Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

—-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2019 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:26
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:13:
[...]

Helaas uitgesteld. Ook vandaag geen Apple Pay.
ik stap wel over naar abn. vroeger maakte de rabo nog reklame met de telefoon wordt de toekomstige betaalmiddel. alleen doen ze er zelf niet aan mee lol :)

[ Voor 25% gewijzigd door mark777 op 30-10-2019 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
[...]

Uitgesteld tot wanneer? En hoe kom je aan die informatie, of is het slechts gokken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:47
Er is helemaal niks uitgesteld, lol. Apple doet altijd rondes waarbij er meerdere banken in meerdere landen worden toegevoegd. De Tsjechische bank CSOB heeft al aangegeven dat zij in november met Apple Pay gaan komen. De kans is aanwezig dat er ergens in november dus weer een aantal banken geïntroduceerd wordt. Het gerucht gaat dat dit op 5 november zal zijn, dus dat is ook mijn gok voor de Rabobank ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
MelvinW schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:08:
Er is helemaal niks uitgesteld, lol. Apple doet altijd rondes waarbij er meerdere banken in meerdere landen worden toegevoegd. De Tsjechische bank CSOB heeft al aangegeven dat zij in november met Apple Pay gaan komen. De kans is aanwezig dat er ergens in november dus weer een aantal banken geïntroduceerd wordt. Het gerucht gaat dat dit op 5 november zal zijn, dus dat is ook mijn gok voor de Rabobank ;)
Deze gok staat genoteerd :p _O- :+

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:59
Sowieso had Rabobank volgens mij aangegeven voor de live gang de datum naar buiten te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearWizz schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:50:
Sowieso had Rabobank volgens mij aangegeven voor de live gang de datum naar buiten te brengen.
Ze hadden ook gezegd dat het “binnenkort” zou komen, dus hecht niet teveel waarde aan die beloftes. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:59
WhatsappHack schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:43:
[...]

Ze hadden ook gezegd dat het “binnenkort” zou komen, dus hecht niet teveel waarde aan die beloftes. :+
Haha true true, maar bedoelde meer dat er mogelijk eerst nog een aankondiging komt van een release datum. Dus dat het dan nog langer kan duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Rabobank heeft op dit moment een storing op hun online bankieren omgeving. Dus misschien waren ze Apple Pay in productie aan het zetten en is er iets fout gegaan :o

Acties:
  • +12 Henk 'm!
Maar misschien was het een alieninvasie die het logo van de rabobank aanzagen voor een teken van een koning die over een gouden wereld loopt en dachten dat ze daar als eerst moesten aanvallen om de leiders af te zetten.

Zonder dollen, vind het enthousiasme voor Apple Pay leuk om te zien en deel dat enthousiasme, maar om nou bij elke willekeurige scheet een verband met Apple Pay te zien wordt wel een tikje bizar imho :P Het is net WIDM. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:22
[...]

En jij hebt een Tweakers account aangemaakt om vervolgens een beetje te gaan trollen in dit topic? Al je posts gaan over zogenaamde data en 'inside information' maar je zit er steeds gigantisch naast. Je kunt net zo goed niets zeggen of gewoon aangeven wat je inschatting is met bijbehorende argumenten :)

Mijn inschatting is half november. Kan me niet voorstellen dat de Rabobank al tig weken communiceert 'binnenkort' en dat het dan pas december of later zal worden. Op zeer korte termijn ook onwaarschijnlijk, dus wilde gok half november.

Wat me trouwens wel irritant lijkt is dat je niet zo gemakkelijk kan switchen volgens mij tussen verschillende betaalpassen. Ik betaal soms met een pas van mijn persoonlijke rekening, soms met de en/of rekening en soms met mijn creditcard. Zie vanzelf wel hoe makkelijk of moeilijk dit wordt denk ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
remzor schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:46:
Wat me trouwens wel irritant lijkt is dat je niet zo gemakkelijk kan switchen volgens mij tussen verschillende betaalpassen. Ik betaal soms met een pas van mijn persoonlijke rekening, soms met de en/of rekening en soms met mijn creditcard. Zie vanzelf wel hoe makkelijk of moeilijk dit wordt denk ik :9
Dat wisselen tussen passen gaat inderdaad veel beter en sneller op een Apple Watch dan op een iPhone, al is het op een iPhone ook niet noemenswaardig ongemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Tartarus schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:02:
[...]

Dat wisselen tussen passen gaat inderdaad veel beter en sneller op een Apple Watch dan op een iPhone, al is het op een iPhone ook niet noemenswaardig ongemakkelijk.
Ik heb een Apple Watch dus als het daarop gemakkelijk gaat: dikke prima _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
remzor schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:08:
[...]

Ik heb een Apple Watch dus als het daarop gemakkelijk gaat: dikke prima _/-\o_
Gewoon knop 2x indrukken en dan opzij schuiven voor de volgende kaart _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Overgestapt van Rabobank naar Bunq en het werkt geweldig! Apple Pay is fantastisch, de app is vele malen fijner en functies zoals meerdere rekeningen (25!) zonder extra kosten zijn 👌

Hoop dat Apple Pay snel beschikbaar is voor de Rabobank..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

—-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2019 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Verwijderd Oke helder, bedankt voor je (enigszins uitgelokte ;)) reactie. Je reageerde namelijk op niemand die vroeg hoe je aan info kwam dus probeerde ik het op deze manier.
Ik snap uiteraard dat je je baan niet op het spel zet voor Tweakers, dat vraagt niemand van je.

Ik wacht het af, zoals ik eerder al zei komt het voor mij niet aan op een week korter of langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Z___Z schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:33:
Rabobank heeft op dit moment een storing op hun online bankieren omgeving. Dus misschien waren ze Apple Pay in productie aan het zetten en is er iets fout gegaan :o
Even een backupje van alle transacties van 2 dagen geleden restoren.. of we alle transacties sindsdien even opnieuw willen doen 😜

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:42
Worden jullie ook zo moe van die bijdehante opmerkingen als je met je Apple Watch betaald?

“Daar heb je 007.”
“Dat heb ik nog nooit gezien”
Enz.

Zal wel een fase zijn omdat het in NL nog nieuw is.

Ik twijfelde eerst of ik wel een Apple Watch wou kopen maar Apple Pay alleen maakt het al waard, zo handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Skidmarks schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:44:
Worden jullie ook zo moe van die bijdehante opmerkingen als je met je Apple Watch betaald?

“Daar heb je 007.”
Enz.

Ik twijfelde eerst of ik wel een Apple Watch wou kopen maar Apple Pay alleen maakt het al waard, zo handig.
omdat je met je horloge betaald? 8)7 wtf?

waar hoor je die opmerkingen dan? ik heb dat in de 1,5jaar bij bunq nog nooit gehoord, wel altijd positieve reacties

"oh wow, met je horloge. mooi"
en
"kan dat nu ook al?"
enz.

nooit negatieve of bijdehante opmerkingen gehad zoal jij benoemt. oh en het scheelt misschien dat ik in een drop/kleine plaats woon met nog één zeer active bunqer met apple pay / apple watch, dus na een half jaar waren in 2018 de meeste verbaasde blikken hier bij alle winkels ook wel verleden tijd..... echt niemand kijk er meer van op. of nou ja wbt apple pay dan, zie de laatste paar weken wel steeds meer verbaasde blikken, ook van mij zelf als er opeens mensen een android telefoon of garmin ofzo te voorschijn halen. dat heb ik in alle jaren hier nog nooit gezien, maar nu opeens zie ik juist wél mensen met android tel. betalen.... apple pay steekt blijkbaar aan. terwijl diezelfde mensen al jaren telefoons met nfc functie hebben O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
Skidmarks schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:44:

“Daar heb je 007.”
Enz.

Ik moet de eerste opmerking nog steeds krijgen.
Er is één caissière die het een blik gunde en een gezichtsuitdrukking had van ‘hmmm, interessant’ maar meer ook niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Tartarus schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:02:
[...]

Ik moet de eerste opmerking nog steeds krijgen.
Er is één caissière die het een blik gunde en een gezichtsuitdrukking had van ‘hmmm, interessant’ maar meer ook niet.
Maar was dat voor je watch of voor jou...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:42
DaveFlash schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:56:
[...]

waar hoor je die opmerkingen dan?
Bij de AH en McDonalds in Limburg misschien verklaart dat het ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik betaalde gisteren hier bij de Albert Heijn in Amsterdam met m'n pinpas, je had reactie van de cassiere moeten zien..

''wow, jij hebt nog een ol' skool pinpas!?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awdehaan
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-03 07:32
Alsof het iets uitmaakt wat anderen zeggen of er van vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geert1976 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:26:
ik betaalde gisteren hier bij de Albert Heijn in Amsterdam met m'n pinpas, je had reactie van de cassiere moeten zien..

''wow, jij hebt nog een ol' skool pinpas!?"
Haha, zie het over een paar jaar al voor me. "Wauw, u moet wel erg rijk zijn... U betaalt zelfs met antiek!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigitalExorcist
awdehaan schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:42:
Alsof het iets uitmaakt wat anderen zeggen of er van vinden?
Nou, zodra ik ook mee kan doen (Rabobank he ;) ) ga ik de eerste paar keren ook héél opvallend casual met m'n Watch betalen hoor.

En als de terminal niet werkt met een extra diepe zucht en rollende ogen m'n pinpas opduiken.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Yaaaay Rabobank heeft een app update!!!

...... maar nog geen Pay 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:21
@DigitalExorcist Misschien een idee om je vorige bericht aan te passen ipv weer binnen enkele uren een nieuw bericht te plaatsen.

Hier gaat ING er rap weer uit Apple Pay is tof maar de Rabo komt vanzelf wel en om nu te zeggen dat ik de app van ING fijner vind nee.
Ook klantvriendelijkheid is een min puntje van ze daar is mijn vaste bank toch echt fijner in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnRGS
DigitalExorcist schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:14:
Yaaaay Rabobank heeft een app update!!!

...... maar nog geen Pay 😭
Nee duh, Apple moet op het knopje drukken, en zoals altijd gebeurt dat op dinsdag of woensdag. Dus wie weet komende week, meer dan die gok krijgen we helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Het is vrijwel zeker dat er op 5 november nieuwe banken worden toegevoegd aan Apple Pay, zo blijkt uit informatie van een Tsjechische bank vandaag. Of Rabobank daarbij zit is natuurlijk de grote vraag. We zullen het snel genoeg weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
MelvinW schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:32:
Het is vrijwel zeker dat er op 5 november nieuwe banken worden toegevoegd aan Apple Pay, zo blijkt uit informatie van een Tsjechische bank vandaag. Of Rabobank daarbij zit is natuurlijk de grote vraag. We zullen het snel genoeg weten :)
Was dat een bewuste mededeling of eentje die per abuis is gedaan/gelekt?
Indien bewust: waarom kan een Tsjechische bank dan wel datum noemen en onze banken niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Roos79 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:23:
@DigitalExorcist Misschien een idee om je vorige bericht aan te passen ipv weer binnen enkele uren een nieuw bericht te plaatsen.

Hier gaat ING er rap weer uit Apple Pay is tof maar de Rabo komt vanzelf wel en om nu te zeggen dat ik de app van ING fijner vind nee.
Ook klantvriendelijkheid is een min puntje van ze daar is mijn vaste bank toch echt fijner in.
Toch grappig om te zien hoe gebruikerservaringen verschillen. Ik heb ook zowel Rabo als ING en ik vind ING echt veel beter qua app :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Tartarus schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:53:
[...]

Was dat een bewuste mededeling of eentje die per abuis is gedaan/gelekt?
Indien bewust: waarom kan een Tsjechische bank dan wel datum noemen en onze banken niet?
Enkele maanden geleden werd er al een email naar klanten gestuurd dat per 1 november er nieuwe voorwaarden zouden komen voor ‘mobiel betalen’. Daarbij werd niet specifiek Apple Pay genoemd, maar die bank had in februari van dit jaar al gezegd met Apple Pay en Google Pay te komen in 2019. Vandaag kregen medewerkers te horen dat het op 5 november van start gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

MelvinW schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:35:
[...]

Enkele maanden geleden werd er al een email naar klanten gestuurd dat per 1 november er nieuwe voorwaarden zouden komen voor ‘mobiel betalen’. Daarbij werd niet specifiek Apple Pay genoemd, maar die bank had in februari van dit jaar al gezegd met Apple Pay en Google Pay te komen in 2019. Vandaag kregen medewerkers te horen dat het op 5 november van start gaat.
klopt, en volgens mij hadden ze vorige week per ongeluk ook al een informatie pagina over apple pay online geslingerd en snel weer weggehaald.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mglange
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-07-2022
Waar ik vooral benieuwd naar ben is de creditcard ondersteuning van bijv. ING. Nu hebben we alleen maar Maestro terwijl op de site van Apple ook al de Mastercard ondersteuning vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
MelvinW schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:32:
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Everything Can Help!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
DaveFlash schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:56:
[...]

waar hoor je die opmerkingen dan? ik heb dat in de 1,5jaar bij bunq nog nooit gehoord, wel altijd positieve reacties

"oh wow, met je horloge. mooi"
en
"kan dat nu ook al?"
enz.
Geen Apple Pay en niet met de Watch, maar toen ING betalen met je Android telefoon net had geintroduceerd als beta, ben ik er direct ingestapt. In die beginperiode ben ik 4x door beveiliging staande gehouden omdat ze dachten dat ik hun systemen aan het hacken was of zoiets.

Cassiere: Oh, heb je ook je pinpas achterin je hoesje gezet?
Ik: Nee, in mijn telefoon zit een chip waarmee ik kan betalen.
Cassiere: Beveiliging Kassa 2 aub. (Licht overdreven maar zo ging het wel)

3x kon ik de beveilging/leidinggevende een artikel op Tweakers (dank!) laten lezen waarin stond dat dit inderdaad kon tegenwoordig, maar de laatste wilde er niks van weten. Het was dat er een nieuwsgierige medewerker kwam kijken waarom er iemand werd vastgehouden, die er ook gebruik van maakte en de leidinggevende kon overtuigen me te laten gaan, want hij stond op het punt de politie te bellen.

Dus ja, zulke mensen heb je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:56
Mglange schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:14:
Waar ik vooral benieuwd naar ben is de creditcard ondersteuning van bijv. ING. Nu hebben we alleen maar Maestro terwijl op de site van Apple ook al de Mastercard ondersteuning vermeld staat.
Dit staat daar vermeld omdat bij een deel van de vermelde banken ook Mastercard (bunq, Revolut) of zelfs uitsluitend Mastercard (N26, Monese) wordt ondersteund. Zegt dus op dit moment denk ik nog niet zoveel over of de grote NL banken ook hun creditcards in Apple Pay gaan zetten, hoewel dat wel mooi zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Ik ben zelf klant bij CSOB en heb de nieuwe voorwaarden zelf ook ontvangen. Tsjechische Apple site's schrijven er ook over: https://www.applecrunch.c...a-mela-spustit-jiz-zitra/

Meestal wordt het door Apple wel bij meerdere banken tegelijk uitgerold, dus er is er een kans aanwezig dat Rabobank er ook bij zit morgen, maar dat is puur gokken natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door MelvinW op 04-11-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:57
thefal schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:49:
[...]

Geen Apple Pay en niet met de Watch, maar toen ING betalen met je Android telefoon net had geintroduceerd als beta, ben ik er direct ingestapt. In die beginperiode ben ik 4x door beveiliging staande gehouden omdat ze dachten dat ik hun systemen aan het hacken was of zoiets.

3x kon ik de beveilging/leidinggevende een artikel op Tweakers (dank!) laten lezen waarin stond dat dit inderdaad kon tegenwoordig, maar de laatste wilde er niks van weten. Het was dat er een nieuwsgierige medewerker kwam kijken waarom er iemand werd vastgehouden, die er ook gebruik van maakte en de leidinggevende kon overtuigen me te laten gaan, want hij stond op het punt de politie te bellen.

Wat een rare gang van zaken, de cassiere heeft er in principe toch helemaal niks mee te maken hoe je betaalt? Als de kassa zegt dat de betaling gelukt is, dan is daarmee toch de zaak af?

Ik denk dat ik ze gewoon de politie had laten bellen. Die zoeken dat uit en dan komt die supermarkt erachter dat ze fout zaten. Afschrift van het proces verbaal opvragen en vervolgens een rekening naar de supermarkt sturen voor je verloren tijd. En de politie vragen of ze een bekeuring naar de supermarkt sturen voor onnodig een beroep doen op de hulpdiensten. Het moet toch niet gekker worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
PhilipsFan schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:16:
[...]
Ik denk dat ik ze gewoon de politie had laten bellen. .
Ach ik vond het een mooi moment om deze mensen wat nieuws te leren :)
En daarnaast, ik snap best dat men zich zorgen maakt op het moment dat ze geen idee hebben wat er gaande is en na een uitleg mocht ik alsnog in de meeste gevallen weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:48
Was dit niet toen mobile wallets nog niet bestonden? Ik snap de reactie dan eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:55

trithemis

Dragonfly

thefal schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:49:
[...]

Lijkt me een hele goede reden om die winkel niet meer te bezoeken. En even een mailtje sturen natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door trithemis op 04-11-2019 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Afgelopen vrijdag was ik bij de plaatselijke WE vestiging (kledingwinkel) en ving iets op van de plaatselijke manager aan kassamedewerkster over dat iets met betalen met telefoon nu zou moeten werken. Dus ik keek geinteresseerd en toen begon ze het mij uit te leggen:

als mensen geld terug krijgen bij retourneren van spullen, dan kan dat met een ouderwetse bankpas met 'retourpinnen'. Dat zou nu daar dus ook met een telefoon moeten kunnen - ik vermoed dus met ApplePay. Blijkbaar was dat iets dat door het hoofdkantoor-IT-afdeling aangepast was.

Had er zelf nog niet eens bij stil gestaan dat dat nog apart een dingetje kon zijn, retourpinnen & ApplePay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduwardpost
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-08 20:33
vanaalten schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:22:
Had er zelf nog niet eens bij stil gestaan dat dat nog apart een dingetje kon zijn, retourpinnen & ApplePay.
Alles wat met het contactloos pinnen kan zou ook met apple pay moeten werken, het is tenslotte "gewoon" een NFC chip die communiceert met het pin apparaat nadat je je touch/face id check hebt gedaan (toch?).
Ik heb retour pinnen nog nooit gebruikt maar zou me wel kunnen voorstellen dat dat iets is waar de pas voor in het apparaat moet dan wordt dat lastig met apple pay. als het contactloos kan dan zou het geen probleem moeten zijn lijkt mij

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:40
Retourpinnen werkt met Apple Pay! Toevallig heb ik dit dit weekend gedaan bij de Gamma met de  Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Mglange schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:14:
Apple Pay ondersteund in Nederland zowel Maestro als MasterCard passen. De banken echter ondersteunen vooralsnog of het een of het ander. Vandaar dat beide betaalpassen er vermeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:44

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Tartarus schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:12:
[...]

Apple Pay ondersteund in Nederland zowel Maestro als MasterCard passen. De banken echter ondersteunen vooralsnog of het een of het ander. Vandaar dat beide betaalpassen er vermeld staan.
via bunq heb ik zowel een maestro pas als een MasterCard met Apple Pay.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
DeNachtwacht schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:52:
[...]

via bunq heb ik zowel een maestro pas als een MasterCard met Apple Pay.
Ah, cool. Dus toch wel een bank die wel al meer doet dan alleen basic zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iSchel
Er is een update van de AmEx app, je kunt nu notificaties voor transacties instellen. De mededeling die daarbij staat doet vermoeden dat binnenkort Apple Pay er aan komt! Er staat namelijk:

"Heeft u ook notificaties voor uw mobile wallet ingeschakeld? Dan kan het gebeuren dat u meer dan één notificatie ontvangt."

Ben benieuwd. Het kan natuurlijk ook een standaard vertaling zijn voor de app die mogelijk in het buitenland waar Apple Pay al beschikbaar is voor AmEx kaarten kan worden gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:10
iSchel schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:33:
Er is een update van de AmEx app, je kunt nu notificaties voor transacties instellen. De mededeling die daarbij staat doet vermoeden dat binnenkort Apple Pay er aan komt! Er staat namelijk:

"Heeft u ook notificaties voor uw mobile wallet ingeschakeld? Dan kan het gebeuren dat u meer dan één notificatie ontvangt."

Ben benieuwd. Het kan natuurlijk ook een standaard vertaling zijn voor de app die mogelijk in het buitenland waar Apple Pay al beschikbaar is voor AmEx kaarten kan worden gebruikt.
Er staat bij mij nu een andere beschrijving bij versie 6.24.0:
Altijd controle over uw uitgaven met pushnotificaties. U ontvangt automatisch een beveisting van uw transacties op uw tijdlijn.
Aan de hand van dit plaatje lijkt dat het niet om Apple Pay hoef te gaan:
Afbeeldingslocatie: https://is2-ssl.mzstatic.com/image/thumb/Purple123/v4/ce/3f/0f/ce3f0f70-21eb-c4fa-ba0d-544559cb8eee/pr_source.jpg/690x0w.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door oohh op 04-11-2019 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
oohh schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:51:
[...]

Er staat bij mij nu een andere beschrijving bij versie 6.24.0:

[...]
Ik bedoel in de app zelf bij de instellingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Hier inderdaad: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ggYdQEy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
Yes, dat is hem! Ik kon door mijn prille lidmaatschap helaas geen screenshot toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 02:47

wally21

psn: Wally224

Mijn ervaring met Amex hier in de VS is dat ze de integratie met Apple Pay erg goed voor elkaar hebben.
Beter dan de meeste gewone banken hier. Zo geven ze aan wanneer je rekeningafschrift klaar staat maar ook alle transacties die gedaan zijn. En dan maakt het niet uit of dat automatisch betalingen zijn of gedaan met de fysieke kaart of Apple Pay. Alles wordt netjes weergegeven in de lijst en met een notificatie op de gekoppelde iOS apparaten.

Dat is dus een goed vooruitzicht voor de integratie van amex in NL. Ze hebben er al de nodige ervaring mee.

Zo ziet dat er uit:
Amex Wallet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Rabobank staat erbij in de wallet app. Geniet ervan Rabo klanten!

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan in de wallet-app Rabobank kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Yes daar staat de Rabobank er eindelijk tussen. Kan nog niet vinden waar ik de pas daadwerkelijk kan gaan toevoegen, lijkt er op dat het in de app nog aangezet moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouda
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:50

Wouda

^C^C^C^C^C

Als ik Rabobank kies in de wallet app word ik doorverwezen naar de Rabobank app. Daar heb ik nog geen optie gevonden om  pay in te stellen. Ik heb wel gecheckt of ik de laatste versie van de app heb (7.2.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Wouda schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:33:
Als ik Rabobank kies in de wallet app word ik doorverwezen naar de Rabobank app. Daar heb ik nog geen optie gevonden om  pay in te stellen. Ik heb wel gecheckt of ik de laatste versie van de app heb (7.2.1).
Rabobank moet het eerst zelf nog aanzetten in hun app, geduld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:37

WouterG

Dit is geen ondertitel

MelvinW schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:34:
[...]

Rabobank moet het eerst zelf nog aanzetten in hun app, geduld :p
De Rabobank gaat Apple Pay "binnenkort" activeren in de app :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
WouterG schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:42:
[...]

De Rabobank gaat Apple Pay "binnenkort" activeren in de app :*)
Haha, dat zou wat zijn. Alles klaar bij Apple en dan gewoon nog even een aantal weken wachten voor activatie. Maar zal vast alleen door Apple worden geactiveerd als het echt diezelfde dag van start kan gaan, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:43
Bij mij staat hij er nog niet bij in de Wallet app?

[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 05-11-2019 07:53 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Rivanov schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:52:
Bij mij staat hij er nog niet bij in de Wallet app?
Probeer het eens vanuit de wallet app in plaats vanuit instellingen, kan toeval zijn maar ik zie hem alleen als ik vanuit de wallet app een kaart probeer toe te voegen. Hij blijft bij mij onzichtbaar als ik vanuit instellingen naar het apple pay overzicht ga.

[ Voor 11% gewijzigd door WouterG op 05-11-2019 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
WouterG schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:54:
[...]

Probeer het eens vanuit de wallet app in plaats vanuit instellingen, kan toeval zijn maar ik zie hem alleen als ik vanuit de wallet app een kaart probeer toe te voegen...
Dat doe ik ook. Via de Wallet app en dan rechtsboven toevoegen. Maar Rabobank staat er niet bij.

Edit: via Instellingen zie ik m wel haha

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 05-11-2019 07:56 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Rivanov schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:55:
[...]

Dat doe ik ook. Via de Wallet app en dan rechtsboven toevoegen. Maar Rabobank staat er niet bij.
En vanuit instellingen? Raar dat daar verschillen in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
@WouterG zie m’n edit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-06 13:12
Handmatig toevoegen met het kaartnummer brengt al wel de voorwaarden van de Rabo naar voren. Verder kom je helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 12:49

sanzut

It's always christmas time

Ook na reboot zie ik geen Rabobank, maar kan wel handmatig toevoegen met kaartnummer uit de app. Je krijgt dan de rabo voorwaarden, maar daarna mislukt het instellen helaas nog.
Nog even geduld denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
wally21 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 01:20:
Mijn ervaring met Amex hier in de VS is dat ze de integratie met Apple Pay erg goed voor elkaar hebben.
Beter dan de meeste gewone banken hier. Zo geven ze aan wanneer je rekeningafschrift klaar staat maar ook alle transacties die gedaan zijn. En dan maakt het niet uit of dat automatisch betalingen zijn of gedaan met de fysieke kaart of Apple Pay. Alles wordt netjes weergegeven in de lijst en met een notificatie op de gekoppelde iOS apparaten.

Dat is dus een goed vooruitzicht voor de integratie van amex in NL. Ze hebben er al de nodige ervaring mee.

Zo ziet dat er uit:
[Afbeelding: Amex Wallet]
Helaas zegt amex NL dat ze geen plannen hebben om  Pay te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Laatst online: 13-06 17:10
Meestal 9.00uur word het geactiveerd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:25
Inmiddels kun je via de Rabo app de passen toevoegen, Zelf Regelen -> Apple Pay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:47
Bij zelf regelen in de rabobank app kun je hem toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexgildo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07 15:21
Apple_Minded schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:01:
Handmatig toevoegen met het kaartnummer brengt al wel de voorwaarden van de Rabo naar voren. Verder kom je helaas niet
Klopt! Die heb ik snel even doorgelezen; ze geven aan dat het ‘in de toekomst’ ook mogelijk wordt je creditcard middles ApplePay te gebruiken. Is nog vager dan ‘binnenkort’ maar mooi om te weten dat het komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 15:36
xGROOVER schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:06:
Bij zelf regelen in de rabobank app kun je hem toevoegen
Waar precies zie je dat? Ik heb de app herstart, maar zie nog steeds geen relevante opties.

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:52
Ping83 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:06:
Hmm die optie zie ik nog niet staan, wel de laatste versie vd app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ping83 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:06:
In hoofdscherm van Zelf Regelen? Want zie het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:47
DynamicDreams schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:09:
[...]

Waar precies zie je dat? Ik heb de app herstart, maar zie nog steeds geen relevante opties.
Als ik inlog bij de app en naar zelf regelen onderin het menu ga kan ik daarna naar apple pay gaan https://imgur.com/rCm6PKW

[ Voor 3% gewijzigd door xGROOVER op 05-11-2019 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 12:49

sanzut

It's always christmas time

Ik ontdek net dat ik 13.2 nog niet heb geïnstalleerd, download loopt nu, Mssn kan het daarna wel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Apple pay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Zal waarschijnlijk langzaam uitrollen naar iedereen, dus even geduld hebben, het is er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:25
*is inmiddels al gepost

[ Voor 86% gewijzigd door Ping83 op 05-11-2019 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb de gezamenlijke rekening in m’n Rabobank app zitten. Die kan ik gewoon toevoegen neem ik aan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ze3aiuOzwD6kajyVWnxN0EEZ/full.jpg

Het werd tijd ook zeg, maar eindelijk zijn we zo ver als Rabobank klanten :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Cool, ik heb 2 passen kunnen toevoegen op mijn telefoon en watch. Eindelijk :D

Helemaal mijn random reader meegenomen naar mijn werk, is dat helemaal niet nodig 8)7 Dat had ik niet verwacht :)

[ Voor 60% gewijzigd door hk12nl op 05-11-2019 08:19 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Oooh bij mij deed ie het daarnet nog niet.... nog heeeeel even!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Inmiddels de eerste koffie afgerekend met de Rabo pas op m’n watch!

[ Voor 14% gewijzigd door Dj-sannieboy op 05-11-2019 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Rivanov schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:13:
Heb de gezamenlijke rekening in m’n Rabobank app zitten. Die kan ik gewoon toevoegen neem ik aan.
Ja. In de voorwaarden staat dat je elke rekening kan toevoegen waarvan je (mede-)houder bent. Dat “mede” suggereert dus ook gezamenlijke rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Doordat ik nu twee rabo kaarten heb en de ing, kom ik er wel achter dat het idd vervelend is dat je de kaart niet goed kan herkennen. Hopelijk gaan ze daar in de toekomst nog iets op verzinnen met kleuren oid. Voor nu heb ik het even opgelost door een andere kaart als standaard kaart te kiezen.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
Bij mij net ook gelukt :D Het duurde idd even maar daar zijn we dan

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Rivanov schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:13:
Heb ik zojuist wel gedaan. Weet niet of het uitmaakt dat je 1 of twee passen hebt als de ander ze ook wil toevoegen..

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 23:43
sanzut schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:10:
Ik ontdek net dat ik 13.2 nog niet heb geïnstalleerd, download loopt nu, Mssn kan het daarna wel
Staat volledig los van 13.2. Je optie komt vanzelf😀
Nog eventjes geduld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:27
helaas is de optie apple pay nog niet zichtbaar , nog ff wachten dan maar :-)

9:15 uur
Wachten duurt lang , kom op Rabo zet hem ook voor mij open >:) ;)

9:48
yes hij is er _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door edebee op 05-11-2019 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Laatst online: 13-06 17:10
Rabobank zakelijke pas toegevoegd! + punt van Rabo! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Bij deze is de pagina van Rabobank ook officieel live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Citroentaart schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:39:
Rabobank zakelijke pas toegevoegd! + punt van Rabo! :D
Dat is dan de eerste bank die dat toelaat van de 'grote 3' zeker? Goed nieuws!

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Hier zijn ze ook duidelijk in:

Limieten
Voor contactloze betalingen met je betaalpas geldt dat er bij bedragen boven €25 een pincode nodig is en je zonder pincode tot maximaal €50 euro contactloos kunt betalen. Voor betalen met Apple Pay geldt dit niet. Voor Apple Pay gelden dezelfde limieten als voor je betaalpas. In de Rabo Bankieren App vind je welke limieten gelden voor jouw betaalpas.

Hier zijn namelijk voorheen veel vragen over geweest. Duidelijke toelichting van ze!

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:18

Side-Kick

Timmy!

Zonder problemen mijn kaart aan de wallet toe kunnen voegen. Fijn dat ik nu niet meer (bijna) elke dag in dit topic hoef te kijken voor een update over Rabo Apple Pay ;)
Pagina: 1 ... 15 ... 33 Laatste