Aanleiding topic:
FAQ:
Q: Hoe vaak kan ik meedoen?
A: Je gebruikt je persoonsgegevens, dus maximaal één keer per persoon (maakt niet uit welk adres en of het je partner is)
Q: Wat is het addertje?
A: Een slang. Daarnaast gebeuren acties zoals dit vaker, het levert Flatex veel bekendheid op en ze hebben waarschijnlijk het risico ingecalculeerd tot op een zeker bedrag. Daarnaast gebruik je je persoonsgegevens om je aan te melden.
Q: Waar is mijn bevestigings-SMS? Waar blijft mijn € 100,-?
A: Door grote drukte is Flatex lang bezig met iedereen verifiëren. Heb geduld. Je krijgt ten slotte 'gratis' geld. Neem pas contact op met Flatex (zoals hierboven genoemd) als het langer duurt dan 48 uur.
Stappenplan
Opzetten
- Ga naar flatex.nl/
- Klik op Open een rekening
- Vul je persoonsgegevens in
> Ja, ze vragen om veel gegevens, is verplicht voor een financiële instantie
> Gebruik voor de zekerheid +316 in plaats van 06 voor je telefoonnummer, aangezien het een Duits bedrijf is
- Bij de laatste paar stappen krijg je een klantnummer en IBAN, deze zijn belangrijk, bewaar deze SMS
- Maak € 5,- over naar de vermelde IBAN (kan al vanaf € 1,-, maar voor € 5,- weet je zeker dat je genoeg keuze qua aandelen hebt)
Verifiëren
- Nu moet je wachten op je wachtwoord, deze krijg je via SMS
> Dit kan enkele uren tot een dag duren, mocht het langer duren (zoals bij mij), stuur een bericht door middel van het contactformulier. Zorg dat je hier je klantnummer gebruikt zodat het sneller gaat (duurde bij mij een dag). Bij mij was het probleem een onduidelijke ID-kaart, dus duidelijke foto's verzenden was voldoende.
- Log vervolgens in met je klantnummer (of gebruikersnaam, als je daarvoor gekozen hebt) en wachtwoord, en kies een wachtwoord dat je met je account wil gebruiken
Account afronden
- Als je ingelogd bent, krijg je een melding waarbij je twee dingen moet doen: flateXSecure (iOS, Android) installeren en je risicoklasse bepalen.
- Download de flateXSecure app en verifieer je account, vanaf nu krijg je je TAN-codes in deze app!
- Ga naar Instellingen -> Belegginsdoel, kies risicoklasse D, een hogere klasse heeft meer informatie nodig en een lagere klasse kan niet alle aandelen kopen.
Aandelen kopen
- Ga naar Handel -> Order indienen en type een bedrijf in, bijvoorbeeld ING
- Klik bij een aandeel (die je kunt kopen) op de K van kopen
- Vul het aantal in bij Aantal/nominale waarde en druk op Prijsopgave
- Nu krijg je voor 5 seconde een prijsopgave, druk op bevestigen voordat dit afloopt, anders moet je weer een nieuwe prijsopgave opvragen
Cashen
- Wacht nu een dag, daarna zie je dat er € 100,- is bijgeschreven.
- Verkoop je aandeel door Rekening -> Portefeuille -> V (van verkopen) en voer de stappen weer uit
- Ga naar Rekening -> Overboeken en vul het bedrag in wat bij Besteedbaar staat (gegeven dat je de juiste (je eigen) bank gekoppeld hebt)
Overige vragen
Neem contact op met hun klantenservice: +31 20 - 262 86 77
Brutale rip van Pepper.com (met dank aan iGrasmat van Pepper)In de appgroep van mijn werk is iedereen opeens bezig met flatex. Het schijnt dat je 100 euro welkomsbonus krijgt als je aanmeld.
Meer info: https://www.flatex.nl/
Nu wordt het in de appgroep gezien als “gratis geld” en de eerste screenshots van +100 euro op de Rabobank rekening zie ik al voorbij komen.
Grote termen als:
- geen transactie kosten
- geen minimale termijn
- geen opzegverbod
Nu weet ik dat gratis geld niet bestaat, maar het begint me toch te kriebelen. In al mijn collegas 100 euro rijker zijn.
Ik heb al wat doorgelezen, maar zie ook zo niks geks. Nu ben ik toch benieuwd. Is het gratis geld of zit er toch een adertje onder het gras?
FAQ:
Q: Hoe vaak kan ik meedoen?
A: Je gebruikt je persoonsgegevens, dus maximaal één keer per persoon (maakt niet uit welk adres en of het je partner is)
Q: Wat is het addertje?
A: Een slang. Daarnaast gebeuren acties zoals dit vaker, het levert Flatex veel bekendheid op en ze hebben waarschijnlijk het risico ingecalculeerd tot op een zeker bedrag. Daarnaast gebruik je je persoonsgegevens om je aan te melden.
Q: Waar is mijn bevestigings-SMS? Waar blijft mijn € 100,-?
A: Door grote drukte is Flatex lang bezig met iedereen verifiëren. Heb geduld. Je krijgt ten slotte 'gratis' geld. Neem pas contact op met Flatex (zoals hierboven genoemd) als het langer duurt dan 48 uur.
Stappenplan
Opzetten
- Ga naar flatex.nl/
- Klik op Open een rekening
- Vul je persoonsgegevens in
> Ja, ze vragen om veel gegevens, is verplicht voor een financiële instantie
> Gebruik voor de zekerheid +316 in plaats van 06 voor je telefoonnummer, aangezien het een Duits bedrijf is
- Bij de laatste paar stappen krijg je een klantnummer en IBAN, deze zijn belangrijk, bewaar deze SMS
- Maak € 5,- over naar de vermelde IBAN (kan al vanaf € 1,-, maar voor € 5,- weet je zeker dat je genoeg keuze qua aandelen hebt)
Verifiëren
- Nu moet je wachten op je wachtwoord, deze krijg je via SMS
> Dit kan enkele uren tot een dag duren, mocht het langer duren (zoals bij mij), stuur een bericht door middel van het contactformulier. Zorg dat je hier je klantnummer gebruikt zodat het sneller gaat (duurde bij mij een dag). Bij mij was het probleem een onduidelijke ID-kaart, dus duidelijke foto's verzenden was voldoende.
- Log vervolgens in met je klantnummer (of gebruikersnaam, als je daarvoor gekozen hebt) en wachtwoord, en kies een wachtwoord dat je met je account wil gebruiken
Account afronden
- Als je ingelogd bent, krijg je een melding waarbij je twee dingen moet doen: flateXSecure (iOS, Android) installeren en je risicoklasse bepalen.
- Download de flateXSecure app en verifieer je account, vanaf nu krijg je je TAN-codes in deze app!
- Ga naar Instellingen -> Belegginsdoel, kies risicoklasse D, een hogere klasse heeft meer informatie nodig en een lagere klasse kan niet alle aandelen kopen.
Aandelen kopen
- Ga naar Handel -> Order indienen en type een bedrijf in, bijvoorbeeld ING
- Klik bij een aandeel (die je kunt kopen) op de K van kopen
- Vul het aantal in bij Aantal/nominale waarde en druk op Prijsopgave
- Nu krijg je voor 5 seconde een prijsopgave, druk op bevestigen voordat dit afloopt, anders moet je weer een nieuwe prijsopgave opvragen
Cashen
- Wacht nu een dag, daarna zie je dat er € 100,- is bijgeschreven.
- Verkoop je aandeel door Rekening -> Portefeuille -> V (van verkopen) en voer de stappen weer uit
- Ga naar Rekening -> Overboeken en vul het bedrag in wat bij Besteedbaar staat (gegeven dat je de juiste (je eigen) bank gekoppeld hebt)
Overige vragen
Neem contact op met hun klantenservice: +31 20 - 262 86 77
[ Voor 82% gewijzigd door grote_oever op 01-09-2019 22:23 ]