Even een vraagje welke tussen 2 games zweeft. Ik stel hem hier even omdat momenteel mijn voorkeur uitgaat naar Pokemon Sword.
Ik sta op het punt om Pokemon Sword aan te schaffen. Ik heb een switch en wil graag weer een Pokemon avontuur aangaan. Nu heb ik vroeger Pokemon Yellow helemaal grijs gedraaid en heel veel jaren later Alpha Sapphire op de 3DS. Daarna Sun welke met al wat minder wist vast te grijpen. Sindsdien niks meer. Nu lijkt Sword de meest voor de hand liggende keus gezien dat de meest recente versie is, nieuw verhaald e.d. en ook echt aanvoelt als volwaardige game. Er is echter ook Pokemon Let's Go welke me aanspreekt gezien het een soort remake is van het origineel. Ik heb echter het onderbuik gevoel na het lezen van div. reviews dat dit spel meer een soort techdemo / samensmelting is tussen Yellow en Go (waar ik niks mee heb). Voordeel is het (semi) originele verhaal. Nadeel dat veel leuke dingen eruit gehaald zijn zoals het vangen van Pokemon met gevechten.
Waar ben ik naar op zoek:
1. Nieuw (groot) avontuur met goed verhaal.
2. Zo veel mogelijk Old School speelwijze (uitputten om te kunnen vangen, trainen om sterker te worden)
3. Ik speel het liefst met de Pokemon uit Generatie 1 en 2.
4. Een spel dat "af" voelt.
Zoals gezegd. Ik neig momenteel naar Sword omdat dit aanvoelt als een echte volwaardige Pokemon game met de meeste "bang for buck". Of heb ik het helemaal mis en is mijn mening over Let's Go verkeerd?
Vreemde is dat de meeste vergelijkingen tussen Sword en Let's Go gewonnen worden door Let's Go door reviewers...
[
Voor 11% gewijzigd door
VulcanRaven op 25-02-2021 11:22
]