Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloop
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 09:58
Beste Tweakers en/of juristen,

Mijn recent bij Belsimpel aangeschafte mobiele telefoon, een Moto X Style heeft een hardwaredefect aan de koptelefoonaansluiting: deze maakt te weinig contact om adequaat signaal door te geven. Vandaar dat ik deze telefoon naar de reparateur van Motorola/Belsimpel heb gestuurd. Deze reparateur, Dynafix, geeft na lang aandringen bij monde van Belsimpel aan dat de telefoon niet onder de garantie valt omdat de bootloader van de telefoon ontgrendeld is, een reactie waar Belsimpel zich ook achter schaart. Echter, volgens een Tweakers-nieuwsbericht is dit allerminst in lijn met Europese Wetgeving:

nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak

Aangezien het defect niet door de software is veroorzaakt (dit staat niet ter discussie) en de telefoon geheel buiten mijn schuld om kapot is gegaan (dit staat ook niet ter discussie) lijkt het me dat ik gewoon recht heb op kosteloze reparatie. Zijn er Tweakers die ervaring hebben met een vergelijkbare situatie? Of maak ik een denkfout en staat Belsimpel.nl gewoon in zijn recht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:35

Perkouw

Moderator General Chat
Ik gooi dit topic, voor nu, even dicht. We verwachten op GoT wel eigen inzet en dat ontbreekt nu. Ik zo zou zeggen zoek eens rond op GoT en Google dan kom je een aardig eind met jou kwestie.

Dit topic is gesloten.