Acties:
  • +13 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 13:09
Aanleiding topic:
In de appgroep van mijn werk is iedereen opeens bezig met flatex. Het schijnt dat je 100 euro welkomsbonus krijgt als je aanmeld.

Meer info: https://www.flatex.nl/

Nu wordt het in de appgroep gezien als “gratis geld” en de eerste screenshots van +100 euro op de Rabobank rekening zie ik al voorbij komen.

Grote termen als:
- geen transactie kosten
- geen minimale termijn
- geen opzegverbod

Nu weet ik dat gratis geld niet bestaat, maar het begint me toch te kriebelen. In al mijn collegas 100 euro rijker zijn.

Ik heb al wat doorgelezen, maar zie ook zo niks geks. Nu ben ik toch benieuwd. Is het gratis geld of zit er toch een adertje onder het gras?
Brutale rip van Pepper.com (met dank aan iGrasmat van Pepper)

FAQ:
Q: Hoe vaak kan ik meedoen?
A: Je gebruikt je persoonsgegevens, dus maximaal één keer per persoon (maakt niet uit welk adres en of het je partner is)

Q: Wat is het addertje?
A: Een slang. Daarnaast gebeuren acties zoals dit vaker, het levert Flatex veel bekendheid op en ze hebben waarschijnlijk het risico ingecalculeerd tot op een zeker bedrag. Daarnaast gebruik je je persoonsgegevens om je aan te melden.

Q: Waar is mijn bevestigings-SMS? Waar blijft mijn € 100,-?
A: Door grote drukte is Flatex lang bezig met iedereen verifiëren. Heb geduld. Je krijgt ten slotte 'gratis' geld. Neem pas contact op met Flatex (zoals hierboven genoemd) als het langer duurt dan 48 uur.

Stappenplan

Opzetten
- Ga naar flatex.nl/
- Klik op Open een rekening
- Vul je persoonsgegevens in
> Ja, ze vragen om veel gegevens, is verplicht voor een financiële instantie
> Gebruik voor de zekerheid +316 in plaats van 06 voor je telefoonnummer, aangezien het een Duits bedrijf is
- Bij de laatste paar stappen krijg je een klantnummer en IBAN, deze zijn belangrijk, bewaar deze SMS
- Maak € 5,- over naar de vermelde IBAN (kan al vanaf € 1,-, maar voor € 5,- weet je zeker dat je genoeg keuze qua aandelen hebt)

Verifiëren
- Nu moet je wachten op je wachtwoord, deze krijg je via SMS
> Dit kan enkele uren tot een dag duren, mocht het langer duren (zoals bij mij), stuur een bericht door middel van het contactformulier. Zorg dat je hier je klantnummer gebruikt zodat het sneller gaat (duurde bij mij een dag). Bij mij was het probleem een onduidelijke ID-kaart, dus duidelijke foto's verzenden was voldoende.
- Log vervolgens in met je klantnummer (of gebruikersnaam, als je daarvoor gekozen hebt) en wachtwoord, en kies een wachtwoord dat je met je account wil gebruiken

Account afronden
- Als je ingelogd bent, krijg je een melding waarbij je twee dingen moet doen: flateXSecure (iOS, Android) installeren en je risicoklasse bepalen.
- Download de flateXSecure app en verifieer je account, vanaf nu krijg je je TAN-codes in deze app!
- Ga naar Instellingen -> Belegginsdoel, kies risicoklasse D, een hogere klasse heeft meer informatie nodig en een lagere klasse kan niet alle aandelen kopen.

Aandelen kopen
- Ga naar Handel -> Order indienen en type een bedrijf in, bijvoorbeeld ING
- Klik bij een aandeel (die je kunt kopen) op de K van kopen
- Vul het aantal in bij Aantal/nominale waarde en druk op Prijsopgave
- Nu krijg je voor 5 seconde een prijsopgave, druk op bevestigen voordat dit afloopt, anders moet je weer een nieuwe prijsopgave opvragen

Cashen
- Wacht nu een dag, daarna zie je dat er € 100,- is bijgeschreven.
- Verkoop je aandeel door Rekening -> Portefeuille -> V (van verkopen) en voer de stappen weer uit
- Ga naar Rekening -> Overboeken en vul het bedrag in wat bij Besteedbaar staat (gegeven dat je de juiste (je eigen) bank gekoppeld hebt)

Overige vragen
Neem contact op met hun klantenservice: +31 20 - 262 86 77

[ Voor 82% gewijzigd door grote_oever op 01-09-2019 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 16:16

CodeIT

Code IT

Heb het ook een paar keer voorbij zien komen. Hier een 'draadje' op pepper met 1800 reacties en ervaringen: https://nl.pepper.com/aan...beleggingsrekening-110035

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:32
Als dat nog niet genoeg is kan je ook nog het Beleggen op de beurs in de praktijk topic erbij pakken. Daar is Flatex ook regelmatig terug gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKing83
  • Nu online
Is inderdaad snel verdiend. In het draadje op Pepper staat eigenlijk alles al (let op: 60% van berichten zijn nutteloze posts).
Zie ook: https://www.financieelona...flatex-review-ervaringen/

Wel een leuke actie zo zonder moeilijke voorwaarden (x periode laten staan, y bedrag verhandelen, etc). Nieuwe klanten mogen blijkbaar wat kosten (maar geld is goedkoop momenteel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
Het is mogelijk (maar enigszins onwaarschijnlijk dat Flatex de bonus terugvordert als je deze direct naar je rekening overboekt zonder enige transacties te doen. Dit kan namelijk gezien worden als misbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKing83
  • Nu online
Longcat schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:32:
Het is mogelijk (maar enigszins onwaarschijnlijk dat Flatex de bonus terugvordert als je deze direct naar je rekening overboekt zonder enige transacties te doen. Dit kan namelijk gezien worden als misbruik.
Zonder enige transactie voldoe je niet aan de voorwaarden en wordt de welkomstbonus toch ook niet toegekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
PKing83 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:35:
[...]

Zonder enige transactie voldoe je niet aan de voorwaarden en wordt de welkomstbonus toch ook niet toegekend?
Ik bedoel na ontvangst van de bonus. ;) Er lijken veel mensen te zijn die bij wijze van 1 aandeel Aegon kopen en vervolgens de 100 euro direct terugboeken.

Om TS verder te helpen, je kunt vrij eenvoudig een Flatex rekening maken, geld overmaken, een transactie doen en die 100 euro ontvangen. IMO kun je vervolgens het best een leuk aandeeltje kopen met die 100 euro i.p.v. direct naar eigen rekening overboeken.

[ Voor 41% gewijzigd door Longcat op 13-08-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Longcat schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:37:
[...]

Om TS verder te helpen, je kunt vrij eenvoudig een Flatex rekening maken, geld overmaken, een transactie doen en die 100 euro ontvangen. IMO kun je vervolgens het best een leuk aandeeltje kopen met die 100 euro i.p.v. direct naar eigen rekening overboeken.
Mm, dit klinkt dus als gratis geld. Zitten een negatieve gevolgen aan bij bv belastingaangifte?
HaNS1443 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:20:
Als dat nog niet genoeg is kan je ook nog het Beleggen op de beurs in de praktijk topic erbij pakken. Daar is Flatex ook regelmatig terug gekomen.
Bedankt, had topic gezien. Zag weinig over flatex terug komen. Heb even mod gevraagd of dit topic open kan blijven.
PKing83 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:35:
[...]

Zoals ik lees moet je inderdaad 1 transactie doen. Gezien ze bij mij allemaal 20 euro inzetten vermoed ik dat het idd uit de pepper link komt die @CodeIT linkt. Die 1800 reacties zijn alleen niet door te komen :)

[ Voor 19% gewijzigd door grote_oever op 13-08-2019 11:45 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Longcat
grote_oever schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:43:
[...]

Mm, dit klinkt dus als gratis geld. Zitten een negatieve gevolgen aan bij bv belastingaangifte?
Ligt aan je vermogen. Als je boven de 1 miljoen zit, betaal je 1.68% over 100 euro extra vermogensrendementsheffing. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasist
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-05 20:01
Ter aanvulling.
Ik heb ook gebruik gemaakt van deze actie van Flatex met in het achterhoofd ook leuk om hier te proberen en de bonus van €100 trok me over de streep.

Zelf gebruik ik de Rabobank om te beleggen en heb ik in het verleden gebruik gemaakt van DeGiro maar ik moet zeggen de gebruiksvriendelijkheid en de service van Flatex ben ik al positief over!

Ik gebruik Flatex vooral meer om te spelen en snelle kleine transacties te doen dit i.v.m. er geen transactiekosten zijn maakt Flatex een leuke toevoeging!

Ik adviseer iedereen die een kennismaking wilt maken met beleggen een rekening te openen. Indien het foutgaat kost het 'leergeld' vrijwel niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leon0013
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-05 07:09

leon0013

Ooit waren het er twaalf

Voor mij geldt dezelfde overweging als voor @Phantasist

Ik heb vorige week een account aangemaakt en het geld stond 24 uur na de eerste transactie op de rekening. Al met al zo'n 3 dagen over gedaan na het lezen van de aanbieding.

Ook voor mij ga ik het eens een tijdje als "speelgeld" gebruiken om "actief" te kopen/verkopen omdat er inderdaad geen transactiekosten gelden.

Voor het echte buy&hold zit ik momenteel bij DeGiro, die vind ik persoonlijk wel overzichtelijker maar daar kijk ik al een jaar tegenaan in plaats van een week. Zal ook wel een kwestie van wennen zijn.,

Edit:

Ik kwam er overigens achter dat Centraal beheer een vergelijkbare actie heeft, maar dan meer restricties en een kleinere bonus. ( dacht €25 op inleg van 50€ en minimaal 3 maanden actief na uitkeren bonus)
Ook is er Kendu met iets vergelijkbaars (€50/€50/1 maand dacht ik) maar daarvoor is alleen een Ios APP. Geen android of browser. Dus dat viel voor mij al direct af.

[ Voor 25% gewijzigd door leon0013 op 13-08-2019 12:33 ]

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kayl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 21:01
Wat is hun verdienmodel? Gratis geld weggeven en 0 kosten moet toch ergens gecompenseerd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BushMule
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-02-2023
Kayl schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:40:
Wat is hun verdienmodel? Gratis geld weggeven en 0 kosten moet toch ergens gecompenseerd worden?
Provisie op doorzetten van transacties zo te zien.

Goeie tip dit😀

[ Voor 6% gewijzigd door BushMule op 13-08-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ook maar even een account gemaakt :) Ziet er interessant uit!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Longcat
Kayl schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:40:
Op illiquide aandelen betaal je een fors hogere spread. Daarnaast zijn er verborgen kosten voor beleggingsfondsen (niet ETFs). Je krijgt geen rente op je cash en geld lenen kost (aanzienlijk) meer dan bij andere aanbieders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Gisteren ook een accountje aangemaakt (zag het al meermaals bij pepper voorbij komen).
Nu aan het wachten op de bevestiging sms.

Weet iemand toevallig of je ook met 2x dezelfde rekeningen mee kan doen?
Vrouwlief en ik hebben "alleen" een en/of rekening. Kan zij zich straks ook nog aanmelden (met hetzelfde rekeningnummer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
BastaRhymez schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:20:
Gisteren ook een accountje aangemaakt (zag het al meermaals bij pepper voorbij komen).

Vrouwlief en ik hebben "alleen" een en/of rekening. Kan zij zich straks ook nog aanmelden (met hetzelfde rekeningnummer)?
Hier 2x dezelfde (gedeelde) rekening gebruikt en 2x het bedrag ontvangen en naar onze rekening geboekt. Werkt dus perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
BastaRhymez schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:20:

als dat zou kunnen kan ik misschien met mijn bunq rekeningen ook 10 accounts aanmaken? dat is makkelijk verdienen :)

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@copywizard ik denk dat wat jij zegt niet kan (en dat is ook wat anders dan dat ik vroeg).

Ik vroeg of het mogelijk was om als twee verschillende personen met hetzelfde bankrekeningnummer mee te doen aan de actie. Volgens @Homeland moet dit kunnen (thanks!)

Jij stelt voor om als één persoon met meerdere bankrekeningen mee te doen.
Hiermee voldoe je niet aan de voorwaarden, aangezien je een "nieuw" lid moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04:19
copywizard schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:22:
[...]

als dat zou kunnen kan ik misschien met mijn bunq rekeningen ook 10 accounts aanmaken? dat is makkelijk verdienen :)
Krijg je ook 10 identiteiten bij een Bunq account dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Is dit aan te raden voor een complete leek die wil beginnen met kijken hoe beleggen werkt, of kan ik dan beter even doorgaan en dat beleggingsdraadje doorlopen naar iets anders? Ben me sinds kort wat aan het inlezen maar dit is een geval bomen-bos. Het klinkt allemaal best de moeite waard om het mee te leren zonder te veel risico te lopen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

SmurfLink schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:33:
Is dit aan te raden voor een complete leek die wil beginnen met kijken hoe beleggen werkt, of kan ik dan beter even doorgaan en dat beleggingsdraadje doorlopen naar iets anders? Ben me sinds kort wat aan het inlezen maar dit is een geval bomen-bos. Het klinkt allemaal best de moeite waard om het mee te leren zonder te veel risico te lopen.
Volgensmij is dat ook het model van Flatex veel mensen met weinig kennis verleiden om geld te beleggen en dan hopen dat het voor die mensen misgaat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
dehardstyler schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:31:
[...]

Krijg je ook 10 identiteiten bij een Bunq account dan? ;)
Nee helaas niet :(

Moet je ook een ID overleggen bij het aanmaken van een account bij flatex?

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:31
copywizard schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:36:
[...]

Nee helaas niet :(

Moet je ook een ID overleggen bij het aanmaken van een account bij flatex?
Ja je moet een ID overleggen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 604938

SmurfLink schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:33:
Beleggen is altijd risicovoller dan sparen. In ruil daarvoor krijg je een hoger verwacht rendement.

Flatex is simpelweg een aanbieder voor het handelen in aandelen/fondsen/ETF's. Flatex gaat je niks anders leren dan een andere aanbieder. Het geeft je alleen 100 euro "speelgeld", maargoed, die kun je ook inzetten bij een andere aanbieder.

Ik heb nul vertrouwen in een partij die "gratis geld" weggeeft en er nog over adverteert ook. Of die verdienen achter je rug om klauwen met geld aan je, of hopen op een andere manier geld uit je zakken te kloppen of dit is gewoon laatste stuiptrekkingen van een stervend bedrijf/stervende markt. Mijn 100 euro gaat rechtstreeks naar de "saaie" concurrent die transparant is over het verdienmodel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:47
ik heb inmiddels hier ook 300 euro mee verdiend (drie personen) gelijk overgeboekt mijn lopende rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:35:
[...]

Volgensmij is dat ook het model van Flatex veel mensen met weinig kennis verleiden om geld te beleggen en dan hopen dat het voor die mensen misgaat..
Anoniem: 604938 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:37:
[...]

Beleggen is altijd risicovoller dan sparen. In ruil daarvoor krijg je een hoger verwacht rendement.

Flatex is simpelweg een aanbieder voor het handelen in aandelen/fondsen/ETF's. Flatex gaat je niks anders leren dan een andere aanbieder. Het geeft je alleen 100 euro "speelgeld", maargoed, die kun je ook inzetten bij een andere aanbieder.

Ik heb nul vertrouwen in een partij die "gratis geld" weggeeft en er nog over adverteert ook. Of die verdienen achter je rug om klauwen met geld aan je, of hopen op een andere manier geld uit je zakken te kloppen of dit is gewoon laatste stuiptrekkingen van een stervend bedrijf/stervende markt. Mijn 100 euro gaat rechtstreeks naar de "saaie" concurrent die transparant is over het verdienmodel.
Duidelijk, dus beter van niet als je geen kennis hebt. Ik heb er sowieso geen haast mee, dus dan ga ik me wel rustig wat meer verdiepen in andere aanbieders.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

SmurfLink schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:41:
[...]

[...]

Duidelijk, dus beter van niet als je geen kennis hebt. Ik heb er sowieso geen haast mee, dus dan ga ik me wel rustig wat meer verdiepen in andere aanbieders.
Ik zeg overigens niet dat je niet voor de honderd euro moet gaan. Ik ben wel van mening dat Flatex geen betrouwbare partij is voor je beleggingsportefeuille. Zou zeggen koop van hun 100 euro een beleggingsboek zoals aangeraden wordt in het beleggingstopic en gebruik de rest om je eerste ETF te kopen bij een "normale" broker. (DeGiro, Meesman, Binck, ABN. ING etc...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 11:01
Anoniem: 604938 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:44:
[...]

Ik zeg overigens niet dat je niet voor de honderd euro moet gaan. Ik ben wel van mening dat Flatex geen betrouwbare partij is voor je beleggingsportefeuille. Zou zeggen koop van hun 100 euro een beleggingsboek zoals aangeraden wordt in het beleggingstopic en gebruik de rest om je eerste ETF te kopen bij een "normale" broker. (DeGiro, Meesman, Binck, ABN. ING etc...)
Waarom is dit geen betrouwbare partij? Snelle google-actie vertelt me dat ze sinds 1999 bestaan en sinds 2006 als online broker opereren (in Duitsland). Ze hebben een Duitse banklicentie en worden dus door de Duitse AFM (Bafin) gecontroleerd. Mis ik iets?

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
leuk topic dit. Ga ook maar even een account aanmaken en spelen met het geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

legofanaten schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:39:
[...]

Waarom is dit geen betrouwbare partij? Snelle google-actie vertelt me dat ze sinds 1999 bestaan en sinds 2006 als online broker opereren (in Duitsland). Ze hebben een Duitse banklicentie en worden dus door de Duitse AFM (Bafin) gecontroleerd. Mis ik iets?
Ze zullen je niet van je geld beroven en niks meer van zich laten horen, dat stel ik niet.

Wel vind ik het dubieus dat men "gratis geld" weggeeft en adverteert met zero fees terwijl er natuurlijk wel geld aan je verdient wordt. Erg transparant is het niet. Dit neigt toch wel naar praktijken om de wanhopige spaarder te verleiden toch maar te gaan beleggen, hopelijk in dure risicovolle producten. Misschien niet onbetrouwbaar, maar zeker wel dubieus.

Dat ze al lang bestaan wil niks zeggen, kijk maar eens hoe oud Landsbanki, de bank achter Icesave, was.

Als jij weet wat je doet en de risico's zijn zou ik zeggen ga je gang. Ik heb me ook ingeschreven hoor. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 604938 op 13-08-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:19
Anoniem: 604938 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:46:
[...]

Ze zullen je niet van je geld beroven en niks meer van zich laten horen, dat stel ik niet.

Wel vind ik het dubieus dat men "gratis geld" weggeeft en adverteert met zero fees terwijl er natuurlijk wel geld aan je verdient wordt. Erg transparant is het niet. Dit neigt toch wel naar praktijken om de wanhopige spaarder te verleiden toch maar te gaan beleggen, hopelijk in dure risicovolle producten. Misschien niet onbetrouwbaar, maar zeker wel dubieus.

Dat ze al lang bestaan wil niks zeggen, kijk maar eens hoe oud Landsbanki, de bank achter Icesave, was.

Als jij weet wat je doet en de risico's zijn zou ik zeggen ga je gang. Ik heb me ook ingeschreven hoor. ;)
ABN doet ongeveer hetzelfde ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Anoniem: 604938 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:46:
[...]

Wel vind ik het dubieus dat men "gratis geld" weggeeft en adverteert met zero fees terwijl er natuurlijk wel geld aan je verdient wordt. Erg transparant is het niet.
Kun je uitleggen wat er niet transparant is aan de Tarieven pagina op Flatex.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Bij "Beroepsgroep" heb je maar een paar keuzes alleen welke moet je hebben als je niet bij de overheid werkt of zelfstandige ondernemer bent? :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
mugenmarco schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:49:
Bij "Beroepsgroep" heb je maar een paar keuzes alleen welke moet je hebben als je niet bij de overheid werkt of zelfstandige ondernemer bent? :S
Ik heb "Functionaris" gekozen. ( dat was de eerst in de lijst )

[ Voor 5% gewijzigd door dehardstyler op 13-08-2019 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
dehardstyler schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:50:
[...]

Ik heb "Functionaris" gekozen.
kan mij herinneren dat die titel met een overheidsbaan/ambtenaar te maken had 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
mugenmarco schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:51:
[...]

kan mij herinneren dat die titel met een overheidsbaan/ambtenaar te maken had 8)7
Is ook zo, maar als je huisvader neerzet, heb je op papier weer geen inkomsten. Dan liever iets dat wel inkomsten genereert, en dan komt Functionaris in dat lijstje het dichtste in de buurt. Plus, ik ben Functionaris van de lege dozen op werk, dus niet gelogen. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Strider schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:48:
[...]

ABN doet ongeveer hetzelfde ;)
Eveneens dubieus, al zijn de regels een stuk strikter (2000 inleggen en drie maanden laten staan). Echter schermen ze niet met de illusie dat beleggen bij hun gratis is.
dehardstyler schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:49:
[...]

Kun je uitleggen wat er niet transparant is aan de Tarieven pagina op Flatex.nl?
Het suggereert dat het niks kost, maar ze hebben weldegelijk verborgen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Anoniem: 604938 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:53:
[...]

Eveneens dubieus, al zijn de regels een stuk strikter (2000 inleggen en drie maanden laten staan). Echter schermen ze niet met de illusie dat beleggen bij hun gratis is.

[...]

Maar kan je dat dan ook kracht bij zetten met een bron, want anders lopen andere of ik straks misschien tegen onverwachtse kosten aan. Er staat namelijk: "€ 0 verborgen kosten, een transparant tarievenoverzicht"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco

zoals?

Nergens word vermeld dat er verborgen kosten aan vast zitten.

mijn bron:

https://www.spaarrentesve...uro-welkomstbonus-flatex/

[ Voor 27% gewijzigd door mugenmarco op 13-08-2019 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-02 18:49
Kun je ook dit procesje doorlopen en direct naar je eigen rekeningnummer over boeken? Of is dat te mooi om waard te zijn? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

dehardstyler schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:57:
[...]

Maar kan je dat dan ook kracht bij zetten met een bron, want anders lopen andere of ik straks misschien tegen onverwachtse kosten aan. Er staat namelijk: "€ 0 verborgen kosten, een transparant tarievenoverzicht"
@Longcat heeft in het beleggingstopic al uitgeweid over dat de spread hoger is. Ze rekenen simpelweg meer af voor een aandeel dan dat het waard is.

Sowieso is wat logisch nadenken wel handig. Als iemand jou geld geeft om je geld te mogen beheren dan plaats je daar toch op zijn minst wat vraagtekens bij? Als het zo'n goede deal is, waarom moeten ze dan geld toegeven om je te overtuigen? Cashen die 100 euro en niet achteromkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
[...]

[...]

Dat maakt toch allemaal niets uit. Je moet gewoon ff de voorwaarden doorlezen en dan kijken bij welke aankopen transactie kosten gelden. Bij Flatex is het simpel, op aandelen heb je geen transactie kosten.

Bij ABN heb je wel transactiekosten op aandelen maar niet op fondsen. Dus bij ABN koop je gewoon voor 2K fondsen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strider schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:05:
[...]

Dat maakt toch allemaal niets uit. Je moet gewoon ff de voorwaarden doorlezen en dan kijken bij welke aankopen transactie kosten gelden. Bij Flatex is het simpel, op aandelen heb je geen transactie kosten.

Bij ABN heb je wel transactiekosten op aandelen maar niet op fondsen. Dus bij ABN koop je gewoon voor 2K fondsen.
Ik zeg toch ook niet dat je die 100 euro niet moet cashen.

Ik zeg dat je er niet je beleggingsportefeuille naar moet overhevelen. Zeker niet als beginner zijnde. De hele discussie begon omdat iemand vroeg of Flatex een goede partij was "om te leren beleggen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 604938 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:07:
[...]

Ik zeg toch ook niet dat je die 100 euro niet moet cashen.

Ik zeg dat je er niet je beleggingsportefeuille naar moet overhevelen. Zeker niet als beginner zijnde. De hele discussie begon omdat iemand vroeg of Flatex een goede partij was "om te leren beleggen".
Je kunt ook niet zomaar alles overzetten. Dan moet je eerst alles verkopen dan ben je al geen beginner meer.

Met die 100 euro kun je echt wel leren beleggen bij Flatex, bij andere brokers ga je stuk op de transactiekosten.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Beleggen in goud leek mij wel wat maar dat kan volgens mij weer niet bij Flatex.

Bedankt voor de tip in ieder geval

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Strider schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:11:
[...]

Je kunt ook niet zomaar alles overzetten. Dan moet je eerst alles verkopen dan ben je al geen beginner meer.

Met die 100 euro kun je echt wel leren beleggen bij Flatex, bij andere brokers ga je stuk op de transactiekosten.
Als je wil leren actief handelen moet je meedoen met het RTLZ Beursspel. Kun je met virtuele 100k laten zien hoe goed je actief kan beleggen. Kun je die 100 euro in je zak steken.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 604938 op 13-08-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Anoniem: 604938 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:02:
[...]

@Longcat heeft in het beleggingstopic al uitgeweid over dat de spread hoger is. Ze rekenen simpelweg meer af voor een aandeel dan dat het waard is.

Sowieso is wat logisch nadenken wel handig. Als iemand jou geld geeft om je geld te mogen beheren dan plaats je daar toch op zijn minst wat vraagtekens bij? Als het zo'n goede deal is, waarom moeten ze dan geld toegeven om je te overtuigen? Cashen die 100 euro en niet achteromkijken.
Uiteraard is logisch nadenken wel handig. Maar er staat geen verborgen kosten en jij zegt dat die er wel zijn. Dat werkt voor mij niet.
Daarom is een lijstje met verborgen kosten wel handig. Maar goed, ik begrijp dat het qua handelen vooral uitmaakt en dat was ik toch niet van plan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dehardstyler schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:13:
[...]

Uiteraard is logisch nadenken wel handig. Maar er staat geen verborgen kosten en jij zegt dat die er wel zijn. Dat werkt voor mij niet.
Daarom is een lijstje met verborgen kosten wel handig. Maar goed, ik begrijp dat het qua handelen vooral uitmaakt en dat was ik toch niet van plan. :)
Als de kosten in het overzicht stonden waren ze niet verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Anoniem: 604938 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:14:
[...]

Als de kosten in het overzicht stonden waren ze niet verborgen.
Ja joh! En zij geven aan geen verborgen kosten te hebben, dus welke kosten heb jij het over dan? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mugenmarco
We hebben het onderzocht en gratis betekent bij Flatex ook echt gratis. Wanneer u bijvoorbeeld een aandeel koopt worden er geen transactiekosten gerekend. Dit geldt voor zowel buitenlandse als binnenlandse aandelen. Daarnaast kunt u ook gratis beleggen in EFT’s, turbo’s, obligaties en fondsen.

Net zoals bij andere brokers wordt er een spread gerekend. Het lukt Flatex blijkbaar om daarvan rond te komen zonder extra kosten te rekenen. Dit maakt Flatex een aantrekkelijke partij voor mensen die met kleinere bedragen handelen. Vaste transactiekosten drukken het rendement immers flink wanneer u met een klein bedrag belegt. Bij Flatex is dit echter geen probleem.

Vanzelfsprekend worden er wel kosten gerekend voor bijvoorbeeld rood staan. De creditrente hiervoor bedraagt 7,9 procent. Ook worden er kosten gerekend bij transacties in een andere valuta. De opslag hiervoor bedraagt 0,0040 bij transacties in dollars.

Voor de rest worden er geen verborgen kosten gerekend. Het uitbetalen van dividend is bijvoorbeeld ook 100% gratis.

Dus zolang je niet gaat handelen met CFD’s zit het goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinFoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-05 22:18
Ik heb net ook een rekening geopend, wachten op de bevestiging van mijn identiteit en dan kan de volgende stap gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RobinFoot schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:20:
Ik heb net ook een rekening geopend, wachten op de bevestiging van mijn identiteit en dan kan de volgende stap gedaan worden.
Iemand enig idee hoe lang die verificatie duurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:24
DennusB schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:24:
[...]

Iemand enig idee hoe lang die verificatie duurt?
Bij mij een paar uur. Rond 12 uur het proces doorlopen, nu net (2 minuten gelden) inlogwachtwoord ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
anboni schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:26:
[...]

Bij mij een paar uur. Rond 12 uur het proces doorlopen, nu net (2 minuten gelden) inlogwachtwoord ontvangen.
Cool, ik heb rond 12 ook het proces doorlopen :) Ben benieuwd :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
Ben ik de enige die een groot deel van de bonus niet laat uitbetalen maar gewoon wat aandelen gaat kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:04
mugenmarco schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:28:
Ben ik de enige die een groot deel van de bonus niet laat uitbetalen maar gewoon wat aandelen gaat kopen?
Nee, dat ben ik ook van plan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 15:48
MurtnR schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:00:
Kun je ook dit procesje doorlopen en direct naar je eigen rekeningnummer over boeken? Of is dat te mooi om waard te zijn? :p
Flatex behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te beëindigen en de welkomstbonus van 100 EUR terug te vorderen in het geval van een schending van deze voorwaarden of enige bepaling van het toepasselijke recht op grond van de redelijke discretie van Flatex.

dat staat in de voorwaarden.
Als hun dat als schending zien ja. lijkt mij.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
mugenmarco schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:28:
Ik ga d'r ook gewoon mee spelen. Gratis 100 euro is leuk, maar als ik er gratis meer van kan maken is dat altijd leuker O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:26
Ik ga mij ook aanmelden, alleen komt de verificatie SMS tot op heden nog niet door. Ik ben ook van plan om het in aandelen/fondsen te stoppen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
NoepZor schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:32:
Ik ga mij ook aanmelden, alleen komt de verificatie SMS tot op heden nog niet door. Ik ben ook van plan om het in aandelen/fondsen te stoppen.
Controleer of je het telefoonnummer wel juist hebt ingevoerd, er staat al +31 maar is misleidend dus gewoon je volledige nummer invullen (0612345678)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
DennusB schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:26:
[...]

Cool, ik heb rond 12 ook het proces doorlopen :) Ben benieuwd :D
Kan zijn dat het ook afhankelijk is van je overboeking naar je rekening daar. Ik zie dat die al is bijgeschreven (vanaf m'n ASN rekening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:02

spartacusNLD

This is Sparta!!

NoepZor schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:32:
Heb je de 2FA app van hun geactiveerd? Zo ja, de sms komt dan niet meer binnen. De berichten komen dan via die 2FA app door :)

Andere mensen melden ook SMS problemen. Bellen helpt soms.

Zelf al 2.5 week geleden deze truck gedaan.

100 euro voor niks. Tot op heden niks gehoord van Flatex.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:26
Ah thnx voor de tip, ik ga me eens proberen aan te melden via de app. Telefoonnummer in beide smaakjes geprobeerd, hij verandert 06 echter in +316. Daarvoor had autoaanvullen het als 06 ingevuld en dat kwam ook niet door.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Laatst online: 19-05 12:46
En wanneer komt die "gratis" 100 euro erbij dan? Want daar kan ik niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knee-Buckler schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:39:
En wanneer komt die "gratis" 100 euro erbij dan? Want daar kan ik niets over vinden.
Dat staat gewoon aangegeven in de openingspost, hun website en op pepper https://nl.pepper.com/aan...beleggingsrekening-110035

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 604938 op 13-08-2019 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Laatst online: 19-05 12:46
Anoniem: 604938 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:39:
[...]

Dat staat gewoon aangegeven in de openingspost, hun website en op pepper https://nl.pepper.com/aan...beleggingsrekening-110035
Ik zie het inderdaad, echt totaal niet gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ben benieuwd wanneer ze terugkrabbelen. Volgens pepper hebben ze >2000 aanmeldingen a.d.h.v. deze actie. Laat zeggen dat de helft dit doet voor puur de 100 euro (persoonlijk denk ik 90% :P). Dat is dan 100.000 weggeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:11:
Ben benieuwd wanneer ze terugkrabbelen. Volgens pepper hebben ze >2000 aanmeldingen a.d.h.v. deze actie. Laat zeggen dat de helft dit doet voor puur de 100 euro (persoonlijk denk ik 90% :P). Dat is dan 100.000 weggeven
en dan over xx dagen/weken komen mensen er achter dat er wel degelijk verborgen kosten aan verbonden zitten en dan heb je zo 2000 reacties op dit Tweakers topic 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

mugenmarco schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:13:
[...]

en dan over xx dagen/weken komen mensen er achter dat er wel degelijk verborgen kosten aan verbonden zitten en dan heb je zo 2000 reacties op dit Tweakers topic 8)7
Ja, in principe hebben ze alle gegevens om kwaad te doen.
IBAN, SEPA, Paspoort, handtekening, foto... alles. Lijkt mij geen 100 euro waard :+ Identiteitsfraude is een van de ergste dingen die je kan overkomen

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 13-08-2019 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 09:19
Dit dacht ik dus ook, Gratis geld is er niet. JIJ bent het product en geeft ook echt veel fraude gevoelige gegevens af.
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:19:
[...]

IBAN, SEPA, Paspoort, handtekening, foto... alles. Lijkt mij geen 100 euro waard :+ Identiteitsfraude is een van de ergste dingen die je kan overkomen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dehardstyler
[...]

Je begrijpt dat je hier over een bank praat met een banklicentie toch? En dat die bank dan ook nog eens in Duitsland staat. ( zeer privacy gericht ) Het is precies hetzelfde als je dit over de ING zou zeggen. Ben je bij de ING ook bang voor identiteitsfraude? Ben je ook bang om je paspoort aan je hypotheek verstrekker te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:38
ik ben benieuwd, ik heb een order voor een ing aandeel (a 8,60oid) gekocht; kijken of de 100e er voor het weekend op staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Robthebest schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:21:
Dit dacht ik dus ook, Gratis geld is er niet. JIJ bent het product en geeft ook echt veel fraude gevoelige gegevens af.

[...]
Ik geloof niet dat ze fraud plegen en heb de voorwaarden doorgelezen. Nu heb ik weinig ervaring met belegen, maar ik zie echt geen gekke dingen.

Dat je ID moet doorgeven heeft meer te maken met dat her een Duitse bank is.

Tenzij ik iets over het hoofd zie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BushMule
[...]

Waar is hier de -1 knop. Normaal gezien heb je gelijk maar dit betreft gewoon een gelicenseerde bank. Tip: Zorg ervoor dat je je kopie ID maakt met de KopieID app van de rijksoverheid. Dan kan je ID in ieder geval iets minder makkelijk misbruikt worden. En aangezien ik dat vanmiddag gedaan heb kan ik bevestigen dat FlatEX dit accepteert. Ik ging supersnel door het hele proces heen en een aandeeltje ING is nu in mijn bezit. Ben benieuwd naar de 100 euro.... deze ga ik gewoon gebruiken om te beleggen overigens..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:29
Zolang je je bij aandelen en ETFs houdt is er weinig mis met Flatex. Pas wel op met beleggingsfondsen.

Tot 1,2% hogere kosten bij Flatex door distributievergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
mugenmarco schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:17:
We hebben het onderzocht en gratis betekent bij Flatex ook echt gratis. Wanneer u bijvoorbeeld een aandeel koopt worden er geen transactiekosten gerekend. Dit geldt voor zowel buitenlandse als binnenlandse aandelen. Daarnaast kunt u ook gratis beleggen in EFT’s, turbo’s, obligaties en fondsen.

Net zoals bij andere brokers wordt er een spread gerekend. Het lukt Flatex blijkbaar om daarvan rond te komen zonder extra kosten te rekenen. Dit maakt Flatex een aantrekkelijke partij voor mensen die met kleinere bedragen handelen. Vaste transactiekosten drukken het rendement immers flink wanneer u met een klein bedrag belegt. Bij Flatex is dit echter geen probleem.

Vanzelfsprekend worden er wel kosten gerekend voor bijvoorbeeld rood staan. De creditrente hiervoor bedraagt 7,9 procent. Ook worden er kosten gerekend bij transacties in een andere valuta. De opslag hiervoor bedraagt 0,0040 bij transacties in dollars.

Voor de rest worden er geen verborgen kosten gerekend. Het uitbetalen van dividend is bijvoorbeeld ook 100% gratis.

Dus zolang je niet gaat handelen met CFD’s zit het goed.
Even voor de duidelijkheid, want ik ben een totale onbekende op beleggingen. Als je van de CFD, moet nog even kijken wat het inhoud, afblijft is het ernstigste risico dat je de eigen inzet verliest. Dus als je 20 euro overmaakt is dat het ergste wat je kan verliezen. Want voor dat bedrag wil ik wel eens spelen. Maar ik heb geen zin in risicos. 20 euro... thats it

@Pistachenootje beantwoord net mijn vraag.

[ Voor 4% gewijzigd door grote_oever op 13-08-2019 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hier ook een rekening geopend. Was al eens van plan om eens voorzichtig te spelen met aandelen dus kwam dit goed uit. :) Ben niet van plan om direct de 100 euro op te halen maar ga er even mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:43
Leuk om het beleggen eens te bekijken en in het ergste geval levert het (n)iets op :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:32
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:11:
Op een winst van 22 miljoen in 2018 van de moeder FinTech Group is dit natuurlijk maar een klein bedrag voor marketing.

Volgens hun recent persbericht, hebben ze binnen 8 weken bijna 10.000 klanten in Nederland kunnen werven: https://www.fintechgroup..../PM_Launch_Holland_EN.pdf

Dus dat is rond 1.000.000 miljoen bonus voor de klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Ik krijg weinig reactie op de risico’s dit met zich meebrengt. Iemand die hier iets meer over kan vertellen? Wat is ergste wat kan gebeuren en wat is verstandig om te doen.

Ik ben nu even aan het registreren, maar ik moet een risicoklasse opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264566

Hoe kom ik aan mijn wachtwoord om in te loggen? Kan mij niet herinneren dat ik die heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 264566 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:43:
Hoe kom ik aan mijn wachtwoord om in te loggen? Kan mij niet herinneren dat ik die heb gehad.
Die krijg je per sms als ze je inschrijving hebben goedgekeurd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 264566

DennusB schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:47:
[...]

Die krijg je per sms als ze je inschrijving hebben goedgekeurd!
Ah okay vandaar, thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:09

Part

Helemaal niets.....

grote_oever schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:40:
Ik krijg weinig reactie op de risico’s dit met zich meebrengt. Iemand die hier iets meer over kan vertellen? Wat is ergste wat kan gebeuren en wat is verstandig om te doen.

Ik ben nu even aan het registreren, maar ik moet een risicoklasse opgeven.
Ergste wat kan gebeuren: bedrijf waar je aandelen van hebt gaat failliet en je aandeel heeft geen waarde meer.
Verstandig om te doen: niet meer kopen dan je kan of maximaal wil verliezen.

Gewoon de eerste jaren met een klein bedrag gaan beleggen. Dus niet na de eerste 20% winst je vakantie geld gaan beleggen en daar dan 50% verlies op maken.
Enkele beginnersfouten:
Kopen als het aandeel al enorm omhoog is geschoten of verkopen na een grote daling. Het voelt tegen natuurlijk om te verkopen als iedereen in een euforie stemming is of om te kopen als de rest super negatief is maar dat zijn mooie momenten om winst te maken.

Risico klasse kun je heel eenvoudig aanpassen Je zal al snel merken dat je de risico klasse moet aanpassen om bepaalde aandelen te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Part schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:13:
[...]

Ergste wat kan gebeuren: bedrijf waar je aandelen van hebt gaat failliet en je aandeel heeft geen waarde meer.
Verstandig om te doen: niet meer kopen dan je kan of maximaal wil verliezen.

Gewoon de eerste jaren met een klein bedrag gaan beleggen. Dus niet na de eerste 20% winst je vakantie geld gaan beleggen en daar dan 50% verlies op maken.
Enkele beginnersfouten:
Kopen als het aandeel al enorm omhoog is geschoten of verkopen na een grote daling. Het voelt tegen natuurlijk om te verkopen als iedereen in een euforie stemming is of om te kopen als de rest super negatief is maar dat zijn mooie momenten om winst te maken.

Risico klasse kun je heel eenvoudig aanpassen Je zal al snel merken dat je de risico klasse moet aanpassen om bepaalde aandelen te kopen.
Ahh bedankt; veiligheid ligt in mijn hand. Mooi om te horen. Ik heb risico klasse D genomen. Hoger is riskanter heb ik begrepen.

Heb aandelen ING gekocht. Als ik mijn bitcoin trend doortrek gaat ING flink de rode cijfers in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-05 22:20

Sméagol

Master of Mayhem

Ik heb hier de ballen verstand van, en heb ook geen interesse om me in beleggen te verdiepen. Maar ik heb wel interesse in "gratis" 100 euro. Begrijp ik dit goed?
  • Open een rekening
  • Koop een aandeel van je eigen geld
  • Ontvang 100 euro op je flatex rekening, die je waarschijnlijk kan houden en naar een "echte" rekening kan overschrijven
Als ik dit doe, wat is een goeie suggestie voor een eerste (en in mijn geval) enige transactie?

Ik was niet van plan er verder mee te spelen, ik zat te denken om dat één aandeel te kopen, die 100 euro een tijdje te laten staan op die flatex rekening om te kijken wat zij doen, en dan vervolgens over te schrijven.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41

franssie

Save the albatross

DeGiro en waarschijnlijk ook FlatEx lenen de aandelen uit en krijgen daar een kleine vergoeding voor. Die vergoeding is (zoals elke in de financiele wereld) een premie voor het geval je ze niet erug krijgt. Een enorm kleine maar niet onwerkelijke kans. Dus de vraag is, aan wie en op welke voorwaarden lenen ze hun (eigenlijk jouw) aandelen uit.
https://www.veb.net/artik...el-van-account-bij-degiro

EUR 100 is best veel geld voor een platform dat toch al geen tot bijna geen kosten rekent, en gratis geld bestaat niet. Het kan een tijdelijke marketing offensief zijn, maar ergens moeten ze het bij je terug verdienen (als je blijft handelen).

Ik heb geen zin om alle voorwaarden door te pluizen (ben vrij) maar misschien dat iemand bij de VEB daar wel tijd voor krijgt. Maar bijvoorbeeld, dat Duitse deposito garantie stelsel, dekt dat alleen cash tegoeden of ook de al dan niet uitgeleende aandelen? houdt het bedrijf de aandelen zelf in beheer of is dat een derde partij (custody)? Dat maakt nogal veel uit bij een faillissement.
Zo goed is mijn Duits niet, er zijn een hoop scenario's te bedenken waar het fout kan gaan. Kleine kans maar als je er substantieel veel geld hebt staan wel iets om goed uit te zoeken.

edit: verder wat @Pistachenootje zegt - lees het artikel waarnaar gelinkt wordt in zijn post hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 14-08-2019 01:23 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
@franssie Flatex leent de effecten niet uit want dat mag niet in DE.
Tegelijkertijd viel het mij op dat er een heleboel aandelen zijn die precies dezelfde bied/laat prijs hebben als op de '' reguliere '' beurs zoals bij Binck/Degiro/Lynx etc.
Dat is het frappante hier dan ook wel weer aan, je kunt dus enkel voor die aandelen gaan en deze holden, Flatex verdient dan geen ene cent aan jou.
Theoretisch dan, want hun verdien model is dat zij een vergoeding krijgen voor de transacties die hun klanten uitvoeren bij de marketmaker, ik vraag me dan alleen wel af of die zo dom is om een vergoeding te geven over orders waarop geen bredere spread zit dan wat de markt zelf aanbied. Ik denk dat Flatex daar ook niks voor krijgt, maar wie weet.

Ben benieuwd hoe lang deze constructie blijft bestaan, het is op z'n minst lucratief te noemen en ik ga zolang het zo lucratief blijft mijn nieuwe beleggingen alleen nog maar bij Flatex doen.
Wellicht nog eens een ETF/beleggingsfonds of een exotisch aandeeltje die hun niet aanbieden ergens anders, maar voor de rest zie ik eigenlijk geen reden meer om in losse aandelen te gaan beleggen bij de reguliere brokers.

[ Voor 21% gewijzigd door JohanNL op 14-08-2019 11:28 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushMule
En als je het allemaal niks vindt HOE zeg je dan je account weer op? Dat kon ik zo 1-2-3 niet vinden.

Voorwaarden doorgenomen en dan blijkt er geen reden tot opzeggen want het aanhouden van de rekening is echt kosteloos. Na 6 maanden inactiviteit behouden zei het recht de rekening op te zeggen. Maar als je toch zelf zou willen opzeggen zie ik nergens hoe dan. Ik ga ervan uit dat het net zo werkt als met een normale bankrekening, dus schriftelijk, maar kan iemand mij dit bevestigen of ontkrachten?

In de 100 euro welkomstbonus voorwaarden staat niets over dat je niet direct mag opzeggen. Dat betekent dus dat je na incasseren van de welkomstbonus de boel gewoon kunt opzeggen. Dat is een aardige marketingstunt.. het werkt overigens wel want ineens hebben veel mensen van de naam gehoord. Daarbii ook nog eens een radio en tv campagne. Die lui stormen de markt wel op zeg..

[ Voor 103% gewijzigd door BushMule op 14-08-2019 07:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:04
Ik heb me gister rond 15:30 geregistreerd en wacht nu op de SMS met mijn toegangscode, kom maar op! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-04 19:57
Heb het zelf ook gedaan, binnen een week 100 euro verdiend (en 5 cent winst op het aandeel), dus 100,05 winst in een week voor een paar klikjes. Easy money.

Daarna meteen de apps verwijderd.
Sméagol schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 00:58:
Ik heb hier de ballen verstand van, en heb ook geen interesse om me in beleggen te verdiepen. Maar ik heb wel interesse in "gratis" 100 euro. Begrijp ik dit goed?
  • Open een rekening
  • Koop een aandeel van je eigen geld
  • Ontvang 100 euro op je flatex rekening, die je waarschijnlijk kan houden en naar een "echte" rekening kan overschrijven
Als ik dit doe, wat is een goeie suggestie voor een eerste (en in mijn geval) enige transactie?

Ik was niet van plan er verder mee te spelen, ik zat te denken om dat één aandeel te kopen, die 100 euro een tijdje te laten staan op die flatex rekening om te kijken wat zij doen, en dan vervolgens over te schrijven.
Ik heb ING aandeel gekocht van ongeveer 10 euro. Dus ik heb 20 euro gestort op mijn Flatex rekening (i.p.v. de 1 cent die vereist is) en daarmee het aandeel gekocht. Toen gewacht tot ik 100 gratis euro kreeg op mijn rekening en toen het aandeel verkocht en het totale bedrag overgemaakt naar mijn bankrekening.

[ Voor 74% gewijzigd door B00st3r op 14-08-2019 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

Wat een naïviteit hier. Geld is nooit gratis.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BushMule
Anoniem: 1031525 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:04:
Nee het bedrijf koopt er een hoop potentiële klanten en naamsbekendheid mee. En als je verder geen argumenten in te brengen hebt is jouw reactie verder nogal waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:43
Anoniem: 1031525 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:04:
Ik heb laatst nog gratis en voor niets 50 euro gekregen van mijn vader. Kennis heeft laatst nog een briefje van 10 euro op straat gratis en voor niets gevonden.

Het idee lijkt mij hier simpel: 100 euro beleggingsgeld geven voor naamsbekendheid (dat lukt aardig volgens mij) in de hoop het marktaandeel omhoog te krikken. Nu zal ik niet onder hun gewenste doelgroep vallen maar toch. Reclamecampanges zijn zeker ook niet goedkoop.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
B00st3r schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 07:57:

Daarna meteen de apps verwijderd.
Het is daarmee niet gedaan. Want je hebt nog een rekening lopen. Misschien is het handig om even stil te staan bij de risico’s en hoe we dit kunnen voorkomen.

Daarnaast is het me heel onduidelijk hoe je het opzegt. Nergens wordt ingegaan op het opzeggen van dit verhaal.

Misschien moeten we ook even ingaan op de verschillende risico’s en waar je af moet blijven. Want ik heb nu ING gekocht met risico C. Geen idee wat dit inhoud.

Wat ik wil voorkomen is dat ik over een half jaar problemen krijg omdat we iets over het hoofd hebben gezien.

Ik zie wel dat je kunt beroepen op de wet op afstand kopen. Je kan je dus binnen 14 dagen beroepen op deze wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 12:27
grote_oever schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:22:
[...]

Het is daarmee niet gedaan. Want je hebt nog een rekening lopen. Misschien is het handig om even stil te staan bij de risico’s en hoe we dit kunnen voorkomen.

Daarnaast is het me heel onduidelijk hoe je het opzegt. Nergens wordt ingegaan op het opzeggen van dit verhaal.

Misschien moeten we ook even ingaan op de verschillende risico’s en waar je af moet blijven. Want ik heb nu ING gekocht met risico C. Geen idee wat dit inhoud.

Wat ik wil voorkomen is dat ik over een half jaar problemen krijg omdat we iets over het hoofd hebben gezien.

Ik zie wel dat je kunt beroepen op de wet op afstand kopen. Je kan je dus binnen 14 dagen beroepen op deze wet.
je kan een mailtje sturen om op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Carfanatic schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:25:
[...]

je kan een mailtje sturen om op te zeggen.
Waar lees je dat? Want ik vind er niks van.

Is er iemand met inhoudelijk kennis die hier meer over kan zeggen? Want het begint nu wel een beetje te knagen aan mijzelf. Heb het idee dat het nu rozekleurig is... maar omdat ik over half jaar de rekening betaal

Je eigen inzet kwijtraken is logisch. Dus heb je 20 euro overgemaakt dan moet je accepteren dat je kwijt kan raken. Maar het is voor mij onduidelijk of je meer dan 20 euro kwijt kunt raken.

Op zich vind ik dit allemaal heel interessant, want leuke inkijk in de beleggings markt. Maar dan wel op een veilige manier.

[ Voor 9% gewijzigd door grote_oever op 14-08-2019 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:29
In het beleggingstopic is er iemand geweest die wilde opzeggen. Ik kan me de details niet herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
grote_oever schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:47:
[...]

Waar lees je dat? Want ik vind er niks van.

Is er iemand met inhoudelijk kennis die hier meer over kan zeggen? Want het begint nu wel een beetje te knagen aan mijzelf. Heb het idee dat het nu rozekleurig is... maar omdat ik over half jaar de rekening betaal

Je eigen inzet kwijtraken is logisch. Dus heb je 20 euro overgemaakt dan moet je accepteren dat je kwijt kan raken. Maar het is voor mij onduidelijk of je meer dan 20 euro kwijt kunt raken.

Op zich vind ik dit allemaal heel interessant, want leuke inkijk in de beleggings markt. Maar dan wel op een veilige manier.
Wat dacht je van de AVG die ook hiervoor gewoon geldt? Over 3 maanden hef je gewoon je hele account op bijvoorbeeld, omdat je het recht hebt "om vergeten te worden". Voor nu trek ik die 100 euro eruit en laat ik mijn enige aandeel Aegon op Flatex staan. :)

edit: Ow, ik heb de 100 euro nog niet. Wel is mijn Aegon aandeel 0,01 cent naar beneden. :( :+

[ Voor 4% gewijzigd door dehardstyler op 14-08-2019 08:58 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.