Acties:
  • 0 Henk 'm!
Milo44 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:32:
Is er iemand hier op het forum die LineageOS 17.1 heeft draaien op zijn/haar Mi 9T icm AdAway en de Rabobank bankieren app?

Ik kan deze op LOS 17.1 niet gebruiken icm AdAway, want hij blokkeert de inhoud... Als ik AdAway tijdelijk pauzeer werkt het wel.
Ik moet de hostnaam waar de app naar toe babbelt dus whitelisten, maar ik kan de juiste hostnaam niet echt vinden...
Heb de volgende al geprobeerd:

log.rabobank.nl

bankieren.rabobank.nl

*rabobank.nl

Maar dat schijnt tot nu toe nog niet te werken.
Wie weet hoe je kan achterhalen waar een bepaalde applicatie precies tegen aan babbelt (hostname) op een Android OS?
Heb al even zitten zoeken op internet maar kan geen concrete hits vinden of ik gebruik geen goede keywords. :/
Geen Adaway draaien op je telefoon maar Blokada.
Die blokkeert dat niet en als het dat alsnog doet dan kun je in de hostlog altijd nog opzoeken welke connections deze van de Rabo blokkeert en dan deze aan de uitzonderingen toevoegen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-04 08:42
snah001 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:26:
[...]

Geen Adaway draaien op je telefoon maar Blokada.

[...]
Verklaar u nader?

Ik heb altijd al AdAway gebruikt zonder verdere problemen.
Het is enkel bij deze ROM i.c.m. deze 2 applicaties dat het een keer niet vlekkeloos werkt, andere ROMs geen problemen.
Dus ik ben benieuwd naar je onderbouwing.

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blokada kan gebruik maken van hostfiles die je zelf genereert specifiek voor jouw toestel.
Zo heb ik zelf een hostfile gemaakt voor Xiaomi.
Verder kun je in Blokada kiezen (de 4.xx versies) welke specifieke hostfiles je wilt gebruiken zodat je gericht kunt gaan blocken en kun je in de hostfile list zien wat een app exact naar buiten toe communiceert.
Bevalt je een specifieke actie niet die niet standaard geblokkeerd wordt dan kun je die zelf handmatig blokkeren of andersom.
Dit overstijgt de functionaliteit van Adaway flink en alleen daarom is Blokada te prefereren boven bijvoorbeeld Adaway en Adblock.
Wordt toch op dit moment gezien als de ultieme open source adblocker voor Android en Apple.
Werkt ook wel anders als alle andere blockers.
Een review van een tijdje geleden:

https://www.androidguys.com/reviews/blokada-review/

[ Voor 16% gewijzigd door snah001 op 02-03-2021 12:07 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De ontwikkelaar van Magisk heeft een nieuwe Magisk versie (22) uitgebracht en die heeft alleen de nieuwe Magisk apk nodig.
Manager en de Magisk applicatie zelf in 1 app.
Echter je moet dan wel handmatig de boot.img extraheren van de rom die je gebruikt, deze via de app patchen en daarna via fastboot flashen.
Feitelijk dezelfde manier zoals het nu met de canary versie gaat.
Ietsjes ingewikkelder als voorheen waarbij je eenvoudig de zip in je recovery flashte maar goed te doen.
Geen verstand van ADB dan ervan wegblijven of je goed inlezen voordat je wat gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Klinkt goed en had inmiddels ook al wat filmpjes gezien. Hij lijkt ook wat gebruiksvriendelijker te werken als AdAway.

Echter ben ik er inmiddels zelf achter gekomen dat je met AdAway ook kan zien waar een applicatie naar toe wil babbelen indien geblokkeerd.
Je kan dit loggen dmv de DNS logging te recorden en deze wordt tijdens de sessie opgeslagen en zodoende kan je deze hosts toelaten en zo ook je eigen hostfile maken/aanpassen.

Hiermee is het inmiddels succesvol gelukt, in totaal heb ik nu 5 hostnames toegestaan en werkt de Rabobank app zoals hij hoort.
Mocht iemand dezelfde combinatie gebruiken en benieuwd zijn welke hosts het zijn:

auth.split.io
• sdk.split.io
• tags.tiqcdn.com
• w.usabilla.com
• www . google-analytics . com

@snah001 Bedankt voor je verdere toelichting, het heeft mij nieuwsgierig gemaakt en ik zal hem eens proberen tegenover AdAway (y)

[ Voor 9% gewijzigd door Milo44 op 07-03-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dat is een hele lelijke en moet je weleens éénmalig Whitelisten om effe iets te downloaden op sommige websites!

Ik knalde tegen dat probleem aan toen ik bij VMWare iets wilde downloaden en mijn Pi-Hole het blokkeerde op mijn netwerk :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Diversion draaien op mijn Asus RT-AX88U als extra ad-blocker dus als ik thuis ben loopt gedwongen al het verkeer dus ook van de mobiele apparaten daarover en heft de noodzaak voor een Pi-Hole op nóg een extra device in de internet verbinding op.
Daarnaast loopt mijn verbinding altijd over een Open-Vpn client van de router en als die down gaat dan gooit die de verbinding dicht.
Voordeel van de AX88U is dat deze met Merlin firmware over hardware acceleratie beschikt voor de VPN verbinding en haal ik gewoon de maximale up/download snelheden van mijn Ziggo abo (250D/25U).
Dus thuis is Blokada een extra op mijn toestel bovenop de andere maatregelen.

[ Voor 17% gewijzigd door snah001 op 07-03-2021 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:12
nero355 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:22:
Is er iemand hier die Jolla Sailfish op zijn/haar 9T draait :?

Dat zou namelijk heel goed moeten werken : https://wiki.merproject.o...ll_SailfishOS_for_davinci :*)
Niet geïnstalleerd maar wel één om in de gaten te houden. Draai net LineageOS en die draait als een trein in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04 16:44
snah001 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:14:
De ontwikkelaar van Magisk heeft een nieuwe Magisk versie (22) uitgebracht en die heeft alleen de nieuwe Magisk apk nodig.
Manager en de Magisk applicatie zelf in 1 app.
Echter je moet dan wel handmatig de boot.img extraheren van de rom die je gebruikt, deze via de app patchen en daarna via fastboot flashen.
Feitelijk dezelfde manier zoals het nu met de canary versie gaat.
Ietsjes ingewikkelder als voorheen waarbij je eenvoudig de zip in je recovery flashte maar goed te doen.
Geen verstand van ADB dan ervan wegblijven of je goed inlezen voordat je wat gaat doen.
Je kunt de extensie van de .apk wijzigen naar .zip en dan flashen in je recovery (Orange Fox bij voorkeur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04 16:44
snah001 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:51:
Blokada kan gebruik maken van hostfiles die je zelf genereert specifiek voor jouw toestel.
Zo heb ik zelf een hostfile gemaakt voor Xiaomi.
Verder kun je in Blokada kiezen (de 4.xx versies) welke specifieke hostfiles je wilt gebruiken zodat je gericht kunt gaan blocken en kun je in de hostfile list zien wat een app exact naar buiten toe communiceert.
Bevalt je een specifieke actie niet die niet standaard geblokkeerd wordt dan kun je die zelf handmatig blokkeren of andersom.
Dit overstijgt de functionaliteit van Adaway flink en alleen daarom is Blokada te prefereren boven bijvoorbeeld Adaway en Adblock.
Wordt toch op dit moment gezien als de ultieme open source adblocker voor Android en Apple.
Werkt ook wel anders als alle andere blockers.
Een review van een tijdje geleden:

https://www.androidguys.com/reviews/blokada-review/
Waarom niet gewoon een private DNS server instellen? dns.adguard.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt in Blokada 4 ook voor een alternatief DNS kiezen dus ook Adguard DNS of andere veiligere DNS servers dus je hebt in Blokada de keuze in eigen hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de 9T Pro Global (niet EEA) is de update naar Miui 12.5 sinds een paar dagen uit.
Hier de full Rom zip naar de download link:

https://bigota.d.miui.com...KMIXM_2125909ab5_11.0.zip

[ Voor 3% gewijzigd door snah001 op 25-06-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jeetje... wat is het een gedoe om aan de juiste USB Driver te komen voor de 9T als die in Fastboot Mode zit! :X

Uit alle wanhoop maar dit gedraaid uiteindelijk : https://c.mi.com/thread-3221402-1-0.html _O_

Maar toen...

Helaas draait mijn tweedehands 9T al Android 10 en ik moet een Android 9 basis hebben!
Dit mag via :
- Een officiële Xiaomi Android 9.0 ROM.
- LineageOS 16.x die als basis Android 9.0 heeft.

Dus nu mijn vraag :

Hoe kan ik het beste van Android 10 naar Android 9 gaan :?

- Kan het überhaupt ?!
- Doe ik dat via de officiële Xiaomi Flash Tool waar ik wat over heb gelezen ?
- Of Flash ik nu gewoon TWRP via ADB en zet ik dan één van de twee ROMs erop ?
- En welke van de twee ROMs is dan verstandiger op die manier ?!

Mijn uiteindelijke doel is trouwens Jolla Sailfish draaien en de Bootloader heb ik zojuist Unlocked! :)
Mocht dat niet bevallen dan ga ik gewoon voor de laatste LineageOS versie die beschikbaar is en ga ik die zo deGoogled mogelijk gebruiken! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fastboot rom van de Android 9 versie flashen met de Xiaomi flashtool of met de ADB/Fastboot flashtool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

snah001 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:07:
Fastboot rom van de Android 9 versie flashen met de Xiaomi flashtool of met de ADB/Fastboot flashtool.
Dus om terug te kunnen gaan naar Android 9 moet ik de officiële Xiaomi Android 9 ROM via Fastboot flashen :?

Blijkbaar was
code:
1
EEA Stable V11.0.3.0.PFJEUXM | MIUI10 | Android 9 | Recovery | Fastboot

De laatste Android 9 Release volgens https://xiaomifirmware.co...aomi-mi-9t-official-roms/ maar daar staat dus geen Fastboot link bij (natuurlijk...) :/

Zal ik dan maar de versie ervoor pakken :?

De laatste Mi Flash Tool en officiële Xiaomi ROM kan je blijkbaar hier downloaden : https://c.mi.com/in/miuidownload/detail?guide=2

Dan pak ik daar wel de software vandaan en de ROM vanaf die 3rd party website, tenzij iemand een betere optie weet ?

/EDIT :
Blijkbaar is dit een betere optie, want gewoon vanaf de Xiaomi Servers : https://xiaomirom.com/en/....PFJEUXM/#europe-fastboot :)

[ Voor 9% gewijzigd door nero355 op 30-08-2021 14:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Je komt er wel!
Vaak moet je om een LineageOs versie te flashen eerst een fastboot versie van een Chinese Rom flashen maar dat staat dan bij de howto.
Belangrijk punt is om daarna NOOIT proberen je bootloader te relocken want dan kun je hem alleen nog als baksteen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

OK! :D
Vaak moet je om een LineageOs versie te flashen eerst een fastboot versie van een Chinese Rom flashen maar dat staat dan bij de howto.
Voor zover ik het goed heb begrepen :
- Android 9 basis.
- TWRP
- Jolla Sailfish op Android 9 basis :)

Er is geen build op Android 10 basis en helaas is de developer @ XDA ook ermee gestopt, maar ik moet en zal een keer Jolla Sailfish op een leuke telefoon draaien dus ik ga ervoor! :Y)
Belangrijk punt is om daarna NOOIT proberen je bootloader te relocken want dan kun je hem alleen nog als baksteen gebruiken.
Dat heb je me inderdaad eerder al uitgelegd dat het niet kan zoals bij mijn ZUK Z2 Pro door de allereerste Android ROM te flashen en dan vanaf daar te updaten d:)b

/EDIT :
Hiermee ben ik bezig : https://forum.xda-develop...i-k20-mi-9t-beta.4062983/

Krijg nu een Antirollback Error dus eerst maar eens dat fixen...

/EDIT #2 :
Er lijkt niet echt een weg terug te zijn zo te zien... -O-

Het enige wat ik op dit moment kan verzinnen :
- Upgraden naar de laatste Android 10 versie.
- LineageOS 17.1 flashen.
- Daarna downgraden naar Lineage 16.x op voorwaarde dat ik die nog ergens kan vinden...

@snah001 : Mee eens :?

Het probleem is namelijk dit :
- https://www.xda-developer...-bootloader-xiaomi-brick/
- https://www.xda-developer...k-protection-brick-phone/

:( :| :/

[ Voor 28% gewijzigd door nero355 op 30-08-2021 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je flashed met een fastboot rom gebaseerd op Android 9 (neem aan dat jij de EEA versie hebt) moet het eigenlijk goed gaan.
Heb je de fastboot versie met Android 9 hier vandaan?

https://xiaomifirmwareupdater.com/miui/raphael/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

snah001 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:13:
Als je flashed met een fastboot rom gebaseerd op Android 9 (neem aan dat jij de EEA versie hebt) moet het eigenlijk goed gaan.
Heb je de fastboot versie met Android 9 hier vandaan?

https://xiaomifirmwareupdater.com/miui/raphael/
Dat is de 9T Pro hé! ;)

Ik moet voor de 9T een Xiaomi Android 9 ROM hebben dus volgens die website zou het dan deze moeten zijn : https://xiaomifirmwareupd...table/V10.3.15.0.PFJEUXM/
Dat is zo te zien de laatste Android 9 versie van MIUI die destijds was uitgebracht.

Ga ik zo eens proberen! :)

Het probleem is namelijk dat ik een Antirollback error kreeg en die zou ook tegen het downgraden zijn bedoeld ?!
Ik heb wat meer zitten lezen over het hele Android Verified Boot gebeuren en het lijkt erop dat als je TWRP flasht dat de VBimage die men daarbij gebruikt het hele Verified Boot gedoe reset door eerst een blanco versie te flashen en daarna de daadwerkelijke variant ervan erop zet, want zo doet Xiaomi het ook in hun flash_all.bat script zegt men :?
Zou het dan veilig zijn om op zo'n manier te downgraden ??

Lees me helemaal suf de afgelopen dagen omdat ik bang ben voor een bricked toestel waarbij alleen zo'n vage Xiaomi developer kan helpen via allerlei obscure wegen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een anti-rollback zou je niet moeten hebben met een fastboot rom maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Je hebt dus een 9T maar die kun je op die website ook opzoeken.
Probeer bij dezelfde versie EEA Global of gewoon Global (ligt eraan wat er op stond toen je deze kreeg) te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

snah001 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:59:
Een anti-rollback zou je niet moeten hebben met een fastboot rom maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Dat is wat ik op heel veel plekken lees :|

Xiaomi houdt zich in feite niet aan de regels van een Unlocked Bootloader volgens de richtlijnen van Google :/
Als je bijvoorbeeld een Pixel toestel Unlockt dan wordt de ARB Protection ook helemaal vrijgegeven!
Je hebt dus een 9T maar die kun je op die website ook opzoeken.
Ik weet dat dit topic eerst voor beide modellen was, maar nu is het toch echt een 9T Topic :)
Probeer bij dezelfde versie EEA Global of gewoon Global (ligt eraan wat er op stond toen je deze kreeg) te blijven.
Sowieso! d:)b

/EDIT :
TWRP erop gezet inclusief de Verified Boot Image Patch, want dat moet sowieso, omdat anders TWRP wordt overschreven door de Xiaomi Recovery, maar ARB Protection nog steeds op 1 en ik moet dus naar 0 of gewoon Disabled toe... :|

[ Voor 13% gewijzigd door nero355 op 01-09-2021 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:45
Doe je wel reboot to recovery na twrp te installeren? Ik heb nooit problemen gehad met twrp. Maar je moet twrp 'vast' zetten door na het flashen ervan nog eens te rebooten naar twrp

fastboot flash recovery twrp.img
fastboot boot twrp.img

Once TWRP is booted, TWRP will patch the stock ROM to prevent it from replacing TWRP. If you don’t follow this step, you will have to repeat the install

[ Voor 37% gewijzigd door Cowboy_Henk op 01-09-2021 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Cowboy_Henk schreef op woensdag 1 september 2021 @ 06:59:
Doe je wel reboot to recovery na twrp te installeren? Ik heb nooit problemen gehad met twrp. Maar je moet twrp 'vast' zetten door na het flashen ervan nog eens te rebooten naar twrp

fastboot flash recovery twrp.img
fastboot boot twrp.img

Once TWRP is booted, TWRP will patch the stock ROM to prevent it from replacing TWRP. If you don’t follow this step, you will have to repeat the install
TWRP installeren is dan ook gewoon gelukt ;)

Wat ik echter hoopte is dat de VBmeta.img Patch de ARB zooi zou Disablen of desnoods alleen Resetten : Deed die niet! :|

Maar...

Dat maakt niet meer uit!

Ik heb namelijk zojuist Android 9 MIUI kunnen flashen!!! :D *O* oOo

Wat blijkt : De Xiaomi Mi Flash Tool kan blijkbaar niet tegen spaties en/of een te diepe root waarin de ROM staat dus krijg je daarbij ook een Antirollback Error, terwijl dat helemaal niet het probleem is! 7(8)7

De volledige uitleg :
Als je je MIUI Stock ROM in een map staat, zoals :
code:
1
C:\Xiaomi 9T\Android 9 ROM - Laatste\<hier de map waarin de ROM staat met een hele lange naam>

Dan krijg je een Antirollback Error!

Staat je MIUI Stock ROM in een map die direct in je C:\ Root of D:\ of E:\ Root staat, zoals :
code:
1
C:\<hier de map waarin de ROM staat met een hele lange naam>

Dan kan je gewoon zoals @snah001 zegt een Downgrade doen via Fastboot en start de telefoon daarna prima op! :o _O-
Je krijgt aan het eind wel de bekende fastboot -s *lock error, maar die kan je negeren!

Raar, maar waar en had ik stiekem eerder kunnen weten, want bij de ZUK Z2 Pro had je dit gezeik ook weleens i.c.m. de Qualcomm Flash Tool die ook al niet tegen spaties en te diepe roots kon... :F

Ik ga de beste meneer @ XDA Developers die met deze oplossing kwam in ieder geval heel erg uitgebreid en hartelijk bedanken! _O_

Nou nog weer TWRP flashen en daarna op zoek gaan naar een LineageOS 16.x ROM die zo recent mogelijk is en daarna eindelijk Jolla Sailfish flashen :)

• nero355

nero355

Niemand hier stiekem ergens op zijn of haar PC/Laptop/NAS/USB Stick of HDD nog ergens een LineageOS 16.x versie voor de Mi 9T - Davinci :?

Het lijkt net of die hele ROM van de aardbodem is verdwenen... ;(

Zoek me helemaal suf op XDA Developers en zo! :|

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04 15:02
Zelf gebruik ik een Mi 9T pro met stock rom maar heb nog een non-pro in de schuif liggen die ik zelf maar een paar weken gebruikt heb. Hopelijk is de batterij niet mindere kwaliteit door zolang niet te gebruiken - toch 2 jaar bijna.

M'n ma zou deze graag overnemen, haar Google Nexus 5x begint vreemd te doen en de bekende apps (FB, Chrome...) beginnen toch enorm zwaar te worden voor deze oldtimer. En uiteraard zit ze al een lange tijd vast op Android 8 (denk ik).

Nu zou ik graag die Mi 9T custom rom'n naar LineageOS 18.1. Om drie redenen eigenlijk.
  • Ze komt van een zuivere Android op de Nexus 5x, de Mi schil en de extra apps zou alleen maar verwarring zaaien.
  • Ik heb slechte ervaringen met notificaties op Miui 11 & 12. Komen vaak veel later aan. Ik heb alles al geprobeerd. Maar dit wil ik haar dus ook besparen
  • En tot slot, gewoon als test case. Als het goed werkt, zet ik misschien zelf ook de stap.
Nu heb ik zeer weinig ervaring met custom rom op moderne smartphones - ik heb het way back met een aantal generaties geleden wel ooit gedaan (Android 4 - 5 dacht ik) en ook soms geroot.

Ik veronderstel dat er wel ergens een mooi tutorial te vinden is. Alleen lijkt het mij moeilijk om diegene te vinden met de juiste variablelen (start rom is EU of global, welke Miui versie? etc...)

Ook vroeg ik mij af of er een stock app zit op Lineage waar alledrie de camera's werken. En tot slot, zijn er nadelen verbonden aan custom rom, of Lineage in het algemeen? Zou haar banking app weigeren (Belgisch, BNP Paribas dacht ik). Kan je kiezen om niét te rooten of achteraf root terugdraaien? Verder zijn goede bronnen of tips ook altijd welkom. Ik wil leren uit jullie fouten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Allereerst moet je unlocked zijn om een custom rom te flashen.
Of je daarna wilt rooten ligt aan jezelf, is niet persé nodig maar ligt meer aan waar je root voor nodig zou hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipsen
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-04 10:50
Mlazurro schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:25:
Zelf gebruik ik een Mi 9T pro met stock rom maar heb nog een non-pro in de schuif liggen die ik zelf maar een paar weken gebruikt heb. Hopelijk is de batterij niet mindere kwaliteit door zolang niet te gebruiken - toch 2 jaar bijna.

M'n ma zou deze graag overnemen, haar Google Nexus 5x begint vreemd te doen en de bekende apps (FB, Chrome...) beginnen toch enorm zwaar te worden voor deze oldtimer. En uiteraard zit ze al een lange tijd vast op Android 8 (denk ik).

Nu zou ik graag die Mi 9T custom rom'n naar LineageOS 18.1. Om drie redenen eigenlijk.
  • Ze komt van een zuivere Android op de Nexus 5x, de Mi schil en de extra apps zou alleen maar verwarring zaaien.
  • Ik heb slechte ervaringen met notificaties op Miui 11 & 12. Komen vaak veel later aan. Ik heb alles al geprobeerd. Maar dit wil ik haar dus ook besparen
  • En tot slot, gewoon als test case. Als het goed werkt, zet ik misschien zelf ook de stap.
Nu heb ik zeer weinig ervaring met custom rom op moderne smartphones - ik heb het way back met een aantal generaties geleden wel ooit gedaan (Android 4 - 5 dacht ik) en ook soms geroot.

Ik veronderstel dat er wel ergens een mooi tutorial te vinden is. Alleen lijkt het mij moeilijk om diegene te vinden met de juiste variablelen (start rom is EU of global, welke Miui versie? etc...)

Ook vroeg ik mij af of er een stock app zit op Lineage waar alledrie de camera's werken. En tot slot, zijn er nadelen verbonden aan custom rom, of Lineage in het algemeen? Zou haar banking app weigeren (Belgisch, BNP Paribas dacht ik). Kan je kiezen om niét te rooten of achteraf root terugdraaien? Verder zijn goede bronnen of tips ook altijd welkom. Ik wil leren uit jullie fouten :)
Je zou ook Pixel Experience kunnen overwegen i.p.v. lineage, die bootsen de ervaring ( :+ ) van een Pixel na wat toch een beetje de moderne Nexus is. Is ook beschikbaar voor de 9T (non-pro): https://download.pixelexperience.org/davinci

Root is niet nodig en alleen noodzakelijk als je dat nodig hebt voor bijvoorbeeld adblock o.i.d.

Je zal wel de bootloader eerst moeten unlocken voordat je op een xiaomi telefoon een custom rom installeert. Dat moet via de website van xiaomi en daar geldt vaak een een wachttijd voor die wisselt van 72 uur tot drie weken(!), dus ik zou dat vooral eerst even doen.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mlazurro schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:25:
M'n ma zou deze graag overnemen, haar Google Nexus 5x begint vreemd te doen
Wat houdt vreemd in precies ??

Als het niet al te vreemd is dan mag je hem naar mij toe opsturen als je wilt : Kan ik mooi het een en ander op testen! :*)
Als je dus eerst gewoon de Bootloader Unlocked dan is daarna dit genoeg : https://wiki.lineageos.org/devices/davinci/install

Wordt zelfs het Unlocken uitgelegd zie ik net! :)
Zou haar banking app weigeren (Belgisch, BNP Paribas dacht ik).
Ik zou je dat op welke telefoon dan ook sterk afraden en vooral op de telefoon van iemand die technisch niet zo onderlegd is of makkelijker vatbaar is voor dit soort dingen : nieuws: NCSC plaatst lijst met door Flubot-malware gebruikte domeinnamen op G... :/
Flipsen schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:51:
Je zal wel de bootloader eerst moeten unlocken voordat je op een xiaomi telefoon een custom rom installeert.
Dat moet via de website van xiaomi en daar geldt vaak een een wachttijd voor die wisselt van 72 uur tot drie weken(!), dus ik zou dat vooral eerst even doen.
Ik ben nooit op de website geweest voor het Unlocken geloof ik :
- Account aangemaakt op de telefoon.
- Alle andere meuk gedaan op de telefoon.
- De software gedownload op een Windows Laptop en daarmee Unlocked.
- Hetzelfde wat betreft de MIUI Flash Tool :)

En omdat het toestel al een tijdje tekoop is of zelfs EOL is kon ik meteen aan de slag! :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04 15:02
nero355 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:48:
[...]

Wat houdt vreemd in precies ??

Als het niet al te vreemd is dan mag je hem naar mij toe opsturen als je wilt : Kan ik mooi het een en ander op testen! :*)
Touchscreen doet blijkbaar raar. App starten op zonder dat ze aan het scherm komt. Maar vooral eigenlijk de specs die anno 2021 een serieuze handicap beginnen te worden.

De Nexus 5X houdt het wel nog lang uit. Volgens wat ik las, zit er een tikkende tijdbom ingebakken in de hardware van het toestel. Iets met moederbord of CPU connectie die teveel doorbuigt en uiteindelijk helemaal begeeft. Ik lees vaak na een jaar of twee. Zij kocht hem als hij al even uit was en doet er nu toch al 3-4 jaar mee. Dus ze mag niet klagen.
Ik zou je dat op welke telefoon dan ook sterk afraden en vooral op de telefoon van iemand die technisch niet zo onderlegd is of makkelijker vatbaar is voor dit soort dingen : nieuws: NCSC plaatst lijst met door Flubot-malware gebruikte domeinnamen op G... :/
Ze is zeker niet techwise, maar ik heb ze de laatste jaren goed ingestudeerd in wat ze vooral niet moet doen. Ze kent het concept fishing zeker en vast en ik zie geen problemen.
Ik ben nooit op de website geweest voor het Unlocken geloof ik :
- Account aangemaakt op de telefoon.
- Alle andere meuk gedaan op de telefoon.
- De software gedownload op een Windows Laptop en daarmee Unlocked.
- Hetzelfde wat betreft de MIUI Flash Tool :)

En omdat het toestel al een tijdje tekoop is of zelfs EOL is kon ik meteen aan de slag! :Y)
Bedoel je hiermee een Mi Account aanmaken en software vanaf Xiaomi website downloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mlazurro schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:34:
Bedoel je hiermee een Mi Account aanmaken en software vanaf Xiaomi website downloaden?
Yup! :)

Volg gewoon de instructies en doe zoveel mogelijk alles op je telefoon via de Data (2G/3G/4G) verbinding en dan komt het wel goed!
Als laatste stap hoef je dan alleen nog maar één keer de software op je Windows PC/Laptop te draaien en dan is je toestel Unlocked :Y)

Vraag er maar op los als je ergens niet uit komt, want ik vond het persoonlijk een hele pijnlijke zoektocht naar de juiste tools en zo voor mijn eigen projectje vergeleken met hetgene wat ik gewend was i.c.m. mijn ZUK Z2 Pro in het verleden : Daar kan je echt alles mee doen dankzij de toegang tot EDL Mode :D

Bij Xiaomi is die achter een Developers Account verborgen dus als je de boel teveel sloopt : HARDBRICK!!! :( :| -O-

Zie ook mijn vorige reacties voor eventuele extra tips/tools/info vanaf hier : nero355 in "[Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms"

Ondertussen ben ik er trouwens achter dat je beter eerst de Xiaomi Flash Tool kan installeren om gelijk de juiste drivers te hebben voor de Xiaomi Unlock Tool en al het andere zoals ADB en zo : https://c.mi.com/in/miuidownload/detail?guide=2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Sinds vorige week gebruik ik mijn Mi 9T met LineageOS Official (Android 10) als dagelijkse telefoon. Nu loop ik tegen een probleem aan waar ik niet meer weet waar ik moet kijken.

Bij elke oproep die ik ontvang krijg ik de caller id 'Unknown'. Als ik bij de oproepen kijk staat er ook geen nummer bij. Ik dacht eerst dat mensen me belden met nummer herkenning uit maar dat is niet het geval.

De personen die me bellen staan in mijn adresboek dus daar kan het ook niet aan liggen. Iemand een idee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:03
Oesie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:50:
Sinds vorige week gebruik ik mijn Mi 9T met LineageOS Official (Android 10) als dagelijkse telefoon. Nu loop ik tegen een probleem aan waar ik niet meer weet waar ik moet kijken.

Bij elke oproep die ik ontvang krijg ik de caller id 'Unknown'. Als ik bij de oproepen kijk staat er ook geen nummer bij. Ik dacht eerst dat mensen me belden met nummer herkenning uit maar dat is niet het geval.

De personen die me bellen staan in mijn adresboek dus daar kan het ook niet aan liggen. Iemand een idee?
Naar instellingen gaan, vervolgens mobiele gegevens en dan bellen via 4G/VoLTE uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Audiowaste schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:38:
[...]

Naar instellingen gaan, vervolgens mobiele gegevens en dan bellen via 4G/VoLTE uitzetten.
Mijn dank is groot _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-04 15:47
Mocht je wel gewoon via LTE willen bellen dan kan dat ook, is alleen iets lastiger om voor elkaar te krijgen. Zie mijn post op XDA.

Je kan dus deze guide gebruiken en het netwerk op Netherlands_Vodafone_LTE zetten (ongeacht het netwerk, werkt bij mij ook met KPN).

Hoop dat je er iets aan hebt, het werkt nu ook natuurlijk maar dat is meer een work-around ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Audiowaste @Maks
Hebben jullie als LineageOS gebruikers nog toevallig ergens versie 16.x liggen/staan op je PC/NAS/een of ander medium ?

Ik heb die namelijk nog steeds nodig voor mijn projectje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-04 15:47
nero355 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:25:
@Audiowaste @Maks
Hebben jullie als LineageOS gebruikers nog toevallig ergens versie 16.x liggen/staan op je PC/NAS/een of ander medium ?

Nee sorry @nero355, misschien kan je een van de developers op xda nog vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Maks schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:44:
Nee sorry, misschien kan je een van de developers op xda nog vragen!
Jammer, maar helaas dan, want op XDA heb ik zeer weinig succes kunnen boeken... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
nero355 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:25:
@Audiowaste @Maks

Ik heb sowieso nooit gebruik gemaakt van LineageOS op mijn 9T.
Moet het per se LineageOS 16 zijn of is 17.1 ook goed? Of mag het een andere Android 9 ROM zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Audiowaste schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:57:
Moet het per se LineageOS 16 zijn of is 17.1 ook goed?
Android 9 basis dus LineageOS 16.x alleen :)
Of mag het een andere Android 9 ROM zijn?
Ik kreeg de tip om Pixel Experience te flashen, maar die doet niks bij mij helaas :
- Laatste Xiaomi Android 9 ROM erop via Fastboot.
- Unlocked/Developer Options/enz. aangezet.
- TWRP erop zonder enig probleem! Welke versie dan ook...

Maar daarna...

NOPE.AVI met wat ik ook probeer! :-(

Kwam nog een beginsel voor Ubuntu Touch tegen dus die ga ik waarschijnlijk nog effe proberen, maar of ik die nou gebruik of de Jolla Sailfish ROM's die ik heb : Ik mis de juiste basis dus ik zit eigenlijk steeds een beetje te rommelen met wat ik wel werkend krijg, namelijk de Xiaomi Stock ROM i.p.v. LineageOS 16.x ;(

Wat ook niet helpt : Beiden zijn door dezelfde "developer" online gezet en die is totaal NIET behulpzaam! -O-
Heeft zelfs ondertussen de Jolla Sailfish ROM's offline gehaald... :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

nero355

Nou...

Het onmogelijke is gebeurd :

Mijn Mi 9T draait sinds Zaterdag gewoon Jolla Sailfish :o :D *O* 8) oOo

En het draait nog verdomd goed ook! :*) :Y) _O_

Nou zal je denken : Hoe dan :?

Nou...

De developer van de Custom ROM heeft ineens een reactie geplaatst met een download link voor LineageOS 16.x die in één klap werkte dus ik meteen :
- Opnieuw de laatste Android 9 Stock ROM geflashed.
- TWRP geflashed.
- LineageOS 16.x erop geflashed.

BAM! Werken! :D

Maar toen...

Jolla Sailfish flashen... en toen... NOPE.AVI :(

Nog steeds dezelfde TWRP Error 7 helaas! :| :/

Dus toen maar weer een hoop rondgezocht en zo, maar geen eene oplossing was bij mij van toepassing en kon ook niks nuttigs vinden om verder te komen...
Na wat rondneuzen in TWRP zelf en de Terminal ervan kwam ik echter een veel uitgebreidere logging van het flash proces tegen :o

Wat stond daar nou in : Kan bunzip2 niet vinden en daardoor dus ook niet de Custom ROM goed uitpakken en het proces voltooien!

Dus ik gezocht naar een manier om bunzip2 aan TWRP toe te voegen : NIKS :-(
Er zijn wel wat BusyBox onder Android opties en zo, maar dat leek me niet zo nuttig ?!

Als gevolg daarvan maar het volgende gedaan uit alle wanhoop :
- De Jolla Sailfish Custom ROM uitgepakt.
Is een simpele ZIP file natuurlijk.
- De .tar.bz2 bestanden alleen éénmaal uitgepakt om de .tar bestanden over te houden.
- Beide scripts die het een en ander doen met de .bz2 bestanden aangepast, zodat daarin alleen een .tar stond om mee te werken.
- De boel weer ingepakt als dezelfde originele .zip file.

En toen...

"Let's flash!" :D

Dus...
adb sideload Jolla_Sailfish_Custom_ROM.zip

En wachten maar...

En toen :
Succesfully Finished

:o :o :o

Dus daarna maar voorzichtig gereboot... en... ja hoor!

Jolla Sailfish start op! En werkt nog ook!!! :D _O-

Dus mocht iemand anders het ook willen proberen : Laat het me weten en ik zorg ervoor dat jij het ook werkend krijgt! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipsen
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-04 10:50
nero355 schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:37:
Nou...

Het onmogelijke is gebeurd :

Nou zal je denken : Hoe dan :?

Nou...

De developer van de Custom ROM heeft ineens een reactie geplaatst met een download link voor LineageOS 16.x die in één klap werkte dus ik meteen :
- Opnieuw de laatste Android 9 Stock ROM geflashed.
- TWRP geflashed.
- LineageOS 16.x erop geflashed.

BAM! Werken! :D

Maar toen...

Jolla Sailfish flashen... en toen... NOPE.AVI :(

Nog steeds dezelfde TWRP Error 7 helaas! :| :/

Dus toen maar weer een hoop rondgezocht en zo, maar geen eene oplossing was bij mij van toepassing en kon ook niks nuttigs vinden om verder te komen...
Na wat rondneuzen in TWRP zelf en de Terminal ervan kwam ik echter een veel uitgebreidere logging van het flash proces tegen :o

Wat stond daar nou in : Kan bunzip2 niet vinden en daardoor dus ook niet de Custom ROM goed uitpakken en het proces voltooien!

Dus ik gezocht naar een manier om bunzip2 aan TWRP toe te voegen : NIKS :-(
Er zijn wel wat BusyBox onder Android opties en zo, maar dat leek me niet zo nuttig ?!

Als gevolg daarvan maar het volgende gedaan uit alle wanhoop :
- De Jolla Sailfish Custom ROM uitgepakt.
Is een simpele ZIP file natuurlijk.
- De .tar.bz2 bestanden alleen éénmaal uitgepakt om de .tar bestanden over te houden.
- Beide scripts die het een en ander doen met de .bz2 bestanden aangepast, zodat daarin alleen een .tar stond om mee te werken.
- De boel weer ingepakt als dezelfde originele .zip file.

En toen...

"Let's flash!" :D

Dus...
adb sideload Jolla_Sailfish_Custom_ROM.zip

En wachten maar...

En toen :
Succesfully Finished

:o :o :o

Dus daarna maar voorzichtig gereboot... en... ja hoor!

Jolla Sailfish start op! En werkt nog ook!!! :D _O-

Dus mocht iemand anders het ook willen proberen : Laat het me weten en ik zorg ervoor dat jij het ook werkend krijgt! d:)b
De ups en downs die je grappig beschrijft zijn wel herkenbaar t.a.v. het flashen van roms in het algemeen :D

Vroeg me wel af waarom je Jolla Sailfish erop gezet hebt?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Flipsen schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:17:
De ups en downs die je grappig beschrijft zijn wel herkenbaar t.a.v. het flashen van roms in het algemeen :D
Eerlijk gezegd viel het bij mij meestal wel mee, maar dit was echt een flink avontuur! :D
Vroeg me wel af waarom je Jolla Sailfish erop gezet hebt?
Meerdere redenen :
- Wil heel graag van Android en vooral Google af.
- Wil iets dat dichterbij echte Linux zit.
- Wilde graag het OS leren kennen zonder meteen veel teveel geld aan een Sony telefoon uit te geven...
Ik vind dat hele merk namelijk niet zo heel erg tof! ;)

En de Mi 9T was het meest recente toestel dat op de Wiki als compatible werd aangegeven en ik tevens heel erg mooi vind in tegenstelling tot de rest van de opties : https://wiki.merproject.o...ptations/libhybris#Xiaomi :)

Dus vervolgens op zoek gegaan naar een tweedehands exemplaar en dankzij een aardige medeTweaker voor € 105 van hem gekocht en daarna met het geheel aan de bak gegaan! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355

Mooi dat het gelukt is.
Helaas is de 9T Pro hier overleden omdat iemand dacht dat ie met de wasmachinewas mee kon. 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@snah001
Balen man! :-(

Gelukkig heb je de F2 Pro nog! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ach, heb nog mijn Poco F2 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

nero355 schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:37:

Ik kan niet goed volgen waar die stap met LineageOS 16 precies voor is? Verder ben ik wel benieuwd naar je ervaringen na een paar weken gebruik. Ik heb maar één telefoon dus ga nog even geen risico's nemen, maar ben altijd nieuwsgierig.

Zo'n port van SailfishOS ondersteunt verder geen Android apps, toch?

Zelf zit ik te wachten (en waarschijnlijk tot ik een ons weeg) op de officiële LineageOS, zodat ik LineageOS-MicroG kan installeren. Zo min mogelijk Google maar toch een klein beetje. Ben wel erg gesteld op mobiel bankieren en dergelijke. Zonder Android-ondersteuning in SailfishOS ga je denk ik toch meer apps missen dan je denkt.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
Sando schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 01:40:
[...]
Zelf zit ik te wachten (en waarschijnlijk tot ik een ons weeg) op de officiële LineageOS, zodat ik LineageOS-MicroG kan installeren. Zo min mogelijk Google maar toch een klein beetje. Ben wel erg gesteld op mobiel bankieren en dergelijke. Zonder Android-ondersteuning in SailfishOS ga je denk ik toch meer apps missen dan je denkt.
Je kan toch elke willekeurige Custom ROM installeren waarbij Gapps niet inbegrepen zit? Als ik even rondkijk op XDA dan zie ik verschillende ROMs waar Gapps standaard niet in zit en je nog zelf kan flashen:
- Corvus OS
- Aosp 12.0
- Havoc-OS
- VoltageOS
- Etc.

Daarnaast zijn er ook nog de unofficial LineageOS builds.
Zie ook: https://github.com/microg/GmsCore/wiki/Signature-Spoofing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Audiowaste schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:35:
[...]

Je kan toch elke willekeurige Custom ROM installeren waarbij Gapps niet inbegrepen zit? Als ik even rondkijk op XDA dan zie ik verschillende ROMs waar Gapps standaard niet in zit en je nog zelf kan flashen:
- Corvus OS
- Aosp 12.0
- Havoc-OS
- VoltageOS
Ik heb werkelijk alles geprobeerd (behalve VoltageOS) en nog meer zoals OmniRom. AICP, CrDroid, Ressurection Remix, en ik vind het allemaal troep. Overal had ik binnen een dag een aanzienlijke irritatie, van het niet kunnen gebruiken van iets cruciaals als bluetooth of de camera tot ergernissen als lichtgrijze tekst op wit of donkergrijs op zwart.
Daarnaast zijn er ook nog de unofficial LineageOS builds.
Zie ook: https://github.com/microg/GmsCore/wiki/Signature-Spoofing
Die gebruik ik nu dus ook, maar wel gewoon met Gapps, want zelfs op LineageOS is het goed en permanent aan de praat krijgen van MicroG gewoon heel lastig. MicroG, GMS, GCM, NLP, een lookup backend, een reverse geo backend, patched of fake store, een signature spoofing patch, privileged extensions voor stores met de juiste permissies. Met Magisk MicroG Installer Revived, NanoDroid, handmatig, en 20 keer een factory reset tussendoor.

Ik denk dat ik er wel 60 uur in heb gestoken, en heb nu permanent en voor altijd no backsies besloten dat ik te oud ben om er nog zoveel tijd in te stoppen als vroeger. Dus ook als vage distro x volgens ooggetuigen "nu wél goed werkt", vanaf nu ga ik alleen voor kant- en klare en bovendien volwassen oplossingen zoals /e/OS of LineageOS-MicroG.

Over LineageOS-MicroG gesproken, het is sinds Android 9 en elke daaropvolgende versie steeds moeilijker om alle verschillende onderdelen op de juiste plekken met de juiste permissies te installeren. Het is echt notoir lastig, en dat is de hele reden dat LineageOS van elke officiële build ook geautomatiseerd een MicroG-versie laat bouwen. En daarom is het voor veel mensen zo wachten op een officiële versie van LineageOS. Want tot die tijd is eigenlijk alleen het flashen van Gapps acceptabel makkelijk en foutloos.

Ik stond op het punt een andere telefoon te kopen die expliciet LineageOS (official) of /e/OS ondersteunt, maar dat vond ik uiteindelijk iets te decadent. Dan toch maar Gapps tot het echt tijd is voor andere hardware, en dan heel bewust kiezen voor een model.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sando schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 01:40:
Ik kan niet goed volgen waar die stap met LineageOS 16 precies voor is?
Ik vond het ook maar een beetje vaag, want die kerel die het heeft gebouwd is niet echt bepaald bereid om het een en ander uit te leggen :/

Voor zover ik het goed heb begrepen door zelf van alles en nog wat te lezen :

Zulke projecten (dus het draaien van een ander OS op een Android toestel) hebben een zogenaamde GSI Image nodig die indirect is verbonden met het hele Treble verhaal.
Dit zijn dus een soort universele images die ervoor zorgen dat alles op een telefoon werkt : Data/WiFi/Camera/Bluetooth/enz.

En omdat er ** IETS ** in deze Custom ROM op basis van Android 9 is gebouwd heb je dus ook een Android ROM nodig die op basis van Android 9 is en ook nog eens op basis van een Treble GSI Android 9 Image is gemaakt!

Ik ben geen Developer dus misschien zeg ik hier iets doms, maar in die richting moet je het zoeken... :)
Verder ben ik wel benieuwd naar je ervaringen na een paar weken gebruik. Ik heb maar één telefoon dus ga nog even geen risico's nemen, maar ben altijd nieuwsgierig.
Dit is sowieso een build die last heeft van batterydrain dus deze is sowieso niet als daily bruikbaar, maar dat maakt mij effe niks uit : Ik wil gewoon Jolla Sailfish leren kennen! :Y)
Zo'n port van SailfishOS ondersteunt verder geen Android apps, toch?
Klopt! :)

Community builds = Geen Dalvik Support

Als je Android apps wilt draaien dan moet je één van de officiëel ondersteunde toestellen kopen : https://shop.jolla.com/
Het komt dus neer op een select aantal Sony modellen en de Gemini PDA :)
Ik wil echt volledig van Android af en helemaal richting een Linux telefoon dus de nadelen neem ik graag voor lief! ;)

Ik heb ook al jarenlang een Ubuntu Touch telefoon! :D 8) :*)

Maar wat is er mis met de huidige LineageOS build voor jouw gebruik precies :?

Er is gewoon een officiële versie van te downloaden en die ga ik uiteindelijk als ik ben uitgespeeld waarschijnlijk ook gebruiken : https://download.lineageos.org/davinci

Is weliswaar niet geheel ontGoogled qua NTP en DNS Servers en zo, maar het is tenminste IETS :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

nero355 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:03:
[...]

Ik wil echt volledig van Android af en helemaal richting een Linux telefoon dus de nadelen neem ik graag voor lief! ;)
Nou ik heb veel respect voor jou. Ik merk echt dat ik het geduld niet meer heb. Vroeger had ik ook Maemo, Meego, de Nokia N900 enzo. Maar het is altijd wel erg veel sleutelen geweest voor iets dat voor je Android-collega's vanzelfsprekend is.

Dus inmiddels wel aan de Android en dus de Google🕵️ Services, maar wel DAVdroid (tegenwoordig DAVx⁵) om mijn eigen contacts/calendar hosten (Nextcloud) ipv sync met Google🕵️, hoewel het pas de laatste jaren goed werkt. Verder gebruik ik zoveel mogelijk F-Droid voor GMS🕵️-vrije apps.

Tegenwoordig (sinds een jaar ofzo) ondersteunt ProtonMail ook contacts en calendar. Als ze dat nu eens vanaf het begin deden, dan was ik veel eerder overgestapt op ProtonMail. 😅
Ik heb ook al jarenlang een Ubuntu Touch telefoon! :D 8) :*)
Netjes, dus jij gaat binnenkort een vergelijking tussen Ubuntu Touch en Sailfish OS schrijven? :D

Overigens had ik me zo verheugd op die Ubuntu Edge, een Linuxtelefoon waarop Alles Gewoon Goed Werkt™, toen dat feest niet doorging stapte ik definitief over op Android.

Maar wat is er mis met de huidige LineageOS build voor jouw gebruik precies :?

Er is gewoon een officiële versie van te downloaden en die ga ik uiteindelijk als ik ben uitgespeeld waarschijnlijk ook gebruiken : https://download.lineageos.org/davinci
Ik kom er nu pas achter dat ik in het verkeerde topic zit. |:( Ik heb de 9T Pro (raphael). Dus ik moet het doen met een unofficial build. Zo'n build waarbij je je permanent beseft dat je gecompileerde code van een wildvreemde op je hardware hebt draaien.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sando schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:20:
Nou ik heb veel respect voor jou.
Hehehe! Thnx! :D
Ik merk echt dat ik het geduld niet meer heb. Vroeger had ik ook Maemo, Meego, de Nokia N900 enzo. Maar het is altijd wel erg veel sleutelen geweest voor iets dat voor je Android-collega's vanzelfsprekend is.
Ik heb ook een "cooldown periode" in moeten lassen... :X

Uiteindelijk bleek het dus aan dat stomme .bz2 gedoe te liggen waar je alleen achter kan komen als je de logging via de TWRP Terminal bekijkt of de script handmatig uitvoert! :$
Dus inmiddels wel aan de Android en dus de Google🕵️ Services, maar wel DAVdroid (tegenwoordig DAVx⁵) om mijn eigen contacts/calendar hosten (Nextcloud) ipv sync met Google🕵️, hoewel het pas de laatste jaren goed werkt. Verder gebruik ik zoveel mogelijk F-Droid voor GMS🕵️-vrije apps.

Tegenwoordig (sinds een jaar ofzo) ondersteunt ProtonMail ook contacts en calendar. Als ze dat nu eens vanaf het begin deden, dan was ik veel eerder overgestapt op ProtonMail. 😅
🕵️ Hehehe! :D 🕵️

Ik heb voor e-mail gewoon een abonnement bij een bekend Nederlands webhostingbedrijf lopen waar ik al jarenlang een domeintje had! ;)
Netjes, dus jij gaat binnenkort een vergelijking tussen Ubuntu Touch en Sailfish OS schrijven? :D
Was ik eerlijk gezegd niet van plan, maar als er iemand vragen heeft : Shoot! :)
Overigens had ik me zo verheugd op die Ubuntu Edge, een Linuxtelefoon waarop Alles Gewoon Goed Werkt™, toen dat feest niet doorging stapte ik definitief over op Android.
Ik heb altijd beiden naast elkaar gedraaid, want heel eerlijk gezegd heb ik Android nooit echt leuk gevonden net als iOS trouwens! :|

Mijn good old ZUK Z2 Pro was wel een mooie toevalstreffer wat dat betreft, want die had een geval van "It's not a bug, it's a feature!" aan boord die ik echt tot op de dag van vandaag prachtig vind : Sluit je een app af ? Dan blijft die ook echt daadwerkelijk volledig afgesloten zonder stiekem op de achtergrond te blijven draaien!

Echt geweldig gewoon! _O_ d:)b
Ik kom er nu pas achter dat ik in het verkeerde topic zit. |:( Ik heb de 9T Pro (raphael).
Is niet zo raar, want dit topic is een keer afgesplitst naar een Pro topic geloof ik... ;)
Dus ik moet het doen met een unofficial build. Zo'n build waarbij je je permanent beseft dat je gecompileerde code van een wildvreemde op je hardware hebt draaien.
Ik heb tijdens dit hele gedoe af en toe contact gehad met degene die LineageOS voor de 9T ooit zou hebben gemaakt en daar word je ook niet vrolijk van! :X

Heeft me best wel een naar beeld van het hele Custom ROM gebeuren laten zien als ik heel eerlijk ben, maar gelukkig is niet elke developer zo voor zover ik het een en ander heb gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Dag beste Tweakers,

Sinds kort wordt LineageOS 17.1 helaas niet meer verder door ontwikkeld en de laatste paar builds gaven helaas al problemen, ik was daarom genoodzaakt over te stappen op een ander OS voor mijn Mi 9T... :/

Ik heb nu ArrowOS (maar dan de Android 12 versie) eens geprobeerd.
Bevalt wel, maar er zitten toch teveel haken en ogen aan die mij niet bevallen...

Via XDA kreeg ik een reactie dat LOS 18 (Android 11) en LOS 19 (Android12) er ook waren (unofficial) voor de Mi 9T, echter geven ze een fout als ik ze probeer te flashen...

Weet iemand hier nog een fijne/goede ROM (gebaseerd op LineageOS?) voor de Mi 9T? Dan hoor ik er graag van :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:58
Milo44 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:13:
Dag beste Tweakers,

Sinds kort wordt LineageOS 17.1 helaas niet meer verder door ontwikkeld en de laatste paar builds gaven helaas al problemen, ik was daarom genoodzaakt over te stappen op een ander OS voor mijn Mi 9T... :/

Bevalt wel, maar er zitten toch teveel haken en ogen aan die mij niet bevallen...

Via XDA kreeg ik een reactie dat LOS 18 (Android 11) en LOS 19 (Android12) er ook waren (unofficial) voor de Mi 9T, echter geven ze een fout als ik ze probeer te flashen...

Weet iemand hier nog een fijne/goede ROM (gebaseerd op LineageOS?) voor de Mi 9T? Dan hoor ik er graag van :*)
Ik gebruik een onofficiële LineagOS 18.1 met ingebakken Google apps. Werkt prima. Er is ook een LineagOS 19 versie van op Android 12 basis, maar is nog niet zo stabiel.

https://t.me/StarWarsFlowers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Milo44 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:13:
Welke problemen precies :?

Verder verbaast het me niet echt, want die "developer" is gewoon een weirdo... :X :F
Welke dan :?
/EDIT :
Milo44 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 07:16:
@nero355 Ik zal vanavond ff uitgebreid op jou reageren, echter het linkje van ArrowOS staat gewoon in mijn eerste post en in datzelfde topic ook een link naar een pagina waar je de A12 versie kan downloaden.
Was een beetje kippig blijkbaar... :$ O-)
Welke precies ?!
Welke errors krijg je ?!
Weet iemand hier nog een fijne/goede ROM (gebaseerd op LineageOS?) voor de Mi 9T?

Dan hoor ik er graag van :*)
Jolla Sailfish als je de batterydrain niet erg vindt! :+
RedNas74 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:02:
Ik gebruik een onofficiële LineagOS 18.1 met ingebakken Google apps. Werkt prima. Er is ook een LineagOS 19 versie van op Android 12 basis, maar is nog niet zo stabiel.

Een linkje naar het topic @ XDA Developers zou niet verkeerd zijn! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door nero355 op 02-03-2022 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
RedNas74 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:02:
[...]

Inclusief Gapps bedoel je dan? Zo ja, weet je welke? Enkel de meest essentiele? (Pico/Nano)
Of begrijp ik het nu verkeerd?

@nero355 Ik zal vanavond ff uitgebreid op jou reageren, echter het linkje van ArrowOS staat gewoon in mijn eerste post en in datzelfde topic ook een link naar een pagina waar je de A12 versie kan downloaden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedNas74
Milo44 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 07:16:
[...]

Inclusief Gapps bedoel je dan? Zo ja, weet je welke? Enkel de meest essentiele? (Pico/Nano)
Of begrijp ik het nu verkeerd?
Het is een GMS versie, wat betekend dat het de officiële Google apps zijn en niet de soep Google apps. Het is eigenlijk dan een LineagOS met de Google apps van de pixel telefoons.

Er is overigens ook een kale versie, waar je zelf je favoriete gapps package op kan flashen.
nero355 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 23:47:

Een linkje naar het topic @ XDA Developers zou niet verkeerd zijn! ;)
Helaas zit deze developer niet op xda.

[ Voor 27% gewijzigd door RedNas74 op 02-03-2022 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Is er iemand die de Rabobank bankieren app (werkend) gebruikt icm een ad blocker applicatie?

Ik gebruikte altijd AdAway en dan moest ik ff een paar adressen whitelisten en dan werkte het prima, zoals ik hier heb gepost.
Echter krijg ik dat nu niet meer voor elkaar, deze paar adressen zijn blijkbaar niet genoeg.
Als ik nu -met de bovenstaande adressen in de whitelist- probeer in te loggen krijg ik een leeg scherm in de Rabobank app, alsof er dus niks veranderd is.
Ik gebruik daarnaast ook de ING app, maar die werkt gewoon prima.

Ik dacht laat ik dan Blokada 5 eens proberen en daar werkt het gelijk, zonder dat ik iets hoeft aan te passen.
Echter werkt deze met een VPN verbinding, dus dan werkt mijn Firefox Focus browser weer niet... :F

Dus is er iemand die een adblock app draait icm Rabobank bankieren app? En dit wel werkend heeft ook icm een browser zoals Firefox Focus?
Of weet er iemand een juiste oplossing? Of ik nu AdAway of Blokada 5 gebruik maakt mij niet uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Milo44 op 11-03-2022 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andere browser zoals Brave gebruiken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

snah001 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:40:
Andere browser zoals Brave gebruiken.....
DE HORROR!!! :X :P
Milo44 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:41:
Ik dacht laat ik dan Blokada 5 eens proberen en daar werkt het gelijk, zonder dat ik iets hoeft aan te passen.
Echter werkt deze met een VPN verbinding, dus dan werkt mijn Firefox Focus browser weer niet... :F
Firefox Focus = Firefox for Android + Default VPN ingeschakeld of zo :?
Dus is er iemand die een adblock app draait icm Rabobank bankieren app?
Die app vereist blijkbaar dat je Google Analytics moet Whitelisten en dat is IMHO uiterst vreemd te noemen... :X :| :/
Of weet er iemand een juiste oplossing? Of ik nu AdAway of Blokada 5 gebruik maakt mij niet uit.
Heb je geen logging die je kan inschakelen bij één van die twee die je vertelt welke DNS aanvragen er worden gedaan op het moment dat je de Rabobank app opent :?

* nero355 is op dit soort momenten zoooo blij dat die niet gebruik maakt van dergelijke wazige apps! :Y) 8) :*) :>

[ Voor 7% gewijzigd door nero355 op 17-03-2022 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Sinds een paar weken verlies ik zo goed als iedere keer, als ik onderweg ben, mijn verbinding als ik aan het bellen ben. Op mijn toestel staat de laatste officiële LineageOS versie (al voordat het probleem begon). Zijn er mensen die dit herkennen of hoe ik dit kan troubleshooten?

Eventueel zou ik nog naar een andere ROM kunnen overgaan. Maar zou het liefst bij een privacy vriendelijke OS zoals LineageOS blijven. Iemand nog tips daarvoor?

Edit: toegevoegd dat het plaats vindt bij verplaatsing

[ Voor 8% gewijzigd door Oesie op 15-06-2022 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt zelf de originele Rom handmatig terugflashen en die daarmee zo veilig mogelijk maken als je zelf wilt door alle apps eraf te mikken die daar mee verband hebben. Je kunt zelfs je Mi account loskoppelen. Dus blokkeer je ook het "phone home" gedoe.
Alles werkt dan ook gewoon goed en stock zoals de stock camera's.
Om al dat ter bereiken heb helemaal geen stock Rom nodig die vaker voor met problemen zorgen dan dat mensen er mee willen oplossen.
Blokada er op en je verkeer via een VPN laten lopen via beveiligde DNS servers. Dan maak je een goede stap in de richting van privacy beschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oesie
snah001 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 23:03:
Je kunt zelf de originele Rom handmatig terugflashen en die daarmee zo veilig mogelijk maken als je zelf wilt door alle apps eraf te mikken die daar mee verband hebben. Je kunt zelfs je Mi account loskoppelen. Dus blokkeer je ook het "phone home" gedoe.
Alles werkt dan ook gewoon goed en stock zoals de stock camera's.
Om al dat ter bereiken heb helemaal geen stock Rom nodig die vaker voor met problemen zorgen dan dat mensen er mee willen oplossen.
Blokada er op en je verkeer via een VPN laten lopen via beveiligde DNS servers. Dan maak je een goede stap in de richting van privacy beschermen.
Het is alweer even geleden dat ik het netwerk verkeer heb gemonitord van de stock rom. Echter wat ik me kan herinneren is dat ondanks de stappen die je hierboven ook beschrijft (loskoppelen Mi account, apps verwijderen) er toch nog regelmatig 'phone home' acties plaats vonden. Blokada en VPN heb ik dan nog niet gebruikt.

Het liefst gebruik ik een 'schoon' officieel OS maar als dat niet meer gaat dan is terug gaan naar stock of naar een niet officiële build de enige optie natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RedNas74
Ik zelf heb de onofficiële lineageos met android 12 geïnstalleerd. Werkt prima. Hier te downloaden. Bij de gms versie zitten gapps ingebakken.

https://github.com/arian-ota/ota/releases/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

snah001 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 23:03:
Je kunt zelf de originele Rom handmatig terugflashen en die daarmee zo veilig mogelijk maken als je zelf wilt door alle apps eraf te mikken die daar mee verband hebben.
Je kunt zelfs je Mi account loskoppelen. Dus blokkeer je ook het "phone home" gedoe.
Waar staat dat dan uitgelegd :?

Dingen op hidden zetten dan wel uitschakelen via ADB is een bekende methode ondertussen op allerlei manieren qua tooltjes, maar echt compleet verwijderen heb ik nog niet voorbij zien komen ?!
Blokada er op en je verkeer via een VPN laten lopen via beveiligde DNS servers.
Dan maak je een goede stap in de richting van privacy beschermen.
Blokada werkt via een "Localhost VPN" dus om daar nog eens bovenop constant een VPN te draaien lijkt me een beetje dubbel :?

En wat versta je onder "Beveiligde DNS Servers" precies ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:42:
[...]

Waar staat dat dan uitgelegd :?

Dingen op hidden zetten dan wel uitschakelen via ADB is een bekende methode ondertussen op allerlei manieren qua tooltjes, maar echt compleet verwijderen heb ik nog niet voorbij zien komen ?!

[...]

Blokada werkt via een "Localhost VPN" dus om daar nog eens bovenop constant een VPN te draaien lijkt me een beetje dubbel :?

En wat versta je onder "Beveiligde DNS Servers" precies ??
- met de tool XiaomiADBFastbootTools kun je al heel veel verwijderen. Ben je ook nog rooted dan kun je met Swift Backup of Titanium Backup ook de meeste ongewenste (systeem) apps verwijderen of als ze echt niet te verwijderen zijn kun je ze "bevriezen" dan doen ze ook niet meer mee. Wel oppassen dat je niet de verkeerde systeem apps verwijderd of bevriest want dan kun je je toestel zelfs onbruikbaar maken.

- Een VPN hoef je als je thuis bent niet op je toestel te draaien maar draait hier bijvoorbeeld op de router als cliënt. Beveiligde DNS Servers zijn bijvoorbeeld OpenDns servers waar je via hun webinterface ook veel hosts kunt blokkeren en dus de filtering al bij je DNS provider gebeurt. Moet je dan wel in je router instellen als voorkeur DNS.
Die voorkeur voor zo'n DNS server met die functionaliteit kun je ook op je toestel zelf instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

snah001 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:18:
- met de tool XiaomiADBFastbootTools kun je al heel veel verwijderen. Ben je ook nog rooted dan kun je met Swift Backup of Titanium Backup ook de meeste ongewenste (systeem) apps verwijderen of als ze echt niet te verwijderen zijn kun je ze "bevriezen" dan doen ze ook niet meer mee. Wel oppassen dat je niet de verkeerde systeem apps verwijderd of bevriest want dan kun je je toestel zelfs onbruikbaar maken.
Dat was dus al bekend en in je vorige reactie kwam het over alsof er iets nieuws op dat gebied mogelijk is ondertussen :)

Bovendien krijg je dan ook heel het verhaal met mensen die niet willen rooten of problemen hebben met het verbergen van het rooten voor bepaalde apps en zo...
- Een VPN hoef je als je thuis bent niet op je toestel te draaien maar draait hier bijvoorbeeld op de router als cliënt. Beveiligde DNS Servers zijn bijvoorbeeld OpenDns servers waar je via hun webinterface ook veel hosts kunt blokkeren en dus de filtering al bij je DNS provider gebeurt. Moet je dan wel in je router instellen als voorkeur DNS.
Die voorkeur voor zo'n DNS server met die functionaliteit kun je ook op je toestel zelf instellen.
Dan heb ik veel liever Pi-Hole +Unbound + PiVPN die ik op mijn eigen verbinding host 8) :*) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb op mijn router Diversion draaien en als het moet kan ik nog altijd een VPN server opzetten in de router en dan vanaf de telefoon een VPN verbinding leggen met de server op de router.
Overigens kun je in Blokada alle hosts die je wilt blokkeren handmatig toevoegen dus zo kun je al zeer veel blokkeren en allemaal zonder een custom rom te hoeven flashen.
Zo heb je eigenlijk zelf de regie over waar je toestel mee verbinding legt.
Overigens Magisk biedt trouwens een prima werkende "hide" functie aan zodat je geen last hebt met apps die rooten niet lekker vinden.
De een zal rooten niet nodig hebben maar ik wel zelf van alle apps inclusief alle data een backup hebben en helaas gaat dat zonder rooten niet.
Dus veel hangt af wat je precies wil en moet ieder voor zich die keuze maken hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

snah001 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:52:
Overigens Magisk biedt trouwens een prima werkende "hide" functie aan zodat je geen last hebt met apps die rooten niet lekker vinden.
Dat schijnt dus niet altijd even lekker te werken... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRabbit
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-03 00:02
Mijn Mi 9T zit nog steeds op Android 10, terwijl Android 11 nodig is voor wireless Android Auto.

Daarom overweeg ik een upgrade naar een custom ROM, maar ben eerlijk gezegd niet meer thuis in deze scene. Vandaar mijn vraag: welke ROM raden jullie aan gegeven de volgende informatie:
- minstens Android 11 (wireless Android Auto support)
- Gebruik toestel voor professionele doeleinden, dus moet enerzijds secure zijn, anderzijds moeten apps zoals Bank van Breda bankapp gewoon werken.
- Heb geen nood aan root-access, afaik
- Voorlopig nog deels afhankelijk van Google apps, dus die mogen zeker aanwezig zijn

Ik zag dat LineageOS deze telefoon niet meer ondersteund. Wat houdt dit in? Dat (security) patches niet meer worden uitgebracht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

BlackRabbit schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:05:
Ik zag dat LineageOS deze telefoon niet meer ondersteund.

Wat houdt dit in?
Dat (security) patches niet meer worden uitgebracht?
Dat betekent dat er geen serieuze developer is die aan hun eisen wil voldoen wat betreft de support/onderhoud van een LineageOS Release voor een bepaald toestel :)

Je moet dan ook niet denken dat LineageOS de heilige oplossing is voor alles, want bijvoorbeeld de 16.x en 17.x Releases die er zijn/waren werden onderhouden door een student die dat een beetje bij elkaar kluste in zijn vrije tijd en naar mijn mening eigenlijk totaal de verkeerde persoon was om dat te doen!
Ik heb namelijk effe wat contact gehad met die gast via zijn Telegram kanaal waarop hij zogenaamd met de 18.x Release bezig was en dat ging echt nergens over gewoon... :| :F

Je kan dus net zo goed gewoon effe op XDA Developers rondkijken naar een andere Custom ROM die aan je wensen voldoet en als die ermee stopt kan je weer naar de volgende toe of je outdated versie blijven gebruiken! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Er is wel degelijk LineageOS voor onze Mi 9T. Alleen niet meer officieus. Ik draai Lineage 19.1 (Android 12) van arian naar tevredenheid. Mijn batterijduur is er flink op vooruit gegaan tov de officiele Lineage 17 die ik hiervoor nog draaide.
Zit op het moment voor mij maar één issue in: de Dutch dictionary ontbreekt. Die bug is in LineageOS inmiddels geplet en bij volgende release verwacht ik weer prima Neerlandse woordsuggesties te krijgen.

Over Android Auto kan ik je niets vertellen, want ik draai zonder Google framework. Maar er is naast vanilla ook een versie beschikbaar met Google apps er op.

Ook is er reeds een Lineage 20 (Android 13) versie van arian. Maar die is nog niet helemaal rijp voor dagelijks gebruik.

arian releases: https://github.com/arian-ota/ota/releases
Zoek daar naar 'davinci', dat is de codename van ons toestel. Je wilt overigens wel een recovery hebben die overweg kan met de encryptie van Android 12. Ik heb TWRP 3.7.0 (twrp-3.7.0_9-0-davinci.img) er op staan en die doet het goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 04-11-2022 15:24 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RedNas74
Zelf draai ik nog steeds pixelos naar tevredenheid op het toestel. Te downloaden op https://pixelos.net/download/davinci en zit op android 13.

[ Voor 12% gewijzigd door RedNas74 op 04-11-2022 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-04 21:31
Wil mijn telefoon ook rooten, vraag alleen af hoe veilig dit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is zo veilig als je dat zelf wilt.
Wil je apps draaien van twijfelachtige afkomst dan zoek je het zelf op maar dat gaat ook op als je niet root.
Rooten pas doen als je met je toestel iets doen wilt of betrouwbare apps wil draaien die root nodig hebben zoals bijvoorbeeld Swift Backup.
En als je root geef je zelf aan (bijvoorbeeld met Magisk) welke apps root toegang hebben en welke niet.

[ Voor 15% gewijzigd door snah001 op 19-11-2022 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
ok bedankt, helaas gaat het niet mijn mi 9 t is gelockt.
krijg ook de melding don't get unlock.

[ Voor 26% gewijzigd door simonj op 19-11-2022 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
simonj schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:37:
ok bedankt, helaas gaat het niet mijn mi 9 t is gelockt.
krijg ook de melding don't get unlock.
Om een custom rom te draaien hoeft het toestel niet geroot te zijn. De bootloader moet wel unlocked zijn. Op mijn ik 9t draai ik nu de custom rom pixelos en die is niet geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
bootloader moet wel unlocked.
, dat bedoelde ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
Het is gelukt mi unlock geüpdatet, en ik had geen sim in de telefoon.
Er zijn wel veel roms beschikbaar , nog een tip welke ,of gewoon proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon proberen welke het beste bij jou past.
Zou kiezen voor de rom die nog bijgehouden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
simonj schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:48:
Het is gelukt mi unlock geüpdatet, en ik had geen sim in de telefoon.
Er zijn wel veel roms beschikbaar , nog een tip welke ,of gewoon proberen?
Zelf heb ik het laatste jaar alleen ervaring met pixelos en lineageos. Beide prima, maar het voordeel van pixelos is dat deze zonder te rooten widevine l1 heeft, safety net passed en je onbeperkt Google fotos kan uploaden. Pixelos maakt van je mi 9t een pixel kloon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
RedNas74 schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:57:
[...]

Zelf heb ik het laatste jaar alleen ervaring met pixelos en lineageos. Beide prima, maar het voordeel van pixelos is dat deze zonder te rooten widevine l1 heeft, safety net passed en je onbeperkt Google fotos kan uploaden. Pixelos maakt van je mi 9t een pixel kloon.
Bijna alle custom roms hebben Widevine L1 en passed de safety net. Dat onbeperkt Google Photos is iets wat ik dus absoluut niet wil, je loopt daarmee het risico dat ze je Google account bannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simonj
Ik ga deze uitproberen op mijn Xiaomi mi 9 T

https://download.pixelexperience.org/cepheus

Of kan ik beter op
https://www.xda-developers.com

een versie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
Mijn mi9 t draait nog op android 11 is het nodig die te upgraden, voordat ik een custom rom installeer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niet nodig,
Unlocken en dan op de juiste manier flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Voor de liefhebbers die net als ik graag iets anders dan Android draaien : nero355 in "Het mini Jolla Topic" :D

Echt...

Jolla Sailfish werkt ZOO LEKKER op deze oude maar nog steeds prachtige telefoon !!!

*O* _O_ d:)b oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
nero355 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 00:58:
Voor de liefhebbers die net als ik graag iets anders dan Android draaien : nero355 in "Het mini Jolla Topic" :D

Echt...

Jolla Sailfish werkt ZOO LEKKER op deze oude maar nog steeds prachtige telefoon !!!

*O* _O_ d:)b oOo
Zo dan maar eens mijn oude 9T uit de la tevoorschijn toveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:35

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Sinds afgelopen zondag is LineageOS 22.1 official uit voor de Mi 9T 8)

Ik heb deze gewoon over LOS 21 heen geflashed zonder problemen. Moest alleen vingerafdrukken opnieuw instellen. Verder nog geen rare dingen tegengekomen, alles lijkt net iets vlotter te reageren. Blijft fijn dat zo'n oud toestel nog goed wordt bijgehouden door de community :D

Voor de liefhebbers de link naar de meest recente builds. Installatie instructies etc zijm daar ook te vinden.

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Pagina: 1 2 3 4 Laatste