Ah, dat is leuk om te horen. Is het net zoals in Let's Go dat de Pokemon in de Pokeball niet echt weg is, maar een sloot aan experience krijgt op het moment als je hem weer 'uithaalt'?Lekker Ventje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 07:18:
Mooi, kan de Poké Ball Plus hier ook gebruiken om te levelen. Eerste indruk is positief al duurt die intro me elke game weer veel te lang. Ik wil Pokémon vangen in plaats van elke game weer heel dat verhaal aan het begin.
Vanmorgen ook eerste half uurtje gespeeld. Vind het er nog best mooi uitzien. Het is geen BOTW maar het is ook niet dezelfde stijl. Ben voor Scorbunny gegaan. Fijn dat je ook tijdens het openingsgevecht al kan zien wat voor nature je starter heeft.
Ja er zijn tegenwoordig mints. Maar sommige dingen die ik al generaties aan pokemon games doet sluipen er gelijk weer in! Ik ga hier wel weer plezier aan beleven.
Uiteraard door de jaren aan ouder worden en minder tijd hebben zal het niet zo zijn dat ik alle 400 Pokemon ga vangen in 4 maanden, maar het ziet er goed uit, speelt leuk en de nostalgie factor naar die tijd met een link cable op het schoolplein kruipen al snel weer terug!
Ja er zijn tegenwoordig mints. Maar sommige dingen die ik al generaties aan pokemon games doet sluipen er gelijk weer in! Ik ga hier wel weer plezier aan beleven.
Uiteraard door de jaren aan ouder worden en minder tijd hebben zal het niet zo zijn dat ik alle 400 Pokemon ga vangen in 4 maanden, maar het ziet er goed uit, speelt leuk en de nostalgie factor naar die tijd met een link cable op het schoolplein kruipen al snel weer terug!
Ik moet nog even wachten tot de mediamarkt/gamemania open gaat
Heb 45 minuten gespeeld en ben er ben er tot nu toe positief over te spreken
Vind dat de wereld er leuk en levendig uitziet, en ik was ook verrast dat ik op de eerste route al een klein teampje bij elkaar heb gevangen.
Had de nachtopening bij de GM wel enorm onderschat, dacht dat ik de game daar wel even op kon halen. 00:20 stond ik er, en om 01:30 kreeg ik m mee.
Had de nachtopening bij de GM wel enorm onderschat, dacht dat ik de game daar wel even op kon halen. 00:20 stond ik er, en om 01:30 kreeg ik m mee.
Ik heb shield gedownload. Leuk maar een beetje een langzaam begin. Gelijk ook een probleem: bij mij zijn alle teksten in de gfx russisch terwijl ik toch echt Engels heb geselecteerd. Meer mensen hier last van?
Idem hier, al stoor ik mij er niet echt aan moet ik zeggen.WillemJanJansen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:30:
Ik heb shield gedownload. Leuk maar een beetje een langzaam begin. Gelijk ook een probleem: bij mij zijn alle teksten in de gfx russisch terwijl ik toch echt Engels heb geselecteerd. Meer mensen hier last van?
Game speelt wel heerlijk weg overigens.
Wat mij wel opviel is dat je rival niet de starter koos die normaal gesproken contra was (koos jij vuur dan hij water).
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Bedoel je toevallig de teksten op borden en dergelijke in de game? Zoja, dat is vaak een verzonnen schrift zodat ze niet de elementen voor iedere taal hoeven aan te passen maar wel tekst kunnen gebruiken en daarmee een gevoel van leven in de wereld blazen.WillemJanJansen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:30:
Bijvoorbeeld voor de tekenserie: https://www.pocketmonsters.net/content/Anime_Language
Dat doen ze sinds Sun & Moon inderdaad niet meer. Ze kiezen nu de starter waarbij jij een type advantage hebt. Vroeger ze kozen juist de starter die sterk was tegen jouw keuze.DutchCrownNL schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:38:
[...]Wat mij wel opviel is dat je rival niet de starter koos die normaal gesproken contra was (koos jij vuur dan hij water).
[ Voor 23% gewijzigd door Caayn op 15-11-2019 10:52 ]
Ah dan zal het misschien zo horen. Het viel mij ook op met de starter. Normaal ben je altijd in het nadeel. Nu krijg je zelfs direct een voordeel in het eerste gevecht, zonder al te veel te verklappen aan anderen. De spellen worden wel steeds liever. Dat de niet gekozen pokemon met Leon mee gaat bijvoorbeeld.DutchCrownNL schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:38:
[...]
Idem hier, al stoor ik mij er niet echt aan moet ik zeggen.
Game speelt wel heerlijk weg overigens.
Wat mij wel opviel is dat je rival niet de starter koos die normaal gesproken contra was (koos jij vuur dan hij water).

Ja na het lezen van jouw reactie en die van dutchcrownnl denk ik dat je gelijk hebt.Caayn schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:40:
[...]
Bedoel je toevallig de teksten op borden en dergelijke in de game? Zoja, dat is vaak een verzonnen schrift zodat ze niet de elementen voor iedere taal hoeven aan te passen maar wel tekst kunnen gebruiken en daarmee een gevoel van leven in de wereld blazen.
Bijvoorbeeld voor de tekenserie: https://www.pocketmonsters.net/content/Anime_Language
Iemand hier al last van gehad? Het is verstandig om autosave uit te zetten tot er een oplossing is.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Bedankt voor de heads up. Ik had autosave gelukkig al uitgezet. Is een beetje irritant als je een legendary wilt gaan vangen straks.Zeror schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:49:
Iemand hier al last van gehad? Het is verstandig om autosave uit te zetten tot er een oplossing is.
[Afbeelding]
Thx, goeie tip!WillemJanJansen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:52:
[...]
Bedankt voor de heads up. Ik had autosave gelukkig al uitgezet. Is een beetje irritant als je een legendary wilt gaan vangen straks.
Laatste keer dat ik Pokémon heb gespeeld is de Red variant op een diskette... Vanochtend heel effe kwartiertje gespeeld, uitleg is niks veranderd!
Van het weekend veel tijd, dus maar weer is een keer los gaan op Pokémon!
Das alweer een tijdje geleden dan!lowskilled-ftw schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:04:
[...]
Thx, goeie tip!
Laatste keer dat ik Pokémon heb gespeeld is de Red variant op een diskette... Vanochtend heel effe kwartiertje gespeeld, uitleg is niks veranderd!
Van het weekend veel tijd, dus maar weer is een keer los gaan op Pokémon!
Heb de grassoort Grookey gekozen. Kom op route 2 gelijk al een watersoort tegen. Hebben ze goed gegaan. Normaal zijn de eerste paar dorpjes alleen maar normal en bug soorten.
Even kijken wanneer we kunnen ruilen. Zal het levelen behoorlijk helpen als je traded Pokémon hebt.
[ Voor 62% gewijzigd door WillemJanJansen op 15-11-2019 11:43 ]
Zeker, heb er wel weer zin in! Jeugdsentiment...WillemJanJansen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:41:
[...]
Das alweer een tijdje geleden dan!
Heb de grassoort Grookey gekozen. Kom op route 2 gelijk al een watersoort tegen. Hebben ze goed gegaan. Normaal zijn de eerste paar dorpjes alleen maar normal en bug soorten.
Even kijken wanneer we kunnen ruilen. Zal het levelen behoorlijk helpen als je traded Pokémon hebt.
Scorbunny heb ik voor gekozen. Voor het ruilen heb je daar een Nintendo abo voor nodig?
24 uur later hem toch besteld, kan hem dadelijk afhalen bij de media markt. Toch wel hyped door de comments hier en de filmpjes op internet. Laatste versie was Pokémon Silver, dus benieuwd hoe ik het ga ervaren.Gynnad schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:50:
Ik ben er zelf nog niet helemaal uit of ik hem direct ga halen, ben zelf namelijk nog druk met klussen in het huis. Maar ben wel erg benieuwd naar jullie ervaringen morgen, ga hem zeker later dit jaar nog oppikken.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Geloof het wel, helaas. Gelukkig is een maandje maar 3 euro ofzo bij Nintendolowskilled-ftw schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:12:
[...]
Zeker, heb er wel weer zin in! Jeugdsentiment...
Scorbunny heb ik voor gekozen. Voor het ruilen heb je daar een Nintendo abo voor nodig?
Werkt gewoon hetzelfde.mat.hi.as schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 07:59:
[...]
Ah, dat is leuk om te horen. Is het net zoals in Let's Go dat de Pokemon in de Pokeball niet echt weg is, maar een sloot aan experience krijgt op het moment als je hem weer 'uithaalt'?
Ik kan anderen niet joinen in een raidbattle. Ik krijg elke keer een foutmelding. Anderen kunnen mij echter wel joinen, vreemd.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
20 euro voor een jaarWillemJanJansen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:15:
[...]
Geloof het wel, helaas. Gelukkig is een maandje maar 3 euro ofzo bij Nintendo
Hoezo duurde dit zo lang dan?maxim380 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:04:
Heb 45 minuten gespeeld en ben er ben er tot nu toe positief over te sprekenVind dat de wereld er leuk en levendig uitziet, en ik was ook verrast dat ik op de eerste route al een klein teampje bij elkaar heb gevangen.
MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"
Er waren best wel wat mensen op afgekomen. De rij ging de hele winkel door, en ging ook nog een stuk naar buiten. De medewerkers achter de kassa maakten ook met iedereen die aan de kassa stond nog even een praatje dus dan gaat het allemaal niet zo snel.
Kunnen ze die Hop geen steunkousen aangeven zodat ie niet elke keer door zijn hoeven zakt als hij wat zegt?
Als je het linkerpookje heel snel ronddraait heb je de John Travolta move uit Saturday Night Fever
Als je het linkerpookje heel snel ronddraait heb je de John Travolta move uit Saturday Night Fever
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Vriendin shield, ik sword. Erg leuk spel, vermaak me er super mee. Gisteren bij de mediamarkt gereserveerd, vanochtend opgehaald. Ik kan me echt nul vinden in de negativiteit tot nu.
Heel fijn ook de options waarbij je standaard zaken uit kunt zetten, als de vraag of je een nickname wilt geven.
goede toevoegingen. Verder een sfeervolle wereld.
Vol verrassingen ook, aangezien ik alleen bekend was met de eerste 150 pokémon
Heel fijn ook de options waarbij je standaard zaken uit kunt zetten, als de vraag of je een nickname wilt geven.
Ik geniet er tot nu toe ook erg van! De graphics zien er imho ook prima uit, geen BotW maar gewoon goed en sfeervol. Ook leuk dat je de pokemon gewoon rond ziet lopen.Inverted_World schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:33:
Vriendin shield, ik sword. Erg leuk spel, vermaak me er super mee. Gisteren bij de mediamarkt gereserveerd, vanochtend opgehaald. Ik kan me echt nul vinden in de negativiteit tot nu.
Heel fijn ook de options waarbij je standaard zaken uit kunt zetten, als de vraag of je een nickname wilt geven.goede toevoegingen. Verder een sfeervolle wereld.
Leuke easter egg gevonden in Pokemon. De Switch in je ingame slaapkamer heeft dezelfde joycon kleuren als de joycons die aan je switch zitten.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Ben niet echt overtuigd van dat dynamax gebeuren. Met een paar andere trainers een wilde dynamaxed Pokémon neer halen. Je staat steeds lang te wachten tot het eindelijk jouw beurt is om aan te vallen. Beetje lame.
Voorderest speelt het wel lekker weg.
Voorderest speelt het wel lekker weg.
Beetje snel misschien, maar is deze game beter dan de voorgaande? Laatste die ik ooit gespeeld heb, is Ruby.
Van wat ik nu heb gezien en gespeeld (heb 2 badges), ja.Meru94 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:21:
Beetje snel misschien, maar is deze game beter dan de voorgaande? Laatste die ik ooit gespeeld heb, is Ruby.
Heb weliswaar geen Ultra Sun/Ultra Moon gespeeld maar de normale, maar er is in deze game veel meer te zien voor mijn gevoel.
Eventueel X & Y ook? Sun en Moon zijn nu ook niet de beste games in het lijstje. Die was al minder dan de voorgaande omdat ze hebben experimenteert met een andere manier van spelen. Verder naast de omgeving hoe is het voor de rest?DutchCrownNL schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:37:
[...]
Van wat ik nu heb gezien en gespeeld (heb 2 badges), ja.
Heb weliswaar geen Ultra Sun/Ultra Moon gespeeld maar de normale, maar er is in deze game veel meer te zien voor mijn gevoel.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Yep heb Y ook gespeeld. En de nieuwe stijl bevalt me wel.Touchdomex schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:43:
[...]
Eventueel X & Y ook? Sun en Moon zijn nu ook niet de beste games in het lijstje. Die was al minder dan de voorgaande omdat ze hebben experimenteert met een andere manier van spelen. Verder naast de omgeving hoe is het voor de rest?
Heb het idee dat het allemaal wat rustiger is opgebouwd in plaats van hot naar her.
Het is (gelukkig) ook niet meer zo dat als je door 1cm gras loopt meteen in een gevecht zit, je kan nu redelijk goed doorlopen of juist trainen.
Zo heb je ook een moment dat je een Onix tegen komt, die nog te sterk is voor je en je dus ook niet kan vangen.
Heb nu 11:30 uur in de game zitten en nog geen gym battle gedaan. Heb vooral heel veel raid battles gedaan. En met de candy’s die je daarmee verdiend kun je erg snel levelen als je zou willen. Morgen toch maar eens wat gyms gaan doen. Geld zal geen probleem zijn in deze game, er is zoveel te vinden en krijgen wat geld oplevert dat je er geen omkijken naar hebt.
Tot nu toe bevalt de game goed en de Dynamax valt me alles mee.
Tot nu toe bevalt de game goed en de Dynamax valt me alles mee.
Hoe krijg je Pikachu vanuit Pokemon Lets go Pikachu ? Daar was toch een actie voor dat als je die game bezit , je dan Pikachu krijgt ofzo
psn: taker-mart
Als je voor het eerst naar de wild area kan, heb je zo’n treinstation en daar moet je met een NPC praten
Ah, ik ben echt heel blij dat ik alle streams, leaks, en negativiteit van de laatste tijd aardig heb kunnen vermijden. Heb nu een avondje erop zitten. Wat een heerlijke game. Tuurlijk het is geen perfecte game. Maar om na Ruby eindelijk weer eens een Pokemon game op te pakken is heel erg leuk. Ik heb al wat online battles gedaan dat vondt ik echt heel tof. Ook merkte ik dat ik weer zat te juichen zodra ik een wilde pokemon ving. Het zijn van die kleine kleine momentjes die ik zo tof vindt. Merk wel dat ik vaak enkel op het uitroep tekentje af ga omdat ik het 'verrassingselement' toch wel leuk vindt.
Maar ik ben over het algemeen positief gestemd over de eerste uurtjes. Het voelt ergens vertrouwd maar toch ook compleet nieuw en dat vindt ik knap want Pokemon, laten we wel wezen is voor een hele hoop mensen toch wel een heel bijzonder hoofdstuk uit onze jeugd. Stel je eens voor, jaren 90 alles hetzelfde, alleen dan red en blue niet op je gameboy maar op je switch in dit jasje... Wow.
Ps Als er mensen interesse hebben om samen te spelen pm me dan voor m'n friendcode.
Maar ik ben over het algemeen positief gestemd over de eerste uurtjes. Het voelt ergens vertrouwd maar toch ook compleet nieuw en dat vindt ik knap want Pokemon, laten we wel wezen is voor een hele hoop mensen toch wel een heel bijzonder hoofdstuk uit onze jeugd. Stel je eens voor, jaren 90 alles hetzelfde, alleen dan red en blue niet op je gameboy maar op je switch in dit jasje... Wow.
Ps Als er mensen interesse hebben om samen te spelen pm me dan voor m'n friendcode.
[ Voor 72% gewijzigd door Moodshifter op 16-11-2019 01:40 ]
Ik mis een beetje de trade optie waarmee je door lijsten kan scrollen. Dit zit er niet in zeker?
Zo niet: wil iemand een growlithe ruilen tegen mijn growlithe lvl 18. Hij levelt een beetje langzaam zonder traded.
Zo niet: wil iemand een growlithe ruilen tegen mijn growlithe lvl 18. Hij levelt een beetje langzaam zonder traded.
De GTS zit er helaas niet meer in.WillemJanJansen schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:59:
Ik mis een beetje de trade optie waarmee je door lijsten kan scrollen. Dit zit er niet in zeker?
Update hierover in dit Twitter thread. Lijkt minder ernstig dan men initieel zei. Zorg ervoor dat je SD kaartjes in FAT32 en niet in exFAT geformatterd zijn en er zouden geen problemen moeten zijn. Doet overigens enorm denken aan de bug toen Piranha Plant net uitkwam in Smash.Zeror schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:49:
[Afbeelding]
En wat dat betekent voor spelers:
Also, to be explicit: save data is not at risk at all. Saves are stored on the internal NAND, which uses FAT32/doesn't corrupt.
— Michael (@SciresM) 15 november 2019
The only data at risk are downloaded games/other SD card files, and those can be redownloaded.
The absolute worst case is you lose some screenshots.
Een vijftal uurtjes gespeeld, leuk spel! Hopelijk worden Max Raid battles wat moeilijker later, maar ik verwacht eigenlijk van niet.
[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 16-11-2019 12:40 ]
Met de Raid Battles kun je items winnen waarmee je Pokémon razendsnel kunt laten levellen.WillemJanJansen schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:59:
Klopt. Heb mijn Kirlia in één keer van 21 naar 27 kunnen brengen met die candies.Lekker Ventje schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:44:
[...]
Met de Raid Battles kun je items winnen waarmee je Pokémon razendsnel kunt laten levellen.
Al is het waarschijnlijk het beste om de candies te verdelen en je party gelijk te houden omdat een hoger level Pokémon minder xp lijkt te krijgen.
Valt tot nu toe nog behoorlijk tegen. Je kan nergens naar toe zonder dat die schijtirritante Hop je tegenhoudt, de routes zijn extreem lineair en saai, grafisch is het de beste Pokémon game maar in vergelijking met andere Switch titels is het een drama (kijk bijvoorbeeld maar eens goed naar de "reflecties" in water), er is natuurlijk de Dexit wat het primaire probleem is... Ohja, en de Wild Area. Die bestaat ook.
Hop vind ik tot de wild area vervelend daarna ben ik hem nog maar twee keer tegen gekomen in twee uur tijd, dat kan prima. Ik vind het spel juist wel heel gaaf, visueel en omdat er zoveel verschillende Pokemons zijn (rond de 40 gevangen voor de eerste gym)
De Dexit is geen probleem.. De Dexit is wat tegenwoordig hip is wat de media en de "zeurpieten" online gooien en waar iedereen het dan mee eens wil zijn om erbij te horen.Lapjespoes schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:36:
Valt tot nu toe nog behoorlijk tegen. Je kan nergens naar toe zonder dat die schijtirritante Hop je tegenhoudt, de routes zijn extreem lineair en saai, grafisch is het de beste Pokémon game maar in vergelijking met andere Switch titels is het een drama (kijk bijvoorbeeld maar eens goed naar de "reflecties" in water), er is natuurlijk de Dexit wat het primaire probleem is... Ohja, en de Wild Area. Die bestaat ook.
Zelfde als dat nog bijna niemand het spel al had gespeeld en het al gereviewbomb werd.. Te triest voor woorden.
De dexit is dan enkel een probleem voor een gedeelte van de hardcore fanbase.Brummetje schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:31:
[...]
De Dexit is geen probleem.. De Dexit is wat tegenwoordig hip is wat de media en de "zeurpieten" online gooien en waar iedereen het dan mee eens wil zijn om erbij te horen.
Zelfde als dat nog bijna niemand het spel al had gespeeld en het al gereviewbomb werd.. Te triest voor woorden.
De mensen die de spellen honderden uren per generatie spelen. voor competitie gevechten etc verschillende teams maken en tweaken. voor die mensen is er een hele hoop diepgang verloren geraakt gezien er 500 beestjes zijn gecut los van een hoop andere post game content wat sword & shield haast niet heeft tenopzichte van oudere releases. het ging immers van 807 naar 400 waarvan 80 nieuw.
en hoewel pokemon qua main verhaal lijn erg makkelijk is zat de echte uitdaging pas in de post game pak de battle frontier of zelfs de makkelijkere battle tower met regels en puzzels tussen gevechten door. je kan niet overlevelen geen potions geen legendaries. met twee bosses per dome moeilijkere gym leaders die de beste pokemon en competitive moves bezitten.
Geen kind die dat ooit gaat halen zelfs veel ouderen die dat niet halen los van de meer hardcore fanbase. dan moet je toch echt wel een goede strategie hebben en met een mooi team komen opdagen. je starters dat gaat hem vaak niet worden.
voor 95% als niet meer zal het weinig uitmaken want die hebben ook in de voorgaande generaties waar super veel post game content in zat maar weinig aangeraakt na het main verhaal wat vaak slechts een mini gedeelte is van het geheel. voor het grootste gedeelte is het gewoon 8 gyms en de champion en dan word het spel weg gelegd en dat weet gamefreak vandaar de dexit. het is zonde om games te maken met zoveel content + nog eens een hele hoop pokemon als slechts 5% er echt gebruik van maakt als niet minder.
Jammer voor de hardcore fan natuurlijk maar is het is niet geheel onbegrijpelijk. het grafische is echter niet echt netjes had toch opzich moeten matchen met andere 3rd party games moet ik zeggen en dat zie je zelfs terug in de positieve reviews.
[ Voor 14% gewijzigd door gast7 op 16-11-2019 23:46 ]
Als ze dat weten dan zou je zeggen dat er tussen de 8 badges meer moet gebeuren , desnoods meer opties kwa moeilijkheidsgraad, easy tot hard.gast7 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:40:
[...]
De dexit is dan enkel een probleem voor een gedeelte van de hardcore fanbase.
De mensen die de spellen honderden uren per generatie spelen. voor competitie gevechten etc verschillende teams maken en tweaken. voor die mensen is er een hele hoop diepgang verloren geraakt gezien er 500 beestjes zijn gecut los van een hoop andere post game content wat sword & shield haast niet heeft tenopzichte van oudere releases. het ging immers van 807 naar 400 waarvan 80 nieuw.
en hoewel pokemon qua main verhaal lijn erg makkelijk is zat de echte uitdaging pas in de post game pak de battle frontier of zelfs de makkelijkere battle tower met regels en puzzels tussen gevechten door. je kan niet overlevelen geen potions geen legendaries. met twee bosses per dome moeilijkere gym leaders die de beste pokemon en competitive moves bezitten.
Geen kind die dat ooit gaat halen zelfs veel ouderen die dat niet halen los van de meer hardcore fanbase. dan moet je toch echt wel een goede strategie hebben en met een mooi team komen opdagen. je starters dat gaat hem vaak niet worden.
voor 95% als niet meer zal het weinig uitmaken want die hebben ook in de voorgaande generaties waar super veel post game content in zat maar weinig aangeraakt na het main verhaal wat vaak slechts een mini gedeelte is van het geheel. voor het grootste gedeelte is het gewoon 8 gyms en de champion en dan word het spel weg gelegd en dat weet gamefreak vandaar de dexit. het is zonde om games te maken met zoveel content + nog eens een hele hoop pokemon als slechts 5% er echt gebruik van maakt als niet minder.
Jammer voor de hardcore fan natuurlijk maar is het is niet geheel onbegrijpelijk. het grafische is echter niet echt netjes had toch opzich moeten matchen met andere 3rd party games moet ik zeggen en dat zie je zelfs terug in de positieve reviews.
Meer story telling in een nog grotere open wereld (Zelda breath of the wild) meer end game content of zelfs als een mmo neer zetten .
Zorg er voor dat het voor de nieuwe jonge spelers leuk en makkelijk is , en voor de hardcore oude fans meer uitdagend is . Nu wals je best snel door de gyms heen heb ik t idee ,( eerste 2 badges heb ik binnen en ben al lvl 28+ . Op hard moeilijkheidsgraad had dit voorkomen kunnen worden lijkt me
dat deden ze eigenlijk al tot gen 5 Gen 5 had wellicht de meeste postgame met vooral het tweede deel in de gehele serie, beste verhaal lijn uit de serie het spel had zelfs een hard modus voor de main story line die je kon instellen. ook qua grapics en art style zag het er meer volwassen uit.taker1987 schreef op zondag 17 november 2019 @ 00:22:
[...]
Als ze dat weten dan zou je zeggen dat er tussen de 8 badges meer moet gebeuren , desnoods meer opties kwa moeilijkheidsgraad, easy tot hard.
Meer story telling in een nog grotere open wereld (Zelda breath of the wild) meer end game content of zelfs als een mmo neer zetten .
Zorg er voor dat het voor de nieuwe jonge spelers leuk en makkelijk is , en voor de hardcore oude fans meer uitdagend is . Nu wals je best snel door de gyms heen heb ik t idee ,( eerste 2 badges heb ik binnen en ben al lvl 28+ . Op hard moeilijkheidsgraad had dit voorkomen kunnen worden lijkt me
vanaf gen 6 en verder werd het enkel makkelijker gemaakt grafisch werd het meer voor kids en veel minder (zowat geen) post game ze gingen weg van de traditie. het enige wat steeds wel werd toegevoegd waren meer pokemon en gimmicks als mega evolution z moves en in dit geval dynamax. het competitieve was hierdoor nog intact gebleven vandaar dat de kritiek in de 3ds delen wat minder erg is dan nu qua multiplayer competities bleef de diepgang immers intact
dit heeft te maken met de opkomst van mobile gaming als angry birds etc. ze willen de games toegankelijk houden en makkelijker maken dan de voorgaande generaties dat mensen toch pokemon games kopen inplaats van gratis mobile games gezien veel kids een mobiel op zak hebben inplaats van een 3ds.
met de switch hebben ze het concept echter versimpeld waardoor ook het competitieve gedeelte word geraakt. en zelfs veel fan favorieten dus niet meer in een team kunnen worden getweaked.
de hardcore fans zijn echter een klein gedeelte van de totale sales. als we het versimpelen het enige wat de grote groep van 95% trekt is een nieuwe regio nieuwe pokemon en een gimmick als dynamax/ wild area. de diepgang en postgame boeit de grote groep niet zoveel en deze methode werkt er is geen reden om het concept in de normale verhaal lijn te vergroten tussen de 8 gyms de casuals en de kids die kopen het toch.
ze hadden best de postgame in het normale verhaal kunnen verwerken maar dat zou niet echt veel resultaat hebben. wat ze in het verleden deden waarbij het vaak ook niet altijd gevonden werd werkt beter. als je de moeilijke post game verder in de main verhaal lijn plaats heb je wellicht het risico om de kids af te schrikken omdat het te moeilijk is oftwel minder sales. de strategie met de oude games was zo slecht nog niet waarbij enkel de meer hardcore spelers van de post game features gebruik maakten.
het is heel leuk om beide groepen tevreden te houden maar als het 95% vs 5% is als niet minder. de kosten om die 95% blij te houden zijn veel lager dan veel moeite doen om de 5% de oude fans tevreden te houden.
[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 17-11-2019 01:22 ]
Op zich vind ik het grafisch wel te pruimen, zolang je niet te dicht bij rotsen of bomen komt in de Wild Area want dan kijk je tegen rasters aan.
Heb gisteren geprobeerd om Butterfree te vangen door telkens de game opnieuw op te starten als ie uit de bal ontsnapte. Bij de vijfde keer opstarten was de rode pylon verdwenen, ook al stond die wel in mijn savegame. Er is duidelijk over nagedacht😀
Heb gisteren geprobeerd om Butterfree te vangen door telkens de game opnieuw op te starten als ie uit de bal ontsnapte. Bij de vijfde keer opstarten was de rode pylon verdwenen, ook al stond die wel in mijn savegame. Er is duidelijk over nagedacht😀
Hoe krijg je dat kreng naar beneden?Lekker Ventje schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:04:
Op zich vind ik het grafisch wel te pruimen, zolang je niet te dicht bij rotsen of bomen komt in de Wild Area want dan kijk je tegen rasters aan.
Na een slaapverwekkend trage start toch doorgezet. Heb nu de 2e badge gekregen en nu begint het toch weer leuk te worden. Enige waar ik me wel mateloos aan irriteer is de ontzettend lage catch rates opeens (Vanaf level 20 of zo)! Ik moet letterlijk een pokeball of 20 gooien wil ik ze kunnen vangen. Health is ver in het rood en meerdere soorten balls geprobeerd. Lees op het WWW meerdere klachten hierover. Wat is jullie ervaring hiermee?
In het gras zitten, niet bewegen en fluiten door left-stick in te drukken.WillemJanJansen schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:14:
[...]
Hoe krijg je dat kreng naar beneden?
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Oké bedankt. Ik heb net wat doms gedaan: per ongeluk draining kiss weggedaan bij mijn Gardevoir. Even te snel doorgeklikt. Is er een npc waar ik mijn moves kan terugzetten?
Ja in het pokemoncenter naast de pc, daar heb je een kraampje en daar zou je volgens mij een vergeten move kunnen laten herstellenWillemJanJansen schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:38:
Oké bedankt. Ik heb net wat doms gedaan: per ongeluk draining kiss weggedaan bij mijn Gardevoir. Even te snel doorgeklikt. Is er een npc waar ik mijn moves kan terugzetten?
Soms inderdaad lastig, lijkt te maken te hebben met hoe sterk ze zijn tegenover je eigen team en maximum level. Het is namelijk mogelijk om zeg met lvl18 pokes een gym te verslaan, daarna tot lvl25 te kunnen vangen, en zo hele levelling curve over te slaan en dat lijken ze hiermee wat te ontmoedigen (of juist moeite waard te maken..).SparksNL schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:22:
Na een slaapverwekkend trage start toch doorgezet. Heb nu de 2e badge gekregen en nu begint het toch weer leuk te worden. Enige waar ik me wel mateloos aan irriteer is de ontzettend lage catch rates opeens (Vanaf level 20 of zo)! Ik moet letterlijk een pokeball of 20 gooien wil ik ze kunnen vangen. Health is ver in het rood en meerdere soorten balls geprobeerd. Lees op het WWW meerdere klachten hierover. Wat is jullie ervaring hiermee?
Wanneer je eigen (lead) pokemon gelijk of hoger level is dan wat je probeert te vangen, schiet je catchrate omhoog. Of als ze veel lager level zijn dan je max catch level, gaat je catchrate ook omhoog.
Zo had ik tijdje een probleem met zeg lvl40-50 pokemon met ultra balls, maar vang ik nu makkelijk lvl60 pokemon met diezelfde ultra ball. Enige verschil is paar gymbadges en levels verder te zijn.
Heb hem nu ook een tijdje gespeeld. Jammer dat de wild area voor fps drops zorgt als er veel Pokemon in het gras zitten en jij door het gras loopt.
Ik had een beetje hoop dat dit het eerste Pokemon spel was zonder FPS drops maar het mocht niet zo zijn.
Double battles gaan iig wel goed zonder fps drop.
Ik had een beetje hoop dat dit het eerste Pokemon spel was zonder FPS drops maar het mocht niet zo zijn.
Double battles gaan iig wel goed zonder fps drop.
Ik beschouw de Dexit zeker WEL als een probleem. Dat jij een andere mening hebt betekent niet dat het een feit is zoals jij brengt. Heeft helemaal niets met "hip zijn" en "zeurpieten" te maken. Dat is nogal een toxische redenering on alle andere meningen over één kam te scheren.Brummetje schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:31:
[...]
De Dexit is geen probleem.. De Dexit is wat tegenwoordig hip is wat de media en de "zeurpieten" online gooien en waar iedereen het dan mee eens wil zijn om erbij te horen.
Reviewbombing gebeurt van beide kanten. Bovendien kon het spel al een kleine week vantevoren gespeeld worden en zijn er, ondanks de kritiek, genoeg mensen die het spel toch gekocht hebben en hun kritiek uiten. En daar is niets mis mee.
Probleem of jammer dat het er niet in zit? Ik vind het ook erg jammer dat er "maar" 400 Pokemons zijn maar dat maakt het nog geen probleem. Als het echt een probleem zou zijn waarom zou je dan 60 euro uitgeven. Laat het spel dan lekker aan je voorbij gaan en ga iets anders spelen.Lapjespoes schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:59:
[...]
Ik beschouw de Dexit zeker WEL als een probleem. Dat jij een andere mening hebt betekent niet dat het een feit is zoals jij brengt. Heeft helemaal niets met "hip zijn" en "zeurpieten" te maken. Dat is nogal een toxische redenering on alle andere meningen over één kam te scheren.
Reviewbombing gebeurt van beide kanten. Bovendien kon het spel al een kleine week vantevoren gespeeld worden en zijn er, ondanks de kritiek, genoeg mensen die het spel toch gekocht hebben en hun kritiek uiten. En daar is niets mis mee.
Naast de 400 pokemons kun je volgens mij van bijna allemaal wel een shiny krijgen en dan heb je ook nog eens de Dynamax versies van enorm veel Pokemons. Dus de 400 worden er al heel snel toch een stuk meer.
Ik heb nu ongeveer 17u in de game zitten en ben super tevreden. Vanaf Pokemon Blue heb ik ze bijna allemaal gespeeld en vindt dit toch wel een van de betere games. Lekker gebalanceerd, alleen als je te lang in de wild area blijft trainen raak je overpowered. Daarnaast ook voldoende afwisseling naar mijn mening.
Ik ben het wel eens met andere hier dat het begin nogal langzaam gaat met Hop.
De surprise trade vind ik ook een mooie toevoeging. Zelfs een scorbunny gekregen van een Japanner 🤩
De surprise trade vind ik ook een mooie toevoeging. Zelfs een scorbunny gekregen van een Japanner 🤩
Haha nice heb alleen nog maar een magicarp gekregen en had een farfetch'd geven 😅MR.Harok schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:46:
Ik heb nu ongeveer 17u in de game zitten en ben super tevreden. Vanaf Pokemon Blue heb ik ze bijna allemaal gespeeld en vindt dit toch wel een van de betere games. Lekker gebalanceerd, alleen als je te lang in de wild area blijft trainen raak je overpowered. Daarnaast ook voldoende afwisseling naar mijn mening.
Aii dat is balen. Nu moet ik er wel bij vermelden dat mij dat ook al meermaals is overkomen. Machoke level 32 geruild voor een skovet level 9😢.Bieren89 schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:04:
[...]
Haha nice heb alleen nog maar een magicarp gekregen en had een farfetch'd geven 😅
Ik heb zelf trouwens Shield. Als je exclusives wilt ruilen laat maar weten. Al ben ik nog geen ponyta tegen gekomen
Ponyta heb ik inmiddels gevangen en heb ook een Pikachu , meowth is wel gek , heb m via de gift gehad en later gevangen in t wild maar daar zit verschil in kwa uiterlijk maar niet in de Pokédex . De een is een normal type en de ander steel
Ik heb inmiddels een tweede scorbunny uit een surprise trade. Mocht iemand geïnteresseerd zijn stuur dan even een pm.
Hoe zit het bij jullie met online friend battles... Ik vindt dat Y-comm systeem nu al waardeloos, duurt eeuwen voor de match gemaakt is.. en vervolgens 3x op rij er alweer uit geknikkerd door een "connection error"... Meer mensen last van?
MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro
Dat jij er minder waarde aan hecht wil niet zeggen dat andere mensen het niet wél heel bezwarend kunnen vinden. Last I checked hebben verschillende mensen verschillende meningen en de een ander afdoen als "zeurpiet" omdat hij niet jouw mening deelt is nogal kinderachtig.Brummetje schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:14:
[...]
Probleem of jammer dat het er niet in zit? Ik vind het ook erg jammer dat er "maar" 400 Pokemons zijn maar dat maakt het nog geen probleem. Als het echt een probleem zou zijn waarom zou je dan 60 euro uitgeven. Laat het spel dan lekker aan je voorbij gaan en ga iets anders spelen.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Mee eens. Heb een tijdje Glooms zitten farmen en heb nu een 49 Gardevoir terwijl de rest rond de 40 zit. Pas net de derde badge gehaaldMR.Harok schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:46:

Is goed mijn code is SW-8222-8215-9330.MR.Harok schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:08:
[...]
Aii dat is balen. Nu moet ik er wel bij vermelden dat mij dat ook al meermaals is overkomen. Machoke level 32 geruild voor een skovet level 9😢.
Ik heb zelf trouwens Shield. Als je exclusives wilt ruilen laat maar weten. Al ben ik nog geen ponyta tegen gekomen
Ik probeer nu een level 28 Pokemon te vangen terwijl mijn party op 30 zit. Ga nu mijn 10e pokeball gooien. Dit is gewoon kansloos in deze versie van Pokemon 😂Xanaroth schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:09:
[...]
Soms inderdaad lastig, lijkt te maken te hebben met hoe sterk ze zijn tegenover je eigen team en maximum level. Het is namelijk mogelijk om zeg met lvl18 pokes een gym te verslaan, daarna tot lvl25 te kunnen vangen, en zo hele levelling curve over te slaan en dat lijken ze hiermee wat te ontmoedigen (of juist moeite waard te maken..).
Wanneer je eigen (lead) pokemon gelijk of hoger level is dan wat je probeert te vangen, schiet je catchrate omhoog. Of als ze veel lager level zijn dan je max catch level, gaat je catchrate ook omhoog.
Zo had ik tijdje een probleem met zeg lvl40-50 pokemon met ultra balls, maar vang ik nu makkelijk lvl60 pokemon met diezelfde ultra ball. Enige verschil is paar gymbadges en levels verder te zijn.
Als je great balls koopt heb je nergens last van.
Nee, probleem. Er is geen enkele legitieme reden om de Pokémon weg te laten. Jij lijdt er niet aan als de Pokémon wel aanwezig zijn, maar anderen lijden er wel aan als dat niet zo is. Puur en alleen deze asymmetrie is al voldoende argument. Daar komt nog bij dat Game Freak glashard gelogen heeft over redenen voor het verwijderen van Pokémon, elk van de excuses finaal onderuit gehaald met datamines.Brummetje schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:14:
[...]
Probleem of jammer dat het er niet in zit? Ik vind het ook erg jammer dat er "maar" 400 Pokemons zijn maar dat maakt het nog geen probleem. Als het echt een probleem zou zijn waarom zou je dan 60 euro uitgeven. Laat het spel dan lekker aan je voorbij gaan en ga iets anders spelen.
Naast de 400 pokemons kun je volgens mij van bijna allemaal wel een shiny krijgen en dan heb je ook nog eens de Dynamax versies van enorm veel Pokemons. Dus de 400 worden er al heel snel toch een stuk meer.
Je shiny argument slaat ook kant noch wal. Je kon in vorige games ook shiny Pokémon krijgen. Ook Dynamax versies zijn geen aparte Pokémon. Die maken geen verschil in de beschikbare species.
Wat betreft je argument over het waard zijn van de 60 euro, alleen daarin heb je gelijk. Daarom heb ik het spel ook niet gekocht. Daarom zal ik niet voor mezelf een kopie aanschaffen. Degene waar ik hem van geleend heb is overigens van plan het spel door te verkopen.
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om geruilde Pokemon van naam te veranderen? Heb er nu een aantal met een Japanse naam, maar die kerel in het pokecenter, welke dit zou moeten kunnen, geeft me hier geen mogelijkheid toe.
Op reddit zijn mensen een initiatief gestart om de wonder trade vol te gooien met Bulbasaurs. Om hun ongenoegen te uiten over Dexit.
Bulbasaur zit officieel niet in de game maar heeft, samen met 34 andere, wel werkende game data. Via een hack is Bulbasaur te krijgen en met breeding kan de Pokémon massaal verspreid worden alsof het een legit Pokémon is.
Bulbasaur zit officieel niet in de game maar heeft, samen met 34 andere, wel werkende game data. Via een hack is Bulbasaur te krijgen en met breeding kan de Pokémon massaal verspreid worden alsof het een legit Pokémon is.
Surprise trade is toch niks anders dan de wonder trade die we al van de 3DS games kennen?MR.Harok schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:46:
[ Voor 37% gewijzigd door Caayn op 17-11-2019 16:17 ]
er is wel een legitieme reden. je bespaart wat dev kosten of een lokker voor toekomstige games met de dex rotatie voor fan favourites in volgende games. overigens zaten er wel minimale aanpassingen qua modellen dus er is wel wat werk. Ja ze hebben zat geld maar waarom extra moeite doen voor niet al te veel meer sales.Lapjespoes schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:38:
[...]
Nee, probleem. Er is geen enkele legitieme reden om de Pokémon weg te laten. Jij lijdt er niet aan als de Pokémon wel aanwezig zijn, maar anderen lijden er wel aan als dat niet zo is. Puur en alleen deze asymmetrie is al voldoende argument. Daar komt nog bij dat Game Freak glashard gelogen heeft over redenen voor het verwijderen van Pokémon, elk van de excuses finaal onderuit gehaald met datamines.
Je shiny argument slaat ook kant noch wal. Je kon in vorige games ook shiny Pokémon krijgen. Ook Dynamax versies zijn geen aparte Pokémon. Die maken geen verschil in de beschikbare species.
Wat betreft je argument over het waard zijn van de 60 euro, alleen daarin heb je gelijk. Daarom heb ik het spel ook niet gekocht. Daarom zal ik niet voor mezelf een kopie aanschaffen. Degene waar ik hem van geleend heb is overigens van plan het spel door te verkopen.
verder het is wellicht maar 5% die erom klaagt van de totale fanbase casuals kids etc die het potentieel zouden kopen.
waarom meer investeren als slechts een klein gedeelte er gebruik van maakt. veel mensen boeit het gewoon weg niet 8 gyms champion is genoeg enkel de meer hardcore spelers worden geraakt en zelfs dan 50% die het verdedigd of het niet erg vinden. hoeveel verliest gamefreak er dan eigenlijk aan? + dat zelfs van de mensen die klagen toch wel een aanzienlijk deel het toch koopt.
Het is jammer maar het is niet anders. verder zijn de grapics beter dan een 3ds game, en in eerdere interviews van een aantal maanden terug heeft de directeur specifiek gezegd dat die spel het beste te speln is in handheld modus. de main pokemon games waren immers in het verleden altijd handheld. er zijn meerdere artikelen die dit melden vandaar dat de grapics niet echt switch waardig zijn. er is geen handheld console meer dus het heeft wel wat. het is een upgrade tenopzichte van 3ds.
https://www.nintendo.co.jp/ir/pdf/2019/190426_3e.pdf
https://www.gamesradar.co...ise-switch-handheld-mode/
Long-awaited Pokemon Sword and Shield titles Pokemon Sword and Shield are positioned as more ambitious and traditional RPG counterparts to the offbeat duo of Pokemon Let's Go Pikachu and Eevee. And as Nintendo explained in a new fiscal report, where Pokemon Let's Go pushed the Switch's TV mode, Pokemon Sword and Shield will focus on handheld mode.
Ik was een oude fan van de serie de beslissing is jammer maar de kosten om een kleine groep tevreden te houden dat ze de games kopen is voor hun niet meer nodig. heb de serie al veel langer achterwege gehouden ik vond de 3ds era al een stuk minder qua art style maar voornamelijk weglaten postgame content wat vroeger altijd kwaliteit was.
[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 17-11-2019 19:32 ]
Zijn er nog mensen die mij willen toevoegen op de switch? Heb alle gym's gehad en maak mij op voor de finals! Mijn friendcode is: 0712-6278-1707
Sorry hoor maar word t dan niet gewoon tijd om dit een multi platform game te maken ... komt er nog meer geld binnen en misschien een nieuwe studio die de serie nieuw leven in kan blazen . Een wereld is klein maar maak er dan meerdere werelden van , desnoods wat ik eerder al aangaf , een mmo als fallout of een world of Warcraft alleen dan als Pokémon trainer met alle werelden uit alle seizoenen Pokemon (niet op release maar als expansion pack ) inclusief de bijbehorende Pokemons plus de moves .gast7 schreef op zondag 17 november 2019 @ 19:25:
[...]
er is wel een legitieme reden. je bespaart wat dev kosten of een lokker voor toekomstige games met de dex rotatie voor fan favourites in volgende games. overigens zaten er wel minimale aanpassingen qua modellen dus er is wel wat werk. Ja ze hebben zat geld maar waarom extra moeite doen voor niet al te veel meer sales.
verder het is wellicht maar 5% die erom klaagt van de totale fanbase casuals kids etc die het potentieel zouden kopen.
waarom meer investeren als slechts een klein gedeelte er gebruik van maakt. veel mensen boeit het gewoon weg niet 8 gyms champion is genoeg enkel de meer hardcore spelers worden geraakt en zelfs dan 50% die het verdedigd of het niet erg vinden. hoeveel verliest gamefreak er dan eigenlijk aan? + dat zelfs van de mensen die klagen toch wel een aanzienlijk deel het toch koopt.
Het is jammer maar het is niet anders. verder zijn de grapics beter dan een 3ds game, en in eerdere interviews van een aantal maanden terug heeft de directeur specifiek gezegd dat die spel het beste te speln is in handheld modus. de main pokemon games waren immers in het verleden altijd handheld. er zijn meerdere artikelen die dit melden vandaar dat de grapics niet echt switch waardig zijn. er is geen handheld console meer dus het heeft wel wat. het is een upgrade tenopzichte van 3ds.
https://www.nintendo.co.jp/ir/pdf/2019/190426_3e.pdf
https://www.gamesradar.co...ise-switch-handheld-mode/
Long-awaited Pokemon Sword and Shield titles Pokemon Sword and Shield are positioned as more ambitious and traditional RPG counterparts to the offbeat duo of Pokemon Let's Go Pikachu and Eevee. And as Nintendo explained in a new fiscal report, where Pokemon Let's Go pushed the Switch's TV mode, Pokemon Sword and Shield will focus on handheld mode.
Ik was een oude fan van de serie de beslissing is jammer maar de kosten om een kleine groep tevreden te houden dat ze de games kopen is voor hun niet meer nodig. heb de serie al veel langer achterwege gehouden ik vond de 3ds era al een stuk minder qua art style maar voornamelijk weglaten postgame content wat vroeger altijd kwaliteit was.
Wanneer het sinds de release van Ruby/Sapphire mogelijk is om je collectie mee te nemen naar de volgende generatie is het toch wel merkwaardig dat het nu ineens niet meer kan, eens? We praten dan, in het slechtste geval (en mijn geval), over een collectie die is opgebouwd sins 2003. 16 jaar aan Pokemons zijn plotseling niet meer te gebruiken, met uitzondering van enkele die wel in de Galar dex aanwezig zijn. Dit kan ik dan, persoonlijk, niet als “jammer” beschouwen maar toch echt wel als een “probleem”. Los daarvan wil ik niemand onthouden van het spelen van het spel, maar ik laat ‘m (en de Switch) aan mij voorbij gaan. Wie weet brengen ze de national dex (waar ik wel op hoop en lichtelijk verwacht gezien de commotie, fingers crossed)Brummetje schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:14:
[...]
Wie zegt dat het niet kan, het is letterlijk een geupgrade 3ds game puur een kwestie van geld besparen. vorige generatie waren het er meer dan 800Satom schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:25:
[...]
Wanneer het sinds de release van Ruby/Sapphire mogelijk is om je collectie mee te nemen naar de volgende generatie is het toch wel merkwaardig dat het nu ineens niet meer kan, eens? We praten dan, in het slechtste geval (en mijn geval), over een collectie die is opgebouwd sins 2003. 16 jaar aan Pokemons zijn plotseling niet meer te gebruiken, met uitzondering van enkele die wel in de Galar dex aanwezig zijn. Dit kan ik dan, persoonlijk, niet als “jammer” beschouwen maar toch echt wel als een “probleem”. Los daarvan wil ik niemand onthouden van het spelen van het spel, maar ik laat ‘m (en de Switch) aan mij voorbij gaan. Wie weet brengen ze de national dex (waar ik wel op hoop en lichtelijk verwacht gezien de commotie, fingers crossed)
De mentaliteit van gamefreak is door de jaren heen veranderd. handheld consoles zijn in de minderheid dankzij mobile gaming. en kom geef ze eens ongelijk. meeste mensen zijn tevreden met deze release kijken niet zo kritisch.
het schijnt veel meer sales te hebben op dag 2 dan pokemon lets go. dus ik vermoedt dat het wel over de 15 miljoen stuks gaat verkopen als de sales goed zijn gaat de dex rotatie de nieuwe toekomst worden.
het is puur om te bezuinigen. het is krenterig maar het is niet anders. het is de toekomst van de serie. als men het gewoon als zoete koek koopt en de cuts niet echt als een probleem zien waarom zou je als bedrijf dan veranderen. Ik heb het de afgelopen tijd zelf overal wel gezien. zelfs een groot gedeelte van de hardcore fanbase verdedigd het vind er excuses voor terwijl de casuals die toekijken geen idee hebben waarom de national dex zoveel uitmaakt. het helpt ook niet dat een aanzienlijke gedeelte kleine kids zijn die de games kopen.
de bekendheid heeft pokemon al gemaakt. men koopt het wel goed of slecht zolang er elke keer maar nieuwe pokemon worden gedesigned. Gamefreak is niet de enige kijk naar andere bedrijven die het verpesten met lootboxen en abonementen.
Gaat hem niet worden nintendo bezit namelijk 67% van de pokemon serie. bijna onmogelijk om het naar een ander platform te brengen hierdoor tenzij nintendo er toestemming voor geeft. en los van mobile zie ik de serie niet zomaar naar xbox of playstation komen.taker1987 schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:03:
[...]
Sorry hoor maar word t dan niet gewoon tijd om dit een multi platform game te maken ... komt er nog meer geld binnen en misschien een nieuwe studio die de serie nieuw leven in kan blazen . Een wereld is klein maar maak er dan meerdere werelden van , desnoods wat ik eerder al aangaf , een mmo als fallout of een world of Warcraft alleen dan als Pokémon trainer met alle werelden uit alle seizoenen Pokemon (niet op release maar als expansion pack ) inclusief de bijbehorende Pokemons plus de moves .
[ Voor 25% gewijzigd door gast7 op 17-11-2019 20:50 ]
Namen van getrade Pokemon kun je niet aanpassen. Zover ik weet, heeft dit nooit gekund.SparksNL schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:59:
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om geruilde Pokemon van naam te veranderen? Heb er nu een aantal met een Japanse naam, maar die kerel in het pokecenter, welke dit zou moeten kunnen, geeft me hier geen mogelijkheid toe.
Gewoon weer terug de surprise trade insturen
Vraagje: Kun je ook je fiets-outfit aanpassen?
[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 17-11-2019 21:15 ]
Voor veel van de problemen snap ik de redenering, t ziet er inderdaad uit alsof ze dit spel even snel in elkaar geflanst hebben. Maar qua Pokémon toevoegen kost het ze echt amper wat, dat is vrijwel letterlijk copy-paste werk, ze hebben alle modellen al en ik ben er vrij zeker van dat Creatures de nieuwe textures ook al lang klaar heeft.gast7 schreef op zondag 17 november 2019 @ 19:25:
er is wel een legitieme reden. je bespaart wat dev kosten
Ja ze hebben zat geld maar waarom extra moeite doen voor niet al te veel meer sales.
waarom meer investeren
maar de kosten om een kleine groep tevreden te houden dat ze de games kopen is voor hun niet meer nodig.
Maarja, misschien wordt ik gewoon te oud voor deze serie. Februari ofzo komt Temtem uit als early access, dat ziet er veel belovender uit.
Nintendo bezit 1/3 van Pokémon, evenals Game Freak en Creatures Inc. Nintendo heeft binnen The Pokémon Company in principe evenveel zeggenschap over de koers van de serie. De enige juridische uitzondering is dat Nintendo hoofdzakelijk instaat voor de licenties, maar dit is voornamelijk secundair door het feit dat de series uitgebracht worden voor Nintendo-toestellen.gast7 schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:37:
Gaat hem niet worden nintendo bezit namelijk 67% van de pokemon serie.
[ Voor 24% gewijzigd door Lapjespoes op 17-11-2019 23:30 ]
Ondanks alle kritiek vermaak ik mij prima met de game. Niet de meest uitgebreide in de serie maar ik focus mij lekker op het verzamelen van alle pokemon.
Traden duurt wel erg lang moet ik zeggen. Dat is jammer. Zojuist wel mijn farfetch'd weten te evolueren, lang moeten wachten op de 3 critical hits in één battle.
Traden duurt wel erg lang moet ik zeggen. Dat is jammer. Zojuist wel mijn farfetch'd weten te evolueren, lang moeten wachten op de 3 critical hits in één battle.
als je kijkt naar de oprichters van creatures en wie daar mee geholpen heeft dat zijn veelal belangrijke mensen waaronder een hele bekende iwata. ik weet niet of creatures echt los van nintendo zat eerlijk gezegd. lijkt me minstens een groot deel van nintendo als niet helemaal. het budget hadden ze echt welLapjespoes schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:26:
[...]
Voor veel van de problemen snap ik de redenering, t ziet er inderdaad uit alsof ze dit spel even snel in elkaar geflanst hebben. Maar qua Pokémon toevoegen kost het ze echt amper wat, dat is vrijwel letterlijk copy-paste werk, ze hebben alle modellen al en ik ben er vrij zeker van dat Creatures de nieuwe textures ook al lang klaar heeft.
Maarja, misschien wordt ik gewoon te oud voor deze serie. Februari ofzo komt Temtem uit als early access, dat ziet er veel belovender uit.
[...]
Nintendo bezit 1/3 van Pokémon, evenals Game Freak en Creatures Inc. Nintendo heeft binnen The Pokémon Company in principe evenveel zeggenschap over de koers van de serie. De enige juridische uitzondering is dat Nintendo hoofdzakelijk instaat voor de licenties, maar dit is voornamelijk secundair door het feit dat de series uitgebracht worden voor Nintendo-toestellen.
de 3d overgang naar zeg X en y koste gamefreak 10 a 20 miljoen en ze moesten meer mensen inhuren destijds. dat spel had ruim 600 miljoen opgeleverd. zelfs als je dit vertweevoudigd maak je nog zat winst. en dit was een van de duurdere games gezien alles van 2d sprites naar 3d models werd overgezet.
er werkten zo'n 500 mensen aan pokemon X en Y. ben wel benieuwd wat het budget bij sword & shield was gezien dat maar om 100+ man ging
https://www.siliconera.co...rked-pokemon-x-pokemon-y/
De modellen hebben ze wel mocht het niet veel werk gekost hebben dan is het wellicht verkoop materiaal om oudere fans te lokken naar de nieuwe dex rotatie in een nieuwe game.
de serie was al minder qua kwaliteit aan het worden met de 3ds games. de 3ds generatie werd enkel makkelijker en qua post game content werd het steeds minder
het enige wat de 3ds games goed deden was mega evolutions meer abilties moves nieuwe pokemon en dergelijken en dat de gehele dex intact bleef zodat multiplayer battles qua diepgang en vele keuzes intact bleven. los van de verminderde kwaliteit is met sword & shield helaas ook dit laatste nu in de kliko gegooit.
[ Voor 15% gewijzigd door gast7 op 18-11-2019 00:21 ]
Heerlijk spel dit. Echt de killer game die ik nog voor mijn Switch Lite miste. Speel ook al sinds Red, maar kan me niet zo druk maken over het ontbreken van de gehele set. Leuk als er af en toe een bekende langs komt.
[ Voor 0% gewijzigd door SierraPapa op 18-11-2019 07:07 . Reden: Typo ]
Heb er nu denk ik 20-30 uur in zitten, wat een verslavend ding is die wild area/max raids. Moet nog steeds champion worden en Zacian vinden, maar ach...
Tot nu toe wel erg lastig mensen te vinden voor de moeilijkste raids (5* lvl70+ dynamax poke). Of er is niemand, of ze nemen een flying poke mee in een electric fight ofzo... zucht. Maar als het dan lukt erg bevredigend.
Tot nu toe wel erg lastig mensen te vinden voor de moeilijkste raids (5* lvl70+ dynamax poke). Of er is niemand, of ze nemen een flying poke mee in een electric fight ofzo... zucht. Maar als het dan lukt erg bevredigend.
spoiler: poketraining
Pokemon trainen is trouwens ook volledig te doen ondertussen. Je kan elke pokemon die je hebt naderhand 6x31 IV geven (trainer voor in ruil voor bottle caps), nature veranderen (mints), EV trainen (pokejobs) en ook achteraf nog eggmoves aanleren. Nog steeds aardig wat werk nodig om een lading van 40+ pokemon battle ready te krijgen, maar zal geen weken meer kosten aan breeding per stuk.
Je kan dus rustig al je tijd gaan stoppen in dingen als shiny, pokedex completion, curry's of het opzetten van een volledig team.
Je kan dus rustig al je tijd gaan stoppen in dingen als shiny, pokedex completion, curry's of het opzetten van een volledig team.
[ Voor 14% gewijzigd door Xanaroth op 18-11-2019 07:37 ]
5 Star Raids geven dan ook 5* 31IV Pokemon. Ja sommige mensen weten hun matchups niet, maar ze zijn te soloen, mits je goede AI teammates krijgt. Aan een Throh vs een Ghost matchup heb j enamelijk niet zoveel.Xanaroth schreef op maandag 18 november 2019 @ 07:36:
Heb er nu denk ik 20-30 uur in zitten, wat een verslavend ding is die wild area/max raids. Moet nog steeds champion worden en Zacian vinden, maar ach...
spoiler: poketrainingPokemon trainen is trouwens ook volledig te doen ondertussen. Je kan elke pokemon die je hebt naderhand 6x31 IV geven (trainer voor in ruil voor bottle caps), nature veranderen (mints), EV trainen (pokejobs) en ook achteraf nog eggmoves aanleren. Nog steeds aardig wat werk nodig om een lading van 40+ pokemon battle ready te krijgen, maar zal geen weken meer kosten aan breeding per stuk.
Sowieso ben ik erg te spreken over de QoL improvements voor met name competitive.
Zeker voor mensen die ook willen instappen naar bijv. VGC zijn die 5 star raids een uitkomst.
- Candies om Pokemon makkelijker op competitive level te krijgen
- 5* 31 IV Pokemon van 5 Star Raids om te gebruiken of om mee te breeden
- Mints om natures aan te passen
- Bottlecaps zaten ook wel in Sun/Moon maar die gebruik je vooral voor de legendaries.
- Geen extra legendary trio of iets dergelijks dus de meta zal een heel stuk gevarieerder worden. Heleboel pokemon die echt wel viable zijn weer, nieuw en oud.
Ben zelf klaar met de mainstory, vanavond maar eens postgame gaan bekijken en wat meer raids doen.
Over het weekend een kleine tien uur kunnen spelen. Grappig genoeg zit ik nog steeds maar aan één badge, te veel random dingen zitten doen in de wild area. De raid battles zijn leuk en de Galar Pokémon zijn tot nu toe bijna allemaal erg geslaagd.
Grafisch is het een sfeervol spel. De kritiek die gegeven wordt op specifieke textures enzo lijken allemaal op de wild area gebaseerd, die inderdaad een niveau lager is dan de routes en steden. De vergelijkingen die eerder op Reddit gemaakt werden, komen nu deels over als framing/cherrypicking om een punt te maken. Natuurlijk is niet alles rozengeur en maneschijn, maar ik heb er alvast veel plezier mee. Het is een typische Pokémon game wat mij (casual) betreft
Daar steekt veel werk, tweaken en testing in. Zelfs modellen importeren in een andere engine zou problemen kunnen geven.
Die team-groottes zou ik me niet te veel op baseren. In je eigen link bvb staat dat er maar 85 mensen toen bij GF zelf werkten.
Aan SwSh hebben over alle betrokken bedrijven heen (inclusief marketing, HR etc...) zo een 1000 mensen gewerkt. Een 150-200 tal maximum daarvan werken bij GameFreak (04/2018: 143 vaste werknemers incl. langetermijnscontracten van bepaalde duur). In een interview met Polygon worden er 200 developers genoemd, een hoop artiesten die bij Creatures werken (in totaal werken er 144 mensen (08/2019), maar dat zijn natuurlijk niet enkel artiesten), een 100tal testers etc...
Mijn punt is dat in al deze interviews de geïnterviewde een schatting doet. We kennen de werkelijke taakverdeling tussen die mensen niet. In zowel het X/Y=500 getal als het Sw/Sh=1000 getal, zitten een hoop mensen die aan marketing werken, zit HR, zit logistieke ondersteuning, ...
Grafisch is het een sfeervol spel. De kritiek die gegeven wordt op specifieke textures enzo lijken allemaal op de wild area gebaseerd, die inderdaad een niveau lager is dan de routes en steden. De vergelijkingen die eerder op Reddit gemaakt werden, komen nu deels over als framing/cherrypicking om een punt te maken. Natuurlijk is niet alles rozengeur en maneschijn, maar ik heb er alvast veel plezier mee. Het is een typische Pokémon game wat mij (casual) betreft
Nieuwe textures, shadow maps, normal maps, light maps, en bvb animatie-rigging verschijnen niet magisch uit de lucht hoorLapjespoes schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:26:
[...]
Voor veel van de problemen snap ik de redenering, t ziet er inderdaad uit alsof ze dit spel even snel in elkaar geflanst hebben. Maar qua Pokémon toevoegen kost het ze echt amper wat, dat is vrijwel letterlijk copy-paste werk, ze hebben alle modellen al en ik ben er vrij zeker van dat Creatures de nieuwe textures ook al lang klaar heeft.
Uit nieuwsgierigheid, heb je een bron over die 20 miljoen?gast7 schreef op maandag 18 november 2019 @ 00:13:
[...]
de 3d overgang naar zeg X en y koste gamefreak 10 a 20 miljoen en ze moesten meer mensen inhuren destijds. dat spel had ruim 600 miljoen opgeleverd. zelfs als je dit vertweevoudigd maak je nog zat winst. en dit was een van de duurdere games gezien alles van 2d sprites naar 3d models werd overgezet.
er werkten zo'n 500 mensen aan pokemon X en Y. ben wel benieuwd wat het budget bij sword & shield was gezien dat maar om 100+ man ging
https://www.siliconera.co...rked-pokemon-x-pokemon-y/
Die team-groottes zou ik me niet te veel op baseren. In je eigen link bvb staat dat er maar 85 mensen toen bij GF zelf werkten.
Aan SwSh hebben over alle betrokken bedrijven heen (inclusief marketing, HR etc...) zo een 1000 mensen gewerkt. Een 150-200 tal maximum daarvan werken bij GameFreak (04/2018: 143 vaste werknemers incl. langetermijnscontracten van bepaalde duur). In een interview met Polygon worden er 200 developers genoemd, een hoop artiesten die bij Creatures werken (in totaal werken er 144 mensen (08/2019), maar dat zijn natuurlijk niet enkel artiesten), een 100tal testers etc...
Mijn punt is dat in al deze interviews de geïnterviewde een schatting doet. We kennen de werkelijke taakverdeling tussen die mensen niet. In zowel het X/Y=500 getal als het Sw/Sh=1000 getal, zitten een hoop mensen die aan marketing werken, zit HR, zit logistieke ondersteuning, ...
Niet alleen geen legendary trio, ze kunnen ook geen dynamax, en die moves zijn best serieus voor je team (weather, terrain, stat changes naast de veel hogere power). Dus in een competitive 2v2 met 4 pokemon, is een legendary op zich misschien wel sterk maar een stuk minder flexibel in gebruik.Akaendra schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:50:
[...]
5 Star Raids geven dan ook 5* 31IV Pokemon. Ja sommige mensen weten hun matchups niet, maar ze zijn te soloen, mits je goede AI teammates krijgt. Aan een Throh vs een Ghost matchup heb j enamelijk niet zoveel.
Sowieso ben ik erg te spreken over de QoL improvements voor met name competitive.
Zeker voor mensen die ook willen instappen naar bijv. VGC zijn die 5 star raids een uitkomst.
- Candies om Pokemon makkelijker op competitive level te krijgen
- 5* 31 IV Pokemon van 5 Star Raids om te gebruiken of om mee te breeden
- Mints om natures aan te passen
- Bottlecaps zaten ook wel in Sun/Moon maar die gebruik je vooral voor de legendaries.
- Geen extra legendary trio of iets dergelijks dus de meta zal een heel stuk gevarieerder worden. Heleboel pokemon die echt wel viable zijn weer, nieuw en oud.
Ben zelf klaar met de mainstory, vanavond maar eens postgame gaan bekijken en wat meer raids doen.
Dus voor de meta wordt het gebruik van een legendary best interessant als keuze en afweging.
[ Voor 7% gewijzigd door Xanaroth op 18-11-2019 09:57 ]
Krijg hem hopelijk eind deze week binnen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Denk dat de Wild area wat texture gevoelig is puur en alleen vanwege het online gedeelte wat zich daar afspeelt. De game probeert ook constant trainers te laden/despawnen.
Lijkt mij een optimalisatie probleem eerlijk gezegd magoed, ik neem dat gewoon voor lief met hoe veel fun de game is. Weinig games die ik echt in een dag of 2 doorhaal nog tegenwoordig.
Lijkt mij een optimalisatie probleem eerlijk gezegd magoed, ik neem dat gewoon voor lief met hoe veel fun de game is. Weinig games die ik echt in een dag of 2 doorhaal nog tegenwoordig.
Daarom heb ik in de Wildarea alleen maar Local Communication aanstaan. Werd helemaal gek van dat inladen van mensen en de lag die dat gaf.Akaendra schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:09:
Denk dat de Wild area wat texture gevoelig is puur en alleen vanwege het online gedeelte wat zich daar afspeelt. De game probeert ook constant trainers te laden/despawnen.
Ik heb mij gisteren voor een suprise trade aangemeld, maar toen ik hem vanmorgen aanzetten, was hij nog steeds aan het zoeken. Iemand enig idee hoe lang zo'n trade duurt voordat je een reactie terug krijgt?
Bij mij duurt dit variërend van 2 seconden tot maximaal 2 minuten. Eén keer duurde het wat langer omdat ik was vergeten de communicatie op online te zetten in plaats van lokaal. Dit kan je door door in het Y-Comm menu op + knop te drukkenGynnad schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:35:
Ik heb mij gisteren voor een suprise trade aangemeld, maar toen ik hem vanmorgen aanzetten, was hij nog steeds aan het zoeken. Iemand enig idee hoe lang zo'n trade duurt voordat je een reactie terug krijgt?
[ Voor 5% gewijzigd door MR.Harok op 18-11-2019 13:10 ]
De eerste modder is er al in geslaagd om oude modellen van de vorige games te importeren naar Sword en Shield: https://twitter.com/SciresM/status/1196342543425781760
van Let's Go*Caayn schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:36:
De eerste modder is er al in geslaagd om oude modellen van de vorige games te importeren naar Sword en Shield: https://twitter.com/SciresM/status/1196342543425781760
Is voor deze feature Nintendo Online nodig, want dat heb ik niet meer. Vind het wel vreemd dan dat ik geen foutmelding krijg.MR.Harok schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:10:
[...]
Bij mij duurt dit variërend van 2 seconden tot maximaal 2 minuten. Eén keer duurde het wat langer omdat ik was vergeten de communicatie op online te zetten in plaats van lokaal. Dit kan je door door in het Y-Comm menu op + knop te drukken
Vreemd dat je geen foutmelding hebt, maar je hebt online inderdaad nodig voor traden. Wellicht zat je op Local Communication mode ipv Internet?Gynnad schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:54:
[...]
Is voor deze feature Nintendo Online nodig, want dat heb ik niet meer. Vind het wel vreemd dan dat ik geen foutmelding krijg.
Ik had dat eerst ook niet door. Had speciaal net 3 maanden Online gekocht, maar kreeg alsnog geen wonder/surprise trades. Bleek er nog een extra toggle (in Y-comm op het plusje drukken) om écht online te gaan
Yep, hier ook even achter moeten komen dat je in y-comm (druk op Y om te openen) eerst op + moet drukken om de internet verbinding te activeren, ook al is je wifi gewoon aangesloten. Anders zit je enkel op de LAN, en kun je heel lang wachten op trades of andere spelers in de maxraid.
Surprise trades gaan nu wel lekker soepel, lijkt alsof het halve internet elkaar zit te helpen. Eevee's, starters, charmanders, exclusives (o.a. ponyta en 2 draken al binnen) de hele rits komt langs. En zat pokedex entries die je weer rustig kan doorsturen.
Merk zelf dat erg veel nog niet ver in het spel zijn, dus zit voor nu level60's te vangen en die weer rond te sturen.
Vanavond/morgen maar eens Lee aanpakken en Zacian opzoeken, en dan eens op ditto's gaan jagen en misschien wat jangmo-o's.
Sta nu op 148 entires, met nog verse trade- eevee's, -charmander, -grookey en nog wat laag spul in de bank om nog snel meer te maken via evo's. Morgen avond hopelijk de 200 aantikken, als de surprise trades zo blijven doorlopen, en met wat geluk komt sobble ook nog eens langs
.
Surprise trades gaan nu wel lekker soepel, lijkt alsof het halve internet elkaar zit te helpen. Eevee's, starters, charmanders, exclusives (o.a. ponyta en 2 draken al binnen) de hele rits komt langs. En zat pokedex entries die je weer rustig kan doorsturen.
Merk zelf dat erg veel nog niet ver in het spel zijn, dus zit voor nu level60's te vangen en die weer rond te sturen.
Vanavond/morgen maar eens Lee aanpakken en Zacian opzoeken, en dan eens op ditto's gaan jagen en misschien wat jangmo-o's.
Sta nu op 148 entires, met nog verse trade- eevee's, -charmander, -grookey en nog wat laag spul in de bank om nog snel meer te maken via evo's. Morgen avond hopelijk de 200 aantikken, als de surprise trades zo blijven doorlopen, en met wat geluk komt sobble ook nog eens langs
[ Voor 4% gewijzigd door Xanaroth op 19-11-2019 10:03 ]
Je hebt gelijk, staat inderdaad op local. Vreemd dat je daar geen melding o.i.d. van krijgt. Is niet echt heel erg duidelijk als je het niet weet...JackAvery schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:04:
[...]
Vreemd dat je geen foutmelding hebt, maar je hebt online inderdaad nodig voor traden. Wellicht zat je op Local Communication mode ipv Internet?
Hallo allen!
Ik was op zoek naar iemand die een gras starten en een water starter willen ruilen voor mijn vers gebreede fire bunnys van lvl 1! Liefst wel niet evolved starters op lvl1!
Ley me know! Vanavond heb ik hier wel tijd voor!
Ik was op zoek naar iemand die een gras starten en een water starter willen ruilen voor mijn vers gebreede fire bunnys van lvl 1! Liefst wel niet evolved starters op lvl1!
Heb een sobble voor je. DM me maarmfneed schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:55:
Hallo allen!
Ik kan je wel een Crookey sturen momenteel wordt deze gebreed samen met mn hitsige ditto, ik kan deze vanavond rond 20.00 wel traden met je. Zal je dan nog wel een bericht doen.mfneed schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:55:
Hallo allen!
[ Voor 5% gewijzigd door Mortalboy[NL] op 19-11-2019 12:24 ]
Ik vermaak mij er prima mee! Dat ze er niet allemaal inzitten maakt mij persoonlijk niet zo veel uit. Hoe het getrade werkt heb ik nog geen flauw idee van, misschien ben ik er nog niet ver genoeg voor maar dat is me nog niet gelukt. Maargoed, kan iemand mij het verschil vertellen tussen een max raid met een rode (normale) straal en een paarse straal met zeg maar extra effecten?
Ik krijg er dezelfde watts voor, al lijk ik er wel iets meer rewards voor te krijgen. Maar de pokemon lijken hetzelfde.
Ik krijg er dezelfde watts voor, al lijk ik er wel iets meer rewards voor te krijgen. Maar de pokemon lijken hetzelfde.
De paarse stralen betekenen zeldzamere Pokémon in de raid zoals Gigantamax varianten.Fragadder schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:08:
Ik vermaak mij er prima mee! Dat ze er niet allemaal inzitten maakt mij persoonlijk niet zo veel uit. Hoe het getrade werkt heb ik nog geen flauw idee van, misschien ben ik er nog niet ver genoeg voor maar dat is me nog niet gelukt. Maargoed, kan iemand mij het verschil vertellen tussen een max raid met een rode (normale) straal en een paarse straal met zeg maar extra effecten?
Oh crap, ik moet nog een hoop leren. Gigantamax? Is er dus een nog langere langnek versie van mijn Meowth beschikbaar? Ik moet maar eens verder gaan dan alleen de eerste wild area, misschien wordt er dan meer duidelijk
Ik heb nu een stuk of 8x zo een paarse straal gedaan maar geen Gigantamax gezien. Kennenlijk heb ik pech.JackAvery schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:21:
[...]
De paarse stralen betekenen zeldzamere Pokémon in de raid zoals Gigantamax varianten.
Wel heb ik er een senticorch met zijn hidden ability uit gekregen. Maar die moet ik dus weer vervangen door een Gigantamax als ik die ooit krijg...
Let op:
Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.
Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.