Weet niet of het al gemeld is hier, maar als je meerdere bankpassen in je Wallet hebt zitten van één of meerdere banken dan kun je dmv de opdrachten app en Siri snel switchen tussen de kaarten.
Ik zelf heb 3 bankpassen in mijn wallet, namelijk 1 rekening van de ING en 2 van de ABN AMRO. Van de ABN AMRO is er één privé en één een gezamenlijke rekening. De passen van de ABN rekeningen zien er hetzelfde uit alleen de laatste vier nummers zijn anders.
Mijn lunch betaal ik altijd van mijn privé rekening dus die pas staat “actief” als ik na m’n werk boodschappen doe die van de gezamenlijke rekening betaald moeten worden. Het is dus al vaker voor gekomen dat ik dus de boodschappen van mijn privé rekening betaal.
In de opdrachten app heb ik nu 3 opdrachten aangemaakt met de wallet taak/app.
Open privé rekening
Open gezamenlijke rekening
Open ING
Bij de zelf scan kassa bij de AH hoef ik nu alleen even via Siri te zeggen: Open gezamenlijke rekening om direct de pas van de gezamenlijke rekening op “actief” te krijgen. Heb je een hekel aan praten tegen je telefoon, dan kun je ook de opdrachten widget toevoegen aan je lockscreen en via een knop direct de juiste pas te activeren.
Nu hoef je niet meer in de wallet app priegelen om de juist kaart te gebruiken.
De stappen:
1. Open de opdrachten app
2. Klik rechtsboven op het + teken
3. Achter het woord Nieuwe opdracht klik op de 3 zwarte puntjes in het blauwe rondje.
4. In het veld Nieuwe opdracht vul de naam in van de Siri opdracht, bv Open Gezamenlijke rekening
5. Klik op gereed
6. Klik op + Voeg taak toe
7. In de zoekbalk tik je Wallet in en klik daarna op het Wallet icoontje
8. Kies de opdracht van je bank uit
9. Klik op gereed
10. Om te testen start Siri en zeg Open gezamenlijke rekening en voila....
[
Voor 17% gewijzigd door
MRE-Inc op 09-11-2019 21:46
]