—-
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2019 19:47 ]
ik stap wel over naar abn. vroeger maakte de rabo nog reklame met de telefoon wordt de toekomstige betaalmiddel. alleen doen ze er zelf niet aan mee lolVerwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:13:
[...]
Helaas uitgesteld. Ook vandaag geen Apple Pay.
[ Voor 25% gewijzigd door mark777 op 30-10-2019 08:51 ]
Uitgesteld tot wanneer? En hoe kom je aan die informatie, of is het slechts gokken?Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:13:
[...]
Deze gok staat genoteerdMelvinW schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:08:
Er is helemaal niks uitgesteld, lol. Apple doet altijd rondes waarbij er meerdere banken in meerdere landen worden toegevoegd. De Tsjechische bank CSOB heeft al aangegeven dat zij in november met Apple Pay gaan komen. De kans is aanwezig dat er ergens in november dus weer een aantal banken geïntroduceerd wordt. Het gerucht gaat dat dit op 5 november zal zijn, dus dat is ook mijn gok voor de Rabobank
©2004
Ze hadden ook gezegd dat het “binnenkort” zou komen, dus hecht niet teveel waarde aan die beloftes.NoFearWizz schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:50:
Sowieso had Rabobank volgens mij aangegeven voor de live gang de datum naar buiten te brengen.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Haha true true, maar bedoelde meer dat er mogelijk eerst nog een aankondiging komt van een release datum. Dus dat het dan nog langer kan duren.WhatsappHack schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:43:
[...]
Ze hadden ook gezegd dat het “binnenkort” zou komen, dus hecht niet teveel waarde aan die beloftes.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
En jij hebt een Tweakers account aangemaakt om vervolgens een beetje te gaan trollen in dit topic? Al je posts gaan over zogenaamde data en 'inside information' maar je zit er steeds gigantisch naast. Je kunt net zo goed niets zeggen of gewoon aangeven wat je inschatting is met bijbehorende argumentenVerwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:13:
[...]
Dat wisselen tussen passen gaat inderdaad veel beter en sneller op een Apple Watch dan op een iPhone, al is het op een iPhone ook niet noemenswaardig ongemakkelijk.remzor schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:46:
Wat me trouwens wel irritant lijkt is dat je niet zo gemakkelijk kan switchen volgens mij tussen verschillende betaalpassen. Ik betaal soms met een pas van mijn persoonlijke rekening, soms met de en/of rekening en soms met mijn creditcard. Zie vanzelf wel hoe makkelijk of moeilijk dit wordt denk ik
Ik heb een Apple Watch dus als het daarop gemakkelijk gaat: dikke primaTartarus schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:02:
[...]
Dat wisselen tussen passen gaat inderdaad veel beter en sneller op een Apple Watch dan op een iPhone, al is het op een iPhone ook niet noemenswaardig ongemakkelijk.
Gewoon knop 2x indrukken en dan opzij schuiven voor de volgende kaartremzor schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:08:
[...]
Ik heb een Apple Watch dus als het daarop gemakkelijk gaat: dikke prima
Verwijderd
Even een backupje van alle transacties van 2 dagen geleden restoren.. of we alle transacties sindsdien even opnieuw willen doen 😜Z___Z schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:33:
Rabobank heeft op dit moment een storing op hun online bankieren omgeving. Dus misschien waren ze Apple Pay in productie aan het zetten en is er iets fout gegaan
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
omdat je met je horloge betaald?Skidmarks schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:44:
Worden jullie ook zo moe van die bijdehante opmerkingen als je met je Apple Watch betaald?
“Daar heb je 007.”
“Dat heb ik nog nooit gezien”
Enz.
Zal wel een fase zijn omdat het in NL nog nieuw is.
Ik twijfelde eerst of ik wel een Apple Watch wou kopen maar Apple Pay alleen maakt het al waard, zo handig.
Ik moet de eerste opmerking nog steeds krijgen.Skidmarks schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:44:
Worden jullie ook zo moe van die bijdehante opmerkingen als je met je Apple Watch betaald?
“Daar heb je 007.”
“Dat heb ik nog nooit gezien”
Enz.
Zal wel een fase zijn omdat het in NL nog nieuw is.
Ik twijfelde eerst of ik wel een Apple Watch wou kopen maar Apple Pay alleen maakt het al waard, zo handig.
Verwijderd
Maar was dat voor je watch of voor jou...Tartarus schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:02:
[...]
Ik moet de eerste opmerking nog steeds krijgen.
Er is één caissière die het een blik gunde en een gezichtsuitdrukking had van ‘hmmm, interessant’ maar meer ook niet.
Bij de AH en McDonalds in Limburg misschien verklaart dat hetDaveFlash schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:56:
[...]
omdat je met je horloge betaald?wtf?
waar hoor je die opmerkingen dan?
Haha, zie het over een paar jaar al voor me. "Wauw, u moet wel erg rijk zijn... U betaalt zelfs met antiek!"Geert1976 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:26:
ik betaalde gisteren hier bij de Albert Heijn in Amsterdam met m'n pinpas, je had reactie van de cassiere moeten zien..
''wow, jij hebt nog een ol' skool pinpas!?"
Nou, zodra ik ook mee kan doen (Rabobank heawdehaan schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:42:
Alsof het iets uitmaakt wat anderen zeggen of er van vinden?
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Nee duh, Apple moet op het knopje drukken, en zoals altijd gebeurt dat op dinsdag of woensdag. Dus wie weet komende week, meer dan die gok krijgen we helaas niet.DigitalExorcist schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:14:
Yaaaay Rabobank heeft een app update!!!
...... maar nog geen Pay 😭
Was dat een bewuste mededeling of eentje die per abuis is gedaan/gelekt?MelvinW schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:32:
Het is vrijwel zeker dat er op 5 november nieuwe banken worden toegevoegd aan Apple Pay, zo blijkt uit informatie van een Tsjechische bank vandaag. Of Rabobank daarbij zit is natuurlijk de grote vraag. We zullen het snel genoeg weten
Toch grappig om te zien hoe gebruikerservaringen verschillen. Ik heb ook zowel Rabo als ING en ik vind ING echt veel beter qua appRoos79 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:23:
@DigitalExorcist Misschien een idee om je vorige bericht aan te passen ipv weer binnen enkele uren een nieuw bericht te plaatsen.
Hier gaat ING er rap weer uit Apple Pay is tof maar de Rabo komt vanzelf wel en om nu te zeggen dat ik de app van ING fijner vind nee.
Ook klantvriendelijkheid is een min puntje van ze daar is mijn vaste bank toch echt fijner in.
©2004
Enkele maanden geleden werd er al een email naar klanten gestuurd dat per 1 november er nieuwe voorwaarden zouden komen voor ‘mobiel betalen’. Daarbij werd niet specifiek Apple Pay genoemd, maar die bank had in februari van dit jaar al gezegd met Apple Pay en Google Pay te komen in 2019. Vandaag kregen medewerkers te horen dat het op 5 november van start gaat.Tartarus schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:53:
[...]
Was dat een bewuste mededeling of eentje die per abuis is gedaan/gelekt?
Indien bewust: waarom kan een Tsjechische bank dan wel datum noemen en onze banken niet?
klopt, en volgens mij hadden ze vorige week per ongeluk ook al een informatie pagina over apple pay online geslingerd en snel weer weggehaald....MelvinW schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:35:
[...]
Enkele maanden geleden werd er al een email naar klanten gestuurd dat per 1 november er nieuwe voorwaarden zouden komen voor ‘mobiel betalen’. Daarbij werd niet specifiek Apple Pay genoemd, maar die bank had in februari van dit jaar al gezegd met Apple Pay en Google Pay te komen in 2019. Vandaag kregen medewerkers te horen dat het op 5 november van start gaat.
Bron?MelvinW schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:32:
Het is vrijwel zeker dat er op 5 november nieuwe banken worden toegevoegd aan Apple Pay, zo blijkt uit informatie van een Tsjechische bank vandaag. Of Rabobank daarbij zit is natuurlijk de grote vraag. We zullen het snel genoeg weten
Ik denk www.ikhadeendroom.nl
Everything Can Help!
Geen Apple Pay en niet met de Watch, maar toen ING betalen met je Android telefoon net had geintroduceerd als beta, ben ik er direct ingestapt. In die beginperiode ben ik 4x door beveiliging staande gehouden omdat ze dachten dat ik hun systemen aan het hacken was of zoiets.DaveFlash schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:56:
[...]
omdat je met je horloge betaald?wtf?
waar hoor je die opmerkingen dan? ik heb dat in de 1,5jaar bij bunq nog nooit gehoord, wel altijd positieve reacties
"oh wow, met je horloge. mooi"
en
"kan dat nu ook al?"
enz.
Dit staat daar vermeld omdat bij een deel van de vermelde banken ook Mastercard (bunq, Revolut) of zelfs uitsluitend Mastercard (N26, Monese) wordt ondersteund. Zegt dus op dit moment denk ik nog niet zoveel over of de grote NL banken ook hun creditcards in Apple Pay gaan zetten, hoewel dat wel mooi zou zijn.Mglange schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:14:
Waar ik vooral benieuwd naar ben is de creditcard ondersteuning van bijv. ING. Nu hebben we alleen maar Maestro terwijl op de site van Apple ook al de Mastercard ondersteuning vermeld staat.
Ik ben zelf klant bij CSOB en heb de nieuwe voorwaarden zelf ook ontvangen. Tsjechische Apple site's schrijven er ook over: https://www.applecrunch.c...a-mela-spustit-jiz-zitra/
[ Voor 18% gewijzigd door MelvinW op 04-11-2019 12:08 ]
Wat een rare gang van zaken, de cassiere heeft er in principe toch helemaal niks mee te maken hoe je betaalt? Als de kassa zegt dat de betaling gelukt is, dan is daarmee toch de zaak af?thefal schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:49:
[...]
Geen Apple Pay en niet met de Watch, maar toen ING betalen met je Android telefoon net had geintroduceerd als beta, ben ik er direct ingestapt. In die beginperiode ben ik 4x door beveiliging staande gehouden omdat ze dachten dat ik hun systemen aan het hacken was of zoiets.
Cassiere: Oh, heb je ook je pinpas achterin je hoesje gezet?
Ik: Nee, in mijn telefoon zit een chip waarmee ik kan betalen.
Cassiere: Beveiliging Kassa 2 aub. (Licht overdreven maar zo ging het wel)
3x kon ik de beveilging/leidinggevende een artikel op Tweakers (dank!) laten lezen waarin stond dat dit inderdaad kon tegenwoordig, maar de laatste wilde er niks van weten. Het was dat er een nieuwsgierige medewerker kwam kijken waarom er iemand werd vastgehouden, die er ook gebruik van maakte en de leidinggevende kon overtuigen me te laten gaan, want hij stond op het punt de politie te bellen.
Dus ja, zulke mensen heb je
Ach ik vond het een mooi moment om deze mensen wat nieuws te lerenPhilipsFan schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:16:
[...]
Ik denk dat ik ze gewoon de politie had laten bellen. .
Lijkt me een hele goede reden om die winkel niet meer te bezoeken. En even een mailtje sturen natuurlijk.thefal schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:49:
[...]
Geen Apple Pay en niet met de Watch, maar toen ING betalen met je Android telefoon net had geintroduceerd als beta, ben ik er direct ingestapt. In die beginperiode ben ik 4x door beveiliging staande gehouden omdat ze dachten dat ik hun systemen aan het hacken was of zoiets.
Cassiere: Oh, heb je ook je pinpas achterin je hoesje gezet?
Ik: Nee, in mijn telefoon zit een chip waarmee ik kan betalen.
Cassiere: Beveiliging Kassa 2 aub. (Licht overdreven maar zo ging het wel)
3x kon ik de beveilging/leidinggevende een artikel op Tweakers (dank!) laten lezen waarin stond dat dit inderdaad kon tegenwoordig, maar de laatste wilde er niks van weten. Het was dat er een nieuwsgierige medewerker kwam kijken waarom er iemand werd vastgehouden, die er ook gebruik van maakte en de leidinggevende kon overtuigen me te laten gaan, want hij stond op het punt de politie te bellen.
Dus ja, zulke mensen heb je
[ Voor 3% gewijzigd door trithemis op 04-11-2019 13:17 ]
Alles wat met het contactloos pinnen kan zou ook met apple pay moeten werken, het is tenslotte "gewoon" een NFC chip die communiceert met het pin apparaat nadat je je touch/face id check hebt gedaan (toch?).vanaalten schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:22:
Had er zelf nog niet eens bij stil gestaan dat dat nog apart een dingetje kon zijn, retourpinnen & ApplePay.
Apple Pay ondersteund in Nederland zowel Maestro als MasterCard passen. De banken echter ondersteunen vooralsnog of het een of het ander. Vandaar dat beide betaalpassen er vermeld staan.Mglange schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:14:
Waar ik vooral benieuwd naar ben is de creditcard ondersteuning van bijv. ING. Nu hebben we alleen maar Maestro terwijl op de site van Apple ook al de Mastercard ondersteuning vermeld staat.
via bunq heb ik zowel een maestro pas als een MasterCard met Apple Pay.Tartarus schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:12:
[...]
Apple Pay ondersteund in Nederland zowel Maestro als MasterCard passen. De banken echter ondersteunen vooralsnog of het een of het ander. Vandaar dat beide betaalpassen er vermeld staan.
youtube.com/@hisrep
Ah, cool. Dus toch wel een bank die wel al meer doet dan alleen basic zijn.DeNachtwacht schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:52:
[...]
via bunq heb ik zowel een maestro pas als een MasterCard met Apple Pay.
Er staat bij mij nu een andere beschrijving bij versie 6.24.0:iSchel schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:33:
Er is een update van de AmEx app, je kunt nu notificaties voor transacties instellen. De mededeling die daarbij staat doet vermoeden dat binnenkort Apple Pay er aan komt! Er staat namelijk:
"Heeft u ook notificaties voor uw mobile wallet ingeschakeld? Dan kan het gebeuren dat u meer dan één notificatie ontvangt."
Ben benieuwd. Het kan natuurlijk ook een standaard vertaling zijn voor de app die mogelijk in het buitenland waar Apple Pay al beschikbaar is voor AmEx kaarten kan worden gebruikt.
Aan de hand van dit plaatje lijkt dat het niet om Apple Pay hoef te gaan:Altijd controle over uw uitgaven met pushnotificaties. U ontvangt automatisch een beveisting van uw transacties op uw tijdlijn.
[ Voor 11% gewijzigd door oohh op 04-11-2019 22:12 ]
Ik bedoel in de app zelf bij de instellingen!oohh schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:51:
[...]
Er staat bij mij nu een andere beschrijving bij versie 6.24.0:
[...]
I intend to live forever - so far, so good.
Rabobank moet het eerst zelf nog aanzetten in hun app, geduldWouda schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:33:
Als ik Rabobank kies in de wallet app word ik doorverwezen naar de Rabobank app. Daar heb ik nog geen optie gevonden om pay in te stellen. Ik heb wel gecheckt of ik de laatste versie van de app heb (7.2.1).
De Rabobank gaat Apple Pay "binnenkort" activeren in de appMelvinW schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:34:
[...]
Rabobank moet het eerst zelf nog aanzetten in hun app, geduld
Haha, dat zou wat zijn. Alles klaar bij Apple en dan gewoon nog even een aantal weken wachten voor activatie. Maar zal vast alleen door Apple worden geactiveerd als het echt diezelfde dag van start kan gaan, lijkt me.WouterG schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:42:
[...]
De Rabobank gaat Apple Pay "binnenkort" activeren in de app
[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 05-11-2019 07:53 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Probeer het eens vanuit de wallet app in plaats vanuit instellingen, kan toeval zijn maar ik zie hem alleen als ik vanuit de wallet app een kaart probeer toe te voegen. Hij blijft bij mij onzichtbaar als ik vanuit instellingen naar het apple pay overzicht ga.Rivanov schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:52:
Bij mij staat hij er nog niet bij in de Wallet app?
[ Voor 11% gewijzigd door WouterG op 05-11-2019 07:55 ]
Dat doe ik ook. Via de Wallet app en dan rechtsboven toevoegen. Maar Rabobank staat er niet bij.WouterG schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:54:
[...]
Probeer het eens vanuit de wallet app in plaats vanuit instellingen, kan toeval zijn maar ik zie hem alleen als ik vanuit de wallet app een kaart probeer toe te voegen...
[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 05-11-2019 07:56 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
En vanuit instellingen? Raar dat daar verschillen in zitten.Rivanov schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:55:
[...]
Dat doe ik ook. Via de Wallet app en dan rechtsboven toevoegen. Maar Rabobank staat er niet bij.
Helaas zegt amex NL dat ze geen plannen hebben om Pay te ondersteunen.wally21 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 01:20:
Mijn ervaring met Amex hier in de VS is dat ze de integratie met Apple Pay erg goed voor elkaar hebben.
Beter dan de meeste gewone banken hier. Zo geven ze aan wanneer je rekeningafschrift klaar staat maar ook alle transacties die gedaan zijn. En dan maakt het niet uit of dat automatisch betalingen zijn of gedaan met de fysieke kaart of Apple Pay. Alles wordt netjes weergegeven in de lijst en met een notificatie op de gekoppelde iOS apparaten.
Dat is dus een goed vooruitzicht voor de integratie van amex in NL. Ze hebben er al de nodige ervaring mee.
Zo ziet dat er uit:
[Afbeelding: Amex Wallet]
Klopt! Die heb ik snel even doorgelezen; ze geven aan dat het ‘in de toekomst’ ook mogelijk wordt je creditcard middles ApplePay te gebruiken. Is nog vager dan ‘binnenkort’ maar mooi om te weten dat het komt!Apple_Minded schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:01:
Handmatig toevoegen met het kaartnummer brengt al wel de voorwaarden van de Rabo naar voren. Verder kom je helaas niet
Waar precies zie je dat? Ik heb de app herstart, maar zie nog steeds geen relevante opties.xGROOVER schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:06:
Bij zelf regelen in de rabobank app kun je hem toevoegen
12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS
Hmm die optie zie ik nog niet staan, wel de laatste versie vd app.Ping83 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:06:
Inmiddels kun je via de Rabo app de passen toevoegen, Zelf Regelen -> Apple Pay
In hoofdscherm van Zelf Regelen? Want zie het nog niet.Ping83 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:06:
Inmiddels kun je via de Rabo app de passen toevoegen, Zelf Regelen -> Apple Pay
Als ik inlog bij de app en naar zelf regelen onderin het menu ga kan ik daarna naar apple pay gaan https://imgur.com/rCm6PKWDynamicDreams schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:09:
[...]
Waar precies zie je dat? Ik heb de app herstart, maar zie nog steeds geen relevante opties.
[ Voor 3% gewijzigd door xGROOVER op 05-11-2019 08:11 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Ping83 op 05-11-2019 08:13 ]
[ Voor 60% gewijzigd door hk12nl op 05-11-2019 08:19 ]
©2004
[ Voor 14% gewijzigd door Dj-sannieboy op 05-11-2019 08:26 ]
Ja. In de voorwaarden staat dat je elke rekening kan toevoegen waarvan je (mede-)houder bent. Dat “mede” suggereert dus ook gezamenlijke rekeningen.Rivanov schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:13:
Heb de gezamenlijke rekening in m’n Rabobank app zitten. Die kan ik gewoon toevoegen neem ik aan.
©2004
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Heb ik zojuist wel gedaan. Weet niet of het uitmaakt dat je 1 of twee passen hebt als de ander ze ook wil toevoegen..Rivanov schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:13:
Heb de gezamenlijke rekening in m’n Rabobank app zitten. Die kan ik gewoon toevoegen neem ik aan.
©2004
Staat volledig los van 13.2. Je optie komt vanzelf😀sanzut schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:10:
Ik ontdek net dat ik 13.2 nog niet heb geïnstalleerd, download loopt nu, Mssn kan het daarna wel
[ Voor 43% gewijzigd door edebee op 05-11-2019 09:49 ]
Dat is dan de eerste bank die dat toelaat van de 'grote 3' zeker? Goed nieuws!Citroentaart schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:39:
Rabobank zakelijke pas toegevoegd! + punt van Rabo!
©2004
Hier zijn ze ook duidelijk in:robcoenen schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:40:
Bij deze is de pagina van Rabobank ook officieel live.
©2004
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq