Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Actie voorbij: Flatex - 100 euro welkomsbonus

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11:42

LankHoar

Professionele amateur

Imnoa schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:33:
[...]

Ik heb gisteren rond 12u gebeld, 12:10 had ik een mailtje waarop ik kon replyen met een betere scan van mijn paspoort, 14:15 kreeg ik bevestiging dat mijn reply doorgezet was door de backoffice en vanmorgen rond 08:30 kreeg ik mijn inlogcode. Kwartier later had ik mijn transactie gedaan.

Als het goed is heb je per sms al wel een bankrekeningnummer gekegen, daar kun je o.v.v. je klantnr een bedrag (euro of 5) naar overmaken desnoods een paar euro extra betalen voor spoed, dat is er dan waarschijnlijk morgen wel bij.

Het kan nog lukken voor de 30e dus.
Nee ik heb nog niets doorgekregen. Voor mijn vrouw wel maar voor mijn eigen account nog niet. Dat is juist de crux, ik heb nog 0,0 gegevens ingevuld behalve mobiele nummer, aangezien die 1e verificatie SMS maar niet wil aankomen ;-)

En voor mijn vrouw komt het wachtwoord dus niet binnen. Zal vanavond eens bellen.

• Imnoa
  • Registratie: september 2011
  • Nu online

Imnoa

Noobmaster69

BEYOND MEAT INC. is een goeie investering vandaag blijkbaar, 126 > 139 in een halve dag

민족의 위대한 태양

• Oekiejoekie
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 11:18
Op de man en had via TR gemoeten. Laat dat dus voortaan.

Ardana wijzigde deze reactie 26-09-2019 19:23 (85%)

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• dcl!
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 11:49
Tot nu toe duurde het steeds een dag (volgende dag; ik ben al langer klant en gebruik het platform gewoon).
Woensdagochtend (25 sep) rond 10u bedrag overgemaakt, was 's middags al beschikbaar.

Wel al vaker geld gestort dus, en wel mijn klantnr.erbij gezet.

• Imnoa
  • Registratie: september 2011
  • Nu online

Imnoa

Noobmaster69

Op de man en had via TR gemoeten. Laat dat dus voortaan. Zie beleid over reageren op slechte reply's.[/]

Ardana wijzigde deze reactie 26-09-2019 19:24 (82%)

민족의 위대한 태양

• Oekiejoekie
Quote en reactie verwijderd.

Ardana wijzigde deze reactie 26-09-2019 19:24 (90%)

• Richard_d
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Ik krijg onderstaande foutmelding wanneer ik op Flatex een aandeel wil kopen. Waardoor komt dit? Kan ik op zaterdag niks kopen?

De geldigheidsdatum van de order is geen handelsdag. (HA_5511035)
Er zijn geen offertes voor deze effecten gevonden.

• Crasheeee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 08:14
Richard_d schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 13:50:
Ik krijg onderstaande foutmelding wanneer ik op Flatex een aandeel wil kopen. Waardoor komt dit? Kan ik op zaterdag niks kopen?

De geldigheidsdatum van de order is geen handelsdag. (HA_5511035)
Heb je al opgezocht via welke aandelenmarkt je jouw aandeel wilt aankopen? Dan kan je opzoeken wat de openingstijden zijn van de desbetreffende beurs.

• Mennopilinie
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 30-09 00:37
Hi, ik krijg elke keer als ik een aandeel of iets dergelijks wil kopen een foutmelding dat het vandaag geen handelsdag is. Vandaag is de laatste dag voor de handelsbonus, is er een transactie die ik wel kan doen?

• Dbm12
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 03:40
Vandaag ook maar eens de opzeggingsemail gestuurd naar ze. Een mooi half duits automatische email terug en nu maar wachten op afhandeling. Ben erg benieuwd hoe lang dit gaat duren.
Overigens vind ik het platform in vergelijking met DeGiro erg teleurstellend. De app is ook totaal niet intuiatief om te handelen en ben dan ook blij om bij DeGiro te blijven. Ze hebben nog een lange weg te gaan

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:54

Boudewijn

omdat het kan

Mennopilinie schreef op zondag 29 september 2019 @ 14:12:
Hi, ik krijg elke keer als ik een aandeel of iets dergelijks wil kopen een foutmelding dat het vandaag geen handelsdag is. Vandaag is de laatste dag voor de handelsbonus, is er een transactie die ik wel kan doen?
Welk dag is het vandaag? Wanneer zijn beurzen open?

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 11:47
Straks kunnen we de titel aanpassen naar: Het grote Flatex klaagtopic

Helaas voor degene die nu pas "in actie" zijn gekomen en waarschijnlijk te laat zijn met het in aanmerking komen van de welkomstbonus. Volgende keer wellicht iets eerder instappen in plaats van wachten tot het allerlaatste moment.
In dit topic is al vaak genoeg aangegeven dat het enige tijd duurt voordat je alle codes, wachtwoorden, etc. binnen krijgt. Daarnaast duurt het ook vaak een dag voordat het geld is overgeschreven naar de Flatex rekening.

Volgende keer beter voor degene die "te laat" zijn :-)

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Dat en even teruglezen naar aanleiding van alle vragen die al 2800x gesteld zijn. Kunnen we wat dat betreft dit topic niet naar seniorenweb.nl ofzo verplaatsen? >:)

• Mennopilinie
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 30-09 00:37
BastaRhymez schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:17:
Straks kunnen we de titel aanpassen naar: Het grote Flatex klaagtopic

Helaas voor degene die nu pas "in actie" zijn gekomen en waarschijnlijk te laat zijn met het in aanmerking komen van de welkomstbonus. Volgende keer wellicht iets eerder instappen in plaats van wachten tot het allerlaatste moment.
In dit topic is al vaak genoeg aangegeven dat het enige tijd duurt voordat je alle codes, wachtwoorden, etc. binnen krijgt. Daarnaast duurt het ook vaak een dag voordat het geld is overgeschreven naar de Flatex rekening.

Volgende keer beter voor degene die "te laat" zijn :-)
Tja ik hoorde pas vrijdagavond van Flatex, maar Svp vriendelijk houden. Het toevoegen van een smiley valt daar niet onder als de rest niet vriendelijk is.

Ardana wijzigde deze reactie 29-09-2019 23:11 (7%)

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 10:13
Mennopilinie schreef op zondag 29 september 2019 @ 14:12:
Gaat waarschijnlijk niet meer lukken om nog aan de voorwaarden van de actie te voldoen:
Voor de eenmalige welkomstbonus ten bedrage van 100 EUR moeten nieuwe klanten vanaf 22.07.2019 een aanvraag hebben ingediend voor de opening van een beleggersrekening bij Flatex NL en vóór 30.09.2019 een transactie hebben uitgevoerd.

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 11:47
Mennopilinie schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:34:
[...]

Tja ik hoorde pas vrijdagavond van Flatex, maar Quote aangepast
Svp vriendelijk reageren en/of een TR indienen.
Overal wordt reclame gemaakt (radio, tv, internet banners, Tweakers)

Maargoed, helaas pindakaas ;w

Ardana wijzigde deze reactie 29-09-2019 23:13 (18%)

• Longcat
  • Registratie: november 2018
  • Nu online
Hou het een beetje gezellig... :)

Actie wordt vast wel ("wegens succes") verlengd. Als je niet op tijd een transactie kan doen, gewoon even wachten.

• dirk_mec
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 07-10 17:49
Waar staan de actievoorwaarden op de flatexwebsite van deze welkomstbonus? Ik zie ze wel op pepper staan maar niet op de flatexwebsite.

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:41

Sport_Life

Anima Sana in Corpore Sano

Boudewijn schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:39:
Dat en even teruglezen naar aanleiding van alle vragen die al 2800x gesteld zijn. Kunnen we wat dat betreft dit topic niet naar seniorenweb.nl ofzo verplaatsen? >:)
Heb er wel enige moeite mee dat zoveel mensen die echt geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn die snel even 100 euro willen cashen en vervolgens direct het geld overpompen naar de eigen spaarrekening (dat zal de vervolgvraag wel zijn).

Stemmingmakerij en vooroordelen horen niet op Tweakers thuis.

Ardana wijzigde deze reactie 29-09-2019 23:10 (20%)

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Sport_Life schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:52:
[...]

Heb er wel enige moeite mee dat zoveel mensen die echt geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn die snel even 100 euro willen cashen en vervolgens direct het geld overpompen naar de eigen spaarrekening (dat zal de vervolgvraag wel zijn).
Dezelfde mensen die tijdens de 3 dwaze dagen elkaar de hersens inslaan voor een paar tientjes korting op een spijkerbroek.
Tsja die mensen doen wat flatex niet bedoeld heeft, en flatex zou in theorie dat geld terug kunnen vragen. Zal PR-technisch niet zo'n goed idee zijn dus loopt wel los.
Aan de andere kant hebben die mensen weinig beleggingsrisico, want op een aandeel van 4-5ct na kopen ez niets. Die 99.94 die ze overboeken naar hun lopende rekening kent op flatex-vorderingen na weinig risico.

• scrappy.doo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14-10 22:10
Hier ook de €100, - opgestreken, naar de privé rekening gestort. 1 simpel mailtje van 2 zinnen om het account weer op te zeggen en klaar. Hele "traject" binnen 3 weken doorlopen. Opzegbrief en alles op de mat hier.
Leuke actie, maar niet echt handig voor hun gok ik.

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:10

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik moet zeggen, flatex bevalt mij wel. Prima platform imho voor app en website.

Zelf handel ik als leek even met de 10euro die ik er op heb staan.

Asus Zenbook i7 256gb

• Jasserv
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13-10 14:37
Weet iemand al meer over de €175,- actie die ze op hun homepage hebben gezet?

Jasserv wijzigde deze reactie 30-09-2019 11:48 (6%)

• Grannd
  • Registratie: september 2006
  • Nu online

Grannd

da Granndest

Ik gok dat het hun manier is om hun lokkertje aan te passen naar iets waarbij er meer klanten blijven hangen.

Waarschijnlijk zoals veel Poker-sites doen 'Leg x bedrag in en laat dit x tijd bij ons staan en dan krijg je na x tijd zoveel geld erbij', met een maximum van 175 euro.

Grannd wijzigde deze reactie 30-09-2019 11:59 (44%)

• Oekiejoekie
Jasserv schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:47:
Weet iemand al meer over de €175,- actie die ze op hun homepage hebben gezet?
Identiek aan de actie die in Duitsland liep. Voor deze actie moet je om de (volledige) bonus te verdienen, wél een actieve klant worden. En je moet met serieus geld beleggen, alleen transacties >2500 euro tellen mee om hem te verdienen:
Het aantal transacties binnen de eerste 6 maanden na opening van de rekening is bepalend voor het bedrag van de bonus. Voor 25 tot 74 transacties ontvangt u 25 euro. Voor 75 tot 174 transacties ontvangt u 75 euro. Vanaf 175 transacties ontvangt u 175 euro bonus. Voor minder dan 25 transacties wordt geen bonus betaald. Voor de berekening van het aantal transacties wordt alleen rekening gehouden met transacties met een transactiewaarde van ten minste 2.500 euro. Onder een transactie wordt verstaan een volledig uitgevoerde order. Meerdere deeluitvoeringen tellen dus niet separaat mee. In het geval van een gedeeltelijk uitgevoerde order met een (opgetelde) transactiewaarde van meer dan 2.500 euro, telt deze mee als 1 transactie. CFD-transacties worden niet in aanmerking genomen.

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online
Is de actie vandaag afgelopen, er stond namelijk vóór 30 september? Ik had mijn account reeds langere tijd vantevoren aangemaakt maar geen tijd gehad om een belegging te doen. Ik zie de actie ook niet meer op de site staan?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
Jassy schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:39:
Is de actie vandaag afgelopen, er stond namelijk vóór 30 september? Ik had mijn account reeds langere tijd vantevoren aangemaakt maar geen tijd gehad om een belegging te doen. Ik zie de actie ook niet meer op de site staan?
Dan heb je inderdaad pech. Wat is precies je vraag, of is het retorisch?

PV Output

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Jassy schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:39:
Same, net iemand aangemeld op zaterdag, ik was in de veronderstelling dat je voor de 30e de rekening aangevraagd moest hebben.

• Jassy
  • Nu online
Kees_B schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:19:
[...]

Dan heb je inderdaad pech. Wat is precies je vraag, of is het retorisch?
Ik heb niet echt een vraag maar meer een vaststelling dat de actie per vandaag is afgelopen en dat ik denk te laat te zijn, dus ik vroeg me af of andere mensen dit kunnen bevestigen.

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14-10 23:23
Ze hebben een nieuwe actie waarbij je als nieuwe klant tot €175 bonus kunt krijgen.
Het komt hier op neer:

Het aantal transacties binnen de eerste 6 maanden na opening van de rekening is bepalend voor het bedrag van de bonus. Voor 25 tot 74 transacties ontvangt u 25 euro. Voor 75 tot 174 transacties ontvangt u 75 euro. Vanaf 175 transacties ontvangt u 175 euro bonus. Voor minder dan 25 transacties wordt geen bonus betaald. Voor de berekening van het aantal transacties wordt alleen rekening gehouden met transacties met een transactiewaarde van ten minste 2.500 euro. Onder een transactie wordt verstaan een volledig uitgevoerde order. Meerdere deeluitvoeringen tellen dus niet separaat mee. In het geval van een gedeeltelijk uitgevoerde order met een (opgetelde) transactiewaarde van meer dan 2.500 euro, telt deze mee als 1 transactie. CFD-transacties worden niet in aanmerking genomen.

Dus die actie is alleen interessant voor degenen die serieus willen beleggen, actief zijn met beleggen en een aardig vermogen hebben.
Je zou ook telkens voor €2500 of meer ING aandelen kunnen kopen en verkopen, maar dan zit je met een koersrisico en sowieso heeft de markt een spread.
Als je de markt weet te timen dan ben je waarschijnlijk sowieso niet geïnteresseerd in €175, wat slechts wat wisselgeld voor je zal zijn.

Tldr; het gratis geld is voorbij!

• Viper®
  • Niet online
JohanNL schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:46:
Ze hebben een nieuwe actie waarbij je als nieuwe klant tot €175 bonus kunt krijgen.
Het komt hier op neer:

Dus die actie is alleen interessant voor degenen die serieus willen beleggen, actief zijn met beleggen en een aardig vermogen hebben.
Je zou ook telkens voor €2500 of meer ING aandelen kunnen kopen en verkopen, maar dan zit je met een koersrisico en sowieso heeft de markt een spread.
Als je de markt weet te timen dan ben je waarschijnlijk sowieso niet geïnteresseerd in €175, wat slechts wat wisselgeld voor je zal zijn.
Mijn gok is dat de €100,- actie 'misbruikt' werd of nadelig voor hun uitgepakt heeft waarbij veel aanmelders vrij snel weer gestopt zijn met het gebruik/handel. Pure gok hoor.
In dit geval is de bonus iets hoger maar moet je echt handelaren hebben. De vraag is even of je die op deze manier binnenhaalt en of dat soort mensen niet al op een andere manier handelt of op de beurs zit.

• JohanNL
Viper® schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:50:
[...]

Mijn gok is dat de €100,- actie 'misbruikt' werd of nadelig voor hun uitgepakt heeft waarbij veel aanmelders vrij snel weer gestopt zijn met het gebruik/handel. Pure gok hoor.
In dit geval is de bonus iets hoger maar moet je echt handelaren hebben. De vraag is even of je die op deze manier binnenhaalt en of dat soort mensen niet al op een andere manier handelt of op de beurs zit.
Je zou een heel duur aandeel kunnen zoeken met een lage spread.
Iets als een aandeel die €550 kost als je hem koopt en 549,99 krijgt als verkoopt.
Die kun je dan 5 keer kopen en weer 5 keer verkopen.
Dan heb je al twee transacties gedaan van €2500 of meer wat je 5 cent heeft gekost.
Doe dat 88 keer en je krijgt de bonus van €175, kosten van de spread zijn dan €4,40.
Maarja, zie maar eens zo'n aandeel te vinden en sowieso zit je met een koersrisico, hoe snel je ook koopt en weer verkoopt.

• Ynnoz
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 02-10 23:13
Jassy schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:38:
[...]

Ik heb niet echt een vraag maar meer een vaststelling dat de actie per vandaag is afgelopen en dat ik denk te laat te zijn, dus ik vroeg me af of andere mensen dit kunnen bevestigen.
Ik heb de rekening afgelopen vrijdag aangevraagd, maar deze werd pas maandag (gisteren dus) geactiveerd. Gelijk die maandag aandelen gekocht. Telefonisch bevestigd dat ik nog op tijd was voor de bonus van €100.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Viper® schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:50:
[...]

Huh die actie heeft maanden gelopen en vanaf dag 1 was het t/m 30/9. Volgens mij geen woord Chinees aan.
Ynnoz schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:04:
[...]

Ik heb de rekening afgelopen vrijdag aangevraagd, maar deze werd pas maandag (gisteren dus) geactiveerd. Gelijk die maandag aandelen gekocht. Telefonisch bevestigd dat ik nog op tijd was voor de bonus van €100.
Hoorde van mijn vriendin ook dat ze inderdaad coulant zijn. Zij heeft nogal lang op het wachtwoord zitten wachten en gaat morgen even een aandeeltje scoren.

Boudewijn wijzigde deze reactie 01-10-2019 21:25 (28%)

• Ricvdp
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11-10 09:04
Tricky: kreeg vandaag mijn "rekeningafsluiting"-bericht over kwartaal 3, ik dacht eerst even dat mijn rekening dus afgesloten werd, maar het lijkt nu een zeer kromme Duits-Nederlands vertaling te zijn voor een kwartaaloverzicht.

Ik had initieel wat geld overgemaakt en heb later na ontvangst van de bonus ook die belegd. Daarna voor een kleine 100 euro aandelen verkocht en geld onttrokken, het restand is nog in aandelen belegd als speelgeld. Blijkbaar is de verkoop van die 100 euro aan beleggingen onder water niet meteen gesaldeerd waardoor ik na onttrekking (geld was na verkoop wel meteen beschikbaar!) volgens Flatex één dag rood heb gestaan tegen een debetrente a 7.9%. Dat levert mij nu een roodstand van 0.04 op.

Geen groot probleem, maar mocht dit over de jaren blijven staan dan kan het toch voor vreemde verrassingen zorgen. Iets om even op te letten zou ik zeggen.

Ricvdp wijzigde deze reactie 02-10-2019 08:30 (4%)

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:01
Ricvdp schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:29:
Tricky: kreeg vandaag mijn "rekeningafsluiting"-bericht over kwartaal 3, ik dacht eerst even dat mijn rekening dus afgesloten werd, maar het lijkt nu een zeer kromme Duits-Nederlands vertaling te zijn voor een kwartaaloverzicht.

Ik had initieel wat geld overgemaakt en heb later na ontvangst van de bonus ook die belegd. Daarna voor een kleine 100 euro aandelen verkocht en geld onttrokken, het restand is nog in aandelen belegd als speelgeld. Blijkbaar is de verkoop van die 100 euro aan beleggingen onder water niet meteen gesaldeerd waardoor ik na onttrekking (geld was na verkoop wel meteen beschikbaar!) volgens Flatex één dag rood heb gestaan tegen een debetrente a 7.9%. Dat levert mij nu een roodstand van 0.04 op.

Geen groot probleem, maar mocht dit over de jaren blijven staan dan kan het toch voor vreemde verrassingen zorgen. Iets om even op te letten zou ik zeggen.
Dit stond inderdaad een aantal pagina's terug vermeld. Kennelijk is datum van verkoop niet de verkoopdatum, maar verkoop + 4 dagen. Beste was om na verkoop 4 dagen te wachten en dan geld over te maken.

• dcl!
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 11:49
grote_oever schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:36:
[...]

Dit stond inderdaad een aantal pagina's terug vermeld. Kennelijk is datum van verkoop niet de verkoopdatum, maar verkoop + 4 dagen. Beste was om na verkoop 4 dagen te wachten en dan geld over te maken.
Doorgaans 2 dagen, maar af en toe inderdaad 4 dagen, als er een weekend bij tussen zit.

Die boekdatums/valutadatums is toch een beetje een verdienmodel.

• Jassy
  • Nu online
Ynnoz schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:04:
[...]

OK dank je wel, misschien heb ik dan nog geluk... Vooralsnog staat het geld er nog niet op maar we wachten rustig af.

• Viper®
  • Niet online
Jassy schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:35:
[...]

OK dank je wel, misschien heb ik dan nog geluk... Vooralsnog staat het geld er nog niet op maar we wachten rustig af.
Zaterdag een rekening geopend voor de vriendin, maandag approved en direct een aandeel gekocht. Vandaag welkomstbonus gekregen.
Dus of hij komt nog of via de email even navragen.

• Jassy
  • Nu online
Viper® schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:16:
[...]

Zaterdag een rekening geopend voor de vriendin, maandag approved en direct een aandeel gekocht. Vandaag welkomstbonus gekregen.
Dus of hij komt nog of via de email even navragen.
Ik heb hem ook nog binnen gehad! Actie was dus toch tot en met 30-9.

• Viper®
  • Niet online
Jassy schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:18:
[...]

Ik heb hem ook nog binnen gehad! Actie was dus toch tot en met 30-9.
Officieel was de actie "voor 30 september een order geplaatst".
Maar ik denk dat ze coulant zijn.

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
zag vandaag ook die 'rekeningafsluiting' (afschrift) met daarop
Ingehouden belastingen: 0,00 EUR
(Vermogenswinstbelasting incl. solidariteitsbijdragen en evt. kerkbelasting)
alleen was er wel 2 cent dividendbelasting ingehouden, dat kom ik niet tegen.
Is dat omdat die 2 cent nooit de bijbehorende rekening courant gepasseerd is?

Overigens nog geen reactie gehad op mijn mail van afgelopen donderdag om de boel op te zeggen.

• Ep Woody
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10:56
Ongetwijfeld een enorme beginnersvraag, maar met hoeveel decimalen achter de komma werkt Flatex? Als ik 1 aandeel koop met een waarde van € 1,000 en ik verkoop hem met €1,003 heb ik dan €0,003 winst gemaakt of is dit afgerond gewoon € 0,000?

• Harm2211
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 14-10 19:25
@Ep Woody Koersen worden uitgedrukt met 3 cijfers achter de komma, maar je saldo met 2 cijfers achter de komma. Er wordt dus afgerond op hele centen. In jouw casus heb de dus geen winst. Als je 2 aandelen verkoopt voor 2,006 dan krijg je 2,01. Het verlies van deze afronding kan overigens nooit meer dan 0,4 cent zijn, dus niet iets om je druk over te maken ;-)

• Ep Woody
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10:56
@Harm2211 Het gaat ook nergens over, maar het is het idee.

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
Volgens mij hebben ze weer wat nieuws: Flatex Flexkrediet.

Even opletten dus als je geld naar je eigen rekening overmaakt dat je niet (per ongeluk) in het rood staat op je Flatex rekening. Een paar posts terug bleek dat dit makkelijk kan gebeuren zonder dat je hier erg in hebt.

PV Output

• grote_oever
Even domme vraag, maar je kan buiten handelsdag toch ook gewoon verkopen (of ben ik totaal achterlijk)? Ik probeer een aandeel te verkopen en kom best ver, maar krijg dan een foutmelding dat het geen handelsdag is. Hele idee van tradegate is toch dat je ook in weekend kan verkopen?

Voor verkopen ga ik naar: Portefeuille -> "V" -> meer info -> "V" -> alle gegevens invullen en dan krijg ik de foutmelding (zelfs na flatex secure opdracht). Ik druk dan op "prijsaanvraag"

[edit]

Of komt dat omdat ik "prijsaanvraag" heb gedaan en moet ik "directe order" selecteren?

[edit 2]
Even wat gegoogled en vermoed dat het inderdaad niet lukt in weekend (geen mensen die hem willen kopen). Zal door de weeks even proberen.

grote_oever wijzigde deze reactie 05-10-2019 17:07 (23%)

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:03

Rukapul

Moderator General Chat
JohanNL schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:03:
[...]

Je zou een heel duur aandeel kunnen zoeken met een lage spread.
Iets als een aandeel die €550 kost als je hem koopt en 549,99 krijgt als verkoopt.
Die kun je dan 5 keer kopen en weer 5 keer verkopen.
Dan heb je al twee transacties gedaan van €2500 of meer wat je 5 cent heeft gekost.
Doe dat 88 keer en je krijgt de bonus van €175, kosten van de spread zijn dan €4,40.
Maarja, zie maar eens zo'n aandeel te vinden en sowieso zit je met een koersrisico, hoe snel je ook koopt en weer verkoopt.
Je denkt de goede richting op. Je maakt het echter wel te moeilijk, want een geschikt fonds vinden is niet moeilijk en koersrisico is te beperken. Je bepaalt immers zelf hoe lang je een positie houdt. De kans dat je verlies maakt groter dan 175 euro is vrijwel onmogelijk.

Ik heb iets vergelijkbaars een keer met een andere broker gedaan. Dat was nog iets ingewikkelder, maar qua uitvoering niet meer dan wat aan en verkooporders bij elkaar klikken en goed in de gaten houden dat je voor de deadline aan de voorwaarden voldoet.

• JohanNL
Rukapul schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:00:
[...]

Je denkt de goede richting op. Je maakt het echter wel te moeilijk, want een geschikt fonds vinden is niet moeilijk en koersrisico is te beperken. Je bepaalt immers zelf hoe lang je een positie houdt. De kans dat je verlies maakt groter dan 175 euro is vrijwel onmogelijk.

Ik heb iets vergelijkbaars een keer met een andere broker gedaan. Dat was nog iets ingewikkelder, maar qua uitvoering niet meer dan wat aan en verkooporders bij elkaar klikken en goed in de gaten houden dat je voor de deadline aan de voorwaarden voldoet.
De order grootte moet minimaal €2500 zijn anders tellen ze niet mee voor die actie.
Dus 175 orders van €2500, door de spread maak je vrijwel zeker altijd verlies.
Voorbeeld: Arcelor mittal kost €12 als je hem wilt kopen en je krijgt er €11,99 voor als je hem verkoopt
Je hebt er ongeveer 210 nodig welke dan €2520 kosten en als je het verkoopt is de opbrengst €2517,90.
€2,10 verlies voor 2 orders van minimaal €2500 dus, doe dit keer 88 en je hebt een verlies van €184,80, met bonus eraf dus een netto verlies van €9,80.
Daarbij komt dat de bied/laat prijzen telkens veranderen en er dus een aanzienlijke gokfactor in zit.

Ze hebben het nu dus eigenlijks ook wel goed gedaan met deze actie want hij is alleen nog maar interessant als je serieus wilt beleggen startend met iets van een ton.
Of degenen die de markt ( denken ) weten te timen en daardoor veel transacties doen van minimaal €2500.

• Pistachenootje
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 11:36
Kees_B schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:33:
Volgens mij hebben ze weer wat nieuws: Flatex Flexkrediet.

Even opletten dus als je geld naar je eigen rekening overmaakt dat je niet (per ongeluk) in het rood staat op je Flatex rekening. Een paar posts terug bleek dat dit makkelijk kan gebeuren zonder dat je hier erg in hebt.

[Afbeelding]
Ik kreeg die mail ook. Lenen tegen 3,3% per jaar. Niet slecht toch?

Iemand al voor bak gaan lenen om aandelen te kopen? >:)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JohanNL
Pistachenootje schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:38:
[...]

Het gaat toch gewoon om effectenkrediet, alleen gebruiken ze er een mooie naam voor :p
Kan snel fout gaan als je aandelen minder waard worden, meeste brokers dringen er dan op aan je aandelen ( per direct ) te verkopen.
Rente percentage ik wel redelijk te noemen vooral met die 7,9% die ze eerst vroegen.

Hier staan de voorwaarden: https://www.flatex.nl/handel/flex-krediet/

JohanNL wijzigde deze reactie 06-10-2019 12:15 (6%)

• grote_oever
Pistachenootje schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:38:
[...]

Das toch dat je geld leent van hun?
grote_oever schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:33:
Even domme vraag, maar je kan buiten handelsdag toch ook gewoon verkopen (of ben ik totaal achterlijk)? Ik probeer een aandeel te verkopen en kom best ver, maar krijg dan een foutmelding dat het geen handelsdag is. Hele idee van tradegate is toch dat je ook in weekend kan verkopen?

Voor verkopen ga ik naar: Portefeuille -> "V" -> meer info -> "V" -> alle gegevens invullen en dan krijg ik de foutmelding (zelfs na flatex secure opdracht). Ik druk dan op "prijsaanvraag"

[edit]

Of komt dat omdat ik "prijsaanvraag" heb gedaan en moet ik "directe order" selecteren?

[edit 2]
Even wat gegoogled en vermoed dat het inderdaad niet lukt in weekend (geen mensen die hem willen kopen). Zal door de weeks even proberen.
Ik ben nog wel even benieuwd. Klopt mijn gedachten hier en is het logisch dat ik de foutmelding kreeg? Want volgens mij kun je wel in weekend handelen. Maar hoe werkt dat?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JohanNL
In het weekend kun je niet kopen/verkopen.
Je kunt enkel transacties doen wanneer de beurs open is, het voordeel van tradegate is dat je op die dagen dan al vanaf 8:00 s'ochtends kunt handelen en na sluiting van de beurs nog door kunt gaan tot 22:00.
Er zit wel een enorme opslag op als je buiten reguliere handelstijden een transactie doet.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:03

Rukapul

Moderator General Chat
JohanNL schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:34:
[...]

De order grootte moet minimaal €2500 zijn anders tellen ze niet mee voor die actie.
Dus 175 orders van €2500, door de spread maak je vrijwel zeker altijd verlies.
Voorbeeld: Arcelor mittal kost €12 als je hem wilt kopen en je krijgt er €11,99 voor als je hem verkoopt
Je hebt er ongeveer 210 nodig welke dan €2520 kosten en als je het verkoopt is de opbrengst €2517,90.
€2,10 verlies voor 2 orders van minimaal €2500 dus, doe dit keer 88 en je hebt een verlies van €184,80, met bonus eraf dus een netto verlies van €9,80.
Het kan beter, bijvoorbeeld met een liquide ETF met spread van <<0.1% maar dan nog is het inderdaad niet insignificant. En de meest liquide ETFs zijn Amerikaans en kan je niet aanschaffen en/of valuta/rente kosten.
Daarbij komt dat de bied/laat prijzen telkens veranderen en er dus een aanzienlijke gokfactor in zit.
In principe heb je hier een neutrale verwachtingswaarde.

Rukapul wijzigde deze reactie 06-10-2019 14:23 (4%)

• derhenno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 11:55
Probeer mijn aandeel te verkopen maar krijg volgende foutmelding:

Het handelspartner heeft geen prijsvoorstel gedaan. (HA_5521007)

Wat zie/doe ik verkeerd?

Heb ik het trouwens goed begrepen dat je het saldo na verkoop het beste een paar dagen kunt laten staan alvorens alles naar je rekening over te boeken (en de rekening dan pas op te zeggen)....of kun je beter sowieso een paar cent laten staan?!?!

• grote_oever
derhenno schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:05:
Probeer mijn aandeel te verkopen maar krijg volgende foutmelding:

Het handelspartner heeft geen prijsvoorstel gedaan. (HA_5521007)

Wat zie/doe ik verkeerd?

Heb ik het trouwens goed begrepen dat je het saldo na verkoop het beste een paar dagen kunt laten staan alvorens alles naar je rekening over te boeken (en de rekening dan pas op te zeggen)....of kun je beter sowieso een paar cent laten staan?!?!
Ik zie op reddit soort gelijk foutmelding voorbij komen:

https://www.reddit.com/r/..._bij_een_flatex_rekening/

Verzoek was toen naar helpdesk te bellen, maar dat was wel om kopen ipv verkopen. Meld even wat de oplossing is geweest.

• derhenno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 11:55
grote_oever schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:40:
[...]

Ik zie op reddit soort gelijk foutmelding voorbij komen:

https://www.reddit.com/r/..._bij_een_flatex_rekening/

Verzoek was toen naar helpdesk te bellen, maar dat was wel om kopen ipv verkopen. Meld even wat de oplossing is geweest.
Dank voor de hulp, is ondertussen gelukt: was te vroeg ;-)

• grote_oever
derhenno schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:41:
[...]

Dank voor de hulp, is ondertussen gelukt: was te vroeg ;-)
Ik heb mijn ING aandeel ook verkocht. Klopt het dat na het verkopen dat hij nog even in je portefeuille blijft staan? Want heb melding gehad dat hij order is uitgevoerd, maar daarna staat hij gewoon nog in mijn portefeuille.

[edit]
Oke, hij is nu ook weg en mijn portefeuille is leeg.

grote_oever wijzigde deze reactie 07-10-2019 15:50 (7%)

• JohanNL
grote_oever schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:44:
[...]

Ik heb mijn ING aandeel ook verkocht. Klopt het dat na het verkopen dat hij nog even in je portefeuille blijft staan? Want heb melding gehad dat hij order is uitgevoerd, maar daarna staat hij gewoon nog in mijn portefeuille.
Dat wordt soms heel langzaam geupdate, kijk over zo'n 10 minuten nog maar eens dan zou het er wel correct moeten staan.

• grote_oever
JohanNL schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:50:
[...]

Dat wordt soms heel langzaam geupdate, kijk over zo'n 10 minuten nog maar eens dan zou het er wel correct moeten staan.
Tnx, had net mijn bericht ge-edit. Moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal wel prettig vind werken en overzichtelijk. Zag wel valutadatum van 09.10, waarschuwing van hierboven.

• JohanNL
grote_oever schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:51:
[...]

Tnx, had net mijn bericht ge-edit. Moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal wel prettig vind werken en overzichtelijk. Zag wel valutadatum van 09.10, waarschuwing van hierboven.
Qua valutadatum zou ik wel hierom denken; bij het koop/verkopen van effecten is de valutadatum meestal pas over twee dagen terwijl geldoverboekingen meestal dezelfde dag zijn.
Mocht je iets verkopen en daarna met de opbrengst daarvan iets kopen is er niks aan de hand want beide valutadata heffen elkaar op, maar mocht je iets verkopen en dit gelijk overboeken naar je tegenrekening dan kan het zijn dat je voor 2 dagen rente betaald.
Zie in je account onder de knop '' Rekening '' en dan '' Portefeuille-mutaties '' voor de valutadatum van uitgevoerde orders.

• JBplap
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:55

JBplap