Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:22
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FKVRm2QF/redmi-k20-pro-main-1.jpg

Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 ROOT & CUSTOM ROM TOPIC

Dit is het rooten & custom rom topic van de Xiaomi Mi 9T / Redmi K20.Hier bespreken we alles met betrekking tot het rooten van dit toestel en de verschillende (custom) roms die er zijn.

Xiaomi werd in 2010 opgericht door serie-ondernemer Lei Jun, gebaseerd op de visie van "innovatie voor iedereen".
Ze zijn van mening dat hoogwaardige producten met de nieuwste technologie voor iedereen toegankelijk moeten zijn.
Redmi is a sub-brand eigendom van Xiaomi. Het was geïntroduceerd als een budget smartphone lijn en werd voor het eerst aangekondigd in juli 2013. Het werd een aparte sub-brand op 10 januarie 2019. Redmi telefoons gebruiken de Xiaomi MIUI user interface als schil bovenop Android

Xiaomi Redmi K20 (Pro) werd gelanceerd door Xiaomi in de eerste week van juni 2019 en is de eerste Xiaomi Redmi telefoon met een 48 megapixels dual camera. Kort hierop volgde de introductie van de Xiaomi Mi 9T, op 12 juni 2019. Dezelfde telefoon als de Redmi K20, met als enige verschil dat de Mi 9T ook ondersteuning biedt voor band 20.

Hoe te rooten?
Voor de mensen die alle stappen netjes op een rij willen hebben:

Install ADB on windows 10
1. Go to developer.android.com and download SDK Platform-Tools for Windows as ZIP
2. Unzip and save in a folder on the C drive
3. Check installation: Shift+right click on an empty area in the folder and select open command prompt here and type adb. The result should be similar to this: Android Debug Bridge version 1.0.39 Revision 3db08f2c6889-android Installed as C:\ADB\platform-tools\adb.exe

Unlock bootloader
1. Backup all documents
2. Turn off lockscreen security (fingerprint, code, face ID)
3. Make sure you have sufficient battery.
4. Make a Mi account: Settings > Mi account
5. Activate developer options: Settings > about > MIUI version: Tap 5 times
6. Enable OEM unlocking: Developer options > OEM unlocking
7. Enter fastboot mode: Hold volume down + power
8. Connect to PC and install drivers: Use device manager and select manually downloaded drivers
9. Download unlock tool: Go to en.MIUI/unlock > Unlock now > Sign in > Download Mi Unlock as ZIP
10. Unlock bootloader: Extract ZIP > Run miflash_unlock.exe > Sign in with your Mi account and follow instructions. The unlock tool will say unlocked successfully and the phone will reboot itself

Install TWRP
1. Enable USB debugging: Settings > Developer Options > USB Debugging
2. Download TWRP ZIP: Unzip
3. Flash TWRP: Boot into bootloader. Connect to PC. Open folder where twrp.img is stored. Shift+right click on an empty area in the folder and select open command prompt here. Type fastboot devices to ensure your phone is recognized. Flash TWRP by typing fastboot flash recovery twrp.img
4. After flashing type fastboot boot twrp.img

Flash custom ROM
1. Download files: Download the ROM (and other files like Gapps, Magisk) and move it to your internal storage
2. Backup stock ROM: Select backup. Select system (not system image) & select boot. Select storage where the backup will be saved. Name the backup. Swipe to backup. When the backup is done, press reboot system for your phone to start up normally. Keep a copy of the backup on the internal storage and one on your PC
3. Wipe old software: Boot into recovery. Select wipe. Select advanced wipe. Select data, cache, dalvik cache and system and swipe to wipe. When the reset is done, press back (twice) to return to the TWRP homescreen.
4. Flash ROM: Select install. Select the ROM (and add other files like Gapps, Magisk). Swipe to confirm flash. When flashing is done, press reboot system. The first boot will take a lot longer than usual.
toon volledige bericht
Bovenstaande handleiding met dank aan XDA/Reddit/X-tiaan

[ Voor 51% gewijzigd door 13art op 03-10-2019 08:50 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Het is mij dus niet gelukt om de bootloader weer te locken na een unlock. Althans, het locken lukt wel (fastboot oem lock) maar dan krijg ik een 'system has been destroyed' melding. En die MiFlash tool krijg ik compleet niet aan de praat met welke drivers dan ook + dat ik geen flashbare flash file kan vinden voor e 9T alleen de 9 en de 9SE..
Dus ik stuur met alle risico van dien mijn UNlocked 9T RMA retour.

Dus het idee dat je de global/eea flashed via twrp en dan locked is geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
CT schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:11:
Het is mij dus niet gelukt om de bootloader weer te locken na een unlock. Althans, het locken lukt wel (fastboot oem lock) maar dan krijg ik een 'system has been destroyed' melding. En die MiFlash tool krijg ik compleet niet aan de praat met welke drivers dan ook + dat ik geen flashbare flash file kan vinden voor e 9T alleen de 9 en de 9SE..

Die Mi Flash tool zal wel een driver dingetje zijn. Drivers geïnstalleerd met de optie installeren met administrator rechten? Heb in het verleden ook problemen gehad met drivers installeren. Toen moest binnen windows eerst bepaalde verificatie oid uitgezet worden voor ze echt geïnstalleerd werden. Dit dus: "disable driver signature enforcement" Hier gevonden.

Die flashbare bestanden heb ik wel een keer gevonden alleen kreeg ik de melding van een rollback beveiliging. Ik zal eens kijken of ik die website nog kan vinden. Waren er meerdere overigens.

Edit:
https://xiaomifirmwareupdater.com/miui/ (weet alleen niet zeker of de fastboot bestanden de juiste zijn, maar daar is vast wel achter te komen).
https://mifirm.net/download/2885

Als ik het me goed herinner zit het flash bestand voor de flash tool ergens in de zip. Dat bestand moet je er eerst dus zelf handmatig uit halen. Heb ergens een handleiding gevonden weet alleen niet meer waar. Maar moet dus te vinden zijn.

Overigens, dit al geprobeerd?
https://www.xiaomitool.com/

[ Voor 36% gewijzigd door 13art op 13-08-2019 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-05 08:49
CT schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:11:

Als je een Chinees exemplaar hebt en je wilt de bootloader weer locken met een global/eea rom is dat volgens mij ook niet mogelijk en resulteert dit in een kleine brick. Volgens mij kan je alleen de bootloader locken met de officiële rom uit de regio. Als dit zo is dan heb je wel een klein probleempje. Je zou nu via EDL mode met mi flash de officiële Chinese rom (nieuwste versie) moeten installeren, en vanuit daar weer je bootloader moeten unlocken. Een andere rom is niet mogelijk, omdat je bootloader weer gelocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-05 14:47
Morgenavond kan ik mijn Mi 9T gaan unlocken en ik wil er dan gelijk een EU rom op zetten.
Voor de meest up to date versie van de EU rom, kan ik het beste op XDA forum kijken?

Of waar kan ik het beste kijken/volgen wat de vorderingen zijn.
Uiteindelijk wil ik er LineageOS op zetten.

EDIT: Hetzelfde geld voor de laatste versie van TWRP etc.
Eigenlijk met alles wat je voor het unlocken en rooten nodig heb.

Welke pagina's kan ik hiervoor het beste checken?

[ Voor 24% gewijzigd door Milo44 op 13-08-2019 09:40 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Milo44 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:38:
Morgenavond kan ik mijn Mi 9T gaan unlocken en ik wil er dan gelijk een EU rom op zetten.
Voor de meest up to date versie van de EU rom, kan ik het beste op XDA forum kijken?

Of waar kan ik het beste kijken/volgen wat de vorderingen zijn.
Uiteindelijk wil ik er LineageOS op zetten.

EDIT: Hetzelfde geld voor de laatste versie van TWRP etc.
Eigenlijk met alles wat je voor het unlocken en rooten nodig heb.

Welke pagina's kan ik hiervoor het beste checken?
EEU of xiaomi.eu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Dat is mij nog beetje onduidelijk. Ik weet namelijk niet welke ROM wat exact doorstuurt en of ik hier uberhaupt achter (kan) kom(en).

Denk dat ik ga beginnen met de Xiaomi.eu ROM. Eens ff kijken wat daar allemaal op staat en eventueel het nodige nog verwijderen.

Volgens mij kan ik in dit gedeelte van XDA forums al een heleboel vinden.
Is wel 29 Juli voor het laatst ge-update... Mocht er iemand een betere bron weten oid hoor ik het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Milo44 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:58:
[...]

Dat is mij nog beetje onduidelijk. Ik weet namelijk niet welke ROM wat exact doorstuurt en of ik hier uberhaupt achter (kan) kom(en).

Denk dat ik ga beginnen met de Xiaomi.eu ROM. Eens ff kijken wat daar allemaal op staat en eventueel het nodige nog verwijderen.

Volgens mij kan ik in dit gedeelte van XDA forums al een heleboel vinden.
Is wel 29 Juli voor het laatst ge-update... Mocht er iemand een betere bron weten oid hoor ik het graag!
Wat dacht je van xiaomi.eu zelf ;) Voordat je iets gaat doen misschien verstandig om je eerst even goed in te lezen.

Je weet dat je met de xiaomi.eu rom bij voorbaad geen Widevine L1 hebt?

Voor wat betreft wat wordt doorgestuurd: l3art in "[Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 13-08-2019 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-02 23:47
Bovenstaande handleiding met dank aan XDA/Reddit/X-tiaan
Ik heb mij overigens nog ingelezen over hoe device encryption werkt. TWRP geeft soms een foutmelding als je een ROM probeert te flashen op een encrypted device:

You can remove your encryption before you start flashing or you can remove it while flashing. In android it is impossible to have an encrypted phone without lockscreen security (fingerprint, code, face ID). This means that if you follow my guide and disable all lockscreen security, your device won't be encrypted.

If you did not do that and during the flashing process TWRP tells you it cannot flash due to data encryption, then you can format your data to remove encryption. To encrypt your device again after flashing, go to device settings in the new ROM and search for encryption. You will need to activate lockscreen security first, or it will be impossible to click on "encrypt" in settings.

Verder is werkt TWRP zonder problemen, ondanks dat hij niet als "official" TWRP is aangeduid.

[ Voor 4% gewijzigd door X-tiaan op 13-08-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
l3art schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:33:
[...]

Wat dacht je van xiaomi.eu zelf ;) Voordat je iets gaat doen misschien verstandig om je eerst even goed in te lezen.

Je weet dat je met de xiaomi.eu rom bij voorbaad geen Widevine L1 hebt?

Voor wat betreft wat wordt doorgestuurd: l3art in "[Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
Vandaag geen tijd gehad, maar inlezen ga ik eens ff op die site doen dan, thnx.
Widevine L1 lig ik niet zo wakker van, ik kijk nauwelijks (HD) Youtube op mijn telefoon en al helemaal geen Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:13

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Bij de jacht naar een nieuwe telefoon komt deze toch erg hoog in de lijsten te staan. Top hardware voor een hele mooie prijs. Dat zal bij meer mensen de doorslag hebben gegeven.

Die standaard ROMs met eigen smaakjes van fabrikanten ben ik geen fan van, de mogelijkeheid om LineageOS te draaien is wel belangrijk. Daar vind ik echter nog maar weinig succesverhalen over, iedereen loopt wel tegen uitdagingen op. Bij Xiaomi zelf ook weinig te vinden, die zullen MIUI de voorkeur geven.

Met de Nexus 5 en 5X was het redelijk snel gedaan, ondanks mijn beperkte kennis van de techniek binnen smartphones. Ik ben bang dat ik daar in dit geval niet mee weg ga komen, dus een hoger risico de boel te bricken. De veilige optie is gewoon een Pixel 3a halen, maar als je de hardware dan vergelijkt word je ongelukkig ;) Zucht. Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Kaastosti schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:46:
Bij de jacht naar een nieuwe telefoon komt deze toch erg hoog in de lijsten te staan. Top hardware voor een hele mooie prijs. Dat zal bij meer mensen de doorslag hebben gegeven.

Die standaard ROMs met eigen smaakjes van fabrikanten ben ik geen fan van, de mogelijkeheid om LineageOS te draaien is wel belangrijk. Daar vind ik echter nog maar weinig succesverhalen over, iedereen loopt wel tegen uitdagingen op. Bij Xiaomi zelf ook weinig te vinden, die zullen MIUI de voorkeur geven.

Met de Nexus 5 en 5X was het redelijk snel gedaan, ondanks mijn beperkte kennis van de techniek binnen smartphones. Ik ben bang dat ik daar in dit geval niet mee weg ga komen, dus een hoger risico de boel te bricken. De veilige optie is gewoon een Pixel 3a halen, maar als je de hardware dan vergelijkt word je ongelukkig ;) Zucht. Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten!
Ik deel je mening volledig en ik heb ook (zeer) beperkte kennis betreft het rooten en custom roms e.d.
Na jarenlang iOS te hebben gebruikt heb ik vorige maand de Mi 9T gekocht en dat is mijn allereerste Android toestel.
Vanavond kan ik mijn Mi 9T unlocken en dan zal dat dus ook mijn eerste kennis gaan worden met rooten en custom roms.
Maar er is een hoop te vinden op internet en hier op Tweakers kan alles gevraagd worden dus ik heb er wel vertrouwen in.

Er is momenteel al een "onofficiële" LineageOS voor de Mi 9T. Deze wordt nog wat bijgespijkerd de komende weken en dan zal snel een officiële volgen.
Hier is het topic op XDA forums om de voortgang van de onofficiële te kunnen volgen.
Ik zou nog eventjes geduld hebben, ik verwacht zelf namelijk niet nog maanden te moeten wachten op LineageOS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:00
Dit heb ik van een duitse forum; dus misschien klopt google vertaling niet helemaal

Overzicht van MIUI-versies:

EEA
Beschrijving: officiële Europese MIUI ROM met Google Apps en Widevine L1 ondersteuningsupdates
: geen planning (een of twee keer per maand, soms na 2 maanden)
Stabiel: geen bekende bugs.

Xiaomi.EU
Beschrijving: Het verschil tussen de Xiaomi.eu ROM en de Global ROM is dat de Xiaomi.eu ROM de originele China ROM is, inclusief (individuele) vertalingen en Google Play Services.
Verder zijn enkele China-apps verwijderd. Dit maakt de Xiaomi.EU ROM de "meest Europese" MIUI ROM.
Updates: wekelijks
Stabiel: geen bekende bugs beschikbaar.

Globale stabiele ROM-
beschrijving:Is een wereldwijde ROM voor alle andere landen (behalve China en Europa). Dit ROM bevat de Google Apps.
Updates: 1-2 keer per maand.
Stabiel: geen bekende bugs beschikbaar.

Global Developer ROM
Beschrijving: Dit is de bètaversie van "Global Stable ROM" en is bedoeld voor geavanceerde gebruikers. Dit ROM krijgt nieuwe functies sneller en ondersteunt ook Google Apps.
Updates: wekelijkse
bèta: kan bugs bevatten.

China Stabiele ROM
Beschrijving: Dit is de officiële Chinese ROM met de Xiaomi eigen Appstore, Mi Wallet en zonder Google Apps.
Updates: 1-2 keer per maand
Stabiel:Geen bekende bugs beschikbaar.

China Developer ROM
Beschrijving: Deze Chinese ROM ontvangt de beveiligingsupdates en biedt de snelste functies. Deze ROM wordt ook geleverd zonder Google Apps.
Updates: wekelijkse
bèta: kan bugs bevatten.

Bron: https://www.android-hilfe...och-xiaomi-eu.908849.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298195

Wat voor ROM zouden jullie adviseren om advertentie en privacy schendingen zoveel mogelijk in de kiem te smoren tijdens het dagelijks gebruik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Anoniem: 298195 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:41:
Wat voor ROM zouden jullie adviseren om advertentie en privacy schendingen zoveel mogelijk in de kiem te smoren tijdens het dagelijks gebruik ?
als dat de reden voor jou is dan zou ik voor Xiaomi.EU rom gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allessendro
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-04 12:40
hopiconjo schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:04:
[...]

als dat de reden voor jou is dan zou ik voor Xiaomi.EU rom gaan
Nee, volgens mij moet je dan de EEA rom hebben. Die zal meest waarschijnlijk aan de Europese wetgeving voldoen.
De Xiaomi.EU rom, is gelijk aan de chinese versie. Alleen zit de Play store er bij en zijn wat typisch Chinese apps verwijderd.

[ Voor 0% gewijzigd door Allessendro op 14-08-2019 17:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Een uurtje geleden heb ik mijn Mi 9T eindelijk kunnen unlocken, daarna maar gelijk aan de slag gegaan.
Magisk en Open G-Apps geflashed en daarna de Xiaomi.eu Stable 10.3.14.0 geflashed op mijn device, nu nog ff alle Google meuk eraf en wat dingen gaan instellen.

To be continued...

EDIT: Dat "De-Googlen" gaat goed, totdat ik Google Play Services verwijder.
Als ik mijn toestel daarna reboot krijg ik non-stop een pop-up dat Google Play Services gestopt is.
Nog geen oplossing voor gevonden tot dusver mja, morgen weer een dag.

[ Voor 33% gewijzigd door Milo44 op 14-08-2019 23:37 ]

• 13art
Milo44 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:47:
Een uurtje geleden heb ik mijn Mi 9T eindelijk kunnen unlocken, daarna maar gelijk aan de slag gegaan.
Magisk en Open G-Apps geflashed en daarna de Xiaomi.eu Stable 10.3.14.0 geflashed op mijn device, nu nog ff alle Google meuk eraf en wat dingen gaan instellen.

To be continued...

EDIT: Dat "De-Googlen" gaat goed, totdat ik Google Play Services verwijder.
Als ik mijn toestel daarna reboot krijg ik non-stop een pop-up dat Google Play Services gestopt is.
Nog geen oplossing voor gevonden tot dusver mja, morgen weer een dag.
Zonder play services kan ook niet zomaar. Dat wordt gapps weer opnieuw flashen.

• Milo44
l3art schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 05:31:
[...]

Zonder play services kan ook niet zomaar. Dat wordt gapps weer opnieuw flashen.
Ook zonder Gapps lukte het niet. Google Play Services moet je op een of andere manier patchen nadat je hem verwijderd hebt oid.
Vandaag nog eens ff verder uitzoeken want het moet kunnen vind ik :+

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 17:06
Milo44 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 07:38:
[...]

Ook zonder Gapps lukte het niet. Google Play Services moet je op een of andere manier patchen nadat je hem verwijderd hebt oid.
Vandaag nog eens ff verder uitzoeken want het moet kunnen vind ik :+
Misschien dat dit iets zou kunnen zijn?
https://github.com/microg/android_packages_apps_GmsCore/wiki

Ik weet niet zeker of dat het gene is waar je tegen aan loopt, ik heb er nl. geen ervaring mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• X-tiaan
Hoi, als je wil de-google'en, dan moet je niet openGapps installeren. Dat in, in tegenstelling wat de naam doet denken, geen open source implementatie van google apps. OpenGapps is gewoon de naam die Google geeft aan hun services.

Als je volledig Google vrij wil zijn, dan moet je naar MicroG kijken. MicroG probeert een open source implementatie te zijn van alle services die van Google zijn. Met nadruk op probeert, want enkele dingen werken niet zo goed. Daar komt natuurlijk ook bij kijken dat Google regelmatig dingen opdate en dat MicroG dat moet bijhouden.

Hier even een overzichtje van enkele open source apps die ik persoonlijk zeer goed vind. Sterker nog, beter dan meeste closed source apps:

Fdroid, Adaway, Quick Bible, QKSMS, VLC om muziek af te speler (beetje aparte keuze inderdaad, maar ik vind het wel een prettige app), Uno calculator (port van de Windows 10 calculator), Simple keyboard, Fairmail, Simple gallery pro, Lawnchair V2, Standard notes, Newpipe (youtube app), Firefox browser

Verder vind ik deze closed source apps ook heel goed (en voor zover bekend redelijk privacy-vriendelijk):
Boost for reddit, Digical (calender app), Here WeGo (navigatie).

Voor meer info over de-google'en, zie ook:
- subreddit fossdroid: https://www.reddit.com/r/fossdroid/
- subreddit microg: https://www.reddit.com/r/MicroG/

• Milo44
Sanchaz12 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:25:
[...]

Misschien dat dit iets zou kunnen zijn?
https://github.com/microg/android_packages_apps_GmsCore/wiki

Ik weet niet zeker of dat het gene is waar je tegen aan loopt, ik heb er nl. geen ervaring mee.
Al van gehoord en voorbij zien komen, maar nog niet geflashed.
Want bij Gapps ging het al fout met Google Play Services en heb toen opnieuw de ROM geflashed.

Ik ga vanavond eerst MicroG eens flashen en dan rebooten.

EDIT: Thnx @X-tiaan , een aantal van jou open source apps ben ik idd al tegen gekomen en wil ik ook gaan gebruiken.
Echter ben ik nu nog naar een manier aan het zoeken om Google Play Services volledig én succesvol (zonder popups, foutmelding etc.) te verwijderen en daar loop ik nog op vast.

Ach, oefening baart kunst. We vinden de oplossing wel. Thnx voor je toevoeging anyways!
Ik zal de websites eens goed doorpluizen :+

[ Voor 32% gewijzigd door Milo44 op 15-08-2019 14:12 ]

• X-tiaan
Overigens is er een ROM genaamd Lineage for Microg. Ik raad die ROM aan, maar dan moet je wel wachten tot officiele Lineage support. Alleen dan komt er een 'microg' version.

• X-tiaan
Milo44 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:07:
[...]

EDIT:Echter ben ik nu nog naar een manier aan het zoeken om Google Play Services volledig én succesvol (zonder popups, foutmelding etc.) te verwijderen en daar loop ik nog op vast.
Ik denk niet dat dat zomaar kan. Daar heb je een custom ROM voor nodig. Ik dacht dat chinese ROMs zo gemaakt worden dat ze niet afhankelijk zijn van Google en dus geen play services hebben. Wellicht kan je daarnaar kijken? Maar ik zo dan gewoon direct Lineage OS erop gooien i.p.v. MIUI. Je zou eventueel Google kunnen wegwerken m.b.v. chinese MIUI, maar dan gaat je data weer naar de chinese i.p.v. de amerikanen.

Je zou voor nu ook even Lineage OS zonder google play services en zonder Microg kunnen proberen. Dan zie je pas wat een telefoon zonder Google is. Helaas werken veel dingen dan niet. Lineage OS met Microg is toch "the Holy grail" voor privacy. Merk overigens op dat er dan nog steeds enkele sporen van Google in je telefoon zitten: https://www.reddit.com/r/...google_lineageos_in_2019/

[ Voor 22% gewijzigd door X-tiaan op 15-08-2019 14:30 ]

• Milo44
X-tiaan schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:23:
[...]

Ik denk niet dat dat zomaar kan. Daar heb je een custom ROM voor nodig. Ik dacht dat chinese ROMs zo gemaakt worden dat ze niet afhankelijk zijn van Google en dus geen play services hebben. Wellicht kan je daarnaar kijken? Maar ik zo dan gewoon direct Lineage OS erop gooien i.p.v. MIUI. Je zou eventueel Google kunnen wegwerken m.b.v. chinese MIUI, maar dan gaat je data weer naar de chinese i.p.v. de amerikanen.

Je zou voor nu ook even Lineage OS zonder google play services en zonder Microg kunnen proberen. Dan zie je pas wat een telefoon zonder Google is. Helaas werken veel dingen dan niet.
Dat wil ik uiteindelijk ook gaan doen, maar daar heb ik nog mee gewacht omdat het de fingerprint scanner nog niet ondersteund en dat wil ik toch wel graag.
Maar alleen om te testen zou het in principe geen kwaad kunnen, miss anders die vanavond maar gewoon ff flashen...

• X-tiaan
Milo44 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:30:
[...]

Dat wil ik uiteindelijk ook gaan doen, maar daar heb ik nog mee gewacht omdat het de fingerprint scanner nog niet ondersteund en dat wil ik toch wel graag.
Maar alleen om te testen zou het in principe geen kwaad kunnen, miss anders die vanavond maar gewoon ff flashen...
De dev van AOSiP is zeer actief en heeft eens in de zoveel dagen een update. De ROM is niet officieel, maar werkt (volgens veel XDA gebruikers) zonder enig probleem. Dus ook de vingerafdrukscanner.
Heb je overigens mijn step-by-step guide gevolgd? Laat het anders weten als hij incompleet of incorrect is, dan update ik hem.

[ Voor 16% gewijzigd door X-tiaan op 15-08-2019 14:37 ]

• Milo44
X-tiaan schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:32:
[...]

De dev van AOSiP is zeer actief en heeft eens in de zoveel dagen een update. De ROM is niet officieel, maar werkt (volgens veel XDA gebruikers) zonder enig probleem. Dus ook de vingerafdrukscanner.
Heb je overigens mijn step-by-step guide gevolgd? Laat het anders weten als hij incompleet of incorrect is, dan update ik hem.
Je moet mij heel even helpen? Welke step-by-step guide? Of heb ik iets gemist? 8)7

• 13art
Milo44 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:40:
[...]

Je moet mij heel even helpen? Welke step-by-step guide? Of heb ik iets gemist? 8)7
Zie de TS

• Milo44
Ohja, goedemorgen... :X

Nee, die heb ik niet gevolgd. Ik heb deze guide van XDA grotendeels gevolgd (voor mijn huidige ROM dan).
Zal vanavond eens ff LineageOS gaan flashen en dan zoveel mogelijk jou guide volgen.

EDIT: Ik zit de guide van X-tiaan ff door te lezen en besef mij eigenlijk net dat ik helemaal geen backup heb gemaakt van de originele ROM waarmee de Mi 9T werd geleverd.
Is dit op 1 of andere manier nog terug te flashen? Of is dat gewoon een kwestie van de Global rom terug flashen (via MiFlash tool?)?

[ Voor 32% gewijzigd door Milo44 op 15-08-2019 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-tiaan
Ik zit de guide van X-tiaan ff door te lezen en besef mij eigenlijk net dat ik helemaal geen backup heb gemaakt van de originele ROM waarmee de Mi 9T werd geleverd.
Is dit op 1 of andere manier nog terug te flashen? Of is dat gewoon een kwestie van de Global rom terug flashen (via MiFlash tool?)?
Alles kan, maar dat is soms wel een gedoe. Je moet precies de juiste versie hebben voor jouw telefoon. Gewoon een backup maken is het makkelijkst. Nu moet je helemaal gaan uitpluizen welke versie er op jouw telefoon werkt. Bij Xiaomi is dat al helemaal een gedoe, vanwege chinese ROMs, global ROMs, EU ROMs, telefoons met verschillende LTE banden etc.

Van de standaard ROM wist je zeker dat hij correct werkte.

[ Voor 4% gewijzigd door X-tiaan op 15-08-2019 16:13 ]

• Darkz0rs
  • Laatst online: 12-05 07:40
Pfff moet ik helemaal rooten om een adaway pakketje te installeren 😃

• Milo44
En LineageOS erop gezet. Dat ging zonder horten of stoten... Had ik dan weer niet verwacht, heerlijk dit d:)b
Nu eens ff instellingen nalopen en wat appjes installeren *O*

EDIT: Jammer dat de FP scanner het nog niet doet, nu iedere keer een code/patroon invoeren.
Mja, dat mag de pret voor nu niet bederven want de indrukken van het OS zijn echt super!
Ik houd er van hoe minimalistisch het OS is (stock LineageOS installatie).
Heb alles zojuist ingesteld, nu ff een backup maken en dan ga ik beginnen met wat appjes installeren/flashen.

[ Voor 52% gewijzigd door Milo44 op 15-08-2019 19:30 ]

• Darkz0rs
Haha ik heb juist altijd miui erg mooi gevonden. Destijds was er ook een heel actief port forum. Miui was toen voor veel toestellen te krijgen als custom ROM.

• hopiconjo
Milo44 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:26:
En LineageOS erop gezet. Dat ging zonder horten of stoten... Had ik dan weer niet verwacht, heerlijk dit d:)b
Nu eens ff instellingen nalopen en wat appjes installeren *O*

EDIT: Jammer dat de FP scanner het nog niet doet, nu iedere keer een code/patroon invoeren.
Mja, dat mag de pret voor nu niet bederven want de indrukken van het OS zijn echt super!
Ik houd er van hoe minimalistisch het OS is (stock LineageOS installatie).
Heb alles zojuist ingesteld, nu ff een backup maken en dan ga ik beginnen met wat appjes installeren/flashen.
Waar ik benieuwd naar ben is de camera

• Darkz0rs
Maar even voor de volledigheid, je kunt dus kinderlijk eenvoudig unrouten en weer de bootloader locken.

[ Voor 4% gewijzigd door Darkz0rs op 15-08-2019 20:33 ]

• X-tiaan
Milo44 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:26:
En LineageOS erop gezet. Dat ging zonder horten of stoten.
Stappenplan gevolgd? Was het compleet en volledig?

• X-tiaan
hopiconjo schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:56:
Waar ik benieuwd naar ben is de camera
Je kan GCam installeren. Dat verbetert de kwaliteit aanzienlijk. Genoeg reviews op youtube van deze telefoon en comparisons tussen de stock camera app en GCam.

• Milo44
X-tiaan schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:13:
[...]

Stappenplan gevolgd? Was het compleet en volledig?
TWRP was bij mij al niet meer nodig, dus ik heb enkel vluchtig een blik geworpen op het laatste (flash) gedeelte.
Daar ben ik inmiddels wel bekend mee, dus dat was 5 minuten werk.
Als ik zo in zijn geheel naar je stappenplan kijk, lijkt hij mij behoorlijk compleet en volledig om te kunnen volgen als je vanaf 0 begint.
X-tiaan schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:15:
[...]

Je kan GCam installeren. Dat verbetert de kwaliteit aanzienlijk. Genoeg reviews op youtube van deze telefoon en comparisons tussen de stock camera app en GCam.
Dat was ook het eerste waar ik naar keek.
Verschillende versies van dit topic van XDA geprobeerd en verschillende van dit topic op XDA, helaas nog niet 1 werkende kunnen vinden.
Gcam insta crashed als ik hem aanklik, dus ik heb het er eventjes bij gelaten en verder gegaan met andere dingen.

Het afgelopen uur bezig geweest om Signature Spoofing te enablen in LineageOS, maar dat lukt nog niet.
NanoDroid patcher geeft een foutmelding tijdens het flashen in TWRP en bij andere modules moet je soort van scripten en daar heb ik geen kennis van.

Morgen weer eens ff verder zoeken.

EDIT: Jaaaa, na uren zoeken is het eindelijk gelukt om Signature Spoofing te activeren in LineageOS16.
Ipv moeilijk te doen met verschillende patches en poging tot scripting is het met deze module gelukt.
Deze module had slechts 2 clicks en een simpele flash in TWRP nodig om het werkend te krijgen, heerlijk 8)
Nu weer verder met andere dingen configureren!

EDIT2: De module heb ik gevonden n.a.v. deze Reddit pagina.

[ Voor 19% gewijzigd door Milo44 op 16-08-2019 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
Mocht iemand overigens wel een backup maken van zijn of haar stock ROM, dan zou ik het wel fijn vinden als iemand laat weten hoe groot het backup bestand is. Ik las net namelijk dat ROM backups vrij grote bestanden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
X-tiaan schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:07:
Mocht iemand overigens wel een backup maken van zijn of haar stock ROM, dan zou ik het wel fijn vinden als iemand laat weten hoe groot het backup bestand is. Ik las net namelijk dat ROM backups vrij grote bestanden kunnen zijn.
Ik heb nu verschillende backups gemaakt. Geen STOCK roms overigens, maar dan heb je een indicatie?

- Xiaomi.eu ROM = 4,81GB
- Kale Lineage OS met wat settings naar smaak = 1,46GB
- LineageOS met settings en apps naar smaak = 2,03GB

Mijn huidige LineageOS is alweer uitgebreid qua apps en instellingen dus weet niet hoe groot die nu is.
Ga binnenkort weer ff een backup maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Milo44 op 16-08-2019 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
@Milo44 Heb je alleen system en boot geselecteerd voor de backup?

[ Voor 65% gewijzigd door X-tiaan op 16-08-2019 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
X-tiaan schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:46:
@Milo44 Heb je alleen system en boot geselecteerd voor de backup?
Boot, System en Data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-05 09:16
Welke TWRP gebruiken jullie voor de Mi 9T? Er circuleren verschillende versie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
X-tiaan schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:32:
[...]

Welke aosip rom? Of is die alleen voor de pro versie?
Hoe zit het met widevine op de aosip rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
Welke aosip rom? Of is die alleen voor de pro versie?
Hoe zit het met widevine op de aosip rom?
Ah, ik kijk inderdaad vaak bij de redmi k20 pro op XDA. Ik wacht op de Xiaomi Mi 9T Pro, omdat telefoons met flagship processoren vaak veel beter en langere custom ROM support hebben. Dit komt (waarschijnlijk) omdat mensen die van plan zijn hun telefoon lang te gebruiken (dus meer dan 1 of 2 jaar) ervoor kiezen om het beste te kopen wat er nu is. Over 2 jaar is de Snapdragon 855 dan weer equivalent aan de midrange processoren van 2021.

Je kan niet dezelfde ROM van de Pro versie pakken. Waarachijnlijk boot je telefoon wel gewoon, maar je zal bugs tegenkomen. Een dev zou relatief eenvoudig die bugs eruit kunnen halen. Dan hoeft men niet helemaal van scratch ROMs te maken voor de non-pro versie.

Voor widevine moet je even google'en, maar dat kan je denk ik regelen met Magisk. Ik kijk geen netflix, dus weet het niet.

[ Voor 7% gewijzigd door X-tiaan op 17-08-2019 10:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milo44
Mole schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:21:
Welke TWRP gebruiken jullie voor de Mi 9T? Er circuleren verschillende versie's.
Ligt er een beetje aan welke ROM je wilt gaan gebruiken.
Ik gebruik momenteel de TWRP versie van 4DPA "davinci-fix". En dat is versienr 3.3.1-2.

Die werkt zowel met de Xiaomi.eu stable 10.3.14 ROM als met de (onofficiële) LineageOS16 ROM.

Hier een handig topic voor een aantal TWRP versies die momenteel rondgaan en met welke ROMs ze compatibel zijn (voor zover aangevuld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Weet iemand of xiaomi.eu ondertussen al Widevine L1 ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04
De xiaomi.eu roms zijn chinese based en die hebben geen L1 ondersteuning. Deze verklaring las ik een maand geleden op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
DrNizeGuy schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:33:
De xiaomi.eu roms zijn chinese based en die hebben geen L1 ondersteuning. Deze verklaring las ik een maand geleden op het forum.
Dat is de algemene verklaring ja. Echter de K20 (Pro) in India heeft wel L1.
Ook op de Mi 9 hebben ze L1. Hiervoor moet je na het installeren een aantal certificaten downloaden (kan vanuit de rom zelf) et voila, de mensen met een Mi 9 hebben Widevine L1. Ik hoop dat ze zoiets ook op de Mi 9T/K20 gaan implementeren.
X-tiaan schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:41:
[...]

Ah, ik kijk inderdaad vaak bij de redmi k20 pro op XDA. Ik wacht op de Xiaomi Mi 9T Pro, omdat telefoons met flagship processoren vaak veel beter en langere custom ROM support hebben. Dit komt (waarschijnlijk) omdat mensen die van plan zijn hun telefoon lang te gebruiken (dus meer dan 1 of 2 jaar) ervoor kiezen om het beste te kopen wat er nu is. Over 2 jaar is de Snapdragon 855 dan weer equivalent aan de midrange processoren van 2021.

Je kan niet dezelfde ROM van de Pro versie pakken. Waarschijnlijk boot je telefoon wel gewoon, maar je zal bugs tegenkomen. Een dev zou relatief eenvoudig die bugs eruit kunnen halen. Dan hoeft men niet helemaal van scratch ROMs te maken voor de non-pro versie.

Voor widevine moet je even google'en, maar dat kan je denk ik regelen met Magisk. Ik kijk geen netflix, dus weet het niet.
Tja de meeste mensen zijn bang dat hun telefoon anders over twee jaar niet meer mee kan komen. Met de 730 processor durf ik dat echter sterk te betwijfelen voor zeker 95% van de mensen met deze telefoon. Maar goed, dat is weer aan ander verhaal (en afhankelijk van hoe je het toestel gebruikt).

Klopt, de meeste K20 Pro roms draaien niet op de Mi 9T. Het kan, maar dan moet een developer hier extra moeite voor doen. Hoe dan ook, vooralsnog dus geen AOSiP rom voor de 9T.

[ Voor 56% gewijzigd door 13art op 17-08-2019 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
De dev van de Havoc ROM heeft in record tijd de ROM geport naar de Redmi K20 Pro en bug free gemaakt. Zeer actieve dev, vrijwel dagelijks een nieuwe update. Hij heeft inmiddels ook al een aanvraag ingediend bij Havoc om de officiele maintainer te worden.

Hij is inmiddels ook bezig de ROM te porten naar de non-pro versie.

[ Voor 12% gewijzigd door X-tiaan op 19-08-2019 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Tot op heden krijg ik met geen enkele versie van Gcam (ook al Mi 8/9 versies geprobeerd) de Aux camera werkend in LineageOS. Hij werkt enkel met de main camera en de selfie camera.
Als ik dan wil switchen naar Wide of Tele cam komt ie met een melding: "Unable to switch lens. Your system does not support the auxiliary rear lens".

Ik gebruik GCam 6.2.030, versie 2.1, LineageOS16 met Camera2 API actief, flashed met TWRP version 4DPA "davinci-fix".

Had nog ergens gelezen dat je de Gcam app moet installeren als system app, misschien dat nog eens proberen.
Maar als ik dan ga Googlen vind ik alleen maar de optie om via een filemanager de app te verplaatsen, maar ik kan de Gcam app niet terug vinden in de filemanager...

Weet iemand hoe dat appje heet die apk's als system app kan installeren? Het is ergens genoemd, maar kan het niet meer terug vinden |:(

Tevens zie ik net dat er ook weer een nieuwe versie van de Gcam Urnyx is uitgekomen, ga die ook eens proberen.

EDIT: Helaas ook bij de nieuwe versie van Gcam de bovenstaande foutmelding
Ik ben bang dat het hem in LineageOS zit ofzo, dat zou wel echt klote zijn daarom... :-(

EDIT2: Zojuist bevestigd voor Urnyx dat bovenstaand idd een probleem in LineageOS is.
Nu dus maar op zoek naar een andere OS die ik Google vrij (incl Google services) kan maken en alle lenzen ondersteund.
Of toch maar gewoon terug naar de originele rom/Xiaomi.eu rom en het "Google-vrije ROM idee" uit mijn hoofd zetten ;w

[ Voor 19% gewijzigd door Milo44 op 19-08-2019 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05 21:07
Tot op heden krijg ik met geen enkele versie van Gcam (ook al Mi 8/9 versies geprobeerd) de Aux camera werkend in LineageOS. Hij werkt enkel met de main camera en de selfie camera.
Bij mij werken alle 3 de lenzen in GCam. Ik gebruik deze: Gcam-6.2.030_Arnova8G2_Urnyx05-v2.1.
Ik draai nog stock rom (moest 720 uur wachten totdat ik mn bootloader kan unlocken grrrr).
Weet iemand hoe dat appje heet die apk's als system app kan installeren?[/b] Het is ergens genoemd, maar kan het niet meer terug vinden |:(
Dit kan met Titanium Backup.

[ Voor 7% gewijzigd door bob-nwk op 19-08-2019 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
bob-nwk schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:24:
[...]

Bij mij werken alle 3 de lenzen in GCam. Ik gebruik deze: Gcam-6.2.030_Arnova8G2_Urnyx05-v2.1.
Ik draai nog stock rom (moest 720 uur wachten totdat ik mn bootloader kan unlocken grrrr).

[...]

Dit kan met Titanium Backup.
Thnx voor de app, die ga ik ff onthouden al zou die voor nu niet meer nodig zijn aangezien LineageOS de AUX lenzen gewoon niet ondersteund...
Installeer die dus vooral niet als je je 3 lenzen wil blijven gebruiken haha :F

Ben nu aan het kijken of HavocOS de AUX lenzen wél ondersteund en nog wat andere dingen die ik wil hebben en anders ga ik terug naar een Xiaomi/MIUI ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Milo44 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:37:
[...]

Thnx voor de app, die ga ik ff onthouden al zou die voor nu niet meer nodig zijn aangezien LineageOS de AUX lenzen gewoon niet ondersteund...
Installeer die dus vooral niet als je je 3 lenzen wil blijven gebruiken haha :F

Ben nu aan het kijken of HavocOS de AUX lenzen wél ondersteund en nog wat andere dingen die ik wil hebben en anders ga ik terug naar een Xiaomi/MIUI ROM.
Ik moet je eerlijk zeggen dat dit het eerste toestel in jaren is waarbij ik niet heel erg de noodzaak tot rooten zie. Ik mis de add blocking en mijn eigen font die ik al jaren gebruik maar voor de rest ben ik eigenlijk overal wel dik tevreden over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
bob-nwk schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:59:
[...]

Ik moet je eerlijk zeggen dat dit het eerste toestel in jaren is waarbij ik niet heel erg de noodzaak tot rooten zie. Ik mis de add blocking en mijn eigen font die ik al jaren gebruik maar voor de rest ben ik eigenlijk overal wel dik tevreden over.
Ja kan Dns66 gebruiken voor adblocking. Geen root voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob-nwk
l3art schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:53:
[...]

Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
l3art schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:53:
[...]

Dat werkt hier voor geen meter... Laat bijna alle ads nog zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Darkz0rs schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 23:14:
[...]

Dat werkt hier voor geen meter... Laat bijna alle ads nog zien
Ja klopt je moet nog even in Chrome het volgende doen voor het werkt (met even zoeken had je dit zelf ook kunnen vinden natuurlijk):

Invoeren chrome://flags en daar de dns resolver disable.
Daarna nog chrome://net-internals/#DNS en die dns cache legen.

Chrome volledig sluiten. Dns66 starten en hierna werkt het perfect.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 20-08-2019 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
l3art schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 07:00:
[...]

Ja klopt je moet nog even in Chrome het volgende doen voor het werkt (met even zoeken had je dit zelf ook kunnen vinden natuurlijk):

Invoeren chrome://flags en daar de dns resolver disable.
Daarna nog chrome://net-internals/#DNS en die dns cache legen.

Chrome volledig sluiten. Dns66 starten en hierna werkt het perfect.
Ik heb dat gevonden, echter werkt het nog steeds niet. Er komen nog zeer veel ads door. Ook in apps anzich. Adaway deed het altijd perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Darkz0rs schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:33:
[...]

Ik heb dat gevonden, echter werkt het nog steeds niet. Er komen nog zeer veel ads door. Ook in apps anzich. Adaway deed het altijd perfect.
Vreemd, want hier komt er niks doorheen. Niet in apps en niet in de browser. Wordt Dns66 niet steeds afgesloten door miui bij jou? Host fileren staat aan en is ge-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
l3art schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:20:
[...]

Vreemd, want hier komt er niks doorheen. Niet in apps en niet in de browser. Wordt Dns66 niet steeds afgesloten door miui bij jou? Host fileren staat aan en is ge-update?
Ja, dat staat het. Hij werd wel steeds afgesloten maar dat heb ik uitgezet.

Ik heb ook een issue met Flitsmeister. Deze laat op de mi9t de kaart niet meer zien. Is gewoon zwart.

Maar komt allemaal wel goed. Ik zal vanavond even de bootloader unlocken. En dan zien we wel even hoelang ik mag wachten. Anzich ben ik wel tevreden met het toestel. Snel en ik vind miui erg leuk.

[ Voor 17% gewijzigd door Darkz0rs op 20-08-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-05 13:41
Iemand al getest of twrp + magisk een probleem vormt voor Netflix Widevine? Dit toestel lijkt wel prettig om eens een filmpje te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Spacewide schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:45:
Iemand al getest of twrp + magisk een probleem vormt voor Netflix Widevine? Dit toestel lijkt wel prettig om eens een filmpje te kijken.
Nope, widevine blijft L1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik heb interesse in dit toestel, vooral vanwege de goede camera en accu. Hoe zit het precies met privacy/spyware van de default ROM als ik hem bestel bij Mobiel.nl?

Mocht het echt qua privacy nogal erg zijn ben ik bereid LineageOS erop te installeren, maar dat is ook eigenlijk de enige custom ROM die mij wat lijkt. Als ik MIUI ga gebruiken, ben ik van plan gewoon de default ROM te gebruiken en geen custom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Via mobiel.nl zal je de EEA versie krijgen. Die heeft minder bloatware en is wat beter beschermd tegen privacy omdat verzamelde gegevens niet naar China gaan maar naar Singapore. Wat precies wel en wat niet kan niemand je echt uitleggen denk ik.

Lineage os is inderdaad de meest bekende. Maar dan heb je ook nog de vele roms gebaseerd op aosp. Voor de 9T zijn er nog niet heel veel roms, maar dat zal nog wel komen.

Vragen over privacy ed kunnen overigens het beste in het ervaringen topic en vragen over custom roms hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Stefan22 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:02:
Ik heb interesse in dit toestel, vooral vanwege de goede camera en accu. Hoe zit het precies met privacy/spyware van de default ROM als ik hem bestel bij Mobiel.nl?

Mocht het echt qua privacy nogal erg zijn ben ik bereid LineageOS erop te installeren, maar dat is ook eigenlijk de enige custom ROM die mij wat lijkt. Als ik MIUI ga gebruiken, ben ik van plan gewoon de default ROM te gebruiken en geen custom.
LineageOS werkt in principe prima, ondanks dat het een onofficiële ROM is.
Wat helaas érg jammer is, is dat de fingerprint scanner en de Auxiliary cams nog niet ondersteund worden.
Verder heb ik hem nog niet kunnen testen want daarna ben ik overgestapt.

Heb nu de Xiaomi.eu stable 10.3.14 ROM draaien, alles van Google eraf gehaald, ook best veel van Xiaomi, AdAway en AFWall+ (firewall) erop gezet.
Permissies zo dicht mogelijk gezet en in AFWall+ alles wat ik niet kende gewoon geblokkeerd.

Hoop op deze manier de boel nog een beetje te kunnen reduceren en in de tussentijd wacht ik op een Lineage of HavocOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Bedankt voor de informatie. Bij LineageOS ben ik dan even van plan te wachten tot dat de vingerafdruk scanner werkt en dat een officiële release in zicht is. Tot die tijd zal ik dat de stock ROM gaan gebruiken, mocht ik voor dit toestel gaan. De andere keuze is een Mate 20, waar natuurlijk geen enkele mogelijkheid voor een custom ROM is.

Iemand hier trouwens nog bekend met GSI's op de 9T?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 08:55

dCY

vraagje, wordt de radio en modem weleens geupdate bij xiaomi?

ik heb nu een oneplus 3, daar kan ik nu de radio en modem los updaten indien nodig is ivm lineageos.
voor beter ontvanhst, battery life e.d.

zelf ben ik nog de kat uit de boom aan t kijken.. die 9t is echt een leuke telefoon.

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Vanwege een 'hardware' probleem (low brightness zie je een soort vlek in 't scherm) heb ik het toestel.. unlocked.. RMA gestuurd. Nu krijg ik dus terug dat ze 'm niet behandelen omdat het toestel 'gemodificeerd is'.

Wat zijn mijn rechten precies? Misschien iemand die met dit bijltje gehakt heeft?
Het toestel is binnen EU aangekocht.

Ik was naief in de veronderstelling dat software (en al helemaal een officiele bootloader unlock) weinig van doen heeft met hardware gerelateerde defecten en ik dus gewoon garantie kon claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
CT schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:26:
Vanwege een 'hardware' probleem (low brightness zie je een soort vlek in 't scherm) heb ik het toestel.. unlocked.. RMA gestuurd. Nu krijg ik dus terug dat ze 'm niet behandelen omdat het toestel 'gemodificeerd is'.

Wat zijn mijn rechten precies? Misschien iemand die met dit bijltje gehakt heeft?

Ik was naief in de veronderstelling dat software (en al helemaal een officiele bootloader unlock) weinig van doen heeft met hardware gerelateerde defecten en ik dus gewoon garantie kon claimen.
Jurist op zetten. Mooie brief laten typen en je garantie is weer een feit. Wie heeft overigens je garantie geweigerd? Waarom heb je niet gewoon weer je bootloader locked?

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Darkz0rs schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:02:
[...]

Jurist op zetten. Mooie brief laten typen en je garantie is weer een feit. Wie heeft overigens je garantie geweigerd? Waarom heb je niet gewoon weer je bootloader locked?
Omdat ik helaas nog geen 'flashable' versie van de 9T kan vinden. Je kunt namelijk wel de bootloader simpel 'locken' maar dan bricked de hele telefoon en heb je de 'flash' fabrieksversie nodig van de global of china rom, en deze was nergens te vinden. Ook het locken met eerst de global rom erop zetten bricked de telefoon. En het kosten me uiteindelijk zoveel tijd en gedoe dat ik 'm nog wel binnen de gezette tijd van de garantie wilde terug sturen ;) anders had ik wel gewacht om juist deze ellende te voorkomen.

Maar als ik bijv. Paypal inschakel en aangeef dat de geweigerde garantie claim niet klopt, is er dan een zaak? Want een jurist e.d. is me ook niet echt de tijd meer waard :P

• Darkz0rs
@CT maar wie heeft de garantie geweigerd?

(Heb je geen rechtsbijstand?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
CT schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:26:

nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Thanks, zoiets zocht ik, met name de links naar de EU wetten e.d.
Darkz0rs schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:19:
@CT maar wie heeft de garantie geweigerd?

(Heb je geen rechtsbijstand?)
De verkoper was via ebay, in EU, maar is uiteindelijk een hong-konger als puntje bij paaltje komt. De sale was EU-basis. Dus met de voorgenoemde bronnen zal ik nog 1 mail er aan wagen en dan gewoon dispute op paypal openen met dezelfde bronnen en dan zien we wel weer, ik heb er geen haast bij maar het is nu een principe kwestie geworden voor mijn gevoel.

En nee ik heb geen rechtsbijstand, maar ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat zo'n vezekering de moeite neemt om naar hongkong brieven te gaan sturen voor een simpele consumenten aankoop. Kan het mis hebben uiteraard :P

• Darkz0rs
CT schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:29:
[...]

Thanks, zoiets zocht ik, met name de links naar de EU wetten e.d.

[...]

En nee ik heb geen rechtsbijstand, maar ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat zo'n vezekering de moeite neemt om naar hongkong brieven te gaan sturen voor een simpele consumenten aankoop. Kan het mis hebben uiteraard :P
Je heb het inderdaad mis. Je recht is je recht

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-05 09:16
Darkz0rs schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:01:
[...]

Je heb het inderdaad mis. Je recht is je recht
Wel geestig, want Belsimpel geeft ook aan dat ze de garantie vervalt wanneer je de bootloader unlocked.

Ik had ze dit letterlijk gevraagd, vervalt mijn garantie als ik bootloader unlock?
Antwoord wat ik kreeg ging er vanuit dat ik er aangepaste software op het toestel zou zetten.
Als reactie aangegeven dat ik alleen wilde rooten en dit geen invloed zou hebben bij bv een defecte usb poort.Kreeg ik dit terug:

Beste meneer Mol,

Bedankt voor je e-mail aan Belsimpel.

Ook bij het rooten van je toestel vervalt daarmee de garantie. Ik zou dit dus ook niet aanraden mits je je toestel nog wil annuleren. Fabrikanten accepteren toestellen niet als daar een bewijs van rooten op terug te vinden is. Dit is ook terug te lezenop https://www.androidplanet.nl/spotlight/rooten/.

Ondanks dat een root niks met een defecte oplaadpoort te maken heeft, vervalt de volledige garantie in geval van het rooten van je toestel.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:56
Mole schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:45:
[...]

Wel geestig, want Belsimpel geeft ook aan dat ze de garantie vervalt wanneer je de bootloader unlocked.

Ik had ze dit letterlijk gevraagd, vervalt mijn garantie als ik bootloader unlock?
Antwoord wat ik kreeg ging er vanuit dat ik er aangepaste software op het toestel zou zetten.
Als reactie aangegeven dat ik alleen wilde rooten en dit geen invloed zou hebben bij bv een defecte usb poort.Kreeg ik dit terug:
[...]
Grappige link, weinig betrouwbare bron. Ik zou hem het volgende nieuwsbericht terugsturen: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak.

• Darkz0rs
Ze kunnen op hun kop gaan staan, als ik Linux installeer op mijn Windows pc heb ik gewoon garantie

Ik zie ook nergens een unroot en relock tutorial. Om dan eventueel weer garantie te kunnen claimen.

[ Voor 34% gewijzigd door Darkz0rs op 22-08-2019 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
De pro versie heeft inmiddels officiele HAVOC OS. De dev gaat hem ook porten naar de non-pro versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
X-tiaan schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:41:
De pro versie heeft inmiddels officiele HAVOC OS. De dev gaat hem ook porten naar de non-pro versie.
Nice! Die was ook volledig Google vrij toch als ik het goed heb begrepen??
Zoja, ga ik die zeker gebruiken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmm ik dacht even de Greek recovery te flashen. Dat ging prima en startte ook netjes op, maar daar hield het bij op. Het systeem opnieuw opstarten zat er niet meer in. Elke keer werd de telefoon gereboot naar de recovery. Heb nu de data partitie maar weer geformatteerd en ga zo de laatste EEU rom er maar opnieuw opzetten. Hopelijk start hij dan wel opnieuw op. Balen dit, want heb totaal gaan zin om de hele telefoon weer opnieuw te moeten instellen :(

Hopelijk laadt hij dan wel gewoon de rom. Anders maar weer een andere recovery proberen.

edit:
Dat werkt. Kon nu natuurlijk niet magisk installeren omdat die gewist was van mn telefoon (ok kon, wel maar dat kostte meer moeite ;) )
Nu vanuit google cloud maar zoveel als mogelijk automatisch terug laten zetten. Root laat ik nu maar even voor wat het is. Als mn telefoon zo meteen maar weer up and running is. Laat ik die paar google apps er voorlopig wel gewoon even tussen staan. Later misschien met de xiaomi tool nog wat rommelen.

[ Voor 38% gewijzigd door 13art op 23-08-2019 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
l3art schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:16:
Hmm ik dacht even de Greek recovery te flashen. Dat ging prima en startte ook netjes op, maar daar hield het bij op. Het systeem opnieuw opstarten zat er niet meer in. Elke keer werd de telefoon gereboot naar de recovery. Heb nu de data partitie maar weer geformatteerd en ga zo de laatste EEU rom er maar opnieuw opzetten. Hopelijk start hij dan wel opnieuw op. Balen dit, want heb totaal gaan zin om de hele telefoon weer opnieuw te moeten instellen :(

Hopelijk laadt hij dan wel gewoon de rom. Anders maar weer een andere recovery proberen.

edit:
Dat werkt. Kon nu natuurlijk niet magisk installeren omdat die gewist was van mn telefoon (ok kon, wel maar dat kostte meer moeite ;) )
Nu vanuit google cloud maar zoveel als mogelijk automatisch terug laten zetten. Root laat ik nu maar even voor wat het is. Als mn telefoon zo meteen maar weer up and running is. Laat ik die paar google apps er voorlopig wel gewoon even tussen staan. Later misschien met de xiaomi tool nog wat rommelen.
Waarom beperk je je niet gewoon tot TWRP? Werkt volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
X-tiaan schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:16:
[...]

Waarom beperk je je niet gewoon tot TWRP? Werkt volledig.
Dat is twrp. Er zijn verschillende varianten gemaakt. Ik had die van het LR team maar die leek niet compatible met de laatste EEU rom. Althans hij startte niet meer op naar de recovery. Had op xda gezien dat die inderdaad niet compatible was met de laatste EEU rom. Dus wilde ik er eentje op zetten die er compatible was en kwam uit op de twrp van Griekse makelaardij. Maar goed blijkbaar gaat dat toch niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
l3art schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:19:
[...]

Dat is twrp. Er zijn verschillende varianten gemaakt. Ik had die van het LR team maar die leek niet compatible met de laatste EEU rom. Althans hij startte niet meer op naar de recovery. Had op xda gezien dat die inderdaad niet compatible was met de laatste EEU rom. Dus wilde ik er eentje op zetten die er compatible was en kwam uit op de twrp van Griekse makelaardij. Maar goed blijkbaar gaat dat toch niet helemaal goed.
Oww, my bad. Merk op dat er verschillende versies zijn voor de pro en non-pro versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
X-tiaan schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:00:
[...]

Oww, my bad. Merk op dat er verschillende versies zijn voor de pro en non-pro versie.
Ook dat nog inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Gaat lekker hier maar niet heus. Vandaag dacht ik, laat ik eens kijken wat die mi flash tool kan.
Telefoon er aan gehangen, boot automatisch zoals de tool al zei, daarna, zonder dat ik maar iets gedaan heb, na een reboot constant de melding dat 'telefoon vinden' afgesloten wordt waarna na een paar seconden de telefoon reboot naar de officiële recovery. Kortom ik kon weer niks met mijn telefoon.

Uit wanhoop maar weer een TWRP recovery geflashed. Dat werkte niet. In die zin dat de telefoon wel weer opstart, maar dat de Wifi nu niet meer aangezet kan worden. Heb nu een nieuwe TWRP gevonden, dus die ga ik nu maar installeren om te zien of die wel werkt....

Zelfde probleem als de vorige keer, blijft rebooten naar de recovery....
Ben bang dat ik weer uit ga komen op een format van data en weer opnieuw kan beginnen. KAK!!!

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 25-08-2019 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@l3art dit soort zaken maken me wel hufterig voor root hehehe. Tot nu toe heb ik al me toestellen geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Darkz0rs schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:40:
@l3art dit soort zaken maken me wel hufterig voor root hehehe. Tot nu toe heb ik al me toestellen geroot.
Haha ik ook, maar hier gaat er ergens niet goed, maar wat weet ik niet. Tot de update naar 10.3.12 ging het goed. Daarna wat issues. Het is wel weer te herstellen, maar kost weer zoveel tijd.

Edit:
Lees net, dat voor het installeren van TWRP de data partitie geformatteerd moet worden, dan TWRP rebooten en dan interne opslag munten en vervolgens het systeem rebooten. Ben je dus alsnog alles wat je opgeslagen hebt kwijt... Het is me alleen niet duidelijk of je dan ook meteen alle apps opnieuw moet installeren... Lijkt me wel.

Dat rooten en alles wat er bij komt kijken wordt er zo niet eenvoudiger op.

[ Voor 33% gewijzigd door 13art op 25-08-2019 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
l3art schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:17:
[...]

Haha ik heb er ook kennis mee gemaakt.
Heb het toestel bijna 3 weken unlocked en ben nu pas op het punt dat ik hem bijna (volledig) kan en ga omwisselen voor mijn huidige toestel :+
In die tussentijd alleen maar bezig geweest met roms erop zetten, ermee spelen, instellingen en appjes er op zetten en er dan uiteindelijk achter komen dat het toch niet gaat werken of niet naar wens werkt.

Eerst begonnen met LineageOS, die had ik volledig naar wens geconfigureerd met appjes en instellingen en toen kwam ik er als laatste achter dat die de Auxiliary cams helemaal niet ondersteund 8)7
Toen Xiaomi.eu 10.3.14 erop gezet, helemaal naar wens gemaakt met appjes en instellingen, had ik vervolgens weer iets fout gedaan wat weer resulteerde in een boot loop en ik had geen back up gemaakt, kon ik weer opnieuw beginnen |:(

Nu zover dat ik alle appjes er weer op heb zitten en instellingen zo goed als in orde zijn, dus nu maak ik steeds een backup voor als het weer fout gaat :9

Voor nu werk ik op Xiaomi.eu 10.3.14 tot LineageOS/HacovOS volledig ondersteund wordt/werkt op de Mi 9T en dan stap ik weer over :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
l3art schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:17:
[...]

Haha ik ook, maar hier gaat er ergens niet goed, maar wat weet ik niet. Tot de update naar 10.3.12 ging het goed. Daarna wat issues. Het is wel weer te herstellen, maar kost weer zoveel tijd.

Edit:
Lees net, dat voor het installeren van TWRP de data partitie geformatteerd moet worden, dan TWRP rebooten en dan interne opslag munten en vervolgens het systeem rebooten. Ben je dus alsnog alles wat je opgeslagen hebt kwijt... Het is me alleen niet duidelijk of je dan ook meteen alle apps opnieuw moet installeren... Lijkt me wel.

Heb je je lockscreen security uitgezet voordat je begon met flashen? Zie ook de guide in de eerste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
X-tiaan schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:10:
[...]

Heb je je lockscreen security uitgezet voordat je begon met flashen? Zie ook de guide in de eerste post.
Nu je het zegt, nee dat heb ik niet. Maar ik vraag me ook af of dat in deze nodig is.
Bij vorige toestellen was het in ieder geval nooit nodig. Het kan problemen geven dat de boel encrypted blijft (wel eens gehad op de oneplus), maar 9 van de 10 keer gaat het goed. Nu met het flashen van TWRP ook, hij vraagt netjes om mijn ww en ik kom TWRP in en de boel wordt decrypted.

Het ging in deze ook niet om het flashen van een rom maar om het er op zetten van TWRP.

Maar goed zoals het er nu naar uitziet, kan dat dus alleen door TWRP er op te zetten, binnen TWRP de data partitie te formatteren, dan TWRP te herstarten, Interne opslag te mounten (geen idee waarom) en dan het systeem te booten. Met het formatteren van data is ook het verwijderen van de ww/vergrendeling overbodig aangezien je toch weer helemaal opnieuw begint.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 26-08-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
l3art schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:49:
[...]

Nu je het zegt, nee dat heb ik niet. Maar ik vraag me ook af of dat in deze nodig is.
Bij vorige toestellen was het in ieder geval nooit nodig. Het kan problemen geven dat de boel encrypted blijft (wel eens gehad op de oneplus), maar 9 van de 10 keer gaat het goed. Nu met het flashen van TWRP ook, hij vraagt netjes om mijn ww en ik kom TWRP in en de boel wordt decrypted.

Het ging in deze ook niet om het flashen van een rom maar om het er op zetten van TWRP.

Maar goed zoals het er nu naar uitziet, kan dat dus alleen door TWRP er op te zetten, binnen TWRP de data partitie te formatteren, dan TWRP te herstarten, Interne opslag te mounten (geen idee waarom) en dan het systeem te booten. Met het formatteren van data is ook het verwijderen van de ww/vergrendeling overbodig aangezien je toch weer helemaal opnieuw begint.
Volgens mij is tegenwoordig alles encrypted zodra je lockscreen security hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
X-tiaan schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 20:03:
[...]

Volgens mij is tegenwoordig alles encrypted zodra je lockscreen security hebt.
Klopt, maar zolang TWRP om het wachtwoord vraagt is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
l3art schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 20:45:
[...]

Klopt, maar zolang TWRP om het wachtwoord vraagt is er geen probleem.
Weet je de decryption key? Dan is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
X-tiaan schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:54:
[...]

Weet je de decryption key? Dan is er geen probleem.
Precies dat is je 'login' wanneer je normaal opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Oke, wie kan mij helpen want ik weet niet meer wat ik het moet zoeken of op moet lossen:

Niet één Playstore alternatief lijkt mijn apps te kunnen updaten.
Ik gebruik Aptoide, echter krijg ik het met deze app niet voor elkaar om mijn apps automatisch te updaten.
Krijg dan steeds de melding "App not installed".

Dus ik dacht ik ga een andere proberen, had goede dingen gelezen over Aurora.
Hier EXACT hetzelfde... Toen maar eens Yalpstore geprobeerd, wederom hetzelfde....

Apps hebben de volgende permissies:

- Autostart
- Permissie voor Storage
- Permissie voor Start in Background
- Permissie voor Permanente notification
- Battery saver uit
- Install apps from unknown sources = Aan.

Wie o wie kan mij helpen? Wat doe ik fout want ik snap er geen drol van.
Mis ik nou iets ofzo?

EDIT: Na wat instellingen te hebben nagekeken is het in Aurora Store gelukt.
Onder settings is een kopje met Downloads, daar heb ik de optie "Download apps in internal storage" aangezet.
En onder "Installations" opties de installatie methode op "Root" gezet.

Echter WhatsApp wilt ie nog steeds niet automatisch updaten, die heb ik moeten verwijderen en de meest recente versie als APK moeten installeren.

[ Voor 23% gewijzigd door Milo44 op 27-08-2019 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Pro 128Gb is binnen met Global Rom erop.
Ziet er wel netjes uit eigenlijk en behalve dat je veel moet zoeken waar wat in te stellen en direct Nova Launcher erop ziet het er top uit.

En nu 168 uur wachten.......

[ Voor 77% gewijzigd door snah001 op 28-08-2019 21:03 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
https://xiaomi.eu/communi...-on-xiaomi-eu-roms.52004/

Hier zaten veel mensen op de wachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allessendro
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-04 12:40
Nog 168 uur wachten tot je kunt rooten en je dus de garantie vervalt?
Dat laatste houdt me tegen om in NL een 9t pro te bestellen, als je toch geen garantie na rooten krijgt kunt je bijna net zo goed in China bestellen...
Of is er een goede manier om de 9T pro root volledig ongedaan te maken en niet te traceren?
snah001 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:57:
De Pro 128Gb is binnen met Global Rom erop.
Ziet er wel netjes uit eigenlijk en behalve dat je veel moet zoeken waar wat in te stellen en direct Nova Launcher erop ziet het er top uit.

En nu 168 uur wachten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04
Je garantie vervalt dus niet, althans wettelijk gezien mag het niet. Of ze lastig gaan doen is een tweede.

[ Voor 21% gewijzigd door DrNizeGuy op 28-08-2019 22:27 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste