Mole schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:45:
[...]
Wel geestig, want Belsimpel geeft ook aan dat ze de garantie vervalt wanneer je de bootloader unlocked.
Ik had ze dit letterlijk gevraagd, vervalt mijn garantie als ik bootloader unlock?
Antwoord wat ik kreeg ging er vanuit dat ik er aangepaste software op het toestel zou zetten.
Als reactie aangegeven dat ik alleen wilde rooten en dit geen invloed zou hebben bij bv een defecte usb poort.Kreeg ik dit terug:
Beste meneer Mol,
Bedankt voor je e-mail aan Belsimpel.
Ook bij het rooten van je toestel vervalt daarmee de garantie. Ik zou dit dus ook niet aanraden mits je je toestel nog wil annuleren. Fabrikanten accepteren toestellen niet als daar een bewijs van rooten op terug te vinden is. Dit is ook terug te lezenop https://www.androidplanet.nl/spotlight/rooten/.
Ondanks dat een root niks met een defecte oplaadpoort te maken heeft, vervalt de volledige garantie in geval van het rooten van je toestel.
Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Ik heb ook een mail naar Belsimpel gestuurd met de vraag of de garantie vervalt als ik de bootloader van mijn toestel unlock om er een andere ROM op te zetten (zonder root), maar wat ik uit hun antwoord opmaak is dat de garantie NIET vervalt:
''Beste meneer/mevrouw,
Bedankt voor je e-mail aan Belsimpel.
...
Standaard zit er twee jaar garantie op alle toestellen die wij verkopen. Deze garantie kan om enkele redenen komen te vervallen. Deze redenen zijn:
- Het reparatiebedrijf constateert gebruikersschade in de vorm van val-, stoot-, druk- of vochtschade
- Het toestel is geopend door een derde partij.
Bij ons is er niets bekend over dat de garantie ook komt te vervallen als er een nieuwe ROM op een toestel wordt geïnstalleerd. We gaan er daarom vanuit dat deze informatie niet klopt en een toestel waarop een nieuwe ROM geïnstralleerd is gewoon binnen de garantie gerepareerd kan worden, mits er geen sprake is van het bovengenoemde.
Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,''
Als ik dit lees zou de garantie dus gewoon blijven bij unlocken van de bootloader