Acties:
  • +1 Henk 'm!
Allessendro schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:10:
Nog 168 uur wachten tot je kunt rooten en je dus de garantie vervalt?
Dat laatste houdt me tegen om in NL een 9t pro te bestellen, als je toch geen garantie na rooten krijgt kunt je bijna net zo goed in China bestellen...
Of is er een goede manier om de 9T pro root volledig ongedaan te maken en niet te traceren?

[...]
Helemaal fout, de garantie vervalt niet en ieder NL verkooppunt moet zich aan de wet houden en daarin is vastgelegd dat unlocken en rooten de garantie niet doet vervallen.

Zie: https://blog.iusmentis.co...en-bij-root-of-jailbreak/

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:16
Zijn er nu ook al opties om het toestel weer helemaal te unrooten en te locken. Zonder brick?

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:43
Darkz0rs schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:57:
Zijn er nu ook al opties om het toestel weer helemaal te unrooten en te locken. Zonder brick?
@Darkz0rs jij had toch ergens een discussie met leverancier over garantie en verwijdern bootloader? Ben toch wel benieuwd hoe dit afloopt of is afgelopen

• Darkz0rs
hopiconjo schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:24:
[...]

@Darkz0rs jij had toch ergens een discussie met leverancier over garantie en verwijdern bootloader? Ben toch wel benieuwd hoe dit afloopt of is afgelopen
Nee dat was ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris92
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 14:53
Ik heb een vraagje over het unlocken van de bootloader (voor het installeren van een .eu rom). Kun je uberhaupt een custom ROM installeren zonder root? Ik lees op dit forum dat Belsimpel zegt dat de garantie vervalt bij het unlocken van de bootloader, maar kun je de bootloader ook weer locken (en de originele ROM op het toestel zetten), waardoor je geen gezeur krijgt bij garantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:46
Floris92 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:46:
Ik heb een vraagje over het unlocken van de bootloader (voor het installeren van een .eu rom). Kun je uberhaupt een custom ROM installeren zonder root? Ik lees op dit forum dat Belsimpel zegt dat de garantie vervalt bij het unlocken van de bootloader, maar kun je de bootloader ook weer locken (en de originele ROM op het toestel zetten), waardoor je geen gezeur krijgt bij garantie?
Root en je bootloader unlocken zijn twee verschillende dingen.
Dus ja, je kan zonder rooten een andere rom installeren. Daarvoor is het vereiste dat je je bootloader unlockt is en dat je een custom recovery hebt draaien.

In principe kan je de originele rom er weer op zetten en daarna je bootloader weer locken. Overigens kan belsimpel zoveel zeggen, maar ze mogen niet je telefoon weigeren en garantie ontzeggen omdat je bootloader unlockt is. Daar is hier al een paar keer wat over gezegd.

That being said, vaak trek je als consument aan het kortste eind omdat ze gewoon steevast blijven weigeren. Ik vraag me af wat er gebeurd als iemand gaat dreigen met een rechtzaak. Maar ja die kosten zullen niet opwegen tegen het krijgen van je gelijk.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Hebben mensen hier ervaren met deze Xiaomi Tool?

Werkt dit ook zonder root access?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
dCY schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:18:

Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

Ik vond er niet heel veel bijzonders aan om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 21:10
Ik heb zojuist mijn 9t Pro unlocked. twrp install gaat goed, maar wilde xiaomi.eu rom erop. Gaat niet lukken, want deze roms zijn voor codename "raphael" en de mi 9t pro is codename "" (dit geeft twrp dus aan).

Nu opzoek naar een wel werkende

EDIT:
Gelukt! een andere twrp gevonden (wel in het chinees, maar als je weet waar de je moet klikken.. ;) )
De 9t pro word nu wel gezien als een k20 pro, maar hey, gewoon band 20 en widevine L1!

[ Voor 36% gewijzigd door DrNizeGuy op 31-08-2019 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:14

Werkt idd zonder root. Alle Xiaomi zooi en meeste niet verwijderbare (voor-geïnstalleerde) apps kan hiermee gelukkig verwijderd worden. Vindt het een zeer handig tooltje!.

Ben gewoon erg tevreden met de huidige configuratie > originele globale rom, vrij van Xiaomi/google zooi + Nova launcher prime. Dit is de enige reden dat ik nog niet custom rom ben gegaan, want voor mij persoonlijk niet nodig (dankzij dit tooltje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik heb nu de xiaomi.eu rom draaien en ik moet zeggen dat ik er uitermate tevreden over ben. Er zitten meer handigheidjes is, sommige dingen zijn ook wat logischer dan in de stock EEU rom.

Twee kleine voorbeeldjes:
- In de camera app hoef je nu niet eerst naar instellingen te gaan om verschillende foto formaten te kiezen. 1:1, 4:3, 16:9 kan allemaal met het icoontje bovenin.
- In de xiaomi.eu rom kan je instellen dat twee keer achter elkaar de aan/uit knop indrukken de zaklamp aan gaat (of een andere actie als je dat wil). Schijnt ook in de global een eeu te zitten. 7(8)7

Bovenal een hoop minder xiaomi rommel. Ook lijkt de rom zuiniger in het verbruik. Afgelopen nacht maar 2% van de accu af (in 7 uur tijd).

Ik blijf voorlopig deze rom maar even gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 01-09-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
l3art schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:51:
Ik heb nu de xiaomi.eu rom draaien en ik moet zeggen dat ik er uitermate tevreden over ben. Er zitten meer handigheidjes is, sommige dingen zijn ook wat logischer dan in de stock EEU rom.

Twee kleine voorbeeldjes:
- In de camera app hoef je nu niet eerst naar instellingen te gaan om verschillende foto formaten te kiezen. 1:1, 4:3, 16:9 kan allemaal met het icoontje bovenin.
- In de xiaomi.eu rom kan je instellen dat twee keer achter elkaar de aan/uit knop indrukken de zaklamp aan gaat (of een andere actie als je dat wil).

Bovenal een hoop minder xiaomi rommel. Ook lijkt de rom zuiniger in het verbruik. Afgelopen nacht maar 2% van de accu af (in 7 uur tijd).

Ik blijf voorlopig deze rom maar even gebruiken.
Ik heb zojuist iets gedaan waardoor ik een bootloop heb en recovery geen beeld meer geeft (wel adb herkenbaar)
vraag: heb jij de k20 pro of 9t pro? Welke recovery heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
DrNizeGuy schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 23:04:
[...]

Ik heb zojuist iets gedaan waardoor ik een bootloop heb en recovery geen beeld meer geeft (wel adb herkenbaar)
vraag: heb jij de k20 pro of 9t pro? Welke recovery heb je gebruikt?
Geen van beiden ;-) Ik heb de 9T.

Overigens kan ik je aanraden om deze te downloaden. Dan heb je een map met een script (het *.bat bestand) en dan in het mapje de twrp die daar te vervangen door eentje geschikt voor jouw toestel (als je een 9T of M20 hebt hoef je niks te doen). Gewoon doen wat we staat en dan moet het goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
l3art schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 23:10:
[...]

Geen van beiden ;-) Ik heb de 9T.

Overigens kan ik je aanraden om deze te downloaden. Dan heb je een map met een script (het *.bat bestand) en dan in het mapje de twrp die daar te vervangen door eentje geschikt voor jouw toestel (als je een 9T of M20 hebt hoef je niks te doen). Gewoon doen wat we staat en dan moet het goed komen.
Bedankt voor de tip, maar helaas.. we prutsen weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 20:53
@l3art Zaklamp met aan/uit knop zit ook in de global rom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
vinom schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 23:32:
@l3art Zaklamp met aan/uit knop zit ook in de global rom :)
Bij de Eeu rom was ik dit nog niet tegen gekomen. Maar kan aan mij liggen natuurlijk. Of het zit wel in de global maar niet in de eeu. Hoe dan ook in de eeu rom missen zaken die wel in de xiaomi.eu rom zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 01-09-2019 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
l3art schreef op zondag 1 september 2019 @ 07:32:
[...]

Bij de Eeu rom was ik dit nog niet tegen gekomen. Maar kan aan mij liggen natuurlijk. Of het zit wel in de global maar niet in de eeu. Hoe dan ook in de eeu rom missen zaken die wel in de xiaomi.eu rom zitten.
Zowel in globale als EU kan je zaklamp toewijzen aan bv 2x aan/uit knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
hopiconjo schreef op zondag 1 september 2019 @ 10:05:
[...]

Zowel in globale als EU kan je zaklamp toewijzen aan bv 2x aan/uit knop
Ok, dan heb ik dat gemist in een eeu 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Vinden jullie de eeu rom beter dan global?
Dit zijn standaard roms en hebben dan ook niet veel te maken met rooten. Deze vraag hoort dan ook meer thuis in het ervaringen topic.

[ Voor 63% gewijzigd door 13art op 01-09-2019 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

657800

Is het mogelijk om te rooten, adaway installeren, root vervolgens te disablen en systeemupdates OTA te blijven ontvangen?

Dit omdat adaway normaal gezien de systeempartitie aanpast en systeemupdates daarom niet langer automatisch geïnstalleerd kunnen worden. Het is echter al een paar jaar geleden dat ik me nog bezig hield met custom roms, zijn er ondertussen nieuwe ontwikkelingen geweest?

Ik hoop het wel namelijk; ik zou voorlopig gewoon de fabrieksimage willen behouden met oog op stabiliteit maar Adaway blijft onverslaanbaar tav alternatieven (browsers met adblock, dns666/blokkada...)

[ Voor 4% gewijzigd door 657800 op 01-09-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Nee dat gaat niet, want Adaway past je host file aan en daar heb je root voor nodig. Bij een update is je host file weer blanko. Waarom zou je root er niet gewoon ophouden? Ja kan zelf ook de update doen ipv ota.

[ Voor 10% gewijzigd door DrNizeGuy op 01-09-2019 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

657800

DrNizeGuy schreef op zondag 1 september 2019 @ 15:40:
Nee dat gaat niet, want Adaway past je host file aan en daar heb je root voor nodig. Bij een update is je host file weer blanko. Waarom zou je root er niet gewoon ophouden? Ja kan zelf ook de update doen ipv ota.
Ik vreesde het al. Zelf updaten zou ook een optie zijn idd. Twee vragen hierover:
1) Hoe weet je of er nieuwe updates zijn, moet je dat ook steeds handmatig nakijken of krijg je een melding?
2) Als je handmatig update, blijft dan alle data behouden met uizondering van de host file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
1) ik weet niet of je misschien wel een melding krijgt? Anders fora's in de gaten houden. Ik weet wel dat als je xiaomi.eu draait je wel gewoon meldingen krijgt en ota updates kan doen (en wellicht ook bij andere ROMS). En dat is met 2) behoud van data.

Maar als je geen root wilt, waarom dan niet alleen blokada, want hier zitten ook de adblock filters in.

[ Voor 4% gewijzigd door DrNizeGuy op 01-09-2019 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
657800 schreef op zondag 1 september 2019 @ 15:53:
[...]

Ik vreesde het al. Zelf updaten zou ook een optie zijn idd. Twee vragen hierover:
1) Hoe weet je of er nieuwe updates zijn, moet je dat ook steeds handmatig nakijken of krijg je een melding?
2) Als je handmatig update, blijft dan alle data behouden met uizondering van de host file?
1) je krijgt gewoon een melding
2) Data blijft behouden wel krijg je de Google apps ed terug en verlies je root. Je moet sowieso de complete image downloaden en installeren als je root hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Darkz0rs schreef op zondag 1 september 2019 @ 10:49:
Vinden jullie de eeu rom beter dan global?
[mbr] Dit zijn standaard roms en hebben dan ook niet veel te maken met rooten. Deze vraag hoort dan ook meer thuis in het ervaringen topic. [/]
@l3art Volgens hun site is het alles behalve standaard en is het redelijk fors gemodificeerd. Het leek me derhalve een gerechtvaardigde vraag voor de root afdeling. Bovendien dien je root te hebben om hem te kunnen installeren. Hierbij dan ook de onderbouwing van de locatie van de vraagstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Darkz0rs schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:31:
[...]

@l3art Volgens hun site is het alles behalve standaard en is het redelijk fors gemodificeerd. Het leek me derhalve een gerechtvaardigde vraag voor de root afdeling. Bovendien dien je root te hebben om hem te kunnen installeren. Hierbij dan ook de onderbouwing van de locatie van de vraagstelling.
Je haalt dingen door elkaar dan. Eeu is de standaard rom van xiaomi net als de global rom. De xiaomi.eu rom is inderdaad totaal iets anders. Maar dat is dus niet de eeu rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
l3art schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:41:
[...]

Je haalt dingen door elkaar dan. Eeu is de standaard rom van xiaomi net als de global rom. De xiaomi.eu rom is inderdaad totaal iets anders. Maar dat is dus niet de eeu rom.
Gadverdamme! Die bedoel ik inderdaad 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Darkz0rs schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:31:
[...]

Je hebt (mij inziens) ook geen root nodig om rom te installeren, alleen unlocked bootloader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris92
Mole schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:45:
[...]

Wel geestig, want Belsimpel geeft ook aan dat ze de garantie vervalt wanneer je de bootloader unlocked.

Ik had ze dit letterlijk gevraagd, vervalt mijn garantie als ik bootloader unlock?
Antwoord wat ik kreeg ging er vanuit dat ik er aangepaste software op het toestel zou zetten.
Als reactie aangegeven dat ik alleen wilde rooten en dit geen invloed zou hebben bij bv een defecte usb poort.Kreeg ik dit terug:

Beste meneer Mol,

Bedankt voor je e-mail aan Belsimpel.

Ook bij het rooten van je toestel vervalt daarmee de garantie. Ik zou dit dus ook niet aanraden mits je je toestel nog wil annuleren. Fabrikanten accepteren toestellen niet als daar een bewijs van rooten op terug te vinden is. Dit is ook terug te lezenop https://www.androidplanet.nl/spotlight/rooten/.

Ondanks dat een root niks met een defecte oplaadpoort te maken heeft, vervalt de volledige garantie in geval van het rooten van je toestel.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Ik heb ook een mail naar Belsimpel gestuurd met de vraag of de garantie vervalt als ik de bootloader van mijn toestel unlock om er een andere ROM op te zetten (zonder root), maar wat ik uit hun antwoord opmaak is dat de garantie NIET vervalt:

''Beste meneer/mevrouw,

...
Standaard zit er twee jaar garantie op alle toestellen die wij verkopen. Deze garantie kan om enkele redenen komen te vervallen. Deze redenen zijn:
- Het reparatiebedrijf constateert gebruikersschade in de vorm van val-, stoot-, druk- of vochtschade
- Het toestel is geopend door een derde partij.

Bij ons is er niets bekend over dat de garantie ook komt te vervallen als er een nieuwe ROM op een toestel wordt geïnstalleerd. We gaan er daarom vanuit dat deze informatie niet klopt en een toestel waarop een nieuwe ROM geïnstralleerd is gewoon binnen de garantie gerepareerd kan worden, mits er geen sprake is van het bovengenoemde.

Met vriendelijke groet,''

Als ik dit lees zou de garantie dus gewoon blijven bij unlocken van de bootloader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Floris92 schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:23:
[...]

Ik heb ook een mail naar Belsimpel gestuurd met de vraag of de garantie vervalt als ik de bootloader van mijn toestel unlock om er een andere ROM op te zetten (zonder root), maar wat ik uit hun antwoord opmaak is dat de garantie NIET vervalt:

''Beste meneer/mevrouw,

...
Standaard zit er twee jaar garantie op alle toestellen die wij verkopen. Deze garantie kan om enkele redenen komen te vervallen. Deze redenen zijn:
- Het reparatiebedrijf constateert gebruikersschade in de vorm van val-, stoot-, druk- of vochtschade
- Het toestel is geopend door een derde partij.

Bij ons is er niets bekend over dat de garantie ook komt te vervallen als er een nieuwe ROM op een toestel wordt geïnstalleerd. We gaan er daarom vanuit dat deze informatie niet klopt en een toestel waarop een nieuwe ROM geïnstralleerd is gewoon binnen de garantie gerepareerd kan worden, mits er geen sprake is van het bovengenoemde.

Met vriendelijke groet,''

Als ik dit lees zou de garantie dus gewoon blijven bij unlocken van de bootloader
Zo lees ik het ook en had eigenlijk niet anders verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-06 16:23

Ik heb gister avond even zitten spelen met deze tool. echter durf ik niet alle apps te verwijderen.
Weet iemand of er apps op staan welke je er eigenlijk niet af moet gooien om de telefoon te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Joshua... schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:24:
[...]

Ik heb gister avond even zitten spelen met deze tool. echter durf ik niet alle apps te verwijderen.
Weet iemand of er apps op staan welke je er eigenlijk niet af moet gooien om de telefoon te laten werken?
YouTube: REMOVE UNWANTED APPS from XIAOMI PHONES | De-Bloat Xiaomi | हिन्दी

volgens mij kan je ook de apps restoren als je ze verwijderd hebt. Je kan zo ook disablen

[ Voor 9% gewijzigd door hopiconjo op 03-09-2019 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-05 12:36
657800 schreef op zondag 1 september 2019 @ 15:21:
Is het mogelijk om te rooten, adaway installeren, root vervolgens te disablen en systeemupdates OTA te blijven ontvangen?

Dit omdat adaway normaal gezien de systeempartitie aanpast en systeemupdates daarom niet langer automatisch geïnstalleerd kunnen worden. Het is echter al een paar jaar geleden dat ik me nog bezig hield met custom roms, zijn er ondertussen nieuwe ontwikkelingen geweest?

Ik hoop het wel namelijk; ik zou voorlopig gewoon de fabrieksimage willen behouden met oog op stabiliteit maar Adaway blijft onverslaanbaar tav alternatieven (browsers met adblock, dns666/blokkada...)
Ik raad het volgende aan: Installeer Magisk. Je kan root acces krijgen via Magisk. Dit is een systemless root. Je kan OTA blijven gebruiken en ook apps die root kunnen detecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hopiconjo
Heb EU rom 10.3.15 succesvol geflashed met twrp versie van 4pda. Magisk ook zonder problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Joshua... schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:24:
[...]

Alleen de apps die je veilig kunt verwijderen worden weergegeven in die tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-06 16:23
David13 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:57:
[...]

Alleen de apps die je veilig kunt verwijderen worden weergegeven in die tool.
Ok bedankt. Hebben jullie alle apps er af gegooid of zitten er wat handige tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

l3art schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:51:
Ik heb nu de xiaomi.eu rom draaien
Wait... dit is niet officieel van Xiaomi?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
Sando schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:42:
[...]

Wait... dit is niet officieel van Xiaomi?
Nope. Het is wat verwarrend de namen maar hier nogmaals de uitleg.

Officieel: global en global eeu
Niet officieel: xiaomi.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-06 08:13
l3art schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:45:
[...]

Nope. Het is wat verwarrend de namen maar hier nogmaals de uitleg.

Officieel: global en global eeu
Niet officieel: xiaomi.eu
Oh dat verklaard.
Morgen heb ik m'n tele binnen.
Mi account aangemaakt en morgen meteen unlock aanvragen.

Duurt het voor iedereen 7 dagen voor "approval" of kan het ook sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Spacewide schreef op woensdag 4 september 2019 @ 03:35:
[...]

Oh dat verklaard.
Morgen heb ik m'n tele binnen.
Mi account aangemaakt en morgen meteen unlock aanvragen.

Duurt het voor iedereen 7 dagen voor "approval" of kan het ook sneller?
Verschilt per toestel. Las dat iemand met een pro toestel meteen kon unlocken. Ik zelf heb met de 9T een week moeten wachten waar iemand op reddit het had over 72uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:21
Zijn er nog veel voordelen van de Xiaomi.EU rom ten opzicht van die op een Mi 9T Pro van amazon.it geinstalleerd staat?
Kon nog geen TWRP vinden voor de 9T Pro, wel eentje voor de K20 pro, maar weet niet of deze ook werkt?
TWRP_raphael_K20PRO.zip https://androidfilehost.com/?fid=6006931924117906979
Dit lijkt me dan de laatste Xiaomi.eu rom:
https://androidfilehost.com/?fid=1899786940962572932

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
De enige twrp die op mijn 9t pro werkt zit in deze tool. Alle andere versies geven een zwart scherm of laat de telefoon rebooten. In de ROM van xiaomi.eu zit ook een twrp, maar deze werkt bij mij ook niet, dus na het flashen wéér opnieuw de recocery erop. Raar maar waar.
Let wel, de nieuwe xiaomi.eu rom is Android 10 en ik merk dat nog niet alle apps daar goed op werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Werkt iedereen z'n fingerprint scanner nog na het unlocken?
Bij m'n Samsung was dit problematisch op Android Oreo.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-06 14:45
Spacewide schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:28:
Werkt iedereen z'n fingerprint scanner nog na het unlocken?
Bij m'n Samsung was dit problematisch op Android Oreo.

Thx
Geen problemen hier. 2 vingers toegevoegd, beide werken razendsnel.

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Milo44 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:30:
[...]

Geen problemen hier. 2 vingers toegevoegd, beide werken razendsnel.
Dat is een snel antwoord, waarvoor dank.
Met die multitool die hierboven gepost is kom je een heel eind.

Nu even:
unlock indienen
Rooten
Manueel debloaten
Adaway en YouTube Vanced erop.

Verder blijf ik wel op de global rom, want ik zie niet meteen de noodzaak in voor Xiaomi.eu rom

• Benny1905
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik heb op mijn k20 pro gisteren de 10.4.4.0 geflasht. Maar nu wanneer k fotos wil maken vraagt hij naar sd kaart. Wat heb k verkeerd gedaan

• 13art
Benny1905 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 05:07:
Ik heb op mijn k20 pro gisteren de 10.4.4.0 geflasht. Maar nu wanneer k fotos wil maken vraagt hij naar sd kaart. Wat heb k verkeerd gedaan
Misschien een foutje in de rom? Geen idee. Zou hij niet naar moeten vragen.

• DrNizeGuy
Benny1905 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 05:07:
Hier kan ik je geen antwoord op geven helaas, maar: heb je nu nog wel een werkende twrp recovery? (En zo ja welke versie)?

• Benny1905
DrNizeGuy schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:29:
[...]

Hier kan ik je geen antwoord op geven helaas, maar: heb je nu nog wel een werkende twrp recovery? (En zo ja welke versie)?
Wat bedoel je met werkende twrp. Ik kan er wel mee andere roms flashen maar die werken dan niet meer. En wat ik nog heb opgemerkt ik kan helemaal niks bij schrijven op de sd kaart ook niet via file explorer ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Kan je wel booten in je recovery (dus power + volume omhoog) of boot je recovery ook niet meer?
Als je wel in recovery kan komen, kan je is kijken wat deze aangeeft op je internal storage. Ik gok dat het zegt: 0mb
Dat heb ik namelijk een keer gehad en ik vermoed dat het iets te maken heeft gehad met de encryptie. Wat bij mij hielp was via fastboot: fastboot erase userdata en via de recovery weer de partitie opnieuw in te stellen. Let op: alle data ben je dan wel kwijt! Dus als je die nog wel kan benaderen dit eerst backuppen.

• Benny1905
DrNizeGuy schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:55:
Kan je wel booten in je recovery (dus power + volume omhoog) of boot je recovery ook niet meer?
Als je wel in recovery kan komen, kan je is kijken wat deze aangeeft op je internal storage. Ik gok dat het zegt: 0mb
Dat heb ik namelijk een keer gehad en ik vermoed dat het iets te maken heeft gehad met de encryptie. Wat bij mij hielp was via fastboot: fastboot erase userdata en via de recovery weer de partitie opnieuw in te stellen. Let op: alle data ben je dan wel kwijt! Dus als je die nog wel kan benaderen dit eerst backuppen.
Ik kom wel in de recovery dat is geen probleem. Dat het alles wist is nu ook geen probleem. Maar hoe stel ik de partitie opnieuw in de recovery. Ik vind het wel raar dat ik de enige ben die dit probleem heeft. Ik heb geprobeerd naar andere roms te flashen maar die starten niet meer op alleen dat laatste verder niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
Iemand al Mi-Globe getest?
Deze link in bijzonder voor de Pro, maar andere modellen kan ook.
https://mi-globe.com/rom-...e=raphael&phone=Mi+9T+Pro

Je kiest bepaald zelf de inhoud van je rom, net als een Aroma installeren eigenlijk.

Looks okay!

• 13art
Spacewide schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:59:
Iemand al Mi-Globe getest?
Deze link in bijzonder voor de Pro, maar andere modellen kan ook.
https://mi-globe.com/rom-...e=raphael&phone=Mi+9T+Pro

Je kiest bepaald zelf de inhoud van je rom, net als een Aroma installeren eigenlijk.

Looks okay!
Tijd geleden geprobeerd maar toen werkte m'n fps niet meer. Is gebaseerd op de xiaomi.eu rom je kan er alleen net nog wat extra's uit slopen en toevoegen.

Edit:
Even 'dirty' over de xiaomi.eu rom heen gegooit en werkt prima. Ook de fps werkt zonder problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 05-09-2019 20:20 ]

• Spacewide
l3art schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:21:
[...]

Tijd geleden geprobeerd maar toen werkte m'n fps niet meer. Is gebaseerd op de xiaomi.eu rom je kan er alleen net nog wat extra's uit slopen en toevoegen.

Edit:
Even 'dirty' over de xiaomi.eu rom heen gegooit en werkt prima. Ook de fps werkt zonder problemen.
Mooi, ik twijfel enorm omdat de ervaringen zo uiteen lopen.
Fingerprint in bankapps en Widevine L1 zijn zo belangrijk voor me :?

Misschien maar eens proberen, ik kan altijd teruggaan, toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Spacewide schreef op donderdag 5 september 2019 @ 22:08:
[...]

Mooi, ik twijfel enorm omdat de ervaringen zo uiteen lopen.
Fingerprint in bankapps en Widevine L1 zijn zo belangrijk voor me :?

Misschien maar eens proberen, ik kan altijd teruggaan, toch.
Widvine l1 heb je niet. Maar ach boeiend. Fps werkt gewoon. In ieder geval bij de Rabo app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
l3art schreef op donderdag 5 september 2019 @ 22:11:
[...]

Widvine l1 heb je niet. Maar ach boeiend. Fps werkt gewoon. In ieder geval bij de Rabo app.
Wow, hij schiet laat binnen, maar met fps bedoel je dus fingerprintscan... Ik zat echt met een framerate probleem in m'n hoofd.

Wel handig dat je kan debloaten zonder root via adb!

Bedankt voor je reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-06 14:45
Werkt er hier iemand op HavocOS (2.8) of LineageOS met de Mi 9T?

Zoja, wat zijn jullie bevindingen? Is het al goed te gebruiken als daily driver?
Werkt bijvoorbeeld Gcam volledig (met de Aux cam), fingerprint scanner etc.

Ben toch niet helemaal tevreden met MIUI, teveel doolhof voor mij, kan er niet aan wennen.
Ben meer van het simplistische zoals LineageOS.

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris92
DrNizeGuy schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:15:
De enige twrp die op mijn 9t pro werkt zit in deze tool. Alle andere versies geven een zwart scherm of laat de telefoon rebooten. In de ROM van xiaomi.eu zit ook een twrp, maar deze werkt bij mij ook niet, dus na het flashen wéér opnieuw de recocery erop. Raar maar waar.
Let wel, de nieuwe xiaomi.eu rom is Android 10 en ik merk dat nog niet alle apps daar goed op werken.
Heb jij ook dat de hele recovery (twrp) niet meer werkt na het installeren van de nieuwste xiaomi.eu rom? Ik denk en hoop dat dit een kwestie van tijd is dat er een betere versie van twrp komt voor de 9t pro, hopelijk wordt de telefoon dan ook niet meer als k20 pro gezien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Floris92 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:16:
[...]

Heb jij ook dat de hele recovery (twrp) niet meer werkt na het installeren van de nieuwste xiaomi.eu rom? Ik denk en hoop dat dit een kwestie van tijd is dat er een betere versie van twrp komt voor de 9t pro, hopelijk wordt de telefoon dan ook niet meer als k20 pro gezien..
Er is een draadje op xda hierover:
https://forum.xda-develop...wrp-xiaomi-redmi-t3944363

Wat blijkt is dat de nieuwste Q problemen heeft met twrp en niet werkt. De enige die wel werkt is de greek twrp maar deze decrypt de internal storage niet. Wellicht dat je die moet wipen, en dan opnieuw flashen maar om dat te proberen heb ik nu even geen zin in(alles weer backuppen en terugzetten... Tijdrovend). Er is in ieder geval ontwikkeling, vermoedelijk is er iets in de mi 9t pro toch anders dan de k20 pro (al is het een devicename conflict).

EDIT: Hij heeft een werkende recovery gemaakt!
https://www.androidfilehost.com/?fid=1899786940962577905
getest en werkend Mi 9T pro met android 10

[ Voor 7% gewijzigd door DrNizeGuy op 06-09-2019 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryy
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-05 10:47
Pixel experience is nu officieel voor k20 pro/mi 9t pro: https://download.pixelexperience.org/raphael/

Nu nog even 7 dagen wachten met mijn mi 9t pro voor bootloader unlock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Laatst online: 20:59
Wat moet je doen en laten om je bank apps te laten werken mocht je je 9t vrij willen maken van miui?

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je alleen unlocked en niet geroot bent dan werken die apps gewoon.
Als je het toestel ook wil rooten dan de juiste TWRP erop flashen en dan Magisk in TWRP flashen en de Magisk Manager app installeren. In die app kun je dan de root "hiden" specifiek voor de banking apps.
Zo zou het moeten werken.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
wowly schreef op maandag 9 september 2019 @ 22:23:
Wat moet je doen en laten om je bank apps te laten werken mocht je je 9t vrij willen maken van miui?
Ik heb nooit problemen gehad met de rabobank app. Hoefde ik geen spannende trucs voor uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Dus een root op je toestel heeft geen gevolgen voor een bankiers app. Dat is goed nieuws!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wowly schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:46:
Dus een root op je toestel heeft geen gevolgen voor een bankiers app. Dat is goed nieuws!
Mits je maar de "root" onzichtbaar maakt voor jouw banking app m.b.v. Magisk Hide functie.

[ Voor 3% gewijzigd door snah001 op 10-09-2019 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
wowly schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:46:
Niet helemaal waar, abn amro app kan met root geen gebruik maken van fingerprint unlock en wallet (om contactloos re betalen)werkt niet. Maar zoals gezegd, zet het op hide in magisk en het werkt weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Ok, dus met magisk op Hide zetten ( denkt nu: ik moet nog een boek letten Hahaha)

Ik denk dat ik ga voor de 9t non pro global met 64 GB. Deze kost nu 240 euro, alhoewel de 128 265 euro kost. Misschien wel verstandig om de 128 te pakken dan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hopiconjo
wowly schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:21:
Ok, dus met magisk op Hide zetten ( denkt nu: ik moet nog een boek letten Hahaha)

Ik denk dat ik ga voor de 9t non pro global met 64 GB. Deze kost nu 240 euro, alhoewel de 128 265 euro kost. Misschien wel verstandig om de 128 te pakken dan....
voor die 3 tientjes zou ik het zeker doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wowly schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:21:

Zeker doen want je kunt bij gebrek aan opslagruimte bij die 64Gb geen SD-kaartje meer bij prikken (jammer genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben_Beton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:52
Ik heb gisteren mijn mi9t pro gekregen van belsimpel, met alle topics hier te volgen dacht ik mijn bootloader ook te unlocken en er een andere ROM op te flashen. Ik volgde de handleiding uit de TS en vlak voor het unlocken begin de MiFlash mij te wijzen op potentiële security risico's zoals bijvoorbeeld financieel verlies bij gebruik van banking apps. Mijn vraag: aan welk risico stel ik me effectief bloot bij het unlocken?

Ik ben geen leek op IT gebied, maar ik kom van iOS dus is dit allemaal vrij nieuw voor mij.

Verder stond op de eerste pagina van dit topic een korte discussie (2 reacts) over welke ROM het meest security en privacy minded is: De EEU of de Xiaomi.eu. Hier kom ik echt niet uit, welke kies ik beste van beide? Ik draai nu de global ROM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Ben_Beton schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:26:
Ik heb gisteren mijn mi9t pro gekregen van belsimpel, met alle topics hier te volgen dacht ik mijn bootloader ook te unlocken en er een andere ROM op te flashen. Ik volgde de handleiding uit de TS en vlak voor het unlocken begin de MiFlash mij te wijzen op potentiële security risico's zoals bijvoorbeeld financieel verlies bij gebruik van banking apps. Mijn vraag: aan welk risico stel ik me effectief bloot bij het unlocken?

Ik ben geen leek op IT gebied, maar ik kom van iOS dus is dit allemaal vrij nieuw voor mij.

Verder stond op de eerste pagina van dit topic een korte discussie (2 reacts) over welke ROM het meest security en privacy minded is: De EEU of de Xiaomi.eu. Hier kom ik echt niet uit, welke kies ik beste van beide? Ik draai nu de global ROM.
Wat mij betreft loop je niet echt risico's met apps van banken ed. Ook al root je je toestel, dan nog is er van jou toestemming nodig (mits je zelf anders instelt) dat een app root toegang krijgt en daarmee schade zou kunnen toebrengen. De risico's van rooten worden wat mij betreft overtrokken en meer gebruikt om jou als gebruiker af te schrikken en dat je het toestel blijft gebruiken zoals de fabrikant wil. In dit geval xiaomi wat bekend staat om het verzamelen van gegevens van hun gebruikers.

Hiermee kom je dan ook bij deel 2 van je vraag. De makers van Xiaomi.eu hebben een hoop bloatware verwijderd en claimen dat er minder gegevens naar xiaomi worden doorgestuurd. In welke mate dit het geval is is denk ik nog niet onderzocht.

Van de stock roms is de global eeu rom het meest 'veilig' aangezien de gegevens die verzameld mogen worden aan strengere eu regelgeving onderhevig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben_Beton schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:26:

Als je jezelf goed hebt ingelezen en begrijpt wat "rooten" inhoudt en je dan ook begrijpt hoe Magisk werkt dan heb je geen probleem of veiligheidsrisico.
Overigens onderstaande geldt zowel voor unlocked en rooted als locked:
- Apps bij voorkeur installeren via de Playstore
- Apps met gimmicks (lees de lijst maar eens door van Google met door hun verwijderde apps) zoveel mogelijk vermijden.
- gebruik een app zoals Blokada die niet alleen ads blockt maar ook alle "phone home" acties van apps blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 13:11
Jerryy schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:22:
Pixel experience is nu officieel voor k20 pro/mi 9t pro: https://download.pixelexperience.org/raphael/

Nu nog even 7 dagen wachten met mijn mi 9t pro voor bootloader unlock...
Ik moet ook 7 dagen wachten. Na alle root ervaring die ik tot nu toe had dacht ik een avondje zoet te zijn maar helaas. Ondertussen werkt men aan de roms dus scheelt wel als ik overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122462

Nog mensen waarbij het niet lukt om TWRP te starten op een MI9T?

• 13art
Anoniem: 122462 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:37:
Ja, maar dat is afhankelijk van de twrp versie. Het beste kan je de Russische pakken. Die start wel op, maar goed die schijnt weer problemen te hebben met back-uppen van gegevens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:47
l3art schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:39:
[...]

Hiermee kom je dan ook bij deel 2 van je vraag. De makers van Xiaomi.eu hebben een hoop bloatware verwijderd en claimen dat er minder gegevens naar xiaomi worden doorgestuurd. In welke mate dit het geval is is denk ik nog niet onderzocht.

Van de stock roms is de global eeu rom het meest 'veilig' aangezien de gegevens die verzameld mogen worden aan strengere eu regelgeving onderhevig is.
api.ad.intl.xiaomi.com
data.mistat.intl.xiaomi.com
sdkconfig.ad.intl.xiaomi.com
video.intl.xiaomi.com

~100 x per dag alles bij elkaar op mijn Mi 9T pro
Hoe heb je die in Blokada geblokkeerd?

• 13art
pinojo123 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 20:20:
[...]

api.ad.intl.xiaomi.com
data.mistat.intl.xiaomi.com
sdkconfig.ad.intl.xiaomi.com
video.intl.xiaomi.com

~100 x per dag alles bij elkaar op mijn Mi 9T pro
Heb ze toegevoegd aan DNS66 d:)b

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Zijn er mensen hier met de m9t die een custom rom draaien? Als ik het topic volg op XDA dan zie ik bij lineage wisselende ervaringen als daily driver en verder zie ik dan alleen Pixel Experience die interessant kan zijn. (Zeker na een post van gisteren over het gebruik van de officiele versie maar ik wacht de ervaringen daarvan ook even af).

HOI.

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-06 14:56
Bananenspin schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:10:
Zijn er mensen hier met de m9t die een custom rom draaien? Als ik het topic volg op XDA dan zie ik bij lineage wisselende ervaringen als daily driver en verder zie ik dan alleen Pixel Experience die interessant kan zijn. (Zeker na een post van gisteren over het gebruik van de officiele versie maar ik wacht de ervaringen daarvan ook even af).
Ik kijk de kat ook nog steeds uit de boom mbt LOS. Ik kan niet wachten tot er een stabiele versie beschikbaar is.

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Bananenspin schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:10:
Ik vraag mij meer af wanneer de official LineAgeOS uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:16
**Foutje**

[ Voor 98% gewijzigd door lindseysew op 19-09-2019 17:57 ]

• 13art
lindseysew schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:07:
Ik heb de afgelopen maand, vier keer een freeze meegemaakt. Kon alleen maar de on-knop inhouden en laten herstarten. Scherm was uit, kon niet aan... Iemand anders hier ook last van?
Ook een keer s'ochtends erachter gekomen dat de telefoon leeg bleek te zijn. En het toestel had echt minimaal 53% accu! Duuus.... Van de rest wel tevreden, maar die freezes zijn strontvervelend.
Ik gok dat deze opmerking in het ervaringen topic thuis hoort? Zo niet misschien handig om er bij te melden met welke Rom dit was.

• lindseysew
  • Laatst online: 18:16
l3art schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:07:
[...]

Ik gok dat deze opmerking in het ervaringen topic thuis hoort? Zo niet misschien handig om er bij te melden met welke Rom dit was.
Kak, je hebt gelijk.
Excuses

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:47
snah001 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:54:
Hoe heb je die in Blokada geblokkeerd?
Er draait een PiHole in mijn netwerk.
pinojo123 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:28:
[...]
Er draait een PiHole in mijn netwerk.
Ah, ok.
Heb inmiddels die hosts in Blokada gezet onder Blocked Hosts.
In 24 uur tijd in totaal 3100 blokkades gelogd, dat zijn er nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben_Beton
Anoniem: 122462 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:37:
Heb je de juiste versie? Als je een Mi9T hebt, niet een TWRP genomen voor de pro bijvoorbeeld? (Misschien domme vraag maar ik had daarstraks iets soortgelijks aan de hand, maar dan andersom :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 122462

Ben_Beton schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 00:18:
[...]

Heb je de juiste versie? Als je een Mi9T hebt, niet een TWRP genomen voor de pro bijvoorbeeld? (Misschien domme vraag maar ik had daarstraks iets soortgelijks aan de hand, maar dan andersom :+ )
Met die Russische versie is het uiteindelijk gelukt. Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben_Beton
Mij is het ondertussen ook gelukt de Mi9T pro te flashen met de xiaomi.eu ROM.
Ook heb ik via f-droid de aurora store geïnstalleerd, ik krijg echter het niet voor mekaar bestanden te installleren. Downloaden lukt probleemloos, maar telkens als ik wil installeren krijg ik de melding "installatie mislukt". Ook vanuit de firefox app lijkt installatie niet rechtstreeks te lukken. Vanuit beide apps kan ik dus wel downloaden en dan installeren via de file manager app.

Moet ik root access hebben om bestanden te installeeren vanuit de aurora store app of zou het gewoon moeten lukken? Beide apps hebben het recht om bestanden te installeren van onbekende bronnen.

Ik heb ook nog geprobeerd om aurora services te installeren, weer weet eigenlijk niet goed waarvoor die dienen? Ze werken iig niet want die services hebben blijkbaar system access nodig en zonder root kan ik die maar moeilijk geven.

[ Voor 16% gewijzigd door Ben_Beton op 20-09-2019 16:26 . Reden: typo's, verduidelijkingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florian00777
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-02 19:01
Noob hier, laatste keer dat ik een rom ergens op heb gezet was het voor mijn Nexus 5 en dat was best makkelijk maar wat ik nu allemaal lees gaat mij te boven. Benieuwd of er al degelijke tutorials zijn voor Pixel Experience Rom (+volledige install voor beginners etc), en of het slim is om nu al een rom erop te zetten? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Meestal staat op de eerste pagina van een rom instructies om te installeren. In principe is er niet veel veranderd als met de nexus 5.

Unlocken van je bootloader is alleen even anders. Maar daar zijn meer dan genoeg instructies voor te vinden, staat zelfs in de topic start hier. Dus dat is een goed plek om (verplicht ;)) te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem is dat op XDA vanwege de verkochte aantallen in China en India de K20(Pro) sterk vertegenwoordigd is en daar zie je dus dat jan en alleman maar wat aan lopen te flashen en dan hun toestel bricken omdat ze gewoon niet weten waar ze mee bezig zijn.
Zoals wanneer ze een Chinese K20(Pro) unlocken en er een EU Global Rom op flashen.
Dan willen ze weer het toestel locken om OTA's automatisch te kunnen ontvangen en dan is ie bricked.
Voor alle Xiaomi toestellen geldt: wanneer je unlocked bent en weer locked wil zijn zorg ervoor dat je éérst de Rom terug flashed die er bij aflevering op zat. Daarna kun je weer locken maar dat willen ze niet omdat ze dan geen andere Rom kunnen draaien.
In de begintijd van Android bij het flashen van HTC toestellen zelfde probleem (een dev had binnen no time 20.000 downloads van hun rom) en dan gaan users klooien, ze flashen verkeerde firmware en dan zijn de rapen gaar.
Nu kon je bij HTC nog wel e.e.a. herstellen (RUU flash) maar bij de K20(Pro) is dat bijna niet meer mogelijk en blijft een edl-flash over en dan moet je het toestel openmaken en een account hebben bij Xiaomi om een edl-flash te mogen uitvoeren.
Dus eerst goed inlezen over de problemen die je tegen kunt komen en als je dan precies weet wat wel en wat niet te doen dan zit je wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:12
s0larus schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 00:08:
[...]

Ik moet ook 7 dagen wachten. Na alle root ervaring die ik tot nu toe had dacht ik een avondje zoet te zijn maar helaas. Ondertussen werkt men aan de roms dus scheelt wel als ik overstap.
Ik zie een normale en een plus editie van pixel experience . Wat is het verschil?

En is widevine l1 mogelijk in PE Rom?

[ Voor 4% gewijzigd door Cowboy_Henk op 22-09-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 13:11
Cowboy_Henk schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:38:
[...]

Ik zie een normale en een plus editie van pixel experience . Wat is het verschil?

En is widevine l1 mogelijk in PE Rom?
Echt geen idee. Ik moet nog 34u wachten en dan ga ik wel wat uitzoeken qua roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben_Beton
Ben_Beton schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:24:
Mij is het ondertussen ook gelukt de Mi9T pro te flashen met de xiaomi.eu ROM.
Ook heb ik via f-droid de aurora store geïnstalleerd, ik krijg echter het niet voor mekaar bestanden te installleren. Downloaden lukt probleemloos, maar telkens als ik wil installeren krijg ik de melding "installatie mislukt". Ook vanuit de firefox app lijkt installatie niet rechtstreeks te lukken. Vanuit beide apps kan ik dus wel downloaden en dan installeren via de file manager app.

Moet ik root access hebben om bestanden te installeeren vanuit de aurora store app of zou het gewoon moeten lukken? Beide apps hebben het recht om bestanden te installeren van onbekende bronnen.

Ik heb ook nog geprobeerd om aurora services te installeren, weer weet eigenlijk niet goed waarvoor die dienen? Ze werken iig niet want die services hebben blijkbaar system access nodig en zonder root kan ik die maar moeilijk geven.
Voor anderen die hier tegenaan zouden lopen, de dev van Aurora store heeft gereageerd op deze vraag:
Aurora Store doesn't work as expected on MIUI or similar OEM ROMS due shameless modifications done by MIUI, how ever there exits workarounds for this.

1. Disable MIUI Optimizations [OR]
2. Use 'Enforce Native installer' from Settings->Installations [OR]
3. Use rooted method or Services (required services to be install as system app, you can use its magisk module)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanderwufu
  • Laatst online: 12-06 08:11
Ik heb wat vragen over de adblockers die een VPN opzetten zoals Blokada:
- Kan je het VPN nottifcatieicoontje ook verbergen? Op mijn S8 kon dat niet.
- Heeftt het invloed op je ping of download snelheid?

Hope lijk kan iemand mij nader toelichten wat de beste adblocker is waar je niets van merkt op een Mi 9T pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Xanderwufu schreef op zondag 22 september 2019 @ 15:23:
Ik heb wat vragen over de adblockers die een VPN opzetten zoals Blokada:
- Kan je het VPN nottifcatieicoontje ook verbergen? Op mijn S8 kon dat niet.
Dit kan je vanuit android instellen. De notificatie swipen naar links, instellingen, notificatie uitzetten.
- Heeftt het invloed op je ping of download snelheid?
Nee.
Hope lijk kan iemand mij nader toelichten wat de beste adblocker is waar je niets van merkt op een Mi 9T pro
Adaway gebruiken (wel root).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellbott
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-12-2020
iemand die mij kan helpen?
bootlader is unlocked
ik doe flash recovery
DONE
boot recovery
DONE

maar de telefoon boot niet naar twrp...
EDIT:
erger nog, hij boot helemaal niet meer :/

[ Voor 14% gewijzigd door kellbott op 22-09-2019 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Boot het nog wel naar fastboot? Welke twrp gebruik je en welk device gebruik je?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste