Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 13:39

Armada

-Wat wil je weten?-

Apple_Minded schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:08:
[...]

Als de Rabo het voor elkaar krijgt om binnen de huidige omgeving Apple Pay te realiseren dan ben ik de eerste die zal zeggen dat de developers van de Rabo zeer vakbekwaam zijn. Tot dat moment heb ik daar echter mijn twijfels bij.
MartijnRGS schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:22:
[...]
Zag het ook, heel gek. Ik verwacht dat ze grote moeilijkheden hebben met de integratie gekeken naar de manier waarop hun app nu is opgebouwd. Denk dat het nog weken al dan niet maanden kan duren.
Ik lees hier nog weinig credits voor Rabobank qua vakbekwaamheid. Blijkbaar is het ze ondanks alles toch maar mooi gelukt... ;)

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 22:34

Grin

Ride si sapis.

Agree, credit where credit is due.
Kreeg echt het idee dat die Rabo app een dampende berg poep was. En allemachtig wat was het een gedrocht van een ding 2-3 jaren terug (en jarenlang!). Maar er lijkt iets ten goede te veranderen... Zou het dan... :?

Ik hoop het van harte! :Y

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Armada schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:05:
[...]

[...]

Ik lees hier nog weinig credits voor Rabobank qua vakbekwaamheid. Blijkbaar is het ze ondanks alles toch maar mooi gelukt... ;)
Inclusief zakelijke passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:07
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van een hoesje met magneten in combinatie met Apple Pay? Ik vraag me af of de nfc chip niet teveel last heeft van magneten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

[...]

En alles regelen in de app, zonder om de haverklap naar Safari gestuurd te worden of naar een tweede app (Tikkie bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:31
Helemaal mee eens, ik snap ook niet dat de ing app zo gehyped is en de rabo app zo afgekraakt wordt. Je moet bij ING idd om de haverklap naar mijn ING toe, terwijl bij Rabo alles in de app kan.
Die scanner heb je eigenlijk ook bijna niet meer nodig, gezien je betalen zonder scanner op 2k per dag kan instellen en dat geldt ook voor iDeal betalingen (via de app).

Maar goed apple pay topic, dus bij deze ontopic. Hier alle passen in 1x succesvol aangemaakt op watch en iPhone. Goed gedaan van Rabo om ook meteen zakelijk mee te nemen :) dat vinden de andere banken kennelijk niet nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Nachtapotheker op 05-11-2019 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
PhilipsFan schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:11:
[...]

Dit, en vervolgens kun je de portemonnee ook gewoon thuis laten. Dat scheelt weer risico op stelen of verliezen.

O wacht. Je hebt nog steeds soms een id-bewijs of rijbewijs nodig. Het wordt nu bijzonder irritant dat deze nog niet in electronische vorm bestaan...
Precies dit mis ik👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 11:22

eagle00789

Est. November 2005

Vandaag op 2 verschillende plaatsen apple pay via rabobank gebruikt en ik moet zeggen: wat gat dat betalen via de apple watch lekker snel. dubbelklik op button, arm naar terminal en er is al betaald.

Waarom komen de nederlandse banken er nu pas mee. We zijn nota bene het laatste land in europa waar apple pay wordt geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
Ik krijg de hele tijd een "kaart toevoegen mislukt" melding (10x geprobeerd). Iemand anders die dit ook heeft met Rabo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:02
Aurelius89 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:35:
[...]

Mijn partner heeft een aparte privé rekening en we hebben een en/of rekening. Beide rekeningen werken met Apple Pay.
Nog eens geprobeerd en nu heb ik alle 3 de rekeningen (privé, gezamenlijk en zakelijk) kunnen toevoegen.
Morgen eens proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door sverzijl op 05-11-2019 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:35
Z___Z schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:59:
[...]

En alles regelen in de app, zonder om de haverklap naar Safari gestuurd te worden of naar een tweede app (Tikkie bijvoorbeeld).
Tikkie is natuurlijk een aparte app omdat het onafhankelijk van je bank te gebruiken is.. dus jij als Rabo gebruiker kan ook tikkie gebruiken. Na het succes van tikkie zijn de andere banken dit soort functionaliteit ook in hun eigen apps gaan bouwen.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:11
[...]

[...]

Klagers hebben we altijd, maar hun ongelijk toegeven zie ik ze niet vaak doen..

Volgens mij is de Rabobank ook de enige die echt actief adverteert op radio e.d. voor Apple Pay, hoor meerdere malen per dag de 'ping' van Apple Pay voorbij komen op de radio.

[ Voor 20% gewijzigd door SgtElPotato op 06-11-2019 09:34 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 21:17

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik denk dat de vertraging vooral vanuit PR kwam die hun campagne nog niet klaar hadden.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
Apple heeft ook nog een vinger in de pap qua launch day, gezien het altijd op bepaalde dinsdagen voor meerdere banken “aangezet” wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:46
Wellicht louter toeval, echter gisteren voor het eerst met apple pay mijn boodschappen afgerekend welke bestond uit een 5-tal artikelen waaronder Babybel kaasjes. Nu krijg ik sinds vanmorgen op diverse social media advertenties van Babybel te zien...

Toeval of is er meer aan de hand?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Laatst online: 26-08 09:55
Furrr schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:39:
Wellicht louter toeval, echter gisteren voor het eerst met apple pay mijn boodschappen afgerekend welke bestond uit een 5-tal artikelen waaronder Babybel kaasjes. Nu krijg ik sinds vanmorgen op diverse social media advertenties van Babybel te zien...

Je gebruikt geen adblocker, daar ga je al mis O-)

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:32

Zag gisteren ook bij het toevoegen van kaarten dat Apple een melding heeft hierover. Onderstaande is nogal breed en ik denk dat je de kleine lettertjes in moet duiken om te checken wat ze precies doen maar wellicht dat verband heeft met elkaar?
Gegevens met betrekking tot je kaart, je locatie, apparaatinstellingen en gebruikspatronen van het apparaat worden naar Apple verstuurd en kunnen samen met je rekeninggegevens worden doorgegeven aan je kaartverstrekker of bank om Apple Pay te configureren. Bekijk hoe je gegevens worden beheerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl

Niet toevallig ook een bonus-kaart oid gebruikt?
(ik kende babybel niet eens, dus heb het gegoogled. Zal nu ook wel reclame gaan krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnmartijnk
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-04 20:10
Een gelukkige Rabobank gebruiker die sinds gisteren Apple Pay heeft. Ik wilde net wat afrekenen bij de Terminal met Apple Pay in Stockholm, maar de specifieke terminal vroeg mij om mijn pincode in te voeren?

Nu vraag ik mij af waarom de terminal mij om mijn pincode vroeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

martijnmartijnk schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:07:
de specifieke terminal vroeg mij om mijn pincode in te voeren?

Nu vraag ik mij af waarom de terminal mij om mijn pincode vroeg?
Sommige terminals doen dat. Volgens Apple kun je dan 0000 invullen. (Google is je vriend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:10:
[...]

Sommige terminals doen dat. Volgens Apple kun je dan 0000 invullen. (Google is je vriend)
Handig om te weten. Gebeurt dit ook in NL voor zover bekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:46
sverzijl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:02:
[...]

Niet toevallig ook een bonus-kaart oid gebruikt?
(ik kende babybel niet eens, dus heb het gegoogled. Zal nu ook wel reclame gaan krijgen ;)
Geen bonuskaart gebruikt.
Alleen mn apple watch om te betalen.

Ben benieuwd of meer mensen dit gaat opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Rabobank heeft ApplePay toegevoegd. Hopelijk volgen kleinere banken nu ook. Alhoewel de kosten voor hen nog wel een dingetje zal zijn. (Over stappen naar een van de drie grote banken is voor mij geen optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ok ik hap, waarom is dat geen optie?

[edit]
Mijn eerste Apple Pay betaling inmiddels een feit. Nu hoor ik er eindelijk ook bij ;)
Blijft alleen staan 'Status: in behandeling' terwijl het al wel afgeschreven is. Is dit normaal ?

[ Voor 73% gewijzigd door sverzijl op 06-11-2019 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:44

Side-Kick

Timmy!

sverzijl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:54:
Ok ik hap, waarom is dat geen optie?

[edit]
Mijn eerste Apple Pay betaling inmiddels een feit. Nu hoor ik er eindelijk ook bij ;)
Blijft alleen staan 'Status: in behandeling' terwijl het al wel afgeschreven is. Is dit normaal ?
Ja dat in behandeling is normaal. Mijn betalingen van 18 en 23 uur geleden staan nog steeds in behandeling. In dit topic hebben al mensen aangegeven dat dit op kan lopen tot enkele weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:19
Ik heb gisterenochtend gelijk Apple Pay toegevoegd, zojuist pas mn eerste betaling gedaan ;)

Moet zeggen, bevalt goed. Toch durf ik nog niet zo goed zonder pinpas de deur uit (onder t mom van, je weet maar nooit ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
DCNY schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:13:
Ik heb gisterenochtend gelijk Apple Pay toegevoegd, zojuist pas mn eerste betaling gedaan ;)

Moet zeggen, bevalt goed. Toch durf ik nog niet zo goed zonder pinpas de deur uit (onder t mom van, je weet maar nooit ..)
haha..gisteren ook de kaarten toegevoegd en net bij de viskraam gepind met de watch..
Werkt lekker snel! Maar zonder pinpas de deur uit zal nog niet gebeuren idd.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:35

Had ik in het begin ook. Ik heb nu bijna nooit meer een pinpas bij mij. Of ik moet naar iets gaan waar ik twijfel of Apple Pay werkt..

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11-2021
harm12nl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:51:
[...]

Had ik in het begin ook. Ik heb nu bijna nooit meer een pinpas bij mij. Of ik moet naar iets gaan waar ik twijfel of Apple Pay werkt..
Hier hetzelfde. Bij alle gebruikelijke boodschapjes gaat mijn fysieke portemonnee niet meer mee. Maar in het ‘wild’ doe ik het voor de zekerheid nog wel.

Mocht er een pinstoring zijn dan werkt immers een fysieke pinpas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 05:53
Rabobank vermeld overigens wel Apple Pay bij een afschrijving in de bankieren app.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Slaz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:59:
[...]

Hier hetzelfde. Bij alle gebruikelijke boodschapjes gaat mijn fysieke portemonnee niet meer mee. Maar in het ‘wild’ doe ik het voor de zekerheid nog wel.

Mocht er een pinstoring zijn dan werkt immers een fysieke pinpas ook niet.
Met een pinpas heb je echter nog wel eens dat het contactloos betalen om de een of andere reden niet lukt en deze vraagt om de pas ik de automaat te steken. Kan dat met Apple Pay nooit gebeuren? Oftewel, een terminal welke contactloos betalen accepteert zal nooit weigeren met Apple Pay wat wel kan gebeuren bij een fysieke pinpas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Rivanov schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:02:
Rabobank vermeld overigens wel Apple Pay bij een afschrijving in de bankieren app.
Dat viel mij ook op. ING doet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb wel altijd een pas mee eigenlijk. Aan m’n sleutelbos zit een pouch met rijbewijs, een pinpas en een klein beetje cash. Altijd handig :P
Rijbewijs gaat toch altijd mee, dat pasje extra merk ik niets van.

Heb liever de pas mee dan dat het opeens niet werkt hehe. Of als ik opeens een langere rit moet maken en moet tanken, want dat gaat vaak ook niet met Apple Pay; behalve bij bemande pompen. (En dan nog is ‘t soms mis, tankstations blijven raar.)
MartijnRGS schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:02:
[...]

Met een pinpas heb je echter nog wel eens dat het contactloos betalen om de een of andere reden niet lukt en deze vraagt om de pas ik de automaat te steken. Kan dat met Apple Pay nooit gebeuren? Oftewel, een terminal welke contactloos betalen accepteert zal nooit weigeren met Apple Pay wat wel kan gebeuren bij een fysieke pinpas?
Jawel hoor, soms mislukt het lezen. Dan kan je ‘t opnieuw proberen. Wil ie een kaart dan zal de cassier(e) de transactie ff opnieuw moeten starten :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11-2021
MartijnRGS schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:02:
[...]

Dat een terminal vraagt de pas in de automaat te schuiven na een contactloze poging heb ik nog nooit meegemaakt. Dat de terminal soms om een pincode vraagt bij een fysieke pas is normaal door de limieten die de banken erop forceren. Bij Rabobank gebeurt dit standaard bijvoorbeeld bij transacties boven €25 en om de €50 in totaal.

Bij Apple Pay gelden deze limieten nooit. En mocht er eens een warrig ingestelde terminal zijn die om een pincode vraagt dan is dit 0000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Slaz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:18:
[...]

Dat een terminal vraagt de pas in de automaat te schuiven na een contactloze poging heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik heb dat regelmatig bij de broodjeszaak waar ik iedere dag een broodje scoor. Lijkt per 50 euro in totaal te zijn. Enige wat dan nog werkt is de pas fysiek in het apparaat te stoppen. Gaat bij contactloos dan in error (zonder de vraag om pincode). Pincode wordt wel gevraagd bij >25 euro.
Maar goed, verder offtopic hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:41
sverzijl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:22:
[...]

Ik heb dat regelmatig bij de broodjeszaak waar ik iedere dag een broodje scoor. Lijkt per 50 euro in totaal te zijn. Enige wat dan nog werkt is de pas fysiek in het apparaat te stoppen. Gaat bij contactloos dan in error (zonder de vraag om pincode). Pincode wordt wel gevraagd bij >25 euro.
Maar goed, verder offtopic hier
Yep en het irritante is dat de (kassa)medewerker opnieuw het bedrag in moet geven op de terminal. De betaling wordt afgebroken en moet weer opnieuw opgestart worden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Joris748 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:53:
[...]

Yep en het irritante is dat de (kassa)medewerker opnieuw het bedrag in moet geven op de terminal. De betaling wordt afgebroken en moet weer opnieuw opgestart worden.
Maar goed, vanaf nu geen issue meer want Apple Pay..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Fantastisch, Apple Pay werkt ook op een MacBook (Pro), jammergenoeg (vooralsnog?) alleen via Safari, maar dat maakt het ook weer wat makkelijker (zeker als je Rabo hebt, geen rabo scanner meer nodig dan). Zo te zien nog maar beperkte aantal webshops (coolblue, pathe, maar weer geen bol.com, valt me tegen:) dat Apple Pay ondersteunt, maar dit zal nog wel gaan groeien (hoop ik) nu Apple Pay door de alle grote banken wordt ondersteund nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-06 13:12
[...]

[...]

Ere wie ere toekomt! Knap werk van de Developers om in de huidige omgeving Apple Pay te realiseren. Neemt niet weg dat de app nog steeds niet je van het is en de Apple Pay integratie vanuit de app beduidend anders is dan dit bij ING of ABN is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:30
Ik zit hier bij Micorosft Ignite in Florida. Gewoon Apple Pay kunnen activeren en ook al kunnen betalen :) . Hulde aan Rabobank dat ze het toch op relatief korte termijn werkend hebben gekregen. En nog beter dat ze hebben toegegeven.

Wil ze wel op 't hart drukken dat ze niet meer zo koppig moeten zijn in het vervolg :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Apple_Minded schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:41:
[...]
Ere wie ere toekomt! Knap werk van de Developers om in de huidige omgeving Apple Pay te realiseren. Neemt niet weg dat de app nog steeds niet je van het is en de Apple Pay integratie vanuit de app beduidend anders is dan dit bij ING of ABN is.
Ehm welk verschil?

In Rabo:
Open de app
FaceID
Zelf regenen
Apple Pay
Zet in Apple Pay
Apple workflow

In ABN:
Open app
Klik op inloggen
FaceID
Zelf regelen
Apple Pay
Zet in Apple Pay
Apple workflow

Dus in Rabo en ABN implementatie is identiek.

ING kan ik niet beoordelen, want ik heb geen ING rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 22:22
-knip- laat maar vraag alweer opgelost :) -knip- |:(

[ Voor 89% gewijzigd door MenN op 06-11-2019 22:04 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 21:35
Hier in de VS zonder problemen de Rabo passen kunnen toevoegen aan Apple Pay en zojuist bij de Walmart de eerste betaling kunnen doen. Verrast door de snelle manier van betalen en meteen het transactieoverzicht in de wallet app!

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Laatst online: 07-05 07:57

Hier het zelfde. Sinds gisteren 4 Apple Pay betalingen gedaan maar ik zorg wel dat ik me pinpas bij me heb voor het geval Apple Pay om wat voor reden opeens niet werkt.

Het is wel een gemak hoor. Je hoeft alleen maar je pols naar de terminal te draaien en hij scant hem al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Furrr schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:19:
[...]

Geen idee, ik gebruik gewoon adblockers ...

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad
Z___Z schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:32:
[...]

Ehm welk verschil?

In Rabo:
Open de app
FaceID
Zelf regenen
Apple Pay
Zet in Apple Pay
Apple workflow

In ABN:
Open app
Klik op inloggen
FaceID
Zelf regelen
Apple Pay
Zet in Apple Pay
Apple workflow

Dus in Rabo en ABN implementatie is identiek.

ING kan ik niet beoordelen, want ik heb geen ING rekening.
Het gebruik voor ons als eindgebruiker is misschien gelijkwaardig, maar de implementatie is verre van identiek. Net als de apps zelf, ook deze zijn bij lange na niet identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Apple_Minded schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:11:
[...]
Het gebruik voor ons als eindgebruiker is misschien gelijkwaardig, maar de implementatie is verre van identiek. Net als de apps zelf, ook deze zijn bij lange na niet identiek.
Ah, één van de developers van de (rabo/abn) app ? Vertel eens wat meer..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat de implementatie verschilt. Maar voor ons als eindgebruiker werkt Apple Pay zoals het zou moeten werken. Kunnen we het gezever over welke bank beter is achterwege laten? Het is al een fan topic voor Apple Pay. De discussie voor ‘de beste bank’ kan wel elders in het GOT gehouden worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Furrr schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:19:
[...]

Dat gaat niemand opvallen, want Apple levert de techniek aan de banken en ziet zelf de transacties niet. als je googled dan kom je uiteindelijk op uitleg daarover. Google is degene die super geïnteresseerd is in jouw transacties want dan kunnen ze reclame maken. Apple interesseert dat niets. Alhoewel er altijd mensen blijven die om elke hoek een spook zien; die kun je toch niet van overtuigen. Ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Laatst online: 07-05 07:57
Moet je trouwens perse je iPhone op zak hebben als je met de Apple Watch wil betalen of kan ik ook bewijze van mijn iPhone thuis aan de oplader laten liggen, met enkel alleen om mijn pols mijn Watch naar de supermarkt gaan en daar afrekenen met alleen het horloge? Of is de Apple Watch hier weer afhankelijk van de iPhone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Shiny Disco schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:45:
Moet je trouwens perse je iPhone op zak hebben als je met de Apple Watch wil betalen of kan ik ook bewijze van mijn iPhone thuis aan de oplader laten liggen, met enkel alleen om mijn pols mijn Watch naar de supermarkt gaan en daar afrekenen met alleen het horloge? Of is de Apple Watch hier weer afhankelijk van de iPhone?
Je kunt de iphone gewoon thuis laten, was eerder in het topic al aan bod gekomen. :)

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 12:06
Shiny Disco schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:45:
Kan gewoon zonder telefoon, je moet het zien als een unieke pinpas. Voor je pinpas heb je geen telefoon nodig dus voor de "pinpas in je ook horloge" niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:38
Mijn ervaring, om daar maar even op terug te komen; is dat het prima werkt, nu voor zowel Rabobank als ING. Het grote nadeel vind ik de matige Wallet app, het is niet echt heel vlot om van pasjes te wisselen, zeker als je er meer per bank hebt. Ik zou ze liever in een grid of rolodex achtige functie zien met een duidelijke (zelf te beheren) naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:36

paQ

(jarig!)

vooral als je moet tanken :F bij zo'n pinpaal zonder NFC reader (zijn die er überhaupt wel met?)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:00
paQ schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:58:
[...]

vooral als je moet tanken :F bij zo'n pinpaal zonder NFC reader (zijn die er überhaupt wel met?)
Volgens mij nog niet.
Bij non Apple Pay NFC betalingen moet je je pincode invoeren. (> 25€)
Tanken is meestal meer dan die 25€, en een NFC apparaat is duurder dan een zonder....
Misschien als Apple Pay nog meer geïntegreerd wordt in de samenleving dan zal het wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Andre_J schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:18:
[...]

Volgens mij nog niet.
Bij non Apple Pay NFC betalingen moet je je pincode invoeren. (> 25€)
Tanken is meestal meer dan die 25€, en een NFC apparaat is duurder dan een zonder....
Misschien als Apple Pay nog meer geïntegreerd wordt in de samenleving dan zal het wel komen.
Ligt het probleem niet doordat er voor het tanken een reservering gedaan wordt op de betaalkaart en dat pas bij het afsluiten van het tanken de uiteindelijke betaling wordt gedaan? Volgens mij gaat dat nooit lukken met Apple Pay.
https://www.tango.nl/faq/...serveerd-op-mijn-rekening

[ Voor 8% gewijzigd door pacificocean op 07-11-2019 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pacificocean schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:30:
[...]

Ligt het probleem niet doordat er voor het tanken een reservering gedaan wordt op de betaalkaart en dat pas bij het afsluiten van het tanken de uiteindelijke betaling wordt gedaan? Volgens mij gaat dat nooit lukken met Apple Pay.
https://www.tango.nl/faq/...serveerd-op-mijn-rekening
Jawel, dat is prima mogelijk.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Hoe wordt dat bedrag teruggestort dan? Graag wat meer onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

pacificocean schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:36:
[...]

Hoe wordt dat bedrag teruggestort dan? Graag wat meer onderbouwing.
Graag het topic beter in de gaten houden ;)
Terugpinnen kan ook gewoon via Apple Pay is gebleken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
fsfikke schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:43:
[...]

Graag het topic beter in de gaten houden ;)
Terugpinnen kan ook gewoon via Apple Pay is gebleken.
Retourpinnen is in mijn ogen wat anders dan een reservering terugstorten.
https://www.pin.nl/ondernemer/retourpinnen/ Dan moet er namelijk een 2e connectie met de terminal gemaakt worden en die 2e connectie wordt niet gemaakt bij het terugstorten van een reservering.

[ Voor 35% gewijzigd door pacificocean op 07-11-2019 14:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Creditcard betalingen werken altijd met eerst reserveren dan settlement. Dit wordt geregeld door MasterCard/Visa. Heeft dus niks te maken met applepay of fysieke kaart.

Aangezien tankpassen nog niet nfc zijn zie ik niet zo snel dat de terminals aangepast gaan worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Debetkaarten werken ook met reserveren en settlement, alleen zit er veel minder tijd tussen. Daarom zie je in het transactieoverzicht in Wallet nog heel lang In behandeling/Pending staan. (omdat dat bij Apple Pay langer duurt blijkbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
I-King schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:02:
Mijn ervaring, om daar maar even op terug te komen; is dat het prima werkt, nu voor zowel Rabobank als ING. Het grote nadeel vind ik de matige Wallet app, het is niet echt heel vlot om van pasjes te wisselen, zeker als je er meer per bank hebt. Ik zou ze liever in een grid of rolodex achtige functie zien met een duidelijke (zelf te beheren) naam.
Dat miste ik ook meteen ja. Heb er nu 3 pasjes in van rabo. Kan het onderscheid tussen zakelijk en prive wel zien (zakelijk is blauw, prive geel), maar verschil tussen de 2 prive rekeningen kan ik alleen maar zien middels de laatste paar cijfers die getoond worden. Custom name kunnen geven zou toch handiger zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
sverzijl schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:18:
[...]

Dat miste ik ook meteen ja. Heb er nu 3 pasjes in van rabo. Kan het onderscheid tussen zakelijk en prive wel zien (zakelijk is blauw, prive geel), maar verschil tussen de 2 prive rekeningen kan ik alleen maar zien middels de laatste paar cijfers die getoond worden. Custom name kunnen geven zou toch handiger zijn.
Geef dit vooral door aan Apple, hoe meer mensen hierom vragen hoe beter:
https://www.apple.com/feedback/apple-pay.html

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Buzzin Hornet schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:59:
[...]

Geef dit vooral door aan Apple, hoe meer mensen hierom vragen hoe beter:
https://www.apple.com/feedback/apple-pay.html
Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 22:36
Misschien een gekke vraag, maar hoe ziet apple pay er in een webwinkel uit? Ik heb het aangezet in mijn eigen webshop, maar heb zelf geen apple pay. In de afrekenpagina staat het dan ook niet bij de keuzes, op een Apple toestel komt het er dan wel tussen te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Worsteneter schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:19:
Misschien een gekke vraag, maar hoe ziet apple pay er in een webwinkel uit? Ik heb het aangezet in mijn eigen webshop, maar heb zelf geen apple pay. In de afrekenpagina staat het dan ook niet bij de keuzes, op een Apple toestel komt het er dan wel tussen te staan?
https://applepaydemo.apple.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Thanks, maar ik krijg een melding dat mijn device niet compatible is, haha. Blijkbaar vereist ook demo een iOS of Mac.

[ Voor 8% gewijzigd door Worsteneter op 07-11-2019 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:47
Worsteneter schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:47:
[...]

Thanks, maar ik krijg een melding dat mijn device niet compatible is, haha. Blijkbaar vereist ook demo een iOS of Mac.
Zo ongeveer. Vereist inderdaad macOS of iOS.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Knp9OM8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
oohh schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:00:
[...]

Zo ongeveer. Vereist inderdaad macOS of iOS.
[Afbeelding]
Thanks! Bedoel eigenlijk: hoe zien de betaalopties eruit op een website die Apple pay accepteert? Krijg je dan bij afrekenen ook het logo Apple pay te zien, als afrekenoptie? Ik heb het namelijk ingeschakeld op mijn webshop, maar heb zelf geen apple devices om te zien hoe het er bij afrekenen dan uitziet 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Worsteneter schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:20:
[...]

Thanks! Bedoel eigenlijk: hoe zien de betaalopties eruit op een website die Apple pay accepteert? Krijg je dan bij afrekenen ook het logo Apple pay te zien, als afrekenoptie? Ik heb het namelijk ingeschakeld op mijn webshop, maar heb zelf geen apple devices om te zien hoe het er bij afrekenen dan uitziet 😂
Dat hangt er helemaal vanaf hoe webwinkels het zelf integreren. Vaak zal je het Apple Pay logo zien, want dat eisen ze.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Zucht... ik denk ik stel het ook even in voor mijn moeder (Rabobank); "uw pas is niet geschikt" :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galahad
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:55:
Wellicht dat de implementatie verschilt. Maar voor ons als eindgebruiker werkt Apple Pay zoals het zou moeten werken. Kunnen we het gezever over welke bank beter is achterwege laten? Het is al een fan topic voor Apple Pay. De discussie voor ‘de beste bank’ kan wel elders in het GOT gehouden worden.
Het gaat er niet om welke bank "beter" is. Het gaat er om dat de implementatie van de Rabobank gewoon anders in elkaar steekt dan bij ING en ABN. Het gaat hier dan ook om de technische aspecten van de app, iets wat nauw samen valt met het gebruiksgemak.

Overigens is de samenstelling van de Rabo app iets wat we ervaren én het is zeker een discussie dus dat lijkt me prima in het topic passen O-)

On-topic:
sverzijl schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:11:
[...]

Ah, één van de developers van de (rabo/abn) app ? Vertel eens wat meer..
Nee ik ben geen developer bij een van beide banken, wel kijk ik met andere informatie tegen beide apps aan dan de gemiddelde Tweaker.

Een mooi voorbeeld van de "knullige" intergratie van de Rabo is dat een kaart toevoegen aan Wallet in de Rabo app niet overeenkomt met de Human Interface Guidelines van Apple. Deze stellen namelijk dat na het instellen van de pas er een link moet zijn om naar de Wallet te gaan:
Let people jump to their passes in Wallet. When a pass exists in Wallet, display a link to View in Wallet wherever the corresponding information appears in your app.
En dat de "Add to Wallet" button aanwezig moet zijn voor het toevoegen van een kaart in Wallet:
Make it easy for people to quickly add passes that aren’t already in Wallet. A pass may not exist in Wallet if the user previously declined to add it, if they removed it from Wallet, or if they generated the pass outside of your app—such as on your website. When a pass doesn’t exist in Wallet, display an Add to Wallet button wherever the corresponding pass information appears in your app. This button should be discoverable with minimal navigation. For developer guidance, see addPasses(_:withCompletionHandler:).

Afbeeldingslocatie: https://www.starlingbank.com/apple-pay/apple-pay-wallet-step-3.776f1a2d.jpg
ING en ABN voldoen hier aan, de Rabobank dus niet.
Nu is dit een voorbeeld specifiek gericht op Apple Pay, maar er zijn binnen de Rabo app veel meer voorbeelden te vinden van vreemde design en UX keuzes. Dit komt voor een groot gedeelte voort uit het gebruiken van niet native shells en wrappers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 10:45
Vandaag wel een leuke gehad met Apple Pay. Bij het UMC in Utrecht kan je de parkeergarage in en uit met contactloos betalen. Ik kon zonder problemen met Apple Pay naar binnen, maar bij de uitgang werd mijn kaart geweigerd. Ik werd via de info knop gratis naar buiten geholpen maar onhandig was het wel. Vermoedelijk door die virtuele pas die elke transactie anders is (las zoiets eerder in dit topic?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RadioAir schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:32:
Vandaag wel een leuke gehad met Apple Pay. Bij het UMC in Utrecht kan je de parkeergarage in en uit met contactloos betalen. Ik kon zonder problemen met Apple Pay naar binnen, maar bij de uitgang werd mijn kaart geweigerd. Ik werd via de info knop gratis naar buiten geholpen maar onhandig was het wel. Vermoedelijk door die virtuele pas die elke transactie anders is (las zoiets eerder in dit topic?)
Gebruikte je dezelfde device om uit te rijden als waarmee je ingecheckt was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 10:11
Apple_Minded schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:13:
[...]
Het gaat er niet om welke bank "beter" is. Het gaat er om dat de implementatie van de Rabobank gewoon anders in elkaar steekt dan bij ING en ABN. Het gaat hier dan ook om de technische aspecten van de app, iets wat nauw samen valt met het gebruiksgemak.

Overigens is de samenstelling van de Rabo app iets wat we ervaren én het is zeker een discussie dus dat lijkt me prima in het topic passen O-)

On-topic:

[...]

Nee ik ben geen developer bij een van beide banken, wel kijk ik met andere informatie tegen beide apps aan dan de gemiddelde Tweaker.

Een mooi voorbeeld van de "knullige" intergratie van de Rabo is dat een kaart toevoegen aan Wallet in de Rabo app niet overeenkomt met de Human Interface Guidelines van Apple. Deze stellen namelijk dat na het instellen van de pas er een link moet zijn om naar de Wallet te gaan:

[...]

En dat de "Add to Wallet" button aanwezig moet zijn voor het toevoegen van een kaart in Wallet:

[...]

ING en ABN voldoen hier aan, de Rabobank dus niet.
Nu is dit een voorbeeld specifiek gericht op Apple Pay, maar er zijn binnen de Rabo app veel meer voorbeelden te vinden van vreemde design en UX keuzes. Dit komt voor een groot gedeelte voort uit het gebruiken van niet native shells en wrappers.
En toch vind ik de app van de Rabobank makkelijker en handiger dan die van een ABN. Alles is namelijk in de app te regelen omdat het een wrapper is, waarbij je bij de ABN in sommige gevallen wordt omgeleid naar de site. De ABN app is daarentegen wat vlotter en soepeler, maar persoonlijk minder prettig.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Tijdens vakantie in US nu al meerdere malen betaald met Rabo Apple Pay via watch. Bij CVS echter al twee keer melding gehad: “use a different payment method” terwijl de terminal wel Apple Pay logo had. Groot voordeel is dat we nu via Apple Pay direct de gezamenlijke rekening kunnen gebruiken, iets wat met afzonderlijke credit cards toch weer verrekend moet worden.

Wat ik niet weet is of je rabo bank pas ook geactiveerd moet worden voor gebruik in de US icm Apple Pay. Het lijkt me niet maar proberen heb ik weinig zin als betaling daardoor geweigerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 10:38
Vaak wordt Maestro niet ondersteund in de VS. Dat kan het verschil zijn met de cc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

smesjz schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 02:19:
Tijdens vakantie in US nu al meerdere malen betaald met Rabo Apple Pay via watch. Bij CVS echter al twee keer melding gehad: “use a different payment method” terwijl de terminal wel Apple Pay logo had. Groot voordeel is dat we nu via Apple Pay direct de gezamenlijke rekening kunnen gebruiken, iets wat met afzonderlijke credit cards toch weer verrekend moet worden.

Wat ik niet weet is of je rabo bank pas ook geactiveerd moet worden voor gebruik in de US icm Apple Pay. Het lijkt me niet maar proberen heb ik weinig zin als betaling daardoor geweigerd wordt.
Je fysieke pas had dezelfde melding gegeven. Je kan nou eenmaal niet overal ter wereld met Maestro betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 10:45
WhatsappHack schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:53:
[...]

Gebruikte je dezelfde device om uit te rijden als waarmee je ingecheckt was?
Zeker, beide keren mijn Watch gebruikt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 09:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Weet niet of het al gemeld is hier, maar als je meerdere bankpassen in je Wallet hebt zitten van één of meerdere banken dan kun je dmv de opdrachten app en Siri snel switchen tussen de kaarten.

Ik zelf heb 3 bankpassen in mijn wallet, namelijk 1 rekening van de ING en 2 van de ABN AMRO. Van de ABN AMRO is er één privé en één een gezamenlijke rekening. De passen van de ABN rekeningen zien er hetzelfde uit alleen de laatste vier nummers zijn anders.

Mijn lunch betaal ik altijd van mijn privé rekening dus die pas staat “actief” als ik na m’n werk boodschappen doe die van de gezamenlijke rekening betaald moeten worden. Het is dus al vaker voor gekomen dat ik dus de boodschappen van mijn privé rekening betaal.

In de opdrachten app heb ik nu 3 opdrachten aangemaakt met de wallet taak/app.

Open privé rekening
Open gezamenlijke rekening
Open ING

Bij de zelf scan kassa bij de AH hoef ik nu alleen even via Siri te zeggen: Open gezamenlijke rekening om direct de pas van de gezamenlijke rekening op “actief” te krijgen. Heb je een hekel aan praten tegen je telefoon, dan kun je ook de opdrachten widget toevoegen aan je lockscreen en via een knop direct de juiste pas te activeren.

Nu hoef je niet meer in de wallet app priegelen om de juist kaart te gebruiken.

De stappen:

1. Open de opdrachten app
2. Klik rechtsboven op het + teken
3. Achter het woord Nieuwe opdracht klik op de 3 zwarte puntjes in het blauwe rondje.
4. In het veld Nieuwe opdracht vul de naam in van de Siri opdracht, bv Open Gezamenlijke rekening
5. Klik op gereed
6. Klik op + Voeg taak toe
7. In de zoekbalk tik je Wallet in en klik daarna op het Wallet icoontje
8. Kies de opdracht van je bank uit
9. Klik op gereed
10. Om te testen start Siri en zeg Open gezamenlijke rekening en voila.... :)

[ Voor 17% gewijzigd door MRE-Inc op 09-11-2019 21:46 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
Vanochtend ook de Rabopas toegevoegd aan de wallet. Apart dat je alleen een keuze moet maken tussen iPhone of watch.. terwijl de watch wordt gevuld door hetgeen wat er in de wallet zit van je iPhone.. desalniettemin werkt het prettig. Toch altijd een bankpas opzak zonder echt fysiek je pas mee te nemen..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
koentjuh1987 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:16:
Vanochtend ook de Rabopas toegevoegd aan de wallet. Apart dat je alleen een keuze moet maken tussen iPhone of watch.. terwijl de watch wordt gevuld door hetgeen wat er in de wallet zit van je iPhone.. desalniettemin werkt het prettig. Toch altijd een bankpas opzak zonder echt fysiek je pas mee te nemen..
Je dient je Watch en iPhone apart van elkaar te configureren voor Apple Pay.
Dit kan in de Wallet app op de iPhone en via de Wallet instellingen in de Watch app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
Tartarus schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:25:
[...]

Je dient je Watch en iPhone apart van elkaar te configureren voor Apple Pay.
Dit kan in de Wallet app op de iPhone en via de Wallet instellingen in de Watch app.
Uiteindelijk twee keer via de Rabo app gedaan...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Apple Pay is zo traag vergeleken met contact loos :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

alienfruit schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:34:
Contactloos bedoel je? Valt wel mee hoor. De onzekerheid of een betaling met bankpas werkt of dat ik toch een pin moet intoetsen of m’n kaart er in moet steken is voor mij een groter nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
alienfruit schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:34:
Ik heb dit bij ING eigenlijk nooit. Binnen een seconde of 1,5 is de transactie er al door. Ik zou niet weten wanneer ik voor het laatst gepind heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Bij TfL in London (tube) sta je altijd te wachten achter lui die Apple Pay gebruiken. Gewoon contactloos pas werkt het snelst!

Gebruik het zelf eigenlijk alleen bij de snoepautomaat op mijn werk. Ben er zelf iig niet zo stuk van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 21:25
Rabobank gebruikt en dit gaat razendsnel.
Telefoon bij de betaal automaat houden en direct de betaling gedaan.
Gaat bij mij sneller dan met mijn bankpas. Helemaal blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
alienfruit schreef op zondag 10 november 2019 @ 00:22:
Bij TfL in London (tube) sta je altijd te wachten achter lui die Apple Pay gebruiken. Gewoon contactloos pas werkt het snelst!

Gebruik het zelf eigenlijk alleen bij de snoepautomaat op mijn werk. Ben er zelf iig niet zo stuk van
Dat is wel vreemd. Telefoon hebben de meesten toch al in de hand als ze in de rij moeten wachten. 2x klikken, Face ID unlock zo goed als direct en dan tegen de pinautomaat houden en klaar. Zou normaliter geen vertraging moeten opleveren lijkt me.
Vind het zelf ideaal dat ik niet m’n portemonnee uit m’n jaszak hoef te halen, pasje eruit halen en daarna weer terugstoppen en portemonnee weer opbergen. Telefoon heb ook ik toch al in de hand als ik in een rij moet wachten.
Voor mij dus wel een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:47
alienfruit schreef op zondag 10 november 2019 @ 00:22:
Dat is terechte kritiek, maar er is een oplossing voor: EMV Express Transit. Sinds iOS 12.3 is dat voor iedereen beschikbaar en hoef je je telefoon dus niet meer te unlocken met TouchID of FaceID. Echter moeten de poortjes ook Express Transit accepteren. TfL werkt hier, volgens een artikel van The Verge, wel aan.

In de video hieronder zie je hoe het werkt:

[ Voor 4% gewijzigd door oohh op 10-11-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
oohh schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:35:
[...]

Dat is terechte kritiek, maar er is een oplossing voor: EMV Express Transit. Sinds iOS 12.3 is dat voor iedereen beschikbaar en hoef je je telefoon dus niet meer te unlocken met TouchID of FaceID. Echter moeten de poortjes ook Express Transit accepteren. TfL werkt hier, volgens een artikel van The Verge, wel aan.

In de video hieronder zie je hoe het werkt:
[YouTube: iOS 12.3 Apple Pay Suica Express Transit Performance: highly recommended update for Suica users]
Laten we hopen dat het in NL straks ook ondersteund gaat worden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
In Singapore werkte het in de bus en MRT ook prima en snel icm mijn MasterCard in Apple Pay. Eigenlijk niet anders dan in een winkel.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@MRE-Inc Thanks, toegevoegd aan de fipo van dit topic.
Napsju schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:58:
In Singapore werkte het in de bus en MRT ook prima en snel icm mijn MasterCard in Apple Pay. Eigenlijk niet anders dan in een winkel.
In express-OV modus?

[ Voor 10% gewijzigd door WhatsappHack op 10-11-2019 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
@WhatsappHack Niet getest. Zo heel veel sneller zal dat toch ook niet zijn? Dubbelklik, (eventueel kaart kiezen), Face-ID en langs het poortje halen. Die eerstgenoemde handelingen kun je al doen terwijl er nog mensen voor je zijn.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Napsju schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:50:
@WhatsappHack Niet getest. Zo heel veel sneller zal dat toch ook niet zijn? Dubbelklik, (eventueel kaart kiezen), Face-ID en langs het poortje halen. Die eerstgenoemde handelingen kun je al doen terwijl er nog mensen voor je zijn.
Bij express-OV modus hoef je helemaal niets te doen behalve de telefoon/watch bij het poortje te houden. :P Geen FaceID of wat dan ook. Omdat je zei het te doen met MC vroeg ik me af of dat ook in Express OV modus was en hoe dat dan zou werken (met het oog op normale transacties :P). Maar zo te zien gebruik je gewoon de normale modus zegmaar :) Alrighty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:42

heho

Ommen, Overijssel

JB schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:04:
Zucht... ik denk ik stel het ook even in voor mijn moeder (Rabobank); "uw pas is niet geschikt" :z
Even een nieuwe pas aanvragen via de app. Is gratis ....

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

heho schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:43:
[...]

Even een nieuwe pas aanvragen via de app. Is gratis ....
Klopt maar dan is de eerste ervaring een beetje jammer. Als je dat op voorhand weet, was het al geregeld geweest bij wijze van.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:42

heho

Ommen, Overijssel

Dat is zeker waar .... Maar het is het waard wat mij betreft ! ;)

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Laatst online: 23:26
Misschien een vraag die al tig keer voorbij is gekomen, maar ik wil mijn kaart van ABN-AMRO zowel op mijn iPhone als op mijn Watch activeren. Maar het is óf op de een, óf op de andere device. Maar niet op beide...

"Neem contact op met uw bank voor verificatie".

Iemand anders al tegenaan gelopen?
Pagina: 1 ... 17 ... 33 Laatste