Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:36

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

grote_oever schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:48:
[...]

iDeal zul je nooit krijgen. Tis namelijk gewoon een rekening wat je krijgt met een rekeningnummer. iDeal krijg je ook niet om geld over te maken naar een ING rekening. Je kan volgens mij gewoon van elke rekening geld overmaken naar je beleggersrekening.
Volgens mij had degiro een ideal integratie, je betaald dan 'direct' met betaalverzoek naar je degiro rekening, dit is dan instant ipv wachten op 't sepa gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:11
Ik zag dit topic weer voorbij komen en heb voor het eerst sinds een week maar weer eens ingelogd.

Ondanks -8,8% op aandelen BAM, sta ik overal gezien nog 1,8% in de plus :P

Ik ga alvast kijken wanneer ik kan stoppen met werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:52
YRH schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:07:
Ik heb vandaag ook brieven ontvangen dat mijn account is opgezegd. Op 26/08 m’n eerste mailtje over het opzeggen verstuurd.
Waar heb je de opzegging naartoe gestuurd? Naar het info mailadres?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 12:27
EnigmaNL schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:08:
[...]

Dat staat wel vaker vernoemd: info [ at ] flatex [ dot ] nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-06 21:28

YRH

EnigmaNL schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:08:
[...]

Eerst via het contactformulier, toen kreeg ik een reactie dat afmeldingen naar het info adres moesten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 21:26
Zo, wachtwoord gehad - aandelen gekocht en nu wachten. Ben heel benieuwd of ik morgen +100 heb en deze direct kan laten uitbetalen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:13
Vandaag de 100 ontvangen, 54 laten uitbetalen en de rest dat gerry weber gekocht met mijn initiele 5 euro die ik gestort had.
Misschien dat dat nog wat word😆

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
Why the f*** kopen jullie allemaal Gerry Weber? Omdat de prijs per aandeel zo laag is? Dat zegt niets over de waarde! Dit is een bedrijf dat in/tegen faillissement aan zit. Bovendien betaal je hoogstwaarschijnlijk een mega spread omdat dit aandeel hartstikke illiquide is.
CT schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:50:
[...]

Volgens mij had degiro een ideal integratie, je betaald dan 'direct' met betaalverzoek naar je degiro rekening, dit is dan instant ipv wachten op 't sepa gebeuren.
Voor zover ik weet heb je bij degiro geen ‘echt’ rekeningnummer.

[ Voor 39% gewijzigd door Longcat op 04-09-2019 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Longcat schreef op woensdag 4 september 2019 @ 00:22:
Why the f*** kopen jullie allemaal Gerry Weber? Omdat de prijs per aandeel zo laag is? Dat zegt niets over de waarde! Dit is een bedrijf dat in/tegen faillissement aan zit. Bovendien betaal je hoogstwaarschijnlijk een mega spread omdat dit aandeel hartstikke illiquide is.
inderdaad, ze kosten weinig en ik denk dat mensen hopen 100 aandelen voor 10ct meer te kunnen verkopen. Betwijfel of dat reeel is. Ik heb er 10 gekocht trouwens, voor 50ct is het wel grappig. Maar geen goede investering.

Shell is vandaag best wel fors gezakt en 's middags weer wat opgekrabbeld. Weet iemand of daar een reden voor is?

Ik heb nu voor 115E staan:

Aegon
ING
Shell
Voor 50ct gerry weber
Goud in dit fonds: IE00B6R52036 Die loopt wel okay ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 04-09-2019 01:02 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:35

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Longcat schreef op woensdag 4 september 2019 @ 00:22:

[...]

Voor zover ik weet heb je bij degiro geen ‘echt’ rekeningnummer.
Kan nog best alle kanten op, gaat niet goed dat voorop gezegd, maar aandelen zijn altijd een risico maar kapot is het nog niet, en misschien bij een goeie reorganisatie kruipen ze er weer boven op en als je dan je 5 euro kwijt bent tja boeie 100,- welkoms bonus was ook gratis.

Laag in kopen en hoog verkopen en dat geeft risico.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Anoniem: 604938

Misschien moeten we dit topic hernoemen naar: "Beleggen op de beurs in de praktijk voor mensen die geen zin hebben om het "Beleggen op de beurs in de praktijk"-topic door te lezen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
nou ja.. ik ben dus gestart door de bonus.. Ik wou dat topic bijhouden.. maar dat gaat me nog ruim te boven.. Dus ik moet of de TS eens goed door akkeren of iets anders.. dus dan hier maar? :-) haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 21:26
Anoniem: 604938 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:30:
Misschien moeten we dit topic hernoemen naar: "Beleggen op de beurs in de praktijk voor mensen die geen zin hebben om het "Beleggen op de beurs in de praktijk"-topic door te lezen".
Alsof jij geen gratis 100 euro wilt ophalen?
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
@42dpi House money fallacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:38
ik wilde zojuist wat aandelen PostNL kopen, echter mag dat niet met mijn risicoprofiel (D). ik kan nergens terugvinden hoe ik mijn risicoprofiel kan aanpassen ( maakt mij niet echt uit als de gratis 100 euro compleet verdampen), en of daar nog andere nadelige gevolgen aan zitten, iemand die mij kan helpen ? de klantenservice reageert alleen met de bekende "het is erg druk" mailtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
J-roenn schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:15:
ik wilde zojuist wat aandelen PostNL kopen, echter mag dat niet met mijn risicoprofiel (D). ik kan nergens terugvinden hoe ik mijn risicoprofiel kan aanpassen
Je hebt toch na het aanmelden je risicoprofiel op D gezet? Ga naar dat zelfde scherm en je hebt de mogelijkheid om het op E te zetten.

Let wel op dat je met E een potentieel zeer risicovolle groep beleggingen ontsluit, dus lees je goed in en wees bewust van de risico's als je andere dingen gaat kopen dan een standaard aandeeltje X of Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Timmy schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:18:
[...]

Je hebt toch na het aanmelden je risicoprofiel op D gezet? Ga naar dat zelfde scherm en je hebt de mogelijkheid om het op E te zetten.

Let wel op dat je met E een potentieel zeer risicovolle groep beleggingen ontsluit, dus lees je goed in en wees bewust van de risico's als je andere dingen gaat kopen dan een standaard aandeeltje X of Y.
thnx voor je snelle antwoord, kan Flatex nog iets van leren ;)
mijn huidige risicoprofiel is inderdaad D, ik zie in de app bij instellingen geen mogelijkheid om dit te wijzigen, of kijk ik met mijn neus ?

voorlopig speel ik vooral met de 100,- bonus (en de 35,- die ik gestort heb), het ergste wat dan kan gebeuren met aandelen uit categorie E is dat het complete bedrag verdampt, of kan je met aandelen uit deze categorie ook in de min komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Ja, laten we dat topic vol spammen met mensen die hun 100 euro nog niet hebben gehad of hoe ze zonder risico de 100 euro de rekening kunnen hebben :+ :+

Ik vermoed dat de mensen die echt hun weg willen leren in beleggen wel naar dat topic zullen gaan.

Nee, zonder gekheid. De welkomsbonus zorgt er wel voor dat er een bijzondere groep aanhaakt die specifiek klant wordt van Flatex. Dus op zich wel logisch dat het hier gepost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:01

Videopac

Rommelt wat aan.

Boudewijn schreef op woensdag 4 september 2019 @ 00:46:
[...]

inderdaad, ze kosten weinig en ik denk dat mensen hopen 100 aandelen voor 10ct meer te kunnen verkopen. Betwijfel of dat reeel is. Ik heb er 10 gekocht trouwens, voor 50ct is het wel grappig. Maar geen goede investering.

Shell is vandaag best wel fors gezakt en 's middags weer wat opgekrabbeld. Weet iemand of daar een reden voor is?

Ik heb nu voor 115E staan:

Aegon
ING
Shell
Voor 50ct gerry weber
Goud in dit fonds: IE00B6R52036 Die loopt wel okay ;).
Goud heeft momentum momenteel. Zorg wel dat je fysiek gedekt goud koopt.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Flatex in Nederland: 20.000 klanten binnen drie maanden
Flatex heeft sinds de lancering in Nederland twaalf weken geleden al 20.000 klanten binnengehaald. Dat is een sterkere start dan de onlinebroker had ingecalculeerd.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel strategisch niet benoemen waarom er opeens zo veel klanten zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
Wellicht :P
Via de browser naar Instellingen en dan Beleggingsdoel (linker rijtje).

Onder klasse E vallen ook hefboomconstructies, daarmee leg je redelijk weinig in (afhankelijk van de constructie 5 tot 100%) maar kan je verlies de inleg overtreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Timmy schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:40:
[...]

Wellicht :P
Via de browser naar Instellingen en dan Beleggingsdoel (linker rijtje).

Onder klasse E vallen ook hefboomconstructies, daarmee leg je redelijk weinig in (afhankelijk van de constructie 5 tot 100%) maar kan je verlies de inleg overtreffen.
Gevonden, Thnx :)
ik ben van plan om niet met hefbomen te gaan werken, puur het kopen van aandelen die in categorie E horen, dan kan er toch niet meer gebeuren dan dat het belegde vermogen verdampt (dus niet in de min komen) ?
ik ben een beetje huiverig om de categorie E aan te vinken, en Flatex geeft zelf ook aan dat ik niet geschikt ben volgens hun aan de hand van de door mij (naar waarheid) ingevulde gegevens... maar wilt toch wel weer een paar aandeeltjes PostNL kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
J-roenn schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:16:
ik ben van plan om niet met hefbomen te gaan werken, puur het kopen van aandelen die in categorie E horen, dan kan er toch niet meer gebeuren dan dat het belegde vermogen verdampt (dus niet in de min komen) ?
Met normale aandelen zoals PostNL kan je hooguit je inleg verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
J-roenn schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:16:
[...]

Gevonden, Thnx :)
ik ben een beetje huiverig om de categorie E aan te vinken, en Flatex geeft zelf ook aan dat ik niet geschikt ben volgens hun aan de hand van de door mij (naar waarheid) ingevulde gegevens... maar wilt toch wel weer een paar aandeeltjes PostNL kopen...
Misschien verstandig om het dan ook niet te doen? Straks klik je per ongeluk iets anders aan waarvan je denkt dat het ook aandelen zijn, maar bleek het achteraf toch een turbo te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Videopac schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:59:
[...]

Goud heeft momentum momenteel. Zorg wel dat je fysiek gedekt goud koopt.
Ik heb er een tientje inzitten en deze koers loopt vrij goed.

Het is dus een fonds in dat aandelen heeft in goudproducenten als ik het goed begrijp.
The fund is an exchange traded fund (ETF) that aims to track the performance of the S&P Commodity Producers Gold Index as closely as possible. The ETF invests in physical index securities.
ik weet wel dat als ik hier serieus mee verder ga ik me serieus ga verdiepen in dit spelletje, en waarschijnlijk in wat normale fondsen ga investeren in plaats van dit soort ad hoc losse aandeeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Hoe verhoudt de Duitse versie van Flatex tegenover de "Nederlandse"?

https://www.flatex.de/en/

Daar staat dat je 175 euro terugkrijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
magnifor schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:38:

Afbeeldingslocatie: https://www.flatex.de/fileadmin/dateien_flatex/images_en/badges/preise/badge_en_380_welcomecampaign_startpanel.png vs Afbeeldingslocatie: https://www.flatex.nl/fileadmin/_processed_/c/e/csm_badge_000_instrumenten_nl_startpanel-2_b89ff1286f.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:49

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Anoniem: 604938 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:11:
[...]
Heel strategisch niet benoemen waarom er opeens zo veel klanten zijn. :+
Ja, en "een sterkere start dan was ingecalculeerd" = "fuck, dit wordt duurder dan begroot, stomme hollanders met hun neus voor gratis geld!" :P

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja dat is het nadeel van zo'n lokkertje. Aan de andere kant is geld nu echt extreem goedkoop.
Kan me voorstellen dat ze dit gewoon incalculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ik heb, volgens Flatex, nog €24 op mijn geldrekening staan...waarvan 95ct besteedbaar. Waarom is dat niet €24?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
magnifor schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:38:

Lees even de voorwaarden door ;-) Deze actie is minder gunstig dan ruckzichtloos 100 euro uitkeren.
Hier moet je namelijk 6 maanden "sparen" / transacties uitvoeren om de welkomstbonus op te strijken.

Aanbiedingsvoorwaarden (vrij vertaald door Google Translate)
  • Open een effectenrekening op flatex tot 30.09.2019 en handel 6 maanden vanaf de opening van de rekening op alle beurzen zowel op de beurs als buiten de beurs voor 3,80 EUR. Uitgesloten zijn orders op buitenlandse beurzen. De respectieve buitenlandse vergoeding per transactie komt voor rekening van de klant.
  • Nieuwe klanten zijn allemaal particuliere klanten die de afgelopen 6 maanden geen enkele of gezamenlijke rekening of een effectenrekening bij flatex hebben onderhouden. De beslissende factoren hier zijn de datum van de laatste afsluiting van de account en de datum van de aanvraag voor het openen van een nieuwe account.
  • De actie is niet van toepassing op het openen van een effectenrekening voor minderheden of op bedrijfsdepotrekeningen.
  • Voor de betaling van de cashback moeten nieuwe klanten een depot openen en transacties uitvoeren. Het aantal transacties binnen de eerste 6 maanden na opening van de rekening bepaalt het bedrag van de cashback: voor 25 tot 74 transacties krijg je 25 EUR, voor 75 tot 174 transacties krijg je 75 EUR. Van 175 transacties ontvangt u 175 EUR cashback.
  • Bij het openen van een gezamenlijke rekening wordt de cashback slechts één keer betaald, zelfs als twee of meer personen de aanbetaling hebben geopend.
  • Voor de cashback-telling worden alleen transacties van de geopende geldrekening gerekend, die belast zijn met minimaal 3,80 EUR commissie. Uitgesloten zijn CFD- en FX-transacties.
  • De controle van de nieuwe klant, het tellen van de transacties en de betaling van de cashback zullen plaatsvinden in de volgende maand na de periode van 6 maanden van opening van de rekening.
  • De cashback wordt op uw geldrekening gestort.
  • Het is niet mogelijk om te combineren met andere acties.
  • Alleen Duitse ingezetenen van de belastingdienst mogen deelnemen aan de promotie.
  • Houd er rekening mee dat uw cashback-bedrag mogelijk lager is om belastingredenen.
Devian schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:17:
Ik heb, volgens Flatex, nog €24 op mijn geldrekening staan...waarvan 95ct besteedbaar. Waarom is dat niet €24?
Misschien omdat je aandelen hebt gekocht >:)
Of je hebt ze nog niet verkocht

[ Voor 80% gewijzigd door BastaRhymez op 04-09-2019 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Haha, wie lacht er nu!! Ik heb gewoon 2 cent winst met mijn ING aandeel! *O* *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Zo, een hoop berichten ten spijt, bij mij liep het inschrijven en verwerken echt als op rails (zo'n 3 dagen totaal). Ik laat die 100eur daar lekker staan, ik wil wel eens graties rommelen met aandelen.

Wilde al vaker met aandelen aan de gang, maar al die fees weerhielden mij ervan. Flatex geeft mij hiervoor wel de mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
Sangroid schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:31:
Zo, een hoop berichten ten spijt, bij mij liep het inschrijven, verwerken echt als op rails (zo'n 3 dagen totaal). Ik laat die 100eur daar lekker staan, ik wil wel eens graties rommelen met aandelen.

Wilde al vaker met aandelen aan de gang, maar al die fees weerhielden mij ervan. Flatex geeft mij hiervoor wel de mogelijkheid.
Hier ook zo ja, verlaagt toch de drempel wel.
Hier staat inmiddels €2,66 winst op Aalberts + KPN + Philips, 2,55% in een week tijd, en dat met (nu nog) 3,99 eigen inleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Stel dat Flatex gaat over de kop, ben je dan de aandelen kwijt?
Kan je aandelen naar een andere bank overzetten?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:49

Ardana

Moderator General Chat

Mens

grote_oever schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:31:
Haha, wie lacht er nu!! Ik heb gewoon 2 cent winst met mijn ING aandeel! *O* *O*
Ik had er geloof ik zelfs 12! :P

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Sangroid schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:31:
Zo, een hoop berichten ten spijt, bij mij liep het inschrijven en verwerken echt als op rails (zo'n 3 dagen totaal). Ik laat die 100eur daar lekker staan, ik wil wel eens graties rommelen met aandelen.

Het grootste probleem bij flatex is dat dit niet de juiste plek is om beleggen te leren. Ik probeer me er meerdere keren in te verdiepen, maar uiteindelijk blijft het allemaal toch “eng” voor mij. Ik ben te bang dat ik iets risicovols doe. Ik moet veel termen googleen. Flatex is gewoon te simpel opgebouwd.

Ik denk toch dat de 100 euro een mooie start is, maar ik zie mezelf het belegen niet leren op flatex. Als ik opzeg dan is dit wel een punt wat ik aan ga geven. Hadden ze echt klanten willen houden dan het laagdrempelig moeten zijn voor nieuwe personen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

grote_oever schreef op woensdag 4 september 2019 @ 23:47:
[...]

Het grootste probleem bij flatex is dat dit niet de juiste plek is om beleggen te leren. Ik probeer me er meerdere keren in te verdiepen, maar uiteindelijk blijft het allemaal toch “eng” voor mij. Ik ben te bang dat ik iets risicovols doe. Ik moet veel termen googleen. Flatex is gewoon te simpel opgebouwd.

Ik denk toch dat de 100 euro een mooie start is, maar ik zie mezelf het belegen niet leren op flatex. Als ik opzeg dan is dit wel een punt wat ik aan ga geven. Hadden ze echt klanten willen houden dan het laagdrempelig moeten zijn voor nieuwe personen.
Ik heb het op pagina 1 al eens gezegd, de keuze voor broker gaat je niet helpen sneller te "leren" beleggen. Dat je termen moet Googlen is onderdeel van het leer-process. Een broker biedt simpelweg een berg producten aan en houdt ze voor je in bewaring. Welke producten jij moet kopen (alsof daar een eenzijdig antwoord op is) gaat de broker jou niet uitleggen.

Waarom wil je zo graag beleggen? Je bent bang iets risicovols te doen en beleggen is dat in feite ook. Wat is je doel met het je erin verdiepen? Wil je vermogen opbouwen voor over 30 jaar of wil je met een hefboom gokken op de beurswaarde van AMD?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 604938 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 07:27:
[...]

Ik heb het op pagina 1 al eens gezegd, de keuze voor broker gaat je niet helpen sneller te "leren" beleggen. Dat je termen moet Googlen is onderdeel van het leer-process. Een broker biedt simpelweg een berg producten aan en houdt ze voor je in bewaring. Welke producten jij moet kopen (alsof daar een eenzijdig antwoord op is) gaat de broker jou niet uitleggen.

Waarom wil je zo graag beleggen? Je bent bang iets risicovols te doen en beleggen is dat in feite ook. Wat is je doel met het je erin verdiepen? Wil je vermogen opbouwen voor over 30 jaar of wil je met een hefboom gokken op de beurswaarde van AMD?
Dat ja.

Je gokt met echt geld en het spelletje is wat complexer dan het casino. Ook wat eerlijker (verwachtingswaarde...) en mogelijk riskanter . Daar kun je flatex niet de schuld van geven. Ook is er niet zoiets als een tutorial, gek he?

Ik zit overigens nu op 75ct fictieve winst in een weekje (totaalbedrag van 115€: 15€ eigen geld, 100€ van flatex). Ondanks 10 aandelen aegon die het niet heel best doen. Ik ben ook beginner maar accepteer wel dat er geen foolproof uitleg of walkthrough-naar-veel-geld is.

[ Voor 11% gewijzigd door Boudewijn op 05-09-2019 08:12 ]

• grote_oever
Anoniem: 604938 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 07:27:
[...]

Ik bedoel natuurlijk niet dat bij elke optie moet staan of het risicos mee brengt, maar een beetje begeleiding vind ik niet zo gek. Dat je geld kunt verliezen wat je er heen boekt lijkt me ook heel logisch, maar hefboomconstructies/turbo etc.. gaat me allemaal net iets te ver. Ik merk namelijk dat ik bij Flatex snel het overzicht kwijt ben. Geen dashboard en onduidelijk wat de termen inhouden. Zelf zit ik niet bij de groep die bij Flatex registreerd om de 100 euro weg te plukken. Beleggen vind ik best interessant en wil me er in verdiepen.

Maar goed.. dat is een mening van mij. Ze hebben de drempel om in te stappen met de 100 euro heel laag gemaakt, maar nu zie je dat er toch mensen tegen een muur aan lopen en het daarom dan maar opzeggen. Zie b.v. reactie @Ardana

[ Voor 5% gewijzigd door grote_oever op 05-09-2019 12:21 ]

grote_oever schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:19:
[...]

Beleggen vind ik best interessant en wil me er in verdiepen.
Ik vroeg waarom je het interessant vind en wat je er mee wil gaan doen. Dat is namelijk wel van belang. Er is iets van een dashboard bij Flatex en de termen moet je nou eenmaal Googlen, dat is part of the game beleggen.

• grote_oever
Anoniem: 604938 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:22:
[...]

Ik vroeg waarom je het interessant vind en wat je er mee wil gaan doen.
Maakt dat heel veel uit? En dan bedoel ik niet om kortaf te zijn. Voor mij is het meer in de kader van "Leuk om mee te spelen" en "ik ben benieuwd hoe dit af gaat/verloopt" en heb niet echt een goede reden waarom ik het interessant vind. Wel toegevend dat ik onvoldoende interesse heb om boeken te kopen. Als ik daardoor de persoon ben die niet tot de doelgroep behoord dan is naar mijn inziens de hele welkomsbonus beetje een verlies voor Flatex. Leuk dat ze kunnen zeggen dat ze er 30.000 bij hebben gekregen, maar als meer dan de helft het geld wegtrekt hebben ze er nog niks aan. Noem het ingecalculeerd of niet, maar uiteindelijke doel is wel om zoveel van de 30.000 mensen te houden en dat lukt op dit moment niet helemaal voor mij (Een doelgroep die niet de 100 euro eraf wil plukken).

maar goed.. misschien sla ik ook gewoon door en dacht ik dat het leuk is, maar vind ik er gewoon door het idee dat er risico's aan zitten geen bal aan.

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:37
Voorlopig reageren ze niet op mijn opzegging. Behalve een automatische mail dat ze binnen 4 dagen zouden reageren niets meer vernomen.
heb hetzelfde mailtje nogmaals naar ze verzonden maar hierop krijg ik al niet eens meer de automatische mail terug 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

grote_oever schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:27:
[...]

Maakt dat heel veel uit? En dan bedoel ik niet om kortaf te zijn. Voor mij is het meer in de kader van "Leuk om mee te spelen" en "ik ben benieuwd hoe dit af gaat/verloopt" en heb niet echt een goede reden waarom ik het interessant vind. Wel toegevend dat ik onvoldoende interesse heb om boeken te kopen. Als ik daardoor de persoon ben die niet tot de doelgroep behoord dan is naar mijn inziens de hele welkomsbonus beetje een verlies voor Flatex. Leuk dat ze kunnen zeggen dat ze er 30.000 bij hebben gekregen, maar als meer dan de helft het geld wegtrekt hebben ze er nog niks aan. Noem het ingecalculeerd of niet, maar uiteindelijke doel is wel om zoveel van de 30.000 mensen te houden en dat lukt op dit moment niet helemaal voor mij (Een doelgroep die niet de 100 euro eraf wil plukken).

maar goed.. misschien sla ik ook gewoon door en dacht ik dat het leuk is, maar vind ik er gewoon door het idee dat er risico's aan zitten geen bal aan.
Nahja ik probeer jou te helpen. Je geeft aan dat je wil leren beleggen. Dat Flatex stom bezig is ontken ik niet, sterker nog ik heb al eerder in dit topic daar op gereageerd. Maar jij, en andere hier, willen "leren" beleggen en lopen dan vast. Dus bij deze super-gratis advies. Normaal betaal je er voor.

Trek die 100 euro uit Flatex. Bewaar dat maar even.

Vraag je af of je wil beleggen om je vermogen te laten groeien, omdat je het leuk vind om beursnieuws te volgen en daarop te speculeren, of je gokt gewoon graag.

Wil je je vermogen laten groeien, lees het "Financieel onafhankelijk topic". Daar zitten mensen die wc papier dubbelzijdig gebruiken zodat ze twee weken eerder met pensioen kunnen, maar er komt ook genoeg voorbij over het zo veilig mogelijk laten renderen van je vermogen. Zij zullen je voornamelijk ETFs aanraden. Weet je niet wat een ETF is, Google dat dan even. Die strategie werkt goed als je over 30 jaar meer geld wil hebben dan je nu hebt (inflatie gecorrigeerd).

Speculeer je graag op beursnieuws, dan zul je je toch wat beter moeten gaan inlezen. Pak die 100 euro die je zonet apart hebt gezet en koop op Bol.com wat boeken zoals "beleggen voor dummies". Daar zul je nog meer termen in vinden die je moet leren, maar dan heb je een idee wat een bedrijf waardevol maakt en hoe je zou moeten bepalen of een koers omhoog of omlaag gaat. Erg veilig is deze optie niet, de meesten mensen verliezen van de markt, maar wie weet ben jij wel heel goed of vind je het niet erg want het is een leuke hobby. Zet dat geld wat je na de aanschaf van boeken nog over hebt op een broker waar je de user interface wel prettig vind en ga proberen. Heb je geen geld meer (maar wel veel boeken), schrijf je dan in voor het RTLZ Beurspel. Dan kun je met virtueel 100k vermogen laten zien hoe goed je bent. Als dat na een jaar nog bevalt en je het goed kan kun je met eigen geld gaan spelen.

Gok je gewoon graag. Pin die 100 euro dan en ga met een vriend of vriendin naar Holland Casino. Krijg je nog gratis drinken ook.

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-06 16:30

matroosoft

Lone Christian

Nee "Beleggen op de beurs voor dummies"

Maar even serieus. Voor de gemiddelde tweaker hier is beleggen nieuw en is het niveau in het algemene beleggingstopic wat te hoog. Prima dat we dit topic ernaast hebben voor de beginnende belegger wmb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

matroosoft schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:44:
[...]

Nee "Beleggen op de beurs voor dummies"

Maar even serieus. Voor de gemiddelde tweaker hier is beleggen nieuw en is het niveau in het algemene beleggingstopic wat te hoog. Prima dat we dit topic ernaast hebben voor de beginnende belegger wmb.
Als jij je meldt in het Beleggen op de beurs topic en toont dat je je ingelezen hebt en goede vragen hebt wordt je als dummy ook geholpen.

Het leest hier een beetje weg alsof mensen goedkoop een auto hebben gekocht, niet weten hoe ze moeten schakelen, de autofabrikant de schuld geven dat dat niet goed aangegeven is, geen rijlessen willen volgen om het te leren, maar wel een rijbewijs willen.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:11

LankHoar

Langharig tuig

Het is inmiddels 3 dagen geleden dat ik mezelf en mijn vrouw heb aangemeld, maar tot op heden nog geen verificatie SMS gekregen. Ik zie her en der dat het i.v.m. drukte 2 dagen kan duren, dus dit zou dan een goed moment zijn om aan de bel te trekken? Ik wil die 100 euro (keer twee) het liefst niet mislopen natuurlijk :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
LankHoar schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:28:
Het is inmiddels 3 dagen geleden dat ik mezelf en mijn vrouw heb aangemeld, maar tot op heden nog geen verificatie SMS gekregen. Ik zie her en der dat het i.v.m. drukte 2 dagen kan duren, dus dit zou dan een goed moment zijn om aan de bel te trekken? Ik wil die 100 euro (keer twee) het liefst niet mislopen natuurlijk :)
Gezien de 48 uur is afgelopen zou ik inderdaad even contact opnemen.
Ik heb mij gisterenmorgen aangemeld en ben nog 'rustig' aan het wachten :P

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
LankHoar schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:28:
Ik heb mij gistermiddag aangemeld, in de avond de eerste aandelen gekocht en vanochtend stond de €100,- bonus erop. Denk dat er dus wat mis is gegaan bij jou.

Heb je al wel geld op je Flatex rekening gestort ter verificatie?

• RoNoS
  • Laatst online: 05-02 08:59
Ik wacht al sinds woensdag op de sms. Op vrijdag gebeld, toen meldden ze telefonisch dat het 'zeker geregeld zou worden' en ik zou maandag zeker mijn wachtwoord krijgen.
Heb een mail gestuurd en kreeg het volgende antwoord:
Subject: Onze excuses: vertraging wegens grote toestroom.

Geachte flatex klant of geïnteresseerde,

Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat het op dit moment dermate storm loopt op onze klantenservice, dat wij uw email niet zo snel kunnen beantwoorden als wij dat zouden willen. Hierdoor vragen wij u er rekening mee te houden dat de beantwoording van uw bericht tot 4 dagen kan duren.

Indien u een urgente vraag heeft, kunt u het beste direct telefonisch contact opnemen via telefoonnummer +31 20 - 262 86 77. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur. Houdt u ook hierbij rekening met een mogelijke wachttijd to maximaal 5 minuten.

Wel kunnen we hierbij al een antwoord geven op de meest gestelde vragen:

· Wanneer krijg ik mijn welkomstbonus?

Uw welkomstbonus wordt zo snel mogelijk overgemaakt na uw eerste transactie. Omdat we dit in batches doen, kan er een aantal dagen overheen gaan. Wij vragen u dus even geduld te hebben en pas na een week eventueel contact op te nemen.

· Wanneer krijg ik mijn wachtwoord?

Uw wachtwoord wordt u per sms toegestuurd nadat u de legitimatie hebt afgerond EN de identificatiestoring hebt overgemaakt. Aangezien dit een storting naar een buitenlandse rekening betreft, kan het tot maximaal 2 dagen duren voordat dit in het betalingsverkeer is verwerkt.

· Mijn wachtwoord werkt niet

Neem dan graag zsm telefonisch contact op met de klantenservice, dan kunnen we u meteen deblokkeren en een nieuw wachtwoord toesturen.

· Ik kan nog niet handelen

Nadat u voor het eerst bent ingelogd moet u nog uw beleggingsdoel vaststellen. U kunt de vragenlijst benaderen via het instellingenmenu op het handelsplatform WebFiliaal.

Wellicht beantwoordt dit al uw vraag en is verder contact niet meer nodig.

Vanzelfsprekend zijn wij druk doende om de capaciteit en verwerkingssnelheid te verhogen, dus we hopen dit probleem snel te kunnen oplossen. Natuurlijk zijn we blij met de grote toestroom van klanten, maar willen we nogmaals onze excuses aanbieden voor de vertraging.

We wensen u veel succes toe met uw beleggingen.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice flatex Nederland.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

VDS91 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:41:
[...]

Ik heb mij gistermiddag aangemeld, in de avond de eerste aandelen gekocht en vanochtend stond de €100,- bonus erop. Denk dat er dus wat mis is gegaan bij jou.

Heb je al wel geld op je Flatex rekening gestort ter verificatie?
Ik kom niet verder. Je voert je e-mail adres in en je telefoonnummer, en vervolgens moet je dus een SMS krijgen. Die krijg ik niet, dus heb nog niets aan rekening, account etc. :(

LankHoar schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:52:
[...]

Ik kom niet verder. Je voert je e-mail adres in en je telefoonnummer, en vervolgens moet je dus een SMS krijgen. Die krijg ik niet, dus heb nog niets aan rekening, account etc. :(
In de post boven die van jou:
· Wanneer krijg ik mijn wachtwoord?

Uw wachtwoord wordt u per sms toegestuurd nadat u de legitimatie hebt afgerond EN de identificatiestoring hebt overgemaakt. Aangezien dit een storting naar een buitenlandse rekening betreft, kan het tot maximaal 2 dagen duren voordat dit in het betalingsverkeer is verwerkt.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Anoniem: 604938 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:53:
[...]

In de post boven die van jou:

[...]
Snap ik niet. Zojuist nogmaals geprobeerd. Ik voer mijn e-mail adres in, kom dan bij een scherm met stap 1 waarbij ik mijn naam etc. invul. Dan klik ik op volgende en zie ik dit:
Verificatie
Voer de code in die flatex per SMS naar het nummer XXX heeft gestuurd.
Nou, daar ben ik dus al 3 dagen op aan het wachten, en tot die tijd kan ik niet verder lijkt het?

LankHoar schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:59:
[...]

Snap ik niet. Zojuist nogmaals geprobeerd. Ik voer mijn e-mail adres in, kom dan bij een scherm met stap 1 waarbij ik mijn naam etc. invul. Dan klik ik op volgende en zie ik dit:

[...]

Nou, daar ben ik dus al 3 dagen op aan het wachten, en tot die tijd kan ik niet verder lijkt het?
Ow dat is niet het wachtwoord. +316 nummer gegeven of gewoon 06? Geloof dat ze +316 nodig hebben.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Anoniem: 604938 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:01:
[...]

Ow dat is niet het wachtwoord. +316 nummer gegeven of gewoon 06? Geloof dat ze +316 nodig hebben.
Zowel +316 alsook +420 (ik woon in het buitenland). Op beiden krijg ik geen SMS.

LankHoar schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:02:
[...]

Zowel +316 alsook +420 (ik woon in het buitenland). Op beiden krijg ik geen SMS.
Klantenservice bellen lijkt me dan.

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online

j4y

Heb je wel eerder al een sms gehad? Ik heb het verificatieproces een keer halverwege afgesloten, toen ik weer verder wilde gaan kreeg ik geen nieuwe sms. Maar de oude (afgelopen) code werkte gewoon nog.

De "wachtwoord" sms kreeg ik een dag na 0,01 cent overmaken bij de paspoort upload - stap.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

j4y schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:05:
Heb je wel eerder al een sms gehad? Ik heb het verificatieproces een keer halverwege afgesloten, toen ik weer verder wilde gaan kreeg ik geen nieuwe sms. Maar de oude (afgelopen) code werkte gewoon nog.

De "wachtwoord" sms kreeg ik een dag na 0,01 cent overmaken bij de paspoort upload - stap.
Nee, niets nada noppes. Bellen dus zoals hierboven word aangegeven. Kijken of dat vanavond lukt.

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:23
LankHoar schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:06:
[...]

Nee, niets nada noppes. Bellen dus zoals hierboven word aangegeven. Kijken of dat vanavond lukt.
Probeer eens een andere browser. Ik kreeg met Chrome ook geen SMS. Met Firefox werkte het direct.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Jaapie schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:07:
[...]

Probeer eens een andere browser. Ik kreeg met Chrome ook geen SMS. Met Firefox werkte het direct.
Ik heb zowel Chrome als Firefox gebruikt, beiden geen resultaat ;)

• J-roenn
Voor mij is dit de tweede poging om kennis te maken met beleggen, heb een jaar of 4 geleden plus500 geprobeerd maar die bieden alleen hefboomconstructies, daar begin ik nooit meer aan. Heb nu zelf 100€ gestort, en ga samen met de 100€ bonus (en af en toe een kleine bijstorting van geld wat ik eventueel kan missen mocht het echt helemaal verdampen) een jaartje aankijken of het iets is voor mij, vind het tot nu toe wel leuk, maar heb dan ook een bescheiden winstje yop het moment.
Bij mij verliep het aanmeldproces vlekkeloos, had binnen 2 dagen een werkend account(ipv een cent gelijk 100€ overgemaakt), risicoprofiel gekozen en een paar aandelen gekocht, de volgende dag stond de 100€ bonus erbij. Kreeg een paar dagen later via snailmail nog een brief met mijn rekeninggegevens. De app op de iPad vind ik zeer degelijk in elkaar zitten en fijn werken, ben tot nu toe best tevreden!

• Malarky
  • Laatst online: 12:23

Malarky

Wils voor wat ieder

Een aantal Aegons gekocht op 29/08 voor 3,397 en vandaag op 05/09 zijn ze weer verkocht voor 3,488. Das toch 2,68% winst. Had mijn orders al op 27/08 ingeschoten.

Heb gezien de grafiek gewoon voor een weekly low gekozen voor de buy en een high voor de sell. Zonder enige transactiekosten is dat extra leuk.

Jammer dat de website helemaal nergens op lijkt vergeleken met DeGiro. Extreem onoverzichtelijk en heel weinig informatie.

[ Voor 16% gewijzigd door Malarky op 05-09-2019 20:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gopur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 14:47
Ik had mijn Flatex rekening al geopend voordat deze bonus van toepassing was. Ik heb er een mail achteraan gestuurd of ik hier ook nog voor in aanmerking kom en mag de bonus binnenkort ook verwachten!

Ik ga Flatex met name gebruiken voor enkele buitenlandse aandelen die ik nu bij DeGiro heb staan, de jaarlijkse kosten zijn klein bij DeGiro (2,50 per jaar, per beurs) , maar die bespaar ik liever. DeGiro rekent bij de Australische en Canadese beurs een jaarlijkse fee (de 2,50) en de aanschafkosten zijn redelijk fors omdat je ook voor het aantal aandelen betaald per transactie (aan- of verkoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HipHaan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:34
Dacht na 3 weken maar eens kijken hoe het ondertussen met m'n gratis belegging gaat. Blijkbaar op een goed aandeel gegokt; sta op 31% rendement :) Was gisteren zelfs nog 42%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik kon vanmorgen ook m'n eerste aandeel kopen. Had 5 euro overgemaakt, maar eigenlijk beter 10 of 20 kunnen doen om wat meer keus te hebben.

Voor nu maar even Aegon genomen, maar de AEX loopt niet echt storm. Lijkt me wel leuk om nog een keer een aandeeltje Apple of Microsoft te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 06-09-2019 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 14:47
HipHaan schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:18:
Dacht na 3 weken maar eens kijken hoe het ondertussen met m'n gratis belegging gaat. Blijkbaar op een goed aandeel gegokt; sta op 31% rendement :) Was gisteren zelfs nog 42%
Verkopen en nooit meer iets aan doen, dan hoor je qua rendement bij de top 1% beleggers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:32
Cheesy schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:30:
Ik kon vanmorgen ook m'n eerste aandeel kopen. Had 5 euro overgemaakt, maar eigenlijk beter 10 of 20 kunnen doen om wat meer keus te hebben.

Voor nu maar even Aegon genomen, maar de AEX loopt niet echt storm. Lijkt me wel leuk om nog een keer een aandeeltje Apple of Microsoft te nemen.
Je mag ook 0,5 aandeel kopen of 0,1.

Kan ik savonds ook nog aandelen kopen of kan dat alleen overdag?

[ Voor 7% gewijzigd door Joostje123 op 06-09-2019 22:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1240358

HipHaan schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:18:
Yes, mag ik ook bij de club? Ik heb ook -omdat gratis geld- yolo aandelen gekocht: Aston Martin. Dacht Brexit voor de deur, die tent was al bijna failliet en ze stonden laag. Goede gok, ik sta op +20% momenteel. Uiteraard gaat het maar om een paar euro winst alles bij elkaar maar dit is wel echt heel leuk om mee te spelen.

Vlak voor de Brexit verpats ik en ga ik kijken of ik kan shorten. Moet me nog wel even inlezen over hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:34
Vraagje, ik heb zojuist een account aangemaakt en 10 euro gestort ter verificatie. Na verificatie kan ik direct met die 10 euro aan de slag. Ik vraag me af of het toegestaan is om meerdere personen per huishouden gebruik te laten maken van de welkomstbonus?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom zou het niet mogen? ik lees er niets over in de AV van de actie. Je moet wel van al deze mensen een ID hebben en dat is volgens mij de limiterende factor; 1 rekening per persoon.

[ Voor 90% gewijzigd door Boudewijn op 07-09-2019 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Joostje123 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:02:
[...]

Je mag ook 0,5 aandeel kopen of 0,1.
Da's een goeie. Diverse aandelen geprobeerd, maar lijkt niet te lukken bij Flatex.
De stukken resp. de nominale van de order blijven onder het minimumbedrag. (HA_5523010)
en
Stukken resp. coupures moeten een veelvoud van het minimumbedrag zijn. Informeer uzelf over de randvoorwaarden voor het waardepapier. (HA_5523011)

[ Voor 18% gewijzigd door Cheesy op 09-09-2019 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Ik net ook transactie gedaan, is tot einde van de dag geldig? Is dus niet zeker dat iemand zijn aandeel verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desley1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:07
Montu schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:28:
Vraagje, ik heb zojuist een account aangemaakt en 10 euro gestort ter verificatie. Na verificatie kan ik direct met die 10 euro aan de slag. Ik vraag me af of het toegestaan is om meerdere personen per huishouden gebruik te laten maken van de welkomstbonus?
Hier ook gewoon gedaan, drie keer de 100€ ontvangen ;)

Apple|Games|PSN: desjuhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:30

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Montu schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:28:
Staat gewoon in de TS:
FAQ:
Q: Hoe vaak kan ik meedoen?
A: Je gebruikt je persoonsgegevens, dus maximaal één keer per persoon (maakt niet uit welk adres en of het je partner is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:19
Anoniem: 1240358 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 08:49:
[...]

Yes, mag ik ook bij de club? Ik heb ook -omdat gratis geld- yolo aandelen gekocht: Aston Martin. Dacht Brexit voor de deur, die tent was al bijna failliet en ze stonden laag. Goede gok, ik sta op +20% momenteel. Uiteraard gaat het maar om een paar euro winst alles bij elkaar maar dit is wel echt heel leuk om mee te spelen.

Vlak voor de Brexit verpats ik en ga ik kijken of ik kan shorten. Moet me nog wel even inlezen over hoe en wat.
Die gaan goed de laatste paar dagen daar bij Aston Martin. Misschien doet de nieuwe aankomende James Bond 007 film daar ook nog wel iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ben ook elke dag wat aan proberen, maar ben echt dummy dus gaat niet elke keer volgens plan :P
Ik wilde even oefenen, concreet met de verkoop van een Shell-aandeel als deze boven 25,50 zou komen (koers was op dat moment ongeveer 25,35).
Directe Order aangemaakt, ordertype Limiet gekozen en 25,50 ingevuld, geldigheid einde dag.

Kan iemand uitleggen waarom dan toch na enkele minuten m'n aandeel verkocht is voor 25,38?
Op www.flatex.nl/online-broker/ordertype/ staan de verschillende ordertypes uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:04
Cheesy schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:39:
Ben ook elke dag wat aan proberen, maar ben echt dummy dus gaat niet elke keer volgens plan :P
Ik wilde even oefenen, concreet met de verkoop van een Shell-aandeel als deze boven 25,50 zou komen (koers was op dat moment ongeveer 25,35).
Directe Order aangemaakt, ordertype Limiet gekozen en 25,50 ingevuld, geldigheid einde dag.

Kan iemand uitleggen waarom dan toch na enkele minuten m'n aandeel verkocht is voor 25,38?
Op www.flatex.nl/online-broker/ordertype/ staan de verschillende ordertypes uitgelegd.
Staat in de uitleg die je zelf quote:
De daadwerkelijke uitvoeringskoers is afhankelijk van de marktsituatie en kan afwijken van het limietbedrag!
Ik denk dat je met te kleine marges speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Knielen schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:47:
[...]

Staat in de uitleg die je zelf quote:

[...]

Ik denk dat je met te kleine marges speelt.
In die uitleg staat niet een reden genoemd. Dat het te kleine marges zijn is een aanname ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:25
Cheesy schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:39:

Ik niet. Als je een verkoop limiet order op de juiste manier indient met een limiet van 25,50 zou die volgens mij nooit op 25,38 mogen worden uitgevoerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Pistachenootje op 09-09-2019 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Hmm, bij Degiro staat een betere uitleg:
Wat is een limietorder?
U geeft een prijs op waartegen u een Order wilt uitvoeren. Uw Order wordt nooit tegen een slechtere prijs uitgevoerd. Indien de prijs die u heeft opgegeven op dat moment niet bereikbaar is, dan wordt uw Order verstuurd naar de beurs waar de meest voordelige uitvoering wordt verwacht. Voor sommige producten kunt u zelf opgeven waar u uw Order in dat geval naar toe wilt sturen. U dient dan het Order type "eigen routering" te selecteren.
Maar Rabo zegt gewoon:
Stel dat de koers van een aandeel op de beurs schommelt rond de € 24,75. Je wilt echter voor minimaal € 25 verkopen. In dat geval geef je je verkooporder een limiet van € 25 mee. Je order wordt dan afgewikkeld zodra de koers stijgt naar € 25. Als de koers lager blijft dan € 25, wordt je transactie niet uitgevoerd.
Ik probeer het nog wel een keer, wellicht heb ik gewoon een typfout gemaakt.

[ Voor 29% gewijzigd door Cheesy op 09-09-2019 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:25
@Cheesy De Giro zegt ook: Uw Order wordt nooit tegen een slechtere prijs uitgevoerd. En zo is het.

Een type fout is de meest logische uitleg inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Gisteren transactie uitgevoerd! Ben benieuwd wanneer ik die 100€ krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Joostje123 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:44:
Gisteren transactie uitgevoerd! Ben benieuwd wanneer ik die 100€ krijg!
Bij mij duurde het (op het uur nauwkeurig) exact 1 werkdag (zat namelijk weekend tussen).
Waarschijnlijk geautomatiseerd, maar kan ook een toevalstreffer zijn.

Nog even terugkomend op mijn vorige posts: waarschijnlijk heb ik gewoon iets verkeerds aangeklikt op ingetypt. Of wellicht met het scrollwieltje het dropdown menu per ongeluk aangepast.. Ik probeer het nu opnieuw en krijg netjes een Geconsolideerde opdrachtbevestiging in m'n postvak. Dat had ik bij die vorige opdracht (aandeel Shell) niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
En hier is het ook binnen op mn rekening! Had nog even geïnvesteerd in wat aandelen maar net op tijd alles verkocht, vanochtend stond alles 6% in de min :p

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:29
LankHoar schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:09:
[...]

Ik heb zowel Chrome als Firefox gebruikt, beiden geen resultaat ;)
Hoe is dit afgelopen? Ik zit dus ook al bij deze 1e stap vast (dus niet bij het wachtwoord) maar zowel via Chrome (desktop en mobiel) als firefox ontvang ik niets...

Zowel +316.... als 06.... geprobeerd (al maakt het formulier automatisch een +316... nummer van het 06.... nummer)

Zojuist (1,5 uur later) 8 smsjes tegelijk binnengekregen... blijkbaar toch vaak geprobeerd :+
En nu ging het aanvragen in 1x goed, blijkbaar zat er een hikje in hun SMS systeem..

[ Voor 28% gewijzigd door frankyboy707 op 10-09-2019 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-05 10:25
Zeg ik ben gewend via de giro gewoon bij te kunnen boeken via ideal. Ik heb alleen verificatie boeking gedaan van 0,01. Als ik nu wil bijboeken, moet ik dat omslachtig doen op dezelfde manier als verificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

xxxMaverick schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:02:
Zeg ik ben gewend via de giro gewoon bij te kunnen boeken via ideal. Ik heb alleen verificatie boeking gedaan van 0,01. Als ik nu wil bijboeken, moet ik dat omslachtig doen op dezelfde manier als verificatie?
Die situatie had ik ook. Heb gewoon dezelfde overboekingswijze gehanteerd met een hoger bedrag. Voor de zekerheid wederom mn klantnr als omschrijving gebruikt, maar weet niet of dat per se nodig is.

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Cheesy schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:13:
[...]

Da's een goeie. Diverse aandelen geprobeerd, maar lijkt niet te lukken bij Flatex.
De stukken resp. de nominale van de order blijven onder het minimumbedrag. (HA_5523010)
en
Stukken resp. coupures moeten een veelvoud van het minimumbedrag zijn. Informeer uzelf over de randvoorwaarden voor het waardepapier. (HA_5523011)
Ik heb hetzelfde. Hoe heb je dit opgelost? Ik heb 5 euro op die rekening staan maar ik kan geen enkel aandeel kopen altijd die foutmelding.

• Cheesy
  • Niet online
G4mert schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:07:
[...]

Ik heb hetzelfde. Hoe heb je dit opgelost? Ik heb 5 euro op die rekening staan maar ik kan geen enkel aandeel kopen altijd die foutmelding.
Er zijn wel aandelen onder de 5 euro, bijvoorbeeld Aegon, PostNL, ING. Gerry Weber is zelfs 4 cent.

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Cheesy schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:09:
[...]

Er zijn wel aandelen onder de 5 euro, bijvoorbeeld Aegon, PostNL, ING. Gerry Weber is zelfs 4 cent.
Bedankt gelukt!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 21:50
Postnl is een categorie e aandeel, die heeft blijkbaar een hoger risico dan gerry weber :)

• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als ik op maandagochtend de identificatiestorting gedaan heb, dan zouden ze die nu toch wel moeten hebben ontvangen? Heb nog geen sms ontvangen na die storting. Volgens de klantenservice die ik net gebeld heb kan het wel 3 dagen duren, maar SEPA is toch max 24 uur?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Joh je bent de 10e in een maand ofzo, kijk aub even een beetje terug.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:26

Rmg

Psychotic_01 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:42:
Als ik op maandagochtend de identificatiestorting gedaan heb, dan zouden ze die nu toch wel moeten hebben ontvangen? Heb nog geen sms ontvangen na die storting. Volgens de klantenservice die ik net gebeld heb kan het wel 3 dagen duren, maar SEPA is toch max 24 uur?
De storting zal wel bijgeschreven zijn, zullen ze samen met je ID Bewijs handmatig checken, aangezien ze een bult aanmeldingen hebben zal dat wel wat langer duren.

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Kan je meerdere personen ook op 1gsm in 1app toevoegen? Of kan je de accounts alleen om beurten inloggen of op unieke devices?

Anoniem: 1086223

Ik heb net mij 100euro binnen gekregen, kan ik deze gelijk overmaken? Of moet ik nog wachten op de valutadatum?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 1086223 op 12-09-2019 16:50 ]

• Rubdown
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-11-2023
Weet iemand of deze actie alleen geldt voor mensen met een Nederlands paspoort, of moet degene in Nederland verblijven? Of voldoet een EU-paspoort of verblijf ook?

Asking for an expat friend.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:33
Rubdown schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:25:
[...]

Weet iemand of deze actie alleen geldt voor mensen met een Nederlands paspoort, of moet degene in Nederland verblijven? Of voldoet een EU-paspoort of verblijf ook?

Asking for an expat friend.
Je moet in Nederland wonen, paspoort / ID hoeft niet van Nederland te zijn.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamboeli
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-04-2024
Heerlijke actie, kan ik gelijk het beleggen uitproberen en kijken of het wat voor mij is. :)
De depotportefeuille (evt. minus openstaande verkooporders) is te klein. (HA_9900015)
Als ik een aandeel probeer te verkopen krijg ik deze melding, een google-search maakte het niet duidelijker... Iemand die weet wat met deze melding wordt bedoeld?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.