESENT, provides 10 Luxury Balls, expires on January 3oth, 2020
En als laatste: G1GANTAMAX geeft 20 BP.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

JackAvery schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:59:
[...]

Klinkt apart. Zelf geen problemen mee in Pokemon, heb je er ook last van bij andere games? Hopelijk kan Nintendo iets voor je betekenen...
Bij andere spellen heb ik er geen last van. Ik dacht eerst dat het wellicht de cartridge was, maar dat is denk ik wel uitgesloten nu. Aangezien Nintendo niet reageert hoop ik maar dat ze vanzelf een keer met een patch komen.

select * from Fish;

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 11:37
Moet je Nintendo Switch Online hebben om te kunnen ruilen?

iPhone 11 Pro Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• Satom
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18-02 16:14

Satom

Verzamel ervaringen

mr.JamesBond schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:33:
Moet je Nintendo Switch Online hebben om te kunnen ruilen?
Volgens mij wel, alleen local ruilen kan zonder

• XO101
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17:11
Ben net begonnen aan Pokémon Shield. Tot nu toe prima game. Dat exp. share maakt het wel een totaal andere game, voelt nu een beetje als een game als destiny. Zo makkelijk als je daar een sterker/ hoger level wapen pakt ipv je huidige, zo makkelijk ruil je nu door met Pokémon.

2 vraagjes, weet iemand of je die witte Y-Comm knop links onder kan uitzetten? Blijft mij flink storen zo’n witte knop in een verder vooral groene omgeving

2e vraag, ik wil eigenlijk een larvitar gaan trainen vanaf begin tot Tyranitar. Maar larvitar zit redelijk laat in de game. Is er iemand van jullie die een net uitgebroed ei heeft en deze wil ruilen. Kan helaas nog niet zoveel terug bieden, zit nog voor de 1e gym.

• JackAvery
Zeehond schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:52:
[...]

Bij andere spellen heb ik er geen last van. Ik dacht eerst dat het wellicht de cartridge was, maar dat is denk ik wel uitgesloten nu. Aangezien Nintendo niet reageert hoop ik maar dat ze vanzelf een keer met een patch komen.
Via email kan het soms een tijdje duren tot ze antwoorden. Ik zou gokken dat dit ofwel een throttelende Switch is ofwel een enorm corrupte savegame... maar wie weet :?

Je zei dat je de cache leegmaakt. Herstart je de console ook?

Anyway, onder normale omstandigheden zijn de enige regelmatige framedrops te vinden in de wild area (mits online aanstaat) en net op het moment dat een gevecht laadt en je de twee trainers ziet. Andere systematische drops weet ik niet meteen van.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

JackAvery schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 16:49:
[...]

Via email kan het soms een tijdje duren tot ze antwoorden. Ik zou gokken dat dit ofwel een throttelende Switch is ofwel een enorm corrupte savegame... maar wie weet :?

Je zei dat je de cache leegmaakt. Herstart je de console ook?

Anyway, onder normale omstandigheden zijn de enige regelmatige framedrops te vinden in de wild area (mits online aanstaat) en net op het moment dat een gevecht laadt en je de twee trainers ziet. Andere systematische drops weet ik niet meteen van.
Ik heb de console herstart idd, daarna kan ik drie kwartier goed spelen op de tv. Aangezien ik het probleem helemaal niet in handheld modus heb verwacht ik of een probleem met de switch (maar dan zou ik het probleem ook bij andere spellen zoals zelda botw of exnoblades moeten hebben verwacht ik) of een software probleem in het spel. Maar dan had ik eigenlijk wel weer verwacht dat andere er ook tegenaan zouden lopen.

Waarschijnlijk kan ik volgende week even bij een vriend testen die Pokémon sword heeft :).

select * from Fish;

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 18:28
XO101 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:16:
Ben net begonnen aan Pokémon Shield. Tot nu toe prima game. Dat exp. share maakt het wel een totaal andere game, voelt nu een beetje als een game als destiny. Zo makkelijk als je daar een sterker/ hoger level wapen pakt ipv je huidige, zo makkelijk ruil je nu door met Pokémon.

2 vraagjes, weet iemand of je die witte Y-Comm knop links onder kan uitzetten? Blijft mij flink storen zo’n witte knop in een verder vooral groene omgeving

2e vraag, ik wil eigenlijk een larvitar gaan trainen vanaf begin tot Tyranitar. Maar larvitar zit redelijk laat in de game. Is er iemand van jullie die een net uitgebroed ei heeft en deze wil ruilen. Kan helaas nog niet zoveel terug bieden, zit nog voor de 1e gym.
Ik heb wel een larvitar voor je, alleen verder niet echt naar EVs en IVs gekeken. DM maar om even wat te regelen.

• XO101
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17:11
Ben vandaag enorm gematst door tweaker Sj0eRdJuH met een Larvitar. Nogmaals bedankt daarvoor!

Heeft iemand misschien nog een Charmander te ruil? Stats maken niet uit, enige wens is geen nickname...

• Autofan1985
XO101 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:16:

Die knop kan je helaas niet verwijderen. Wat wel kan helpen: online gaan door op Y te drukken en dan +. Dan wordt hij blauw ipv wit. Wat mij betreft veel minder storend.
XO101 schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:51:
Ben vandaag enorm gematst door tweaker Sj0eRdJuH met een Larvitar. Nogmaals bedankt daarvoor!

Heeft iemand misschien nog een Charmander te ruil? Stats maken niet uit, enige wens is geen nickname...
Zal thuis even kijken. Heb nog ergens een Charmander staan, maar weet niet of die een nickname heeft.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Zeehond schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 18:21:
[...]

Ik heb de console herstart idd, daarna kan ik drie kwartier goed spelen op de tv. Aangezien ik het probleem helemaal niet in handheld modus heb verwacht ik of een probleem met de switch (maar dan zou ik het probleem ook bij andere spellen zoals zelda botw of exnoblades moeten hebben verwacht ik) of een software probleem in het spel. Maar dan had ik eigenlijk wel weer verwacht dat andere er ook tegenaan zouden lopen.

Waarschijnlijk kan ik volgende week even bij een vriend testen die Pokémon sword heeft :).
Blijkbaar heeft de switch een herstelmodus van waaruit je het systeem opnieuw kunt instellen zonder verlies van spelgegevens. Naar dit te hebben gedaan heb ik inmiddels zo’n 5 uur kunnen spelen zonder problemen op mijn televisie. Vasthangers lijken opgelost te zijn dus. Ik meld het nog even mocht er toch iemand een keer met hetzelfde probleem lang komen. Gedownloade software moet wel opnieuw worden gedownload.

Inmiddels onderweg naar de vierde gym :)

select * from Fish;

• JackAvery
Zo, heb even doorgespeeld, de tweede helft van het spel heeft een stuk sneller tempo dan het eerste en ben nu eindelijk met acht badges aan de Champion's Cup beland. Die wild area en raid battles zorgen voor een hoop afleiding van de story...

2020 begint met een nieuw raid event: tot 3 januari zijn er meer magikarps in de max raids te vinden met een hoge kans op een shiny magikarp. Ook is er nog een mystery gift. Code:

0T0SH1DAMA

geeft 10 dive balls :)

• predacore
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 17-02 16:54

predacore

@TychoV

Ik heb de Sword versie en wil mijn pokedex gaan completen.
Zijn er mensen die de Shield versie hebben en hetzelfde willen doen?
Dan kunnen we de exclusives ruilen.

The Buddha Boy - Nemo - Liquidgenius.

• dragon2
  • Niet online
predacore schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:23:
Ik heb de Sword versie en wil mijn pokedex gaan completen.
Zijn er mensen die de Shield versie hebben en hetzelfde willen doen?
Dan kunnen we de exclusives ruilen.
Ikke :)

• JackAvery
Weer een mystery code met 20 BP:

Let overigens op dat de huidige Raid event met hogere verschijningskansen voor Gigantamax Drednaw (SW), Sandaconda (SW), Butterfree, Snorlax, Centiskorch (SH) en Corviknight (SH) nog tot 9 januari duurt.

• Skinnyice
Ik ben nog op zoek naar een grass starter. Heb eventueel water starter, eevee of charmander in de aanbieding. Let me know als iemand er 1 over heeft!

Heb nu de legendary gevangen, erg leuk spel. Nu m’n team proberen op level 100 te krijgen en max raid battles doen.

• Raikkonen_WC
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17:10
Zo, ik ben ook sinds vorige week begonnen met dit spel. Nu al 25 uur speeltijd erin zitten (hoezo verslavend :D :D :D)

Zowel mijn kinderen als ikzelf spelen de game nu heel veel. En zou het ook wel leuk vinden om evt Pokemons te ruilen.

Zullen misschien wel meerdere mensne naar opzoek zijn, maar mijn dochter zou enorm graag Galarian Ponyta willen. Ik heb meerdere Farfetch'd ter ruil ervoor. Dus als iemand wil ruilen let me know! Ook voor andere Pokemons trouwens, ik ben heel actief met alles vangen, dus heb best wat dubbele pokemons

• belgian1
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 15:18
Raikkonen_WC schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:07:
Zo, ik ben ook sinds vorige week begonnen met dit spel. Nu al 25 uur speeltijd erin zitten (hoezo verslavend :D :D :D)

Zowel mijn kinderen als ikzelf spelen de game nu heel veel. En zou het ook wel leuk vinden om evt Pokemons te ruilen.

Zullen misschien wel meerdere mensne naar opzoek zijn, maar mijn dochter zou enorm graag Galarian Ponyta willen. Ik heb meerdere Farfetch'd ter ruil ervoor. Dus als iemand wil ruilen let me know! Ook voor andere Pokemons trouwens, ik ben heel actief met alles vangen, dus heb best wat dubbele pokemons
Ik speel zelf ook de sword versie maar heb nog wel een ponyta op overschot die ik via surprise trades bemachtigd heb.
Stuur me anders je friendcode dan voeg ik je vanavond wel toe

• xeromorphic
EIN-DE-LIJK !

Helaas mijn eerste shiny sinds red/blue/yellow verspild! Had geen masterball meer en hij ontsnapte tijdens een raid.

https://tweakers.net/ext/f/SqGhI4Axtfnb1JyzmIJubG82/thumb.png

• Raikkonen_WC
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17:10
Dat surprise traden is wel echt lachen!!! Heb vandaag even een box vol met dubbele pokemons klaar gezet waarmee ik dit wel eens wilde proberen, uiteindelijk Een uur lang alleen maar geruild! Echt een paar gave pokemons gekregen, waaronder 3x een Fantyrm en 1x een Larvitar en Grookey. Daarnaast ook nog een Charmender en die robo-pokedex (kom even niet op zijn naam)!

• predacore
  • Laatst online: 17-02 16:54

predacore

@TychoV

xeromorphic schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:26:
EIN-DE-LIJK !

Helaas mijn eerste shiny sinds red/blue/yellow verspild! Had geen masterball meer en hij ontsnapte tijdens een raid.

[Afbeelding]
goed gedaan!
nu door naar de shiny hunt

The Buddha Boy - Nemo - Liquidgenius.

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15:53

Gynnad

* * *

Voor de liefhebbers, het youtube kanaal staat alvast open:

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Barnagma
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 15:46
Na ruim 20 uur Pokemon Shield begin ik de hoeveelheid dialoog wel een beetje zat te worden.

Zeker nu ik bezig ben om naar de Champion te gaan. Blablabla. Word er NOG mee gelul tussen gepropt. Noem me ouderwets, maar ik mis de Elite 4 + champion een beetje.

Voor de rest vermaak ik me erg goed met het spel. De galar forms zijn leuk (soms wel een beetje fucked up).

• JackAvery
@Barnagma , ik zit op hetzelfde punt (na 50 uur, de raids hebben me een beetje afgeleid). Mijn zus vertelde me dat het in ieder geval beter is dan Sun/Moon qua cutscenes en dialoog :P Anyway, sommige mensen willen meer verhaal, anderen minder, kan je nooit iedereen tevreden mee stellen. Er is gelukkig wel een optie om de cutscenes te skippen.

Benieuwd wat ze vanmiddag tonen. De persrelease zei dat er ook SwSh-gerelateerd nieuws zou zijn, hoop op iets meer dan Pokémon Home maar we zien wel zeker.

Voor mij is het in ieder geval een erg geslaagde Pokémon game geworden, hopelijk leert GF nu eindelijk eens om hun spel te patchen. Sword en Shield zijn een goede basis voor toekomstige consoleversies maar er zijn veel punten die het "net niet" zijn.

Btw, als iemand Pokérus wilt, ik heb nog wat geïnfecteerde beestjes.

JackAvery wijzigde deze reactie 09-01-2020 11:20 (4%)

• Akaendra
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16:49
De Direct zal ook 20 minuten duren, langer dan alle andere Pokemon specific Directs.
Ik hoop op Home, wellicht een teaser voor de game van dit jaar (want die zal er zeker komen) en ik hoop echt een patch om wat problemen op te lossen/ UI te verbeteren.

• DutchCrownNL
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 18:02
Akaendra schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:06:
De Direct zal ook 20 minuten duren, langer dan alle andere Pokemon specific Directs.
Ik hoop op Home, wellicht een teaser voor de game van dit jaar (want die zal er zeker komen) en ik hoop echt een patch om wat problemen op te lossen/ UI te verbeteren.
Home komt in Februari uit, en ze hebben een Expension pass aangekondigd met 2 nieuwe werelden met oude en nieuwe Pokemon (waaronder oude bekende legendarische).
30 euro voor de pas, Home nog niet bekend.

Xbox Live Ambassador | Xbox One X | Flintstone NL | KPN Glas 500/500 i.c.m. Ubiquiti Edgerouter Lite

• Akaendra
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16:49
30 Euro voor de pass is leuk, en nieuwe content dus al in juni. Ook echt nieuwe content, dus geen 3de versie met wat aanpassingen, en nog extra pokemon bovenop hetgeen we al hadden, waaronder dus nieuwe Galar forms.
Als de Expansion pass ook per gebied weer een goed aantal uren speelplezier heeft is dat de moeite meer dan waard.

• JackAvery
Ziet er allemaal leuk uit, en de prijs lijkt redelijk. Lange-termijnsondersteuning van de game heeft hopelijk ook tot gevolg dat er andere dingen upgedated gaan worden.

Een korte recap:

Sword & Shield krijgen een uitgebreide expansion pass. Deze zal licht verschillen afhankelijk van welk spel je bezit. De pass bestaat uit twee delen, beide zijn seamless omgevingen zoals de Wild Area:
The Island of Armor (release in juni) - je registreert je om te trainen bij een dojo. Centraal staat de legendary Kubfu, een fighting type die twee mogelijke evoluties en gigantamax vormen heeft.
The Crown Tundra (release in de herfst), waarin je een expeditie leidt en een verhaal volgt over een nieuwe legendary, Calyrex (psychic/grass).

Beide areas hebben een nieuw avontuur. De pass voegt behalve nieuwe pokémon ook 200+ oude pokémon toe... deze gaan ook beschikbaar zijn voor mensen die de pass niet bezitten, via link trades, Pokémon Home etc.

Andere features die eruit sprongen (lijst is niet compleet):
• Apricots keren terug
• Nieuwe tutor moves
• Crown Tundra krijgt een co-op feature.
• Gigantamax vormen voor de drie starters. Bulbasaur en Squirtle lines zijn ook gespotted, inclusief Gigantamax :) Screenshots @Serebii.net
• Legendary bird Galarian forms spotted?
• Nieuwe customisation opties
• Battle Challenges

De pass kost 30 euro, deze koop je voor Sword of Shield. Meer info op de Nintendo website.

Vandaag volgt een update waarin Galarian Slowpoke wordt toegevoegd. Met een item uit de expansion pass kan deze evolueren.

Ook voor vandaag: nieuw Max Raid event zorgt voor een hogere kans om Gigantamax Coalossal, Lapras, Flapple & Appletun tegen te komen.

Direct later kijken?

JackAvery wijzigde deze reactie 10-01-2020 16:27 (13%)

• Gynnad

Gynnad

* * *

Vind persoonlijk 30 euro redelijk prijzig, maar ligt eigenlijk er vooral aan hoeveel speluren erbij gaan komen per expension pack, was lastig uit de video te halen. Verder wel tof dat er een DLC komt, geeft ook misschien nog wel ruimte voor een 3e en een 4e mocht het aanslaan? Ze gingen nu heel bewust naar rechts en onder voor de expension packs, misschien ook nog een keer naar links en boven?

• Jacman
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14:22

Jacman

Kida!

Zoals ik het begrepen heb wordt de 30 euro each bedoeld als 30 euro voor de Shield pass en 30 euro voor de Sword pass. In deze pass zitten dan beide DLC.

psn-id: Jacman

• Gynnad

Gynnad

* * *

Klopt @Jacman, de kosten voor de twee expansion packs zijn 30 euro samen, zie ook https://www.nintendo.nl/G...22111.html#Expansion_Pass.

Edit: ik bedoel de als je de twee uitbreidingen voor de Sword versie aanschaft kost het dus 30 euro. Wil je ze voor shield ook dan moet je nog eens 30 euro betalen.

Gynnad wijzigde deze reactie 09-01-2020 18:43 (32%)

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Gynnad schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:23:
Klopt @Jacman, de kosten voor de twee expansion packs zijn 30 euro samen, zie ook https://www.nintendo.nl/G...22111.html#Expansion_Pass.
60 euro samen. Dus 30 euro voor de Sword expansion en 30 euro voor de Shield expansion.

• MR.Harok
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 16:40
De eerst beelden maken mij vrolijk. Maar ik hou nog wel even een slag om de arm tot dat ze uitkomen. Normaal gesproken brachten twee delen uit zoals Black/White & Black/White 2 en Sun/Moon & UltraSun/UltraMoon. Daarvoor moest je twee keer de volle pond betalen. Dit lijkt me op het eerste gezicht dan ook een welkome verandering

Nintendo Switch Friendcode: SW-5915-9627-5679

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Ben benieuwd op welk level de Pokémon van je tegenstanders in de uitbreiding pakketen zitten. Als mijn team compleet overleveled zou zijn zal ik niet met hetzelfde team verder gaan maar wat Pokémon vangen die meer aansluiten op de levels van tegenstanders.

select * from Fish;

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ben erg nieuwsgierig naar de twee nieuwe Regi pokemon.

• Dubrillion
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18-02 07:22
Ziet er goed uit. Vind het ook goed dat ze dit doen ipv in November een UltraSword en MegaShield ofzoiets.

Al heb ik na het uitspelen de game niet meer aangeraakt is het leuk om dan in Juni weer eens op te pakken.

En eindelijk een beetje normale tassen zo te zien! ;)

• Barnagma
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 15:46
Als de passen net zo veel content geven als de DLC van BOTW vind ik het die 30 euro meer dan waard! We wachten rustig af :)

• TheMandroid
  • Laatst online: 16:58
Ik vraag me af hoe groot de dlc gaat worden.
Eerst betaalde je 50 euro voor een tweede game. Maar dan had je ook heel wat speeltijd.
Ik heb het idee dat deze dlc's gewoon een stukje van de map worden waar je binnen 2u doorheen klikt. Dat zou wel jammer zijn.

• Skinnyice
Na het completen kan je opnieuw de league doen en na de update van gister had ik een NPC die zei dat ze uit Kanto kwam. Toeval of is dit een verwijzing naar iets nieuws?

• JackAvery
@TheMandroid - in de Direct vermeldt GameFreak dat elke nieuwe area groter is dan de Wild Area. Hoeveel dat over content zegt, is natuurlijk iets anders. Bij twijfel wacht je gewoon ff af tot alles gereleased is :P Heb zelf wel de indruk dat er vee toegevoegd wordt.

Persoonlijk vind ik een expansie trouwens een veel betere oplossing dan een derde versie. Je verliest de keuze om te wachten tot de definitieve editie (en dus maar één game te kopen), maar je wint dat alles met elkaar geïntegreerd is.

... en ja, eindelijk normale tassen :p

----
Iemand op Reddit heeft deze infographic in elkaar gebokst over hoe cross-gen transfers nu werken. Misschien nuttig voor sommigen om het overzicht te bewaren

Enkele GameCube spinoffs niet inbegrepen, en natuurlijk kan je enkel de Pokémon naar Sw/Sh transferren die effectief in het spel zitten :)

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14:48
Is er ondertussen al bekend wat voor prijs structuur Pokémon Home gaat kennen? Gaat het de Bank volgen of wordt het bijvoorbeeld achter een Nintendo Online abonnement gezet.

• dragon2
  • Niet online
Nieuwe codes:
GALAR voor gratis Bottle Cap - geldig tot 28 februari
AREAS1LVESTRE voor 10 gratis Premier Balls - tot 28 februari

• ParaDroid2
  • Registratie: augustus 2015
  • Nu online
Weet iemand of het mogelijk is om Gigantamax raids te krijgen zonder Nintendo online? Wij hebben al zeker 100 raids gedaan en zijn nog geen enkele Gigantamax raid tegen gekomen.

• PuddingNL
  • Laatst online: 17-02 14:38
Ik begrijp denk ik dat Dynamaxing vs. Gigantamaxing niet helemaal.. wat is het verschil?

• TheMandroid
Hoe komen jullie aan al die codes als ik vragen mag?

Ik wordt overigens gek van die Delibird. 9 van de 10 dens komt een Delibird uit.
Wat Gigantamax betreft heb ik nu:
1 Pikachu
1 Meowth
3 Butterfree
2 Snorlax
1 Centiskorch.

Alleen meowth zit niet in m'n party tot nu toe. :p
Favoriet is toch wel Butterfree met zijn Tinted Lens ability. Waardoor not very effective moves een dubbel effect krijgen. Dus 0.5 effect wordt 1 effect. Waardoor de pokemon geen not very effective moves kan hebben.

• JackAvery
@ParaDroid2 , voor zover ik begrijp moet je die gewoon tegenkomen, ook offline. 5% kans op een Gigantamax Pokémon, die enkel in bepaalde dens kunnen opduiken.

Specifieke raids zijn met specifieke dens verbonden (spawn table hier). Ik denk dat event Gigantamax mon een veel hogere spawn rate hebben in die specifieke dens, dus die zou je wel al moeten tegengekomen zijn, toch in de 4-5 sterren raids.

@PuddingNL, Gigantamax pokémon hebben een unieke look en één van hun Dynamax aanvallen wordt vervangen door een unieke Gigantamax aanval. Geen verschillen qua stats.

• protoss warrior
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:11
TheMandroid schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:00:
Hoe komen jullie aan al die codes als ik vragen mag?

Ik wordt overigens gek van die Delibird. 9 van de 10 dens komt een Delibird uit.
Wat Gigantamax betreft heb ik nu:
1 Pikachu
1 Meowth
3 Butterfree
2 Snorlax
1 Centiskorch.

Alleen meowth zit niet in m'n party tot nu toe. :p
Favoriet is toch wel Butterfree met zijn Tinted Lens ability. Waardoor not very effective moves een dubbel effect krijgen. Dus 0.5 effect wordt 1 effect. Waardoor de pokemon geen not very effective moves kan hebben.
Delibird zou al meer als een week(2 weken?) niet zoveel voor moeten komen, we hebben in de tussentijd al magikarp gehad waar je dood mee gegooid werd inclusief verhoogde shiny kans en nu hebben we g-max Lapras, Alcremie, Coalossal, Flapple en Appletun als event raids.
Waarbij Flapple/Appletun en Lapras/Coalossal versie exclusive zijn(ik heb in ieder geval nog geen Flapple/Coalossal raids in mijn Shield gehad en heb in het weekend zeker 6 keer alle raids weggewerkt om weer nieuwe te krijgen)

Ik gok trouwens dat de meeste de codes halen van Serebii https://www.serebii.net/swordshield/serialcode.shtml of een vergelijkbaar overzicht.

protoss warrior wijzigde deze reactie 13-01-2020 12:20 (6%)

• Gynnad

Gynnad

* * *

Zo gisteren de 8e gym batch gehaald, nu op naar de Champions Cup. Gisteren nog mooi enkele pokemon van level 55 kunnen vangen, dat versterkt mijn team toch wel flink in de breedte (o.a. Lapras).

Mij verder nog niet echt verdiept in de dens. Moet zeggen dat de gyms allemaal ook nog wel vrij makkelijk te doen waren, bij 1 gym het gevecht een keer overnieuw moeten doen, door verkeerde type pokemon.

Is het aan te raden om zo vlug mogelijk aan de Champions Cup mee te gaan doen of is het spel daarna vrij vlug afgelopen en is het misschien verstandiger om nu nog wat rond te lopen en de huidige lijst van Pokemons te versterken / het team in de breedte sterker te maken?

--

Overigens het Online element, voegt dat veel toe wat jullie betreft? Ik speel op dit moment alleen in offline mode en twijfel nog of een Nintendo Online Abbo echt iets zal toevoegen.

Gynnad wijzigde deze reactie 13-01-2020 12:26 (37%)

• protoss warrior
Gynnad schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:20:
Zo gisteren de 8e gym batch gehaald, nu op naar de Champions Cup. Gisteren nog mooi enkele pokemon van level 55 kunnen vangen, dat versterkt mijn team toch wel flink in de breedte (o.a. Lapras).

Mij verder nog niet echt verdiept in de dens. Moet zeggen dat de gyms allemaal ook nog wel vrij makkelijk te doen waren, bij 1 gym het gevecht een keer overnieuw moeten doen, door verkeerde type pokemon.

Is het aan te raden om zo vlug mogelijk aan de Champions Cup mee te gaan doen of is het spel daarna vrij vlug afgelopen en is het misschien verstandiger om nu nog wat rond te lopen en de huidige lijst van Pokemons te versterken / het team in de breedte sterker te maken?

--

Overigens het Online element, voegt dat veel toe wat jullie betreft? Ik speel op dit moment alleen in offline mode en twijfel nog of een Nintendo Online Abbo echt iets zal toevoegen.
Als je wilt traden voor hele specifieke pokemon helpt online behoorlijk doordat je dan bij communities als gamefaqs en reddit terecht kan ipv alleen lokaal.

Ik vind zelf surprise trade geweldig en ook daar is online voor nodig volgens mij, al mijn gebreede pokemon die niet perfect zijn gaan de surprise trade in en ik heb ondertussen 2 boxen en een beetje aan pokemon uit de surprise trade die ik bewaar voor nieuwe breed projecten(5iv pokemon of pokemon met goede iv's in specifieke zeldzame ballen, etc). Ik hoop altijd dat ik iemand anders help met mijn pokemon en het is gewoon leuk om te kijken wat je allemaal krijgt.

buiten dat is het voornamelijk battles en veel meer potentiele raids waar je aan mee kunt doen(als ze nou ook nog eens de refresh rate van die raids lijst zouden verhogen dan zou je misschien ook wat vaker kunnen joinen, ik doe nu gewoon telkens een surprise trade aanzetten waardoor ik kan refreshen, als er dan een raid is die ik wil doen cancel ik de surprise trade weer)

• TheMandroid
protoss warrior schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:18:
[...]

Delibird zou al meer als een week(2 weken?) niet zoveel voor moeten komen, we hebben in de tussentijd al magikarp gehad waar je dood mee gegooid werd inclusief verhoogde shiny kans en nu hebben we g-max Lapras, Alcremie, Coalossal, Flapple en Appletun als event raids.
Waarbij Flapple/Appletun en Lapras/Coalossal versie exclusive zijn(ik heb in ieder geval nog geen Flapple/Coalossal raids in mijn Shield gehad en heb in het weekend zeker 6 keer alle raids weggewerkt om weer nieuwe te krijgen)

Ik gok trouwens dat de meeste de codes halen van Serebii https://www.serebii.net/swordshield/serialcode.shtml of een vergelijkbaar overzicht.
Die heb ik ook nog nooit tegengekomen. Waarschijnlijk is m'n internetverbinding te slecht. :(

• protoss warrior
TheMandroid schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:49:
[...]

Die heb ik ook nog nooit tegengekomen. Waarschijnlijk is m'n internetverbinding te slecht. :(
Voor welke lokale raids er zijn zou je internet verbinding niet uit moeten maken voor zover mij bekend, het is wel zo dat die onthoud hoeveel raids je nog open had staan volgens mij dus als je alle raids die open staan lokaal doet op 2 na heb je de volgende dag er maar 2(wel andere) tot je die haalt. Als je dus een nieuwe batch raids wil hebben moet je ze allemaal halen wat zonder menselijke medespelers behoorlijk lastig kan zijn zeker zonder lvl100 pokemon en/of legendaries door de incompetente npc's, voordeel is dan wel dat je dit oneindig kan doen(alle raids halen om een nieuwe batch te krijgen).
Volgens mij reset de wild area ook af en toe helemaal maar geen idee of daar een logica in zit.

Als je nu alle raids haalt en er zit bij de nieuwe batch raids geen 1 event raid dan moet je wel heel veel pech hebben, het is in theorie mogelijk maar ik heb meestal 3-5 event raids per batch.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
protoss warrior schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:39:
[...]
Ik vind zelf surprise trade geweldig en ook daar is online voor nodig volgens mij, al mijn gebreede pokemon die niet perfect zijn gaan de surprise trade in en ik heb ondertussen 2 boxen en een beetje aan pokemon uit de surprise trade die ik bewaar voor nieuwe breed projecten(5iv pokemon of pokemon met goede iv's in specifieke zeldzame ballen, etc). Ik hoop altijd dat ik iemand anders help met mijn pokemon en het is gewoon leuk om te kijken wat je allemaal krijgt.
Ik vind het vooral geinig om Pokemon uit andere regio's te krijgen met Japanse, Chinese of Koreaanse namen. :+

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Skinnyice
g0tanks schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:01:
[...]

Ik vind het vooral geinig om Pokemon uit andere regio's te krijgen met Japanse, Chinese of Koreaanse namen. :+
Door Pokemons uit andere regio's te breeden verhoog je ook weer je kans op een Shiny, dubbele pret dus.

• protoss warrior
Skinnyice schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:08:
[...]

Door Pokemons uit andere regio's te breeden verhoog je ook weer je kans op een Shiny, dubbele pret dus.
Klopt inderdaad dat is de andere reden dat ik ze bewaar(hoop japanse en chinese surprise traders, meer als engelse heb ik het idee) en ik ben een 2e save begonnen op een 2e Nintendo account met Duits als taal om te proberen een duitse ditto met 6 perfecte iv's te krijgen, die ruil ik dan via een vriend zijn switch naar mijn hoofdsave. Ik heb nog geprobeerd of er iemand een 6iv foreign ditto te ruil had in verschillende fora maar die er zijn vragen de hoofdprijs.

• JackAvery
Kleine update over de Sw/Sh DLC: blijkbaar zullen sommige van de toegevoegde Pokémon ook in Max Raid Battles te vinden zijn. Deze raids kunnen ook gejoined worden door vrienden die de expansion pass niet bezitten. (Bron)

M.a.w., zelfs als je de DLC niet koopt, is er een manier om (een onbekend aantal van) de terugkerende Pokémon te vangen :)

• rkvvkevin
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 10:48
Nvm

rkvvkevin wijzigde deze reactie 13-01-2020 23:10 (98%)

• TheMandroid
protoss warrior schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:18:
[...]

Blijkbaar moest ik via mystery gift het wild area news ophalen handmatig.

Daarna 5 gigantamax in 1 rij: 1 lapras, 2 Appletun en 2 alcremie. Wel jammer dat ze op deze manier niet zeldzaam blijven.

• Desutoroiya
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 16:56
Zijn hier nog mensen die pokedex willen voltooien?

Ik ben bereid om de legendary exclusive heen en terug te ruilen.
Ik heb zelf de sword versie.

https://discord.gg/HCQxJaU || Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

• xeromorphic
Desutoroiya schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:26:
Zijn hier nog mensen die pokedex willen voltooien?

Ik ben bereid om de legendary exclusive heen en terug te ruilen.
Ik heb zelf de sword versie.
Ik heb helaas ook Sword, anders kon ik je wel helpen.
De legendary van shield heb ik helaas terug moeten ruilen.
Waarschijnlijk kan ik je volgende maand wel helpen als Pokemon home live is.
Dan kan ik de game van mijn schoonzusje lenen en rush ik even naar de legendary toe om mn living dex aan te vullen in de pokemon bank.

• Desutoroiya
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 16:56
xeromorphic schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:33:
[...]

Ik heb helaas ook Sword, anders kon ik je wel helpen.
De legendary van shield heb ik helaas terug moeten ruilen.
Waarschijnlijk kan ik je volgende maand wel helpen als Pokemon home live is.
Dan kan ik de game van mijn schoonzusje lenen en rush ik even naar de legendary toe om mn living dex aan te vullen in de pokemon bank.
Ondertussen heb ik mijn pokedex compleet. Nu tijd om shinies te gaan zoeken _/-\o_

https://discord.gg/HCQxJaU || Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

• whahas
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 23-01 19:33
Ze hebben het 'derde scherm probleem' opgelost, maar het niet aan de spelers gegeven. Het wordt alleen gebruikt in toernooien tijdens VGC. Waarom maakt Nintendo / TPC / Gamefreak daar niet gewoon een app van voor een derde Switch zodat je mee kan kijken als je vrienden tegen elkaar aan het strijden zijn?

Ik ben zwaar teleurgesteld, want ik ging er van uit dat ze het niet zouden implementeren. Laten zien dat het kan en dan niet in de game stoppen is nog veel erger dan ik me had in kunnen beelden. Bah. :(
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True