Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Actie voorbij: Flatex - 100 euro welkomsbonus

Pagina: 1
Acties:
  • 106.329 views

Onderwerpen

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:31
Aanleiding topic:
In de appgroep van mijn werk is iedereen opeens bezig met flatex. Het schijnt dat je 100 euro welkomsbonus krijgt als je aanmeld.

Meer info: https://www.flatex.nl/

Nu wordt het in de appgroep gezien als “gratis geld” en de eerste screenshots van +100 euro op de Rabobank rekening zie ik al voorbij komen.

Grote termen als:
- geen transactie kosten
- geen minimale termijn
- geen opzegverbod

Nu weet ik dat gratis geld niet bestaat, maar het begint me toch te kriebelen. In al mijn collegas 100 euro rijker zijn.

Ik heb al wat doorgelezen, maar zie ook zo niks geks. Nu ben ik toch benieuwd. Is het gratis geld of zit er toch een adertje onder het gras?
Brutale rip van Pepper.com (met dank aan iGrasmat van Pepper)

FAQ:
Q: Hoe vaak kan ik meedoen?
A: Je gebruikt je persoonsgegevens, dus maximaal één keer per persoon (maakt niet uit welk adres en of het je partner is)

Q: Wat is het addertje?
A: Een slang. Daarnaast gebeuren acties zoals dit vaker, het levert Flatex veel bekendheid op en ze hebben waarschijnlijk het risico ingecalculeerd tot op een zeker bedrag. Daarnaast gebruik je je persoonsgegevens om je aan te melden.

Q: Waar is mijn bevestigings-SMS? Waar blijft mijn € 100,-?
A: Door grote drukte is Flatex lang bezig met iedereen verifiëren. Heb geduld. Je krijgt ten slotte 'gratis' geld. Neem pas contact op met Flatex (zoals hierboven genoemd) als het langer duurt dan 48 uur.

Stappenplan

Opzetten
- Ga naar flatex.nl/
- Klik op Open een rekening
- Vul je persoonsgegevens in
> Ja, ze vragen om veel gegevens, is verplicht voor een financiële instantie
> Gebruik voor de zekerheid +316 in plaats van 06 voor je telefoonnummer, aangezien het een Duits bedrijf is
- Bij de laatste paar stappen krijg je een klantnummer en IBAN, deze zijn belangrijk, bewaar deze SMS
- Maak € 5,- over naar de vermelde IBAN (kan al vanaf € 1,-, maar voor € 5,- weet je zeker dat je genoeg keuze qua aandelen hebt)

Verifiëren
- Nu moet je wachten op je wachtwoord, deze krijg je via SMS
> Dit kan enkele uren tot een dag duren, mocht het langer duren (zoals bij mij), stuur een bericht door middel van het contactformulier. Zorg dat je hier je klantnummer gebruikt zodat het sneller gaat (duurde bij mij een dag). Bij mij was het probleem een onduidelijke ID-kaart, dus duidelijke foto's verzenden was voldoende.
- Log vervolgens in met je klantnummer (of gebruikersnaam, als je daarvoor gekozen hebt) en wachtwoord, en kies een wachtwoord dat je met je account wil gebruiken

Account afronden
- Als je ingelogd bent, krijg je een melding waarbij je twee dingen moet doen: flateXSecure (iOS, Android) installeren en je risicoklasse bepalen.
- Download de flateXSecure app en verifieer je account, vanaf nu krijg je je TAN-codes in deze app!
- Ga naar Instellingen -> Belegginsdoel, kies risicoklasse D, een hogere klasse heeft meer informatie nodig en een lagere klasse kan niet alle aandelen kopen.

Aandelen kopen
- Ga naar Handel -> Order indienen en type een bedrijf in, bijvoorbeeld ING
- Klik bij een aandeel (die je kunt kopen) op de K van kopen
- Vul het aantal in bij Aantal/nominale waarde en druk op Prijsopgave
- Nu krijg je voor 5 seconde een prijsopgave, druk op bevestigen voordat dit afloopt, anders moet je weer een nieuwe prijsopgave opvragen

Cashen
- Wacht nu een dag, daarna zie je dat er € 100,- is bijgeschreven.
- Verkoop je aandeel door Rekening -> Portefeuille -> V (van verkopen) en voer de stappen weer uit
- Ga naar Rekening -> Overboeken en vul het bedrag in wat bij Besteedbaar staat (gegeven dat je de juiste (je eigen) bank gekoppeld hebt)

Overige vragen
Neem contact op met hun klantenservice: +31 20 - 262 86 77

grote_oever wijzigde deze reactie 01-09-2019 22:23 (82%)

• grote_oever
Longcat schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:37:
[...]

Om TS verder te helpen, je kunt vrij eenvoudig een Flatex rekening maken, geld overmaken, een transactie doen en die 100 euro ontvangen. IMO kun je vervolgens het best een leuk aandeeltje kopen met die 100 euro i.p.v. direct naar eigen rekening overboeken.
Mm, dit klinkt dus als gratis geld. Zitten een negatieve gevolgen aan bij bv belastingaangifte?
HaNS1443 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:20:
Als dat nog niet genoeg is kan je ook nog het Beleggen op de beurs in de praktijk topic erbij pakken. Daar is Flatex ook regelmatig terug gekomen.
Bedankt, had topic gezien. Zag weinig over flatex terug komen. Heb even mod gevraagd of dit topic open kan blijven.
PKing83 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:35:
[...]

Zonder enige transactie voldoe je niet aan de voorwaarden en wordt de welkomstbonus toch ook niet toegekend?
Zoals ik lees moet je inderdaad 1 transactie doen. Gezien ze bij mij allemaal 20 euro inzetten vermoed ik dat het idd uit de pepper link komt die @CodeIT linkt. Die 1800 reacties zijn alleen niet door te komen :)

grote_oever wijzigde deze reactie 13-08-2019 11:45 (19%)

• grote_oever
Robthebest schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:21:
Dit dacht ik dus ook, Gratis geld is er niet. JIJ bent het product en geeft ook echt veel fraude gevoelige gegevens af.

[...]
Ik geloof niet dat ze fraud plegen en heb de voorwaarden doorgelezen. Nu heb ik weinig ervaring met belegen, maar ik zie echt geen gekke dingen.

Dat je ID moet doorgeven heeft meer te maken met dat her een Duitse bank is.

Tenzij ik iets over het hoofd zie...

• grote_oever
mugen4u1987 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:17:
We hebben het onderzocht en gratis betekent bij Flatex ook echt gratis. Wanneer u bijvoorbeeld een aandeel koopt worden er geen transactiekosten gerekend. Dit geldt voor zowel buitenlandse als binnenlandse aandelen. Daarnaast kunt u ook gratis beleggen in EFT’s, turbo’s, obligaties en fondsen.

Net zoals bij andere brokers wordt er een spread gerekend. Het lukt Flatex blijkbaar om daarvan rond te komen zonder extra kosten te rekenen. Dit maakt Flatex een aantrekkelijke partij voor mensen die met kleinere bedragen handelen. Vaste transactiekosten drukken het rendement immers flink wanneer u met een klein bedrag belegt. Bij Flatex is dit echter geen probleem.

Vanzelfsprekend worden er wel kosten gerekend voor bijvoorbeeld rood staan. De creditrente hiervoor bedraagt 7,9 procent. Ook worden er kosten gerekend bij transacties in een andere valuta. De opslag hiervoor bedraagt 0,0040 bij transacties in dollars.

Voor de rest worden er geen verborgen kosten gerekend. Het uitbetalen van dividend is bijvoorbeeld ook 100% gratis.

Dus zolang je niet gaat handelen met CFD’s zit het goed.
Even voor de duidelijkheid, want ik ben een totale onbekende op beleggingen. Als je van de CFD, moet nog even kijken wat het inhoud, afblijft is het ernstigste risico dat je de eigen inzet verliest. Dus als je 20 euro overmaakt is dat het ergste wat je kan verliezen. Want voor dat bedrag wil ik wel eens spelen. Maar ik heb geen zin in risicos. 20 euro... thats it

@Pistachenootje beantwoord net mijn vraag.

grote_oever wijzigde deze reactie 13-08-2019 18:27 (4%)

• grote_oever
Ik krijg weinig reactie op de risico’s dit met zich meebrengt. Iemand die hier iets meer over kan vertellen? Wat is ergste wat kan gebeuren en wat is verstandig om te doen.

Ik ben nu even aan het registreren, maar ik moet een risicoklasse opgeven.

• grote_oever
Part schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:13:
[...]

Ergste wat kan gebeuren: bedrijf waar je aandelen van hebt gaat failliet en je aandeel heeft geen waarde meer.
Verstandig om te doen: niet meer kopen dan je kan of maximaal wil verliezen.

Gewoon de eerste jaren met een klein bedrag gaan beleggen. Dus niet na de eerste 20% winst je vakantie geld gaan beleggen en daar dan 50% verlies op maken.
Enkele beginnersfouten:
Kopen als het aandeel al enorm omhoog is geschoten of verkopen na een grote daling. Het voelt tegen natuurlijk om te verkopen als iedereen in een euforie stemming is of om te kopen als de rest super negatief is maar dat zijn mooie momenten om winst te maken.

Risico klasse kun je heel eenvoudig aanpassen Je zal al snel merken dat je de risico klasse moet aanpassen om bepaalde aandelen te kopen.
Ahh bedankt; veiligheid ligt in mijn hand. Mooi om te horen. Ik heb risico klasse D genomen. Hoger is riskanter heb ik begrepen.

Heb aandelen ING gekocht. Als ik mijn bitcoin trend doortrek gaat ING flink de rode cijfers in :+

• grote_oever
B00st3r schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 07:57:

Daarna meteen de apps verwijderd.
Het is daarmee niet gedaan. Want je hebt nog een rekening lopen. Misschien is het handig om even stil te staan bij de risico’s en hoe we dit kunnen voorkomen.

Daarnaast is het me heel onduidelijk hoe je het opzegt. Nergens wordt ingegaan op het opzeggen van dit verhaal.

Misschien moeten we ook even ingaan op de verschillende risico’s en waar je af moet blijven. Want ik heb nu ING gekocht met risico C. Geen idee wat dit inhoud.

Wat ik wil voorkomen is dat ik over een half jaar problemen krijg omdat we iets over het hoofd hebben gezien.

Ik zie wel dat je kunt beroepen op de wet op afstand kopen. Je kan je dus binnen 14 dagen beroepen op deze wet.

• grote_oever
Carfanatic schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:25:
[...]

je kan een mailtje sturen om op te zeggen.
Waar lees je dat? Want ik vind er niks van.

Is er iemand met inhoudelijk kennis die hier meer over kan zeggen? Want het begint nu wel een beetje te knagen aan mijzelf. Heb het idee dat het nu rozekleurig is... maar omdat ik over half jaar de rekening betaal

Je eigen inzet kwijtraken is logisch. Dus heb je 20 euro overgemaakt dan moet je accepteren dat je kwijt kan raken. Maar het is voor mij onduidelijk of je meer dan 20 euro kwijt kunt raken.

Op zich vind ik dit allemaal heel interessant, want leuke inkijk in de beleggings markt. Maar dan wel op een veilige manier.

grote_oever wijzigde deze reactie 14-08-2019 08:48 (9%)

• grote_oever
mugen4u1987 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:13:
[...]

Ik hoop/verwacht vandaag mijn account te krijgen en ga ook wat ING kopen.

Maar wat is in vredesnaam Risico C o .i.d.?
Ik hoop dit topic juist hiervoor te gebruiken. Je kan in de app aangeven welke risico je wil lopen. Hoe hoger risico hoe groter de kans is dat je geld kwijt raakt. Meeste zetten hem op D, maar ING is C

• grote_oever
Longcat schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:28:
Arme klantenservice....

[...]

:')

Jaarlijks lachen 'wij Nederlanders' smakelijk om Black Friday taferelen in Amerika, maar dit is nauwelijks anders. Heb alsjeblieft wat geduld en lees dit topic en de FAQ door.
Agh ja.. dat krijg je bij zn aanbieding. Nieuwe mensen lokken met 100 euro. Volgens meeste reviews kunnen hun dit doen omdat ze zo minimalistisch zijn en weinig kosten hebben. Dus ja, snap wel dat zulke vragen komen. Vind dit wel wat anders dan Black Friday in Amerika.

• grote_oever
mugen4u1987 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:24:
[...]

Zolang het duidelijk is dat je met Risico C of uiterlijk D niet meer kan verliezen dan wat je op je account hebt staan lijkt het mij allemaal wel oke, je moet gewoon niet met hefbomen gaan klooien (lees: met geleend geld beleggen).

Aegon gaat lekker, -7,22 % sinds gisterochtend.

wil mijn bonus :D
Zoals ik zie hou je het leuk door en zonder risico door:
- alleen bij aandelen te houden
- niet hoger te gaan dan risico C of D (dus geen CFD)
- niet meer geld te gebruiken dan je wil. Dus geen 10k inleggen voor simpel geld.

Wil je dit allemaal niet dat kan je via mail alles opzeggen.

• grote_oever
mugen4u1987 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:00:
[...]

Zo zie ik het dus ook, maar toch blijf ik sceptisch over die 100 euro welkomstbonus.

De topics die daar over gaan dateren van Juni tot en met Augustus maar daarvoor lees je er niet zo veel over gezien de bonus toen nog niet werd uitgekeerd, misschien dat we xx maanden later toch ineens het addertje in het gras vinden.

updatetje

Heb mijn bonus binnen.

oke AEGON is mega slecht bezig, maar welke is wel wat meer te vertrouwen? microsoft? KPN? ING? goud?
Ik snap dat sceptisch bent, maar als je dit topic doorleest zie je het niet terecht is. Dit schijnt gebruikelijk te zijn, maar wat nieuw eraan is dat de rekening best vrijblijvend is. Geen minimale duur, geen extra kosten, etc. ABN schijnt laatst ook zn aanbieding te hebben gehad.

Je kunt je tot 2 weken beroepen op “kopen op afstand” als je het niet lekker zit.

En als je zekerheid wilt hebben kun je altijd bellen maar klantenservice en daar de vraag neerleggen: +31 20 262 86 77 . Wel even voor de volgende persoon het antwoord hier posten 😀

• grote_oever
pven schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:13:
Uit nieuwsgierigheid: ik leg iets in, en laat uiteindelijk 100 euro uitbetalen. Moet ik dan nog iets opgeven aan de belasting?
Als je alles voor 31 december opzegt lijkt me dat je niks op hoeft te geven.

Wbt opzeggen. Ik zie veel mensen hier de 100 euro overmaken naar een Nederlandse rekening, maar laten die mensen allemaal hun rekening open staan? Of heeft iemand opgezegd? Zo ja, wat zijn de ervaringen daarbij?

• grote_oever
prorealtrader schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:48:
[...]

Inderdaad dat opzeggen... iemand al gedaan? Er is geen knopje om op te zeggen haha.
Voor de mensen die meer willen weten over beleggen, zoek een goede Broker... een die je ook nog info/opleiding geeft over het een en ander. Is wel zo fijn...
Opzeggen hebben meerdere naar geïnformeerd en dat is heel simpel. E-mailtje naar hun en klaar. Maar inderdaad.. ervaringen graag :)

• grote_oever
Kek schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:25:
heb nog niet kunnen vinden hoe je het hele account weer op zegt.. kon het in de instellingen niet vinden..
Graag even je bevinden posten, want iedereen trekt de rekening leeg en laat vervolgens de Duitse rekening zoals het is. Dat is een beetje tegen mij gevoel in.

• grote_oever
@Aggressor Doe een bedrag waar jij je goed mee voelt. Je zou prima met je inleg kunnen gaan spelen voor de leuk. Ipv 100 euro overmaken kun je ook 115 euro overmaken.. Dus bedrag wat je stort kun je weer terug halen als het je niet zint.

Overigens grappig, ik zag dat de Binckbank nu een aanbieding heeft met 200 euro welkomsbonus. Let wel op! Voorwaarden zijn verschillend en weet zo niet wat hier anders is. Maar goed, geeft wel aan dat een hoge welkomsbonus vaker voorkomt.

https://www.binck.nl/

grote_oever wijzigde deze reactie 17-08-2019 00:03 (43%)

• grote_oever
Thalaron schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 07:52:
[...]

Gezien de voorwaarden van deze actie, schat ik in dat het minpuntje in deze voor Flatex zal zijn die onderschat hoe gierig Nederlanders zijn.
Dit is toch geen gierigheid van Nederlanders. Een Amerikaan, Fransman of duisters zal ook ingaan op zn aktie.

Maar goed, zoals vaker gepost hier. In de voorwaarden is geen adertje te vinden. Er zitten veel, naar mij inziens normale, voorwaarden aan aanmaken van account, maar dat staat los van de 100 euro. Zijn zat belegerd die akkoord zijn gegaan met de voorwaarden zonder de 100 euro.

Enige rare aan dit verhaal is dat er niks gezegd wordt over het opzeggen. Nu wordt hier wel gezegd dat we een e-mailtje kunnen sturen naar hun en dat was het, maar ik heb het nergens gelezen en heb het ook niemand zien doen.

Dit zijn de voorwaarden voor de 100 euro:
De ontvangst van de eenmalige welkomstbonus van 100 EUR aan nieuwe klanten in Nederland is onderworpen aan de volgende voorwaarden:

• Elke nieuwe klant van Flatex NL (Flatex NL omvat alle klanten die een aanvraag hebben ingediend voor het openen van een beleggersrekening op www.flatex.nl) dient 18 jaar of ouder te zijn op het moment dat de beleggersrekening wordt geopend.
• Nieuwe klanten zijn alle particuliere klanten die de afgelopen 6 maanden geen rekening bij Flatex NL hebben aangehouden. De datum van de laatste rekeningsopheffing en de datum van de nieuwe rekening aanvraag zijn hier bepalend.
• Voor de eenmalige welkomstbonus ten bedrage van 100 EUR moeten nieuwe klanten vanaf 22.07.2019 een aanvraag hebben ingediend voor de opening van een beleggersrekening bij Flatex NL en vóór 30.09.2019 een transactie hebben uitgevoerd. De betaling van de eenmalige welkomstbonus vindt plaats op de dag na de eerste transactie op de Flatex NL rekening van de klant.
• Door het openen van een beleggersrekening onder de hierboven vermelde voorwaarden, gaat de klant akkoord met deze voorwaarden.
• De wettelijke vertegenwoordigers en werknemers van Flatex, alsmede de werknemers en wettelijke vertegenwoordigers van de met de Flatex verbonden ondernemingen in de zin van de Duitse wet op de aandelenvennootschappen en de leden van de genoemde groep personen hebben geen recht op de welkomstbonus.
• Flatex behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te beëindigen en de welkomstbonus van 100 EUR terug te vorderen in het geval van een schending van deze voorwaarden of enige bepaling van het toepasselijke recht op grond van de redelijke discretie van Flatex.
• Flatex kan deze voorwaarden en/of de onderliggende marketingcampagne wijzigen, verlengen of beëindigen. Een dergelijke wijziging, verlenging of beëindiging doet geen afbreuk aan de rechten van klanten die op dat moment met succes een beleggersrekening bij Flatex hebben geopend. Klanten die op het moment van beëindiging van de marketingcampagne nog bezig zijn met het openen van een beleggersrekening, hebben geen recht op een welkomstbonus van 100 EUR. Klanten die bezig zijn met het openen van een beleggersrekening kunnen dit proces van het openen van een beleggersrekening beëindigen, of de opening van een rekening herroepen met inachtneming van de wettelijke bepalingen

• grote_oever
@Thalaron Je hebt daarin gelijk, maar dit blijft natuurlijk vaag. Veel mensen zeggen “kost ze veel te veel werk om het terug te halen”.

Misschien te veel argwaan van mij, maar daarom vind ik het merkwaardig dat bijna iedereen geld eraf trekt en rekening laat staan. Op de rekening kun je in de min staan en als ze inderdaad het truckje over een maand toepassen staat merendeel op de rekening in de min met 7% rente. Veel notificatie over transacties krijg je niet van hun.

Daarom zou ik de rekening wel gelijk opzeggen nadat ik de 100 euro eraf getrokken heb. Zodat je in iedergeval niet in het rood kan staan. Die ene ING aandeel die iedereen koopt zet geen zoden aan de dijk. Zelfs als de aandeel met 100% stijgt verdienen ze maar 8 euro nog wat.

Zelf laat ik het even staan. Nu heb ik weinig tijd om naar te kijken. Over paar maand verdiep ik me eens in beleggen.

grote_oever wijzigde deze reactie 17-08-2019 09:17 (3%)

• grote_oever
Jullie moeten even twee dingen apart zien.

A. Het aanmaken van account
B. Het krijgen van de 100 euro

A en B hebben geen relatie met elkaar, behalve dat je voor B een account moet hebben. Er zijn genoeg mensen die een account hebben gemaakt voor de 100 euro bonus. Zie bijvoorbeeld in belegerstopic waar @evleerdam baalt dat hij net een account had aangemaakt waardoor hij 100 euro mis liep. Ook hij heeft dezelfde opzegvoorwaarden dan de mensen hierboven.

Nu is er een actie waar je 100 euro krijgt. Hiervoor zijn aanvullende voorwaarden en die zijn te lezen in deze reactie:

grote_oever in "Flatex - 100 euro welkomsbonus"

Dus zolang je de risico’s kent van belegen kan er niks fout gaan. Ken je die net dan even opletten wat je doet en niet te veel risico’s nemen.

• grote_oever
Ardana schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 22:51:
Ok, ik ben echt een n00b hiern. Ik heb bij Flatex een rekening aangemaakt, maar nu....

1) ik moet er geld heen boeken.
2) ik moet een aandeel kopen.

Dat overboeken moet vermoedelijk met mijn eigen rekening gebeuren, en dan geld overboeken naar het iban-nummer dat begint met DE36?

En dan een aandeel kopen? Welke zou ik willen doen? Een goedkope, eigenlijk om proberen die € 100 binnen te slepen... ING? En doe je dat onder "handel"?
Handel - order indienen - zoeken maar ING en die kopen. Maar kan natuurlijk ook ander aandeel.. wat je zelf prettig vind.

Je moet inderdaad geld overmaken naar Duits rekeningnummer. Elk bedrag is goed, maar bij laag bedrag is het wel lastiger handelen. ING kost bv iets minder dan 9 euro. Dus dat zou voldoende moeten zijn voor de 100 euro.

Afblijven van CFD en Turbo, tenzij je weer wat je doet.

Wat @Zenix zegt gaat me zelfs nog te ver... geen spreiding nodig voor 100 euro.

grote_oever wijzigde deze reactie 17-08-2019 23:07 (4%)

• grote_oever
Aggressor schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 23:09:
Aegon is toch ook goed voor de 100 euro?
Deze is iets van 3.80

@grote_oever
Jazeker.. maar ik ben gewoon all-in gegaan en heb ipv een aandeel van 3,80 de stoute schoenen aangetrokken en een aandeel gekocht die bijna 9 euro is.

• grote_oever
fender89 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 23:27:
[...]

Bijgaande uitleg heb ik overgenomen van pepper.com . Wellicht handig voor dit topic :)

Opzetten
- Ga naar flatex.nl/
- Klik op Open een rekening
- Vul je persoonsgegevens in
> Ja, ze vragen om veel gegevens, is verplicht voor een financiële instantie
> Gebruik voor de zekerheid +316 in plaats van 06 voor je telefoonnummer, aangezien het een Duits bedrijf is
- Bij de laatste paar stappen krijg je een klantnummer en IBAN, deze zijn belangrijk, bewaar deze SMS
- Maak € 5,- over naar de vermelde IBAN (kan al vanaf € 1,-, maar voor € 5,- weet je zeker dat je genoeg keuze qua aandelen hebt)

Verifiëren
- Nu moet je wachten op je wachtwoord, deze krijg je via SMS
> Dit kan enkele uren tot een dag duren, mocht het langer duren (zoals bij mij), stuur een bericht door middel van het contactformulier. Zorg dat je hier je klantnummer gebruikt zodat het sneller gaat (duurde bij mij een dag). Bij mij was het probleem een onduidelijke ID-kaart, dus duidelijke foto's verzenden was voldoende.
- Log vervolgens in met je klantnummer (of gebruikersnaam, als je daarvoor gekozen hebt) en wachtwoord, en kies een wachtwoord dat je met je account wil gebruiken

Account afronden
- Als je ingelogd bent, krijg je een melding waarbij je twee dingen moet doen: flateXSecure (iOS, Android) installeren en je risicoklasse bepalen.
- Download de flateXSecure app en verifieer je account, vanaf nu krijg je je TAN-codes in deze app!
- Ga naar Instellingen -> Belegginsdoel, kies risicoklasse D, een hogere klasse heeft meer informatie nodig en een lagere klasse kan niet alle aandelen kopen.

Aandelen kopen
- Ga naar Handel -> Order indienen en type een bedrijf in, bijvoorbeeld ING
- Klik bij een aandeel (die je kunt kopen) op de K van kopen
- Vul het aantal in bij Aantal/nominale waarde en druk op Prijsopgave
- Nu krijg je voor 5 seconde een prijsopgave, druk op bevestigen voordat dit afloopt, anders moet je weer een nieuwe prijsopgave opvragen

Cashen
- Wacht nu een dag, daarna zie je dat er € 100,- is bijgeschreven.
- Verkoop je aandeel door Rekening -> Portefeuille -> V (van verkopen) en voer de stappen weer uit
- Ga naar Rekening -> Overboeken en vul het bedrag in wat bij Besteedbaar staat (gegeven dat je de juiste (je eigen) bank gekoppeld hebt)
Top, in OP gezet.

• grote_oever
sambalbaj schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 01:58:
Kijk, daar komt de aap uit de mouw:
https://www.handelsblatt....interessent/24909766.html

De boel staat in de etalage voor verkoop.
Dan klinkt een mooie positie in Nederland met duizenden klanten vast als een mooie aanprijzing. Kon er al niet bij dat ze echt veel geld aan het uitgeven zijn met die welkomstbonus, daar is het bedrag gewoon te hoog voor naast geen transactiekosten. De waarde moet dus opgeklopt worden.

Geeft ook niet, voor nu is het leuk.
Ik weet zo niet waarom dit het aapje is? Of bedoel je dat dit de aktie verklaard? Gaat namelijk niet alleen om flatex.

• grote_oever
Even een samenvatting, wat eigenlijk brutale rip van pepper is, opgenomen in de OP. Mochten er nog mensen twijfelen of onzeker zijn dan kunnen ze letterlijk deze stappenplan uitvoeren.

@mark1541 contact opnemen wanneer je maandag avond nog niks gehoord hebt.

grote_oever wijzigde deze reactie 18-08-2019 19:53 (17%)

• grote_oever
Supreme schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 08:00:
Is iemand er al in geslaagd om hun rekening op te zeggen + te verwijderen?
Op pepper lees ik mensen die het opzeggen. Mailtje sturen naar hun en je krijgt daarna brief van opzegging. Volgens mij heeft hier het nog niemand gedaan. Mocht je het gedaan hebben dan horen we het graag.

• grote_oever
Mastasidaz schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:43:
[...]

Is het niet gevaarlijk een paspoort te verstrekken met alleen een watermerk i.v.m. mogelijke fraude wanneer deze in verkeerde handen komt?
Als je nu je paspoort afgeeft aan een Tweaker dan kan ik het snappen, maar dit is gewoon een bank die onder alle toezichten staan:
flatex Bank AG staat als volwaardige bank onder de supervisie van de Duitse toezichthouder op de financiële markten, de BaFin (Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht). De BaFin is de Duitse equivalent van de Nederlandse AFM
Nu heb ik BaFin voorwaarden niet doorgelezen; Dus misschien staat er wat geks in.

Mensen geven zonder nadenken hun paspoort af bij een assurantiekantoor. Vorige week moest ik nog bij een zorginstantie zijn waar ik ook ID kaart moest afgeven waarna een kopie gemaakt werd. We geven vaker onze ID kaart af dan we denken en wie zegt dat hun er geen misbruik van maken.

Zie overigens even de bonus los van het account aanmaken. Zonder bonus moet je ook je ID laten zien bij account aanmaken. Check het beleggers topic hier op tweakers en voor de bonus hebben meerdere dit al gedaan.

Theoretisch heb je gelijk, maar dan zouden letterlijk 10.000 mensen (welke gok, maar als ik pepper topic zo zie geen gekke indicatie) hier een probleem mee krijgen.

Daarnaast is het gebruikelijk dat je paspoort afgeeft. BinckBank heeft dit ook
Openen Account
Het openen van een account is met de jaren ook bij Binck flink vereenvoudigd en betreft nu een 6 staps proces waarbij u uw paspoort of identiteitskaart nodig heeft en uw mobiele telefoon.
Als je niet aandurft moet je het niet doen. Maar welke zekerheden heb je wel in je leven?

grote_oever wijzigde deze reactie 19-08-2019 11:32 (17%)

• grote_oever
sanniep9 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:49:
Ik heb vrijdag een transactie (aankoop turbo) gedaan, maar welkomstbonus nog niet ontvangen. Meer mensen die welkomstbonus nog niet binnen hebben, maar vorige week (vrijdag) wel al een transactie hebben gedaan?
Ik heb begrepen dat je van turbo af moet blijven. Turbo is toch aandelen kopen met een hefboom constructie?

• grote_oever
Ypho schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:15:
[...]

Mijn wachtwoord gisteren gehad via SMS, zojuist geactiveerd en gewijzigd (wtf trouwens, max 15 karakters, zonder gekke speciale tekens :/ ), app ingesteld en een 10 euro storting gedaan (gisteren alleen 1 cent gedaan voor de verificatie)
Je krijgt na een week ook nog een brief met alle gegevens.

• grote_oever
Iedereen zit hier met winst.... ik zit hier met een aantal ING aandelen die al meer dan een week bij mij in de min staan 😟

• grote_oever
Aggressor schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:17:
wat doen jullie met je flatex account nadat je de 100 euro hebt gekregen?
Gewoon opzeggen of lekker bewaren?
Ik ben nog steeds benieuwd naar personen die het opgezegd hebben. Op pepper lees ik wat reacties, maar weinig mensen die echt zeggen dat ze het opgezegd hebben.

Dus ben echt benieuwd: Wie heeft de rekening al opgezegd?

• grote_oever
Panzer_V schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:51:
[...]

Ik ken iemand die al bijna twee weken geleden een opzegging per mail gestuurd heeft en nog steeds geen antwoord heeft ontvangen. Ook na herhalende verzending nog niet.
Hier was ik dus al een beetje bang voor. Dat het opzeggen een ellendig langdurend traject wordt. Maar goed, misschien dat iemand hier wel goede ervaringen in heeft. Want zoals ik nu zie heeft Flatex er behoorlijk wat slapende klanten bij. Mensen die geregistreerd hebben, 1 aandeel gekocht, 100 euro van de rekening af getrokken en vervolgens de rekening laten staan.

• grote_oever
g00gle schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:53:
[...]

Al zou je dat doen, wat is hiervan "eventueel" het probleem?
Ik zeg niet dat het een probleem is, maar als je ergens aan begint wil je er toch ook op een gegeven moment van af. Een slapende bankrekening, waar je 7% rente betaald als je in de min komt te staan, is voor vele niet echt prettig. En persoonlijk vind ik wel dat ze heel erg vaag doen over het opzeggen. Er wordt zeer weinig vermeld over het opzeggen en kennelijk is het dus ook wat lastiger dan een mailtje sturen.

Persoonlijk snap ik de ophef niet m.b.t. persoonsgegevens. Iemand die belegt en meerdere rekeningen hiervoor heeft is het gewoon normale gang van zaken dat je een identificatie opstuurt.

• grote_oever
Panzer_V schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:04:
[...]

Kijk je op de Duitstalige website dan staat er onder "formulieren" een apart formulier om mee op te zeggen (voor Duitse klanten dat is). Op de Nederlandstalige website ontbreekt dit formulier.

Dat maakt het allemaal wat lastiger.

Ik denk dat hier de volgende dingen mis gaan.

1) Men wilde agressief de NL markt op en heeft niet goed doordacht hoe de NL mentaliteit in elkaar steekt;
2) Dit uit zich in het feit dat men geen voorwaarden heeft verbonden aan de €100 zoals NL brokers wel doen (bijvoorbeeld minimaal x maanden laten staan, uitbetalen na x maanden);
3) Men heeft geen proces ingericht om de bankrekeningen weer te kunnen sluiten.

Kortom, dit zou wel eens een Icesave staartje kunnen gaan krijgen.....

ps....zou de marketeer die achter deze actie zit straks nog bij ze werken.... >:)
Nu we er over hebben komen we al gauw in aluminium hoedjes verhaal, want ze kunnen de actie op elk moment stoppen en toch doen ze het niet. Er is gewoon een Nederlander verantwoordelijk voor het Nederlandse gedeelte, namelijk Jeroen Sonsma.

Men heeft dus wel een proces ingericht om de bankrekening te kunnen sluiten in duitsland. Als je belt naar hun wordt gezegd dat je op kan zeggen via de mail.

• grote_oever
Richh schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:13:
Icesave was een probleem voor de mensen die er geld hadden staan. Het punt is hier juist dat je het geld er vanaf kan halen en er dus geen risico meer bij die partij ligt.
Nu heb ik er wel 1 aandeel laten staan, maar zelfs als Flatex failliet zou gaan of iets dergelijks, ben ik nog altijd blij met de 80 euro die (op dit moment) op m'n eigen rekening staat :+
Wie weet boek ik wel weer wat terug als we een stukje recessie door zijn.

Bovendien valt het allemaal onder Duitse wetgeving en is de boel tot 100k gedekt als ik het allemaal goed begrijp...

[...]

Great minds think alike? :+
Ik hoop toch niet dat iemand bij deze actie zn halve hypotheek erop gezet heeft 😀 meeste mensen zulle uiterlijk 20 euro verliezen.

• grote_oever
Rukapul schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:00:
[...]

Na ingelogd te zijn was mij wel duidelijk dat het echte verdienmodel waarschijnlijk anders is. Het is gewoon een turbo/cdf shop. Dure producten waar het huis wint en de sukkelklant verliest. De andere producten worden nauwelijks zichtbaar aangeboden.
Andere producten, zoals aandelen, staan gewoon als eerst eerste keuze. Zelf blijf ik gewoon weg van turbo en cfd. Geen idee wat het is en waag me er ook niet aan.

• grote_oever
Moet eerlijk zeggen dat ik sommige discussies wel echt Hollands vindt. :) De meeste registeren zich voor de 100 euro en vervolgens is een aandeel ING (risicoklasse C) van 8 euro nog te veel.

• grote_oever
42dpi schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:47:
Ik kom niet eens verder met account aanmaken blijft op stap 9 hangen

''Er is een technische fout geslopen bij de indiening van uw sollicitatie, probeer het opnieuw.''

Sinds gisteren tussendoor paar keer geprobeerd.
Als je daar gaat werken krijg je ook 100 euro.... maar makkelijker is gewoon account aanmaken en 1 aandeel kopen

• grote_oever
Ben toch even benieuwd. Iemand al gelukt om het op te zeggen? Procedure is mij bekend, maar tot nu toe niemand gezien die het opgezegd heeft. Ik heb dit eerder gevraagd, maar toen had niemand het nog opgezegd. Een aantal kregen het nog niet voor elkaar.

grote_oever wijzigde deze reactie 01-09-2019 22:25 (28%)

• grote_oever
Panzer_V schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:53:
[...]

Die persoon die ik kende heeft in drie weken tijd drie emails gestuurd. Een daarvan met een brief erbij.

Toen heeft ie gebeld met Flatex. De persoon aan de lijn wist te vertellen dat er NIETS met de emails gedaan was. Hij kon ze zo vinden in de mailbox.

Het lijkt er dus op dat ze opzeg emails actief laten liggen.

Op verzoek is de opzegging alsnog opgepakt. Er is een email teruggestuurd dat de rekening opgezegd gaat worden. Nu wacht die persoon op een papieren bevestiging.

Kortom, ze maken het je dus erg moeilijk om op te zeggen.
Bij het ontbreken van de opzegprocedure op de website had ik al het idee dat dit ingewikkelder was dan wat op Pepper beschreven was, namelijk "een mailtje sturen met daarin de opzegging". Voor Flatex staat het goed in de boeken eind dit jaar.. in een half jaar veeeeeeeel klanten erbij. Maar bedankt voor delen van je verhaal. Mochten het meerdere mensen gelukt zijn dan ben ik benieuwd hoe ze het voor elkaar hebben gekregen.

Zelf maak ik me er niet heel druk over, maar ik vermoed dat ik over 3 of meerdere maanden toch een keer de rekening op wil zeggen. Dan heb ik liever een kant en klare beschrijving/ervaring dan dat ik het nog zelf moet uitzoeken :)

grote_oever wijzigde deze reactie 02-09-2019 09:11 (6%)

• grote_oever
Ardana schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:20:
Ik heb de € 100 bonus ontvangen op m'n Flatex-rekening, en m'n ene aandeel ING weer verkocht (met € 0,12 cent winst :P).

Vandaag heb ik het hele bedrag (ik had € 15 op die rekening gestort), dus € 115,12 terug laten boeken naar m'n eigen bankrekening. Ik heb gebeld met de vraag hoe ik m'n rekening bij hen op kon laten heffen.

Hierbij kreeg ik de vraag waarom ik dat zo snel zou willen. Nou, omdat ik 't toch behoorlijk ingewikkeld en eng/spannend vind. Leuk om te proberen, maar kennelijk niks voor mij. Nu is dat ook de waarheid, maar dat wist ik eigenlijk al voordat ik er aan begon, en ik ben ook 'n keer opportunistisch geweest door die € 100 te willen.

Ik moest via een mailtje hun verzoeken mijn rekening op te heffen. Dat heb ik nu via het contactformulier op de site gedaan.

Ik hou jullie verder op de hoogte!
Dit is letterlijk hetzelfde traject waar ik nu beetje in zit. Zelf vind ik het heel leuk om te doen en zag dit ook als mogelijkheid om er een keer aan te beginnen. Maar de technische termen (en eventuele mogelijke risico's) vliegen me om de horen.

Dus graag, hou ons op de hoogte.

p.s. gefeliciteerd met je winst. Op de 1 of andere manier heeft mijn ING nog nooit winst gemaakt :( 8 cent verlies nu. btw, verkopen van aandeel doe je door te gaan naar je portefeuille en daar, bij de aandeel op het rode "V" knopje te klikken? Ik vermoed dat "v" staat voor verkopen en de "K" voor kopen.
Panzer_V schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:20:
[...]

Dat je een rekening in het buitenland hebt. Dit actief moet melden bij de fiscus bij de jaarlijkse aangifte. Je hierdoor eerder in een nacontrole traject komt bij de fiscus.

etc. etc. etc.

[...]

Heb je bij de overboeking wel rekening gehouden met de valutadatum van de opbrengst van verkoop?

Dat is T+4

Heb je dat niet gedaan, dan sta je nu een paar dagen rood. Heeft je rekening zodadelijk een negatief saldo en kan je hem niet opheffen.
Moet je na verkoop van aandeel 4 dagen wachten voordat je geld overboekt naar nederlandse rekening? Zo lees ik hem, klopt dat?

grote_oever wijzigde deze reactie 02-09-2019 12:00 (18%)

• grote_oever
Bundin schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:58:
[...]

De belastingdienst wist me bij de laatste aangifte helemaal zelf te melden dat ik een rekening in het buitenland heb (N26 account voor de gratis debit mastercard). Ik kon geen aangifte via de app doen, maar met de vraag 'heb je meer dan x saldo op rekeningen' was het verder wel klaar. Ik zie dus geen issues met het aanhouden van een buitenlandse rekening.

Ik heb zelf 100 teruggeboekt, het ene aandeeltje staat er nog. Ik laat dat nog wel ff staan, gun flatex de +1 customer wel voor de verkoop.
Dit dus, tenzij je veel geld erop hebt staan is het alleen een extra regel in je belastingaangifte. Niet heel spannend. Maar als het je toch dwars zit dan moet je rekening voor 1 januari opzeggen. In dat geval hoef je hem niet op te geven.

• grote_oever
CT schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:44:
een ideal of wat dan ook voor integratie is ook ver te zoeken.[/sub]
iDeal zul je nooit krijgen. Tis namelijk gewoon een rekening wat je krijgt met een rekeningnummer. iDeal krijg je ook niet om geld over te maken naar een ING rekening. Je kan volgens mij gewoon van elke rekening geld overmaken naar je beleggersrekening.

• grote_oever
EnigmaNL schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:08:
[...]

Waar heb je de opzegging naartoe gestuurd? Naar het info mailadres?
Dat staat wel vaker vernoemd: info [ at ] flatex [ dot ] nl

• grote_oever
Euler212 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:30:
Misschien moeten we dit topic hernoemen naar: "Beleggen op de beurs in de praktijk voor mensen die geen zin hebben om het "Beleggen op de beurs in de praktijk"-topic door te lezen".
Ja, laten we dat topic vol spammen met mensen die hun 100 euro nog niet hebben gehad of hoe ze zonder risico de 100 euro de rekening kunnen hebben :+ :+

Ik vermoed dat de mensen die echt hun weg willen leren in beleggen wel naar dat topic zullen gaan.

Nee, zonder gekheid. De welkomsbonus zorgt er wel voor dat er een bijzondere groep aanhaakt die specifiek klant wordt van Flatex. Dus op zich wel logisch dat het hier gepost wordt.

• grote_oever
Haha, wie lacht er nu!! Ik heb gewoon 2 cent winst met mijn ING aandeel! *O* *O*

• grote_oever
Sangroid schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:31:
Zo, een hoop berichten ten spijt, bij mij liep het inschrijven en verwerken echt als op rails (zo'n 3 dagen totaal). Ik laat die 100eur daar lekker staan, ik wil wel eens graties rommelen met aandelen.

Wilde al vaker met aandelen aan de gang, maar al die fees weerhielden mij ervan. Flatex geeft mij hiervoor wel de mogelijkheid.
Het grootste probleem bij flatex is dat dit niet de juiste plek is om beleggen te leren. Ik probeer me er meerdere keren in te verdiepen, maar uiteindelijk blijft het allemaal toch “eng” voor mij. Ik ben te bang dat ik iets risicovols doe. Ik moet veel termen googleen. Flatex is gewoon te simpel opgebouwd.

Ik denk toch dat de 100 euro een mooie start is, maar ik zie mezelf het belegen niet leren op flatex. Als ik opzeg dan is dit wel een punt wat ik aan ga geven. Hadden ze echt klanten willen houden dan het laagdrempelig moeten zijn voor nieuwe personen.

• grote_oever
Euler212 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 07:27:
[...]

Ik heb het op pagina 1 al eens gezegd, de keuze voor broker gaat je niet helpen sneller te "leren" beleggen. Dat je termen moet Googlen is onderdeel van het leer-process. Een broker biedt simpelweg een berg producten aan en houdt ze voor je in bewaring. Welke producten jij moet kopen (alsof daar een eenzijdig antwoord op is) gaat de broker jou niet uitleggen.

Waarom wil je zo graag beleggen? Je bent bang iets risicovols te doen en beleggen is dat in feite ook. Wat is je doel met het je erin verdiepen? Wil je vermogen opbouwen voor over 30 jaar of wil je met een hefboom gokken op de beurswaarde van AMD?
Ik bedoel natuurlijk niet dat bij elke optie moet staan of het risicos mee brengt, maar een beetje begeleiding vind ik niet zo gek. Dat je geld kunt verliezen wat je er heen boekt lijkt me ook heel logisch, maar hefboomconstructies/turbo etc.. gaat me allemaal net iets te ver. Ik merk namelijk dat ik bij Flatex snel het overzicht kwijt ben. Geen dashboard en onduidelijk wat de termen inhouden. Zelf zit ik niet bij de groep die bij Flatex registreerd om de 100 euro weg te plukken. Beleggen vind ik best interessant en wil me er in verdiepen.

Maar goed.. dat is een mening van mij. Ze hebben de drempel om in te stappen met de 100 euro heel laag gemaakt, maar nu zie je dat er toch mensen tegen een muur aan lopen en het daarom dan maar opzeggen. Zie b.v. reactie @Ardana

grote_oever wijzigde deze reactie 05-09-2019 12:21 (5%)

• grote_oever
Euler212 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:22:
[...]

Ik vroeg waarom je het interessant vind en wat je er mee wil gaan doen.
Maakt dat heel veel uit? En dan bedoel ik niet om kortaf te zijn. Voor mij is het meer in de kader van "Leuk om mee te spelen" en "ik ben benieuwd hoe dit af gaat/verloopt" en heb niet echt een goede reden waarom ik het interessant vind. Wel toegevend dat ik onvoldoende interesse heb om boeken te kopen. Als ik daardoor de persoon ben die niet tot de doelgroep behoord dan is naar mijn inziens de hele welkomsbonus beetje een verlies voor Flatex. Leuk dat ze kunnen zeggen dat ze er 30.000 bij hebben gekregen, maar als meer dan de helft het geld wegtrekt hebben ze er nog niks aan. Noem het ingecalculeerd of niet, maar uiteindelijke doel is wel om zoveel van de 30.000 mensen te houden en dat lukt op dit moment niet helemaal voor mij (Een doelgroep die niet de 100 euro eraf wil plukken).

maar goed.. misschien sla ik ook gewoon door en dacht ik dat het leuk is, maar vind ik er gewoon door het idee dat er risico's aan zitten geen bal aan.

• grote_oever
Sport_Life schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:07:
[...]

Meer dan 10.000 tevreden klanten. Goh :D
Als je ziet hoeveel er nu opzeggen denk ik dat ze niet zo tevreden zijn ;)

• grote_oever
Ricvdp schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:29:
Tricky: kreeg vandaag mijn "rekeningafsluiting"-bericht over kwartaal 3, ik dacht eerst even dat mijn rekening dus afgesloten werd, maar het lijkt nu een zeer kromme Duits-Nederlands vertaling te zijn voor een kwartaaloverzicht.

Ik had initieel wat geld overgemaakt en heb later na ontvangst van de bonus ook die belegd. Daarna voor een kleine 100 euro aandelen verkocht en geld onttrokken, het restand is nog in aandelen belegd als speelgeld. Blijkbaar is de verkoop van die 100 euro aan beleggingen onder water niet meteen gesaldeerd waardoor ik na onttrekking (geld was na verkoop wel meteen beschikbaar!) volgens Flatex één dag rood heb gestaan tegen een debetrente a 7.9%. Dat levert mij nu een roodstand van 0.04 op.

Geen groot probleem, maar mocht dit over de jaren blijven staan dan kan het toch voor vreemde verrassingen zorgen. Iets om even op te letten zou ik zeggen.
Dit stond inderdaad een aantal pagina's terug vermeld. Kennelijk is datum van verkoop niet de verkoopdatum, maar verkoop + 4 dagen. Beste was om na verkoop 4 dagen te wachten en dan geld over te maken.

• grote_oever
Even domme vraag, maar je kan buiten handelsdag toch ook gewoon verkopen (of ben ik totaal achterlijk)? Ik probeer een aandeel te verkopen en kom best ver, maar krijg dan een foutmelding dat het geen handelsdag is. Hele idee van tradegate is toch dat je ook in weekend kan verkopen?

Voor verkopen ga ik naar: Portefeuille -> "V" -> meer info -> "V" -> alle gegevens invullen en dan krijg ik de foutmelding (zelfs na flatex secure opdracht). Ik druk dan op "prijsaanvraag"

[edit]

Of komt dat omdat ik "prijsaanvraag" heb gedaan en moet ik "directe order" selecteren?

[edit 2]
Even wat gegoogled en vermoed dat het inderdaad niet lukt in weekend (geen mensen die hem willen kopen). Zal door de weeks even proberen.

grote_oever wijzigde deze reactie 05-10-2019 17:07 (23%)

• grote_oever
Pistachenootje schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:38:
[...]

Ik kreeg die mail ook. Lenen tegen 3,3% per jaar. Niet slecht toch?

Iemand al voor bak gaan lenen om aandelen te kopen? >:)
Das toch dat je geld leent van hun?
grote_oever schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:33:
Even domme vraag, maar je kan buiten handelsdag toch ook gewoon verkopen (of ben ik totaal achterlijk)? Ik probeer een aandeel te verkopen en kom best ver, maar krijg dan een foutmelding dat het geen handelsdag is. Hele idee van tradegate is toch dat je ook in weekend kan verkopen?

Voor verkopen ga ik naar: Portefeuille -> "V" -> meer info -> "V" -> alle gegevens invullen en dan krijg ik de foutmelding (zelfs na flatex secure opdracht). Ik druk dan op "prijsaanvraag"

[edit]

Of komt dat omdat ik "prijsaanvraag" heb gedaan en moet ik "directe order" selecteren?

[edit 2]
Even wat gegoogled en vermoed dat het inderdaad niet lukt in weekend (geen mensen die hem willen kopen). Zal door de weeks even proberen.
Ik ben nog wel even benieuwd. Klopt mijn gedachten hier en is het logisch dat ik de foutmelding kreeg? Want volgens mij kun je wel in weekend handelen. Maar hoe werkt dat?

• grote_oever
derhenno schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:05:
Probeer mijn aandeel te verkopen maar krijg volgende foutmelding:

Het handelspartner heeft geen prijsvoorstel gedaan. (HA_5521007)
Er zijn geen offertes voor deze effecten gevonden.

Wat zie/doe ik verkeerd?

Heb ik het trouwens goed begrepen dat je het saldo na verkoop het beste een paar dagen kunt laten staan alvorens alles naar je rekening over te boeken (en de rekening dan pas op te zeggen)....of kun je beter sowieso een paar cent laten staan?!?!
Ik zie op reddit soort gelijk foutmelding voorbij komen:

https://www.reddit.com/r/..._bij_een_flatex_rekening/

Verzoek was toen naar helpdesk te bellen, maar dat was wel om kopen ipv verkopen. Meld even wat de oplossing is geweest.

• grote_oever
derhenno schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:41:
[...]

Dank voor de hulp, is ondertussen gelukt: was te vroeg ;-)
Ik heb mijn ING aandeel ook verkocht. Klopt het dat na het verkopen dat hij nog even in je portefeuille blijft staan? Want heb melding gehad dat hij order is uitgevoerd, maar daarna staat hij gewoon nog in mijn portefeuille.

[edit]
Oke, hij is nu ook weg en mijn portefeuille is leeg.

grote_oever wijzigde deze reactie 07-10-2019 15:50 (7%)

• grote_oever
JohanNL schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:50:
[...]

Dat wordt soms heel langzaam geupdate, kijk over zo'n 10 minuten nog maar eens dan zou het er wel correct moeten staan.
Tnx, had net mijn bericht ge-edit. Moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal wel prettig vind werken en overzichtelijk. Zag wel valutadatum van 09.10, waarschuwing van hierboven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True